Biz| Ekologija| Energetika| Religija| Sex

Šerpe i lonci

krkar RSS / 27.05.2016. u 10:57


Hero-Banner.jpg

Odavno nije bilo bloga o kuvanju - sve neke dosadne teme, te politika, te Vučićev visoki pritisak, te oće li Radule preuzeti vlast ili napisati simfoniju ili će možda izmisliti teleportovanje pa svakog člana svoje sekte teleportovati direktno u Fort Knox, te oće li Nišlija sa Vračar duđe u vladi, te oće li Čeda da kresne Tadića ili obratno i sve tako neke štajtigajaznam teme. Dosta je bilo mlaćenja okolo džbuna, štobono rekla jedna pokondirena blogoštrokondža, da vidimo od čega se živi.

Živi se od hrane (ovo čak i vegani kojekakvi priznaju). A hranu treba pripremiti. Za to su potrebne šerpe, lonci, tiganji, plehovi... Pa onda i noževi, satare, testere, makaze i slične alatke. Pa onda daske i podmetači razni. Pa šporet i rerna. Dakle, svašta treba živu čoveku da bi mogao da spremi dobru hranu (pa i ženi).

Naravno da se može kuvati u najjeftinijoj plehanoj šerpi, može se i gulaš iz konzerve podgrejati u istoj toj konzervi a mogu se kupovati gotova jela pa grejati u mikrotalasnoj. Može se i celog života hraniti u kafani ili jesti pljeskavice na ulici. Pristalicama svih tih aktivnosti i pristupa životu ovaj blog nije ni namenjen. Ciljna grupa su mu više oni koji bi zaista hteli da im hrana, kad već provode neko vreme spremajući je, bude ukusna, dobra a i lepa za oko. Jedna blogerka se žali da joj je meso uvek suvo. Pod uslovom da je meso dobro - a u Srbiji je vrlo lako naći zaista dobro meso pa svaki koji kupi loše samo sebe za to može da krivi - razlog mogu biti dve stvari: kuvar/ica i suđe. O kuvaricama neću sada ali hoću o suđu.

U poštenoj domaćinskoj kući potrebno je što pre u životu uložiti u nekoliko osnovnih posuda:

1. Kuhinjski lonac
2. Tiganj obični mali
3. Šerpa najveća
4. Šerpe male
5. Tiganj veliki
6. Gusani sud za krčkanje

Iz moga iskustva (a selio sam se najmanje 27 puta, brojao, i kućio se bar 5-6) baš je ovo redosled kojim treba kupovati KVALITETNO posuđe. Za neko vreme (sasvim kratko) možete preživeti i sa najjeftinijim smećem koje se kupuje po samoposlugama, bilo koje vrste, ali za dobro kuvanje potrebno je dobro posuđe.

Na ovo vredi potrošiti pare. Da ne počinjemo sada sa uobičajenim posleratnim i poslepljačkaškim pričama kako se ni za šta nema para i kako je sve skupo. Računajte ovako: neka se prosečan Balkanac kući sa 35 - znači da bi trebalo da očekuje nekih 40 godina kuhinjskog života. Garantujem vam da se u sledećih pola veka u tehnologiji pripreme DOBRE hrane ništa neće toliko promeniti da bi vam propala investicija u posuđe. A dobra šerpa, stvarno dobra šerpa, garantovano će trajati 40 godina.

Na primer ova:

27039674.jpg

Ako se u mojoj familiji ikada posvađamo oko nasledstva, biće to oko ove šerpe koju je 1955. prilikom definitivnog povratka iz Amerike gde je proveo život doneo moj pokojni deda-ujak: Wagner Ware Magnalite šerpa od masivnog aluminijuma, 5 litara. U njoj se samo još olovo nije topilo, kuvala je na plinu, struji, otvorenoj vatri, uglju... U njoj se kuvalo, dinstalo, peklo, pržilo - i još joj ništa nije. Niti će joj uskoro išta biti, majka je svakoga dana koristi i siguran sam da će i naši unuci (kogod da je od nas dece nasledi) u njoj spremati hranu. Pravi se i dan-danas (LINK) iako su aluminijumsku ručku poklopca zamenili bakelitnom (iako i ta može u rernu). A ima još svašta korisnog od iste firme (LINK), od istog masivnog aluminijuma i najtoplije preporučujem. Može se naručiti online (mada, mogu da zamislim kako bi ta procedura uvoza u Srbistan izgledala!). Svaki put kad odem u Ameriku na duže od par dana namerim da naručim ceo komplet i uvek nešto iskrsne ili smetnem s uma.

Ako ima mane - to je da je malkice mala, 5 litara, što je na donjoj granici za pravi "glavni" kuhinjski lonac. Inače je pravilo kod posuđa da ništa nije preveliko odnosno da u većem sudu možete spremiti sve što možete i u manjem - a obrnuto ne važi.

Veličina posude nije određena samo količinom hrane koja se u njoj sprema nego i praktičnošću kuvanja. Recimo, moja velika kuhinjska šerpa je od 15 litara i to je prava mera za spremanje supa i čorbi. Recimo, taman sad kad krene proleće uzmeš sve što kupiš sveže na pijaci, opereš, iseckaš, skuvaš i iskrčkaš i razliješ u plastične posude od po litre i zamrzneš kao temeljac od povrća za kuvanje na brzinu i ljute zimske dane. E - za to treba lonac od 10-15 litara.

Odlični su klasični crni emajlirani koje prave Metalac i Emo Celje:

lonac.jpg
Odlične šerpe ima i Ikea, ima jedna serija prohromskih od 5 i 10 litara i sjajne su, odlična vrednost za tu cenu.

Kod malog tiganja danas je najlakše izabrati. Šta god izaberete da je malo masivniji metal i da je sa keramičkom oblogom - nećete pogrešiti. Teflon izbegavati po svaku cenu, teflon treba uzimati samo za rebrasti tiganj za pečenje mesa i za tiganj za palačinke - a onda strogo voditi računa da se rukuje samo drvenom lopaticom ili, još bolje, silikonom.

Kod velike šerpe važi isto što i kod velikog lonca: treba vam što veća! Moja najveća je prečnika 53 cm ali se redovno koristi. Ne baš svaki dan ali redovno. Emo Celje, crna, klasična, debeli lim, debeli emajl. Nije za žene iako bi poznata bilderka BoL možda i mogla njome da rukuje.

Za male šerpe je najteže dati savet. Za sve što treba nadgledati, često mešati, krčkati a posebno paziti da ne zagori preferiram šerpe i lonce sa dugom ručkom, za ono što staviš jednom na šporet bolje su sa 2 ručke jer štede prostor. NAPOMENA: uvek su bolje zavarene ručke od onih na šrafljenje. Zavarenima ništa ne može da se desi, one šrafljene se raprafljuju, otpadaju...

Sve moje male šerpe su od prohroma (inox) jer se lakše peru i teže zagorevaju. Imam jedan komplet WMF još od neke 1995. i ništa im se ne vidi i još raznih drugih raspar od raznih firmi i kvalitetnih no-name. Ukupno imam 3 veličine poklopaca (ne znam sad napamet koje) zbog praktičnosti. Meni je prohrom mnogo bolji od svega ali ko voli - može i emajl. Zepter ne podnosim.

Veliki tiganj je veliki tiganj, nezamenljiv za, recimo, pravu pastu koju je posle kuvanja potrebno smešati sa svim sastojcima. Mora biti baš veliki i dovoljno dubok. Moj omiljeni je jedan italijanski od debelog sirovog aluminijuma prečnika 35 cm ali sličan, takođe odličan, pravi i Metalac (LINK), kupio sam ga kumu i izrazito je zadovoljan. prof1.jpg

Osim velikog tiganja koristim i vok (komada 2) ali to je zato što kuvam kinesku hranu a i volim lakoću rukovanja vokom. Moj omiljeni je jedan no-name od običnog čeličnog lima kupljen na kineskoj pijaci od pravih Kineza koji kuvaju baš u takvima. Ume i da zarđa ali kad se dobro temperuje nema mu ravnog na svetu. Moja žena preferira jedan fancy sa pomoćnom ručkom i keramičkom oblogom koji se lako pere. Vok se u principu za dosta stvari može koristiti i kao veliki tiganj iako IMA RAZLIKE!

E, sad dolazi glavni i najosetljiviji deo: gusano posuđe.

Za kvalitetno spremanje sočnog mesa i ribe svih vrsta treba vam ono što se na engleskom zove Dutch oven: gusani oval sa poklopcem (gus je liveno gvožđe, može biti neemajliran i emajliran ali je emajlirani milijardu puta bolji i praktičniji).

Majka svog gusanog posuđa je neprevaziđeni francuski Le Creuset (LINK).

8639f57caa972aa30008.jpg


Ima i drugih proizvođača koji imaju kvalitetne gusane ovale ali Le Creuset je apsolutno neprevaziđen. Ko je jednom u njemu kuvao nema više vraćanja na staro! Nije jeftin, ovaj oval na slici od 31 cm (manji se ne isplati, ima i većih) je preko 300€ ali podelite to na recimo 30 godina - a traje duplo, garant.

Ima načina da prođete i jeftinije. Recimo Salzburg: u jednom tamošnjem tržnom centru ima Le Creuset Outlet (LINK) sa popustima koji su kad god sam gledao bili 25-30% na redovnu cenu a ako naletite na posude sa sitnom greškom u farbi (razlilo se malo deblje ili kapnula negde druga farba ili tako nešto što ne smeta kvalitetu) - možete ga dobiti i ispod polovine cene.

Moja jedina zamerka LC je što više ne prave ove ovale sa izdignutim rebrima na dnu što je sjajna stvar da sokovi kruže ISPOD mesa. Takav sam jedan kupio bratu za svadbu i evo dan-danas posle skoro 20 godina izgleda kao da je juče iz fabrike izašao. Kasnije kad sam kupovao za sebe nije se više pravio. Zašto, o zašto?

To vam je, za sada, to.

A da ne prođe bez recepta, evo jedan za jelo koje rado spremam baš u ovom gusanom sudu: Daube Nicoise iliti Doba Nisarda (LINK).

Nije baš sasvim kako je ja pravim: ne dodajem brašno kako piše u ovom receptu nego govedinu uvaljam u brašno u koje su umešani so i biber (a ima i još nekih sitnih razlika ali da ne zakeram). Evo ko zna francuski jedan alternativni recept, bez slanine, jednostavniji i verovatno originalniji (LINK). Ima na netu raznih recepata sa belim vinom ali to je izmišljotina čista!

To je to. Unapred se upozorava Čarli...



Komentari (646)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 14:27 27.05.2016

Re: ispravka

tyson
imam druga, vegana, koji jede samo sirovu hranu.


Svakakvog sveta ima...

Neka sekta...?




daleko od toga. oženio popovu kćer
docsumann docsumann 14:29 27.05.2016

Re: ispravka

a njihova definicija razlike između vegetarijanca i vegana to što vegani cvile i kad pomisle na mleko jer se krava maltretira i na jaje jer se koka maltretira u tamnici


oni su hardcore i na to im ja kao vegetarijanac skidam kapu.
JJ Beba JJ Beba 19:04 27.05.2016

Re: ispravka

imam druga, vegana, koji jede samo sirovu hranu.
puca od energije, skoro pa hiperaktivan. doduše mlađi je čovjek.

skoro pa sam ta. ali ja jedem i neke kuvane čorbe. sve ostalo presno
docsumann docsumann 19:22 27.05.2016

Re: ispravka

JJ Beba
imam druga, vegana, koji jede samo sirovu hranu.
puca od energije, skoro pa hiperaktivan. doduše mlađi je čovjek.

skoro pa sam ta. ali ja jedem i neke kuvane čorbe. sve ostalo presno


koliko se sjeća Bebo ti obožavaš sireve, a to baš nije poveganski.
JJ Beba JJ Beba 19:42 27.05.2016

Re: ispravka

docsumann
JJ Beba
imam druga, vegana, koji jede samo sirovu hranu.
puca od energije, skoro pa hiperaktivan. doduše mlađi je čovjek.

skoro pa sam ta. ali ja jedem i neke kuvane čorbe. sve ostalo presno


koliko se sjeća Bebo ti obožavaš sireve, a to baš nije poveganski.

da ja ih obožavam, al ih ne jedem
jela sam ih nekada, sada više ne, ali ukuse imam u iskustvu. ponekad napravim iznimku kad sam negde u društvu da ne tupim :)

obožavam i vina, al ih više ne pijem, (20 godina) samo mirišem :)
bila sam eksppert u bivšem životu, sve sam znala o njima, čak i koja loza nije oboljevala od filoksere

gedemralno obožavam hranu, al vrlo izbirljivo jedem. uglavnom kod kuće..zato volim da gledam. čist voajer :)

al zato kuvam fenomenalno, moji prijatelji ne moraju da jedu mojim režimom ishrane
kaže moj prihjatelj da jedem hranu koju jedu siromašna deca indije, rusije, ili tajlnada :))
kad napravim za moju varijantu boršča keže aa sad imamo klopu ruske sirotinje :))

docsumann docsumann 20:02 27.05.2016

Re: ispravka

da ja ih obožavam, al ih ne jedem


a-ha, to ko moj odnos s mesom ... čisto platonski
JJ Beba JJ Beba 20:07 27.05.2016

Re: ispravka

docsumann
da ja ih obožavam, al ih ne jedem


a-ha, to ko moj odnos s mesom ... čisto platonski



hahah da, meso ne jedem odavno, još od vremena kad sam uspela da se oduprem kevinoj kuhinji. ne volim uskus

al zato sve iz mora, ali SVE- i ježeve, i trpove, i morska jaja i sve. obožavam ukus mora, i miris, i sve što ide uz more

docsumann docsumann 21:47 27.05.2016

Re: ispravka

i sve što ide uz more


pivo?
JJ Beba JJ Beba 13:35 28.05.2016

Re: ispravka

docsumann
i sve što ide uz more


pivo?


hahahhaha
bohulniče

sve uz more je bonaca, na sviću, na idra, guštanje kod peškarije
vađnje prstaca, branje mušula, itako sve redom :)

u bivšem životu i grapa, crno, ništa bevanda, mada sam mogla ponekad iz pota
more <3
docsumann docsumann 15:54 29.05.2016

Re: ispravka

vađnje prstaca


vađenje prstaca je, koliko znam, u mnogim zemljama evropskog dijela mediteranske obale zakonom zabranjeno.
za Hrvate znam sigurno, a mislim da u CG taj detalj i nije zvanično pravno regulisan.
mušlje, sa seka (stijena), treba brati u što dubljem pojasu, tj. brati one mušlje koje ne ostaju na suvom tokom oseke. suština je da ako ih plače površina vode mogu biti zagađenje eventualnim naftnim mrljama ili kakvim drugim tipom plutajuće polucije.
krkar krkar 16:27 29.05.2016

Re: ispravka

vađenje prstaca je, koliko znam, u mnogim zemljama evropskog dijela mediteranske obale zakonom zabranjeno.
za Hrvate znam sigurno, a mislim da u CG taj detalj i nije zvanično pravno regulisan.
mušlje, sa seka (stijena), treba brati u što dubljem pojasu, tj. brati one mušlje koje ne ostaju na suvom tokom oseke. suština je da ako ih plače površina vode mogu biti zagađenje eventualnim naftnim mrljama ili kakvim drugim tipom plutajuće polucije.


Po CITES konvenciji zabranjeno je vađenje, posedovanje, posredovanje, prodaja, kupovina čak i samo nuđenje prstaca. CITES je obavezujuća u EU i svim državama u procesu pristupanja, znači i Srbiji i CG. Za Bosnu niko nije siguran.

Baš u petak sam sedeo sa ženom koja je predstavnik jedne svetske organizacije za zaštitu prirode u Srbiji i pričala mi je kako je njena organizacija prijavila 3 restorana u Beogradu koji u jelovniku imaju prstace i sva 3 su kažnjena drastičnim kaznama. Kaže da je to odeljenje policije koje se time bavi odlično, da su dobro obučeni i vrlo pošteno rade.

Tako da ako vidite da iko nudi prstace u Srbiji - slobodno ga prijavite.

Ja sam inače jako voleo prstace, od otprilike 14. godine sam ih vadio, tone kamena sam istucao. Ali otkako su zabranjeni ne jedem ih čak ni u Bosni gde su, kao, dozvoljeni. Prošle godine sam prijavio jedan restoran u Hrvatskoj što ih je nudio ispod tezge. U potpunosti podržavam zabranu!
tyson tyson 18:58 29.05.2016

Re: ispravka

Za Bosnu niko nije siguran.

U Bosni se, mislim, još uvek slobodno beru i prodaju.


nikvet pn nikvet pn 13:46 27.05.2016

Пропуст домаћине

А ово посуђе ништа?



Ово је фул метални сач, профи, гусано, завјеки амин.



Црепуља. Ту иде лебац, кравајчићи (мали хлепчићи), проја; али иде и све друго ако се наслаже у лимену тепсију...



...и поклопи сачем. Преко њега иде жар и теста су за 15-20 минута готова, пита мало дуже. Али ако иде тепсија са икебаном преко кромпира онда траје дуже, сат до сат и по. Преко се стави пиљевина или суво лишће и тек на крају потпали (фламбира) да се зарумени.



Грне пореклом само центар-југоисток ( Ражањ, Пирот, Врање), никако западна Србија. Они у глину умешају неки калцит који доприноси изгледу али и кртости. Много лепо изгледа али звони и уме да пукне баш кад не треба.


Тањирача је за мало друштво и брзу клопу, фаст фуд; да се уче деца роштиљању. Али за рибу је ипак закон. Не ваља тракторска челична јер пушта топлоту директно одоздо с ватре, неравномерно. Кроз гусану тањирачу ватра не трчи него се разлије и равномерно иде на горе.

Има ту још доста тога али довољно засад.
Lionsgate Lionsgate 13:53 27.05.2016

Re: Пропуст домаћине

Тањирача је за мало друштво и брзу клопу, фаст фуд; да се уче деца роштиљању. Али за рибу је ипак закон. Не ваља тракторска челична јер пушта топлоту директно одоздо с ватре, неравномерно. Кроз гусану тањирачу ватра не трчи него се разлије и равномерно иде на горе.


Tanjiraca u narodu ima svoje ime, talandara. Za ribu zakon.
g.radicevic g.radicevic 16:37 27.05.2016

Re: Пропуст домаћине

Има ту још доста тога али довољно засад.


di si poš'o bez kotlića


pa talandara


pa gorionik,


JJ Beba JJ Beba 13:37 28.05.2016

Re: Пропуст домаћине

pa talandara

mmmm što gud one ribice, liči na oradu, šta će ti ona njusvi pored?
Spiridon Spiridon 14:27 27.05.2016

..

da li neko moze da mi oda tajnu kako se spremaju ovakvi riblji fileti.

Po receptima oni kazu treba u rernu ili friteza ali ja volim kada imaju malo kao da su zapeceni, zlatni ... a kada ih pecem opasno se lepe i raspadaju na tiganju.



princi princi 14:32 27.05.2016

Re: ..

Po receptima oni kazu treba u rernu ali ja volim kada imaju malo kao da su zapeceni ... a kada ih pecem opasno se lepe i raspadaju na tiganju.

Uuuu, sine, sad si otvorio pandorinu kutiju. Saće počnu priče o kalibraciji rerne, da li je 200 stepeni stvarno 200 stepeni, i gde, u centru, na površini, pa termometri, kurci palci, pa da tiho kuvanje sprečava gubitak vlažnosti na površini, da ti high heat develops flavor, pa koje proteine treba kuvati jednom, koje dva put...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:35 27.05.2016

Re: ..

princi
Po receptima oni kazu treba u rernu ali ja volim kada imaju malo kao da su zapeceni ... a kada ih pecem opasno se lepe i raspadaju na tiganju.

Uuuu, sine, sad si otvorio pandorinu kutiju. Saće počnu priče o kalibraciji rerne, da li je 200 stepeni stvarno 200 stepeni, i gde, u centru, na površini, pa termometri, kurci palci, pa da tiho kuvanje sprečava gubitak vlažnosti na površini, da ti high heat develops flavor, pa koje proteine treba kuvati jednom, koje dva put...

Ne samo to, nego će Krkar da uskoči i da objasni kako on tuca šniclu tako što na nju sleće helikopterom, i to nekoliko puta, jedino što ti za to treba "malo" veća kuhinja!
emsiemsi emsiemsi 14:36 27.05.2016

Re: ..

Spiridon
da li neko moze da mi oda tajnu kako se spremaju ovakvi riblji fileti.

Po receptima oni kazu treba u rernu ili friteza ali ja volim kada imaju malo kao da su zapeceni, zlatni ... a kada ih pecem opasno se lepe i raspadaju na tiganju.




Не могу да ти помогнем, јер од све рибе волим једино лососа.
А и њега прави жена.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:36 27.05.2016

Serpe i nostalgija

Meni nije interesantno to ko ima bolji noz, i skuplju serpu.

U okviru teme, pitala bih koliko vas jos ima u kuci onaj pleh tamnoplavi plavi sa belim tackama. Ili serpu na te bele tacke, mislim da je cela Jugoslavija to imala. Metalac? Mislim da se jos prave.

Gde god bih dosla a da je neko izneo jelo iz takvog nekog suda, potpisao se na kolektivno secanje, dobar zalogaj u najavi i bliskost.

Gnjavi me kad neke pokondirene tikve smaraju o Taperveru koji me zanima kao lanjski sneg.

Ok su Cepter serpe, i znam da postoje neki britanski nozevi koji su prvoklasni.Seticu se mozda pa napisem.

U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?
Spiridon Spiridon 14:37 27.05.2016

Re: ..

princi
Po receptima oni kazu treba u rernu ali ja volim kada imaju malo kao da su zapeceni ... a kada ih pecem opasno se lepe i raspadaju na tiganju.

Uuuu, sine, sad si otvorio pandorinu kutiju. Saće počnu priče o kalibraciji rerne, da li je 200 stepeni stvarno 200 stepeni, i gde, u centru, na površini, pa termometri, kurci palci, pa da tiho kuvanje sprečava gubitak vlažnosti na površini, da ti high heat develops flavor, pa koje proteine treba kuvati jednom, koje dva put...


evo sam mi kaze ortak:

vostani papir (za pecenje) stavis kao podlogu na onaj lim iz rerne, poredjes filete koje samo malo premazes uljem i malo soli (mogu i neke travke), zagrejes ludacki rernu, i onda 10-12 minuta (gledas da porumeni)

emsiemsi emsiemsi 14:41 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

jednarecfonmoi
Meni nije interesantno to ko ima bolji noz, i skuplju serpu.

U okviru teme, pitala bih koliko vas jos ima u kuci onaj pleh tamnoplavi plavi sa belim tackama. Ili serpu na te bele tacke, mislim da je cela Jugoslavija to imala. Metalac? Mislim da se jos prave.

Gde god bih dosla a da je neko izneo jelo iz takvog nekog suda, potpisao se na kolektivno secanje, dobar zalogaj u najavi i bliskost.

Gnjavi me kad neke pokondirene tikve smaraju o Taperveru koji me zanima kao lanjski sneg.

Ok su Cepter serpe, i znam da postoje neki britanski nozevi koji su prvoklasni.Seticu se mozda pa napisem.

U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?

Сагласан !
Spiridon Spiridon 14:44 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Сагласан !


a ona "bez alata nema ni zanata"?
gedza.73 gedza.73 14:46 27.05.2016

Re: ..

Spiridon
Po receptima oni kazu treba u rernu ili friteza ali ja volim kada imaju malo kao da su zapeceni, zlatni

princi
Uuuu, sine, sad si otvorio pandorinu kutiju. Saće počnu priče o kalibraciji rerne, da li je 200 stepeni stvarno 200 stepeni, i gde, u centru, na površini, pa termometri, kurci palci, pa da tiho kuvanje sprečava gubitak vlažnosti na površini, da ti high heat develops flavor, pa koje proteine treba kuvati jednom, koje dva put...

evo ja prvi.
To na 'otprilike'. Umešaš pivo, jaja, alevu papriku, so začine, zagreješ fritezu na slikicu ribe, kad je skoro pečena podigneš je da se ocedi i podigneš temperaturu na max. (napuni se ulja, pa bi remzi bacio tanjir kroz prozor, ali za brzopotezan obrok radi)
Onda vratiš filete nazad u ulje da dobiju hrskavu koricu.
Nemam pojma da li je po pravilima, koje vreme treba, gramaža začina, slučajno probao i ne izgleda loše.

Obavezan sos. maslinovo ulje, beli luk, so, sok od limuna. po ukusu (ja volem) malo ruzmarina, bosiljka, mirođije.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:47 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Setih se noza.

Armstrong, Engleska..

Stainless steel.

Fabrike nema odavno....
princi princi 14:50 27.05.2016

Re: ..

Inače, ovih priča o posuđu, noževima, ovim onim, kuvanju naslušao onoliko od jedne osobe. Te, ovo se sprema ovako, ovo onako, slowly cooked meso čuva moisture na površini, molekuli vode lakši od masti, uzmeš maslinovo ulje, chilli, beli lukac, kurac palac. Onda jednom spremila nekakvel scallops u nekoj slaninici pa još neki baba ganuš, spremala, jadna, da li je bio neki dečiji rođendan, slava, šta li. Čoveče, nikada u životu ništa slanije i masnije nisam jeo... Drugi put me odvela na "najbolja jaja u gradu i okolini". Naručim eggs benedict, onako, rutinica, k'o velim, to svaka budala zna da spremi. Sine, doneli mi skoro tvrdo kuvano jaje. Kažem, u redu je, seko, kafana je keva.

Tako da, sine, kad je klopa u pitanju, talk is cheap, proof is in pudding.
Spiridon Spiridon 14:52 27.05.2016

Re: ..

zagreješ fritezu


joj, ja bih da izbegnem fritezu kad god je to moguce ...
princi princi 14:54 27.05.2016

Re: ..

Spiridon
princi
Po receptima oni kazu treba u rernu ali ja volim kada imaju malo kao da su zapeceni ... a kada ih pecem opasno se lepe i raspadaju na tiganju.

Uuuu, sine, sad si otvorio pandorinu kutiju. Saće počnu priče o kalibraciji rerne, da li je 200 stepeni stvarno 200 stepeni, i gde, u centru, na površini, pa termometri, kurci palci, pa da tiho kuvanje sprečava gubitak vlažnosti na površini, da ti high heat develops flavor, pa koje proteine treba kuvati jednom, koje dva put...


evo sam mi kaze ortak:

vostani papir (za pecenje) stavis kao podlogu na onaj lim iz rerne, poredjes filete koje samo malo premazes uljem i malo soli (mogu i neke travke), zagrejes ludacki rernu, i onda 10-12 minuta (gledas da porumeni)



Probaj grdobu, monkfish. Meni je to keva od ribe. Možeš i ovako, samo je baciš na tiganj, a možeš, ako si majstor, i rižoto (pravili svojevremeno u Zapletu).

Kad smo kod rižota, za poklon, pazi ga Antonije kako to radi. Ne on, ali ume da se raduje.
gedza.73 gedza.73 14:55 27.05.2016

Re: ..

oj, ja bih da izbegnem fritezu kad god je to moguce ...

samo opcija. možda u palminom ulju?
Spiridon Spiridon 14:57 27.05.2016

Re: ..

Probaj grdobu, monkfish. Meni je to keva od ribe.


spremao sam je pre par nedelja =)))


nisam verovao kako se ponasa kad je bacis na vreo tiganj. Malo se skupi ali je meso ekstra kompaktno. Ona nema sanse da se raspadne. Nju cepas kao stejk.
ovde je kilo izmedju 30 i 40 evra.

ali mojim klincima se nije svidelaaa ...

mozda zato sto sam im pre vecere pustio ovaj video


princi princi 15:13 27.05.2016

Re: ..

ali mojim klincima se nije svidelaaa ...

mozda zato sto sam im pre vecere pustio ovaj video

Da, da, moraš malo da poradiš na prezentaciji.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:17 27.05.2016

Re: ..

Grdoba je keva.
Meni je uvek greh kad se autentični ukus ribe kvari nečim drugim.
tess tess 15:19 27.05.2016

Re: ..

Predrag Brajovic
princi
Po receptima oni kazu treba u rernu ali ja volim kada imaju malo kao da su zapeceni ... a kada ih pecem opasno se lepe i raspadaju na tiganju.

Uuuu, sine, sad si otvorio pandorinu kutiju. Saće počnu priče o kalibraciji rerne, da li je 200 stepeni stvarno 200 stepeni, i gde, u centru, na površini, pa termometri, kurci palci, pa da tiho kuvanje sprečava gubitak vlažnosti na površini, da ti high heat develops flavor, pa koje proteine treba kuvati jednom, koje dva put...

Ne samo to, nego će Krkar da uskoči i da objasni kako on tuca šniclu tako što na nju sleće helikopterom, i to nekoliko puta, zga šta ti je potrebna "malo" veća kuhinja!


Meni je ovo extra duhovito. :)))
princi princi 15:20 27.05.2016

Re: ..

možda u palminom ulju?

To Malezija izvozi na hiljade tona. Umesto mašinskog. Mislim da im je to glavni izvozni artikl.
tadejus tadejus 16:07 27.05.2016

Re: ..

Spiridon
da li neko moze da mi oda tajnu kako se spremaju ovakvi riblji fileti.Po receptima oni kazu treba u rernu ili friteza ali ja volim kada imaju malo kao da su zapeceni, zlatni ... a kada ih pecem opasno se lepe i raspadaju na tiganju.


vjerovatno si se ogrješio o zlatno pravilo prženja koje kaže da ne smiješ previše toga što pržiš da krkneš na prženje odjednom..
jer ako to uradiš oboriš teperaturu ulja i onda ti se to što pržiš raspada..
te tako..
vrelo ulje, jedan filet, uvati koricu, okreneš..
pa sledeći..
može i dva ali ako je dovoljno velika tava..
tvoja biće da nije ili si krkao pet fileta odjednom a to nikako ne smije..
tadejus tadejus 16:11 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

jednarecfonmoi
Meni nije interesantno to ko ima bolji noz, i skuplju serpu.U okviru teme, pitala bih koliko vas jos ima u kuci onaj pleh tamnoplavi plavi sa belim tackama. Ili serpu na te bele tacke, mislim da je cela Jugoslavija to imala. Metalac? Mislim da se jos prave.Gde god bih dosla a da je neko izneo jelo iz takvog nekog suda, potpisao se na kolektivno secanje, dobar zalogaj u najavi i bliskost.Gnjavi me kad neke pokondirene tikve smaraju o Taperveru koji me zanima kao lanjski sneg.Ok su Cepter serpe, i znam da postoje neki britanski nozevi koji su prvoklasni.Seticu se mozda pa napisem.U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?


o jeblagati pa jel to kitchenware envy.. jel i to postoji..
princi princi 16:21 27.05.2016

Re: ..

A jel zna neko šta se dešava s tom nekom belom ribom kad se prži na vrelom ulju? Jel meso gubi samo vlagu ili se dešavaju i nekakve hemijske reakcije? Kad i kako dolazi do oksidacije ulja? I da li je filete bolje spremati sote (u tankom filmu ulja) ili ih pržiti? Za finu ribu kažu da je najbolje poširati (tj kuvati je na temperaturi koja je značajno ispod ključanja).
nsarski nsarski 16:36 27.05.2016

Re: ..

princi
A jel zna neko šta se dešava s tom nekom belom ribom kad se prži na vrelom ulju? Jel meso gubi samo vlagu ili se dešavaju i nekakve hemijske reakcije? Kad i kako dolazi do oksidacije ulja? I da li je filete bolje spremati sote (u tankom filmu ulja) ili ih pržiti? Za finu ribu kažu da je najbolje poširati (tj kuvati je na temperaturi koja je značajno ispod ključanja).


Riba na ulju je, well, vec sjebana. Po mom ukusu, najbolje spremljena riba je masqoof (Irak) nacin - riba se upakuje u zicu i postavi u blizini velike vatre. Hej, oni bi trebali da znaju, vec mnogo hiljada godina zive pored Eufrata i Tigra!



Na slican nacin u Argentini peku meso. Veliki komadi mesa (cele svinje, cele polutke od goveda, stagod), se peku u blizini velike vatre:



Najbolja govedina koju sam jeo je bas ovako spremljena (u blizini Buenos Airesa).

Za ribu (dobrog kvaliteta), przenje je ubica.
princi princi 16:44 27.05.2016

Re: ..

Da, s tim što mi, spolja bar gledano, ovo uopšte ne izgledaju kao slični načini. Jedno je otvorena vatra, a ovi gaučosi su više na nekoj smoky vatri.
elenold elenold 16:49 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

jednarecfonmoi
...

U okviru teme, pitala bih koliko vas jos ima u kuci onaj pleh tamnoplavi plavi sa belim tackama. Ili serpu na te bele tacke, mislim da je cela Jugoslavija to imala. Metalac? Mislim da se jos prave.
...
U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?


Moja mama je imala beli sa crvenim tačkama, mislim i da je možda i sada ta šerpica živa negde u selu.

Inače metalac i moja žena i sada hvali uzima manje šeroice od njih.

Inače odličan je metalčev duguljasti crni pekač koji tsaje u rernu ( valjda se kaže pekač. U njemu šta god da se sprema - uvek se ližu prsti: jagnjeće ili praseće pečenje, sarma, kupus, pattka ili guska, krompir sa rebrima.
Još kada se prethodno meso marinira i to dugo peče, slatko da ne mogu da vam opišem.

Ispečeno u Metalac pekaču kao pod sačem !
AlexDunja AlexDunja 17:10 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

a ona "bez alata nema ni zanata"?

tako je, spi

volela bih da vidim tog vuka koji bi bez oštrog noža
napravio najobičniju salatu od kupusa
tadejus tadejus 17:10 27.05.2016

Re: ..

nsarski

Riba na ulju je, well, vec sjebana. Po mom ukusu, najbolje spremljena riba je masqoof (Irak) nacin - riba se upakuje u zicu i postavi u blizini velike vatre. Hej, oni bi trebali da znaju, vec mnogo hiljada godina zive pored Eufrata i Tigra!
Za ribu (dobrog kvaliteta), przenje je ubica.


prećeruješ.. riba možda jeste najbolja na roštilju (ovo mu ga dođe neki funny way of roštiljanje ribe) ali baš da je ulje ubija.. što bi je ubijalo.. svaka riba već ima masnoću..
pride kakva bi tačno bila razlika uticaja ulja na bijelu ribu (valjda na to misliš kad kažeš dobrog kvaliteta) vs na plavu..
ako si mislio na lovljenu vs uzgojenu tek tu ne vidim razlike u ponašanju u vrelom ulju..
jedino masna vs nemasna riba.. tu već kapiram da bi se moglo pričati o razlici ali opet, obe se daju i pržiti pa da ispadnu ok..
sve u svemu..
jeste, ima i boljih načina da se spremi riba od prženja al baš da je ulje sjebe.. prećerivanje..
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:17 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

tadejus
jednarecfonmoi
Meni nije interesantno to ko ima bolji noz, i skuplju serpu.U okviru teme, pitala bih koliko vas jos ima u kuci onaj pleh tamnoplavi plavi sa belim tackama. Ili serpu na te bele tacke, mislim da je cela Jugoslavija to imala. Metalac? Mislim da se jos prave.Gde god bih dosla a da je neko izneo jelo iz takvog nekog suda, potpisao se na kolektivno secanje, dobar zalogaj u najavi i bliskost.Gnjavi me kad neke pokondirene tikve smaraju o Taperveru koji me zanima kao lanjski sneg.Ok su Cepter serpe, i znam da postoje neki britanski nozevi koji su prvoklasni.Seticu se mozda pa napisem.U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?


o jeblagati pa jel to kitchenware envy.. jel i to postoji..


Zlobna si i gadna ili se samo pravis?

Da, jadna ja uboga, na ulici prosila, sveta ne videla, u prljavim serpama stojeci u blatu kuvala, dodjoh da zavidim i crknem od muke sto nikad ne probah nista sem mas' i ' leb.

Ooo Boze, sacuvaj me skorojevica ili po naski -nouveaux riches, sve znaju, svukud su bili, a zaboravise odakle poticu sami i njihovi dragi i mili:)

Dakle lepo pitah, zanima me, da li ima jos neko te stare serpe ili plehove sa tackama bele boje? Seca li se iko?
nsarski nsarski 17:34 27.05.2016

Re: ..

Da, s tim što mi, spolja bar gledano, ovo uopšte ne izgledaju kao slični načini. Jedno je otvorena vatra, a ovi gaučosi su više na nekoj smoky vatri.


Nisu, nisu, vrlo su slicni, trost mi. Mozda nisam izabrao najbolje slike:



i ovo
dekster.didi dekster.didi 17:46 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?


A U RUKE MANDUŠIĆA VUKA SVAKA PUŠKA BIĆE UBOJITA!
Gde su bre Crnogorci, makar i oni porijeklom. Jednom je onoliko omiljeni Matija rekao: "Ostale su samo planine u kojima su nekada živeli Crnogorci."

Izvini jednarec, al vuklo me na tačan citat. Jer Njegoš.
cassiopeia cassiopeia 17:50 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Inače odličan je metalčev duguljasti crni pekač koji tsaje u rernu ( valjda se kaže pekač.


Imam ga, stvarno je dobar. Svašta spremam u njemu. Omiljeno jelo mi je bosanska kalja iliti nešto gušća čorba od slatkog kupusa sa junetinom. Ko ne voli sladak kupus, kad pojede ovaj promeni mišljenje iz mesta
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:53 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

elenold
jednarecfonmoi
...

U okviru teme, pitala bih koliko vas jos ima u kuci onaj pleh tamnoplavi plavi sa belim tackama. Ili serpu na te bele tacke, mislim da je cela Jugoslavija to imala. Metalac? Mislim da se jos prave.
...
U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?


Moja mama je imala beli sa crvenim tačkama, mislim i da je možda i sada ta šerpica živa negde u selu.

Inače metalac i moja žena i sada hvali uzima manje šeroice od njih.

Inače odličan je metalčev duguljasti crni pekač koji tsaje u rernu ( valjda se kaže pekač. U njemu šta god da se sprema - uvek se ližu prsti: jagnjeće ili praseće pečenje, sarma, kupus, pattka ili guska, krompir sa rebrima.
Još kada se prethodno meso marinira i to dugo peče, slatko da ne mogu da vam opišem.

Ispečeno u Metalac pekaču kao pod sačem !



:)))

Ne znam za te bele sa crvenim tackama, ali verovatno je to ista serija. Vidjala sam narandzaste sa belim tackama.

Pa da, rekoh gore negde, ok je Cepter npr. ali hvale ljudi i Metalac. Metalac sa sobom nosi i delic nostalgije...

Lionsgate Lionsgate 18:24 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija


Ooo Boze, sacuvaj me skorojevica ili po naski -nouveaux riches, sve znaju, svukud su bili, a zaboravise odakle poticu sami i njihovi dragi i mili:)

Pa ovo ti je blog/internet, ovde nemas neuspesnih, ko bre jos kuva na Metalcu... jbg, ovde praziluka u bulji imas vise nego na srpskoj estradi, lako je kenjati kad imas google. Nemoj da se lozis, uzmes 50% necije price, pola od toga bacis i onda pocnes da sumnjas u ostatak. Zato, n'moj da se nerviras
silver silver 18:47 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

koliko vas jos ima u kuci onaj pleh tamnoplavi plavi sa belim tackama. Ili serpu na te bele tacke

Nemam takav pleh (ali ga se dobro sećam, iz bakinih kuhinja), sada ga vidjam i ovde po prodavnicama, vratio se u modu :) Muž kaže da su i njegove bake koristile takve plehove, najčešće za ovdašnju vrstu pite (pie) ili lončiće za mleko itd. Inače, ovaj blog bi oduševio muža :) Njegove šerpe i lonci su Le Creuset, gomila cast iron tiganja, griddle (ploča sa rešetkama), to je vukao iz Amerike (morala sam da kupim novu torbu uoči samog povratka), tagine, wok...ne može da prodje pored dobre radnje sa šerpama i da ne ostane 2 sata. Voli da kuva i mesi, baš uživa, za njega je milina investirati u dobro posudje. Ja te šerpe i tiganje ne mogu ni da podignem pa ih i ne pipam. Imam neke lagane, male lončiće (kakva kuvarica, takav i lončić :) ako mi zatreba. Doduše imamo i dva solidna lonca (circulon mislim) koje mama voli da koristi kad dodje. Zet i tašta satima budu u kuhinji a vole da idu zajedno i da kupuju hranu. I kada dodje u Beograd, muž najviše voli da ide sa mojima na Kalenić, pa u kuhinju ili u kafanu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:55 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?


Ja mislim da ovde leži bolje druga ona poslovica: bez alata nema ni zanata.

A, inače, činjenica je da na kulinrastvo može da se potroši beskonačna suma love, naročito ako ti je cilj dokazivanje. Ali ovaj Krkijev blog, imam utisak, nije tako zamišljen, naprotiv (jedino mi je Braja malo sumnjiv, navalio sa ovim santoku noževima, ne popušta ni za pedalj, ali nikako da pomene marku, pa da vidimo ko ima bolji ) Mada...ako mene pitate, bez seta keramičkih noževa, razume se marke Kjosera, u kuhinju ne vredi ni ulaziti
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:57 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

dekster.didi
U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?


A U RUKE MANDUŠIĆA VUKA SVAKA PUŠKA BIĆE UBOJITA!
Gde su bre Crnogorci, makar i oni porijeklom. Jednom je onoliko omiljeni Matija rekao: "Ostale su samo planine u kojima su nekada živeli Crnogorci."

Izvini jednarec, al vuklo me na tačan citat. Jer Njegoš.

dekster.didi
U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?


A U RUKE MANDUŠIĆA VUKA SVAKA PUŠKA BIĆE UBOJITA!
Gde su bre Crnogorci, makar i oni porijeklom. Jednom je onoliko omiljeni Matija rekao: "Ostale su samo planine u kojima su nekada živeli Crnogorci."

Izvini jednarec, al vuklo me na tačan citat. Jer Njegoš.


Nema problema Dekster:)

Nemam kap CG krvi, i sasvim je moguce da nije u potpunosti preneseno. Ovs verzija koju napisah, postoji na netu.
Ako domacinu bloga ne smeta, bilo bi lepo da cujemo direktno od nekog iz CG pravu verziju i malo mozda o Mandusicu Vuku bez google-a.
narcis narcis 19:02 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Ja mislim da ovde leži bolje druga ona poslovica: bez alata nema ni zanata.

kako onda ovija po jelitni restoranti i mandžaonice uspevaju sa sve obični a tanki aluminijumski lonci i šerpinje da pravu ukusnu ranu?
samo ni alat neće sam da radi, ako numeš ništa ti alat neće pomogne. a ako umeš i sloš alat će napraviš bolje od budale sdobar, pa ti vidi.
i u tantalovo šerpinje supa zagoreva isto ko u plakano.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:03 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

silver
koliko vas jos ima u kuci onaj pleh tamnoplavi plavi sa belim tackama. Ili serpu na te bele tacke

Nemam takav pleh (ali ga se dobro sećam, iz bakinih kuhinja), sada ga vidjam i ovde po prodavnicama, vratio se u modu :) Muž kaže da su i njegove bake koristile takve plehove, najčešće za ovdašnju vrstu pite (pie) ili lončiće za mleko itd. Inače, ovaj blog bi oduševio muža :) Njegove šerpe i lonci su Le Creuset, gomila cast iron tiganja, griddle (ploča sa rešetkama), to je vukao iz Amerike (morala sam da kupim novu torbu uoči samog povratka), tagine, wok...ne može da prodje pored dobre radnje sa šerpama i da ne ostane 2 sata. Voli da kuva i mesi, baš uživa, za njega je milina investirati u dobro posudje. Ja te šerpe i tiganje ne mogu ni da podignem pa ih i ne pipam. Imam neke lagane, male lončiće (kakva kuvarica, takav i lončić :) ako mi zatreba. Doduše imamo i dva solidna lonca (circulon mislim) koje mama voli da koristi kad dodje. Zet i tašta satima budu u kuhinji a vole da idu zajedno i da kupuju hranu. I kada dodje u Beograd, muž najviše voli da ide sa mojima na Kalenić, pa u kuhinju ili u kafanu.



Lepo opisano draga Silver :))

Da, da, cini mi se da je bilo i loncica za mleko sa tim tackama.

Cek, u Engleskoj si videla te plehove sa tackicama u prodaji? Ja nisam nikad. Al bilo mi simpa uvek kad vidim plazma keks kod Turaka u radnji ili arapagosa.Odmah kao da si kod kuce:)

A Kalenic ...verujem da voli:))
Spiridon Spiridon 19:06 27.05.2016

Re: ..

vjerovatno si se ogrješio o zlatno pravilo prženja koje kaže da ne smiješ previše toga što pržiš da krkneš na prženje odjednom..
jer ako to uradiš oboriš teperaturu ulja i onda ti se to što pržiš raspada..
te tako..
vrelo ulje, jedan filet, uvati koricu, okreneš..
pa sledeći..
može i dva ali ako je dovoljno velika tava..
tvoja biće da nije ili si krkao pet fileta odjednom a to nikako ne smije..


potpuno si u pravu, nisam imao strpljenja jel je bilo puno fileta a bili su poprilicno tanki.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:08 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

narcis
Ja mislim da ovde leži bolje druga ona poslovica: bez alata nema ni zanata.

kako onda ovija po jelitni restoranti i mandžaonice uspevaju sa sve obični a tanki aluminijumski lonci i šerpinje da pravu ukusnu ranu?
samo ni alat neće sam da radi, ako numeš ništa ti alat neće pomogne. a ako umeš i sloš alat će napraviš bolje od budale sdobar, pa ti vidi.
i u tantalovo šerpinje supa zagoreva isto ko u plakano.





Sigurno da je mozda ok imati dobro posudje, ali skroz mislim ovo kao ti.

Kako dobra hrana u tim kolicinama a bez fensi posuda? A tvoj kraj je bar poznat onoliko po raznim specijalitetima.
silver silver 19:14 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Plehovi su najčešće beli sa teget ivicom, ponekad bež (pretpostavljam da su tako izgledali nekada pa ih sada prave da liče na stare :) A šolja baš ima raznih:

Npr. Cath Kidston



John Lewis





jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:16 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Lionsgate

Ooo Boze, sacuvaj me skorojevica ili po naski -nouveaux riches, sve znaju, svukud su bili, a zaboravise odakle poticu sami i njihovi dragi i mili:)

Pa ovo ti je blog/internet, ovde nemas neuspesnih, ko bre jos kuva na Metalcu... jbg, ovde praziluka u bulji imas vise nego na srpskoj estradi, lako je kenjati kad imas google. Nemoj da se lozis, uzmes 50% necije price, pola od toga bacis i onda pocnes da sumnjas u ostatak. Zato, n'moj da se nerviras



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:24 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

silver
Plehovi su najčešće beli sa teget ivicom, ponekad bež (pretpostavljam da su tako izgledali nekada pa ih sada prave da liče na stare :) A šolja baš ima raznih:

Npr. Cath Kidston



John Lewis







sjajno Silver.

Zamisli Cath Kidston lonce za mleko kao nase poaudje iz dalekog secanja.

Podsetila si me na neki mobilni na preklapanje koji je bio sa potpisom Cath Kidston.
JJ Beba JJ Beba 19:46 27.05.2016

Re: ..

friteza

batali fritezu i duboko ulje
emsiemsi emsiemsi 20:16 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

srdjan.pajic
U rukama Mandusica Vuka, svaka je puska ubojita?


Ja mislim da ovde leži bolje druga ona poslovica: bez alata nema ni zanata.

A, inače, činjenica je da na kulinrastvo može da se potroši beskonačna suma love, naročito ako ti je cilj dokazivanje. Ali ovaj Krkijev blog, imam utisak, nije tako zamišljen, naprotiv (jedino mi je Braja malo sumnjiv, navalio sa ovim santoku noževima, ne popušta ni za pedalj, ali nikako da pomene marku, pa da vidimo ko ima bolji ) Mada...ako mene pitate, bez seta keramičkih noževa, razume se marke Kjosera, u kuhinju ne vredi ni ulaziti

Негде сам прочитао, у вези болдованога --- Без алата нема заната, а без знања ни најбољи алат неће помоћи.
А има и ово (што кркан и слични никако да укапирају) --- Ништа на силу, само већи чекић.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:21 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

ali nikako da pomene marku

Ja imam srazmerno jeftini santoku, kupljen u Srbiji: http://www.amazon.com/Arcos-Universal-7-Inch-Granton-Santoku/dp/B0044R884U
alselone alselone 20:26 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Ja imam srazmerno jeftini santoku, kupljen u Srbiji: http://www.amazon.com/Arcos-Universal-7-Inch-Granton-Santoku/dp/B0044R884U


Gledam malo po Amazonu. Jbt, nozevi po 500, 1000, 1500 dolara?!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:32 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Gledam malo po Amazonu. Jbt, nozevi po 500, 1000, 1500 dolara?!

Да, без проблема: Saji Craft Santoku 180mm 500 funti

http://www.japaneseknifecompany.com/products/knives/saji-craft-santoku

Ovo je k'o "ferari". Ili "rols rojs".
Arcos ti je, recimo, "folksvagen".
Wusthof je "audi".
nsarski nsarski 20:43 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Predrag Brajovic
ali nikako da pomene marku

Ja imam srazmerno jeftini santoku, kupljen u Srbiji: http://www.amazon.com/Arcos-Universal-7-Inch-Granton-Santoku/dp/B0044R884U

Majkumu, nikako da se naviknem na santoku - oblik mi ne odgovara, a mator se pas lovu ne uci.
Medjutim, savladao sam satare (kineske i ine) i one su nekad sasvim zgodne. To je nastalo posto sam gledao kako Yan moze da isece celo pile za 18 sekundi (emisija Yan can cook). Vedzbao, vedzbao, i donekle se uvedzbao.

Martin Yan, umetnik sa satarom


i to pile:



Posle sam se vratio na normalne nozeve, ali satara je ponekad zaista korisna i udobna.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:52 27.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Majkumu, nikako da se naviknem na santoku - oblik mi ne odgovara, a mator se pas lovu ne uci.

Ма да, ствар навике. Сатара, сантоку, шеф нож... Мрзи ме сад да качим прилоге да се види колико је сатара-нож вишестрано употребљив. Ја мој шеф нож готово да и не користим, а сасвим је пристојан. Овај сантоку ми је дивно ергономичан и оштар и лаган. Посегнем некад за pairing ножем или boning ножем, али је то у мало прилика. A postoji,recimo, i noževi za pršut:



P.S.
Ако неко догледа до краја видео, схватиће како целог живота погрешно дооштрава ножеве. Наиме, цела српска куварска и месарска школа учи да се нож оштри према себи. Сви странце које сам гледао оштре нож повлачећи га од себе. На тај начин немогуће је се посећи.
krkar krkar 23:52 27.05.2016

Uvoznički lobi

Ne samo to, nego će Krkar da uskoči i da objasni kako on tuca šniclu tako što na nju sleće helikopterom, i to nekoliko puta, jedino što ti za to treba "malo" veća kuhinja!


Ma što bih se ja mučio kad si ti već 13 godina ekskluzivni uvoznik najboljeg na svetu aparata za tucanje šnicli, Hepek Leek Original, cijena prava sitnica 250000€.

Jes da nisi ni jedan prodao ali baš bi bilo super da se i ti ugradiš!
krkar krkar 02:43 28.05.2016

Sočna riba

da li neko moze da mi oda tajnu kako se spremaju ovakvi riblji fileti.


Kupiš kese za pečenje, plastika otporna do 230 ili 250 stepeni.

Na dno kese staviš povrće po želji ali da pokrije celo dno: luk, praziluk, beli luk, mladi luk, tikvice, patlidžan, paradajz, kupus, kelj, brokoli, prokulice, paprike, sočivo, leblebije, bob, pasulj, grašak, boranija...

Preko toga staviš riblje filete (može i zaleđene).

Zaveržeš kesu i obavezno probušiš viljuškom GORNJU stranu za odušak.

Ubaciš 10 minuta na 200 i spustiš na 160, jedno 15-25, zavisno od ribe i povrća.

Prste da poližeš!
krkar krkar 02:49 28.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

a vole da idu zajedno i da kupuju hranu


Ja sam taštu jednom vodio na Kalenić i nikad više. Kad je počela da skače na moju Desu Ciganku "kako te nije sramota da koristiš što je dobar čovek pa ga tako dereš". Gleda me Desa, gleda me tašta, razmišljam se koju smem da pošaljem, ovoj sin, majka, svekrva i vrat drže tezge do nje, ovoj drugom sam oženio kćer...


srdjan.pajic srdjan.pajic 03:36 28.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Predrag Brajovic
Gledam malo po Amazonu. Jbt, nozevi po 500, 1000, 1500 dolara?!

Да, без проблема: Saji Craft Santoku 180mm 500 funti

http://www.japaneseknifecompany.com/products/knives/saji-craft-santoku

Ovo je k'o "ferari". Ili "rols rojs".
Arcos ti je, recimo, "folksvagen".
Wusthof je "audi".


Brajo, ovaj moj santoku je "škoda" (Što Kupujueš Ovako Drndav Auto), zapravo nije čak ni moj nego ženin, nepoznatog podrijetla, sem što piše made in China na njemu. Ali služi sasvim ok, čak sam ga i relativno uspešno oštrio na kamenu (kačio sam već onog Japanca, od njega sam naučio par dobrih caka, na primer ono da kamenom poravnam kamen pre oštrenja (dakle treba da imaš bar dva komada za oštrenje), jer je bitno da mu površina ne bude konkavna, nego ravna) kao i da kamen potopim u vodu bar par minuta pre oštrenja, a da onda nikako ne perem unaj mulj koji nastaje tokom rada. No, da ne trčim unapred, to će Krkar u sledećem nastavku lepo da objasni.
mirelarado mirelarado 14:40 28.05.2016

Re: ..

princi
Inače, ovih priča o posuđu, noževima, ovim onim, kuvanju naslušao onoliko od jedne osobe. Te, ovo se sprema ovako, ovo onako, slowly cooked meso čuva moisture na površini, molekuli vode lakši od masti, uzmeš maslinovo ulje, chilli, beli lukac, kurac palac. Onda jednom spremila nekakvel scallops u nekoj slaninici pa još neki baba ganuš, spremala, jadna, da li je bio neki dečiji rođendan, slava, šta li. Čoveče, nikada u životu ništa slanije i masnije nisam jeo... Drugi put me odvela na "najbolja jaja u gradu i okolini". Naručim eggs benedict, onako, rutinica, k'o velim, to svaka budala zna da spremi. Sine, doneli mi skoro tvrdo kuvano jaje. Kažem, u redu je, seko, kafana je keva.

Tako da, sine, kad je klopa u pitanju, talk is cheap, proof is in pudding.


To se zove Izneverena očekivanja. :)
Dobre kuvare prepoznaćeš po naročitom sjaju u očima kada govore o pripremi nekog jela, i po gestikulaciji kad ti objašnjavaju šta i kako treba da radiš.
Dobre kuvarice, opet, prepoznaćeš po tome što ti odgovor kako nešto pripremaju smuljaju u neko nemušto objašnjenje i obavezno izostave najbitnije detalje (tobože, to se podrazumeva). One jednostavno žele da ostanu jedine vlasnice tajnih znanja i posebnih umeća.
I, naposletku, dunstere (kategoriju u koju i sama spadam) prepoznaćeš po neizmernoj radosti kada im neko jelo uspe. Tada će ti, iako te to uopšte ne zanima, naširoko i nadugačko, počev od prapočetka - izbora namirnica - pa do samog kraja, do serviranja, objašnjavati kako da to nešto skuvaš.
krkar krkar 23:46 28.05.2016

Re: ..

Mozda nisam izabrao najbolje slike:


Nisi.

Mazguf je način pečenja ribe koji se koristi u Bagdadu a riba je najobičniji šaran. Ja inače uglavnom ne jedem rečnu ribu ali ovo je bilo prilično OK (do kraja 1. Zalivskog rata, posle toga je Tigar postao toliko zagađen, najviše teškim metalima, da je suludo jesti ribu iz nj).

Tačnije, ništa spektakularno, mnogo je bolji dimljeni krap iz Skadarskog jezera. A najbolji je u restoranu Pelikan u Virpazaru, kod Toška i Zorke.

Mazguf se sprema tako što se riba raspoluti i postavi mekom stranom na unutra u krug oko vatre. Nekada, pre dolaska slobode i demokratije, tih restorana je na šetalištu Abu Nuaz uz Tigar bilo dvadesetak i svi su bili puni krcati.






Evo kako je to izgledalo (LINK)
silver silver 11:03 29.05.2016

Re: Serpe i nostalgija

Gleda me Desa, gleda me tašta, razmišljam se koju smem da pošaljem


Hamletovska dilema, Krkare :)

Ovi moji su mnogo slični: zaguljeni kupci, vole taj folklor od trgovine, ali kad nadju ono što hoće nimalo ne škrtare, ali mora da bude probrano i moraju oni da to overe :) (Za to vreme ja i tata pijemo kafu negde). Ako baš moram da merim, (ako dodje do neke debate), zet će ipak pre da popusti tašti, pogotovo ako je na njenoj teritoriji; ovde mu je mnogo lakše (i zbog jezika) kad je navikao na customer service gde može da ih nagazi po potrebi.

A jutros otvorim Waitrose Food časopis i tamo naletim na tekst kako da se spremi Hereford Beef 30 Dry-aged Côte de Boeuf i Porterhouse (ovo je u vezi sa komentarima na kraju oko tipova odrezaka i načina grilovanja: npr. temperatura pre, za vreme i na kraju spremanja), plus neki sosovi za njih: chimichurri, mustard soy i roasted garlic cream. Nažalost, danas su se svi ukućani razbežali tako da ću najverovatnije da posetim samo deli counter i to bi bilo to :)
nsarski nsarski 11:27 29.05.2016

Re: ..

Mazguf se sprema tako što se riba raspoluti i postavi mekom stranom na unutra u krug oko vatre. Nekada, pre dolaska slobode i demokratije, tih restorana je na šetalištu Abu Nuaz uz Tigar bilo dvadesetak i svi su bili puni krcati.


Ja sam proletos jeo Maskoof u Al Adhamiyah restoranu u Dohi (Souq Waqif)

i oni taj nacin spremanja tako izgovaraju i pisu (evo jelovnika):


Sada, da li je to do transkripcije, ili drugacijeg izgovora, 'bem li ga.

P.S. 1 QR (Katarski Riyal) je oko 30 dinara.
krkar krkar 12:23 29.05.2016

Re: ..

Sada, da li je to do transkripcije, ili drugacijeg izgovora, 'bem li ga.


Na arapskom je maskuf. Uostalom, baš tako i piše na tvom jelovniku: mskuf (kratko A se ne piše). Samo što s ispred k najčešće u izgovoru zvuči kao z, dakle mazkuf. E, ali pošto arapi imaju dva K, "grleno" i "još grlenije" onda i ono "obično" ume da se pomeri nazad pa zvuči kao mazguf.

A transkripcije su posebni zajebi, pogotovu kad sami Arapi transkribuju na neki "zapadni jezik" (misli se na "generički zapadni jezik". Em postoje dva različita K (ovo je isto kao i naše, nije u njemu problem)...

Tako da sam ja navikao na engleskim i srpskom da kažem mazguf a na arapskom ga zovem pravilno, mazkuf.

I evo sad proveravam u rečniku i - ništa. Najbolji arapski rečnik, Al Mawrid, nema maskuf uopšte. Verovatno zato što je to vrlo specifičan izraz, usko irački i drugde se ne koristi.

Vreme je spremanja ručka, ne mogu sad da kopam ali čini mi se da je izveden iz reči koja znači siromaštvo, bedu. Znači - sirotinjski šaran.
49 41 49 41 14:51 27.05.2016

Aluminijum

Davno citao analizu bolesti koje su izazvane mikronskim primesima Al u pijacoj vodi.
Naucnici su jedva usli u trag uzrocima bolesti u Juznoj Americi kod lokalnog stanovnistva.

Na kraju zakljucak naucnika bio je; ako imate ikakvo posudje od aluminijuma; slobodno u smece.

Setih se ranog detinjstva, da smo masovno stancovali loncice, tanjire, serpe, lavore od aluminijuma.
milisav68 milisav68 16:07 27.05.2016

A zemljne posude :)

narcis narcis 18:51 27.05.2016

Re: A zemljne posude :)

milisav68

grne, a
dekster.didi dekster.didi 16:30 27.05.2016

idi bre

štreberski pročitam blog i padnem na ovo:

To je to. Unapred se upozorava Čarli...


krkar krkar 18:32 29.05.2016

Re: idi bre

dekster.didi
štreberski pročitam blog i padnem na ovo:

To je to. Unapred se upozorava Čarli...




Nije vredelo. A lepo sam ga upozorio!
JJ Beba JJ Beba 16:44 27.05.2016

lonci

znam kako kuvaš, sve ti verujem
nego, ja se ložim na noževe





ps
znam sad ide ono psihologiziranje, frojdistička smaračina o nožu kao simbolu i njgeovom značenju u našim životima

daj recept za onaj leba


dekster.didi dekster.didi 17:12 27.05.2016

Re: lonci

nego, ja se ložim na noževe


ma i ja, inače mi ovo živ smor od bloga, al nož ima ono nešto.

cassiopeia cassiopeia 17:40 27.05.2016

Re: lonci

daj recept za onaj leba



Mmm, hleb Od kako ne smem ni da mu priđem, mislim na onaj domaći, beli sa krckavom koricom, počela sam da ga sanjam. Mislim da ću, ako ikada pronađu protivotrov za gluten, prvo pojesti vruć hleb
A što je najgore, hleb mi nije bio ni među prvih deset omiljenih stvari. Što ti prokletstvo, kad ne smeš nešto, a dao bi sve da možeš.

Krkar, daj taj recept, možda mi zatreba u ovom životu
JJ Beba JJ Beba 19:09 27.05.2016

Re: lonci

cassiopeia
daj recept za onaj leba



Mmm, hleb Od kako ne smem ni da mu priđem, mislim na onaj domaći, beli sa krckavom koricom, počela sam da ga sanjam. Mislim da ću, ako ikada pronađu protivotrov za gluten, prvo pojesti vruć hleb
A što je najgore, hleb mi nije bio ni među prvih deset omiljenih stvari. Što ti prokletstvo, kad ne smeš nešto, a dao bi sve da možeš.

Krkar, daj taj recept, možda mi zatreba u ovom životu


ni ja ne jedem, ali sam prisustvovala jedenju jednog krkarovog hleba koji je na glasu
toplo preporučam
JJ Beba JJ Beba 19:56 27.05.2016

Re: lonci

ma i ja, inače mi ovo živ smor od bloga, al nož ima ono nešto.

noževi mmmmmmmmm
krkar krkar 00:11 28.05.2016

Recept za hleb

znam sad ide ono psihologiziranje, frojdistička smaračina o nožu kao simbolu i njgeovom značenju u našim životima


Ma jok kod mene. Nit se bavim diletantskim frojdizmom nit sam opsednut falusima ni klanjem.

Nož je čisto praktična i vrlo neophodna alatka.




daj recept za onaj leba


Mož dmubiješ ako ja znam kad si ti probala moga leba i koji. Ali neje važno, evo recepta za morski tamni:

250 g integralnog brašna
250 g crnog brašna 850
250 g ražanog
1 sveži kvasac
1 suvi kvasac
1 prašak za pecivo

krupna so, komorač, anis, maslinovo ulje - koliko treba
malo jogurta ili kefira, malo mleka, malo šećera

usitniti sveži kvasac i staviti ga u 0,5 dl mlake vode, 0,5 dl mlakog mleka i malo šećera. Ostaviti 30-45 minuta da se digne

U veliku vanglu umešati sve 3 vrste brašna, 1 suvi kvasac i 1 prašak za pecivo, krupne soli koliko treba, dodati začine po ukusu

Kad se digne kvasac umešati ga u smesu brašna mešajući. Po potrebi dodati još mlake vode. Kad popije koliko treba, da bude malo gnjecavije nego za obični hleb, dodati 2 supene kašike najboljeg maslinivog ulja i isto toliko jogurta ili kefira. Po želji može i više, manje nikako. Dobro zamesiti, pokriti krpom i ostaviti u rerni grejanoj na 40-45°C najmanje 1 h a može i duže, ne smeta ni 2 ni 3.

Kad se testo lepo diglo izvaditi ga i premesiti.

Uzeti duhačke modle za hleb, mera je taman za 2 komada, i obložiti ih papirom za pečenje (može i bez papira, onda malo namastiti plek). Sipati testo u modle, s vrha malo sipati suvog brašna, da se ne lepi za krpu kad se digne, pokriti krpom i vratiti u istu onu blago grejanu rernu još 1h.

Kad se testo lepo podiglo izvaditi krpu a rernu okrenuti na 220 BEZ IKAKVOG DUVANJA. Dakle, hleb se peče iz mlake rerne, ne stavlja se u vruću (osim ako nemate 2 rerne, ali ako nemate onda ga ne vadite jer će pasti!). Nakod 10-15 minuta OD DOSTIZANJA TEMPERATURE smanjiti na 175. Uzeti malo mlake vode, pomešati sa maslinovim uljem (3:1 vode) i krupnom solju i četkicom premazati gornju površinu. Ovo se može ponoviti još jednom tokom pečenja ako je kora skroz suva.

Na 175 peći 25-35 minuta. Ako imate termometar za kuvanje, do 90-95°C unutrašnje temperature.

Izvaditi, uviti u krpu, pustiti da odmori 10 minuta.
dekster.didi dekster.didi 15:01 28.05.2016

Re: lonci

noževi mmmmmmmmm



princi princi 16:49 27.05.2016

Čekaj

Nije baš sasvim kako je ja pravim: ne dodajem brašno kako piše u ovom receptu nego govedinu uvaljam u brašno u koje su umešani so i biber (a ima i još nekih sitnih razlika ali da ne zakeram). Evo ko zna francuski jedan alternativni recept, bez slanine, jednostavniji i verovatno originalniji (LINK). Ima na netu raznih recepata sa belim vinom ali to je izmišljotina čista!

A koja je svrha uopšte vina? Da snizi tačku ključanja? Što mora vino? Što ne može neki drugi alkohol? Votka, na primer? Mislim, kako znati gde počinje suština a završava čisto ludiranje i izmišljotina?
Goran Vučković Goran Vučković 16:56 27.05.2016

Re: Čekaj

A koja je svrha uopšte vina?

Začin?
princi princi 17:01 27.05.2016

Re: Čekaj

Goran Vučković
A koja je svrha uopšte vina?

Začin?

Pa to sve ispari. Jel hemija neka u pitanju? Tanin?
Goran Vučković Goran Vučković 17:01 27.05.2016

Re: Čekaj

Pa to sve ispari. Jel hemija neka u pitanju? Tanin?

Ispari alkohol, ostane začin
AlexDunja AlexDunja 17:03 27.05.2016

Re: Čekaj

Začin?

daje voćnu notu
princi princi 17:18 27.05.2016

Re: Čekaj

Buke! Nego, da ne sernjamo i kvarimo čoveku blog. Nije ovo pisano za nas, seljačine, nego za rafinirane ljude.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:53 27.05.2016

Re: Čekaj

A koja je svrha uopšte vina?

Да да укус јелу.
Испари вода, испари алкохол -- али је skoro немогуће до краја, па остану шећери и концентрисане ароме вина и дају укус али и нагласе друге укусе.

Отуда се вина са високим процентом шећера радо користе при кувању.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:46 27.05.2016

Re: Čekaj

Uzgred, u vezi s kuvanjem ima puno predrasuda i neznanja. Zašto? Pa zato što se na kuvanje ne gleda kao na fizičko-hemijski proces, nego kao na neki hokus pokus. Prosečan kuvar ne zna da objasni odakle jelu ukusi, kad se šta događa, na kojim temperaturama, zasto se maslinovo ulje koristi bez problema u prženju, zašto se puter otapa u njemu pre nego na golom tiganju, šta se dešava u slow cook modu. (Neke od predrasuda širi i naš domaćin.)

Nema bolje stvari od onih blind testiranja, kad se vidi koliko je nešto predstava, a ne merljivi rezultat.

Ako slučajno na netu nađete video kako Rene Redžepi drži i koristi chef nož u kuhinji, učiniće vam se da on blage veze nema ni sa čim. Kao najgori početnik. A on je najcenjeniji kuvar sveta.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:11 27.05.2016

Re: Čekaj

Evo o čemu pričam, recimo: http://www.seriouseats.com/2013/04/ask-the-food-lab-do-i-really-need-to-reduce-w.html

Ovo je ozbiljan sajt sa naučnim pristupom. A još davno objavljeno je par knjiga koje demistifikuju kuvanje. Jedna od poslednjih stvari koja me u tom smislu zabavila, jeste niz eksperimenta sa starenjem mesa, gde vam, otprilike, kažu: do 15 dana ništa se ne događa, nemojte da se foliramo: niste primetili razliku. Jer rađena su testiranja, i niko od test probača hrane nije umeo da s pouzdanošću kaže -- ovo je 5 a ovo 15 dana odležavalo. (Još gore je da vam pričam kako su masti te koje, u stvari, daju karakteristične ukuse, pa su u piletinu rokali masti od govedine, recimo, i ti na slepo kažeš -- Ovo je govedina!) Ili, drugi primer, gde je fiziku narastanja hlebog testa jedino, na Quori, suvislo objasnio neki PhD hemije, neki profa kome je kuvanje hobi. (Uf, sad sam počeo da se nerviram: da li se u onim brašnima koja se kod nas prodaju kao pizzo-hlebna zaista nalazi povećan procenat glutena, što je potrebno?)

Mnoge predrasude vladaju kuvanjem.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:38 27.05.2016

Re: Čekaj

Evo, najjednostavnije pitanje: zašto uopšte kuvamo hranu?
krkar krkar 00:45 28.05.2016

Re: Čekaj

A koja je svrha uopšte vina? Da snizi tačku ključanja? Što mora vino? Što ne može neki drugi alkohol? Votka, na primer?


Polako, bre! Nije isto.

Jaki alkoholi, rakija, votka, konjak i slično uglavnom se dodaju da vežu nešto aromatično za nešto drugo a onda ispare i ne ostavljaju ti svoj ukus ali su pomogli da se ukusi pomešaju i pojačaju.

Mala varijanta ovoga je flambiranje, obično na samom kraju kuvanja, kad sipaš alkohol i onda ga upališ. Izgleda efektno ali nije samo foliranje: to zagreje malo ohlađeni spolni sloj i otpusti mirise pred samo serviranje a i zapeče koricu i hrani da malo boje.

Kod vina je druga stvar. Belo vino uglavnom deluje slično žestokom alkoholu ali malo manje intenzivno i malo duže traje. Iako i ono ostavlja svoj šmek.

Ali crna vina us nešto drugo. Neko spominjao šećere - to je samo deo priče. Pre svega crno vino ima vrlo kompleksne ukuse i to prodre u hranu, naročito meso, i obogati je ukusima. A onda se i vino menja tokom kuvanja i daje lepe i vrlo kompleksne ukuse.

Osim kod pravljenja nekih sosova, crno vino se nikada ne kuva da ispari, mora da se redukuje (zgusne) ali nikako da ispari!

Jedan od boljih recepata sa crnim vinom je od dva Italijana: Brasato di manzo al barolo (LINK). Kaže moja žena da se uvek plaši da će joj otkazati bubrezi ali ona, po običaju, preteruje sa oprezom.
nsarski nsarski 15:40 28.05.2016

Re: Čekaj

Osim kod pravljenja nekih sosova, crno vino se nikada ne kuva da ispari, mora da se redukuje (zgusne) ali nikako da ispari!

Valja napomenuti da se kruske u vinu prave tako sto se kuvaju u crnom vinu, pa se od preostalog sirupa napravi redukcija koja sluzi kao preliv.

Ja nekad kruske presecem po duzini, nafilujem malo "budjavim sirom" i flambiram votkom.
Ali, nisam hteo o tome, nego o romanticnom jelu Chroucroute (odmah ispod).
nsarski nsarski 15:59 28.05.2016

Choucroute romance

U romanu "Tri ratna druga", Erik i Patricija se smucaju po nekom parku (mislim, izgleda da su se pipkali, ali do sexa nije doslo - pise joj on kasnije "posle nasih susreta osecam se nekako...nedovrseno". Enivej, dakle, oni rascupani i gladni i malo promrzli odlaze kod Alfonsa u kafanu i on im kaze da ima "idealno jelo za zaljubljene - kiseli kupus sa svinjskim rebarcima".
E, tu me je oborio! Kiseli kupus sa svinjskim rebarcima! Romanticna vecera.
Tragao sam za tim kakvo bi tacno to jelo trebalo da bude, i najzad nadjem . Nesto ovako.
Zapravo, ova klopa se kod nas pravi besomucno oko Bozica i Nove godine, a recept je uvek isti. Jelo je tradicionalno u Alzasu i ima mnogo varijanti, uglavnom glede dimljenog mesa i kobaja koje se u kupus stavljaju (po mom misljenju, najbolja su dobra spic-rebra).

U svakom slucaju, za one mladje na blogu, kada sledeci put svratite "bright eyed" u neku kafancinu sa partnerom u koga ste zaljubljeni, ne trazite minjoncice i canapé, Choucroute je idealna narudzbina za romanticnu veceru.
Evo i recepta: Choucroute Garnie

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana