Društvo| Politika

The Sum of All Fears

Chris Farmer RSS / 09.11.2016. u 13:49

Fear. Hatred. Xenophobia. Paranoia. Jingoism. Isolation. Zealotry. Bellicism. Ethnocentricity. And bigotry.

Good morning, America.

I woke up this morning not to any kind of “New America” but to an America that has finally allowed its baser instincts to chew through the leash on which they have been held for many years and take charge.

I woke up to the stunning revelation that, when push comes to shove, it is not our humanity that wins the day. It is our fear. America fears its lack of respect on the world stage. It fears its diminished hegemony. It fears attacks from people it has long vilified. 

The nation has voted to validate these fears by putting forward a man who fosters them. Donald Trump is not a hate-monger. He is not a force of evil. He is only someone who took the pulse of the nation and discovered that it was racing toward a heart attack.

He is a reflection of us all.

As a blogger, I take note of the fact that I have not blogged anything for many months. I have allowed many things to wash over me with shrugging shoulders. I have started to say to myself – what’s the point? Nothing changes. The train passes and the dogs bark. 

In the post-election daze, when there is nothing left to do but wait and see what our new cowboy commander-in-chief will do, it seems the wrong time to start blogging again. The time for opinions and positions that could have had any sway is surely over now and for another four years.

This is the bed we made. This is where we must sleep.

But on further analysis, it is not time to sleep. It is rather a time to reassess a world that allows for the Donald Trumps to triumph. I am not convinced we need more fear and prejudice to “make America great again.” We seem to have that in prodigious quantities. We need more courage, more conviction, and more reason.

I cannot say I am pleased with the election outcome. But I am not sure I would have been more pleased with the alternative. In a ship of 324 million souls, surely we can find a choice of better pilots.

Why not dig a few up for 2020?

Atačmenti



Komentari (483)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Atomski mrav Atomski mrav 13:52 09.11.2016

My thoughts exactly

In a ship of 324 million souls, surely we can find a choice of better pilots.
predatortz predatortz 13:53 09.11.2016

Re: My thoughts exactly

At least one thing will be certain in next four years – a bombing campaign cannot start only because of a blow job …
niccolo niccolo 15:19 09.11.2016

Re: My thoughts exactly

blow job

Kao što reče jedan od ranijih predsednika:

karabasbarabas karabasbarabas 15:56 09.11.2016

Re: My thoughts exactly

Atomski mrav
In a ship of 324 million souls, surely we can find a choice of better pilots.

I've found 21.

maksa83 maksa83 14:02 09.11.2016

export

Kićo (ne zameri na prisnosti, to mi nekako dođe nadimak za Chris) brate Srbine, dve stvari:

Prva:
Šta ti brineš i kukaš, kad si pobegao ovde u Zemlju Slobodnih?

Druga:
Ako treba neki preCednik koji je manj tenkre evo uzmi i ponesi ovog odavde. To ti je sejf, samo je malo manji tenkre pa neće biti mnogo sumnjivo. Onda vam damo sledećeg još manje kretentastog, i tako iz jedno pet šest iteracija za jedno 20-30 godina dobijete nekog skoro normalnog.

Mi imamo, vama treba, ja mislim da je to fer ponuda.
g.radicevic g.radicevic 14:10 09.11.2016

Re: export

Mi imamo, vama treba, ja mislim da je to fer ponuda.

a cena prava sitnica
jbg teška su vremena
nema džabe ni kod...
looping looping 14:03 09.11.2016

1

Good morning, America.

I woke up this morning

I woke up to the stunning revelation

You woke up to an America that is democratic country, and you should be proud.

As for Trump, I don't know whether you realize it is the best choice America has made and that you are very lucky.
alselone alselone 14:19 09.11.2016

Je l' bi mogao u svetlu

Fear. Hatred. Xenophobia. Paranoia. Jingoism. Isolation. Zealotry. Bellicism. Ethnocentricity. And bigotry.


Da se osvrnes na ljude koji su ga izglasali, nije vam pao sa neba.

Hvala lijepa.
blogovatelj blogovatelj 14:55 09.11.2016

Re: Je l' bi mogao u svetlu

Fear. Hatred. Xenophobia. Paranoia. Jingoism. Isolation. Zealotry. Bellicism. Ethnocentricity. And bigotry.


Kakva steta. Ona koja je izgubila bila je sve suprotno od ovoga.
Domazet Domazet 20:14 09.11.2016

Lepota digitalnog poimanja...

blogovatelj
Fear. Hatred. Xenophobia. Paranoia. Jingoism. Isolation. Zealotry. Bellicism. Ethnocentricity. And bigotry.


Kakva steta. Ona koja je izgubila bila je sve suprotno od ovoga.

...sveta. Sve sto nije jedan mora da je nula.

A tacno je da je Ona Sto Je Izgubila bila ili koristila sve od navedenog. Jedino, a nenavedeno, u cemu Trump ima beskonacnu prednost je - primitivizam.

USofA je od dva zla izabrala vece. Sto me svakako brine. Ali me mnogo vise brine to sto izbor nedvosmisleno pokazuje da u Americi postoji veliki broj ljudi, dovoljno veliki da izabere Predsednika po meri, koji ce, u najbolju ruku, mirno pristati da mnogima bude mnogo gore samo da bi oni sebi priustili nadu da im bude malcice bolje. A najvise me brine sto ce oni, suoceni sa time da im se nada izjalovila, najverovatrnije samo jos vise potonuti u gore-navedeno...
blogovatelj blogovatelj 00:00 10.11.2016

Re: Lepota digitalnog poimanja...

USofA je od dva zla izabrala vece.


Veće ili manje, sami ste ga birali.
Ja sam samo veoma srećan da onaj koji mi je bombardovao decu neće sedeti još četiri godine u Beloj Kući. Seme mu se zatrlo, kad već moram da pljuckam ko neka baba. Jel znaš kako izgleda kad se uveče moliš Bogu da ako gineš, pogineš pre svoje dece, da ne bi gledao njihovu muku?
Ništa mu u životu uradio nisam, podržavao sam ga, kao i većina ljudi u ulici u kojoj sam živeo. Amerika mi je čitavog detinjstva bila svetionik. Nikakva vojna jedinica oko mog mesta stanovanja nije postojala kilometrima okolo, smem prad svakim sudom i pred Onim gore da se zakunem. Jedan je čovek poginuo, nekoliko kuća srušeno, samo da bi se održao privredni rast SAD. To je ono što sam ja video, a ima ih ovde što su i mnogo više od mene videli.
I da, u dvorište mi je palo sprženo kuče kad sam preživeo bombardovanje.
Domazet Domazet 20:02 10.11.2016

Tacno...

blogovatelj
USofA je od dva zla izabrala vece.


Veće ili manje, sami ste ga birali.
Ja sam samo veoma srećan da onaj koji mi je bombardovao decu neće sedeti još četiri godine u Beloj Kući. Seme mu se zatrlo, kad već moram da pljuckam ko neka baba. Jel znaš kako izgleda kad se uveče moliš Bogu da ako gineš, pogineš pre svoje dece, da ne bi gledao njihovu muku?
Ništa mu u životu uradio nisam, podržavao sam ga, kao i većina ljudi u ulici u kojoj sam živeo. Amerika mi je čitavog detinjstva bila svetionik. Nikakva vojna jedinica oko mog mesta stanovanja nije postojala kilometrima okolo, smem prad svakim sudom i pred Onim gore da se zakunem. Jedan je čovek poginuo, nekoliko kuća srušeno, samo da bi se održao privredni rast SAD. To je ono što sam ja video, a ima ih ovde što su i mnogo više od mene videli.
I da, u dvorište mi je palo sprženo kuče kad sam preživeo bombardovanje.

...sami smo ga birali. Muka je u tome sto necemo samo mi snositi posledice.

Odgovor ti je veoma emotivan. Sto potpuno razumem i nikakve zamerke nemam. Zamerku imam na to koliko je kratkovid. Sta mislis, kakvo ce resenje za svu silu problema koje mu na pamet ne pada da zaista resi, Tramp ponuditi kad potrosi ovdasnje Meksikance. To sto ce sprzena kucad najverovatnije padata u neka tudja dvorista nije razlog da odgovoris Chris-u onako kako si mu odgovorio.
anonymous anonymous 14:21 09.11.2016

Muči me ....

ne to što je Tramp pobedio....

....već to što se pokazalo pravo lice neumivene Amerike ...

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:36 09.11.2016

Re: Muči me ....

anonymous
ne to što je Tramp pobedio....

....već to što se pokazalo pravo lice neumivene Amerike ...



A tek njih zabole. Elem, vidim već su počeli o tome kako je ovo "Šansa za Srbiju", kao Tadić glede krize 2008.

Jeste, nema pametnija posla Prijatelj Đulijani no nama da pomaže i daje milijarde. A ako se sećamo kako smo ovde prošli tokom prošle Šansa za Srbiju, Svetske krize, e pa sada će da bidne makar duplo (gore ;> )

Ma dobro, makar će ovdašnji mucavi diktatorčić da ima obrazloženje zašto nam, nakon što prođu one (više puta obračunavate) Dve Godine, ne cvetaju ruže (a ni ništa drugo osim onoga od čega nikako da napravi pitu već godinama ☻)
cane cane 14:24 09.11.2016

remind me

To cry

predatortz predatortz 14:25 09.11.2016

Re: remind me

cane
To cry



Nemoj, brat' cane, viđeće te trebe!
alselone alselone 14:30 09.11.2016

Re: remind me

Što bi rekao Sunđer Bob - isplakao sam ti džemper.

myredneckself myredneckself 14:52 09.11.2016

Joke has become a reality

I woke up this morning and remarked that you just brexited. Yikes!
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:55 09.11.2016

Re: remind me

koje samospaljivanje po internetu, Slate ubedljivo prednjači.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:01 09.11.2016

Re: remind me

stefan.hauzer
koje samospaljivanje po internetu [/b]


da sine, ovo gore nego posle bregzita
svarog svarog 15:28 09.11.2016

Re: remind me

jbt ko će preživeti ovolike apokalipse
princi princi 16:11 09.11.2016

Re: remind me

stefan.hauzer
koje samospaljivanje po internetu, Slate ubedljivo prednjači.

Ali, sine, dobila je popular vote, i to, izgleda, prema projekcijama, za nekih 1M glasova. To znači da je izgubila samo na geometriju, tj da neko iz izbornog štaba nije odradio domaći. Prosto neshvatljivo kad se ima u vidu da je njeno izglasavanje bio long term, najmanje 10 godina dug projekat (prošli put ju je zajebao Obama). Imala najbolje pollstere, najbolje data scientists, IT-evce, što vole da kažu tantuzi i opet pukla. Neverovatno.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:23 09.11.2016

Re: remind me

princi
stefan.hauzer
koje samospaljivanje po internetu, Slate ubedljivo prednjači.

Ali, sine, dobila je popular vote, i to, izgleda, prema projekcijama, za nekih 1M glasova. To znači da je izgubila samo na geometriju, tj da neko iz izbornog štaba nije odradio domaći. Prosto neshvatljivo kad se ima u vidu da je njeno izglasavanje bio long term, najmanje 10 godina dug projekat (prošli put ju je zajebao Obama). Imala najbolje pollstere, najbolje data scientists, IT-evce, što vole da kažu tantuzi i opet pukla. Neverovatno.



po ovome je:

Klinton: 59 323 530
Tramp: 59 153 017

znači, manje od 200 soma razlike, skoro pa izjednačeni.

princi princi 16:25 09.11.2016

Re: remind me

znači, manje od 200 soma razlike, skoro pa izjednačeni.

Trenutno, još prebrojavaju. Napisah gore, prema projekcijama. Svejedno, ta većina, kolika god je wasted, očigledno loše projektovana.
princi princi 16:27 09.11.2016

Re: remind me

Evo ga i izvor.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:31 09.11.2016

Re: remind me

princi
znači, manje od 200 soma razlike, skoro pa izjednačeni.

Trenutno, još prebrojavaju. Napisah gore, prema projekcijama. Svejedno, ta većina, kolika god je wasted, očigledno loše projektovana.


Ma meni je taj njihov sistem inače bezveze, mislim da bi bilo najnormalnije da se važi samo popular vote, tek ona priča sa elektorima mi je blesava.
Dakle, eto da se i ja složim sa BK ponekad.

Ali dobro, ljudi drže do neke tradicije u svom izbornom sistemu, koliko god da je blesava.
princi princi 16:36 09.11.2016

Re: remind me

Da, to je drugo pitanje. Ja samo kažem da sistem nije nov, da je Hillary vrlo dobro bila upoznata sa načinom na koji funkcioniše, da je imala sve pare svetu da kupi najbolji servis, podršku medija, pogotovu velikih, da je imala dovoljno vremena i da je opet pukla. I to mi se čini kao sloppiness.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:40 09.11.2016

Re: remind me

I to mi se čini kao sloppiness.


Ili je prosto, za nju kao takvu, ovakav rezultat maksimum, prosto ne može bolje.

Meni više liči na to.
maksa83 maksa83 16:40 09.11.2016

Re: remind me

Ma meni je taj njihov sistem inače bezveze, mislim bi da bilo najnormalnije da se važi samo popular vote, tek ona priča sa elektorima mi je blesava.

To je nastalo tako što founding fathers nisu želeli da narod direktno bira Predsednika pošto su ekserimenti u državama pokazali da je puna demokratija opasna, narod je šašav, hoće da izabere kako mu se sviđa, a takođe nisu hteli ni izbor Predsednika da prepuste Kongresu. Kroz par iteracija se došlo dotle da "birači biraju biraće" (elektore) koji nemaju nužno obavezu da oslikaju narodnu volju, nego da ulože svoj zdrav razum i izaberu na osnovu toga. Nešto što je trebalo da udovolji oligarhiji a narodu da privid da se on tu nešto pita. (Uprošćeno)
nsarski nsarski 16:42 09.11.2016

Re: remind me

Ja samo kažem da sistem nije nov, da je Hillary vrlo dobro bila upoznata sa načinom na koji funkcioniše, da je imala sve pare svetu da kupi najbolji servis, podršku medija, pogotovu velikih, da je imala dovoljno vremena i da je opet pukla.


Da sve je to imala. I potrošila je taj kapital da sjebe Bernija (prevarama, falsifikatima, itd), no matter what. Čista lakomost i ludačka želja da dobije vlast po svaku cenu. Sine, kao Šekspirova tragedija.

Pitanje: da li bi Trump pobedio da mu je noćas protivkandidat bio Sanders?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:43 09.11.2016

Re: remind me

maksa83
Ma meni je taj njihov sistem inače bezveze, mislim bi da bilo najnormalnije da se važi samo popular vote, tek ona priča sa elektorima mi je blesava.

To je nastalo tako što founding fathers nisu želeli da narod direktno bira Predsednika pošto su ekserimenti u državama pokazali da je puna demokratija opasna, narod je šašav, hoće da izabere kako mu se sviđa, a takođe nisu hteli ni izbor Predsednika da prepuste Kongresu. Kroz par iteracija se došlo dotle da "birači biraju biraće" (elektore) koji nemaju nužno obavezu da oslikaju narodnu volju, nego da ulože svoj zdrav razum i izaberu na osnovu toga. Nešto što je trebalo da udovolji oligarhiji a narodu da privid da se on tu nešto pita.


Da znam otprilike kako se to razvijalo, ali to je model iz 19. veka. E sad zašto se i dalje toga drže, zanimljivo je pitanje.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:45 09.11.2016

Re: remind me

nsarski


Pitanje: da li bi Trump pobedio da mu je noćas protivkandidat bio Sanders?


Ja mislim da ne bi, o tome se priča već mesecima, ali to je već pitanje za establišment demokrata. Sami su se zafarbali u ćošku.
maksa83 maksa83 16:48 09.11.2016

Re: remind me

Sine, kao Šekspirova tragedija.

Da, i meni Lady Macbeth pada na pamet kao prva asocijacija na nju.
Pitanje: da li bi Trump pobedio da mu je noćas protivkandidat bio Sanders?

Prema svim merenjima Trump bi pukao od Sandersa i to manje tesno nego što je Trump pobedio Hilari.
maksa83 maksa83 16:50 09.11.2016

Re: remind me

Da znam otprilike kako se to razvijalo, ali to je model iz 19. veka. E sad zašto se i dalje toga drže, zanimljivo je pitanje.

Verovatno im se još uvek ne sviđa ta "da se svaka šuša pita pa da saberemo" ideja.
princi princi 16:50 09.11.2016

Re: remind me

vrabac_u_steni
nsarski


Pitanje: da li bi Trump pobedio da mu je noćas protivkandidat bio Sanders?


Ja mislim da ne bi, o tome se priča već mesecima, ali to je već pitanje za establišment demokrata. Sami su se zafarbali u ćošku.

Da i ja isto mislim. Sanders je progresivni populista, a Trump apsolutistički. Njih dvojica su se obraćala potpuno različitim tržištima. Sanders je imao strašan prolaz kod millenials sa diplomom (a on su more tech savvy, vladaju redditom, i to je stvorilo iluziju ogromne popularnosti), a ove izbore su, po svemu sudeći odlučili non-college whites stariji od 45 godina. Ne treba gubiti iz vida da je Hillary tokom primaries prikupila više glasova i od Trumpa i od Sandersa zajedno.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:50 09.11.2016

Re: remind me

To znači da je izgubila samo na geometriju, tj da neko iz izbornog štaba nije odradio domaći.


I nije.
Pukla je u onim državama, u kojima je izgubila i od Bernija.
Mislim, suludo je bilo, dok ona vija Severnu Karolinu i Ohajo, gde svakako nije mogla da dobije više glasača od onog što je dobila; neko je procenio da Filadelfija, Detroit i Milvoki, sami mogu da donesu izbornu pobedu u svojim državama. Zamisli čoveka koji se oslanja na Milvoki (mislim, i dalje sam u čudu da je Detroit uopšte i bio prelomna tačka ovih izbora) da osvoji Viskonsin? Takav i treba da izduva. No, opet se pokazalo, da ta bitka na duge staze za Džordžiju, Karolinu ili Arizonu, sigurno još uvek nije ni približno blizu, koliko se mislilo. S druge strane, od Midwesterna je ostao samo Ilionis, jer Čikago nije Milvoki!

princi princi 16:52 09.11.2016

Re: remind me

vrabac_u_steni
I to mi se čini kao sloppiness.


Ili je prosto, za nju kao takvu, ovakav rezultat maksimum, prosto ne može bolje.

Meni više liči na to.

Pa kud ćeš više od popular votea, i to za 1M? Nego nisu imali glasove gde su ovi proizvodili elektorske glasove. U tome je sloppiness.
maksa83 maksa83 16:53 09.11.2016

Re: remind me

(a on su more tech savvy, vladaju redditom, i to je stvorilo iluziju ogromne popularnosti)

Da, ako gledaš reddit Sanders pobeđuje na izborima za predsednika Mlečnog Puta a Radulović glatko postaje predsednik Sunčevog Sistema.
princi princi 16:55 09.11.2016

Re: remind me

No, opet se pokazalo, da ta bitka na duge staze za Džordžiju, Karolinu ili Arizonu, sigurno još uvek nije ni približno blizu, koliko se mislilo. S druge strane, od Midwesterna je ostao samo Ilionis, jer Čikago nije ni Milvoki!

Od svih battleground i swing states, a bilo ih je bar 10, jedno , osvojila je samo Kolorado, Virdžiniju i sad vidim Nevadu. Ej, bre, pa njoj čak i NH visi.
maksa83 maksa83 16:56 09.11.2016

Re: remind me

Od svih battleground i swing states, a bilo ih je bar 10, jedno , osvojila je samo Kolorado

Radio moj drug Paja, nije se zajebavao, door to door, kuc-kuc, dobar dan, da li biste glasali za...
princi princi 16:57 09.11.2016

Re: remind me

A pri tome osvojila 1M glasova više. Mislim, glup tim.
princi princi 16:57 09.11.2016

Re: remind me

Paja

i Jare.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:01 09.11.2016

Re: remind me

vrabac_u_steni
maksa83
Ma meni je taj njihov sistem inače bezveze, mislim bi da bilo najnormalnije da se važi samo popular vote, tek ona priča sa elektorima mi je blesava.

To je nastalo tako što founding fathers nisu želeli da narod direktno bira Predsednika pošto su ekserimenti u državama pokazali da je puna demokratija opasna, narod je šašav, hoće da izabere kako mu se sviđa, a takođe nisu hteli ni izbor Predsednika da prepuste Kongresu. Kroz par iteracija se došlo dotle da "birači biraju biraće" (elektore) koji nemaju nužno obavezu da oslikaju narodnu volju, nego da ulože svoj zdrav razum i izaberu na osnovu toga. Nešto što je trebalo da udovolji oligarhiji a narodu da privid da se on tu nešto pita.


Da znam otprilike kako se to razvijalo, ali to je model iz 19. veka. E sad zašto se i dalje toga drže, zanimljivo je pitanje.


Zaboravljate činjenicu, da su to još uvek Sjedinjene (Američke) Države, tako da je to ipak državna unija i po popular vote-u u državama Tramp pobeđuje. Ima to veze i sa onim što smo pričali o arhaičnom sistemu u koje su se SAD pretvorile; ali pitanje je da li bi se jedna Alabama odrekla svog statusa bitnosti ili Kalifornija svoje posebnosti ili Teksas.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:03 09.11.2016

Re: remind me

princi

Pa kud ćeš više od popular votea, i to za 1M? Nego nisu imali glasove gde su ovi proizvodili elektorske glasove. U tome je sloppiness.


Koliko vidim iz ovog tvog gornjeg linka, ona će tih 1M da nakupi tamo gde je već pobedila tj. pokupila elektore. Pitanje je koliko se moglo uticati na "kritične države" koje donose pobedu uz svu njenu lovu i high-tech.

Naravno sve uzimajuči u obzir da je upravo ona ta koja je u pitanju, očigledno je da je mnogi ne vole.
princi princi 17:05 09.11.2016

Re: remind me

očigledno je da je mnogi ne vole.

Ma ne vole ni Trumpa, ali ljubav ni inače nije bila glavni motiv na ovim izborima.
maksa83 maksa83 17:05 09.11.2016

Re: remind me

princi
A pri tome osvojila 1M glasova više. Mislim, glup tim.

Imaš priče od pre nekoliko godina da su Republikanci iskoristili svoje pozicije da se upuste u gerrrymandering elektorskih glasova tako da ih učine beljim, starijim i konzervativnijim i da su se tako pozicionirali za 2016, možda ni to nije bez vraga.
princi princi 17:06 09.11.2016

Re: remind me

Pitanje je koliko se moglo uticati na "kritične države" koje donose pobedu uz svu njenu lovu i high-tech.

To je sve pitanje propagande, frameovanja. Obama je iste "kritične države" dobijao, ali uz drugačiji rad. Ona je mislila da ima bolje metode. Rezultati najbolje govore ko je bio u pravu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:09 09.11.2016

Re: remind me

maksa83
princi
A pri tome osvojila 1M glasova više. Mislim, glup tim.

Imaš priče od pre nekoliko godina da su Republikanci iskoristili svoje pozicije da se upuste u gerrrymandering elektorskih glasova tako da ih učine beljim, starijim i konzervativnijim i da su se tako pozicionirali za 2016, možda ni to nije bez vraga.


tja, vi rusofili stalno neke teorije zavere
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:11 09.11.2016

Re: remind me

Naravno sve uzimajuči u obzir da je upravo ona ta koja je u pitanju, očigledno je da je mnogi ne vole.


Iskreno, izuzetno sam ponosan na glasače Bernija Sandersa koji su ostali kod kuće. I neka neko pošalje poruku Pajiču, da se javi, je l' živ ili se pridružio heštagu #NotMyPresident :))))
princi princi 17:11 09.11.2016

Re: remind me

maksa83
princi
A pri tome osvojila 1M glasova više. Mislim, glup tim.

Imaš priče od pre nekoliko godina da su Republikanci iskoristili svoje pozicije da se upuste u gerrrymandering elektorskih glasova tako da ih učine beljim, starijim i konzervativnijim i da su se tako pozicionirali za 2016, možda ni to nije bez vraga.

Pa jeste, ali misliš da Hillaryin tim to nije znao? Tj, tačnije, bio toga svestan? Inače, zašto bi ona bi ulazila u celu tu priču, trošila pare, vreme na sve to.

Inače, Democrats have won the popular vote in 6 of 7 presidential elections, but have only won the presidency 4 out of 7 times (pri tome, bar 2 su bila Obamina). Znači, ima neka sistemska greška.
maksa83 maksa83 17:13 09.11.2016

Re: remind me

tja, vi rusofili stalno neke teorije zavere

Gerrymandering uopšte nije tako retka pojava, gugluje gerrymandering in USA i nije u domenu zavera, to je deo "političkog plena".

I Slobodan je dobijao izbore tako što je angažovao matematičare da prekroje izborne jedince za njegove potrebe, a dobro mu je dolazilo i onih 2 miliona glasača sa Kosova.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:14 09.11.2016

Re: remind me

glasače Bernija Sandersa koji su ostali kod kuće


ćuti bre, oćeš da prizoveš opet onu epsku bitku za/protiv belih listića, onda samo još da dođu parizani i četnici i ode sve dođavola
princi princi 17:14 09.11.2016

Re: remind me

I Slobodan je dobijao izbore tako što je angažovao matematičare da prekroje izborne jedince za njegove potrebe, a dobro mu je dolazilo i onih 2 miliona glasača sa Kosova.

Samo što je Slobče angažovao ljude od zanata, a ne dunstere. I nije izgubio nijedne izbore. Ja stvarno mislim da ga je Koštunica dobio na prevaru onog 25. ili kog septembra.
maksa83 maksa83 17:14 09.11.2016

Re: remind me

Pa jeste, ali misliš da Hillaryin tim to nije znao? Tj, tačnije, bio toga svestan? Inače, zašto bi ona bi ulazila u celu tu priču, trošila pare, vreme na sve to.

Možda im je model bio dobar a podaci bajati? Tzv. GIGO - Garbage In Garbage Out. Zezam se, nemam pojma.

Siguran sam da će u nedeljama koje dolaze razni dejta majneri da se bave svim tim, biće jako zanimljivo.
maksa83 maksa83 17:15 09.11.2016

Re: remind me

Samo što je Slobče angažovao ljude od zanata, a ne dunstere.

Da, Slobodan je angažova ozbiljne matematičare.
princi princi 17:18 09.11.2016

Re: remind me

maksa83
Samo što je Slobče angažovao ljude od zanata, a ne dunstere.

Da, Slobodan je angažova ozbiljne matematičare.

Ma, Slobče je bio čovek od reda, diktator. Nego ono, kukurikao prerano pa završio u supi. Njemu bi ovo doba manje ili više mekih diktatora ubica leglo k'o budali šamar.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:20 09.11.2016

Re: remind me

vrabac_u_steni
glasače Bernija Sandersa koji su ostali kod kuće


ćuti bre, oćeš da prizoveš opet onu epsku bitku za/protiv belih listića, onda samo još da dođu parizani i četnici i ode sve dođavola


Pre nego ode sve dođavola, Bernijev pokret je bio onaj vitalniji koji se borio protiv establišmenta (na ovu reč reagujem, kao Krlo na narativ). I on je u biti protiv onoga što predstavlja Hilari, tako da je izvesno jedenje govana glasati posle za nju, jer je manje zlo od Trampa / koji jeste išao protiv sistema, bez obzira na to što se bori za pogrešne ciljeve iz ugla onih koji su bili za Bernija)
blogovatelj blogovatelj 17:21 09.11.2016

Re: remind me

I neka neko pošalje poruku Pajiču, da se javi, je l' živ ili se pridružio heštagu #NotMyPresident


I ja ga jurim po blogovima, ne mogu da ga navatam. Da se pogledamo u oci posle opklade
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:22 09.11.2016

Re: remind me

maksa83
tja, vi rusofili stalno neke teorije zavere

Gerrymandering uopšte nije tako retka pojava, gugluje gerrymandering in USA i nije u domenu zavera, to je deo "političkog plena".

I Slobodan je dobijao izbore tako što je angažovao matematičare da prekroje izborne jedince za njegove potrebe, a dobro mu je dolazilo i onih 2 miliona glasača sa Kosova.


Ama znam bre, zajebavam se.

Meni ipak izgleda da je ovo ono što je bio njen maksimum, i tu joj ni Bog Otac nije mogao pomoći. Naročito ako se uzme taj efekat Sandersovih ogorčenih birača o kojem Stef priča.
Jednostavno, ona kao takva je bila očajan kandidat za trenutak u kojem se trenutno nalazi Amerika.
maksa83 maksa83 17:25 09.11.2016

Re: remind me

Iskreno, izuzetno sam ponosan na glasače Bernija Sandersa koji su ostali kod kuće. I neka neko pošalje poruku Pajiču, da se javi, je l' živ ili se pridružio heštagu #NotMyPresident :))))

Ako se ne pojavi to znači da je ljuti i da nam nikad neće oprostiti što smo mu izabrali Trampa.
princi princi 17:31 09.11.2016

Re: remind me

ona kao takva je bila očajan kandidat za trenutak u kojem se trenutno nalazi Amerika.

Mislim da ni ovo ne stoji. Ako zanemarimo spoljnu politiku i poslovičnu srpsku mržnju, ona je, uz izuzetak Obame, bila verovatno najprogresivniji demokratski mainstream kandidat, još od Ruzvelta. Sad, što je američki politički sistem duboko truo i praktično se potpuno zasniva na legalizovanoj (tačnije nesankcionisanoj) korupciji, to nije njena krivica, bar nije samo njena. Inače, za američku sirotinju, ona je neuporedivo bolja i od Trampa, i od Billa i od Cartera, i od Kennedyja. Uostalom, i rezultati izbora to govore: najsiromašniji Amerikanci (oni ispod 50K, što je u USA još uvek ohoho srednja klasa) su overwhelmingly glasali za nju: 53:41.
niccolo niccolo 17:31 09.11.2016

Re: remind me

maksa83
Da znam otprilike kako se to razvijalo, ali to je model iz 19. veka. E sad zašto se i dalje toga drže, zanimljivo je pitanje.

Verovatno im se još uvek ne sviđa ta "da se svaka šuša pita pa da saberemo" ideja.

Čisto se radi o tome da oni ne kreću da skiče promenimo ustav kod prve situacije kod koje im se ne sviđa outcome, za razliku od nekih naroda koje nećemo ovom prilikom da imenujemo...
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:33 09.11.2016

Re: remind me

I da, koje dno od novinarstva!


Sinoć je izabran i senator iz Južne Karoline, crnac, republikanac; Tim Skot. Žalosno je to što neki uopšte ne razumeju, kako ovo nije bio samo odgovor bele supremacije. Ne znam da li je većina ovih ljudi svesna, kako je Nikson bio veći liberal od na primer Bila Klintona? To što nije voleo mlade anarhiste sa koledža, kao uostalom ni oni njega i to što je isti slučaj sa Trampom, ne znači da su svi njegovi glasači - rasisti.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:34 09.11.2016

Re: remind me

princi
maksa83
princi
A pri tome osvojila 1M glasova više. Mislim, glup tim.

Imaš priče od pre nekoliko godina da su Republikanci iskoristili svoje pozicije da se upuste u gerrrymandering elektorskih glasova tako da ih učine beljim, starijim i konzervativnijim i da su se tako pozicionirali za 2016, možda ni to nije bez vraga.

Pa jeste, ali misliš da Hillaryin tim to nije znao? Tj, tačnije, bio toga svestan? Inače, zašto bi ona bi ulazila u celu tu priču, trošila pare, vreme na sve to.



Ako ne znaš o čemu se radi, pitaj, nemoj da pričaš napamet. Nema tu "znala" ili ne, granice okruga za glasanje određuju lokalne vlasti - i to, pajz, sada, samo kada se radi i cenzus.

A cenzus se radi na svakih 10 godina, i pogodi kada je prošli bio ;>

Elem, republikaci su imali čoveka - pure genius, koji je kada je Obama osvojio vlast, sve "uložiO" na to da se pare skupljaju i daju za lokalne izbore na strateškim lokacijama. Znači nema potrebe da se igraju sa olovkama tamo di su jaki, nego upravo tamo gde je Obama oduvao.

I to su i uradili, osvojili vlast u lokalu u brjnim opštinama ulažući velike novce u malecke "trke", i onda su izvadili olovčicu i krenuli da crtaju i brišu ;>

NB - A ko ne prati fabulu priče, da se doda i to da je Obama planirao da posle isteka mandata krene upravo u taj "posao", tj. ne da leškari otvra biblioteke i ide po svetu držeći preavanja, nego da formira demokratski tim za ono isto gore pomenuto, tako da spremni dočekaju sledeći cenzus, pa da onda oni crtkaju ;>

Inače to igranje sa grnaicama okruga, to manje više za rpedsedničke, nego je bitno za osvajanje Senata i Kongresa - što se lepo dalo videti na sastavima prošlih a i ovih.

Za samu predsedničku trku je nebitno - jer se glasovi osvajaju na nivou cele države bez obzira ko je u kojoj opštini.

PS - E da, ovo htedoh u nekojd rugoj, ali ajde da dodam ovde: dobro, iz pijeteta si zaključao blog, ok, što da ne. Ali koja je razlika to što ovde nastavljaš diskusiju od toga da je nastaviš na svom blogu? Otključaj ti to lepo, kaži bio minut ćutanja, kako i dolikuje. Ili nemoj (whatevs ☻)
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:35 09.11.2016

Re: remind me

maksa83
Iskreno, izuzetno sam ponosan na glasače Bernija Sandersa koji su ostali kod kuće. I neka neko pošalje poruku Pajiču, da se javi, je l' živ ili se pridružio heštagu #NotMyPresident :))))

Ako se ne pojavi to znači da je ljuti i da nam nikad neće oprostiti što smo mu izabrali Trampa.


od Tokija do Milvokija!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:37 09.11.2016

Re: remind me

stefan.hauzer
I da, koje dno od novinarstva!


Sinoć je izabran i senator iz Južne Karoline, crnac, republikanac; Tim Skot. Žalosno je to što neki uopšte ne razumeju, kako ovo nije bio samo odgovor bele supremacije. Ne znam da li je većina ovih ljudi svesna, kako je Nikson bio veći liberal od na primer Bila Klintona? To što nije voleo mlade anarhiste sa koledža, kao uostalom ni oni njega i to što je isti slučaj sa Trampom, ne znači da su svi njegovi glasači - rasisti.


uf, ovo je tek ozbiljna priča i pogađa u samu suštinu, mislim, ko hoće da shvati.
al nemam sad vremena, moram klinku da vodim na plvanje.
alselone alselone 17:46 09.11.2016

Re: remind me

Ja sa nestrpljem ocekujem sve analiticare i novinare da sada naprave paralelu izmedju onoga sto su pricali za Trampa i naroda koji ga je izglasao.

Moze Pajke na primer da krene, kao analiticar amater. Bas bih voleo da cujem kakva je to vecinska Amerika koja je izabrala Trampa.
princi princi 17:46 09.11.2016

Re: remind me

Dont Fear The Reaper
princi
maksa83
princi
A pri tome osvojila 1M glasova više. Mislim, glup tim.

Imaš priče od pre nekoliko godina da su Republikanci iskoristili svoje pozicije da se upuste u gerrrymandering elektorskih glasova tako da ih učine beljim, starijim i konzervativnijim i da su se tako pozicionirali za 2016, možda ni to nije bez vraga.

Pa jeste, ali misliš da Hillaryin tim to nije znao? Tj, tačnije, bio toga svestan? Inače, zašto bi ona bi ulazila u celu tu priču, trošila pare, vreme na sve to.



Ako ne znaš o čemu se radi, pitaj, nemoj da pričaš napamet. Nema tu "znala" ili ne, granice okruga za glasanje određuju lokalne vlasti - i to, pajz, sada, samo kada se radi i cenzus.

A cenzus se radi na svakih 10 godina, i pogodi kada je prošli bio ;>

Elem, republikaci su imali čoveka - pure genius, koji je kada je Obama osvojio vlast, sve "uložiO" na to da se pare skupljaju i daju za lokalne izbore na strateškim lokacijama. Znači nema potrebe da se igraju sa olovkama tamo di su jaki, nego upravo tamo gde je Obama oduvao.

I to su i uradili, osvojili vlast u lokalu u brjnim opštinama ulažući velike novce u malecke "trke", i onda su izvadili olovčicu i krenuli da crtaju i brišu ;>

NB - A ko ne prati fabulu priče, da se doda i to da je Obama planirao da posle isteka mandata krene upravo u taj "posao", tj. ne da leškari otvra biblioteke i ide po svetu držeći preavanja, nego da formira demokratski tim za ono isto gore pomenuto, tako da spremni dočekaju sledeći cenzus, pa da onda oni crtkaju ;>

Inače to igranje sa grnaicama okruga, to manje više za rpedsedničke, nego je bitno za osvajanje Senata i Kongresa - što se lepo dalo videti na sastavima prošlih a i ovih.

Za samu predsedničku trku je nebitno - jer se glasovi osvajaju na nivou cele države bez obzira ko je u kojoj opštini.


Ma, OK, ti sad pričaš o samoj tehnologiji koju (opet i po milioniti put) ona nije odradila. Hillary nije odlučila da se kandiduje pre 2 meseca, ona je bila demokratski front runner još 2006. pa ju je zajebao Obama. Znači, ako su republikanci imali genija ona je imala i vremena i para da angažuje genija na kvadrat.

Nego tebe, izgleda, svrbi da mi pokažeš kako sam glup, što mi zaista ne smeta, :), pogotovu što verovatno i nije toliko daleko od istine.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:50 09.11.2016

Re: remind me

bila verovatno najprogresivniji demokratski mainstream kandidat, još od Ruzvelta.

misliš LBJ-a? Ako bacimo po strani Vijetnam, ovo je verovatno najsnažniji američki predsednik, ne računamo FDR-a, koji je imao snage da donese koncezus velike koalicije demokrata sa juga i da ujedini liberale na severu za isti cilj, kao i da gospodari u predstavničkom domu; iako ga je bio glas da je teško ljakse. Pre Obamacare, bio je Medicare!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:56 09.11.2016

Re: remind me

Ma, OK, ti sad pričaš o samoj tehnologiji koju (opet i po milioniti put) ona nije odradila. Hillary nije odlučila da se kandiduje pre 2 meseca, ona je bila demokratski front runner još 2006. pa ju je zajebao Obama. Znači, ako su republikanci imali genija ona je imala i vremena i para da angažuje genija na kvadrat.

Nego tebe, izgleda, svrbi da mi pokažeš kako sam glup, što mi zaista ne smeta, :), pogotovu što verovatno i nije toliko daleko od istine.


da li si glup ne ulazim, da imam o tome zaključak, ne bih trošio više od dve-tri reči na šta god pričaš. Ali si neobavešten,kao i mnogi - a zašto bi pa bili, neobavešteno o ovome o čem pričam i 98% Amera, pa im ništa ne fali ☻ Imaju zato i predsednika kakvog zaslužuju. Problem je što će mnogi drugi od toga da ispaštaju.

NB - koliko si neobavešten vidi se i iz kraja gornjeg pasusa ;> Ne radi to tako. A pri tome taj republikanski genije taj je to uradio pre nego je iko pomislio da se time bavi, a onda su se pokazali rezultati (koji su demokrate koštali - i u Kongresu i u Senatu) pa su ljudi počeli da obraćaju pažnju na to da se takva stvar adi na duge staze i organizovano.

A ajde i da ponovim - nije Hilarin posao da se bavi time ko će i kako da ulazi u Senat i Kongres, a pogotovo ne da predviđa. To je bio posao DNC i Obame. Koji kada su 2008 osvojili predsedničke izbore, nisu ni u malom mozgu imali to da je neko istog tog trenutka krenuo u program kojim će do 2010 da osvaja lokalne vlasti.

A od 2010 do 2020 nema ni cenzusa ni menjanja granica izbornih opština.

princi princi 17:59 09.11.2016

Re: remind me

Dont Fear The Reaper
Ma, OK, ti sad pričaš o samoj tehnologiji koju (opet i po milioniti put) ona nije odradila. Hillary nije odlučila da se kandiduje pre 2 meseca, ona je bila demokratski front runner još 2006. pa ju je zajebao Obama. Znači, ako su republikanci imali genija ona je imala i vremena i para da angažuje genija na kvadrat.

Nego tebe, izgleda, svrbi da mi pokažeš kako sam glup, što mi zaista ne smeta, :), pogotovu što verovatno i nije toliko daleko od istine.


da li si glup ne ulazim, da imam o tome zaključak, ne bih trošio više od dve-tri reči na šta god pričaš. Ali si neobavešten,kao i mnogi - a zašto bi pa bili, neobavešteno o ovome o čem pričam i 98% Amera, pa im ništa ne fali ☻ Imaju zato i predsednika kakvog zaslužuju. Problem je što će mnogi drugi od toga da ispaštaju.

Pa ti ako si iole u svoj svojoj blistavoj inteligenciji otpratio ovu diskusiju videćeš da problem gerrymeandering nisam pomenuo ja, već sam samo konstatovao problem "loše" (loše po Hillary) distribucije glasova po državama. Ali iz nekog, tebi znanog razloga, ti si našao za shodno da baš na mene prikačiš. Nije bitno, kao što rekoh, naviklo se na manijake.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:14 09.11.2016

Re: remind me

već sam samo konstatovao problem "loše" (loše po Hillary) distribucije glasova po državama


Aman idi popij Gerovital i mani me se. Očigledno nikako da shvatiš da menjanje granica izbornih opština nema nikakve (DIREKTNE) veze sa ishodima predsedničkih izbora (ali ima u tome kavi će biti uslovi za izbore u toj državi - uključujući i ukidanje glasačkih mesta i uvođenje zakona o legitimaciji za glasanje i sl.) idi proguglaj

Chris Jankowski i Project RedMap

pa se upoznaj sa osnovama pre nego kreneš da ih komentarišeš s nekakvim glupostima "Hilari nije platila čoveka da isto to uradi".

Koja glupost, dostojna neke trampete ;>
princi princi 18:23 09.11.2016

Re: remind me

Aman idi popij Gerovital i mani me se.

, budala.
niccolo niccolo 18:44 09.11.2016

Re: remind me

misliš LBJ-a?

LeBron James?
bene_geserit bene_geserit 18:47 09.11.2016

Re: remind me

Popular vote je besmislen parametar u USA izbornom sistemu.
Izlaznost po drzavama je veoma drugacija u zavisnosti da li su swing state ili ne.
Ja sam na primer glasao za Stein (kad smo vec blue state, dakle moj glas je nebitan, da pomognem da dobaci do 5% zbog finansiranja).
bene_geserit bene_geserit 18:49 09.11.2016

Re: remind me

alselone
Bas bih voleo da cujem kakva je to vecinska Amerika koja je izabrala Trampa.

bela
Mada prve statistike pokazuju da Trump nije kod belaca prosao nista bolje nego Romney (58:37 vs. 59:39).
I da je bolje prosao kod latino (29% vs. 27% Romney) i crnaca (9% vs. 5%).
Izgleda da je izlaznost bila manja (55.6% vs. 57.5% 2012-te).
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:49 09.11.2016

Re: remind me

stefan.hauzer
Naravno sve uzimajuči u obzir da je upravo ona ta koja je u pitanju, očigledno je da je mnogi ne vole.


Iskreno, izuzetno sam ponosan na glasače Bernija Sandersa koji su ostali kod kuće. I neka neko pošalje poruku Pajiču, da se javi, je l' živ ili se pridružio heštagu #NotMyPresident :))))


. Dirnut sam ovolikom brigom na blogu. Živ sam, gledam da ostanem veliki i u porazu , a danas je novi dan, život teče dalje, dolari moraju da se prave isto kao i juče, i tako to.

Kolorado nije poklekao pred ovim prvoamerikanskim hordama zla skoncentrisanim oko Kolorado Springsa i vojno odbrambenog kompleksa, mada je bilo gusto. Usput, ako je za utehu, usvojili smo veću minimalnu nadnicu, i opciju da se po sopstvenom izboru rokneš ako si baš gadno bolestan, a sjebali zakon o državnom zdr. osiguranju. Glasao za sve tri stavke, ali who cares.

G.Cross G.Cross 19:52 09.11.2016

Re: remind me

usvojili smo veću minimalnu nadnicu


Pa da vidimo da li demand side economy works, ili dugo ocekivana i zasluzena inflacija kuca na vrata.
alselone alselone 20:01 09.11.2016

Re: remind me

bela


Nezadovoljna i razočarana, ja bih rekao.

Ali na nešto drugo sam ciljao. Dok je Sloba osvajao veliki broj glasova, oni su tvrdili kako praktično svi oni koji glasaju za njega podržavaju ratove, ubistva, Srebrenicu itd. Shodno tome, pitao bih da li Amerika većinski podržava Fear. Hatred. Xenophobia. Paranoia. Jingoism. Isolation. Zealotry. Bellicism. Ethnocentricity. And bigotry.

Ja bih rekao da ne, nego da su glasali novčanikom, ali dobro, ostavljam prostor da su u pravu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:01 09.11.2016

Re: remind me

G.Cross
usvojili smo veću minimalnu nadnicu


Pa da vidimo da li demand side economy works, ili dugo ocekivana i zasluzena inflacija kuca na vrata.


Ja se više ne laćam amaterske analitike i predviđanja, samo ovog što pravi pare (lemilica, osciloskop) .
alselone alselone 20:05 09.11.2016

Re: remind me

Ja se više ne laćam amaterske analitike i predviđanja, samo ovog što pravi pare (lemilica, osciloskop) .

Pa nemoj sad prestati kad je najzanmljivije. Toliko godina čekam da kreneš sa "čišćenjem svog dvorišta" a ti se penzionisao taman kad se najviše od tebe očekivalo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:10 09.11.2016

Re: remind me

Kolorado nije poklekao pred ovim prvoamerikanskim hordama zla skoncentrisanim oko Kolorado Springsa i vojno odbrambenog kompleksa, mada je bilo gusto.


tebra, ponosan sam na tebe i Kolorado. Ko bi rekao, da će ta vukojebina biti predvodnica liberalnih američkih država. Nego, mani ti dolare, već u šumu po drva, rekli su da ova zima ima da bude kratka, ali užasavajuće hladna:)
niccolo niccolo 20:17 09.11.2016

Re: remind me

Ja se više ne laćam amaterske analitike i predviđanja

Jeste, to ipak treba prepustiti profesionalcima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:19 09.11.2016

Re: remind me

stefan.hauzer
Kolorado nije poklekao pred ovim prvoamerikanskim hordama zla skoncentrisanim oko Kolorado Springsa i vojno odbrambenog kompleksa, mada je bilo gusto.


tebra, ponosan sam na tebe i Kolorado. Ko bi rekao, da


Ja bih rekao. Ustvari toliko sam bio siguran da ovde Tramp ne može da pobedi da nisam ni glasao za Zlu Babu. Doduše, bio sam siguran i za predsednika, ali eto, omaših, načisto.

A drva su spremna još od primaries-a, i za ovu i za sledeću godinu, ja sam, bre, domaćin čovek.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:19 09.11.2016

Re: remind me

amaterske analitike i predviđanja,


Vox je u moru ovih amaterskih članaka, imao jedan vrhunski, nakon Bregzita,
i koji je glasio, After Brexit and Trump, it’s time to stop trusting our guts and start trusting the polls:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:24 09.11.2016

Re: remind me

niccolo
misliš LBJ-a?

LeBron James?


Eh, današnja deca...
LBJ je Lindon B. Džonson.

LeBron James je the King
svarog svarog 20:52 09.11.2016

Re: remind me

Ko bi rekao, da će ta vukojebina biti predvodnica liberalnih američkih država.

A pa to je jos Ayn Rand prorekla u Atlas shrugged
tsunade tsunade 22:19 09.11.2016

Re: remind me

Ma meni je taj njihov sistem inače bezveze, mislim da bi bilo najnormalnije da se važi samo popular vote, tek ona priča sa elektorima mi je blesava.


totalno.

budjoni budjoni 22:49 09.11.2016

Re: remind me

koliko je ovde kasandri bilo, ubedjenih da ona vestica 100% dobija?

tsunade tsunade 23:05 09.11.2016

Re: remind me

koliko je ovde kasandri bilo, ubedjenih da ona vestica 100% dobija?


c'est moi

ona je bila očajan kandidat, premda hiljadu puta bolji od ovog skandal majstora.
ali još sam u bolovima, tako da... ne znam šta da ti kažem
Atomski mrav Atomski mrav 23:42 09.11.2016

Re: remind me

Popular vote je besmislen parametar u USA izbornom sistemu.

Kao što recimo u NFL postoje brojne statistike uspešnosti napada i odbrane ali samo je jedna bitna - broj postignutih/primljenih poena.
octopus octopus 23:55 09.11.2016

Re: remind me

maksa83
Sine, kao Šekspirova tragedija.

Da, i meni Lady Macbeth pada na pamet kao prva asocijacija na nju.
Pitanje: da li bi Trump pobedio da mu je noćas protivkandidat bio Sanders?

Prema svim merenjima Trump bi pukao od Sandersa i to manje tesno nego što je Trump pobedio Hilari.


Pretpostavljam po istim onim merenjima po kojima je Hilari bila apsolutni favorit. Dobro možda ne apsolutni.


emsiemsi emsiemsi 09:09 10.11.2016

Re: remind me

vrabac_u_steni
maksa83
Ma meni je taj njihov sistem inače bezveze, mislim bi da bilo najnormalnije da se važi samo popular vote, tek ona priča sa elektorima mi je blesava.

To je nastalo tako što founding fathers nisu želeli da narod direktno bira Predsednika pošto su ekserimenti u državama pokazali da je puna demokratija opasna, narod je šašav, hoće da izabere kako mu se sviđa, a takođe nisu hteli ni izbor Predsednika da prepuste Kongresu. Kroz par iteracija se došlo dotle da "birači biraju biraće" (elektore) koji nemaju nužno obavezu da oslikaju narodnu volju, nego da ulože svoj zdrav razum i izaberu na osnovu toga. Nešto što je trebalo da udovolji oligarhiji a narodu da privid da se on tu nešto pita.


Da znam otprilike kako se to razvijalo, ali to je model iz 19. veka. E sad zašto se i dalje toga drže, zanimljivo je pitanje.

Зато што они не мењају Устав нити на уставу засноване базичне процедуре ко чарапе - сваки дан.
emsiemsi emsiemsi 09:12 10.11.2016

Re: remind me

maksa83
Sine, kao Šekspirova tragedija.

Da, i meni Lady Macbeth pada na pamet kao prva asocijacija na nju.
Pitanje: da li bi Trump pobedio da mu je noćas protivkandidat bio Sanders?

Prema svim merenjima Trump bi pukao od Sandersa i to manje tesno nego što je Trump pobedio Hilari.

Стварно !?
Да ли су то иста она мерења која су говорила да ће Килари ладно да победи Трумпеташа или, пак, нека друга ?
Успут --- штета што нису ангажовали Стратеџик маркетинг, разлика би била још већа (мислим, у тим мерењима - а резултате знамо).
emsiemsi emsiemsi 09:14 10.11.2016

Re: remind me

maksa83
Da znam otprilike kako se to razvijalo, ali to je model iz 19. veka. E sad zašto se i dalje toga drže, zanimljivo je pitanje.

Verovatno im se još uvek ne sviđa ta "da se svaka šuša pita pa da saberemo" ideja.

На томе је и Милошевић пукао --- јер су рекли, док је била још покојна СФРЈот да принцип "један човек, један глас" није довољно добар, без обзира што Срби нису били већина у тој држави.
emsiemsi emsiemsi 09:24 10.11.2016

Re: remind me

princi
maksa83
princi
A pri tome osvojila 1M glasova više. Mislim, glup tim.

Imaš priče od pre nekoliko godina da su Republikanci iskoristili svoje pozicije da se upuste u gerrrymandering elektorskih glasova tako da ih učine beljim, starijim i konzervativnijim i da su se tako pozicionirali za 2016, možda ni to nije bez vraga.

Pa jeste, ali misliš da Hillaryin tim to nije znao? Tj, tačnije, bio toga svestan? Inače, zašto bi ona bi ulazila u celu tu priču, trošila pare, vreme na sve to.

Inače, Democrats have won the popular vote in 6 of 7 presidential elections, but have only won the presidency 4 out of 7 times (pri tome, bar 2 su bila Obamina). Znači, ima neka sistemska greška.

Да ли би (можда) делић системске грешке могла да буде спознаја америчких гласача да су клан Клинтонових обична гамад и ђубрад или су, пак, само пропагандни тимови од Килари показали своју непрофесионалност (а обични Амери су глупи као нпр. Хомер Симпсон) ?
emsiemsi emsiemsi 09:31 10.11.2016

Re: remind me

stefan.hauzer
vrabac_u_steni
glasače Bernija Sandersa koji su ostali kod kuće


ćuti bre, oćeš da prizoveš opet onu epsku bitku za/protiv belih listića, onda samo još da dođu parizani i četnici i ode sve dođavola


Pre nego ode sve dođavola, Bernijev pokret je bio onaj vitalniji koji se borio protiv establišmenta (na ovu reč reagujem, kao Krlo na narativ). I on je u biti protiv onoga što predstavlja Hilari, tako da je izvesno jedenje govana glasati posle za nju, jer je manje zlo od Trampa / koji jeste išao protiv sistema, bez obzira na to što se bori za pogrešne ciljeve iz ugla onih koji su bili za Bernija)

Стефане, молим појашњење !
Тешко је из твојих силогизама извући конклузију.
emsiemsi emsiemsi 09:32 10.11.2016

Re: remind me

vrabac_u_steni
maksa83
tja, vi rusofili stalno neke teorije zavere

Gerrymandering uopšte nije tako retka pojava, gugluje gerrymandering in USA i nije u domenu zavera, to je deo "političkog plena".

I Slobodan je dobijao izbore tako što je angažovao matematičare da prekroje izborne jedince za njegove potrebe, a dobro mu je dolazilo i onih 2 miliona glasača sa Kosova.


Ama znam bre, zajebavam se.

Meni ipak izgleda da je ovo ono što je bio njen maksimum, i tu joj ni Bog Otac nije mogao pomoći. Naročito ako se uzme taj efekat Sandersovih ogorčenih birača o kojem Stef priča.
Jednostavno, ona kao takva je bila očajan kandidat za trenutak u kojem se trenutno nalazi Amerika.

Како си ово лепо рекао !
emsiemsi emsiemsi 09:41 10.11.2016

Re: remind me

princi

...

Nego tebe, izgleda, svrbi da mi pokažeš kako sam glup, što mi zaista ne smeta, :), pogotovu što verovatno i nije toliko daleko od istine.

Ти ниси глуп.
emsiemsi emsiemsi 09:46 10.11.2016

Re: remind me

stefan.hauzer
bila verovatno najprogresivniji demokratski mainstream kandidat, još od Ruzvelta.

misliš LBJ-a? Ako bacimo po strani Vijetnam, ovo je verovatno najsnažniji američki predsednik, ne računamo FDR-a, koji je imao snage da donese koncezus velike koalicije demokrata sa juga i da ujedini liberale na severu za isti cilj, kao i da gospodari u predstavničkom domu; iako ga je bio glas da je teško ljakse. Pre Obamacare, bio je Medicare!

Молим појашњење скраћеница !
Зашто људи сматрају да сви морају да знају све (добро, не баш све, него само америчке) скраћенице и акрониме.
Успут --- видим да је то постало популарно и на сајту Б92, нпр. отварање фабрике у ЈА и слично. Јел то нека уштеда у бајтовима или шта ? Или фазон да морам да кликнем на линк да би сазнао где је то ЈА, а тамо успут, прочитам и неки оглас. Мислим, смешно.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana