Astronomija| Društvo| Energetika| Filozofija| Nostalgija

Моџо Сретење

antioksidant RSS / 15.02.2016. u 17:20

Данас је Дан државности Србије, празник који још увек није у потпуности заживео "у народу". Али верујем да ће за неколико година имати статус некадашњег 29. новембра на радост оних који воле младу прасетину, руску салату и подварак. Док се то пак не деси није згорег подсетити на оно што се обележава на данашњи дан а то су почетак Првог српског устанка и доношење првог Устава Србије.

Буна против дахија била је једна од првих националних револуција у Европи и представља рођење модерне Србије и почетак тока и посла који траје преко два века. Аганлија, Кучук Алија, Мула Јусуф и Фочић Мехмед Ага имају ту срећу да су уписани не само у историјске књиге већ и у књижевност захваљујући Вуку Стефановићу Караџићу али изгледа да је Димитрије Даавидовић имао ту несрећу да је био писмен па је некако остао скрајнут у колективном сећању свог народа. Штета јер то је човек који је написао "Како роб ступи на српску земљу од оног часа постаје слободним, било да је у Србију побегао или га је ко у њу довео".

Доста се данас причало о Милошу (знатно мање о Карађорђу што би можда могло да буде и симбол која струја у сукобу ове две династије је тренутно јача мада сумњам) али нисам чуо да је неко у многим говорима данас помињао да је Милош дао Карађорђа да Србија не би била увучена у сукобе европских царевина. Занимљиво ми је то стога што је овај простор своје време мира и просперитета проналазио када је било неког ко би успео да нас склони са светске позорнице, неког ко би нас учинио мање више невидљивим. Мали у принципу изгледа лакше напредују када се више баве собом без јасне подршке великих (јер подршка једних увек значи саплитање других) али уз перфектно препознавање Zeitgeist-а.

С друге стране оба догађаја која су се десила на "Сретења" била су на неки начин гурање прста у око неким светским силама (овај из 1835. године скоро свим). Ипак, иако нису били потпуни успех (устанак је пропао а устав је трајао мање од 2 месеца између осталог и на радост Милошеву) ова два догађаја представљају моралне светионике српског друштва.

Стога сам и желео да на крају скренем пажњу на чињеницу да се на данашњи дан обележавају два тренутка када се Србија тражећи себе ипак супроставила неком великом Свету а да је данас представља власт која свој легитимитет тражи у тапшању по рамену садашњих великих, било преко амбасадора или међународних организација.

 

 



Komentari (173)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 16:28 17.02.2016

Re: У праву си

Inače, ja sam svako leto provodio na Jadranu a sada (upravo čitajući ove komentare) prvi put nailazim na kontroverzu oko rečce "bre".


E, aj vise ne lupetaj, matere ti.
Evo ti tri primera, nadam se da ces shvatiti poentu.
1. 1980. sam sa roditeljima isao na more u Makarsku, cale vozio, ja bio navigator. Gledao u kartu i pricao mu kuda da vozi.
U Makarskoj je gazda kuce u kojoj smo odseli, Makaranin, bio sokiran kako nam u Ljubuskom nisu kamenovali auto (kragujevacke registracije)
Ja sam ocu bio rekao da ne ide od Mostara ka Plocama, pa posle Jadranskom magirstralom, nego precicom tuda. U povratku sa mora navigator je bila majka, ne ja, za svaki slucaj. Da se dete ne zajebe.
2. Mojim drugovima neke 1983. konobar u restoranu je odbio poslusnost i nije hteo da primi narudzbinu jer su se drznuli i trazili hleb. Ovo se desilo u Splitu. U Splitu nema hleba, oni konzumiraju kruh.
3. Moja prijateljica, Kragujevcanka, imala je rodbinu u Zadru. Ti njeni rodjaci su uvek sakrivali gostinski auto kada ih Kragujevcani posete, kao da je ukraden, da mu se slucajno ne bi nesto desilo.

I bonus, cetvrti primer.

1981. godine mi je jedna Splicanka rekla da u brdima iznad Splita zive Vlasi da je ta sorta ljudi gora od najgorih Cigana. To su njene reci.
I ona i ja bili smo deca, ja sam zavrsio sedmi razred, ona osmi. Do tada nisam ni imao pojma da u brdima Iznad splita zive Vlasi. Tek pocetkom devedesetih sam shvatio na koje je Vlahe mislila.
Zamisli u kakvom je ona humanistikom duhu bila vaspitavana.
blogovatelj blogovatelj 16:31 17.02.2016

Re: У праву си

Kao da bi kod nas bilo drugačije u situacijama poput rehabilitacije kvislinga, "pravde za Uroša" ili sličnim


I to je lako proveriti na Fejsbuku. Ne kazem da smo vakcinisani protiv budala, ali patoloska mrznja nam svakako nije mejnstrim.
deset_slukom deset_slukom 16:33 17.02.2016

Re: У праву си

svarog
Ono što je sigurno, situacija sa Srbima u Hrvatskoj se ni po čemu ne može porediti sa Hrvatima u Srbiji.


Eto vidiš, a ti si izjednačio tu uzajamnu mržnju gore na početku.


Naravno, postoji ta uzajamna mržnja, objasnio sam kako je ja vidim.

Dodatno, Hrvati osećaju "realni" strah od Srba, jer su ovi, ipak, prisutni, a prisutno je i sećanje na nedabne događaje. E sad - što je strah sasvim neosnovan, u predizbornoj kampanji nema veze, bitno je da je upotrebljiv.

Ovdašnja mržnja prema Hrvatima ima druge uzroke, to nije strah od njihovog prisustva.

svarog svarog 16:39 17.02.2016

Re: У праву си

Ovdašnja mržnja prema Hrvatima ima druge uzroke, to nije strah od njihovog prisustva.


A koji su to uzroci?
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:43 17.02.2016

Re: У праву си

je odbio poslusnost


: )))
deset_slukom deset_slukom 17:00 17.02.2016

Re: У праву си

blogovatelj

E, aj vise ne lupetaj, matere ti.


I na ovo kreneš sa primerom gde se čovek čudi kako vam se nešto nije desilo a moglo je, i ako biste dovoljan broj puta prošli kroz Ljubuško, verovatno bi vam se desilo. A i to Ljubuško ti je baš, onako, ilustrativan primer.

Imam i ja pričice za tebe.

Bili mi na sajmu informatike u Zagrebu, desilo se da tamo stignemo u rano jutro, neposreno posle čuvenog mitinga na trgu bana Jelačića, kolima novosadske registracije. Parkiramo na trotoaru, sto metara od još neraščišćenog trga. Auto je tu bio ceo dan i ništa mu se nije desilo.

Upravo tih dana, u Bačkoj Palanci, razlupaju šoferšajbnu na autu slovenačke registracije. A čovek bio Palančanin, nego nesrećnik radio u Sloveniji.

Eto.
deset_slukom deset_slukom 17:06 17.02.2016

Re: У праву си

svarog
Ovdašnja mržnja prema Hrvatima ima druge uzroke, to nije strah od njihovog prisustva.


A koji su to uzroci?


Zaista nisam u toj materiji. Zločini NDH su nesumnjivi uzrok, a da li je nečega bilo i ranije, odnosno da li ima još neki uzrok, pojma nemam.
blogovatelj blogovatelj 18:44 17.02.2016

Re: У праву си

I na ovo kreneš sa primerom gde se čovek čudi kako vam se nešto nije desilo a moglo je, i ako biste dovoljan broj puta prošli kroz Ljubuško, verovatno bi vam se desilo. A i to Ljubuško ti je baš, onako, ilustrativan primer


Pa sad, covek od turizma zivi, dolazilo mu je Srba u kucu, da se pretpostaviti. Verovatno je cuo da se svasta desavalo, pa se zacudio sto je nama auto ostao ceo. Nije ti to palo na pamet?

desilo se da tamo stignemo u rano jutro, neposreno posle čuvenog mitinga na trgu bana Jelačića


Ako ste stigli u rano juto, a posle mitinga, ja iz te cinjenice mogu da zakljucim da se miting odrzavao posle ponoci, a pred zoru. Na osnovu cega opet zakljucujem da lazes.
deset_slukom deset_slukom 01:04 18.02.2016

Re: У праву си

blogovatelj

Ako ste stigli u rano juto, a posle mitinga, ja iz te cinjenice mogu da zakljucim da se miting odrzavao posle ponoci, a pred zoru. Na osnovu cega opet zakljucujem da lazes.


Zaključak ti je iznenađujuće glup. "Neposredno posle" u ovom slučaju znači da nije bilo posle dva dana, nego jutro posle mitinga.

Miting je bio uveče, znači, prošlo je nekoliko sati. Misliš da to nije neposredno posle?
tasadebeli tasadebeli 07:50 18.02.2016

Re: Офсајд

highshalfbooze
Kakav ofsajd...pa Kosovo valjda nije država

Ah, pazi kad nisam video ovo.

Momčad u belim kapicama napada po desnom krilu, domaći igrači dižu ruke i traže ofsajd, ali sudac ništa ne svira, i gooool, gol, gol... Trener domaćih vuče za rukav sudiju koji pokazuje na centar, gledaoci preskaču tribine, opšta tuča...



А јел' случајно што је у Ватикану папа био Пољак? Случајно, а?

И случајно што су седела у Вашингтону она каубојска говеда? Случајно, а?

И случајно што је Бобан наскочио на пандура на Максимиру? Случајно, а?

И случајно што су Звезда и Динамо били клубови којима у управама седе руководиоци републичких служби државне бетбедности Србије и Хрватске? Случајно, а?

Ови у белим капицама су зонска лига. Мора судија мало да претеже на њихову страну...

То се зове хендикеп меч.
tasadebeli tasadebeli 08:08 18.02.2016

Re: У праву си

vcucko

za 15 minuta vožnje bio bi u Sloveniji, za 20 u Ilirskoj Bistrici.



Сунце ти жарко, која је то вукојебина!

Служио сам тамо ЈНА 1983/84.

Пљувала нас деца на улици. Зато што смо у униформи ЈНА. И био нам забрањен улаз у све угоститељске објекте у тој варошици осим у једну хотелску кафану и бифе на аутобуској станици.

Онај рад, забрањено за псе и за црнце, као у извесним федералним државама САД некада. Тад сам и почео да слушам блуз...

Ни средњу школу нису, бре, имали. На улици само девојчице до 14 година или бабе. Сужен избор. Педофил или бабојебац. У поменутом станичном бифеу 2 (и словима две) курве. Опслужују цео пук. Трипер само тако...

Ја сам још тада, осим терапије за горе поменуто друштвено признање, добио и терапију која ме је излечила од било какве могуће југоносталгије у будућности.


И од тада Југославији поручујем искључиво








EDIT: А ова моја сад запела да пошто-пото купимо Горење веш-машину!

Ни њој не могу никако да објасним да са Словенцима, Хрватима, Албанцима, Македонцима,... желим да будем само на добар дан. И ништа више. Било је лепо док је трајало, али сад је доста.




Чујем да су Звездини навијачи на текми против Цедевите певали







Хрвати се одмах жалили на српски шовинизам... Јбг, сттално иста пјесма.
vcucko vcucko 10:20 18.02.2016

Re: У праву си

tasadebeli
vcucko

za 15 minuta vožnje bio bi u Sloveniji, za 20 u Ilirskoj Bistrici.



Сунце ти жарко, која је то вукојебина!

Служио сам тамо ЈНА 1983/84.

Пљувала нас деца на улици. Зато што смо у униформи ЈНА. И био нам забрањен улаз у све угоститељске објекте у тој варошици осим у једну хотелску кафану и бифе на аутобуској станици.

Онај рад, забрањено за псе и за црнце, као у извесним федералним државама САД некада. Тад сам и почео да слушам блуз...

Ни средњу школу нису, бре, имали. На улици само девојчице до 14 година или бабе. Сужен избор. Педофил или бабојебац. У поменутом станичном бифеу 2 (и словима две) курве. Опслужују цео пук. Трипер само тако...

Ја сам још тада, осим терапије за горе поменуто друштвено признање, добио и терапију која ме је излечила од било какве могуће југоносталгије у будућности.


И од тада Југославији поручујем искључиво








EDIT: А ова моја сад запела да пошто-пото купимо Горење веш-машину!

Ни њој не могу никако да објасним да са Словенцима, Хрватима, Албанцима, Македонцима,... желим да будем само на добар дан. И ништа више. Било је лепо док је трајало, али сад је доста.




Чујем да су Звездини навијачи на текми против Цедевите певали







Хрвати се одмах жалили на српски шовинизам... Јбг, сттално иста пјесма.

Ja sam služio '82./'83. u Bg - Zvezdara (Volgina), znači lepo smo zamenili mesta
U Ilirskoj B. mi je posle bilo rezervno zborno mesto; sredinom osamdesetih, kad se SFRJ kurobecala kao vojna sila, bilo je nekih velikih vojnih vežbi po tamošnjim brdima. A za lokalne kafane na pamet nam ne bi palo da pitamo, samo uđeš i vikneš pivo, aj' da te ne posluži; ipak je jedno kad uđu klinci od 18 leta, a drugo kad uđe gomila neobrijanih i raspojasanih rezervista pod punom spremom.
svarog svarog 10:25 18.02.2016

Re: У праву си

deset_slukom
svarog
Ovdašnja mržnja prema Hrvatima ima druge uzroke, to nije strah od njihovog prisustva.


A koji su to uzroci?


Zaista nisam u toj materiji. Zločini NDH su nesumnjivi uzrok, a da li je nečega bilo i ranije, odnosno da li ima još neki uzrok, pojma nemam.


Druže moraš da se odlučiš, ne moš i ovako i onako

Bili mi na sajmu informatike u Zagrebu, desilo se da tamo stignemo u rano jutro, neposreno posle čuvenog mitinga na trgu bana Jelačića, kolima novosadske registracije.


Nešto mi govori da je bio službeni auto
urbana_gerila urbana_gerila 11:13 18.02.2016

Re: У праву си

blogovatelj


ju?!
blogovatelj prihajao kod mene... ups... antioksidanta na blog.
urbana_gerila urbana_gerila 11:46 18.02.2016

Re: У праву си

tasadebeli
Чујем да су Звездини навијачи на текми против Цедевите певали


crni tasinjo, hoćeš li ikada shvatiti da je glede istorijske objektivnosti potrebno - staviti tekst u kontekst?

narečeni song je prvi put pevan na gostovanju protiv intera iz zaprešića u okviru kupa uefa, i, blago rečeno, aludirao je na, parafraziraću dačića - tradicionalni pozdrav među prijateljima.

(znam da te ne interesuje, ali - zvezda je mrske kroasane dobila oba puta, što bi, siguran sam, protiv dinama učinio i partizan da nije imao stanovitu obavjezu i prema gradu svog podrijetla i prema predsjedniku, a zašto to ne reći, i prema bipolarnom čarliju.)

ediP
štovana gospatasinica stvarno ima veliko srce - kod gerilice bi ti odavno prao na ruke, što bi se, naravno, nastavilo i kad kupiš mašinu.
deset_slukom deset_slukom 13:26 18.02.2016

Re: У праву си

svarog
deset_slukom
Zaista nisam u toj materiji. Zločini NDH su nesumnjivi uzrok, a da li je nečega bilo i ranije, odnosno da li ima još neki uzrok, pojma nemam.

Druže moraš da se odlučiš, ne moš i ovako i onako


Ne znam kako da tumačim ovu primedbu, deluje kao da znaš nešto više o tome. A može se tumačiti i kao da je nesumnjivo jedini uzrok upravo ovaj koji sam naveo.

Lično mislim da na Balkanu nije neophodan opipljiv, racionalan razlog za mržnju, nego je to način života, stanje duha. Dok je u SFRJ država radila svoj posao, stvar se primirila...

Nekako nisam do sada naleteo na nešto što bi ukazivalo na naročitu mržnju Jevreja prema Nemcima, iako nema sumnje da imaju razloga za nju.
svarog svarog 13:51 18.02.2016

Re: У праву си

Ne znam kako da tumačim ovu primedbu


Tako što si dao dve kontradiktorne izjave
gedza.73 gedza.73 16:16 18.02.2016

Re: У праву си

Nekako nisam do sada naleteo na nešto što bi ukazivalo na naročitu mržnju Jevreja prema Nemcima, iako nema sumnje da imaju razloga za nju.

Zato što racionalno razmišljaju (dobro li je, loše li je, ko bi ga znao)..

Narodi u Ex-Yu imaju dve faze (koja uvek izađe na krv).
Ili se ne vole preterano, pa se napiju, pa se grle, ljube 'brate, samo kaži, evo ovde sečem ruku za tebe'
ili su na rođo, kućo pa se napiju, pobiju, porazbijaju pola kafane, polome noge, ruke i u tuču uvuku pola familije.

Jugoslovenstvo je ta rakija. Strogo zabraniti korišćenje iste. Osim za pranje prozora i čišćenje nameštaja.
deset_slukom deset_slukom 17:22 18.02.2016

Re: У праву си

svarog
Ne znam kako da tumačim ovu primedbu


Tako što si dao dve kontradiktorne izjave


Mnogo si, bre, () nejasan. Koje su to?
blogovatelj blogovatelj 17:26 18.02.2016

Re: У праву си

blogovatelj prihajao kod mene... ups... antioksidanta na blog


Kod obojice.
anonymous anonymous 18:03 18.02.2016

Re: Офсајд


tasadebeli
07:50 18.02.2016 / *novo
Re: Офсајд

А јел' случајно што је у Ватикану папа био Пољак? Случајно, а?


Nećeš valjda da kažeš da je Vatikan finansirao Solidarnost i učestvovao u razbijanju socijalističkog bloka / SSSR-a ....


tasadebeli tasadebeli 20:40 18.02.2016

Re: У праву си

vcucko

ipak je jedno kad uđu klinci od 18 leta, a drugo kad uđe gomila neobrijanih i raspojasanih rezervista pod punom spremom.






Драстична разлика!

А ипак, у исто то време када смо ти и ја одуживали дуг домовини (отаџбина је ипак прејака реч за ту СФРЈ ), женин брат од тетке, мој вршњак, Хрват из Сења и потоњи зенга када је журка у Титославији достигла свој екстатични врхунац, служио је ЈНА у Крагујевцу где су га по свим кафанама домороци чашћавали пићем. Још ми се после хвалио како је тада у Крагујевцу научио да пева "Мајка Мују шишала на струју", па смо то заједно певали веслајући у барци по сењском заливу... На мојим летовањима... Све док журка није достигла врхунац.

Велика је та разлика у искуствима стеченим током служења ЈНА између њега којег су чашћавали пићем и учили га да пева Мајка Мују шишала на струју у Крагујевцу и мене са упљуваном униформом ЈНА у Илирској Бистрици.



tasadebeli tasadebeli 21:03 18.02.2016

Re: Офсајд

urbana_gerila

crni tasinjo, hoćeš li ikada shvatiti da je glede istorijske objektivnosti potrebno - staviti tekst u kontekst?

narečeni song je prvi put pevan na gostovanju protiv intera iz zaprešića u okviru kupa uefa, i, blago rečeno, aludirao je na, parafraziraću dačića - tradicionalni pozdrav među prijateljima.



Е, па много тражиш од мене... Каква црна објективност. Поготово историјска. Коме то још треба на Балкану?

Не знам ја за тo против Интера из Запрешића. Озбиљно.

(Видим само да Звезда сада опет доводи играче из загребачког Динама. Ал' џабе, један је Роби Просинечки! )

Заборавио си да ја нисам заљубљеник у Звезду као ти или Антиоксидант.

(Сутра Чука на Брду игра са Металцем у 4 поподне. А ја пре подне у школи... )

П.С. - И хвала ти за ово Тасињо. Већ видим себе како на Маракани (мислим на праву Маракану у Рију, а не на ону фолирантску копију у Љутице Богдана) дајем гол маказицама преко главе у дресу Васка де Гаме у финалу бразилског купа.


anonymous

Nećeš valjda da kažeš da je Vatikan finansirao Solidarnost i učestvovao u razbijanju socijalističkog bloka / SSSR-a ....



Нисам то рекао ја, то је рекао Илија Чворовић. Он не избегава да пише рођеној тетки само зато што она станује на Лењиновом булевару.




tasadebeli tasadebeli 21:42 18.02.2016

Re: У праву си

urbana_gerila


ediP


štovana gospatasinica stvarno ima veliko srce



Шта да ти кажем... То само она и моја мајка могу да воле.




marco_de.manccini marco_de.manccini 04:17 19.02.2016

Re: У праву си

служио је ЈНА у Крагујевцу где су га по свим кафанама домороци чашћавали пићем

Ја сам служио у Пожаревцу и не да ме нико није чашћавао већ су ме и попреко гледали где год бих се појавио: на улици, у градској библиотеци, на аутобуској станици, у кафани, ... без разлике.

Додуше, нисам плакао због тога, не видим зашто би ме волели.
antioksidant antioksidant 08:18 19.02.2016

Re: У праву си

marco_de.manccini
служио је ЈНА у Крагујевцу где су га по свим кафанама домороци чашћавали пићем

Ја сам служио у Пожаревцу и не да ме нико није чашћавао већ су ме и попреко гледали где год бих се појавио: на улици, у градској библиотеци, на аутобуској станици, у кафани, ... без разлике.

Додуше, нисам плакао због тога, не видим зашто би ме волели.

ma tasa malo idealizuje pricu i iz kragujevca i iz bistrice. pesnicka sloboda selekcije secanja.
tasadebeli tasadebeli 08:27 19.02.2016

Re: У праву си

marco_de.manccini

Ја сам служио у Пожаревцу и не да ме нико није чашћавао већ су ме и попреко гледали где год бих се појавио: на улици, у градској библиотеци, на аутобуској станици, у кафани, ... без разлике.



Одмах су те намирисали да си против Слобе Милошевића.

Ако си служио ЈНА после онога нико не сме да вас бије, врло је могуће да су те и попреко гледали.

Тад су Срби почели да престају да буду Југословени...

Додуше, нисам плакао због тога, не видим зашто би ме волели.


Не плачем ни ја, али постоји разлика у томе када те неко само не воли (тј. да је само равнодушан) и када те неко мрзи. Онако, из дна душе.

Данас су људи са овим лајковима и дислајковима по друштвеним мрежама изгубили мало осећај за те нијансе... Или волиш или си хејтер. К'о Црногорци, Херцеговци или Личани.

(Дислајкови се одмах називају хејтери, зар не? А то и није баш прецизно. Зашто нема тастера и за равнодушност? Ево, види на пример нашег домаћина... Има само позитивни и негативни тастер. Нигде нема равнодушног...)









EDIT:

antioksidant

ma tasa malo idealizuje pricu i iz kragujevca i iz bistrice. pesnicka sloboda selekcije secanja.



Волео бих да могу да доведем овде Марина из Сења да потврди моје селективно сећање.

Али не вреди. Каже, неће ни да чује више за своје београдске рођаке.

Тако да више и нисмо рођаци.

Сад смо само виши пријатељи... У главу смо један другоме памет ућерали.

А Илирска Бистрица остаје Илирска Бистрица. За вјеки вјеков... Чак иако је приближе Ријеци на само 5 минута вожње.
antioksidant antioksidant 08:57 19.02.2016

Re: У праву си

Чак иако је приближе Ријеци на само 5 минута вожње.

preko rupe pa pravo na kupanje :)
cesto sam tamo (a i u kragujevcu ) a bistricu i posebno volim jer je kbo (kragujevac, kragujevac) tamo imao prvi koncert preko ratne linije onih 90ih. jako dobar pank sam tamo slusao mada im je vino na osminke lose, bas lose


milisav68 milisav68 09:00 19.02.2016

Re: У праву си

antioksidant
ma tasa malo idealizuje pricu i iz kragujevca i iz bistrice. pesnicka sloboda selekcije secanja.

Sve je to relativno - reče Mileva - dok je zakuvavala supu.

Kod nas u Palanci se sredinom osamdesetih desio neki incident (opšta tuča zbog neke devojke), i od tada su vojnici (JNA) "gledani" sa "oprezom", i gurnuti u geto, tj bio im je sužen izbor kafana (u smislu da nisu hteli da im služe piće).

I to se odnosilo na neke kasne večernje sate, i na više od dva vojnika.

tasadebeli tasadebeli 09:31 19.02.2016

Re: У праву си

milisav68

Sve je to relativno - reče Mileva - dok je zakuvavala supu



Наравно... Тако смо и открили црне рупе у памћењу. Поготово историјском.

Нема ту код мене неких генерализација... Само лично искуство. (Као и код осталих на овом посту, уосталом, док пишу о старим добрим временима.)

Да не помислите случајно да ја то ту нешто... Боже сачувај!


antioksidant

preko rupe pa pravo na kupanje :)



Најтеже ми је падало да се мантрам по оним брдима под пуном опремом на некој врућинштини, а све време осећам мирис мора...

Тако близу, а тако далеко.

mada im je vino na osminke lose, bas lose



Једног мученика смо наватали у поноћ на 5 км од касарне, босог, без каиша и упртача и капе, раздрљеног и одраног као мајка. Дошао до нас на издвојеној стражи такав. Добро је да га нисмо упуцали у оној шуметини...

"Где си ти, рођаче, кренуо?"
"Ја пош'о на Дерби! Сутра играју Звезда и Партизан..."


Вратили смо га кришом у касарну да не мардеља без везе... Због пусте љубави.


Пио је пре тога баш то њихово вино које помињеш.



П.С. - Је ли, а јел' знате, кад смо већ ту, да је у Словенији у то време (и у Љубљани ) било забрањено точење алкохола између 6 и 9 ујутро?

То да не би ишли мортус пијани на посао.

Исту ствар сам видео у то доба гвоздене завесе и у Пољској, Чехословачкој, Мађарској...

Силно сам се тада ишчуђавао над тим.

(Можда су због тога сви они сада у ЕУ, а ми нисмо?)

Лепо мој другар са факултета, Срба из Крагујевца, говорио:

"Прелазни стадијум од социјализма ка комунизму је алкохолизам, БРЕ!"
vcucko vcucko 10:18 19.02.2016

Re: У праву си

tasadebeli

Пио је пре тога баш то њихово вино које помињеш.

П.С. - Је ли, а јел' знате, кад смо већ ту, да је у Словенији у то време (и у Љубљани ) било забрањено точење алкохола између 6 и 9 ујутро?

То да не би ишли мортус пијани на посао.

Исту ствар сам видео у то доба гвоздене завесе и у Пољској, Чехословачкој, Мађарској...

Силно сам се тада ишчуђавао над тим.

(Можда су због тога сви они сада у ЕУ, а ми нисмо?)

Лепо мој другар са факултета, Срба из Крагујевца, говорио:

"Прелазни стадијум од социјализма ка комунизму је алкохолизам, БРЕ!"


I u Rijeci je bilo zabranjeno točenje alkohola u rano jutro, sad da li od 6 do 9 ... bem li ga, valjda. Upravo zato što je postojao običaj da se pre posla svrati na espresso i duplu žestinu s nogu, kao valja se tako početi dan. Pa se nađe vremena da se duplo duplira i tako redom.

Što se tiče vina, po slovenačkim birtijama su lokalci uglavnom pili otužno vino otužnog imena cviček, kiseliš od koga glava hoće da pukne.
nikvet pn nikvet pn 10:36 19.02.2016

Re: У праву си

Кад смо већ код војске и Илирске Бистрице ...

У ШРО у Сарајеву имао сам колегу Словенца из Илирске Бистрице; сељак здрав румен, баш Јанез му име. Политичку наставу водио је неки капетан Петковић, Варваринац, ђубре неопевано, и ували му да спреми предавање на тему Дијалектички материјализам у стратегији ОНО. Сирома Јанез се одузео, не уме ни наслов да прочита и моли ме да му саставим. Пристанем, и он прође супер.

Прошло нешто година, летујем у Истри и јавим му се. Богзна како ме позове и дођем сабајле код њега. Водао ме ко брата рођенога, терај тамо терај вамо и увече да спаваш код мене; ма нећу па нећу и кренем из Илирске Бистрице ка Новиграду полако Истром кроз летњу ноћ. Друм празан, слушам кошарку наши против Руса, водимо дебело; и минут и кусур пред крај изгуби млади Дивац лопту; Русе просрало и одраше нас, јбг.

antioksidant antioksidant 10:53 19.02.2016

Re: У праву си

и кусур пред крај изгуби млади Дивац лопту;

није то дивцу било последње
против аргентине нам је срећом мало судија неодомогао па је испало ок
vcucko vcucko 13:47 19.02.2016

Re: У праву си

antioksidant
и кусур пред крај изгуби млади Дивац лопту;

није то дивцу било последње
против аргентине нам је срећом мало судија неодомогао па је испало ок

To kad je Divac u Madridu izgubio loptu, mislim da me nikad pre ni posle neki sportski poraz nije tako dotukao; povraćao sam celu noć.

Može da se poredi još samo jedan: Artmedija/Petržalka, nas trideset i kusur hiljada prvo stoji u neverici neko vreme pa krećemo u potpunoj tišini. Idemo prema Komandi, niko da progovori, svi gledaju u asfalt, tuga.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:21 19.02.2016

Re: У праву си

Ако си служио ЈНА после онога нико не сме да вас бије,

Служио сам док је Милошевић још увек био шрафчић у сивом оделу који пева оде Титовом путу.
tasadebeli tasadebeli 21:05 19.02.2016

Re: У праву си

marco_de.manccini
Ако си служио ЈНА после онога нико не сме да вас бије,

Служио сам док је Милошевић још увек био шрафчић у сивом оделу који пева оде Титовом путу.



И вратио се из САД, па постао директор Беобанке?

Или је већ постао члан председништва ЦК СКС (1983)?

Ту смо ти и ја негде по годинама...

Рекох већ, служио сам ЈНА 1983/84. За време зимске олимпијаде у Сарајеву и Вућка, ба.

И за то време док се цела Југа добро проводила, био на повишеном степену борбене готовости... Или како се то већ звало (то ће Кркар знати)...

Чувао од спољашњих и унутрашњих непријатеља домовину коју су сви њени грађани и читав свет толико волели.





marco_de.manccini marco_de.manccini 22:22 19.02.2016

Re: У праву си

Ја сам служио једну годину касније, а млађи сам две године, па ти рачунај. Био сам у Сарајеву баш пред Олимпијаду, за распуст, било је феноменално.
tasadebeli tasadebeli 09:03 20.02.2016

Re: У праву си

marco_de.manccini

Био сам у Сарајеву баш пред Олимпијаду, за распуст, било је феноменално.



Верујем ти.

Ја се тада жив поједох што сам био спречен да у то време у Капаџебу узмем неке паре опслужујући као водич или преводилац све оне силне госте из иностранства.

Ем бих се провео, ем бих зарадио.

Ех! Шта да се ради!

Што би рекли у случају Спиридона Копицла, неки давитељ се роди под сретном звездом, а неки не.


Ма није важно... Ако ме се сете на дан безбедности, сете ме се, ако не, ником ништа.

То је била моја дужност.






Ја сам служио једну годину касније, а млађи сам две године, па ти рачунај.



Израчунао. Пошао си раније годину дана у школу.

Било занимљиво то генерацијско служење ЈНА са 18 година, јел' да?

Оне заостале из претходних генерација који су дошли да служе војсу у последњем тренутку са 25, 26, 27 година, звали смо "деда".
nikvet pn nikvet pn 10:35 20.02.2016

Re: У праву си

Срећа 'лади се блог па нас мало људи чита кад се већ забасало по ЈНА споменару...

Оне заостале из претходних генерација који су дошли да служе војсу у последњем тренутку са 25, 26, 27 година, звали смо "деда".


Е ја био баш такав у Сарајеву у ШРО априла '84. Олимпијада управо завршена, град блиста. Ајде град али људи су блистали ... Било је нешто тако лепо у ваздуху, у атмосфери, у разговору; ходаш градом а топло ти у души. Као да се неки добри дух разлио котлином па облио свакога без разлике. Читаво Сарајево је било као једна ведра журка, надрканост најстроже забрањена. Никад ни пре ни касније ни у једном граду такву општу топлину душе нисам осетио.
jinks jinks 20:48 15.02.2016

...

али изгледа да је Димитрије Даавидовић имао ту несрећу да је био писмен па је некако остао скрајнут у колективном сећању свог народа


Pošto pominješ svetionike i istorijske putokaze, a i priča o političkoj i drugoj eliti isplivava tu i tamo s vremena na vreme, možda bi, ustvari sigurno bi, i za to Dimitrije Davidović mogao da posluži kao obrazac, iako sebe verovatno tako nije uopšte video ni doživljavao.

Koliko sam razumeo za to čime se bavio bio je beskonačno stručan i posvećen, a slavu i bogatstvo, koliko se da naslutiti nije ni tražio ni očekivao.

Za razliku od neke samoproglašene elite u onim ili ovim vremenima koja ima cenovnik sa svako izgovoreno ili napisano slovo.
anonymous anonymous 22:05 15.02.2016

Није буна против дахија ....

..већ само ....грађанска иницијатива


Atomski mrav Atomski mrav 15:50 17.02.2016

Re: Није буна против дахија ....

Zmajevo... bez oružja ne ulazi!
dolazel dolazel 00:05 16.02.2016

mali trol - least safe countries in CEEMA

Based on various measures of vulnerability, Ukraine is the most troubled country in central and Eastern Europe, the Middle East and Africa, on deteriorating fiscal and external indicators, Morgan Stanley says. Serbia is next in line due to its precarious fiscal position, followed by South Africa because of its challenging external position.

Source. dow jones news
babmilos babmilos 00:10 16.02.2016

Ahm

почетак Првог српског устанка и доношење првог Устава Србије.

E pa, Pravoslavni dečiji kalendar za 2016. godinu objašnjava da je Sretenje dan kada je tristašezdesetgodišnji starac Simeon sreo, tada prvi put rođenog, Isusa Hrista. A to, šta Toma "misli" da se danas slavi, to je drugo.
milisav68 milisav68 09:27 16.02.2016

Re: Ahm

babmilos
E pa, Pravoslavni dečiji kalendar za 2016. godinu objašnjava da je Sretenje dan kada je tristašezdesetgodišnji starac Simeon sreo, tada prvi put rođenog, Isusa Hrista.

I to nas uči Titov pionir.

Idi uči zakletvu, pusti odrasle da pričaju.
niccolo niccolo 10:01 16.02.2016

Nego

čitam sad da je Toma podelio silna odlikovanja za Dan državnosti. Posebno mi je drago što je odlikovanje dobio i predsednik Zelenortskih ostrva. Poznato je, naime, da smo mi blogeri prvi ukazali na bratska Zelenortska ostrva još prilikom pretprošlog afričkog kupa nacija.
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:09 16.02.2016

Re: Nego

А јеси ли ухватио моменат да је Фројд несвесно мислио и на Србију?

Ја бих Тому ставио за краља, ионако је цар.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:13 16.02.2016

Re: Nego

Мислим да се зна ко ће бити наш амбасадор тамо.
vcucko vcucko 11:27 16.02.2016

Re: Nego

Predrag Brajovic
Мислим да се зна ко ће бити наш амбасадор тамо.

A to je kao loše mesto?
niccolo niccolo 12:29 16.02.2016

Re: Nego

marco_de.manccini
А јеси ли ухватио моменат да је Фројд несвесно мислио и на Србију?

Ја бих Тому ставио за краља, ионако је цар.

Potpuno saglasan.
mirelarado mirelarado 13:02 16.02.2016

Re: Nego

niccolo
marco_de.manccini
А јеси ли ухватио моменат да је Фројд несвесно мислио и на Србију?

Ја бих Тому ставио за краља, ионако је цар.

Potpuno saglasan.


Можете тек да замислите колики је он себи и цар и краљ.
antioksidant antioksidant 13:15 16.02.2016

Re: Nego

tomi je idol engleska kraljica a ne kralj.
stoga ne budimo iznenadjeni ako krene stopama sina/kceri od ser
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:37 16.02.2016

.

Meni malo bezveze, da krivimo integralno Jugoslovenstvo - za današnji nemar. Iskreno, sami smo birali svoj put i činilo se da je taj eksperiment bio jedna velika i sjajna ideja, onda kada je započet. Vreme je pokazalo da nije i postoji više razloga za to. Da ne ulazimo sada u njih. Ne slažem se, i da je sa Sretenjskim ustavom završen proces pretvaranja Srba u građansko društvo, naprotiv, on je započet još na Temišvarskom saboru 1790. Zar nije vladavina kneza Mihaila bila još svetliji primer, preoblikovanja ovog društva? I tad se završilo, kako se završilo, poznati smo po tome da sami sebi pucamo u noge. To nije nikakav civilizacijski problem, niti je ovo društvo doživelo evolucioni korak unazad. Rekao bih da smo mi na našem putu razvitka i da postoje iznenadna posrtanja, ali eto.. još uvek ne znamo, šta želimo i onda kada saznamo, šta je to, što nama treba - rešiće se i ove melanaholične proslave Sretenja. Što imam iznenadni nalet neobjašnjivog optimizma, kada provedem jutro sa sestrinom decom:)


jasnaz jasnaz 22:25 16.02.2016

: .)

Što imam iznenadni nalet neobjašnjivog optimizma, kada provedem jutro sa sestrinom decom:)




vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:35 16.02.2016

Re: .

stefan.hauzer




Samo da kažem: e to care!

Uzgred, pozdrav iz Os(ij)eka.



stefan.hauzer stefan.hauzer 23:17 16.02.2016

Re: .

( x2)



Samo optimistično!
zemljanin zemljanin 19:05 16.02.2016

jedan je Silni

vcucko vcucko 19:22 16.02.2016

Re: jedan je Silni

zemljanin

Silni je bio samo jedan od mnogih koji su sanjali da preuzmu carske počasti od posrnule Vizantije. Uostalom i potpisivao se kao "Car Romejski".

Inače neki Grci (obrazovani ljudi u tom smislu) su mi tvrdili da se Dušanova vlast u Grčkoj ne doživljava kao okupacija ili teror (dobro, videti koji vek je u pitanju...) jer je protiv njega bilo plemstvo koje je bilo u potpunosti pod franačkom vlašću i uticajem, maltene spremno da klekne pred papom.

Đavo će ga znati.
nim_opet nim_opet 20:50 16.02.2016

Re: jedan je Silni

zemljanin

Cisto da se ne bacamo pojmovima, ali ovo nije bilo "Srpsko Carstvo", nego "Dusanovo Carstvo". Dusan je bio "Autokrat Srba i Romeja". Dakle, ako i po cemu, po populaciji, teritoriji, jeziku, carstvo je bilo srpsko i grcko...
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:57 16.02.2016

Re: jedan je Silni

Jebote, da li samo meni ono u levom uglu liči na Kingdom of Nipples?:)
zemljanin zemljanin 20:59 16.02.2016

Re: jedan je Silni

nim_opet
zemljanin

Cisto da se ne bacamo pojmovima, ali ovo nije bilo "Srpsko Carstvo", nego "Dusanovo Carstvo". Dusan je bio "Autokrat Srba i Romeja". Dakle, ako i po cemu, po populaciji, teritoriji, jeziku, carstvo je bilo srpsko i grcko...

ovo je sa Wikipedije ...
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:00 16.02.2016

Re: jedan je Silni

Kingdom of Nipples?:)

Стара добра времена.

А и Вардар је изгледа био много дужи него данас.
tasadebeli tasadebeli 22:01 16.02.2016

Re: Кад већ причамо о силнима

nim_opet

Cisto da se ne bacamo pojmovima, ali ovo nije bilo "Srpsko Carstvo", nego "Dusanovo Carstvo". Dusan je bio "Autokrat Srba i Romeja". Dakle, ako i po cemu, po populaciji, teritoriji, jeziku, carstvo je bilo srpsko i grcko...



И бугарско, и бугарско!


Зашто увек заборављате на браћу Бугаре, руске љубимце и фаворите на Балкану?


Иначе, могао је и Карађорђе са сабраћом да понови исто то што је урадио Душан (и многе ромејске династије пре њега). (ЛИНК)


Свашта је ту било у опцијама... Срби, Бугари, Грци, Румуни, Власи, Цинцари, Јевреји, Рига од Фере, Карађорђе, Хетерија, обнова Византије (балканске федерације?) са престоницом у Константинопољу, Русија као трећи Рим... (ЛИНК)


А постојале су тада и реалне основе за тако нешто.

Рецимо, читав век касније, пре Грчко-турског рата 1919. године у Малој Азији је још увек живело преко милион Грка који су после грчког пораза (уз велики допринос Гордог Албиона том поразу) били протерани на ову страну мореуза.

(Велика Британија је одувек била турски адвокат на Балкану... Ваљда због Русије... Рецимо, колико су само отезали са турском предајом кључева градова кнезу Михајлу док Турци засипају са тврђаве београдску варош из топова...)

Не видим да се данас, 200 година касније, нешто ту суштински изменило.



Ни код "Енглеза". (ЛИНК)



Ни код Руса. (ЛИНК)




Swing, Serbia, swing!



tasadebeli tasadebeli 22:43 16.02.2016

Re: jedan je Silni

stefan.hauzer
Jebote, da li samo meni ono u levom uglu liči na Kingdom of Nipples?:)



Шта да ти кажем... Ниси сам, сабрате...




Jelica Greganović Jelica Greganović 20:33 17.02.2016

Re: jedan je Silni

tasadebeli tasadebeli 21:25 19.02.2016

Уместо закључка

Да ли сте приметили да од свих новонасталих држава бивше СФРЈ једино грађани Србије доводе у питање сопствену државу и државотворност?

Сви остали чувају сопствене државе "као зјеницу ока свог".

Једино за грађане Србије држава Србија не постоји.

А једино су Србија и Црна Гора и биле државе пре настанка Југославије.

Како то може?

Занимљива појава...


П.С. - Неки историчари би рекли да су Срби полицентричан народ.
antioksidant antioksidant 22:55 19.02.2016

Re: Уместо закључка

a ne znam da li si primetio da jedino u srbiji nije bilo referenduma o nezavisnosti. i nastala je kao indirektna posledica 55% crnogorskih listica za nezavisnost
tasadebeli tasadebeli 08:49 20.02.2016

Re: Уместо закључка

antioksidant
a ne znam da li si primetio da jedino u srbiji nije bilo referenduma o nezavisnosti.



У Србији никада није ни било никаквог референдума. Осим онога са питањем да ли сте за то да НАТО окупира вашу земљу или да вас НАТО бомбардује.

Сав овај народ у Србији нико ништа и не пита. Углавном вождови, краљеви, председници и остали владари са разним титулама доносе одлуке у његово име, па се после крију у гомили. Права психологија чопора.

Референдума није било ни 1918, па су испред Куће Крсмановића биле демонстрације на којима се викало:"Земља Срба, Хрвата и Словенаца, пита од гованаца!" Али џабе... Краљ Србије је хтео (или био приморан) да постане краљ Југославије.

Референдума у Србији није било ни 1945. када се одлучивало о монархији или републици. (Осим ако ону ћораву кутију не рачунаш као референдум, али то је онда врхунско лицемерје.)

Сходно томе, референдума није било ни деведесетих осим оног поменутог за бомбардовање. (Сами смо га хтели, јел'те?)

Па нам се онда судбина решавала у телефонским разговорима брачних другова. (ЛИНК)


Из свега наведеног слутим да референдума неће бити ни за:

1) промену Устава Србије зарад признавања независности Косова и Метохије;
2) улазак Србије у НАТО;
3) улазак Србије у Европску унију;

Једино ме теши чињеница што нас тамо баш нешто и не желе, а што се тиче Устава... Ма угодиће се то некако. Чему нам иначе онда и служе превремени избори?

Цитирах то већ овде, поновићу:


Народ је, и даље, био извор прихода за елиту и ништа више. Народ и даље није имао утицај на дешавања; народу су и даље неочекиване одлуке падале са неба; народ и даље није разумео компликована бирократска правила која су се стално мењала; народу су и даље давана најбесмисленија објашњења за поступке његових владара. Укратко, народ је и даље живео у фарси.








i nastala je kao indirektna posledica 55% crnogorskih listica za nezavisnost



Па слушај... Ако нам је већ Миљан Миљанић уводио професионализам у фудбал, зар није логично онда да о независности Србије одлучују потурице из Плава, Гусиња, Улциња и са Цетиња?
emsiemsi emsiemsi 08:55 20.02.2016

Re: Уместо закључка

tasadebeli

...
Па слушај... Ако нам је већ Миљан Миљанић уводио професионализам у фудбал, зар није логично онда да о независности Србије одлучују потурице из Плава, Гусиња, Улциња и са Цетиња?

Аууууу, Тасо Дебели --- најебао си га сада.
Има да ти окаче да си великосрбин, шовиниста, фашиста и нациста - заједно.
tasadebeli tasadebeli 09:16 20.02.2016

Re: Уместо закључка

emsiemsi
tasadebeli

...
Па слушај... Ако нам је већ Миљан Миљанић уводио професионализам у фудбал, зар није логично онда да о независности Србије одлучују потурице из Плава, Гусиња, Улциња и са Цетиња?

Аууууу, Тасо Дебели --- најебао си га сада.
Има да ти окаче да си великосрбин, шовиниста, фашиста и нациста - заједно.




Знам, Емси.

Ништа ново под капом небеском.

Што би рекла Радованова Руменка:"Пасирали смо то, пасирали!"



Него, Емси, јеси ли видео ову вест? (ЛИНК)






У Кроацији се још увек чува лик и дело највећег сина наших народа и народности.

Не знам да ли је тај закон о заштити имена и дела Јосипа Броза Тита код њих још увек на снази, али изгледа да делује ретроактивно.

Баш ме занима где би било више пријава грађана полицији? У Србији или у Хрватској?

Шта ти мислиш?
emsiemsi emsiemsi 09:26 20.02.2016

Re: Уместо закључка

tasadebeli
emsiemsi
tasadebeli

...
Па слушај... Ако нам је већ Миљан Миљанић уводио професионализам у фудбал, зар није логично онда да о независности Србије одлучују потурице из Плава, Гусиња, Улциња и са Цетиња?

Аууууу, Тасо Дебели --- најебао си га сада.
Има да ти окаче да си великосрбин, шовиниста, фашиста и нациста - заједно.




Знам, Емси.

Ништа ново под капом небеском.

Што би рекла Радованова Руменка:"Пасирали смо то, пасирали!"



Него, Емси, јеси ли видео ову вест? (ЛИНК)






У Кроацији се још увек чува лик и дело највећег сина наших народа и народности.

Не знам да ли је тај закон о заштити имена и дела Јосипа Броза Тита код њих још увек на снази, али изгледа да делује ретроактивно.

Баш ме занима где би било више пријава грађана полицији? У Србији или у Хрватској?

Шта ти мислиш?

Не знам - а и слабо ме занима ишта у вези са драгим (им) другом Титом.
Успут --- у Хрватској пратим само усташке манифестације. Тамо нема фолирања. То је истинска љубав неоУсташа према Усташама и истинска мржња према Србима.
tasadebeli tasadebeli 09:52 20.02.2016

Re: Уместо закључка

emsiemsi

Не знам - а и слабо ме занима ишта у вези са драгим (им) другом Титом.




То ти кажем.

Зато ме и изненадише (а морам рећи, и слатко насмејаше) ове пријаве грађана. Још се јадна деца и извињавају. А родили се 20 година после Титове смрти... Свашта.

Замисли да у Енглеској грађани некога пријављују зато што се на маскенбалу маскирао у Черчила?

Ја то не могу замислити...


у Хрватској пратим само усташке манифестације. Тамо нема фолирања.



Истина.

А и нема ту (У - У - У!) много тога новог да се прати... Све исто као и некада...



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana