In memoriam

9. mart 1991.

Filip Mladenović RSS / 08.03.2016. u 20:30

Branivoj Milinović (1973-1991)
Branivoj Milinović (1973-1991)
Premotavajući TV snimke i lične uspomene stalno se pitam šta se u međuvremenu dogodilo toj silnoj, nepreglednoj masi građanki i građana sa Trga Republike 9. marta 1991. godine!? Gde su nestali tokom proteklih 25 godina? I šta je sa tom Srbijom, buntovnom, nemirećom, željnom slobode i normalnog života?

Iz tog veličanstvenog mnoštva, zaslužnog što će 9. mart 1991. biti među prvih 10 istorijskih dogadjaja u Srbiji XX veka, izdvajam jedno ljudsko biće, čija je sudbina paradigma epiloga i 9. marta 1991. i 5. oktobra 2000. Radi se o poznatom književniku Borislavu Mihajloviću Mihizu, koji je tog 9. marta 1991. sa balkona Narodnog pozorišta poručio ne samo demonstrantima, nego i potonjim generacijama: "Slobodni i hrabri građani Beograda! Pridružujem se vašem protestu protiv antidemokratske zabrane ovog zbora na trgu koji se dugo otimao da se zove imenom neslobodne republike. Uskoro će biti Trg Slobode! Nakazno drvo neslobode još rađa svoje nakazne plodove, još se nije osušilo. Lomićemo to drvo, lomiti, lomiti i na kraju ga polomiti!"
Na žalost, to drvo neslobode i dalje rađa svoje nakazne plodove, još nije slomljeno, a evo, već je 9. mart 2016. godine!

Borislav Mihajlović Mihiz nakon 9. marta glavni je inicijator prve velike opozicione koalicije u Srbiji - DEPOS 1992. godine. Kada se sredinom 1993. razočaran povukao iz dnevne politike, najpre je vratio mandat narodnog poslanika. Zatim je publikovao svoja pokajnička saopštenja. Dok je divljao brutalni rat u susednoj Bosni i Hercegovini, Mihiz se Otvorenim pismom obratio svojim prijateljima akademicima i domaćoj "eliti":
"...Okrnjili smo ugled Crkve, Univerziteta, Akademije, Udruženja književnika, i gotovo svih javnih ličnosti koje su nešto značile. Spiskali smo narodnu privredu, proćerdali državu, i standard njenog stanovništva, a srpski narod obesramili na rubu sveta. Vladajuće režimske garniture koje su dovele do tog katastrofalnog bilansa bez premca, a bogami i njihovi protivnici koji u tome nisu umeli da ih spreče, moraju da odu sa političke scene. Među njima, razume se i onaj koji Vam govori!"
U poslednjem intervjuu javno je priznao da se kaje za sve kuda je naveo srpski narod da ide. Obećao je da će posle toga zaćutati. Održao je datu reč. Izolovao se u svom stanu u centru Beograda, u znak protesta i rezignacije, sve do smrti decembra 1997. godine! Uporno je odbijao posete najbližih prijatelja, medju njima i Dobrice Ćosića. U knjizi "Prijatelji" Ćosić opisuje poslednji susret sa Mihizom: "...Ispratio me je do vrata, rukovali smo se, lanac na njegovim vratima je zveknuo. Pošao sam niz stepenice, uveren da sam poslednji put razgovarao sa Mihizom. Zaplakao sam... A šta mi je rekao o svojim rukopisima, šta se sa njima dogodilo, neću da kažem. Njegovi čitaoci i poštovaoci nemaju mašte da odgonetnu tu tajnu. Sudbina njegovih rukopisa je adekvatna ljudskoj sudbini i dokaz Mihizove tragičke veličine."

Eto, na sudbini jednog od mnogih aktera tog istorijskog 9. marta 1991. pokušavam da svedem račune svih naših pobuna, demonstracija, protesta, bojkota, štrajkova... tokom proteklih 25 godina. Konačnom saldu pridružujem i zaključni deo kolumne Svetislava Basare iz dnevnog lista "Danas":
"...Još pre nego što se Milošević uspentrao na vlast - u vreme kada za njega nisam bio ni čuo - bio sam sklon da oberučke prihvatim tezu Vilhelma Rajha o apsolutnom nepostojanju „dobrih naroda koje zli tirani zavode na stranputicu". Budući da nemam karaktera za razbacivanje, pojednostaviću stvar: pritajeno zlo koje čuči u dubinama svakog naroda, a naročito u dubinama naroda koje njihove „elite" kljukaju iluzijama izabranosti i bezgrešnosti - tako to otprilike postavlja Rajh - kada se steknu određene okolnosti - naprosto izluči tiranina po meri pritajenog narodnog zla.
Što će u prevodu reći - da većinski, maltene plebiscitarno, nismo potajno želeli sve ono što nam je Sloba Sloboda na kraju i priuštio, on bi danas (verovatno) bio bankar u penziji, a mi ne bismo stajali do guše u govnima. Iako ovo što ću reći Miloševića ne abolira ni jednog od mnoštva nepočinstava koje je počinio, držim da je iz osnova pogrešno ideju vodilju nepočinstva urezivati na njegov raboš. On je, u suštini, samo (u nevreme) ponovio uhodanu matricu srpske istorije. I zato nikada - sve dok ne promenimo matricu, što če se po mom proračunu dogoditi u limburgu mesecu kukovog leta - nećemo oskudevati u Miloševićima, od kojih ovaj blaženopočivši, možda i neće biti najgori. Mislite o tome, đuturumi." (6. 3. 2016.)

P.S. http://blog.b92.net/text/14486/ZIVEO-9-mart-1991/

Povodom 25. godišnjice demonstracija 9. marta 1991. uputio sam predlog gradskim institucijama i izvršnoj direktorki marketinga "Merkator Srbija" Viktoriji Radojević da se postavi spomen ploča učeniku Branivoju Milinoviću, koga su pripadnici milicije ubili na raskrsnici "Kod Londona".

 

 

 

Atačmenti



Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 21:16 08.03.2016

JNA

Dobar post.

Deveti mart je moje prvo i poslednje mesanje u politiku.

Kada sam navece ispred Skupstine video tenkove JNA sve mi je bilo jasno.

A kada je doslo vreme lupanja u serpe i zvizdaljki ja sam vec bio daleko.
zilikaka zilikaka 21:27 08.03.2016

Re: JNA

G.Cross
Dobar post.Deveti mart je moje prvo i poslednje mesanje u politiku.Kada sam navece ispred Skupstine video tenkove JNA sve mi je bilo jasno.A kada je doslo vreme lupanja u serpe i zvizdaljki ja sam vec bio daleko.

Ja sam se umešala odmah posle, a povodom tih tenkova, i posle još nekoliko puta, sve misleći da znam zašto to radim...
emsiemsi emsiemsi 21:42 08.03.2016

Re: JNA

zilikaka
G.Cross
Dobar post.Deveti mart je moje prvo i poslednje mesanje u politiku.Kada sam navece ispred Skupstine video tenkove JNA sve mi je bilo jasno.A kada je doslo vreme lupanja u serpe i zvizdaljki ja sam vec bio daleko.

Ja sam se umešala odmah posle, a povodom tih tenkova, i posle još nekoliko puta, sve misleći da znam zašto to radim...

Имало је смисла ако сада знаш шта радиш.
krkar krkar 01:53 09.03.2016

Re: JNA

Dobar post.


Eto jednom i Filipov prigodničarski revolucionarni post da ima smisla!
rade.radumilo rade.radumilo 12:05 09.03.2016

Re: JNA

Kada sam navece ispred Skupstine video tenkove JNA sve mi je bilo jasno.


Milošević je to dobro izveo. Svrha 9. martovskih demonstracija i jeste bilo izvođenje JNA na ulice Beograda i prisiljavanje funkcionera u saveznoj vladi na ustupke njemu lično.
Nakon 9. marta, čak i oni u Jugi, koji su do tada i mislili da se s njim može razgovarati, shvatili s kakvim dripcem imaju posla. The rest is history.
freehand freehand 21:33 08.03.2016

Devetog marta

... na tom trgu u "veličanstvenom mnoštvu", među "građankama i građanima" bilo je četnika u nastajanju, ljotićevaca u buđenju, mafijaša u zenitu poput Giške i rađanju poput Kneleta; ljudskih jojoa poput Vuka Draškovića. Neki su iskali nož, neki pušku, neki demokratiju a neki teror.
I otprilike su svi dobili ono što su tražili.
A rekao bih, Filipe, da između tebe i Mihiza ne postoji dodirna tačka, te je ovaj hvalospev koji si mu napisao još i Ćosića citirajući toliko nategnut da žulja mislilo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:46 08.03.2016

Re: Devetog marta

Ma kakav hvalospev!? Na primeru jednog od aktera 9. marta pokušao sam da svedem račune nakon 25 godina.

To mora svako od nas, svi zajedno, ako ništa drugo a ono zbog budućih generacija, koje će nas pitati: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"
freehand freehand 21:51 08.03.2016

Re: Devetog marta

Ma kakav hvalospev!? Na primeru jednog od aktera 9. marta pokušao sam da svedem račune nakon 25 godina.

Izvini što čitam šta si napisao.
To mora svako od nas, svi zajedno, ako ništa drugo a ono zbog budućih generacija, koje će nas pitati: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

Neki od nas to čine svakodnevno. A čak i Basara je shvatio da je Milošević metafora koja nam je gurnuta pod nos kao kučetu lažna koska od bivoljeg spolovila da ga glođemo i žvaćemo dok nam iza leđa karavan prolazi.
narcis narcis 23:21 08.03.2016

"A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

"A šta ste vi radili za vreme Živkovića?"
"A šta ste vi radili za vreme Koštunice?"
"A šta ste vi radili za vreme Tadića?"
"A šta ste vi radili za vreme Vučića?"
predatortz predatortz 23:54 08.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

narcis
"A šta ste vi radili za vreme Živkovića?"
"A šta ste vi radili za vreme Koštunice?"
"A šta ste vi radili za vreme Tadića?"
"A šta ste vi radili za vreme Vučića?"


Svoj posao, što preporučujem i ostalim.
anonymous anonymous 08:11 09.03.2016

Re: Devetog marta


freehand
21:33 08.03.2016 / *novo
Devetog marta
... na tom trgu u "veličanstvenom mnoštvu", među "građankama i građanima" bilo je četnika u nastajanju, ljotićevaca u buđenju, mafijaša u zenitu poput Giške i rađanju poput Kneleta; ljudskih jojoa poput Vuka Draškovića. Neki su iskali nož, neki pušku, neki demokratiju a neki teror.
I otprilike su svi dobili ono što su tražili.

Kao da je Dostojevski progovorio u tebi.
Samo što tu tragiku ljudskog bitisanja i večnu upitanost o smislu i besmislu života možeš da prepoznaš i u bilo kojoj drugoj situaciji na bilo kom većem ili manjem skupu , a naravno i u okviru individualne sudbine svakog ljudskog bića.
Događaj nije po tome jedinstven.Crnilom ljudskih težnji i nadanja.

Bilo je i nekih pozitivnijih likova.
martin_krpan martin_krpan 12:12 09.03.2016

Re: Devetog marta

freehand
... na tom trgu u "veličanstvenom mnoštvu", među "građankama i građanima" bilo je četnika u nastajanju, ljotićevaca u buđenju, mafijaša u zenitu poput Giške i rađanju poput Kneleta; ljudskih jojoa poput Vuka Draškovića. Neki su iskali nož, neki pušku, neki demokratiju a neki teror.
I otprilike su svi dobili ono što su tražili.
.


Neki od nas to čine svakodnevno. A čak i Basara je shvatio da je Milošević metafora koja nam je gurnuta pod nos kao kučetu lažna koska od bivoljeg spolovila da ga glođemo i žvaćemo dok nam iza leđa karavan prolazi.


Kad sa ove distance pogledaš - šta vidiš? Potpuno raznoliku gomilu ljudi koji ne znaju šta traže ili traže potpuno različite stvari, prateći jurodive i zbunjene političare koji zastupaju potpuno suprotne programe.
Jedino gore što je Srbiji moglo da se desi od neuspeha tih demonstracija bio bi njihov uspeh.


Freehand odlični komentari. Preporuke.
narcis narcis 12:42 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

predatortz
narcis
"A šta ste vi radili za vreme Živkovića?"
"A šta ste vi radili za vreme Koštunice?"
"A šta ste vi radili za vreme Tadića?"
"A šta ste vi radili za vreme Vučića?"


Svoj posao, što preporučujem i ostalim.

a mi kao neznamo šta je bio tvoj poso,
predatortz predatortz 12:45 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

narcis
predatortz
narcis
"A šta ste vi radili za vreme Živkovića?"
"A šta ste vi radili za vreme Koštunice?"
"A šta ste vi radili za vreme Tadića?"
"A šta ste vi radili za vreme Vučića?"


Svoj posao, što preporučujem i ostalim.

a mi kao neznamo šta je bio tvoj poso,


Ne znate. Samo mislite da znate. Znaš kad bi pravi operativac došao ovde i rekao da je radio u MUP, učestvovao u ratu i slično? Ja ih prepoznajem po načinu na koji sagovornika uvlače u sukob. Ima ih nekoliko na ovom mestu. Bar koliko sam ja provalio...
narcis narcis 13:19 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

predatortz
narcis
predatortz
narcis
"A šta ste vi radili za vreme Živkovića?"
"A šta ste vi radili za vreme Koštunice?"
"A šta ste vi radili za vreme Tadića?"
"A šta ste vi radili za vreme Vučića?"


Svoj posao, što preporučujem i ostalim.

a mi kao neznamo šta je bio tvoj poso,


Ne znate. Samo mislite da znate. Znaš kad bi pravi operativac došao ovde i rekao da je radio u MUP, učestvovao u ratu i slično? Ja ih prepoznajem načinu na koji sagovornika uvlače u sukob. Ima ih nekoliko na ovom mestu. Bar koliko sam ja provalio...

ja sam sesamo pozvao na tvoje izlaganje povodom zanimanja.
mada je dobro ispalo u ukupnoj sliki(ovaj komenat, mislim, samo)
predatortz predatortz 13:25 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

ja sam sesamo pozvao na tvoje izlaganje povodom zanimanja.
mada je dobro ispalo u ukupnoj sliki(ovaj komenat, mislim, samo)


Nekad sam dobre volje, pa uljudno odgovorim na te budalaste insinuacije koje mi se godinama upućuju.
Obično prećutim, odnosno prelazim preko njih.
narcis narcis 13:33 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

predatortz
ja sam sesamo pozvao na tvoje izlaganje povodom zanimanja.
mada je dobro ispalo u ukupnoj sliki(ovaj komenat, mislim, samo)


Nekad sam dobre volje, pa uljudno odgovorim na te budalaste insinuacije koje mi se godinama upućuju.
Obično prećutim, odnosno prelazim preko njih.

ovo se samo nametnulo, moraš da priznaš i da je lepo leglo.
urbana_gerila urbana_gerila 13:45 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

predatortz
budalaste insinuacije


tnikče, bre, pa svakom dobronamernom je jasno da ti možeš biti samo čičina ozna.
predatortz predatortz 13:50 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

urbana_gerila
predatortz
budalaste insinuacije


tnikče, bre, pa svakom dobronamernom je jasno da ti možeš biti samo čičina ozna.


E, tek to mi ide na qrac!
Biti 'četnik' danas, sedamdeset godina od smrti tog pokreta, je dijagnoza!
Možemo raspravljati o dobrim i lošim stranama, istorijskim okolnostima, ulozi pokreta u balkanskim, prvom i drugom ratu...
Ali, smatrati se za četnika ili partizana danas, može samo prilično ograničena osoba.

Ideologiju koja je i četrdesetih bila retro smatrati za primenjivu u današnje vreme - to može samo neki zaluđenik.

Ja od tih nikad nisam bio.
Što se četnika tiče, gajim neke simpatije za ono što su činili u ondašnjim okolnostima.
Ove, koji se danas skupljaju po Ravnoj i drugim gorama bih apsio ili hospitalizovao, od slučaja do slučaja.
narcis narcis 13:55 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

Ideologiju koja je i četrdesetih bila retro smatrati za primenjivu u današnje vreme - to može samo neki zaluđenik.

urbana_gerila urbana_gerila 14:28 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

predatortz


E, tek to mi ide na qrac!
Biti 'četnik' danas, sedamdeset godina od smrti tog pokreta, je dijagnoza!
Možemo raspravljati o dobrim i lošim stranama, istorijskim okolnostima, ulozi pokreta u balkanskim, prvom i drugom ratu...
Ali, smatrati se za četnika ili partizana danas, može samo prilično ograničena osoba.

Ideologiju koja je i četrdesetih bila retro smatrati za primenjivu u današnje vreme - to može samo neki zaluđenik.

Ja od tih nikad nisam bio.
Što se četnika tiče, gajim neke simpatije za ono što su činili u ondašnjim okolnostima.
Ove, koji se danas skupljaju po Ravnoj i drugim gorama bih apsio ili hospitalizovao, od slučaja do slučaja.


ee, što učinje biograd od onakvoga čovjeka.
krkar krkar 14:29 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

Ove, koji se danas skupljaju po Ravnoj i drugim gorama bih apsio ili hospitalizovao, od slučaja do slučaja.


Ja bi ih slao da prinudno čiste ove kanale zbog kojih su opet poplave.
predatortz predatortz 14:32 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

ee, što učinje biograd od onakvoga čovjeka


Još ću, u skladu sa običajima ovdašnje elite, i turbo folk početi da slušam!
urbana_gerila urbana_gerila 14:57 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

predatortz
ee, što učinje biograd od onakvoga čovjeka


Još ću, u skladu sa običajima ovdašnje elite, i turbo folk početi da slušam!



ma, ja sam, prvo, i hteo da napišem - ee, a kakav si nekad roker bio, no, reko, da ne preterujem.
tyson tyson 16:15 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

krkar
Ove, koji se danas skupljaju po Ravnoj i drugim gorama bih apsio ili hospitalizovao, od slučaja do slučaja.

Ja bi ih slao da prinudno čiste ove kanale zbog kojih su opet poplave.

Da se ja pitam za nešto, čišćenje kanala bilo bi rezervisano za predstavnike ove grupacije:







blogovatelj blogovatelj 17:19 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

Ja ih prepoznajem načinu na koji sagovornika uvlače u sukob. Ima ih nekoliko na ovom mestu


Daj kaži koji su, nemoj si sisa.
A uvlačenje sagovornika u sukob, pa za to smo mnogi ovde eksperti.
predatortz predatortz 17:47 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

blogovatelj
Ja ih prepoznajem načinu na koji sagovornika uvlače u sukob. Ima ih nekoliko na ovom mestu


Daj kaži koji su, nemoj si sisa.
A uvlačenje sagovornika u sukob, pa za to smo mnogi ovde eksperti.


Slažem se da to mnogi čine. Samo, neki to rade sistematično, smireno, bez emocija... E, takvi su trenirani.
emsiemsi emsiemsi 19:42 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

predatortz
blogovatelj
Ja ih prepoznajem načinu na koji sagovornika uvlače u sukob. Ima ih nekoliko na ovom mestu


Daj kaži koji su, nemoj si sisa.
A uvlačenje sagovornika u sukob, pa za to smo mnogi ovde eksperti.


Slažem se da to mnogi čine. Samo, neki to rade sistematično, smireno, bez emocija... E, takvi su trenirani.

Који су ти !?
predatortz predatortz 19:44 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

emsiemsi
predatortz
blogovatelj
Ja ih prepoznajem načinu na koji sagovornika uvlače u sukob. Ima ih nekoliko na ovom mestu


Daj kaži koji su, nemoj si sisa.
A uvlačenje sagovornika u sukob, pa za to smo mnogi ovde eksperti.


Slažem se da to mnogi čine. Samo, neki to rade sistematično, smireno, bez emocija... E, takvi su trenirani.

Који су ти !?


Da ti kažem, pa da me ubiju?!
narcis narcis 19:50 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

predatortz
emsiemsi
predatortz
blogovatelj
Ja ih prepoznajem načinu na koji sagovornika uvlače u sukob. Ima ih nekoliko na ovom mestu


Daj kaži koji su, nemoj si sisa.
A uvlačenje sagovornika u sukob, pa za to smo mnogi ovde eksperti.


Slažem se da to mnogi čine. Samo, neki to rade sistematično, smireno, bez emocija... E, takvi su trenirani.

Који су ти !?


Da ti kažem, pa da me ubiju?!

cccc
zilikaka zilikaka 21:40 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

Da ti kažem, pa da me ubiju?!

Aj bar nam pošteno priznaj koliko si PP povodom ovog komentara dobio? Pustio si buvu, ne moš veću.

...ko kad je svojevremeno kolega VeTRinar rekao da nas razlikuje i pamti po životinjskim osobinama, pa posle te izjave uteko ko junak.
predatortz predatortz 21:47 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

Aj bar nam pošteno priznaj koliko si PP povodom ovog komentara dobio? Pustio si buvu, ne moš veću.


Odgovor je 0!
zilikaka zilikaka 21:52 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

Odgovor je 0!


Dakle,

stvarno više ništa ne može da nas prodrma.
predatortz predatortz 21:52 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"


stvarno više ništa ne može da nas prodrma.


Mrtvi smo, ali nam to još nisu saopštili.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:00 09.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

Jednog dana jedan cvećar je došao u frizerski salon da se ošiša. Kada je došao red da plati, frizer mu je rekao: "Neću ti uzeti novac, ove nedelje radim iz hobija."
Cvećar mu se zahvalio i otišao. Sledećeg jutra, kada je frizer došao u svoj salon, ispred vrata je našao zahvalnicu i petnaest ruža.

Drugog dana, u radnju mu je ušao pekar i kada je trebalo da plati, frizer mu je rekao: "Neću ti naplatiti šišanje, ove nedelje radim iz hobija".
Pekar je iz salona otišao presrećan. Ujutro, kada je frizer stigao na posao, na pragu je našao desetak ukusnih krofni.

Treći dan, došao je jedan ministar. Kada je hteo da plati, frizer je i njemu rekao: "Neću vam ništa naplatiti, ove nedelje radim iz hobija."
Ministar je vidno zadovoljan napustio salon. Kada je ujutro frizer stigao na posao, ispred salona je ugledao nekoliko ministara, par zamenika i savetnika, gradonačelnika, njegovu suprugu i dvoje dece, i svi su čekali besplatno šišanje.

Ovo je razlika između "običnih" građana i ljudi na vlasti.
emsiemsi emsiemsi 06:07 10.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

predatortz
emsiemsi
predatortz
blogovatelj
Ja ih prepoznajem načinu na koji sagovornika uvlače u sukob. Ima ih nekoliko na ovom mestu


Daj kaži koji su, nemoj si sisa.
A uvlačenje sagovornika u sukob, pa za to smo mnogi ovde eksperti.


Slažem se da to mnogi čine. Samo, neki to rade sistematično, smireno, bez emocija... E, takvi su trenirani.

Који су ти !?


Da ti kažem, pa da me ubiju?!

Сећам се разговора са човеком из Службе где он мени објашњава неке "мнооооого битне" ствари које он (они) чувају.
Јбт, шта ти то чуваш, шта можеш ти и слични теби да сачуваш - па вама су (само) државу отели ?
mariopan mariopan 13:21 10.03.2016

Re: "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

zilikaka
Da ti kažem, pa da me ubiju?!

Aj bar nam pošteno priznaj koliko si PP povodom ovog komentara dobio? Pustio si buvu, ne moš veću.

...ko kad je svojevremeno kolega VeTRinar rekao da nas razlikuje i pamti po životinjskim osobinama, pa posle te izjave uteko ko junak.

mariopan mariopan 13:27 10.03.2016

Re: Devetog marta

anonymous

freehand
21:33 08.03.2016 / *novo
Devetog marta
... na tom trgu u "veličanstvenom mnoštvu", među "građankama i građanima" bilo je četnika u nastajanju, ljotićevaca u buđenju, mafijaša u zenitu poput Giške i rađanju poput Kneleta; ljudskih jojoa poput Vuka Draškovića. Neki su iskali nož, neki pušku, neki demokratiju a neki teror.
I otprilike su svi dobili ono što su tražili.

Kao da je Dostojevski progovorio u tebi.
Samo što tu tragiku ljudskog bitisanja i večnu upitanost o smislu i besmislu života možeš da prepoznaš i u bilo kojoj drugoj situaciji na bilo kom većem ili manjem skupu , a naravno i u okviru individualne sudbine svakog ljudskog bića.
Događaj nije po tome jedinstven.Crnilom ljudskih težnji i nadanja.

Bilo je i nekih pozitivnijih likova.




Čudno kako sam se odmah setila i petog Oktobra?

tyson tyson 02:13 09.03.2016

Kolektivizam

pritajeno zlo koje čuči u dubinama svakog naroda

Gluposti.
Pritajeno zlo, ili zlo kao takvo, može da "čuči" samo u čoveku, individui. Ne može postojati "narodno" zlo koje ne postoji u samom pripadniku naroda, već upravo obrnuto.


Filip Mladenović Filip Mladenović 02:44 09.03.2016

Re: Kolektivizam

Kritična masa takvih individua izguraju na vlast vođu, tzv. oca nacije, uz veliku podršku svakojakih intelektualnih prostituta u liku i naličju akadamika, književnika, urednika, novinara, advokata, tzv. javnih ličnosti...
freehand freehand 06:59 09.03.2016

Re: Kolektivizam

Kritična masa takvih individua izguraju na vlast vođu, tzv. oca nacije

Misliš na De Gola?
svakojakih intelektualnih prostituta u liku i naličju akadamika, književnika,

Misliš na Mihiza?
anonymous anonymous 08:23 09.03.2016

Lomnjenje i sadjenje

Nakazno drvo neslobode još rađa svoje nakazne plodove, još se nije osušilo. Lomićemo to drvo, lomiti, lomiti i na kraju ga polomiti!"

Inspirativno i motivaciono su delovale mudre reči Mihizove u tim trenucima.
Izostalo je, međutim, i ukazivanje na životnu činjenicu, da pored toga što jedno drvo,trulo i sasušeno treba lomiti , na drugoj strani novo i mlado treba saditi.

Kao i da, i u jednom i u drugom slučaju, to predstavlja dug proces koji zahteva mnogo strpljenja,rada,vere i nade.

U odsustvo razumevanja prethodnog nužno se javlja rezigniranost,razočaranost, tuga...
freehand freehand 08:53 09.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

anonymous
Nakazno drvo neslobode još rađa svoje nakazne plodove, još se nije osušilo. Lomićemo to drvo, lomiti, lomiti i na kraju ga polomiti!"

Inspirativno i motivaciono su delovale mudre reči Mihizove u tim trenucima.
Izostalo je, međutim, i ukazivanje na životnu činjenicu, da pored toga što jedno drvo,trulo i sasušeno treba lomiti , na drugoj strani novo i mlado treba saditi.

Kao i da, i u jednom i u drugom slučaju, to predstavlja dug proces koji zahteva mnogo strpljenja,rada,vere i nade.

U odsustvo razumevanja prethodnog nužno se javlja rezigniranost,razočaranost, tuga...

Kad sa ove distance pogledaš - šta vidiš? Potpuno raznoliku gomilu ljudi koji ne znaju šta traže ili traže potpuno različite stvari, prateći jurodive i zbunjene političare koji zastupaju potpuno suprotne programe.
Jedino gore što je Srbiji moglo da se desi od neuspeha tih demonstracija bio bi njihov uspeh.
predatortz predatortz 09:02 09.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

Kad sa ove distance pogledaš - šta vidiš? Potpuno raznoliku gomilu ljudi koji ne znaju šta traže ili traže potpuno različite stvari, prateći jurodive i zbunjene političare koji zastupaju potpuno duprotne programe.


Kao da opisuješ 5. oktobar.
freehand freehand 09:11 09.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

predatortz
Kad sa ove distance pogledaš - šta vidiš? Potpuno raznoliku gomilu ljudi koji ne znaju šta traže ili traže potpuno različite stvari, prateći jurodive i zbunjene političare koji zastupaju potpuno duprotne programe.


Kao da opisuješ 5. oktobar.

Ni blizu. Peti oktobar je bio prelom i operacija metastaze, sa svim psoledicama rada priučenih majstora neadekvatnim instrumentima. No to je sasvim druga tema.
G.Cross G.Cross 10:59 09.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

freehand
predatortz
Kad sa ove distance pogledaš - šta vidiš? Potpuno raznoliku gomilu ljudi koji ne znaju šta traže ili traže potpuno različite stvari, prateći jurodive i zbunjene političare koji zastupaju potpuno duprotne programe.


Kao da opisuješ 5. oktobar.

Ni blizu. Peti oktobar je bio prelom i operacija metastaze, sa svim psoledicama rada priučenih majstora neadekvatnim instrumentima. No to je sasvim druga tema.


Samo lazmislam...

Razlika izmedju 9. Marta i 5. Oktobra je da je prvi bio pod kontrolom vlasti a drugi pod kontrolom spoljnih agentura.

Ni u jednom ni u drugom momentu nije postojala ozbiljna unutrasnja opozicija sposobna da preuzme vlast.

I tu je ta tragedija koju i danas placamo.
predatortz predatortz 12:04 09.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

Razlika izmedju 9. Marta i 5. Oktobra je da je prvi bio pod kontrolom vlasti a drugi pod kontrolom spoljnih agentura.




Ni u jednom ni u drugom momentu nije postojala ozbiljna unutrasnja opozicija sposobna da preuzme vlast.


A ne postoji ni danas. Zašto? Prosto - sistem nikad nije demontiran, ljudi iz bivših sistema (Titovog, Stambolićevog, Slobinog) nisu lustrirani. Bez radikalnog reza nema suštinskih promena. Sad je već toliko udrobljeno, da sumnjam da će ih ikad i biti.
krkar krkar 12:36 09.03.2016

Biće neki belaj

A ne postoji ni danas. Zašto? Prosto - sistem nikad nije demontiran, ljudi iz bivših sistema (Titovog, Stambolićevog, Slobinog) nisu lustrirani. Bez radikalnog reza nema suštinskih promena. Sad je već toliko udrobljeno, da sumnjam da će ih ikad i biti.


Biće neki belaj - ja se s vama dvojicom slažem 100%.

Srbiju i dalje vode udbaši. Fukara bez nacionalnosti, ideologije, uverenja. Samo volja za moć i sluge koje su gazde i gazde koje su sluge.
tyson tyson 16:23 09.03.2016

Re: relativizacija

Kad sa ove distance pogledaš - šta vidiš? Potpuno raznoliku gomilu ljudi koji ne znaju šta traže ili traže potpuno različite stvari, prateći jurodive i zbunjene političare koji zastupaju potpuno suprotne programe.
Jedino gore što je Srbiji moglo da se desi od neuspeha tih demonstracija bio bi njihov uspeh.

Ne.

Da li si bio na demonstracijama 9. marta 1991, i ako jesi - zašto?

Da, tada se sakupio šarolik svet u Beogradu, a političari su bili uglavnom iz SPO i Demokratske stranke. Ljudi su se skupili, a političari koji su i tada uglavnom imali različite poglede (ne toliko i programe) dogovorili, zbog jedne stvari - omogućavanja jednakih uslova svima na izborima, a pre svega otvaranja medija pod državnom kontrolom za sve i uklanjanje partijskih aparatčika sa uredničkih i direktorskih mesta.

Demonstracije ni u jednom trenutku nisu imale za cilj preuzimanje vlasti, to je bar jasno.

Reći da bi od neuspeha takvih demonstracija za Srbiju bio bolji njihov uspeh je tragično za nekoga ko se predstavlja kao osoba demokratskih opredeljenja.



anonymous anonymous 17:06 09.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje


freehand
08:53 09.03.2016 / *novo
Re: Lomnjenje i sadjenje


Jedino gore što je Srbiji moglo da se desi od neuspeha tih demonstracija bio bi njihov uspeh.

Sad baš preteruješ.
Iako je lepo sročeno.
freehand freehand 14:27 10.03.2016

Re: relativizacija

Da li si bio na demonstracijama 9. marta 1991, i ako jesi - zašto?

Naravno da sam bio. Zašto? Službeno, no da nisam svakako bih bio i zbog uverenja da Milošević mora da se Milošević mora zaustaviti.
Reći da bi od neuspeha takvih demonstracija za Srbiju bio bolji njihov uspeh je tragično za nekoga ko se predstavlja kao osoba demokratskih opredeljenja.

Ne sesćam se da sam se igde "predstavljao" na bilo koji način.
Što se tiče moje rezignirane konstatacije valja je usko povezati sa disklejmerom sadržanom u rečenici "sa ove diostance" a prevashodno se odnosi upravo na Vuka Draškovića i SPO. I to gledajući sa stanovišta iskustva njihovog gazdovanja opštinama i gradom Beogradom i ukupne Draškovićeve karijere. Znaš, posle Gonazlesa i Leks specijalesa negde, valjda je bio kraj zime '97, ulazim u kafanu i zatičem S. samog za stolom. Zove me da sednnem. Vidim da je u dubokim mislima. "Šta je?" pitam. Ne zna, kaže, š'ta da radi. Potpuno je neodlučan koje javno preduzeće da uzme u novonastaloj situaciji.
U tom momentu imao je, čini mi se, osnovnu školu i neku radnju sa đinđuvama. Godinama kasnije žalio mi se kako su mu tu, baš u tom deljenju, dali samo mesto pomoćnika upravnika a on onoliko gurao kontejnere i duvao u pištaljku.

Sa tačke gledišta koju pominješ taj je protest potpuno uspeo jer se Milošević odrekao Mitevića i Radmila Bogdanovića. No opšte je mišljenje uvek bilo da je trebalo ići do kraja i je taj miting omanuo jer je Milošević ostao na vlasti. Eto, ja se usuđujem da kažem da mislim da bi vlast koju bi SPO kao stožer formirao bila gora za Srbiju.
freehand freehand 14:35 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

A ne postoji ni danas. Zašto? Prosto - sistem nikad nije demontiran, ljudi iz bivših sistema (Titovog, Stambolićevog, Slobinog) nisu lustrirani. Bez radikalnog reza nema suštinskih promena. Sad je već toliko udrobljeno, da sumnjam da će ih ikad i biti.

Imaš li neku konkretnu ideju koga bi ti lustrirao i kako bi to izveo? I šta bi i sa kime "radikalno menjao"? Ovako kako si napisao - to je jedna od gromoipucatelnih rečenica bez sadržaja, koja izgleda kao da znači sve a u stvari ne znači ništa, jedna od tako omiljenih bombastičnih fraza sa kojima se razni Krkari odmah slažu jer obožavaju lustraciju i kaštigovanje u svakom obliku i rado ga primenjuju gde god im do ruku dođe kakva bilo vlast ili ne daj bože pendrek.
emsiemsi emsiemsi 14:48 10.03.2016

Re: relativizacija

freehand
Da li si bio na demonstracijama 9. marta 1991, i ako jesi - zašto?

Naravno da sam bio. Zašto? Službeno, no da nisam svakako bih bio i zbog uverenja da Milošević mora da se Milošević mora zaustaviti.
...

Пресекох се начисто !
Јбт, ја тебе подјебавм онолико, а ти - Службеник.
freehand freehand 15:13 10.03.2016

Re: relativizacija

emsiemsi
freehand
Da li si bio na demonstracijama 9. marta 1991, i ako jesi - zašto?

Naravno da sam bio. Zašto? Službeno, no da nisam svakako bih bio i zbog uverenja da Milošević mora da se Milošević mora zaustaviti.
...

Пресекох се начисто !
Јбт, ја тебе подјебавм онолико, а ти - Службеник.

"Službeno" u srpskom jeziku ne podrazumeva "Službenika". Čak ni za preispoljne budale koje umišljaju da su u stanju da nekog podjebavaju.
freehand freehand 15:35 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

Razlika izmedju 9. Marta i 5. Oktobra je da je prvi bio pod kontrolom vlasti a drugi pod kontrolom spoljnih agentura.

Netačno u oba slučaja. Ja bar nikad nisam čuo da je događaje od tog devetog marta ikad iko tumačio na taj način, a naravno da bih voleo da za takvu tvrdnju - da je vlast kontrolisala demonstracije - pročitam neki ozbiljan argument, sa naglaskom na "ozbiljan".
Sa druge strane, strani faktor je ozbiljno i obilno pomagao oko događaja koji su prethodili petom oktobru, dakle ujedinjavanju opozicije, pripremama za izbore, stvaranju Otpora. Verovatno je pomagao i u nekom delu oko samog petog oktobra, ali odlučujuću ulogu niti je imao niti ju je mogao imati.
predatortz predatortz 18:46 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

Imaš li neku konkretnu ideju koga bi ti lustrirao i kako bi to izveo? I šta bi i sa kime "radikalno menjao"?


Imam. Da nemam, ne bih ni pisao. Lustrirao bih sve one koji su obavljali političke funkcije u totalitarnom režimu. Ne direktore, ne stručnjake. Političare iz SK, potom sve Slobine iz SPS.

Radikalno bih menjao društveno-politički sistem. Potom, iz korena sve ono što čini državu: vojsku, sudstvo, policiju. Sve bih to, kroz trostruku sitku prosejao. Većinu otpustio, neke penzionisao, neke zadržao. Nakon toga bih se bavio njihovom imovinom. Krivično bih gonio sve one koji tu imovinu ne bi mogli opravdati zvaničnim primanjima. U kratkim crtama, to je radikalna promena sistema.

Kako se to moglo izvesti?
Jedino onako kako su i ovi došli na vlast. Prevratom! Da je Srbija, prva na Balkanu, krenula da ruši komunizam - bila bi mezimče Evrope. Srbija ga se poslednja rešila sa grbače (ako je!), pa je običan narod najebao jer je crvena vrhuška branila propale ideje i svoje privilegije.

freehand freehand 18:49 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

predatortz
Imaš li neku konkretnu ideju koga bi ti lustrirao i kako bi to izveo? I šta bi i sa kime "radikalno menjao"?


Imam. Da nemam, ne bih ni pisao. Lustrirao bih sve one koji su obavljali političke funkcije u totalitarnom režimu. Ne direktore, ne stručnjake. Političare iz SK, potom sve Slobine iz SPS.

Radikalno bih menjao društveno-politički sistem. Potom, iz korena sve ono što čini državu: vojsku, sudstvo, policiju. Sve bih to, kroz trostruku sitku prosejao. Većinu otpustio, neke penzionisao, neke zadržao. Nakon toga bih se bavio njihovom imovinom. Krivično bih gonio sve one koji tu imovinu ne bi mogli opravdati zvaničnim primanjima. U kratkim crtama, to je radikalna promena sistema.

Kako se to moglo izvesti?
Jedino onako kako su i ovi došli na vlast. Prevratom! Da je Srbija, prva na Balkanu, krenula da ruši komunizam - bila bi mezimče Evrope. Srbija ga se poslednja rešila sa grbače (ako je!), pa je običan narod najebao jer je crvena vrhuška branila propale ideje i svoje privilegije.



Dobro.
Ovo kao moj ujak da je pisao sedamdesetih... Njemu je ujna, naime, zato što je govorio u snu vazda preko glave stavljala jastuk kad zaspi leti popodne pored otvorenog prozora. Posle bio prvoborac SPO, umro psujući Draškovića izdajnika.
Istsi sadržaj, isti nivo.

predatortz predatortz 18:52 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

Ok. Po tebi smo pokojni ujka i ja, očigledno, smešni i priglupi likovi. Poštujem!
Kako bi ti demontirao neki sistem?
freehand freehand 19:03 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

predatortz
Ok. Po tebi smo pokojni ujka i ja, očigledno, smešni i priglupi likovi. Poštujem!
Kako bi ti demontirao neki sistem?

Umesto smešni rekao bih naivni, inteligenciju ne bih pominjao.
Kako demontirati sistem? Koliko ja znam teoriju države i prava i političku istoriju - revolucija je jedini brz način. S tim da sistem ima zajebanu tendenciju i sposobnost da se samoreciklira.
predatortz predatortz 19:05 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

Koliko ja znam teoriju države i prava i političku istoriju - revolucija je jedini brz način.


Ja sam to nazvao prevrat.
freehand freehand 19:14 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

predatortz
Koliko ja znam teoriju države i prava i političku istoriju - revolucija je jedini brz način.


Ja sam to nazvao prevrat.

Prevrat je promena vlasti, ne promena sistema.
predatortz predatortz 19:19 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

freehand
predatortz
Koliko ja znam teoriju države i prava i političku istoriju - revolucija je jedini brz način.


Ja sam to nazvao prevrat.

Prevrat je promena vlasti, ne promena sistema.


Prevrat je nasilna promena vlasti. Nakon prevrata se menjaju sve poluge starog sistema. Ili, misliš da su organizatori prevrata budale pa da ne počiste sve istaknute predstavnike bivše vlasti?

Ali, pošto voliš da teraš mak na konac - neka ti bude i revolucija. To je trebalo uraditi devedesetih, možda i osamdesetih.
freehand freehand 19:25 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

evrat je nasilna promena vlasti. Nakon prevrata se menjaju sve poluge starog sistema. Ili, misliš da su organizatori prevrata budale pa da ne počiste sve istaknute predstavnike bivše vlasti?

Opet je to personalna promena, sistem ostaje isti.
to nije teranje maka na konac, reč je o suštini.
Ali pokušavam da ti kažem sledeće: to što govoriš naivno je na više nivoa. Mogu da elaboriram al ne bih da smaram ni tebe ni sebe. jednostavno, to što si napisao o lustraciji i promenama standardni je sastav kandidatkinje za mis a ruši se pri najmanjoj promaji u sudaru sa realnim životom.
I ne shvataj ovo ni kao podjebavanje ni kao nipodaštavanje, jer to nije.
narcis narcis 19:55 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

Prevrat je nasilna promena vlasti. Nakon prevrata se menjaju sve poluge starog sistema. Ili, misliš da su organizatori prevrata budale pa da ne počiste sve istaknute predstavnike bivše vlasti?

čuo si za majski prevrat, zašto se zove prevrat a ne majska revolucija?
predatortz predatortz 19:59 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

narcis
Prevrat je nasilna promena vlasti. Nakon prevrata se menjaju sve poluge starog sistema. Ili, misliš da su organizatori prevrata budale pa da ne počiste sve istaknute predstavnike bivše vlasti?

čuo si za majski prevrat, zašto se zove prevrat a ne majska revolucija?


Pa ja nisam ni mislio da Srbija postane kraljevina. Naravno da bi i posle prevrata ostala republika, pobogu. Reč 'prevrat' sam koristio jer nisam hteo da napišem 'kontrarevolucija'.
narcis narcis 20:20 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

predatortz
narcis
Prevrat je nasilna promena vlasti. Nakon prevrata se menjaju sve poluge starog sistema. Ili, misliš da su organizatori prevrata budale pa da ne počiste sve istaknute predstavnike bivše vlasti?

čuo si za majski prevrat, zašto se zove prevrat a ne majska revolucija?


Pa ja nisam ni mislio da Srbija postane kraljevina. Naravno da bi i posle prevrata ostala republika, pobogu. Reč 'prevrat' sam koristio jer nisam hteo da napišem 'kontrarevolucija'.

ma ja sam se samo javio oko toga da se precizira prevrata i revolucija, ostalo... pa slažem se i sa tobom i sa praznorukim, oboje imate po pola od celog.
sad, sa naknadnom pameću, skim da izvedeš lustraciju, pa oni su samo teli da budu milošević umesto miloševića.
i uspeli su.
freehand freehand 20:26 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

sad, sa naknadnom pameću, skim da izvedeš lustraciju, pa oni su samo teli da budu milošević umesto miloševića.
i uspeli su.

Tako ispada kad praznoglavi polurazume pola od celog.
narcis narcis 20:29 10.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

freehand
sad, sa naknadnom pameću, skim da izvedeš lustraciju, pa oni su samo teli da budu milošević umesto miloševića.
i uspeli su.

Tako ispada kad praznoglavi polurazume pola od celog.

anonymous anonymous 05:13 11.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje


freehand
15:35 10.03.2016 / *novo
Re: Lomnjenje i sadjenje

strani faktor je ozbiljno i obilno pomagao oko događaja koji su prethodili petom oktobru, dakle ujedinjavanju opozicije, pripremama za izbore, stvaranju Otpora. Verovatno je pomagao i u nekom delu oko samog petog oktobra, ali odlučujuću ulogu niti je imao niti ju je mogao imati.


Из данашње перспективе , као учеснику догађања, сасвим ми је нажалост јасно, да смо само послужили као статисти, уз димне завесе, звучне и светлосне ефекте, кулисе и остале позоришне реквизите...
Инструментализовани, да би се замаскирали и прикрили прави извођачи.
Дакле,одлучујућу улогу су имали неки други ...и негде другде...
Ми смо били само шљакери, ма колико желели да о себи мислимо другачије.
emsiemsi emsiemsi 05:40 11.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

predatortz

...

Kako se to moglo izvesti?
Jedino onako kako su i ovi došli na vlast. Prevratom! Da je Srbija, prva na Balkanu, krenula da ruši komunizam - bila bi mezimče Evrope. Srbija ga se poslednja rešila sa grbače (ako je!), pa je običan narod najebao jer je crvena vrhuška branila propale ideje i svoje privilegije.


Мислиш да би тиме Срби умилостивили и Усташе и Балије ?
predatortz predatortz 08:10 11.03.2016

Re: Lomnjenje i sadjenje

emsiemsi
predatortz

...

Kako se to moglo izvesti?
Jedino onako kako su i ovi došli na vlast. Prevratom! Da je Srbija, prva na Balkanu, krenula da ruši komunizam - bila bi mezimče Evrope. Srbija ga se poslednja rešila sa grbače (ako je!), pa je običan narod najebao jer je crvena vrhuška branila propale ideje i svoje privilegije.


Мислиш да би тиме Срби умилостивили и Усташе и Балије ?


Jebo te ustaše i balije!
Zar ti nikad nije palo na pamet da bi baš oni najebali da je Srbiju vodio Srbin, a ne crnogorska komunjara?
tyson tyson 13:02 11.03.2016

Re: relativizacija

Što se tiče moje rezignirane konstatacije valja je usko povezati sa disklejmerom sadržanom u rečenici "sa ove diostance" a prevashodno se odnosi upravo na Vuka Draškovića i SPO. I to gledajući sa stanovišta iskustva njihovog gazdovanja opštinama i gradom Beogradom i ukupne Draškovićeve karijere.
(...)
Sa tačke gledišta koju pominješ taj je protest potpuno uspeo jer se Milošević odrekao Mitevića i Radmila Bogdanovića. No opšte je mišljenje uvek bilo da je trebalo ići do kraja i je taj miting omanuo jer je Milošević ostao na vlasti. Eto, ja se usuđujem da kažem da mislim da bi vlast koju bi SPO kao stožer formirao bila gora za Srbiju.

Ne radi se ovde o kvalitetu tadašnjih opozicionih političara ili SPO, već o samim devetomartovskim demonstracijama, o tome smo pričali i na tvoju opasku da je jedino uspeh tih demonstracija bio gori od neuspeha po ovu zemlju sam reagovao.

Razlog za sazivanje i cilj tih demonstracija nikada nije bilo rušenje Miloševića i preuzimanje vlasti. Bilo je među tadašnjom opozicijom sasvim dovoljno učenih ljudi koji su znali makar teoriju revolucije/prevrata i kako se to sprovodi (pa je 5. oktobar tako i odrađen); ništa od toga nije niti spremano, niti makar pokušano da se sprovede u delo kada su počeli masovni sukobi sa policijom po Beogradu a strasti uzavrele.

O tome da li je Milošević bio bolji od svojih političkih protivnika možemo pričati, ali reći da je uspeh jednog bunta protiv sveukupne neslobode koja je tada obeležavala Srbiju, što je bio protest 9. matra, gori po Srbiju od njegovog neuspeha je... pročitaj moj prvobitni komentar.


freehand freehand 14:42 11.03.2016

Re: relativizacija

Ne radi se ovde o kvalitetu tadašnjih opozicionih političara ili SPO, već o samim devetomartovskim demonstracijama, o tome smo pričali i na tvoju opasku da je jedino uspeh tih demonstracija bio gori od neuspeha po ovu zemlju.

Da skratim odgovor na - u pravu si.
krkar krkar 06:59 12.03.2016

Žuta živinka

jedna od tako omiljenih bombastičnih fraza sa kojima se razni Krkari odmah slažu jer obožavaju lustraciju i kaštigovanje u svakom obliku i rado ga primenjuju gde god im do ruku dođe kakva bilo vlast ili ne daj bože pendrek.


Nabije te Krkar nakurac.




freehand freehand 07:40 12.03.2016

Re: Žuta živinka

krkar
jedna od tako omiljenih bombastičnih fraza sa kojima se razni Krkari odmah slažu jer obožavaju lustraciju i kaštigovanje u svakom obliku i rado ga primenjuju gde god im do ruku dođe kakva bilo vlast ili ne daj bože pendrek.


Nabije te Krkar nakurac.



Da je Krkar u stanju da išta nabije nakurac ne bi to tako često pominjao dok glaba bajčetinske koščurde sa stola svog Gargamela i njegove Prve dame.
Imnpotencija u raznim oblicima težak je teret i za manje sujetne, kamoli za egoistični dirižabl ispunjen moralnim i intelektualnim vakuumom.
Sranje je što ovde ne možeš da slažeš, pa onda banuješ a onda izvređaš usput brišući i menjajući napisano. Al šta ću ti, trpi.
Doktorant kod Umberta Ega.
Slika i prilika, evo da se ogledaš malo.

emsiemsi emsiemsi 08:52 12.03.2016

Re: Žuta živinka

freehand
krkar
jedna od tako omiljenih bombastičnih fraza sa kojima se razni Krkari odmah slažu jer obožavaju lustraciju i kaštigovanje u svakom obliku i rado ga primenjuju gde god im do ruku dođe kakva bilo vlast ili ne daj bože pendrek.


Nabije te Krkar nakurac.



Da je Krkar u stanju da išta nabije nakurac ne bi to tako često pominjao dok glaba bajčetinske koščurde sa stola svog Gargamela i njegove Prve dame.
Imnpotencija u raznim oblicima težak je teret i za manje sujetne, kamoli za egoistični dirižabl ispunjen moralnim i intelektualnim vakuumom.
Sranje je što ovde ne možeš da slažeš, pa onda banuješ a onda izvređaš usput brišući i menjajući napisano. Al šta ću ti, trpi.
Doktorant kod Umberta Ega.
Slika i prilika, evo da se ogledaš malo.


Скоро да си у праву - Кркан понекада баш уме да буде педер.
Успут --- наш је, такав какав је.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:20 12.03.2016

Re: Žuta živinka

Borisu Tadicu sta god da se zamera.. ali zasto da bude ismejavan zato sto se slikao sa zivotinjama (ili angazovao po tom pitanju kao za ovog nesrecnog psa sto ga je neka nakaza umobolna mucila) ja nikako ne mogu da shvatim?

Kad tako nesto cujem/procitam i vidim iz Srbije (i ne samo to) i ja bih rekla nataknem vas naqrc primitivne srbistanske valjajte se u govnima zauvek.
freehand freehand 12:36 12.03.2016

Re: Žuta živinka

apacherosepeacock
Borisu Tadicu sta god da se zamera.. ali zasto da bude ismejavan zato sto se slikao sa zivotinjama (ili angazovao po tom pitanju kao za ovog nesrecnog psa sto ga je neka nakaza umobolna mucila) ja nikako ne mogu da shvatim?

Kad tako nesto cujem/procitam i vidim iz Srbije (i ne samo to) i ja bih rekla nataknem vas naqrc primitivne srbistanske valjajte se u govnima zauvek.

Krkarovština. Standardna Nikolićeva fukara. A poslednjom rečenicom si na putu da se sa njim složiš, to mu je omiljeno.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:41 12.03.2016

Re: Žuta živinka


Znam da zvuci ruzno i jeste, samo sto ne znam vise na koji nacin sa klinovima i zidovima.
blogovatelj blogovatelj 22:13 12.03.2016

Re: Žuta živinka

Slika i prilika, evo da se ogledaš malo.


Ne vidi se slika i prilika.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:50 11.03.2016

Simbolika 9. marta:

9. mart 1991. je paradigma pečatiranja sudbine jedne nacije, koja nije imala dovoljno snage da se odupre nacionalističkom ludilu, u režiji ratnog zločinca Slobodana Miloševića i njegovih podržavatelja. Istovremeno, taj datum je simbol otpora diktaturi i borbe za slobodu medija, građanske hrabrosti i urbane gerile. Taj dan je bio baza i inspiracija svakoj narednoj borbi u desetogodišnjem ratu najpre manjine, a potom većine građana Srbije protiv Miloševićevog režima besmisla i zla.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana