Budućnost| Društvo| Ekologija| Sex

Kampanja 4 štetočine

princi RSS / 16.06.2016. u 17:06

Znam da vrapci imaju veliki simbolički značaj na ovom blogu još od onog čuvenog bloga Nebojše Krstića, the bloggera, ali skoro sam naleteo na jednu neuporedivo fascinantniju epizodu iz kineske skorije istorije u kojoj su vrapci igrali vrlo važnu ulogu.

Naime, u sklopu velike kampanje Veliki Skok Napred, Mao Ce Dung je 1958. naložio svim Kinezima da krenu u masovno uništavanje- vrabaca. Logika velikog Maa je bila da vrapci, kao veliki tamanitelji zrnevlja, predstavljaju opasnost i napast za pirinač, pšenicu i ostale useve i da ih se, stoga, ima uništiti u sklopu velike higijenske kampanje. Vrapci nisu bili označeni kao jedini neprijatelj: pored njih, u porodici podmuklih i podlih (iz razumljivih razloga obožavam ovu reč) neprijatelja našli su se i pacovi, muve i komarci.

Naravno, poslušni Kinezi su krenuli u izvršavanje zadatka koji je pred njih postavio Veliki Vođa i počeli su masovno i vrlo prilježno uništavanje vrabaca. Gnezda vrabaca su bila rasturana, mladi vrapčići ubijani na licu mesta, jaja uništavana u korenu, odrasli vrapci gađani, nema podataka da li je bila korišćena i vojna avijacija. Škole, fabrike i vladine agencije koje su se posebno isticale u borbi protiv vrabaca su bili nagrađivani za svoje uspehe, uglavnom nematarijalnim nagradama (pohvalama, tapšanjem po ramenu, novac i zlato su za slabiće).

Nesrećni vrapci nisu imali previše izbora; ponekog koji je uspeo da se domogne političkog azila u stranim ambasadama ubrzo je stigla pravednička ruka. Ostao je zabeležen slučaj poljske ambasade u Pekingu: nesrećni vrapci su se sklonili u dvorište ambasade. Prilježni Kinezi su zatražili pristup dvorištu kako bi ispunili nalog Velikog Vođe i sproveli egzekuciju nad vrapcima. Poljskom ambasadoru su štetočine i podlaci bili prirasli srcu, što možda ni ne čudi- Poljaci nekako nikad taj komunizam prihvatali punog srca. Spretni i dovitljivi Kinezi su se brzo dosetili i na hiljade ih je okružilo ambasadu sa bubnjevima. Posle 2 dana neprestanog bubnjanja (po svemu sudeći, na smenu) nesrećni vrapci su popadali mrtvi, a poljskom buržujskom izrodu i gadu nije ostalo ništa drugo nego da pozove sanitarne službe i uklone poubijane vrapce iz dvorišta ambasade.

Šta je bio krajnji rezultat ove higijenske akcije? Posle 2 godine besomučnog tamanjenja vrabaca, neki ćata je seo i provalio ogromno smanjene prinosa pirinča (koji je, kao što jelte znamo, staple food u Kini). Kao rezultat pomora vrabaca, koji se hrane zrnevljem ali i poretežno insektima, populacija insekata (pogotovu skakavaca) je doživela pravi bum i počela sa nesmetanim uništavanjem pirinča. Usevi pirinča su toliko dramatično pali, da su komiteti ubrzo videli da im se brojke ne slažu.

Mao, budući Mao i Veliki Vođa, uvideo je svoju grešku i u aprilu 1960. je brže bolje dao nalog da se kampanja 4 napasti nastavi, ali mesto vrabaca zauzmu- stenice. Na žalost, posle 2 godine besomučnog ubijanja, populacija skakavaca je toliko narasla da nije bilo moguće napraviti brzi povratak ekološke ravnoteže. Populacija skakavaca je nastavila da raste, a usevi su toliko opali da su posle par godina proizveli Veliku Kinesku Glad koja je, prema nekim procenama, usmrtila 20 miliona ljudi.

Kampanja Četiri Štetočine je samo jedna iz niza kampanja koje je kineska vlada sprovela pod velikim Maom, a punu i meni dosta impresivnu listu možete naći na ovoj strani.

I za kraj, malo Daryla



Komentari (274)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 17:20 16.06.2016

Imaš podataka

Kakav rezultat je dalo istrebljivanje pacova?
princi princi 17:23 16.06.2016

Re: Imaš podataka

Nemam. Zanimaju me svi aspekti kampanje, tako da šta ko ima da priloži...
kosta.babic kosta.babic 17:42 16.06.2016

Re: Imaš podataka

zilikaka
Kakav rezultat je dalo istrebljivanje pacova?

Pojeli su one preostale.
silver silver 17:47 16.06.2016

Re: Imaš podataka

Moraću da se potrudim da saznam malo više o ovome, a našla sam ovo:
"1 billion sparrows, 1.5 billion rats, 100 million kilograms of flies and 11 million kilograms of mosquitos” were outright decimated" (DM Lampton (1972) Public health and politics in China’s past two decades. Health Serv Rep. 87(10): 895–904) LINK

Posteri



“Eradicate pests and diseases and build happiness for ten thousand generations.” A poster from September 1960 by the Red Cross and the Health Propaganda Office of the Health Department of Fujian Province.



“Exterminate the four pests!” A striking 1958 poster by Ding Hao.





Pozdrav za tebe :)
princi princi 17:51 16.06.2016

Re: Imaš podataka

100 million kilograms of flies and 11 million kilograms of mosquitos

Impresivno! Koliko muva i komaraca ide u 1kg?
princi princi 17:51 16.06.2016

Re: Imaš podataka

I posteri su božanstveni. Mnogo hvala.
zilikaka zilikaka 18:37 16.06.2016

Re: Imaš podataka

Zanimaju me svi aspekti kampanje,


I mene, al posebno taj oko pacova.
Ubeđena sam da tu kampanja nije bila ni blizu toliko uspešna. Dapače.

...a pošto sam lično imala takav problem iz komšiluka, provereno najbolji lek u malim sistemima je dobar predator (čitaj terijer)
narcis narcis 19:03 16.06.2016

Re: Imaš podataka

...a pošto sam lično imala takav problem iz komšiluka, provereno najbolji lek u malim sistemima je dobar predator (čitaj terijer)

u indiji dandanas rotarijanci plaćaju x doloresa po glavi pacova i ne vidi se kraj istima.
princi princi 19:08 16.06.2016

Re: Imaš podataka

narcis
...a pošto sam lično imala takav problem iz komšiluka, provereno najbolji lek u malim sistemima je dobar predator (čitaj terijer)

u indiji dandanas rotarijanci plaćaju x doloresa po glavi pacova i ne vidi se kraj istima.

Ima ona priča kako su Britanci sredinom 19. veka u Raju hteli da reše pitanje otrovnica. Pametni kolonizator se dosetio pa je ponudio Indusima ne znam koliko zlata za svaku ubijenu kobru. Princip je bio, donesu ubijenu kobru kod gospodara ovaj im isplati zlato. Rezultat? Indusi počeli da gaje kobre, maltene, kao domaće životinje i došlo do prave najezde istih. Britanci su ubrzo prestali sa isplatom nagrada.
narcis narcis 19:12 16.06.2016

Re: Imaš podataka

pa neznam dal na taj način uvaljuju "domaće" pacove ovim rotarijancima, ali to je iberalni kapitalizam u naletu
princi princi 19:18 16.06.2016

Re: Imaš podataka

narcis
pa neznam dal na taj način uvaljuju "domaće" pacove ovim rotarijancima, ali to je iberalni kapitalizam u naletu

Da, nemam detalje kako je išlo ni ovo sa kobrama, možda je sve samo urbani mit. Onih 20 miliona pomrlih od gladi u Kini, međutoa, izgleda, ipak, nije mit.
narcis narcis 19:27 16.06.2016

Re: Imaš podataka

princi
narcis
pa neznam dal na taj način uvaljuju "domaće" pacove ovim rotarijancima, ali to je iberalni kapitalizam u naletu

Da, nemam detalje kako je išlo ni ovo sa kobrama, možda je sve samo urbani mit. Onih 20 miliona pomrlih od gladi u Kini, međutoa, izgleda, ipak, nije mit.

pa razlika u mentaliteu i režimu.
silver silver 20:44 16.06.2016

Re: Imaš podataka

Za vreme kralja Henrija VIII donet je prvi od nekoliko tzv. Vermin Act (1532. god.) Stanovništvo je ubrzano raslo a prihodi od poljoprivrede dugo bili slabi i došlo je do gladi. Iz tih vremena ostala je pesma: "Four seeds in a hole, One for the rook, one for the crow, One to rot and one to grow." Na meti zakona bile su ptice i naravno sirotinja koja je plaćala kazne, arbitrarne i fiksne (pojedinačno i kao zajednica) ukoliko se ptice nisu ubijale :(

"An Acte made and ordeyned to dystroye Choughes [i.e. jackdaws], Crowes, and Rokes. . . for as much as innumerable numbers of Rookes, Crowes and Choughes do daily consume a wonderful and marvellous great quantity of corn and grain of all kinds . . . as well in the sowing . . . as also in the ripening and kernelling . . . and over that a marvellous destruction and decay of the covertures of thatched houses, barns, ricks and such like . . . Every One shall do his best to destroy Crows et cetera upon Pain of Amerciament. Every Town, Hamlet of more than ten dwellings (is to) provide and maintain Crow-nets during ten years. The inhabitants shall during ten years assemble and take order to desteroy Crow, Rooks atc. . . . (and) to doo and cause to be don as muche as hym or theym reasonably shall or may be to kill and utterly destroye all manner of Choughs, Crowes and Rookes comyng, abyding, bedying or hauntying (their property) upon peyne of grevous amerciaments to be levied by distress of the goodes and catalles of the Offendours.'
Twopence for every dozen of old crows,etc. was to be paid by the owners and tenants of the manor, or of other lands. The parish net and its accessories had to be presented to the steward of the Manor Court Leet every year to substantiate their existence and proper working order. For this ten year period, owners and tenants of farmland had to meet annually with a steward appointed by the Court to agree the optimum methods possible to achieve the destruction 'of all the yonge brede of Choughes, Crowes and Rookes for that yere.' A community who did not do this was subject to a penalty of twenty shillings."
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:44 16.06.2016

Re: Imaš podataka

u indiji dandanas rotarijanci plaćaju x doloresa po glavi pacova i ne vidi se kraj istima.

da, ali u indiji imaš delove gde su pacovi tretirani kao božanstvo, te ih se pušta da se kote i još im se i hrana donosi, jede se zajedno sa njima, spava, živi...

tess tess 20:45 16.06.2016

Re: Lovci na smisao

narcis
...a pošto sam lično imala takav problem iz komšiluka, provereno najbolji lek u malim sistemima je dobar predator (čitaj terijer)

u indiji dandanas rotarijanci plaćaju x doloresa po glavi pacova i ne vidi se kraj istima.

U Bombaju (od 1995. Mumbai) je noćni lov na pacove državni posao koji možda dobiješ preko veze. Ako si srećković. Radio mi otac ili to radi i moj ujak. Inače ih primaju 50ak, dok se prijavi njih par hiljada. I porodica s nestrpljenjem čeka rezultate i proslavi ako muška glava - te kuće - bude primljena.
Prijemni se sastoji u tome da se skinu goli do pasa (ček malo, jesam li ja prije dva dana pisala o Vladi golom do pasa u rvenju s tigrom? cc), elem, na nekoj njivi su, u koloni, strpljivi, i podižu vreću od 50 kg, onako na rame, i spuste na zemlju. Komisija je tu i nešto bilježi.

E, poslije imaju par časova kako štapom ubiti pacova, brzo sa par udaraca - ipak je on brz i mrak je, i velik kao mačka i agresivan - i uče kako tako mrtvog ga, spretno, sa štapom, ubaciti u kesu..

I to sve nose, sve mrtve pacove, šefu. U uniformi i strogom šefu pokažu učinak. Pred zoru. Da ih prebroji tj pregleda. Znalački, u kesi dok su. Ima nekoliko tzv ispostava u gradu. Rade sa zalaskom Sunca i izlaskom.
Bombaj ima i 12.5 miliona stanovnika. A mjesečna sigurna plaća za taj državni posao je e zaboravila sam. Lupiću npr 50$..il 150$..baš ne znam i ne sjećam se. Iako se tog bizarnog posla sjetim često. Kad zevkam malodušna il nešto kilavim ubjeđena u svoju Bogom danu izuzetnost*.
Zamislim se kako u 3 i 15 poslije ponoći na ulici štapom lovim pacove u Bombaju. Hm. A ništa.

*Književnici, il kritičari istih, kad hoće opisati neobičnost knjige kažu da ona ima "mnoštvo čitanja". Šta to znači? To znači da pored vanvremenske nazovimo je univerzalnosti (ili poente) imaš i čitanja koja su u zavisnosti od tvojih ubjeđenja, dobrog raspoloženja, mjesta na planeti gdje se nalaziš.. il recimo tvojih stavova i pogleda, iz tog mjesta na planeti. Na primjer, na Bombaj.
I sad zamislim nekakvo orgijastičko slavljenje života u Bolivudu - pod reflektorima i u šarenilu - i te muške glave kuće ponosne na državni posao Lova na pacove, u noći. I njihove srećne porodice kao da su Lovci na zmajeve, sirotinja zahvalna državi. I tradiciju posla. Ne znam dal su kadrovi reportaže (i lupkanje štapom - od tihu ulicu mnogoljudnog grada - kad se šetkaju do smeća i traže pacova), dal su bili nadrealizam, fantastika, naturalizam. Uglavnom, jedna stvarnost. I mnoštvo čitanja.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:53 16.06.2016

Re: Lovci na smisao

moram još jednu, fasciniraju me. zipa levu, a onda desnu ruku. nadrealno totalno.
princi princi 20:54 16.06.2016

Re: Imaš podataka

Ja sam 2009. proveo 10ak dana u Kalkuti (ili Kolkati, kako je sada zovu) i, iskreno, bilo mi je dovoljno da vidim samo one sive krave (sive valjda od te prljave vode kojom ih hrane, stvarno je teško reći bilo kakvu razliku) i izgladnele pse po kojima su letele muve. Nisu mi ni pali na pamet pacovi, mada sad, kad razmislim, mora da ih je sigurno bilo u tom kraju gde sam bio (nekakvo vojno brodogradilište, radili neko obnavljanje suvih dokova za remont brodova koji bi mogli da dobace rakete do Kine). Brodogradilište k'o brodogradilište je, izgleda, bilo smack in the middle red light districta. Naravno, kolika sam budala, to sam provalio tek koju godinu kasnije kad sam gledao Michael Palina i njegova putešestvija po Indiji (obišao baš Kolkatu, i baš prespavao u tom districtu). Gledam ja, gledam, i odjednom vidim poznata plava vrata (brodogradilišta). Ej, pa ja bio ovde!
princi princi 21:27 16.06.2016

Re: Lovci na smisao

BebaOdLonchara
moram još jednu, fasciniraju me. zipa levu, a onda desnu ruku. nadrealno totalno.

Seko, dobro je, nemoj više, keve ti.

Gde nalaziš, bre, ove slike... (ovo je samo retorički! stilska figura! nemoj slučajno da mi šalješ linkove!)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:00 16.06.2016

Re: Imaš podataka

narcis

u indiji dandanas rotarijanci plaćaju x doloresa po glavi pacova i ne vidi se kraj istima.


Rotarijancima?
narcis narcis 23:10 16.06.2016

Re: Imaš podataka

Srđan Fuchs
narcis

u indiji dandanas rotarijanci plaćaju x doloresa po glavi pacova i ne vidi se kraj istima.


Rotarijancima?

G.Cross G.Cross 23:39 16.06.2016

Re: Lovci na smisao

Pacovi su veverice bez onog lepog repa.
tess tess 06:14 17.06.2016

Re: Lovci na smisao

BebaOdLonchara
moram još jednu, fasciniraju me. zipa levu, a onda desnu ruku. nadrealno totalno.

Da. Upravo to.
tess tess 06:19 17.06.2016

Re: Lovci na smisao

G.Cross
Pacovi su veverice bez onog lepog repa.

emsiemsi emsiemsi 06:24 17.06.2016

Re: Lovci na smisao

tess
narcis
...a pošto sam lično imala takav problem iz komšiluka, provereno najbolji lek u malim sistemima je dobar predator (čitaj terijer)

u indiji dandanas rotarijanci plaćaju x doloresa po glavi pacova i ne vidi se kraj istima.

U Bombaju (od 1995. Mumbai) je noćni lov na pacove državni posao koji možda dobiješ preko veze. Ako si srećković. Radio mi otac ili to radi i moj ujak. Inače ih primaju 50ak, dok se prijavi njih par hiljada. I porodica s nestrpljenjem čeka rezultate i proslavi ako muška glava - te kuće - bude primljena.
Prijemni se sastoji u tome da se skinu goli do pasa (ček malo, jesam li ja prije dva dana pisala o Vladi golom do pasa u rvenju s tigrom? cc), elem, na nekoj njivi su, u koloni, strpljivi, i podižu vreću od 50 kg, onako na rame, i spuste na zemlju. Komisija je tu i nešto bilježi.

E, poslije imaju par časova kako štapom ubiti pacova, brzo sa par udaraca - ipak je on brz i mrak je, i velik kao mačka i agresivan - i uče kako tako mrtvog ga, spretno, sa štapom, ubaciti u kesu..

I to sve nose, sve mrtve pacove, šefu. U uniformi i strogom šefu pokažu učinak. Pred zoru. Da ih prebroji tj pregleda. Znalački, u kesi dok su. Ima nekoliko tzv ispostava u gradu. Rade sa zalaskom Sunca i izlaskom.
Bombaj ima i 12.5 miliona stanovnika. A mjesečna sigurna plaća za taj državni posao je e zaboravila sam. Lupiću npr 50$..il 150$..baš ne znam i ne sjećam se. Iako se tog bizarnog posla sjetim često. Kad zevkam malodušna il nešto kilavim ubjeđena u svoju Bogom danu izuzetnost*.
Zamislim se kako u 3 i 15 poslije ponoći na ulici štapom lovim pacove u Bombaju. Hm. A ništa.

*Književnici, il kritičari istih, kad hoće opisati neobičnost knjige kažu da ona ima "mnoštvo čitanja". Šta to znači? To znači da pored vanvremenske nazovimo je univerzalnosti (ili poente) imaš i čitanja koja su u zavisnosti od tvojih ubjeđenja, dobrog raspoloženja, mjesta na planeti gdje se nalaziš.. il recimo tvojih stavova i pogleda, iz tog mjesta na planeti. Na primjer, na Bombaj.
I sad zamislim nekakvo orgijastičko slavljenje života u Bolivudu - pod reflektorima i u šarenilu - i te muške glave kuće ponosne na državni posao Lova na pacove, u noći. I njihove srećne porodice kao da su Lovci na zmajeve, sirotinja zahvalna državi. I tradiciju posla. Ne znam dal su kadrovi reportaže (i lupkanje štapom - od tihu ulicu mnogoljudnog grada - kad se šetkaju do smeća i traže pacova), dal su bili nadrealizam, fantastika, naturalizam. Uglavnom, jedna stvarnost. I mnoštvo čitanja.

Јеботе патак !
Ова Тесс би, комотно, могла да буде писац. О чему год да пише, можеш да се замислиш.
Успут --- шта мисле дарвинисти - откуда толико пацова ?
tess tess 06:31 17.06.2016

Re: Lovci na smisao

Des, Emsi.
alselone alselone 07:50 17.06.2016

Re: Lovci na smisao

Ova seksualna tenzija izmedju vas dvoje me ocarava.
tess tess 08:16 17.06.2016

Re: Lovci na smisao

Ko je Videku napravio košuljicu, Fran Levstik. Videk je dječak koji je volio prirodu i životinje i one mu uzvrate dobrotu tj naprave košuljicu. O da da. Lutkarsko pozorište voli Videka kao Pinokija. U stvari, R. P. Nogo je napisao Rodila me tetka koza. A Momo Kapor je rekao da nije pjesnik al da ih poznaje nekoliko. Ma razmišljam. Nešto.

Alse, voliš ti nenadano cibnuti malu otrovnu strelčicu? A ja opet il ladovina il skočim i cap skinem glavu.

Hm.

Nemoj da si govance.
alselone alselone 08:28 17.06.2016

Re: Lovci na smisao

Alse, voliš ti nenadano cibnuti malu otrovnu strelčicu?


Ajde bre, nemoj da si preosetljiva, moze se valjda malo zezati sa tobom i emsijem.
narcis narcis 08:45 17.06.2016

Re: Lovci na smisao

alselone
Alse, voliš ti nenadano cibnuti malu otrovnu strelčicu?


Ajde bre, nemoj da si preosetljiva, moze se valjda malo zezati sa tobom i emsijem.

vidim ja da si se ti nameračio da budeš kum na bozerskoj svadbi
tess tess 08:46 17.06.2016

Re: Lovci na smisao

Ajde bre, nemoj da si preosetljiva, moze se valjda malo zezati sa tobom i emsijem.

.
tess tess 15:42 17.06.2016

Re: Lovci na crveni karton

E, tako. Budućnost, društvo, ekologija, sex, Alsova žena, Benjamin, Adios..

Petak je veče. Kanda da je. Gledam, na stolu, nepročitane novine. Jutros prije 6 stigle u poštansko sanduče broj 4.
I gledam kako je interesantno ono dešifriranje kod čika Dragana. Hm. Mnogo me interesuje, ne znam odakle da počnem. Dobro, prvo ću pročitati novine od jutros.

Evo, Adios.

alselone alselone 07:57 18.06.2016

Re: Lovci na crveni karton

Alsova žena


ha?
emsiemsi emsiemsi 14:02 18.06.2016

Re: Lovci na smisao

alselone
Ova seksualna tenzija izmedju vas dvoje me ocarava.

Ко о чему алселоне о сексу !?
Има ли нека да би помогла човека, онако, другарски, рекреативно ?!
emsiemsi emsiemsi 00:11 20.06.2016

Re: Imaš podataka

zilikaka
Kakav rezultat je dalo istrebljivanje pacova?

Резултат је такав да је Принција прогласило ВИПом !
Јеботе патак !
docsumann docsumann 17:25 16.06.2016

na prčkaj po ekosistemu

bez gumenih čizama.


inače, pisao sam o toj temi, ustvari prilagao priloge u tom smislu, ranije na blogu.
utepaše dživdžane ki Dragan Torbica čvarak-skočimiša.

a katastrofični primjeri sličnih razmjera su i (uvezeni) zečevi u Australiji, koji su se bez prirodnih neprijatelja (šta radi taj dingo?) namonožili ko ... zečevi.

čudi me samo kako neki balakanac, teškom nostalgojom slaman, nije na Novi Zeland prošvercovao štence vuka. čisto da one prelijepe planine ne zvruje nako...

princi princi 17:37 16.06.2016

Re: na prčkaj po ekosistemu

Ima par detalja koji su zaista impresivni: ovo bubnjanje oko poljske ambasade, stvarno, ono, totalno fascinantno. Skoro bi film o tome mogao da snimim.

Druga stvar je sam broj kampanja. Mislim, kad pomisliš o individualnim životima, nekim ljudima je čitav život prošao, tako, u nekim kampanjama.

I treća, taj poetski naboj kod naziva kampanja.

princi princi 17:50 16.06.2016

Re: na prčkaj po ekosistemu

A, da, druže, pazi ovo.

The world surrounding you right now appears to be fully realized, perceived by you in a continuous stream of information. But a new study suggests that your senses may be deceiving you. According to the research team led by the Swiss Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL), there are gaps in consciousness when your brain processes information. During these gaps or “time slices” that last up to 400ms, you are essentially unconscious and cannot perceive time.

Sine, skoro i do pola sekunde svakog minuta...
tyson tyson 15:38 17.06.2016

Re: na prčkaj po ekosistemu

Ima par detalja koji su zaista impresivni: ovo bubnjanje oko poljske ambasade, stvarno, ono, totalno fascinantno. Skoro bi film o tome mogao da snimim.

Jedan od sugerisanih, i efikasnijih načina istrebljivanja vrabaca bilo je stvaranje buke oko staništa vrabaca. Cilj je bio da se pticama ne dozvli da se odmaraju od letenja. I zaista, vrapci izmoreni dugim, skoro neprekidnim letom padali bi na zemlju gde su postajali lak plen ljudima.


little_radojica little_radojica 17:32 16.06.2016

Невероватно!

Нисам знао да је он баш толико био скренуо.

Нама причао професор биологије да су се једаред негде у Далмацији накотиле неке силне змијурине, па су се неки паметњаковићи сетили да увезу мунгосе из ваљдa Индије. Онда су се ти мунгоси толико накотили да су они постали проблем. Е не рече како се прича завршила, како се то вратило у баланс.
princi princi 17:39 16.06.2016

Re: Невероватно!

Mene više fascinira ta prilježnost običnih ljudi. Pokažeš im vrapca, on udri po vrapcu, i to iz sve snage. Ima nečeg duboko histeričnog u ljudskoj psihi. Stalno imamo tu iluziju stabilnosti, a zapravo masa ljudi fura po ivici ludila non stop.
little_radojica little_radojica 18:11 16.06.2016

Re: Невероватно!

princi
Mene više fascinira ta prilježnost običnih ljudi. Pokažeš im vrapca, on udri po vrapcu, i to iz sve snage. Ima nečeg duboko histeričnog u ljudskoj psihi. Stalno imamo tu iluziju stabilnosti, a zapravo masa ljudi fura po ivici ludila non stop.


Јао не спомињи, имао сам другара који је хватао голубове и онда им кидао крила, ноге, главе. Кад га питаш зашто то ради каже: зато што су му "дивни". А овако сасвим човеколик.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:12 16.06.2016

Re: Невероватно!

little_radojica
Нисам знао да је он баш толико био скренуо.
Нама причао професор биологије да су се једаред негде у Далмацији накотиле неке силне змијурине, па су се неки паметњаковићи сетили да увезу мунгосе из ваљдa Индије. Онда су се ти мунгоси толико накотили да су они постали проблем. Е не рече како се прича завршила, како се то вратило у баланс.

То је на Мљету. Заиста нема змија, мунгоси су штеточине, али нису отровни. :)
narcis narcis 18:23 16.06.2016

Re: Невероватно!

Е не рече како се прича завршила, како се то вратило у баланс.

srećom bilo ostrvo pa nisu mogli da pobegnu i izumrli od gladi, nisam 100% siguran, al tako mi ostalo u memoriji panćenja
narcis narcis 18:26 16.06.2016

Re: Невероватно!

Нисам знао да је он баш толико био скренуо.

čitao , onomad, sećanja, da ne rečem evociranje uspomena, nekog njegovog bliskog. kaže da uopšte nije praktikovao higijenui da je imao ozbiljne bolesti kao ishod nekupanja i ne smo to nego je zarazio tisuće žena i uopšte ga nije bilo briga, kaže da je bukvalno smrdeo. sad dal je istina ...
Jukie Jukie 20:31 16.06.2016

Re: Невероватно!

narcis
Е не рече како се прича завршила, како се то вратило у баланс.

srećom bilo ostrvo pa nisu mogli da pobegnu i izumrli od gladi, nisam 100% siguran, al tako mi ostalo u memoriji panćenja

Ma kakvi, eno mungosa po čitavoj jadranskoj obali, samo što sada jedu otpatke i miševe/bube koji se oko njih okupljaju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:04 16.06.2016

Re: Невероватно!

Mene više fascinira ta prilježnost običnih ljudi. Pokažeš im vrapca, on udri po vrapcu, i to iz sve snage. Ima nečeg duboko histeričnog u ljudskoj psihi. Stalno imamo tu iluziju stabilnosti, a zapravo masa ljudi fura po ivici ludila non stop.


Ma i po ljudima ako treba.

Čitam negde o stradanju Jermena i ubijanjima na tim marševima smrti.
Kažu da je bilo slučajeva da najobičniji ljudi, Kurdi uglavnom, koji nisu bili ni u kakvoj vojsci niti paravojsci, običnoi seljaci, osećali obavezu, dužnost, potrebu najpre, da ubijaju te mučenike koji su se jedva vukli.
Ono, okopavava seljak krompir, naiđe grupica Jermena, on ih pobije motikom i nastavi da kopa.
I veruje da je učinio ispravnu stvar.

Stvarno, šta nam se to dešava u glavama?
predatortz predatortz 21:14 16.06.2016

Re: Невероватно!

hoochie coochie man
Mene više fascinira ta prilježnost običnih ljudi. Pokažeš im vrapca, on udri po vrapcu, i to iz sve snage. Ima nečeg duboko histeričnog u ljudskoj psihi. Stalno imamo tu iluziju stabilnosti, a zapravo masa ljudi fura po ivici ludila non stop.


Ma i po ljudima ako treba.

Čitam negde o stradanju Jermena i ubijanjima na tim marševima smrti.
Kažu da je bilo slučajeva da najobičniji ljudi, Kurdi uglavnom, koji nisu bili ni u kakvoj vojsci niti paravojsci, običnoi seljaci, osećali obavezu, dužnost, potrebu najpre, da ubijaju te mučenike koji su se jedva vukli.
Ono, okopavava selajk krompir, naiđe grupica Jermena, on ih pobije motikom i nastavi da kopa.
I veruje da je učinio ispravnu stvar.

Stvarno, šta nam se to dešava u glavama?


Kada je 15. maja '92. napadnuta kolona JNA, radnja se događala preko puta moje zgrade. Pričali su mi ljudi da je komšija, diplomirani tehnolog, prvi istrčao iz zgrade i pištoljem dotukao ranjenog vojnika. Posle rata su mu kao nešto sudili, dobio je neku simboličnu kaznu. Čovek je uvek bio ljubazan, spreman da pomogne, otvori vrata od lifta.
princi princi 21:14 16.06.2016

Re: Невероватно!

hoochie coochie man
Mene više fascinira ta prilježnost običnih ljudi. Pokažeš im vrapca, on udri po vrapcu, i to iz sve snage. Ima nečeg duboko histeričnog u ljudskoj psihi. Stalno imamo tu iluziju stabilnosti, a zapravo masa ljudi fura po ivici ludila non stop.


Ma i po ljudima ako treba.

Čitam negde o stradanju Jermena i ubijanjima na tim marševima smrti.
Kažu da je bilo slučajeva da najobičniji ljudi, Kurdi uglavnom, koji nisu bili ni u kakvoj vojsci niti paravojsci, običnoi seljaci, osećali obavezu, dužnost, potrebu najpre, da ubijaju te mučenike koji su se jedva vukli.
Ono, okopavava seljak krompir, naiđe grupica Jermena, on ih pobije motikom i nastavi da kopa.
I veruje da je učinio ispravnu stvar.

Stvarno, šta nam se to dešava u glavama?


Da, baš taj aspekt najviše fascinira. Koliko smo svi, zapravo, na tom nekom autopilotu i koliko je, zapravo, napora volje potrebno da se čovek tome odupre. A svi smo nešto, kao, puni sebe. A u stvarnosti, nadobudni i praznogavi ćurani i fazani.
zilikaka zilikaka 21:20 16.06.2016

Re: Невероватно!

Možda je u pitanju neka kolektivna (ne)svest koja nam je biološki uprogramirana.
Kao mravima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:42 16.06.2016

Re: Невероватно!


Kada je 15. maja '92. napadnuta kolona JNA, radnja se događala preko puta moje zgrade. Pričali su mi ljudi da je komšija, diplomirani tehnolog, prvi istrčao iz zgrade i pištoljem dotukao ranjenog vojnika. Posle rata su mu kao nešto sudili, dobio je neku simboličnu kaznu. Čovek je uvek bio ljubazan, spreman da pomogne, otvori vrata od lifta.


E to je to.
I da razumem kojekakve Juke, Ćele, Arkane i slične. Stoka bila stoka i ostala, od njih se to moglo i očekivati.
Ali kad tako lako ti, naizgled normalni, potpadnu pod uticaj "odozgo", toliko da bez ikakvog razloga ubiju ranjenog dečka, to na ljude kao vrstu baca ozbiljnu sumnju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:08 16.06.2016

Re: Невероватно!

hoochie coochie man

Kada je 15. maja '92. napadnuta kolona JNA, radnja se događala preko puta moje zgrade. Pričali su mi ljudi da je komšija, diplomirani tehnolog, prvi istrčao iz zgrade i pištoljem dotukao ranjenog vojnika. Posle rata su mu kao nešto sudili, dobio je neku simboličnu kaznu. Čovek je uvek bio ljubazan, spreman da pomogne, otvori vrata od lifta.


E to je to.
I da razumem kojekakve Juke, Ćele, Arkane i slične. Stoka bila stoka i ostala, od njih se to moglo i očekivati.
Ali kad tako lako ti, naizgled normalni, potpadnu pod uticaj "odozgo", toliko da bez ikakvog razloga ubiju ranjenog dečka, to na ljude kao vrstu baca ozbiljnu sumnju.

Људима мало теба да се разглобе. Гледај сада ову аутентичну мржњу према имигрантима у Европи, а нарочито у Британији. И сети се -- колико је велика била Ангела Меркел у свом гесту.

Седео сам једном са женом у селу, и гледали смо неке надничаре, био је један вешт у пењању на кров, па сам га био платио да мења цреп, да се ја не стрмекнем. Односио се снисходљиво према нама. Иначе, он је примитиван и прост човек, коље по кућама стоку, надничи, преслаже кровове. И ја препознам у њему мржњу -- ми смо "имућни", "странци" из Београда", недомаћи. И кажем жени -- Погледај га добро: сад да се зарати, он би нас први клао.

Људи су сувише широки.
Треба их сузити.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:18 16.06.2016

Re: Невероватно!

И сети се -- колико је велика била Ангела Меркел у свом гесту.


To je već politika, ne verujem da je u pitanju ljudski refleks.

И ја препознам у њему мржњу -- ми смо "имућни", "странци" из Београда", недомаћи.


Uh, ima dosta takvih slučajeva kad se iz zavisti, straha, nepoznatog, čega li već, javi klasična mržnja.
vcucko vcucko 22:47 16.06.2016

Re: Невероватно!

little_radojica
Нисам знао да је он баш толико био скренуо.

Нама причао професор биологије да су се једаред негде у Далмацији накотиле неке силне змијурине, па су се неки паметњаковићи сетили да увезу мунгосе из ваљдa Индије. Онда су се ти мунгоси толико накотили да су они постали проблем. Е не рече како се прича завршила, како се то вратило у баланс.

Mljet i valjda Lastovo. I nije se završilo nikako. Jednostavno, niko više nema koke i sveža jaja
princi princi 23:30 16.06.2016

Re: Невероватно!

И сети се -- колико је велика била Ангела Меркел у свом гесту.

Ljudi ni ne kapiraju koliko je veliki heroj ta žena. U mojoj radnoj sobi vise 2 slike 2 istinska i prava heroja. Jedna je Merkelka, a drugi- Janis!
kick68 kick68 00:26 17.06.2016

Re: Невероватно!

Ali kad tako lako ti, naizgled normalni, potpadnu pod uticaj "odozgo", toliko da bez ikakvog razloga ubiju ranjenog dečka, to na ljude kao vrstu baca ozbiljnu sumnju.


Kacila sam ovo ranije: Milgram Experiment
Милграмов експеримент
princi princi 03:15 17.06.2016

Re: Невероватно!

kick68
Ali kad tako lako ti, naizgled normalni, potpadnu pod uticaj "odozgo", toliko da bez ikakvog razloga ubiju ranjenog dečka, to na ljude kao vrstu baca ozbiljnu sumnju.


Kacila sam ovo ranije: Milgram Experiment
Милграмов експеримент

Taj Milgramov eksperiment je odavno razotkriven kao manipulacija, tj nije ga bilo moguće reprodukovati.
emsiemsi emsiemsi 06:36 17.06.2016

Re: Невероватно!

Predrag Brajovic
hoochie coochie man

Kada je 15. maja '92. napadnuta kolona JNA, radnja se događala preko puta moje zgrade. Pričali su mi ljudi da je komšija, diplomirani tehnolog, prvi istrčao iz zgrade i pištoljem dotukao ranjenog vojnika. Posle rata su mu kao nešto sudili, dobio je neku simboličnu kaznu. Čovek je uvek bio ljubazan, spreman da pomogne, otvori vrata od lifta.


E to je to.
I da razumem kojekakve Juke, Ćele, Arkane i slične. Stoka bila stoka i ostala, od njih se to moglo i očekivati.
Ali kad tako lako ti, naizgled normalni, potpadnu pod uticaj "odozgo", toliko da bez ikakvog razloga ubiju ranjenog dečka, to na ljude kao vrstu baca ozbiljnu sumnju.

Људима мало теба да се разглобе. Гледај сада ову аутентичну мржњу према имигрантима у Европи, а нарочито у Британији. И сети се -- колико је велика била Ангела Меркел у свом гесту.

Седео сам једном са женом у селу, и гледали смо неке надничаре, био је један вешт у пењању на кров, па сам га био платио да мења цреп, да се ја не стрмекнем. Односио се снисходљиво према нама. Иначе, он је примитиван и прост човек, коље по кућама стоку, надничи, преслаже кровове. И ја препознам у њему мржњу -- ми смо "имућни", "странци" из Београда", недомаћи. И кажем жени -- Погледај га добро: сад да се зарати, он би нас први клао.

Људи су сувише широки.
Треба их сузити.

Ниси у праву !
Најискреније у животу сам био почашћен од човека који није имао ништа, осим сувога парчета хлеба - дакле, дао је све што има.
При томе смо ћутали, јер нам је све било јасно.
princi princi 13:44 17.06.2016

Re: Невероватно!

При томе смо ћутали, јер нам је све било јасно.

MC? Druže, da nećeš da se autuješ?
princi princi 13:52 17.06.2016

Re: Невероватно!

Nemojte, bre, da napadate Krkanliju. On, čovek, ne radi to ni za kakvu plaću, šta će njemu plaća, on to radi jednostavno što mrzi Srbe i Srbiju. I ja ga zbog toga zaista poštujem, vrlo je konzistentan i dosledan u tome, on to ne prikriva, vrlo je otvoren i direktan. Pokušava to nekad da presvuče u neki pseudograđanski šlafrok, ali izgleda da je i sam svestan da njemu, možda malo i zbog stasa, šlafrok ne stoji baš najbolje. Svejedno, sa šlafrokom ili bez, ja ga poštujem jer se ne folira i ne pretvara. Bez ikakve zajebancije pričam ovo. On čovek jednostavno mrzi pogotovu Srbe u Bosni, rekao bih i one hrvatske. Može da podnese prečane, pa i "Srbijance" (kako on to voli da kaže), dok god su gluplji od njega, inače je čovek jednostavno alergičan na svako S od Srbije.

I stvarno je glupo da mu prebacujete čevape na Baščaršiji, čovek bi sve isto pisao i za dž, ja sam u to potpuno ubeđen.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:55 17.06.2016

Re: Невероватно!

Људи су сувише широки.
Треба их сузити.

:)
Mislim, ovo je parafraza Dostojevskog... Eh, ti razgovori sa samim sobom.
kick68 kick68 15:09 17.06.2016

Re: Невероватно!

princi

Ne znam da li si ikad vodio decu u Ontario Science Centre. Ako si posetio ovaj Exibit Hall, mogao si naici na objasnjenje eksperimenta. Stajalo je tamo godinama, a verujem da i dalje stoji. LINK (A Question of Black and White)
Ako je manipulacija obavesti upravu, mozda urade nesto povodom toga:)
tyson tyson 15:42 17.06.2016

Re: Невероватно!

Mene više fascinira ta prilježnost običnih ljudi. Pokažeš im vrapca, on udri po vrapcu, i to iz sve snage. Ima nečeg duboko histeričnog u ljudskoj psihi. Stalno imamo tu iluziju stabilnosti, a zapravo masa ljudi fura po ivici ludila non stop.

Mislim da je Velika proleterska kulturna revolucija još bolji (t.j. gori?) primer baš za ovo citirano. S tim što je tu stradala peta štetočina - čovek.


krkar krkar 23:47 17.06.2016

Re: Невероватно!

princi
Nemojte, bre, da napadate Krkanliju. On, čovek, ne radi to ni za kakvu plaću, šta će njemu plaća, on to radi jednostavno što mrzi Srbe i Srbiju. I ja ga zbog toga zaista poštujem, vrlo je konzistentan i dosledan u tome, on to ne prikriva, vrlo je otvoren i direktan. Pokušava to nekad da presvuče u neki pseudograđanski šlafrok, ali izgleda da je i sam svestan da njemu, možda malo i zbog stasa, šlafrok ne stoji baš najbolje. Svejedno, sa šlafrokom ili bez, ja ga poštujem jer se ne folira i ne pretvara. Bez ikakve zajebancije pričam ovo. On čovek jednostavno mrzi pogotovu Srbe u Bosni, rekao bih i one hrvatske. Može da podnese prečane, pa i "Srbijance" (kako on to voli da kaže), dok god su gluplji od njega, inače je čovek jednostavno alergičan na svako S od Srbije.

I stvarno je glupo da mu prebacujete čevape na Baščaršiji, čovek bi sve isto pisao i za dž, ja sam u to potpuno ubeđen.



Ti si kao ona proverbijalna krava koja da 20 litara mleka pa se gicne nogom i sve prospe: ubodeš većinu činjenica, čak ih i povežeš, izvučeš prilično logične i smislene zaključke - i onda ti ne da đavo mira nego hoćeš da pokažeš da si bašbaš pametan pa kreneš da zakucaš - pa se usereš.

Šta će to tebi, pa nisi ti spoznajno ograničen ko onaj bugaraški isprdak Blogovatelj?

Dakle, po običaju si delimično u pravu.

Sve što pričam pričam džabe. I kad džaba pričam - pričam džabe. Pričam što mi se ćefne i na to niko ne može da utiče (može moja žena, ona bar može da mi zabrani da besplatno savetujem budale, hvala joj).

Dakle, po običaju si se usro pre zaključka.
on to radi jednostavno što mrzi Srbe i Srbiju


Za razliku od vas koji iz belog sveta serete kako treba u Srbiji da se radi a radite kojekuda - ja od 2006. živim i radim u Srbiji i porez plaćam državi Srbiji. Republik e Serbise.

Prema tome - odjebite malo sa tim ispraznim žvakama za neumnike nivoa Blogija.

On čovek jednostavno mrzi pogotovu Srbe u Bosni, rekao bih i one hrvatske.


U Bosni samo fašiste koji zastupaju Tvorevinu stvorenu na genocidu i koji su je tuđom krvlju stvarali. Daleko bilo da mrzim normalan svet!

A glede Srba iz Hrvatske - opet si se u obesti ritnuo i prosuo mleko:

Prema Srbima iz Hrvatske* gajim najčistija osećanja. Ne volim ikoga da sažaljevam pa se tako trudim da ne sažaljevam ni njih ali ih volim i poštujem jer su najzajebaniji od svih na prostoru bivše Jugoslavije, najgluplje su uvučeni u sranje koje im se obilo o glavu i najbezočnije su ih Srbijanci i Bosanski Srbi iskoristili kao sopstvenu monetu za potkusurivanje.

Srce mi se cepa kad ih vidim u Srbiji a isto tako mi se srce cepa kad im vidim prazna sela po Hrvatskoj.

Pošto si ovo napisao da bi pizdunski podmetnuo sitno podjebavanje, neću dalje elaborirati jer nisi zaslužio. Nisi zaslužio da se na blogu tebe, sebičnog cinika, raspravlja o tužnoj sudbini jednog naroda koje su takvi drkoši kao ti pustili niz vodu, sve se busajući u Srbske Grudi.

*) Ne odnosi se na njihove vođe iako čak i tu dopuštam neke izuzetke: Raškovića, Babića a možda bi mo još kogod pao na pamet
princi princi 23:51 17.06.2016

Re: Невероватно!

sebičnog cinika

Uber podlaca.

Ne, potpuno se slažem, velike, ogromne su to teme za moje blogove. Niti ja imam te pameti ni kognitivnih sposobnosti a ni žara. Ja ovo više zamišljam kao laganu zajebanciju i podjebanciju, a ako se neki punjeni fazan uvredi, jbg, šta ću mu ja.
blogovatelj blogovatelj 09:13 18.06.2016

Re: Невероватно!

bugaraški isprdak Blogovatel


Uvrede na nacionalnoj osnovi. Posle kaže nije fašista. O, da, jeste. I to kakav. On i Omega su dva brata rođena, a kad im to kažeš, smrtno se uvrede. Jer su isti. I iste stvari ne razumeju.
krkar krkar 10:00 18.06.2016

Re: Невероватно!

Uber podlaca.


Da, vidim da za tebe i to pričaju. Ne mogu da potvrdim iz ličnog iskustva.

a ako se neki punjeni fazan uvredi, jbg, šta ću mu ja.


Taj nas zajednički banuje pa ne možemo ni da mu kažemu da su mu prepevi poezije go kurac. Baš kao i hagiografije.
krkar krkar 10:03 18.06.2016

Re: Невероватно!

Uvrede na nacionalnoj osnovi.


Kakvoj sad nacionalnoj osnovi? Pa ti si tioliko tup da ne umeš da shvatiš šta sam ti rekao. Da si agresivno glup. Bez obzira o čemu pričaš.
michiganac michiganac 13:56 18.06.2016

Re: Невероватно!

Prema Srbima iz Hrvatske* gajim najčistija osećanja. Ne volim ikoga da sažaljevam pa se tako trudim da ne sažaljevam ni njih ali ih volim i poštujem jer su najzajebaniji od svih na prostoru bivše Jugoslavije, najgluplje su uvučeni u sranje koje im se obilo o glavu i najbezočnije su ih Srbijanci i Bosanski Srbi iskoristili kao sopstvenu monetu za potkusurivanje.

Srce mi se cepa kad ih vidim u Srbiji a isto tako mi se srce cepa kad im vidim prazna sela po Hrvatskoj.


Moze jedan kraci elaborat za ovo pod boldom? Onako, trudim se najpristojnije da upitam. Krajnje intrigantna konstatacija.

A zamolio bih i za odgovor na ovo posljednje, sta su to Srbi uopste tamo mogli da ucine da ostanu u svojim selima, cak i da se nije zgodila tzv. "balvan-revolucija"?

Zahvaljujem.
krkar krkar 19:45 18.06.2016

Re: Невероватно!


A zamolio bih i za odgovor na ovo posljednje, sta su to Srbi uopste tamo mogli da ucine da ostanu u svojim selima, cak i da se nije zgodila tzv. "balvan-revolucija"?


Onaj prvi deo pitanja nisam razumeo, ne znam šta ti u konstataciji "Srbi iz Hrvatske" nije jasno.

A za drugi deo - balvan revolucija je sve učinila mnogo težim. Ne i nemogućim ali automatski težim.

A onda su se Srbi pokazali još luđima nego što je to i njihov psihijatar verovao.

Nego, niti me sad volja niti ima koristi otvarati ovaj trol. Obećavam da ću napisati blog o Srbima iz Hrvatske i balvan revoluciji. Ne mogu da se obavežem za datum ali obećavam da hoću.

A ti me slobodno možeš podsetiti.

Pritom te molim da me podsetiš da na tom blogu Čarlija unapred banujem.
michiganac michiganac 21:17 18.06.2016

Re: Невероватно!

Mislio sam na tu tvrdnju sto si izrekao kako su "najzajebaniji".


Ja ne mislim i ne vidim kako su Srbi u svojim selima tamo uopste mogli opstati. Razgovarao sam sa nekoliko izbjeglih krajisnika nakon sukoba i oni nemaju iluzija da se ustasluk prije ili kasnije ne bi digao na kuku, motiku i noz.

Evo ti, uzgred, ovde jedno svjedocenje iz prvog lica, oficira koji je onomad dosegao do vrha vojnomedic. sluzbe JNA u Hrvatskoj. Rijec je o dr. Milanu Bastasicu. Govori upravo o tihom egzodusu Srba, prevashodno mladjeg zivlja, iz njihovih sela u Slavoniji ka Srbiji.

Narocito je indikativno posljednjih par recenica i paralela o kralju i drugu vrhovnom.
Ali u pravu si tu kad kazes da je to naj(o)zalos(ce)niji dio srpskog naroda.


Sela bi zamrla, kako ta gore po Slavoniji - tako i ona po Lici, Dalmaciji, Baniji i Kordunu.. Opstala bi jedino ova oko Vukovara naslonjena na Srbiju/Vojvodinu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:29 18.06.2016

Re: Невероватно!

Ух...
Присетио сам се ових дана рата, јер ми је један пуковник препричавао каkо је u to doba у Дому ваздухопловства у Земуну naš budući komandant vazduhoplovstva predavao raport Šešelju i -- pazi sad -- Arkanu lično.

Užas.
emsiemsi emsiemsi 21:45 18.06.2016

Re: Невероватно!

krkar

A zamolio bih i za odgovor na ovo posljednje, sta su to Srbi uopste tamo mogli da ucine da ostanu u svojim selima, cak i da se nije zgodila tzv. "balvan-revolucija"?


Onaj prvi deo pitanja nisam razumeo, ne znam šta ti u konstataciji "Srbi iz Hrvatske" nije jasno.

A za drugi deo - balvan revolucija je sve učinila mnogo težim. Ne i nemogućim ali automatski težim.

A onda su se Srbi pokazali još luđima nego što je to i njihov psihijatar verovao.

Nego, niti me sad volja niti ima koristi otvarati ovaj trol. Obećavam da ću napisati blog o Srbima iz Hrvatske i balvan revoluciji. Ne mogu da se obavežem za datum ali obećavam da hoću.

A ti me slobodno možeš podsetiti.

Pritom te molim da me podsetiš da na tom blogu Čarlija unapred banujem.

Свакаква гамад узима Србе у уста - и погани !
Успут --- ово ти је од мене, унапред.
zilikaka zilikaka 22:05 18.06.2016

Re: Невероватно!

Predrag Brajovic
Ух...
Присетио сам се ових дана рата, јер ми је један пуковник препричавао каkо је u to doba у Дому ваздухопловства у Земуну naš budući komandant vazduhoplovstva predavao raport Šešelju i -- pazi sad -- Arkanu lično.

Užas.


Ako ti nije problem, da li bi napisao o kojem komandantu vazduhoplovstva se priča. Moze i na pp.
Cisto majmunska radoznalost
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:09 18.06.2016

Re: Невероватно!

Ух...
Присетио сам се ових дана рата,


Ili si samo iskoristio priliku da onako, da se vlasi ne dosete, pljucneš :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:02 18.06.2016

Re: Невероватно!

Smiljanić.

HCM, imaš li neki problem?
krkar krkar 23:25 18.06.2016

Re: Невероватно!

Присетио сам се ових дана рата, јер ми је један пуковник препричавао каkо је u to doba у Дому ваздухопловства у Земуну naš budući komandant vazduhoplovstva predavao raport Šešelju i -- pazi sad -- Arkanu lično.

Užas.


General Božidar Stevanović zvani Mika Šprajc. Odličan letač, loš general, govno od čoveka i moralna gnjida. Da je bilo ikakve pravde Srbija bi mu sudila što je svojim huškanjem od tolikih Srba napravio ratne zločince.

Naravno da on sam nije prešao ni Dunav ni Drinu.

A nažalost ni odgovarao
krkar krkar 23:27 18.06.2016

Re: Невероватно!

Smiljanić.


I on? Ne čudi me ali Mika Šprajc je Arkana redovno dovodio, čak je hteo i da ga "provoza u dvosedu" (MiG-29 UB). Ne sećam se zašto se to nije realizovalo.
krkar krkar 23:38 18.06.2016

Re: Невероватно!

Razgovarao sam sa nekoliko izbjeglih krajisnika nakon sukoba i oni nemaju iluzija da se ustasluk prije ili kasnije ne bi digao na kuku, motiku i noz.


Ovako teško da će naša diskusija biti svrsishodna i produktivna, ovo je više za Čarlija.

oficira koji je onomad dosegao do vrha vojnomedic. sluzbe JNA u Hrvatskoj. Rijec je o dr. Milanu Bastasicu.


Oficire JNA ne smatram ni najmanje pozvanim ni relevantnim da komentarišu. Većina njih su u političkom i nacionalnom smislu bili u najmanju ruku prodane duše ispranog mozga.

Imao sam jednog takvog generala JNA u široj porodici, počeo je da diže glavu taman sa Knjigom o Milutinu, "Nikonesmedavasbije", 8. sednicom itd. Na kraju je bio otvoreni ratni huškač koji je prozivao momke po Pakracu i okolini (njegov kraj) ako nisu hteli u paravojske. Njegove kćeri dan-danas žive u vili na Dedinju, on je umro kao uvaženi član raznih Udruženja Ratnih Huškača i Instituta za Pronalaženje i Obeležavanje Izdajnika...

Sve je to jedna tužna srpska priča. Ponavljam, tužna srpska priča. Srbe su iz Hrvatske isterali Srbi. Hrvati su bili samo nositelji čegrtaljki.
narcis narcis 23:47 18.06.2016

Re: Невероватно!

Sve je to jedna tužna srpska priča. Ponavljam, tužna srpska priča. Srbe su iz Hrvatske isterali Srbi. Hrvati su bili samo nositelji čegrtaljki.

sa ovim se slažem
emsiemsi emsiemsi 10:40 19.06.2016

Re: Невероватно!

krkar
Razgovarao sam sa nekoliko izbjeglih krajisnika nakon sukoba i oni nemaju iluzija da se ustasluk prije ili kasnije ne bi digao na kuku, motiku i noz.


Ovako teško da će naša diskusija biti svrsishodna i produktivna, ovo je više za Čarlija.

oficira koji je onomad dosegao do vrha vojnomedic. sluzbe JNA u Hrvatskoj. Rijec je o dr. Milanu Bastasicu.


Oficire JNA ne smatram ni najmanje pozvanim ni relevantnim da komentarišu. Većina njih su u političkom i nacionalnom smislu bili u najmanju ruku prodane duše ispranog mozga.

Imao sam jednog takvog generala JNA u široj porodici, počeo je da diže glavu taman sa Knjigom o Milutinu, "Nikonesmedavasbije", 8. sednicom itd. Na kraju je bio otvoreni ratni huškač koji je prozivao momke po Pakracu i okolini (njegov kraj) ako nisu hteli u paravojske. Njegove kćeri dan-danas žive u vili na Dedinju, on je umro kao uvaženi član raznih Udruženja Ratnih Huškača i Instituta za Pronalaženje i Obeležavanje Izdajnika...

Sve je to jedna tužna srpska priča. Ponavljam, tužna srpska priča. Srbe su iz Hrvatske isterali Srbi. Hrvati su bili samo nositelji čegrtaljki.

Овако то ради прави професионалац, а не Крстић !
Успут --- усташка гамад још није завршила свој крвави пир. Њима ни Пуповац није довољно добар Србин. Једва чекам дан да сви преостали Срби дођу у своју кућу, у Србију.
Успут 2 --- нада се да ће једном и они Хрвати који се презивају Петровићи, Поповићи, Јовановићи, Милановићи, а зову, при томе, Хрвоје, Домагоји, Људевити некада наћи свој мир.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:15 19.06.2016

Re: Невероватно!

HCM, imaš li neki problem?


Imam, loša cena višnje, a i ova kiša ne prestaje.
Što pitaš, da nećeš nekako da mi pomogneš da ga rešim?

A što se bloga tiče, nemam ga.

Malo mi bude ružno kad vidim tebe i Krkara kako se na svaki pomen srpske nevolje nanprasno setite kako eto i sa srpske strane, posebno sa srpke strane....ma znaš već.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:00 19.06.2016

Re: Невероватно!

Malo mi bude ružno kad vidim tebe i Krkara kako se na svaki pomen srpske nevolje nanprasno setite kako eto i sa srpske strane, posebno sa srpke strane....ma znaš već.

Misliš da sam nešto izmislio?
Za Smiljanića mi je pričao jedna od onih koji je bio tamo, danas pukovnik u penziji. Kaže da je hteo da pukne od muke kad su se tako ophodili prema vucibatinama. 'Ajde-de, Šešelj je bio nekakv poltičar i tad, ali Arkan -- ovejani zločinas i ljudsko smeće.

Znaš li zašto su se naši ratovi završili kako su se završili?
Pogađaš... zato što su vucibatinama i kriminalcima raportirali vojnici. Zato što su se onu nešto pitali.

Žao mi je za višnje.
Da li otkupna cena zavisi od količine šećera i njima?
Koliko se višnje i trešnje u plodozrenju prskaju?
Da li prskanjem može da se spreči pucanje plodova i trulež?



hoochie coochie man hoochie coochie man 21:27 19.06.2016

Re: Невероватно!

Misliš da sam nešto izmislio?


Ne mislim.
A pazi ovo

Hrvati su, kad god su se stekle okolnosti, masovno ubijali Srbe.
Hrvati su srspku decu zatvarali u logore i spaljivali ih.
Hrvati su silovali Srpkinje
.
.
.
.
Podugačak ovakav spisak se može napraviti i na kraju pitati, misliš da sam nešto izmislio.

Ništa nije izmišljeno, sve je tačno, a kako bi ti okarakterisao onoga ko po tom kriterijumu bira fakte?
Verovatno kao zlonamernog i ostrašćenog, pa bi onda bio red da i sebe tako okarakterišeš, jer i ti koristiš taj kriterijum.

Krkar je samo budala (a i pi*da)

a za višnje, to ćemo neki drugi put detaljnije, za sad samo da cena ne zavisi previše od kvaliteta, a nema efikasnog naćina da se apsolutno spreči pucanje plodova ako su vremenski uslovi pogodni za to.
narcis narcis 21:57 19.06.2016

Re: Невероватно!

Ne mislim.

huči zajebi , bilo je i na teveju blamaža ove vrste samo ne moguda se setim koji je oficir u pitanju, al me brajović podseti da sam video tako nešto na teveju onijeh slavnih dana
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:13 19.06.2016

Re: Невероватно!

bilo je i na teveju


A to je baš važan podatak koji treba da bude istaknut?
Pogledaj kontekst u kom je to rečeno.
Govori se o položaju Srba u Hrvatskoj, pre, za vreme rata i sada, i na sve to Braja kaže, a srspki oficir?
Pa ebo te srpski oficir, kakve sad on veze ima.
A ti kažeš, bilo na teveu.
Dobro ako je bilo.
narcis narcis 22:41 19.06.2016

Re: Невероватно!

Pogledaj kontekst u kom je to rečeno.

priznajem to sam izgubio iz vida
predatortz predatortz 09:34 20.06.2016

Re: Невероватно!


Misliš da sam nešto izmislio?
Za Smiljanića mi je pričao jedna od onih koji je bio tamo, danas pukovnik u penziji. Kaže da je hteo da pukne od muke kad su se tako ophodili prema vucibatinama. 'Ajde-de, Šešelj je bio nekakv poltičar i tad, ali Arkan -- ovejani zločinas i ljudsko smeće.



Što?
Pa oficiri JNA su naučeni da baš pred takvim stoje mirno.
Takav im bio vrhovni komandant, takvi im bili generali iz rata izašli.
To je samo nastavak tradicije.
tsunade tsunade 15:21 21.06.2016

Re: Невероватно!

И ја препознам у њему мржњу -- ми смо "имућни", "странци" из Београда", недомаћи. И кажем жени -- Погледај га добро: сад да се зарати, он би нас први клао.


pa uglavnom je ta mržnja proizvod neke interakcije, bar su mi takva iskustva. treba znati pristupiti čoveku na način koji blokira resentimente. i to je velika veština.

nisam nikad osetila tu "klasnu" mržnju ali jeste mi jednom, u sarajevu na nekom seminaru, bilo neprijatno preko svake mere. radnja se dešavala pet, šest godina posle rata... prosto je na tom skupu to zračenje bilo u vazduhu i bilo je nekako kao laserom usmereno prema meni jer sam jedina dolazila iz srbije. kapiram da se tako oseća prase u teheranu... jedva sam čekala da spakujem pinklice i palim ćiku.
emsiemsi emsiemsi 15:32 21.06.2016

Re: Невероватно!

tsunade
И ја препознам у њему мржњу -- ми смо "имућни", "странци" из Београда", недомаћи. И кажем жени -- Погледај га добро: сад да се зарати, он би нас први клао.


pa uglavnom je ta mržnja proizvod neke interakcije, bar su mi takva iskustva. treba znati pristupiti čoveku na način koji blokira resentimente. i to je velika veština.

nisam nikad osetila tu "klasnu" mržnju ali jeste mi jednom, u sarajevu na nekom seminaru, bilo neprijatno preko svake mere. radnja se dešavala pet, šest godina posle rata... prosto je na tom skupu to zračenje bilo u vazduhu i bilo je nekako kao laserom usmereno prema meni jer sam jedina dolazila iz srbije. kapiram da se tako oseća prase u teheranu... jedva sam čekala da spakujem pinklice i palim ćiku.

Да ли ти је та мука у Сарајеву (макар) била плаћена - или си се мучила рекреативно, о свом трошку ?!
tsunade tsunade 16:15 21.06.2016

Re: Невероватно!

Да ли ти је та мука у Сарајеву (макар) била плаћена - или си се мучила рекреативно, о свом трошку ?!


rekreativno moj emsi... mislim bilo mi je plaćeno u okviru redovnih prihoda ali nikakav bonus za pretrpljenu bol i strah... ako na to misliš.
emsiemsi emsiemsi 16:26 21.06.2016

Re: Невероватно!

tsunade
Да ли ти је та мука у Сарајеву (макар) била плаћена - или си се мучила рекреативно, о свом трошку ?!


rekreativno moj emsi... mislim bilo mi je plaćeno u okviru redovnih prihoda ali nikakav bonus za pretrpljenu bol i strah... ako na to misliš.

Ма, главно да је плаћено - истина, некада (и) мало боли.
muaddib92 muaddib92 17:33 16.06.2016

Имали и ми..

.. Кардеља, виц је био у смислу шта да се ради крави па да повећа количину млека. Радили по његовом налогу ово, оно, крава цркла а он: Јебига, а имао сам још онолико идеја..
Наравски, његов прави експеримент као идеолога самоуправљања је успео на Србима, a Словенци су још тада онако испотиха говорили како друг Кардељ није за њих креирао самоуправљање.

princi princi 17:41 16.06.2016

Re: Имали и ми..

Кардеља, виц је био у смислу шта да се ради крави па да повећа количину млека. Радили по његовом налогу ово, оно, крава цркла а он: Јебига, а имао сам још онолико идеја..

Da, da, ima i onaj kad je Tito išao u lov na fazane. I sad krene cela svita, krenuo Vođa u zabavu. Krene Tile sa lovom, opali jednom, ništa. Opali drugi put, ništa. Treći, četvrti. Ništa. Tek iza čuješ glas, pomalo rakijski, Milke Planinc: Nevjerojatno... mrtvi, a lete.
blogov_kolac blogov_kolac 00:15 17.06.2016

Re: Имали и ми..

princi
Кардеља, виц је био у смислу шта да се ради крави па да повећа количину млека. Радили по његовом налогу ово, оно, крава цркла а он: Јебига, а имао сам још онолико идеја..

Da, da, ima i onaj kad je Tito išao u lov na fazane. I sad krene cela svita, krenuo Vođa u zabavu. Krene Tile sa lovom, opali jednom, ništa. Opali drugi put, ništa. Treći, četvrti. Ništa. Tek iza čuješ glas, pomalo rakijski, Milke Planinc: Nevjerojatno... mrtvi, a lete.
Ovo je jedan od najcuvenijih SFRJ politickih viceva, a u originalnoj verziji u lovu su bili Stane Dolanc i Tito, pa je cuvenu repliku izgovorio Dolanc. Anegdota je dozivela svoju drugu mladost par godina posle Titove smrti zahvaljujuci jednoj od najboljih angazovanih ploca i pesama ex-YU rocka "Kad fazani lete" (ceo album je dobio ime po toj pesmi) od Azre jer je Dzoni Stulic ocigledno smatrao da taj vic najbolje sublimira duhovnu klimu u periodu neposredno nakon Brozove smrti.

Zanimljivo da je ljigavac koji ga je svojom pojavom neposredno inspirisiao da iskoristi repliku iz ovog vica kao metaforu jednog nadolazeceg vremena (verovatno je anegdotu bio cuo od cerke visokog komunistickog funkcionera Borisa Bakarica dok je bio u vezi sa njom) bio niko drugi do tada popularni i cenjeni avangardni mladi pozorisni reditelj Ljubisa Ristic - i tek deceniju ipo kasnije kada je doticni Ljubisa pokazao svoje pravo (intelektualno, politicko, kvaziideolosko) lice preuzimanjem funkcije genseka i maskote ozloglasenog paradrzavnog pokreta i projekta JUL, pokazalo se ne samo da je Stulic tekstom pesme pogodio sustinu, nego je vizionarski u jednom Ljushi Risticu dok je ovaj cvrsto nosio masku nezavisnog i angazovanog levicara i intelektualca, prepoznao paradigmu ovdasnje intelektualne trulezi koja je bila prezadovoljna svojim nepostojecim vrlinama a potpuno nesvesna razmera svojih opasnih mana, da je prosto prizivala neku nesrecu i katastrofu. (Eh kad bi samo mogli da konstatujemo da je te stihove i ostru kritiku ovdasnje nabedjene kvazielite ove 2016 konacno pregazilo vreme)

Oni koji prate opus Azre a ne znaju za ovu vickastu pozadinu znacenja "mrtvih fazana", verovatno su lomili glavu zasto onako genijalan tekst pesme ima tako banalan/besmislen refren i naslov, po kojem je cak i nazvana cela ploca.

...moj boze koliko demagogije sustavno poredane u artiljerijske salve
koliko poredjanih misli iza kojih ne stoji nista osim
mrznje
sujete
vlasti
i koliko pokvarenosti treba da se izlije pred nase noge
i kako je do neprepoznavanja dovedena sustina prevare
i rijeka nije bila rijeka u samom pocetku
i nije nuzno da ne bude ponornica do kraja
sto se dogadja kad mrtvi fazani lete iznad nasih glava
kad mrtvi fazani lete a ni jedan ne pada...
princi princi 00:46 17.06.2016

Re: Имали и ми..

verovatno su lomili glavu zasto onako genijalan tekst pesme ima tako banalan/besmislen refren i naslov, po kojem je cak i nazvana cela ploca.

Samo da kažem da sam fazon čuo još davne 1979. (i tada se prepričavao kao vic sa bradom), znači dosta pre izdavanja albuma.
princi princi 00:49 17.06.2016

Re: Имали и ми..

Inače, čitava SFRJ je 80-ih, posle Titove smrti, imala status fazana koji leti iako mrtav. To smo svi jako dobro osetili 90-ih. Tada mi je često padala na pamet ta Džonijeva pesma, mislim da sam u nekom davnom komentaru već rekao.
tyson tyson 15:54 17.06.2016

Re: Имали и ми..

Zanimljivo da je ljigavac koji ga je svojom pojavom neposredno inspirisiao da iskoristi repliku iz ovog vica kao metaforu jednog nadolazeceg vremena (verovatno je anegdotu bio cuo od cerke visokog komunistickog funkcionera Borisa Bakarica dok je bio u vezi sa njom) bio niko drugi do tada popularni i cenjeni avangardni mladi pozorisni reditelj Ljubisa Ristic - i tek deceniju ipo kasnije kada je doticni Ljubisa pokazao svoje pravo (intelektualno, politicko, kvaziideolosko) lice preuzimanjem funkcije genseka i maskote ozloglasenog paradrzavnog pokreta i projekta JUL, pokazalo se ne samo da je Stulic tekstom pesme pogodio sustinu, nego je vizionarski u jednom Ljushi Risticu dok je ovaj cvrsto nosio masku nezavisnog i angazovanog levicara i intelektualca, prepoznao paradigmu ovdasnje intelektualne trulezi koja je bila prezadovoljna svojim nepostojecim vrlinama a potpuno nesvesna razmera svojih opasnih mana, da je prosto prizivala neku nesrecu i katastrofu. (Eh kad bi samo mogli da konstatujemo da je te stihove i ostru kritiku ovdasnje nabedjene kvazielite ove 2016 konacno pregazilo vreme)

Teofile, ti li si?

Samo jedan živi čovek, koji piše na srpskom jeziku, u stanju je da ispiše ovoliku rečenicu a pri tom očekuje da će ga čitaoci ispratiti do kraja.



krkar krkar 22:28 17.06.2016

Re: Имали и ми..

Zanimljivo da je ljigavac koji ga je svojom pojavom neposredno inspirisiao da iskoristi repliku iz ovog vica kao metaforu jednog nadolazeceg vremena (verovatno je anegdotu bio cuo od cerke visokog komunistickog funkcionera Borisa Bakarica dok je bio u vezi sa njom) bio niko drugi do tada popularni i cenjeni avangardni mladi pozorisni reditelj Ljubisa Ristic - i tek deceniju ipo kasnije kada je doticni Ljubisa pokazao svoje pravo (intelektualno, politicko, kvaziideolosko) lice preuzimanjem funkcije genseka i maskote ozloglasenog paradrzavnog pokreta i projekta JUL, pokazalo se ne samo da je Stulic tekstom pesme pogodio sustinu, nego je vizionarski u jednom Ljushi Risticu dok je ovaj cvrsto nosio masku nezavisnog i angazovanog levicara i intelektualca, prepoznao paradigmu ovdasnje intelektualne trulezi koja je bila prezadovoljna svojim nepostojecim vrlinama a potpuno nesvesna razmera svojih opasnih mana, da je prosto prizivala neku nesrecu i katastrofu. (Eh kad bi samo mogli da konstatujemo da je te stihove i ostru kritiku ovdasnje nabedjene kvazielite ove 2016 konacno pregazilo vreme)


Kako ti sereš!!!

1. Bakarić se zvao Vladimir.

2. Boris je bio Bakrač, dugogodišnji član Međunarodnog olimpijskog komiteta (MOK) i on ni sa pričom a ni sa režimom neke preterane veze nema.

3. Ljuša se zabavljao sa Dunjom Blažević, kćerkom Jakova Blaževića (hrvatska varijanta Miloša Minića iz 1945.). Dunja je kasnije bila direktorka programa Studentskog kulturnog centra (SKC) i promovisala celokupnu srbijansku avangardu, od muzičke preko likovne (EKV, VIA Talas, Rambo Amadeus, ARA, Dragan Papić-Paps itd) pa čak i oktroisanu avangardu kao što su bili Idoli.

Nemoj da lupetaš o stvarima o kojima si načuo od starijih. Nisi ti toliko pametan da sve to zapamtiš i staviš u kontekst, pobrkaju ti se loptice. Diletanti su i kupleraje uništili!

P.S.
Dunja je bila genijalna žena a Ljuša je pravio sjajne predstave. Sjajne. Šteta što je kasnije politički prolupao.

Ali ako sam blizu da ikome oprostom politički angažman zbog umetničkog to je Ljuša!
maksa83 maksa83 22:38 17.06.2016

Re: Имали и ми..

Dunja je bila genijalna žena a Ljuša je pravio sjajne predstave. Sjajne. Šteta što je kasnije politički prolupao.

Drugi Ristić koji ima ogromne zasluge za medijsku promociju rnr-a je Jovan Ristić Rica, koji je kasnije takođe prolupao i bio neki faktor u Mirinom JUL-u.
narcis narcis 23:11 17.06.2016

Re: Имали и ми..

maksa83
Dunja je bila genijalna žena a Ljuša je pravio sjajne predstave. Sjajne. Šteta što je kasnije politički prolupao.

Drugi Ristić koji ima ogromne zasluge za medijsku promociju rnr-a je Jovan Ristić Rica, koji je kasnije takođe prolupao i bio neki faktor u Mirinom JUL-u.

u normalnim društvima avangarda vuče zemlju napred u srbiji ti isti i r'n'r su utepali napredak svoje zemlje.
pa ti vidi
( ni bugari nas ne bi gore zajebali, nemaju oni tu visprenost)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana