Kultura| Literatura| Reč i slika| Zdravlje| Život

Blistavi jugoslovenski umovi

Filip Mladenović RSS / 01.06.2016. u 00:36

Krleža - duh slobode
Krleža - duh slobode
Andrić i Krleža
Andrić i Krleža
Moja generacija, iz pedeset i neke..., imala je ludu sreću da je intelektualno sazrevala i duhovno se brusila uz literarni dream team: Ivo Andrić, Danilo Kiš, Miroslav Krleža, Borislav Pekić, Meša Selimović.

Za ovu priliku izdvajam jedan od blistavih balkanskih umova XX veka koji je posebno skrajnut, skoro pa zaboravljen: Miroslav Krleža, hrvatski i jugoslovenski književnik i enciklopedist (1893 - 1981).

Zašto je Miroslav Krleža doživeo takvu sudbinu na početku XXI veka? U odabranim citatima iz njegovog obimnog literarnog, esejističkog i polemičkog opusa nalazi se pravi odgovor:

"Evo, što je za mene značila i što danas znači Kristova pojava! Krist znači: da bi se golo i gladno meso robova moglo okupati, da uđe u patricijske ljetnikovce na ravnoj nozi, da se kreće u bijelim aristokratskim tunikama i da poživi slobodno na ovome svijetu kao ptice u Svetome pismu. Krist je socijalna formula koja se, na žalost, pretvorila u pojam pun transa, u fantastičnu riječ. Kralj nad Kraljevima. Onoga trenutka, kada je Krist sjeo u grimizu na prijestolje, sve je otišlo do vraga."  Dnevnik 1-5

"O, Gospode ti Bože moj, ima li nešto megalomanskije na ovome svijetu, i, uopće, kada se narodnost već uzdigla na rang božanstva, onda je na satu ljudske pameti otkucala ponoć, onda nema više izgleda da bi svanulo, jer ova vrsta nacionalističkog fetišizma, to je konac balade." Banket u Blitvi

 "Biskup grof Drašković, koji potpisuje smrtnu osudu Matiji Gupcu hrvatski je feudalac, a Gubec hrvatski kmet. Nema hrvatstva, koje je u stanju da pomiri hrvatskog kmeta sa hrvatskim grofom." Nekoliko riječi o malograđanskom historizmu uopće

"Hrvatstvo ne znači onih pet dosadnih, glupih kavana u našem gradu, ni ona tri spomenika: dvojice generala i jednoga fratra (citat iz jedne moje novele), kojima se sada pridružio još jedan brončani biskup, nego hrvatstvo znači onu masu bijednika koji tegle i argatuju mnogo više od osam sati dnevno, pod najtežim životnim uslovima, bez ičije pomoći, uvijek i neprekidno izrabljivani u svome naporu potisnuti i nepriznati, pod batinama kuluka, prezreni i bezimeni."  Panorama pogleda, pojava i pojmova

"Jedna od najvećih zabluda u mukotrpnoj historiji ljudske misli krije se u pretpostavci da filozofija može postati zamjenom vjere. Religije, filozofije i države i ideologije stupaju usporedo, sve bez izuzetka podjednako grube i okrutne, a kao posvećena božanstva one su smrtna opasnost po slobodu čovjeka." Panorama pogleda, pojava i pojmova

"Čovjek u strahu pred prazninom, bojeći se istine, postaje vjernik. Bolje je klečati i vjerovati, nego očajavati u samoći, prepušten samome sebi. Čovjek se tješi vjerom kao dijete u kolijevci zvečkom. Vjera je zaista opijum, a opijum uspavljuje stišavajući bolove." Zastave I - V

"Religija, to ustrajno nastojanje vlasti za zaslijepljivanjem bezazlene lakovjernosti, oprobana i rafinirana metoda koja izaziva opasni gubitak pamćenja, i tako, blagouspavljujući senzibilitet, stvara od mozga gluhonijemu, hipnotiziranu smjesu. Religija, to je virtuozno i znalačko baratanje protokolarnim, mandarinskim trikovima blistavih ceremonija, ali istodobno i unosnih karijera." Razgovor o demokraciji, o humanizmu i o socijalizmu

"Sama crkva je cinička organizacija, koja javno trguje simonijom i robljem, podmitljiva, moralno prevrtljiva rulja, koja se bavi kupoprodajnim ugovorima više nego vrhunaravnim pitanjima. Crkva je po svojim protektorima zaštićena mnogobrojnim privilegijama, i dok plemstvo imitira bizantinsku aristokraciju u nošnji i u društvenim običajima, svećenstvo još uvijek barbarski bestidno poganski čara, baveći se egzorcizmima za dobre pare." Eseji V

"Pristupite li danas regrutskom mesu, da biste mu objasnili kako su topovi kriminalne protuljudske tepsije i kako se ta krokodilska ždrijela hrane isključivo našim vlastitim, tj. Ljudskim glavama, ili kako u crkvama ne stanuje nitko, spalit će vas na lomači samo zato, jer te "lijeve teorije" smatra opasnošću za svoje drage fantome, pred kojima maše repom pasji, kao pred generalima ili pred biskupima."

"Novi bezbožni bogovi već su zavladali svijetom. Jedan od njih zove se Narod. Priznaju novom Božanstvu sve vladarske pridjeve, apostrofiraju Ga kao Veličanstvo, a nikada ni jedan Tiranin nije posjekao toliko nevinih glava."

"Nije li nacionalizam opasnija narkoza od bilo kakve religije?"  Panorama pogleda, pojava i pojmova

 

 

 

Atačmenti



Komentari (339)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 12:59 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

krkar
Предо, мајсторе!


Tjah, pohvališ ga a on... šutne ono vedro



Шооо?

Па јел' нису ова двојица о којима овде причамо, Шербеџија и Брега, старлете, како каже Преда, међу Титовим пионирима?

А за кинту би продали и ту црвену мараму иако им је драга успомена.
narcis narcis 13:03 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Čitaš li ti vesti?
Prođe li sedmica bez neke bombe? A plaže su idealna, nebranjiva meta.

to je vezano za carigrad i kurdistan, na turističkim mestima toga nema, te bombe su uperene protiv vlasti a ne turista.
a i malo smo se mimoišli , mislio sam da ciljaš na islamske teroriste.
tasadebeli tasadebeli 13:04 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

predatortz
narcis
Psi mira lešinare decenijama nakon toga, ne dozvoljavaju da rane zacele,

čačkaju po svežim ranama

upravo to, taman se rana zaceli uvati krastu i dođe skot i otkine ist, krastu.
lešinarenje, najobičnije.


Obrazac je jednostavan. Dođeš, napraviš skandal, onda upireš prstom.

Prijedor, juče LINK



Ја баш хтедох да на оно "пси рата" окачим понешто о овоме на твом линку уз наслов "И кује рата и мира".

(А сада је време терања, па сви џукци јурцају за кујама само тако. Читави чопори.)

Него си ме ти предухитрио.

'Оћеш ти, Предо, једну белу трачицу око руке да ти стави ова бичарка, Артманова?
predatortz predatortz 13:07 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

'Оћеш ти, Предо, једну белу трачицу око руке да ти стави ова бичарка, Артманова?


Ma, bolje da mi tračicu oko ruke stavlja nego, ne dao Bog, da me oplakuje!

Edit:

Jes' vid'o?
Čim na kučku zaborave, pojavi se negde i napravi njesra. Mala od skandala!
Nego, sad će za koji dan i Nataša, Sonjica i ostale domaće dive da bacaju sebi biber u oči. Treba vežbati naricanje.
tasadebeli tasadebeli 13:19 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Spiridon
Filip Mladenović
Sjajna predstava, koja je obeležila osamdesete godine XX veka. Bila je to montaža proznih i pesničkih tekstova Miroslav Krleže u režiji Dina Radojevića i izvedbi Radeta Šerbedžije, tada jednog od najpopularnijih jugoslovenskih glumaca. Izvorno postavljen u zagrebačkom teatru ITD, kasnije se igrao godinama, doživevši više od 2000 izvođenja na mnogim scenama.



jel gledao neko Oslobodjenje Skoplja?

Rade




Нико и не спори његове глумачке квалитете.

Упитно је, што би рекао Преда, његово право да другима држи моралне придике. Поготово о југословенству и фашизмима који су се крили испод њега.

Хрватски фашизам у две филмске реплике (У раљама живота Рајка Грлића):

- А кај, јел' истина да је Шербеџија Србин?

- Па је, ал' је ипак чист добар глумац, не?


ЛИНКЛИНКЛИНК
narcis narcis 13:22 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

- А кај, јел' истина да је Шербеџија Србин?

- Па је, ал' је ипак чист добар глумац, не?

e taso, crni taso
predatortz predatortz 13:26 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

narcis
- А кај, јел' истина да је Шербеџија Србин?

- Па је, ал' је ипак чист добар глумац, не?

e taso, crni taso


Stari vic, još iz vakta SFRJ:

Anketa u Zagrebu, pitanje: što je to nacionalizam?
Stariji gospon odgovara: Ćujte, to je kad mal' više mrzite Srbe neg je to normalno, ne.
narcis narcis 13:28 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

predatortz
narcis
- А кај, јел' истина да је Шербеџија Србин?

- Па је, ал' је ипак чист добар глумац, не?

e taso, crni taso


Stari vic, još iz vakta SFRJ:

Anketa u Zagrebu, pitanje: što je to nacionalizam?
Stariji gospon odgovara: Ćujte, to je kad mal' više mrzite Srbe neg je to normalno, ne.

dobar vic
highshalfbooze highshalfbooze 14:02 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Psi mira lešinare decenijama nakon toga, ne dozvoljavaju da rane zacele, da ljudi krenu dalje.

Jes vala, na primer ovi što stalno vade priče o partizanima i četnicima.
predatortz predatortz 14:06 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

highshalfbooze
Psi mira lešinare decenijama nakon toga, ne dozvoljavaju da rane zacele, da ljudi krenu dalje.

Jes vala, na primer ovi što stalno vade priče o partizanima i četnicima.


Razlika je ogromna. Mi to, ovde, radimo rekreativno. Neko čak i iz ubeđenja.
Kerovi i kuje o kojim ja govorim to rade za kintu. Žestoku kintu! Njima je to profesija.
narcis narcis 14:18 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

highshalfbooze
Psi mira lešinare decenijama nakon toga, ne dozvoljavaju da rane zacele, da ljudi krenu dalje.

Jes vala, na primer ovi što stalno vade priče o partizanima i četnicima.

predatortz
highshalfbooze
Psi mira lešinare decenijama nakon toga, ne dozvoljavaju da rane zacele, da ljudi krenu dalje.

Jes vala, na primer ovi što stalno vade priče o partizanima i četnicima.


Razlika je ogromna. Mi to, ovde, radimo rekreativno. Neko čak i iz ubeđenja.
Kerovi i kuje o kojim ja govorim to rade za kintu. Žestoku kintu! Njima je to profesija.

highshalfbooze highshalfbooze 14:33 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Kerovi i kuje o kojim ja govorim to rade za kintu. Žestoku kintu! Njima je to profesija.

Tako su govorili i komunisti o Crnom talasu.
angie01 angie01 14:54 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

jel gledao neko Oslobodjenje Skoplja?


...i Karamazove...

zato,Ana Kostovska

Meni bez mene


Ure od smole cure besmisleno,
sumorni čovjek snatri bestjelesno,
sutonska strast se boji bezimeno,
a ljubav jeca, jeca bespredmetno;

I sve je danas prazno beskonačno,
a vjetar duva, duva bezutješno
na gole duše koje neprestano
ištu i grle beznadno, beskrajno.

Tin Ujevic



Neko ide sa svojim bolom


Neko sa svojim bolom ide
k'o s otkritom ranom: svi neka vide.

Drugi ga čvrsto u sebi zgnječi
i ne da mu prijeći u suze i riječi.
Radje ga skriva i tvrdo ga zgusne
u jednu crtu na kraju usne.

Zadršće, zadršće u njoj kadikad,
ali u riječi se ne javi nikad.
Duša ga u se povuče i smjesti
na svoje dno: k'o more kamen
u njega bačen. More ga prima
dnom, da ga nikad ne izbaci plima.


Dobrisa Cesaric
octopus octopus 15:24 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

predatortz
narcis
- А кај, јел' истина да је Шербеџија Србин?

- Па је, ал' је ипак чист добар глумац, не?

e taso, crni taso


Stari vic, još iz vakta SFRJ:

Anketa u Zagrebu, pitanje: što je to nacionalizam?
Stariji gospon odgovara: Ćujte, to je kad mal' više mrzite Srbe neg je to normalno, ne.


Ima i onaj malo duži, u Zagrebu Srbin u gostima kod Hrvata. Počne rasprava šta bi se kome desilo da se nasred trga deklariše šta je derući se. Trg u Zagrebu kako ono bi pre preimenovanja, Srbin skoči i poče da viče " Ja sam Srbin, ja sam Srbin...!" Skočiše dvojica trojica počeše da ga gaze jedva ga prijatelj Hrvat odbrani.

Dogovor je dogovor, posle mesec dva kod "Konja" u Beogradu, kraj avgusta uveče, sve puno narod došao sa odmora. Hrvat šta će kud će ustade i poče da se dere: "Ja sam Hrvat !" jedno deset puta. Niko ne obaća pažnju dok mu na kraju neko u prolazu uputi sažaljiv pogled i reče: " Pa ko ti je kriv "
princi princi 15:39 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Da, s oproštenjem, i meni se kenja od Šerbedžije, šta god da je. A svi znamo da je grobar. Meni dovoljno.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:51 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

a bre ljudi, šta ste toliko okomili na zapadnu braću, ko da ste ne daj bože oni.
ostavite ih na miru, nama takvo ponašanje ne priliči
milisav68 milisav68 15:59 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

octopus
" Pa ko ti je kriv "

Nisi ti sinko kriv.

Spiridon Spiridon 16:04 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

A svi znamo da je grobar.


a zamisli tek da navija za Dinamo ..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:06 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

A svi znamo da je grobar. Meni dovoljno.

И Туђман је био гробар.
Има ли краја њиховом паду?
princi princi 16:19 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Spiridon
A svi znamo da je grobar.


a zamisli tek da navija za Dinamo ..

Meni je pre ovih BBB mentola, Dinamo bio skroz gotivna ekipa. Kranjčar, Mlinarić, Deverić, Janjanin, pa i Robi... uvek igrali finu fucu. I uvek smo ih dobijali na neku frku (kao i Cibonu, uostalom). Nisu bili kao oni bilmezi iz Splita.
tasadebeli tasadebeli 18:23 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

narcis
- А кај, јел' истина да је Шербеџија Србин?

- Па је, ал' је ипак чист добар глумац, не?

e taso, crni taso



Ево га опет овај!

Шта си, бре, запео к'о да си ми мајка?

Само ми је она говорилиа:"Црни сине, шта ће од тебе бити?"

И ево сада ти.
narcis narcis 18:29 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Ево га опет овај!

pa ima nešto, eto vidiš ...

ja taj vic razbiram sasvim pozitivno , kao kritiku hrvatijanstva a ne primer hrvatijanskog fašizmusa, al sto ćudi nigde ljudi.
tasadebeli tasadebeli 18:31 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

princi

Nisu bili kao oni bilmezi iz Splita.



Шиме! Анте! Мате!

Екипа им вазда била као увод у надвлачење конопа у Јадранским сусретима.

(А ја сам некако најбоље ту волео оно пењање уз јарбол да се дофати пршут.)

А ови динамовци?

Па ћуј, страси, било је ту и фине пургерске господе...



tasadebeli tasadebeli 18:37 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

predatortz

Jes' vid'o?
Čim na kučku zaborave, pojavi se negde i napravi njesra. Mala od skandala!






А нама нико није крив што се нисмо први досетили да је унајмимо да то ради у нашу корист.

Nego, sad će za koji dan i Nataša, Sonjica i ostale domaće dive da bacaju sebi biber u oči.



Ја се надам да на те нико озбиљан у Србији више не обраћа пажњу.

Као што и не знам никог нормалног у Србији ко још увек слуша радио Слободна Еуропа.

Шта га знам... Бибер је ипак бибер.
krkar krkar 19:12 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Nema većeg lešinarenja od prekopavanja i premeštanja masovnih grobnica, od sakrivanja leševa beba, dece, žena, staraca u hladnjače i bacanja u jezera, reke, vojne i policijske poligone...




Jebote, Filipe, ponekad mi dođe da prestanem da te zajebavam, ponekad zaista zvučiš kao da si normalan!


krkar krkar 19:16 01.06.2016

Važno da nisu pod Tuđmanom!

Њему је и Туђман био добар.


Pa šta je to falilo Tuđmanu?

Je li Srbima lepo ponudio dogovor? Je li išao Jovan Rašković na razgovore sa njim i dogovarao principe statusa Srba u Hrvatskoj - sve dok mu (Raškoviću) nije iz Beograda naređeno da ne ide više da se dogovara sa Tuđmanom jer će Sloba Sloboda čas posla jebati mater ustašku Tuđmanu pa će ON da određuje mesto Srba u hrvatskoj državi i hrvatskom društvu.

Doduše, za ovo potonje Sloba je bio u pravu.

A i Srbi su u Hrvatskoj taman tamo gde su zaslužili - imaju jednog nesrećnog Pupovca koji više ne zna je li ili bi li i jednog Mirka Raškovića za kojeg je Sejdo Bajramović bio moralna gromada i časni patriota!
emsiemsi emsiemsi 19:48 01.06.2016

Re: Važno da nisu pod Tuđmanom!

krkar
Њему је и Туђман био добар.


Pa šta je to falilo Tuđmanu?

Je li Srbima lepo ponudio dogovor? Je li išao Jovan Rašković na razgovore sa njim i dogovarao principe statusa Srba u Hrvatskoj - sve dok mu (Raškoviću) nije iz Beograda naređeno da ne ide više da se dogovara sa Tuđmanom jer će Sloba Sloboda čas posla jebati mater ustašku Tuđmanu pa će ON da određuje mesto Srba u hrvatskoj državi i hrvatskom društvu.

Doduše, za ovo potonje Sloba je bio u pravu.

A i Srbi su u Hrvatskoj taman tamo gde su zaslužili - imaju jednog nesrećnog Pupovca koji više ne zna je li ili bi li i jednog Mirka Raškovića za kojeg je Sejdo Bajramović bio moralna gromada i časni patriota!

Жвалави Туђман нудио лепо Србима, уз "срећу што му жена није Српкиња или Жидовка", акламацијом поздрављан од 100 тисућа хиљада усташке и неоУсташке багре на Јелачића плацу - и пред милион који су ту наказу гледали на малим екранима !?
Колики будалчина треба бити па стрпати у исти контекст жвалавог Туђмана и лепо (који нуди Србима лепо).
Једва чекам да и остала шачица Срба дође у Србију да не служи као алиби неоУсташоидима перући им нечисту савест.
Хрвати су Србе много задужили - неописиво. Надам се да им то Срби неће вратити.
michiganac michiganac 19:52 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

vrabac_u_steni
a bre ljudi, šta ste toliko okomili na zapadnu braću, ko da ste ne daj bože oni.
ostavite ih na miru, nama takvo ponašanje ne priliči

Zakon spojenih sudova .. ono kao 'infinite loop with negative feedback'.


emsiemsi emsiemsi 19:52 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

princi
Spiridon
A svi znamo da je grobar.


a zamisli tek da navija za Dinamo ..

Meni je pre ovih BBB mentola, Dinamo bio skroz gotivna ekipa. Kranjčar, Mlinarić, Deverić, Janjanin, pa i Robi... uvek igrali finu fucu. I uvek smo ih dobijali na neku frku (kao i Cibonu, uostalom). Nisu bili kao oni bilmezi iz Splita.

Добро да Задар није имао прволигаша !
Случајно сам једном био тамо, мајко мила, тамо се усташлук осетио на сваком кораку.
Не знам да ли је постојало усташкије место у Хрватској - шта кажу познаваоци прилика, да ли је Задар био најусташкији или је то био Сињ, Имотски, ... јбт. ко ће то све побројати.
krkar krkar 19:57 01.06.2016

Re: Važno da nisu pod Tuđmanom!

Једва чекам да и остала шачица Срба дође у Србију


I oni iz Čikaga?
maksa83 maksa83 20:17 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Не знам да ли је постојало усташкије место у Хрватској

Po mom iskustvu iz pok. JNA - ne postoji.

Bio jedan (ali realno izgledao je kao neki spečeni inbreeding produkt) koji je kenjao svom sugrađaninu (za kog nije znao da je polutan) što se druži "sa njima" (prim. prip. - to smo bili mi - ne-Hrvati). Kad nije znao da ga čujem pričao je za nekog tipa da bi ga, citiram, "zakla' ka janje", citat završen. Pamtim ga i po tome što se plašio injekcije toliko da je bežao oko onog stola u ambulanti. Sa ostalim Hrvatima iz iole urbanijih (pa i neurbanijih) sredina je moglo da se druži, bar naoko. Jedini drugi koji su imali primedbe na to mešovito druženje su bili neki Šipci koji su svom sunarodniku (koji je bio iz nekog sela kod Suve Reke, odsečenog od svega, pa i celog tog kosovorepublijk sranja) kenjali što komunicira sa mnom. On nije znao ni reč srpskog pa sam mu pomagao da shvati šta se dešava i šta da radi. Zauzvrat me učio da pevam njihove narodnjake. Jala šofer jala, kum jej tuj škujeee...

Eh, glori dejz.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:24 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

vrabac_u_steni
a bre ljudi, šta ste toliko okomili na zapadnu braću, ko da ste ne daj bože oni.
ostavite ih na miru, nama takvo ponašanje ne priliči


Nama ne priliči, a Hrvatskoj sigurno imponuje to interesovanje.
Ni mi nismo neka mustra po značaju, ali oni su, brate skroz nebitna državica.

Evo sad kao nešto pokušali da spreče, da se oni kao nešto pitaju u EU, al tate im rekle, more marš u ćošak, ko vas šta pita.
Pazi, njih su Slovenci mesecima razvlačili, oni jadni sad pokušali Srbiju, kao eto, mogu, važni su, al brzo ih ućutkaše.

Nebitni sasvim pa otud valjda i te frustracije.
Treba to ostaviti na miru, uradili su što su uradili, napravili su svoju državicu, alal im.
Nikad, ili makar ne u skoroj bidućnosti, to ne može biti normalna država, al hajd da mi svoje brige brinemo, pa ako se već poredimo sa nekim, daj da to bude iole pristojna država, a ne Hrvatska.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:29 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Momci, dok ne odete i provedete neko vreme u Širokom, Posušju, Grudama i tom kraju, ništa niste videli.
A neću da grešim dušu, super smo se družili i dan danas dobro sarađujemo.
Al da bi me kad mu saopšti da treba "bacilo u jamu", nikada nisam imao iluzije.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:30 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Nikad, ili makar ne u skoroj bidućnosti, to ne može biti normalna država, al hajd da mi svoje brige brinemo, pa ako se već poredimo sa nekim, daj da to bude iole pristojna država, a ne Hrvatska.


Pa da, to i kažem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:33 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Momci, dok ne odete i provedete neko vreme u Širokom, Posušju, Grudama i tom kraju, ništa niste videli.


Kula Fazlagića je jedno od retkih mesta za koje se i u JNA, u vreme najsrećnijeg i bratstva i jedinstva, zvanično, oficiri vojsci, govorilo da je ustaško mesto i da treba biti oprezan.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:35 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

hoochie coochie man
Momci, dok ne odete i provedete neko vreme u Širokom, Posušju, Grudama i tom kraju, ništa niste videli.


Kula Fazlagića je jedno od retkih mesta za koje se i u JNA, u vreme najsrećnijeg i bratstva i jedbninstva, zvanično, oficiri vojsci, govorilo da je ustaško mesto i da treba biti oprezan.


pa da, ali to nisu katolici, druga je priča.
princi princi 20:35 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Al da bi me kad mu saopšti da treba "bacilo u jamu", nikada nisam imao iluzije.

Da. Totalno isto iskustvo još od vojske nosim. Imao par ortaka iz Imotskog i Duvna. Sjajni tipovi, zajebanti, ono, na kvadrat, čak i duhoviti (ne tupavi kao ostatak Bosanaca). Ali, kad bi stiglo rešenje od gore, nemaš nikakve sumnje da bi ti bez reči prerezao grkljan. Kao oni sleeper agents iz filmova Don Siegela (Telefon). Pričam o 1983. godini, nema razloga da se išta promenilo za proteklih 30 godina (kao ni za prethodnih 40, i verovatno za sledećih 500).
predatortz predatortz 20:39 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

hoochie coochie man
Momci, dok ne odete i provedete neko vreme u Širokom, Posušju, Grudama i tom kraju, ništa niste videli.


Kula Fazlagića je jedno od retkih mesta za koje se i u JNA, u vreme najsrećnijeg i bratstva i jedbninstva, zvanično, oficiri vojsci, govorilo da je ustaško mesto i da treba biti oprezan.


Sve to što ste nabrojali, to je zapravo ne neki način pošten svet u odnosu na neke druge. Za njih se znalo - ustaše su do koske, i to je to!
No, moji Tuzlaci, Sarajlije, oni koji su vam se podvlačili pod kožu, koji su vas 'jarane aj' na pivu' dočekivali, a prvu priliku da ubijaju jedva dočekali - to su ustaše kojih se treba čuvati.

Sa tim vašim je čovek znao na čemu je. Ove moje je mali broj mogao da namiriše.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:52 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Sve to što ste nabrojali, to je zapravo ne neki način pošten svet u odnosu na neke druge. Za njih se znalo - ustaše su do koske, i to je to!


Pa znaš šta, i ja sam to uvek, na neki uvrnuti način, poštovao.

Kao što sam poštovao i poštujem, ne na uvrnut nečin, težnju Hrvata za svojom državom.
Nikad mi nisu bili jasni oni koji su se sprdali na račun, "tisućljetnih težnji".
Neka su te težnje bile i mit, neka su i izmišljene, (a ko to nema mitova i izmišljotina u istoriji) težnja naroda za svojom državom je za ponos i poštovanje, ne za sprnju.

E sad, kako su do te države došli, kako su Srbi u tome prošli, kakva je ta država na kraju ispala, šta je sve tome kumovalo, to je sasvim druga priča, ali sama potreba Hrvata da imaju svoju državu mi je sasvim u redu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:52 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

predatortz
hoochie coochie man
Momci, dok ne odete i provedete neko vreme u Širokom, Posušju, Grudama i tom kraju, ništa niste videli.


Kula Fazlagića je jedno od retkih mesta za koje se i u JNA, u vreme najsrećnijeg i bratstva i jedbninstva, zvanično, oficiri vojsci, govorilo da je ustaško mesto i da treba biti oprezan.


Sve to što ste nabrojali, to je zapravo ne neki način pošten svet u odnosu na neke druge. Za njih se znalo - ustaše su do koske, i to je to!
No, moji Tuzlaci, Sarajlije, oni koji su vam se podvlačili pod kožu, koji su vas 'jarane aj' na pivu' dočekivali, a prvu priliku da ubijaju jedva dočekali - to su ustaše kojih se treba čuvati.

Sa tim vašim je čovek znao na čemu je. Ove moje je mali broj mogao da namiriše.


E sad, sigurno si čuo i neke Muslimane koji tako pričaju o svojim komšijama Srbima. Za neke koje sam slušao, prilično sam siguran da su iskreni. Gadna i tužna je ta priča.
predatortz predatortz 20:55 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

E sad, kako su do te države došli, kako su Srbi u tome prošli, kakva je ta država na kraju ispala, šta je sve tome kumovalo, to je sasvim druga priča, ali sama potreba Hrvata da imaju svoju državu mi je sasvim u redu.


Apsolutno se slažem sa tobom. Samo, mi nismo morali da budemo budale koje će da udaraju temelje toj državi. Pošteno govoreći, tu nam nisu krivi ni Tito, ni ustaše. Kriva nam je naša tupava dinastija. Hrvate je, posle WWI, trebalo prepustiti njihovoj sudbini. Teritorijalno se širiti na one delove ex K und k gde su Srbi bili u većini. Ostalo zanemariti i pustiti velikima da dele.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:04 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

rvate je, posle WWI, trebalo prepustiti njihovoj sudbini.


Naravno.
Sad možemo da spekulišemo kako bi se to završilo, najverovatnije je da je ovaj scenario po Hrvatsku i najbolji, da bi u svakom drugom lošije prošli, ali to je trebalo prepustiti njima da se s tim nose.

I sad imamo bezveznu situaciju da ima neke istine u onome kad neki naši napaljeni antihrvati kažu, mi smo vam napravili državu, a mi smo zapravo pravili, hteli da napravimo, sve drugo osim nezavisne Hrvatske.

Mnogo smo loše odigrali sa dobrim kartama, oni svoje ne tako bajne dobro iskoristili, na ruku im išlo i to što je u određenom trenutku u svetu prevagu imao onaj koji se vodi principom, ako si na mojoj starni sve ti je dozvoljeno, i napraviše oni državu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:16 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Mnogo smo loše odigrali sa dobrim kartama,


Maestralno loše, za tako lošu igru moraš biti talenat, ne može da ti se omakne.
(jebote, počinjem sebi da ličim na nekog drugosrbijanca, pu, pu, daleko bilo )
princi princi 21:19 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Mnogo smo loše odigrali sa dobrim kartama, oni svoje ne tako bajne dobro iskoristili, na ruku im išlo i to što je u određenom trenutku u svetu prevagu imao onaj koji se vodi principom, ako si na mojoj starni sve ti je dozvoljeno, i napraviše oni državu.

S kojim dobrim kartama? Po meni, mi, Srbi smo jedna od glupljih nacija u Evropi, ako ne i najgluplja. Pre Kosova sam mislio da su Šiptari možda gluplji od nas, ali posle Kosova nema nikakve dvojbe.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:31 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Po meni, mi, Srbi smo jedna od glupljih nacija u Evropi,


Pazi, tu ima jedan gvint.
Što reče moj pokojni drug Igor, mlađi dosta od mene, ali penjali smo dosta zajedno, sa mnom peo prve smerove, "jebote, kad nas gledaš pojedinačno ima dosta pametnog i talentovanog sveta, mnogo više nego među ovim Slovencima, ali smo kao grupa glupi ko kurac, Slovenci su kao grupa za nas Ajnštajn dok smo mi neka šalteruša".

I kad smo već na ovoj temi sa Hrvatima. Igor i Toni su poginuli zajedno u navezi u Alpima, u severnoj steni Les Droites. Toni jedan od najpersperktivnijih mladih hrvatskih penjača, Igor isto to sa srpske strane. Toni iz Makarske, Igor iz Beograda (pri tome eto slučajnosti, rođen na Vidovdan)

severna stena Les Droites (dakle, Pravednici)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:33 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

ali smo kao grupa glupi ko kurac

Да, фали нам саборност.
Три Србина четири странке и те ствари...
predatortz predatortz 21:37 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Što reče moj pokojni drug Igor, mlađi dosta od mene, ali penjali smo dosta zajedno, sa mnom peo prve smerove, "jebote, kad nas gledaš pojedinačno ima dosta pametnog i talentovanog sveta, mnogo više nego među ovim Slovencima, ali smo kao grupa glupi ko kurac, Slovenci su kao grupa za nas Ajnštajn dok smo mi neka šalteruša".


Naša nesreća i jeste u tome što imamo puno pametnih pojedinaca, što smo svi neki kurčevi individualisti.

Razmišljao sam o tome analizirajući Bosnu. Srbi i Hrvati su mnogo više polagali na školovanje u odnosu na Muslimane. Muslimani, ako imaju jednog pametnog čoveka u selu - svi ga slušaju. Srbi gledaju da ga sjebu. To je naša nesreća. Ne damo pametnijem ispred sebe.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:38 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
ali smo kao grupa glupi ko kurac

Да, фали нам саборност.


Možda tebi, meni ni malo.
Doduše, ne znam zašto bi i tebi falila, imaš je u svojoj kafani, svako malo pa se time ovde pohvališ.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:44 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Doduše, ne znam zašto bi i tebi falila, imaš je u svojoj kafani, svako malo pa se time ovde pohvališ.

Шта причаш?!
Опет пиво?
princi princi 21:46 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Od kad postoje, kad god da je to bilo, 12. ili 17., 18., 19. vek, svejedno, Srbi su uvek kad su bili u situaciji da prave izbore, i to dosta jednostavne, ono, pitanje A ili B, uvek pravili pogrešne izbore. Kako da zoveš ljude koji nepogrešivo i neprestano prave loše izbore nego glupim?
princi princi 21:48 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Toni iz Makarske

100% Srbin! Koji ga kurac iz Makarske terao da se pentra po čukama?
princi princi 21:49 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

U stvari, kenjam, nismo samo glupi, nego i pesnički nadareni. Mnogo volimo da opevamo tu svoju glupost.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:54 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

S kojim dobrim kartama?


Pa imali smo ih jbg.

Bili smo u poziciji da smo nedvosmisleno ratovali na starni pobednika, imali smo čak i kartu londonskog ugovora, kartu da američki predsednik nedvosmisleno kaže da Srbija mora dobiti izlazak na more, i još dosta tih karata, a naši glupi i alavi Krarađorđevići zapeli za Jugoslaviju.

Srbi smo jedna od glupljih nacija u Evropi, ako ne i najgluplja. Pre Kosova sam mislio da su Šiptari možda gluplji od nas, ali posle Kosova nema nikakve dvojbe.


Ma niko naciju nikad nije ni pitao.
Nismo mi glupa nacija samo smo imali nesreću sa dinastijom, jednom, Krađorđevićima.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:54 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

princi
Toni iz Makarske

100% Srbin! Koji ga kurac iz Makarske terao da se pentra po čukama?


Sine, jesi gledao nekada Velebit iz Makarske? Jebote, pa svakome ko ima išta strasti ka pentranju, cure bale iz usta :)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:55 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
Doduše, ne znam zašto bi i tebi falila, imaš je u svojoj kafani, svako malo pa se time ovde pohvališ.

Шта причаш?!
Опет пиво?


Ma ne, urođeno ludilo. Samo mi ti budi spokojan.
princi princi 21:55 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

vrabac_u_steni
princi
Toni iz Makarske

100% Srbin! Koji ga kurac iz Makarske terao da se pentra po čukama?


Sine, jesi gledao nekada Velebit iz Makarske? Jebote, pa svakome ko ima išta strasti ka pentranju, cure bale iz usta :)

Jao, jesam kao klinac iz Brela, Donjih. I stalno mi bila frka.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:21 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Doduše, ne znam zašto bi i tebi falila, imaš je u svojoj kafani, svako malo pa se time ovde pohvališ.

Шта причаш?!
Опет пиво?


Ma ne, urođeno ludilo. Samo mi ti budi spokojan.

Ah, dobro je.
Pomislio sam da si opet poklekao, pa mi došlo krivo.
predatortz predatortz 22:23 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Po meni, mi, Srbi smo jedna od glupljih nacija u Evropi, ako ne i najgluplja. Pre Kosova sam mislio da su Šiptari možda gluplji od nas, ali posle Kosova nema nikakve dvojbe.


Misliš da bi Srbi ovo mogli popušiti?

Pomračenje uma!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:25 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

hoochie coochie man
S kojim dobrim kartama?


Pa imali smo ih jbg.

Bili smo u poziciji da smo nedvosmisleno ratovali na starni pobednika, imali smo čak i kartu londonskog ugovora, kartu da američki predsednik nedvosmisleno kaže da Srbija mora dobiti izlazak na more, i još dosta tih karata, a naši glupi i alavi Krarađorđevići zapeli za Jugoslaviju.

Srbi smo jedna od glupljih nacija u Evropi, ako ne i najgluplja. Pre Kosova sam mislio da su Šiptari možda gluplji od nas, ali posle Kosova nema nikakve dvojbe.


Ma niko naciju nikad nije ni pitao.
Nismo mi glupa nacija samo smo imali nesreću sa dinastijom, jednom, Krađorđevićima.

Pojednostavljuješ stvari.
Velika kraljevina bila je većinski projekat naše elite i ostvarenje težnji južno(jugo)slovenskih pokreta.
narcis narcis 22:26 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

predatortz
Po meni, mi, Srbi smo jedna od glupljih nacija u Evropi, ako ne i najgluplja. Pre Kosova sam mislio da su Šiptari možda gluplji od nas, ali posle Kosova nema nikakve dvojbe.


Misliš da bi Srbi ovo mogli popušiti?

Pomračenje uma!

to ukrali sa nekog hrvaćanskog sajta, podelio ga ja sinoć kod mene na fezu, oduševili su me
narcis narcis 22:28 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Nismo mi glupa nacija samo smo imali nesreću sa dinastijom, jednom, Krađorđevićima.

šta ti kažem...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:34 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Velika kraljevina bila je većinski projekat naše elite


Koje elite i kako znaš da je većinski?
Pusti te fraze Brajo, politika je realna stvar, a realna situacija je bila takva da je Srbija imala argumente za teritorijalno proširenje koje je podrazumevalo teritorije sa većinskim srpskim stanovništvom.

ostvarenje težnji južno(jugo)slovenskih pokreta.

Koliko su ti pokreti bili masovni?
Koliko je ideja jugoslavije bila prihvaćena u bilo kom narodu, posebno srpskom i hrvatskom?
Da li je Jugoslavija bila posledica želje neke malobrojne (kvazi)elite ili većine naroda koja je tu bila prisiljena da živi?

I najvažnije, šta je vreme pokazalo, ko je bio u pravu, oni što su hteli Srbiju, ili oni kvaziintelektualci koji su se (pogrešno) mislili da su Srbi i Hrvati jedan narod?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:35 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Doduše, ne znam zašto bi i tebi falila, imaš je u svojoj kafani, svako malo pa se time ovde pohvališ.

Шта причаш?!
Опет пиво?


Ma ne, urođeno ludilo. Samo mi ti budi spokojan.

Ah, dobro je.
Pomislio sam da si opet poklekao, pa mi došlo krivo.


Međ' nama dvojicom dovoljno je da ti klečiš. Moje klečanje bi bilo suvišno a i nepraktično.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:40 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Koliko je ideja jugoslavije bila prihvaćena u bilo kom narodu, posebno srpskom i hrvatskom?
Da li je Jugoslavija bila posledica želje neke malobrojne (kvazi)elite ili većine naroda koji je tu prisiljen da živi?


Države uglavnom i jesu proizvod elita. Pitanje je da li bi se Nemačka (ili Italija) ikada ujedinila da se pitao "narod".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:44 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Doduše, ne znam zašto bi i tebi falila, imaš je u svojoj kafani, svako malo pa se time ovde pohvališ.

Шта причаш?!
Опет пиво?


Ma ne, urođeno ludilo. Samo mi ti budi spokojan.

Ah, dobro je.
Pomislio sam da si opet poklekao, pa mi došlo krivo.


Međ' nama dvojicom dovoljno je da ti klečiš. Moje klečanje bi bilo suvišno, a i nepraktično.

Pa ja nisam nikad poklekao, ti jesi, sam si pričao o problemima. Zato sam se bio štrecnuo. Rekoh -- Neće valjda opet?!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:44 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Države uglavnom i jesu proizvod elita.


Da, ali ako elita odluči suprotno od težnji naroda to ne uspeva.
To i jeste naš problem što je deo elite koji je odlučivao odlučio naopako.
Uglavnom se države ne prave referendumima, ali onaj ko je pravi mora da "potrefi" šta je za narod bolje.
narcis narcis 22:46 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Države uglavnom i jesu proizvod elita. Pitanje je da li bi se Nemačka (ili Italija) ikada ujedinila da se pitao "narod".

da samo što su i u srbiji i u hrvatskoj mnogo bile jače elite protiv ujedinjenja.
predatortz predatortz 22:48 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...


Pa ja nisam nikad poklekao, ti jesi, sam si pričao o problemima. Zato sam se bio štrecnuo. Rekoh -- Neće valjda opet?!


Jebem li ga, zar to ne bi trebalo da ostane između vas? Mislim, ako ti se čovek nekad poverio... Zašto misliš da mi treba da budemo publika?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:50 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

predatortz

Pa ja nisam nikad poklekao, ti jesi, sam si pričao o problemima. Zato sam se bio štrecnuo. Rekoh -- Neće valjda opet?!


Jebem li ga, zar to ne bi trebalo da ostane između vas? Mislim, ako ti se čovek nekad poverio... Zašto misliš da mi treba da budemo publika?

Pa zar ne vidiš da on prvi deli neke moje privatne stvari? Nisi primetio? Šteta.
tetris tetris 22:50 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Sine, jesi gledao nekada Velebit iz Makarske?

Pre će biti Biokovo. Velebit je bar 200 km od Makarske.
predatortz predatortz 22:52 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
predatortz

Pa ja nisam nikad poklekao, ti jesi, sam si pričao o problemima. Zato sam se bio štrecnuo. Rekoh -- Neće valjda opet?!


Jebem li ga, zar to ne bi trebalo da ostane između vas? Mislim, ako ti se čovek nekad poverio... Zašto misliš da mi treba da budemo publika?

Pa zar ne vidiš da on prvi deli neke moje intimne stvari? Nisi primetio? Šteta.


Nisam primetio. Kafana? Zar nisi sam nekad pisao o tome?
krkar krkar 22:52 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Ove moje je mali broj mogao da namiriše.


Srećom si ti imao taj džukački gen pa si i vojni policajac Ratka Mladića postao da namirisavaš na vreme neprijatelje i materijal za nož-žicu, buldožerisanje i bacanje u Drinu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:53 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Doduše, ne znam zašto bi i tebi falila, imaš je u svojoj kafani, svako malo pa se time ovde pohvališ.

Шта причаш?!
Опет пиво?


Ma ne, urođeno ludilo. Samo mi ti budi spokojan.

Ah, dobro je.
Pomislio sam da si opet poklekao, pa mi došlo krivo.


Međ' nama dvojicom dovoljno je da ti klečiš. Moje klečanje bi bilo suvišno, a i nepraktično.

Pa ja nisam nikad poklekao, ti jesi, sam si pričao o problemima. Zato sam se bio štrecnuo. Rekoh -- Neće valjda opet?!


krkar krkar 22:54 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Po meni, mi, Srbi smo jedna od glupljih nacija u Evropi, ako ne i najgluplja. Pre Kosova sam mislio da su Šiptari možda gluplji od nas, ali posle Kosova nema nikakve dvojbe.


Kad ti kažeš.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:57 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

predatortz
Predrag Brajovic
predatortz

Pa ja nisam nikad poklekao, ti jesi, sam si pričao o problemima. Zato sam se bio štrecnuo. Rekoh -- Neće valjda opet?!


Jebem li ga, zar to ne bi trebalo da ostane između vas? Mislim, ako ti se čovek nekad poverio... Zašto misliš da mi treba da budemo publika?

Pa zar ne vidiš da on prvi deli neke moje intimne stvari? Nisi primetio? Šteta.


Nisam primetio. Kafana? Zar nisi sam nekad pisao o tome?

Ne, nikad.
Zašto bih?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:58 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

tetris
Sine, jesi gledao nekada Velebit iz Makarske?

Pre će biti Biokovo. Velebit je bar 200 km od Makarske.


Jes Biokovo, u pravu si, pomešao. Samo nije baš 200 km
predatortz predatortz 23:00 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Ne, nikad.
Zašto bih?


Jbga, i ja sam bio ubeđen da jesi. Valjda čovek pomeša ovo i privatno. Praštaj!
krkar krkar 23:06 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Misliš da bi Srbi ovo mogli popušiti?


Nešto će sigurno popušiti (LINK).

Uglavnom ono što vole
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:06 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

predatortz
Ne, nikad.
Zašto bih?


Jbga, i ja sam bio ubeđen da jesi. Valjda čovek pomeša ovo i privatno. Praštaj!


Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu. Elem, jedini put kada smo se videli sam rekao da sam se podgojio od piva i da ga u zadanje vreme cirkam više nego što je normalno i da mi se to ne sviđa i brine (to je bilo pre dve godine). Pri tome u čuvenu kafanu došao bajkom, sa posla.
A da, džukela svoju sabornost vrlo rado ovde ističe, "kao diskretno".
tetris tetris 23:08 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Samo nije baš 200 km

pa, nije ako meriš od Makarske do Zrmanje (reke). Tu je 150km vazdušnom linijom. A odatle pa na SZ ima ga još bar 140km
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:11 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:12 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

tetris
Samo nije baš 200 km

pa, nije ako meriš od Makarske do Zrmanje (reke). Tu je 150km vazdušnom linijom. A odatle pa na SZ ima ga još bar 140km


Dobro bre u pravu si :)

Pomešao sam, priznajem, mea culpa i taj rad...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:13 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.


sikter džukelo lajava
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:19 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.


sikter džukelo lajava

Mnogo si na daljinu opasan. Koliko si daleko? Dva ili tri maligana? Kad dođeš do četiri, bićeš još hrabriji, a onda umor i -- spavanje.

Biokovo je Velebit, kažeš?
Laku noć.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:30 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.


sikter džukelo lajava

Mnogo si na daljinu opasan. Koliko si daleko? Dva ili tri maligana? Kad dođeš do četiri, bićeš još hrabriji, a onda umor i -- spavanje.

Biokovo je Velebit, kažeš?
Laku noć.


Da, ovo je ipak trenutak kada treba dići ruke.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:36 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.


sikter džukelo lajava

Mnogo si na daljinu opasan. Koliko si daleko? Dva ili tri maligana? Kad dođeš do četiri, bićeš još hrabriji, a onda umor i -- spavanje.

Biokovo je Velebit, kažeš?
Laku noć.


Da, ovo je ipak trenutak kada treba dići ruke.

Šta, opet mi pretiš da ćeš da ne biješ?!
Moraću, u strahu, da pobegnem! Na vrh Velebita!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:41 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.


sikter džukelo lajava

Mnogo si na daljinu opasan. Koliko si daleko? Dva ili tri maligana? Kad dođeš do četiri, bićeš još hrabriji, a onda umor i -- spavanje.

Biokovo je Velebit, kažeš?
Laku noć.


Da, ovo je ipak trenutak kada treba dići ruke.

Šta, opet mi pretiš da ćeš da ne biješ?!
Moraću, u strahu, da pobegnem! Na vrh Velebita!


nemoj da se ljutiš ali mislim da ti nije dobro.
posavetuj se sa nekim, ispričaj se, ali onako iskreno, bez foliranja i prenemaganja.
možda ti bude lakše, znam da je teško, ali barem probaj.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:42 01.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.


sikter džukelo lajava

Mnogo si na daljinu opasan. Koliko si daleko? Dva ili tri maligana? Kad dođeš do četiri, bićeš još hrabriji, a onda umor i -- spavanje.

Biokovo je Velebit, kažeš?
Laku noć.


Da, ovo je ipak trenutak kada treba dići ruke.

Šta, opet mi pretiš da ćeš da ne biješ?!
Moraću, u strahu, da pobegnem! Na vrh Velebita!


nemoj da se ljutiš ali mislim da ti nije dobro.
posavetuj se sa nekim, ispričaj se, ali onako iskreno, bez foliranja i prenemaganja.
možda ti bude lakše, znam da je teško, ali barem probaj.

OK
A sad na spavanje.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:04 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.


sikter džukelo lajava

Mnogo si na daljinu opasan. Koliko si daleko? Dva ili tri maligana? Kad dođeš do četiri, bićeš još hrabriji, a onda umor i -- spavanje.

Biokovo je Velebit, kažeš?
Laku noć.


Da, ovo je ipak trenutak kada treba dići ruke.

Šta, opet mi pretiš da ćeš da ne biješ?!
Moraću, u strahu, da pobegnem! Na vrh Velebita!


nemoj da se ljutiš ali mislim da ti nije dobro.
posavetuj se sa nekim, ispričaj se, ali onako iskreno, bez foliranja i prenemaganja.
možda ti bude lakše, znam da je teško, ali barem probaj.

OK
A sad na spavanje.


ček da cirnem još jedno pivo i zalijem sa pola litra viskija.

džukelo.

šta reči nego, džukelo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:08 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.


sikter džukelo lajava

Mnogo si na daljinu opasan. Koliko si daleko? Dva ili tri maligana? Kad dođeš do četiri, bićeš još hrabriji, a onda umor i -- spavanje.

Biokovo je Velebit, kažeš?
Laku noć.


Da, ovo je ipak trenutak kada treba dići ruke.

Šta, opet mi pretiš da ćeš da ne biješ?!
Moraću, u strahu, da pobegnem! Na vrh Velebita!


nemoj da se ljutiš ali mislim da ti nije dobro.
posavetuj se sa nekim, ispričaj se, ali onako iskreno, bez foliranja i prenemaganja.
možda ti bude lakše, znam da je teško, ali barem probaj.

OK
A sad na spavanje.


ček da cirnem još jedno pivo i zalijem sa pola litra viskija.

džukelo.

šta reči nego, džukelo.

Spavaj.
Treba se do sutra oporaviti.
Laku noć, što pre.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:10 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Ako mislite da neko može da pobedi, ili da nekako dođete do kraja, varate se.
Nema tu ni kraja ni pobede.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:14 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.


sikter džukelo lajava

Mnogo si na daljinu opasan. Koliko si daleko? Dva ili tri maligana? Kad dođeš do četiri, bićeš još hrabriji, a onda umor i -- spavanje.

Biokovo je Velebit, kažeš?
Laku noć.


Da, ovo je ipak trenutak kada treba dići ruke.

Šta, opet mi pretiš da ćeš da ne biješ?!
Moraću, u strahu, da pobegnem! Na vrh Velebita!


nemoj da se ljutiš ali mislim da ti nije dobro.
posavetuj se sa nekim, ispričaj se, ali onako iskreno, bez foliranja i prenemaganja.
možda ti bude lakše, znam da je teško, ali barem probaj.

OK
A sad na spavanje.


ček da cirnem još jedno pivo i zalijem sa pola litra viskija.

džukelo.

šta reči nego, džukelo.

Spavaj.
Treba se do sutra oporaviti.
Laku noć, što pre.


Laku noć i tebi, i trudi se da ne sanjaš košmare, pokušaj da zamisliš da si neko bolji i plemenitiji pred spavanje, znam da nije lako ali potrudi se.
Možda autosugestija da neke rezultate, bar malene.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:17 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

hoochie coochie man
Ako mislite da neko može da pobedi, ili da nekako dođete do kraja, varate se.
Nema tu ni kraja ni pobede.


nema, u pravu si.
trudio se mesecima da ignorišem budalu, da ne odgovaram na komentare, al eto trenutak slabosti... i vidi šta ispade.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:27 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

vrabac_u_steni
hoochie coochie man
Ako mislite da neko može da pobedi, ili da nekako dođete do kraja, varate se.
Nema tu ni kraja ni pobede.


nema, u pravu si.
trudio se mesecima da ignorišem budalu, da ne odgovaram na komentare, al eto trenutak slabosti... i vidi šta ispade.

:))))))))))
Pa šta si se ti trudio? Kao, toliko sam ti gadan da ne znaš šta bi pre??? Pa nisam ja tebe počeo da vređam, nego ti mene, nije teško proveriti. Mani me se, idi da spavaš, treba ujutro raniti a biti i čiste glave. Evo, i meni će da bude problem, ali stoga što nisam svikao biti budan do ovih sati.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:32 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

da, vrlo je lako proveriti ko se na čiji komentar javio i u kakvom tonu:)

princi princi 02:57 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

krkar
Po meni, mi, Srbi smo jedna od glupljih nacija u Evropi, ako ne i najgluplja. Pre Kosova sam mislio da su Šiptari možda gluplji od nas, ali posle Kosova nema nikakve dvojbe.


Kad ti kažeš.

Dobro, druze, niste ni vi bas neki stihovi.
Mislim, pa vi se jos u ratu s Japanom.
Ne date Kurilska ostrva, oca im ocinjeg.
Hokaido, najskuplja crnogorska rec.
krkar krkar 03:07 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Hokaido, najskuplja crnogorska rec.


Da nisi i ti na nečemu?

Nego, jesi video OVO (LINK)?
emsiemsi emsiemsi 04:44 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
Ma nije čovek ništa pomešao nego džukela samo pokazuje svoju džukačku prirodu.

Pa od nas dvojice ti si taj koji naokolo laje. Hajde sad, na spavanje.


sikter džukelo lajava

Mnogo si na daljinu opasan. Koliko si daleko? Dva ili tri maligana? Kad dođeš do četiri, bićeš još hrabriji, a onda umor i -- spavanje.

Biokovo je Velebit, kažeš?
Laku noć.


Da, ovo je ipak trenutak kada treba dići ruke.

Šta, opet mi pretiš da ćeš da ne biješ?!
Moraću, u strahu, da pobegnem! Na vrh Velebita!


nemoj da se ljutiš ali mislim da ti nije dobro.
posavetuj se sa nekim, ispričaj se, ali onako iskreno, bez foliranja i prenemaganja.
možda ti bude lakše, znam da je teško, ali barem probaj.

OK
A sad na spavanje.


ček da cirnem još jedno pivo i zalijem sa pola litra viskija.

džukelo.

šta reči nego, džukelo.

Spavaj.
Treba se do sutra oporaviti.
Laku noć, što pre.

Озбиљни људи, а причају као кркар (ако се ово може назвати причом).
tyson tyson 08:17 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

Smaranje za medalju.


vcucko vcucko 08:57 02.06.2016

Re: Moj obračun sa njima...

emsiemsi

Случајно сам једном био тамо, мајко мила, тамо се усташлук осетио на сваком кораку.
Не знам да ли је постојало усташкије место у Хрватској - шта кажу познаваоци прилика, да ли је Задар био најусташкији или је то био Сиљ, Имотски, ... јбт. ко ће то све побројати.

Emsi, sve stoji, ali shvati da ih na ovako aboliraš od svega drugog. Puj ustaše i tačka, a nema tačke. U neku ruku ih svrstavaš sa Ercovima iz plemena White Socks, a to je za njih mislena imenica.
Imao sam neke kolege sa Paga (poseban mentalitet, recimo 2 prema 1 Dalmatinci u odnosu na ove "gornje" Primorce), par puta me zadesila bura u Karlobagu pa sam morao preko paškog mosta. To ide kroz ona mitska mesta tipa Posedarje, tamo i sa RI tablicama voziš onako šćućuren, na oprezu, čekaš da neko zafrljači kamen samo zato što nisi otuda. A na ulazu u selo fali samo statua Freda Kremenka.
Kad prođeš Starigrad-Paklenicu, to je kao da si ušao u vremeplov. To sam, iskreno, osećao kao svoju zemlju taman koliko i Krivu Palanku u BJRM. S tim što sam sa ovim drugim imao veze utoliko što mi je deda pričao da je tamo služio kraljevu vojsku, na granici, a lokalni Blgari ga pljuvali "pu, srbski voinik".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana