Eksperimenti u blogovanju| In memoriam| Religija| Umetnost

Obi-Wan Kenobi или You can be what you want to be

principessa_etrusca RSS / 05.04.2016. u 09:16

 4164400487_aec4f58711_o.jpg

Прошла недеља је имала неколико не-обичних дана.

Једног од њих сам била на сахрани. Нећу о томе како сам успела да закасним на опело, ни о томе где су се дели они некадашњи таксисти који су знали све корисне пречице. (Заиста, да ли су се у међувремену сви претворили у  џангризаве старце за које се питам како уопште продужавају возачку дозволу, и који су истовремено развили таленат да непогрешиво пронађу улицу са најгушћим саобраћајем у коме се ништа не креће?)

Сахрана је била свечана и нимало туробна. Преминули је био монах и дубоки  верник, умро је позним годинама и смрт је била мирна, у сну. Био је архимандрит Васељенске патријаршије у архиепископији Тијатире и овог острва, па је много свештенства присуствовало испраћају, али наравно, не само њих.

Отац Ефрем Лаш је био класични филолог, професор грчког и латинског у приватним школама и на универзитету, а пре свега врсни преводилац мноштва светоотачке литературе и литургијских текстова на енглески (укључујући литургију св. Јована Златоуста). Такође, имао је и веома бројну (а и занимљиву) породицу, међу којима су вероватно најпознатији сестрићи Реиф и Џозеф Фајнс.

Рођен у Индији у породици бригадног генерала 1930, имао је школовање уобичајено за децу чији су родитељи живели у колонијама, у интернатским школама у Енглеској, што је значило неминовну одвојеност од породице.  У његовом случају, одвојеност је потрајала због рата и он родитеље, брата и сестре није видео шест година.

По одслужењу војске, отишао је на Оксфорд да студира Greats (старо име за оно што се данас зове Classics) и где се исто толико бавио позориштем као и студијама (зато и кажу да су сестрићи повукли на њега), затим је предавао, преводио, постао католички ђакон, научио сирски, хебрејски и коптски, и  вративши се на Оксфорд да ради на Оксфордском хебрејском речнику почео да иде на православну службу. Уследило је рукоположење у ђакона, рад на универзитету, рукоположење у чин свештеника и коначно монашење се у Дохијару на Светој гори, сада већ  пре више од 30 година.

Када се радило о појању, био је чврсто опредељен "Грк", а не "Рус", и словенске распеване химне је поредио са оперским аријама. Такође, блиско је сарађивао са Џоном Тавенером на текстовима за његове композиције, а наводно је у данима пред смрт дотеривао  текст православног Опела. 

Неки су га сматрали екцентриком, био свакако познат по изузетном смислу за хумор, а и једно, и друго су две прилично есенцијалне енглеске црте. 

После сахране у северном Лондону сам узела први аутобус који је ишао на југ, и тако, скоро случајно стигла у Кларкенвел. Било ми је потребно приземљење након свих небеских химни и појања, па сам свратила у један кафић Гозвел Роуду у који дуго нисам залазила.

Кафић је део „несташног“ мини-ланца (један од друга два кафића се зове Fuckoffee, најбуквалније, „сиктеруша“), служи добру, наравно прескупу кафу и уклапа се у очекивану понуду за кларкенвелску хипстерско-креативну заједницу. На зидовима и полицама је наизглед потпуно случајна колекција предмета, од параферналије Рата звезда до Путиновог портрета. Кафић се налази на средини између северног и јужног краја улице, скоро тачно преко пута галерије Захе Хадид.  

Скоро сва места су била заузета, па сам се нашла за столом са двоје људи, човеком и младом женом. Када сам приметила њихове црвене и сузне очи, помислила сам да су пар који преживљава неку своју драму, међутим, било је већ касно да се окренем и тражим друго место. Лажни аларм! Били су сарадници Захе Хадид који тек што су примили вест о њеној изненадној смрти од срчаног удара у Мајамију, у болници где је примљена неки дан раније због бронхитиса. 

Заху Хадид сам уочила пре двадесетак година када је њен победнички пројекат на конкурсу за зграду Велшке народне опере срамотно одбачен. Наводно, финансирање се искомпликовало, а градска влада Кардифа и Миленијумска комисија која је усмеравала новац државне лутрије су одбиле награђени пројекат, и Cardiff Bay Opera House није угледала светло дана.  Онда су пројекат и медији узели на нишан као "премодеран" и "елитистички".

Претпостављам да би неправда која јој је учињена многе сломила, али њу није: неколико година након кардифског дебакла сам налетела на чланак о Розентал центру за савремену уметност у Синсинатију, ограничењима задатог простора и интелигентним архитектонским решењима и обрадовала се видевши да је она аутор.

Архитектура је веома компетитивна област чијим светским врхом доминирају мушкарци. Ја се противим позитивној дискриминацији јер жене неће моћи да буду једнаке ако себе виде као оне којима су потребне посебне повластице, али слутим да је Заха, и као жена и Ирачанка, морала да буде више него само једнако добра.

Заха је рођена у муслиманској породици у Багдаду 1950. и школована у школи коју су држале француске часне сестре, па у Енглеској и Швајцарској, а онда су уследиле студије математике у Бејруту и пресељење у Лондон да студира архитектуру.

Фасцинантно је колико је урадила у најразличитијим деловима света, од Синсинатија до Хонг Конга, и од Москве до Мелбурна. Њена архитектура је смела, иновативна, чак футуристичка, а истовремено моментално препознатљива. Закривљења која је маштовито користила и која су била њен потпис су јој зарадила надимак Queen of the Curve. 

Као прва жена архитекта, 2004. године добила је престижну Прицкер награду коју зову Нобелом за архитектуру, 2012. добила је титулу дејм (Dame Commander of the Most Excellent Order of the British Empire), а пре неку недељу, поново као прва жена, Краљевску златну медаљу од R.I.B.A. - Краљевског института британских архитеката. У сваком случају, прокрчила је пут женама из генерација које долазе после ње.

Седећи у кафићу са погледом на Захину галерију и разговарајући са њеним сарадницима који су ми причали анегдоде о њој као особи, а посебно гледајући light sabres и другу параферналију Рата звезда, искристалисала се идеја о овом блогу.

Животни избори и путеви су често непредвидљиви и заиста, као што је Оби-Ван Кеноби показао Луку Скајвокеру, можеш да будеш све што год пожелиш.                      



Komentari (158)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

narcis narcis 09:30 05.04.2016

uh

pa ne znam šta bi reko
Черевићан Черевићан 11:51 05.04.2016

in praxi

ето, стрефи понекога . . срећа
(к'о резултат стварног рада)
што указ је,посебно за младе,
да не кљокне никада им нада


Congratulations
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:35 05.04.2016

Re: in praxi

Хвала Чер, лепа порука коју треба запамтити!
freehand freehand 13:12 05.04.2016

Čudne putanje

... i dve zanimljive biografije. Dva u jedan, za prvi blog.
No o pojanju: ne znam kakvo je grčko a kakvo rusko (slovensko) ali sam imao priliku da za Badnje veče (24. decembra) budem u temišvarskoj katedrali na liturgiji, i bio sam istinski zadivljen upravo pojanjem dva mlada đakona.

Prinčipesa, dobrodošla.

principessa_etrusca principessa_etrusca 13:54 05.04.2016

Re: Čudne putanje

Хвала, Фри.

Основна разлика је да је византијско појање једногласно, а руско вишегласно, при чему је вишегласје релативно новијег датума, под утицајем савремене западне музике.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:15 05.04.2016

Re: Čudne putanje

rumuni imaju neku svoju varijantu, između slovenske i grčke.

nego Prinčipesa, Vaseljenska, a, danas bio Zizioulas kod nas u Jerusalimu, bila puna hala. i Zizi, i sada, nas bilo Srba komata 15, i puna hala Rumuna i Ruja. sada, Rumuni ne znaju nijedan jezik, i onda Rusi poltroni nagovorili patrijarha Teofila našeg, jerusalimskog, da neka Ruskinja prevodi. a Tea ne moš prevoditi ako ne znaš, u vangli (глава, миљаковацизам, prim. aut.), western philosophy, Greek theology, i Jewish scriptures... sada, ja kažem Teu, Дикевла, дајте да ја преводим на српскословенски, i Teo i Joca gledaju, каžu, дај да Сергиос преводи...

углавном, Рује исполтронисале нешто, и онда Рујка преводила, ем не зна ниш од наведеног, ем претрнула од страа, и онда пола корисних мудролија Теових остало непреведено Народу, а више би сконтали да сам ја чаопри на сербскославјанском. јеби га, руска сујета сахранила event.

отприлике смо само Зизи и ја разумели Ђеду у хали са људи комата 200.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:06 06.04.2016

Re: Čudne putanje

Сергиус, јеси ти део неке илегале која никад није прихватила Вукову реформу? Па српскословенски не би разумели ни Срби!
Него, изгледа да организација није тамо јача страна.
Зар патријаршија нема преводиоца за руски?
Можда је могао Зизиулас да преводи?
Или да обојица пређу на енглески?
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:26 06.04.2016

Re: Čudne putanje

Srđan Fuchs
rumuni imaju neku svoju varijantu, između slovenske i grčke

Хабиби, ако те не мрзи, стави неки линк јер Румуне нисам никад чула, а свидели су се и Фрију.
freehand freehand 08:19 06.04.2016

Re: Čudne putanje

principessa_etrusca
Srđan Fuchs
rumuni imaju neku svoju varijantu, između slovenske i grčke

Хабиби, ако те не мрзи, стави неки линк јер Румуне нисам никад чула, а свидели су се и Фрију.




Izvinjavam se na (ne)kvalitetu snimka ali mislim da može da dočara bar deo atmosfere. A pojci su ko anđeli.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:21 06.04.2016

Re: Čudne putanje

freehand

Izvinjavam se na (ne)kvalitetu snimka ali mislim da može da dočara bar deo atmosfere. A pojci su ko anđeli.

Немој да се извињаваш, прелепо је.
freehand freehand 10:28 06.04.2016

Re: Čudne putanje

principessa_etrusca
freehand

Izvinjavam se na (ne)kvalitetu snimka ali mislim da može da dočara bar deo atmosfere. A pojci su ko anđeli.

Немој да се извињаваш, прелепо је.

Loš aparat, a i nisam bio siguran kakva su pravila za snimanje, pa sam ipak, ponesen emocijom, odlučio da snimim bar malo. Inače su samo dva pojca u pitanju a zvuče kao hor heruvima.
Interesantno je da katedrala ima i zvučnike napolju, koji nisu prejaki ali su, rekao bih, kvalitetni te se sve čuje i nekoliko desetina, možda stotinu metara okolo.
zilikaka zilikaka 19:59 06.04.2016

Re: Čudne putanje

zvinjavam se na (ne)kvalitetu snimka ali mislim da može da dočara bar deo atmosfere. A pojci su ko anđeli.

Jesu, sjajno zvuče.
Mada, u crkvama je uglavnom tako da se sjajno zvuči. Uglavnom zbog svodova.

Nekada, dok je bog hodo po zemlji, imala prilike da pevam ovde



I bez obzira što nema svodova majstori s akustikom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:11 06.04.2016

Re: Čudne putanje

principessa_etrusca

Зар патријаршија нема преводиоца за руски?
Можда је могао Зизиулас да преводи?
Или да обојица пређу на енглески?


Зизи је обешењак, није овој руској сестри хтео да помаже, пошто је био у фазону, рекли смо да то Сергиос ради, а ви нисте хтели па сада сносите одговорност. Он је седео поред преводилице, и искулирао је савршено.

Имају преводиоца, али у суштини Владика воли највише једну девојку Марију, Петрограђанку, која је полу-Јеврејка као ја, и мене, пошто смо ми довољно обучени западном и источном причом, а неоптерећени смо неком потребом за институционалним прихватањем, тако само дођемо као посредници а поштујемо правила куће, и онда воли владика јерусалимски када смо ми ту, јер смо неформални, опуштени а искрени и директни...

уау, румунско појање је mind stuff, пробаћу да пронађем негде.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:28 07.04.2016

Re: Čudne putanje

zilikaka

Ово је баш фантастична илустрација за употребу светлости у архитектури!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:45 07.04.2016

Re: Čudne putanje

Основна разлика је да је византијско појање једногласно, а руско вишегласно, при чему је вишегласје релативно новијег датума, под утицајем савремене западне музике.

kad kažeš "vizantijsko pojanje" misliš staro vizantijsko pojanje? na početku, hrišćansko pojanje je svuda bilo jednoglasno. na zapadu se uvodi višeglasje tek stidljivo u 8. veku, a u crkvu, polifonija je pripuštena tek u renesansi, kada se najviše i razmahala. međutim to nije jedina velika razlika, jer to pojanje u katoličkim crkvama evridej nisu palestrina ili neki flamanac u 48 glasova, več red višeglasnih orgulja, pa onda par pojaca-sveštenika sa sluhom koji poje jednoglasno. elem, razlika je u korišćenju instrumenata, katolici koriste orgulje, a u pravoslavnom pojanju su instrumenti zabranjeni. da ne razvučem priču o gregorijanskom koralu i osmoglasniku, smoriću.
rusi su (po meni) najveći "grešnici" pravoslavlja kad smo kod pojanja, jer vizantijska crkva (kasnije pravoslavna) samu muziku u pojanju tretira samo i jedino kao tool za obraćanje bogu, tool za izgovoreni tekst. ako se uključe instrumetni, i ako je melodija isuviše lepa (što je relativno, mislim na to da ne sme da bude kitnjasta, da provocira neke druge emocije osim one prema bogu) ili ako ima i još koji glas više, muzika postaje predmet uživanja, a ne "alat", pa i bog i tekst koji mu je upućen, odlaze u drugi plan. katolici su mislili upravo suprotno. blago njima, zato su imali svu onu muziku koja se iz crkvene i razvila, i baha i mocarta, bramsa, šumana, malera, debisija...uvek mi je bilo krivo što se likovna umetnost u pravoslavnim crkvama (još od vizantijskog doba) nikada nije "gušila", već razvijala. mislim, krivo mi je što i muzici to nije bilo dozvoljeno. a rusi divno poje, ali mi je to intimno nekako prekitnjasto za bogosluženje, ako se zaista tako peva u svakoj crkvi svaki dan (to ne znam). enivej, čini mi se da se u katoličkim crkvama i dalje jednoglasno poje (+ orgulje), a palestrina se izvodi u crkvama koncertno.
ps. sorry, malo sam se raspisala. :)

ovo je prelepo:


i još malo kraja renesanse, vrlo netipičan autor, u svakom smislu
narcis narcis 21:52 07.04.2016

Re: Čudne putanje

.uvek mi je bilo krivo što se likovna umetnost u pravoslavnim crkvama (još od vizantijskog doba) nikada nije "gušila"

grešiš, pravoslavna crkva nikad nije izašla iz vizantijske škole slikarstva,sem malog izleta u barok i zo tamo po madžarskim krajevima, čitaj vojvođini, i neradoprihvaćenog realizma, da bi se danas unazadila sa povratkomna vizantisku ikonografiju.
daklem zaključak isto je konzervativna i kruta prama ikonografiji kao i prema muziki.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:20 07.04.2016

Re: Čudne putanje

grešiš, pravoslavna crkva nikad nije izašla iz vizantijske škole slikarstva

tehnika je napredovala, ako ništa drugo. du muzici, ovoljno je da je katolička crkva razvila jednoglasje u višeglasje, što je napredak u tehnici, iako je stil ostao sasvim isti sve do kraja renesanse, pa se čak i danas opje u tom stilu. u muzici u pravoslavnoj crkvi nisu dali ni toliko. kad smo kod oslikavanja i mozaiciranja crkava, takva tehnika ne može da se poredi sa osmoglasnikom i svim onim "muzičkim" što je izlazio iz crkve. vizantijski mozaici su kitnjasti i puni ornamenata, freske su "zlatne", sa puno detalja, senki...da, stilski je isto, ali je tehnika napredovala. enivej, slikarstvo, kao i muzika, su jednog momenta izašle iz crkve, na zapadu mnogo ranije nego kod nas, ali ne mogu samo turke da krivim za to. i crkva je kriva zbog toga. ali generalno jesi u pravu. mislim, zašto mi nismo imali rembranta?
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:09 07.04.2016

Re: Čudne putanje

Хвала за исцрпно објашњење и линкове. Грегоријанско појање ми је баш драго.

"Византијско" сам употребила у смислу данашње православне праксе, где су разликују два основна типа, једногласно, "грчко", "византијско", односно традиционално и вишегласно, "руско" или "словенско" које се појавило отприлике у 18 веку, по угледу на полифонију у западној музици. Утолико традиционалисти дају предност једногласју и у том смислу сам написала да је отац Ефрем био "Грк", а не "Рус". Ако ти је руско појање прекитњасто, онда си и ти "Гркиња".
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:28 07.04.2016

Re: Čudne putanje

онда си и ти "Гркиња"



od rusa mi više leži "crkvena" umetnička muzika:
narcis narcis 23:40 07.04.2016

Re: Čudne putanje

zašto mi nismo imali rembranta?

odgovor je surov, bili smo pod turcima, nismo postojali ni politički ni ekonomski ni kulturno.
postoji jedan opis nekog putopisca sa zapada, posle dobijanja autonomije , kojikaže da je narod, srpski na tim teritorijama, poludivlji, u socijalnom smislu.
ovde moram da napomenem da do pojave renesanse nije bilo razlike u crkvenom slikarstvu, katolička i pravoslavna crkva su zajednički stvorile kanone koji se koriste u ikonografiji tako da su i katoličke i pravoslavne crkve imale iste ukrase tad, posle su katoličke pod uticajem renesanse to zamenile i malo crkvi u italiji je ostalo u originalnom stanju kako su oslikane pre renesanse.
pošto su skoro sve pravoslavne crkve pale pod tursku vlast, sem ruske tu je i vizantiski ikonografski stil zamro i pao u hibernaciju, ruska crkva je dozvolila tako da imamo neke pokušaje ali ništa vredno nije izašlo iz toga.
mada postoje neke razlike između istočne i zapadne ikonografije pre renesanse, ja mislim da te razlike vide samo oni koji su zanatom vezani za slikarstvo a da laicima to nije nešto značajno.
ostaje pitanje šta bi bilo i u kom pravcu bi se razvilo vizantijska ikonografija da nije bilo turaka, ali to je ono štabibilo kad bibilo, nema racionalnog odgovora.
lično mislim da ne bi bilo napretka i da bi se zamrzlo u 15. veku i dalje ne bi.
kao što se dsilo sa egipatskim slikarstvom koje se razvijalo sve dok nisu pronašli mrežu za preslikavanje, tog momenta im je umrlo slikarstvo jer su nadalje samo kopirali postojeće slike.
ikonografi su pronašli paus papir i počeli sa kopiranjem ikona i freski, znači bili su na istom putu kao egipćani ranije.
ovo je samo moje mišljenje, nije ništa više od običnog razmišljanja običnog čoveka.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:44 07.04.2016

Re: Čudne putanje

... ne mogu samo turke da krivim za to. i crkva je kriva zbog toga. ali generalno jesi u pravu. mislim, zašto mi nismo imali rembranta?

Можда, али ипак док је Холандија имала своје "златно доба" и Рембрант сликао, српске земље су биле окупиране, а Срби су енергију улагали у преживљавање.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:50 07.04.2016

Re: Čudne putanje

BebaOdLonchara
онда си и ти "Гркиња"



od rusa mi više leži "crkvena" umetnička muzika:


Чајковски у свако доба! А за тебе један Тавенер:




BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:09 08.04.2016

Re: Čudne putanje

odgovor je surov, bili smo pod turcima, nismo postojali ni politički ni ekonomski ni kulturno.

to je sasvim jasno, i čini mi se da je naša crkva upravo u tim uslovima sve novine zabranjivala, da bi se zaštitilo/spaslo što se spasti može, da se ne uništi ono što već postoji. tako mi se čini. opet, s druge strane, čvrsto se stajalo i pri tome da se ne dopusti uticaj zapada i tog višeglasja. ne bi se mnogo toga promenilo, tačnije, poboljšalo bi se, zato pored turaka prozivam i crkvu. za uvođenje višeglasja ti nisu bile potrebne nikakve pare, samo da oni monasi koji već pevaju budu podeljeni bar u dve grupe, za početak. :) da li bi to dovelo do nečega, pojma nemam...enivej, kako stvari danas stoje, bićemo mi svi turci još jednom.
narcis narcis 00:25 08.04.2016

Re: Čudne putanje

zato pored turaka prozivam i crkvu.

i ja je prozivam, pored objektivnih teškoća tu je i subjektivn netrpeljivost prema promenama.
ali sad ako krenemo u razmatranje stavova pravoslabvne crkve u odnosu na svet i katoličke otišli bi daleko od teme.
baš bi otišli daleko a ja baš i nisam sposoban sa znanjem da bih mogao da uđem u takvu jednu analizu ili razgovor.
Lionsgate Lionsgate 13:51 05.04.2016

Crtica

Svojevremeno je u Trudbeniku radio jedan inzenjer, Rahman ili po domaci Raka, inace Zahin rodjak. Raka je dosao na studije u Beograd a onda je Sadam Husein srusio El Bakra sa vlasti pa je covek ostao i napravio svoj zivot ovde. Pocetkom 90-tih je pricao o svojoj rodjaci u UK i kako bi mu bila dobrodosla njena pomoc tamo oko posla. Znam da je sa porodicom otisao ali nisam odrzavao kontakt sa njim.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:12 05.04.2016

Re: Crtica

Интересантна прича из времена када је још могао да се изгуби контакт са неким.

Једини Ирачанин кога сам ја знала у Београду се звао Ајед и студирао је грађевину средином осамдесетих. Његов старији брат је сасвим на крају седамдесетих завршио архитектуру у Лондону и погинуо на почетку Ирачко-иранског рата, а то је био тек почетак свих ужаса који су задесили ту земљу.
antioksidant antioksidant 14:48 05.04.2016

Re: Crtica

када је још могао да се изгуби контакт са неким.

Lionsgate Lionsgate 15:33 05.04.2016

Re: Crtica

Једини Ирачанин кога сам ја знала у Београду се звао Ајед и студирао је грађевину средином осамдесетих. Његов старији брат је сасвим на крају седамдесетих завршио архитектуру у Лондону и погинуо на почетку Ирачко-иранског рата, а то је био тек почетак свих ужаса који су задесили ту земљу.


Na gradjevini je tad bila gomila studenata iz nesvrstanih, Arapi iz Alzira, Tunisa, Sirije i Iraka, cak i jedan Kopt iz Aleksandrije, zatim Mongolac a bilo ih je par iz Zimbabvea i Nigerije. Jedna devojka iz Nigerije je bila poput Grace Jones, kako smo se lozili na nju... a bila je i gomila crnogoraca

Inace Arapi iz Iraqa se nisu druzili sa ovima iz Alzira, alzirci su bili sirotinja za njih.

A sto se gubljenja kontakata tice, i danas je to moguce, nisu svi na drustvenim mrezama, mnogi uopste vise nemaju klasican telefon (nema ih u whitepages) a na internetu su ili inkognito ili sa nickom (lionsgate recimo).

Zahinog rodjaka sam upoznao tako sto sam obavljao studentsku praksu kod njega, on mi bio sef gradilista. Secam se da je pricao da su bili iz relativno imucnije porodice i da se dvoumio izmedju YU i UK oko zemlje gde bi studirao, mislim da se danas ne bi uopste razmisljao
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:27 05.04.2016

Re: Crtica

Тако и код Аједа ког сам ја знала, старији брат, који је погинуо, студирао архитектуру у Лондону, а он грађевину у Београду. За то време је доста путовао, Дубровник, Хвар, Блед, Жабљак.
Када је одлазио, мој дечко и ја смо му купили coffee table book, нешто као "Лепоте Југославије" са пуно шарених слика места која је обишао. Књига је можда могла да га подсети на безбрижни живот, а могуће да је завршила у неким рушевинама. Не знам да ли је Ајед жив и никада нећу сазнати.
anonymous anonymous 14:31 05.04.2016

Ne mogu da verujem ....

da je trebalo osam godina za dobijanje mogućnosti pisanja ?

U svakom slučaju - Zasluženo .
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:01 05.04.2016

Re: Ne mogu da verujem ....

Хвала.
Нисам ја баш никад била редовна на блогу, више онако on and off, а не знам сада ни колико дуго сам ту.
Али у сваком случају, нова генерација блогера је sign of the times.
mirelarado mirelarado 19:53 05.04.2016

Re: Ne mogu da verujem ....

Али у сваком случају, нова генерација блогера је sign of the times.


Добар знак, рекла бих.

principessa_etrusca principessa_etrusca 21:41 05.04.2016

Re: Ne mogu da verujem ....

mirelarado
Али у сваком случају, нова генерација блогера је sign of the times.


Добар знак, рекла бих.


Хвала, Мирела! (И посебно, на Дилану!)
emsiemsi emsiemsi 14:35 05.04.2016

Поздрав !

Само да поздравим једну од најпаметнијих блогерки, односно, свеукупно - блогера.
Успут --- уводни текст ми је предугачак за читање, па ако може скраћено - у неколико реченица.
anonymous anonymous 14:44 05.04.2016

Re: Поздрав !

emsiemsi
Само да поздравим једну од најпаметнијих блогерки, односно, свеукупно - блогера.
Успут --- уводни текст ми је предугачак за читање, па ако може скраћено - у неколико реченица.


Može.

Jebote patak.


principessa_etrusca principessa_etrusca 16:32 05.04.2016

Re: Поздрав !

emsiemsi

Немој да ме тераш да црвеним!
Знам да си ти man of few words, па ћу да пробам. Овде се ради о двоје људи који су недавно умрли, а ја сам, идући са сахране једног од њих, чула за смрт другог. Обоје су били супер занимљиви људи.
freehand freehand 16:41 05.04.2016

Re: Поздрав !

Овде се ради о двоје људи који су недавно умрли, а ја сам, идући са сахране једног од њих, чула за смрт другог. Обоје су били супер занимљиви људи.

Tako da ih poezujete smrt i ti. Interesantno, i džedajski.
Čovek na čijoj si sahrani bila je Englez? Nigde u tekstu nije eksplicitno rečeno, ali po nekim bih detaljima rekao da je tako?
Lionsgate Lionsgate 17:05 05.04.2016

Re: Поздрав !

Ako mu je Rajf Fajns rodjak cenim da je Englez, ne pratis na casu skoro kao emsi.
freehand freehand 17:09 05.04.2016

Re: Поздрав !

Lionsgate
Ako mu je Rajf Fajns rodjak cenim da je Englez, ne pratis na casu skoro kao emsi.

A nisam ni pametan kao ti... Izvini, Šerloče. Mada bih, ipak, voleo da pročitam odgovor Prinčipesin.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:14 05.04.2016

Re: Поздрав !

Јесте, Енглез, мада мислим да има и нека англо-ирска веза пошто је породица са англиканске вере у неком тренутку прешла на католичку. Брат му је католички теолог на Кембриџу, а једна од сестара је мајка Реифа Фајнса, што га чини Реифовим ујаком.

freehand freehand 17:18 05.04.2016

Re: Поздрав !

principessa_etrusca
Јесте, Енглез, мада мислим да има и нека англо-ирска веза пошто је породица са англиканске вере у неком тренутку прешла на католичку. Брат му је католички теолог на Кембриџу, а једна од сестара је мајка Реифа Фајнса, што га чини Реифим ујаком.

Ok, zbunilo me ono zvanje arhimandita i patrijaršija, kao i detalj o Svetoj gori.
Uostalom - You can be what you want to be
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:21 05.04.2016

Re: Поздрав !

Obrisala tvoj dupli post!
freehand freehand 18:10 05.04.2016

Re: Поздрав !

principessa_etrusca
Obrisala tvoj dupli post!

Neka ti je Bogom prosto.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:28 05.04.2016

Re: Поздрав !

freehand
principessa_etrusca
Obrisala tvoj dupli post!

Neka ti je Bogom prosto.

Моћ је чудна ствар!
tess tess 18:50 05.04.2016

Re: Поздрав !

Само да

Da, i meni se nekako sviđa principessa, samo to, :).
emsiemsi emsiemsi 19:45 05.04.2016

Re: Поздрав !

principessa_etrusca
emsiemsi

Немој да ме тераш да црвеним!
Знам да си ти man of few words, па ћу да пробам. Овде се ради о двоје људи који су недавно умрли, а ја сам, идући са сахране једног од њих, чула за смрт другог. Обоје су били супер занимљиви људи.

Слава им !
Успут --- свега ће бити, само нас неће бити.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:35 05.04.2016

Re: Поздрав !

Где си, Тес!

Специјално за тебе, Захин signature lagenlook!

tess tess 09:21 06.04.2016

..

tess tess 09:22 06.04.2016

..

principessa_etrusca principessa_etrusca 18:08 07.04.2016

Re: Поздрав !

freehand

Ok, zbunilo me ono zvanje arhimandita i patrijaršija, kao i detalj o Svetoj gori.Uostalom - You can be what you want to be

Само да додам да интересовање за православље није реткост међу Енглезима из одрђених средина. Ако имаш времена, погледај овај видео где о Филипу Шерарду говоре принц Чарлс и владика Калистос Вер:

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:00 07.04.2016

Re: Поздрав !

Само да додам да интересовање за православље није реткост међу Енглезима из одрђених средина. Ако имаш времена, погледај овај видео где о Филипу Шерарду говоре принц Чарлс и владика Калистос Вер:

Ivan Moody je britanski kompozitor koji je, pored kompozicije, završio i pravoslavnu teologiju. čovek je pravoslava i, generalno je totalno lud za muzikom pravoslavne crkve i pravoslavljem uopšte. jako fini gospodin.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:45 08.04.2016

Re: Поздрав !

Дивно што си га се сетила. Он је радио и са Тавенером (1944-2013), а Џон Тавенер је, што је углавном познато, био православац. Мати Текла, веома образована монахиња руског порекла, преко које је и дошао у контакт са оцем Ефремом, је била његова духовна мајка.

Горе сам ставила линк за Песму за Атину, коју је компоновао за Атину Харијадес, младу глумицу која је страдала на бициклу, у саобраћају, а мајка Текла му је дала текст: стихове из православног опела и цитат из Хамлета "May flights of angels sing thee to thy rest".

Ова песма је постала веома позната када је изведена на сахрани принцезе Дајане 1997. (као и Елтонова Candle in the Wind) и овде је тај снимак:

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:15 08.04.2016

Re: Поздрав !

Ова песма је постала веома позната када је изведена на сахрани принцезе Дајане 1997

nisam to znala, prelepo je. pretužno. :(
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:30 08.04.2016

Re: Поздрав !

Била сам у Србији када је Тито умро. Када је Дајана погинула, овде сам видела репризу шока и јавног туговања, можда још у већој мери јер је била млада и лепа, а смрт неочекивана.
narcis narcis 12:00 08.04.2016

Re: Поздрав !

principessa_etrusca
Била сам у Србији када је Тито умро. Када је Дајана погинула, овде сам видела репризу шока и јавног туговања, можда још у већој мери јер је била млада и лепа, а смрт неочекивана.

jeste, samo danas niko u srbiji ne priznaje da je bio tužan kad je tito umro.
svi su postali veći ćetnici od draže
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:18 08.04.2016

Re: Поздрав !

BebaOdLonchara
Само да додам да интересовање за православље није реткост међу Енглезима из одрђених средина. Ако имаш времена, погледај овај видео где о Филипу Шерарду говоре принц Чарлс и владика Калистос Вер:

Ivan Moody je britanski kompozitor koji je, pored kompozicije, završio i pravoslavnu teologiju. čovek je pravoslava i, generalno je totalno lud za muzikom pravoslavne crkve i pravoslavljem uopšte. jako fini gospodin.


Kada je umro papa Vojtila na sahrani su se izredjale sve postojece verske zajednice sa svojim 'programom' pa kad su izasli ruski popovi i njih 10-12 pocelo da poja sve je zagrmelo od fenomenalnih, neopisivo mocnih glasova. Da se smrznes od lepote.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:17 09.04.2016

Re: Поздрав !

pa kad su izasli ruski popovi i njih 10-12 pocelo da poja sve je zagrmelo od fenomenalnih, neopisivo mocnih glasova. Da se smrznes od lepote.

znam, ali caka u pravoslavnom hrišćanstvu i jeste u "umerenoj" muzici, a ne u "lepoti muzike" jer onda uživaš u muzici, ne misliš o bogu. :) ne kažem ja da je to ružno to što rade rusi, prelepo je, ali malo beži od izvornog kanona.
G.Cross G.Cross 19:16 05.04.2016

Video killed...

Нећу о томе како сам успела да закасним на опело


Ah pa to je difnicija greske koju ne mozes da ispravis.

ни о томе где су се дели они некадашњи таксисти који су знали све корисне пречице.


Ubio ih Uber.



Srecno Generacijo.



principessa_etrusca principessa_etrusca 22:14 05.04.2016

Re: Video killed...

G.Cross
Нећу о томе како сам успела да закасним на опело


Ah pa to je difnicija greske koju ne mozes da ispravis.



Најгоре могуће, непоправљиве.

Пре неки месец сам ишла на јеврејску сахрану пријатељице, све морало да се обави за мање од 24 сата, а пошто је умрла у четвртак увече, још је све било убрзаније. Short notice, требало да стигнем Буши где је вероватно највеће јеврејско гробље у Енглеској, и тад ме неки баксуз заглавио у саобраћају да сам разматрала да спринтујем од Тависток свера до Јустона. Макар је на другом крају била кратка вожња кроз поља, возач Пакистанац који живи од довожења Јевреја на гробље.

Улетим у капелу без даха, намештајући мараму која ми спада, али још увек на време, међутим, сви су видели да сам дошла последња.

Онда рабин говорећи о Рут каже како зна да би она сигурно волела да зна ко је дошао, ко где стоји, ко је шта обукао, а нарочито да ли је неко закаснио.

Srecno Generacijo.


Не дај се, Инес!
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:03 05.04.2016

Cekaj da proverim prag tolerancije

1) Sisana latinica
2) Kaze se "Otomanska imperija"!
3) Ne kaze se "парафреналија"!
3) Ua, krive zgrade!
4) Broj tri se ponavlja.

P.S. Dobar blog.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:44 05.04.2016

Re: Cekaj da proverim prag tolerancije

marco_de.manccini

P.S. Dobar blog.


Хаха, не брини, праг толеранције ми је висок!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:59 06.04.2016

Re: Cekaj da proverim prag tolerancije

marco_de.manccini
1)P.S. Dobar blog.

Da.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:59 06.04.2016

Re: Cekaj da proverim prag tolerancije

Predrag Brajovic
marco_de.manccini
1)P.S. Dobar blog.

Da.

Хвала, драго ми је да то мислиш.
feliks.krul feliks.krul 16:51 06.04.2016

Welcome to the world of Anonymity

Поздрављам рубрику ин мемориам јер то баш недостаје српској култури.

Само замерка у вези профила "нема уноса". Пошто се стицајем околности познајемо дуго, онда осећам да имам благу предност над колегама. Заште се не "аутујеш"? Било би добро знати нешто о теби, где си рођена, где живиш, шта радиш иначе, итд. Само бејзикс наравно.

Свака част Брајовићу и Срђану они изгледа немају фирме у Панами.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:42 06.04.2016

Re: Welcome to the world of Anonymity

Хвала за јављање. За мене је новост, али ако кажеш да се познајемо, онда је то тако (мада не знам да је то икаква предност над било ким.)

Није ми намера да се специјализујем за рубрику In memoriam, нити мислим да овај текст ту спада. Он је настао спонтано, написан је у петак и углавном је бави мојим доживљајем догађаја од четвртка прошле недеље. Нажалост, остао је закључан у компјутеру на коме је цркао фен, па сам га извукла тек јуче ујутру и у брзини послала. Нећу да кажем да би за који дан ова прича била ирелевантна, али мени не би била интересантна на исти начин.
feliks.krul feliks.krul 19:16 06.04.2016

Re: Welcome to the world of Anonymity

Da li ti krpelj krpeljić zvuči poznato?
feliks.krul feliks.krul 19:09 06.04.2016

Otvoreni topik gorostas i gorostasić

Naišao sam na ovaj tekst na jednom svom starom blogu, vidim da iako menjam identitete isto mislim što i ranije.

Ruženje stradijskog naroda
by Svetislav Basara
03.06.2009.

Pročitah pre neki dan vest da je u Kulturnom cenrtu Srbije u Parizu održana promocija francuskog prevoda Domanovićevih satira i da su se iz cenjenog publikuma čuli serpstvujušči protesti (urlici, zapravo) da je nedopustivo da se u Kulturnom centru Srbije ruže Srbija i srpski narod. Ako sam dobro shvatio, gospoda ekonomski i ini emigranti su se našli uvređeni Domanovićevim satirama. Malo je apsurdno: velike Srbe povredio veliki (i sve veći) srpski pisac. Gospoda patrioti su, istina, donekle zakazali u organizaciji. Da su na promociju došli u crvenim majicama sa ćiriličnom parolom KOSOVO JE SRBIJA utisak bi bio upečatljiviji.

A šteta nikakva. U Kulturni centar Srbije u Parizu Francuzi ionako ne zalaze. Sve se to moglo odigrati i u Surdulici.

Ono što zabrinjava jeste činjenica da je Srbija o kojoj je Domanović pisao kao o Stradiji, u odnosu na ovu današnju Srbiju - koju pravo u provaliju vode šarlatani, teniseri i lopovi- bila uzor-zemlja, etalon efikasnosti, pravnog poretka i svega ostalog što jednu državu čini ozbiljnom. U vreme kada je Domanović, gorostasna figura srpske književnosti ispljuvan u „Kulturnom" centru, pisao satire - objekat patriotske pljuvačine - kralju Petru su odbijani zahtevi za kredit, a njegov sin, regent Aleksandar, ladno je gubio nekakve sudske procese.
Danas, Ćosić, recimo, ne sme ni da se tuži.
Ali tema ove kolumne nešto je sasvim drugo: zašto Srbija, kako vreme odmiče, sve više liči na Domanovićeve fantazmagorične satire?


''''
Domanovićevci i Basarovci... pomalo iskrivljena vizija sveta. Ali dominanira u Srbiji. Svi su krivci nevinih nema, borba čoveka protiv čoveka.

2009. godine vodili nas "šarlatani, teniseri i lopovi", danas isto, pre isto. Ok Basara to tako vidi. Ali meni je pitanje koliko je stvarno Domanović gorostas. Na koje li je strane jezike Domanović preveden? On je živeo između 1873 - 1908, sjeban od detinjstva preko rane smrti svoje dece i žene do svoje rane smrti. Neverovatno davno i kratko. Rođen godine u porodici seoskog učitelja u selu Ovsište kod Kragujevca. Prvo što mi pada na pamet je da moj deda počeo kao seoski učitelj u obližnjem selu Sipiću. Posle prvog svetskog rata za koji je bio previše mlad, postao je Progresivac - ateista, levičar i Jugosloven. Svo troje njegovo dece je odgajio kao komuniste. Eto on rođen dve godine pre Domanovićeve smrti. Znači već sledeća generacija u Srbiji prolazi kroz radikalnu promenu.

Inače bih voleo da saznam kakav je gorostas on bio. Mada i druga dela imaju jasne naslove:

Vođa - opsednutost vlastodržcima?
Danga - batine?
Stradija - Srbija?
Mrtvo more - Šumadija?

Kraljević Marko po drugi put među Srbima? - Ironija, ismejavanje tradicije sa naglaskom na ismejavanje? Da li misli na skulptora Ivu Meštrovića?

Razmišljanje jednog običnog srpskog vola - Uticao na Šešeljeve naslove? Podrugivanje?

Glasam za slepca - monovizija? ekstremana fokusiranost? uvek isto!

Ne razumem - ?

Ukidanje strasti - zvuči najzanimljivije

Da li će taj gorostas preživeti kao Mahabharata na primer ili Rig Veda ili Kafka? Denigracija ili ponižavanje je sve što čini Domanović i to oseća svako ljudsko biće pretpostavljam, isti osećaj kakav osećaš kad slušaš prljav trač.

Ono što je jasno je da Domanovićeve reči uznemiravaju ljude, a kome treba takva literatura? Sa druge strane, no normalan dolazi i Kulturni centar u Parizu da sluša jednog srbijanskog pisca kako ismejava ljude ali ne kroz svima razumljiv Nušićev humor. Niko im nije pročitao upozorenje, a izašli su da se zabave... u kulturni centar. Uglavnom ništa ne dopire do Basarinog narativa osim njega samog. On kao "pravi pisac" ne vidi ljude, on samo vidi neke svoje iskrivljene narative.


Danas živimo u Basarinoj Srbiji. Basirin narativ je pobedio. Šarlatani, teniseri i lopovi...





Evo dobrog kontranarativa za dekontaminaciju od gorostasa (Upozorenje - mišljenje blisko dostojevskijanstvu i ničeanstvu).



Toliko na ovaj dan Prvog avionskog bombardovanja Srbije.

freehand freehand 07:02 07.04.2016

Danima

... otkad je blog osvanuo gledam sliku koja je postavljena kao ilustracija. Ono što me interesuje jeste kojim je tehnološkim postupcima ovo izgrađeno, odnosno proizvedeno, sa svim ovim krivinama i transparencijama?
I ko, zaista, hoda i sedi u ovakvim objektima?
Što ih više gledam meni izazivaju sve veću neprijatnost, svom tom amorfnošću i utiskom da se sve vreme pomeraju, bubre i rastu.
Kao ono bežanje po livadi Vudija Alena u "Sve što ste hteli da znate o seksu", otprilike.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:44 07.04.2016

Re: Danima

Отворио си значајну тему.

Зграде Захе Хадид су као потпуно апстрактне скулптуре, а претпостављам да данас скоро све што можеш да замислиш и генеришеш компјутерским софтвером, може и да се направи у неким огромним, стадионским димензијама. Могуће је и да је ово прекретница у смислу да архитектура иде у правцу све неочекиванијег и све бизарнијег, без обзира како комуницира са корисницима.

Оно што сам видела од њене архитектуре, углавном сам видела на фотографијама, и доживљавамм је као апстрактне, лепе и занимљиве предмете.

Једина њена зграда коју знам директно и пролазим релативно често поред ње, а више пута сам била унутра је Рока галерија. Она изгледа необично и занимљиво споља, мада не и посебно "лепо", а унутрашњост је као нека футуристичка закривљена пећина, где ти зидови иду у сусрет, а плафон ти се обрушава на главу.

tess tess 08:57 07.04.2016

Re: Danima

ko, zaista, hoda i sedi u ovakvim objektima?

Ko nije osjetio prazninu staništa jednog milionera,
taj ne zna šta su praznine. Praznine Trodona.
Taj ne zna šta je kad težina zlata zjapi.
Otežalo, nepotrošno, u patini na hrastovini, neotpakovano, vrijedno i bespotrebno, bezvrijedno, kao mumuficirano
i milioneru dovoljna dva obična, smrtna, ljudska kvadrata.

Nema veze sa pitanjem ko živi u tim građevinama, žive ljudi tako kao ti ljudi.
Nego, nisam razumjela Felixa ponajbolje a čini se da je nešto interesantno.
I dva, ne interesuje me ko je Principessa, Felixe. Sviđa mi se, rekoh, :).

Ima sjajna priča "Der Gast aus Zimmer neunzehn" F. Scott Fitzgerald-a, Gost iz sobe 19, slušala sam je i kao radio dramu, uu, kako do bra..i, nemam vremena sad da potražim na engleskom i na srpskom. Tj nemam vremena da sve povežem u jedno, :).
freehand freehand 10:16 07.04.2016

Re: Danima

Једина њена зграда коју знам директно и пролазим релативно често поред ње, а више пута сам била унутра је Рока галерија. Она изгледа необично и занимљиво споља, мада не и посебно "лепо", а унутрашњост је као нека футуристичка закривљена пећина, где ти зидови иду у сусрет, а плафон ти се обрушава на главу.

"Lepo" je, znamo, pojam o kome se ne raspravlja. Ja nijednu od tih građevina nisam video uživo, ali mi fotografije, rekoh, bude teskobu i nemir. Ova prva slika koju si ovde postavila sa ovim očima sa plafona, ili su jaja elijena u pitanju već i ovako onespokojava, ne znam kako je u realnom svetu. Verovatno još teže. A ne mogu da zamislim razlog zbog kojeg bi arhitekta želeo da budi takva osećanja. U poslu kojim se ja bavim veličina proizvedenog direktno je ograničena osećajem ugrožavanja koji može da izazove. Rekao bih da tek u arhitetkturi to pravilo mora da važi.
freehand freehand 10:21 07.04.2016

Re: Danima

Ko nije osjetio prazninu staništa jednog milionera,
taj ne zna šta su praznine. Praznine Trodona.

Ok, samo su ovo institucije a ne staništa. Mada bi u njima dela naših uvaženih drugosrbijanskih uemtnika iz raznih sfera našla svoju idealnu dimenziju, u beskrajnom ehu odzvanjajućih interferencija praznina.
feliks.krul feliks.krul 12:26 07.04.2016

Re: Danima

Tess,
Nego, nisam razumjela Felixa ponajbolje a čini se da je nešto interesantno.
I dva, ne interesuje me ko je Principessa, Felixe. Sviđa mi se, rekoh, :).


Naravno da nije bitno ko je ko, ja samo dramatizujem radi zabave, inače svet bez drame postane dosadan. (Zato mi je omiljen bloger bio vladimir petrovic.)

Pre neki dan dobih knjigu od prijateljice čiji muž boluje od raka na prostati. Kniga se zove se "Gorsky" a napisala ju je londonska-beogradska spisateljica Vesna Goldsworthy (i to dođe kao nik). Evo slučajnog odabira:

"Outside, a drizzly afternoon hung half-heartedly above Chelsea like a semi-deflated balloon. I stared at the ceiling, composing, as I often do these days, my shopping list for Roman Gorsky. A had just acquired pristine first editions of A la Recherche and Ulysses, and a rare samizdat typescript of Dr Zhivago in a walnut sewing box carved especially to hide the sheaves of fading carbon copy. Under an ornate lid, the top chamber still contained needles, threads and thimbles, and a half-finished sampler of embroidery."
tess tess 12:48 07.04.2016

Re: Danima

free
Ok, samo su ovo institucije a ne staništa.

Misliš Svetilišta. Ne prave crkve prave futurističke institucije - salone za lepotu života ne tako lepog - rekao bi neko za odabrane*.

Zaha H. mi je likom harizmatična, odavno. Pamtim lik više no umjetnost, egzotičnu stamenost, i rekla bih kad je vidim da je književnica i to dobra književnica. Jaka.

Prije neku dan slušam na radiju pametnog Austrijanca, skromne pameti, odmjerene, kaže: "Zašto mi mislimo da je Islam nekakva prijetnja katoličanstvu kad je to ateizam". Hm, interesantno.

Zamisli ateističku budućnost i svetiliša kao na ovoj slici, jer i oni su ljudi sa duboko u sebi primitivnim strahovima, od smrti, dosade, gluposti, neimaštine, ko zna čega. Svetilišta kao zabrani, kao bijeg od 4 godišnja doba, dana i noći..

Drugosrbijanci su sitna šovenska autoriba za čiku milionera, Jevreja, no, ne sumnjam da bi u zlatu klesali i tele i NLO. Ali, za njega je interesantno da je imao hiljade i hiljade kvadrata, krova nad glavom, a ono nešto života pred smrt zauzimao - sa 1.70m i možda 65kg - koliko prostora na zemlji, bolestan, sam..

I tad sam prvi put vidjela kad zlatne poluge i krovove i štokove ne možeš strpati u džepove i ponijeti u grob, tj kako se s njima brže tone, a jednako umireš sam i nemoćan kao i onaj na ulici, u čamcu, vagabundo.

Mislim da je smrt - i ovaj blog sam shvatila tako kao umiranje i besmrtnost, vjeru i umjetnost - na neki nepravedan način zapostavljena u, hajde da kažem, evoluciji (oh, kako gordo zvuči :), i evolucija bez inteligencije bi bila nešto kao sirotinjska zabava)

Da, i 'Gost iz sobe 19' ilustruje ništavnost i potrebe i za 4 zida i identitetom i prazninama, ono što ostavljamo iza sebe danas, ono što sutra nismo, ej, ono sutra što možda nikada nismo ni bili.

*znam nekolicinu odabranih, apsurd izuzetnosti: morali su se naći u pravo vrijeme na pravom mjestu, ništa više.
tess tess 12:49 07.04.2016

Re: Danima

ja samo dramatizujem radi zabave

Felixe, zezaš malo, m?
:)
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:53 07.04.2016

Re: Danima

Ova prva slika koju si ovde postavila sa ovim očima sa plafona, ili su jaja elijena u pitanju već i ovako onespokojava, ne znam kako je u realnom svetu. Verovatno još teže.

У тим "очима" на плафону ја сам видела нешто као урокљиве очи, што је раширено веровање на целом Блиском Истоку.
Е сада, ко је читао Курција Малапартеа, може да има врло тешке асоцијације, какве нпр. ја имам када видим стаклене плаве очи које су заштите од урока и које се продају као сувенир из корпи на тезгама од Грчке до Ирана.
freehand freehand 12:54 07.04.2016

Re: Danima

Prije neku dan slušam na radiju pametnog Austrijanca, skromne pameti, odmjerene, i kaže: "Zašto mi mislimo da je Islam nekakva prijetnja katoličanstvu kad je to ateizam". Hm, interesantno.

Tako je Dobrica (onaj omraženi) Ćosić još u "Bajci" opisivao susret Srba-ustanika koji se u Razistoriji i čudesnim tokomn vremena unatrag susreću sa svojim potomcima koji u tenkovima JNA pokušavaju da ih razdvoje od takođe povampirenih Turaka.
"Koji ste, u šta verujete?" Pitaju đedovi-ustanici.
"Jugosloveni, ateisti!" - kažu čukunčukununuci.
"E pa bliži su nam naši Turci, oni u nešto bar veruju!" - kažu askurđeli...
tess tess 12:57 07.04.2016

Re: Danima

Ko bre omražen, :).
freehand freehand 12:57 07.04.2016

Re: Danima

(Zato mi je omiljen bloger bio vladimir petrovic.)

Ama Pižone - ti li si?
freehand freehand 13:12 07.04.2016

Re: Danima

Е сада, ко је читао Курција Малапартеа, може да има врло тешке асоцијације, какве нпр. ја имам када видим стаклене плаве очи које су заштите од урока и које се продају као сувенир из корпи на тезгама од Грчке до Ирана.

I ako jesam (čitao malapartea) zaboravio sam. Al meni ovo da se ofarba u crno i da bude mauzolej Ignacija de Lojole. Ili utroba majke elijena. Mada mu to dođe na slično.
feliks.krul feliks.krul 13:43 07.04.2016

Re: Danima

U poslu kojim se ja bavim veličina proizvedenog direktno je ograničena osećajem ugrožavanja koji može da izazove. Rekao bih da tek u arhitetkturi to pravilo mora da važi.


Daniel Libeskind je projetovao u Londonu jednu univerzitetsku zgradu, znači koriste je đaci.

Zaha Hadid je projektovala u Londonu, između ostalog, jednu osnovnu-srednju školu i velodrom. Sve te zgrade su interesante i lepe za gledanje, ne treba mistifikovati. Savremena tehnologija graditeljstva je tehnologija lego kockica, tzv. prefab koji se poslaže:

Sve je samo stvar navike, mislim na osećaj ugroženosti izazvan novim stvarima, prilikama i običajima. Inače nove školske zgrade liče na futurističke zgrade koje grade banke i multinacionale, sa jedne strane to u deci stvara osećaj ponosa jer im je škola izuzetna i drukčija od starih viktorijanskih hrpa cigala, a sa druge stvara osećaj za standarde. Kao što svi vole da se vozi najsavremenijim kolima, tako vole i da žive u pametnim zgradama. A Britanci su uvek prednjačili u hrabrosti i kad su istraživali i osvajali planetu, i kad koriste poslednju reč tehnologije. Cenim tu preduzetnost i pokretljivost, jer svaki čovek ugrožava druge čak i kad ne radi ništa, a kamoli kad preduzima nešto.

Ali slažem se sa tobom, svuda i uvek je potrebna mera i umerenost, barem u početku dok se narod ne navikne.
feliks.krul feliks.krul 13:45 07.04.2016

Re: Danima

freehand
(Zato mi je omiljen bloger bio vladimir petrovic.)

Ama Pižone - ti li si?


hi hi hi, misliš duvam u svoja jedra? try again
feliks.krul feliks.krul 13:58 07.04.2016

Re: Danima

tess
ja samo dramatizujem radi zabave

Felixe, zezaš malo, m?
:)


Tess, šta ću kad ne znam bolje.

Ne znam gde sa ulogujem u tvoje postove, savremena nemačka civilizacija mi je strana. osim naravno Ničea, Mana, Mozarta, Betovena, Direra... Dixa...

*apsurd izuzetnosti: morali su se naći u pravo vrijeme na pravom mjestu, ništa više.


Srodne duše se uvek privlače, ali stvar je u tome da se prepozna pravo mjesto i pravo vrijeme što ne može svako, ja na primjer čim prepoznam pravo vrijeme i pravo mjesto se selim dalje, jer kako drukčije da evoluiram.

oprosti, siguran sam da filološkim čistuncima ne odgovara mješanje dijalekata (ja volim zvuk jekavice, ekavice i ijekavice), pa ni jezika, a kamoli pisma, ali to ti je život na "oštrici mača" ili "vododelnici kultura" kako fenomenalno reče onaj vjernik gore.
tess tess 14:36 07.04.2016

Re: Danima

Ček, ček, ako sam dobro razumjela, smatraš me tradicionalistom i germanofilom, pravoslavkom, hm, nekakvu suprotnost Zahinom pomalo orijentalnom futurizmu.

Hm, dobro, navikla sam i na grđe pogrde, ee, ehee, :).

Minimalista sam, više no što bi čovjek rekao, ma da - na primjer juče na Princijevom blogu (carstvu i drugarstvu), smorih, hm - zašto mislim da je minimalizam tako surova svedenost, skoro ćutanje. Minimalizam je dobra koncentracija.

Individualista, konzervativan frik, u samotrvenju između visoke emocionalne inteligencije i duboke asocijalnosti, asocijalne tmine. Nisam intelektualac i nikada neću vidjeti Njujork. Eto, neću.

Ali, i ovo o Svetislavu i Domanoviću bi interesantno, ne, ozbiljno. Došao si ko fol slučajno, napisao komentar naget nad srBstvo kao patolog nad leš, izvukao neki blog od nekih tvojih identiteta, usput raskrinkavao Principessu (što nalazim da nije ok) i danas si već ljut i na mene, duriš se, malo, m?
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:51 07.04.2016

Re: Danima

Zahinom pomalo orijentalnom futurizmu.

Ово си одлично истакла. Естетика криве, што је управо њен рукопис, је као естетика арапског писма.
feliks.krul feliks.krul 16:09 07.04.2016

Re: Danima

tess
Ček, ček, ako sam dobro razumjela, smatraš me tradicionalistom i germanofilom, pravoslavkom, hm, nekakvu suprotnost Zahinom pomalo orijentalnom futurizmu.

Hm, dobro, navikla sam i na grđe pogrde, ee, ehee, :)


Naravno da nisi dobro razumela. I nisam pokušavao da raskrinkam Principessu, jer i nema šta da se raskrinka, vec samo da napomenem da je praksa da se pisac predstavi barem nekako, barem jednom rečenicom da bi se shvatio kontekst.

Evo Princija za primer. U komentaru na moju provokaciju napisao je da je "drugosrbijanac". To će ostati samo u komentarima a kad bi se napisalo u profilu odmah bi čitaocu bilo jasno piščeva ideološka orijentacija. Nisam znao da se ljudi deklarišu kao prvosrbijanci ili drugosrbijanci i da sad to treba da bude svima jasno o čemu se radi. Šta li znači biti prvočovek ili drugočovek osim za nekoga ko je ostao zamrznut u nekom davno prošlom kontekstu.
feliks.krul feliks.krul 16:21 07.04.2016

Re: Danima

freehand
Prije neku dan slušam na radiju pametnog Austrijanca, skromne pameti, odmjerene, i kaže: "Zašto mi mislimo da je Islam nekakva prijetnja katoličanstvu kad je to ateizam". Hm, interesantno.

Tako je Dobrica (onaj omraženi) Ćosić još u "Bajci" opisivao susret Srba-ustanika koji se u Razistoriji i čudesnim tokomn vremena unatrag susreću sa svojim potomcima koji u tenkovima JNA pokušavaju da ih razdvoje od takođe povampirenih Turaka.
"Koji ste, u šta verujete?" Pitaju đedovi-ustanici.
"Jugosloveni, ateisti!" - kažu čukunčukununuci.
"E pa bliži su nam naši Turci, oni u nešto bar veruju!" - kažu askurđeli...


Samo što bih dodao, da čovek u svakom trenutku mora da bira između onoga što svet ima da ponudi tako da čovekov identitet ne ostaje isti tokom života. Najbliže se približavamo identitetu kad kažemo da je sve iluzija. Ali naravno da postoje "fosili" tj. oni koji stanu u jedan začarani krug, kako je objasnio Gurdžijev, i tu ostanu dok ne dobiju odobrenje od nekog drugog ili jednostavno nikad.
tess tess 17:07 07.04.2016

Re: Danima

vec samo da napomenem da je praksa

O, Felixe, nešto je praxa neki smo i džentlmeni, zar ne? Nije pravilo nego si nemoguć, ccc.

Razbijaš mi čaroliju, zovimo je iluzijom, zovimo je sad vala i lonče, :).

Felixe, Germani vole "pažnju na nešto, oprez", u svemu: od poribanog i klizavog poda u tržnom centru do opreza u prvoj predpremijernoj predstavi "dal će sve pasati", "od suflera do rasvjete, od stolara do vlasuljara i glavne glumice", il opreza u prvom radu pogona, oprez sa tim jednim šrafom, malecnom maticom, oprez u saobraćaju, u reformi, u školi, oprez na Net-u (p.s. ima manijaka), jao na skijanju, samo opominju: imate dobru opremu, vozite prebrzo, povređujete se i znate li koliko košta helikopter? Hm, ne znam dal čovjek koji drži do sebe barem jednom dnevno ne kaže "budimo oprezni, pažljivo, obratimo pažnju", evo, prvo pravilo, besplatno, od germanofila i pravoslavke, što je opet najteže naš slavenski paganizam disciplinovati. Misli da bi Đinđić razumio na šta sad mislim. Pade mi on nešto na pamet.

Drugo, ovo što ti radiš, ovo neoprezno insistiranje nije pravilo. Kakvo pravilo? Gdje je pravilo? Gdje piše da ja želim da znam ko si ti il ko je ona? Imam li pravo da ne znam? Ček, evo hoću nešto da ne znam, dal je to vrlina? Ako jeste, a jeste, kod Germana je 'gledanje svojega posla' kulturna vrlina, kako znatiželju definišemo? Kao manu, il kategoriju za one što se dosađuju malo više.

Evo Princija za primer


Ma Princi, eh Princi, on je drugosrbijanac onoliko koliko je prvosrbijanac, jednako, estradno jednako. Princi je Jugosloven sa Novog Beograda, Beograđanin (Da li si gledao advokata Srđu Popovića, u emisiji Aleksandra Stankovića, pitam, on je bio predstavnik druge Srbije. Ali je u toj emisiji bio vjerovatno poslednji živi građanin aristokratskog Beograda i Kraljevine Jugoslavije, za sebe sam reče da je Jugosloven. No, ima mala caka, mali nauk, mi iz Bosne Srbi odlično znamo kako te perspektive ptičije iz Zagreba i Beograda bacaju - da ne kažem pucaju - poglede odozgo na nas tj preko naših glava, vukojebina i malih života), u Londonu imperijalista, u Kanadi humanista, da je u Parizu tamo bi bio komunista i Italijan. Princi je veliki Rus, :).
feliks.krul feliks.krul 19:12 07.04.2016

Re: Danima

O, Felixe, nešto je praxa neki smo i džentlmeni, zar ne? Nije pravilo nego si nemoguć, ccc.

Razbijaš mi čaroliju, zovimo je iluzijom, zovimo je sad vala i lonče, :).

Felixe,


Tesso, Tesso, razbijaš me u koncept svojom germanofilsko pravoslavnom mudrošću. O čemu sad da pišem?
freehand freehand 20:32 07.04.2016

Re: Danima

Sve je samo stvar navike, mislim na osećaj ugroženosti izazvan novim stvarima, prilikama i običajima.

Nisam govorio o osećaju ugroženosti novim stvarima, prilikama i običajima. Tako da je projekcija možda ok, samo nije moja.
Ali slažem se sa tobom, svuda i uvek je potrebna mera i umerenost, barem u početku dok se narod ne navikne.

Uvek. Tales i ja mislimo da je mera osnov svega.
tess tess 20:57 07.04.2016

Re: Danima

Tesso, Tesso,

A ne, nemoj ti meni da tepaš, jel vidiš šta radiš, jel vidiš da si nemoguć? :))
Razmišljam, ček, šta ako griješim, šta ako svi znaju sve, samo ja ne, m? Vidi, vrlo moguće. Šta šta? Vrlo moguće da nemam pojma al se hrabro pravim pametna, :). I ne bi mi bilo prvi put, :).
freehand freehand 20:58 07.04.2016

Re: Danima

Vrlo moguće da nemam pojma al se hrabro pravim pametna, :). I ne bi mi bilo prvi put, :).

Kakvo bućkalo...
tess tess 21:00 07.04.2016

Re: Danima

Šta je bućkalo? Nešto za ribolov?
freehand freehand 21:05 07.04.2016

Re: Danima

tess
Šta je bućkalo? Nešto za ribolov?

To je kao kad moja hanuma kaže nešto poput "Pa nisam ni ja uvek u pravu" pa čeka ko će prvi da zagrize i da onda deset dana bude bez ručka, ide neopran i neopeglan a i meni oči da izvadi.
tess tess 21:16 07.04.2016

Re: Danima

free
To je kao kad moja hanuma kaže nešto poput "Pa nisam ni ja uvek u pravu" pa čeka ko će prvi da zagrize i da onda deset dana bude bez ručka, ide neopran i neopeglan a i meni oči da izvadi.

Pretpostavih, nisam sigurna, i plovke i mušice i udicu i olovo i rolu i silk znam da smo imali u rancu, tj sve mi prođe kroz glavu.
Ma ne, nije bilo bućkalo, Felix je fin čudak, ne bi me naljutio, i teško da bi mi pamet vrijeđao i ostao bez večere, hm, teeško, morao bi smisliti originalnije psine, :).
Jednostavno pomislih da sam se mnogo raspisala a ima vas ovde mudrijih, da ne kažem lukavijih. Il? Pa da i ja gledam svoja posla, :).
tess tess 21:18 07.04.2016

Re: Danima

Ako nije kasno, ne, :).
narcis narcis 21:22 07.04.2016

Re: Danima

, i plovke i mušice i udicu i olovo i rolu i silk znam da smo imali u rancu, tj sve mi prođe kroz glavu.

som se vata na bućkalo
tess tess 21:25 07.04.2016

Re: Danima

E, to je, brat i ja pecali pastrmke, :)
I borovinu.
:)
narcis narcis 09:22 08.04.2016

Re: Danima

vec samo da napomenem da je praksa da se pisac predstavi barem nekako,

ja omatore ovdi na blog i nevido tu praxu
feliks.krul feliks.krul 10:40 08.04.2016

Re: Danima

tess
free
To je kao kad moja hanuma kaže nešto poput "Pa nisam ni ja uvek u pravu" pa čeka ko će prvi da zagrize i da onda deset dana bude bez ručka, ide neopran i neopeglan a i meni oči da izvadi.

Pretpostavih, nisam sigurna, i plovke i mušice i udicu i olovo i rolu i silk znam da smo imali u rancu, tj sve mi prođe kroz glavu.
Ma ne, nije bilo bućkalo, Felix je fin čudak, ne bi me naljutio, i teško da bi mi pamet vrijeđao i ostao bez večere, hm, teeško, morao bi smisliti originalnije psine, :).
Jednostavno pomislih da sam se mnogo raspisala a ima vas ovde mudrijih, da ne kažem lukavijih. Il? Pa da i ja gledam svoja posla, :).


Što se tiče znanja i neznanja prvo što moraš da shvatiš kad dolaziš iz šumske je da si ovde na blogu u raljama inteligencije - cvijetom srpskog naroda a takođe i u raljama "intelligence service-a" kako bi se lijepo reklo na engleskom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana