Moj grad| Život

Kako sam postala Čikago girl

njanja_de.manccini RSS / 20.01.2016. u 22:51

 

chicago.18484.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kratki pregled poslednjih 2 godina koje sam provela u Teksasu:

 

Your passion and drive for work, and your skillfulness create resentment among colleagues.

 

Your Eastern European background intimidates people.

 

You come from a violent region and you will beat the hell out of all of us.

 

You crazy Macedonian why you work so hard?

 

You crazy Serbian why you work so hard?

 

You crazy Croatian, why you work so hard?

(nisu mogli da skapiraju odakle sam ja ustvari) 

 

You skin is shaded; you are not really white.

 

Eto i to je Amerika. 

Sad sam u Čikagu. Možda privremeno, možda do kraja života … ko zna.

 

Veliki pozdrav svima.

Atačmenti



Komentari (203)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nim_opet nim_opet 22:58 20.01.2016

e boze

You skin is shaded; you are not really white.


Majke mi, ovo samo u Teksasu...budibogsnama...Dobrodosla u Cikago :)
omega68 omega68 23:03 20.01.2016

Re: e boze

da,da,
link
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:52 25.01.2016

Re: e boze

Majke mi, ovo samo u Teksasu...budibogsnama...Dobrodosla u Cikago :)


ma većina su divni ljudi i jako mi nedostaju, ali kad ti se pogodi da ti najbliži saradnici (šef i njegov šef) budu ti koji doprinose toj nezdravoj atmosferi na poslu onda nemaš šta drugo da radiš nego da se ukloniš. ali i to nije rešenje uvek jer u životu ima svašta i bežanje od problema nije način da ih izbegneš, već da se suočiš, izdržiš i naučiš kako da se nosiš sa tom situacijom. e sad, kad ti u isto vreme dok ti se sav taj haos dešava neko drugi nudi posao, mnogo bolji posao, onda jbg vidiš to kao svetlost i ideš prema njemu.
JJ Beba JJ Beba 23:03 20.01.2016

nego..

jel šibaju vetrovi?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:32 21.01.2016

Re: nego..

ne da šibajuuuuuu.
majko moja neverovatno nešto.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:23 21.01.2016

Re: nego..

JJ Beba
jel šibaju vetrovi?







ps. odlična je ritam mašina. kada bi se ubrzao zvuk malo, mogla bi potpuno trip-hop zika da se napravi!

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:36 21.01.2016

Re: O gradu:)

a to sa prekidačem za struju što nije unutar kupatila je stvarno sad čak i meni čudno.
takođe mi fali mašina za sušenje veša kad god odem u posetu kod svojih.
nim_opet nim_opet 15:54 21.01.2016

Re: O gradu:)

njanja_de.manccini
a to sa prekidačem za struju što nije unutar kupatila je stvarno sad čak i meni čudno.
takođe mi fali mašina za sušenje veša kad god odem u posetu kod svojih.


A to za prekidace - mislim da je neki pan-evropski gradjevinski kod - u prostorijama sa tekucom vodom kao kuhinje i kupatila, poenta je da mozes da iskljucis svetlo spolja. Nije lose kao ideja - a ne ovako ulazim u kupatilo i pipam trazeci prekidac jer je unutra mrak.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 16:40 21.01.2016

Re: O gradu:)

nim_opet
njanja_de.manccini
a to sa prekidačem za struju što nije unutar kupatila je stvarno sad čak i meni čudno.
takođe mi fali mašina za sušenje veša kad god odem u posetu kod svojih.


A to za prekidace - mislim da je neki pan-evropski gradjevinski kod - u prostorijama sa tekucom vodom kao kuhinje i kupatila, poenta je da mozes da iskljucis svetlo spolja. Nije lose kao ideja - a ne ovako ulazim u kupatilo i pipam trazeci prekidac jer je unutra mrak.


U većini azijskih zemalja prekidači za kupatilo i kuhinju su izvan tih prostorija.
nim_opet nim_opet 17:06 21.01.2016

Re: O gradu:)

Snezana Radojicic
nim_opet
njanja_de.manccini
a to sa prekidačem za struju što nije unutar kupatila je stvarno sad čak i meni čudno.
takođe mi fali mašina za sušenje veša kad god odem u posetu kod svojih.


A to za prekidace - mislim da je neki pan-evropski gradjevinski kod - u prostorijama sa tekucom vodom kao kuhinje i kupatila, poenta je da mozes da iskljucis svetlo spolja. Nije lose kao ideja - a ne ovako ulazim u kupatilo i pipam trazeci prekidac jer je unutra mrak.


U većini azijskih zemalja prekidači za kupatilo i kuhinju su izvan tih prostorija.


Pametan svet.
Jukie Jukie 20:56 21.01.2016

Re: O gradu:)

Dobro je kad zatvoriš neku životinju u kupatilo da ugasiš svetlo da se smiri
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:42 22.01.2016

Re: O gradu:)

жена мужа!
Unfuckable Unfuckable 04:24 24.01.2016

Re: glagol?

....muža žena?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:37 24.01.2016

Re: glagol?

Unfuckable
....muža žena?



мужа жена, чему?
G.Cross G.Cross 23:18 20.01.2016

Ako vidis Jake-a

Pozdravi ga...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:41 21.01.2016

Re: Ako vidis Jake-a

nema frke
niccolo niccolo 23:25 20.01.2016

Opa

de si bre ženo, nema te k'o ekonomskog napretka u Srbiji...

Aj nek je sa srećom premeštaj.
mirelarado mirelarado 23:30 20.01.2016

Re: Opa

Aj nek je sa srećom premeštaj.


Придружујем се лепим жељама. У Чикагу јесте хладније него у Тексасу, али ако је топлије око срца, сигурно ће ти бити боље.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:38 21.01.2016

Re: Opa

ma nema me ko ekonomskog napretka bilo gde, ne samo u Srbiji

hvala na lepim željama
antioksidant antioksidant 08:36 21.01.2016

Re: Opa

mirelarado
Aj nek je sa srećom premeštaj.


Придружујем се лепим жељама. У Чикагу јесте хладније него у Тексасу, али ако је топлије око срца, сигурно ће ти бити боље.

Чикаго и Тексас? Две школе одличне музике.
Уживај

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:26 21.01.2016

Re: Opa

niccolo
de si bre ženo, nema te k'o ekonomskog napretka u Srbiji...


ma nema me ko ekonomskog napretka bilo gde, ne samo u Srbiji


један наш другар, исто ту горе с Великих Језера, хтео због рецесије да се врне у Европу, после 15 година, реко', седи ту и не мрдај, носталгија че прочи, ал' новац никад нече дочи...



причај нам мало о тим Мегалополисима, Њањо, како изгледа живот у њима, ево, код нас, Београђанима само што није изградио Аца један, и говорка се да ће Нови Сад постати за двестотињак година мегаполис!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:41 21.01.2016

Re: Opa

причај нам мало о тим Мегалополисима, Њањо, како изгледа живот у њима


hoću keve mi jer je prelepo. neznaš gde pre da odeš. pozorište, dobri restorani, koncerti, non stop neka dešavanja. ja radim u downtown pa mi je sve tu na prdomet. ali pozorišta ljudi, e to je to. odatle su izašli svi ovi sjajni Colbert, Tina Fey, Amy Poeler. kažu da je jaka pozorišna scena jer imaš zimu 6 meseci i šta drugo da radiš nego da se sprdaš.

meni je dovoljno što mi je posao pored jezera i što sve sastanke imamo u jednoj okrugloj prostoriji sa pogledom na jezero. divota! malo mi odleti pamet al nema veze jer nisam jedina
blogovatelj blogovatelj 13:57 21.01.2016

Re: Opa

причај нам мало о тим Мегалополисима


Da bre, Milvoki im je predgradje. Ne kaze se dzabe Srbija od Tokija do Milvokija.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:13 21.01.2016

Re: Opa

један наш другар, исто ту горе с Великих Језера, хтео због рецесије да се врне у Европу, после 15 година, реко', седи ту и не мрдај, носталгија че прочи, ал' новац никад нече дочи...


znam za ovo, ljudi su se razbežali i vratili. to ne razumem jer u velikim gradovima imaš veće šanse da se snađeš.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:06 21.01.2016

Re: Opa

опиши некада како то све изгледа, барем да се дивимо када немамо лове за екскурзију...
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:36 20.01.2016

.

Živ nisam, ali Mancinijevi sad navijaju za Berse.
Prokleta je Amerika...








P.S. Kaže se Šikago, mojne da ljudi odmah provale kako si dođoš:)
chedimir chedimir 00:10 21.01.2016

Re: .

stefan.hauzer
Živ nisam, ali Mancinijevi sad navijaju za Berse.
Prokleta je Amerika...








P.S. Kaže se Šikago, mojne da ljudi odmah provale kako si dođoš:)

nije bre, kazhe se bash Chikago kao prvo slovo mog imena, по македонски, Чикаго! Al' da je zima jeste
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:39 21.01.2016

Re: .

ma kakvi Šikago bre, Čikago i gotovo.
Kad nauče da pišu kako govore možda promenim mišljenje.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:52 21.01.2016

Re: .

nije bre, kazhe se bash Chikago

Ja sam čuo od Sufjana, kad kaže: Šikago i to meko ššš


blogovatelj blogovatelj 03:30 21.01.2016

Re: .

P.S. Kaže se Šikago, mojne da ljudi odmah provale kako si dođoš:)


Mnogo lep engleski pričaju.
Proveo sam luda 4 dana u Čikagu pre desetak godina. Liči na Toronto, samo što je veći i zarotiran 90 stepeni u smeru suprotnom od kazaljke na zidu. Raskrsnice nisu pod pravim uglom, pa je zajebano kad skrećeš ulevo pod uglom od 225 stepeni.
Boja jezera je nestvarno lepa.
A sad da pitam nešto. Imam varijantu da putujem za Evropu preko Čikaga. Stopover bi mi bio šest sati tamo.
Je li to dovoljno da sa aerodroma metroom dođem do trga gde je snimana završna scena Braće Bluz i na kojem postoji neka Pikasova skulptura? Trg se zove Daley Plaza, ako me sećanje ne vara, da ne guglam sada. Mislim, da dođem do tamo, popijem kafu, prošetam i vratim se na aerodrom, a da ne okasnim na let za Evropu.

PS. Nije 225 ngo 315 stepeni. To sam hteo da kažem.
blogovatelj blogovatelj 03:36 21.01.2016

Re: .

Kaže se Šikago, mojne da ljudi odmah provale kako si dođoš:)


Toronto lokalno stanovništvo zove Torono, samo da znaš, ako nekad dođeš amo.
Ima onaj film što dobi nedavno oskare o američkim taocima u Iranu, pa kad ih kanadska diplomatija spašava. Onda ih u ambasadi uče kako da lažu ako ih Iranci pohapse, pa u okviru obuke ispravljaju tipa koji kao mesto porekla kaže Toronto. Dakle, nije Toronto, nego Torono, kao što za Sarajlije nije Sarajevo nego Sarajvo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:30 21.01.2016

Re: .

blogovatelj

A sad da pitam nešto. Imam varijantu da putujem za Evropu preko Čikaga. Stopover bi mi bio šest sati tamo.
Je li to dovoljno da sa aerodroma metroom dođem do trga gde je snimana završna scena Braće Bluz i na kojem postoji neka Pikasova skulptura? Trg se zove Daley Plaza, ako me sećanje ne vara, da ne guglam sada. Mislim, da dođem do tamo, popijem kafu, prošetam i vratim se na aerodrom, a da ne okasnim

malo je knap. Plavom vozu (CTA train, Blue line) treba 50 minuta do grada. Plus vreme da se iskobeljas iz aviona plus vreme da se snadjes gde polazi CTA, plus da se snadjes gde da kupis kartu, plus da se snadjes za vracanje i da stignes na aerodrom 2 sata pre leta. Izvodljivo je, ali je tesno.

Inace, taj trg nije nista narocito kad se nista ne desava okolo. Preko puta se nalazi zanimljiva crkva/oblakoder. Trg je lep pred Bozic, pretvara se u nemacki "pijacni" trg, sluze se kobasice, kuvano vino, prodaju se djindjuve ...
blogovatelj blogovatelj 04:58 21.01.2016

Re: .

malo je knap


Tako sam i mislio. Znači, verovatno me O'Hare neće videti. Zaobilazno mi je, ali mi je zgodno što mi avion poleće sa mog lokalnog YKF aerodroma, ne sa glavnog YYZ toronćanskog.
A kad vam je bluz festival tamo? Verovatno preko leta. Čuo sam da je mnogo dobar.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:42 21.01.2016

Re: .

ди идеш, Гибло, у коју Јевропу, ош и до нас на паприкаш, фиш и зелениш, да те не бомбардујемо с прасом одмах с врата?
nsarski nsarski 10:45 21.01.2016

Re: .

nije bre, kazhe se bash Chikago kao prvo slovo mog imena, по македонски, Чикаго!


Budući da sam mnogo životnog vremena proveo u narečenom gradu, evo malo istorije.
U okolini grada Čikaga ( Radovan III) raste divlji beli luk, kod nas zvani Sremuš, na engleskom ramps, koji jako miriše, jelte, na...beli luk. Alonquin Indijanci su zato tu lokaciju zvali sheka:go:heki, tj. "smrdljivo mesto". Francuzi iz Kanade su preuzeli tu reč i izgovarali je "šikogoa". I tako je nastao Šikago. Tako da i Charles De Gaulle se izgovara kao Čarl De Gol, prema tim Kanadjanima, ali njih treba eliminisati iz ozbiljne rasprave.
E, sad, Makedonci za 7up (piće) kažu, tepajuci mu, "sedumirče" jer oni i latinicu čitaju ćirilično, tj. седум-ир, što pozdravljam.
Srećan ti boravak u Windy City!
blogovatelj blogovatelj 13:04 21.01.2016

Re: .

ди идеш, Гибло, у коју Јевропу, ош и до нас на паприкаш, фиш и зелениш, да те не бомбардујемо с прасом одмах с врата?


Gde je to kod vas? Ti si lociran od Neoplante do Izre.
A gde cu, ne znam ni sam. U Srbiju cu svakako a do nje su razliciti puti.
Imam varijante bukvalno od Finske do Tenerifa. Bice nesto.
A u NS obavezno svracam kad sam u Srbiji, to mi je difolt.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:09 21.01.2016

Re: .

blogovatelj

A u NS obavezno svracam kad sam u Srbiji, to mi je difolt.


to bre, da te izvedem u Neoplantinu mesaru! ajd, ako bude sunčano, računaj da imaš poziv kod nas u vikendaju, kraj Dunava! ne možemo to u Izri, pošto su zabranili amateri prasiće dole! samo posni roštilj, jagnje, tele, junetina, piletina i to. da ne bi čestitih Rusa, potpuno bih izgubio identitet!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:43 21.01.2016

Re: .

nsarski
nije bre, kazhe se bash Chikago kao prvo slovo mog imena, по македонски, Чикаго!


...
Srećan ti boravak u Windy City!

hvala nsarski.
blogovatelj blogovatelj 14:01 21.01.2016

Re: .

Francuzi iz Kanade su preuzeli tu reč i izgovarali je "šikogoa"


Znaci i dotle su Francuzi prvi stigli. Znao sam za Detroit, ali nisam znao da su toliko dogurali. I sjebase ih Englezi. Da nisu, danas bi Cikago bio ko Pariz.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:15 21.01.2016

Re: .

Inace, taj trg nije nista narocito kad se nista ne desava okolo. Preko puta se nalazi zanimljiva crkva/oblakoder. Trg je lep pred Bozic, pretvara se u nemacki "pijacni" trg, sluze se kobasice, kuvano vino, prodaju se djindjuve ...


ja još uvek nisam videla taj trg. samo deca i marco.
Domazet Domazet 21:14 21.01.2016

Sednes na metro

blogovatelj
P.S. Kaže se Šikago, mojne da ljudi odmah provale kako si dođoš:)


Mnogo lep engleski pričaju.
Proveo sam luda 4 dana u Čikagu pre desetak godina. Liči na Toronto, samo što je veći i zarotiran 90 stepeni u smeru suprotnom od kazaljke na zidu. Raskrsnice nisu pod pravim uglom, pa je zajebano kad skrećeš ulevo pod uglom od 225 stepeni.
Boja jezera je nestvarno lepa.javascript:;
A sad da pitam nešto. Imam varijantu da putujem za Evropu preko Čikaga. Stopover bi mi bio šest sati tamo.
Je li to dovoljno da sa aerodroma metroom dođem do trga gde je snimana završna scena Braće Bluz i na kojem postoji neka Pikasova skulptura? Trg se zove Daley Plaza, ako me sećanje ne vara, da ne guglam sada. Mislim, da dođem do tamo, popijem kafu, prošetam i vratim se na aerodrom, a da ne okasnim na let za Evropu.
javascript:;javascript:;
PS. Nije 225 ngo 315 stepeni. To sam hteo da kažem.

i 20-25 minuta do Union stationa, odatle peske do Daley Plaza 15-20 min. Pa onda natrag. To nije problem.



Ali moras da izadjes iz secure zone na aerodromu. Pa onda natrag kroz security. To je problem.

49 41 49 41 01:50 22.01.2016

Re: .

nsarski
nije bre, kazhe se bash Chikago kao prvo slovo mog imena, по македонски, Чикаго!


Budući da sam mnogo životnog vremena proveo u narečenom gradu, evo malo istorije.
U okolini grada Čikaga ( Radovan III) raste divlji beli luk, kod nas zvani Sremuš, na engleskom ramps, koji jako miriše, jelte, na...beli luk. Alonquin Indijanci su zato tu lokaciju zvali sheka:go:heki, tj. "smrdljivo mesto". Francuzi iz Kanade su preuzeli tu reč i izgovarali je "šikogoa". I tako je nastao Šikago. Tako da i Charles De Gaulle se izgovara kao Čarl De Gol, prema tim Kanadjanima, ali njih treba eliminisati iz ozbiljne rasprave.
E, sad, Makedonci za 7up (piće) kažu, tepajuci mu, "sedumirče" jer oni i latinicu čitaju ćirilično, tj. седум-ир, što pozdravljam.
Srećan ti boravak u Windy City!

Matematicar, kuvar, istrazivac, ucitelj, zvezdogledaoc, putnik, citalac, nadzornik, ...
Ja sam mislio, da sam najgori; sem onog prvog - Hvala bogu, fizika me vadila.
-Da ne bi one moje Mileve, nista od mene rece Ajnstajn - jednom.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:30 22.01.2016

Re: .

Pikasova skulptura?

To ti je preko puta Miroove skuplture.



Domazet Domazet 00:57 21.01.2016

Шај таун мори...

...ја га зовем СмрзТаун.

Добродошла Њања! Јеси ли и мужа довела да се и он смрзава?

прошле године у фебруару размењујјем ја имејлове са колегиницом у Финској и она ми прича како је зима била кратка и са мало снега а ја јој кажем Дојди сестро код нас да видиш мало шта је север...

Иначе по географској ширини Чикаго је између Рима и Напуља. Go figure...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:08 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

Hvala na dobrodošlici u SmrzTaun.

ne volim što ga zovu Second City. čemu to?

Mnogo je lep ovaj grad keve mi. ono kad ideš lake shore-om prema downtown je ko da si ubačen u neku umetničku instalaciju. obožavam kad vozim tu, čak i na ovakvom vremenu.

bila sam tu prošlog februara nekih 8-9 dana i mislim da mi se koža sa lica odlepila. strahota.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:20 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

njanja_de.manccini
Hvala na dobrodošlici u SmrzTaun.

ne volim što ga zovu Second City. čemu to?

Mnogo je lep ovaj grad keve mi. ono kad ideš lake shore-om prema downtown je ko da si ubačen u neku umetničku instalaciju. obožavam kad vozim tu, čak i na ovakvom vremenu.

bila sam tu prošlog februara nekih 8-9 dana i mislim da mi se koža sa lica odlepila. strahota.


Pa 'de tamo, bokte, kažu za Čikago: zime su grozne i hlande (vetar+vlaga+minus), ali su zato leta da umreš vruća i vlažna (gore nego u Teksasu). Ako je stvarno tako, ne znam ko normalan može da odabere tu da živi, samo neka teška muka u životu (zvana posao) ako ga natera.
myredneckself myredneckself 01:25 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

Yaaay!
to that same old place, sweet home...
Drago mi je da si se akomodala i zavolela Čikago.
Samo za njanju




PS
Stef, i Klepton kaže Čikago (meko č, doduše)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:34 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

Pa 'de tamo, bokte, kažu za Čikago: zime su grozne i hlande (vetar+vlaga+minus), ali su zato leta da umreš vruća i vlažna (gore nego u Teksasu). Ako je stvarno tako, ne znam ko normalan može da odabere tu da živi, samo neka teška muka u životu (zvana posao) ako ga natera.


kakva vlaga u Čikago crni Srki. ti očigledno nisi video šta je vlaga u TX ili na Floridi. ustvari možda i ima al nakon Teksaške vlage ovo je pesma i + ne može mi vlaga ništa, jača sam od sudbine ... jel to beše neka pesma. pojma nemam odakle mi sad to.

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:50 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

njanja_de.manccini
Pa 'de tamo, bokte, kažu za Čikago: zime su grozne i hlande (vetar+vlaga+minus), ali su zato leta da umreš vruća i vlažna (gore nego u Teksasu). Ako je stvarno tako, ne znam ko normalan može da odabere tu da živi, samo neka teška muka u životu (zvana posao) ako ga natera.


kakva vlaga u Čikago crni Srki. ti očigledno nisi video šta je vlaga u TX ili na Floridi. ustvari možda i ima al nakon Teksaške vlage ovo je pesma i + ne može mi vlaga ništa, jača sam od sudbine ... jel to beše neka pesma. pojma nemam odakle mi sad to.



Čekaj leto, pa se onda(k) javi!

(iskusih vlagu i na Floridi (bejah tamo u onom Fort Loderdejlu, onomad), a i u Teksasu* uzduž i popreko, i stvarno je gadno, ali Čikago nije ništa bolji. Izadješ napolje iz kola-aviona, i ko da te je neko raspalio mokrom krparom, pa onda uvatio da te waterboarduje, ali sa vrućom vodom). Doduše, ni Beograd ne zaostaje po toj letnjoj grozoti od klime: nesnosnoj vrućini, i memli koja guši.

Ili sam se ja možda razmazio i omekšao u ovoj planinskoj nedodjiji.

*Zezam se malo, samo sam stvarno osetljiv na klimu. Tako sam, primera radi, ušao u anale neodgovornog ponašanja kad sam usred one krize, 2010, kad je nebrojeno mnogo mojih kolega diljem USA bivalo otpuštano i svako se grčevito držao za radno mesto, dakle ja sam ladno dao otkaz na poslu jer nisam hteo da se selim u Dalas sa svojim dizajn centrom - nije mi odgovarala klima (i zamisli, preživeše nekako bez mene )




chedimir chedimir 02:31 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

jedan moj drugar doselio iz Teksasa u Buffalo,NY, jerbo u Hjustonu bila velika vlaga,prvog dana zime rekao " Tata,a da se mi ipak vratimo u Teksas?" cijenim da ovako nešto može i u Šikagu da se desi,ali ne Manccinijevima,welcome at Great lakes folks !
Domazet Domazet 03:12 21.01.2016

Исто ја овако нисам имао појма....

srdjan.pajic
njanja_de.manccini
Hvala na dobrodošlici u SmrzTaun.

ne volim što ga zovu Second City. čemu to?

Mnogo je lep ovaj grad keve mi. ono kad ideš lake shore-om prema downtown je ko da si ubačen u neku umetničku instalaciju. obožavam kad vozim tu, čak i na ovakvom vremenu.

bila sam tu prošlog februara nekih 8-9 dana i mislim da mi se koža sa lica odlepila. strahota.


Pa 'de tamo, bokte, kažu za Čikago: zime su grozne i hlande (vetar+vlaga+minus), ali su zato leta da umreš vruća i vlažna (gore nego u Teksasu). Ako je stvarno tako, ne znam ko normalan može da odabere tu da živi, samo neka teška muka u životu (zvana posao) ako ga natera.

Као Срки и исто сам овако причао ЛеЛе Зима ЛеЛе Влага све док се једног лепог августовског дана нисам обрео у Њу Орлеансу. Отада влагу не спомињем...
blogovatelj blogovatelj 03:32 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

Шај таун мори...
...ја га зовем СмрзТаун.


Kad sam bio bila je sredina aprila i posle Toronta mi je Šikago bio pojam topline.
blogovatelj blogovatelj 03:38 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

Pa 'de tamo, bokte, kažu za Čikago: zime su grozne i hlande (vetar+vlaga+minus), ali su zato leta da umreš vruća i vlažna (gore nego u Teksasu). Ako je stvarno tako, ne znam ko normalan može da odabere tu da živi, samo neka teška muka u životu (zvana posao) ako ga natera.


Svakako je lepše živeti tamo gde je vazduh suv a pume su domaće životinje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:48 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

blogovatelj
Pa 'de tamo, bokte, kažu za Čikago: zime su grozne i hlande (vetar+vlaga+minus), ali su zato leta da umreš vruća i vlažna (gore nego u Teksasu). Ako je stvarno tako, ne znam ko normalan može da odabere tu da živi, samo neka teška muka u životu (zvana posao) ako ga natera.


Svakako je lepše živeti tamo gde je vazduh suv a pume su domaće životinje.


Ćuti, mi bar imamo krompir, i high-altitude kukuruze, zamisli onog jadnika, jkt-a, koji nema ništa tamo u onoj njegovoj Džakarti, nego samo po orhideja za doručak, ručak i večeru. A ako pokuša da upeca nekog kedera u plićaku, da mu deca ne idu gladna u krevet, moš ga pojede tigar-ajkula.

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:00 21.01.2016

Re: Исто ја овако нисам имао појма....

Domazet

Као Срки и исто сам овако причао ЛеЛе Зима ЛеЛе Влага све док се једног лепог августовског дана нисам обрео у Њу Орлеансу. Отада влагу не спомињем...


Uvek može da se nadje gore. Ali i bolje .

Ja sam se prvih nekoliko godina ovde u planinčini silno zlopatio zbog tog suvog vazduha, čak dosta više nego zbog nadmorske visine. Svako jutro sam se budio sa pečenjem u grlu kao da sam se prehladio. I onda to prodje posle pola sata i prve jutarnje kafice. Glupo mi bilo da kupim, da prostiš, zrakovlažilo, jer nisam plaćao struju i vodu kod gazda kod kojih sam živeo, samo kiriju, a i konačno sam se navikao.

Ali dok sam živeo u Beogradu, svake godine bi me smlatile neke grozne prehlade, ono, dumrem od kašlja (nikad pušio). I kako sam se preselio u ovu suvu klimu, to je potpuno iščezlo. Nisam bio bolestan nijednom za skoro dvanaest godina i to sam pripisivao pre svega suvoj klimi (dobro, i generalno boljem kvalitetu života, ishrani, mnogo manjem nerviranju, itd). Medjutim, poslednjih godina je ponovo počela da me dohvata prehlada, i to uglavnom dete donese nešto iz obdaništa pa pocrkamo svi redom i ukrug. I požalim se lekarki, ona samo kaže - kupi humidifier...

49 41 49 41 04:24 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

srdjan.pajic
njanja_de.manccini
Pa 'de tamo, bokte, kažu za Čikago: zime su grozne i hlande (vetar+vlaga+minus), ali su zato leta da umreš vruća i vlažna (gore nego u Teksasu). Ako je stvarno tako, ne znam ko normalan može da odabere tu da živi, samo neka teška muka u životu (zvana posao) ako ga natera.


kakva vlaga u Čikago crni Srki. ti očigledno nisi video šta je vlaga u TX ili na Floridi. ustvari možda i ima al nakon Teksaške vlage ovo je pesma i + ne može mi vlaga ništa, jača sam od sudbine ... jel to beše neka pesma. pojma nemam odakle mi sad to.



Čekaj leto, pa se onda(k) javi!

(iskusih vlagu i na Floridi (bejah tamo u onom Fort Loderdejlu, onomad), a i u Teksasu* uzduž i popreko, i stvarno je gadno, ali Čikago nije ništa bolji. Izadješ napolje iz kola-aviona, i ko da te je neko raspalio mokrom krparom, pa onda uvatio da te waterboarduje, ali sa vrućom vodom). Doduše, ni Beograd ne zaostaje po toj letnjoj grozoti od klime: nesnosnoj vrućini, i memli koja guši.

Ili sam se ja možda razmazio i omekšao u ovoj planinskoj nedodjiji.

*Zezam se malo, samo sam stvarno osetljiv na klimu. Tako sam, primera radi, ušao u anale neodgovornog ponašanja kad sam usred one krize, 2010, kad je nebrojeno mnogo mojih kolega diljem USA bivalo otpuštano i svako se grčevito držao za radno mesto, dakle ja sam ladno dao otkaz na poslu jer nisam hteo da se selim u Dalas sa svojim dizajn centrom - nije mi odgovarala klima (i zamisli, preživeše nekako bez mene )





Ti CUTI!
Imas 320 suncanih dana u godini, kao Kipar recimo.
Ja sam hteo da se selim u Colorado Spring. Ne "mori" kao Denver.
Nas prezidente, u slucaju rata bezi u podzemni grad sa svitom od njih 500.
Okolo generali. Gde su generali, platice "sitne".
Ako su platice tako 'sitne"- skole su dobre za ono moje sitno dete.

i, tako dalje; tako redom.

Pume?!?
Nabavis tejzer, kad policija; obori ljudinu ko medveda, sto ne bi pumu.
Onaj rucni rad. Ko u obracunu kod O.K. Corala.
Ko prvi potego - drugi; otego.
49 41 49 41 04:53 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

njanja_de.manccini
Hvala na dobrodošlici u SmrzTaun.

ne volim što ga zovu Second City. čemu to?

Mnogo je lep ovaj grad keve mi. ono kad ideš lake shore-om prema downtown je ko da si ubačen u neku umetničku instalaciju. obožavam kad vozim tu, čak i na ovakvom vremenu.

bila sam tu prošlog februara nekih 8-9 dana i mislim da mi se koža sa lica odlepila. strahota.

Second City
N.Y. First
Chicago Second
Houston Third

New Orleans - Second Chance City; posle totalnog potapanja u cunamiju, pucanja zastitnog zida sa meksickog zaliva.
jkt2010 jkt2010 06:00 21.01.2016

Re: Исто ја овако нисам имао појма....

srdjan.pajic
sa pečenjem u grlu


... i salatom u tragovima?

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:45 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

Second City
N.Y. First
Chicago Second
Houston Third

New Orleans - Second Chance City; posle totalnog potapanja u cunamiju, pucanja zastitnog zida sa meksickog zaliva.


ma to mi je jasno, ja samo ne volim što ga zovu tako jer je meni on First City
ja ne umem da vam objasnim koliko je čisto po gradu. kad čiste, ne znam jer ih ne vidim, ali ne možeš da nađeš ništa po ulici ono bačeni omoti od žvaka ili tako nešto. prelepo je.
tyson tyson 15:40 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

ja ne umem da vam objasnim koliko je čisto po gradu. kad čiste, ne znam jer ih ne vidim, ali ne možeš da nađeš ništa po ulici ono bačeni omoti od žvaka ili tako nešto.

Pa počisti vetar


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:30 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

tyson
ja ne umem da vam objasnim koliko je čisto po gradu. kad čiste, ne znam jer ih ne vidim, ali ne možeš da nađeš ništa po ulici ono bačeni omoti od žvaka ili tako nešto.

Pa počisti vetar




kako se ovog nisam ja setila!
Domazet Domazet 18:33 21.01.2016

Tennessee Williams...

49 41
njanja_de.manccini
Hvala na dobrodošlici u SmrzTaun.

ne volim što ga zovu Second City. čemu to?

Mnogo je lep ovaj grad keve mi. ono kad ideš lake shore-om prema downtown je ko da si ubačen u neku umetničku instalaciju. obožavam kad vozim tu, čak i na ovakvom vremenu.

bila sam tu prošlog februara nekih 8-9 dana i mislim da mi se koža sa lica odlepila. strahota.

Second City
N.Y. First
Chicago Second
Houston Third

New Orleans - Second Chance City; posle totalnog potapanja u cunamiju, pucanja zastitnog zida sa meksickog zaliva.

...(I think):
There are three cities in US of America; New York, San Francisco and New Orleans. Everything else is Cleveland!

Ne volem New York i ujede me za Chicago ali sto jes' jes'...
irvington irvington 19:14 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

Зима јесте страшна, дуга и сурова, али за влажност ниси у праву. Када сам се вратио у Чикаго, после три године проведене у Њујорку, уопште нисам осећао влагу као проблем. Иначе, изнад је неко постовао текст о пола милиона Срба у Чикагу. То је озбиљно претеривање . Најбројније емигрантске заједнице из Европе су Немци, Ирци и Пољаци.

Све у свему, главни утисак је да град памти боље и успешније дане. Поприлично је офуцан и осим самог центра, Линколн парка и делова уз језеро када се крене на север, не изгледа баш репрезентативно. Велики делови града буквално изгледају као ратне зоне, а корупција и криминал су саставни део градског колорита Што би рекао мој пријатељ, чикашки адвокат и бизнисмен Кауфман, не постоји количина новца коју овај град неће очас посла да прогута и тражиће још.

Чикагоанци сматрају да је њихов град центар Америке и да сви "путеви" воде ка њему. На неки начин то је и истина. За велики део Америке, Чикаго је, заправо, главни град.

Најегзотичнији део града је јужни Чикаго. Размишљао сам, небројено пута, како је тај некада најлепши део града, завршио на тако тужан начин. Према причању локалног становништва, Чикаго је изгубио душу, педесетих и шесдесетих година прошлог века, када се градско становништво преселило у сабарбе (white flight).

Како год, Чикаго је велики и занимљив град, који има своју особеност. Поред сурове климе, највећа мана је што нигде нема брда, па та равница поприлично утиче и на менталитет локалног становништва.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:23 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

Зима јесте страшна, дуга и сурова, али за влажност ниси у праву. Када сам се вратио у Чикаго, после три године проведене у Њујорку, уопште нисам осећао влагу као проблем. Иначе, изнад је неко постовао текст о пола милиона Срба у Чикагу. Т


Sasvim moguće, mada se meni činilo upravo obrnuto, da je vlaga bila monogo veća u Čikagu nego u NYC, ali sad kad se prisetim, u Čikagu sam uvek bio, ono, usred leta, a u NY zimi.

A zimi i Teksas izgleda sasvim lepo .

EDIT: Po pitanju naše emigracije, ja sam uvek čuo neku cifru od sto, stopedeset hiljada ljudi u Čikagu, jel to realno? Ali valjda je Klivlend u Ohaju najveći srpki grad u USA (nije džabe Buš Mladji uz našu pomoć ostao na vlasti onomad)
irvington irvington 21:15 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

srdjan.pajic
Зима јесте страшна, дуга и сурова, али за влажност ниси у праву. Када сам се вратио у Чикаго, после три године проведене у Њујорку, уопште нисам осећао влагу као проблем. Иначе, изнад је неко постовао текст о пола милиона Срба у Чикагу. Т


Sasvim moguće, mada se meni činilo upravo obrnuto, da je vlaga bila monogo veća u Čikagu nego u NYC, ali sad kad se prisetim, u Čikagu sam uvek bio, ono, usred leta, a u NY zimi.

A zimi i Teksas izgleda sasvim lepo .

EDIT: Po pitanju naše emigracije, ja sam uvek čuo neku cifru od sto, stopedeset hiljada ljudi u Čikagu, jel to realno? Ali valjda je Klivlend u Ohaju najveći srpki grad u USA (nije džabe Buš Mladji uz našu pomoć ostao na vlasti onomad)


Цифра коју спомињеш (150.000) вероватно је најреалнија. С тим што у тај број улазе и наши људи из Висконсина и Индијане.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:35 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

(nije džabe Buš Mladji uz našu pomoć ostao na vlasti onomad


Ipak je najbolje da vi nigde ne glasate.
:)
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:43 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

Иначе, изнад је неко постовао текст о пола милиона Срба у Чикагу. То је озбиљно претеривање

То није само претеривање, то је толико очигледна бесмислица да је невероватно како се и даље одржава и пропагира.

Ако се узме цео чикашки регион то је око 10 милиона становника. Бројка од пола милиона Срба би значила да је сваки двадесети становник Србин. Ако се узме у обзир и да је белачка популација једва негде око половине, то би онда значило да је сваки десети белац у Чикагу Србин -- па ко хоће да верује, слободно му.

Има зграда, па и крајева, где је локална "густина" већа и онда људи то несвесно пројектују на цео регион, заборављајући колики је то простор и колико мало знају о већини крајева у њему. Размишљање у стилу "у мојој згради има три породице, дакле, у Чикагу мора да има пола милиона, ако не и више!"



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:12 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

hoochie coochie man
(nije džabe Buš Mladji uz našu pomoć ostao na vlasti onomad

Ipak je najbolje da vi nigde ne glasate.
:)


Još bi nam Sloba bio na vlasti...
blogovatelj blogovatelj 22:58 21.01.2016

Re: Шај таун мори...

Линколн парка и делова уз језеро када се крене на север,


Ovde sam bio i baš je fino.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:57 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

А, како је организована Срб Комјунити, да ли имате неке клубове, да ли чувате језик, културу? То је ваљда најстарија српска емигрантска заједница? Где нам је Род Благојевич (је л' и он, у духу времена и апшења Срба демократа, и сам добровољно отишао у ћузу да се солидарише са својом браћом у отаџбини)? Или је оно, куд који мили моји, хиперкапиталистички индивидуализам, најближи комшија у Торонту? Како то хода... пишите људи, гладни смо света као Србија слободе!
nim_opet nim_opet 17:33 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

irvington
srdjan.pajic
Зима јесте страшна, дуга и сурова, али за влажност ниси у праву. Када сам се вратио у Чикаго, после три године проведене у Њујорку, уопште нисам осећао влагу као проблем. Иначе, изнад је неко постовао текст о пола милиона Срба у Чикагу. Т


Sasvim moguće, mada se meni činilo upravo obrnuto, da je vlaga bila monogo veća u Čikagu nego u NYC, ali sad kad se prisetim, u Čikagu sam uvek bio, ono, usred leta, a u NY zimi.

A zimi i Teksas izgleda sasvim lepo .

EDIT: Po pitanju naše emigracije, ja sam uvek čuo neku cifru od sto, stopedeset hiljada ljudi u Čikagu, jel to realno? Ali valjda je Klivlend u Ohaju najveći srpki grad u USA (nije džabe Buš Mladji uz našu pomoć ostao na vlasti onomad)


Цифра коју спомињеш (150.000) вероватно је најреалнија. С тим што у тај број улазе и наши људи из Висконсина и Индијане.


To bog otac ne zna gde ljudi nalaze te cifre - na American Community Survey, 181 hiljada (+/- 9 hiljada) ljudi se deklarisalo kao Srbi. U cenzusu 2005, jos nekih 170 je izjavilo da ima "srpsko poreklo", dakle, brat bratu, mozda u celoj Americi ima Srba oko 400,000. Dakle, i 150,000 (mesanih, prva/druga i ostale generacije) je mnogo za Cikago.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:41 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

А, како је организована Срб Комјунити, да ли имате неке клубове, да ли чувате језик, културу? То је ваљда најстарија српска емигрантска заједница? Где нам је Род Благојевич (је л' и он, у духу времена и апшења Срба демократа, и сам добровољно отишао у ћузу да се солидарише са својом браћом у отаџбини)? Или је оно, куд који мили моји, хиперкапиталистички индивидуализам, најближи комшија у Торонту? Како то хода... пишите људи, гладни смо света као Србија слободе!


ako je pitanje za mene da ti odgovorim odmah da se ja drzim po strani. ne znam da li je to hiperkapitalisticki individualizam ili moje godine. ja hocu da provodim svoje slobodno vreme onako kako ja hocu. organizovane grupe mi izazivaju alergijsku reakciju tako da sorry, od mene neces da cujes nista oko serbian community u chicagu.
Mozda Domazet zna nesto vise o tome.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:03 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

njanja_de.manccini

ako je pitanje za mene da ti odgovorim odmah da se ja drzim po strani. ne znam da li je to hiperkapitalisticki individualizam ili moje godine. ja hocu da provodim svoje slobodno vreme onako kako ja hocu. organizovane grupe mi izazivaju alergijsku reakciju tako da sorry, od mene neces da cujes nista oko serbian community u chicagu.
Mozda Domazet zna nesto vise o tome.


I sa mnom je ista situacija. Kad sam došao ovde, odveli me da se upoznam sa nekim lokalnim komjunitijem Srba, onda pokušali i u crkvu da me odvedu (to je čudo koliko su naši imigranti ovde vezani za crkvu, dobro, i za Slobu su bili vezani, bar ovi mladji, uopšte, pokazuju tu izrazito nacionalističku crtu koju ja baš nešto i ne volim), i ja skapirao: to su sve sasvim ok ljudi, samo se sa njima ni u Beogradu ne bih družio. Tako da, eto, nemam nikakav kontakt sa "našima", zvali me povremeno, par puta i iz ambasade, ali ja izvrdah. I pravo da ti kažem, ne nedostaju mi. Pogotovu što sam, uprkos hiperkapitalističkom individualizmu (), vremenom našao kvalitetne Amere, sa kojima bih se i u Beogradu sasvim lepo družio. Ponekad mi nedostaje korišćenje maternjeg jezika, jer sam, i dalje, mislim, daleko više fluent na srpskom nego na engleskom jeziku, ali i na to se može navići.

marco_de.manccini marco_de.manccini 19:07 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

daleko više fluent na srpskom nego na engleskom

Jesi li certain?
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:11 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

marco_de.manccini
daleko više fluent na srpskom nego na engleskom

Jesi li certain?


Sto percent!

Ali pazi kad sam dva dobra minuta potrošio razmišljajući koju reč na srpskom da upotrebim, i nisam mogao da se setim. Sad sam kao onaj cane, što ga je blogi guzio onomad zbog obilatog i žešće isfoliranog korišćenja engleskih reči u komentarima na blogu.

marco_de.manccini marco_de.manccini 19:19 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

Ali pazi kad sam dva dobra minuta potrošio razmišljajući koju reč na srpskom da upotrebim, i nisam mogao da se setim.

Чини ми се да се иста реч, течан, користи и у српском, али ниси ти течан (I am fluent in English) већ течно говориш (течно говорим енглески).
alselone alselone 19:51 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

daleko više fluent na srpskom nego na engleskom jeziku, ali i na to se može navići.


Jesi dobio "sluh" za članove, a i the? Ako jesi, koliko ti je vremena trebalo? Znaci, ne da strebas i da se zamislis sta ide, nego da tece.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:20 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

alselone
daleko više fluent na srpskom nego na engleskom jeziku, ali i na to se može navići.


Jesi dobio "sluh" za članove, a i the? Ako jesi, koliko ti je vremena trebalo? Znaci, ne da strebas i da se zamislis sta ide, nego da tece.


Nisam, a i kad se zamislim, obično omašim. Tu ima više izuzetaka nego pravila, tako da sam odustao, to jest koristim se verovatnoćom i statistikom (znači, kao igra na sreću), sem kod baš očigednih situacija. A možda imam i dodatnu otežavajuću okolnost da engleski jezik nisam učio u školi (učio sam ruski i francuski), nego, onako, sa strane, i dosta kasno, dobrim delom kad sam već emigrirao, dakle ko naše Cige kad emigriraju u Nemačku.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:31 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

marco_de.manccini
Ali pazi kad sam dva dobra minuta potrošio razmišljajući koju reč na srpskom da upotrebim, i nisam mogao da se setim.

Чини ми се да се иста реч, течан, користи и у српском, али ниси ти течан (I am fluent in English) већ течно говориш (течно говорим енглески).


Da, vidiš, nisam ni primetio kako me je ta jedna reč naterala da promenim konstrukciju ostatka rečenice koja je trebalo da bude na "tečnom" srpskom, a ispala je nakaradna. Mislim da ću malo da smanjim doživljaj i preformulišem gornji iskaz: ne govorim srpski baš toliko tečno, ali engleski govorim još manje. .

Inače, mislim, da ne visim ovde na blogu, i da povremeno ne pročitam poneku knjigu koju sam dovukao od kuće, dobro, i ono malo skajpovanja sa ocem i majkom, verovatno bih zaboravio maternji jezik.
niccolo niccolo 20:33 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

I pravo da ti kažem, ne nedostaju mi.

Pa kad se družiš sa nama na blogu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:36 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

niccolo
I pravo da ti kažem, ne nedostaju mi.

Pa kad se družiš sa nama na blogu.


Pa eto!
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:42 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

Da, vidiš, nisam ni primetio kako me je ta jedna reč naterala da promenim konstrukciju ostatka rečenice

Да, баш тако, увуку се неке енглеске конструкције а да и не приметимо.
ne govorim srpski baš toliko tečno, ali engleski govorim još manje

Исто овде (конструкција преузета од same here)
Inače, mislim, da ne visim ovde na blogu, i da povremeno ne pročitam poneku knjigu koju sam dovukao od kuće, dobro, i ono malo skajpovanja sa ocem i majkom, verovatno bih zaboravio maternji jezik.

Слично овде, с тим што књиге купујем на Амазону, довлачим кад идем преко, и позајмљујем из библиотека. Скајп слабо користим, нервира ме, сваки пут пола сата разговора оде на дискусију квалитета везе.

Прошле недење сам нашао "Час анатомије" у библиотеци па ћу да се забављам.

Лакоћа седамдесетих, плагијатор или епигон, питање је сада!
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:56 22.01.2016

Re: Шај таун мори...

Скајп слабо користим, нервира ме, сваки пут пола сата разговора оде на дискусију квалитета везе.


Sem kad je veza toliko loša da ne možeš ni da prodiskutuješ sa starcima o njoj .

A i sad, obično, dete zauzme poziciju ispred kamere, i zabavlja babu i dedu, ja i ne stignem na red da se ispričam sa njima. Inače, verovatno si to provalio, ako isključiš sliku, donekle pomaže, mada onda imaš osećaj kao da pričaš telefonom sa familiom. Ali i to je bolje nego da ne pričaš uopšte (eh, kad se setim onih telefonskih kartica koje sam koristio dosta godina, ono, za 20 dolara, dvesta minuta, ili tako nešto).
blogovatelj blogovatelj 07:14 23.01.2016

Re: Шај таун мори...

Jesi dobio "sluh" za članove, a i the? Ako jesi, koliko ti je vremena trebalo? Znaci, ne da strebas i da se zamislis sta ide, nego da tece


Ja tek to imam od pre jedno dve godine. Mislim, nikad neću biti stoprocentno tačan, kao što nijedan Amer nema šanse da pogodi svaki padež, sem ako nije odrastao u Srbiji i školovao se u istoj. Šta Amer, pa Nišlije ne mogu padeže da pokapiraju, a ne Ameri!
A znaš kako sam popravio članove? Učeći druge jezike. Nafurao sam se žešće na Duolingo. Završio sam do sada kompletne kurseve španskog, ukrajinskog i ruskog. Francuski sam fino načeo, a iz znatiželje sam počeo malo portugalskog, holandskog, italijanskog i turskog da gledam.
Razmišljam se da li da sledeće krenem studiozno da učim italijanski, poljski ili portugalski.
Pre nepunih pola sata sam po drugi put prešao španski. Mislim, počeo sam pre dvadesetak dana, malopre sam završio da mi sve lekcije budu sa ocenom 5. Da, ovo kad kažem završio, mislim na to da sam prešao sve lekcije i da postoji vremenski trenutak kada sam iz svake lekcije istovremeno imao peticu. Softver te petice ako ne vežbaš smanjuje vremenom pa kad se loguješ posle par meseci one budu pretvorene u traljave dvojčice. Što će reći, španski sam dva puta spičio do proseka od 5,0. Mi cuerpo es viejo, pero mi espirito es joven
U španskom članovi ista fora kao i u engleskom, samo imaju i rodove još, a i množine.
A propos članova u engleskom imam "rule of thumb" da ako je nešto prebrojivo, ide član. Znači kod fish može, a i ne mora, zavisi od kontekta da li imaš tanjir sa lososom ispred sebe pa o njemu pričaš, ili uopšteno sa nekim čavrljaš pa kažeš da voliš ribu da jedeš.
Dalja podpodela je da ako može da ide this, that, ili tako nešto uz imenicu, onda ide the član, a ako može da se ubaci any ili one, onda ide a.
jkt2010 jkt2010 07:30 23.01.2016

Re: Шај таун мори...

blogovatelj
Nafurao sam se žešće na Duolingo.


Završio sam do sada kompletne kurseve španskog, ukrajinskog i ruskog.



Francuski sam fino načeo, a iz znatiželje sam počeo malo portugalskog, holandskog, italijanskog i turskog da gledam.




Razmišljam se da li da sledeće krenem studiozno da učim italijanski, poljski ili portugalski.



Pre nepunih pola sata sam po drugi put prešao španski.


--------------
Ujebotebog! Pregoreće ti turbo!
blogovatelj blogovatelj 07:47 23.01.2016

Re: Шај таун мори...

Ujebotebog! Pregoreće ti turbo!


Stigo Orhideja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:01 23.01.2016

Re: Шај таун мори...

blogovatelj
Ujebotebog! Pregoreće ti turbo!


Stigo Orhideja.


Da, viri mu, umesto praziluka

Nego, blogi, ova pucnjava kod vas, znaš neki novi detalj? Baš sam se iznenadio, mislim, to je ovde kod nas ko dobar dan, više nije ni vest. Ali ovo sranje kod vas vrte na radiju ovde u lokalu ceo dan, i baš se trude da naglase kako su vaši zakoni o posedovanju naoružanja daleko strožiji od naših, ali eto, šit hepns (e i ako su strožiji, da se ja za nešto pitam, ja bih to ovde sve oduzeo, svima, i a u pm, dobro, osim možda samostrela i noževa za bacanje, i poneke sačmarice za nas u bliskom kontaktu sa divljim životinjama).

emsiemsi emsiemsi 08:54 23.01.2016

Re: Шај таун мори...

srdjan.pajic
njanja_de.manccini

ako je pitanje za mene da ti odgovorim odmah da se ja drzim po strani. ne znam da li je to hiperkapitalisticki individualizam ili moje godine. ja hocu da provodim svoje slobodno vreme onako kako ja hocu. organizovane grupe mi izazivaju alergijsku reakciju tako da sorry, od mene neces da cujes nista oko serbian community u chicagu.
Mozda Domazet zna nesto vise o tome.


I sa mnom je ista situacija. Kad sam došao ovde, odveli me da se upoznam sa nekim lokalnim komjunitijem Srba, onda pokušali i u crkvu da me odvedu (to je čudo koliko su naši imigranti ovde vezani za crkvu, dobro, i za Slobu su bili vezani, bar ovi mladji, uopšte, pokazuju tu izrazito nacionalističku crtu koju ja baš nešto i ne volim), i ja skapirao: to su sve sasvim ok ljudi, samo se sa na njima ni u Beogradu ne bih družio. Tako da, eto, nemam nikakav kontakt sa "našima", zvali me povremeno, par puta i iz ambasade, ali ja izvrdah. I pravo da ti kažem, ne nedostaju mi. Pogotovu što sam, uprkos hiperkapitalističkom individualizmu (), vremenom našao kvalitetne Amere, sa kojima bih se i u Beogradu sasvim lepo družio. Ponekad mi nedostaje korišćenje maternjeg jezika, jer sam, i dalje, mislim, daleko više fluent na srpskom nego na engleskom jeziku, ali i na to se može navići.


Карактеристична црта Срба у иностранству је да игноришу своје сународнике, као да их се стиде. Који је комплекс у питању, не знам ?
Да ли се поменути Ирци тако понашају у расејању ?
49 41 49 41 13:38 23.01.2016

Re: Шај таун мори...

njanja_de.manccini
Second City
N.Y. First
Chicago Second
Houston Third

New Orleans - Second Chance City; posle totalnog potapanja u cunamiju, pucanja zastitnog zida sa meksickog zaliva.


ma to mi je jasno, ja samo ne volim što ga zovu tako jer je meni on First City
ja ne umem da vam objasnim koliko je čisto po gradu. kad čiste, ne znam jer ih ne vidim, ali ne možeš da nađeš ništa po ulici ono bačeni omoti od žvaka ili tako nešto. prelepo je.

Ja slusao, s licno od zene; prijatelja koji je bio 3 god. u Moskvi. Ona je bila u poseti nekoliko puta.
-Niko ne pusi na ulici. Ne mozes videti papiric, opusak, zvaku na podu.
Sednem ja sa muzem u park, da se odmorimo; da ko covek jednom zapalim cigaretu.
Dernja se zena na mene, sa klupe 10-20m udaljene.
Jedva svatih; Sto pusis ovde u parku?!?
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:42 23.01.2016

Re: Шај таун мори...

Карактеристична црта Срба у иностранству је да игноришу своје сународнике, као да их се стиде. Који је комплекс у питању, не знам ?

Мало превише себи дајеш за право да оцењујеш карактеристичне црте и комплексе људи о којима не знаш ама баш ништа. Читај мало написано уместо да замишљаш.

Ми се дружимо с људима с којима нам прија да се дружимо, а то укључује и "сународнике". Мада, мени је то веома широк појам, не тражим људима извод из црквене књиге да бих видео да ли смем да се дружим с њима. До твог мишљења о томе с ким, када, и како треба да се дружим ми уопште није стало.
blogovatelj blogovatelj 16:07 23.01.2016

Re: Шај таун мори...

Nego, blogi, ova pucnjava kod vas, znaš neki novi detalj? Baš sam se iznenadio, mislim, to je ovde kod nas ko dobar dan, više nije ni vest.


Veruj mi da sam na B92 pročitao vest, posle nisam ništa gledao. Tj ja vesti ne gledam, nego slušam na radiju u kolima. Sad ću da izađem pa šta budem zakačio na CBC radiju.
blogovatelj blogovatelj 16:09 23.01.2016

Re: Шај таун мори...

Да ли се поменути Ирци тако понашају у расејању ?


Koliko Iraca u rasejanju poznaješ?
Unfuckable Unfuckable 04:59 24.01.2016

Re: majkl Đordan livo sepra

да ли имате неке клубове, да ли чувате језик, културу?


ma kako da ne, pa samo o tome i misle:
dakle, evo ja ću da ti opišem -
svake nedelje, tačno u 11:20 ispred crkve igraju kolo oko netom (nije internet) priklanog praceta koje pucketa na (šverovanom, jebo sekvoju) ražnju.
Dok dečica okolo recituju (sad, jebiga, došlo mi) recimo, Brajovića, ili bar Basaru (a, ok, To se ne recituje)
a staramajke opaljuju po trubi, dragačevskoj, naravno,
starinama suza obraz rosi ali diskretno, dal od patosa dal od papričice, ili možda samo globalnog zagrevanja
dok ovi, gorespomenuti, u najboljim godinama, đipaju oko lomače, usput ležerno mitraljirajući oblake (poruka Majci Nebeskoj: Eve Nas, Tu cmo!)

i sve pomalo žaleći tu Pustu Blogijevu Kanadu u kojoj jelte te seljane (mitraljeske) nema, nema nema ona ni ko ga

I tako...

blogovatelj blogovatelj 06:56 24.01.2016

Re: majkl Đordan livo sepra

I tako...


Маnje više čovek sve rek'о.
Jedino je zaboravio na guslare. Oni nam prenose poruke stare više vekova, o tome kako su na Mojkovcu, ili na Kolubari, jebali mamu Francu Jozefu, ili kako je Miloš presudio Muratu.
Kad se raspilave i razgale šljivom, ne drvetom nego destilacijom, pa iz epskog pređu u lirski mod, tada poju o jeseni opisanoj perom Ilić Vojislava ili o Jablanu mom koga opisa Dučić Jovo, rodom iz Trebinja.
tasadebeli tasadebeli 08:26 24.01.2016

Re: Шај таун мори...

srdjan.pajic

Nego, blogi, ova pucnjava kod vas, znaš neki novi detalj? Baš sam se iznenadio, mislim, to je ovde kod nas ko dobar dan, više nije ni vest. Ali ovo sranje kod vas vrte na radiju ovde u lokalu ceo dan, i baš se trude da naglase kako su vaši zakoni o posedovanju naoružanja daleko strožiji od naših, ali eto, šit hepns (e i ako su strožiji, da se ja za nešto pitam, ja bih to ovde sve oduzeo, svima, i a u pm, dobro, osim možda samostrela i noževa za bacanje, i poneke sačmarice za nas u bliskom kontaktu sa divljim životinjama).



blogovatelj

Veruj mi da sam na B92 pročitao vest, posle nisam ništa gledao. Tj ja vesti ne gledam, nego slušam na radiju u kolima. Sad ću da izađem pa šta budem zakačio na CBC radiju.



Дабре, и ја се силно зачудих... Баш сам писао Куму у Ванкувер да чујем шта он каже.

Рече ми жена да је тај Ла Лок мањи од Мус Џоа који је она посетила боравећи у Риџајни на оном индијанском универзитету.

Тај Ла Лок је, значи, мањи од Великог Лаола код Петровца.

И рече ми још моја скво да су у Ла Локу становници углавном све Чипева Индијанци (Athabaskan language family ).

Ко зна каква је прича иза свега... Вероватно породично насиље. Кажу да Саскечуан има већу стопу породичног насиља од канадског просека.

Не верујем да ће се ова пуцњава у Ла Локу подвести под тероризам...

Као ни ова пуцњава ноћас код нас у близини Шапца. Није то тероризам.

Пре ће бити егоизам.
tasadebeli tasadebeli 08:44 24.01.2016

Re: majkl Đordan livo sepra

Unfuckable

да ли имате неке клубове, да ли чувате језик, културу?


ma kako da ne, pa samo o tome i misle:...

ovi, gorespomenuti, u najboljim godinama, đipaju oko lomače, usput ležerno mitraljirajući oblake (poruka Majci Nebeskoj: Eve Nas, Tu cmo!)

I tako...




tasadebeli tasadebeli 09:35 24.01.2016

Re: Шај таун мори...

marco_de.manccini

Da, vidiš, nisam ni primetio kako me je ta jedna reč naterala da promenim konstrukciju ostatka rečenice


Да, баш тако, увуку се неке енглеске конструкције а да и не приметимо.

ne govorim srpski baš toliko tečno, ali engleski govorim još manje


Исто овде (конструкција преузета од same here)




Што би рекао мој буразер:"Вратио бих се ја, батице, у Србију... Али ми недостају конвинијансис."

Речник спада у тзв. спољашње промене у језику. И оне су пролазног карактера.

Много су жилавије и отпорније, када се приме, оне унутрашње промене у језику попут синтаксичких промена (конструкције). Оне умеју да постану и трајне.

Пример: македонски језик спада у словенске језике, а нема флексију, падежне наставке, него се падежи граде уз помоћ предлога, као и у енглеском, и са постпозитивним чланом - код македонског (као и код неких нестандардних говора, дијалеката, у српском) је то утицај несловенских језика у окружењу.


Али не треба Пајић да криви себе када му се и омакне нека енглеска конструкција.

Ако усред Србије, у ударној информативној емисији РТС, јавног сервиса, редовно чујемо конструкције типа:

- одлазећи амерички председник (буквални идиотски превод оног leaving при преношењу вести;

- Сава центар уместо Центар Сава - вероватно према Карнеги Хол и сл.

- на маргинама самита (где ништа и није српско сем предлога)

- договор постигнут од стране... (пасивне енглеске конструкције са оним by the непримерене и рогобатне у српском)

(О шефу возног парка једног предузећа овде у Србији који свакога дана урла од ујутро до увече:"Хоћу да су ми сви возачи на бајпасу!!!" - хоће, ваљда, да каже на стендбају - и да не причамо...)


онда је Пајић (и мој буразер са њим) још и одличан са својим српским тамо негде у Америкама, далеко од родне груде.


Бавили су се Хрвати одавно језиком своје емиграције у САД. (ЛИНК)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:54 24.01.2016

like destroyed army

све сам пажљиво ишчитао, и разумем и саосећам. дакле, ако бисмо поделили српство на две целине, на шабанисте и cool-ераје, шабанисти су организовани и увезани, и то углавном око Цркве, и то тако што се сви заједнички шабанишу, укључујући и проту (и лепу протину кћи), док cool-ераје, као нежнији људи, живе углавном повучени у себе, као нежнија бића, без настојања да измене, можда, својим учешћем ту грубу реалност, и док матерњи језик постаје све мање флуент.

и у отаџбини је слично томе, мада су у Бегеу и Воши још увек доминантнији cool-ераје, али су повучени из јавног живота, или ако нису, прилично су огорчени и цинични, или једноставно, нервозни; тако да ће и та реалност вероватно бити измењена.

са друге стране, понекад ме обузме сетa, када видим огромне масе америчких клинаца како играју и плешу по холовима јерусалимских хотела, у државној организацији, док са тешким америчким нагласком певају хебрејске фолк песме...

... не осуђујем, ја сам био исти... првих годину дана нисам хтео реч српског да прозборим, ни са рођеном мајком коју сам повео са собом у Емиграцију да јој не пукне срце у распадајућој се домовини... онда једног дана ме је позвао мој блиски другар Стјуе, Лондонац ипсвичког порекла, ожењен Телавивљанком (Марцо зна дух града, промашисмо се нажалост, јер сам ја послом био у другом делу земље и нисам никако успео да организујем да стигнем и видим твог умног и племенитог сапутника у вашој својеврсној одисеји). сролали смо вујспру, и укључили филм... филм је био "When Father Was Away on Business". у комбинацији моје унутрашње разјарености спрам Србије, стафа и тематике филма, чука се отворила као Нијагара и плакао сам као мало дете, готово у свакој сцени, максимално се избламиравши пред Стјуетом, који је мудро ћутао, направио неку британску шалу на крају, у рангу Џон Kлиза... и моје српско срце је кренуло да варксрсава поново.

данас шљакам нешто у рангу Кијануа, када улети у Сикрет Ејџента и експлодира га собом изнутра.

пловите мирно, галије царске.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:47 24.01.2016

Re: Шај таун мори...

niccolo
I pravo da ti kažem, ne nedostaju mi.

Pa kad se družiš sa nama na blogu.


зато смо га и зидали - један од разлога, други је да нервирамо главоње из Владе.

Прошле недење сам нашао "Час анатомије" у библиотеци па ћу да се забављам.

Лакоћа седамдесетих, плагијатор или епигон, питање је сада!


суви геније. како се борио против те партитократске свести. генијалац је отишао, а ови слепци и даље харају.

blogovatelj
Ujebotebog! Pregoreće ti turbo!


Stigo Orhideja.


ја сам се слатко насмејао композицији смајлија. Џеј Кеј Ти је екстра духовит, и пргав. комбинација византијских и индонежанских(малежанских) темперамената. некако, када видим Ника Киргиоса (Νίκος Κύργιος), сетим се Џеј Кеј Тија.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana