IT| Planeta| Putovanja| Tehnologija

Kako da se propisno izgubite uz pomoć savremene tehnologije

a_jovicic RSS / 28.05.2016. u 04:54

86e94fa71840ec36e13bc6f9fec12845.jpg

Leteo čovek balonom i shvatio da se izgubio. Odluči da se spusti niže i primeti čoveka na zemlji pa povika:

- Izvinite, možete li mi pomoći? Obećao sam prijatelju da ću se sresti sa njim za sat vremena ali ne znam gde sam.

Čovek mu odgovori: Nalazite se u balonu na nekih 10 metara od tla, na poziciji 44°48'45.85" severne geografske širine i 20°27'2.79" istočne geografske dužine.

- Vi mora da ste inženjer, povika balonista.

- Da jesam, odgovori čovek. Kako ste znali?

- Pa, sve što ste mi rekli je tehnički ispravno ali ja i dalje ne znam šta da radim sa vašom informacijom ... u stvari i dalje sam izgubljen. Iskreno rečeno niste mi ni od kakve pomoći povika balonista.

Čovek mu odgovori: Vi mora da ste menadžer.

- Kako ste znali?! zapita balonista.

- Pa, ne znate ni gde ste ni kuda idete. Popeli ste se na poziciju zahvaljujući toplom vazduhu. Obećali ste nešto a nemate pojma kako da obećanje ispunite i još očekujete od drugih da reše vaš problem. Činjenica je da ste u istoj situaciji u kojoj ste bili i pre nego što smo se sreli ali nekako sam sada ja kriv za to.

Tema ovog bloga nije "ljubav" koja vlada izmedju menadžera projekata i inženjera, niti je to balonistika. Tema je satelitska navigacija tj. pogrešna upotreba iste koja u nekim situacijama može da dovede do nesrećnih situacija poput ove ...

Pratila navigaciju, pa završila u jezeru

No pre nego što predjemo na satelitsku navigaciju par reči o tome kako su ljudi kroz vekove odredjivali gde se nalaze.

Najstarija metoda je svakako odredjivanje pozicije u odnosu na uočljive objekte u prirodi ... bilo to najviše stablo u okolini, velika stena, planinski vrh, zvonik crkve ili seoska škola. Medjutim šta ako nismo na kopnu? Ako ne plovimo uz obalu, na pučini nema objekata u odnosu na koje bi odredili svoju poziciju. U pomoć su nam tada priskakala nebeska tela ... i precizno merenje vremena (korišćenjem poznatih pozicija nebeskih tela možete da odradite jedino geografsku širinu ali ne i dužinu ... za dužinu vam treba i tačno vreme)

Ali šta raditi sa takvom informacijom? Ako želite da stignete od tačke A do tačke B, pamtiti niz instrukcija o skretanju oko tako uočljivih objekata nije uvek trivijalno pa su se ljudi setili da crtaju umanjene modele svoje okoline. Tako su nastale mape i karte ... BTW u svakodnevnom govoru mapa i karta su sinonimi, medjutim kartografski "čistunci" priznaju samo jednu kartu ... pomorsku kartu (nautical chart) ... sve ostalo su mape

... i tu nastaju svakojake moguće komplikacije koje upotrebu navigacionih sredstava i kartografskog materijala čine noćnom morom za neiskusnog korisnika. A gde je tu satelitska navigacija?

Satelitska navigacija je samo moderan vid one "zvezdane" ... tj. ljudi su postavili veštačke objekte u orbiti oko Planete za koje uvek znaju gde se tačno nalaze i u odnosu na koje uredjaj na Zemlji u narodu poznat kao GPS prijemnik (mada je GPS samo jedan od GNSS sistema u upotrebi) odredjuje svoju poziciju. Da bi sve ovo radilo neophodno je i precizno merenje vremena (razradu teme prostor-vreme ostavljam kolegama fizičarima) i taj isti uredjaj to radi vrlo precizno (tako da vam je vreme koje prijemnik prikazuje tačnije od bilo kog časovnika kojeg imate u blizini)

Pa kako onda tako precizan sistem može da pogreši?!

Spomenusmo gore, da osim pozicije postoje i mape. Da li je možda problem u njihovoj tačnosti?

Zabluda br. 1: GNSS prijemnik ne greši! Pogrešne su mape!

Ova zabluda je posebno izražena kod "geekova" (jedan od mogućih prevoda na srpski bi bio "štreber") koji bezrezervno veruju u tehnička "sokoćala". Naravno da GNSS prijemnik jeste vrlo precizan uredjaj ali sam način odredjivanja pozicije ne zavisi samo od uredjaja već i od okoline u kojoj se nalazite i stanja u višim slojevima atmosfere (gde su uvek prisutne neke elektromagnetne smetnje). Pošto se pozicija (uprošćeno rečeno) odredjuje kao presek sfera koje imaju poluprečnik proporcionalan vremenu koje protekne od emitovanja signala do dolaska u prijemnik ...

Trilateration-GPS.jpg

... svako kašnjenje usled elektromagnetnih smetnji taj poluprečnik čini većim nego što stvarno jeste a vašu poziciju pogrešnom. Medjutim, ako se nalazite u urbanoj sredini (ili u klancu okruženom visokim liticama) postoji još jedan uzrok greške ... višestruke putanje signala (tj. signal se širi sferno pa je moguće da stigne i direktno i kao reflektovan od nekog objekta u blizini). Sve u svemu ima više izvora greške koji kvare našu poziciju ...

gps-errors.jpg

Zabluda br. 2: Ta GNSS "sokoćala" ništa ne valjaju! Ja se već godinama bez greške snalazim sa papirnim mapama!

Za razliku od "geekova", korisnici navikli na klasične sisteme navigacije su često nepoverljivi prema "sokoćalima" i uzdaju se u svoje iskustvo i mape koje koriste. Medjutim, da bi mapa mogla da se koristi neophodno je da se dovoljno često ažurira. Mapa je samo umanjena slika okruženja a stanje u okruženju se često menja ... pogotovo u urbanim sredinama. Sa druge strane, ako se pozicija sa GNSS prijemnika koristi sa papirnim mapama, moguć je čitav niz grešaka uzrokovanih korišćenjem različitih matematičkih modela na kojima se zasniva računanje pozicije u uredjaju i onim na osnovu kojih je konstruisana mapa.

GNSS koristi globalni geodetski datum ("datum" ne u smislu kalendarskog datuma nego koordinatnog sistema sa parametrima) i to je najčešće WGS84 dok papirne mape često koriste neki od lokalnih datuma (koji se čak možda i bolje uklapaju u oblasti koju mapa pokriva ali zato u ostalim oblastima mogu da dovedu do velikih grešaka) ...

400px-Datum.png

... na ovim prostorima se kao lokalni datum najčešće koristi Hermannskogel (koji se bazira na Besselovom elipsoidu) pa unošenje GPS koordinata na naše papirne karte (bez podešavanja odgovarajućeg datuma u samom uredjaju) stvara garantovanu grešku od 400-njak metara (pri čemu su i uredjaj i karte ili mape tačni)

Dodatnu komplikaciju predstavljaju kartografske projekcije. Zemljina "lopta", koja je u 3D mora nekako da se transformiše u 2D-papirnu mapu. Iz tog razloga postoji gomila kartografskih projekcija gde svaka unosi neku grešku predstavljanja prostora ali su neke bolje za zadržavanje uglovnih odnosa a neke za verniji prikaz površina. Iz tog razloga neke mape "rade" sa geografskim koordinatama (geografska dužina i širina) a neke sa projekcionim (easting i northing)

devSurfaces.png 

Što se elektronskih mapa tiče, tu je pomenuti problem ažurnosti najkritičniji. U svakom slučaju je korisno povremeno se pridržavati pravila "Kartu čitaj al' seljaka pitaj!"

Zabluda br. 3: GNSS ne radi tačno zato što mi pokazuje pogrešnu nadmorsku visinu kad se uspentram na planinski vrh gde postoji marker

Ni u ovom slučaju nije "kriv" GNSS prijemnik (a ni marker sa oznakom nadmorske visine) ... tj. greše oba ... zato što je nadmorska visina ... hm ... malo promenljiva veličina. Sve zavisi od modela Zemlje. Naime, GNSS prijemnik poziciju odredjuje na osnovu elipsoida (elipse rotirane oko svoje kraće ose) dok se nadmorska visina računa u odnosu na neki statistički izračunat nivo "svetskog mora" ...

467-004-E3A4C9EC.jpg

... ako pak GNSS uredjaj treba da prikaže nadmorsku visinu, on mora ili u svojoj memoriji da ima geoidalni model oblasti u kojoj se nalazite ili da ima pristup bazi na Internetu gde se taj model nalazi. A geoid je prilično nepravilna figura ...

Geoids_sm.jpg

Sa druge strane i samo odredjivanje elipsoidalne visine triangulacijom satelita ima veću grešku nego odredjivanje horizontalne komponente pozicije tako da GNSS prijemnik i nije baš najbolji kandidat za opkladu sa drugarima "ko živi na višem brdu" ... obično mu se dodaje i digitalni merač atmosferskog pritiska kako bi se vertikalna komponenta poboljšala.

Naravoučenije: Bilo da pripadate "geekovima" ili "tradicionalistima" osnovno je da u svakom trenutku gledate šta se oko vas nalazi kako se ne bi "strmeknuli" negde (a to možete "uspešno" uraditi i ako buljite u papirnu mapu dok se krećete i premišljate da li da skrenete levo ili desno od Albukerkija ali i ako pri slaboj vidljivosti sledite umilni glas vašeg omiljenog GNSS prijemnika) ... i naravno ... osnovno je da znate kuda ste pošli!



Komentari (164)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:38 28.05.2016

Anegdota iz Grčke

Ovo me podseti na situaciju od pre nekoliko godina sa puta u Grčku. Posle višesatne vožnje od Beograda prema Uranopolisu, skoro pred ciljem kod mesta Nea Roda (ako se dobro sećam), navigacija kaže: "Skrenite desno". Videli smo da je to neki prilično loš put, ali poverovasmo navigaciji jer „ona zna bolje“. Taj put se, posle par stotina metara, pretvara u nešto između makadama i kaldrme, vrlo neravan i nezgodan za vožnju. I nakon toga seosko domaćinstvo, nema dalje. Nije bilo baš lako okrenuti se na tom uskom i vrlo neravnom putu, da bi se vratili nazad na glavni.

Vratismo se nazad, nastavimo par stotina metara napred i vidimo gde traženi put skreće "popreko", preko poluostrva ka njegovoj zapadnoj obali i Uranopolisu. GPS protestvuje i govori nam da, u stvari u tom trenutku, idemo preko polja, livada i šuma, ali ga više nismo slušali. Kad je postao previše dosadan, ugasili smo ga da ne smeta.

I danas se sećamo štale i tora sa kozama, na koje smo nabasali u tom pogrešnom skretanju, vođeni GPS-om.

P.S. Inače odličan tekst, preporuka!
a_jovicic a_jovicic 09:29 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Dragan Pleskonjic
Ovo me podseti na situaciju od pre nekoliko godina sa puta u Grčku. Posle višesatne vožnje od Beograda prema Uranopolisu, skoro pred ciljem kod mesta Nea Roda (ako se dobro sećam), navigacija kaže: "Skrenite desno". Videli smo da je to neki prilično loš put, ali poverovasmo navigaciji jer „ona zna bolje“.


Što je najgore čuo sam više skoro identičnih priča ovoj ... i to sve iz Grčke. Zlobnici kažu da su Grci maznuli velike pare od EU donacija i napravili sve te puteve koji su u GPS-u ... ali samo NA PAPIRU ... tako da onaj vic* sa Berluskonijem i Veljom Ilićem možda i nije vic ... samo umesto Velje bio neki grčki ministar.

------

* Davnih dana bio Velja Ilić u zvaničnoj poseti Berluskoniju i posle oficijelnog dela povede njega Berluskoni da mu pokaže svoja imanja. Sednu oni u helikopter i krenu na jug Italije. Pokazuje Berluskoni nepregledna imanja, ergele konja, bazene a Velja će njemu: "Jel' majke ti ... kako si ti sve ovo napravio?!" ... "Jel' vidiš onaj autoput?", Berluskoni će njemu. "Vidim" reče Velja. "Šta misliš koliko je širok?", upita Berluskoni. "Hm ... paaa 10 metara" reče Velja. "Eeee, nije 10 nego 9" namignu Berluskoni.

Sledeće godine uzvratna poseta ... sad Velja vodi Berluskonija po Srbiji. Opet u helikopter ... pokazuje mu imanja a ono sve duplo veće nego što je Berluskonijevo. Berluskoni u čudu ... "Koliko ti je Veljo trebalo sve ovo da stekneš?". "Ma ja sve to samo za godinu dana ... od one posete tebi" reče Velja. "Kako ti je uspelo?" zavapi Berluskoni. "Jel' vidiš onaj autoput?" upita Velja. "Koji?" reče Berluskoni gledajući sa naporom u netaknuta polja.
alselone alselone 09:56 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Mene je GPS jednom odveo na prelaz Starti Dojran. Autoput na koji smo trebali da se ukljucimo bio je zatvoren, on preracuna i odveze nas tamo. Dosli na prelaz, dignuta rampa i nikog nigde. Izadjem iz kola i udjem u kucicu, carinik spava.

Kaze: - turisti?
Ja reko - da.
Pa kako odavde?
reko - Ne znam. :)

Samo ovlas pogledao pasose i pustio nas.

Ali nije mi bilo zao, taj deo Makedonije je prelep, uzivali smo u voznji. Onda smo stali u neki restorancic i popili pice na Dojranskom jezeru. Uf, milina! A moja zena daljim poreklom Makedonka, pa je ophrlile emocije.
emsiemsi emsiemsi 11:22 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

alselone
Mene je GPS jednom odveo na prelaz Starti Dojran. Autoput na koji smo trebali da se ukljucimo bio je zatvoren, on preracuna i odveze nas tamo. Dosli na prelaz, dignuta rampa i nikog nigde. Izadjem iz kola i udjem u kucicu, carinik spava.

Kaze: - turisti?
Ja reko - da.
Pa kako odavde?
reko - Ne znam. :)

Samo ovlas pogledao pasose i pustio nas.

Ali nije mi bilo zao, taj deo Makedonije je prelep, uzivali smo u voznji. Onda smo stali u neki restorancic i popili pice na Dojranskom jezeru. Uf, milina! A moja zena daljim poreklom Makedonka, pa je ophrlile emocije.

Македонци су наша браћа (и сестре, наравно).
cassiopeia cassiopeia 12:25 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Što je najgore čuo sam više skoro identičnih priča ovoj ... i to sve iz Grčke.


U Grčkoj nam se jednom desilo da smo skrenuli pogrešno i to zato što nismo poslušali tetu iz GPS-a

Al' smo zato pre par godina na putu ka Ulcinju, preko Novog Pazara, zabasali na neki stari put, ovčice i neku staru česmu za koju bi mi bilo žao da je nisam videla. Lepo slušali tetu i stigli na prelaz ka Kosovskoj Mitrovici. Sunce nas opilo, jeli na nekoj livadici kraj jezera Ribarići i pita nas carinik gde ste pošli, mi njemu na more, u Ulcinj, kaže on nisam siguran da ste mislili baš ovim putem. Pa mi i nismo, teta iz GPS-a zapela, a mi ko štreberi, poslušali je

E, da. Tako smo i kod Ulcinja zabasali na neki stari put ka Albaniji, lepo vidimo žicu i nije nam bilo svejedno, mislili da smo prešli granicu u nekom trenutku, dete sa nama u kolima, vidi mala nešto smo se ućutali i gledamo u onom mraku gde nas put vodi i progovara Jesmo li mi još u Crnoj Gori?

Zato ja volim da slušam prvo sebe, staru papirnu kartu pa GPS. Posebno kad smo negde van naseljenog mesta, na tim starim putevima.
a_jovicic a_jovicic 12:37 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

cassiopeia
Zato ja volim da slušam prvo sebe, staru papirnu kartu pa GPS. Posebno kad smo negde van naseljenog mesta, na tim starim putevima.

cassiopeia cassiopeia 12:45 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

a_jovicic




Hahaha, bude nekad i tako
highshalfbooze highshalfbooze 13:45 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Sunce nas opilo, jeli na nekoj livadici kraj jezera Ribarići


Kaži teti iz GPS-a da se jezero zove Gazivode, a mesto je Ribariće.
cassiopeia cassiopeia 14:39 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

highshalfbooze
Sunce nas opilo, jeli na nekoj livadici kraj jezera Ribarići


Kaži teti iz GPS-a da se jezero zove Gazivode, a mesto je Ribariće.


Stvarno? Tri godine zaredom išli tim putem i ubeđena sam bila da se jezero zove Ribarići
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:57 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Ovo me podseti na situaciju od pre nekoliko godina sa puta u Grčku. Posle višesatne vožnje od Beograda prema Uranopolisu, skoro pred ciljem kod mesta Nea Roda (ako se dobro sećam), navigacija kaže: "Skrenite desno".


E ova današnja mladež ;> sve neke tehnologije, pa se bunu kada malo zakažu.

Jošte dok je Tito bio živ ;> a Bugarska još vlasništvo Moskve ;> obaška TV antene od drvenih pritki (po kojima valjda stavljali žicu, šta li ) krenemo mi za Grčku kolima, ali smislimo da je bolje noću i to preko Bugarske, manje gužve, lakši put i sl. (a i ima u Bugarskoj Duty Free odmah iza grane )

Karte koje smo imali smejurija, šta će nama mnogo detaljne karte. Elem, nešto pre Sofije vidimo malu tablu, pokazuje na neki put koji se odvaja i piše Atina. Karte nam ne pomažu, pa rekosmo, možda je to obilazncia da se ne ide kroz samu Sofiju, taman će da uštedimo vreme.

Jes, vraga. Mislim to sa uštedom vremena, a da smo zaobišli Sofiju to jesmo, ali smo se akali maleckim putevima u sred noći, nemaš koga da pitaš - a i akda imaš obavezno ti pokažu suprotni smer ;> Na kraju smo završili kružeći oko Pernika, ogroman metalurški kompleks, radi sve u šesnajest, auh! ima da nagrabusimo kao strani špijuni ;> Pa odjedared put nestane samo zemlja - ali ne vidiš od brda da li se nastavlja ili ćemo da naletimo na ruske tenkove. Jedva se nekako provučemo. Sledećeg lokalca kojeg smo našli i pitali Kuda za Atinu, pa pokazao - desno, mi lepo skrenuli levo i pronašli autoput ;>

E da, u to vreme Grčka bila siromah spram Juge. Upisali nam u pasoše sva kola kojima smo ušli, da ih ne bi tamo prodali za duple novce no što kod nas koštaju ;>
princi princi 17:51 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Da, Grcka ume da bude izazov za GPS, pogotovu kad se krene u 1 iz Beograda, :).

Sjajan tekst!
princi princi 17:59 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Mene je GPS jednom odveo na prelaz Starti Dojran. Autoput na koji smo trebali da se ukljucimo bio je zatvoren, on preracuna i odveze nas tamo. Dosli na prelaz, dignuta rampa i nikog nigde. Izadjem iz kola i udjem u kucicu, carinik spava.

Ja uvek idem tamo kad idem na Sitoniju. Ubedljivo najbolji prelaz. A na nas prelaz idem na Prohor.
highshalfbooze highshalfbooze 19:20 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Stvarno? Tri godine zaredom išli tim putem i ubeđena sam bila da se jezero zove Ribarići

Četvrti put, ako imate auto sa većim klirensom, možete da skoknete do manastira Crna Reka na predah.
a_jovicic a_jovicic 19:29 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

highshalfbooze
Stvarno? Tri godine zaredom išli tim putem i ubeđena sam bila da se jezero zove Ribarići

Četvrti put, ako imate auto sa većim klirensom, možete da skoknete do manastira Crna Reka na predah.

... i u duhu ovog bloga ... "adresa" je ...

42°56'55.16"N, 20°28'4.02"E (WGS84)

EDIT: Da ne bude da ja posle budem kriv ako nije tu ... koordinate su preuzete odavde
a_jovicic a_jovicic 19:37 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

princi
Da, Grcka ume da bude izazov za GPS, pogotovu kad se krene u 1 iz Beograda, :).

A kako li je tek strancima kod nas, kad skrenu negde sa autoputa?

Mada kažu da se situacija prilično popravila u odnosu na neka davna vremena (vidjeniji proizvodjači GPS uredjaja su ubacili detaljnije mape i ovih naših prostora)
princi princi 19:44 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

a_jovicic
princi
Da, Grcka ume da bude izazov za GPS, pogotovu kad se krene u 1 iz Beograda, :).

A kako li je tek strancima kod nas, kad skrenu negde sa autoputa?

Mada kažu da se situacija prilično popravila u odnosu na neka davna vremena (vidjeniji proizvodjači GPS uredjaja su ubacili detaljnije mape i ovih naših prostora)

Da, :)))))))))), pogotovu znaci na cirilici. Jednog dana, kad se bude zavrsilo parce puta od Leskovca do Vranja, mislim da ce se slaviti u Pajicevom Colorado Springsu.
pape92 pape92 23:44 28.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Metamorfoza. Vozim tako 1991. tu negde oko Atine i greškom skrenem sa autoputa ka mestu koje se zove Metamorfoza. Od tada više nisam isti.
satinelle satinelle 02:49 29.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Ovo me podseti na situaciju od pre nekoliko godina sa puta u Grčku. Posle višesatne vožnje od Beograda prema Uranopolisu, skoro pred ciljem kod mesta Nea Roda (ako se dobro sećam), navigacija kaže: "Skrenite desno".


Ista meta, isto odstojanje, skrenula desno, rekao mi Garmin (teta koja kalkulira, pa je usput i klinac naucio hrvatsku verziju srpskog jezika). Posto sam vec bila izgubljena u vremenu i prostoru, nastavim pustolovinu, nazad, levo, desno, umorim se i udjem u prvu seosku kafanu.

Doceka nas Grk koji jedva grcki govori, skuva nam po kafu, umesto trazenog sladoleda, donese vodu umesto soka, lepo se ispricasmo i nakon upale trbusnih misica, nastavimo put do mora samo petnaestak minuta dalje...

Iako mrzim da se iskljucivo oslanjam na tehnologiju, jer je u mnogim situacijama neprimenjiva i beskorisna, ovoga puta nisam zazalila.

p.s. Nije posao menadzera da se bavi inzenjerstvom. Vec je njegov posao da organizuje i prvenstveno razume sta inzenjeru treba kako bi on kao menadzer ispunio svoj target. Samo da se razumemo...
emsiemsi emsiemsi 10:33 29.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

satinelle
Ovo me podseti na situaciju od pre nekoliko godina sa puta u Grčku. Posle višesatne vožnje od Beograda prema Uranopolisu, skoro pred ciljem kod mesta Nea Roda (ako se dobro sećam), navigacija kaže: "Skrenite desno".


Ista meta, isto odstojanje, skrenula desno, rekao mi Garmin (teta koja kalkulira, pa je usput i klinac naucio hrvatsku verziju srpskog jezika). Posto sam vec bila izgubljena u vremenu i prostoru, nastavim pustolovinu, nazad, levo, desno, umorim se i udjem u prvu seosku kafanu.

Doceka nas Grk koji jedva grcki govori, skuva nam po kafu, umesto trazenog sladoleda, donese vodu umesto soka, lepo se ispricasmo i nakon upale trbusnih misica, nastavimo put do mora samo petnaestak minuta dalje...

Iako mrzim da se iskljucivo oslanjam na tehnologiju, jer je u mnogim situacijama neprimenjiva i beskorisna, ovoga puta nisam zazalila.

p.s. Nije posao menadzera da se bavi inzenjerstvom. Vec je njegov posao da organizuje i prvenstveno razume sta inzenjeru treba kako bi on kao menadzer ispunio svoj target. Samo da se razumemo...

Па да !
Цео живот се срећем са тзв. менаџерима који појма немају о мом послу, али имају страшно велике амбиције да ме организују у томе о чему појма немају.
Менаџери су, у суштини, лоши ђаци, који нису имали енергије, воље, итд... да се упусте у коштац са озбиљним стварима.
Успут --- када дебело засеру, онда се (и) правдају тиме да то (ето) није њихова ускостручна област и бла, бла....
Успут 2 --- менаџери би требало да буду искусни инжењери који имају великога појма о области коју би требало да менаџују.
cassiopeia cassiopeia 11:38 29.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

highshalfbooze

Četvrti put, ako imate auto sa većim klirensom, možete da skoknete do manastira Crna Reka na predah.


Morala sam da pitam čika Googla šta je klirens Baš ću pitati muža, mi obično putujemo po 12 sati do dole, stajemo gde nam se svidi, dremamo po livadama...
cassiopeia cassiopeia 11:40 29.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

a_jovicic

... i u duhu ovog bloga ... "adresa" je ...

42°56'55.16"N, 20°28'4.02"E (WGS84)

EDIT: Da ne bude da ja posle budem kriv ako nije tu ... koordinate su preuzete odavde


Hvala, hvala!
cassiopeia cassiopeia 11:43 29.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Mada kažu da se situacija prilično popravila u odnosu na neka davna vremena (vidjeniji proizvodjači GPS uredjaja su ubacili detaljnije mape i ovih naših prostora)


Da znaš da jesu. Pretprošlo leto smo tako uboli neku kafanu na putu od Topole prema nečemu, ne sećam se na koju stranu beše, al' bez GPS-a šanse nema da bi našli. Silazi se sa lokalnog puta i uz brdo nekim starim putem, ali kakav pogled puca odatle. Nije mi se išlo kući.
satinelle satinelle 11:44 29.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Па да !
Цео живот се срећем са тзв. менаџерима који појма немају о мом послу, али имају страшно велике амбиције да ме организују у томе о чему појма немају.
Менаџери су, у суштини, лоши ђаци, који нису имали енергије, воље, итд... да се упусте у коштац са озбиљним стварима.
Успут --- када дебело засеру, онда се (и) правдају тиме да то (ето) није њихова ускостручна област и бла, бла....
Успут 2 --- менаџери би требало да буду искусни инжењери који имају великога појма о области коју би требало да менаџују.


Ja sam upravo to i rekla, ne jedi se previse. Mozda ne znam da (ob)razlozim kao ti, ali te podrzavam u potpunosti.
g.radicevic g.radicevic 10:53 30.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

A kako li je tek strancima kod nas, kad skrenu negde sa autoputa?

a kako je tek i nama i njima u Grčkoj, kad lejdi umilnim glasićem krene da speluje alfabet.

otprilike to zvuči ovako: after tree hundred meters turn right and turn left to kapa-nii-oumega-sigma-oumikroun-sigma (ΚΝΩΣΟΣ)

g.radicevic g.radicevic 11:07 30.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Успут 2 --- менаџери би требало да буду искусни инжењери који имају великога појма о области коју би требало да менаџују.

aj ti to njima objasni , kad smo mi učili ''samo'' dva semestra nešto što se zove organizacija.....(građenja, proizvodnje ili ......).

a vreme je svi znamo šta

rade.radumilo rade.radumilo 19:07 30.05.2016

Re: Anegdota iz Grčke

Pre jedno 5 godina, vozim do Zenice, preko Hrvatske i Šamca. Negde pre Doboja, kaže navigacija da skrenem desno. Na tom mestu, tabla pokazuje da se za Doboj ide pravo. Pomislim da možda zna kraći put, poslušam navigaciju i posle 2km navigacija prijavi "Izašli ste sa mape!". Napravim polukružni i krenem ka istoj raskrsnici na kojoj sam skrenuo desno. Navigacija se sve vreme buni i traži da napravim polukružni! Tek kada sam došao do raskrsnice i krenuo prema Doboju, je preračunala putanju i na dalje pokazivala ispravan put do Zenice.
Jedan ključni problem i sa papirnim mapama i sa "navigacijom" su povremene greške u proračunima. Što se softverskih tiče, iz godine u godinu "bagovi" se čiste i tu ima sve manje problema, ali se dešavaju povremeno.

Успут 2 --- менаџери би требало да буду искусни инжењери који имају великога појма о области коју би требало да менаџују.


Dobar inženjer je retko kada dobar menadžer. Šta više, većina dobrih inženjera nije motivisana da se bavi "ljudima" i upravljanjem projektima. Dobar menadžer, sa druge strane, mora uvek imati "technical lead-a". U prevodu, ako samo jedan čovek upravlja projektom, ode mas' u propast.
Milan Novković Milan Novković 08:57 28.05.2016

Ovaj Japanac ...

... što sada imamo, a kosristi zapadni, ženski glas, često greši pa sam se navikao.

Ali sa Helgom iz prethodnih kola sam umeo da se svađam

Ne znam da li je slučajno što stavljaju ženske glasove ili je logično, gde se sada kaže "Prva levo na sledećoj ..." dok bi muškarac muškarcu, možda rekao, da mu manje povredi sujetu "Vidi da se skrene u prvu levo ...".

Iako i kada mogu da biram ja biram ženski glas.

Sve šalamala ovo gore, osim svađanja sa Helgom, ... i biranja ženskog glasa
a_jovicic a_jovicic 09:38 28.05.2016

Re: Ovaj Japanac ...

Milan Novković
Ne znam da li je slučajno što stavljaju ženske glasove ili je logično, gde se sada kaže "Prva levo na sledećoj ..." dok bi muškarac muškarcu, možda rekao, da mu manje povredi sujetu "Vidi da se skrene u prvu levo ...".

... ma ti mangupi što izučavaju ljuCku psihu dok prave human-machine interfejse

Biće da ima nekog razloga ... verovatno primenjuju fore iz marketinga tj. žele da stvore "afektivni amalgam" kod korisnika ... 'de ćeš da se ljutiš na zgodno žensko čeljade kad pogreši (a pošto ga ne vidiš nego samo čuješ njegov umilni glasić onda tvoj mozak odradi sve ostalo)


P.S. Mada ona teta što u Londonu stalno ponavlja "Please mind the gap. Please mind the door" zna da skače po živcima posle par stanica bez obzira koliko umilno to ponavljala.
krkar krkar 00:53 30.05.2016

Re: Ovaj Japanac ...

Iako i kada mogu da biram ja biram ženski glas.


I ja.

Meni navigacija najčešće služi da vežbam jezike. Uvek je uključena i menjamo joj jezike kako nam dođe iako je od početka držimo na bugarskom kao osnovnom i priča nam Anelija. Žena je tako dobro naučila stručne navigacijske termine da je jednom pred kućom pitali neki Bugari kako da dođu negde, ona im lepo ispričala na bugarskom, oni je nešto pitaju što nije navigacija - ona ni da bekne.

Sad vedžbam letonski.

A zove se Glupača i stalno se svađam s njom. Naučio sam već kad da je ne slušam. Po planinama, posebno po Bosni, hoće da te tera na najgoru seosku džadu ali ne slušam je. Naravno da imam sve karte svuda gde idem, oduvek sam frik preciznih karata. Anelija je korisna za brze preračune, izlaz na autoputu, ulicu u gradu... Ali za biranje osnovne rute - ni govora!

krkar krkar 00:56 30.05.2016

Re: Ovaj Japanac ...

Biće da ima nekog razloga ... verovatno primenjuju fore iz marketinga tj. žele da stvore "afektivni amalgam" kod korisnika ... 'de ćeš da se ljutiš na zgodno žensko čeljade kad pogreši (a pošto ga ne vidiš nego samo čuješ njegov umilni glasić onda tvoj mozak odradi sve ostalo)


Kod moje glupače većina jezika ima i muško i žensko, samo manji jezici nemaju izbor. A od tih mislim da samo jedan ima muški glas kao osnovni, svi ostali ženski. Proveriću koji je taj muški.

Inače mi nikako nije jasno zašto mi je glupača setovana da me upozori na skretanje 700 m pre. Ni 1000 ni 500 nego 700?
a_jovicic a_jovicic 06:54 30.05.2016

Re: Ovaj Japanac ...

krkar
Inače mi nikako nije jasno zašto mi je glupača setovana da me upozori na skretanje 700 m pre. Ni 1000 ni 500 nego 700?

'bem li ga ... da nije nešto vezano za trenutnu brzinu kretanja ili kategoriju put na kom si ... pa kao izračunala da ti pri toj brzini na 700m ostane baš toliko vremena da se pripremiš za skretaje a da se ne iznerviraš što moraš da čekaš duže (ili da ti ne proleti skretanje ako ti kasno javi)?

Ako je 700m i na autoputa i na prašnjavoj džadi ... onda nemam pojma
krkar krkar 07:17 30.05.2016

Re: Ovaj Japanac ...

Ako je 700m i na autoputa i na prašnjavoj džadi ... onda nemam pojma


Baš tako - to mu neki fiks.
emsiemsi emsiemsi 08:37 30.05.2016

Re: Ovaj Japanac ...

krkar
Biće da ima nekog razloga ... verovatno primenjuju fore iz marketinga tj. žele da stvore "afektivni amalgam" kod korisnika ... 'de ćeš da se ljutiš na zgodno žensko čeljade kad pogreši (a pošto ga ne vidiš nego samo čuješ njegov umilni glasić onda tvoj mozak odradi sve ostalo)


Kod moje glupače većina jezika ima i muško i žensko, samo manji jezici nemaju izbor. A od tih mislim da samo jedan ima muški glas kao osnovni, svi ostali ženski. Proveriću koji je taj muški.

Inače mi nikako nije jasno zašto mi je glupača setovana da me upozori na skretanje 700 m pre. Ni 1000 ni 500 nego 700?

То је мера за тупавије.
blogovatelj blogovatelj 09:43 28.05.2016

Saće Krkar se javi

Pošto satelitske tehnologije za njega nisu nikakva tajna.
I reći će nam koji je GPS urređaj najbolji i kako ostali nisu ni za q.
g.radicevic g.radicevic 10:24 28.05.2016

Re: Saće Krkar se javi

reći će nam koji je GPS urređaj najbolji i kako ostali nisu ni za q.


i bRez Krkara
Nokia here je zakon, posle svih raznih garmina (koji stalno nešto preraĆunava), nepogrešivo me provela diljem Jevrope.
E da i kad podesiš na srpski - muški dosadan glas je

a_jovicic a_jovicic 10:56 28.05.2016

Re: Saće Krkar se javi

g.radicevic
Nokia here je zakon, posle svih raznih garmina (koji stalno nešto preraĆunava), nepogrešivo me provela diljem Jevrope.

To dok ne zaglaviš u neku "nedodjiju" ...


Here


Google

Da ponovim ... i "najbolji" GPS uredjaj sa neažurnim kartografskim sadržajem ne vredi puno.
emsiemsi emsiemsi 14:53 28.05.2016

Re: Saće Krkar se javi

blogovatelj
Pošto satelitske tehnologije za njega nisu nikakva tajna.
I reći će nam koji je GPS urređaj najbolji i kako ostali nisu ni za q.

Браво Блоги !
Верујем да си нам кркана скинуо са врата барем два месеца --- то ти је као да си бику показао црвену мараму (тако и кркану да кажеш да он нешто не зна). Има да се убије гуглајући.
krkar krkar 00:56 30.05.2016

Re: Saće Krkar se javi

blogovatelj
Pošto satelitske tehnologije za njega nisu nikakva tajna.
I reći će nam koji je GPS urređaj najbolji i kako ostali nisu ni za q.


Ma jok, reći će ti da mu popušiš kurac.
krkar krkar 00:58 30.05.2016

Re: Saće Krkar se javi

Браво Блоги !
Верујем да си нам кркана скинуо са врата барем два месеца --- то ти је као да си бику показао црвену мараму (тако и кркану да кажеш да он нешто не зна). Има да се убије гуглајући.


A ti ga posle popuši Blogiju. Vidim da si već krenuo.
emsiemsi emsiemsi 08:38 30.05.2016

Re: Saće Krkar se javi

krkar
blogovatelj
Pošto satelitske tehnologije za njega nisu nikakva tajna.
I reći će nam koji je GPS urređaj najbolji i kako ostali nisu ni za q.


Ma jok, reći će ti da mu popušiš kurac.

Какав простак !
Страшно !
rade.radumilo rade.radumilo 19:14 30.05.2016

Re: Saće Krkar se javi

i bRez Krkara
Nokia here je zakon, posle svih raznih garmina (koji stalno nešto preraĆunava), nepogrešivo me provela diljem Jevrope.
E da i kad podesiš na srpski - muški dosadan glas je


I diljem Jevrope (ne i kod nas) te lepo provede gradskim prevozom ako želiš. Jedino što za uputstva javnim prevozom mora imati internet. Zato treba imati lokalni 3-4G.
Glas malo smara, al šta da se radi...
g.radicevic g.radicevic 10:29 28.05.2016

Inženjeri su uvek krivi.....

Pa, ne znate ni gde ste ni kuda idete. Popeli ste se na poziciju zahvaljujući toplom vazduhu. Obećali ste nešto a nemate pojma kako da obećanje ispunite i još očekujete od drugih da reše vaš problem. Činjenica je da ste u istoj situaciji u kojoj ste bili i pre nego što smo se sreli ali nekako sam sada ja kriv za to.


živa istina
inženjeri uvek zakeraju i kvare ''račun''



Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:38 28.05.2016

Re: Inženjeri su uvek krivi.....

g.radicevic
živa istina
inženjeri uvek zakeraju i kvare ''račun''


Čuo sam ovaj vic od matematičara:

"Da li 2+2 može biti 5?"
"Može, ali za ekstremno velike vrednosti broja 2".
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:17 28.05.2016

Re: Inženjeri su uvek krivi.....

Može, ali za ekstremno velike vrednosti broja 2

Може и за довољно мале вредности броја 5.

Једнозначна решења су тако ретка.
emsiemsi emsiemsi 18:05 28.05.2016

Re: Inženjeri su uvek krivi.....

marco_de.manccini
Može, ali za ekstremno velike vrednosti broja 2

Може и за довољно мале вредности броја 5.

Једнозначна решења су тако ретка.

Па да !
Мада бих се ја на месту математичара збаринуо !
Возим се јутрос и слушам неко Вучићево булажњење како су нам два најважнија задатка то и то, један нисам запамтио, а други образовање.
И ту помиње браваре, вариоце, савијаче каблова у Јури и слично, а од образованијих само ИТ и електроинжењере --- математичара нигде.
Сада када нам (до краја) среди (и) образовање, има да будемо најбољи у Европи за чишћење клоња - нема зајебанције.
rade.radumilo rade.radumilo 19:19 30.05.2016

Re: Inženjeri su uvek krivi.....

Ima onaj kada su pitali 3 inženjera u jednoj firmi, svaki ima različit staž u firmi, koliko su 2 + 2.

Inženjer koji je još pripravnik odvali "ko iz topa": 4!
Inženjer sa preko 5 godina iskustva: Pa moraću da proverim sa kolegama, pa ću vas obavestiti o rezultatu.
Inženjer sa preko 20 godina iskustva: Je l' kupujemo ili prodajemo?
Jukie Jukie 11:14 28.05.2016

Plan plus

Meni i planplus beogradski daje neke vrlo zanimljive ideje o najkraćem putu. Iz nekog razloga on misli da ljudi hodaju istom brzinom kojom idu kola, pa mu je sasvim Ok da ti kaže da dva puta pređeš po pola kilometra peške između stanica kako bi dvaput presedao (i išao npr. jednu stanicu svaki put)
a_jovicic a_jovicic 11:34 28.05.2016

Re: Plan plus

Jukie
Meni i planplus beogradski daje neke vrlo zanimljive ideje o najkraćem putu. Iz nekog razloga on misli da ljudi hodaju istom brzinom kojom idu kola, pa mu je sasvim Ok da ti kaže da dva puta pređeš po pola kilometra peške između stanica kako bi dvaput presedao (i išao npr. jednu stanicu svaki put)

Niko nije savršen

No i ja sam primetio da rutiranje zna da im nekad bude čudno (čini mi se i da ne daju više od 3 alternativne rute). Sa gradskim prevozom je to sve pogotovo "pipavo" zato što najkraća ruta ne mora da bude uvek i najbrža (zavisi od frekvencije polazaka prevoza i trenutne gužve u gradu)

Prava je šteta što onaj nesrećni Apex (tj. BusPlus) nema funkciju rutiranja (a nema ni "otvorenu" aplikaciju već radi samo na androidima). Oni bi jedini mogli da naprave stvarno upotrebljiv sistem rutiranja u realnom vremenu ... ali jok ... bitnije je da im se neko javi na tender za plaćanje beskontaktnim karticama.
highshalfbooze highshalfbooze 11:47 28.05.2016

A di je tu arduino?

Šta, ništa GPS moduli, eksterne antene, arduino i te ezoterije?
Zapravo, onaj vic sa početka priče je i neka vodilja za savremene GPS uređaje. Tu i nije tačnost od neke presudne važnosti, već da korisnik vidi gde se nalazi na mapi. A softver prilagodi podatke sa satelita i najbližem vektoru gde se nalazi ulica na mapi. Takođe, uređaj, u zavisnosti od konfiguracije terena, zna vrlo često da gubi signal, a na ekranu će se videti prikaz u zavisnosti od pretpostavljene brzine i putanje.
Dobar blog
a_jovicic a_jovicic 12:16 28.05.2016

Re: A di je tu arduino?

highshalfbooze
Šta, ništa GPS moduli, eksterne antene, arduino i te ezoterije?
Zapravo, onaj vic sa početka priče je i neka vodilja za savremene GPS uređaje. Tu i nije tačnost od neke presudne važnosti, već da korisnik vidi gde se nalazi na mapi. A softver prilagodi podatke sa satelita i najbližem vektoru gde se nalazi ulica na mapi. Takođe, uređaj, u zavisnosti od konfiguracije terena, zna vrlo često da gubi signal, a na ekranu će se videti prikaz u zavisnosti od pretpostavljene brzine i putanje.

Aaaa pa Arduine, NodeMcu-ove, Raspberry-je i GPS ćemo kad se budem bavio temom IoT

A što se navigacije tiče ... da ... u pravu si. Bitnije je da bar "potrefi" ulicu u kojoj si a metar-dva (ili čak i 15) tamo-vamo nije toliko bitno. Problem je što pri lošoj konstelaciji (raspored na nebu) satelita, u sredini sa visokim multipath smetnjama i u gustoj mreži ulica, lako može da se desi da omaši mnogo više od tih petnaestak metara pa da "završi" u kontrasmeru jednosmerne ulice.


Pretpostavljena pozicija pri gubitku signala je takodje interesantan izazov za projektanta uredjaja. "Brute-force" rešenje bi bilo da se aproksimacija radi na osnovu poslednje poznate pozicije i brzine kretanja. Malo "inteligentniji" pristup (ukoliko postoje i podaci o ograničenju brzine kretanja) bi bio da se na osnovu dotadašnjeg "patterna" poštovanja ograničenja brzine, proceni trenutna brzina sve dok se opet ne stabilizuje signal. Naravno sve ovo pada u vodu ukoliko ima skretanja.

Ono što je "novotarija" koja povećava tačnost pozicije u urbanim sredinama je A-GPS (Assisted GPS). Kod njega je caka da osim satelita koristi i triangulaciju WiFi rutera (čije pozicije je "neko" ... čitaj Google ... ranije odredio) i baznih stanica mobilne telefonije. Na taj način se u odsustvu kvalitetnog GPS signala značajno popravlja pozicija. Ovo je i jedini način odredjivanja pozicije u zatvorenom prostoru (Zabluda br. 4: GPS sa mog mobilnog telefona pokazuje poziciju i kada sam u zgradi)


alselone alselone 12:05 28.05.2016

Ovo sam slikao u Hjustonu

GPS urređaj najbolji


Voleo bih da vidim koji bi se GPS majcin sin snasao na ovoj petlji. Ovde komotno ostanes i pravis pljeskavice.

Milan Novković Milan Novković 12:09 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

alselone
GPS urređaj najbolji


Voleo bih da vidim koji bi se GPS majcin sin snasao na ovoj petlji. Ovde komotno ostanes i pravis pljeskavice.


Ja ako ne smem da zalutam koristim Google Maps
a_jovicic a_jovicic 12:31 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

alselone
GPS urređaj najbolji


Voleo bih da vidim koji bi se GPS majcin sin snasao na ovoj petlji. Ovde komotno ostanes i pravis pljeskavice.

A pazi kako tek planiraju da "reše" problem petlji ...


B92 | Izgleda šašavo, ali ova raskrsnica povećava bezbednost



... ili ovo ...



No sad ozbiljno ... rutiranje na petljama se odredi unapred ... to nije problem. Problem je kako grafički prikazati vozaču što sličnije oznake onima koje vidi na samoj petlji.
cassiopeia cassiopeia 12:47 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

Problem je kako grafički prikazati vozaču što sličnije oznake onima koje vidi na samoj petlji.


To mene često zbuni kad slušam GPS, a ne pratim pažljivo oznake na putu. Kao da mi mnogo ranije kaže gde treba da skrenem, i ko za baksuza upravo prolazim pored tog nekog skretanja i sve mislim promašili smo. Mene, kad malo bolje razmislim, prilično unervozi ta teta sa GPS-a.
a_jovicic a_jovicic 13:04 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

cassiopeia
To mene često zbuni kad slušam GPS, a ne pratim pažljivo oznake na putu. Kao da mi mnogo ranije kaže gde treba da skrenem, i ko za baksuza upravo prolazim pored tog nekog skretanja i sve mislim promašili smo. Mene, kad malo bolje razmislim, prilično unervozi ta teta sa GPS-a.

Budućnost je počela! Vreme je za HUD (Head-up Display)

Dosta su se samo piloti igrali takvim igračkama
cassiopeia cassiopeia 13:06 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

Budućnost je počela! Vreme je za HUD (Head-up Display)


Aaaaaa, to mi treba Rešilo bi me svih muka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:59 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

A pazi kako tek planiraju da "reše" problem petlji ...


Ovaj jedan divergent diamond prelazim svaki dan kad idem u prodavnicu, ima po 3 trake u svakom smeru (dve za prelaz pravo, i treća koja se odvaja za autoput ispod), plus po dve biciklističke staze koje isto ovako divergiraju, i onda pešačke staze koje idu po sredini umesto po ivici smerova, kako smo navikli. Prvih par puta, kad su je pustili u pogon, živ sam se usrao, jer se preko ovog mosta nalaziš na pogrešnoj strani, levoj, i pomisliš da si se negde zajebao te da voziš u kontrasmeru. Međutim, kad se malo navikneš, vidiš da stvar jako dobro funkcioniše. Nema ono da čekaš neki semafor da bi skrenuo sa mosta na autoput ispod, ili da psuješ majku ovima iz suprotnog smera koji neće da te puste da skreneš, usled čega se na običnim petljama često napravi i velika gužva. Takođe, pošto pri izlasku ne sečeš saobraćaj iz suprotnog pravca, kažu da su nezgode mnogo ređe. Zapravo, preciznije, kažu da nisu ređe, nego su "lakše".

Uh, što se radujem ovim geekovskim blogovima, Jovičiću, bravo za administraciju koja ti je dala nalog, sad samo da ne budeš lenj!
a_jovicic a_jovicic 16:08 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

srdjan.pajic
Uh, što se radujem ovim geekovskim blogovima, Jovičiću, bravo za administraciju koja ti je dala nalog, sad samo da ne budeš lenj!

Hvala ... trudiću se ... samo da me politička situacija ovde ne "izsabotira" (ko će još da čita geekovske blogove ako krenu da "pršte" politički osetljivi dogadjaji)
emsiemsi emsiemsi 18:00 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

a_jovicic
srdjan.pajic
Uh, što se radujem ovim geekovskim blogovima, Jovičiću, bravo za administraciju koja ti je dala nalog, sad samo da ne budeš lenj!

Hvala ... trudiću se ... samo da me politička situacija ovde ne "izsabotira" (ko će još da čita geekovske blogove ako krenu da "pršte" politički osetljivi dogadjaji)

Неће те читати због тога што си опширнији од ТасеДебелога.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:18 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

a_jovicic
srdjan.pajic
Uh, što se radujem ovim geekovskim blogovima, Jovičiću, bravo za administraciju koja ti je dala nalog, sad samo da ne budeš lenj!

Hvala ... trudiću se ... samo da me politička situacija ovde ne "izsabotira" (ko će još da čita geekovske blogove ako krenu da "pršte" politički osetljivi dogadjaji)


Evo ja ću, svečano obećavam!
a_jovicic a_jovicic 19:06 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

emsiemsi
Неће те читати због тога што си опширнији од ТасеДебелога.

A ja još skratio priču ... nisam spomenuo ni prethodnike GNSS sistema (Loran-C) ... pa priču o računanju rastojanja na elipsoidu (rešavanje direktnog i inverznog geodetskog problema) ... pa DOP, HDOP i VDOP i računanje greške pozicije (50-ti, 67-mi, 95-ti percentil, sigme, CEP i RMS) ... pa DGPS, RTK i aktivnu mrežu za korekciju ...

... a i Tasa se nešto "popravio" ... ima već dva "haiku-bloga"
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:21 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

a_jovicic
emsiemsi
Неће те читати због тога што си опширнији од ТасеДебелога.

A ja još skratio priču ... nisam spomenuo ni prethodnike GNSS sistema (Loran-C) ... pa priču o računanju rastojanja na elipsoidu (rešavanje direktnog i inverznog geodetskog problema) ... pa DOP, HDOP i VDOP i računanje greške pozicije (50-ti, 67-mi, 95-ti percentil, sigme, CEP i RMS) ... pa DGPS, RTK i aktivnu mrežu za korekciju ...

... a i Tasa se nešto "popravio" ... ima već dva "haiku-bloga"



Ne slušaj ovog emsija, on nije ozbiljan bloger, peče papriku u dvorištu, pa samo na 5 minuta uleti u kuću da vidi šta ima na blogu, znači nema strpljenja nizašta. Doduše, i ja isto tako, stiglo mi drvo za loženje pa utovarujem lagano, onda malo presečem blogovanjem, da povratim dah.

a_jovicic a_jovicic 23:48 28.05.2016

Re: Ovo sam slikao u Hjustonu

srdjan.pajic
Ne slušaj ovog emsija, on nije ozbiljan bloger, peče papriku u dvorištu, pa samo na 5 minuta uleti u kuću da vidi šta ima na blogu, znači nema strpljenja nizašta. Doduše, i ja isto tako, stiglo mi drvo za loženje pa utovarujem lagano, onda malo presečem blogovanjem, da povratim dah.

Ma ne brini ... nisam ni ja baš tol'ko nov ovde da ne kapiram "tanane odnose" raznih blogera prema tekstovima i komentarima. Ono ja više u šali poručujem da još vi niste videli koliko može da bude dugačak tekst "iskovan" ispod moje tastature.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:16 28.05.2016

I...kad niko drugi neće...

...samo da se zahvalim američkim poreskim obveznicima, koji su svojim velikodušnim plaćanjem poreza državi () omogućili razvoj i implementaciju GPS sistema navigacije, koji danas ceo svet besplatno koristi.

Inače, mali curiousity, tamo neke 2000, trebalo je da idemo u posetu GPS zemaljskom delu sistema, koji je, kao što sigurno znaš, u jednoj od vazduhoplovnih baza dole pored Kolorado springsa. U sklopu redovne nastave na faksu, jer mi je GPS Techniology bio jedan od out of departman časova koje sam uzeo (predaje se na Aerospace-u, a ne na EE, tako da tehnički nivo nije bio bogznakako visok). Ja sam tad bio na F1 vizi, ali ni za mene nisu pravili nikakvo pitanje, trebalo je samo da ponesem pasoš, ono, za svaki slučaj. I onda se tog Oktobra desio USS Cole, pa su podigli security svuda, i naša poseta je bila otkazana. Posle više nisu mogli da idu strani studentu, samo državljani, a kasnije je i profa koji je to organizovao otišao sa faksa, i ja mislim da na kraju nikad nisu ni organizovai takve posete. A dupe bih dao da sam mogao tamo da zavirim...Do te godine se čak i u Los Alamos išlo relativno lako, posle toga, jok.
a_jovicic a_jovicic 16:04 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

srdjan.pajic
...samo da se zahvalim američkim poreskim obveznicima, koji su svojim velikodušnim plaćanjem poreza državi () omogućili razvoj i implementaciju GPS sistema navigacije, koji danas ceo svet besplatno koristi.

Hvala im i što su 2000-te ukinuli SA (selective availability)* pa je osim vojne primene GPS postao i "civilizovan".

No da ne grešimo dušu ... valja pomenuti i ostale GNSS-ove (Global Navigation Satellite Systems)

- GLONASS (tj. bolje reći ГЛОНАСС) je ruski
- Galileo, evropski
- BeiDou (tj. 北斗卫星导航系统) kineski



... i svi noviji prijemnici pokrivaju bar GPS, GLONASS i Galileo (a verujem da će uskoro i BeiDou postati standardni deo pakete)

Ovo zna često dosta da popravi prijem pri nezgodnim konfiguracijama terena a evropljani su takodje izgradili sistem koji pruža diferencijalnu korekciju (EGNOS) po ugledu na američki WAAS.

------

* SA je uvodio namernu grešku od 100 metara, naravno samo za civilne prijemnike. Vojni uvek imaju potrebnu tačnost.
milisav68 milisav68 17:22 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

srdjan.pajic
...samo da se zahvalim američkim poreskim obveznicima, koji su svojim velikodušnim plaćanjem poreza državi () omogućili razvoj i implementaciju GPS sistema navigacije, koji danas ceo svet besplatno koristi.

Čuj omogućili.

Pa još besplatno, k`o kod Tite.

To je Pajiću demonstracije sile.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:04 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

To je Pajiću demonstracije sile.


Da, da, to posebno.

milisav68 milisav68 18:39 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

srdjan.pajic
To je Pajiću demonstracije sile.


Da, da, to posebno.


?
a_jovicic a_jovicic 19:19 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

milisav68

Čuj omogućili.

Pa još besplatno, k`o kod Tite.

To je Pajiću demonstracije sile.

Eh ... tokom vekova su mnoge korisne stvari izmišljene u ratne svrhe pa ih danas svakodnevno koristimo (ima neki serijal na Viasat Exploreru šta je sve izmišljeno tokom WWI i WWII i kako se to danas pravi). Ono jes' da su '99-te "vežbali" GPS i na nama al' kad bih mogao da biram izmedju "pametne sekirice" (a.k.a. Tomahavk) i tepih-bombardovanja (k'o u WWII) svakako se ne bih puno dvoumio

(a i "sekirice" smo obarali "praćkama" )

BTW GPS i nije tako "žilav" po pitanju ometanja (ima već gomila komercijalno raspoloživih ometača) ... zato i prave novu generaciju protokola (a i EUropljani razvijaju Galilea da ne zavise od toga dal' će "kauboji" da isključe prekidač)
Milan Novković Milan Novković 19:39 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

srdjan.pajic
To je Pajiću demonstracije sile.


Da, da, to posebno.


Ovo neki Garmin sa helical antenom? Ja za divljinu imam GPSMAP 64s
milisav68 milisav68 19:52 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

a_jovicic

Eh ... tokom vekova su mnoge korisne stvari izmišljene u ratne svrhe pa ih danas svakodnevno koristimo (ima neki serijal na Viasat Exploreru šta je sve izmišljeno tokom WWI i WWII i kako se to danas pravi).

Ma znam, nego se nadovezujem na Pajićevu zajebanciju kako su nam to besplatno omogućili USA poreski obveznici.
Ono jes' da su '99-te "vežbali" GPS i na nama al' kad bih mogao da biram izmedju "pametne sekirice" (a.k.a. Tomahavk) i tepih-bombardovanja (k'o u WWII) svakako se ne bih puno dvoumio

Meni bez veze sad da budem pametan, kako eto znao sam šta će da bude, ali mi se "Patriot Games" baš urezao u pamćenje, jer sam ga gledao (a kako tada drugačije) na mrljavom piratu u sred rata u SFRJ.

Pa kad to "pomnožiš" sa istorijom ovih prostora, onda nema šta da "biraš", sem da "trpiš" ili da se iseliš (pa da kenjaš sa visine).

Nego, nije to tema, nego ovo:
(a i "sekirice" smo obarali "praćkama" )

Ne zbog rata, nego zbog sve veće zavisnosti od tehnologije i "civilizacije".

Nedaobog da se desi neka elementarna nepogoda širih razmera, pa da nestane struje na nešto duži vremenski period, pa pola "planete" bi pocrkalo bez vode i hrane..
a_jovicic a_jovicic 19:53 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Milan Novković
Ovo neki Garmin sa helical antenom? Ja za divljinu imam GPSMAP 64s

Meni liči na neku 60-cu ... ja za te svrhe imam 60CSx ... jes' da mu je rezolucija smešna, kartografska podrška ... hm ... "skromna" ... al' trpi kišu a i koristi AA baterije (a to je sasvim dovoljno ako moraš da vičeš MAYDAY, MAYDAY, MAYDAY)
a_jovicic a_jovicic 20:24 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

milisav68
Ma znam, nego se nadovezujem na Pajićevu zajebanciju kako su nam to besplatno omogućili USA poreski obveznici.

Na stranu vojne tehnologije za civilnu upotrebu ... ali ja im skidam kapu po pitanju zakonskih odredbi vezanih za raspolaganje geoprostornim podacima (a i svim ostalim) koji se prikupljaju od strane budžetskih agencija.

Ako su nešto platili gradjani kroz porez, onda je to javno dobro tj. mogu da ga koriste svi. Da kojim slučajem to neko proba da sprovede ovde, ceo RGZ bi momentalno stupio u štrajk. Pa ovde "majstori" iz RGZ-a naplaćuju "izdavanje" koordinate iz adresnog registra 7 RSD po kućnom broju (do skoro je bilo 50 RSD) a kamol' da dobiješ zadJabe neki vektorski sadržaj bilo čega. Pa aj' ti sad razvijaj neki svoj biznis ili čak javni servis baziran na geoprostornim podacima ... moraćeš da uložiš silne pare pa će onda i tvoja usluga da bude skupa k'o djavo (i to naravno neće niko da kupi)
Ne zbog rata, nego zbog sve veće zavisnosti od tehnologije i "civilizacije".

Nedaobog da se desi neka elementarna nepogoda širih razmera, pa da nestane struje na nešto duži vremenski period, pa pola "planete" bi pocrkalo bez vode i hrane..

Samo da ne bude erupcija na Suncu! Mi "geekovi" bi pocrkali bez net-a pa čak i da struju pravimo sami (solarnim ćelijama il' "biciklom" )
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:31 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Milan Novković
srdjan.pajic
To je Pajiću demonstracije sile.


Da, da, to posebno.


Ovo neki Garmin sa helical antenom? Ja za divljinu imam GPSMAP 64s


Ne, bre, jebo GPS, vid Ladu!
Milan Novković Milan Novković 20:38 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

srdjan.pajic
Milan Novković
srdjan.pajic
To je Pajiću demonstracije sile.


Da, da, to posebno.


Ovo neki Garmin sa helical antenom? Ja za divljinu imam GPSMAP 64s


Ne, bre, jebo GPS, vid Ladu!

Vidim, svaka čast

Lada na autopilotu, sama ide gde treba, volan služi samo da se ruke odmore - bolje i neki ruski glas nego Helga

Ja sam ovde 1987. jorgane i jastuke dovezao u trava-zelenom Moskviču kome su radila samo tri cilindra. Nisam imao auto-pilota, ali je blindiranje bilo na zavidnom nivou, jednom me kamionet zveknuo otpozadi, da prostiš, njemu otišla maska skroz meni ništa, ni ogrebotine (naleteo mi na kuku za prikolicu).
princi princi 20:42 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

naleteo mi na kuku za prikolicu

Ko ga jebe kad se kaci s jacim od sebe.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:51 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...


Ja sam ovde 1987. jorgane i jastuke dovezao u trava-zelenom Moskviču kome su radila samo tri cilindra.


Da, da, Ruje su izmislile COD (Cylinder on-demand) tehnologiju još u prošlom veku
Milan Novković Milan Novković 20:55 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

princi
naleteo mi na kuku za prikolicu

Ko ga jebe kad se kaci s jacim od sebe.

Takoe
Milan Novković Milan Novković 20:58 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

srdjan.pajic

Ja sam ovde 1987. jorgane i jastuke dovezao u trava-zelenom Moskviču kome su radila samo tri cilindra.


Da, da, Ruje su izmislile COD (Cylinder on-demand) tehnologiju još u prošlom veku

Pa da

A jesi li obratio pažnju na tvoj upgrade, Lada Raven concept car

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:28 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:28 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Milan Novković
srdjan.pajic

Ja sam ovde 1987. jorgane i jastuke dovezao u trava-zelenom Moskviču kome su radila samo tri cilindra.


Da, da, Ruje su izmislile COD (Cylinder on-demand) tehnologiju još u prošlom veku

Pa da

A jesi li obratio pažnju na tvoj upgrade, Lada Raven concept car



A jesi video ovo:



Svetsko, a domaće!


Milan Novković Milan Novković 22:00 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Svetsko, a domaće!

Vole ljudi kola, kao što neko voli elektroniku, albume sa sličicama, ploče.

Gledam brata moje prve žene, Žika Ajkula ga sad zovu, radio Živkovićevu ajkulu (imao dosta projekata, ali samo ovaj znam napamet) pogledaj detalje.

Sećam se koliko je on bio spretan i koliko voli kola, njemu je uživanje da ide po otpadima (i meni je bilo), onako sitan izađe na travu i po kišici sam zameni motor Fići za pola sata, kada mu nisu potrebne obe ruke za rad jednom drži kišobran. Meni bio neverovatno.

Pravi dil, ako ti žena prva proda startup može da ti kupi AQOSa, a ako ti prvi prodaš ti njoj, naravno, belog mercedesa
milisav68 milisav68 22:06 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

a_jovicic
ali ja im skidam kapu po pitanju zakonskih odredbi vezanih za raspolaganje geoprostornim podacima (a i svim ostalim) koji se prikupljaju od strane budžetskih agencija.

Ma dobro, samo nije to džabe dozvoljeno, jer prikupljeni podaci (savremenom tehnologijom) su vlažan san nekadašnjih tajnih službi, policije, kao i velikih korporacija.

A ne možeš ni u švaleraciju da ideš k`o nekad.
Ako su nešto platili gradjani kroz porez, onda je to javno dobro tj. mogu da ga koriste svi. Da kojim slučajem to neko proba da sprovede ovde, ceo RGZ bi momentalno stupio u štrajk.

Ih, kod nas javno dobro ima sasvim drugo značenje.
princi princi 22:13 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Citam poslednjih dana neku knjigu, The End of Average, pored sve kuknjave oko toga kako ce roboti zavladati svetom, kao da se priblizavamo vise nekom custom modelu sveta, u kome ce sve, od kuce, kola, pa preko skole, hrane koju jedemo biti custom made. Necemo vise biti robovi Mr i Mrs Average, nego cemo ziveti svet kakav nam najvise odgovara i prija (naravno, u okvirima materijalnih mogucnosti, :)).
princi princi 22:14 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Mislim, lako mi je da zamislim svet u kome ce bogati ljudi koji strasno vole kola dolaziti kod tako nekog Zike Ajkule ili koga vec, da im napravi najbolja moguca kola. Ili gitare, instrumente, namestaj. Majstorluk, individualne vrednosti, masta ce biti mnogo vise na ceni.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:36 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Vole ljudi kola, kao što neko voli elektroniku, albume sa sličicama, ploče.


A vole i da ih prave, ili bar da ih crtaju . Ovaj čovek koji je dizajnirao Aquos-a je po struci arhitekta, i to koliko znam dosta uspešan, radio je svašta po Italiji, Nemačkoj, i gro love koju je zaradio uložio je u ovaj projekat, ono, skroz sam. Genijalac, onako razbarušen, ali ozbiljno posvećen ovome, čak je i mene pre par godina pokušao da zainteresuje da mu se pridružim, jedino što to nije bio my cup of tea, mislim, dizajn automobila, a ni inženjerski deo sem onog - kako radi, performance, itd, mislim, druge stvari me zanimaju. Inače ga poznajem od detinjstva, komšija, vrata do, u zgradi gde sam nekad živeo. Pa je krov zgrade preuredio u radionicu, tamo strugao po vasceli dan ove modele, mislim, to i sad radi.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:41 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

princi
kao da se priblizavamo vise nekom custom modelu sveta, u kome ce sve, od kuce, kola, pa preko skole, hrane koju jedemo biti custom made. Necemo vise biti robovi Mr i Mrs Average, nego cemo ziveti svet kakav nam najvise odgovara i prija (naravno, u okvirima materijalnih mogucnosti, :)).



Takođe i medicina, lekovi i slično će biti prilagođeni pojedinačno svakom čoveku na osnovu njegove genetike. U tom smislu, pogledati Seven Bridges Genomics, naše a svetsko.
a_jovicic a_jovicic 22:43 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

milisav68
Ma dobro, samo nije to džabe dozvoljeno, jer prikupljeni podaci (savremenom tehnologijom) su vlažan san nekadašnjih tajnih službi, policije, kao i velikih korporacija.

A ne možeš ni u švaleraciju da ideš k`o nekad.

Dobro de ... ne baš svi podaci ... mislim na ono što nema neki nivo tajnosti ... npr. katastar.

A za švaleraciju preporučujem ovakve ECM (Electronic Countermeasure) mere ...



... pogotovo s'onu stranu "bare" gde advokati prilikom razvoda deru živog čoveka bez anestezije
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:47 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Takođe i medicina, lekovi i slično će biti prilagođeni pojedinačno svakom čoveku na osnovu njegove genetike.


To ko imade da plati. Oni koji nemaju:

princi princi 22:55 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Dragan Pleskonjic
princi
kao da se priblizavamo vise nekom custom modelu sveta, u kome ce sve, od kuce, kola, pa preko skole, hrane koju jedemo biti custom made. Necemo vise biti robovi Mr i Mrs Average, nego cemo ziveti svet kakav nam najvise odgovara i prija (naravno, u okvirima materijalnih mogucnosti, :)).



Takođe i medicina, lekovi i slično će biti prilagođeni pojedinačno svakom čoveku na osnovu njegove genetike. U tom smislu, pogledati Seven Bridges Genomics, naše a svetsko.

Da, da, znamo, sjajni su. Mislim da se tehnoloski priblizavamo tom trenutku i da su bas zato aktuelizovane ove stare, 19. vekovne price oko raspodele kapitala i prihoda od isto. Drugim recima, vodi se bitka da li cemo ziveti u komunistickom raju ili u nekoj robovlasnickoj distopiji, :).
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:02 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Ma dobro, samo nije to džabe dozvoljeno, jer prikupljeni podaci (savremenom tehnologijom) su vlažan san nekadašnjih tajnih službi, policije, kao i velikih korporacija.


Ne razumem, kakvi se podaci prikupljaju GPS-om? A drugo, jel ti plaćaš nekom pretplatu kad upališ svoj GPS, da nađeš put do Zelenong venca, ili hotela na Zlatiboru, ili ne? Znači, besplatan je sistem, i za tebe, a da nisi cvonjka dao za izgradnju, svejedno ne moraš da kažeš hvala, ali bar manje kenjaj sa visine .

Dozvoljeno je, jer da nisu oni, dozvolili bi ovi drugi, pa bi eventualnu kontrolu nad globalnom (civilnom pre svega) navigacijom imali Rusi, ili nedajbože Kinezi. Takav sistem kao što je GPS ne možeš da držiš ograničeno dostupan, taman i da hoćeš i da imaš neki makar kratkoročni interes da ne dozovoliš pristup civilima. To čak nema veze ni sa vojnim suparništvom, nego sa prirodom sistema. Da li je bolje da avion sa dvesta putnika koji traži aerodrom po magli i mraku ima na raspolaganju tri nezavisna navigaciona sistema, ili samo jedan (za koji se zna da ima povremene gličeve, to Jovičić zna sigurno bolje?). SA (selective availability) koji je pomenut, a koji je ukinuo Klinton (hvala mu!) je smišljen da ovi kasapini i glavoseci protiv kojih se danas ratuje ne bi koristili GPS u svoje, jelte, kasapske svrhe. Onda su ovi ovde smislili kako da ukinu pristup GPS signalu selektivno, gde treba, a da ostatku sveta ne moraju da uskraćuju blagodeti korišćenja, pa je SA izgubio smisao. A i isto vreme, i ove civilne vazduhoplovne kompanije su pritiskale vlast, jer je GPS, po njihovom viđenju baš dobar sistem, koji omogućava da ne moraju da potroše silne pare za održavanje i updatovanje drugih sistema za navigaciju a pogotovu za finalni prilaz koji inače postoje već godinama.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:11 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Dont Fear The Reaper
Takođe i medicina, lekovi i slično će biti prilagođeni pojedinačno svakom čoveku na osnovu njegove genetike.


To ko imade da plati.


UK je platila za svoje stanovništvo u nekoj meri. Ne baš pojedinačno, ali na nivou tipova.

Seven Bridges Genomics UK to receive £1.95 Million to Launch Graph Genome

Interesantno je da je veći deo firme Seven Bridges Genomics baziran u Beogradu. Poznajem jednog od osnivača (koji je takođe iz Beograda) i nedavno smo pričali na tu temu.
princi princi 23:19 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Dragan Pleskonjic
Dont Fear The Reaper
Takođe i medicina, lekovi i slično će biti prilagođeni pojedinačno svakom čoveku na osnovu njegove genetike.


To ko imade da plati.


UK je platila za svoje stanovništvo u nekoj meri. Ne baš pojedinačno, ali na nivou tipova.

Seven Bridges Genomics UK to receive £1.95 Million to Launch Graph Genome

Interesantno je da je veći deo firme Seven Bridges Genomics baziran u Beogradu. Poznajem jednog od osnivača (koji je takođe iz Beograda) i nedavno smo pričali na tu temu.


Ko zna u cijim rukama, tj na cijim drajvovima su zavrsili ti podaci. KAkvi se hohstapleri i hohstaplerke bave time u UK, ne bi me cudilo da je sve odradjeno za neku Big Pharmu.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:23 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

princi
Ko zna u cijim rukama, tj na cijim drajvovima su zavrsili ti podaci. KAkvi se hohstapleri i hohstaplerke bave time u UK, ne bi me cudilo da je sve odradjeno za neku Big Pharmu.


Valjda će da vode računa o tome.

The Graph Genome is a revolutionary tool to store and analyze genetic information. It allows researchers and clinicians to analyze large sets of human genomes faster and more cheaply than before, and includes a self-improving algorithm that makes each analysis more accurate than the last. Additionally, Graph Genomes can completely anonymize a patient’s genetic data while retaining vital information for research and interpretation.


Milan Novković Milan Novković 23:23 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

princi
Mislim, lako mi je da zamislim svet u kome ce bogati ljudi koji strasno vole kola dolaziti kod tako nekog Zike Ajkule ili koga vec, da im napravi najbolja moguca kola. Ili gitare, instrumente, namestaj. Majstorluk, individualne vrednosti, masta ce biti mnogo vise na ceni.

Pa da, kolaboracija i mašta u smislu orkestracije, od stvari, usluga i informacija na sve strane komponuješ nešto, ti komponuješ koristeći ostale, a onda neko dođe kod depe po core expertizu, ono što ti je najdublje znanje, se njegovom ili njenom idejom.

Multidisciplinarnost, kao što je to Santa FE institut još onomad maestralno uradio u nauci i tehnologiji jednog dana će se spstiti na nivo običnih smrtnika.

Neverovatno je moćna multidisciplinarnost, nešto što je tebi ko dobar dan u tvojoj industriji može meni da otvori oči u mojoj. Na primer meni je još uvek zabavno kad poneki ne-elektroničar otkrije povratnu spregu iako ih je sve manje kako vreme prolazi.
a_jovicic a_jovicic 23:39 28.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

srdjan.pajic
Ma dobro, samo nije to džabe dozvoljeno, jer prikupljeni podaci (savremenom tehnologijom) su vlažan san nekadašnjih tajnih službi, policije, kao i velikih korporacija.


Ne razumem, kakvi se podaci prikupljaju GPS-om? A drugo, jel ti plaćaš nekom pretplatu kad upališ svoj GPS, da nađeš put do Zelenong venca, ili hotela na Zlatiboru, ili ne? Znači, besplatan je sistem, i za tebe, a da nisi cvonjka dao za izgradnju, svejedno ne moraš da kažeš hvala, ali bar manje kenjaj sa visine .

Da uskočim (pre nego što počne "oružani sukob" )

Izmešasmo dve komponente ... GPS sistem i geoprostorne podatke.

GPS (odnosno GNSS) više nije neka ekskluziva koju ima samo jedna strana te je bilo za očekivati da se on "civilizuje". Tehnologija je zaokružena, masovna izrada prijemnika je počela, sateliti se zanavljaju i to sve više-manje ide uhodanim tokom.

Medjutim geoprostorni podaci su sve bitnija komponenta pošto sve više korisnika ima potrebu za različitim podacima. Neki od tih podataka mogu i dalje da budu od interesa za nacionalnu bezbednost (te samim tim ne mogu da budu javni) medjutim sve ono što ne spada u ovu kategoriju a olakšava život ljudima koji na nekoj teritoriji žive ... i plaćaju "harač" državi ... treba da im bude na raspolaganju bez ograničenja (to su već svakako platili).

Naš "model" države je malčice drugačiji pa se ovde iste stvari naplaćuju n-puta (te platiš jednom da ti premere parcelu ... a onda plaćas svaki put kad ti treba neko uverenje za opet neku drugu državnu službu ... i verovatno još platiš i dodatni porez i na jedno i na drugo)

Država od toga puni "rupu bez dna" (čitaj budžet) ali taj novac ne koristi produktivno a samo ti komplikuje život ... ili poskupljuje neku proizvodnju dobara ili usluga koju bi ti inače mogao da pokreneš i iskoristiš podatke koji su već plaćeni

Primer: Zbog takvog pristupa ti u GPS uredjaju nemaš ažurne pozicije kućnih brojeva pa potrošiš više vremena i goriva (a samim tim i novca) da mušteriji isporučiš neki svoj proizvod. Kada bi ti podaci bili besplatni, ti bi napravio veći promet, iz tog prometa bi platio veći porez i država bi imala puniji budžet a bili bi svi zadovoljni ... i mušterija (dobila bi jeftiniji proizvod ili uslugu za kraće vreme) i ti (napravio bi veći promet) i država (imala bi veće prihode).
zovitemegrunf zovitemegrunf 00:06 29.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

srdjan.pajic

A i isto vreme, i ove civilne vazduhoplovne kompanije su pritiskale vlast, jer je GPS, po njihovom viđenju baš dobar sistem, koji omogućava da ne moraju da potroše silne pare za održavanje i updatovanje drugih sistema za navigaciju a pogotovu za finalni prilaz koji inače postoje već godinama.


Iako su avioni prepuni kojekakvih sokotjala, za finalni prilaz/sletanje se procedure definisu u odnosu na dobre stare zemaljske radionavigacione uredjaje.
princi princi 00:08 29.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Milan Novković
princi
Mislim, lako mi je da zamislim svet u kome ce bogati ljudi koji strasno vole kola dolaziti kod tako nekog Zike Ajkule ili koga vec, da im napravi najbolja moguca kola. Ili gitare, instrumente, namestaj. Majstorluk, individualne vrednosti, masta ce biti mnogo vise na ceni.

Pa da, kolaboracija i mašta u smislu orkestracije, od stvari, usluga i informacija na sve strane komponuješ nešto, ti komponuješ koristeći ostale, a onda neko dođe kod depe po core expertizu, ono što ti je najdublje znanje, se njegovom ili njenom idejom.

Multidisciplinarnost, kao što je to Santa FE institut još onomad maestralno uradio u nauci i tehnologiji jednog dana će se spstiti na nivo običnih smrtnika.

Neverovatno je moćna multidisciplinarnost, nešto što je tebi ko dobar dan u tvojoj industriji može meni da otvori oči u mojoj. Na primer meni je još uvek zabavno kad poneki ne-elektroničar otkrije povratnu spregu iako ih je sve manje kako vreme prolazi.


Ma da, ima tih rupa na saksiji sto ih neki zovu multudisciplinarnost, onoliko.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:13 29.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

Izmešasmo dve komponente ... GPS sistem i geoprostorne podatke.


My bad, rekoh gore da utovarujem drva za ogrev i usput se svađam sa milisavom, ustvari sam se samo nadovazao na prethodni komentar, kad sam video da milisav odpočetka tera po ovim nekim teorijama zavere (što ne znači da je 100% u krivu, razume se).

Ovom ostalom što si napisao nemam šta da dodam, sem recimo ovog primera kojeg sam se setio - lokacije pećina. Iako za maltene sve poznate pećine imaš GPS koordinate, one se uglavnom ljubomorno čuvaju po klubovima a novi članovi se zaklinju verom u boga da to ne šire dalje. Iz razloga što ako dopadnu u pogrešne ruke, na primer u ruke onih napaljenih tinejdžera koji sa baterijskim lampama i kapama od papira iz Mekdonaldsa zaključe da je baš dobra ideja da se domognu jame na tri i po četiri hiljade metara nadmorske visine i da uđu unutra. Pogodi ko se prvi cima da ide tamo da ih traži i spasava? A drugo, još bitnije od toga da li će da izginu ili se izgube, je da ne izlome ukrase, i useru neke od jako lepih pećina koje čuva samo to što im ulaz nije baš tačno poznat.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:21 29.05.2016

Re: I...kad niko drugi neće...

zovitemegrunf
srdjan.pajic

A i isto vreme, i ove civilne vazduhoplovne kompanije su pritiskale vlast, jer je GPS, po njihovom viđenju baš dobar sistem, koji omogućava da ne moraju da potroše silne pare za održavanje i updatovanje drugih sistema za navigaciju a pogotovu za finalni prilaz koji inače postoje već godinama.


Iako su avioni prepuni kojekakvih sokotjala, za finalni prilaz/sletanje se procedure definisu u odnosu na dobre stare zemaljske radionavigacione uredjaje.


To valjda još neko vreme, kako sam čuo (nisam pilot, ako su lagali mene...) imaš te neke mikrotalasne sisteme za fino navođenje, mislim čak i potpuno automatsko sletanje, po nikakvoj vidljivosti, koji nisu baš jeftini za ugradnju i održavanje (kako na aerodromske piste tako i na avione), za razliku od GPS prijemnika koji stvarno nisu skupi i kad sistem radi kako treba, preciznost im je valjda sasvim prihvatjiva za tu svrhu. Ne znam, možda grešim.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana