Gost autor

Poslednji krik tehnike – čučavac

G.Cross RSS / 12.10.2016. u 12:18
Poštovani čitaoče, pre nego što nastaviš sa čitanjem teksta, udahni vazduh, mirno sedi, i usredsredi se na sledeću fotografiju:
IMG-20161011-WA0000-1-225x300.jpg
 
 

Na ovoj fotografiji nalazi se jedna čudna naprava, relikt 19-og veka koji je uspeo da preživi sve neuspele reforme; i ne samo da je vaskrsao, već i dalje zauzima važeću poziciju u 21. veku.

Ovo je, znamo svi – čučavac. I sam po sebi ne bi predstavljalo problem da je ovo 1936. ili 1956 godina. Ali, ovo je 2016. godina, i čučavac se nalazi u OŠ “Dule Karaklajić” u beogradskoj opštini Lazarevac, sa osobitim naglaskom na predznak “beogradska”, u smislu da je Lazarevac deo našeg glavnog grada i metropole Beograda.

Poseban problem imaju predškolska deca koja se sa ovom skalamerijom prvi put u životu susretnu kada krenu u tzv. školicu. Deca su pod stresom hoće li umeti da izvrše nuždu na “ovo”. Pretpostavljam da je misaoni tok u njihovim glavicama sledeći: Šta je ovo? Treba li na ovo da se sedne? Ako čučnem, za šta ću da se pridržim da ne padnem? Jao, umokrio/la sam odeću, grdiće me mama, itd… Deca dolaze kući plačući jer nisu uspela da “pogode” rupu, jer im je odelo mokro; tako počinje njihov učenički život. Kada ta deca, za koju godinu dođu sa takmičenja kao pobednici, predsednik Opštine Lazarevac će ih potapšati po ramenu, uz blaženi usklik “naša deca”.

A šta se učinilo da ta deca dobiju toaletne šolje? Ništa!

Bila bih slobodna da postavim nekoliko pitanja.

Da li predsednik i potpredsednik Opštine Lazarevac znaju za ovaj problem?

Ako ne znaju, zašto ne znaju?

Ako znaju, zašto još uvek nisu organizovali akciju pomoću koje bi deca dobila toaletne šolje?

Koliko košta vozni park predsednika pomenute opštine?

Koliko košta garderoba osionog potpredsednika pomenute opštine?

Koliko je koštala izgradnja parohijskog doma – velelepne građevine u centru grada, po raskoši slične nemačkim dvorcima?

Zašto je sveštenički cenovnik basnoslovno skup? Da bi sveštenici leteli avionima na more, i odsedali u hotelima na 20 m od plaže, da im se, zaboga, deca ne muče.

Zašto SPC ne plaća porez državi ? Srbija je sekularna država, a ne teokratska.

Zašto nisu ispunjenja davna obećanja da će Lazarevac dobiti novu bolnicu, s modernim porodilištem?

Pred izbore, srpski premijer je u Lazarevcu položio kamen temeljac za novo porodilište, i na tome se stalo. Da li vlast koja ne može da izgradi novo porodilište ima i dalje pravo da se nazove sposobnom i naprednom vlašću? Da li je važnije svešteničko pojanje u crkvama s podnim grejanjem ili plač novorođenih beba u obećanom porodilištu? Od svešteničkog pojanja država nema nikakve koristi, od novorođenih beba ima – natalitet. Svima su puna usta pričama o beloj kugi, a malo ko hoće nešto konkretno i da pomogne.

Bilo je tu još megalomanskih planova: izgradnja muzeja koji bi bio posvećen Kolubarskoj bici, izgradnja turističke atrakcije “Tragovima kolubarske bitke”. I tu se stalo na obećanjima i projektima, na papiru. Lazarevac nema valjan muzej. Otvaranjem muzeja otvorila bi se i nova radna mesta, i sačuvalo sećanje na slavnu prošlost kojom volimo da se ponosimo. Nema novca, ni za muzej, ni za porodilište, ni za turističke atrakcije koje bi privukle strance da posete Srbiju, tj. puteve u rovove Kolubarske bitke, nema ni za toaletne šolje u školama, ali nekako za parohijski dom ima, i za lokalne osione sveštenike u skupim automobilima. SPC je preterala u bahaćenju. Ne znam je li je toga svesna.

Lazarevac je, zahvaljujući rudniku uglja, još uvek dobrostojeća opština. Da li može rukovodstvo REIK Kolubare da donira školi toaletne šolje? Ako ne može, ako je zanemarivanje dece toliko izraženo, da li onda imaju ti ljudi pravo da se busaju u roditeljske, srpske grudi uz grozomornu floskulu “naša deca”?

Kada bi svaki zaposleni gradjanin Lazarevca donirao 100 dinara, i kada bi gradske vlasti, i svetovne i duhovne, donirale po 500 dinara, deca bi dobila toaletne šolje.

Ovako to izgleda u svetu.

Imam još jednu sliku za tebe dragi čitaoče.

IMG-20161011-WA0001-169x300.jpg

Ovo je toaletna šolja u vrtiću, u jednom nemačkom gradiću. To je donacija rimokatoličke crkve. Izgleda da je njima više stalo do potomstva od SPC pošto SPC nije donirala ništa već dozvoljava da deca idu na čučavac.

Kako ići u Evropu?

Ohola svetovna vlast.

Ohola duhovna vlast.

Čučavci su samo posledica nehajanja za bilo šta što nije sopstveni interes.

Apelujem na svakog ko je video tekst, i ove slike, da proširi dalje ne bi li možda ova vest i nevolja stigla do nekog ko može da pomogne. Ima još dobrih ljudi ili…

Maketama i udaranjem kamena temeljaca se ne ide u Evropu.

Čučavcima, ponajmanje.

 Autor:

 TAUBE, heruvimhidra, Marijana Hofffmann

Zavrsila Gimnaziju u Lazarevcu, drustveno-jezicki smer, i istoriju na Filozofskom Fakultetu u Beogradu. Diplomirala kod prof. Nikole Samardzica na temu " Istorija americke demokratije kao sistema vrednosti " Zivi i radi u Konstancu, na Bodenskom jezeru.
 
Preneto sa:  www.beograd.news
 
 


Komentari (272)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 12:25 12.10.2016

Taster

Nemam nameru da komentarisem ili moderatiram.
Samo sam objavio clanak kako je Taube zatrazila na onom drugom blogu.

apostata apostata 13:04 12.10.2016

Re: Taster

Чучавац је здравији од WC шоље!

http://www.opstinasokolac.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1032:wc&catid=16&Itemid=313&lang=lat

Ali kada su djeca u pitanju to jeste čudno.
tsunade tsunade 13:18 12.10.2016

Re: Taster

Чучавац је здравији од WC шоље!


čula sam više puta tu rečenicu, ali ne vredi, ne razumem. najzdravija je čista wc šolja. dal je moguće da je to toliko preambiciozan zahtev?

drugo, devojčicama je taj čučavac, neupotrebljiv.
antioksidant antioksidant 13:22 12.10.2016

Re: Taster

може да се чучи и изнад шоље а на чучавац није препоручљиво сести. могло би се рећи да шоља покрива оба решења (и седење и чучање) па је стога прихватљивија опција.
karabasbarabas karabasbarabas 14:31 12.10.2016

Re: Taster

čula sam više puta tu rečenicu, ali ne vredi, ne razumem. najzdravija je čista wc šolja. dal je moguće da je to toliko preambiciozan zahtev?

"Dal" je moguce da ne kapiras da ne moze neko da stoji nad soljom i brise je kad god se neko pokenja? Nije to domacinstvo sa troje ljudi nego ustanova sa nekoliko stotina dece.
A da ga vidim ko ce dokazati klincu da cuci nad soljom.
Solja u skoli je zaraza u najavi, $100% .
A onda blog " Urinarna infekcija hara Srbijom, drzava duradi nesto"
milojep milojep 14:34 12.10.2016

Re: Taster

karabasbarabas
čula sam više puta tu rečenicu, ali ne vredi, ne razumem. najzdravija je čista wc šolja. dal je moguće da je to toliko preambiciozan zahtev?

"Dal" je moguce da ne kapiras da ne moze neko da stoji nad soljom i brise je kad god se neko pokenja? Nije to domacinstvo sa troje ljudi nego ustanova sa nekoliko stotina dece.
A da ga vidim ko ce dokazati klincu da cuci nad soljom.
Solja u skoli je zaraza u najavi, $100% .
A onda blog " Urinarna infekcija hara Srbijom, drzava duradi nesto"


U vojsci je čučavac bio zakon.Čistiš ga crevom
westvleteren westvleteren 17:22 12.10.2016

Re: Taster

Чучавац је здравији од WC шоље!


Nekom čudom se taj čučavac nađe samo u WCu za decu. WC za osoblje škole ima normalnu šolju. Isto važi za WCe i opštinama, javnim preduzećima i kojekuda gde se ni ne pomišlja da bi čučavac bio zdraviji.

Valjda zato što više brinemo o zdravlju dece nego o zdravlju odraslih.
westvleteren westvleteren 17:26 12.10.2016

Re: Taster

Solja u skoli je zaraza u najavi, $100% .



Kako da ti kažem, čučavac u školi su hemoroidi i-ili popišana odeća u najavi. Deca će da trpe dok ne dođu kući pre nego što će da upotrebe čučavac.


Dečacima je tu dosta lakše, jer makar malu nuždu mogu da obave normalno.
JJ Beba JJ Beba 19:54 12.10.2016

Re: Taster


drugo, devojčicama je taj čučavac, neupotrebljiv.



kako to?

edit

Uprkos pokušajima da budu zamenjeni Hi-Tech rešenjima, Japanci ljubomorno čuvaju svoje čučavc


Uništi nas WC šolja, čučanje je zdravije


Čučavci čuvaju i srce
Veliki broj srčanih udara i smrti događa se upravo u toaletima. Izraelski lekar, Berko Sikirov je više od 20 godina proučavao posledice prekomernog naprezanja tokom vršenja nužde u sedećem položaju. Objavio je članak u kojem opisuje povezanost naprezanja i srčanog udara. Bolesnici koji pate od akutnih koronarnih bolesti posebno su ugroženi. U svom članku objašnjava kako se naprezanje može izbeći pražnjenjem creva čučeći.

zatim

Klasičan način pražnjenja creva - sedenje na WC šolji, je neprirodan položaj koji za potiskivanje sadržaja iz creva zahteva korišćenje mišića dijafragme i nepotrebno napinjanje. Dok prilikom pražnjenja čučeći, bedra pritiskaju trbuh što olakšava pražnjenje i smanjuje potrebu za napinjanjem.


Oprez: WC školjka! Kako WC školjka uništava vaše zdravlje

U izraelskom časopisu Journal of Medical Sciences objavljena je studija o tome da je upravo sjedeći položaj prilikom pražnjenja crijeva kriv za visoku stopu oboljenja od...

hemoroida
upale crijeva
raka debelog crijeva
bolesti zdjelice
Kronove bolesti




sweet64 sweet64 21:05 12.10.2016

Re: Taster

"Dal" je moguce da ne kapiras da ne moze neko da stoji nad soljom i brise je kad god se neko pokenja? Nije to domacinstvo sa troje ljudi nego ustanova sa nekoliko stotina dece.


U mojoj ex firmi je nekada davno bio čučavac koji je zamenjen WC školjkom, a onda je posle nekoliko godina, otprilike 1990. ponovo vraćen čučavac zbog mnogo lakšeg održavanja higijene, tako je bar bilo objašnjenje, mada sam ja romantično verovao da su ga vratili jer u protivnom pesnički savet urezan na unutrašnjoj strani vrata

Ako hoćeš srat' bez muke
pod kolena stavi ruke


bi izgubio svoj smisao.
expolicajac expolicajac 08:06 13.10.2016

Re: Taster

karabasbarabas
čula sam više puta tu rečenicu, ali ne vredi, ne razumem. najzdravija je čista wc šolja. dal je moguće da je to toliko preambiciozan zahtev?

"Dal" je moguce da ne kapiras da ne moze neko da stoji nad soljom i brise je kad god se neko pokenja? Nije to domacinstvo sa troje ljudi nego ustanova sa nekoliko stotina dece.
A da ga vidim ko ce dokazati klincu da cuci nad soljom.
Solja u skoli je zaraza u najavi, $100% .
A onda blog " Urinarna infekcija hara Srbijom, drzava duradi nesto"

Stvar je kućnog vaspitanja da se posle obavljene velike nužde čovek okrene i prikladnim načinom obriše WC bilo on čučavac ili šolja. To što se većina Srba stidi svoga izmeta pa posle obavljene nužde pobegne sa lica mesta je stvar koja nas je u celini dovela do stanja u kome se nalazimo.
Davne 1992 godine sam sticajem okolnosti ušao u WC čučavac odmah nakon izlaska kolege iz njega. Njegov izmet je stajao na sredini čučavca. Toliko je bio primitivan da ni rupu nije hteo da gađa. Iznerviran sam se okrenuo i jasno mu se obratio sa zahtevom da se vrati i počisti iza sebe. Počeo je da se pravda da to nije njegov izmet. Polugom na laktu sam ga doveo u kontrolisani položaj ( tako piše u pravilu službe za upotrebu fizičke snage) i dovuko do WC ubacio unutra i spolja metlom blokirao mogućnost izlaska iz WC. Nastala je opšta tarapa, ali dok nije počistio izmet nisam dozvolio nikome da otvori vrata.
Od tada je WC bio uredno održavan od strane korisnika.
Jedan od predmeta koje bih ovog momenta vratio u školski program jeste domaćinstvo, u okviru koga je jedna od tema i ponašanje u porodici.
urbana_gerila urbana_gerila 08:35 13.10.2016

Re: Taster

expolicajac



hrabriša, lako je šiljiti ga na pandura, da te vidim sa nastavnicom domaćinstva.
expolicajac expolicajac 08:41 13.10.2016

Re: Taster

urbana_gerila
expolicajac



hrabriša, lako je šiljiti ga na pandura, da te vidim sa nastavnicom domaćinstva.

Moja nastavnica domaćinstva je bila gospođa u svakom pogledu.
heruvimhidra heruvimhidra 08:49 13.10.2016

Re: Taster

expolicajac
karabasbarabas
čula sam više puta tu rečenicu, ali ne vredi, ne razumem. najzdravija je čista wc šolja. dal je moguće da je to toliko preambiciozan zahtev?

"Dal" je moguce da ne kapiras da ne moze neko da stoji nad soljom i brise je kad god se neko pokenja? Nije to domacinstvo sa troje ljudi nego ustanova sa nekoliko stotina dece.
A da ga vidim ko ce dokazati klincu da cuci nad soljom.
Solja u skoli je zaraza u najavi, $100% .
A onda blog " Urinarna infekcija hara Srbijom, drzava duradi nesto"

Stvar je kućnog vaspitanja da se posle obavljene velike nužde čovek okrene i prikladnim načinom obriše WC bilo on čučavac ili šolja. To što se većina Srba stidi svoga izmeta pa posle obavljene nužde pobegne sa lica mesta je stvar koja nas je u celini dovela do stanja u kome se nalazimo.
Davne 1992 godine sam sticajem okolnosti ušao u WC čučavac odmah nakon izlaska kolege iz njega. Njegov izmet je stajao na sredini čučavca. Toliko je bio primitivan da ni rupu nije hteo da gađa. Iznerviran sam se okrenuo i jasno mu se obratio sa zahtevom da se vrati i počisti iza sebe. Počeo je da se pravda da to nije njegov izmet. Polugom na laktu sam ga doveo u kontrolisani položaj ( tako piše u pravilu službe za upotrebu fizičke snage) i dovuko do WC ubacio unutra i spolja metlom blokirao mogućnost izlaska iz WC. Nastala je opšta tarapa, ali dok nije počistio izmet nisam dozvolio nikome da otvori vrata.
Od tada je WC bio uredno održavan od strane korisnika.
Jedan od predmeta koje bih ovog momenta vratio u školski program jeste domaćinstvo, u okviru koga je jedna od tema i ponašanje u porodici.


expolicajac, svaka cast, uradili ste ono sto bi svaki savestan gradjanin trebalo da uradi.
Cinjenica da treba da se primeni sila kako bismo se pristojno ponasali govori o nama.
Ja sam imala predmet domacinstvo, i volela bih da ga vrate kao obavezan predmet.
urbana_gerila urbana_gerila 09:06 13.10.2016

Re: Taster

expolicajac
urbana_gerila
expolicajac



hrabriša, lako je šiljiti ga na pandura, da te vidim sa nastavnicom domaćinstva.

Moja nastavnica domaćinstva je bila gospođa u svakom pogledu.



na čudan način pišeš - zent.
expolicajac expolicajac 09:11 13.10.2016

Re: Taster

urbana_gerila
expolicajac
urbana_gerila
expolicajac



hrabriša, lako je šiljiti ga na pandura, da te vidim sa nastavnicom domaćinstva.

Moja nastavnica domaćinstva je bila gospođa u svakom pogledu.



na čudan način pišeš - zent.

A bre, em sam duševan, em sam puljiv.
nikvet pn nikvet pn 09:12 13.10.2016

Re: Taster

sweet64
pesnički savet urezan na unutrašnjoj strani vrata

Ako hoćeš srat' bez muke
pod kolena stavi ruke


Давно, на бензинској пумпи:



нацентрирај дупе
тачно изнад рупе
heruvimhidra heruvimhidra 09:31 13.10.2016

Re: Taster

JJ Beba

drugo, devojčicama je taj čučavac, neupotrebljiv.



kako to?

edit

Uprkos pokušajima da budu zamenjeni Hi-Tech rešenjima, Japanci ljubomorno čuvaju svoje čučavc


Uništi nas WC šolja, čučanje je zdravije


Čučavci čuvaju i srce
Veliki broj srčanih udara i smrti događa se upravo u toaletima. Izraelski lekar, Berko Sikirov je više od 20 godina proučavao posledice prekomernog naprezanja tokom vršenja nužde u sedećem položaju. Objavio je članak u kojem opisuje povezanost naprezanja i srčanog udara. Bolesnici koji pate od akutnih koronarnih bolesti posebno su ugroženi. U svom članku objašnjava kako se naprezanje može izbeći pražnjenjem creva čučeći.

zatim

Klasičan način pražnjenja creva - sedenje na WC šolji, je neprirodan položaj koji za potiskivanje sadržaja iz creva zahteva korišćenje mišića dijafragme i nepotrebno napinjanje. Dok prilikom pražnjenja čučeći, bedra pritiskaju trbuh što olakšava pražnjenje i smanjuje potrebu za napinjanjem.


Oprez: WC školjka! Kako WC školjka uništava vaše zdravlje

U izraelskom časopisu Journal of Medical Sciences objavljena je studija o tome da je upravo sjedeći položaj prilikom pražnjenja crijeva kriv za visoku stopu oboljenja od...

hemoroida
upale crijeva
raka debelog crijeva
bolesti zdjelice
Kronove bolesti






Ako hoces da primenis ovo sto internet stranica alternativa za vas preporucuje, moraces da osnujes neku komunu hipi ili amisovskog tipa.
Ipak, mislim da ces ostati u gradu, i koristiti komfor toalet solje, i pored svega ovoga sto ona "izaziva".
maksa83 maksa83 09:50 13.10.2016

Re: Taster

нацентрирај дупе
тачно изнад рупе

U nekom engleskom pabu iznad šolje:

"We aim to please. You aim too, please."
heruvimhidra heruvimhidra 10:11 13.10.2016

Re: Taster

westvleteren
Чучавац је здравији од WC шоље!


Nekom čudom se taj čučavac nađe samo u WCu za decu. WC za osoblje škole ima normalnu šolju. Isto važi za WCe i opštinama, javnim preduzećima i kojekuda gde se ni ne pomišlja da bi čučavac bio zdraviji.

Valjda zato što više brinemo o zdravlju dece nego o zdravlju odraslih.


BRAVO! Svuda osoblje ima normalne toalet solje,a "nasa deca " ih nemaju.
To je ta "briga " za decu; ili kako dusebriznici vole da kazu "za nasu decu ".
heruvimhidra heruvimhidra 10:12 13.10.2016

Re: Taster

maksa83
нацентрирај дупе
тачно изнад рупе

U nekom engleskom pabu iznad šolje:

"We aim to please. You aim too, please."



Volim englesku duhovitost.
urbana_gerila urbana_gerila 10:15 13.10.2016

Re: Taster

maksa83
U nekom engleskom pabu iznad šolje:
"We aim to please. You aim too, please."



posle grafita:

ovde su se usrali i najhrabriji!

sve drugo je deplasirano...
maksa83 maksa83 10:24 13.10.2016

Re: Taster

posle grafita:

ovde su se usrali i najhrabriji!

sve drugo je deplasirano...

Moj omiljeni kafanski meme je "pijana hobotnica hoće da se lema sa tobom":



To kad jednom primetiš posle si stalno u paranoji od tih zakačaljki.
heruvimhidra heruvimhidra 10:36 13.10.2016

Re: Taster

maksa83
posle grafita:

ovde su se usrali i najhrabriji!

sve drugo je deplasirano...

Moj omiljeni kafanski meme je "pijana hobotnica hoće da se lema sa tobom":



To kad jednom primetiš posle si stalno u paranoji od tih zakačaljki.


Volim ovakve "radove" . Svrstavam ih u umetnost.

Vec nekiliko puta pominjem street art umetnicu Barbara. i njenu ´fb stranicu. Ona prelepljuje ulicne znake i tako te recenice dobijaju drugaciji smisao. Cilj joj je: borba za toleranciju.


predatortz predatortz 10:39 13.10.2016

Re: Taster


Moj omiljeni kafanski meme je "pijana hobotnica hoće da se lema sa tobom":


Zabranjeno sjedit nako!

Kafana na Ban Brdu, Majevica.

Hit za sva vremena!
heruvimhidra heruvimhidra 10:46 13.10.2016

Re: Taster

JJ Beba

drugo, devojčicama je taj čučavac, neupotrebljiv.



kako to?

edit

Uprkos pokušajima da budu zamenjeni Hi-Tech rešenjima, Japanci ljubomorno čuvaju svoje čučavc


Uništi nas WC šolja, čučanje je zdravije


Čučavci čuvaju i srce
Veliki broj srčanih udara i smrti događa se upravo u toaletima. Izraelski lekar, Berko Sikirov je više od 20 godina proučavao posledice prekomernog naprezanja tokom vršenja nužde u sedećem položaju. Objavio je članak u kojem opisuje povezanost naprezanja i srčanog udara. Bolesnici koji pate od akutnih koronarnih bolesti posebno su ugroženi. U svom članku objašnjava kako se naprezanje može izbeći pražnjenjem creva čučeći.

zatim

Klasičan način pražnjenja creva - sedenje na WC šolji, je neprirodan položaj koji za potiskivanje sadržaja iz creva zahteva korišćenje mišića dijafragme i nepotrebno napinjanje. Dok prilikom pražnjenja čučeći, bedra pritiskaju trbuh što olakšava pražnjenje i smanjuje potrebu za napinjanjem.


Oprez: WC školjka! Kako WC školjka uništava vaše zdravlje

U izraelskom časopisu Journal of Medical Sciences objavljena je studija o tome da je upravo sjedeći položaj prilikom pražnjenja crijeva kriv za visoku stopu oboljenja od...

hemoroida
upale crijeva
raka debelog crijeva
bolesti zdjelice
Kronove bolesti








gedza.73 gedza.73 12:18 13.10.2016

Re: Taster

нацентрирај дупе
тачно изнад рупе



The urinal fly nudge is a well known mind hack that originated at the Amsterdam airport, but can now be seen in urinals all over the globe. By having images of flies etched near the drains of the bathroom urinals, spillage on the bathroom floor was reduced by 80%!

This is a great example of a nudge that is rarely consciously processed, yet taps into a quirk in most male behavior; we like to aim at things.



rade.radumilo rade.radumilo 12:34 13.10.2016

Re: Taster

The urinal fly nudge is a well known mind hack that originated at the Amsterdam airport


Ima ih i na aerodromima u Nemačkoj, ne samo na Schipholu. Nisam bio na drugim aerodromima u Holandiji, ali sam viđao i po kafeima.
gedza.73 gedza.73 12:38 13.10.2016

Re: Taster

Dobra fora. S jedne strane se divim ljudima koji tačno znaju gde i šta da postave kako bi navukli svoju sabraću da učine ono što možda i ne bi želeli.
heruvimhidra heruvimhidra 13:38 13.10.2016

Re: Taster

gedza.73
нацентрирај дупе
тачно изнад рупе



The urinal fly nudge is a well known mind hack that originated at the Amsterdam airport, but can now be seen in urinals all over the globe. By having images of flies etched near the drains of the bathroom urinals, spillage on the bathroom floor was reduced by 80%!

This is a great example of a nudge that is rarely consciously processed, yet taps into a quirk in most male behavior; we like to aim at things.





Za ovo nisam znala. Hvala na doprinosu. Saznavanje neceg novog - jos jedan smisao bloga.
Uvek sam za prosirenje znanja, i nova saznanja.
freehand freehand 13:46 13.10.2016

Re: Taster

Zabranjeno sjedit nako!

"Svaki namerno ubijeni konobar naplaćuje se 200 maraka".
Kafana u nekoj pripizdini u Srpskoj, neka '93
gedza.73 gedza.73 20:42 13.10.2016

Re: Taster

Za ovo nisam znala.

I ja sam pročitao ovde na blogu. Ne sećam se samo da li je bio blog ili trol-komentar.
Taube, mnogo si rigidna u želji da usmeriš diskusiju kako ti hoćeš.
To bre ni moderatori nisu uspeli. Opusti se, pusti ljude da pišu šta žele i videćeš da ima štošta da se čuje.
Nemoj da na svaki negativan komentar reaguješ kao da te neko mrzi i namerno nervira.

Filip Mladenović pored svih prozivki (grešna mi duša), skretanja sa tema nikada nikoga nije obrisao. Mislim da čak nije ni terao blogere da komentarišu o temi.
heruvimhidra heruvimhidra 21:36 13.10.2016

Re: Taster

gedza.73
Za ovo nisam znala.

I ja sam pročitao ovde na blogu. Ne sećam se samo da li je bio blog ili trol-komentar.
Taube, mnogo si rigidna u želji da usmeriš diskusiju kako ti hoćeš.
To bre ni moderatori nisu uspeli. Opusti se, pusti ljude da pišu šta žele i videćeš da ima štošta da se čuje.
Nemoj da na svaki negativan komentar reaguješ kao da te neko mrzi i namerno nervira.

Filip Mladenović pored svih prozivki (grešna mi duša), skretanja sa tema nikada nikoga nije obrisao. Mislim da čak nije ni terao blogere da komentarišu o temi.


Primljeno k znanju
rade.radumilo rade.radumilo 11:33 14.10.2016

Re: Taster

Dobra fora. S jedne strane se divim ljudima koji tačno znaju gde i šta da postave kako bi navukli svoju sabraću da učine ono što možda i ne bi želeli.


Doduše, pre jedno dvadesetak godina su u Roterdamu makli javne WC-e sa ulica. Holanđani su iz protesta urinirali na mestima gde su ranije stajali ti WC-i, pa je nakon vremena gradska uprava rešila da ih vrati.
karabasbarabas karabasbarabas 11:54 15.10.2016

Re: Taster

heruvimhidra
westvleteren
Чучавац је здравији од WC шоље!


Nekom čudom se taj čučavac nađe samo u WCu za decu. WC za osoblje škole ima normalnu šolju. Isto važi za WCe i opštinama, javnim preduzećima i kojekuda gde se ni ne pomišlja da bi čučavac bio zdraviji.

Valjda zato što više brinemo o zdravlju dece nego o zdravlju odraslih.


BRAVO! Svuda osoblje ima normalne toalet solje,a "nasa deca " ih nemaju.
To je ta "briga " za decu; ili kako dusebriznici vole da kazu "za nasu decu ".


Mozda zato sto odraslom coveku mozes dokazati sta su bakterije i kako da ih se kloni (ne dodirujuci dasku wc solje)
Bio je tu jedan kralj koji je cak trazio da svi idu u isti WC jedno vreme.
Neki pedo, verovatno. Srecom nije ozbiljno shvacen.
blogovatelj blogovatelj 12:54 12.10.2016

E, ali beogradska!

čučavac se nalazi u OŠ “Dule Karaklajić” u beogradskoj opštini Lazarevac, sa osobitim naglaskom na predznak “beogradska”


Znači vlasotinačka deca kad se grče na čučavcu, to je normalno, ali olakšavanje lazarevačke dece iz čučećeg položaja, to je katastrofa?
Ja sam tim istim Lazarevčanima uvodio fiksnu telefoniju 1999. Ako do tada nisu imali telefone, što bi bilo neobično da sada imaju čučavce? Eno Sneža biciklistkinja ovih dana slika japanske klonje sa čučavcima, a kao Lazarevac je nobles?!
heruvimhidra heruvimhidra 13:57 12.10.2016

Re: E, ali beogradska!


.
blogovatelj blogovatelj 14:07 12.10.2016

Re: E, ali beogradska!

Niko nije nobles, i svi smo nobles. Svi zasluzuju bolje sanitarne uslove. Svako mesto u Srbiji.


Zašto si onda pominjala Beograd?
I nisi još u Nemačkoj naučila da se stvari ne zaslužuju, nego plaćaju?
heruvimhidra heruvimhidra 14:16 12.10.2016

Re: E, ali beogradska!

blogovatelj
Niko nije nobles, i svi smo nobles. Svi zasluzuju bolje sanitarne uslove. Svako mesto u Srbiji.


Zašto si onda pominjala Beograd?
I nisi još u Nemačkoj naučila da se stvari ne zaslužuju, nego plaćaju?

Jao, pomenula sam jer se radu o beogradskoj opštini. Koliko vidim, bolje da sam napisala samo ' Lazarevac '. Naravno da se stvari placaju. Zbog toga se nadam da ce neko platiti ugradnju toaletnih šolja u vrtić. Ko će to uciniti : opstinska vlast, gradska vlast ili gradjani, ja ne znam. Mozda niko nece uciniti nista. Samo sam ukazala na ono sto vidim kao problem, a sta ce se dalje desavati ne bih znala.
westvleteren westvleteren 17:30 12.10.2016

Re: E, ali beogradska!


Znači vlasotinačka deca kad se grče na čučavcu, to je normalno, ali olakšavanje lazarevačke dece iz čučećeg položaja, to je katastrofa?


Ako je nekome za utehu, čučavci su bili i u mojoj školi u Beogradu pre 20-ak godina.
Možda su još uvek.

Ne znam da li je čučavac toliko jeftiniji od WC šolje da bi ga samo siromašne opštine imale; ili samo zavisi od toga gde je idiot donosio odluku šta da se ugradi?
tsunade tsunade 13:13 12.10.2016

veruj

mi da godinama šizim zbog čučavca u školi moje ćerke. škola je na novom beogradu, ima bazen ali nema normalan toalet.

strašno.

u tim toaletima nema sapuna, o toploj vodi da ne govorim. ali ta ista voda, zna da šiklja danima na sve strane a da to niko ne primeti.
heruvimhidra heruvimhidra 13:50 12.10.2016

Re: veruj

tsunade
mi da godinama šizim zbog čučavca u školi moje ćerke. škola je na novom beogradu, ima bazen ali nema normalan toalet.

strašno.

u tim toaletima nema sapuna, o toploj vodi da ne govorim. ali ta ista voda, zna da šiklja danima na sve strane a da to niko ne primeti.

Verujem ti. Javašluk i nemar su u pitanju. I izostanak inicijative da se bilo šta promeni. Kao i zamena u redosledu prioriteta: valjda prvo toaleti pa tek onda bazen.
blogovatelj blogovatelj 14:03 12.10.2016

Re: veruj

da ne govorim kako po tim toaletima nema sapuna, o toploj vodi da ne govorim. ali ta ista voda, zna da šiklja danima na sve strane


Ovo je nešto sasvim drugo i nije vezano za temu bloga.
Mene samo izluđuje ta "u Beogradu u 21. veku" malograđanska argumentacija.
Jebote, ako živi na 60 km od Beograda odmah misli da joj sleduje kruna.
heruvimhidra heruvimhidra 14:10 12.10.2016

Re: veruj

blogovatelj
da ne govorim kako po tim toaletima nema sapuna, o toploj vodi da ne govorim. ali ta ista voda, zna da šiklja danima na sve strane


Ovo je nešto sasvim drugo i nije vezano za temu bloga.
Mene samo izluđuje ta "u Beogradu u 21. veku" malograđanska argumentacija.
Jebote, ako živi na 60 km od Bepgrafa odmah misli da joj sleduje kruna.

Ne, ja ne mislim da ljudima sleduje kruna. Mislim da im sleduju normalne stvari: gradski vodovod,asfaltirane sve ulice, ulicno svetlo, bus stajalista. To je nesto sto se podrazumeva, i trebalo bi da svako selo u Srbiji bez obzira da li je na 40 ili 400 km od Beograda dobije pobrojane stvari. Zar je to mnogo?
blogovatelj blogovatelj 14:17 12.10.2016

Re: veruj

Ne, ja ne mislim da ljudima sleduje kruna. Mislim da im sleduju normalne stvari: gradski vodovod,asfaltirane sve ulice, ulicno svetlo, bus stajalista. To je nesto sto se podrazumeva, i trebalo bi da svako selo u Srbiji bez obzira da li je na 40 ili 400 km od Beograda dobije pobrojane stvari. Zar je to mnogo?


OK. Primećujem napredak u razmišljanju. Vidim da razumeš da postoje veći prioriteti od čučavaca. Zašto onda o tome nisi pisala?
I naravno, sledi podpitanje. Koliko para košta put u svakom selu?
heruvimhidra heruvimhidra 14:22 12.10.2016

Re: veruj

.
emsiemsi emsiemsi 22:11 12.10.2016

Re: veruj

tsunade
mi da godinama šizim zbog čučavca u školi moje ćerke. škola je na novom beogradu, ima bazen ali nema normalan toalet.

strašno.

u tim toaletima nema sapuna, o toploj vodi da ne govorim. ali ta ista voda, zna da šiklja danima na sve strane a da to niko ne primeti.

У праву си !
Успут --- мислим да док не уредимо клоње, све остале приче су (помало) депласиране.
emsiemsi emsiemsi 22:13 12.10.2016

Re: veruj

blogovatelj
Ne, ja ne mislim da ljudima sleduje kruna. Mislim da im sleduju normalne stvari: gradski vodovod,asfaltirane sve ulice, ulicno svetlo, bus stajalista. To je nesto sto se podrazumeva, i trebalo bi da svako selo u Srbiji bez obzira da li je na 40 ili 400 km od Beograda dobije pobrojane stvari. Zar je to mnogo?


OK. Primećujem napredak u razmišljanju. Vidim da razumeš da postoje veći prioriteti od čučavaca. Zašto onda o tome nisi pisala?
I naravno, sledi podpitanje. Koliko para košta put u svakom selu?

Не слажем се !
Мислим да су тоалети највећи приоритет. Видиш колико људи кења посвуда због неуређених тоалета. Да су тоалети уређени, кењали би тамо.
Успут --- не мислим само на кењање по блогу.
heruvimhidra heruvimhidra 07:15 13.10.2016

Re: veruj

emsiemsi
tsunade
mi da godinama šizim zbog čučavca u školi moje ćerke. škola je na novom beogradu, ima bazen ali nema normalan toalet.

strašno.

u tim toaletima nema sapuna, o toploj vodi da ne govorim. ali ta ista voda, zna da šiklja danima na sve strane a da to niko ne primeti.

У праву си !
Успут --- мислим да док не уредимо клоње, све остале приче су (помало) депласиране.

Apsolutno saglasna! Treba urediti toalete, okreciti fasade koje vape za krecenjem. To mogu da rade svi ovi muskarci a i zene koji gube vreme pisuci hrpu malicioznih komentara na netu.
Svima onima koji trose vreme na maliciozne komentare: Okrecite fasade u Beigradu. Okrecite sobe u porodilistima. Ulepsajte nekom dan. i imacete cistiju Srbiju, u svakom smislu.
silver silver 09:24 13.10.2016

Re: veruj

mi da godinama šizim zbog čučavca u školi moje ćerke.


Tsunade, potpuno razumem, isto bih se osećala. Uopšte, sećanje na školske toalete je sećanje na to da su bili jako loši: od higijene do estetike. Većina je trpela da ne mora da ih koristi.
I ova slika školskog čučavca u meni budi jezu. Sabijenih zidova, asimetrična gola rupa, bedna, depresivna keramika. Za mene to nije predstava toaleta koju bih želela da usadim detetu kao prihvatljivo.

Drugo, nismo svi u mogućnosti, iz fizičkih razloga da koristimo squat toilet, danas je standard (zakonom propisan) i ovo:

(Doduše ne znam kako stoje stvari kod nas po tom pitanju, daleka budućnost u školama, rekla bih).
predatortz predatortz 09:26 13.10.2016

Re: veruj

To mogu da rade svi ovi muskarci a i zene koji gube vreme pisuci hrpu malicioznih komentara na netu.


Ma da, bre!

Šta, koji moj, ima da pišu po blogovima?!

Arbeit macht frei!
heruvimhidra heruvimhidra 09:37 13.10.2016

Re: veruj


I ova slika školskog čučavca u meni budi jezu. Sabijenih zidova, asimetrična gola rupa, bedna, depresivna keramika. Za mene to nije predstava toaleta koju bih želela da usadim detetu kao prihvatljivo.

Drugo, nismo svi u mogućnosti, iz fizičkih razloga da koristimo squat toilet, danas je standard (zakonom propisan) i ovo:

(Doduše ne znam kako stoje stvari kod nas po tom pitanju, daleka budućnost u školama, rekla bih).


Slazem se. Slika ovog cucavca budi jezu i depresivna je i takodje ne zelim da deci bude usadjeno kao nesto sto je prihvatljivo i sto se mora.
I po pitanju squat toaleta se slazem - to je daleka buducnost.
heruvimhidra heruvimhidra 10:02 13.10.2016

Re: veruj

predatortz
To mogu da rade svi ovi muskarci a i zene koji gube vreme pisuci hrpu malicioznih komentara na netu.


Ma da, bre!

Šta, koji moj, ima da pišu po blogovima?!

Arbeit macht frei!

Ocekivano, i predrasuda.
Nisu nacisti izmislili pomenutu sentencu, oni su je samo zloupotrebili.
Autor pomenute recenice je Heinrich Beta; nemacki ekonomista i publicista, i ucinio je to davne 1845.g u novinama Schrift Geld und Geist: „Nicht der Glaube macht selig, nicht der Glaube an egoistische Pfaffen- und Adelzwecke, sondern die Arbeit macht selig, denn die Arbeit macht frei. Das ist nicht protestantisch oder katholisch, oder deutsch- oder christkatholisch, nicht liberal oder servil, das ist das allgemein menschliche Gesetz und die Grundbedingung alles Lebens und Strebens, alles Glückes und aller Seligkeit"

Svaka rec se moze upotrebiti i zloupotrebiti, ispravno i krivo protumaciti.
Ovaj ekonomista nije mogao te 1845 g imati na umu konc logore jer ih tada nije bilo; prosto, covek je mislio da rad cini dobro ljudskoj dusi i telu.
tsunade tsunade 12:58 13.10.2016

Re: veruj

Uopšte, sećanje na školske toalete je sećanje na to da su bili jako loši: od higijene do estetike. Većina je trpela da ne mora da ih koristi.


i sad se trpi. ili se trči iz škole kući. ali uglavnom se trpi... i sa trajnim posledicama.

(Doduše ne znam kako stoje stvari kod nas po tom pitanju, daleka budućnost u školama, rekla bih).


ma ne stoje nikako. oš branko radičević, blok 45... čučavac. a pazi, kad je podignuta, nekih valjda, sedamdesetih, to je bila najmodernija škola u srbiji, sa bazenom, dve velike sale, zgrada sa dva kraka i te munje... i čučavac...sad se bazen iznajmljuje privatnom klubu, kao i sale... al nema para za toalete i njihovo održavanje.
silver silver 08:37 14.10.2016

Re: veruj

ali uglavnom se trpi... i sa trajnim posledicama.


Užas...a tako je malo potrebno da se sve promeni na bolje. S obzirom na to koliko dugo sve traje i čemu se, po tvojoj priči, daje prednost (iznajmljivanje školskog prostora za pare), problem je pre svega u glavama.

Dve stvari mi padaju na pamet: jedno, da se toaleti za opštu upotrebu kod nas smatraju za "ničije", kao mesto o kome niko ne treba da vodi računa, skoro kao nužno zlo, stoga i jadna estetika i nikakva oprema.

Drugo, da je ipak u pitanju higijena i kako se ona upražnjava: neka su čučavci super higijenski i mnogo lakši za održavanje i čišćenje; i dalje toaleti ostaju prljavi i najčešće se oseća smrad i pre nego što se udje.

A o pojmu opšteg dobra, koje pripada svima i za koje smo svi odgovorni kao i o pojmu higijene isto tako treba učiti dečicu još od malih nogu, a najbolje kroz primere nas odraslih jer deca će takve primere rado da prihvate i to onda postaje norma ponašanja. Primoravati decu (zbog nebrige odraslih i odgovornih) da trpe ili da koriste prljave i zastarele toalete je pravo zlo.
heruvimhidra heruvimhidra 09:04 14.10.2016

Re: veruj


A o pojmu opšteg dobra, koje pripada svima i za koje smo svi odgovorni kao i o pojmu higijene isto tako treba učiti dečicu još od malih nogu, a najbolje kroz primere nas odraslih jer deca će takve primere rado da prihvate i to onda postaje norma ponašanja. Primoravati decu (zbog nebrige odraslih i odgovornih) da trpe ili da koriste prljave i zastarele toalete je pravo zlo.



Bravo! Jedan divan komentar u moru zlonamernih komentara mi vraća nadu u ljude i ljudskost. Dobro je da postoje inteligentni ljudi koji znaju sta je dobro za decu i koji ce to javno izneti.

Hvala mnogo na komentaru.
satinelle satinelle 22:35 15.10.2016

Re: veruj

blok 45... čučavac. a pazi, kad je podignuta, nekih valjda, sedamdesetih, to je bila najmodernija škola u srbiji, sa bazenom, dve velike sale, zgrada sa dva kraka i te munje... i čučavac...sad se bazen iznajmljuje privatnom klubu, kao i sale... al nema para za toalete i njihovo održavanje.


Pa sta te cudi, radnicko naselje bilo i ostalo... Nego vidim bazen najbitniji. Izgleda proleterijat voleo jacuzzy tehnike za to vreme jos sedemdesetih?
tsunade tsunade 10:43 17.10.2016

Re: veruj

Pa sta te cudi, radnicko naselje bilo i ostalo.


da. obozavam ga
anonymous anonymous 13:34 12.10.2016

...ebo te Papa ....

Ovo je toaletna šolja u vrtiću, u jednom nemačkom gradiću. To je donacija rimokatoličke crkve. Izgleda da je njima više stalo do potomstva od SPC pošto SPC nije donirala ništa već dozvoljava da deca idu na čučavac.
Kako ići u Evropu?
Ohola svetovna vlast.
Ohola duhovna vlast.







Ne znam zašto stalno sebe dovodim u situaciju da branim našu veru ( Crkvu ...? ) od takvih kao što je autor teksta ,mada imam jak otklon od religije.


Ali ne mogu da ne reagujem kada dotična istakne Papu, a prećuti prosta činjenica da se u Nemačkoj svakom katoliku odbija procenat od plate za Franju, a s obzirom da i papamobil dobije za dž od Mercedesa, može da se odvoji nešto i za poneki čučavac....


Edit: o autoru :

Diplomirala kod prof. Nikole Samardzica na temu " Istorija americke demokratije kao sistema vrednosti " Zivi i radi u Konstancu, na Bodenskom jezeru.

....a proučava uporednu istoriju čučavaca po Jevropi.... ebote....


heruvimhidra heruvimhidra 13:45 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

anonymous
Ovo je toaletna šolja u vrtiću, u jednom nemačkom gradiću. To je donacija rimokatoličke crkve. Izgleda da je njima više stalo do potomstva od SPC pošto SPC nije donirala ništa već dozvoljava da deca idu na čučavac.
Kako ići u Evropu?
Ohola svetovna vlast.
Ohola duhovna vlast.







Ne znam zašto stalno sebe dovodim u situaciju da branim našu veru ( Crkvu ...? ) od takvih kao što si ti,mada imam jak otklon od religije.


Ali ne mogu da ne reagujem kada se isprsiš sa Papom, a prećutiš prostu činjenicu da se u Nemačkoj svakom katoliku odbija procenat od plate za Franju, a s obzirom da i papamobil dobije za dž od Mercedesa, može da se odvoji nešto i za poneki čučavac....


Nisam se isprsila s papom, već sam pohvalila poklon rimokatoličke Crkve. Nisam smatrala neophodnim da navedem kako svaki katolik daje procenat plate, ne za Franju, već za Rimokatiličku crkvu smatrajuci da se to zna.
Paralelu sa SPC sam napravila jer ona ne plaća porez državi, ima novčana sredstva, a na ovakve stvari žmuri.
heruvimhidra heruvimhidra 13:52 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....



....a proučava uporednu istoriju čučavaca po Jevropi.... ebote....



Zasto ne, mnoge stvari su vredne proučavanja.
rade.radumilo rade.radumilo 14:52 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Ne znam zašto stalno sebe dovodim u situaciju da branim našu veru ( Crkvu ...? ) od takvih kao što je autor teksta ,mada imam jak otklon od religije.


Možda i uspeš da je odbraniš. Onu istu crkvu koja je na Đurđevdan 1999. podigla cene slavskih sveća 1000%. Onu istu crkvu koja ne otvara narodne kuhinje, svratišta za beskućnike, domove za nezbrinutu decu, škole ili bolnice. Ništa od toga, samo gradi palate za smeštaj svog osoblja.
rade.radumilo rade.radumilo 14:55 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

može da se odvoji nešto i za poneki čučavac....


I još po nešto:



milojep milojep 15:16 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Onu istu crkvu koja ne otvara narodne kuhinje, svratišta za beskućnike, domove za nezbrinutu decu, škole ili bolnice. Ništa od toga, samo gradi palate za smeštaj svog osoblja.


Bez namere da branim zadrigle popove ipak mislim da ovo tvoje nije 100% tačno. Mislim da je bilo akcija tipa narodnih kuhinja, da se može dobiti hrana i prenoćište u manastirima i sl. Bolnice i ustanove za decu crkva i ne može da otvara! Možda bi neko upućeniji mogao nešto više reći.
anonymous anonymous 15:54 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

heruvimhidra
anonymous
Ovo je toaletna šolja u vrtiću, u jednom nemačkom gradiću. To je donacija rimokatoličke crkve. Izgleda da je njima više stalo do potomstva od SPC pošto SPC nije donirala ništa već dozvoljava da deca idu na čučavac.
Kako ići u Evropu?
Ohola svetovna vlast.
Ohola duhovna vlast.



Ne znam zašto stalno sebe dovodim u situaciju da branim našu veru ( Crkvu ...? ) od takvih kao što si ti,mada imam jak otklon od religije.


Ali ne mogu da ne reagujem kada se isprsiš sa Papom, a prećutiš prostu činjenicu da se u Nemačkoj svakom katoliku odbija procenat od plate za Franju, a s obzirom da i papamobil dobije za dž od Mercedesa, može da se odvoji nešto i za poneki čučavac....


Nisam se isprsila s papom, već sam pohvalila poklon rimokatoličke Crkve. Nisam smatrala neophodnim da navedem kako svaki katolik daje procenat plate, ne za Franju, već za Rimokatiličku crkvu smatrajuci da se to zna.
Paralelu sa SPC sam napravila jer ona ne plaća porez državi, ima novčana sredstva, a na ovakve stvari žmuri.


Ni u pogledu neplaćanja poreza SPC nije izuzetak.

I tu si omašila.

Ali SPC moraš da pomeneš....


rade.radumilo rade.radumilo 15:59 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Bolnice i ustanove za decu crkva i ne može da otvara!


Stvarno? Pored tolikih privatnih, crkva nije u stanju da otvori svoje? Ma nemoj!
heruvimhidra heruvimhidra 15:59 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

rade.radumilo
Ne znam zašto stalno sebe dovodim u situaciju da branim našu veru ( Crkvu ...? ) od takvih kao što je autor teksta ,mada imam jak otklon od religije.


Možda i uspeš da je odbraniš. Onu istu crkvu koja je na Đurđevdan 1999. podigla cene slavskih sveća 1000%. Onu istu crkvu koja ne otvara narodne kuhinje, svratišta za beskućnike, domove za nezbrinutu decu, škole ili bolnice. Ništa od toga, samo gradi palate za smeštaj svog osoblja.

Apsolutno!
Niko ne dovodi u pitanje samu veru ili Tvorca! I niko ne spori da u manastirima moze da sretne divne i duhovnike. Ono sto smeta je to sto u jednoj, zvanicno sekularnoj drzavi, crkva moze da radi bukvalno sta hoce i niko joj ne staje na put. Smeta mi sto su propisani cenovnici za usluge i nije tacno da se daje koliko ko moze. Neki ljudi moraju da daju pomen preminulom bez opela jer nemaju 50e, koliko kosta opelo. Ja sam, kada mi je otac umro, platila 100. Tarifa na Novom groblju je 80, a ostatak se podrazumevao. Smeta mi sto crkva jedina ne placa pdv, ali se isti placa na pelene, invalidska pomagala, cak i na lekove za tesko bolesnu decu! Nije ni umanjen. Crkva ga ne placa ninasta, cak ni na luksuzne automobile, ni na gradjevinski materijal koji kupuje (najveci kupac je SPC) za druge velelepne crkve i zgrade koje grade a stanove prodaju skupo. Smeta mi sto za vreme onog potopa koji je snasao Srbiju nije organizivala pomoc. Bilo je svestenih lica koji su licno, po svojoj savesti ucestvovali ali crkva kao institucija nije. Organizovane su akcije punjenja dzakova peskom i pravljenja zastitnog zida, autobusi su prevozili omladinu koja je isla dobrovoljno, zar nisu mogli studenti bigoslivskog fakulteta, eno im internat na Bogosloviji, da budu organizovani i da podju, zajedno sa mladim i zdravim svestenicima?? Gde je bila crkva da otvori svoje konake, barem za bebe i bolesne? Zar nije mogla da se organizuje velika, pokretna kuhinja pri tim centrima, da barem stari i tako mali pojedu nesto kuvano? Crkva ima i sredstava, i ljudstva, i opreme. Gde su bili da olaksaju muku? Razbesnelo me je kad se onomad ubio onaj jadni mladic, od nemastine, njwgov otac je sve pre smrti zavestao crkvi, kad je u toj istoj crkvi trazena pomic za njega odgovorili su da nisu socijalna ustanova!
I po pitanju homoseksualizma crkva sedi na dve stolice. Javno osudjuje, a pritom odlicno zna koliko je to zastupljeno medju vernicima i medju ljudima visoko rangiranim u samoj SPC.
milojep milojep 16:02 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

rade.radumilo
Bolnice i ustanove za decu crkva i ne može da otvara!


Stvarno? Pored tolikih privatnih, crkva nije u stanju da otvori svoje? Ma nemoj!


Misliš da lovom stane iza nekog doktora? Pa tako može i državu da vodi.
anonymous anonymous 16:05 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

heruvimhidra


....a proučava uporednu istoriju čučavaca po Jevropi.... ebote....

Zasto ne, mnoge stvari su vredne proučavanja.



Da.... i to kako i najveća šuša misli da će se proslaviti ako opljune po Crkvi.

To je IN u Jevropi....i na kojem ono beše jezeru .....



rade.radumilo rade.radumilo 16:08 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Ono sto smeta je to sto u jednoj, zvanicno sekularnoj drzavi, crkva moze da radi bukvalno sta hoce i niko joj ne staje na put


Pre II sv. rata, u jednom od sela iz kojih vodim poreklo, pop je za slavu dolazio u kuću domaćina i uzimao od praseta (uglavnom se slavio Đurđevdan) koliko je on smatrao za shodno. Čak i tamo gde je kuća bila siromašna, sa puno dece, pop je uzimao četvrtinu. Kako naravno nije mogao da sve to pojede sam sa svojom porodicom, bacao je sve to u jednu jamu na kraju sela, gde su se posle skupljali psi lutalice. Imaš jednom da pogađaš, koji su znak stavili na čelo meštani tog sela 1941.
U obližnjem selu, iz kog takođe vodim poreklo po drugom pretku, seoski pop je napravio dil sa ustašama i pozvao meštane da dođu u crkvu u kojoj ih je zaključao, nakon čega su ustaše zapalile crkvu.
rade.radumilo rade.radumilo 16:09 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Da.... i to kako i najveća šuša misli da će se proslaviti ako opljune po Crkvi.


Crkva po sebi i učenju Hristovom pljuje sama, a ljudi samo iznose primere.
rade.radumilo rade.radumilo 16:12 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Misliš da lovom stane iza nekog doktora? Pa tako može i državu da vodi.


Ne, mislim da otvori bolnicu, da otvori školu, svratište, prihvatilište, vrtić. Sve je to u mogućnosti, ali ih svečano boli Q da to rade.
heruvimhidra heruvimhidra 16:13 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

rade.radumilo
Misliš da lovom stane iza nekog doktora? Pa tako može i državu da vodi.


Ne, mislim da otvori bolnicu, da otvori školu, svratište, prihvatilište, vrtić. Sve je to u mogućnosti, ali ih svečano boli Q da to rade.



Bravo rade.radumilo!
opetnaistommestu opetnaistommestu 17:26 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Na Banovom brdu (Brdu?) postoji crkveno obdanište "Đurđevak". Skupo k'o đavo. U smislu - može crkva da osniva ustanove za decu.
milojep milojep 21:25 12.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

U obližnjem selu, iz kog takođe vodim poreklo po drugom pretku, seoski pop je napravio dil sa ustašama i pozvao meštane da dođu u crkvu u kojoj ih je zaključao, nakon čega su ustaše zapalile crkvu.


Ovakve stvari bi morale da idu uz tačnu lokaciju i ime tog popa!
tasadebeli tasadebeli 06:17 13.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

opetnaistommestu
Na Banovom brdu (Brdu?) postoji crkveno obdanište "Đurđevak". Skupo k'o đavo. U smislu - može crkva da osniva ustanove za decu.



На Бановом брду.

Правило је једноставно.

Ако се ради о двосложном или вишесложном називу дела једног насеља, онда само прва реч иде са великим словом - Савски венац, Стари град,...

Ако се ради о двосложном или вишесложном називу засебног насеља, онда све речи иду са великим словом - Мала Моштаница, Мали Мокри Луг,...


Правило једноставно, али!

Како одредити да ли је нешто део једног насеља или засебно насеље, тј. целина?

Не можеш да се ослониш ни на то да питаш домороце.

Ако мене баш питаш, Баново брдо би требало да буде оба великим јер је Баново брдо, као што је свима познато, постало независна република још пре него што су се Шиптари досетили да то исто траже за Косово и Метохију.

Али џабе је то шта ја мислим када постоје закони, уредбе, прописи...


Видиш да овде на овом посту не могу да се договоре да ли је Лазаревац засебно насеље или је део Београда. Срећом, то је само једна реч у називу, па нема шта да размишљамо да ли треба са великим или малим словом.


Јесте, у Цркви Светог Ђорђа (у црквеној порти) постоји обданиште. Не знам колико кошта. Ако је и скупо, онда је сигурно праведније од државних обданишта у којима моје колегинице са просветарским платама плаћају пуну цену обданишта, док родитељи са "малим приватним бизнисима" у теренским возилима са затамњеним стаклима и са кајлама око врата донесу потврду из своје фирмице да су на минималцу, па онда имају бенефиције у плаћању.

Тако да не знаш шта је горе.

Да ли да те власник приватног обданишта дрпа како зна и стигне или да те фукара због трошне државе са прописима бушним као решето зајебава све у шеснаест.


Не знам чије је власништво обданиште, али знам да у тој истој Цркви Светог Ђорђа од пре неколико година имају и акцију (бесплатну) помоћи деци која су на било који начин онемогућена да похађају редовну наставу у школи да путем интернета прате наставу и лекције и раде домаће задатке итд.

Нешто слично као оно у Аустралији у којој они клинци који живе стотинама километара удаљени од најближе школе, "похађају" наставу и завршавају школе путем интернета.


Ето једне корисне ствари и од овог сокоћала!




8c_competizione 8c_competizione 08:06 13.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Ali SPC moraš da pomeneš....


a sto ih ne sponimnjati? kamo srece da su vredniji nekog boljeg pomena
8c_competizione 8c_competizione 08:11 13.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Тако да не знаш шта је горе.


Taso, ja bas i ne bih moralnu propast SPC (i njihovih dela) pravdao moralnom propascu drugih drustvenih grupa. to vodi u spiralu daljeg i dubljeg (moralnog?) propadanja i kao takvo je kontrapropduktivno.

mislim da je lose stvari bolje porediti sa onim koje su bolje i kao takve da pozitivno uticu na ljude (secas se: "obrazovanje, a ne zvona i praporci".

heruvimhidra heruvimhidra 08:53 13.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

8c_competizione
Ali SPC moraš da pomeneš....


a sto ih ne sponimnjati? kamo srece da su vredniji nekog boljeg pomena


Kamo srece, slazem se.

Pominju se sami, bahacenjem i preterivanjem u raskosi; gladnom narodu to je prst u oko.
rade.radumilo rade.radumilo 12:37 13.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Ovakve stvari bi morale da idu uz tačnu lokaciju i ime tog popa!


Za te idi u Bosnu, pa pitaj. Evo ti jednog svežijeg, pitaj Vrčince za popa Brinu (koji mi je rod). Između ostalog, pao je osamdesetih jer je švercovao oružje za Šiptare na Kosovu.
rade.radumilo rade.radumilo 12:40 13.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Na Banovom brdu (Brdu?) postoji crkveno obdanište "Đurđevak". Skupo k'o đavo. U smislu - može crkva da osniva ustanove za decu.


Ali to radi samo ako ima profita.

Inače, u Irskoj, većinu osnovnih škola je otvorila Katolička Crkva. Mogu ih pohađati deca bilo koje verosipovesti, ali ne i deca čija su se oba roditelja izjasnili kao ateisti.
tasadebeli tasadebeli 17:39 13.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

8c_competizione

Taso, ja bas i ne bih moralnu propast SPC (i njihovih dela) pravdao moralnom propascu drugih drustvenih grupa.



Не правдам ја никога. Ни себе, ни различите друштвене групе.

Само констатујем чињенично стање ствари у свом комшилуку.

Оно што знам из прве руке... А можда би било занимљиво и другима да чују када већ то помињу.

Иначе, чучавце не волим јербо увек постоји опасност да се човек умаже говнетом.

А кад се човек једном умаже, џаба му после и образовање и књиге и звона и прапорци и клепетуше,...

Смрди то, брате рођени, на километре.









EDIT:


Јбт, што волим блуз!!!

Пјур лав!





pnbb pnbb 14:34 14.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Na Banovom brdu (Brdu?) postoji crkveno obdanište "Đurđevak".

kumu nije nedostajao smisao za humor, ocigledno... ili je tezak plagijator. ima vec jedno obdaniste djurdjevak, par ulica dalje..doduse za nesto stariju decu
pnbb pnbb 15:24 14.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Razbesnelo me je kad se onomad ubio onaj jadni mladic, od nemastine, njwgov otac je sve pre smrti zavestao crkvi, kad je u toj istoj crkvi trazena pomic za njega odgovorili su da nisu socijalna ustanova!
I po pitanju homoseksualizma crkva sedi na dve stolice. Javno osudjuje, a pritom odlicno zna koliko je to zastupljeno medju vernicima i medju ljudima visoko rangiranim u samoj SPC.

sve ove(istinite)tvrdnje imale bi potpunog smisla u celoj prici da ti imas neke veze sa spc, ili da si pravoslavne veroispovesti. ili atesista. koliko vidim, ti si katolkinja, i navela si primer cistog wc koji je doniran od strane katlicke crkve. kakve to veze ima? stvar je u odrzavanju, a ne ko je dao pare da se izgradi. tako da ono sto bi trebalo da bude briga o deci i higijeni, lici iz aviona na promociju katolicke crkve, i unizavanje spc. (koje su obe, usput, kao i vecina drugih verskih institucija, kriminalne organizacije samo takve)
heruvimhidra heruvimhidra 16:23 14.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

pnbb
Razbesnelo me je kad se onomad ubio onaj jadni mladic, od nemastine, njwgov otac je sve pre smrti zavestao crkvi, kad je u toj istoj crkvi trazena pomic za njega odgovorili su da nisu socijalna ustanova!
I po pitanju homoseksualizma crkva sedi na dve stolice. Javno osudjuje, a pritom odlicno zna koliko je to zastupljeno medju vernicima i medju ljudima visoko rangiranim u samoj SPC.

sve ove(istinite)tvrdnje imale bi potpunog smisla u celoj prici da ti imas neke veze sa spc, ili da si pravoslavne veroispovesti. ili atesista. koliko vidim, ti si katolkinja, i navela si primer cistog wc koji je doniran od strane katlicke crkve. kakve to veze ima? stvar je u odrzavanju, a ne ko je dao pare da se izgradi. tako da ono sto bi trebalo da bude briga o deci i higijeni, lici iz aviona na promociju katolicke crkve, i unizavanje spc. (koje su obe, usput, kao i vecina drugih verskih institucija, kriminalne organizacije samo takve)


Gde vidiš da sam katolkinja? Ako je nesto donirala katolička crkva navešću da je donirala katolička crkva. Koja bi druga mogla da donira u katoličko-protestantskoj sredini? Da je donirala protestantska crkva, navela bih da je to donacija protestantske crkve. Nigde nisam unizila SPC; to ona čini sama izgradnjom raskošnih parohijskih domova za sveštenstvo, uz moderne toalete i čak posebne sobe za garderobu za popadije što sam lično videla, dok na sanitarne uslove u školama žmuri. Popadije u pomenutom gradu nemaju ormane za garderobu, one imaju zasebnu sobu za garderobu! Time SPC sama sebe unižava u očima vernika? a ne unižavam je ja.
Ako ti ne uvidjaš plemenitost mog motiva da o ovom pišem vec na umu imas nekakvu nepostojecu propagandu koju navodno vodim za katoličku crkvu, ja nemam načina da ti bolje objasnim.
Da stvar bude gora, ovde se javila gomila komentarora koji su stali u odbranu nehigijenskog čučavca, sto me navodi na pomisao da su u Srbiji ljudi rekli zbogom pameti.
Uostalom, kada budem videla da je SPC donirala toaletne solje za decu ja cu je pohvaliti. Ali ona to nije ucinila niti ce uciniti.
Kazu bolje je da za decu budu čučavci jee ih je lakse odrzavati ali zato u profesorskim toaletima postavljenje su svuda toalet solje. Ako cistacica cisti koji je problem da cisti i decje solje. I da ne duzim, da ste shvatili moju nameru ne biste napisali ovakav komentar.
pnbb pnbb 17:30 14.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Gde vidiš da sam katolkinja?

hm, imas ispovednika.. to mi je nekako karakteristika katolika..nije da ne postoji u pravoslavlju, ali rutina pricest/ispoved/oprost je trade mark za katolike
onda fraza isus marija.. to ateisti slabo koriste

svejedno, da je ostalo samo na cucavcima vs soljiu i higijeni, bilo bi za 5, ali ovako ispada da je poenta u zloj spc sto ne donira, i dobroj katolickoj crkvi sto donira..a krvave mantije do lakata, na sve strane

inace, ni cucavac ni solja nece sami sebe ocistiti, a u tehnoloski razvijenijim sredinama hoce i jedno i drugo. znaci slaba karika je korisnik, a ne objekat. prosta logika kaze da je za ocekivati da 10 korisnika (profesori) lakse odrzava stvar cistom nego 1000 (ucenici) . prasad koja ne ciste ima si kod jednih i kod drugih, s tim sto deca nisu kriva sto ih niko nije naucio.
heruvimhidra heruvimhidra 17:41 14.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

pnbb
Gde vidiš da sam katolkinja?

hm, imas ispovednika.. to mi je nekako karakteristika katolika..nije da ne postoji u pravoslavlju, ali rutina pricest/ispoved/oprost je trade mark za katolike
onda fraza isus marija.. to ateisti slabo koriste

svejedno, da je ostalo samo na cucavcima vs soljiu i higijeni, bilo bi za 5, ali ovako ispada da je poenta u zloj spc sto ne donira, i dobroj katolickoj crkvi sto donira..a krvave mantije do lakata, na sve strane

inace, ni cucavac ni solja nece sami sebe ocistiti, a u tehnoloski razvijenijim sredinama hoce i jedno i drugo. znaci slaba karika je korisnik, a ne objekat. prosta logika kaze da je za ocekivati da 10 korisnika (profesori) lakse odrzava stvar cistom nego 1000 (ucenici) . prasad koja ne ciste ima si kod jednih i kod drugih, s tim sto deca nisu kriva sto ih niko nije naucio.


Ispovednici postoje i u pravoslavnoj crkvi. Imala sam srecu da razgovaram i budem ispovedjena od strane divnih pravoslavnih ispovednika u Ćirilovcu, Studenici, Bogovadji, Leliću i ostalim manastirima.
Upotrebljavam postapalice: Isuse, Marijo Bogorodice a to cine svi hriscani i katolici i pravoslavni i protestanti, cak i ateisti. Smesno mi bude kad se ateisti otme: O moj Boze.
Pomenula sam i bahatu opstinsku vlast koja nije nista ucinila. Pomenula sam bogate imucne ljude koji čine rukovodstvo REIK Kolubara koji takoddje nisu pomogli. Nije tacno da sam samo SPC "prozvala" a to sto je katolicka crkva ovo ovde donirala, e pa tako se namestilo, sta da radimo.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:06 14.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

sve ove(istinite)tvrdnje imale bi potpunog smisla u celoj prici da ti imas neke veze sa spc,


Da li su istinite bi ipak trebalo isproveravati, ali to manje važno, ovo drugo, da svi nešto savetuju crkvi i zameraju joj štošta, mene više čudi.

Crkva je takva organizacija kakva jeste, niko nikoga ne primorava da bude član te organizacije, nema nikavih posledica ako se organizacija napusti, i molim lepo, kome se sviđa neka ide tamo, kome ne, široko mu polje.

Mnogi imaju neke svoje zamisli šta bi crkva trebala da radi, da hrani gladne, da deli neke pare nekome, ovo ili ono.
E pa eto neće.
I takva kakva je, sebična i pohlepna, ima ogroman uticaj.
Pa izgleda da to ljudima odgovara pošto ima toliki uticaj na mnoge, što bi onda bilo šta menjala?

Prihvatite je takvu kakva je, ako hoćete da je menjate učlaniste se, postoje i ti crkveni odbori, aktivirajte se pa delite savete, ili napustite ako vam se ne sviđa.

heruvimhidra heruvimhidra 23:20 14.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

takva kakva je, sebična i pohlepna, ima ogroman uticaj.
Pa izgleda da to ljudima odgovara pošto ima toliki uticaj na mnoge, što bi onda bilo šta menjala?


Zaista, što bi menjala? Uticaj ima jer trguje praiskonskim ljudskim strahom od smrti, preti ljudima paklom kao da se neko vratio iz tog pakla pa ispričao kako je tamo. Uticaj ima jer se ljudi plase da kazu bilo sta protiv homoseksualnog vladike ne bi li im pala kletva na decu. Uticaj ima jer svestenici traze da im se ljubi ruka kao farisejima. Rimokatolickom svesteniku ne moras ponizno da ljubis ruku a bices pricescen. Svestenici se mesaju u skolstvo. Uvodjenje veronauke u skole dalo im je jos vecu moc i uticaj. Pa ako Srbima odgovara da umesto sekularne drzave postanu teokratska, samo napred. Samo da se ne pojavi verska policija kao u Indoneziji pa da bičuje zene ako su se na ulici zagrlile. Bojim se da Iran dolazi u Srbiju. S jedne strane, americke kompanije u Beogradu, s druge strane zatucanost u unutrasnjosti Srbije. I strah od SPC. Srbi vole despotsku cvrstu ruku. Mozda je u tome čar crkve. U Poljskoj je postala jako agresivna. Zeli da zabrani zenama pravo na abortus pa cak i ako je zivot majke ugrozen. Zene izaale masovno na ulicu.
Mislim da lagano prolazi vreme organizovanih monoteistickih religija. Stvara se nwka nova epoha. Kakva ce bkti..sacekajmo da vidimo.
tasadebeli tasadebeli 23:27 14.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

pnbb
Na Banovom brdu (Brdu?) postoji crkveno obdanište "Đurđevak".

kumu nije nedostajao smisao za humor, ocigledno... ili je tezak plagijator. ima vec jedno obdaniste djurdjevak, par ulica dalje..doduse za nesto stariju decu




А што да постоји само обданиште за децу?

Шта је са нама одраслима?

Каква је то дискриминација?

Додуше, оно за децу је ваљда названо по цветићу, а ово за одрасле је хипокористик од "Ђурђев град".

Јбт, то је седамдесетих била фенси кафана. Ја клинац сам тада са завишћу гледао како ови старији момци одводе своје рибе тамо, у сепарее.

Од тог доба, због таквих узора, мени остала навика да све жене изводим на ћевапе.

Бејаху добри у Ђурђевку некада... Ти ћевапи, мислим...


(Миле келнер још увек ради у Ђурђевку.

- Миле, дај рачун!

- Два и два пет, и пет петнајст, и два два'ес два...

- Чекај, бре Миле, откада су два и два пет?

- Па морам и ја од нечега да живим!

Миле ти је гори од Орвелове 1984. када су у питању та проклета два и два.

А она брката келнерица што је давала непогрешиве савете за кладионицу за Рому и Ајакс отишла у пензију... )
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:56 15.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Uticaj ima jer trguje praiskonskim ljudskim strahom od smrti, preti ljudima paklom kao da se neko vratio iz tog pakla pa ispričao kako je tamo.


Jel to nešto protivzakonito, nije.
Ima li ikakvih posledica onaj ko na to nepristane, nema,
Pa u kome je problem, u onome ko tu uslugu traži i prihvata ili u onome ko je pruža?
Da mi zabranimo crkvu, ilida joj odredimokako se ima ponašati, da zaštitimo lakoverne?
Uticaj ima jer se ljudi plase da kazu bilo sta protiv homoseksualnog vladike ne bi li im pala kletva na decu

Pa stani, ako se boje kletve, to onda znači da veruju popovima, a ako im veruju onda im veruju sve, i šta je greh i šta su posledice greha.
Ko voli nek izvoli.
Rimokatolickom svesteniku ne moras ponizno da ljubis ruku a bices pricescen.

E ako je tako, ako su katolici bolji :))
Nemaš pojma, stvarno,
Naravno da pričest nije uslovljena ljubljenjem ruke popu, ali nekao moramo isturiti napred nemačku medecinu, jel da :)
Svestenici se mesaju u skolstvo.

To im zakon em dozvoljava em nalaže, uopšte njih ne krivim zbog toga.


Mislim da lagano prolazi vreme organizovanih monoteistickih religija. Stvara se nwka nova epoha.

Ebem li ti lebac! :)

Ti neki prorok?
Ajd ne lupaj života ti.
heruvimhidra heruvimhidra 22:41 15.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Sve sto ste hteli da saznate o zatucanosti procitajte u kvotiranim stavovima HCM o SPC
Pa u kome je problem, u onome ko tu uslugu traži i prihvata ili u onome ko je pruža?


Problem je u cenovniku usluge. Ljude ce poceti da se sahranjuju bez opela jer nece imati njihovi bliznji od cega da plate.
SPC da plati porez, pa onda da morališe. Tim redosledom.
Pa stani, ako se boje kletve, to onda znači da veruju popovima, a ako im veruju onda im veruju sve, i šta je greh i šta su posledice greha.
Ko voli nek izvoli.


Verovanje u kletvu je sujeverje. Treba da veruju u ljubav Isusovu,a ne u sve ono sto pop izusti iz usta. U 10 bozjih zapovesti nigde se ne pominje kletva ako kritukujes homoseksualno svestenstvo. A to sto ne smes gej popa da kritikujes to je zsto sto si kukavica.
Naravno da pričest nije uslovljena ljubljenjem ruke popu, ali nekao moramo isturiti napred nemačku medecinu, jel da :)


Ko je rekao da je pricest uslovljena ljubljenjem ruke? Ne moras da poljubis ruku. Čaša s vinom se briše čistom belom krpom nakon svakog pricescenog. Vino ne pijes iz kasičice iz koje svi piju sto je nehigijenski vec iz pehara koji se nskon svakog gutljaja krpom obrise. Vino i nije bitno za pricest. Vernici ga ponekad dobiju. A hleb dobiju uvek i nema guzve ko ce prvi da zgrabi naforu vec svi stanu u red i strpljivo sacekaju. Mozda ce ti ovo delovati kao šok i sledece sto ocekujem je: Taube vrsi katolicku propagandu :) ne mari, ja sam ekumenista, za mene je hriscanstvo celina, i zelim pomirenje Pravoslavnih i Katolika. Ujedinjenje mu dodje kao ekumenidticki mit ali mit u koji zelim da verujem.
neki prorok?


Da. Imam prozorljive moći i predvidjam da ce za 2 meseca Jelica Greganovic da napise kako su toaleti u gradu uzas, i smrde, i treba kupiti nove,i da grad ulozi u toalete i bolje sanitarne uslove, i vi cete joj aplaudirati i reci bravo Jelice svaka cast kako si to primetila i zatrazila da se nesto ucini. Mene ste popljuvali zbog toga sto sam ukazala na prljave čučavce a nju cete uzdici jer ona je elita i udata je za slovenca a to nije tako strašno kao kad je neko udat za nemca. A kako znam da ce se to dogoditi i da ce se istorija poniviti? Pa lepo znam. I prvi put kad sam napisala da su srpska porodilista katastrofa vi ste me popljuvali a nskon 2 meseca Jrlica napisala tekst isti takav da su porodilista u Srbiji pakao i jeza i vi ste joj aplaudirali jer kako ste mi vec sto puta rekli ja sam niko i nista pa sto da mi ne pisete ovde svskojske gadosti.

ne lupaj


Sve ovo sto ste napisali uzela bih za ozbiljno da ste na kraju umesto 'ne lupaj 'napisali 'nisi u pravu taube'. Tako je malo potrebno da budemo fini ali mi bas necemo i stoga mora da bude 'ne lupaj ', ne laprdaj, ne palamudi.
I na kraju ja zatucana? A ko brani zatucanu i rigidnu SPC vi ili ja?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:58 16.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Problem je u cenovniku usluge. Ljude ce poceti da se sahranjuju bez opela jer nece imati njihovi bliznji od cega da plate.


Onda će crkva ostati bez mušterija pa će skinuti cenu.
SPC da plati porez, pa onda da morališe. Tim redosledom.


To kad joj država naredi.
Niko ne plaća porez dok mu država ne naredi, što bi crkva bila izuzetak?
Ko je rekao da je pricest uslovljena ljubljenjem ruke?


Ti, ovde.
Rimokatolickom svesteniku ne moras ponizno da ljubis ruku a bices pricescen.


Ovo znači da pravoslavnom moraš, a ne moraš ni njemu.
Dakle, nemaš pojma ni šta ti sama govoriš.
Vino i nije bitno za pricest. Vernici ga ponekad dobiju. A hleb dobiju uvek i nema guzve ko ce prvi da zgrabi naforu vec svi stanu u red i strpljivo sacekaju.


Ma nemačka medecina.
(i nauči nešto, i kod pravoslavnih postoji način d ase vino uzme bez kašičice, kapnu kap vina na kocku šećera)
ja sam ekumenista, za mene je hriscanstvo celina, i zelim pomirenje Pravoslavnih i Katolika. Ujedinjenje mu dodje kao ekumenidticki mit ali mit u koji zelim da verujem.

Ja sam ateista, i navijam da se jedna i druga crkva što skorije ugasi zbog nedostatka zainteresovanih.
A dok ima klijenata, dok ljudi žele njihove usluge, svom snagom ću se zalagati za njihova prava, sve dok rade u skladu sa zakonom.
Da. Imam prozorljive moći

Prozorljive!
Bem ti sunce žarko!
Sve ovo sto ste napisali uzela bih za ozbiljno da ste na kraju umesto 'ne lupaj 'napisali 'nisi u pravu taube'.

Dobro, evo ovako.
Nisu u pravu taube, i ne lupetaj više gluposti života ti.
Tako je malo potrebno da budemo fini


Što bih?
heruvimhidra heruvimhidra 23:17 16.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

ja sam ateista


Ako ti tako kazes

Što bih?


Ovim si sve rekao. I opisao se.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:21 16.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Ako ti tako kazes


A ko će drugi? :)
Ovim si sve rekao. I opisao se.


Pre sam tebe opisao.
Kapiraš?
Ne.
Naravno.
heruvimhidra heruvimhidra 15:16 17.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....



Kapiraš?


Nevazna sam da bi bilo bitno jesam li ukapirala ili nisam.
Gde sluha nema, dzaba sva dokazivanja.

"И кад се неко крије – лице му се и даље види…
Где су лица нестала – само су интриге остале..
Не знаш шта је горе, да ли бити прикљештен човеком који себе држи у анонимности или човеком који себе држи искључивим. У оба случаја, дистанца је загарантована…"
heruvimhidra heruvimhidra 15:46 17.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Ne


Ne kapiram sve, sta da radimo ali kapiram ovo [url=http://www.blic.rs/slobodno-vreme/vesti/kompjuterske-igrice-napravljene-tako-da-stvaraju-zavisnost/zrbv9kh][/url]

"Kompjuterske igrice stvaraju opasnu zavisnost i sadrže moćne psihološke mehanizme dizajnirane da nateraju korisnike da igraju bez kontrole, otkrivaju naučnici." i buduci da sam ovo ukapirala cuvam se od zla koje igrice nose.

Nisam više ustajao iz kreveta. Kompjuter mi je bio pored kreveta, uključio bih ga, igrao, a onda shvatio da je već tri sata posle podne”, kaže Džo Stejli (21) student iz Notingema, koji je izgubio mesto na fakultetu zbog popularne igre “Call of Duty”. “Igrao bih i po 12 sati ili duže, ili čak celu noć. Nisam mogao fizički da se odvojim od igre, po dva-tri dana nisam spavao, postao sam zavistan”, dodaje on.

Zatucano cu se braniti od ovakvog zla:

Fotografija u kojoj grupa tinejdžera u amsterdamskom Rajks muzeju potpuno nezainteresovana za Rembrantovo remek-delo „Noćna straža“ zuri u ekrane svojih mobilnih telefona na tužan način ilustruje zavisnost od novih tehnologija. A o motivaciji tinejdžera da prekinu zavisnost od interneta možda najbolje svedoči činjenica da većina njih kada dođu u savetovalište za lečenje zavisnosti još u čekaonici traže bežičnu konekciju za telefon ili tablet.



Zatucano cu svoj um cuvati od ovog zla, i video gejming developmenta.
angie01 angie01 21:00 17.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

Zatucano cu svoj um cuvati od ovog zla, i video gejming developmenta.


stvarno preterujes!

pa mi smo se isto tako besomucno igrali nekih drugih igara-koje su nam bile dostupne na drugaciji nacin i bile na drugi nacin uslovljene.

moja oba deteta su prosla kroz fazu gejminga u nekim godinama,...sa starijim smo krenuli od pocetaka, kako se sta pojavljivalo, tako se nabavljalo, sa mladjim smo stali kod X boxa,...obojica su igrali i one masovne, sa decom po svetu
i zamisli- nista se nije desilo, sem sto su postali spretniji u resavanju zackoljica, postavljanju strategije, uvezbali reflekse,...i zabavljali se sa drustvom- uzivali,...jeste, nekada malo preterivali, kao i mi nekada sa necim drugim, pri tome im je komp u kuci davao lagadnije uslove za to preterivanje.

Obojica su bili dobri u skoli, isli na sport, druzili se, imali devojke, izlazili, imali neke hobije i siroka interesovanja kojima su se bavili- no big dil....to je naprosto deo njihovog vremena i zabranjivati im da ucestvuju u necemu sto cela generacija radi, samo ih socijalno ugrozava i pravi ih cudnima, na neki nacin.

jedna moja drugarica je imala slican stav kao ti i njeno dete je moglo pola sata neke jednostavne igrice da igra-jer za ostale je trebalo vise vremena, pa je u jednom momentu on ostao na tom nivou, dok su ostali vec bili na nekim ozbiljnim igrama, pa se decak, osecajuci se infreiornim, prilicno povukao, ono, prestao je da se oseca lagodno u svom drustvu- sto nije uoste za zahebanciju.

naravno, za sve treba imati meru, ali i do tog stupnja se ponekad dolazi tako sto prodjes neki period u kome je granica mere malo pomerena,...pa kada se istutnje, posle nemaju ni zelju da besomucno igraju,...ovi moji sada veoma retko sednu za sokocalo zbog igrica.
heruvimhidra heruvimhidra 06:48 18.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

angie01
Zatucano cu svoj um cuvati od ovog zla, i video gejming developmenta.


stvarno preterujes!

pa mi smo se isto tako besomucno igrali nekih drugih igara-koje su nam bile dostupne na drugaciji nacin i bile na drugi nacin uslovljene.

moja oba deteta su prosla kroz fazu gejminga u nekim godinama,...sa starijim smo krenuli od pocetaka, kako se sta pojavljivalo, tako se nabavljalo, sa mladjim smo stali kod X boxa,...obojica su igrali i one masovne, sa decom po svetu
i zamisli- nista se nije desilo, sem sto su postali spretniji u resavanju zackoljica, postavljanju strategije, uvezbali reflekse,...i zabavljali se sa drustvom- uzivali,...jeste, nekada malo preterivali, kao i mi nekada sa necim drugim, pri tome im je komp u kuci davao lagadnije uslove za to preterivanje.

Obojica su bili dobri u skoli, isli na sport, druzili se, imali devojke, izlazili, imali neke hobije i siroka interesovanja kojima su se bavili- no big dil....to je naprosto deo njihovog vremena i zabranjivati im da ucestvuju u necemu sto cela generacija radi, samo ih socijalno ugrozava i pravi ih cudnima, na neki nacin.

jedna moja drugarica je imala slican stav kao ti i njeno dete je moglo pola sata neke jednostavne igrice da igra-jer za ostale je trebalo vise vremena, pa je u jednom momentu on ostao na tom nivou, dok su ostali vec bili na nekim ozbiljnim igrama, pa se decak, osecajuci se infreiornim, prilicno povukao, ono, prestao je da se oseca lagodno u svom drustvu- sto nije uoste za zahebanciju.

naravno, za sve treba imati meru, ali i do tog stupnja se ponekad dolazi tako sto prodjes neki period u kome je granica mere malo pomerena,...pa kada se istutnje, posle nemaju ni zelju da besomucno igraju,...ovi moji sada veoma retko sednu za sokocalo zbog igrica.

Drago mi je da su se tvoja deca sa igricama zabavila i nisu imala štete od toga. To je tvoj anegdotalni primer. Ima i drugih anegdotalnih primera da dete nije dve g izaslo iz kuće zbog tog igtanja i to je ono sto sam licno videla posecujuci jednu porodicu i sto mi je ulilo strah. Dete je napustilo skolu zbog toga i pitanje je kako ce sada stici svoje vrsnjake. Primeri su razni. Nisam rekla da cu bilo sta zabraniti vec paziti i čubati dete. A to sto se doticno dete osetilo inferiornim u odnosu na drugu decu koja su bolje igrala je bas tuzno da se zbog nebitne stvari dete rastuzi ali eto to je jako bitno deci pa im uspeh u tome donosi srecu,a neuspeh tugu.
4krofnica 4krofnica 12:37 18.10.2016

Re: ...ebo te Papa ....

angie01
Zatucano cu svoj um cuvati od ovog zla, i video gejming developmenta.


stvarno preterujes!


malo je reći.. :)

taube, ženo, nije fora samo trabunjati o nečemu na osnovu bilo-kog-članka koji si videla i delovao ti je dovoljno tačno da ga uvrstiš u svoju Listu Mišljenja. (mišljenja su precenjena, inače, ne moraš baš o svemu imati čvrst stav, naročito o nečemu što nisi probala). ja sam stara gejmerka i ne bih rekla da sam navučena ni ni šta osim na šećer, duvan, muziku i filmove Vudi Alena a to je druga priča.

i šta smo rekli o tom proveravanju linkova koje kačiš? budi temeljna :)
ovi klinci što u muzeju (ne)gledaju 'Noćnu stražu' zapravo gledaju interaktivnu izložbu koja se sastoji iz objašnjavanja (na fonu) i posmatranja samog dela. bila je takva izložba skoro u Istorijskom muzeju o Pupinu, klincima se mnogo dopala.
daj bre tom detetu i lutku i loptu i komp i sladoled u zimu.

+ odlična emisija (a ne gledaš u sliku) o Rembrantu i kako je (između ostalog) naslikao 'Noćnu stražu'.

Simon Schama’s Power of Art - Rembrandt -



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana