Reč i slika| Život

Boje i simboli

jednarecfonmoi RSS / 13.04.2016. u 15:19

pZKUHqs.jpg

Ogromna prostranstva kosmosa u večnoj tami i svetlošću udaljenih galaksija nasuprot bojama planete Zemlje. Putuju sa nama kroz vreme od kad je sveta i veka. Oko nas su svuda, ali koliko razmišljamo o njima? Kaleidoskop, davno zaboravljena igračka.

  Ljubičasto, boja vidovidosti, mešavina crvene iskonske snage, krvi i nebesko plavog, boja u koju je obučen Isus Krist za vreme muka (na srednjovekovnim slikama) kao simbol poistovećenja Oca i Sina (zemaljsko i nebesko), boja umerenosti, ravnoteže zemlje i neba, ljubavi i mudrosti.
  Zelena, spoj toplog i hladnog, boja biljaka, simbol pokretanja pojavnog, posebno u proleće. Boja nade ali i besmrtnosti u obliku zelene grančice, u heraldici boja civilizovanog, radosti i obilja.
  Žuta, boja sunca i svetla, ona koju ne možeš ugasiti, sjaj zvezda, boja klasja, ali ponekad i slabljenja, starosti... U jesen kad lišće požuti, simbol ljubomore (zlatna jabuka trojanskog rata), boja kraljeva i careva i boja zlata-bogatstva.
  Crvena- boja krvi i rata, boja strasti, prema alhemičarima-nebo crvene boje kad polako nestaje dan u zalasku sunca je simbol ključanja i obnove bića ili dela. Crveno more simbol stomaka u kojem se život i smrt u preplitanju pretvaraju jedno u drugo, simbol vatre, ali i ljubavi.
 Plavo-simbol beskraja, sačinjena, kad pogledamo nebo, skoro od praznine, kao i kad vodu gledamo, hladna boja, prikaz neba i mora, stavljanje skarabeja tirkiznog namesto preminulog faraona, umesto srca, kao i kod astečkih vladara, ne asocira li na obnovu?

 Boje kad izostanu u nekom fantastičnom koloritu, tmuran dan, sivo nebo, ljudi u tamnim kaputima, sivkasti soliteri, to utiče na nas. Osivi nas bar na trenutak. Fale nam.
 Kao potpuni kontrast ovoj slici je podvodni svet Crvenog mora. Mene podjednako oduševljava na slici, ali i nekad izvučem iz sećanja ono sto sam videla uživo. Moj susret sa babulom (tako nekako) ne mrda iz mojih misli. U neverici i negodovanju što nas tu šetkaju po nekom ostrvu sa masom turista, zaronila sam u plićak. "Ma,da, evo sad će da se pojavi neka šarena riba pored ovoliko ljudi, kako da ne." A onda, kad se nisam udavila trenutno. Ispred mene je polako plivala u potpunom miru, u mešavini parisko plave i drečavo zelene, sa mojom omiljenom nijansom roze negde na repu i par žutih tačkica!
 Dok ovo pišem, meni je opet osmeh na licu, isti kao tog trenutka kad sam je videla.
 Ako bih morala da izdvojim boju koju najviše volim, koja me odmah obraduje, to je pink, fuschia, tamno drečavo roze, boja poneke bugenvilije ili ruže. Neverovatno kako utiče na mene kad vidim lampu, igračku, a tek haljinu ili cipele te boje! Kao da sam pojela parče čokolade. Endorfin se zaleti do u beskonačno.
 Kažu da ekstrovertni ljudi vole žive boje a introvertni one smirenije. Ne znam da li je tačno ali moj rođak je užasnut svime što nije teget, sivo, eventualno bordo. Jednom mi je kupio rolku zelene boje da me obraduje, za njega je to bilo drečavo. Divna rolka uz telo, a boja školske table.
 Koja boja vas raduje, o kojoj razmišljate, kojom biste se okružili a od koje možda pobegli?

Tagovi



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milojep milojep 16:40 13.04.2016

Portret života mog



Djordje Balasevic

Portret zivota mog


Mesec prosipa bokal fosfora
vitraz mraza na oknu prozora
jedne noci ko ova znace Bog
doslikacu portret zivota svog

Silueta se davno nazire
neko uzdahne, neko zazire
isto vide, a razno tumace
djavo prste u farbu umace

Ref.
Prave si boje dodala
na taj portret zivota mog
talase plave, nijansu lave
vrtloge zelenog

I lila tamnu ceznjivu
i boju breskve neznu
i sramezljivu
setno sivu nepogresivu

Roze nadjoh medj' starim pismima
modru vrpcu nad teskim mislima
ukrah ridju iz pera drozdova
laki purpur iz prvih grozdova

Uzeh oker sa svece svecarske
drap sa svilene masne becarske
mrku s tambure tuznih tonova
a cinober sa nosa klovnova

Ref.

A crnu nisi stedela
ali bez nje bi bela
jos izbledela
bez crne bela ne bi vredela

Srce je moje napuklo
k'o kora starog bagrema
al' u tvom oku
kao lane zadrema

I jedva kao sapat ti
nicu po uglovima
zlatne paprati
pramen sna u sliku navrati

Vetar dokono senke spopada
huk u ambis tisine propada
jedne noci k'o ova, znace Bog
doslikacu portret zivota svog
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:04 13.04.2016

Re: Portret života mog

milojep


Djordje Balasevic

Portret zivota mog


Mesec prosipa bokal fosfora
vitraz mraza na oknu prozora
jedne noci ko ova znace Bog
doslikacu portret zivota svog

Silueta se davno nazire
neko uzdahne, neko zazire
isto vide, a razno tumace
djavo prste u farbu umace

Ref.
Prave si boje dodala
na taj portret zivota mog
talase plave, nijansu lave
vrtloge zelenog

I lila tamnu ceznjivu
i boju breskve neznu
i sramezljivu
setno sivu nepogresivu

Roze nadjoh medj' starim pismima
modru vrpcu nad teskim mislima
ukrah ridju iz pera drozdova
laki purpur iz prvih grozdova

Uzeh oker sa svece svecarske
drap sa svilene masne becarske
mrku s tambure tuznih tonova
a cinober sa nosa klovnova

Ref.

A crnu nisi stedela
ali bez nje bi bela
jos izbledela
bez crne bela ne bi vredela

Srce je moje napuklo
k'o kora starog bagrema
al' u tvom oku
kao lane zadrema

I jedva kao sapat ti
nicu po uglovima
zlatne paprati
pramen sna u sliku navrati

Vetar dokono senke spopada
huk u ambis tisine propada
jedne noci k'o ova, znace Bog
doslikacu portret zivota svog


Prave boje, prava rec :)
docsumann docsumann 18:32 13.04.2016

Re: Portret života mog


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:59 13.04.2016

Aki car

Da nije bilo kuminog sina, posle dva sata mog mucenja da postavim sliku iznad bloga, ne bi je ni bilo.

I sad znam zasto mu je wi fi - Aki car :)
docsumann docsumann 18:17 13.04.2016

boje su varljive


crno & bijelo su drum n bass vizuelnih emanacija. bazična postavka, kostur, esencija ...
no, iako sam preferiram stvaranje u monohromatskoj postavci stvari, postoje slikari čiji me raskošni kolorit opčinjava.

recimo, Gerhard Rihter, jedamn od najvećih apstraktnih slikara današnjice





jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:38 13.04.2016

Re: boje su varljive

Docs, namerno ne spomenuh crnu i belu da ne odu onda komentari iskljucivo u prqvcu polemike da li su crno i belo zaista boje...

A ovu prvu sliku koju si postavio znAm od negde, lepa je.

Oduvek sam volela kontrast podova crno bele boje u dvorcima, u kontrastu sa bojama okolo.Nazalost, nisam uspela da nadjem sliku sad.
nsarski nsarski 18:49 13.04.2016

Re: boje su varljive

recimo, Gerhard Rihter, jedan od najvećih apstraktnih slikara današnjice


recimo Gerhard Richter i jedan od najboljih portreta (cerka Betty) koje znam...
milojep milojep 18:50 13.04.2016

Re: boje su varljive

čiji me raskošni kolorit opčinjava.



Ja sam ipak i za malo forme a još ako je domaća ...Stojan Milanov





jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:09 13.04.2016

Re: boje su varljive

nsarski
recimo, Gerhard Rihter, jedan od najvećih apstraktnih slikara današnjice


recimo Gerhard Richter i jedan od najboljih portreta (cerka Betty) koje znam...



Zanimljivo je nacin kako smo ovde uvuceni u sliku, sa nama se poigrava, cinimo se nemocnim sami sebi da spoznamo lice devojke.

Ostaje nam da zamisljamo.

Vermer ima portreta gde se vide ledja, ali ipak nas nije toliko "mucio", lice nije ostalo tajna.
docsumann docsumann 19:36 13.04.2016

Re: boje su varljive

Docs, namerno ne spomenuh crnu i belu da ne odu onda komentari iskljucivo u prqvcu polemike da li su crno i belo zaista boje...


možda i nisu (s striktno fizičkog aspekta recimo) ali za nas imaju taj isti emotivni fidbek kao i regularne boje.
docsumann docsumann 19:41 13.04.2016

Re: boje su varljive

nsarski
recimo, Gerhard Rihter, jedan od najvećih apstraktnih slikara današnjice


recimo Gerhard Richter i jedan od najboljih portreta (cerka Betty) koje znam...


docsumann docsumann 19:54 13.04.2016

Re: boje su varljive

Stojan Milanov


na ovim slikama prosto možeš da vidiš zakonitost po kojoj je apstraktno slikarstvo nastajalo iz pejzažnog, kao recimo kod Kandijskog.







jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:02 14.04.2016

Re: boje su varljive


docsumann docsumann 18:24 13.04.2016

aps trakt akcija




Lisa Corinne Davis - Loony Plot
jinks jinks 19:56 13.04.2016

...

Interesatno kako su mnogi pokušali da protumače značenje i jezik boja - čak se i Gete u tome oprobao.

Takođe, zanimljiv je i pristup K. Junga, koji je bojama označavao određene razvojne faze u čoveku.
docsumann docsumann 20:07 13.04.2016

Re: ...

Interesatno da su mnogi pokušali da protumače značenje i jezik boja - čak se i Gete u tome oprobao.


Geteova teorija boja se odnosila na subjektivnost našeg viđenja boja ( tvoja i moja vizija plave, uopšte ne moraju da budu ni slične, a kamoli iste).
no kako je naša hromatska šema ustaljena, sa svim tim svojim međusobnim ličnim "pomacima" u fazi, ona je ujedno i dosljedna (ako je tvoja oker ista kao i moja zelena, a moja oker kao tvoja plava, mi ćemo u međusobnoj komunikaciji uvijek koristiti ustaljenu nominaciju i neće dolaziti do nesporazuma, bar što se boja tiče )
cassiopeia cassiopeia 20:14 13.04.2016

Re: ...

jinks
Interesatno da su mnogi pokušali da protumače značenje i jezik boja - čak se i Gete u tome oprobao.

Takođe, zanimljiv je i pristup K. Junga, koji je bojama označavao određene razvojne faze čoveka.


Meni je najzanimljiviji sistem Aura Soma, kolorterapija je deo tog učenja.

Mi smo boje koje biramo :)
jinks jinks 20:29 13.04.2016

Re: ...

Jung je na primer govorio da je crna boja primarnog neuređenog stanja. Siva označava nagoveštaj svesti, odnosno početak formulisanja svesnog sadržaja na osnovu onoga što se trenutno nalazi u neuređenom stanju.

Crvena označava zagrevanje, formiranje, imenovanje nekog svesnog sadržaja, odnosno argument u prilog formulisanja nekog svesnog sadržaja.

Interesantno je značenje žute boje ... koliko se sećam, ona neretko predstavlja kontra-argument prilikom formulisanja nekog svesnog sadržaja, odnosno negaciju tog sadržaja.

Plava označava hlađenje i vraćanje dela svesnog sadržaja u more nesvesnog.

A pitanje je i šta bi u tom kontekstu mogla znači bela boja, ne znam, alterego, neko buduće, novo i bolje stanje.

Sad, uzmite sve ovo napisano vrlo uslovno, pošto sam pisao po sećanju :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:33 13.04.2016

Re: ...

jinks
Jung je na primer govorio da je crna boja primarnog neuređenog stanja. Siva označava nagoveštaj svesti, odnosno početak formulisanja svesnog sadržaja na osnovu onoga što se trenutno nalazi u neuređenom stanju.

Crvena označava zagrevanje, formiranje, imenovanje nekog svesnog sadržaja, odnosno argument u prilog formulisanja nekog svesnog sadržaja.

Interesantno je značenje žute boje ... koliko se sećam, ona neretko predstavlja kontra-argument formulisanju nekog svesnog sadržaja, odnosno negaciju tog sadržaja.

Plava označava hlađenje i vraćanje dela svesnog sadržaja u more nesvesnog.

Sad, uzmite sve ovo napisano vrlo uslovno, pošto sam pisao po sećanju :)


:)
docsumann docsumann 20:35 13.04.2016

Re: ...


ima o tome ( i tome sličnom) jedna fina knjižica Kandijskog " O duhovnom u umjetnosti".

u njoj upravo govori o psihološkom značenju boja, linija i sl.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:35 13.04.2016

Re: ...

cassiopeia
[b][/b]


Meni je najzanimljiviji sistem Aura Soma, kolorterapija je deo tog učenja.

Mi smo boje koje biramo :)



What the Aura-Soma Colors Mean

Red: Energy, grounding, survival issues and the material side of life.

Coral: Unrequited love.

Orange: Independence/dependency. Shock. Trauma. Deep insight and bliss.

Gold: Wisdom and intense fear

Yellow: Acquired knowledge

Olive: Creating a space for clarity and wisdom.

Green: Space. Search for truth. Panoramic consciousness.

Turquoise: Mass media/group communication. Creative communication (art).

Blue: Peace and communication.

Royal blue: Knowing why one is here.

Violet: Spirituality. Healing. Serving others.

Magenta: Love for the little things in daily life.

Pink: Unconditional love. Caring.

Clear (white): Suffering and the understanding of suffering.
emsiemsi emsiemsi 05:32 14.04.2016

Re: ...

jednarecfonmoi
cassiopeia
[b][/b]


Meni je najzanimljiviji sistem Aura Soma, kolorterapija je deo tog učenja.

Mi smo boje koje biramo :)



What the Aura-Soma Colors Mean

Red: Energy, grounding, survival issues and the material side of life.

Coral: Unrequited love.

Orange: Independence/dependency. Shock. Trauma. Deep insight and bliss.

Gold: Wisdom and intense fear

Yellow: Acquired knowledge

Olive: Creating a space for clarity and wisdom.

Green: Space. Search for truth. Panoramic consciousness.

Turquoise: Mass media/group communication. Creative communication (art).

Blue: Peace and communication.

Royal blue: Knowing why one is here.

Violet: Spirituality. Healing. Serving others.

Magenta: Love for the little things in daily life.

Pink: Unconditional love. Caring.

Clear (white): Suffering and the understanding of suffering.

Лајк !
docsumann docsumann 20:22 13.04.2016

jedan izuzetan slikar


minimalista, izuzetnog senzibiliteta, nenadmašan u sugestiji prostora (kako spoljašnjeg tako i onog intimnog, unutrašnjeg , emotiovnog) sa svega nekoliko svedenih površina, manje-više ujednačeno obojenih ....Nicolas de Stael







milojep milojep 21:51 13.04.2016

Re: jedan izuzetan slikar


minimalista, izuzetnog senzibiliteta, nenadmašan u sugestiji prostora (kako spoljašnjeg tako i onog intimnog, unutrašnjeg , emotiovnog) sa svega nekoliko svedenih površina, manje-više ujednačeno obojenih ....Nicolas de Stael


U ovome stvarno ima nečega, i još mi je ona prva najzanimljivija!? Hm al' mislim da ima mnogo fušera koji bi sa slikama 'sličnim' ovome da urade nešto...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:55 13.04.2016

Izgubljena knjiga mog detinjstva

docsumann

minimalista, izuzetnog senzibiliteta, nenadmašan u sugestiji prostora (kako spoljašnjeg tako i onog intimnog, unutrašnjeg , emotiovnog) sa svega nekoliko svedenih površina, manje-više ujednačeno obojenih ....Nicolas de Stael









Ove slike podsetile su me na nesto sto mi se ponekad javi u secanju.Ko zna, mozda znas odgovor.Hodamo sad kroz maglu zajedno.
Bila je jedna knjiga, mislim da je britanski autor, neka deca, braca i sestre, neko brdo, i sve je sivkasto, slican nacin slikanja kao na ovim slikama.Deca su imala dzempere razlicitih boja.

I to je nazalost sve cega se secam.Volela sam tu kjigu jako, ove slike su je ponovo dovele u moje misli.

Znam da ce tesko neko prepoznati, ali eto....
anfieldroad anfieldroad 01:11 14.04.2016

Re: jedan izuzetan slikar



Okej, to može da bude postmoderni fazon kapiranja apstrakcije. Mislim da su slikari bili duboko uvređeni pojavom fotke. Tako su ušli u impresionizam, pa u fovizam pa u apstrakciju. Da ne pominjemo Dadu i sl. Ubeđen sam da je to-to i to je sve. Slikari se sada vraćaju formi, ali kroz i preko apstrakcije. To ja vidim gore. Nema mnogo filozofije, samo ponuda i potražnja (da se ne naljute slikari!)
docsumann docsumann 05:25 14.04.2016

Re: jedan izuzetan slikar

Nicolas de Stael


je inače bio jedna suptilna i krkhka umjetnička duša. i pored sve slave i priznanja od strane kritike i publike sam je okončao sopstveni život.

a bio zgodan i žene ga volješe ...

anja99 anja99 21:08 17.04.2016

Re: jedan izuzetan slikar

..Nicolas de Stael




pa gde me nadje, pa lično ga ljubim, pa išla u Antib I zbog njega.....





alselone alselone 20:43 13.04.2016

Boje

Ja sam operisan od boja. Sve vidim osmobitno.

tasadebeli tasadebeli 20:44 13.04.2016

Успешно окачена слика!

Лепо ја кажем да су деца паметнија од нас.











П.С. - Поздрави рођака и реци му да има сапатника на овоме свету.

(Кас, Џинкс, Докс... Шта кажу те теорије о људима који не трпе ништа што није сиво и тегет?)
alselone alselone 20:45 13.04.2016

Re: Успешно окачена слика!

Шта кажу тет теорије о људима који не трпе ништа што није сиво и тегет?


Kazu da su predugo ziveli pod komunizmom.
tasadebeli tasadebeli 20:54 13.04.2016

Re: Успешно окачена слика!

alselone
Шта кажу тет теорије о људима који не трпе ништа што није сиво и тегет?


Kazu da su predugo ziveli pod komunizmom.


Што и не мора обавезно бити нешто лоше, зар не?

Реци ми само, тај комунизам, где је то? Јел' то место или неко стање?

И да ли је то икада и постојало ван снова?


alselone alselone 20:59 13.04.2016

Re: Успешно окачена слика!

Што и не мора обавезно бити нешто лоше, зар не?


Ne, slazem se, pogotovo ako se poredi sa nekim kasnijim godinama. mislim da bi mnogi menjali recimo devedesete za neke ranije.

Ali dobro, sto se tice boja, komunizam je tu stvarno fulao, to cak i ja sa mojim smislom za boje mogu da primetim.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:06 13.04.2016

Re: Успешно окачена слика!

tasadebeli
Лепо ја кажем да су деца паметнија од нас.











П.С. - Поздрави рођака и реци му да има сапатника на овоме свету.

(Кас, Џинкс, Докс... Шта кажу те теорије о људима који не трпе ништа што није сиво и тегет?)


Taso,Taso znao si za muke moje:) Da, pa kazem nije cudo da ima taj nik dete Akicar:)

Ovo za boje, rodjaka, tebe, moram da razmislim sta bi nam sve moglo kasti:)
docsumann docsumann 21:15 13.04.2016

Re: Успешно окачена слика!

Шта кажу те теорије о људима који не трпе ништа што није сиво и тегет?


moja omiljena kombinacija - mirne boje na sebi (teget i siva, recimo), a eksplozije boja u glavi
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:49 13.04.2016

Re: Успешно окачена слика!

Ja volim na sebi jake boje ali u kombinaciji sa smirenim.

Kad crtam, u principu, slicno,najcesce.
tasadebeli tasadebeli 22:12 13.04.2016

Re: Успешно окачена слика!

alselone

Ali dobro, sto se tice boja, komunizam je tu stvarno fulao, to cak i ja sa mojim smislom za boje mogu da primetim.


Сети се само оних кинеских плавих блуза и панталона, једнообразних... Ко би рекао да ће они једннога дана да покупују све што могу на Западу.

А јеси ти морао да носиш оне плаве блузе у школи? Ја јесам. (Млађи си од мене, па питам. Не знам са којом генерацијом је прекинута та пракса у нашим школама.)

А моја сестра која је чак 14 година старија од мене, морала је у гимназији да носи црну кецељу са значком (као беџ) на којем је писало која је гимназија у питању.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:17 13.04.2016

Re: Успешно окачена слика!

tasadebeli
alselone

Ali dobro, sto se tice boja, komunizam je tu stvarno fulao, to cak i ja sa mojim smislom za boje mogu da primetim.


Сети се само оних кинеских плавих блуза и панталона, једнообразних... Ко би рекао да ће они једннога дана да покупују све што могу на Западу.

А јеси ти морао да носиш оне плаве блузе у школи? Ја јесам. (Млађи си од мене, па питам. Не знам са којом генерацијом је прекинута та пракса у нашим школама.)

А моја сестра која је чак 14 година старија од мене, морала је у гимназији да носи црну кецељу са значком (као беџ) на којем је писало која је гимназија у питању.



Moram da priznam, sta cu.Uvek mi bila lepa ona karmin crvena boja pionirske marame.
alselone alselone 22:21 13.04.2016

Re: Успешно окачена слика!

А јеси ти морао да носиш оне плаве блузе у школи?


Nisam, mi smo propustili to zadovoljstvo. Mislim da smo mi cak bili poslednja generacija pionira.

Bio je ovde jednom blog o djackim uniformama. Ako se dobro secam jedan od epskjih fajtova.
Черевићан Черевићан 21:43 13.04.2016

мое бое

плаво ми море небо ми плаво
галеб у леету и он се плави
плаве ми куће и сунце плаво
шарене биљке . . ено се плаве
трава к'о трава и она плава
све ми се плави
у плавој глави

ја Свет посматрам очима плавим
па све што спазим све ми се плави

снови у глави
и они....плави
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:55 13.04.2016

Re: мое бое

Черевићан
плаво ми море небо ми плаво
галеб у леету и он се плави
плаве ми куће и сунце плаво
шарене биљке ено се плаве
трава ко трава и она плава
све ми се плави
у плавој глави

ја Свет посматрамочима плавим
па све шро спазим све ми се плави

снови у глави
и они....плави


Sjajno:))))) Svidjaju mi se ovi plavi stihovi,bas.

Zao mi da ne umem da ofarbam sad ova slova u tirkiz.

Evo jedno more ~ ~~~ ~.~~ ~~ ~
silver silver 07:57 14.04.2016

Još

jedan divan blog, draga Jednarec :)

Tvoja omiljena boja sasvim ti odgovara, upravo sam čitala o cvetu fuschia, otkrivenom na dalekim Karibima i zamišljala te predele intezivnih boja.



Možda ima istine u rečima tvog rodjaka kada su u pitanju introvertni/ekstrovertni ljudi. Pripadam prvoj grupi :) Čak i u sivilu, tmurnom danu, kako si opisala, ja često nalazim draž, podstaknuta da razmišljam, tada unutrašnji svet ideja i osećanja postaje izuzetno bogat. Ipak, dajem ustupak jarkoj boji, volim je kao mali detalj, mislim da tako sabijena dobija posebnu simboliku i jačinu.

Ako izaberem vizuelno da dočaram takvu ličnu estetiku, izabrala bih upravo kosmos :) Ogromno tamno prostranstvo i u njemu planete i zvezde neopisivo lepih boja.



Veliki pozdrav i preporuka :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:04 14.04.2016

Re: Još

Hvala puno na ovom potpuno licnom i divnom komentaru Silver.

Ulepsala si mi jutro.

A vidis, za siv dam, bas sam rekla nekom skoro, ako ide puna suncaninh i pojavi se jedan, ali samo jedan siv, tada mi prija,Jer deo moje duse naginje seti.

Nije cudo da si u Engleskoj, ne znam da li si ikad bila u Vindzoru? Verovatno jesi.Tamo mi je to sivo nebo prijalo.Sedeli smo na onoj nekoj ogromnoj livadi blizu, u pozadini vidis dvorac, zelena trava oko nas i gore sivkasto-plavicasto britansko nebo.
emsiemsi emsiemsi 13:27 14.04.2016

Re: Još

silver
jedan divan blog, draga Jednarec :)

Tvoja omiljena boja sasvim ti odgovara, upravo sam čitala o cvetu fuschia, otkrivenom na dalekim Karibima i zamišljala te predele intezivnih boja.



Možda ima istine u rečima tvog rodjaka kada su u pitanju introvertni/ekstrovertni ljudi. Pripadam prvoj grupi :) Čak i u sivilu, tmurnom danu, kako si opisala, ja često nalazim draž, podstaknuta da razmišljam, tada unutrašnji svet ideja i osećanja postaje izuzetno bogat. Ipak, dajem ustupak jarkoj boji, volim je kao mali detalj, mislim da tako sabijena dobija posebnu simboliku i jačinu.

Ako izaberem vizuelno da dočaram takvu ličnu estetiku, izabrala bih upravo kosmos :) Ogromno tamno prostranstvo i u njemu planete i zvezde neopisivo lepih boja.



Veliki pozdrav i preporuka :)

Лепо !
Успут --- ја волим светло-плаву боју.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:43 14.04.2016

Malo o nijansama boja

Koliko samo razlicita nijansa jedne boje moze da donese sasvim drugi dozivljaj.

Za mene je plava skoro uvek asocijacija na tirkizno, skarabej, more, nebo..

A pogledajte samo turobno plavu sa Pikasovih slika iz Plave faze(perioda)

Na tim slikama plava pokazuje svu teskobu kako,likova koje slika, tako njegovo stanje u dusi zbog situacije u kojoj se tada nalazio.Siromastvo, nepriznatost.Jednom je rekao da je "usao" u tu fazu zbog smrti (samoubistva) dobrog prijatelja, koji je pak ubio i devojku zbog neuzvracene ljubavi.

Kazu da je u to vreme Pikaso iskljucivo nosio plavu odecu.Pretpostavljam ove neke sumorne nijanse,
riply riply 11:06 14.04.2016

kad pomenu kaleidoskop

obozavala sam ih. I čudi me da se ta igračka ne može više naći, tražila sam u kineskoj radnji vjerujući da oni mogu imati tu fascinantnu plastiku.
Koliko sam bila očarana njima, pamtim da sam kao ne baš tako mala, uvalila kažiprst da istražim sadžaj, prst se zaglavio i otekao, a otac spasitelj me oslobodio uz asistenciju čekića
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:17 14.04.2016

Re: kad pomenu kaleidoskop

riply
obozavala sam ih. I čudi me da se ta igračka ne može više naći, tražila sam u kineskoj radnji vjerujući da oni mogu imati tu fascinantnu plastiku.
Koliko sam bila očarana njima, pamtim da sam kao ne baš tako mala, uvalila kažiprst da istražim sadžaj, prst se zaglavio i otekao, a otac spasitelj me oslobodio uz asistenciju čekića



Joj, Riply, jadan tvoj prstic tada:(

Da, prosto nisi mogao da se otmes zelji da vidis sta je unutra, znam osecaj.

Znas sta, sad ovako kroz maglu, ja mislim da ipak videh kod kineza ali ima tome par godina vec.Kao da je spolja drven bio al ne plastican.

Ako ikad negde vidim, kazem ti obavezno:)
milojep milojep 17:09 14.04.2016

Re: kad pomenu kaleidoskop

Ogromna prostranstva kosmosa u večnoj tami i svetlošću udaljenih galaksija nasuprot bojama planete Zemlje. Putuju sa nama kroz vreme od kad je sveta i veka. Oko nas su svuda, ali koliko razmišljamo o njima? Kaleidoskop, davno zaboravljena igračka.



Reči jesu moje igračke, cakle mi seu glavi kao oni šareni
staklići kaleidoskopa i svaki put mi je druga slika u očima kad
zažmurim.

Balašević naravno
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:49 14.04.2016

Re: kad pomenu kaleidoskop

milojep
Ogromna prostranstva kosmosa u večnoj tami i svetlošću udaljenih galaksija nasuprot bojama planete Zemlje. Putuju sa nama kroz vreme od kad je sveta i veka. Oko nas su svuda, ali koliko razmišljamo o njima? Kaleidoskop, davno zaboravljena igračka.



Reči jesu moje igračke, cakle mi seu glavi kao oni šareni
staklići kaleidoskopa i svaki put mi je druga slika u očima kad
zažmurim.

Balašević naravno


He,he,Milojep,znam, naravno :)
vera.nolan2 vera.nolan2 17:29 17.04.2016

Re: kad pomenu kaleidoskop

kad pomenu kaleidoskop
obozavala sam ih.

riply draga, e veruj mi, sačuvala svoj iz detinjstva i čekam da mi unuci porastu,
mališi, jedan tek koji mesec i kad stasaju umno za vrednost te magije, više od igračke, potrudiću se da zavire u njene fraktalne dubine na način da ih vodi ...
a da se tek ko zna kada sete... aaa... to je taj početak, nekog neobičnog životnog interesovanja ili i izbora ...
igračke su moćna stvar u detinjstvu, nikad se ne zna kuda mogu da nas odvedu ...
docsumann docsumann 18:02 14.04.2016

opet ja malo smaram ...


neko reče Plavo, što me izasociralo na opus Iv Klajna i njejavascript:;gov čuveni plavi mohohromizam ....



ugklavnom okrenut bodi pejntu, apstrakciji i konceptualizmu, Klajn je uvijek ostajao vjeran svojoj (definiciji) plavog

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:08 14.04.2016

Re: opet ja malo smaram ...

docsumann

neko reče Plavo, što me izasociralo na opus Ivs Klajna i njegov čuveni plavi mohohromizam ....



ugklavnom okrenut bodi pejntu, apstrakciji i konceptualizmu, Klajn je uvijek ostajao vjeran svojoj (definiciji) plavog



Docs koja je tebi ovo nijansa plave na drugoj slici, kako zoves tu plavu?



Royal blue, rekla bih
docsumann docsumann 18:27 14.04.2016

Re: opet ja malo smaram ...

Docs koja je tebi ovo nijansa plave na drugoj slici, kako zoves tu plavu?


boja koju je on obilato i permanentno koristio na svojim slikama nazvana je " internacionalna Klajnova plava".



IKB 191
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:35 14.04.2016

Re: opet ja malo smaram ...

Mhm...ovo mi je Sherpa plava xD
docsumann docsumann 18:41 14.04.2016

Re: opet ja malo smaram ...

jednarecfonmoi
Mhm...ovo mi je Sherpa plava xD



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:44 14.04.2016

Re: opet ja malo smaram ...



Sve, sve, ali.......
docsumann docsumann 19:00 14.04.2016

Re: opet ja malo smaram ...

Sve, sve, ali.......


„Plava je jedina boja bez dimenzije, ona je izvan dimenzija, dok druge boje to nisu... Sve boje nas asociraju na konkretne stvari... dok plava najviše podseća na more i nebo, što su najapstraktnije stvari u prirodi u okviru vidljivog i opipljivog“ - Iv Klajn
chedimir chedimir 02:08 15.04.2016

Re: opet ja malo smaram ...

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 02:50 15.04.2016

Re: opet ja malo smaram ...

chedimir


Da, Tri boje-Plavo.

Dobra asocijacija na prethodno, hvala:)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:56 15.04.2016

Pazite vi ovu osobicu

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:06 15.04.2016

Zalazak sunca

Malopre je u Beogradu bio onaj zalazak sunca koji se pamti.

Sivkaste i belicaste zgrade u daljni a iznad gore kao da je neko naslikao dugu liniju crvene boje akvarel tehnikom.

A jos nad prizorom plavicasto nebo i poneki stidljiv oblak u prolazu.

Jedan od zalazaka koji tu uspori u koraku, da zastanes,gledas kako polako odlazi u sumrak.

Verujem da znate osecaj.....
vera.nolan2 vera.nolan2 22:07 16.04.2016

Guru Ittan ...

... prvi "Spiritus movens" Bauhausa ...



" Boje su zivot, jer bi svet bez boja izgledao mrtav. Boje su praideje, porod praiskonske svetlosti ...primarni doživljaj. Boje su deca prvobitnog, iskonskog bezbojnog svetla i njegove suprotnosti bezbojne tame... Svetlo, prvi fenomen sveta, otkriva nam duh i život sveta kroz boje”.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:38 16.04.2016

Re: Guru Ittan ...

vera.nolan2
... prvi "Spiritus movens" Bauhausa ...



" Boje su zivot, jer bi svet bez boja izgledao mrtav. Boje su praideje, porod praiskonske svetlosti ...primarni doživljaj. Boje su deca prvobitnog, iskonskog bezbojnog svetla i njegove suprotnosti bezbojne tame... Svetlo, prvi fenomen sveta, otkriva nam duh i život sveta kroz boje”.




Ovo je bas lepo napisano, boje kao praideje ....hvala Vera:)

Putokazi su ka novim svetovima, uvek.Bez boja sve bi bilo vecna tama sa nedefinisanim sjajem u daljini.
docsumann docsumann 07:54 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

Bauhausa


"Boje su ovladale nada mnom. Ja sam slikar" - Paul Kle po povratku iz Maroka

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 08:23 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...




"Boje su ovladale nada mnom. Ja sam slikar" - Paul Kle po povratku iz Maroka




Pokusavam da nadjem ime ove slike, Docs?

Kao da je bio inspirisan zalaskom sunca nad pustinjom.

Evo kojom pesmom mi pocinje dan zbog ove slike...

Ella F. The night in Tunisia ( jedna od omiljenih pesama, probah da stavim link, ali dzaba, izbrisah zlo S iza http, jos podmuklije M kod yt, i nista, nema veze, naslov je tu)
docsumann docsumann 08:59 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

Pokusavam da nadjem ime ove slike, Docs?


Šatori Blizanci (Twin Tents)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:23 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

docsumann
Pokusavam da nadjem ime ove slike, Docs?


Šatori Blizanci (Twin Tents)



E hvala, dakle oblik - ime.
docsumann docsumann 09:30 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

E hvala, dakle oblik - ime.


da, upravo. no, imao je Kle sjajnih igrarija sa nalovom svojih slika. maštovitih gotovo koliko i same slike.
inače, jedan od mojih najdražih slikara uopšte. originalan, neuhvatljiv, svoj... a i ide savršeno uz tvoju priču o bojama.

u njegovom slučaju, besmisleno je kačiti pojedinačne slike. bolje dati što širi zum na svu tu raskoš

LINK1

LINK2





docsumann docsumann 09:35 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

prvi "Spiritus movens" Bauhausa ...


sjajan komentar

i superadekvatan
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:43 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

docsumann
E hvala, dakle oblik - ime.


da, upravo. no, imao je Kle sjajnih igrarija sa nalovom svojih slika. maštovitih gotovo koliko i same slike.
inače, jedan od mojih najdražih slikara uopšte. originalan, neuhvatljiv, svoj... a i ide savršeno uz tvoju priču o bojama.

u njegovom slučaju, besmisleno je kačiti pojedinačne slike. bolje dati što širi zum na svu tu raskoš

LINK1

[b]LINK2[/b






Ijaao,okacio si The night in Tunisia, hvala.

Shvatila sam da volis Pol Klea:)

Citah da je bio i u Tunisu kratko ali da je taj put ostwvio jak utisak na njega i da je i godinama kasnije slikao inspirisan

Kako da ne bude?

Nisam izdrzala, ipak izdvojih jednu sliku.


docsumann docsumann 09:54 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

Citah da je bio i u Tunisu kratko ali da je taj put ostwvio jak utisak na njega i da je i godinama kasnije slikao inspirisan


uh, pa možda je i u onom citiranom komentaru trebalo da stoji Tunis umjesto Maroka, al' nisam konsultovao literaturu, no sam potego iz prve, po sopstvenom mi pamćenju (kliHmavom)
docsumann docsumann 09:57 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

Shvatila sam da volis Pol Klea:)


malo je reći



Park kraj Lucerna
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:01 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

docsumann
Citah da je bio i u Tunisu kratko ali da je taj put ostwvio jak utisak na njega i da je i godinama kasnije slikao inspirisan


uh, pa možda je i u onom citiranom komentaru trebalo da stoji Tunis umjesto Maroka, al' nisam konsultovao literaturu, no sam potego iz prve, po sopstvenom mi pamćenju (kliHmavom)


Ne, ne, nista nisi pogresio! Bio je i u Maroku, ali i u dragom mi Tunisu, kratko.


vera.nolan2 vera.nolan2 10:06 17.04.2016

Re: Guru Itten ...

prvi "Spiritus movens" Bauhausa ...

E, obožavam ga, ali bukvalno mu se klanjam; u vrhu je moje fascinacije nekim umovima ...ako ikada stignem da gostujem svojim blogom kod tebe, biće o Ittanu i/ili filozofiji i lepoti Zen garden ... znaš, naravno da je radio i predavao sa Kleom ...



The Encounter ( slučajan) Susret
docsumann docsumann 10:27 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

... znaš, naravno da je radio i predavao sa Kleom ...


svakako.

za Klea inače važi i da je bio izuzetan pedagog, pa je tako vodio učenike u šumu da uživo posmatraju, rađanje pupoljaka, šišarki, , metamorfozu gusjenice-lepira, upijaju oblike i boje lišća i cvijeća...

i većpomenuti Kandiski im je bio kolega.
vera.nolan2 vera.nolan2 10:32 17.04.2016

Re: Guru Itten ...

I ne znam kakve bi bile "Teorije boja" tih Velikih i vizije sveta oko nas da nam je očinji vid i mimo vidljivog spektra ... Talasna dužina ljudske vizuelne percepcije "iluzije sveta" funkcionalna je egzistencijalno, ali kako bi nam svet izgledao sa većom ili manjom talasnom dužinom, radio-talasno, mikrotalano, infracrveno, X zračenje ili gama zračenje, vau ...i još kad bi mogli i da biramo kroz koji deo spektra da "gledamo" ... ne samo dostignućima Uma i nauke ...
... i još jednom Itten !

docsumann docsumann 10:41 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

vera.nolan2
I ne znam kakve bi bile "Teorije boja" tih Velikih i vizije sveta oko nas da nam je očinji vid i mimo vidljivog spektra ... Talasna dužina ljudske vizuelne percepcije "iluzije sveta" funkcionalna je egzistencijalno, ali kako bi nam svet izgledao sa većom ili manjom talasnom dužinom, radio-talasno, mikrotalano, infracrveno, X zračenje ili gama zračenje, vau ...i još kad bi mogli i da biramo kroz koji deo spektra da "gledamo" ... ne samo dostignućima Uma i nauke ...
!



ha, pa mislim da ako bi nam na uvid bio dat ograničen dio spektra (ma koliko širok bio) svikli bi se na njega baš kao što smo to učinili sam već datim nam vidom.

ali ako bi - kao što navodiš u potonjem dijelu komentara - bili u mogućnosti da se prebacujemo iz jednog u drugi dio EM spektra, da zumiramo, filtriramo ... e to bi već bila opasna igračka



no, možda još zanimljivija stvar je koje su naše unutrašnje frekvencije boja? one koje imamo na raspolaganju bez obzira na spoljni svijet (a imamo ih)??

neću da se vraćam na moja lična DMT iskustva, već na jedan blog koji sam napisao o nečem sličnom što je iskusila od rođenja slijepa osoba.

LINK
javascript:;
vera će se svakako sjetiti prateće muzike



EDIT:

i malo ayahuascom inspirisanih boja



Android Jones
vera.nolan2 vera.nolan2 10:58 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

Shvatila sam da volis Pol Klea:)
malo je reći


... ah, ti voljeni, umno zaumni ...
docsumann docsumann 11:04 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

vera.nolan2
Shvatila sam da volis Pol Klea:)
malo je reći


... ah, ti voljeni, umno zaumni ...


a bolest (koju valja nepreležati kao dijete, te nastaviti sa njom i po stare dane) je zaumške
vera.nolan2 vera.nolan2 11:10 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

... e to bi već bila opasna igračka

... ostavila sam tebi nastavak, a setila sam se ...
mnoge si mi otkrio, evo jedan od, izbor ...


vera.nolan2 vera.nolan2 12:13 17.04.2016

Re: Guru Ittan ...

a bolest (koju valja nepreležati kao dijete, te nastaviti sa njom i po stare dane) je zaumške

Čudesni utopijski vizionari Bauhausa ...
sa konceptom umetnika kao boema ... gladnih života i znanja, estetskih eksperimenata i telesnih zadovoljstava, ...
elitna družina, ...živeli zajedno kao blizanci –neki, odrekavši se i svog buržoaskog porekla ...
, izazivali su užasavanje stanovnika Vajmara ... morao je da se odrekne



ezoteričnog, Johannes Ittena, neke vrste gurua. Poklonik dalekoistočnih učenja, obrijane glave i u monaškoj nošnji, Itten je učio svoje đake da odbace sve konvencije.
" Vajmarski konzervativci namirisali su subverziju i komunizam. U zvaničnoj objavi osudili su delovanje škole. Vojska je pozvana da pretrese školu i situacija je postala izuzetno napeta. Do 1925. stvari su se smirile i svi profesori škole bili su oslobođeni. Bilo je evidentno da Vajmar, gde je politička klima postajala sve šovinističkija, konzervativnija i reakcionarnija, ne želi da ima bilo šta sa Bauhasom.
Međutim, nije bilo tako lako zatvoriti Bauhaus. Akademija je vaskrsla u Desauu,... " .. i ponovo će, nadam se ...
"Ise Gropius, direktorova supruga, odbila je da učestvuju slikari za koje je mislila da previše pripadaju svom svetu, zapisavši u svom dnevniku: Ljudi kao što je Klee ili Kandinsky, potpuno su nesvesni težine situacije, oni ne čitaju novine i zakopavaju se u svojim ateljeima."
... među prvima, otkaz je dobio ON ...
zaumške - opasna bolest ...
mlinarslavko mlinarslavko 09:44 17.04.2016

Carinik

"Dvadeset i dve nijanse zelenog!", ponosna izjava Carinika Rusoa. Koliko god mu kacili razne glupe epitete, pojedini Rusoovi radovi su u redu sa radovima najznacajnijih umetnika.
docsumann docsumann 09:58 17.04.2016

Re: Carinik

pojedini Rusoovi radovi su u redu sa radovima najznacajnijih umetnika.


nesporno

u njegovom slučaju je naiva prestala da bude naivna
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:11 17.04.2016

Re: Carinik

Moram priznati da je sam blog postao jedna velika slika prepuna boja.Kolaz.


Kako listam, tako nailazim na slike koje su postavljene i obradujem se na tren.

docsumann docsumann 10:50 17.04.2016

Re: Carinik

jednarecfonmoi
Moram priznati da je sam blog postao jedna velika slika prepuna boja.Kolaz.


Kako listam, tako nailazim na slike koje su postavljene i obradujem se na tren.




potpuno te razumjem. nekad sam i sam upriličavao slične blogove, odnosno one koji bi kroz komentare buknuli u pravu eksploziju boja.

tako da, a i kao što već vidiš, imaš moju punu podršku za dalji "rad"

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:04 17.04.2016

Re: Carinik

docsumann
jednarecfonmoi
Moram priznati da je sam blog postao jedna velika slika prepuna boja.Kolaz.


Kako listam, tako nailazim na slike koje su postavljene i obradujem se na tren.




potpuno te razumjem. nekad sam i sam upriličavao slične blogove, odnosno one koji bi kroz komentare buknuli u pravu eksploziju boja.

tako da, a i kao što već vidiš, imaš moju punu podršku za dalji "rad"




Kako ne, kako da :))) ****

Sama tema je takva da asocira na mnogo toga.

Hvala Docs




vera.nolan2 vera.nolan2 12:51 17.04.2016

Tape Ball Color Space



...slikar ekspresionist, dizajner, profesor, pisac, teoretičar ...
....bolest "zaumškama (!!!) - degenerisane umetnosti " ...
anja99 anja99 21:44 17.04.2016

boje

od jutros..........

anja99 anja99 21:45 17.04.2016

..

..
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:10 17.04.2016

Re: ..

anja99
..


Anja, cenim prema izboru slikara gore i sad ovoj slici da volis smirenije boje?
Posmatram zelenu u pozadini ove poslednje slike i trazim joj ime, ima li jos neko sem tamno zelena, sto je neodredjeno...
anja99 anja99 08:00 18.04.2016

Re: ..


Da li imam? Samo oko deset hiljada na kompu, a zidovi mi pod.........
Mada nisam tačno razumela tvoje pitanje. Plavo je moja boja. I bela. Bela je kraljica svih boja. Ovu kačim zbog slične kombinacije, plavo/zelene, a gledamo remek delo.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:32 18.04.2016

Re: ..

:)

Anja a cija je ova slika? Pretpostavljam neko od impresionista..

Pitanje je bilo za tacno ime nijanse zelene boje u pozadini slike sa vocem...onako pitah..
anja99 anja99 11:16 18.04.2016

Re: ..

Anja a cija je ova slika?


Edouard Vuillard -
The Public Gardens, Under the Trees


Pitanje je bilo za tacno ime nijanse zelene boje u pozadini slike sa vocem.


nije to moja slika pa da znam osim toga, meni je tamno plava/ljubicasta dominantna na toj slici.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana