Istorija| Literatura| Muzika| Umetnost

Kume, Kume, baš si krme!

tasadebeli RSS / 01.04.2016. u 20:20

Иза седам мора, иза седам гора...
У далекој прекоморској земљи већ дуги низ година живи мој Кум. Редовно се емајлирамо са најразличитијом тематиком мејлова чувајући на тај начин љубоморно оно што нам је заједничко у нашим животима - један другог.

Због посла који ради тамо зарад хлеба свог насушног, а који убија без милости мале сиве мождане ћелије, мој Кум је решио да опет прави музику као што смо то некада заједнички радили у младости.
Дао бих вам линк за његов канал да чујете ту музику, али нисам питао за дозволу, па вам за сада само преостаје да замишљате како изгледа музика некога ко је у првој половини осамдесетих био тинејџер у Београду, са све оним првобитним Касио дрндалицама и Јамаха синтисајзерима слушајући успут домаћи њу вејв, британски ска и групе попут Клеш, Стренглерс, Крафтверк, Јело и сличне.
Елем, једног лепог дана (свака прича треба да почне лепог дана да би имала сретан крај) стиже мејл од Кума:
„Треба ми, за ово што сада радим, да ми направиш избор српске поезије коју бих ја после уклапао у музику коју правим."
На прву лопту се одушевих. Коначно неко ко хоће да ме слуша, а да при томе није приморан на то оценом у школском дневнику!
Али онда, на другу лопту, крену се мени бурурет у глави.
(На мојим семинарима за наставнике предавачи то зову brainstorming. Е! Та није можно! Увек помислим како је од њиховог брејнсторминга до брејнвошинга само корачић, али то је нека друга тема са другом категоријом поста...)
Кум у Србији никада није био дугме! (Што нам, уосталом потврђују и историјска документа.)
Шта ћу, куд ћу, не могу Кума да одбијем.
Де, Куме, попиј мало, па да почнемо!

/
/

Одувах прашину са фајлова у којима чувам „Моју омиљену српску поезију" и кренух са све линковима на Јућуб или, ако тамо нема, негде на нет где има.
У првом мом мејлу оде ово:
1) Камена успаванка - Стеван Раичковић
2) Расковник - Бранко Миљковић
3) Косово поље - Васко Попа
4) Куга - Милош Црњански
5) Молитва светом Нестору - Љубомир Симовић
6) Мајстори у кући - Александар Секулић
7) О пореклу - Десанка Максимовић
8) Балада о Стојковићима - опет Љубомир Симовић
9) Ђе рече Јапан - Матија Бећковић
10) Јутутунска јухаха - Ј. Ј. Змај
Нагласио сам Куму да редослед није битан. Све су оне на првом месту.
И одмах ми се тај списак учини нешто мајушним...
Оно јесте да сам ја језичара, нисам студирао баш књижевност као неки уметници, него сам ја онај што је уметницима на Филолошком факултету носио воду и мешао малтер, али помислиће ми Кум да појма немам.
Уследио је још један мејл са Чика Душком, протегнутим од Добро јутро Београде до Никад више, мило моје
Па онда још један у којем сам Куму написао:
„А овај ти је, Куме, моја животна опсесија!

/
/

(Поред Лазе Костића и Црњанског.)
Мислим да човек није био само испред свога времена по питању поезије, него је и испред овог нашег времена иако је живео пре 150 година.
Имао је ту несрећу да га попљују прво Вук, па Скерлић, али он је својом појавом најавио оно што се у српској поезији догађало у 20. веку.
А то ти је, мој Куме, једна од ретких области поред спорта у којој ми Срби не да нисмо заостајали за другима у протеклих сто година, него смо често умели да идемо и испред других."
Стиже Кумов утук на утук:
„Затрпа ме!!! Ово ћу морати данима да разабирам. Хвала за претечу! Нисам знао за њега.
Него, дај ти мени одабери три песме о Србији за почетак."
Бурурет, тамбурет! Сви бардови на табурет!
Наљутих се ја:
„Шта, бре, три песме о Србији? О Србији? Па само три?
Какав си ти то патриота?
Дај, бре, десет песама овамо! Ма шта десет, што би рекао Мојсије Мела Брукса, дај 15 песама овамо!
(Овај пут хронолошки поређаних):
1) Востани Сербије - Доситеј Обрадовић
2) Посвета праху оца Србије - Његош
3) Ој, Србијо, мила мати - Лука Сарић
4) Отаџбина - Ђура Јакшић
5) Моја отаџбина - Алекса Шантић
6) Аве, Сербиа - Јован Дучић
7) Дубровник - Јован Дучић
8) Војничка песма - Милош Црњански
9) Србија - Оскар Давичо
10) Јефимија - Милан Ракић
11) Наслеђе - Милан Ракић
12) Србија је велика тајна - Десанка Максимовић
13) Прича о Светом Сави - Матија Бећковић
14) Каленић - Васко Попа
15) Манасија - Васко Попа
(Правећи избор намерно нисам хтео да завирујем у Антологију српске полтронске поезије. Све као нешто рачунам, Кум прави музику за неко Ново доба.)
Хтедох ту на крају да убацим и једну кратку песму мог познаника насталу на ратишту око Вуковара почетком деведесетих:

„Некада је ту била кућа.
Сада је ту рупа."

али одустадох.

/
/
 

Помислиће Кум да смо ми овде начисто пропали и да нема где да се врати једног дана.
А онда ми у заносу лирских родољубивих и рефлексивних струна кроз главу бљеснуше, попут неонске рекламе са тржног центра овде у мом комшилуку, Кумове речи: „Три песме! Три песме!"

Из дубине свемира и немира,
Дум-дум-дум, дамари думдарају,
Звуци и боје ваздух парају,
Хладан зној са чела се цеди,
Трачак плаветнила у свакодневној беди.

Три песме...

С тешком муком и великим болом, као да се порађам, написах Куму на крају свега ову кратку топ листу:

1) Аве Сербиа - Јован Дучић
2) Војничка песма - Милош Црњански
3) Прича о Светом Сави - Матија Бећковић

И коначно одахнух.
А шта би био ваш избор, ужи или шири, српске поезије, родољубиве, рефлексивне или било које друге, који бисте послали свом Куму у туђини када би вам тражио овако нешто?

 

/
/

Atačmenti



Komentari (176)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

feliks.krul feliks.krul 00:10 02.04.2016

следећи

tasadebeli tasadebeli 00:15 02.04.2016

Re: следећи

feliks.krul







Ти не знаш да је Србија приморска земља и да је Београд медитерански град?
feliks.krul feliks.krul 00:40 02.04.2016

Re: следећи

Замисли како из кујне допире мирис кафе и звук Београда 2.
Наравно тада сам био мали па нисам пио кафу.


feliks.krul feliks.krul 00:42 02.04.2016

Re: следећи

tasadebeli
feliks.krul


Ти не знаш да је Србија БИЛА приморска земља и да је Београд медитерански град?

tasadebeli tasadebeli 01:15 02.04.2016

Re: следећи

feliks.krul
tasadebeli
feliks.krul


Ти не знаш да је Србија БИЛА приморска земља и да је Београд медитерански град?




Никада не гази по туђим сновима!


Замисли како из кујне допире мирис кафе и звук Београда 2.
Наравно тада сам био мали па нисам пио кафу.



Где ме на то подсети!

А није само Царевац допирао из кухиње са Београда 2...

Преко ових ме маторци навукли на џез.

Лебдео сам на том звуку док су ми се очи полако склапале, а ћале и кева тихо разговарали у кухињи...



milisav68 milisav68 06:50 02.04.2016

Re: следећи

tasadebeli
Преко ових ме маторци навукли на џез.

7 Mladih - Emina

А није само Царевац допирао из кухиње са Београда 2...

Sjeba mi Feliks ideju/koncepciju.

Ako je iko muzički uhvatio atmosferu Srbije, onda je to on.

Tako da, onaj ko se setio da stavi Svilen konac kao špicu za radio emisiju "Kod dva bela goluba" je za mene Majstor nad majstorima.


ps.Čestitamo!

tasadebeli tasadebeli 08:58 02.04.2016

Re: следећи

milisav68

ps.Čestitamo!



Хвала!

Тече, тече... Као Јасеница.


Е, сад, замисли ти мене лепо како, по врућини поподне, када сви после ручка захрчу и тишину ремети само зујкање бубица, седнем испод оног храста високог и широког као троспратна зграда, око мене све хајдучка трава и босиљак, па узмем Кодера у руке.

Одмах ти буде јасно зашто сам се заљубио у најлепшу жену на свету на први поглед.



feliks.krul feliks.krul 01:08 02.04.2016

Ништа без фон Карајана


тхе бест!
tasadebeli tasadebeli 01:20 02.04.2016

Re: Ништа без фон Карајана

feliks.krul

тхе бест!



Е, бре, бре!


Тај ти је лажњак.


Тој смо га давно утврдили код газда Милутина. (ЛИНК)
feliks.krul feliks.krul 03:26 02.04.2016

Re: Ништа без фон Карајана

tasadebeli
feliks.krul

тхе бест!


Е, бре, бре!

Тај ти је лажњак.

Тој смо га давно утврдили код газда Милутина. (ЛИНК)


Добар симулакрум.
tasadebeli tasadebeli 08:20 02.04.2016

Re: Ништа без фон Карајана

feliks.krul
tasadebeli
feliks.krul

тхе бест!


Е, бре, бре!

Тај ти је лажњак.

Тој смо га давно утврдили код газда Милутина. (ЛИНК)


Добар симулакрум.



Одличан!
nikvet pn nikvet pn 07:42 02.04.2016

:-)


Све честитке за априлску класу с песмом :

Сини муњо... (Неће да се окачи)
nikvet pn nikvet pn 07:46 02.04.2016

Re: :-)

nikvet pn

Све честитке за априлску класу с песмом :


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:12 02.04.2016

Cestitke

za novu poziciju i lepo zapocinjes svoj blogopis, sada kao autor.

O pesmama koje bi trebalo da predju granice i prenesu deo tla, srca, atmosfere,
daleko, kumu u tudjini.

Dokle god imate secanja od pre, kad je neko zvonio na vrata devojcici iz kraja i pobegao, ko je najbolje vozio bajs..ili neka sasvim druga secanja ako niste bas generacija, blizu ste.Kao dve zvezde nocnog neba.Znamo da su udaljene, ipak na oko, tik su jedna do druge.Ovde ne opaza oko nego dusa sto drzi dva kuma jednog uz drugog.

Rade Drainac >>>>>

Glad mi je beskrajna a ruke večno prazne.
Noću niz ulice gradske na prstima nosim mesec
i tugu ostavljam pod prozorima izgubljenih žena.
Dao bih sve a ništa nemam.
Glad mi je beskrajna a ruke večno prazne.


Nije rodoljubiva pesma...za sebe stoji, ali eto, neka bude tu, a mozda i ode daleko, kumu pred oci dok bude komponovao

tasadebeli tasadebeli 11:02 02.04.2016

Re: Cestitke

jednarecfonmoi



Хвала!

Ево да искористим прилику овде, па да кажем.

Нисмо уопште ограничени врстама лирике, у обзир не долазе само родољубиве песме, него поезија уопште.

Битно је да је српска поезија.

Јер тема овог поста није родољубље у поезији!

Тема је Србија у поезији. И поезија у Србији.


Dokle god imate secanja od pre, kad je neko zvonio na vrata devojcici iz kraja i pobegao, ko je najbolje vozio bajs..ili neka sasvim druga secanja ako niste bas generacija, blizu ste.Kao dve zvezde nocnog neba.Znamo da su udaljene, ipak na oko, tik su jedna do druge.Ovde ne opaza oko nego dusa sto drzi dva kuma jednog uz drugog.



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:24 02.04.2016

Re: Cestitke

tasadebeli
jednarecfonmoi



Хвала!

Ево да искористим прилику овде, па да кажем.

Нисмо уопште ограничени врстама лирике, у обзир не долазе само родољубиве песме, него поезија уопште.

Битно је да је српска поезија.

Јер тема овог поста није родољубље у поезији!

Тема је Србија у поезији. И поезија у Србији.


Dokle god imate secanja od pre, kad je neko zvonio na vrata devojcici iz kraja i pobegao, ko je najbolje vozio bajs..ili neka sasvim druga secanja ako niste bas generacija, blizu ste.Kao dve zvezde nocnog neba.Znamo da su udaljene, ipak na oko, tik su jedna do druge.Ovde ne opaza oko nego dusa sto drzi dva kuma jednog uz drugog.







Dragi Taso *

ako je tako, neka onda dodjemo i do najpoznatijih pesama.

Mene bi zanimalo jako, kako vidis, iz ugla profesora srpskog, pesmu Vera Pavladoljska Matije Beckovica.

Svaki put kad je procitam, ja osecam kao da se desava sada, ta unutrasnja borba muskarca sa ljubavlju koju dade jednoj zeni.Ali da ne pisem ja, pitanje je tebi.

( za kumove~ zvezde, malopre napisah, ti si me inspirisao, raduje me da ti se svidelo)
tasadebeli tasadebeli 11:40 02.04.2016

Re: Cestitke

jednarecfonmoi

Mene bi zanimalo jako, kako vidis, iz ugla profesora srpskog, pesmu Vera Pavladoljska Matije Beckovica.

Svaki put kad je procitam, ja osecam kao da se desava sada, ta unutrasnja borba muskarca sa ljubavlju koju dade jednoj zeni.Ali da ne pisem ja, pitanje je tebi.



Ух... Мени је одувек било тешко да било шта кажем о тој песми... Не умем да је истргнем из контекста и онда...

И просто сам захвалан што сам наставник у основној школи, па не морам о тој песми да говорим из угла професора.

Постоје тако неке песме после којих остајем без речи... Попут оне Лалићеве коју је Браја горе поменуо.

Можда ће ти нешто, колико-толико, као одговор на твоје питање рећи чињеница да је и "Вера Павладољска" била на оном првобитном списку песама који сам Куму навео у првом мејлу, па сам је онда накнадно скинуо.


Из моје архиве:

Vera Pavladoljska



Lukavica je htela da me nadlukavi
Punio se mesec u avgustu kao lokva
Ispaljivane pune duge preko jezera i glava
Na radilištima u rudnicima boksita
Ubeđivao sam nepoznate ljude
U tvoje ime
Vera Pavladoljska

Grešile su pijane ptice u prostoru
Prepelica je kljunom gore okretala
Svest je mrčala medju liticama
Gonjen točilima kršima i gubom
Do grla u živom blatu mislio sam
Koliko si me volela
Vera Pavladoljska

Mrak je u mraku sjao kao životinja
Grom u lancima čamio za brdima
Molio sam za sluh fizičkih radnika
Divio se njihovom surovom apetitu
Zaklinjao jednog gluvonemog mladića
Da izgovori tvoje ime
Vera Pavladoljska

Ceo dan u nebu izgoreo mesec
Pod lažnim imenom leči svoj pepeo
U mrčavi medju dvojnicima
Dok muzika sneg u uši ubacuje
Kleo sam se u obe ruke naročito desnu
Da te nisam voleo
Vera Pavladoljska

Udvarao se nepoznatoj devojci
U kanjonu Tare kod Kolašina
Govorio istine na svim jezicima
Žario i palio da ih poveruje
Dok je ćutala sećao sam se
Da si mi najkrupnije laži verovala
Vera Pavladoljska

Pevao je slavuj sa grlom grlice
Sve na svetu me na te podsećalo
Hvalio sam se da si luda za mnom
Cela plaža da ti se uzalud udvara
Kako te teram da ideš iz glave
I kako nećeš
Vera Pavladoljska

Kulo crnog žara pod slepim očima
Zarazna zvezda sve i svašta saždi
Dok mi se padobran nije otvarao
I kad sam u zavičajne bezdane padao
Pričali su da te zovem iz sveg glasa
Al nisam priznavao
Vera Pavladoljska

Ronio u najdublje bežao u gore
Da te glasno zovem da niko ne čuje
Bio sujeveran - pitao prolaznike
Kako tvoje lice zamišljaju
Čeznuo da ceo dan prolaziš kraj mene
Pa da se ne okrenem
Vera Pavladoljska

Na ljubavnoj promaji između dve zvezde
Nevidljivi uhoda ima nešto protiv
Žeđ za rakijom je slična fantaziji
U teretnom kamionu koji juri snegu usred leta
Bile su dve usne nepismenih zena
Po ugledu na tvoje
Vera Pavladoljska

Po nevremenu sam lovio na ruke
Med zlatnih meridijana u vodi
Opisivao oči jedne žene mesec dana
U vozovima bez reda mnoge saputnice u prolazu
Ubedio da su mi sve što imam u životu
Misleći na tebe
Vera Pavladoljska

Pita za mene metak lutalica
Sada me pogrešno traži oko zemlje
Vučen tajnim magnetom mog čela
Napija mesec da prokaže gde sam
Zlostavlja mora kuša vazduh i podmićuje
Ti ćeš me izdati
Vera Pavladoljska

Traje monotona biografija sunca
Sve sijalice gore usred dana
Slovoslagači su srećni dok ovu pesmu slažu
Vazduh ne shvata da sam sebe bombarduje
Jedan od Vlasića sklon je porocima
I jedni i drugi vetrovi te ogovaraju
Nekoliko država tvrdi da si njina
Ti si na svoje ime ljubomorna
Kablogrami se u dubokoj vodi kvare
Niko ne zna gde su slova tvog imena
U mrtvim i lažnim jezicima u pogrešnim
naglascima
U rukopisu zvezda po nekoj samoj vodi
Ko će uhvatiti sjaj samoglasnika
Koje ptica kuka
Vera Pavladoljska

Matija Bećković
(1939)



EDIT: И та моја занемелост пред неким песмама је за мене накбољи доказ колико је поезија дубоко у свима нама и колико смо сви ми дубоко у њој.

Један мој познаник из давних, давних дана је својевремено написао књигу есеја о оном мом омиљеном песнику из 19. века, Ђорђу Марковићу Кодеру. И преко те књиге сам ја први пут и чуо уопште за Кодера.

А та књига Небојше Васовића се звала "Поезија као изванумиште".

Поезија, барем за мене, и јесте одувек била изванумиште које је понеки пут заиста јако тешко артикулисати језиком у нешто смислено...





EDIT EDIT: Уосталом, увећај ону моју прву слику коју сам окачио у основни текст на овом посту, а којом сам Кума позвао на путовање кроз српску поезију.

Слика говори хиљаду речи, зар не?


urbana_gerila urbana_gerila 11:41 02.04.2016

Re: Cestitke

jednarecfonmoi
Mene bi zanimalo jako, kako vidis, iz ugla profesora srpskog, pesmu Vera Pavladoljska Matije Beckovica.
Svaki put kad je procitam, ja osecam kao da se desava sada, ta unutrasnja borba muskarca sa ljubavlju koju dade jednoj zeni.Ali da ne pisem ja, pitanje je tebi



link
st.jepan st.jepan 12:12 02.04.2016

...

Čestitam!
tasadebeli tasadebeli 13:55 02.04.2016

Re: ...

st.jepan
Čestitam!


Хвала!

Псст, међу нама, не морају то други да знају...

Јеси ли ти то одбио ауторску?

Јер не верујем да теби нису понудили у пакету са свима нама новопеченима...
st.jepan st.jepan 18:31 02.04.2016

Re: ...

Јеси ли ти то одбио ауторску?


Nisam.

Јер не верујем да теби нису понудили


Nisu.



tasadebeli tasadebeli 13:47 02.04.2016

Баш Челик

jednarecfonmoi




Попут оног дечака у нашој најпознатијој народној бајци, усула си треће чанче воде у буре са оковима.

Није само Поезија та за коју нам је потребан некакав Метајезик ако хоћемо да говоримо о њеној суштини. И за остале уметности, то смо одавно уочили, они који се баве њиховим проучавањем, врло често говоре некаквим међусобно прећутно уговореним речником који се пре може приписати неком другом чулу, а не оном које нам је примарно када перципирамо ту врсту уметности.

Па тако врло често они који покушавају да докуче ликовне уметности говоре о тоновима, а они који нам тумаче музику говоре о нијансама.

За Поезију, да бисмо ухватили њену суштину, такође нам је потребан некакав Метајезик у тумачењу. А ми га немамо јер је врло тешко, можда и немогуће, да у потпуности Језик (и Поезију као највиши облик језичког стваралаштва), угурамо у тесне картезијанске оквире.

То, уосталом, признаје и један Чомски, строго васпитаван и образован кроз картезијански рам гледања на свет око себе, после целоживотног бављења Језиком.






Можда је синестезија, као стилска фигура, пионирски покушај да језички изађемо из те кутије у којој смо још од Декарта. (Докс, помози!)

Али то су заиста пиоионирски покушаји, несигурни кораци, као када бепче учи да хода.

Зато је за мене Поезија у својој суштини Роморанка, што би рекао Кодер.

Или мрморанка, што бих рекао ја.

Нема то много везе са Логиком.

Уз извињење што сам те удавио користећи твоју наивност да ми поставиш онакво питање :



docsumann docsumann 14:07 02.04.2016

Re: Баш Челик

За Поезију, да бисмо ухватили њену суштину, такође нам је потребан некакав Метајезик


da, metajezik je sasvim odgovarajuć pojam za promišljanje o poeziji.
poezija i jeste priča o jeziku, čuđenje da mi jezikom uopšte možemo nešto reći o svijetu, baš kao što nas fascinira sposobnost matematike da tako precizno paše uz prirodne zakone.
možda priroda i jeste matematika, a svijet jezik.
možda je i poezija samo jedna vrsta matematike oslobođena one tvrdokorne formalne egzaknosti.
"prolupale" nejednačine smisla, račun bez krčmara, cara i mesara...

tasadebeli tasadebeli 14:13 02.04.2016

Re: Баш Челик

docsumann
За Поезију, да бисмо ухватили њену суштину, такође нам је потребан некакав Метајезик


da, metajezik je sasvim odgovarajuć izraz za promišljanje o poeziji.
poezija i jeste priča o jeziku, čuđenje da mi jezikom uopšte možemo nešto reći o svijetu, baš kao što nas fascinira sposobnost matematike da tako precizno paše uz prirodne zakone.
možda priroda i jeste matematika, a svijet jezik.
možda je i poezija samo jedna vrsta matematike oslobođena one tvrdokorne formalne egzaknosti.
"prolupale" nejednačine smisla, račun bez krčmara, cara i mesara...







ЛИНК
docsumann docsumann 14:44 02.04.2016

Re: Баш Челик

ЛИНК


aaa, stvarno je sve već rečeno i izmišljeno.
jebo nas postmodernizam ... i živio uskršnji post(punk)

tasadebeli tasadebeli 14:30 02.04.2016

101.

(Стотку остављам сретном добитнику.)

Млого ме сикирају оне две испред препорука где пише "бануј корисника" и "обриши".

Бојим се да не кликнем грешком на њих, па само да питам оне искусне.

Ако се то случајем згоди, да ли постоји могућност исправљања грешке или је то река без повратка?
docsumann docsumann 14:42 02.04.2016

Re: 101.

Млого ме сикирају оне две испред препорука где пише "бануј корисника" и "обриши".

Бојим се да не кликнем грешком на њих, па само да питам оне искусне.

Ако се то случајем згоди, да ли постоји могућност исправљања грешке или је то река без повратка?





(ne moraš da brigaš, "preduzetu" akciju moraš još i da potvrdiš)


brisao sam samo duplikate
i brkove crt'o na plakate
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:13 02.04.2016

Re: 101.

Hvala tebi i Gerili za odgovor.

UZASNO baguje blog, probacu bar ovo da posaljem.

Duzi post,ne moze:((
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:06 02.04.2016

iza sedam gora,

iza sedam mora...

Živela je strašna aždaja. Probudi se aždaja i jednog jutra - pogleda oko sebe i pomisili:
"Gde ja živim jbt!"
docsumann docsumann 15:15 02.04.2016

Re: iza sedam gora,

uros_vozdovac
iza sedam mora...

Živela je strašna aždaja. Probudi se aždaja i jednog jutra - pogleda oko sebe i pomisili:
"Gde ja živim jbt!"




Milan Novković Milan Novković 15:33 02.04.2016

Pošto ja nemam pojma o ...

... poeziji ja ću samo da zafrkavam, čestitavam na autorskoj i trolujem (kako je Mirela prošla u ovom izvlačenju?)

little_radojica little_radojica 15:44 02.04.2016

Ја само у бришућем лету...

... да честитам од срца и да поручим - ћераћемо се још!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:00 02.04.2016

Izmedju slova, lebdenja i bagovanja

Tasoooo, procitah sve sto si napisao:)

Ne slazem se sa Docs i tobom u delu Metajezika, mozda jer moja priroda uvek tezi pojednostavljvanju, sa pretnjom samoj sebi da nesto sto napisem deluje previse lagano, decije skoro.Meni je to u redu, ko ume da vidi, neka vidi:) ko ne, drugim putevima hodamo.

Da se vratim na Metajezik i to odlaskom kao raketom u ..lkonkretno.

Na svim vecerima poezije gde sam bila, mene su uglavnom ugnjavili kriticari i imala sam utisak da u izlaganju uglavnom najvise uziva sam kriticar podjednako sa pesnikom.Svako iz svojih pobuda.Na poslednjoj promociji, jedan je znacajno podizao obrve ka meni i pitao me:" Ovo sam dobro rekao, jel da? "

A sama poezija kao da se negde pomalo tada izgubi u tolikoj kolicini reci.Imam tu neke teorije o spajanju sa drugim umetnostima prilikom promocija(primenjivah) gde jedna istice drugu...ali to je duga i sasvim druga prica.

Nisam te pitala bezveze za pesmu Vera Pavladoljska, delimo misljenje tu.Mozda se zaista ostane...bez teksta.Iz kg ugla je analizirati, kako joj prici, toj pesmi-ostvu...

Pretpostavljam da je analizirati poeziju najuspesnije nekom merom izmedju onoga sto neko oseca i onoga sto zna o poeziji.Za to, mozda i nije preko potreban neki specijalan jezik.Dovoljno je ovo sto postoji vec.

A pesme, neka i dalje zive, svojim zasebnim zivotom, bilo one stare sto opstaju kroz vreme, bilo nove koje ce tek nastati


tasadebeli tasadebeli 12:55 03.04.2016

Re: Izmedju slova, lebdenja i bagovanja

jednarecfonmoi

Na svim vecerima poezije gde sam bila, mene su uglavnom ugnjavili kriticari i imala sam utisak da u izlaganju uglavnom najvise uziva sam kriticar podjednako sa pesnikom.Svako iz svojih pobuda.Na poslednjoj promociji, jedan je znacajno podizao obrve ka meni i pitao me:" Ovo sam dobro rekao, jel da? "

A sama poezija kao da se negde pomalo tada izgubi u tolikoj kolicini reci.



Бићу вулгаран, али морам јер цитирам.

Пре једно 25-30 година поменути Небојша Васовић у једном свом тексту, колумни објављеној чини ми се у Политици (!), критички се осврнуо на критичарски језик о уметностима.

Повод је био један приказ тек отворене изложбе у Београду у којој је ликовни критичар, отприлике, написао:

У дехуманизованом реалитету свакодневнице уметник својим колоритетом и спецификумом апстракције приказује отуђени сингуларитет егзистенције под звездама...

Или тако некако, не могу баш тачно да се сетим, давно је било, али читав приказ изложбе је био таквим речником написан.

Али зато добро памтим речи Небојше Васовића, очигледно много изнервираног. Испљувао је жестоко тај језик ликовног критичара закључивши текст дословце овако:

"Ала су ти речи, мој ти се попречи! И то да додам, под звездама!"

(Не замери на вулгарности, али цитат је цитат.

И ја често помислим на тај цитат слушајући или читајући неке од "зналаца" уметности који се и данас тако изражавају на српском језику.)

Одавно су ми замерили да качим само неку стару музику, па зашто бих сада изневерио очекивања?







A pesme, neka i dalje zive, svojim zasebnim zivotom, bilo one stare sto opstaju kroz vreme, bilo nove koje ce tek nastati



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:46 03.04.2016

Re: Izmedju slova, lebdenja i bagovanja

tasadebeli
jednarecfonmoi

Na svim vecerima poezije gde sam bila, mene su uglavnom ugnjavili kriticari i imala sam utisak da u izlaganju uglavnom najvise uziva sam kriticar podjednako sa pesnikom.Svako iz svojih pobuda.Na poslednjoj promociji, jedan je znacajno podizao obrve ka meni i pitao me:" Ovo sam dobro rekao, jel da? "

A sama poezija kao da se negde pomalo tada izgubi u tolikoj kolicini reci.



Бићу вулгаран, али морам јер цитирам.

Пре једно 25-30 година поменути Небојша Васовић у једном свом тексту, колумни објављеној чини ми се у Политици (!), критички се осврнуо на критичарски језик о уметностима.

Повод је био један приказ тек отворене изложбе у Београду у којој је ликовни критичар, отприлике, написао:

У дехуманизованом реалитету свакодневнице уметник својим колоритетом и спецификумом апстракције приказује отуђени сингуларитет егзистенције под звездама...

Или тако некако, не могу баш тачно да се сетим, давно је било, али читав приказ изложбе је био таквим речником написан.

Али зато добро памтим речи Небојше Васовића, очигледно много изнервираног. Испљувао је жестоко тај језик ликовног критичара закључивши текст дословце овако:

"Ала су ти речи, мој ти се попречи! И то да додам, под звездама!"

(Не замери на вулгарности, али цитат је цитат.

И ја често помислим на тај цитат слушајући или читајући неке од "зналаца" уметности који се и данас тако изражавају на српском језику.)

Одавно су ми замерили да качим само неку стару музику, па зашто бих сада изневерио очекивања?







A pesme, neka i dalje zive, svojim zasebnim zivotom, bilo one stare sto opstaju kroz vreme, bilo nove koje ce tek nastati





Bagujem opet.Kazacu kratko.Lepo je skucao nadobudnog kriticara gosn' Vasovic-Vasa, za mene ispade kul tip i dasa
Pozdravcic Taso iz zemlje Bagovije
nurudin nurudin 18:27 02.04.2016

Честитке!

Тасо, делијо, честитке за ауторску, и за изборе на блогу.
Дивно!
urbana_gerila urbana_gerila 19:10 02.04.2016

Re: Честитке!

nurudin
Тасо, делијо


omanuo si, nurudinjo, tasa nije više delija - ali to nije razlog da i dalje ne pokušavaš.
tasadebeli tasadebeli 21:27 02.04.2016

Re: Честитке!

urbana_gerila
nurudin
Тасо, делијо


omanuo si, nurudinjo, tasa nije više delija - ali to nije razlog da i dalje ne pokušavaš.



ЛИНК ЛИНК ЛИНК



ЛИНК ЛИНК ЛИНК



nurudin nurudin 22:20 02.04.2016

Re: Честитке!

urbana_gerila
nurudin
Тасо, делијо


omanuo si, nurudinjo, tasa nije više delija - ali to nije razlog da i dalje ne pokušavaš.


Кад смо већ код језичких играрија, једна од мојих омиљених:

Моћ говора, Б. Петровић


И мени посебно драг Вава Христић, Федру -- само за УрбануГерилицу.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:59 02.04.2016

Ау, кратко, која самодисциплина!

Честитке, Тасо, не пишеш ни тако лоше за јединичара.
tasadebeli tasadebeli 21:18 02.04.2016

Re: Ау, кратко, која самодисциплина!

nurudin

Честитке!
Тасо, делијо, честитке за ауторску, и за изборе на блогу.
Дивно!



marco_de.manccini

Ау, кратко, која самодисциплина!
Честитке, Тасо, не пишеш ни тако лоше за јединичара.






Хвала обојици!



arianna arianna 21:46 02.04.2016

...

Nešto da pitam, a i "brainstorming"-a radi :)))

Blog je skroz ok, prilozi odlični, ali čitam naslov bloga - sinoć, večeras, pa mi nejasno oslovljanje i pistovećivanje Kuma i krmka

Hajd, kad i ako rešiš, ne bilo ti teško, pojasni tu paralelu - tepaš li mu? rimuje li ti se? tako ti došlo? ili nešto drugo?
tasadebeli tasadebeli 23:12 02.04.2016

Re: ...

arianna
Nešto da pitam, a i "brainstorming"-a radi :)))

Blog je skroz ok, prilozi odlični, ali čitam naslov bloga - sinoć, večeras, pa mi nejasno oslovljanje i pistovećivanje Kuma i krmka

Hajd, kad i ako rešiš, ne bilo ti teško, pojasni tu paralelu - tepaš li mu? rimuje li ti se? tako ti došlo? ili nešto drugo?




к_ме, к_ме

Играрија речима. Као и поезија.

А да будемо искрени до краја, и тепамо се тако међусобно повремено.

Парафраза онога из Маратонаца: "Деда, деда, баш си крме!"

Одрасли смо на томе...

Памтим, рецимо, док смо играли у истој екипи фудбал у младим данима, па он неће да ми дода лопту него шутира на гол и промаши, себичњак један, ја га одмах питам:

- Шта то радиш, Куме?

А он каже:

- Вежбамо, Куме! Пробамо за филм! Ти ћеш ово исто да радиш, само сутра!








И тако... Има у том наслову више слојева значења... И звучања...

Као и у свакој правој поезији, уосталом.
arcins arcins 22:24 02.04.2016

brainstorming

Hebi ga qme, vise se ne koristi ovaj izraz. Sada koriste "tought shower", navodno kako ne bi vredjali ljude sa mentalnim poteskocama
nurudin nurudin 23:01 02.04.2016

И заборавих, да Бохумила...

Одлазак Бохумила Храбала

Мој друг, пријатељ и кум
Бохумил Храбал
Песник из златног града Прага,
„Пао је с прозора болнице
Хранећи голубове”.

Тако јављају агенције.
А, међутим, није лепо рећи да је Пао
За господина који је Одлетео.
Пасти и одлетети није исто.
Та непрецизност доиста жалости дух.

И није Бохумил Храбал хранио голубове
Како јављају пискарала
Него су голубови хранили њега
У господском сиромаштву и слави старости
Мрвицама светлости хранили су њега
Голубови његовог града.

Да му ојачају крила.
Да буде јак кад полети.

Б. Петровић
tasadebeli tasadebeli 23:28 02.04.2016

Re: И заборавих, да Бохумила...

nurudin

И заборавих, да Бохумила...



Храбал и Менцл?


Тандем који ме је васпитавао. За начин на који пишем и говорим они су у потпуности заслужни.


"Говорити о озбиљним стварима без и трунке хумора је претенциозно."







Хвала за ову песму Бране Петровића, Нурудине!
tasadebeli tasadebeli 23:43 02.04.2016

Re: И заборавих, да Бохумила...

nurudin

Б. Петровић



И још једна од Бране Петровића коју ја никада нећу умети овако да изговорим иако покушавам и покушавам и покушавам...






mg.beeograd mg.beeograd 00:08 03.04.2016

spavaj

Spavaš li Taso,

Četitam, sada sam pročitao.

Pozzzz
tasadebeli tasadebeli 00:22 03.04.2016

Re: spavaj

mg.beeograd
Spavaš li Taso,

Četitam, sada sam pročitao.

Pozzzz



Баш ме нађе у стању лебдења... Међу јавом и мед сном...


Хвала!



tasadebeli tasadebeli 06:31 03.04.2016

Добро јутро!

Диван сунчан дан!

Недеља.





Комодајте се по вољи!

За поезију, као и за живот, потребно је и мало страсти.
cassiopeia cassiopeia 09:49 03.04.2016

Re: Добро јутро!

tasadebeli
Диван сунчан дан!

Недеља.



Комодајте се по вољи!

За поезију, као и за живот, потребно је и мало страсти.


Ili propasti. Najviše sam poeziju čitala kad su me muke morile. Čitam i plačem. Ja rodoljubivu poeziju obavezno čitam uz poneku suzu.

Nego, vidi šta nađosmo juče pri sređivanju biblioteke. Nisam ni znala da mi je muž takav ljubitelj starih knjiga.




tasadebeli tasadebeli 13:05 03.04.2016

Re: Добро јутро!

cassiopeia

Ili propasti.



ЛИНК


Nego, vidi šta nađosmo juče pri sređivanju biblioteke. Nisam ni znala da mi je muž takav ljubitelj starih knjiga.



Буквар к'о из оне некадашње продавнице "Народна радиност" на почетку Кнез Михајлове!


Како добро изгледа! Сјајно!



Snezana Radojicic Snezana Radojicic 11:07 03.04.2016

Malo kasnim...

... ali kod mene je gužva.

Čestitam!
tasadebeli tasadebeli 13:08 03.04.2016

Re: Malo kasnim...

Snezana Radojicic

Čestitam!



Хвала!


iqiqiq iqiqiq 11:37 03.04.2016

Pravo osvezenje

Cestitam na autorskoj, bas sam se dugo pitala zasto ti je ne daju, kada uvek imas kvalitetne i informativne komentare. Ovaj tekst je za dodavanje u "favorites" da polako citam preporuceno, malo osvezim pamcenje, a nesto iskreno nisam jos ni citala, sramota

Cekam tvoje poglede na obrazovni sistem, mada koliko smo oko toga diskutovali samo na blogu, ispada da je sve receno...ali malo vidljivih promena, ili gresim?
tasadebeli tasadebeli 13:18 03.04.2016

Re: Pravo osvezenje

iqiqiq

Cestitam na autorskoj, bas sam se dugo pitala zasto ti je ne daju, kada uvek imas kvalitetne i informativne komentare.



И дугачке!

Видиш да је блог одмах почео да багује чим су мени дали ауторску.

Хвала на честиткама!


da polako citam preporuceno, malo osvezim pamcenje,



То, то! То је и био циљ... Барем један од главних циљева овог поста.

Cekam tvoje poglede na obrazovni sistem, mada koliko smo oko toga diskutovali samo na blogu, ispada da je sve receno...ali malo vidljivih promena, ili gresim?



Биће, биће... Увек ту има нешто ново.

Један од главних разлога зашто радим у школи и јесте то што ми је сваки нови дан потпуно другачији од оног претходног.



tasadebeli tasadebeli 13:34 03.04.2016

Сунце!

А сад сви на сунце!

Тек када се нађемо напољу, испод њега, схватићемо сви да смо за данас постигли сасвим довољно у животу, да парафразирам Чика Душка.


Верујте ми, пробао сам... Функционише!








3o3oje 3o3oje 18:05 03.04.2016

пријатељство

Песма о пријатељству из детињства због које сам ишао у Нови Сада да лично упознам аутора, Бору Виторца...

БРАША ТУЦАКОВ

Браша је са мном вуко шерпу по прашини и игро
се коња. браша ми је увек вадио трн од дикице.
знао је да попљуне то место па да ништа не боле
кад га ноктима извуче...


Овако, испод наслова, у курзиву иде горњи текст, а потом следи, условно речено поема од које ме пролазе трнци увек када је (поново и поново) читам.
Нема је на интернету, тек у понекој антологији - рецио Пере Зубца "Кад срце засветлуца".
Па ето, пошто је повод овом блогу писмо пријатељу у вези поезије, да се некако, помало укриво, надовежем и препоручим за читање...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:57 04.04.2016

Umri muški, Taso!

Nije prošlo ni par godina ni mnoštvo pitanja i molbi moderaciji a ti već dobio autorsku.
Svaka ti čast. I svaka ti dala! Na pesmu mislim.




tasadebeli tasadebeli 16:21 04.04.2016

Re: Umri muški, Taso!

KRALJMAJMUNA
Nije prošlo ni par godina ni mnoštvo pitanja i molbi moderaciji a ti već dobio autorsku.
Svaka ti čast. I svaka ti dala! Na pesmu mislim.








Ма шта је пар година међу пријатељима! Искуство је важно, оно се ту рачуна!





Хвала!


milisav68 milisav68 17:42 04.04.2016

Re: Umri muški, Taso!

I svaka ti dala!

Vode iz bokala.
emsiemsi emsiemsi 18:56 04.04.2016

Re: Umri muški, Taso!

milisav68
I svaka ti dala!

Vode iz bokala.

Бог је бод, макар и у гостима.
tasadebeli tasadebeli 07:41 05.04.2016

Re: Umri muški, Taso!

emsiemsi
milisav68
I svaka ti dala!

Vode iz bokala.

Бог је бод, макар и у гостима.



Неки пут је тај бод у гостима важнији за опстанак него она три узета код куће!

То знају само они искусни, Емси.

Што би рекао мој будући кандидат за Нобела за књижевност, "унапред се свима извињавам на мојим натегнутим фудбалским метафорама о животу".


А ова Трешњичица на линку нема појма! (ЛИНК)

Ни о фудбалу, ни о књижевности, ни о животу!


EDIT: Ти си, Емси, за то крив! Сад си ме у танке лирске жице дарнуо!

Одох да разнежено пишем о Чукаричком из времена пре Жике Муштикле када смо играли врхунски фудбал у Другој лиги исток, СФРЈ...

(ЛИНК)
urbana_gerila urbana_gerila 08:17 05.04.2016

Re: Umri muški, Taso!

tasadebeli
Што би рекао мој будући кандидат за Нобела за књижевност, "унапред се свима извињавам на мојим натегнутим фудбалским метафорама о животу".


poznaješ magičnog?


emsiemsi
Бог је бод, макар и у гостима.


banuj čarlija zbog frojdovske greške, pa ga odmah odbanuj jer nije vređao srbe.
tasadebeli tasadebeli 08:45 05.04.2016

Re: Umri muški, Taso!

urbana_gerila

poznaješ magičnog?



Да разјаснимо: Хорнбија?

Читао, читао...


banuj čarlija zbog frojdovske greške, pa ga odmah odbanuj jer nije vređao srbe.






Него, шта је то са овом Звездом? Не може да састави ни 25 победа у низу...

Да ли нам то нешто говори о популарности премијера пред изборе, нарочито на територији САП Војводине?

EDIT: Но, ово није блог о политици...

Или што би давних осамдесетих година прошлога века рекао извесни госпон Церголерн (на вратима стана је писало Zergollern), Загрепчанин и плавокрвни пургер код чије ћерке се спавало током Филозофијада у некадашњој СФРЈ:

"Па, ћујте, момци! Нећемо прићат' о политици... Али што је Цибона синоћ тукла Звезду!"
urbana_gerila urbana_gerila 11:39 05.04.2016

Re: Umri muški, Taso!

tasadebeli
urbana_gerila poznaješ magičnog?

Да разјаснимо: Хорнбија?
Читао, читао...


majok - ćirića.
em je to izrekao ranije em je mnogo bolji pisac.
a da ne pominjem to što navija za prave crveno-bele.

tasadebeli

Него, шта је то са овом Звездом? Не може да састави ни 25 победа у низу...

Да ли нам то нешто говори о популарности премијера пред изборе, нарочито на територији САП Војводине?

EDIT: Но, ово није блог о политици...

Или што би давних осамдесетих година прошлога века рекао извесни госпон Церголерн (на вратима стана је писало Zergollern), Загрепчанин и плавокрвни пургер код чије ћерке се спавало током Филозофијада у некадашњој СФРЈ:

"Па, ћујте, момци! Нећемо прићат' о политици... Али што је Цибона синоћ тукла Звезду!"



ne bi bilo ni niza od 24, nego je terzić zatvorio da ofkić izgubi u subotici kako, onda, spartak ne bi dobio zvezdu u beogradu.
rekli mi grobari koji se napajaju sa istog izvora informacija kao i ti.

a štovani gospon cergolern bi se mogao pokrit ušima - nikoga nisu toliko krali kao zvezdu protiv cibone, pa su, ipak, dobijali po piĆki, i ona i navijači.*

oba finala zvezde i cibone, sredinom tih osamdesetih najbolje evropske ekipe, igrana su na majstoricu - u prvom je zvezda izgubila utakmicu i titulu sa pola koša pošto su sudije nekoliko sekundi pre kraja očito i tendenciozno poklonile loptu ciboni koja je onda postigla koš; u drugom ništa nije prepušteno slučaju a glavni izvođač radova, da se vlasi ne dosete, bio je beogradski sudija petrović.
deo duga vraćen je, časno i pošteno, u trećoj seriji na majstoricu, ovaj put u polufinalu doigravanja kada ih je zvezda izbacila posle njihovog skora od 22:0 u redovnom delu prvenstva, i srušila im snove da će biti prva ekipa koja je bez poraza uzela titulu.

*možda i najupečatljiviji detalj glede navijanja sa tih utakmica:
valjda ih je više bilo blam da dobijaju batine u zagrebu, u beogradu se nisu ni čuli, pa vođe bbb pre utakmice predlažu fer navijanje, što mi prihvatamo.
kako utakmica odmiče a zvezda pokazuje da je nedvosmisleno došla da pobedi počinje najgore vređanje iz njihovog kopa na šta mi ne reagujemo.
kada su oni potrošili i grla i dlanove nas oko 300, spartanaca , počinje da skandira - gde vam je kultura? gde vam je kultura?
prvo muk, onda smeh, pa aplauzi oko desetak tisuća normalnih navijača cibone iz dupke pune ledene dvorane, na šta bbb izbija vatra na uši koju su vatrogasci iz srbije ugasili klempama.

najdirljiviji momenat celog tog niza događanja su suze pokojnog rajka žižića, ali o tome, možda, nekom drugom zgodom...
tasadebeli tasadebeli 07:19 05.04.2016

Накнадна памет

Накнадно су ми открили да у модераторском панелу имам опцију преко које могу да видим нове коментаре и да одговорим на њих, а да не пропустим нешто. (Хвала класићу Зили и наредбодавцу.)


princi

I Kum nije dugme. Taso, cestitke.



Наравно, то је нама, старим Еуропљанима, одавно јасно!






little_radojica


Ја само у бришућем лету...
... да честитам од срца и да поручим - ћераћемо се још!




За ћерање смо и рођени!


Хвала вам обојици!








П.С. -
st.jepan


Јеси ли ти то одбио ауторску?



Nisam.

Јер не верујем да теби нису понудили



Nisu.






Када би ме неко уопште то и питао, на мој глас би увек могао да рачунаш.
krkar krkar 11:02 05.04.2016

I ja


Samo da se upišem, da ne bude da sam vas izveo na put pa vas zaboravio kad ste se osamostalili.

O temi ne bih. Kad čujem poezija hvatam se za brauning.
tasadebeli tasadebeli 11:24 05.04.2016

Re: I ja

krkar

Samo da se upišem, da ne bude da sam vas izveo na put pa vas zaboravio kad ste se osamostalili.

O temi ne bih. Kad čujem poezija hvatam se za brauning.



И за то лек имадемо!


Отец!







jasnaz jasnaz 23:23 05.04.2016

dobro


veče

tasadebeli tasadebeli 06:13 06.04.2016

Re: dobro

jasnaz

veče




дошла!








vera.nolan2 vera.nolan2 09:14 07.04.2016

ali jednoga dana

poeziju će svi pisati
...

Tvoj prvi autorski blog !?
Evo, našao se u mom bookmarksu u folderu " Lirika " !
Više nisam u stanju da rastumačim ko su novi, ko stari autori.
Čitava zbrka ; meni ste svi već autori ...
neki su mi vip, a možda nemaju ni autorsku ...

Evo jedna pesma omiljenog mi pesnika :

EGO - GO - Go

odnekud
s drugog kraja
mi puzimo sebi u susret

poput međusobnih odraza
dva naspramna ogledala
ponavljajući se,
umnožavajući,
umanjujući sobom
opisujemo krug koji s nama i završava
i opet počinje u suprotnom pravcu

DoC Sumann ... (1991)
tasadebeli tasadebeli 09:27 07.04.2016

Re: ali jednoga dana

vera.nolan2



Поздрав, Вера!

Хвала ти!

У праву си, неки од нас су већ толико дуго на блогу да ни ја нисам у стању да растумачим ко је нови аутор, а ко стари јер и коментаторе и коментаре увек видим као подједнако важне колико и ауторе и основне текстове.

(Псст! Међу нама! Неки пут више уживам учећи нешто ново или само комуницирајући са коментаторима, него са ауторима! Али то нека остане међу нама. )


jednoga dana poeziju će svi pisati



Хоће, хоће! Ја ти то тврдим!





ЛИНК ЛИНК ЛИНК



vera.nolan2 vera.nolan2 09:33 07.04.2016

Re: ali jednoga dana

(Псст! Међу нама! Неки пут више уживам учећи нешто ново или само комуницирајући са коментаторима, него са ауторима! Али то нека остане међу нама. )


... ma daa..., ali naravno, stvar ličnog afiniteta ...
neki i autori, bolji su mi kao komentatori ...
zaboravih, ponekad linkujete stare, a baš dobre blogove !
Podržala bih tu praksu, posebno za nas kasnije pristigle !

tasadebeli tasadebeli 11:14 07.04.2016

Re: ali jednoga dana

vera.nolan2

zaboravih, ponekad linkujete stare, a baš dobre blogove !
Podržala bih tu praksu, posebno za nas kasnije pristigle !






Ето, баш ономад налетех на текст неког новинарчића о токсоплазмози. (ЛИНК)


Па сам одмах морао да јавим професору да тај новинар касни за њим читаве три и по године. (ЛИНК)

И било је тога још на овом Блогу Б92, зато и подржавам ово што кажеш.


А неки људи су ми током прве две године мога бивствовања на овом блогу толико помогли за школу по питању инклузије да сам им бесконачно захвалан на томе.

Но, што ти кажеш, све је то ствар личних афинитета. Због тог првог мог искуства са Блогом Б92 од пре пет година, ја га и доживљавам пре свега као место на којем могу да научим нешто ново, разменим пар речи са људима који не мисле о разним стварима исто што и ја, па ми то много значи за даље, али немам ништа против ни када се мало забавимо, слушамо добру музику, насмејемо се...

Тачно тако, ствар личних афинитета...

Најгори (и најдосаднији) су ми они постови где се и аутор и коментатори од почетка поставе тако као да све знамо, све смо куснули, све омирисали, све смо чули, све осетили, па више ничег под капом небеском нема што бисмо могли да учинимо саставним делом својих живота.

Што каже Докс:

jebo nas postmodernizam ...


EDIT: У бре, Вера, овај мој коментар на твој коментар на крају испаде као неки мој блогерски манифест.

Попут оних манифеста које су уметници (и песници!) објављивали за разне правце у уметности (и поезији!) током 20. века.

vera.nolan2 vera.nolan2 11:20 07.04.2016

Re: ali jednoga dana

... пре свега као место на којем могу да научим нешто ново, разменим пар речи са људима који не мисле о разним стварима исто што и ја, па ми то много значи за даље, али немам ништа против ни када се мало забавимо, слушамо добру музику, насмејемо се...

Тачно тако,

Bravo za " блогерски манифест ! "


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana