Film| Ljubav| Život

Umeće raskida

bocvena RSS / 15.01.2016. u 17:29
Pogled mi je privuklo to što ona maše rukama i nešto žustro objašnjava, a on stoji veoma blizu, ukočen i gleda u patos. Onda se nesvesno nagne ka njoj, a ona, isto tako nesvesno, odstupi korak unazad. Onda joj se lice zgužva i počinje da plače. Daleko sam, ne čujem je šta govori, ali vidim da joj se ramena tresu i da je sva žustrost napušta. Sad već podseća na kaput koji visi na vešalici. Predmet koji beživotno vijori na slabom vetru. On i dalje izgleda kao krivac, ništa ne govori, diže ruku kao da hoće da joj skloni kosu sa lica. Ona odmahne glavom, izvija se, ne dozvoljava ruci da uspostavi vezu među njima, okreće se i odlazi. On, kao da se budi iz sna, podiže glavu i gleda za njom, a onda brzo nastavi u suprotnom pravcu.

Gledam taj balet, tu koreografiju raskida i mislim se: kakvi amateri! Pa to se ne radi tako:)
Nikad na javnom mestu, preko telefona ili mejla! To zna svako dete. Tako to rade kukavice. Oni što nemaju hrabrosti za burne reakcije, suze, optužbe ili objašnjavanja. Ok, možda i oni što su bili zlostavljani, kinjeni, ucenjivani, nepuštani da odu s mirom. Ali ovde pričam o ljudima normalnim, što su se voleli, a onda jedno (ili oboje) žele da dignu sidro. To što vam je neprijatno na odlasku je mala cena slobode. Platite je i krenite dalje. Imajte poštovanja za tuđ bol, a i svoj, uostalom. Ne znam nikoga ko ostavlja pevajući. A ako ste ostavljeni, zagrlite prošlost, pomazite je i odložite u špajz, ispod tegle krastavčića. Mrzite malo. Pomaže da se srce ne raspadne baš skroz. Jedino što nikada ne treba raditi je ogovarati bivše: na poslu, po slavama, u autobusima, na društvenim mrežama...to je kao da skačete sami sebi u usta. Što je veća ljubav bila, to ste sitnija duša ako po njenom pepelu pljujete. Niko vas ni na šta nije terao, da budete sa lošim ljudima, ljubavnicima, prevarantima, karijeristima...sami ste izabrali. Snosite posledice kao odrasli ljudi, a ne razmažena i uvređena deca. Zaboravite ih i budite srećni s nekim drugim. To im je najveća kazna. Provereno.

Ne glumim Dragu Savetu nego mi se istog dana desilo da prisustvujem anonimnom raskidu i da odgledam iranski film „Razvod". Ako izuzmemo religioznu konotaciju filma, Iranci su naša braća po bedi, redovima u policiji, lekarima i sudovima, gubitku posla, depresiji, raspadu brakova, želji da se pobegne u inostranstvo, ostarelim izlapelim roditeljima, dečjim pokušajima da zadrže oba roditelja, moralnim dilemama, lažima malim i onim većim, u ime ljubavi ili ne...jedan težak i tako univerzalan prikaz srednjih godina u zemlji trećeg sveta, gde nemaš kintu da se na nju osloniš kao na štaku kad svet krene da se raspada. Priča se razvija poput krimića, sve vreme misliš da to ne može dobro da se završi, a onda ga reditelj maestralno ostavlja otvorenim. Ovo je i priča o Irankama koje se školuju, rade, voze kola, razvode se, raspolažu svojim novcem, ostvaruju prava u institucijama, ali se boje Boga više nego muža i zovu džamiju da pitaju da li smeju da okupaju upišanog starca...gde god pogledaš, otvori se neki novi pravac za razmišljanje.

Crnjanski je skroz u pravu kad kaže da smrti nema. Samo seoba. U ljubavi (partnerskoj, roditeljskoj, rođačkoj) si zauvek u limbu bivših i to je dobro. To je znak zrelosti i poštovanja. Ali samo ukoliko imaš dovoljno hrabrosti, sreće i želje da napraviš novi korak ili se stalno menjaš i razvijaš/rasteš u okviru datosti.

Na muci se poznaju junaci:)
 



Komentari (331)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:05 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

Ево "моје" школе : )


Ja sam od onih koji nikad da nauče!





c'mon c'mon come back to me right now!
c'mon c'mon come on!

you've loved me before
do you love me now?


larisa_bg larisa_bg 20:06 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

princi
ili ako jeste, onda ljubavi tu nije ni bilo

Ово ни Брега не би боље описао!


Brega bi pomenuo i Mjesec

znala sam da nešto nedostaje
princi princi 20:10 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

Mjesec

I lubenicu!
princi princi 20:13 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao


Ja sam od onih koji nikad da nauče!

I ja! Be still my beating heart...

Ja u ljubavi, u principu, imam 2 velika problema. Prvi veliki problem je što ne mogu da prestanem da gledam. Vrlo sam observant tip, i primećujem stvari i koje ne komentarišem i koje odćutim i koje, kao, nisam video. Drugi veliki, možda još veći problem je što umem da volim, ali umem i da mrzim. Pravo pseto!
mija12 mija12 21:18 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

Mjesec


Evo kako Brega bira pevače

martin_krpan martin_krpan 21:21 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

princi

Ja sam od onih koji nikad da nauče!

I ja! Be still my beating heart...

Ja u ljubavi, u principu, imam 2 velika problema. Prvi veliki problem je što ne mogu da prestanem da gledam. Vrlo sam observant tip, i primećujem stvari i koje ne komentarišem i koje odćutim i koje, kao, nisam video. Drugi veliki, možda još veći problem je što umem da volim, ali umem i da mrzim. Pravo pseto!


Nisi rekao koju riječ za Bowiea? Da li je još prerano?
princi princi 21:35 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

martin_krpan
...

Posle me ljudi pitaju što me nema mesecima...
antioksidant antioksidant 21:39 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

larisa_bg
docsumann
bolje reći nestajao iz veze, je sličan onom na koji prdež nestaje iz prostorije - neumitno čileći.
povlačeći se u neku unutrašnju perspektivu, i čineći zrak čistijim ...

uvijek mi je nedostajalo riječi, i za započinjanje i za raskide (valjda zato sad ovoliko kenjam i filozofiram po blogu).
ipak, trudio sam se da ne povrijeđujem, da ne ispadnem đubre (smrad od prdeža je već dovoljan) iako sam im vjerovatno nanosio bol.
povlačio sam se ćutanjem, neviđanjem, nepojavljivanjem ... kao što to rade pizde, a u stvari sam bio jado. smotan i nevješt za snalaženje u onom što je slijedilo nako tog ćutanja, neviđanja, nepojavljivanja. (tad nije bilo mobilnih telefona).


Tehnika "prdež" nanosi najviše bola drugoj strani. Samo je autoru prdeža najugodnija. Em ga reši klobuka u crevima, em ne mora da sere.

docsumann


sa svakom sam ostajao dobar drug.



to ti samo zamišljaš
prvo, drugarstvo posle ljubavi je redak slučaj, i to nikako ne može biti svaka.. ili ako jeste, onda ljubavi tu nije ni bilo
a drugo, ako si otišao bez adekvatnog zatvaranja priče, objašnjenja, pa makar i suza, onda im svakako nisi ostao dobar drug, jer nije prijateljski ostaviti nekog onako bez reči i bez hrabrosti da se pogleda u oči


pa pricao je o vezama, ne o ljubavi?
tu je drugarstvo mozda i moguce
docsumann docsumann 21:59 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

pa pricao je o vezama, ne o ljubavi?
tu je drugarstvo mozda i moguce


dobro primjećeno


PS mada ne znam kako je to izgledalo na drugoj strani
larisa_bg larisa_bg 22:37 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

princi
martin_krpan
...

Posle me ljudi pitaju što me nema mesecima...


stvarno te neko pitao?
bocvena bocvena 23:07 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

moram da se složim sa larisom da je dobar raskid, pa i sa pevanjem i pucanjem, bolji nego nejavljanje, izbegavanje sukoba i čuvanje ega po svaku cenu.
na ljutu ranu, ljuta trava!

posle malo patiš, malo mrziš, malo filozofiraš...i kreneš mirne glave i čistog srca u drugu priču (otprilike 6 meseci:)

ako se štekaš, upadaš u relapse, podgrejane sarme i agonija se nastavlja (može i godinama)

one sa kojima si proveo bar tri godine...njih voliš do kraja života, samo ljubav dobija druga entropijska stanja. kaže begbede:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:12 15.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

prvo, drugarstvo posle ljubavi je redak slučaj, i to nikako ne može biti svaka.. ili ako jeste, onda ljubavi tu nije ni bilo.

Каже Чехов: Жена и мушкарац постану пријатељи тек бивајући прво познаници, затим љубавници, а тек на крају пријатељи. (Три сестре)
NNN NNN 00:05 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

stefan.hauzer
princi
ili ako jeste, onda ljubavi tu nije ni bilo

Ово ни Брега не би боље описао!

misliš, Miroslav Ilić?

bili smo drugovi
pa ljubav probali
(obliz)
asadniJednoonidrugo


Ima i suprotna varijanta:

Dok sam noću plakala
vrtelo se sve u krug
ništa nije znao on
bio mi je dobar drug


....................Maja Marijana (1993)

(Bocvena lepo piše
i lako joj se lepe narodnjaci )
stefan.hauzer stefan.hauzer 06:30 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

(Bocvena lepo piše
i lako joj se lepe narodnjaci


kad uvek piše o patosu :)




+ o temi

martin_krpan martin_krpan 08:20 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

princi
martin_krpan
...

Posle me ljudi pitaju što me nema mesecima...


E baš si namćor, obzervantni. Daj neku brixtonsku emociju na iznenadni odlazak legende.
bocvena bocvena 10:31 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

(Bocvena lepo piše
i lako joj se lepe narodnjaci


hahahha, možda bi trebalo da unovčim svoju ljubav ka patosu i postanem nova marina tucaković. jedino me hebu rime. taj talenat me skroz preskočio:)

pre neki dan je jedna naša blogodrugarica kačila ovo...meni je odmah ceo film bio u glavi!

Pozdrav mesarki Kotlenika koja je u subotu 9.1. u sedam ujutru istovarajući meso pevala ovu pesmu.
natasavb natasavb 13:58 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

stefan.hauzer
Ja sam od onih koji nikad da nauče!


"Ili se obesiš ili nastaviš dalje... I posle petnaest godina ti bude bolje."


natasavb natasavb 14:29 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

docs
sa svakom sam ostajao dobar drug.


Evo da se i ja upišem u tvoj i Bocvenin klub. :)

Ako ništa drugo, bar sam se trudila i uglavnom uspela.
Uostalom imala li šta lepše nego kad nekog sretneš posle deset, petnaest, dvadest godina i ne razočaraš se u svoj nekadašnji izbor, već shvatiš da je porastao u onakvog čoveka sa kakvim bi i sad bio, da ste se tek sreli u ovom ili nekom drugom životu?

Jednim od svojih životnih uspeha, a mislim da ih i nemam baš mnogo, smatram to što sam od jednog koji me iskreno mrzeo zbog načina i vremena kad sam ga ostavila, napravila dobro prijatelja sa kojim rado razmenim sve - misli, ćutanja i smeh...
Sve osim onakve ljubavi kakvu smo imali, ali sa praijatnim sećanjem na nju. :)

Umesto o raskidu evo jedna o ljubavi bez raskida.




Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:35 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

bocvena
Pozdrav mesarki Kotlenika koja je u subotu 9.1. u sedam ujutru istovarajući meso pevala ovu pesmu.

Mislim, po pesmi, da je to Marina.
Visoka, krupna?
natasavb natasavb 15:05 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

bocvena
moram da se složim sa larisom da je dobar raskid, pa i sa pevanjem i pucanjem, bolji nego nejavljanje, izbegavanje sukoba i čuvanje ega po svaku cenu.
na ljutu ranu, ljuta trava!


Kada se ne izgovori ono što je bitno, onda sve izgovoreno postane nebitno.
anja99 anja99 15:18 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

ako se štekaš, upadaš u relapse, podgrejane sarme i agonija se nastavlja (može i godinama)


meni ovo poznato ko spejs šatl. hoću reći em mi glupo em imam neko srce koje prosto umre s raskidom. gubim lako interesovanje.
to smatram srećom.
bocvena bocvena 15:28 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

odličan precept za raskid, natali:)

već shvatiš da je porastao u onakvog čoveka sa kakvim bi i sad bio, da ste se tek sreli u ovom ili nekom drugom životu?

a ne znam, to je već previše velikodušno:)
protok vremena ne ubija one nepremostive razlike koje su vas jednom rastavile.
meni su njihove žene bolji izbor za njih od mene.
bocvena bocvena 15:34 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

Mislim, po pesmi, da je to Marina.
Visoka, krupna?


ne znam. raspitaću se kod blogodrugarice koja je tome svedočila.

inače, nije da se ne slažem sa čehovom o redosledu razvijanja ljubavi od seksa do prijateljstva nego to u pravim ljubavima obično ide paralelno. i to ih i razdvaja od shema.

mada, nije da nema prijateljstava i posle čiste strasti. u suštini, bolje ikakvi nego nikakvi odnosi:)))
emsiemsi emsiemsi 15:53 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

princi

Ja sam od onih koji nikad da nauče!

I ja! Be still my beating heart...

Ja u ljubavi, u principu, imam 2 velika problema. Prvi veliki problem je što ne mogu da prestanem da gledam. Vrlo sam observant tip, i primećujem stvari i koje ne komentarišem i koje odćutim i koje, kao, nisam video. Drugi veliki, možda još veći problem je što umem da volim, ali umem i da mrzim. Pravo pseto!

Па добро !
Нико није савршен, човек зори док је жив !
Када заборавиш да мрзиш, бићеш прави.
На несређу (њихову), много је људи који много мрзе, а не знају да воле нити мало.
Њихова је мука голема.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:01 16.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

Doco, neki put razgovori ne znače ono što znače. Ova senkrup filozofija ima svoje korene -- neki ne žele da budu FB prijatelji sa mnom, pa se osećam povređenim!!!
riply riply 14:24 17.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

natasavb
bocvena
moram da se složim sa larisom da je dobar raskid, pa i sa pevanjem i pucanjem, bolji nego nejavljanje, izbegavanje sukoba i čuvanje ega po svaku cenu.
na ljutu ranu, ljuta trava!


Kada se ne izgovori ono što je bitno, onda sve izgovoreno postane nebitno.


da,da mora da se kaže, pokaže slabost, ljutnja, sujeta, ljubomora štagod, u krajnjem zbog sebe. to je jedini način da se otkačiš od aveti očekivanja
Što reče čika Jung "What you resist, persist".
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:31 17.01.2016

Re: način na koji sam raskidao

Tehnika "prdež" nanosi najviše bola drugoj strani.

da, to je najpičkastija moguća varijanta raskida.
Samo je autoru prdeža najugodnija. Em ga reši klobuka u crevima, em ne mora da sere.

kakav brega, čist antonije pušić.
arianna arianna 21:54 15.01.2016

..

A ako ste ostavljeni, zagrlite prošlost, pomazite je i odložite u špajz, ispod tegle krastavčića. Mrzite malo. Pomaže da se srce ne raspadne baš skroz


lepo si ovo napisala


bocvena bocvena 23:09 15.01.2016

Re: ..

hvala svima na lepim rečima o pisaniju. ovih dana me klinka smarala sa "djulićima", pa me poneo romantizam:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:19 15.01.2016

Re: ..

bocvena
hvala svima na lepim rečima o pisaniju. ovih dana me klinka smarala sa "djulićima", pa me poneo romantizam:)

Да, супер ти је текст...
Особито ми се ово допало.
Pomaže da se srce ne raspadne baš skroz. Jedino što nikada ne treba raditi je ogovarati bivše: na poslu, po slavama, u autobusima, na društvenim mrežama...to je kao da skačete sami sebi u usta.

Има не псета него гована који то опсесивно раде, демонстрирајући сву нискост и беду свог карактера. Но, нек плове Дунавом и Савом, ми матори смо се свему научили:

Milutin Milošević Milutin Milošević 23:15 15.01.2016

Raskid

Mene ova pesma uvek podseti na jedan koji mi uopšte nije dobro legao

jasnaz jasnaz 23:44 15.01.2016

gospodin reditelj


Asghar Farhadi, napravio je i ovu priču - Prošlost - o slučajnim povratcima, i namernim dramama (ili obratno :) - majstor priča o ljubavi nakon ljubavi.. i majstor režije, svakako!
A meni Razvod - sjajan, slažem se! - otvara i ono pitanje nas posle nas: kako umemo da razumemo celinu života onog sa kim više nismo, na način na koji to nikako nismo mogli dok smo, svojim željama između ostalog, celinu nečijeg života pokušavali da prilagođavamo svojoj. Nije to uvek priča o našoj celini. :)

: i, tome u prilog: KLASIK.

PS: ne radi mi YouTube večeras?
anfieldroad anfieldroad 00:15 16.01.2016

mogu ja, mogu ja?



Lično, uglavnom sam bivao ostavljen. Iz različitih razloga. Jednom sam uhvaćen in flagranti- u prevari. Jednom sam bio loš u sexu. Jednom smo raskidali i mirili se 4 puta. Jednom se sve ugasilo postepeno. Jednom je bio sporazumni razvod.
Jednom je opet bio prisilni rastanak. Taj je bio filmski. Znali smo da nećemo nikad više da se vidimo. Stajali smo u dubokom snegu, do kolena skoro. Ljubili se oproštajno. Ja sam bio u meklaud bundi, a ona u tangama. Lepotica kao iz snova. Ljubili se, zaboravili na vreme. Meni uskoro kreće voz. Ona drhti od hladnoće. Morali smo nekako da odvojimo pogled jedno sa drugog. Izronio sam iz te dubine njenih očiju, a onda se prolomio gromoglasan aplauz. Sve komšije su stajale oko njenog dvorišta i posmatrale nas. Aplaudirali su svi. I muški i ženski. Neke starije gospođe su brisale suze. Šapnuo sam joj da ako se posle ovakvog kraja ikad ponovo vidimo, onda...onda...Potrčao sam kroz okupljene ka železničkoj stanici. Plakao sam u trku, kao malo dete. A suze su se zamnom ledile u letu...

Tako da nemam neko pravilo ili nedajbože savet. Jedino što znam je da mi uvek nedostaju reči u takvim trenucima. Ćutim i slušam i čekam. Da vidim kako ću posle raskida da se osećam. Obično bude bedno i prazno, ali samo dan dva. Nikad nisam dugo kukao, to je jedino uvek bilo isto...ako je išta ikad bilo isto.

Gospodja Klara Gospodja Klara 00:33 16.01.2016

Re: mogu ja, mogu ja?

Neke starije gospođe su brisale suze.


Znaju žene jbg, gologuza na snegu - upala jajnika u perspektivi.



anfieldroad anfieldroad 01:41 16.01.2016

Re: mogu ja, mogu ja?

Gospodja Klara
Neke starije gospođe su brisale suze.


Znaju žene jbg, gologuza na snegu - upala jajnika u perspektivi.






Yap...samo što se sve završilo mnooogo gore po nju, kako sam kasnije saznao.
Ne na žalost zbog tangi u snegu...Ali,to nema veze sa ovom pričicom iz života.
bocvena bocvena 10:38 16.01.2016

Re: mogu ja, mogu ja?

super su vam asocijacije, hvala!

ultimativna stvar posle raskida?
prilog prvi
(znači ne one mudre, naknadne pesme, nego one na prvu loptu, kad se raspadaš. u 20. npr:)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:02 17.01.2016

Re: mogu ja, mogu ja?

Izronio sam iz te dubine njenih očiju

(zašto mi izranjanje iz dubine njene daje sasvim druge asocijacije? )
nije ni čudo što ste dobili aplauz, a ona urinarnu ili upalu jajnika, sigurica.
kick68 kick68 00:46 16.01.2016

OK, here we go.

It's not you, it's me...Raskid sa stilom:))

bocvena bocvena 10:41 16.01.2016

Re: OK, here we go.

kick68


ne hrani lutalice:)))

(trenutno hranim dve mačke lutalice, od kojih je jedna ona što me ujela, pa primam antitetanus. dakle, neki ne nauče nikad:)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 02:25 16.01.2016

I don't Think So



Toliko od mene
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 02:31 16.01.2016

Re: I don't Think So

Mada...

Bilo i je i ovakvih hepiendova



Sa jednim od njih i danas živim i imam dete :)
bocvena bocvena 10:43 16.01.2016

Re: I don't Think So

idi bre vrabac, ubode ko prstom u med! on je porastao na dajnosoru, a ja na džizusima.
princi princi 08:20 16.01.2016

Ne bih se složio

Jedino što nikada ne treba raditi je ogovarati bivše: na poslu, po slavama, u autobusima, na društvenim mrežama...to je kao da skačete sami sebi u usta. Što je veća ljubav bila, to ste sitnija duša ako po njenom pepelu pljujete. Niko vas ni na šta nije terao, da budete sa lošim ljudima, ljubavnicima, prevarantima, karijeristima...sami ste izabrali.


Ogovaranje je, verovatno, jedna od najvažnijih i najpotcenjenijih ljudskih aktivnosti. Kroz ogovaranje smo postali zajednica (mislim, mi, homo sapiens), prestali da budemo individualne životinje, tako smo počeli da pričamo, ogovaranje je započelo kognitivnu revoluciju kod ljudi, kroz ogovaranje smo počeli da razvijamo jezik, tako smo počeli jedni drugima da pričamo priče, pravimo filmove (i to hiljadama godina pre otkrića kamere). Kroz ogovaranje smo postali "mi" i "oni" (ovo radimo "mi", a ono rade "oni" ), ogovaranje vrlo važan elemenat u formiranju tog ljudskog da kažem "nadidentiteta", verovatno najvažniji izum čovekov pre knjige i filma (kad smo kod filma, peta sezona Homelanda sjajna! Tamo baš ima dosta ogovaranja. Ogovaranje je tema serije.)

Mislim, kad pogledaš, ogovaranje zaista ima vrlo važnu društvenu funkciju: ono ti govori ko s kim spava, ko je cheat, ko je pošten, ko koga iskorišćava, ko koga manipuliše. Koja druga životinjska vrsta ogovara? Delfini? Tune? Foke? Ogovaranje je tako ljudska aktivnosti, rekao bih skoro suštinski ljudska. Ogovaranje će te sprečiti da uradiš mnoge stvari ili će te baš stimulisati da uradiš one još blesavije. Ogovaranje će, na neki način, ti pomoći da otkriješ svoju pravu prirodu. Ogovarajte, ljudi, ogovaranje je zdravo!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:11 16.01.2016

Re: Ne bih se složio

Илузија је да ће се оговарањем неке свиње или мајмуни претворити у људе. Мада се они из све снаге труде. Мислим -- да оговарају.

princi princi 10:28 16.01.2016

Re: Ne bih se složio

Da, potpuno je razumljiv bes i ljutnja onih koji bi da budu ekskluzivni čuvari tajni, policajci, čuvari ključeva, konfidanti, saučesnici ("ma, ništa ne brini, ja ću da ti to sredim". Ogovaranje, u neku ruku, demokratizuje društvo i zajednicu: sve ljude stavlja u istu ravan i isti kontekst. Nema izuzetnih, nema, ono, stalkujem te, pratim, ali ti to, kao, ne znaš. Misliš da si nešto izuzetan, da možeš ispirati usta drugim ljudima, ali da si kao out of touch, out of reach, iznad svih? Nisi, sedi opušteni, frajeru, ribo, nisi ništa posebno, isto si govno kao i svi drugi. Mislim, to je glavna poruka ogovaranja. U neku ruku oslobađajuća, a svakako otrežnjujuća.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:42 16.01.2016

Re: Ne bih se složio

Очекивано је да фекалне еволутивне теорије заступају ударници у производњи фекалија, они којима је чак и лопата Алије Сиротановиће премала.

Мислим да ћемо морати прогласити нову врсту људи: Sapiens Faecalis. Први примерци су нам се већ указали.
princi princi 11:20 16.01.2016

Re: Ne bih se složio

:), dirljiva i telling opsednutost fekalijama. Valjda napor (ako je napor uopšte) neće ostati nezabeležen.

docsumann docsumann 12:19 16.01.2016

Re: Ne bih se složio

Ogovarajte, ljudi, ogovaranje je zdravo!


to je tek jedna strana priče. hvaliti je još bitnije.


anja99 anja99 14:43 16.01.2016

Re: Ne bih se složio

Ogovaranje će, na neki način, ti pomoći da otkriješ svoju pravu prirodu.


pičkice.
arianna arianna 14:55 16.01.2016

Re: Ne bih se složio

hvaliti je još bitnije.


zar neće tek onda ljudi da pitaju: "pa, što je ostavi?" ili " što te ostavi?"

da ne ispadne, da si pod neku falinku?
docsumann docsumann 17:42 16.01.2016

Re: Ne bih se složio

anja99
Ogovaranje će, na neki način, ti pomoći da otkriješ svoju pravu prirodu.


pičkice.


ne, nije (nisu). ozbiljno. princi samo prenosi (prepričava) jedan pasus iz knjige "Sapiens" YN Hararija, u kojem Harari analizira uticaj raznih verbalno-socijalnih aspekta, svojestvenih samo ljudima od svih živih stvorova na planeti zemlji, na formiranje i razvoj samog čovječanstva.

već sam se u par navrata na blogu deklarisao kao veliki fan pomenute knjige. činim to i ovog puta

za one kojima je naporno da čitaju na engleskom (iako je originalni stil veom pitak i prijemčljiv) postoji hrvatsko izdanje, koje je meni lično umnogome ubrzalo dočitavanje druge polovine knjige.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:19 16.01.2016

Najlepši filmski raaskid

Kad je već reč o raskidu na filmu ne može se zaobići:

bocvena bocvena 10:47 16.01.2016

Re: Najlepši filmski raaskid

bingo! moram da okačim isti film, ali sa odgovarajućom muzikom u pozadini - svi moraju jednom da nauče:)
princi princi 10:52 16.01.2016

Re: Najlepši filmski raaskid

Čekaj, bre, nije taj Beck subotar! Ili sajentolog. Inače, Korgis u originalu.
bocvena bocvena 11:14 16.01.2016

Re: Najlepši filmski raaskid

piše ispod tjuba da nije original. nije ni bitno, odlično je uklopljeno. ne mora sve da ima logično objašnjenje:)
princi princi 11:22 16.01.2016

Re: Najlepši filmski raaskid

bocvena
piše ispod tjuba da nije original. nije ni bitno, odlično je uklopljeno. ne mora sve da ima logično objašnjenje:)

Jbg, kad ne čitam... Ja ovo Korgis više po sećanju nego po logici.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:16 16.01.2016

Re: Najlepši filmski raaskid

Čekaj, bre, nije taj Beck subotar! Ili sajentolog

Sajentolog!

+ kada ga je neka cica ostavila, lik se prosuo po patosu samo tako. Napravio Sea Change album. Najpatetičniji album svih vremena, ali što sam slab na patetiku:)


cassiopeia cassiopeia 11:25 16.01.2016

...

Nisam imala želju da ni sa jednim bivšim ostanem prijatelj. Svaki je obeležio neki period života. I svaki mi se zamerio

Film Razvod mi je ostavio jak utisak kad sam gledala, mislim prošle godine.

Preksinoć sam gledala jedan mnogo dobar.

45 godina
urbana_gerila urbana_gerila 13:37 16.01.2016

Re: ...

cassiopeia
Preksinoć sam gledala jedan mnogo dobar.45 godina


preporučio ga nedavno gerilici, jer insistira da mi kupi čuku, a ja joj predlažem da kintu spiska na sebe pazareći neke retke ploče koje ću lično, samo za nju, pustati u prigodnim prilikama.


pošto ga je odgledala, samo je duboko uzdahnuvši konstatovala da: ako neko zna - ona zna da postoje žene koje i onakve mogu voleti.

sestroslatka, da li da to shvatim kao kompliment, i da li će, što je važnije, novci dobiti plemenitu namenu, makar potom i odu radosti morao deklamovati?
bocvena bocvena 15:37 16.01.2016

Re: ...

baš ste me zainteresovali! ovo ću prvo da gledam. ovi iranci zahtevaju mnogo koncentracije:)

I svaki mi se zamerio

a ovo je biser, kas!
urbana_gerila urbana_gerila 16:52 16.01.2016

Re: ...

bocvena
baš ste me zainteresovali! ovo ću prvo da gledam. ovi iranci zahtevaju mnogo koncentracije:)


ma, film je dosadnjikav kao i ti iranski, ali, bar, ne strahuješ da će odnekud iskočiti neki paulo koeljo sa nekim instant savetom o... bilo čemu...

no, kada je o filmu reč, pomalko je kvazi-elitistički kačiti r'n'r i udarati po iranskoj ekstravaganzi, a ne pomenuti najbolji film o (ne)umeću raskida(plural) sa uz to i najboljom muzikom - high fidelity.


zilikaka zilikaka 19:05 16.01.2016

Re: ...

Nisam imala želju da ni sa jednim bivšim ostanem prijatelj. Svaki je obeležio neki period života. I svaki mi se zamerio

bocvena
I svaki mi se zamerio


a ovo je biser, kas!


Što bre biser, ja je potpuno razumem i saosećam.
Kraj ima neki svoj razlog, i obično je u više faza.

Tokom tih faza mu gomilaš negativna brojanja, pa kad pređe crtu...to je to.

Svojevremeno je Lane Gutović kao svoju pozitivnu osobinu naveo: "Umem da odem", i toga sam se često prisećala.

I ne samo po pitanju ljubavnih veza.

bocvena bocvena 20:06 16.01.2016

Re: ...

ma ja se smejem ceo dan na to i pretim mužu sa - nemo' da mi se zameriš!

umeti da staneš, prekineš, završiš je ultimativni test samokontrole, u svim sferama života. ljubav tu unosi mnogo varijabila, pa nije lako. nigde ljudi toliko ne podilaze sebi i svojim manama kao u ljubavi. otuda ono - ako me voliš, volećeš i moje mane. a onda ih ostaviš zbog njihovih.
zilikaka zilikaka 20:32 16.01.2016

Re: ...

ako me voliš, volećeš i moje mane. a onda ih ostaviš zbog njihovih


a kad volim svoje mane više od njegovih.

cassiopeia cassiopeia 10:30 17.01.2016

Re: ...

bocvena
a ovo je biser, kas!


Stvarno se zamerio. Taj neki deo koji je presudio da ja odem dalje. O, svi sveti, pa sad kapiram da sam uvek ja odlazila.
cassiopeia cassiopeia 10:48 17.01.2016

Re: ...

zilikaka


Što bre biser, ja je potpuno razumem i saosećam.
Kraj ima neki svoj razlog, i obično je u više faza.

Tokom tih faza mu gomilaš negativna brojanja, pa kad pređe crtu...to je to.

Svojevremeno je Lane Gutović kao svoju pozitivnu osobinu naveo: "Umem da odem", i toga sam se često prisećala.

I ne samo po pitanju ljubavnih veza.





Meni je trebalo jako dugo da naučim da presečem. Šta da ti kažem, 16 godina mi je trajala jedna veza, a mogla je komotno da se okonča posle 10.

A sa drugima je onda išlo lakše, iza mene bila škola
cassiopeia cassiopeia 10:50 17.01.2016

Re: ...

urbana_gerila
cassiopeia
Preksinoć sam gledala jedan mnogo dobar.45 godina


preporučio ga nedavno gerilici, jer insistira da mi kupi čuku, a ja joj predlažem da kintu spiska na sebe pazareći neke retke ploče koje ću lično, samo za nju, pustati u prigodnim prilikama.


pošto ga je odgledala, samo je duboko uzdahnuvši konstatovala da: ako neko zna - ona zna da postoje žene koje i onakve mogu voleti.

sestroslatka, da li da to shvatim kao kompliment, i da li će, što je važnije, novci dobiti plemenitu namenu, makar potom i odu radosti morao deklamovati?


Što s' ti fin
emsiemsi emsiemsi 11:22 17.01.2016

Re: ...

cassiopeia
zilikaka


Što bre biser, ja je potpuno razumem i saosećam.
Kraj ima neki svoj razlog, i obično je u više faza.

Tokom tih faza mu gomilaš negativna brojanja, pa kad pređe crtu...to je to.

Svojevremeno je Lane Gutović kao svoju pozitivnu osobinu naveo: "Umem da odem", i toga sam se često prisećala.

I ne samo po pitanju ljubavnih veza.





Meni je trebalo jako dugo da naučim da presečem. Šta da ti kažem, 16 godina mi je trajala jedna veza, a mogla je komotno da se okonča posle 10.

A sa drugima je onda išlo lakše, iza mene bila škola

Штета што не знаш да волиш (осим саму себе).
bocvena bocvena 13:24 17.01.2016

Re: ...

ono što sam ja naučila iz komentara na ovom blogu je da ljudi nigde toliko ne projektuju sopstvena iskustva koliko u pitanjima srca.
zilikaka zilikaka 13:36 17.01.2016

Re: ...

ono što sam ja naučila iz komentara na ovom blogu je da ljudi nigde toliko ne projektuju sopstvena iskustva koliko u pitanjima srca.


Pa mora da se oslanjamo na poznata iskustva kad nisu napravili ni algoritam za sopstvenu upotrebu, a nema ni servisera kojem možeš taj poso poveriti.
A nije da nema potrebe.


Lepo ukucaš parametre i izbaci ti najoptimalniji način za tvoj slučaj.
Ono, životna dob, dužina trajanja veze, dobre i loše strane .......vidiš, ono bi moglo biti i rađanje jedne poslovne ideje.
bocvena bocvena 13:43 17.01.2016

Re: ...

to, zili! spojimo literaturu, psihologiju i programere i obogatimo se na ljubavnom algoritmu!
zilikaka zilikaka 14:07 17.01.2016

Re: ...

spojimo literaturu, psihologiju i programere i obogatimo se na ljubavnom algoritmu!


Pazi kad bih smela da stavim banku da bi se to razmilelo i dobro prodavalo.

Ma šta banku, tačno bih uložila i u akcije.
Milan Novković Milan Novković 14:50 17.01.2016

Re: ...

bocvena
to, zili! spojimo literaturu, psihologiju i programere i obogatimo se na ljubavnom algoritmu!

Takoe, programere obavezno, više komada, oni donose bugove - warnings, soft bugs, fatal errors, .... "šmek", jednom rečju
urbana_gerila urbana_gerila 15:05 17.01.2016

Re: ...

cassiopeia
Šta da ti kažem, 16 godina mi je trajala jedna veza, a mogla je komotno da se okonča posle 10.


što je mnogo bolje nego da je trajala 10, pa da si 6 godina posle raskida - skapirala da si se zeznula.
urbana_gerila urbana_gerila 15:09 17.01.2016

Re: ...

cassiopeia

Što s' ti fin


snažno sam verovao da će se kad-tad pojaviti neko sa istančanim osećajem za detalj.

kada sam pročitao da ti je samo 6 godina trebalo da shvatiš da si u vezi bez perspektive - oma sam tipovao na ti.


urbana_gerila urbana_gerila 15:13 17.01.2016

Re: ...

bocvena
ono što sam ja naučila iz komentara na ovom blogu je da ljudi nigde toliko ne projektuju sopstvena iskustva koliko u pitanjima srca.


sledeća lekcija je - deda mraz postoji!
cassiopeia cassiopeia 18:37 17.01.2016

Re: ...

urbana_gerila
cassiopeia
Šta da ti kažem, 16 godina mi je trajala jedna veza, a mogla je komotno da se okonča posle 10.


što je mnogo bolje nego da je trajala 10, pa da si 6 godina posle raskida - skapirala da si se zeznula.


Nemam pojma. Sad, iz ove perspektive, kapiram da je tako moralo biti da bi se sve posložilo. Valjda je i meni trebalo 6 godina da porastem.
cassiopeia cassiopeia 18:40 17.01.2016

Re: ...

kada sam pročitao da ti je samo 6 godina trebalo da shvatiš da si u vezi bez perspektive - oma sam tipovao na ti.




p.s. da l' da se žalim, il' da se hvalim


Za tebe
bocvena bocvena 18:58 17.01.2016

Re: ...

sledeća lekcija je - deda mraz postoji!


a ne, njega je ubila vaspitačica lil-ja pre par godina:)
urbana_gerila urbana_gerila 19:14 17.01.2016

Re: ...

bocvena
sledeća lekcija je - deda mraz postoji!


a ne, njega je ubila vaspitačica lil-ja pre par godina:)



ali su joj irvasi pali na staranje, pa zbog njih kupuje travu, to?
urbana_gerila urbana_gerila 19:18 17.01.2016

Re: ...

cassiopeia
da l' da se žalim, il' da se hvalim


vrlo delikatan problem za čije je razrešenje odlučujući faktor - kvantitet(u kvalitet ne sumnjam) repova.
bocvena bocvena 19:24 17.01.2016

Re: ...

ali su joj irvasi pali na staranje, pa zbog njih kupuje travu, to?


ma doslovno...već sam to ovde pričala. sinak nam se iz vrtića vratio sa pitanjem da l znamo da onaj čovek u crvenom odelu nije deda mraz nego glumac. nešto smo načuli:) pa kad smo ga pitali odakle mu to, on kao iz topa - rekla mi lilja (nije govorio ljilja nego baš tako lil-ja)!

otad imamo foru - kad je lil-ja ubila deda mraza:)
urbana_gerila urbana_gerila 19:25 17.01.2016

Re: ...

cassiopeia
Valjda je i meni trebalo 6 godina da porastem.


ja verujem primarnom impulsu, godine nas samo čine veštijim u samozavaravanju.

i tebi
urbana_gerila urbana_gerila 19:30 17.01.2016

Re: ...

bocvena
ali su joj irvasi pali na staranje, pa zbog njih kupuje travu, to?


ma doslovno...već sam to ovde pričala. sinak nam se iz vrtića vratio sa pitanjem da l znamo da onaj čovek u crvenom odelu nije deda mraz nego glumac. nešto smo načuli:) pa kad smo ga pitali odakle mu to, on kao iz topa - rekla mi lilja (nije govorio ljilja nego baš tako lil-ja)!

otad imamo foru - kad je lil-ja ubila deda mraza:)



bocvena bocvena 08:42 19.01.2016

Re: ...


inače, ja baš volim figh fidelity , i knjigu i film.
urbana_gerila urbana_gerila 11:09 19.01.2016

Re: ...

bocvena

inače, ja baš volim figh fidelity , i knjigu i film.


nemoj mi soundtrack razdvajat!
docsumann docsumann 12:15 16.01.2016

to vam je

kad imate ozbiljne veze

a one ostavljaju ozbiljne posljedice.



jedna djevojka mi je jednom rekla - ti si prikaza. vidio sam je prije neki dan, poslije xy godina. ima troje prelijepe djece.

fino smo se ispričali. važno je ostati lojalan. o dobrima sve najbolje.

bocvena bocvena 15:42 16.01.2016

Re: to vam je

fino smo se ispričali. važno je ostati lojalan. o dobrima sve najbolje.

iskreno, mislim da sam ja mnogo bolja bivša nego sadašnja. od bivših više nemam nikakva očekivanja, od sadašnjeg hoću sve i odmah i nema opravdanja od lekara.
docsumann docsumann 16:21 16.01.2016

Re: to vam je

iskreno, mislim da sam ja mnogo bolja bivša nego sadašnja


kod mene obrnuto. no ako to ovdje napišem mogla bi da pročita
princi princi 17:14 16.01.2016

Re: to vam je

Sine, vi k'o da je ljubav apoteka: sve na grame, e, nemoj ovo, nemoj ono. Kod mene nije tako. Ljubav je, bre, oluja, strast, to briše sve pred sobom, ne ostaje kamen na kamenu. I ja volim realne i stvarne ljude isto tako realne i stvarne kao što sam ja. Kad volim, onda volim iskreno, do kraja, nežno i predano (nema stvari koju nisam u stanju da uradim. Zvezde s neba? Zvezde s neba). Ali...

kad nađem da je druga strana đubre, gamad i manipulant, cold bitch, onda je mrzim, isto tako predano. I ubijam, na rate, kap po kap. Jbg, šta ću, :), Srbin, nisam ja k'o ovi Purgeri.
emsiemsi emsiemsi 18:12 16.01.2016

Re: to vam je

princi
Sine, vi k'o da je ljubav apoteka: sve na grame, e, nemoj ovo, nemoj ono. Kod mene nije tako. Ljubav je, bre, oluja, strast, to briše sve pred sobom, ne ostaje kamen na kamenu. I ja volim realne i stvarne ljude isto tako realne i stvarne kao što sam ja. Kad volim, onda volim iskreno, do kraja, nežno i predano (nema stvari koju nisam u stanju da uradim. Zvezde s neba? Zvezde s neba). Ali...

kad nađem da je druga strana đubre, gamad i manipulant, cold bitch, onda je mrzim, isto tako predano. I ubijam, na rate, kap po kap. Jbg, šta ću, :), Srbin, nisam ja k'o ovi Purgeri.

Јеботе патак !
Успут --- ја дуго времена волим једну жену, тако да постоји опасност да (и) заборавим значење љубави.
docsumann docsumann 18:25 16.01.2016

Re: to vam je

Sine, vi k'o da je ljubav apoteka: sve na grame


miligrame, bate. jaki stafovi se doziraju u miligramima. i to oprezno, jer ako pretjeraš ima da te nađu mrtvog i belog prateći vazdušne tokove smrada koji prati organsko raspadanje bića ... prdeži, truljenje, sve neke degutantne metafore na postamore

baš se prije neki dan u mladalačkim reminiscencijama brat i ja sjetismo Vanje, člana kultnog andergraunnd (indastrijal-hc-metal) benda iz 90-tih, Overdose-a. možda najkvalitetnijeg proizvoda što je Srbija u tom trenutku imala da ponudi svijetu iz bilo koje privredne grane.

Vanja je imao velik problem s heroinom ( s heroinom se obično i imaju veliki problemi). čak je pokušao da se namjerno ovjeri, pošto nije vidio izlaza .... skrko odjednom više grama direktno u tetku.
i ništa, probudio se nakon nekoliko sati izlevitiranih ni na nebu ni na zemlji.
no, voljom, uz ljubav najbližih, uz podršku drugara, isčupao se nekako ... bog će ga sami znat kako.
i to isčup'o se pravo. par godina bio skroz čist, našao finu curu, konsolidovao život, promjenio navike, isijavao pozitivnim stavom, nadom, energijom.
i onda, jednog običnog sedmičnog dana, prelazeći ulicu, zamislio se u po koraka, i zastao pravo tramvaju na putu.

jbg, šta ti je život ... strejt ili hejt ne gine ti onaj sveJt.


sjećam se sopstvene pozitivne zatečenosti i neverice kada se ovaj album pojavio.


Gospodja Klara Gospodja Klara 18:35 16.01.2016

Re: to vam je

Ljubav je, bre, oluja, strast, to briše sve pred sobom, ne ostaje kamen na kamenu. I ja volim realne i stvarne ljude isto tako realne i stvarne kao što sam ja. Kad volim, onda volim iskreno, do kraja, nežno i predano (nema stvari koju nisam u stanju da uradim. Zvezde s neba? Zvezde s neba).






(Šala, ovo gore potpisujem i pečatiram, jbg.)






princi princi 18:49 16.01.2016

Re: to vam je

:)))))))))))))), sjajno! Probao da dam preporuku 2x na kvarnjaka, ali "vec ste dali preporuku ovom komentaru".
princi princi 18:57 16.01.2016

Re: to vam je

i onda, jednog običnog sedmičnog dana, prelazeći ulicu, zamislio se u po koraka, i zastao pravo tramvaju na putu.

A šta tek reći za Philipa Seymoura Hoffmana? Mene je taj njegov fall off the wagon skroz, ono, pomeo. Ni u šta nisi siguran, srce je čudan lovac.

Zato je potrebno imati pored sebe biće koje te voli i koje te podržava. I nije tačno da postoji hiljadu takvih osoba u životu. Postoji jedna i samo jedna takva osoba i ako si srećan da na nju naletiš, drži je se kako znaš i umeš, ne ispuštaj je ni za živu glavu. U principu je Ivo Robić u pravu, sve je drugo varka, :).
bocvena bocvena 20:13 16.01.2016

Re: to vam je

joj, ja ceo život bežim od tih - ljubav je strast i kičme lomi i voli se samo jednom. i to - voljem/koljem. neozbiljan si, princi, skroz. ko neka žena:)
zilikaka zilikaka 20:30 16.01.2016

Re: to vam je

joj, ja ceo život bežim od tih - ljubav je strast i kičme lomi i voli se samo jednom. i to - voljem/koljem. neozbiljan si, princi, skroz. ko neka žena:)


Ovom prilikom bih citirala kolegu:
"Saglasna !"
princi princi 20:39 16.01.2016

Re: to vam je

bocvena
joj, ja ceo život bežim od tih - ljubav je strast i kičme lomi i voli se samo jednom. i to - voljem/koljem. neozbiljan si, princi, skroz. ko neka žena:)

Šta da ti kažem: za tebe, pametno, ali nikad se ne bih u životu menjao s tobom. Ja, opet, sve u životu tako radim, jbg, to sam ja, love me or leave me.

Tako čovek valjda i bira sebi prijatelje. Družiš se s onima s kojima deliš svjetonazore, ne?
natasavb natasavb 20:55 16.01.2016

Re: to vam je

Tako čovek valjda i bira sebi prijatelje. Družiš se s onima s kojima deliš svjetonazore, ne?


Misliš da je reč o biranju?
Ja bih se pre složila sa Mešom - Prijateljstvo se ne bira, ono biva, ko zna zbog čega, kao ljubav.


princi princi 21:10 16.01.2016

Re: to vam je

natasavb
Tako čovek valjda i bira sebi prijatelje. Družiš se s onima s kojima deliš svjetonazore, ne?


Misliš da je reč o biranju?
Ja bih se pre složila sa Mešom - Prijateljstvo se ne bira, ono biva, ko zna zbog čega, kao ljubav.



To verovatno zavisi i od čoveka. Ja sebi prijatelje biram. Nikad ne bih mogao da pijem kafu s čovekom ili ženom za koje znam da su gnjide. Jbg, znam da ne valja, ali ne mogu, jače od mene. Nekoć sm znao čoveka koji je za sebe stalno pričao: "Ja sam kurva, mogu sa svima!" Jbg, frajeru, možda možeš ti sa svima, ali ne mogu svi s tobom.

Za mene su i ljubav i prijateljstvo aktivnosti, ne njakanje. Kad počne njakanje, obično je vreme za izlaz.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana