Društvo| Ljudska prava| Politika| Region

OTIMANJE VOJVODINE

aleksandarkarisik RSS / 28.02.2016. u 10:21

Postoje te paralele između Istre i Vojvodine, koje su više pusta želja Vojvođana sa jedne strane, i percepcija Vojvodine od strane Istrijana. Da ne idem baš u dubinu, opisaću događaj koji će slikovito objasniti sličnosti i razlike između Istre i Vojvodine, bar onako kako ih ja vidim.


Pre nekog vremena čitao sam, kolumnu, čini mi se, Teofila Pančića (do pisanja ovog teksta nisam uspeo da izguglam da budem siguran), ali tu je pisalo otprilike sledeće: kada pitate u Istri domaćine kod kojih letujete, da li može biti problema sa parkiranim kolima koja imaju srpske tablice, odgovore vam otprilike da je to Istra i da budete opušteni. E sad, da se mi u Vojvodini zapitamo, da li bismo sa istom sigurnošću nekome iz Hrvatske mogli da kažemo da je ovo Vojvodina i da slobodno parkiraju kola bez bojazni da će osvanuti razlupana? Ja lično, koliko god bih voleo da mogu to da kažem, ne bih se usudio. Jer, već sam pisao o tome, ovde će vam razlupati kola sa svakom registracijom. Jedan događaj kojem sam prisustvovao dovoljno opisuje Istru. Kod Rovinja, ko ne zna, ima jedno lepo ostrvce imenom Katarina. Do njega se stiže linijskim brodićem koji vozi nešto nalik našem GSP-u. Svaki put kada smo tamo išli, na brodu su bile uvek i dve beogradske gospođe, znate one simpatične, punačkije, sa sve biserima, šeširima i taj rad... Uvek su pričale najnormalnije, kao u sred Beograda. U nekoj od vožnji, dok su tako divanile, neka mlada, hm, dama, krenula je da naglas afektirajući, karikira beogradski govor. To je trajalo samo nekoliko sekundi. Tada se desio, što bi današnja mladež rekla - transfer blama. Na brodiću muk, svi su je prisutni pogledali kao nešto najsmrdljivije što su ikada videli. Čak je kormilar izašao iz kabine da je značajno pogleda. Cura je ostatak puta do Katarine provela gledajući u pod, pogleda koji je verovatno dopirao do morskog dna, jarko crvenih ušiju, na kojima su se videli tragovi šamaranja prezirom.


Elem, neke 2007. upoznali smo u Rovinju jednu baš predivnu ženu. Morska poznanstva se baš ne održavaju, koliko god prijala, ali ovo eto, traje i dan danas. U neko zimsko doba, zvoni meni telefon, nepoznat hrvatski broj. Javim se, kaže čovek da je muž od O. i da je u Novom Sadu, poslala nam žena nekog lepog vina. Dogovorimo se, nađemo se, kaže čovek da je ovde na veteranskom rukometnom turniru. Odosmo da čalabrcnemo i popijemo nešto, reč o ovom, reč o onom, kad mi čovek ispriča sledeće: posle prvog dana turnira na njihovom minibusu, ujutru, osvanuše izbušene gume. Neko ih uputio kod vulkanizera, otišli oni, čovek sredio šta je bilo za srediti. ‘'Koliko smo dužni?'' ‘' Ništa'', kaže vulkanizer. ‘'Kako ništa?'' ‘'Lepo, ništa. Kad su nam klinci (ako su klinci) takvi, evo bar mi stariji da budemo pametniji. Srećan put!''


E, to je otimanje Vojvodine. Tako se Vojvodina otima idiotluku, mržnji i mraku. Gestovima kao što je ovaj ili recimo blogovima kao što je Vlastin. Dakle, ne možete kao u Istri da kažete ljudima da ostave auto, ali još ima ljudi kao što je ovaj neznani junački zanatlija. A da li je takvih u Vojvodini dovoljno? Nisam siguran da nas je kritična masa.


Hanibal jeste ‘'ante portas'', i mnogi su oni koji bi Vojvodinu ukinuli. U svakom pogledu, kulturno, civilizacijski, administrativno. Uskoro ćemo svakako znati, da li je otpor dovoljno snažan, što bi Isidora Sekulić rekla ‘'...tako veliki da se mogne odlučno osetiti ima li još, i koliko, živi Vojvodine u Vojvodini, ili smo njiva koju treba preorati i pustiti da spava. ‘'



Komentari (567)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 10:50 28.02.2016

Prastajte...

...do veceras necu stici da odgovaram na eventualne komentare. Hvala na razumevanju.
tess tess 11:12 28.02.2016

Re: Prastajte...

...do veceras necu stici da odgovaram

Ništa, ja ću ti odgovoriti kad završim Soziologie na Uni Wien, strukturu društva, statistiku (vjerovatnoću da u Vojvodini ima mnogo svijeta iz Hrvatske, protjeranih, što recimo u partizanskoj Istri nema, etc, uopšte da odmjerimo vjerovatnoću izgrednika, uz srbofašizam), i nešto političkih nauka. Hajde de, nikad nije kasno.

Sad bi me interesovala, da sam književnik, koje nacionalnosti je automehaničar. Od čijih je. Samo to. Zašto? Eto, ludo sam znatiželjna.
jkt2010 jkt2010 11:17 28.02.2016

Re: Prastajte...

tess
koje nacionalnosti je automehaničar

Pa vojvođanske, jasno. A ne ko oni što buše gume...
emsiemsi emsiemsi 11:24 28.02.2016

Re: Prastajte...

tess
...do veceras necu stici da odgovaram

Ništa, ja ću ti odgovoriti kad završim Soziologie na Uni Wien, strukturu društva, statistiku (vjerovatnoću da u Vojvodini ima mnogo svijeta iz Hrvatske, protjeranih, što recimo u partizanskoj Istri nema, etc, uopšte da odmjerimo vjerovatnoću izgrednika, uz srbofašizam), i nešto političkih nauka. Hajde de, nikad nije kasno.

Sad bi me interesovala, da sam književnik, koje nacionalnosti je automehaničar. Od čijih je. Samo to. Zašto? Eto, ludo sam znatiželjna.

О, јебога ти !
Па како не знаш које националности је бушач гума --- крезуби СрбоЧетник.
tess tess 11:42 28.02.2016

Re: Prastajte...

Ne, ne, ostavljamo prostora - kao prazan list - da je automehaničar i Bošnjak i Hrvat i Mađar i Vlah i Rusin.. A ako baš mene pitate, bilo bi mi zabavno da je Ličanin.
Il zamisli vajni Crnogorac.
:)

Inače, statistika je dosadna - nazivam je društvena impotencija - al je analitika kraljica.
Toliko za danas.
urbana_gerila urbana_gerila 14:13 28.02.2016

Re: Prastajte...

tess
...do veceras necu stici da odgovaram

Ništa, ja ću ti odgovoriti kad završim Soziologie na Uni Wien, strukturu društva, statistiku (vjerovatnoću da u Vojvodini ima mnogo svijeta iz Hrvatske, protjeranih, što recimo u partizanskoj Istri nema, etc, uopšte da odmjerimo vjerovatnoću izgrednika, uz srbofašizam), i nešto političkih nauka. Hajde de, nikad nije kasno.

Sad bi me interesovala, da sam književnik, koje nacionalnosti je automehaničar. Od čijih je. Samo to. Zašto? Eto, ludo sam znatiželjna.


jbga, tess, danima me stresiraš preteći kako ćeš nestatiti sa bloga - pa se sada ne usuđujem da ti kaem da njaške.
tess tess 14:47 28.02.2016

Re: Prastajte...

Urbani
jbga, tess, danima me stresiraš preteći kako ćeš nestatiti sa bloga - pa se sada ne usuđujem da ti kaem da njaške.

Pratiš me? Fino.

No, eno na onom blogu sumnjaju da si Hulk, pa, reko`, ako si već besposlen - sa mnom ovako nestalnom - navrati i razuvjeri ljude.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:20 28.02.2016

Re: Prastajte...

Sad bi me interesovala, da sam književnik, koje nacionalnosti je automehaničar. Od čijih je. Samo to. Zašto? Eto, ludo sam znatiželjna.

Bilo bi interesantno znati, ali nije od presudnog značaja.
gedza.73 gedza.73 15:35 28.02.2016

Re: Prastajte...

Bilo bi interesantno znati, ali nije od presudnog značaja.

Može da bude.
Zamisli ako je bušač guma rođeni Vojvođanin, čija je žena iz Krajine, čiji su preci izginuli tokom prethodnih ratova, tog dana malo nervozan jer je skidao nešto sa auta pa mu se zalomio i zašiljio šrafciger.
Onda naleti na auto hrvatskih tablica i počne u sebi da psuje vlasniku majku ustašku. Još ga krnji alat žulja u džepu.
Izbuši gume, ne znajući da je vlasnik Srbin koji je došao u posetu rođacima, i da o retrovizor kači šahovnicu kako mu komšija Hrvat ne bi izbušio gume doma.

Priča može da ide na razne strane.
tess tess 15:44 28.02.2016

Re: Prastajte...

Ne, ovo je mnooogoo dobro.

:))))
tess tess 15:45 28.02.2016

Re: Prastajte...

nisam uočio ovo glede hulka

A ništa, ja sam rekla da nisi.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:48 28.02.2016

Re: Prastajte...

Može da bude.
Zamisli ako je bušač guma rođeni Vojvođanin, čija je žena iz Krajine, čiji su preci izginuli tokom prethodnih ratova, tog dana malo nervozan jer je skidao nešto sa auta pa mu se zalomio i zašiljio šrafciger.
Onda naleti na auto hrvatskih tablica i počne u sebi da psuje vlasniku majku ustašku. Još ga krnji alat žulja u džepu.
Izbuši gume, ne znajući da je vlasnik Srbin koji je došao u posetu rođacima, i da o retrovizor kači šahovnicu kako mu komšija Hrvat ne bi izbušio gume doma.

Priča može da ide na razne strane.

A zamisli da je vulkanizer gospodin Madžar kojeg spominjem ovde, recimo?
Sve su opcije moguće ali zašto baš uvek najgore?
gedza.73 gedza.73 15:51 28.02.2016

Re: Prastajte...

ve su opcije moguće ali zašto baš uvek najgore?

Budale uvek izazovu najgore.
Da nije budala pomislio bi kako bi se on osećao da mu neko izbuši gume na 300 km od kuće.
urbana_gerila urbana_gerila 16:00 28.02.2016

Re: Prastajte...

aleksandarkarisik


da li sam ja obnevideo ili si ti obrisao moj komentar upućen čarliju?
ako je ovo drugo, da se ne ljubimo - obriši i ostale.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:02 28.02.2016

Re: Prastajte...

Budale uvek izazovu najgore.
Da nije budala pomislio bi kako bi se on osećao da mu neko izbuši gume na 300 km od kuće.

Budalasto je bušiti gume ljudima generalno. A budale ne razmišljaju kome buše gume svakako. Budale po definiciji slabo razmišljaju.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:04 28.02.2016

Re: Prastajte...

Pa vojvođanske, jasno. A ne ko oni što buše gume...


Glupost, kao i pamet ne poznaju nikakva ograničenja. Ne buše gume Srbi, nego budale.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:05 28.02.2016

Re: Prastajte...

da li sam ja obnevideo ili si ti obrisao moj komentar upućen čarliju?
ako je ovo drugo, da se ne ljubimo - obriši i ostale.


Ne, nisam brisao nikakav komentar. Jednom sam samo obrisao komentar davno, jer je bilo baš rasno netrpeljivo. NISAM, NE ZNAM ŠTA SE DESILO! Postavi ga ponovo, molim te.
urbana_gerila urbana_gerila 16:24 28.02.2016

Re: Prastajte...

aleksandarkarisik
da li sam ja obnevideo ili si ti obrisao moj komentar upućen čarliju?
ako je ovo drugo, da se ne ljubimo - obriši i ostale.


Ne, nisam brisao nikakav komentar. Jednom sam samo obrisao komentar davno, jer je bilo baš rasno netrpeljivo. NISAM, NE ZNAM ŠTA SE DESILO! Postavi ga ponovo, molim te.


ma, onda - sve ok.
čarli ionako zna da mene ne može prevariti, a, uglavnom, njemu je i bio namenjen.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:54 28.02.2016

Re: Prastajte...

ne znajući da je vlasnik Srbin koji je došao u posetu rođacima,

koliko stvarno ima srba u hrvatskoj? ono, jel ih ima više od jevreja u srbiji?
feliks.krul feliks.krul 19:49 28.02.2016

Re: Prastajte...

tess
...do veceras necu stici da odgovaram

Ništa, ja ću ti odgovoriti kad završim Soziologie na Uni Wien, strukturu društva, statistiku (vjerovatnoću da u Vojvodini ima mnogo svijeta iz Hrvatske, protjeranih, što recimo u partizanskoj Istri nema, etc, uopšte da odmjerimo vjerovatnoću izgrednika, uz srbofašizam), i nešto političkih nauka. Hajde de, nikad nije kasno.

Sad bi me interesovala, da sam književnik, koje nacionalnosti je automehaničar. Od čijih je. Samo to. Zašto? Eto, ludo sam znatiželjna.


Tess, znam da si književnica. Unela si svež duh i duhovitost ovde. Pratim te!
tess tess 21:13 28.02.2016

Re: Prastajte...

Felikse
feliks.krul feliks.krul 21:31 28.02.2016

Re: Prastajte...

tess tess 21:33 28.02.2016

Re: Prastajte...

:)
angie01 angie01 21:39 28.02.2016

Re: Prastajte...



e, tacno sam znala da je fk ug,...:).
feliks.krul feliks.krul 21:51 28.02.2016

Re: Prastajte...

angie01


e, tacno sam znala da je fk ug,...:).


O. O, već se pojavljuju prepreke...kao u svakoj dobroj priči. Endži, atavistička ljubomora i teritorijalni instinkti se mogu prevazići samo dugotrajnim radom na sebi. Za početak tri saveta: Humata, Hukhta, Hvarshta.


angie01 angie01 22:09 28.02.2016

Re: Prastajte...

Endži, atavistička ljubomora




he, he, to isto rece i ug.



feliks.krul feliks.krul 22:18 28.02.2016

Re: Prastajte...

angie01
Endži, atavistička ljubomora




he, he, to isto rece i ug.





izvini, ne kapiram "ug"
angie01 angie01 22:20 28.02.2016

Re: Prastajte...

izvini, ne kapiram "ug"


ne kapiras sa zadrskom?:)
feliks.krul feliks.krul 22:23 28.02.2016

Re: Prastajte...

angie01
izvini, ne kapiram "ug"


ne kapiras sa zadrskom?:)


Da li je ovo neki vid torture?

EDIT:
Mislim da shvatam: htela si reći da je feliks krul u stvari urbana gerila.
Sorrrrrryyyyyy! You are wrong! FK je inkarnacija mnogih ali ne urbane gerile. FK nema više nikova istovremeno jer to zabranjuju pravila igre. FK je imao druge inkarnacije, i imaće ih još jer je prevazišao prianjanje. Isključivo mi je važna objektivnost, a objektivno Tess ima duha. She is the rising star.
angie01 angie01 22:29 28.02.2016

Re: Prastajte...

Da li je ovo neki vid torture?


jao, sve si naivan,

prvo mi odgovoris na komentar spominjuci nepotrebno moje pretke, a posle se pravis da nisi razumeo komentar na koji si upravo odgovorio.

a, nije ni vazno- to sto sam rekla sam primetila jos ranije....a sad me povuklo da kazem.
feliks.krul feliks.krul 22:45 28.02.2016

Re: Prastajte...

angie01
Da li je ovo neki vid torture?


jao, sve si naivan,

prvo mi odgovoris na komentar spominjuci nepotrebno moje pretke, a posle se pravis da nisi razumeo komentar na koji si upravo odgovorio.

a, nije ni vazno- to sto sam rekla sam primetila jos ranije....a sad me povuklo da kazem.


Negde postoji neki kratak spoj. Ti misliš da sam urbana gerila, a urbana gerila zna tvoje pretke... dakle ja ne znam tvoje pretke jer ne poznajem ni tebe.

A što se tiče tvojih predaka, to me sad zanima, da li si ti persijskog porekla? Veoma veoma interesantno...hm
angie01 angie01 22:51 28.02.2016

Re: Prastajte...

Negde postoji neki kratak spoj


pa, ako mi kazes da ispoljavam neku atavisticku osobinu, to onda znaci da sam je nasledila od nekog iz familije,...
feliks.krul feliks.krul 22:56 28.02.2016

Re: Prastajte...

angie01
Negde postoji neki kratak spoj


pa, ako mi kazes da ispoljavam neku atavisticku osobinu, to onda znaci da sam je nasledila od nekog iz familije,...


Ne to ne znači da si ga nasledila iz uže familije već od naše šire zajedničke porodice životinja i ljudi.

OK sve smo razjasnili, nema više nesporazuma. Ja sam ti, ti si ja. Puno ljubavi! Ćao!xx
angie01 angie01 23:06 28.02.2016

Re: Prastajte...

već od naše šire zajedničke porodice životinja i ljudi.


ok, malo sam zaboravila,... onda ispada da si samo bio zlonameran,

atavizam (lat.), biol pojava tjelesnih svojstava dalekih predaka koja normalno u dotične vrste ne postoje.


Ćao!
i tebi.

tess tess 08:02 29.02.2016

Re: Prastajte...

Felikse, bezveze mi da ti preporučujem komentare na riječi hvale - i zbunjujuće je pomalo - hajde da se pravim da ništa nisam vidjela. I da to više ne radimo.

:)
urbana_gerila urbana_gerila 10:18 29.02.2016

Re: Prastajte...

angie01


mukica.
angie01 angie01 11:53 29.02.2016

Re: Prastajte...

urbana_gerila


manipulator.
urbana_gerila urbana_gerila 12:02 29.02.2016

Re: Prastajte...

angie01
urbana_gerila


manipulator.



izmanipulisao sam feliksa.krula da tebe podseti na ja?
cane cane 00:02 01.03.2016

Re: Prastajte...

Pa vojvođanske, jasno. A ne ko oni što buše gume...




mislim da je ovo komentar decenije na brlogovima sa ovakvom 'temom'.
cane cane 00:05 01.03.2016

Re: Prastajte...

Glupost, kao i pamet ne poznaju nikakva ograničenja. Ne buše gume Srbi, nego budale.


tacno, ali zato ih popravljaju jedino i iskljucivo vojvodjani, a nikako srbi.


anonymous anonymous 15:27 01.03.2016

Re: Prastajte...

jkt2010
tess
koje nacionalnosti je automehaničar

Pa vojvođanske, jasno. A ne ko oni što buše gume...


Vojvođani su neka posebna sorta ljudi , šta li ?
shure shure 10:52 28.02.2016

regionalna pripadnost ...

Pripadam regiji Banati tako se i osecam.Ovde zivim,tu su mi koreni,to osecam kao svoje.Zao mi je sto je Banat podeljen,ali to je vec stvar politike i ja tu tesko da mogu ista da promenim.Struktura stanovnista je toliko promenjena,raznim migracijama,da mozda i veci deo stanovnista niti sta oseca kad se kaze Banat,a niti moze da oseca.
Moja osecanja ne moze niko da mi oduzme,a politicka autonomija me jednostavno ne interesuje,niti mi treba!
Nadam se da ce i svi ovi koji se danas ne osecaju kao banacani,jednog dana zavoleti ovu regiju i uciniti sve sto mogu,da se svi zajedno osecamo bolje i svoji na svome ...
A ako i nece,pa to je njihov problem ...
emsiemsi emsiemsi 10:55 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

shure
Pripadam regiji Banati tako se i osecam.Ovde zivim,tu su mi koreni,to osecam kao svoje.Zao mi je sto je Banat podeljen,ali to je vec stvar politike i ja tu tesko da mogu ista da promenim.Struktura stanovnista je toliko promenjena,raznim migracijama,da mozda i veci deo stanovnista niti sta oseca kad se kaze Banat,a niti moze da oseca.
Moja osecanja ne moze niko da mi oduzme,a politicka autonomija me jednostavno ne interesuje,niti mi treba!
Nadam se da ce i svi ovi koji se danas ne osecaju kao banacani,jednog dana zavoleti ovu regiju i uciniti sve sto mogu,da se svi zajedno osecamo bolje i svoji na svome ...
A ako i nece,pa to je njihov problem ...

Ја не живим у Банату, нити сам икада живео.
Из некога разлога, када пређем преко панчевачког моста на банатску страну, осећам се лепо.
jkt2010 jkt2010 11:10 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

shure
Pripadam regiji Banati tako se i osecam.

Koji Banat: severni, srednji ili južni? Ti ko i ovaj domaćica i Vojvodina... ko da je sve to jedna ista glina...

Lokalni lažnjak-nadri-patriJotizam. Ko da je isto Senta i Mitrovica ili Bajmok i Sakule ili Čenta i Novi sad. Dva kvarta u jednom gradu su ko dupe i miliprot, ako grad ičemu vredi. A ovaj ga drobi o monolitu zvanom "vojvodina"...

Sve skupa - autonomaški predizborni bulšit.
angie01 angie01 11:13 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

miliprot.


milihbrot-mlecni hleb.
jkt2010 jkt2010 11:14 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

angie01
miliprot.

milihbrot-mlecni hleb.

Ajde!
mariopan mariopan 11:48 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

angie01
miliprot.


milihbrot-mlecni hleb.

..са сувим грожђем..
Lionsgate Lionsgate 13:06 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Meni je Banat gledan sa sremskog brega kao detetu izgledao misticno, sa druge strane Dunava je bio sumski pojas a u daljini se naziralo neko naselje (po crkvenom tornju). Jednom su me camcem neke komsije vodile na pecanje preko u Banat, video sam samo recnu adu na banatskoj strani. Tek godinama kasnije sam sa skolom isao na izlet u Deliblato i Pancevo. I dan danas kad sa suprugom ramisljam gde cemo na vikend izlet izbor nekog mesta u Banatu mi daje neku notu egzoticnosti.
zilikaka zilikaka 13:19 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

mariopan

angie01
miliprot
milihbrot-mlecni hleb...

са сувим грожђем..


Samo da potvrdim izrečeno.
narcis narcis 13:41 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

zilikaka
mariopan

angie01
miliprot
milihbrot-mlecni hleb...

са сувим грожђем..


Samo da potvrdim izrečeno.

samo kuglof priznavam
angie01 angie01 13:53 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

samo kuglof priznavam


kuglof je u stvari ime kalupa kruznog oblika u kome su razdvojeni parcici udubljenjem i ima rupu u sredini,....a svi prevode da je to kolac koji se u njemu pravi,

istina je da se milihbrot cesto izliva u kuglof-u, ali i neka sasvim druga vrsta testa,...moze i obican hleb da se pece u toj modli.

edit:- mogu i pihtije da se izliju u kuglof-predhodno se modla pazljivo naulji da nema promasenih povrsina i kada se ohlade, okrene se modla i izvade u jednom komadu na tanjir- ono-carski posluzene....posle seces po zljebovima kao i bilo sta drugo iz tog kalupa.
emsiemsi emsiemsi 14:05 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Lionsgate
Meni je Banat gledan sa sremskog brega kao detetu izgledao misticno, sa druge strane Dunava je bio sumski pojas a u daljini se naziralo neko naselje (po crkvenom tornju). Jednom su me camcem neke komsije vodile na pecanje preko u Banat, video sam samo recnu adu na banatskoj strani. Tek godinama kasnije sam sa skolom isao na izlet u Deliblato i Pancevo. I dan danas kad sa suprugom ramisljam gde cemo na vikend izlet izbor nekog mesta u Banatu mi daje neku notu egzoticnosti.

Лепо !
narcis narcis 14:06 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

kuglof

jeo više puta, tako da znam šta je, bar kakog je ukusa.
deset_slukom deset_slukom 14:07 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

angie01

istina je da se milihbrot cesto izliva u kuglof-u, ali i neka sasvim druga vrsta testa,...moze i obican hleb da se pece u toj modli.


Istina je da se u kalupu za kuglof svašta može peći, ali je kuglof, ipak, samo specifična vrsta kolača.
angie01 angie01 14:24 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

ipak, samo specifična vrsta kolača.


najcesce se pekao taj neki kao milihbrot, pa je tako i ostalo ime- apsolutno svi zovu taj kolac kuglof, zbog oblika koji se dobije iz tog kalupa,....a sada imas silne varijacije....i sve imaju u imenu kuglof,...mramorni, karlovacki,....a svi su peceni u toj kuglof modli:).
angie01 angie01 14:31 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

samo kuglof priznavam


dobro.:))
urbana_gerila urbana_gerila 14:41 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

mariopan
angie01
miliprot.


milihbrot-mlecni hleb.

..са сувим грожђем..


(nadam se da gerilica i dalje, principijelno , ne prati blog, a ako nije tako - mariopanka, onaj oplavljeni pored tebe sam ja)

zbogom sremice uspaljenice
i bačvanke probiranke od zanata
fine ste vi ženice, al vec vidim
ženicu se iz banata.
deset_slukom deset_slukom 14:44 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

angie01
karlovacki


Kad već spomenu karlovački... mislim da on nije ni po čemu specifičan, osim po tome što je ovde najveća zajednica Švaba u zemlji, pa posetioci koji dođu vikendom, otud, mogu na trgu da kupe prigodno upakovan orGinal švapski kuglof.

A ne ono bezvezno vazdušasto industrijsko pecivo istog oblika koje se može naći u radnjama.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:24 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Pripadam regiji Banati tako se i osecam.Ovde zivim,tu su mi koreni,to osecam kao svoje.Zao mi je sto je Banat podeljen,ali to je vec stvar politike i ja tu tesko da mogu ista da promenim.Struktura stanovnista je toliko promenjena,raznim migracijama,da mozda i veci deo stanovnista niti sta oseca kad se kaze Banat,a niti moze da oseca.

Ja sam mešan, ali dobrim delom sam i ja iz Banata.
Moja osecanja ne moze niko da mi oduzme,a politicka autonomija me jednostavno ne interesuje,niti mi treba!
Nadam se da ce i svi ovi koji se danas ne osecaju kao banacani,jednog dana zavoleti ovu regiju i uciniti sve sto mogu,da se svi zajedno osecamo bolje i svoji na svome ...
A ako i nece,pa to je njihov problem ...

Određeni tipovi državnih i administrativnih uređenjai služe tome da se stanovnici osećaju bolje. Autonomije su do sada, osvedočeno, najbolje rešenje.
angie01 angie01 15:28 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

mogu na trgu da kupe prigodno upakovan orGinal švapski kuglof.


ne insistiram da te razuverim,

evo ti neki recepti za kuglof-kolaca izlivenog u kalupu koji se tako zaove:))),

KUGLOF RECEPTI
mlekac mlekac 15:30 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

angie01
ipak, samo specifična vrsta kolača.


najcesce se pekao taj neki kao milihbrot, pa je tako i ostalo ime- apsolutno svi zovu taj kolac kuglof, zbog oblika koji se dobije iz tog kalupa,....a sada imas silne varijacije....i sve imaju u imenu kuglof,...mramorni, karlovacki,....a svi su peceni u toj kuglof modli:).


Nije, angie, u kuglofu se najčešće pekao patišpanj.

A milihbrot, ne znam zašto, ovde najčešće mešaju sa komisbrotom. Iako jedan s drugim veze nemaju (osim onog "brot" u imenu).

Milihbrot je hlebno testo sa mlekom, vanilom i, eventualno grožđicama.

Komisbrot je testo od belanjaca i jaja sa mešanim sušenim voćem.

Al' u svakom slučaju, ukusno.
angie01 angie01 15:47 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Nije, angie, u kuglofu se najčešće pekao patišpanj.


to prvi put cujem, jer bi onda kolc trebalo da je u tim gabaritima i obliku.


A milihbrot, ne znam zašto, ovde najčešće mešaju sa komisbrotom. Iako jedan s drugim veze nemaju (osim onog "brot" u imenu).


pa zato sto su oba obicno pecena u kuglofu, mada ima i pravougaona modla za milihbrot i komisbrot- razlika je u tome sto je komisbrot po sastavu slican patispanju u koji se dodaju suvo grozdje, seckani zele, seckani orasi,...i pravi se i sa zumancima,...ako su samo belanca, onda je beli,

a milihbrot, sem sto ima slicne sastojke unutra- suvo grodzdje, seckani zele,... je kiselo testo sa mlekom i secerom.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:50 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

narcis
14:06 28.02.2016
Re: regionalna pripadnost ...
kuglof

jeo više puta, tako da znam šta je, bar kakog je ukusa.
Banuj korisnika / Obriši / Preporučeno / Preporuka: 0 / Obavesti moderatora / Link / Citiraj / Odgovori
deset_slukom
deset_slukom
14:07 28.02.2016
Re: regionalna pripadnost ...
angie01

istina je da se milihbrot cesto izliva u kuglof-u, ali i neka sasvim druga vrsta testa,...moze i obican hleb da se pece u toj modli.


Istina je da se u kalupu za kuglof svašta može peći, ali je kuglof, ipak, samo specifična vrsta kolača.
Banuj korisnika / Obriši / Preporučeno / Preporuka: 0 / Obavesti moderatora / Link / Citiraj / Odgovori
angie01
angie01
14:24 28.02.2016
Re: regionalna pripadnost ...
ipak, samo specifična vrsta kolača.


najcesce se pekao taj neki kao milihbrot, pa je tako i ostalo ime- apsolutno svi zovu taj kolac kuglof, zbog oblika koji se dobije iz tog kalupa,....a sada imas silne varijacije....i sve imaju u imenu kuglof,...mramorni, karlovacki,....a svi su peceni u toj kuglof modli:).


Ima i bišofsbrot recimo. U takvoj modli.
deset_slukom deset_slukom 15:55 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

angie01

ne insistiram da te razuverim,

evo ti neki recepti za kuglof-kolaca izlivenog u kalupu koji se tako zaove:))),


Govorimo o istim stvarima, samo da raščistimo sa nijansama.

Kalup za kuglof se ne zove kuglof, nego "kalup za kuglof". Kuglof je kolač.

Što se karlovačkog kuglofa tiče, za pohvalu je trud Karlovčana da promovišu neke svoje brendove i skroz je u redu da tu bude i ovaj kolač, jer nije tipičan za naše krajeve i vezuje se za švapsku tradiciju. Samo napominjem da je kuglof "karlovački" u istoj meri u kojoj je, recimo, štrudla "banatska".

Siguran sam da je većina navedenih recepata tradicionalnog, starinskog porekla, mada je kolač takve prirode da dozvoljava novotarije. Dobar deo ovih sam probao, najvolijem kuglof sa bademom i bermetom.


angie01 angie01 16:05 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Kuglof je kolač.


vazi- daj recept?...videces da su to sve varijacije na temu komsibrot, milihbrot, ili neke najnovije recpture patispanja sa dodacima, koji je pecen u kuglofu.:)



bademom i bermetom.


ja bih ova dva sastojka odvojila,...badem grickala, bermet pila:))
angie01 angie01 16:09 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

ma i bišofsbrot recimo


bisopsbrot- episkopski hleb,...bisop- episkop:)
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:14 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Koji Banat: severni, srednji ili južni? Ti ko i ovaj domaćica i Vojvodina... ko da je sve to jedna ista glina...

Lokalni lažnjak-nadri-patriJotizam. Ko da je isto Senta i Mitrovica ili Bajmok i Sakule ili Čenta i Novi sad. Dva kvarta u jednom gradu su ko dupe i miliprot, ako grad ičemu vredi. A ovaj ga drobi o monolitu zvanom "vojvodina"...

Sve skupa - autonomaški predizborni bulšit.


Naravno da nije isto, zvučaće kao floskula, ali je tako, lepota i bogatsvo jesu u različitostima. Ali ovo što ti pišeš, jeste floskula, naslušao sam se i načitao tih gluposti o međusobnim animozitetima unutar Vojvodine pa je to argument krunski za to da Vojvodina ne treba ni da postoji. Evo ti šta je govorio Dušan Duda Bošković, frihendov sugrađananin:"Vojvodina hoće da bude Svoja. Ona ima Prava na to, Istorijsko Pravo. "Srem, Banat i Bačka žive u našoj svesti kao jedna Celina. Njih vezuje Prošlost. Njih vezuje Isti Život, Isti Rad, Isti Plug i Ista Brazda."
E, sad ti guglaj ko je bio čovek.
deset_slukom deset_slukom 16:17 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

angie01
milihbrot...

koji je pecen u kuglofu.:)


Ovo mu dođe kao krofne pečene u palačinkama.

Guglaj malo - nigde, ali baš nigde se ne kaže da je kuglof modla u kojoj se mogu peći razne stvari. Kuglof je kolač.
angie01 angie01 16:29 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Ovo mu dođe kao krofne pečene u palačinkama


pa nije- jer palacinke nisu modla za pecenje,


Guglaj malo - nigde, ali baš nigde se ne kaže da je kuglof modla u kojoj se mogu peći razne stvari.


pa znam da ne pise, jer svuda stoje recepti da milihbrot i komisbrot,...jer je tako usvojeno...to sto gugi izbaci pretrazivanjem, je neko tako ukucao na sajt.


Kuglof je kolač.


pa, rekoh ti vec- vazi,...daj mi recept.:)
mirelarado mirelarado 16:44 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

nigde, ali baš nigde se ne kaže da je kuglof modla u kojoj se mogu peći razne stvari. Kuglof je kolač.


Tačno. Izvorno se zove Gugelhupf

Kalup za kuglof je Gugelhupfform.
mirelarado mirelarado 16:50 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

daj mi recept.:)


Ima koliko hoćeš.

Evo recept za kuglof sa cimetom.

Evo i mnoštvo recepata.
deset_slukom deset_slukom 16:56 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

angie01

pa, rekoh ti vec- vazi,...daj mi recept.:)

A ja mislio za sebe da sam tvrdoglav...

Ne razumem tvoje insistiranje na receptu, i sama si stavljala link na karlovački sajt, sa gomilom recepata raznih "kuglofa" koji se peku "u modlama".

Evo ti još jedan, prvi koji se pojavio:

www.coolinarika.com/recept/fini-kuglof-sa-grozdjicama/

Ako igde nađeš da se pripremljena smesa za bilo šta sipa "u kuglof", biću veoma iznenađen.
angie01 angie01 17:08 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Ima koliko hoćeš.


ne znam da l primecujes da je kuglof- zbog tog oblika,....ti si izlistala kolace raznih sastojaka, koje vezuje isti oblik, jer su peceni u toj okrugloj modli.

znaci, kuglof- od cokolade i badema,


pa kuglof- od cimeta,

isto tako, kuglof-hleb,..moze ovaj domaci, sto svi znamo, itd...

hocu reci- isti taj kolac, koji god iz kojeg god recepta, sa potpuno istim sastojcima- ne bi bio kuglof- da nije pecen u toj modli- kuglofu....nego recimo u obicnoj tepsiji.

i milihbrot je samo milihbrot, ako nije pecen u toj modli-ako jeste, onda je kuglof milihbrot.
angie01 angie01 17:14 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

A ja mislio za sebe da sam tvrdoglav.


dobro- necu vise,...odmah sam rekla da ne insitiram da uvazite- al je kuglof svaki kolac, ili hleb- ako je pecen u kuglof modli,...najcesce su to bili komisbrot i milihbrot, al moze i svasta drugo, gde je u osnovno testo ubacivano sta god- eventualno posle sa prelivom, da l prah secer ili nesto drugo- nije bitno.

mozda bi lakse bilo za razumeti- kada bi imali kalup u obliku kornjace, ili sunca i u njega ululi sastojke za milihbrot npr- to bi bio milihbrot sunce ili milihbrot zaba,....a u ovom kalupu je milihbrot kuglof....koji je napravljen tako da se uliveno testo lako pece sa svih strana, zbog rupe u sredini i levkastog dela koji pusta da topao vazduh pece ravnomerno i sredisnji deo, koji bi inace ostao gnjecav s obzirom da je forma duboka, da bi se dobila odredjena debljina,... kada se izvadi, dobije se na oko lepa oblik, koji se posle jos jednostavno sece na jednake parcice, koji su vec pri pecenju definisani.

eto...a vi ostanite pri svom ubedjenju.
mariopan mariopan 17:20 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

urbana_gerila
mariopan
angie01
miliprot.


milihbrot-mlecni hleb.

..са сувим грожђем..


(nadam se da gerilica i dalje, principijelno , ne prati blog, a ako nije tako - mariopanka, onaj oplavljeni pored tebe sam ja)

zbogom sremice uspaljenice
i bačvanke probiranke od zanata
fine ste vi ženice, al vec vidim
ženicu se iz banata.

mirelarado mirelarado 17:41 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

ne znam da l primecujes da je kuglof- zbog tog oblika,....ti si izlistala kolace raznih sastojaka, koje vezuje isti oblik, jer su peceni u toj okrugloj modli.


Naravno, po obliku je i dobio ime: nešto kao šeširoliki, kapuljačasti kolač. Italijani ga zovu ciambellone - velika krofna.


angie01 angie01 17:47 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

po obliku je i dobio ime:


sa naznakom- bilo koji kolac pecen u kuglofu, tako dobivsi taj oblik,...ince nema prefiks kuglof.
deset_slukom deset_slukom 17:57 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

angie01
bilo koji kolac pecen u kuglofu


Wrong.

Pečen u modli za kuglof.
angie01 angie01 18:00 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...


Pečen u modli za kuglof.


:)))),....pa da, da bi dobio kuglof formu za svoj kolac, hleb- kakvo god da si testo usuo u taj kalup.
emsiemsi emsiemsi 18:17 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

aleksandarkarisik
Pripadam regiji Banati tako se i osecam.Ovde zivim,tu su mi koreni,to osecam kao svoje.Zao mi je sto je Banat podeljen,ali to je vec stvar politike i ja tu tesko da mogu ista da promenim.Struktura stanovnista je toliko promenjena,raznim migracijama,da mozda i veci deo stanovnista niti sta oseca kad se kaze Banat,a niti moze da oseca.

Ja sam mešan, ali dobrim delom sam i ja iz Banata.
Moja osecanja ne moze niko da mi oduzme,a politicka autonomija me jednostavno ne interesuje,niti mi treba!
Nadam se da ce i svi ovi koji se danas ne osecaju kao banacani,jednog dana zavoleti ovu regiju i uciniti sve sto mogu,da se svi zajedno osecamo bolje i svoji na svome ...
A ako i nece,pa to je njihov problem ...

Određeni tipovi državnih i administrativnih uređenjai služe tome da se stanovnici osećaju bolje. Autonomije su do sada, osvedočeno, najbolje rešenje.

Нетачно !
Аутономије у нашим условима су служиле да се ослабе Срби (вишеструко доказанао), а томе служи и ова преостала.
Да је то тако, универзално, ефикасно, у бившој држави их је требало бити барем 20, али није - из неког разлога биле само 2 у Србији.
mlekac mlekac 19:36 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

angie01
Nije, angie, u kuglofu se najčešće pekao patišpanj.


to prvi put cujem, jer bi onda kolc trebalo da je u tim gabaritima i obliku.


A milihbrot, ne znam zašto, ovde najčešće mešaju sa komisbrotom. Iako jedan s drugim veze nemaju (osim onog "brot" u imenu).


pa zato sto su oba obicno pecena u kuglofu, mada ima i pravougaona modla za milihbrot i komisbrot- razlika je u tome sto je komisbrot po sastavu slican patispanju u koji se dodaju suvo grozdje, seckani zele, seckani orasi,...i pravi se i sa zumancima,...ako su samo belanca, onda je beli,

a milihbrot, sem sto ima slicne sastojke unutra- suvo grodzdje, seckani zele,... je kiselo testo sa mlekom i secerom.


Jooj, ja sam ti tu malo zavrnuta, bakina škola, šta ću. U milihbrot nipošto ni jaja ni bilo šta sem, eventualno, grožđica. Dočim komisbrot samo u onu pravougaonu modlu i svašta nešto po želji, ukusu i mogućnostima. I kandirano i suvo voće i bademi i lešnici i orasi i žele i šta god ti od tih sorti prija...

Jeste, može komisbrot i sa žumancima, mada, lično, više volim ovaj beli.

A patišpanj, osim ako nije osnova za neku "tortu" moja baka striktno pravila u kuglof modli - pojma nemam zašto. A bila i ona varijanta da se u pola patišpanja doda kakao, pa se to sipa na dno modle, a preko toga onaj žuti, pa kad se zapeče...

shure shure 19:39 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...


Lionsgate
Meni je Banat gledan sa sremskog brega kao detetu izgledao misticno, sa druge strane Dunava je bio sumski pojas a u daljini se naziralo neko naselje (po crkvenom tornju). Jednom su me camcem neke komsije vodile na pecanje preko u Banat, video sam samo recnu adu na banatskoj strani. Tek godinama kasnije sam sa skolom isao na izlet u Deliblato i Pancevo. I dan danas kad sa suprugom ramisljam gde cemo na vikend izlet izbor nekog mesta u Banatu mi daje neku notu egzoticnosti.

preporucujem,ako vec nlste bili:Carska bara,Zagajicka brda,Stara Palanka,Nera ...
Lionsgate Lionsgate 20:46 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

preporucujem,ako vec nlste bili:Carska bara,Zagajicka brda,Stara Palanka,Nera


Ma obisao sam ja ceo Banat u prethodnim decenijama, imam i postavljenu kolekciju fotografija na Panoramiu iz Banata. Pre dva vikenda sam bio bas u Carskoj bari, tacnije u Belom Blatu na kobasicijadi, navratio uz put u Perlez i Centu. Ovaj vikend sam omanuo Mokrin i gusanijadu
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 22:07 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

U milihbrot nipošto ni jaja ni bilo šta sem, eventualno, grožđica.

Kaže Midžinica (1911):
Milihbrot običan - brašno kvasac, puter, šećer mleko.
Milihbrot fini - brašno kvasac puter šećer žumance mleko.

a za kuglof kaže isto testo kao za društvene buhavice :)
mlekac mlekac 22:33 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

grebostrek.lurker
U milihbrot nipošto ni jaja ni bilo šta sem, eventualno, grožđica.

Kaže Midžinica (1911):
Milihbrot običan - brašno kvasac, puter, šećer mleko.
Milihbrot fini - brašno kvasac puter šećer žumance mleko.

a za kuglof kaže isto testo kao za društvene buhavice :)


Molim lepo! Ništa grožđice i ostale đinđuve! Čisto da primetim. (Kod moje bake se pravio samo ovaj "običan"
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 22:45 28.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

mlekac
grebostrek.lurker
U milihbrot nipošto ni jaja ni bilo šta sem, eventualno, grožđica.

Kaže Midžinica (1911):
Milihbrot običan - brašno kvasac, puter, šećer mleko.
Milihbrot fini - brašno kvasac puter šećer žumance mleko.

a za kuglof kaže isto testo kao za društvene buhavice :)


Molim lepo! Ništa grožđice i ostale đinđuve! Čisto da primetim. (Kod moje bake se pravio samo ovaj "običan"


eto vidiš :)
jkt2010 jkt2010 00:08 29.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

aleksandarkarisik
Ali ovo što ti pišeš, jeste floskula, naslušao sam se i načitao tih gluposti o međusobnim animozitetima unutar Vojvodine

Ja to ne pišem, to ti pogrešno učitavaš. Valjda da bi samom sebi dao šlagvort (za Angie: znam, znam: Schlagwort) da odrecituješ naučenu pesmicu.
pa je to argument krunski za to da Vojvodina ne treba ni da postoji.

Ne postoje ni animoziteti između "Vojvodine" i "Srbije". Ako ćemo tako, onda je to krunski argument da Vojvodina ne treba da postoji kao autonomija.

Što se mene tiče, krunski argument je da verovatno ne postoji normalna zemlja sa asimetričnom autonomijom ako izuzmemo BiH. Da je tebi zaista stalo do toga
da se stanovnici osećaju bolje.

Onda ne bi lupetao ovako:
Autonomije su do sada, osvedočeno, najbolje rešenje.

Ajd da izbacimo lovu iz Novog Sada pa da vidimo kolko vas je za autonomiju zbog ljudske sreće?

Eto na primer ja mislim da je najbolje rešenje ono da okruzi postanu "autonomije". Umesto "Vojvodine" u Novom Sadu, imao bi 3 banatska okruga, svaki sa svojim glavnim gradom & pripadajućim selima & varošima, jedna administracija - jedan budžet - jedna automobilska tablica sa sopstvenim grbom na njoj - itditd - jedna logična celina. I primeniš ne samo u Banatu nego svuda u Srbiji (osim posebnog statusa za Beograd). Ja bi to, a ti (ili Dušan Duda Bošković? ) bi paradržavnu "autonomiju".

Evo ti šta je govorio Dušan Duda Bošković, frihendov sugrađananin:"Vojvodina hoće da bude Svoja. Ona ima Prava na to, Istorijsko Pravo.

Ma da, zna čovek šta "Vojvodina" hoće. Tj 2 miliona Vojvođana svi ko jedan hoće baš to što je on smestio u jednu rečenicu. Ni o čemu drugom ne postizavaju da misle od jutra do sutra, osim kako da se slože sa Dudom.

Ovda na blogu se (sa pravom) odmah odreaguje čim neko poludi pa krene da komentariše u prvom licu množine, tj da svoje skromno mišljenje u svojoj neskromnosti nameće kao tobož opšte mišljenje javnosti. A ti još i citiraš takve Napoleone?
E, sad ti guglaj ko je bio čovek.
Nema potrebe, ti si mu ga guglo. Samo mu javi da pokuša da priča u svoje ime, ovako ispada glup u normalnom društvu.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 08:32 29.02.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Nema potrebe, ti si mu ga guglo. Samo mu javi da pokuša da priča u svoje ime, ovako ispada glup u normalnom društvu.


Mislim da posle ovog ne možeš ispasti gluplji. I samo mi daje za pravo da nastavim da te ignorišem, a ti slobodno nastavi da se svi smejemo.
cane cane 00:06 01.03.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Ja sam mešan, ali dobrim delom sam i ja iz Banata.



vidi se. po prezimenu.

cane cane 00:11 01.03.2016

Re: regionalna pripadnost ...


Ovda na blogu se (sa pravom) odmah odreaguje čim neko poludi pa krene da komentariše u prvom licu množine, tj da svoje skromno mišljenje u svojoj neskromnosti nameće kao tobož opšte mišljenje javnosti. A ti još i citiraš takve Napoleone?
Nema potrebe, ti si mu ga guglo. Samo mu javi da pokuša da priča u svoje ime, ovako ispada glup u normalnom društvu.


Mislim da posle ovog ne možeš ispasti gluplji. I samo mi daje za pravo da nastavim da te ignorišem, a ti slobodno nastavi da se svi smejemo.




dzaba jkt, nekima ne vredi ni crtati.

anonymous anonymous 15:34 01.03.2016

Re: regionalna pripadnost ...

Autonomije su do sada, osvedočeno, najbolje rešenje.


anonymous anonymous 15:39 01.03.2016

Re: regionalna pripadnost ...

aleksandarkarisik
Nema potrebe, ti si mu ga guglo. Samo mu javi da pokuša da priča u svoje ime, ovako ispada glup u normalnom društvu.


Mislim da posle ovog ne možeš ispasti gluplji. I samo mi daje za pravo da nastavim da te ignorišem, a ti slobodno nastavi da se svi smejemo.



A šta je u iskazanom bilo smepno ?
emsiemsi emsiemsi 10:54 28.02.2016

Типичне аутономашке тлапње !

Стандардне аутономашке сплачине --- за све лоше у Војводини су криви Срби, а за добро грађани.
Страно говно мирише - каква искомплексираност "ровињских" Срба. За викендицу у Ровињу, постали би већи истријани од Италијана (или Хрвати од Туђмана - по потреби).
Успут --- убеђен сам да највише доброга у Војводини потиче од Срба.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:59 28.02.2016

Re: Типичне аутономашке тлапње !

Стандардне аутономашке сплачине --- за све лоше у Војводини су криви Срби, а за добро грађани.
Страно говно мирише - каква искомплексираност "ровињских" Срба. За викендицу у Ровињу, постали би већи истријани од Италијана (или Хрвати од Туђмана - по потреби).
Успут --- убеђен сам да највише доброга у Војводини потиче од Срба.


Ovde ću ti odgovoriti na sve. Dakle, moje navodno srbomrzstvo i iskompleksiranost koju spominješ, samo odaju tvoju sopstvenu iskompleksiranost. I slepilo koje ti ne dozvoljava da pažljivo pročitaš tekst a gde još da procesuiraš šta stvarno tamo piše. Jer mi onda ne bi imputirao nikakav animozitet prema Srbima, niti bilo kojoj naciji, niti da svaljujem krivicu na neku naciju, čiji sam i sam pripadnik. I ovi koji mi među precima nisu Srbi, učinili su za Srbiju jako mnogo. I to je to, uz još jednu molbu da se umeriš i upristojiš u komunikaciji, ne bih se više nastavljao argumentima sa nekim ko argumente ne razume.
emsiemsi emsiemsi 18:36 28.02.2016

Re: Типичне аутономашке тлапње !

aleksandarkarisik
Стандардне аутономашке сплачине --- за све лоше у Војводини су криви Срби, а за добро грађани.
Страно говно мирише - каква искомплексираност "ровињских" Срба. За викендицу у Ровињу, постали би већи истријани од Италијана (или Хрвати од Туђмана - по потреби).
Успут --- убеђен сам да највише доброга у Војводини потиче од Срба.


Ovde ću ti odgovoriti na sve. Dakle, moje navodno srbomrzstvo i iskompleksiranost koju spominješ, samo odaju tvoju sopstvenu iskompleksiranost. I slepilo koje ti ne dozvoljava da pažljivo pročitaš tekst a gde još da procesuiraš šta stvarno tamo piše. Jer mi onda ne bi imputirao nikakav animozitet prema Srbima, niti bilo kojoj naciji, niti da svaljujem krivicu na neku naciju, čiji sam i sam pripadnik. I ovi koji mi među precima nisu Srbi, učinili su za Srbiju jako mnogo. I to je to, uz još jednu molbu da se umeriš i upristojiš u komunikaciji, ne bih se više nastavljao argumentima sa nekim ko argumente ne razume.

Схватио сам шта желиш да кажеш, па да покушам да реинтерпретирам --- оно што ти кажеш, то су аргументи, а оно што ја кажем је мржња свих који нису Срби.
Напротив, ништа ти ниси схватио (а и не чуди ме, знам ту матрицу мишљења) --- ево да ти кажем поновно, директно --- ја сматрам, за разлику од тебе (и теби сличних) да је у Војводини добра међунационална ситуација само зато што је велика већина становништва Срби, јер једино Срби (у оквирима бивше државе, а и мало шире, рецимо код комшија Маџара) омогућују осталима да живе просперитетно са њима.
Додатно, сматрам да је аутономија спрдачина од политичког ентитета која служи искључиво комуњарским реликтима (и антиСрбима - знаимљиво да и Срби могу да буду антиСрби) да се играју државе и буду корисни идиоти свим (осталим) непријатељима Срба (којих нема мало).
zilikaka zilikaka 00:13 29.02.2016

Re: Типичне аутономашке тлапње !

Успут --- убеђен сам да највише доброга у Војводини потиче од Срба.

Čarli, a da ja tebi ispričam jednu priču iz života?

'95. kad su krenule one silne kolone Srba da beže ih Hrvatske, živela sam i radila u N. Sadu.
Vlasnik firme, direktor i "lični učitelj" mi je bio Mađar. P. Čist Mađar, oženjen takođe Mađaricom, ako ti je to bitno.
U firmi je radilo još nas troje Srba.

Prvo, P. je na pojavu prvih vesti naredio sekretarici da vidi sa knjigovođom kako da se sa firminog računa i gde prebace neke pristojne pare za prvu pomoć tim ljudima.
Onda se uputio negde, da l' u Crveni krst, da l' u mesnu zajednicu sela iz kojeg je bio, i u kojem je ostala prazna roditeljska kuća, da je ponudi za smeštaj izbeglicama. Naravno, bez ikakve nadoknade.
U isto vreme je jedan od kolega u istom selu isto imao praznu roditeljsku kuću i to mu nije na pamet padalo da uradi.

Izbeglice su se uselile kod P. i živele godinama.
P. je takođe bio pozivan, i sa zadovoljstvom sa porodicom odlazio na slave kod njih, i oni su mu svojom voljom godišnje uhranjivali po jednu svinju, pa su zajedno pravili svinjokolj, (il disnotor), više kao gest zahvalnosti i prijateljstva, i priliku za druženje.
Posle sam ja otišla iz N.S. i firme, i ne znam dokle su ljudi tamo ostali.

Još da ti kažem da je, u okviru svih onih koje sam ja poznavala, P. bio jedini koji je tako nešto učinio.

A jeste, u pravu si, U Vojvodini žive većinom Srbi.

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 08:38 29.02.2016

Re: Типичне аутономашке тлапње !

Čarli, a da ja tebi ispričam jednu priču iz života?

'95. kad su krenule one silne kolone Srba da beže ih Hrvatske, živela sam i radila u N. Sadu.
Vlasnik firme, direktor i "lični učitelj" mi je bio Mađar. P. Čist Mađar, oženjen takođe Mađaricom, ako ti je to bitno.
U firmi je radilo još nas troje Srba.

Prvo, P. je na pojavu prvih vesti naredio sekretarici da vidi sa knjigovođom kako da se sa firminog računa i gde prebace neke pristojne pare za prvu pomoć tim ljudima.
Onda se uputio negde, da l' u Crveni krst, da l' u mesnu zajednicu sela iz kojeg je bio, i u kojem je ostala prazna roditeljska kuća, da je ponudi za smeštaj izbeglicama. Naravno, bez ikakve nadoknade.
U isto vreme je jedan od kolega u istom selu isto imao praznu roditeljsku kuću i to mu nije na pamet padalo da uradi.

Izbeglice su se uselile kod P. i živele godinama.
P. je takođe bio pozivan, i sa zadovoljstvom sa porodicom odlazio na slave kod njih, i oni su mu svojom voljom godišnje uhranjivali po jednu svinju, pa su zajedno pravili svinjokolj, (il disnotor), više kao gest zahvalnosti i prijateljstva, i priliku za druženje.
Posle sam ja otišla iz N.S. i firme, i ne znam dokle su ljudi tamo ostali.

Još da ti kažem da je, u okviru svih onih koje sam ja poznavala, P. bio jedini koji je tako nešto učinio.

A jeste, u pravu si, U Vojvodini žive većinom Srbi.


Radim emisiju namenjenu izbeglicama, imam snimljenih desetine takvih priča koje pričaju upravo nevoljnici pobegli od "Oluje". Zato je i nebitno, recimo, koje je nacionalnosti vulkanizer, on predstavlja ono što je nekada bila Vojvodina. I čega je sve manje.
emsiemsi emsiemsi 15:13 29.02.2016

Re: Типичне аутономашке тлапње !

zilikaka
Успут --- убеђен сам да највише доброга у Војводини потиче од Срба.

Čarli, a da ja tebi ispričam jednu priču iz života?

'95. kad su krenule one silne kolone Srba da beže ih Hrvatske, živela sam i radila u N. Sadu.
Vlasnik firme, direktor i "lični učitelj" mi je bio Mađar. P. Čist Mađar, oženjen takođe Mađaricom, ako ti je to bitno.
U firmi je radilo još nas troje Srba.

Prvo, P. je na pojavu prvih vesti naredio sekretarici da vidi sa knjigovođom kako da se sa firminog računa i gde prebace neke pristojne pare za prvu pomoć tim ljudima.
Onda se uputio negde, da l' u Crveni krst, da l' u mesnu zajednicu sela iz kojeg je bio, i u kojem je ostala prazna roditeljska kuća, da je ponudi za smeštaj izbeglicama. Naravno, bez ikakve nadoknade.
U isto vreme je jedan od kolega u istom selu isto imao praznu roditeljsku kuću i to mu nije na pamet padalo da uradi.

Izbeglice su se uselile kod P. i živele godinama.
P. je takođe bio pozivan, i sa zadovoljstvom sa porodicom odlazio na slave kod njih, i oni su mu svojom voljom godišnje uhranjivali po jednu svinju, pa su zajedno pravili svinjokolj, (il disnotor), više kao gest zahvalnosti i prijateljstva, i priliku za druženje.
Posle sam ja otišla iz N.S. i firme, i ne znam dokle su ljudi tamo ostali.

Još da ti kažem da je, u okviru svih onih koje sam ja poznavala, P. bio jedini koji je tako nešto učinio.

A jeste, u pravu si, U Vojvodini žive većinom Srbi.


Прелепа прича !
Да испричам и ја теби једну причу !
Један мој пријатељ неСрбин (Маџар --- јбт. како је то могуће да имам и таквих пријатеља) је усвојио двоје деце од рођеног брата своје жене - који је погинуо (само зато што је био Србин).
Одшколовао их је до факултета.
Тај глас љубави којим су та деца дозивала свога тетка ако се којим случајем они јаве на фиксни, а ја га тражим, тешко може да се преприча.
Камо среће када би ми Срби били само делић људи као што је тај мој пријатељ.
blogovatelj blogovatelj 16:01 29.02.2016

Re: Типичне аутономашке тлапње !

Zato je i nebitno, recimo, koje je nacionalnosti vulkanizer, on predstavlja ono što je nekada bila Vojvodina. I čega je sve manje.


Povraća mi se.
Čega ja sve manje? I kako si zaključio da ga je sve manje?
cane cane 23:49 29.02.2016

Re: Типичне аутономашке тлапње !

on predstavlja ono što je nekada bila Vojvodina.


Povraća mi se.
Čega ja sve manje? I kako si zaključio da ga je sve manje?


odvratan blog. a ne predstavlja ono sto je nekada bila srbija?
(pre karisika)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana