Društvo| Na današnji dan| Planeta

печально землетрясение в италии сегодня

Srđan Fuchs RSS / 25.08.2016. u 10:09


Komentari (47)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kosta.babic kosta.babic 10:47 25.08.2016

печально землетрясение в италии сегодня

Moje, takođe duboko saučešće porodicama stradalih kao prijateljskom Italijanskom narodu.
nsarski nsarski 12:11 25.08.2016

Re: печально землетрясение в италии сегодня

Moje, takođe duboko saučešće porodicama stradalih kao prijateljskom Italijanskom narodu.


I moje. Ovo je strasno. My heart goes to them.

Medjutim, po kojoj geografiji su nam oni "komsije"? Oni su narod koji ja veoma postujem i dragi su mi, ali nama, ovde u Srbiji, komsije nisu (nazalost). Osim ako ne mislis da su nam blizu mereno planetarnim rastojanjima.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:31 25.08.2016

Re: печально землетрясение в италии сегодня

а ћуј, у Истри осећам се као код куће. а имам и пар другара, млетачких Срба, а и Фелини и Торнаторе су ми ћаћа, Де Ниро и Ла Пачино су ми браћа, имам доброг другара са студија, Франческа Волтађија, Римљанина рођеног, те и планетарно узев.
narcis narcis 16:16 25.08.2016

Re: печально землетрясение в италии сегодня

nsarski
Moje, takođe duboko saučešće porodicama stradalih kao prijateljskom Italijanskom narodu.


I moje. Ovo je strasno. My heart goes to them.

Medjutim, po kojoj geografiji su nam oni "komsije"? Oni su narod koji ja veoma postujem i dragi su mi, ali nama, ovde u Srbiji, komsije nisu (nazalost). Osim ako ne mislis da su nam blizu mereno planetarnim rastojanjima.

i kod komšija u Majnmaru isto takodže zemljotres
a_jovicic a_jovicic 00:56 26.08.2016

Re: печально землетрясение в италии сегодня

nsarski
Moje, takođe duboko saučešće porodicama stradalih kao prijateljskom Italijanskom narodu.

Medjutim, po kojoj geografiji su nam oni "komsije"? Oni su narod koji ja veoma postujem i dragi su mi, ali nama, ovde u Srbiji, komsije nisu (nazalost). Osim ako ne mislis da su nam blizu mereno planetarnim rastojanjima.

Komšije, komšije ... Kad je "onomad" (pre cca 37000 godina) bila erupcija supervulkana Campi Flegrei (koji je odmah tu kod Vezuva) ... pepeo je očas posla stigao do nas.



Ne mora da se deli plot sa nekim da bi ti bio komšija

(a ovako je i bolje ... mi se očas posla oko "medje" posvadjamo sa komšijama koji isti jezik kao i mi govore)
angie01 angie01 10:01 26.08.2016

Re: печально землетрясение в италии сегодня

Komšije, komšije

Ne mora da se deli plot sa nekim da bi ti bio komšija

(a ovako je i bolje ... mi se očas posla oko "medje" posvadjamo sa komšijama koji isti jezik kao i mi govore)


jadni ljudi,...saucesce porodicama.
Atomski mrav Atomski mrav 11:13 26.08.2016

Re: печально землетрясение в италии сегодня

Oni su narod koji ja veoma postujem i dragi su mi, ali nama, ovde u Srbiji, komsije nisu (nazalost).


U mom selu nismo zvali komšijama samo one s kojima "delimo tarabu". Ta "epsilon okolina" je ipak malo šira...
princi princi 13:15 25.08.2016

Strašno.

Juče su u jednom trenutku javili 150-oro mrtvih. Devastacija u slici i reči.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:38 25.08.2016

Re: Strašno.

какав је то рифт у том делу земље, да ли је европско-афричка тектонска раван, мислио сам да је она јужније?
princi princi 13:59 25.08.2016

Re: Strašno.

Zajebane su te stene, ta energija se prikuplja i oslobađa na sve strane. Neke stene su neke su mekše, duktilnije od drugih, disipiraju kroz plastično tečenje, druge, opet, krtije, nagomilaju tu elastičnu energiju koja se oslobodi najčešće kroz proklizavanje. Krajnji rezultat je, međutim, uvek nepredvidljiv. Meni je fascinantan taj kameni zvonik na slikama, ako si pogledao. Ostao (dobro, zvono je otpalo) iako su sve zgrade (očigledno, skorije izgrađene) okolo popadale.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:13 25.08.2016

Re: Strašno.

princi
Zajebane su te stene, ta energija se prikuplja i oslobađa na sve strane. Neke stene su neke su mekše, duktilnije od drugih, disipiraju kroz plastično tečenje, druge, opet, krtije, nagomilaju tu elastičnu energiju koja se oslobodi najčešće kroz proklizavanje. Krajnji rezultat je, međutim, uvek nepredvidljiv. Meni je fascinantan taj kameni zvonik na slikama, ako si pogledao. Ostao (dobro, zvono je otpalo) iako su sve zgrade (očigledno, skorije izgrađene) okolo popadale.


jesam, jesam, video sam zvonik, pregledao sam slike. neverovatno. meni je ta geologija, da daš ljudima kad počnu da se lože da su nešto krupno nekoliko fieldtrips sa nekim ozibljnim profanom - ja sam imao jednog takvog, prof. Moti Zik - izgledao je kao neki čika partizan iz ranosocijalističke ere i stalno je putovao u Dalmaciju i Sloveniju jer se oduševljavao presekom geološki bitnih pojava koje je mogao da nađe tamo; da se malo primire pred veličinom i silinom Zemlje. ako ja razumem to, te stene pokrivaju jednu užarenu masu, koja je sobom nosilac stravične energije. ta energija se oslobađa i ide naviše, kroz kamen različitog sastava?
Jukie Jukie 15:28 25.08.2016

Re: Strašno.

Tamo ima vulkana (npr. Vezuv) a pre erupcije uvek ima zemljotresa. Možda sledi erupcija
princi princi 16:30 25.08.2016

Re: Strašno.

Da, vidiš, ovi šašavi geolozi našli da sada Evropa tone ispod Afrike delom, da je to formiralo novu subdukcionu zonu i to sad povećava rizik od zemljotresa u zapadnom Mediteranu. Biće posla...
narcis narcis 16:39 25.08.2016

Re: Strašno.

princi
Da, vidiš, ovi šašavi geolozi našli da sada Evropa tone ispod Afrike delom, da je to formiralo novu subdukcionu zonu i to sad povećava rizik od zemljotresa u zapadnom Mediteranu. Biće posla...

ja sam oduvek mislio da je tako, mislim da se afrička ploča penje na europejsku, od davnina
princi princi 16:43 25.08.2016

Re: Strašno.

Eto, sad (ili sg) imaš i dokaze!
narcis narcis 16:55 25.08.2016

Re: Strašno.

princi
Eto, sad (ili sg) imaš i dokaze!

pa nemam sem varljivog sećanja, izazvanog tvojim postom, stvarno mi to odmah izletelo, ono neke slike -simulacije kako se afrička ploča navlači preko evropske, no sećanje je varljiva valuta. mislim nije to bašnešto što me zaoluplja, pogledam i ako zapantim zapantim,uostalom kažu da niš leži na nekakva tri isušena jezera i da ne može da ga spiči jači zemljostres, tako da mi nije nikakva frka.
i još, onako ovlaš pogledao ovu italijansku kataklizmu i mislim, sve su to prastari objekti bez ikakvog antizemljotres zidanja tako da je i šteta zbog toga ogromna, plus ja sam čitao o 270 stradalih, što je , opet po sećanju, stvarno mnogo.
evo i to navire sećanje , onaj grad u brdima što je uništen onomad, mislim da su italijani na nekom zemljostres autobanu i da im stvarno prete katastrofe češće nego ostalima, recimo onaj u rumunjskoj, to sad pa nikad više za naših života a u italiji počesto bogami.
po sećanju
princi princi 17:07 25.08.2016

Re: Strašno.

Survival bias: ovo što danas vidimo je samo ono što je preživelo prethodna rokanja. Kao i oni engleski flying buttresses i tornjevi samo što su tamo umesto zemljotresenija, jaki vetrovi srušili gomilu tornjeva katedrala. Ko zna koliko je znanja i pametnih pokušaja tu ostalo sahranjeno.
narcis narcis 17:23 25.08.2016

Re: Strašno.

princi
Survival bias: ovo što danas vidimo je samo ono što je preživelo prethodna rokanja. Kao i oni engleski flying buttresses i tornjevi samo što su tamo umesto zemljotresenija, jaki vetrovi srušili gomilu tornjeva katedrala. Ko zna koliko je znanja i pametnih pokušaja tu ostalo sahranjeno.

samo jednom, al baš samo jednom, sam naleteo na neku emisiju o arhitektonskim neuspesima. ne znam zašto to niej išlo u zeleon repriza kao što idu sve ostale emisije.
bilo je na netu snimak jedne višespratnice u portugalu koja se urušila baš od starosti, mislim ljudi bi rekli jezivo, meni zanimljivo,
zjebano je to što ne možeš da srušiš stare gradove zbog nesigurnosti a ko ima pare da uđe u rekonstrukciju, ako je arhitektonski i moguće da se nešto uradi po tom pitanju.
mirelarado mirelarado 20:56 25.08.2016

Re: Strašno.

Jukie
Tamo ima vulkana (npr. Vezuv) a pre erupcije uvek ima zemljotresa. Možda sledi erupcija


Celo Apeninsko poluostrvo je trustno područje. No, ova mestašca koja su sada pogođena, nalaze se u centralnoj Italiji (Lacio i Marke) malo severnije od vulkana, koji su kod Napulja i na Siciliji.

Najviše žrtava zemljotresa ima u mestu Amatriče, u Laciju. Zato što se zemljotres dogodio upravo uoči praznika njihovog u svetu čuvenog jela: špageti na amatričanski način, pa je u varošici bilo puno turista, iz Italije i inostranstva.

Mestašce je doslovno sravnjeno sa zemljom, a gradonačelnik je uputio apel svim italijanskim restoranima na svetu da u narednih godinu dana uvrste ovo jelo na svoj meni i tako očuvaju tu tradiciju. Nadam se da će se i brojni naši restorani koji pripremaju jela od testenine odazvati ovom apelu.

Recept je krajnje jednostavnan: pančeta, ili slanina, crni luk, ljuta papričica, paradajz sos. Ko je bio u Rimu, uverena sam da je ove špagete probao.

Recept na engleskom


Amatriče, pre i posle:



a_jovicic a_jovicic 00:05 26.08.2016

Re: Strašno.

mirelarado
Jukie
Tamo ima vulkana (npr. Vezuv) a pre erupcije uvek ima zemljotresa. Možda sledi erupcija

Celo Apeninsko poluostrvo je trustno područje. No, ova mestašca koja su sada pogođena, nalaze se u centralnoj Italiji (Lacio i Marke) malo severnije od vulkana, koji su kod Napulja i na Siciliji.

Mestašca nisu blizu vulkana ali je cela Italija vrlo seizmički aktivna. Znali su da će ovo da se desi, samo nisu mogli da znaju kada.


princi princi 00:18 26.08.2016

Re: Strašno.

Da, ovo je karta kritičnih ubrzanja za povratni period od 475 godina (na to se svodi ovih 10% verovatnoće u 50 godina) na siteovima koji su stenskoj podlozi (to je ovih Vs=800m/s). Kritični objekti (bolnice, škole, energetska postrojenja) se obično grade za povratne periode zemljotresa od 2500 godina (ubrzanja su to mnogo veća, naravno).
angie01 angie01 10:13 26.08.2016

Re: Strašno.

Devastacija u slici i reči.


strasno,...gledala sam i neke snimke, gde spasioci izvlace ljude iz rusevina,...kakva jeza, dobro da su zivi,...

moja majka je bila zbog posla u Skoplju kada se tamo desio onaj katastrofalni zemljotres 63....i jedina ostala ziva u toj zgradi- jer se nije probudila dok je treslo- svi ostali jesu, potrcali niz stepenice i tu ostali zatrpani, pokoseni ko sardine,...ona izletela zajedno sa krevetom dok se rusio zid i tako ostala ziva,...medjutim, niko nista nije znao, prekinute su bile linije, moja baka i familija bili izbezumljeni, dok nije neki prijatelj javio da ju je video u spasilackim ekipama na tv,...kada je prvi put uspela da opere kosu, shavtila je da je potpuno osedela od svog tog uzasa koji je videla i prosla, od zift crnke, postala je potpuno bela na pocetku svojih tridesetih.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:39 26.08.2016

Re: Strašno.

angie01
...kada je prvi put uspela da opere kosu, shavtila je da je potpuno osedela od svog tog uzasa koji je videla i prosla, od zift crnke, postala je potpuno bela na pocetku svojih tridesetih.


у, брате... be there.
Atomski mrav Atomski mrav 10:57 26.08.2016

Re: Strašno.

kada je prvi put uspela da opere kosu, shavtila je da je potpuno osedela od svog tog uzasa koji je videla i prosla, od zift crnke, postala je potpuno bela na pocetku svojih tridesetih.

Čitao sam da se isto desilo Raheli Ferari kad ju je tokom II svetskog rata progonio Gestapo. Nezamislive su to magnitude užasa...
princi princi 18:17 25.08.2016

Ono što je, međutim, stvarno

šokantno je da ovo uopšte nisu toliko jaki zemljotresi. To su sve magnitude 6, 6.2, 6.3, daleko od mnogo jačih i razornijih zemljotresa iz pacifičke zone (Novi Zeland, Čile, Japan...). Brojevi žrtava su, s druge strane, iz zemljotresa u zemljotres, na nivou Haitija. A Italija bi trebalo kao da je neka razvijena zemlja, G7.
narcis narcis 18:32 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

Brojevi žrtava su, s druge strane, iz zemljotresa u zemljotres, na nivou Haitija. A Italija bi trebalo kao da je neka razvijena zemlja, G7.

pa ja mislim da je problem njihovo istorisko blago, sve starudija koju nit možeš da srušiš nit da opraviš da bude bezbedna, plus gustina naseljenosti.
kad bi vezuvio explodirao kao krakatao(krakatua, koko se već vika i odzivlja)
koliko bi žrtava bilo.
al kad smo već kod zanimljvih katastrofa
juče na fejsu vidim neku kartu sa lokacijom one explozije u ruslandu, mislim čak je i autori ove publikacije zovu sibirska a na karti se vidi da je tunguska, srce tunguzije, a sibir jasno odeljen granicom od tunguzije kao i tunguzija od rusije.
ja sam do sad mislio da je sibir sve desno od moskve, al izgleda nije, ako naleti na fotku degažiraću je negde ođe.
princi princi 19:46 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

Dobro, Rusiju na stranu, ali glavni (seizmičko-građevinski) problem* Italije nisu "istorijske" zgrade, nego one napravljene posle rata. Što se tiče gustine naseljenosti, ona u Italiji, a pogotovu u zonama koje pogađaju zemljotresi nije velika, što je, s obzirom na okolnosti, izgleda velika sreća u nesreći.
blogov_kolac blogov_kolac 19:49 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

Italijanska cizma je verovatno parce planete sa najvise istorije po kvadratnom kilometru, a posto drze do nje na dovoljno ispravan nacin, parole tipa "sagradicemo lepsi i stariji" tamo nikada nece proci. A ovde je upravo pogodjena jedna takva zona gde je oporavak posle zemljotresa cak pravilnije zvati restauracija nego rekonstrukcija, i otuda gotovo identicni gubici i steta kao pre par godina kada je gotovo identican zemljotres zahvatio istu oblast (tada 6.4 po Rihteru i 300 poginulih, sada 6.2 sa oko 250). Posle ovog drugog copycat zemljotresa pretpostavljam da vise nece vracati objekte u prethodno stanje koji dokazano ne mogu da prezive ovaj nivo potresa.

Mali off-topic:
Sad sam aktivirao linkove iz uvodnog posta, i shvatio da je autor sasvim slucajno ili iz nekog njemu znanog razloga postavio naslov na ruskom jeziku. Ja sam prvo pomislio da linkovi vode na nase domace vesti, pa je ruski naslov neka vrsta ironicne opaske na cinjenicu da je dosta nasih domacih medija objavila vest o ovoj jucerasnjoj tragediji koja je zadesila Italiju pozivanjem na ruski Sputnjik kao izvor (ukljucujuci i b92)!? Razumem jos i nekako (iako nikako ne podrzavam) kako su kod nas Sputnjik i RT postali glavni i kljucni izvor (nekad i jedini) za spoljnopoliticke teme i vesti iz sveta, ali mi je prosto neverovatno da se to desava i sa vestima poput zemljotresa u okolini Rima!? Rim nam je skoro tri puta blizi od Moskve u kilometrima, Italija je zemlja u koju srpska privreda i ove godine najvise izvozi (skoro 3 puta vise nego u Rusku Federaciju), cak nam je i mentalitet blizi italijanskom nego ruskom uprkos ovde dominantnom verovanju, tako da niti nasi mediji nemaju potrebe da se o Italiji informisu preko Moskve, a niti autor ovog bloga treba trikovima poput obznane da su nam oni susedi (!?) na silu da nam ih priblizava.
princi princi 19:52 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

Italijani su, inače, 1970. promenili svoje propise i imaju svoj Anex Eurocodea 8, koji je odlično sastavljen (i odličan propis). Problem je, međutim, što se oni tih građevinskih kodova ne pridržavaju, i to čak ni kad grade bolnice i škole.
blogov_kolac blogov_kolac 20:06 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

princi
Italijani su, inače, 1970. promenili svoje propise i imaju svoj Anex Eurocodea 8, koji je odlično sastavljen (i odličan propis). Problem je, međutim, što se oni tih građevinskih kodova ne pridržavaju, i to čak ni kad grade bolnice i škole.
Ne znam koliko je to povezano sa ovim, jer ovo je vise specijalan slucaj, kada neko seoce kao autenticna ambijentalna sredina bude zasticeno u celini kao takvo. To je kao da pricamo o propisima o izgradnji i njihovom postovanju u bivsoj SFRJ, pa to pokusamo da prenesemo na temu npr istorijskog jezgra grada Prizrena koje je svakako bilo predodredjeno da bude izuzetak iz takvih prica, i da se posmatra izdvojeno.
narcis narcis 20:08 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

(seizmičko-građevinski) problem* Italije nisu "istorijske" zgrade, nego one napravljene posle rata.

iskreno , nisam ulazio dublje u priču, video sam da su zgrade prastarog tipa i nisam imao pojma da je vršena restauracija, kako kaže kooc dole, tao da , šta da kažem - budale, napravi zgradu da bude vizuelno ista kao original, al upotrebi moderan materijal i savremeno znanje iz zašztite.
uniš je obnovljena kuća stamboliskih, najstarija kuća u gradu alinisu bili budale da prave čakmaru ponovo nego su lepoupotrebili nov materijal, oni gasbeton blokovi, kebemliga kako se tačno zovu, i svašta nešto , ali zgrada izgleda kao original. i spolja i iznutra, da nisam stanovaou blizini nikad ne bih pogodio od čega je pravljena , sad ne sećam se tačno ali mislim da ima stubove, livenu ploču i te munje, nači sigurna je od zemljotresa koji bi u niš mogo da lupi.
narcis narcis 20:11 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

pa to pokusamo da prenesemo na temu npr istorijskog jezgra grada Prizrena koje je svakako bilo predodredjeno da bude izuzetak iz takvih prica, i da se posmatra izdvojeno.

glupo bi bilo da rušiš kuću koja stoji i ne daje znake da je sklona padu, ali akoje kuća pala pa praviš rekonstrukciju, glupo je da ne ugradiš nove standarde, jer original je uništen tako da je laž laž, a evo ljudi izginuše ko tuđi - zbog čega?
mirelarado mirelarado 21:09 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

princi
Dobro, Rusiju na stranu, ali glavni (seizmičko-građevinski) problem* Italije nisu "istorijske" zgrade, nego one napravljene posle rata. Što se tiče gustine naseljenosti, ona u Italiji, a pogotovu u zonama koje pogađaju zemljotresi nije velika, što je, s obzirom na okolnosti, izgleda velika sreća u nesreći.


Da, ali većina trustnih tačaka nalazi se u onom siromašnijem i najsiromašnijem delu Italije, gde je i gradnja neadekvatna. Najmanje žrtava bilo je 2012. u bogatoj regiji Emiliji Romanji (Parma, Modena...). Ekonomski jaz između severa i juga zemlje ova globalna kriza, naravno, samo je povećala.

Moraće da pooštre građevinske propise, očigledno.
mirelarado mirelarado 21:12 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

princi
Italijani su, inače, 1970. promenili svoje propise i imaju svoj Anex Eurocodea 8, koji je odlično sastavljen (i odličan propis). Problem je, međutim, što se oni tih građevinskih kodova ne pridržavaju, i to čak ni kad grade bolnice i škole.


Da, potpuno tačno. Tek kada se dese ovakve katastrofe ti "dovitljivi" građevinari zarade ćorku.
gedza.73 gedza.73 23:21 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

mirelarado
Najmanje žrtava bilo je 2012. u bogatoj regiji Emiliji Romanji (Parma, Modena...)

Još uvek su dosta zgrada u istom stanju kao i dan po zemljotresu, neki žive i danas u kontejner kućicama.

Jadni ljudi.

princi princi 23:59 25.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

mirelarado
princi
Dobro, Rusiju na stranu, ali glavni (seizmičko-građevinski) problem* Italije nisu "istorijske" zgrade, nego one napravljene posle rata. Što se tiče gustine naseljenosti, ona u Italiji, a pogotovu u zonama koje pogađaju zemljotresi nije velika, što je, s obzirom na okolnosti, izgleda velika sreća u nesreći.


Da, ali većina trustnih tačaka nalazi se u onom siromašnijem i najsiromašnijem delu Italije, gde je i gradnja neadekvatna. Najmanje žrtava bilo je 2012. u bogatoj regiji Emiliji Romanji (Parma, Modena...). Ekonomski jaz između severa i juga zemlje ova globalna kriza, naravno, samo je povećala.

Moraće da pooštre građevinske propise, očigledno.


Dobro, čitava Italija je jedno veliko trusno područje. Ta subdukciona zona gde se afrička ploča podvlači pod evroazijsku je malo severnije od Sicilije. Ja sam radio nekakve podzemne rezervoare za tečni gas u Porto Empedoklu, na Siciliji, i taj italijanski Eurocode 8 je zaista pesma. Čitava zemlja je premrežena akcelerogramima, sve to mere i interpretiraju vrhunski stručnjaci, povezani sa Upsalom, sa UGSSom, onaj milanski Politechnico ima sijaset ljudi (ima neki Carpintieri, fantastičan baja), pa one moje Barle iz Torina... I pored toga, kao da je zemlja u rukama nekih drugih, mnogo sirovijih i neotesanijih ljudi, ovi ljudi od struke i nauke su kao neki ukras. Mislim, bez obzira na sve razlike između Severa i Juga, ali ipak je to G7 zemlja. Mislim, kako bi one cope sa nekim magnitudama 8 ili 9 koje svakih 20 godina strefe Čile. Christchurch je, mislim, u roku od godinu dana ima tri udara magnitude 7 i jače... šta bi radili sa cunamijima, daleko bilo?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:28 26.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

blogov_kolac


Mali off-topic:
Sad sam aktivirao linkove iz uvodnog posta, i shvatio da je autor sasvim slucajno ili iz nekog njemu znanog razloga postavio naslov na ruskom jeziku. Ja sam prvo pomislio da linkovi vode na nase domace vesti, pa je ruski naslov neka vrsta ironicne opaske na cinjenicu da je dosta nasih domacih medija objavila vest o ovoj jucerasnjoj tragediji koja je zadesila Italiju pozivanjem na ruski Sputnjik kao izvor (ukljucujuci i b92)!? Razumem jos i nekako (iako nikako ne podrzavam) kako su kod nas Sputnjik i RT postali glavni i kljucni izvor (nekad i jedini) za spoljnopoliticke teme i vesti iz sveta, ali mi je prosto neverovatno da se to desava i sa vestima poput zemljotresa u okolini Rima!? Rim nam je skoro tri puta blizi od Moskve u kilometrima, Italija je zemlja u koju srpska privreda i ove godine najvise izvozi (skoro 3 puta vise nego u Rusku Federaciju), cak nam je i mentalitet blizi italijanskom nego ruskom uprkos ovde dominantnom verovanju, tako da niti nasi mediji nemaju potrebe da se o Italiji informisu preko Moskve, a niti autor ovog bloga treba trikovima poput obznane da su nam oni susedi (!?) na silu da nam ih priblizava.


vidiš šta ti je moć predrasude. voleo bih da sam tako, što bi rekla biki srbljanović, bitan da sam mogao da pomognem Dači Petrejusu da prodre u srpsku podsvest, da mu izlečim Belom Kućom povređenu dušu, da mu pomognem da Srbiju učini zapadnom, a javno mnenje svesno zamki života u liberalnoj demokratiji, Дачо, Сербијан лув гоуз ту ју! Уи стенд тугедр уид ју! Уи шер д пејн дет ди Ју Ес гаврмент хас инфликтид апон јур лајф



ali, nažalos', nisam tako bitan. istini za volju, pisao sam program za neku rusku agenciju iz jerusalima koja me povremeno upošljava, pa budući u ruskom misaonom sustavu reših da napišem taj naslov tako, bez ikakave prikrivene namere osim da vidim da li će inicirati bilo kakvo pomišljanje. nisam znao da je srpska medijska scena oteta od strane Sputnjika i RT. pa da, onda je logično da se plasiraju tako duboki anti-zapadni sentimenti. Ђенерал Дачо, уејк фром јор слип, уи хев д уор ту фајт!

inače, jedna lepa italijansko-ruska priča:











Nostalghia (1983, Andrei Tarkovsky
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:30 26.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

princi
Mislim, bez obzira na sve razlike između Severa i Juga, ali ipak je to G7 zemlja. Mislim, kako bi se nosili sa nekim magnitudama 8 ili 9 koje svakih 20 godina strefe Čile. Christchurch je, mislim, u roku od godinu dana ima tri udara magnitude 7 i jače... šta bi radili sa cunamijima, daleko bilo?


zašto tako jaki udari idu na Čile, odnosno zašto su tako neuporedivo jači u tom delu sveta?
Atomski mrav Atomski mrav 10:54 26.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

Rim nam je skoro tri puta blizi od Moskve u kilometrima, Italija je zemlja u koju srpska privreda i ove godine najvise izvozi (skoro 3 puta vise nego u Rusku Federaciju), cak nam je i mentalitet blizi italijanskom nego ruskom uprkos ovde dominantnom verovanju


Eto, praktično smo komšije. Šta više, bolje stojimo sa Talijanima nego sa pravim komšijama. I Turcima možeš da kažeš "komšija" iako nismo komšije. Čemu to cepidlačenje?
emsiemsi emsiemsi 16:22 26.08.2016

Re: Ono što je, međutim, stvarno

princi
mirelarado
princi
Dobro, Rusiju na stranu, ali glavni (seizmičko-građevinski) problem* Italije nisu "istorijske" zgrade, nego one napravljene posle rata. Što se tiče gustine naseljenosti, ona u Italiji, a pogotovu u zonama koje pogađaju zemljotresi nije velika, što je, s obzirom na okolnosti, izgleda velika sreća u nesreći.


Da, ali većina trustnih tačaka nalazi se u onom siromašnijem i najsiromašnijem delu Italije, gde je i gradnja neadekvatna. Najmanje žrtava bilo je 2012. u bogatoj regiji Emiliji Romanji (Parma, Modena...). Ekonomski jaz između severa i juga zemlje ova globalna kriza, naravno, samo je povećala.

Moraće da pooštre građevinske propise, očigledno.


Dobro, čitava Italija je jedno veliko trusno područje. Ta subdukciona zona gde se afrička ploča podvlači pod evroazijsku je malo severnije od Sicilije. Ja sam radio nekakve podzemne rezervoare za tečni gas u Porto Empedoklu, na Siciliji, i taj italijanski Eurocode 8 je zaista pesma. Čitava zemlja je premrežena akcelerogramima, sve to mere i interpretiraju vrhunski stručnjaci, povezani sa Upsalom, sa UGSSom, onaj milanski Politechnico ima sijaset ljudi (ima neki Carpintieri, fantastičan baja), pa one moje Barle iz Torina... I pored toga, kao da je zemlja u rukama nekih drugih, mnogo sirovijih i neotesanijih ljudi, ovi ljudi od struke i nauke su kao neki ukras. Mislim, bez obzira na sve razlike između Severa i Juga, ali ipak je to G7 zemlja. Mislim, kako bi one cope sa nekim magnitudama 8 ili 9 koje svakih 20 godina strefe Čile. Christchurch je, mislim, u roku od godinu dana ima tri udara magnitude 7 i jače... šta bi radili sa cunamijima, daleko bilo?

Како радиш те подземне резервоаре ?
На који начин се врши снимање ?
Како се врши, нпр, провера течно-непропусности итд ?
Колико је дозвољено цурење (у процентима ускладиштене течности или слично) ?
Колики су највећи подземни резервоари ?
49 41 49 41 21:26 25.08.2016

Fratellos

Saucesce svima.

Tako me oslovise, mnogi Grci i Italijani.



Zalosno, videti igde u svetu; ponajvise kod suseda.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:55 26.08.2016

Re: Fratellos

и мене исто на Криту, једаред, скренули с пута у планине, у малој Фиат Панди, немамо никакав алат, тек у неком моменту пукне гума! стаје нам неки Грк, мештан, после смо га видели у селу у кафани, оправи гуму, пита: "you crazy? Italians?" после ми наручујемо турску кафу и рахатлокум у кафани, конобар вели, "no Turkish coffee here, only Greek." a онај што нас оправио, довикује из далека, "don't worry, crazy, Italians!"
49 41 49 41 00:09 27.08.2016

Re: Fratellos

Srđan Fuchs
и мене исто на Криту, једаред, скренули с пута у планине, у малој Фиат Панди, немамо никакав алат, тек у неком моменту пукне гума! стаје нам неки Грк, мештан, после смо га видели у селу у кафани, оправи гуму, пита: "you crazy? Italians?" после ми наручујемо турску кафу и рахатлокум у кафани, конобар вели, "no Turkish coffee here, only Greek." a онај што нас оправио, довикује из далека, "don't worry, crazy, Italians!"


Video covek Fiat i odlepio. Mozda italijani drzali pod okupacijom Krit; kad je on bio mali?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:08 27.08.2016

Re: Fratellos

Greece will be the tomb to Italians



ne verujem da je išao tako daleko, mislim da je čoveku jednostavno mera za ljudsko ludilo (vožnja bez opreme u malenom, starom Fićku) - 1 Talijan.
tess tess 09:16 27.08.2016

Re: Fratellos

Srđan Fuchs
и мене исто на Криту, једаред, скренули с пута у планине, у малој Фиат Панди, немамо никакав алат, тек у неком моменту пукне гума! стаје нам неки Грк, мештан, после смо га видели у селу у кафани, оправи гуму, пита: "you crazy? Italians?" после ми наручујемо турску кафу и рахатлокум у кафани, конобар вели, "no Turkish coffee here, only Greek." a онај што нас оправио, довикује из далека, "don't worry, crazy, Italians!"

:))
docsumann docsumann 11:59 26.08.2016

kolega Italijan

iz zajedničke nam kancelarije živi na 40km od Amatričea. kaže da su svi njegovi ok, isprepadani, u šoku, ali živi i nepovrijeđeni.

jaki zemljotres je inače jedno od onih životnih iskustava koje se, ako imaš sreće da ih preživiš, nikad ne zaboravljaju.
cyberm cyberm 15:58 26.08.2016

Strah za ceo život...

Pričala mi je starija koleginica, da je sa njom na mašinskom u Kragujevcu studiralo nekoliko Makedonaca koji su preživeli zemljotres u Skoplju.
Kad je u Kragujevcu bio neki manji zemljotres, oni su iskakali kroz prozore studentskog doma, čak i sa viših spratova. Nekoliko ih je imalo prelome.
Od tada, kad god čujem za zemljotres, pomislim koja je to sila da ti takav strah utera u kosti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana