Vuci samotnjaci

MilutinM RSS / 28.03.2008. u 02:16

Ilustracija:

Krenem danas na put. U Ženevi je sve organizovano, te sa par klikova dobijete najbolji način korišćenja integralnog javnog prevoza (tramvaji, autobusi, vozovi, brodovi). Tako isplaniram da stignem par minuta ranije na stanicu, kupim kartu, udjem u tramvaj koji me odvede do voza i dalje do aerodroma.

 

Na stanici dva automata za karte. U trenutku kada prilazim, vidim tramvaj na prethodnoj stanici. Dovoljno vremena da kupim kartu. Medjutim, neposredno predamnom automatima prilaze jedan stari čikica i jedna gospodja u svojim kasnim pedesetim. OK, sačekaću da to obave, imam dovoljno vremena. Čikica se trese, jednom nogom na kori od banane (za drugu da ne govorim) - dakle stanem iza tete.

Gospodja ubacuje nekih 7 novčića, što malo traje, in onda čeka kartu. Karte nema desetak sekundi, a onda ona (i ja) vidimo da nedostaje 50 santima. Gospodja se ne da zbuniti, nego polako vadi novčanik iz tašne ali, da joj mašina možda ne pojede onih 2,5 franaka, poništi celu operaciju i kovanice iskaču napolje. Tramvaj ulazi u stanicu a gospodja se ne uzbudjuje, mada vidi da ja cupkam sa torbama očigledno nameran da uhvatim taj tramvaj koji ide ka stanici. Narednih pola minuta gospodja nalazi dodatni novčić i počinje da ponovo puni mašinu. U trenutku kada konačno završi operaciju i uzme kartu, ja prilazim automatu i počinjem da ubacujem svoj novac. Utom, tramvaj odlazi.

 

Gospodja mirno seda i gleda mene kako kuvam, bez ikakvog potresanja ili namere da se možda izvini. Uopšte je ne dotiče ideja da je mogla da sačeka da ja, koji očigledno putujem i treba da uhvatim baš taj tramvaj, kupim kartu pre nje. Nije uhvatila ni naredni tramvaj i ostala je iza mene na stanici.

 

Srećom, stigao sam i na voz i na avion.

 

 

Ovo je jedna mala i neprimetna situacija koja opisuje jednu crtu mentaliteta ženevljana. Neverovatni su individualci, da ne kažem egoisti. Najveći broj stanovnika ovog lepog i organizovanog grada su usamljena ostrva. Čak i u svojim porodicama žive kao arhipelazi a ne kao jedna kompaktna teritorija. Ima tu i naglašene pristojnosti i ljubaznosti i čega sve ne. Ali, na kraju dana, svako brine najpre, bolje reći skoro isključivo, samo o sebi i svojim interesima.

 

Prijateljica moga šuraka, koja ovde živi malo više godina od mene, rekla mi je za dva tragična slučaja koji u najcrnjoj boji odslikavaju ovaj problem. Jedna ne baš tačna majka otišla je u grad ostavivši svoje dete vezano za radijator, da ne pravi probleme. Tako otkačena, vratila se ko zna koliko dana kasnije. Dete je umrlo od gladi. Ko zna koliko je jadno plakalo i vrištalo tražeći pomoć. Niko od komšija nije čuo, ili nije želeo da čuje. Jedan čovek, pak, umro je u svom stanu. Našli su ga posle pola godine, kada je smrad već zamalo ugušio celu zgradu. Tragedija je da mu u istom gradu živi kćerka, koja šest meseci nije pomislila da zove oca i vidi da li je živ i zdrav.

 

Otkud ovo? Pa, izgleda da je ovo najpre nasledna bolest. U zemlji u kojoj se novac ceni više od svega, lično blagostanje važnije je od mnogih drugih potreba i vrednosti.

 

Nadalje, u Ženevi zvanično živi oko 50% stranaca. Svi smo mi došli da radimo i nešto kao zaradimo. Retki su oni koji hoće i da žive. Pa, kako su rad i zarada skoro isključivi razlog boravka ovde, nema mesta opuštanju, druženju, ne daj Bože teško zaradjenog trošenju novca. Kuća - posao - kuća. Kao banatska krmača.

 

Treba onda i razumeti domaćine koji su pod pritiskom svih nas došljaka skrajnuti, pa samim tim i beže u neke svoje zaklone i lične rezervate. Grad umire oko 6 popodne, sem nekih mikro mestašaca. Ima kafana koje rade do 8 uveče. Ej, bre, do osam uveče! Nedeljom pre podne možete goli da se šetate po sred Ženeve da vas niko ne primeti - nema nikoga na ulici! Ili su u dubini svojih zamračenih stanova, ili jurcaju Hajdi po planinama, sami po pešačkim ili skijaškim stazama.

 

Čak su i moje kolege, Irac i Rumun, koji dolaze iz dvaju veoma društveno povezanih kultura, postali potpuni samotnjaci. Ja sam u poslednjih godinu i po od kada imam iznajmljen stan barem jednom mesečno imao u gostima po makar 5 ljudi (manje se ne računa kod mene u kraju). 

 

Kako bih drugačije? Imam dva brata (puna kuća), veliku rodbinu (sada razbacanu po svetu), ooogroman krug prijatelja (škola, gimnazija, izvidjači, folklor, svaki posao koji sam radio). Da sakupim kumove na jedno mesto, trebala bi mi dva kombija da ih povezem. Ceo život sam proveo u čoporu. Gde god krenemo na put, čude mi se kolege kako imam  sa kim da se vidim, kako se veselimo jedni drugima kao da smo rod najrodjeniji a pričamo sa žarom kao da smo sinoć kasno prekinuli razgovor koji sada nastavljamo.

 

A nisam ni jednom  pozvan kod kolega! Nema gledanja utakmica, igranja karata, svraćanja na pivo i kafu. Svako hita u svoj brlog da nekako preturi noć do narednod dana i narednih radnih izazova.

 

Kažu da u Ženevi treba 5 godina da stekneš prijatelja. Hej, bre, pa to je 1826 ili 1827 dana. Imam li ja vremena za to? Treba li da potrošim preostalih 15-tak godina produktivnog života da nadjem ta tri prijatelja?

Atačmenti



Komentari (326)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 02:51 28.03.2008

A ja se pitam....

...što ne spavam... a ja ustvari i ne znam da čekam tvoj tekst:)))
I drago mi je da sam ga dočekala.

Mislim da si ti vrlo malo u Ženevi, s obzirom na sva putovanja, pa je malo 1826 ili 1827 dana da stekneš ženevskog prijatelja. Po mojoj proceni, trebalo bi ti cirka 2500 dana, pa ti proceni, isplati li ti se???

Pre neki dan pričam prijateljici kako su mi komšinice došle na nedeljnu jutarnju kafu, a ona konstatuje kako je to naše druženje retkost - posebno što ovde živim tek dve godine... A meni sve to normalno, nisam ni razmišljala da li je to uobičajeno ili nije. A izgleda da nije.
MilutinM MilutinM 02:56 28.03.2008

Re: A ja se pitam....

Margos, sestro slatka,

najpre



A zatim da se složim da se ti običaji, eto, gube i kod nas. Stići će to i kod nas uskoro, za desetak godina. Koliko god se neki od nas borili ((
margos margos 03:10 28.03.2008

Re: A ja se pitam....

Hvala:)))
A drugo:
A zatim da se složim da se ti običaji, eto, gube i kod nas. Stići će to i kod nas uskoro, za desetak godina. Koliko god se neki od nas borili ((

Ma znam... naravno... i ja se uopšte ne borim, ali sam skontala da u nedelji u kojoj kao nemam neke posebne dolaske i goste, obavezno makar dvoje svrati na kafu. A sve kao ništa ne planiram, hoću da samujem i poobavljam neka posla... kad podvučem crtu, ni jednog dana bez posete i druženja - što je dobro:)))
Jeremija Jeremija 07:22 28.03.2008

Na zapadu ništa novo

Na zapadu ništa novo, sem što se zapad pomera na istok.
I ovde na istoku, ako smo mi u Beogradu uopšte istok il smo ono nešto između, umiru usamljeni i stari ljudi u svojim stanovima i kućama, a da to niko i ne primeti. Ali to je tužna priča, pa ne bih počinjao jutro sa njom. Zato malo o kafanama, ovde u Bgd.

Kad sam davnih godina kao student seo prvi put jednog nedeljnog prepodneva u baštu hotela Moskva, oko mene sve starija gospoda ili drugovi, nije ni bitno, bitno je da su mnogo stariji. Sede piju kafu i čitaju Politiku. Sednem i ja, čekam ali kelner nikako da me primeti. Mislim to je zato što ne čitam Politiku. Skoknem preko do trafike, a na stolu sam ostavio cigarete F57 i šibicu, kupim Politiku, raširim i tobož čitam, a sve gledam kad će kelner. Ništa. Ja shvatim da mladima nije mesto u kafani.

Prolazile su godine, nisam baš imao vremena za kafane. Sad kad imam u Beogradu više nema kafana, samo kafići.
Neko veče, a i nije bilo mnogo kasno, svratim posle šetnje Knezom u jedan kafić. Na pivo. Jedva nekako uspem da ga naručim od preglasne muzike. Okrenem se okolo i u bljeskovima raznobojne svetlosti (lajtšou li se to zove?) vidim da je kafana prepuna isključivo mladog sveta. Malo mi neprijatno, ali šta je tu je, naručio sam piće.
Taman kad sam ispio prvi gutljaj, okreću se trojica mladića iza susednog stola, gledaju me i smeju se. Jedan od njih me pita:
"Matori, koja je tebe muka naterala ovako kasno?"
Ne odgovaram, ispijem pivo i brže bolje izlazim.

Putem do kuće pitam sam sebe: Pa kad je to trebalo da bude moje vreme da sedim u kafani?
Spiridon Spiridon 09:06 28.03.2008

Re: Na zapadu ništa novo

Jeremija
Na zapadu ništa novo, sem što se zapad pomera na istok.
I ovde na istoku, ako smo mi u Beogradu uopšte istok il smo ono nešto između, umiru usamljeni i stari ljudi u svojim stanovima i kućama, a da to niko i ne primeti. Ali to je tužna priča, pa ne bih počinjao jutro sa njom. Zato malo o kafanama, ovde u Bgd.

Kad sam davnih godina kao student seo prvi put jednog nedeljnog prepodneva u baštu hotela Moskva, oko mene sve starija gospoda ili drugovi, nije ni bitno, bitno je da su mnogo stariji. Sede piju kafu i čitaju Politiku. Sednem i ja, čekam ali kelner nikako da me primeti. Mislim to je zato što ne čitam Politiku. Skoknem preko do trafike, a na stolu sam ostavio cigarete F57 i šibicu, kupim Politiku, raširim i tobož čitam, a sve gledam kad će kelner. Ništa. Ja shvatim da mladima nije mesto u kafani.

Prolazile su godine, nisam baš imao vremena za kafane. Sad kad imam u Beogradu više nema kafana, samo kafići.
Neko veče, a i nije bilo mnogo kasno, svratim posle šetnje Knezom u jedan kafić. Na pivo. Jedva nekako uspem da ga naručim od preglasne muzike. Okrenem se okolo i u bljeskovima raznobojne svetlosti (lajtšou li se to zove?) vidim da je kafana prepuna isključivo mladog sveta. Malo mi neprijatno, ali šta je tu je, naručio sam piće.
Taman kad sam ispio prvi gutljaj, okreću se trojica mladića iza susednog stola, gledaju me i smeju se. Jedan od njih me pita:
"Matori, koja je tebe muka naterala ovako kasno?"
Ne odgovaram, ispijem pivo i brže bolje izlazim.

Putem do kuće pitam sam sebe: Pa kad je to trebalo da bude moje vreme da sedim u kafani?


Hvala Jeremija na ovakvoj iskrenosti. Ljudi iz Beograda cesto tesko priznaju onima koji su otisli da ni tamo ne cvetaju ruze (mislim na drustvo, zezanje i izlaske). Ja se dosta trudim da probleme sa kojima se suocavam u inostranstvu ne vezujem za to "sto nisam u svojoj zemlji".
80% sranja koje ovde dozivljavam, dozivljavao bih i u BG-u.
Moram da priznam da sam u inostranstvu sreo par tako kvalitetnih osoba (koji su sada i moji prijatelji) za koje cisto sumnjam da bih imao prilike da ih upoznam u BG-u.

A ti Milutine nemoj da kukas nego se spremaj za kafanu "Kod starog Kineza (ili 5 tanjira)" kada se budes vratio iz Londre. Zadnji put smo se toliko najeli da su Duleta naterali da plati carinu kada su videli koliko mu se stomak naduo" =]




MilutinM MilutinM 09:24 28.03.2008

Re: Na zapadu ništa novo

A ti Milutine nemoj da kukas nego se spremaj za kafanu "Kod starog Kineza (ili 5 tanjira)" kada se budes vratio iz Londre. Zadnji put smo se toliko najeli da su Duleta naterali da plati carinu kada su videli koliko mu se stomak naduo" =]

Joj, Spiridone, ja treba da smršam a ti navalio "Kod starog Kineza" )) Nema brige, ovde ću taman lepo da izgladnim
MilutinM MilutinM 09:31 28.03.2008

Re: Na zapadu ništa novo

I ovde na istoku, ako smo mi u Beogradu uopšte istok il smo ono nešto između, umiru usamljeni i stari ljudi u svojim stanovima i kućama, a da to niko i ne primeti

Samoća je čudna bolest. Teška. Dok sam bio mlad nisam mogao da je razumem. Tada su mi i reči divne pesme Bitlsa bile strane. U to vreme, samoća unas bila je jedino u onome "U očima krijem tugu, samoća mi dušu para" ili "Sam sa sa čašom i tugom". BTW, Jeremijam možda te kelner nekada nije posluživao jer si bio sam...

Nažalost, danas imam priličan broj prijatelja koji su ostali sami. Nikada nisu imali životnog partnera. Meni nerazumljivo. U mladosti im je valjda bilo teško da se odluče. Kasnije... kasnije je sve teže odreći se svoga. I tako, ostadoše sami. Tuga jedna.
Spiridon Spiridon 09:47 28.03.2008

Re: Na zapadu ništa novo

treba da smršam a ti navalio "Kod starog Kineza


nece maca slaninice

ko o cemu, vojnik o skracenju ...

=]
Dilan Dog Dilan Dog 10:06 28.03.2008

Re: Na zapadu ništa novo

Jeremija


Kad sam davnih godina kao student seo prvi put jednog nedeljnog prepodneva u baštu hotela Moskva, oko mene sve starija gospoda ili drugovi, nije ni bitno, bitno je da su mnogo stariji. Sede piju kafu i čitaju Politiku. Sednem i ja, čekam ali kelner nikako da me primeti. Mislim to je zato što ne čitam Politiku. Skoknem preko do trafike, a na stolu sam ostavio cigarete F57 i šibicu, kupim Politiku, raširim i tobož čitam, a sve gledam kad će kelner. Ništa. Ja shvatim da mladima nije mesto u kafani.

Prolazile su godine, nisam baš imao vremena za kafane. Sad kad imam u Beogradu više nema kafana, samo kafići.
Neko veče, a i nije bilo mnogo kasno, svratim posle šetnje Knezom u jedan kafić. Na pivo. Jedva nekako uspem da ga naručim od preglasne muzike. Okrenem se okolo i u bljeskovima raznobojne svetlosti (lajtšou li se to zove?) vidim da je kafana prepuna isključivo mladog sveta. Malo mi neprijatno, ali šta je tu je, naručio sam piće.
Taman kad sam ispio prvi gutljaj, okreću se trojica mladića iza susednog stola, gledaju me i smeju se. Jedan od njih me pita:
"Matori, koja je tebe muka naterala ovako kasno?"
Ne odgovaram, ispijem pivo i brže bolje izlazim.

Putem do kuće pitam sam sebe: Pa kad je to trebalo da bude moje vreme da sedim u kafani?

hahahaaha
Kako kog okreneš za tebe nije kafana :)))
ne uklapaš bre u vreme, stalno promašiš
Jeremija Jeremija 16:30 28.03.2008

Re: Na zapadu ništa novo

Dilan Dog

hahahaahaKako kog okreneš za tebe nije kafana :)))ne uklapaš bre u vreme, stalno promašiš

Bravo Dilan Dog, shvatio si poentu: Ja jedva čekao da dođem u ozbiljne godine, da bi mogao da sedim u kafani, kad ono - u međuvremenu sve se izmenilo.
Šta da radim, nazad ne mogu. Mada, je nsarski nešto o strelicama vremena pisao. Pažljivo sam čitao, ali i od toga će izgleda u praksi biti slaba vajda.
Jbg, takav je život. :)
edi-va edi-va 08:13 28.03.2008

guten morgen:)

ili jurcaju Hajdi po planinama




Majlutine, vec smo jednom kod tebe komentarilsali zapadnjachku kulturu (ne)druzzenja, ako se secas one moje prichice sto sam tada postavila kao komentar... evo da kopiram samo taj bitan deo:

"Samo ona je u prednosti u odnosu na mene, ipak su Grci druželjubivi, za razliku od ovih hladnih i dalekih Nemaca. Meni komšinice jedva izgovore dobar dan. Boje se da ako to malo ljubaznije kažu da ću ih ja nešto pitati, tako da je distanca njima neprikosnovena privilegija. Samo se ti mene kloni, budi daleko. "

Strashno mi je to, jer sam navikla da imam puno ljudi oko sebe. Volim srpski mentalitet gde se jednostavno komshinica sama pozove na jutarnju kafu. To mozda ne voli svako, ali meni to ovde jako nedostaje.

Neki dan mi zvoni neko ... javim se na interfon, kad moja komshinica (Nemica) me moli da je pustim u zgradu, nema kljuvheve ... ja joj naravno otvorim, ali i otvorim vrata od stana da vidim kako i sta dalje. Ona mi se zahvljauje i isprekidanim rechenicama, puna ustruchavanja mi objashnjava da joj je muz greshkom odneo kljucheve od stana, a njoj ostavio kljucheve njegove kancelarije i da joj je torba ostala u stanu gde joj je i mobilni telefon. Ja je pozovem da udje u stan, da to nekako reshimo, a ona me moli da joj dam telefonski imenik i telefon da ga nazove, ali i dalje stoji u hodniku. Opet je ja pozovem u stan i kazem: Slobodno udjite necu vas pojesti. Udje ona, ali se sva skupila ... videlo se da joj je chitava situacija neprijatna.

Dam joj ja imenik i telefon i ona stoji u sred moga hodnika, pokushava da pronadje broj koji nazalost ne zna napamet, a ja joj nudim da udje u dnevnu sobu i sedne. Jedva se ona pokrene ka mom dnevnom boravku, ali mi u koraku prizna da ona u stvari bez naochara nema shanse da pronadje broj. Smestim ja nju na stolicu i krenem da trazim broj, ali ne nadjem. Pitam je za ime firme i izguglam na kraju broj, ona okrene, medjutim njega nema da se javi. Kazem joj da ne bi bilo loshe, ako se on u medjuvremenu vrati, da mu ostavi poruku na zvonu ulaznih vrata zgrade da je kod mene, sto ona i uradi. Za to vreme ja stavim kafu, sto je nju prenerazilo. Ejjj kafu sam stavila, nisam naruchila shampanjac!!!

Uglavnom, pojavi se on posle nekih 10 minuta, jer je shvatio da ima pogreshan kljuch, nije mogao da udje u kancelariju (firmu). Otvorim mu vrata, a i on u njenom maniru (nemachkom maniru) stoji u hodniku i cheka da ona izadje, gde ja ga ljubazno zamolim da udje. Pochinje polemika izmedju njih dvoje ko je kriv za zamenu kljucheva, pricha mu ona kako je zvala i ostavila poruku i trazzi da on sada izvadi pare i meni plati nastale troshkove iz tog poziva. E tu kad nisam pochela da se smejem na sav glas. Kazem da je to smeshno i da ne zelim da diskutujem o pola minuta razgovora u fixnoj mrezzi, ma ni u mobilnoj ... bezveze. Odu oni, zahvale se trista puta.

Sledeci dan mi ista ta komshinica zvoni, ja otvaram, a ona mi daje prelepo zapakovanu kesicu chokoladnih bombona (i to neke sa pedigreom, 5 komada u kesici, ali se tope u ustima) i kaze: "Hvala vam josh jednom, jako ste ljubazni."
Nisam znala da joj odgovorim vishe od: "Nema na chemu", htela sam da dodam da biti ljubazan nije ni malo teshko, ali se uzdrzah ... inache ovde stanujem vec godinu i po dana, to je od sada bila prva komunikacija koja je preshla obim dotadashnjeg, samo radi reda izgovorenog: dobro jutro, dobar dan, dobro veche ....
MilutinM MilutinM 09:03 28.03.2008

Re: guten morgen:)

trazzi da on sada izvadi pare i meni plati nastale troshkove iz tog poziva

ovde stanujem vec godinu i po dana, to je od sada bila prva komunikacija koja je preshla obim dotadashnjeg, samo radi reda izgovorenog: dobro jutro, dobar dan, dobro veche ....

Sve prepoznajem,,,

Da, da, ćaskali smo već. Ali, tetka me ponuka da napišem i ovaj tekst i isplačem se na ramenima vašim.
Ђак Ђак 13:07 28.03.2008

Re: guten morgen:)

не знам где сте у Немачкој, но ови Баварци (који важе за најконзервативније) нису баш такви...
додуше, Баварци су ионако сличнији Чесима него Немцима са севера
Dilan Dog Dilan Dog 09:08 28.03.2008

Egoizam

To je strašno kolika je to količina sebičnosti!
Stvarno ne bih voleo da živim u Ženevi...
a s druge strane, stalno ga proglašavaju
za jednog od najboljih gradova u svetu prema
kvalitetu življenja. Kakav paradoks!
rayzippo rayzippo 09:25 28.03.2008

Re: Egoizam

zato pravac down under...ljudi fenomenalni,mesavina svega i svacega...
Spiridon Spiridon 09:28 28.03.2008

Re: Egoizam

Dilan Dog
To je strašno kolika je to količina sebičnosti!
Stvarno ne bih voleo da živim u Ženevi...
a s druge strane, stalno ga proglašavaju
za jednog od najboljih gradova u sveti prema
kvalitetu življenja. Kakav paardoks!


brate u pravu si 100%. Nemoj da ti padne na pamet da dolazis u Genevu.

Te face sto ga proglasavaju za jedan od najboljih gradova su teski idioti. Oni to rade namerno da bi navukli ekipu iz istocne evrope da se naseljava u sto vecem broju u Genevu, a onda im jebu kevu tako sto im daju posao i mogucnost da proputuju celu evropu (obzirom da je Geneva bas u centru). Prosle godine su jednu portugalsku porodicu naterali 7 dana u jedan šale i terali ih da svakog dana posle skijanja idu u termalnu banju na relaksaciju...

ovi ih posle toga tuzili nekom lokalnom NGO-u i dobili za odstetu 150000 sfr.

surovo do jaja


Dilan Dog Dilan Dog 10:08 28.03.2008

Re: Egoizam

rayzippo
down under.

izvinjavam se zbog neupućenosti u tok zbivanja
ili možda ako je reč o žargonu,
ali šta je to?
MilutinM MilutinM 10:10 28.03.2008

Re: Egoizam

stalno ga proglašavaju za jednog od najboljih gradova u sveti prema kvalitetu življenja

Da se razumemo: Ženeva je definitivno lep i organizovan grad. Pitanje koliko je to kome dovoljno. Ima gradova koje sigurno treba posetiti, ali je pitanje da li u njima treba živeti. Pisao sam na ovom blogu da je Prag jedan od takvih gradova za mene. Ženeva je mnogo bolja. Samim tim što ima samo oko 250.000 stanovnika, a svetski je grad, ona je prijatno mesto.

Meni, pošteno, samo smeta ovo šta sam opisao. Pa, sada, svako bira (ako može). Uvek nešto daš a nešto gubiš. Nema savršene situacije.

A o ukusima se ne razgovara. Eto, na primer, sve moje kolege koje posete Beograd imaju samo lepe reči o njemu. Verovatno misle mnogo bolje o gradu nego najveći broj njegovih stanovnika.
Dilan Dog Dilan Dog 10:29 28.03.2008

Re: Egoizam

MilutinM
stalno ga proglašavaju za jednog od najboljih gradova u sveti prema kvalitetu življenja

Da se razumemo: Ženeva je definitivno lep i organizovan grad. Pitanje koliko je to kome dovoljno. Ima gradova koje sigurno treba posetiti, ali je pitanje da li u njima treba živeti. Pisao sam na ovom blogu da je Prag jedan od takvih gradova za mene. Ženeva je mnogo bolja. Samim tim što ima samo oko 250.000 stanovnika, a svetski je grad, ona je prijatno mesto.

Meni, pošteno, samo smeta ovo šta sam opisao. Pa, sada, svako bira (ako može). Uvek nešto daš a nešto gubiš. Nema savršene situacije.

A o ukusima se ne razgovara. Eto, na primer, sve moje kolege koje posete Beograd imaju samo lepe reči o njemu. Verovatno misle mnogo bolje o gradu nego najveći broj njegovih stanovnika.

Slažem se sa tobom. Stvarno bih voleo da posetim Švajcarsku i Ženevu, ali mislim da ne bih imao želju da živm u njemu. Ta vrsta mentaliteta ne odgovara mom senzibilitetu. To je uostalom surovi kapitalizam, a on u značajnoj meri nema ljudsko ruho.

Ali, čini mi se da je takva vrsta ponašanja kakva se zapaža u Ženevi
donekle slična situaciji koja se može uočiti u Beču. Tamo sam bio na par dana, naravno, nedovoljno za celovitu
sliku, ali može se primetiti, recimo, "kretanje" ljudi u toku dana, način ophođenja, ponašanja u svakodnevnim interakcijama, "kretanje" uveče i sl. Mislim
da je Beč samo središte Evrope što se tiče kulture ophođenja i kulture uopšte, potpuna suprotnost u odnosu na nas...

Ali, mislim da isto tako kao što smo mi jedan pol krajnosti u smislu haotike i neuređenesti, oni su druga krajnost. Ne valja bre baš sve ,100% da bude uređeno i programirano. Onda si kao robot. Treba naći određenu vrstu meru između toga, ali da više prevagne na stranu uređenosti. Mislim, takođe, da Beč i Ženeva imaju dodirnih tačaka u smislu ovog ponašanja koje navodiš, ali ovo kako si opisao, rekao bih da je Ženeva No.1. :)

Čini mi se da ima deo istine u onoj podeli na "severnjački" i "južnjački" mentalitet. Nama su mnogo bliži Španci i Italijani, nego recimo Nemci, Švajcarci, Danci i sl.
Dilan Dog Dilan Dog 10:32 28.03.2008

Re: Egoizam

Spiridon
Te face sto ga proglasavaju za jedan od najboljih gradova su teski idioti. Oni to rade namerno da bi navukli ekipu iz istocne evrope da se naseljava u sto vecem broju u Genevu, a onda im jebu kevu tako sto im daju posao i mogucnost da proputuju celu evropu (obzirom da je Geneva bas u centru). Prosle godine su jednu portugalsku porodicu naterali 7 dana u jedan šale i terali ih da svakog dana posle skijanja idu u termalnu banju na relaksaciju...

ovi ih posle toga tuzili nekom lokalnom NGO-u i dobili za odstetu 150000 sfr.

Je l ovo neka šala?
margos margos 11:06 28.03.2008

Re: Egoizam

Dilan Dog

rayzippodown under.izvinjavam se zbog neupućenosti u tok zbivanjaili možda ako je reč o žargonu,ali šta je to?

Down Under je Australija. Zippo nam je daleeeeeekooo geografski, ali blizu internetski:)))
Dilan Dog Dilan Dog 11:18 28.03.2008

Re: Egoizam

margos
Dilan Dog

rayzippodown under.izvinjavam se zbog neupućenosti u tok zbivanjaili možda ako je reč o žargonu,ali šta je to?

Down Under je Australija. Zippo nam je daleeeeeekooo geografski, ali blizu internetski:)))

Hvala Margos. A kako se kaže Novi zeland? :)
MilutinM MilutinM 11:54 28.03.2008

Re: Egoizam

A kako se kaže Novi zeland? :)

Možda:
Down under and a little bit aside
Covek u belom Covek u belom 12:56 28.03.2008

Re: Egoizam

Spiridon

brate u pravu si 100%. Nemoj da ti padne na pamet da dolazis u Genevu.

Te face sto ga proglasavaju za jedan od najboljih gradova su teski idioti. Oni to rade namerno da bi navukli ekipu iz istocne evrope da se naseljava u sto vecem broju u Genevu, a onda im jebu kevu tako sto im daju posao i mogucnost da proputuju celu evropu (obzirom da je Geneva bas u centru). Prosle godine su jednu portugalsku porodicu naterali 7 dana u jedan šale i terali ih da svakog dana posle skijanja idu u termalnu banju na relaksaciju...
Ova termalna je kanda Ovronaz, al ima i mnogo boljih.
Sto se Zeneve tice, Zeneva je prelep i prebogat grad, polozaj je centralan u Evropi, Chamonix je npr. ne 45min voznje, ali ....
Zeneva je generalno mrtav grad. To je opste misljenje i vecine Svajcaraca, a ne samo stranaca. Ukoliko nisi ekstra bogat i slavan pa da ides po raznim VIP partijima non-stop, gde se motaju gole manekenke istocnoevropskog porekla i smrce koka, desavanja ima jako malo i posle pola 7 uvece je generalno skroz mrtva. Sa izuzetkom jedno 10 dana u avgustu kad je festival.
Druga jako zeznuta stvar vezana za Zenevu, je da je to grad koji proporcionalno broju stanovnika ima ubedljivo najvecu sobracajnu guzvu na svetu. Po tome je jako slicna Beogradu. To je grad koji je potpuno blokiran izmedju 4h30 i 6h30 popodne. Jos ako padne kisa... Zasto, ima premalo mostova, i autoput koji ide (manje vise) kroz grad je premalog kapaciteta i pretrpan je, zvuci poznato? A pritom je grad od svega 250000 stanovnika. Problem je sto ih ima jos skoro toliko koji iz Francuske dolaze tu da rade. Ako zivis npr. u nekom od elitnih predgradja (npr. u Kolonji-u koji je ekvivalent beogradskog Dedinja), a radis u nekoj od internacionalnih kompanija u industrijskoj zoni oko aerodroma, trebace ti u proseku vise od sat vremena svaki dan od posla do kuce. A to je otprilike rastojanje Banovo Brdo - Merkator.
MilutinM MilutinM 14:06 28.03.2008

Re: Egoizam

Čoveče u belom,

jesi li i ti u Ženevi ili negde u blizini? Ženevsko odeljenje bloga planira susret naredne nedelje pa da nam se pridružiš.
Covek u belom Covek u belom 17:04 28.03.2008

Re: Egoizam

MilutinM
Čoveče u belom, jesi li i ti u Ženevi ili negde u blizini? Ženevsko odeljenje bloga planira susret naredne nedelje pa da nam se pridružiš.
U blizini, al dovoljno blizu :). Baci mi pm sa detaljima.
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 19:40 28.03.2008

Re: Egoizam

Dilan Dog

SpiridonTe face sto ga proglasavaju za jedan od najboljih gradova su teski idioti. Oni to rade namerno da bi navukli ekipu iz istocne evrope da se naseljava u sto vecem broju u Genevu, a onda im jebu kevu tako sto im daju posao i mogucnost da proputuju celu evropu (obzirom da je Geneva bas u centru). Prosle godine su jednu portugalsku porodicu naterali 7 dana u jedan šale i terali ih da svakog dana posle skijanja idu u termalnu banju na relaksaciju...ovi ih posle toga tuzili nekom lokalnom NGO-u i dobili za odstetu 150000 sfr.


Je l ovo neka šala?


Nije, Spiridon je mrtav ozbiljan
dragoljub dragoljub 10:49 28.03.2008

??????????

газда Мајлутине!?стварно си ме изнеднадио оваквим техтом.па ти и едива се млого злопатите по тај бели свет врћајте се овди да се не упропастите начисто.
Dilan Dog Dilan Dog 10:54 28.03.2008

Re: ??????????




margos margos 11:03 28.03.2008

Re: ??????????

Pa Dragoljube, gde si ti???? Baš si nas zabrinuo što te nema, časna reč!
edi-va edi-va 11:12 28.03.2008

Re: ??????????

газда Мајлутине!?стварно си ме изнеднадио оваквим техтом.па ти и едива се млого злопатите по тај бели свет врћајте се овди да се не упропастите начисто


eee moj dragoljube,

za materijaliste je ovo idealan svet ... za ideaiste je

Spiridon Spiridon 11:20 28.03.2008

Re: ??????????

Pa Dragoljube, gde si ti???? Baš si nas zabrinuo što te nema, časna reč!


i ja sam se isto pitao. Vec sam se uplasio da nije ono najgore =]

edi-va edi-va 11:28 28.03.2008

Re: ??????????

ja sam se isto pitao. Vec sam se uplasio da nije ono najgore =]


i ja sam se pitala ...
pa mi pade na pamet kako nikada ne bih ni saznala sto nekoga odjenom nema vishe na blogu.
nekako ... zastrashujuce.
Kazezoze Kazezoze 11:41 28.03.2008

Re: ??????????

za materijaliste je ovo idealan svet ... za ideaiste je

amsterdam!!!!
)))
ljudi ako zhelite da na zapadu vidite dobre komshije, laku komunikaciju u kafanama, nonshalatno oblachenje i totalno razumevanje medju ljudima u svoj svojoj kulturnoj razlici, dodjite u amsterdam. idealan grad za idealiste))
Dilan Dog Dilan Dog 11:44 28.03.2008

Re: ??????????

Kazezoze
za materijaliste je ovo idealan svet ... za ideaiste je

amsterdam!!!!
)))
ljudi ako zhelite da na zapadu vidite dobre komshije, laku komunikaciju u kafanama, nonshalatno oblachenje i totalno razumevanje medju ljudima u svoj svojoj kulturnoj razlici, dodjite u amsterdam. idealan grad za idealiste))

znači amsterdam.
ali ne znam holandežanski jezik :)
a kakva je situacija sa Londonom sto se tice toga?
edi-va edi-va 11:47 28.03.2008

Re: ??????????

Kaze ... bila, videla ... tachno je:)
Amsterdam je sinonim slobode:)

Nemoj da se spakujem za vikend pa da ti banem!

:)))
Kazezoze Kazezoze 11:56 28.03.2008

Re: ??????????

ali ne znam holandežanski jezik :)

engleski je ovde skoro vishe u upotrebi nego holandski.
e sad ako odluchish da zhivish u amsterdamu morash nauchiti holandski, zbog administracije i posla, a i zbog poshtovanja prema domacinu.
za london trebash pitati nekog ko zhivi u londonu, jer turistichka poseta ti ne mozhe dati pravu sliku.
Spiridon Spiridon 11:57 28.03.2008

Re: ??????????

amsterdam!!!!
)))
ljudi ako zhelite da na zapadu vidite dobre komshije, laku komunikaciju u kafanama, nonshalatno oblachenje i totalno razumevanje medju ljudima u svoj svojoj kulturnoj razlici, dodjite u amsterdam.


sve ovo stoji ali nisam bas siguran da bih odgajao porodicu u Amsterdamu (normalno, kada bih bio u poziciji da biram)
MilutinM MilutinM 11:57 28.03.2008

Re: ??????????

Dablin je grad sa dobrom atmosferom. OK, i oni polako ulaze u ritam koji diktira biznis, ali još uvek se dobro drže.

Da ne govorim o Lisabonu, Barseloni... Zapad nije samo zapadno, ima ga i na jugu ))
Kazezoze Kazezoze 12:06 28.03.2008

Re: ??????????

sve ovo stoji ali nisam bas siguran da bih odgajao porodicu u Amsterdamu (normalno, kada bih bio u poziciji da biram)

pa i drugi imaju porodice u amsterdamu i po tom pitanju je isti kao i ostali gradovi evrope, mada je a-dam grad mladih i uglavnom amsterdamci kupuju kuce u okolini amsterdama kada zasnivaju porodice, ali posle ta deca studiraju i rade u amsterdamu. tako je u svim vecim gradovima evrope, koliko je meni poznato.
dragoljub dragoljub 12:23 28.03.2008

Re: ??????????

margos
Pa Dragoljube, gde si ti???? Baš si nas zabrinuo što te nema, časna reč!

Spiridon
Pa Dragoljube, gde si ti???? Baš si nas zabrinuo što te nema, časna reč!


i ja sam se isto pitao. Vec sam se uplasio da nije ono najgore =]


edi-va
ja sam se isto pitao. Vec sam se uplasio da nije ono najgore =]


i ja sam se pitala ...
pa mi pade na pamet kako nikada ne bih ni saznala sto nekoga odjenom nema vishe na blogu.
nekako ... zastrashujuce.

ма морао сам мало да се одморим,аи инсталирао сам нову убунту дистрибуцију па док испитам и наштелујем да ми чита мисли оде месец дана ево и сад невидим све прилоге па мора да се преинсталирам.али видим сви сте ту јес мало напаћени по иноземствима али има време се ће ви упропасти тија запад
Gorstak Gorstak 12:30 28.03.2008

Re: ??????????

инсталирао сам нову убунту дистрибуцију

opet :)))
margos margos 12:37 28.03.2008

Re: ??????????

ма морао сам мало да се одморим,аи инсталирао сам нову убунту дистрибуцију па док испитам и наштелујем да ми чита мисли оде месец дана

Sad mi žao što se nisam kladila, dobila bih opkladu! Eto, znala sam zašto te nema:)))
dragoljub dragoljub 12:41 28.03.2008

Re: ??????????

Gorstak
инсталирао сам нову убунту дистрибуцију

opet :)))

па они избацују нове верзије на 6 месеци,а мени интересантно па сам преузео прво алфа па затим и бета верзију сад чекам финалну у априлу,ма за будалу увек забавно,па ди си ти ,,горштак"
dragoljub dragoljub 12:44 28.03.2008

Re: ??????????

margos
ма морао сам мало да се одморим,аи инсталирао сам нову убунту дистрибуцију па док испитам и наштелујем да ми чита мисли оде месец дана

Sad mi žao što se nisam kladila, dobila bih opkladu! Eto, znala sam zašto te nema:)))

докон поп и кучики крштава
dragoljub dragoljub 12:50 28.03.2008

Re: ??????????

Kazezoze
sve ovo stoji ali nisam bas siguran da bih odgajao porodicu u Amsterdamu (normalno, kada bih bio u poziciji da biram)

pa i drugi imaju porodice u amsterdamu i po tom pitanju je isti kao i ostali gradovi evrope, mada je a-dam grad mladih i uglavnom amsterdamci kupuju kuce u okolini amsterdama kada zasnivaju porodice, ali posle ta deca studiraju i rade u amsterdamu. tako je u svim vecim gradovima evrope, koliko je meni poznato.

каззе ко није био у оландију тај неможе да схвати ,ал ето мене чим ми дају аусвајс
margos margos 13:01 28.03.2008

Re: ??????????

докон поп и кучики крштава

Hajd' ti kod Dunjice na blog da daš dobrovoljni prilog u neprevodivim uzrečicama, a za mene, komi kriv kad sam primila veštarstvo drugara, pa moram da berem brigu o svima vama:)))
bravar bravar 13:49 28.03.2008

Re: ??????????

E, domacine, nama tako svaki dan neko ispred nosa pokupi nesto (poslednje besplatne novine, ulje na kilo, secer u kocke:)
Sta je jedna karta, petnaestak minuta od manjka vremena.
Dobro si prosao. Mogao je u tu Genevu i automat da se pokvari, sta bi ondak:)
Nego sam se iznenadila kao se ne snadje tikaotakav izvidjacki nastrojen... mislim, moramo biti spremni u svakoj situaciji. Sto ne ote babi kartu, pa trk u taj sto si cek'o... *ebemliga sta bese:)))

Dragoljube, znaci ubuntavanje uspesno privodis kraju:) sto znaci da cemo nanovo uzivati s' podvuceno zutim:)))
margos margos 14:11 28.03.2008

Re: ??????????

E, Bravar(ice)... a ja bih nabacila svoj najlepši osmeh i rekla silvuple, žurim...:)))
bravar bravar 14:16 28.03.2008

Re: ??????????

ToTikazem:)))
Mada je to veoma pristojna reakcija. Ova moja malo vise iz ovih krajeva :o)
dunjica dunjica 18:53 28.03.2008

Re: ??????????

Dragoljube, znaci ubuntavanje uspesno privodis kraju:)

Dragoljub je naš čovjek za Ubuntu, da dodam! Pravo drugarski pomaže Ubuntu-početnicama/ima, znam iz prve ruke.
bravar bravar 19:03 28.03.2008

Re: ??????????

Verujem Ti Dunjice.
I kako vesto pridobija za ubuntavanje:)
Za malo da i ja postanem jedna od Vas.
Mada, ko zna... pri sledecem ubivanju mi sistema postoje velike sanse:))))))))))

PS D, brat mi vec rekao da ima najnovije za instalaciju, samo da se odlucim:)))
dunjica dunjica 21:16 28.03.2008

Re: ??????????

i ja postanem jedna od Vas.

Uf, Bravarice, kako to prijeteće zvuči... brrr ;-)
dragoljub dragoljub 11:51 29.03.2008

Re: ??????????

dunjica
i ja postanem jedna od Vas.

Uf, Bravarice, kako to prijeteće zvuči... brrr ;-)

кад сте ме тако пријатељски истрачариле нисам мого да се не прозовем па чак штавише и да копипастујем убунту пхилосопхију елем
Our Philosophy

Our work is driven by a philosophy on software freedom that aims to spread and bring the benefits of software to all parts of the world. At the core of the Ubuntu Philosophy are these core philosophical ideals:

1. Every computer user should have the freedom to download, run, copy, distribute, study, share, change and improve their software for any purpose, without paying licensing fees.
2. Every computer user should be able to use their software in the language of their choice.
3. Every computer user should be given every opportunity to use software, even if they work under a disability.

Our philosophy is reflected in the software we produce and included in our distribution. As a result, the licensing terms of the software we distribute are measured against our philosophy, using the Ubuntu License Policy.

When you install Ubuntu almost all of the software installed already meets these ideals, and we are working to ensure that every single piece of software you need is available under a license that gives you those freedoms.

Currently, we make a specific exception for some "drivers" which are only available in binary form, without which many computers will not complete the Ubuntu installation. We place these in a restricted section of your system which makes them easy to remove if you do not need them.

ког интересује даље има линк

мени је једна ствар најважнија
1—нема бубе паразити и слично
2—одлично подржан српски на ћирилици и latinici
3-бесплатан у потпуности—нема крацкова<сериал нумбарса и
4—може да чита и пише по windozovim партицијама

milosib milosib 11:50 28.03.2008

Zombi

Gazda, pravo da ti kazem poceo sam da se brinem odskora. Uhvatim sebe kako se u principu druzim sa rodbinom i starim prijateljima, ono iz detinjstva i sa faksa. Kada bi bar to druzenje bilo intenzivno bilo bi vise nego dovoljno. Sednem razmislim i shvatim da sve vise zivim kao zombi.

Radim 11 do 12 sati, jedem, vodim decu na probe, treninge i spavam. Subotom i nedeljom jedva stignem da nesto uradim oko kuce i vreme se izmigolji. Valjda su zato i Svajcarci povuceni. Kod njih to traje vec generacijama pa su mozda i evoluirali. Tesim se samo da ce opet biti vremena kada deca malo poodrastu.

Preporuka ko vrata.
MilutinM MilutinM 11:58 28.03.2008

Re: Zombi

milosib
Gazda, pravo da ti kazem poceo sam da se brinem odskora. Uhvatim sebe kako se u principu druzim sa rodbinom i starim prijateljima, ono iz detinjstva i sa faksa. Kada bi bar to druzenje bilo intenzivno bilo bi vise nego dovoljno. Sednem razmislim i shvatim da sve vise zivim kao zombi.

Radim 11 do 12 sati, jedem, vodim decu na probe, treninge i spavam. Subotom i nedeljom jedva stignem da nesto uradim oko kuce i vreme se izmigolji. Valjda su zato i Svajcarci povuceni. Kod njih to traje vec generacijama pa su mozda i evoluirali. Tesim se samo da ce opet biti vremena kada deca malo poodrastu.

Preporuka ko vrata.

Pošteno, i ja se povremeno zapitam gde sve vodi. Borim se, koliko stignem
Covek u belom Covek u belom 12:17 28.03.2008

Spremni za izazove

Gospodja ubacuje nekih 7 novčića, što malo traje, in onda čeka kartu. Karte nema desetak sekundi, a onda ona (i ja) vidimo da nedostaje 50 santima.
Bre Milutine, toliko zivis tu a nisi spreman za izazov. Evo kako se takva situacija resava (copyright by NN gospodja sa nasih prostora sto povazdan stoji kod automata za karte ispred gara tu kod tebe): diskretno gurnes ruku ispred gospodje, istipkas sta sve treba za kartu ubacis svoj novac, das njoj kartu i uzmes njen sitinis. Ona zabezeknuta i srecna sto je ustedela 50 santima, ti stignes da uzmes kartu na vreme. I vuci siti i ovce na broju.
MilutinM MilutinM 12:26 28.03.2008

Re: Spremni za izazove

Svaka čast - ovoga se nisam setio ))
Dilan Dog Dilan Dog 12:51 28.03.2008

Malo muzike :)

Dilan Dog Dilan Dog 14:49 28.03.2008

Re: Malo muzike :)

A kako vam se sviđa pesma? :))
MilutinM MilutinM 14:55 28.03.2008

Re: Malo muzike :)

Jadan Mile Kitić. Gledam ga jednom, na letu za Frankfurt, kao vuk samotnjak u prvoj klasi dok se mi iza zabavljamo. Nije mu lako...
Dilan Dog Dilan Dog 15:03 28.03.2008

Re: Malo muzike :)

MilutinM
Jadan Mile Kitić. Gledam ga jednom, na letu za Frankfurt, kao vuk samotnjak u prvoj klasi dok se mi iza zabavljamo. Nije mu lako...

Eto vidiš šta je intuicija. To nisam znao. Znači poruka je: i vuci samotnjaci mogu da žive dobro :))
antioksidant antioksidant 13:53 28.03.2008

?

Ja sam u poslednjih godinu i po od kada imam iznajmljen stan barem jednom mesečno imao u gostima po makar 5 ljudi

Koliko vidim ti si i u Zenevi nasao drustvo. Ne vidim sta im zameras. Ja njih citam samo kao ljude koji nece da se namecu.

Gospodja mirno seda i gleda mene kako kuvam, bez ikakvog potresanja ili namere da se možda izvini. Uopšte je ne dotiče ideja da je mogla da sačeka da ja, koji očigledno putujem i treba da uhvatim baš taj tramvaj, kupim kartu pre nje. Nije uhvatila ni naredni tramvaj i ostala je iza mene na stanici.

Srećom, stigao sam i na voz i na avion.


Ovo je jedna mala i neprimetna situacija koja opisuje jednu crtu mentaliteta ženevljana. Neverovatni su individualci, da ne kažem egoisti


Ovo je takodje i jedna mala neprimetna situacija koja pokazuje koliko je nama potrebno da "prokuvamo".

I jos nesto - za mene individualac i egoista nisu iste stvari (cak se i ne nalaze na istoj skali)

Pozdrav
Covek u belom Covek u belom 14:02 28.03.2008

Re: ?

antioksidant
Ja njih citam samo kao ljude koji nece da se namecu.
Taj nacin na koji ih ti vidis je podjednako iskrarikiran kao i reakcija kad vidis da neko visi sa litice i bori se za zivot, a ti slucajno prolazis tuda, al ti ne pada na pamet da mu mozda pruzis ruku, da ne bi ispalo da se "nameces".
antioksidant antioksidant 14:35 28.03.2008

Re: ?

Covek u belom

antioksidantJa njih citam samo kao ljude koji nece da se namecu.Taj nacin na koji ih ti vidis je podjednako iskrarikiran kao i reakcija kad vidis da neko visi sa litice i bori se za zivot, a ti slucajno prolazis tuda, al ti ne pada na pamet da mu mozda pruzis ruku, da ne bi ispalo da se "nameces".
- bar te nece gurnuti
OK vidim da si strucnjak za Zenevu (ja sam tamo bio nedovoljno da steknem toliki animozitet). Ali lesevi koji ostanu neotkriveni po 6 meseci u stanu nisu zenevska specijalnost (nesto slicno je bilo mislim ove godine u NSu - babu su nasli posle nekoliko godina). A MilutinM kaze da jednom mesecno ima vise od 5 ljudi u gostima. Znaci ako hoces - moze. Ako neces - niko ti se nece nametati. Mir, uredjenost....
MilutinM MilutinM 14:54 28.03.2008

Re: ?

Koliko vidim ti si i u Zenevi nasao drustvo. Ne vidim sta im zameras. Ja njih citam samo kao ljude koji nece da se namecu.

Nema potrebe da se pravdam, ali hajde da ipak pojasnim: mi u Ženevi imamo i sastanke, akcije, pa u svakoj toj prilici ja pozovem celu bulumentu. Takodje, kada mi dodje gospodja, drago mi je da ih poslužimo sarmama i drugim djakonijama. Nije mi problem, volim da ugostim ljude. A ne pada mi na pamet da tražim isto zauzvrat. To je njihov pristup i ja to poštujem.
I jos nesto - za mene individualac i egoista nisu iste stvari (cak se i ne nalaze na istoj skali)

Mislim da sam i ja ovo postavio kao dve odvojene stvari, od kojih je egoista negativna osobina.
antioksidant antioksidant 15:08 28.03.2008

Re: ?

Neverovatni su individualci, da ne kažem egoisti


Ovako mi izgleda kao da su na istoj skali gde je u gradaciji "egoista" iznad "individualca" ali sa "izrazenijom individualnoscu". Ali moguce je da gresim.

Nema potrebe da se pravdam
Naravno da nema potrebe, drago mi je sto uspevas da i "hladnoj" Zenevi ostvaris tople ljudske kontakte. Ali nekako mi je ceo tvoj post odavao utisak da ti je ipak ta "uzdrzanost" malo cudna (necu reci da im zameras ali...).

Mozda sam najvise pod utiskom
Otkud ovo? Pa, izgleda da je ovo najpre nasledna bolest. U zemlji u kojoj se novac ceni više od svega, lično blagostanje važnije je od mnogih drugih potreba i vrednosti.

Prvo bolest cele drzave (ili samo grada)
Pa novac kao vrhunska vrednost..

Sve se to malo previse uklapa u sterotipe koji su jako negativni
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 14:18 28.03.2008

Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Izvinite, da li je moguce da vas TO motivise da napisete tekst na blogu? Gospodja koja se nije izvinila kad ste je vi PUSTILI da kupi kartu pre vas, jer imate dovoljno vremena?!
Jedna veoma iritantna pojava medju ljudima koji su otisli iz zemlje, sto neprekidno kritikuju stanovnike svog novog prebivalista. Prvo, ako je tako strasno, nedruzeljubivo i nepodnosljivo, a vi se vratite u Srbiju.
Drugo, zar u Srbiji nema ljudi koji se ne bi izvinili, zbog gorih postupaka, od kupovanja karte, kad, da ponovim, ste ih vi pustili ispred sebe.
Trece, tacno je da ljudi u zemljama zapadne Evrope ne provode mnogo vremena kafenisuci i svracajuci kod komsija. Znate zasto? Zato je mnogo vise rade. Rade pa ne zive kao mi, i kad imaju slobodnog vremena hoce da ga provedu sa svojim prijateljima, porodicom ili na kratkom putovanju.

To sto se komsinica trese u hodniku i nece da udje u sobu da telefonira je mozda do te komsinice, a ne nacinalna karakteristika.

Ja zivim van zemlje pola godine, i videla sam da ljudi, kao i svugde, pa i ovde, mogu biti ljubazni i neljubazni, prijatni ili drski, interesantni ili dosadni. Kao i svugde na svetu. Isto tako, neki ljudi ce vam odmah pomoci, narocito kad ste novi u zemlji, i pokazati daleko vise volje da se osetite prijatno u njihovoj zemlji, nego sto bih ja uopste ocekivala. Neki drugi naravno nece, ali ljudi su razliciti. Telefonirala sam mnogo puta sa tudjih telefona, kao i oni sa mog. Niko se nije tresao i odbijao da mi se priblizi. A cokoladu mi kupe, kao i ja njima kad nam se jede cokolada.

To sto nisu svi, kao Srbi, sa svima na j***simater, ne znaci da su otudjeni, cudni ili neprijateljski raspolozeni.

Vezivanje deteta za radijator nisu izmislili Svajcarci, i to moze da se dogodi bilo gde. To nikako ne odslikava Svajcarsku, niti Zenevu, nego jednu poremecenu individuu. Kafane rade do osam sati jer ljudi ne spavaju do 10, verovatno ustaju u 7. Ni u Beogradu ljudi koji rade od rano ujutro, do kasno popodne ne ostaju u kafanama do kasno.
Studenti naravni izlaze do kasno, piju i provode se, kao sto i prilici studentima, osim sto mnogi ovde i rade polu-radno vreme (20 sati nedeljno) pa ne izlaze svako vece, kao na primer, ja dok sam studirala u Beogradu.

Jos ste pomenuli da niste ni jednom pozvani kod kolega, da gledate utakmuci ili na pivo. Mozda je to do vas, ili prosto igrom slucaja imate takve kolege. Ja sam posle manje od 2 meseca na poslu pozvana kod svoje sefice na veceru, koju je organizovala za 5 ljudi najblizih saradnika. Svakog petka sam isto tako pozvana da zajedno sa kolegama odem na pivo.

Na kafu kod komsija zaista nisam pozivana, nisam ih zapravo ni upoznala, osima javljanja u prolazu, jer se sa posla vratim oko 6 i malo sam umorna za svracanje okolo na kafe.

Dakle, nije mi jasno na sta se vi tacno zalite?
Mislim da je krajnje vreme sa Srbi prestanu da pricaju mitologiju i bajke ostalima koji nisu boravili u inostranstvu, i da ih plase baucima sa zapada.
Ljudi u zapadnim zemljama su ljudi, kao i svi drugi, i veoma se razlikuju medju sobom, kao u ostalom i Srbi. Osim sto vise rade a manje dangube, nema nepremostivih razlika. Neki od njih ce vam postati dobri prijatelji, a neki ce vam biti dosadni ili odbojni. Nista neobicno.

Probajte VI da pozovete vase kolege da gledate utakmicu ili na pivo, i videcete da ce doci.
Dilan Dog Dilan Dog 14:25 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Marija Radovanovic
jer se sa posla vratim oko 6

Meni na primer, ubitačno deluje ovo.
Dilan Dog Dilan Dog 14:27 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

jebem ti život kad moram samo da radim i da nemam svoje slobodno vreme
antioksidant antioksidant 14:40 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Dilan Dog
jebem ti život kad moram samo da radim i da nemam svoje slobodno vreme

Izvini Dilane ali ja i ovde dolazim kuci oko 6.
bravar bravar 14:40 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

jebem ti život kad moram samo da radim i da nemam svoje slobodno vreme

DD, tooo:)
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 14:42 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Pa znate, odavno je ustanovljeno radno vreme od 8 sati. Na posao mogu da dodjem u 8, 9 ili 10, pa posto ja izaberem da ne ustanem jako rano, 9 30 + 8 = 17 30. Znaci kuci sam oko 6, ako se ne zadrzim u gradu.
Od celog teksta, vas deprimira sto se ja ne vratim kuci pre 6?
Dilan Dog Dilan Dog 14:45 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

antioksidant
Dilan Dog
jebem ti život kad moram samo da radim i da nemam svoje slobodno vreme

Izvini Dilane ali ja i ovde dolazim kuci oko 6.

Pa znam, mislim ne znam za tebe konkretno :)
moj stav se odnosi na ceo svet ako treba, odnosno na K A P I T A L I Z A M!
pa vidite kakvo je divljaštvo kod nas što se tiče recimo samo toga,
a uz to- nemamo partiju levice!
Dilan Dog Dilan Dog 14:48 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Marija Radovanovic
Pa znate, odavno je ustanovljeno radno vreme od 8 sati. Na posao mogu da dodjem u 8, 9 ili 10, pa posto ja izaberem da ne ustanem jako rano, 9 30 + 8 = 17 30. Znaci kuci sam oko 6, ako se ne zadrzim u gradu.
Od celog teksta, vas deprimira sto se ja ne vratim kuci pre 6?

Da, najviše to.
To je tvoj slobodan izbor.
Ja ni mrtav ne bih izabrao radno vreme od 9 i 30 do 17 i 30.
Bolje da nemam ništa nego da budem rob.
antioksidant antioksidant 14:51 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Nismo se razumeli. Ja sam rekao da stizem kuci oko 6. Ali sa posla krecem oko 4. Pa 2-3 mala vinjaka, popunis 2-3 tiketa u kladionici ispred zgrade.
Pa sta cu kuci. Dete nesto trazi, zena nesto prica...
Ma ima da produzim do 7. Taman imam vremena samo da operem noge, veceram, popijem pivo uz Dnevnik i u krevet
Pozdrav
PS - a zivot nam nece napraviti partije levice vec mi sami. Sa porodicom/drustvom iz kraja... Jebes partije
antioksidant antioksidant 14:52 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Bolje da nemam ništa nego da budem rob.

Ovo moze ako te neko hrani. Ako se hranis sam pa jos moras i dete da hranis (a i oblacis )... onda radis
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 14:53 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Dilan Dog
Marija Radovanovic
Pa znate, odavno je ustanovljeno radno vreme od 8 sati. Na posao mogu da dodjem u 8, 9 ili 10, pa posto ja izaberem da ne ustanem jako rano, 9 30 + 8 = 17 30. Znaci kuci sam oko 6, ako se ne zadrzim u gradu.
Od celog teksta, vas deprimira sto se ja ne vratim kuci pre 6?

Da, najviše to.
To je tvoj slobodan izbor.
Ja ni mrtav ne bih izabrao radno vreme od 9 i 30 do 17 i 30.
Bolje da nemam ništa nego da budem rob.


Dobro ja ne znam cime se vi bavite. Ima poslova sa izuzetno fleskibilnim radnim vremenom. Ne znam ni koje biste vi radno vreme izabrali za sebe, ali neko morate da izaberete. Osim ako vas izdrzavaju roditelji, i nameravaju tako u nedogled.
Neobicna upotreba recci 'rob'. Ljudi koji rade 8 sati su robovi?
Mozda je to srz naseg mentaliteta, Ne raditi, ne raditi i samo ne raditi. Sve ostalo moze?
Dilan Dog Dilan Dog 14:55 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

antioksidant
Pa sta cu kuci. Dete nesto trazi, zena nesto prica...

E, to je već drugo :)
U tom slučaju, opravdano je da se radi non-stop :)))
rayzippo rayzippo 14:59 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

milutine,o'ma da si sava'to tog rumuna i da ga vodis kuc' na utakmicu i pivkana....
Dilan Dog Dilan Dog 15:01 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Marija Radovanovic
Dilan Dog
Marija Radovanovic
Pa znate, odavno je ustanovljeno radno vreme od 8 sati. Na posao mogu da dodjem u 8, 9 ili 10, pa posto ja izaberem da ne ustanem jako rano, 9 30 + 8 = 17 30. Znaci kuci sam oko 6, ako se ne zadrzim u gradu.
Od celog teksta, vas deprimira sto se ja ne vratim kuci pre 6?

Da, najviše to.
To je tvoj slobodan izbor.
Ja ni mrtav ne bih izabrao radno vreme od 9 i 30 do 17 i 30.
Bolje da nemam ništa nego da budem rob.


Dobro ja ne znam cime se vi bavite. Ima poslova sa izuzetno fleskibilnim radnim vremenom. Ne znam ni koje biste vi radno vreme izabrali za sebe, ali neko morate da izaberete. Osim ako vas izdrzavaju roditelji, i nameravaju tako u nedogled.
Neobicna upotreba recci 'rob'. Ljudi koji rade 8 sati su robovi?
Mozda je to srz naseg mentaliteta, Ne raditi, ne raditi i samo ne raditi. Sve ostalo moze?

pa da radim od 9 i 30 do 17 i 30 automatski bi sebe proglasio robom.
ukusi su različiti...
mislim da su većina ljudi u današnjem kapitalizmu moderni robovi. Pošto misle da nisu :)

Ali mnogi ljudi "kao" rade 8 sati, a ono svaki put ostanu duže na poslu, zato što nisu stigli sve da završe, a kad i to ne završe, onda ponesu papire pa ih rade kući.
antioksidant antioksidant 15:01 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Dilan Dog

...E, to je već drugo :)U tom slučaju, opravdano je da se radi non-stop :)))


vidim da se razumemo ))))
vidimo se na "poslu" ))
MilutinM MilutinM 15:01 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Dakle, nije mi jasno na sta se vi tacno zalite?

Marija, a gde vi to na zapadu živite? Čisto da uporedim

izgleda mi da niste dovoljno pažljivo pročitali ni moj tekst ni neke komentare koje sam kasnije postavio (a i drugi). Ja nisam kritikovao zapad, već individualizam u Ženevi. I siguran sam da sam u pravu kada kažem da ga tamo ima više nego u drugim mestima na zapadu. da ne govorim o istoku.

U pojedine detalje vašeg komentara ne moram da ulazim. Rekoh, pročitajte ponovo pažljivo.
rayzippo rayzippo 15:01 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

antioksidant
Nismo se razumeli. Ja sam rekao da stizem kuci oko 6. Ali sa posla krecem oko 4. Pa 2-3 mala vinjaka, popunis 2-3 tiketa u kladionici ispred zgrade. Pa sta cu kuci. Dete nesto trazi, zena nesto prica...Ma ima da produzim do 7. Taman imam vremena samo da operem noge, veceram, popijem pivo uz Dnevnik i u krevetPozdravPS - a zivot nam nece napraviti partije levice vec mi sami. Sa porodicom/drustvom iz kraja... Jebes partije


nakon prvih minuta kod kuce pozelis da se vratis na posao...:)))))
MilutinM MilutinM 15:04 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Ja takodje delim mišljenje da je radno vreme od 9 do 17 (uključujući dolazak i odlazak sa posla i uobičajeno produženo radno vreme) veoma loše. Ljudi onda mogu da ustanu, spreme deci doručak i isprtate ih u školu, stignu do posla, rade (kao robovi), opet putuju kući, spreme večeru i to je već 9 sati. Šta onda: pogledaš uobičajene laži ili šarene laže na TVu. I čekaš vikend da se nalokaš ili odšetaš u planinu.

Kapitalistički način ubijanja ljudskog.
rayzippo rayzippo 15:09 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

ovo pod B;cekas vikend da se naloces
Dilan Dog Dilan Dog 15:11 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

MilutinM
Ja takodje delim mišljenje da je radno vreme od 9 do 17 (uključujući dolazak i odlazak sa posla i uobičajeno produženo radno vreme) veoma loše. Ljudi onda mogu da ustanu, spreme deci doručak i isprtate ih u školu, stignu do posla, rade (kao robovi), opet putuju kući, spreme večeru i to je već 9 sati. Šta onda: pogledaš uobičajene laži ili šarene laže na TVu. I čekaš vikend da se nalokaš ili odšetaš u planinu.

Kapitalistički način ubijanja ljudskog.

Eh gazda MilutineM svaka čast!!!
Baš ste me obradovali ovim stavom.
To je jedan začarani monotoni krug
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 15:12 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

MilutinM
Dakle, nije mi jasno na sta se vi tacno zalite?

Marija, a gde vi to na zapadu živite? Čisto da uporedim

izgleda mi da niste dovoljno pažljivo pročitali ni moj tekst ni neke komentare koje sam kasnije postavio (a i drugi). Ja nisam kritikovao zapad, već individualizam u Ženevi. I siguran sam da sam u pravu kada kažem da ga tamo ima više nego u drugim mestima na zapadu. da ne govorim o istoku.

U pojedine detalje vašeg komentara ne moram da ulazim. Rekoh, pročitajte ponovo pažljivo.


Zivim u Oslu. Eto, ti Norvezani su poznati sirom Balkana kao hladni i ne pristupacni. To je portuno netacno. Prikladna rec bi bila 'uzdrzani' i to jednostavno jer smatraju da ne treba biti nametljiv i naporan. A biti blizak sa oslobom norveske nacionalnosti nije nemoguce, i cak je vrlo prijatno :)
Nikad nisam boravila u Zenevi, ali u francuskom delu Svajcarske jesam. Smatralala sam da je komentar o detetu koje je umrlo vezano za radijator krajnje neumesno kao opis 'individualizma' bilo kog grada. Deca su vikala i cicala i u mojoj zgradi u Beogradu pa ja nikad nisam kucala ni na cija vrata da proverim da li ga zlostavljaju.
Ne znam, vi mozda mislite da je trebalo.

Mislim da imate retku sansu ( za Srbe) da zivite u evropskom gradu, i da uzivate u njemu kad imate malo slobodnog vremena (jasno mi je da ga je uvek malo). I naravno, da ispricate blogerima i ostalima da Zeneva ima i lepe strane, a sigurna sam da ih ima.
Covek u belom Covek u belom 15:43 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Marija Radovanovic
Jedna veoma iritantna pojava medju ljudima koji su otisli iz zemlje, sto neprekidno kritikuju stanovnike svog novog prebivalista. Prvo, ako je tako strasno, nedruzeljubivo i nepodnosljivo, a vi se vratite u Srbiju.
A ja nikako ne razumem, ako vec neko zivi negde u inostranstvu, tu radi i placa porez, zasto nema pravo da kritikuje zemlju u kojoj zivi. Vece je licemerstvo kritikovati Srbiju hiljadama kilometara daleko, nego zemlju u kojoj se zivi.

Zato je mnogo vise rade. Rade pa ne zive kao mi, i kad imaju slobodnog vremena hoce da ga provedu sa svojim prijateljima, porodicom ili na kratkom putovanju.
Ovo je jos jedan od stereotipa. Jeste, efektivno se vise vremena provede radeci, ali isto tako bilo kog stranca u Svajcarskoj da pitate, reci ce vam da tesko da ima lenjih ljudi od Svajcaraca. To je sve pitanje perspektive iz koje se stvari posmatraju. Pri cemu bih rekao da stranci generalno u Svajcarskoj vise rade od samih Svajcaraca. Objasnjenje je krajnje jednostavno, cista cinjenica. Ma koliko dobre kvalifikacije imala 2 radnika, jedan Svajcarac, drugi stranac, da bi postigao isti utisak na gazdu stranac ce uvek morati da radi vise i bolje.

To sto se komsinica trese u hodniku i nece da udje u sobu da telefonira je mozda do te komsinice, a ne nacinalna karakteristika.
Pozivanje na statistiku je nezahvalan posao. Kada imate 1, 2, 5 slucajeva da se ista situacija ponavlja, jeste netacno generalizovati. Kada vam se ista situacija ponovi 10 ili 20 puta, e onda generalizacija itetako dobija smisao. Kada se ista situacija ponovi vise puta i mnogim drugim ljudima, odgovor se sam namece.

Jos ste pomenuli da niste ni jednom pozvani kod kolega, da gledate utakmuci ili na pivo. Mozda je to do vas, ili prosto igrom slucaja imate takve kolege. Ja sam posle manje od 2 meseca na poslu pozvana kod svoje sefice na veceru, koju je organizovala za 5 ljudi najblizih saradnika. Svakog petka sam isto tako pozvana da zajedno sa kolegama odem na pivo.

Mislim da je krajnje vreme sa Srbi prestanu da pricaju mitologiju i bajke ostalima koji nisu boravili u inostranstvu, i da ih plase baucima sa zapada.
Ljudi u zapadnim zemljama su ljudi, kao i svi drugi, i veoma se razlikuju medju sobom, kao u ostalom i Srbi. Osim sto vise rade a manje dangube, nema nepremostivih razlika. Neki od njih ce vam postati dobri prijatelji, a neki ce vam biti dosadni ili odbojni. Nista neobicno.
Ono sto ja mogu iz ovoga da zakljucim je da vi generalizujete zapad, u odnosu na situaciju koja je tu kod vas. Dakle svaka zapadna zemlja (i grad u njoj) je specificna situacija i potpuno je pogresno izjednacavati Norvezane i Svajcarce ili uopste bilo koje 2 zapadne zemlje.

Probajte VI da pozovete vase kolege da gledate utakmicu ili na pivo, i videcete da ce doci.
Zar vi zaista mislite da domacin ovog bloga (koji duzi niz godina zivi tu) nije vec probao to sto mu sugerisete, pa onda to sto je napisao preneo kao svoje iskustvo?
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 16:04 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Covek u belom
Marija Radovanovic
Jedna veoma iritantna pojava medju ljudima koji su otisli iz zemlje, sto neprekidno kritikuju stanovnike svog novog prebivalista. Prvo, ako je tako strasno, nedruzeljubivo i nepodnosljivo, a vi se vratite u Srbiju.
A ja nikako ne razumem, ako vec neko zivi negde u inostranstvu, tu radi i placa porez, zasto nema pravo da kritikuje zemlju u kojoj zivi. Vece je licemerstvo kritikovati Srbiju hiljadama kilometara daleko, nego zemlju u kojoj se zivi.

Zato je mnogo vise rade. Rade pa ne zive kao mi, i kad imaju slobodnog vremena hoce da ga provedu sa svojim prijateljima, porodicom ili na kratkom putovanju.
Ovo je jos jedan od stereotipa. Jeste, efektivno se vise vremena provede radeci, ali isto tako bilo kog stranca u Svajcarskoj da pitate, reci ce vam da tesko da ima lenjih ljudi od Svajcaraca. To je sve pitanje perspektive iz koje se stvari posmatraju. Pri cemu bih rekao da stranci generalno u Svajcarskoj vise rade od samih Svajcaraca. Objasnjenje je krajnje jednostavno, cista cinjenica. Ma koliko dobre kvalifikacije imala 2 radnika, jedan Svajcarac, drugi stranac, da bi postigao isti utisak na gazdu stranac ce uvek morati da radi vise i bolje.

To sto se komsinica trese u hodniku i nece da udje u sobu da telefonira je mozda do te komsinice, a ne nacinalna karakteristika.
Pozivanje na statistiku je nezahvalan posao. Kada imate 1, 2, 5 slucajeva da se ista situacija ponavlja, jeste netacno generalizovati. Kada vam se ista situacija ponovi 10 ili 20 puta, e onda generalizacija itetako dobija smisao. Kada se ista situacija ponovi vise puta i mnogim drugim ljudima, odgovor se sam namece.

Jos ste pomenuli da niste ni jednom pozvani kod kolega, da gledate utakmuci ili na pivo. Mozda je to do vas, ili prosto igrom slucaja imate takve kolege. Ja sam posle manje od 2 meseca na poslu pozvana kod svoje sefice na veceru, koju je organizovala za 5 ljudi najblizih saradnika. Svakog petka sam isto tako pozvana da zajedno sa kolegama odem na pivo.

Mislim da je krajnje vreme sa Srbi prestanu da pricaju mitologiju i bajke ostalima koji nisu boravili u inostranstvu, i da ih plase baucima sa zapada.
Ljudi u zapadnim zemljama su ljudi, kao i svi drugi, i veoma se razlikuju medju sobom, kao u ostalom i Srbi. Osim sto vise rade a manje dangube, nema nepremostivih razlika. Neki od njih ce vam postati dobri prijatelji, a neki ce vam biti dosadni ili odbojni. Nista neobicno.
Ono sto ja mogu iz ovoga da zakljucim je da vi generalizujete zapad, u odnosu na situaciju koja je tu kod vas. Dakle svaka zapadna zemlja (i grad u njoj) je specificna situacija i potpuno je pogresno izjednacavati Norvezane i Svajcarce ili uopste bilo koje 2 zapadne zemlje.

Probajte VI da pozovete vase kolege da gledate utakmicu ili na pivo, i videcete da ce doci.
Zar vi zaista mislite da domacin ovog bloga (koji duzi niz godina zivi tu) nije vec probao to sto mu sugerisete, pa onda to sto je napisao preneo kao svoje iskustvo?


Ja uopste ne izjednacavam nijednu zemlju sa bilo kojom drugom. Rekla sam da se ljudi razlikuju, bez obzira na zemlju. Vi se sa time, cini se, ne slazete?
Zanimam me da li se situacija sa komsinicom ili telefonom ponovila 10 - 20 puta (naravno, sa 10 - 20 komsinica) pa da imamo uzorak za statistiku.
Uz svo duzno postvanje prema domacinu ovog bloga, ne znam da li je pozvao svoje kolege na pivo. Nije opovrgnuo moju tvrdnju da ce kolege pristati, te pretpostavljam da ih jos nje pozvao.
Da stranci rade vise nego Svajcarci je jos jedna generalizacija, i ne znam odakle vam taj podatak. Ono sto je mozda tacno je da azilanti ( i u Svajcarskoj i u Norveskoj ih ima jako mnogo) rade losije poslove, jer imaju nedovoljno obrazovanja i ponekad, ako i imaju isto obrazovanje kao domacini, nece uvek dobiti podjednako dobar posao. To nije moj zakljucak, su mi rekli sami Norvezani.
Jeste nepravda. Ali da im je losije nego kod kuce, valjda bi se vratili?

Ono sto je licemerno jeste pljuvati po zemlji u kojoj je zivot realno, mnogostruko kvalitetniji nego na primer u Srbiji, i taj zivot je upravo postao vas.
Ђак Ђак 17:51 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Marija Radovanovic

Ono sto je licemerno jeste pljuvati po zemlji u kojoj je zivot realno, mnogostruko kvalitetniji nego na primer u Srbiji, i taj zivot je upravo postao vas.



Чекајте, зашто би ово било лицемерно?

Ако већ плаћам порез, и то не мали, и видим да се политичари који воде земљу понашају лоше, зашто би било лицемерно то критиковати? То нема никакве везе са Србијом, него са земљом где си.
Шта треба да гледам целокупан систем те државе као свету краву?

Све што је за критику, треба критиковати. Шта ту има лоше?
MilutinM MilutinM 17:59 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Zivim u Oslu. Eto, ti Norvezani su poznati sirom Balkana kao hladni i ne pristupacni

Moje mišljenje je da su skandinavci mnogo neposredeniji, a samim tim i otvoreniji nego švajcarci.
Ne znam, vi mozda mislite da je trebalo.

To je, zasigurno, ozbiljno pitanje. Većina nas bi odćutala. Nažalost
I naravno, da ispricate blogerima i ostalima da Zeneva ima i lepe strane, a sigurna sam da ih ima.

Pišem, pišem
Kada stignem. Pokušaću više.
Uz svo duzno postvanje prema domacinu ovog bloga, ne znam da li je pozvao svoje kolege na pivo. Nije opovrgnuo moju tvrdnju da ce kolege pristati, te pretpostavljam da ih jos nje pozvao.

Ne samo na pivo i utakmicu, nego skoro svaki put kada se vratim iz Beograda (srećom često), dolaze poneki da odgledamo novi film koji donesem. Kako je naša "produkcija" filmova veoma aktivna, uglavnom se obraduju da pogledaju sve najnovije.

I, da dodam, uvek insistiram da ja obezbedjujem piće!
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 18:00 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Ђак
Marija Radovanovic

Ono sto je licemerno jeste pljuvati po zemlji u kojoj je zivot realno, mnogostruko kvalitetniji nego na primer u Srbiji, i taj zivot je upravo postao vas.



Чекајте, зашто би ово било лицемерно?

Ако већ плаћам порез, и то не мали, и видим да се политичари који воде земљу понашају лоше, зашто би било лицемерно то критиковати? То нема никакве везе са Србијом, него са земљом где си.
Шта треба да гледам целокупан систем те државе као свету краву?

Све што је за критику, треба критиковати. Шта ту има лоше?


U tom slucaju, mozete da se uclanite u organizaciju koja ima uticaj na politicki rezim te drzave. U protivnom, nemojte mladim ljudima u Srbiji pricati kako je na zapadu lose, vezuju decu za radijatore i nocu ih kradu vukodlaci.
Covek u belom Covek u belom 18:02 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

MilutinM
I, da dodam, uvek insistiram da ja obezbedjujem piće!
Ko razume, shvatice :).
MilutinM MilutinM 18:04 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

Propustih ovo da komentarišem
Ono sto je licemerno jeste pljuvati po zemlji u kojoj je zivot realno, mnogostruko kvalitetniji nego na primer u Srbiji, i taj zivot je upravo postao vas.

Ja sam u Švajcarskoj pre svega zato što je tu kancelarija organizacije za koju radim. Da je u Indoneziji (razmišlja se o tome), pisao bih vam o životu u toj zemlji.

Drvo se savija dok je mlado (moram ovo da postavim i kod Dunjuce). Teško da mogu da se sada promenim. Prihvatam sistem, ne mogu da promenim, ali mogu i da kritikujem.
MilutinM MilutinM 18:06 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

U tom slucaju, mozete da se uclanite u organizaciju koja ima uticaj na politicki rezim te drzave.

Zbog posla mi je zabranjeno da se politički izjašnjavam, što sam oberučke prihvatio. Ali niko mi ne može zabraniti da imam svoje mišljenje i da ga iskazujem.
U protivnom, nemojte mladim ljudima u Srbiji pricati kako je na zapadu lose, vezuju decu za radijatore i nocu ih kradu vukodlaci.
A što je to lošije nego zanositi ih pričama da na zapadu samo teče med i mleko?
MilutinM MilutinM 18:26 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci

da se ovde zivi da bi se radilo, a ja bih vishe volela da radim da bih zivela

Edi, ovo si sjajno rekla. Trojka iz tunela
Marija Radovanovic Marija Radovanovic 18:51 28.03.2008

Re: Vuci samotnjaci i novo na zapadu

U protivnom, nemojte mladim ljudima u Srbiji pricati kako je na zapadu lose, vezuju decu za radijatore i nocu ih kradu vukodlaci.A što je to lošije nego zanositi ih pričama da na zapadu samo teče med i mleko?


Lose je samo ako im pricate neistine. Mislim da je taj talas "Zapad je truo, ne idite tamo" poceo kao neka pedagoska mera, da se mladi ljudi ne bi zanosili, a pretvorio se u drugi deo ciklusa srpske mitologije "O tome kako svi mrze Srbe i ostalo". Slazem se da treba znati da gde god odes nece biti lako, ali isto tako treba znati da ce biti LAKSE u odredjenim segmentima zivota.
Da se ne lazemo, svi odlazimo u inostranstvo iz uglavnom dva razloga:
1. veca zarada po satu (negde i visestruko)
2. nas rad ce imati znacaj, uticaj i ako bas izaberemo takvu vrstu posla, moze i da menja svet u kome zivimo

Ja sam otisla iz oba razloga.
Ne trebaju nikakve price o medu i mleku, nego istina o tome da vise skoro nigde ne vlada rezim 'Svakom po potrebi" i da smo tu svi koji smo ga prihvatili u tome propali, te stoga ne vidim nista neobicno u tome da zdrav covek radi i zaradjuje. A to sto mladi Srbi misle da roditelji treba da ih izdrzavaju do kraja svojih mogucnosti, samo da oni ne bi slucajno poceli da rade, jeste jedna epidemija koju iz Srbije sto pre treba iskoreniti.
Gorstak Gorstak 19:06 28.03.2008

Slovenija

Marija Radovanovic
Jedna veoma iritantna pojava medju ljudima koji su otisli iz zemlje, sto neprekidno kritikuju stanovnike svog novog prebivalista.

Da, primetih tu khm pojavu i kod Branka Djurica (popularni Djura iz Top Liste Nadrealista).
Covek otisao (mozda izbegao) i zaposlio se u SLO, ozenio domorodkinju i snimio film (Kajmak i marmelada) o ,,svajcarskom" mentalitetu Slovenaca.
E, sad ta pojava nije bila iritantna. Pre urnebesna, a fore iz filma se ne mogu prepricati.
Ko je gledao film zna o cemu pricam. Ubedjen sam da bi borci za prava Zenevljana i ostalih Zapadnjaka stavili na glasanje da se Djura obesi na Terazijama. Za primer.
Gazdi manja kazna. Mozda samobicevanje na Zenevskom jezeru?

Uzgred, bejah u Lajbahu i Mariboru. Stvarno nema zivota posle 10h. Sve zatvoreno. Radi se sutra:)))
A vikendom svi izmile sa onim stapovima za planinarenje i opet na sirotu Hajdi.
Drugo sto je zalosno je sto Union pivara ima monopol tako da samo to pivo moze da se poruci. Mozes i Union Export ili Lasko (isto Union i isti ukus).
Slovenci odusevljeni provodima u BG, ali sa zadovoljstvom se vracaju u svoj red, rad i mir.
Mislim da je njihova kombinacija bolja. Da se razumemo.

@Milutine, ovo citiranje krenulo kao onaj predlog za sapunicu:)

@Edi,
Bejah na oktober festu skoro. Izadjemo prvo vece oko 21h kad ono fajront. Svi se iznabadali od piva, a mi trezni:(
Dobro, videli smo one konobarice koje mogu da ponesu 10 krigli na grudima.
Stvarno turisticka atrakcija:)
Jos su bolji oni orkestri sa jodlovanjem. Odmah sam shvatio razlog brzog ispijanja piva. Ono trezan covek ne moze da slusa duze od 30sec (taman za jedno ladno).

Sta? Nije Post o tome?
Pa dobro de kad smo se mi drzali zadate teme?

Pozdrav
edi-va edi-va 19:20 28.03.2008

Oktober Fest


Dobro, videli smo one konobarice koje mogu da ponesu 10 krigli na grudima.




ova ne moze na grudima, ali sa deset prstiju mozze:)))

Gorstak, kako da ti kazzem, a da ne pomislish da ti se udvaram ... elem, kad te sretnem na blogu, ja se prosto oduzmem od srece:)))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana