Budućnost| Jubileji| Zdravlje| Život

'Ajde Jovo nanovo... (Zdravstvene knjižice)

mlekac RSS / 08.10.2016. u 22:08

1sAktkpTURBXy81MTkxZTE0YTliMDA0YmU5YTQ0YmJkMjFmMjMxYWIyZS5qcGeTlQLNAxQAwsOVAs0B1gDCw5UH2TIvcHVsc2Ntcy9NREFfLzFkNzRjYjQxNzA1OTUwNDM2NjI5Y2FiZDYwNmY1MGY2LnBuZwfCAA

Seća li se neko kad su ono počeli da uvode biometrijske LK? Ima više od pet godina, u to sam sigurna. Pa je bilo ono - ako ne promenite do kraja godine... I ljudi pohrlili, stvarali se redovi i haos jer banke i slične institucije nisu imale čitače za LK. Pa dok su ih nabavili i naučili da koriste. U međuvremenu rokovi produžavani i, eto, konačno, 31. decembra ove godine definitivno prestaju da važe stare LK. Valjda su ih do sad svi promenili?

Ali, ne lezi vraže, sad nam kažu da do tog roka treba da promenimo i zdravstvene knjižice. Za nove, čipovane. Za koje, za razliku od LK NE moramo da ostavljamo otiske i tome slično. I šta se radi u "evropskoj" državi XXI veka?

Ponovo se pravi gužva, ponovo se prave redovi i, gle čuda, ministarstvo (neočekivano valjda) već razmišlja da produži rok.

Zašto? Možda zato što je vlasnika zdravstvenih knjižica malo više nego vlasnika LK. Ono, jes' da nam je natalitet u padu, ali, realno, kako je IKOME palo na pamet da oko 7 miliona knjižica može da se promeni za par meseci? Mislim, moglo bi, da se to radi online i da se lepo, poštom, pošalju na kućnu adresu.

Ali, ne... Kod nas se radi po starom. Poraniti ujutro, stati u red, čekati na šalteru, otići do pošte da uplatiš taksu, vratiti se ponovo u red, ponovo na šalter (ako vas ne strefi čuveno FT1P), pa onda da se sačeka nekoliko dana, pa ajde opet u red da se nova knjižica podigne...

U međuvremenu, neko je, kanda, u ministarstvu počeo da kapira ono što je svako ko nema pamćenje zlatne ribice mogao unapred da im kaže - moraće da pomere rok. Ako je suditi po iskustvu - menjaće ga, ponovo, nekoliko puta. Dok svi ne promene knjižice.

A za to vreme, očekivnao, u zdravstvenim ustanovama se stvaraju gužve jer nove knjižice nemaju upisane brojeve kartona, a i ti čitači - gadne sprave, treba to savladati...

'Ajmo Jovo nanovo... 

 14591727_1757196811214508_3447074559909032610_n.jpg?oh=16ef774b9271dd95afded5d0f09b20f9&oe=58A47E23

EDIT:
Zarad podsećanja, evo kako je to bilo sa LK -  http://blog.b92.net/text/18360/Dan-K/

EDIT 2: Pošto nije bilo jasno dodala sam reči "stare LK" u prvi pasus, da ne bude zbrke. Hvala Tajsonu što je primetio omašku. :cvetic: 



Komentari (47)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anamarkana anamarkana 22:59 08.10.2016

***


Da li ima nekog od blogera ko je shvatio proceduru za dobijanje nove zdravstvene knjizice ( posebno za nezaposlene i penzionere ? ) pa da nam ovde objasni po redosledu postupanja ?

U medijima je bilo vise clanaka ali sa nepotpunim i nerazumljivim objasnjenjima a sve ono o novim knjizicama na sajtu RFZO nista nisam razumela...
mlekac mlekac 23:03 08.10.2016

Re: ***

anamarkana

Da li ima nekog od blogera ko je shvatio proceduru za dobijanje nove zdravstvene knjizice ( posebno za nezaposlene i penzionere ? ) pa da nam ovde objasni po redosledu postupanja ?

U medijima je bilo vise clanaka ali sa nepotpunim i nerazumljivim objasnjenjima a sve ono o novim knjizicama na sajtu RFZO nista nisam razumela...


Obaveštenje iz reda (Stvarno nisam imala živaca da se raspitujem za detalje) glasilo je, otprilike: "Odete tamo, prepišete one brojeve za uplatu, odete i uplatite, pa se vratite u red i predate to sa starom knjižicom ako vam nije istekla." Ne hvataj me za reč - uvek može da bude FT1P, a ja sam odavno odlučila da opet čekam produžetke...
anamarkana anamarkana 23:11 08.10.2016

Re: ***


pa hvala i za ovakvu informaciju .... a sta je to FT1P ?
mlekac mlekac 23:19 08.10.2016

Re: ***

anamarkana

pa hvala i za ovakvu informaciju .... a sta je to FT1P ?

Fali ti 1 papir. Zar nisi slušala Micu Ubicu?

anamarkana anamarkana 23:29 08.10.2016

Re: ***

mlekac

Fali ti 1 papir. Zar nisi slušala Micu Ubicu?




ne, nisam slusala Micu Ubicu a sa FT1P nisam do sada upoznata niti sam imala problem jer se uvek za specijalni rat sa birokratskim aparatom jako dobro informisem, pripremim i naoruzam tako da sve zavrsim lako i jednostavno ...

ali mi se cini da ce ovog puta sa tim knjizicama biti veliki problem, ako nista drugo predugacka cekanja ce mi jako tesko pasti
mlekac mlekac 23:32 08.10.2016

Re: ***

anamarkana
mlekac

Fali ti 1 papir. Zar nisi slušala Micu Ubicu?




ne, nisam slusala Micu Ubicu a sa FT1P nisam do sada upoznata niti sam imala problem jer se uvek za specijalni rat sa birokratskim aparatom jako dobro informisem, pripremim i naoruzam tako da sve zavrsim lako i jednostavno ...

ali mi se cini da ce ovog puta sa tim knjizicama biti veliki problem, ako nista drugo predugacka cekanja ce mi jako tesko pasti


Ja sam se već spremila da ne žurim... I ličnu kartu sam promenila tek u maju ove godine, a ne bih žurila ni tada da mi ne ukradoše novčanik. Sad nameravam isto da uradim i sa knjižicom. Sačekaću da prođu gužve i da im se sistem malo ustali. Dosadilo mi da budem zamorče.
anamarkana anamarkana 23:36 08.10.2016

Re: ***


potpuno si u pravu, tako cu i ja uraditi, posle nove godine pa natenane
mlekac mlekac 23:39 08.10.2016

Re: ***

anamarkana

potpuno si u pravu, tako cu i ja uraditi, posle nove godine pa natenane


Malopre mi kaže drugarica na FB - ona promenila i otišla juče u klinički, a tamo ludnica! Ne mogu da joj nađu karton bez broja istog (valjda nisu naučili da pretražuju po JMBG), a taj broj nije upisan u nove knjižice... A tek je počelo.
tetkino tetkino 23:46 08.10.2016

Re: ***

Čisto informacije radi - sistem elektronskog zakazivanja može da se pretražuje preko
- broja uputa
- imena lekara

Ne može da se pretražuje preko JMBG (Šabić im nije dozvolio - njihova verzija), imena i prezimena pacijenta, broja knjižice ili vremena zakazanog pregleda

Lekcija naučena ličnim primerom i plaćena satima čekanja, čuvajte stare knjižice i upute, trebaće.
mlekac mlekac 23:49 08.10.2016

Re: ***

tetkino
Čisto informacije radi - sistem elektronskog zakazivanja može da se pretražuje preko
- broja uputa
- imena lekara

Ne može da se pretražuje preko JMBG (Šabić im nije dozvolio - njihova verzija), imena i prezimena pacijenta, broja knjižice ili vremena zakazanog pregleda

Lekcija naučena ličnim primerom i plaćena satima čekanja, čuvajte stare knjižice i upute, trebaće.


Uopšte nisam sumnjala da će se naći odgovarajući izgovor. A brojevi kartona nisu upisani jer socijalno ne zadužuje te podatke, a zdravstvene ustanove ne mogu da ih upišu jer zadužuju samo čitače... Dobrodošli u XXI vek!

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:53 09.10.2016

Re: ***

Da li ima nekog od blogera ko je shvatio proceduru za dobijanje nove zdravstvene knjizice

http://rfzo.rs/index.php/osiguranalica/ekartica/ekartica-urucivanje
emsiemsi emsiemsi 18:16 09.10.2016

Re: ***

mlekac

...
Ja sam se već spremila da ne žurim... I ličnu kartu sam promenila tek u maju ove godine, a ne bih žurila ni tada da mi ne ukradoše novčanik.
...

Сачекаћеш да ти украду стару здравствену књижицу ?
mlekac mlekac 21:33 09.10.2016

Re: ***

emsiemsi
mlekac

...
Ja sam se već spremila da ne žurim... I ličnu kartu sam promenila tek u maju ove godine, a ne bih žurila ni tada da mi ne ukradoše novčanik.
...

Сачекаћеш да ти украду стару здравствену књижицу ?


Ma jok. Al' ova mi važi do idućeg oktobra - šta bih žurila?
sweet64 sweet64 09:56 10.10.2016

Re: ***

Fali ti 1 papir


a_jovicic a_jovicic 20:30 10.10.2016

Re: ***

Fali ti 1 papir

predatortz predatortz 08:45 11.10.2016

Re: ***

anamarkana

Da li ima nekog od blogera ko je shvatio proceduru za dobijanje nove zdravstvene knjizice ( posebno za nezaposlene i penzionere ? ) pa da nam ovde objasni po redosledu postupanja ?

U medijima je bilo vise clanaka ali sa nepotpunim i nerazumljivim objasnjenjima a sve ono o novim knjizicama na sajtu RFZO nista nisam razumela...


Mi u firmi, odavno, imamo nove zdravstvene knjižice. Nikakve frke oko toga se ne sećam. Kolega koji se tim bavio, sad ga pitah, kaže da je procedura jednostavna i da ne zna zbog čega ljudi drame.
mlekac mlekac 12:27 11.10.2016

Re: ***

predatortz
anamarkana

Da li ima nekog od blogera ko je shvatio proceduru za dobijanje nove zdravstvene knjizice ( posebno za nezaposlene i penzionere ? ) pa da nam ovde objasni po redosledu postupanja ?

U medijima je bilo vise clanaka ali sa nepotpunim i nerazumljivim objasnjenjima a sve ono o novim knjizicama na sajtu RFZO nista nisam razumela...


Mi u firmi, odavno, imamo nove zdravstvene knjižice. Nikakve frke oko toga se ne sećam. Kolega koji se tim bavio, sad ga pitah, kaže da je procedura jednostavna i da ne zna zbog čega ljudi drame.


Jbg, nemaju svi tvog snalažljivog kolegu...
cassiopeia cassiopeia 12:59 11.10.2016

Re: ***

mlekac



INFO od sinoć. Mama za sat i po i otišla da preda zahtev i vratila se kući. Od blokova na Savi do Goce Delčeva. Radi filijala na Novom Beogradu do pola 8 uveče, tri šaltera samo za građanstvo, firme nemaju pravo na predaju zahteva u popodnevnim satima. Na šalterima maksimum petoro ljudi. Ona bila oko pola 7.
mlekac mlekac 14:31 11.10.2016

Re: ***

cassiopeia
mlekac



INFO od sinoć. Mama za sat i po i otišla da preda zahtev i vratila se kući. Od blokova na Savi do Goce Delčeva. Radi filijala na Novom Beogradu do pola 8 uveče, tri šaltera samo za građanstvo, firme nemaju pravo na predaju zahteva u popodnevnim satima. Na šalterima maksimum petoro ljudi. Ona bila oko pola 7.


Pa ko mi kriv što sam ja naletela u okopodnevnim satima? Hvala za info.
ivana23 ivana23 23:49 08.10.2016

***

Ko ima novu zdravstvenu legitimaciju, čekaće duže pred šalterom ukoliko ne zna broj svog kartona i ime izabranog lekara, jer tih podataka nema u čipu plastične kartice



Medicinske sestre „dorađuju“ nove elektronske zdravstvene kartice

Jos korisnih linkova
mlekac mlekac 23:51 08.10.2016

Re: ***

ivana23
Ko ima novu zdravstvenu legitimaciju, čekaće duže pred šalterom ukoliko ne zna broj svog kartona i ime izabranog lekara, jer tih podataka nema u čipu plastične kartice



Medicinske sestre „dorađuju“ nove elektronske zdravstvene kartice


Ma jasno je od početka da su nove zdravstvene knjižice samo bespotrebno isterivanje para iz džepova građana. Jer, čemu služe ako i dalje moramo sa sobom da nosimo stare?

Deo koji me, ipak, fascinira:
Nisu čak naznačeni ni podaci o tome da li je neko kao korisnik socijalne pomoći ili invalid oslobođen nekih plaćanja, što je delokrug rada Fonda.
gedza.73 gedza.73 09:28 09.10.2016

Re: ***

Kartice zdravstvenog osiguranja ne sadrže podatke o prethodnim dijagnozama i terapijama, niti o primljenim vakcinama, kada su u pitanju deca.


Te podatke sadržavaće elektronski karton, čije uvođenje Ministarstvo zdravlja najavljuje u perspektivi, kada zdravstveni sistem Srbije bude informaciono povezan.

JIPI!!! Jedva čekam.

mlekac mlekac 13:52 09.10.2016

Re: ***

gedza.73
Kartice zdravstvenog osiguranja ne sadrže podatke o prethodnim dijagnozama i terapijama, niti o primljenim vakcinama, kada su u pitanju deca.


Te podatke sadržavaće elektronski karton, čije uvođenje Ministarstvo zdravlja najavljuje u perspektivi, kada zdravstveni sistem Srbije bude informaciono povezan.

JIPI!!! Jedva čekam.



gedza.73 gedza.73 15:46 09.10.2016

Re: ***




Redovne kontrole i zdrav stil života kao važna preventiva

Januar
-Dobar dan. Da zakažem pregled.
-Može. U novembru ove godine u pola devet pre podne.
Novembar.
Stižem malo ranije. Gužva. Ulazim u ordinaciju taman negde u sumrak.

Redovna kontrola
a_jovicic a_jovicic 20:51 10.10.2016

Re: ***

ivana23
Ko ima novu zdravstvenu legitimaciju, čekaće duže pred šalterom ukoliko ne zna broj svog kartona i ime izabranog lekara, jer tih podataka nema u čipu plastične kartice

... ali je zato velika "nauka" da organizuju svoj interni "informacioni sistem" u vidu 2 sveske od po 100 listova gde će po danu i mesecu rodjenja (366 stranica) upisati LBO pacijenta i njegov broj kartona (ako već nemaju računar sa "unapredjenim" sistemom za pretraživanje u vidu .xls tabele)
anamarkana anamarkana 00:29 09.10.2016

***


Ima jos jedan momenat koji me zanima a nije nigde spomenuto - kako ce nove zdravstvene knjizice dobijati stari i bolesni koji ne mogu doci licno i cekati sve te redove ? Da li moze neko drugi za njih to sve da obavi, npr, sin ili cerka ?
mlekac mlekac 00:49 09.10.2016

Re: ***

anamarkana

Ima jos jedan momenat koji me zanima a nije nigde spomenuto - kako ce nove zdravstvene knjizice dobijati stari i bolesni koji ne mogu doci licno i cekati sve te redove ? Da li moze neko drugi za njih to sve da obavi, npr, sin ili cerka ?

Misliš li da su razmišljali o tome? Opet će da bude u nekoj filijali može a u nekoj ne - zavisi na koga naletiš...
tetkino tetkino 10:40 09.10.2016

Re: ***

anamarkana

Ima jos jedan momenat koji me zanima a nije nigde spomenuto - kako ce nove zdravstvene knjizice dobijati stari i bolesni koji ne mogu doci licno i cekati sve te redove ? Da li moze neko drugi za njih to sve da obavi, npr, sin ili cerka ?


Odete u Opštinu gde vam stari/bolesni da pola penzije da overete ovlašćenje i onda s tim idete da vi čekate na šalter.

Ili jednostavno sačekate 6 meseci da prodju gužve

PS Inače pravde radi ima već 2 godine kako se mogu izvaditi nove zdravstvene knjižice. Naravno da to niko nije čino sve do septembra (iako je rok bio decembar) tako da nije sve do administracije i njene organizacije, nešto je i do nas
niccolo niccolo 12:05 09.10.2016

Re: ***

Ili jednostavno sačekate 6 meseci da prodju gužve

Ili da se problem reši prirodnim putem
mlekac mlekac 13:50 09.10.2016

Re: ***

tetkino


PS Inače pravde radi ima već 2 godine kako se mogu izvaditi nove zdravstvene knjižice. Naravno da to niko nije čino sve do septembra (iako je rok bio decembar) tako da nije sve do administracije i njene organizacije, nešto je i do nas


Je l'?

A što nam to niko nije nudio da uradimo za ove dve godine? Mislim, kad smo išli da produžavamo stare? Nikad mi niko na šalteru nije rekao "O, usput, uvodimo nove zdravstvene knjižice - bilo bi bolje da promenite staru."

Znaš, kad je bilo ono sa LK, bar su se udostojili da upozore ljude kad bi došli na šalter. OK, mogu ja da čitam novine i gledam TV, ali, realno, to mi i nije obaveza. Bar da su, za te dve godine, zalepili obaveštenje na vrata, u zdravstvene ustanove, bilo gde... Je li bilo toliko teško napraviti plakat i obavestiti ljude?

Pristojnom kampanjom ovo je moglo da se izbegne.

EDIT:
Koliko se sećam bilo je nešto tipa - možete al' ne morate, pa nećemo ih uvoditi, pa ne, možda ćemo ih ipak uvoditi i na kraju, ipak ih uvodimo morate da zamenite. A ovo poslednje je bilo skoro. Mislim negde početkom godine?
mlekac mlekac 13:56 09.10.2016

Re: ***

niccolo
Ili jednostavno sačekate 6 meseci da prodju gužve

Ili da se problem reši prirodnim putem

Gde si niccolo!
niccolo niccolo 15:16 09.10.2016

Re: ***

Evo me

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:50 09.10.2016

.

kako je IKOME palo na pamet da oko 7 miliona knjižica može da se promeni za par meseci?

pa nije par meseci, akcija traje celu 2016. godinu. trajala je do polovine godine, pa su nam dali još šest meseci. problem je i u tome što nama "na budžetu" treba oni da pošalju neki papir koji zaposleni moraju da potpišu, pa onda u proceduru. e sad, oni sami kasne sa slanjem papira ("gospođo, ja ovde radim sve sama, nemam vremena da vam to šaljem sad!" ok, ali kako onda??). ovo što neće biti svih podataka u čipu je...ne mogu, nemam živaca više.
mlekac mlekac 21:34 09.10.2016

Re: .

BebaOdLonchara
kako je IKOME palo na pamet da oko 7 miliona knjižica može da se promeni za par meseci?

pa nije par meseci, akcija traje celu 2016. godinu. trajala je do polovine godine, pa su nam dali još šest meseci. problem je i u tome što nama "na budžetu" treba oni da pošalju neki papir koji zaposleni moraju da potpišu, pa onda u proceduru. e sad, oni sami kasne sa slanjem papira ("gospođo, ja ovde radim sve sama, nemam vremena da vam to šaljem sad!" ok, ali kako onda??). ovo što neće biti svih podataka u čipu je...ne mogu, nemam živaca više.


E, upravo si mi razjasnila misteriju - a baš sam se pitala kako to ide za vas koji ste "na budžetu". Znači, ni vama još nisu zamenili?

Biće ovo duug proces...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:02 09.10.2016

Re: .

Znači, ni vama još nisu zamenili?

nekima jesu, nekima nisu. zavisi čiji je RFZO (na kojoj opštini) brz, a koji spor. kao, trebala bi da dobijem taj papir od školice (koji stigne školici iz RFZO, a ja ga potpišem), uplatnica od 400 dinara, i onda valjda idem da čekam red koji je do beskraja...i onda ti daju neku potvrdu, i po zakonu su dužni da ti završe plastiku mislim za mesec dana, ali obično traje 2-3. tako su mi rekli.
tyson tyson 07:06 10.10.2016

Molim?!?

Biometrijske lične karte prestaju da važe 31. decembra ove godine???


Seća li se neko kad su ono počeli da uvode biometrijske LK? Ima više od pet godina, u to sam sigurna. Pa je bilo ono - ako ne promenite do kraja godine... I ljudi pohrlili, stvarali se redovi i haos jer banke i slične institucije nisu imale čitače za LK. Pa dok su ih nabavili i naučili da koriste. U međuvremenu rokovi produžavani i, eto, konačno, 31. decembra ove godine definitivno prestaju da važe.

Jukie Jukie 14:14 10.10.2016

Re: Molim?!?

Ne, one kartonske, ali tek posle pet godina

Ja sam ne znam kako jednom odlučio da jednostavno odem i promenim tu kartonsku ličnu kartu kad sam imao vremena.

Činjenica je da su nekoliko puta na raznim mestima samo provukli novu l.k. kroz skener i sve je gotovo
sweet64 sweet64 14:55 10.10.2016

Re: Molim?!?

Ne, one kartonske, ali tek posle pet godina


Aronija i katarzam. U citiranom tekstu se nigde ne pominju stare LK.
mlekac mlekac 21:33 10.10.2016

Re: Molim?!?

sweet64
Ne, one kartonske, ali tek posle pet godina


Aronija i katarzam. U citiranom tekstu se nigde ne pominju stare LK.

Izvinjavam se ako je nastala zabuna, stare konačno prestaju da važe 31. decembra. Ne nove. Ispraviću.
rade.radumilo rade.radumilo 22:21 10.10.2016

U poslednji čas...

Ima tu i ona, ljudska, navika da se nešto radi tek kad te priteraju uza zid. Nije da je to slučaj u ovom zamešateljstvu oko ZK. Znam da se, u našoj firmi, bave time već duže vreme i čekaju na naše službe i čekaju... Dakle sve i da si hteo da poraniš, verovatno bi naleteo na zid. Ovako si umesto zida, dobio tenkovske prepreke... pa možda i uspeš do 31.12...
A što se tiče LK, priterali i moje roditelje uza zid da to obave do kraja godine. Ne lezi vraže, imaju oni uredne (stare) LK, imali su i važeće pasoše ranije. Sve je tu, samo podataka u matičnim knjigama državljana i rođenih... NEMA. Lažem, nešto podataka ima (po fasciklama) ali pogrešnih pa prvo mora da se donese rezolucija SB UN ko je zadužen da izvrši ispravku pogrešnih podataka, a potom da se isti isprave i unesu u baze podataka opštinskih službi, koje izdaju izvode iz matičnih knjiga državljana i rođenih. Uzgred, MUP uredno ima sve te podatke u svojim bazama podataka (proveravali), ali oni zahtevaju da te iste podatke dostaviš na izvodima izdatim u opštini.
mlekac mlekac 02:51 11.10.2016

Re: U poslednji čas...

rade.radumilo
Ima tu i ona, ljudska, navika da se nešto radi tek kad te priteraju uza zid. Nije da je to slučaj u ovom zamešateljstvu oko ZK. Znam da se, u našoj firmi, bave time već duže vreme i čekaju na naše službe i čekaju... Dakle sve i da si hteo da poraniš, verovatno bi naleteo na zid. Ovako si umesto zida, dobio tenkovske prepreke... pa možda i uspeš do 31.12...
A što se tiče LK, priterali i moje roditelje uza zid da to obave do kraja godine. Ne lezi vraže, imaju oni uredne (stare) LK, imali su i važeće pasoše ranije. Sve je tu, samo podataka u matičnim knjigama državljana i rođenih... NEMA. Lažem, nešto podataka ima (po fasciklama) ali pogrešnih pa prvo mora da se donese rezolucija SB UN ko je zadužen da izvrši ispravku pogrešnih podataka, a potom da se isti isprave i unesu u baze podataka opštinskih službi, koje izdaju izvode iz matičnih knjiga državljana i rođenih. Uzgred, MUP uredno ima sve te podatke u svojim bazama podataka (proveravali), ali oni zahtevaju da te iste podatke dostaviš na izvodima izdatim u opštini.

Pa što se ne pozovu na onaj novi propis da MUP mora sam da pribavi te podatke? Pa nek se oni zamlaćuju...

Inače sam imala skoro "divno" iskustvo kad sam išla po jedan svež izvod iz matične knjige umrlih. Navraga, tek tad matičarka ukapirala da čoveku nisu upisali da se razveo od prve i oženio drugom ženom. A prošlo više od pet godina, pa...
Na kraju sam je, "umilno" priupitala da li će više iko i pod kojim uslovima, moći da traži njegov izvod iz MKR? "Ne, može samo izvod iz MKU." Pa kakve onda veze ima šta piše u MKR? Da skratim priču - trebalo mi je "samo" dva dana i dodatnih šest sati da mi daju taj izvod...
tyson tyson 09:26 11.10.2016

Re: U poslednji čas...

Pa što se ne pozovu na onaj novi propis da MUP mora sam da pribavi te podatke? Pa nek se oni zamlaćuju...

Tačno.


rade.radumilo rade.radumilo 13:04 12.10.2016

Re: U poslednji čas...

Pa što se ne pozovu na onaj novi propis da MUP mora sam da pribavi te podatke? Pa nek se oni zamlaćuju...


Pa možeš da probaš, pa da vidiš kako ćeš se provesti. To važi, ako je u opštini upisano u MKD, pa samo treba da se napravi izvod. E ako u elektronskoj MKD nema unosa, onda ima ti da se o svom trošku zahebavaš da ispraviš državnu brljotinu.
mlekac mlekac 21:41 12.10.2016

Re: U poslednji čas...

rade.radumilo
Pa što se ne pozovu na onaj novi propis da MUP mora sam da pribavi te podatke? Pa nek se oni zamlaćuju...


Pa možeš da probaš, pa da vidiš kako ćeš se provesti. To važi, ako je u opštini upisano u MKD, pa samo treba da se napravi izvod. E ako u elektronskoj MKD nema unosa, onda ima ti da se o svom trošku zahebavaš da ispraviš državnu brljotinu.


Koliko mi je poznato, to je zakon. A da li je opština updateovala svoje knjige ili nije - to ne treba da bude tvoj problem. Da, znam, vade se u MUP da je brže da sam nabaviš papire, ali, po zakonu, oni MORAJU da ih nabave po službenoj dužnosti. Nije tvoj problem kako. Samo im kažete da ne žurite,a oni nek lupaju glavu. Dok god bude naivnih koji će da rade ono za šta su ONI plaćeni umesto njih, dotle će tako i da se ponašaju. Insistiraj na svom pravu - da su oni dužni da ti, po službenoj družnosti, nabave ta dokumenta. A veruj mi da će opština svoju brljotinu mnogo brže da ispravi kad im ONI traže nego kad ti to radiš.
rade.radumilo rade.radumilo 13:11 13.10.2016

Re: U poslednji čas...

Koliko mi je poznato, to je zakon. A da li je opština updateovala svoje knjige ili nije - to ne treba da bude tvoj problem. Da, znam, vade se u MUP da je brže da sam nabaviš papire, ali, po zakonu, oni MORAJU da ih nabave po službenoj dužnosti.


Zakoni, na ovim prostorima, se oduvek pišu tako da ostavljaju određeno diskreciono pravo državnim službenicima i službama. Možeš probati da potegneš zakon protiv njih, ali je verovatnije da ćeš samo pogubiti živce. U ovom konkretnom slučaju su oni sve to uradili, jer ne možeš ti da odeš i upisuješ podatke u MKD. Problem je samo što bi to, da moja majka nije svaki treći dan zvala opštinu Grocka, to bilo završeno tamo negde 2073. A u MUP-u su jednostavno odgovorili: Vaših podataka ima u našoj bazi, ali nema u opštinskoj. Dok se ti podaci ne pojave, ne može se ništa uraditi. Ko će posle doneti onaj izvod na papiru A4 formata je nebitno.
Oduvek su kod nas ti zakoni bili napisani tako da propisuju kako nešto treba i mora da bude urađeno. Međutim, naši propisi ne poznaju grešku, odnosno ako dođe do neke greške onda bog otac nije u stanju da s njima izađe na kraj, jer u propisima uglavnom ništa ne piše ko je ovlašten i na koji način da te podatke prepravlja.
Meni se X puta desilo, dok sam radio softver za banke da iskoči neki čudan rezultat. Banka dreči da je greška u programu, a onda kopaš po podacima i vidiš da je tamo neko pre 5,10,15 i više godina nešto naopako proknjižio ili uneo od informacija. Gotovo, nema ispravke nego ti budži program da to uzme u obzir.
zox.zox zox.zox 19:41 12.10.2016

Staro za novo

Dvadeset godina sam imala LK nepostojeće države i pretekla sam. A nije da mi je raznorazne Službe i Ustanove nisu tražile na uvid pa čak i u fotokopiranom izdanju. Tako da ću ja da "izmaknem nogu" a pravljenje nove zdravstvene knjižice ostavim licu ovlašćenom za odnose s državnom administracijom poznatom i kao mama-Julka.

Htela ja da obavim krajem julija meseca i tu zamenu ZK, kad sam već pravila pasoš i novu LK, ali su u presTolnici od Opštine mi gde se nalazi i Služba koja to radi taj dan imali jedan očaravajući nestanak struje. Da bude interesantnije isti se ponavljao na bis 3-4 puta pa im je polupao sistem a ja krpljenje istog nisam imala živaca da čekam.

Dodatna lepota od života je što smo kao sezonci bili prijavljeni preko neke firme a oni evo čekali do sad da nas odjave. Mada sveukupno nisam skrpila mesec dana staža preko njih imala bih problem da moram da plaćam lekove i preglede kao "zaposlena" jer nam doprinose za zdravstveno nisu uplaćivali sem za ono malo kad smo radili. Tako da sam se švercovala i švercovaću se na staroj ZK a novu kad napravim napravila sam.
mlekac mlekac 21:42 12.10.2016

Re: Staro za novo

zox.zox
Tako da sam se švercovala i švercovaću se na staroj ZK a novu kad napravim napravila sam.

Iskusno!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana