Budućnost| Ekologija| Kultura| Ljubav| Moj grad

Trip u Dalmaciji - de(kon)strukcija fašizma

Srđan Fuchs RSS / 06.07.2016. u 10:51

Prema Hrvatskoj nisam nimalo ravnodušan nikada bio: otac mi je Slavonac rodom, a mi smo, kao dica, odrastali na otoku Hvaru, budući da je tata radio za Minel Kotlogradnju, pa budući da su oni podigli strojeve u splitskoj toplani 1970-ih, on se tamo skompao s frendovima inženjerima koje smo svi, ovako jednoznačno i familijarno bezrezervno zavoleli, pa smo mi odlazili kod njih na more leti, a oni bi nam uzvraćali posete zimi, u velikoj Prestonici nekadašnje nam države. Sve to, nažalost, jedno višedecenijsko druženje, prekinuo je rat. Mi smo izgubili vezu s njima, oni sa nama, telefonske veze nisu radile, pisma nisu odlazila, i nesretna Juga se rastočila ka' Leut u olujnome moru...


 

... Split, jurnjave po njegovim kamenim pločnicama, gubljenje u tajnovitim prolazima Dioklecijanove Palače, tako, za mene su prešle u domen sna, više puta sam sanjao Split, njegove ulice, trgove, trajekte... sanjao bih, godinama, kako ulazim u neki kameni prolaz u Splitu a izlazim u Jerusalimu... i prethodne decenije života, ljubav prema Dalmaciji nije zahladnela, naprotiv, Galileja, pa i sam Jerusalim zimi, kada padnu kiše i zamiriše rastinje, podsećaju pejsažno nekako na Dalmaciju.  Tako sam odlučio, pošto je preteklo kinte ove sezone, hvala Bogu,  da sednem u avion za Split, i povedem svoju malenu škvadricu u Dalmaciju, za mene i suprugu prvi put posle 26 godina a za mališane prvi put u životu. Kada ja tamo, a ono međutim, kako je glasio, čini mi se, jedan grafit na Slaviji, pored kojeg sam godinama prolazio, Dalmacija je bila tamo, ali ujedno je u njoj bila prisutna jedna turobna, surova sen, koju ja nisam poznavao u detinjstvu.

IMG_20160620_181557.jpg 

 

Iz bezdana mraka, pobjedi svjetlo

Ljubav rasprši nadute ohola srca

Silne pokida s prijestolja

Visoko podiže neznatne 

Ljubav sve podnosi, sve vjeruje

Svemu se nada, ne traži svoje

Prašta zlo i raduje se istini 

A duše hrvatskih pravednika su u ruci Božjoj

Jer su za svoje muke zadobili dobra velika 

Udruga hrvatskih domobrana, 2015.

Ovo me je sačekalo kada sam, posle 26 godina, aterirao na dalmatinsko tlo. Ono što me je iziritiralo (hej da, "kad ja tamo, a ono međutim" je stajalo na uglu Takovske i Lole Ribara, na stanici trole kada zavrne iz Lole Ribara, na onom semaforu gde je uvek bila beznadežna gužva,  hvala Učo! ;) ), nije toliko potreba da se stavi reč "domobrani", iako svi vrlo dobro znaju kakve asocijacije ta reč može izazvati, već ova bezobrazna upotreba teksta Svetog Pisma u etnofiletističkoj mutaciji. Naime, tekst je kompilacija molitve Zaharijine, oca Jovana Krstitelja, u momentu kada se oslobodio od šoka onemelosti po rađanju poslednjeg biblijskog proroka i tekst upućuje direktno Bogu (Lukino Jevanđelje), a drugi deo je Pavlova "Himna Ljuibavi", upućena, u suštini, čovekovoj sposobnosti da do maksimuma razvije svoje duhovne kapacitete i živi u slavi, što je, prema ovom Rimljaninu i jerusalimskom rabinu, i vrh dometa i zamisli o čoveku. Svakako, da čovek služi etnofiletizmu sigurno nisu imali na umu ni Luka ni Pavle, kada su zabeležili ove stihove...

No, kako kaže moj drug, barba Mladen iz The Beet Fleeta, "ko je bez grijeha nek' baci kamen prvi."

Tako je ovaj tamni zloduh neofašizma počeo da nas prati  od prvog do poslednjeg trena boravka u Dalmaciji. U suštini, nismo imali nikakav konkretan problem, ali hrvatski problem sa srpskom kulturom je bio upadljiv, tako da smo pričali uglavnom tihim glasom, da ne bismo previše privlačili pažnju. Donekle. Najveći šou program je kada su mi i sin i ćerka, počeli da cepaju po Бре! i da ga ubacuju u svaku rečenicu, i gde treba i gde ne treba. Da stvar bude gora, oni kod kuće to ne rade, to su fina novosadska deca, žena i ja upotrebljavamo Бре!  jedino kada se dokačimo nešto žestoko, ali to je retko, tako da je dečje upotrebljavanje bilo u najmanju ruku čudesno. Tako bi se sin bacakao u vodu s pokličem, "ajmo bre, šabani", a ćera je pogrešno pevala Patrik Zvezdinu hajde, svi na noge, kao ajde, bre, na noge,  tako da bi se iluzija da nismo Srbi razvejavala otprilike posle nekih 1 sekundu nakon što bi čovek primetio moju škvadru. Bilo je surovih, zaista, likova. Bilo je likova sa tragovima zločina na sebi, i to onog najcrnjeg, čovikoumorstva.  Žena i ja smo skontali da su lica ljudi u tom kraju, uopšte uzev, gruba, i da su takva i bez ekstremnokatoličke i ekspanzionističke ideologije oličene u neoustaštvu. Srećom, izvlačilo bi nas to što je ćera šetala neke gilje, Grubinke, u crvenobelim bojama, koje smo žena i ja slučajno pazarili u Novom Sadu ne pomišljajući da će nam se uklopiti u ambijent mora, a pošto je tamo bio Dan Državnosti, svi su bili u crvenobelim tonovima, tako da, kada bi i čuli našu nepogrešivu ekavštinu, s pogledom na njene gilje bi razvejavali sumnju da su to "ćetnićka" deca.

Sada, pošto sam ja ovde, tehnički govoreći, bez greha - objasniću u par rečenica kako je došlo do toga da budem bez greha - želeo bih da bacim par kamenja na hrvatski neofašistički sistem.

 

 

Bez greha sam jer sam se pokajao za ratne zločine - i to ne površno, helsinškoodboraškošlihtalački, već ozbiljno, metapsihološki. Pa, ljudi moji, je li to moguče? Je, moguče je. Kako sam se pokajao, kada nisam ni učestvovao u ratu, o čemu govoriš to, o sumašedši Srđanine?!

 
Lepo, budući da sam još od naših prvih propalih demonstracija, 9.3.1991., kada nismo uspeli skinuti našeg ličnog, kućnog crvenocrnog fašistu, počeo razmišljati i o drugim aspektima egzistencije, odnosno da li je ovo što smo živeli, surovi i besmisleni građanski rat, odnosno domovinski rat za Hrvatsku - jedina mogućna egzistencija, počeo sam se baviti i malo dubljim pitanjima. Tako sam došao i do koncepcije sveobuhvatnog čovekovog pokajanja pred tvorevinom, za to što smo je, mi ljudi, uništili: uništili nebrojene ljudske sudbine, živote, psihe razorili, imovinu, prirodu samu, i umesto pečata stvaraoca stavili na tu tvorevinu pečat uništenja. Okidač je bila jedna knjiga sa prizorima opsade Sarajeva, fotografije, bez ikakvog komentara osude ove ili one strane, već samo prizori patnje svakodnevnog, običnog čoveka. To me je protreslo fundamentalno, ali i ostavilo u spokoju spram i nad sudbinom tragično razorene Juge, bez osećaja krivnje više, već sa čuvstvom saosećanja, samilosti i dubokog mira spram svega, minimalno ljudskog, što bi se iz ruina jugoslovenske olupine moglo evenutalno pojaviti.
 
Sada Vama govorim, poštovana gospođo Kolinda, znate da možete proveriti autentičnost mojih navoda i iskrenost mojih namera te apsolutnu posvećenost maksimalnoj sigurnosti poverenih mi hrvatskih državljana u posetama Državi Izraelu, okretanjem dva telefonska broja Vaših ministara, da li je to gospodin Pjer, ili gospodin Peđa, koji su bili sa mnom u bliskom dodiru, kroz posete i službu u Izraelu; a i, države i sredine su nam male, pa i nije tu tako teško dopreti do ljudi koji odlično poznaju prilike, i nije tako teško proanalizarati stvarne uzroke problema, ako to zaista želimo.
 
Dakle, znamo da iza etničke ksenofobije u Hrvatskoj stoje državni (ili, nazovimo ih i paradržavni) elementi, te Katolička Crkva u Hrvatskoj. Za distribuciju neofašističkih, srbofobnih sentimenata u Hrvatskoj odgovornost je, sa jedne strane, na delu franjevačkog i jezuitskog svećenstva i redovništva. S druge strane, veća je odgovornost na Vašoj kancelariji lično, jer svako malo kada nešto ne zaštima u hrvatskom gospodarstvu, vi nađete nekakav srbofobni element da, kroz kontrolu medijima, preusmerite pažnju sa vaših realnih problema na iluzorni problem sa rastućim "velikosrpskim i ćetnićkim pretnjama", odnosno kako je to SOA formulirala nedavno. Dakle, nisu vam najveći problem huligani i rastući neonacizam za čiji uzgoj ste sami odgovorni: Šimunić koji je za dom spreman na Maksimiru a masa navijača istovjetno u Osijeku, pokraj živih Oreškovića, Šustara i Hasanbegovića, na "prijateljskoj" tekmi protiv Izraela, naci križ na Poljudu protiv Talijana, i divljanje huligana u Francuskoj usled kojeg ste umalo ostali izbačeni uprkos fantastičnom nastupu Vatrenih, i to sve uglavnom Torcide iz Dubrovnika, Splita, Šibenika, Rijeke, Osijeka i Vinkovaca, dakle dalmoški uticaj - zlo moje, svuda prođi no mi ča dođi; već dva i pol Srbina koliko ih živi u Hrvatskoj, ekavica i ćirilica, su si naprasito odlučili povećati svoje velikosrpsko-ćetnićke aktivnosti na tlu države čija ste šefica?! Smešno. Tragikomično. 
 
Da se vratim nama, Narodu, radničkoj klasi, u narodu smo sreli jednu duboku čežnju. Ljudi u Dalmaciji ne žive najsjajnije.  Nailazili smo gotovo na dirljivu osećajnost starih Dalmatinaca. Juga je rasturena, no mi ne moramo više hraniti zloduhe prošlosti i krvoločnu vulgarnost, zar ne? Zar nismo dužni našim mališanima ostaviti, na bazi kakvih-takvih ostvarenih suverenosti, mirniji, bezbrižniji svit?
 
 
 
 
 
 


Komentari (17)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 16:45 07.07.2016

Шта рећи !

Лепо је то што ти пишеш то што пишеш.
На жалост, џаба говора.
Усташки сентимент је сувише дубоко (тамо) - и то не може да се искорени.
На срећу, када протерају и та два Србина које помињеш, то ће у потпуности постати њихов проблем.
Камо среће да Срби нису никада ништа имали са њима.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:11 07.07.2016

Ne znam, videcemo

хвала на похвали, друже, али, види, не слажем се да су ствари за демократију изгубљене у Далмацији. ствари никада нису изгубљене, често реалност може да се промени ако постоји политичка воља за променом. оно што је добро, то је да је ХДЗ прошлост. људи су кивни на њих, а кивни су и на Цркву, јер црквени персонал живи као бубрег у лоју, док народ животари. кажу ми мештани у Далмацији да су људи ишли више у цркву под комунизмом, и да неће њих покварени фратри учити шта је црква. моји другари, углавном практикујући католици, развијају свој засебни идентитет, посткомунистички, и нису фашисти. друго нешто, и у анархо-круговима влада једно опште незадовољство државним лоповлуком. ми имамо и саговорнике и симпатизере тамо. постоје начини да се очувају витални српски интереси а да се не угрожава хрватски државни интегритет (што они сами, посебно ХДЗ, раде много успешније него најцрњи српски ривали у скоријој повести).
vcucko vcucko 22:30 07.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

Srđan Fuchs
хвала на похвали, друже, али, види, не слажем се да су ствари за демократију изгубљене у Далмацији. ствари никада нису изгубљене, често реалност може да се промени ако постоји политичка воља за променом. оно што је добро, то је да је ХДЗ прошлост. људи су кивни на њих, а кивни су и на Цркву, јер црквени персонал живи као бубрег у лоју, док народ животари. кажу ми мештани у Далмацији да су људи ишли више у цркву под комунизмом, и да неће њих покварени фратри учити шта је црква. моји другари, углавном практикујући католици, развијају свој засебни идентитет, посткомунистички, и нису фашисти. друго нешто, и у анархо-круговима влада једно опште незадовољство државним лоповлуком. ми имамо и саговорнике и симпатизере тамо. постоје начини да се очувају витални српски интереси а да се не угрожава хрватски државни интегритет (што они сами, посебно ХДЗ, раде много успешније него најцрњи српски ривали у скоријој повести).

Vidi, malo je komplikovano, u isto vreme i jednostavno.

Oduvek se smatralo: Dalmatinac je onaj koji sa prozora vidi more, ostalo su vlaji. A konfiguracija terena je takva da je često u pitanju sto-dvesto metara. Ta prava, recimo ribarska Dalmacija je za onog rata bila većinski partizanska. Sem Dubrovnika, ali to je već druga priča (o klimavom identitetu, ali nije tema). To su fakti. Pa su sad u poziciji da dokazuju da nisu crveni tovari, orjunaši i štatijaznam. Pa su žešće ustaše od vlaja iz neke Mrduše Donje.

I iskreno ne znam kakvi su to srpski interesi u Zadru ili Šibeniku; ona što kažeš dva i po Srbina tamo? Ali dobro, možda ja ne vidim tu čuvenu širu sliku...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:53 07.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

vcucko


I iskreno ne znam kakvi su to srpski interesi u Zadru ili Šibeniku; ona što kažeš dva i po Srbina tamo? Ali dobro, možda ja ne vidim tu čuvenu širu sliku...


real estate, brale, real estate, once yours, always yours.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:03 07.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

oklen si ti ono, bracielle, bješe, RI? upoznao sam nedavno vrlo cool lika, iz naše, frankfurtske Dija Spore, Ријечанин с педигреом, znao se sa Đikijem. imućan lik, ostvaren, super smo komunicirali, kada odjedared, tutnu mi on knjigu Velimirovića u ruke, sa sve kompjuterski pojačanim očima - a znaš kako se meni ospe unutrašnja strana čela od Јохнну-ја... nemamo mi, suštinski, šta njih da sudimo, jer nam je sve isto, samo smo, možda, bili manje krvoločni, Velimirović-Stepinac, Nedić-Pavelić, Njofra-Cobe, mo'š povući apsolutno svugde paralele. međutim, kad ja tamo, a ono i dalje tovare ustašlukom, što kaže ovaj drugar, mladi Frankfurćanin, kao da je to nešto i dalje živo, Serđo... kada ustanu Dalmoši, Srbija treba da zna da to prihvati, tako da nije u pravu Emsi, defetističan je, unapred prihvata poraz.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:08 07.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

nemamo mi, suštinski, šta njih da sudimo, jer nam je sve isto, samo smo, možda, bili manje krvoločni


осим геноцида, то је смеће, ал' то ћемо да предамо Симон Визентал центру (у изградњи, у центру Јере). live long n prosper.
freehand freehand 23:51 07.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

Velimirović-Stepinac, Nedić-Pavelić, Njofra-Cobe, mo'š povući apsolutno svugde paralele.

Ubiće te to srbovanje i stalno navlačenje na našu stranu.
emsiemsi emsiemsi 05:08 08.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

Srđan Fuchs
oklen si ti ono, bracielle, bješe, RI? upoznao sam nedavno vrlo cool lika, iz naše, frankfurtske Dija Spore, Ријечанин с педигреом, znao se sa Đikijem. imućan lik, ostvaren, super smo komunicirali, kada odjedared, tutnu mi on knjigu Velimirovića u ruke, sa sve kompjuterski pojačanim očima - a znaš kako se meni ospe unutrašnja strana čela od Јохнну-ја... nemamo mi, suštinski, šta njih da sudimo, jer nam je sve isto, samo smo, možda, bili manje krvoločni, Velimirović-Stepinac, Nedić-Pavelić, Njofra-Cobe, mo'š povući apsolutno svugde paralele. međutim, kad ja tamo, a ono i dalje tovare ustašlukom, što kaže ovaj drugar, mladi Frankfurćanin, kao da je to nešto i dalje živo, Serđo... kada ustanu Dalmoši, Srbija treba da zna da to prihvati, tako da nije u pravu Emsi, defetističan je, unapred prihvata poraz.


Нисам дефетистичан !
Ја сам се (одавно) изјаснио --- преселити и та два преостала Србина у Србију. Сматрам да Србија чини злочин што их не позове да дођу својој кући - живети у неоУсташистану је злочин (према та два преостала, недоклана, непротерана Србина).
Хрватима (и свим њиховим регионалцима) све најбоље - али без мене. Нека живе свој живот, пљују по Србима као конфирмацији своје идентификације итд., али што даље од нас.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:48 08.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

freehand
Velimirović-Stepinac, Nedić-Pavelić, Njofra-Cobe, mo'š povući apsolutno svugde paralele.

Ubiće te to srbovanje i stalno navlačenje na našu stranu.


ne razumem šta si hteo da kažeš, niti vrstu pretnje koju si mi uputio.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:08 08.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

emsiemsi

Нисам дефетистичан !
Ја сам се (одавно) изјаснио --- преселити и та два преостала Србина у Србију. Сматрам да Србија чини злочин што их не позове да дођу својој кући - живети у неоУсташистану је злочин (према та два преостала, недоклана, непротерана Србина).
Хрватима (и свим њиховим регионалцима) све најбоље - али без мене. Нека живе свој живот, пљују по Србима као конфирмацији своје идентификације итд., али што даље од нас.


добро, разумем твоју потребу да се затвориш и повучеш у свој оклоп, уважава се на скупштини, г. Емси је гласао за потпуну евакуацију... упишите у записник да је Емси за евакуацију 186.633 људи.



иначе, најнепријатнији догађај нам је био када је тип, на путу од Ријеке до Задра, непрестано пиљио у нас, у децу па у мене. демонизован тотално, с некаквом наци-крстекањом истетовираном, изобличен, вероватно од допа. мржња се могла исјећ у зраку. онда је, срећом, нашао неку цицу, па се њој прикачио, а нас оставио на миру. ал' да је било непријатно, било је. сетио сам се оног - no animals, and/or blacks on a bus.
vcucko vcucko 10:22 08.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

Srđan Fuchs
emsiemsi

Нисам дефетистичан !
Ја сам се (одавно) изјаснио --- преселити и та два преостала Србина у Србију. Сматрам да Србија чини злочин што их не позове да дођу својој кући - живети у неоУсташистану је злочин (према та два преостала, недоклана, непротерана Србина).
Хрватима (и свим њиховим регионалцима) све најбоље - али без мене. Нека живе свој живот, пљују по Србима као конфирмацији своје идентификације итд., али што даље од нас.


добро, разумем твоју потребу да се затвориш и повучеш у свој оклоп, уважава се на скупштини, г. Емси је гласао за потпуну евакуацију... упишите у записник да је Емси за евакуацију 186.633 људи.

иначе, најнепријатнији догађај нам је био када је тип, на путу од Ријеке до Задра, непрестано пиљио у нас, у децу па у мене. демонизован тотално, с некаквом наци-крстекањом истетовираном, изобличен, вероватно од допа. мржња се могла исјећ у зраку. онда је, срећом, нашао неку цицу, па се њој прикачио, а нас оставио на миру. ал' да је било непријатно, било је. сетио сам се оног - no animals, and/or blacks on a bus.

Znaš šta je problem sa ovom mapom koju si okačio? Ni tada (91.) ni danas većina Srba nije živela u ovim posebno ofarbanim krajevima/opštinama. Živeli smo u većim gradovima (ZG, RI/PU, OS, SI, ST/ZD...) ili bar nekim manjim regionalnim centrima. U SAO su živele babe i đedovi sa boračkim penzijama. Jedini kakav-takav izuzetak je bio Knin, hebo nas Knin i kad sam dočekao da mi Knin bude prestonica

Da bi razumeo celu tu šizofrenu situaciju, moraš da je sagledaš iz više uglova, uglavnom totalno opozitnih:
- krećeš u rat koj je postavljen na teritorijalnom principu, znači iz osnova pogrešno (vidi ovo gore oko mape)
- to ti je jasno, ali ti je jasno i da ti nema druge
- ideš sa jedinim koji te hoće, a to je raspala vojska raspale zemlje
itd., da ne drvim opšte poznata mesta.
Pa vidi zašto smo podvojene ličnosti; u stvari utrojene, onako biblijski, uostalom u svakodnevnom govoru smo bili poznati kao trofazni

A ti što su ostali da osluškuju travu i grmlje, nekako mislim da je bolje da se bućnu u prvu ozbiljniju vodu ili jarak. Manje boli.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:49 08.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

uopšte nije ni trebalo da se ratuje, ali dobro, nismo bili demokratija a i lako je danas biti general. to je bilo jedino što su umeli, komunjarski, drnd, tras, strahovlada, zastraši, poruši. izmanipulisali su vas, razorili, i neko se gadno obogatio od te priče, dok vas je 320 soma nestalo odande. jebi ga.

čujem danas od meštana, kažu, bolje smo živeli sa pravoslavnima (ne smatraju vas Srbima, već pravoslavnim Dalmatincima), nego sa Bosancima danas (Hrvati iz Posavine i Hercegovine koji su naseljeni tu umesto vas). inače, kraj je razoren privredno, kada pogledaš, Mladić i Kninski korpus su radili isto Šibeniku i Zadru, što i nama NATO 1999. - uništavao privredni kapacitet. 'beš mi sve, kao naručeni su odradili posao za Globalizaciju (da l' namerno, da l' prosto glupošću?).

freehand freehand 13:55 08.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

ne razumem šta si hteo da kažeš,

Šta sam hteo da kažem? Hteo sam da kažem da Stepinca i Velimirovića a naročito Nedića i Pavelića nisu pooredili ni Paraga i Marko Perković, kamoli neko sa IQ većim od 3, poput Šeksa ili Đodana.
A vrsta pretnje koju pominješ - je nikakva. Ja sam bogobojažljiv čovek.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:33 08.07.2016

Re: Ne znam, videcemo

freehand

Šta sam hteo da kažem? Hteo sam da kažem da Stepinca i Velimirovića a naročito Nedića i Pavelića nisu pooredili ni Paraga i Marko Perković, kamoli neko sa IQ većim od 3, poput Šeksa ili Đodana.
A vrsta pretnje koju pominješ - je nikakva. Ja sam bogobojažljiv čovek.


ok, sada mi je jasnije šta si želeo da kažeš. kako god, jedino što nas deli od legalizacije Lojzeka je ličnost samog vladike rimskog. a, kao što si video nedavno, ni EP nije imao previše blama da pusti izložbu o njemu, u sred srede svoje galerije. izgleda da je i frensiz bogobojažljiv čovek, kao i ti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:11 09.07.2016

Re: Ne znam, videcemo



n1
U Vatikanu će u utorak, 12, jula, biti održan prvi sastanak mešovite komisije Srpske pravoslavne crkve i Katoličke crkve o ulozi hrvatskog kardinala Alojzija Stepinca u Drugom svetskom ratu, pišu "Večernje novosti".

U ime SPC u radu komisije učestvovaće zagrebački mitropolit Porfirije, mitropolit crnogorski Amfilohije, episkop slavonski Jovan, episkop bački Irinej i profesor Darko Tanasković.

Katoličku crkvu predstavljaće kardinal Josip Bozanić, a u komisiji su još i mostarski biskup Ratko Perić, požeški biskup Antun Škovičević, te istoričari Mario Jarek i Jure Krišto.

Za sada se ne zna šta će biti na dnevnom redu dvodnevnog susreta, ali je potvrđeno da će u Rim da doputuju visoki predstavnici dve crkve.

List navodi da se očekuje da na prvom sastanku u Vatikanu neće biti rasprave, već da će poslužiti da se pokaže dobra volja za rad te komisije.

Izvori iz dve crkve potvrđuju da postoji dobra volja da posao komisije bude obavljen na najbolji mogući način.

"Novosti" saznaju da obe strane pripremaju bogatu dokumentaciju da se rasvetli kontroverzni lik Stepinca. Među novootkrivenim dokumentima je onaj koji je Gestapo slao Berlinu, a iz kojeg se vidi nemački stav o hrvatskom kardinalu.

Komisija je formirana na inicijativu pape Franje, koji nije želio da proglasi Stepinca za sveca, dok se ne raščiste istorijske nedoumice, na koje mu je ukazao vrh SPC.

Papa je odabrao francuskog sveštenika Bernarda Ardira da koordiniše radom komisije, za koju se ne može proceniti koliko dugo će raditi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:28 08.07.2016

da, još nešto čime se nisam bavio u tekstu

reklama za HEP, hrvatsku elektroprivredu, superagresivni naboj:



sliku spota nisam našao, ali slika je smrz od likova izobličenih hejtom i pretnjom


a ovo je oriđinale, splitska, nekadašnja, opuštena, ni nalik današnjoj reinterpretaciji:


Черевићан Черевићан 17:57 08.07.2016

umalo



za nedorek i mnogo je malo
da bi potom moglo da se slavi
gubitnishtvo je na obe strane
Jadran plavi,secanjem,u glavi

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana