Birokratija i putovanja

Tatjana Momčilović RSS / 03.04.2008. u 12:29

Nemam nekih strogih zakletvi u životu ali istina je da više manje ne podnosim dve stvari: birokratiju i putovanja. Čudo kako život ume da ti se podsmehne pa ti skoro uvek dodeli da se baviš baš tim stvarima.

Što se putovanja tiče - istorija mojih putešestvija je duga- traje od kada sam rodjena. U osnovnoj školi, sticajem čudnih i srećnih okolnosti proputovala sam skoro sve zemlje u Evropi a prvi put - kad sam se valjda naljutila na ceo svet,oko 16-te, umesto na more ili do planine ja odem preko sedam gora i sedam mora u Holandiju, i tada sam prvi put bila u Minhenu ne znajući da ću za nekih 15 godina kasnije baš tu namestiti svoju kuću i svoju novu-stalnu adresu. Koferi, torbe, pakovanja, duple stvari na različitim adresama...moja stvarnost. Zbog toga je Beograd moja omiljena putna adresa. Druga ili prva kuća pa se i ne računa u putovanja.

Ipak-kada razmislim šta me je vuklo svim tim putovanjima van granica - vraćam se na samo jednu, ključnu stvar - ne postojanje toliko mučne i bolne rečenice - "ne može" koja je u Srbiji apsolut.

Najbolju definiciju toga našla sam baš juče: Marko Bijelić, autor Biznisbloga


"Ameri su idealni klijenti.

 

 

Pričam sinoć s klijentom iz Hrvatske i konstatujemo da su Ameri kad je rječ o biznisu svijet izmislili za nas. Osim ugodne saradnje i plaćanja na vrijeme, odišu jednom opuštenošću i neformalnošću koja je meni kao Balkan Boyu još uvijek neshvatljiva. Mene su ovdje učili kako je sve komplikovano, zajebano, nemoguće, ali smo mi uprkos svemu tome najpametniji na svijetu.

Preko bare: Nema ugovora, potpisa, pečata, papazjanija. Riječ i mail i to je to. Radimo posao.

Ovdje: Ponuda, (čekaj) pa sastanak, (čekaj) pa ugovor, (čekaj) pa ovo pa ono… (a pare nikad dočekati)."

 

Sad cu da vam pobrojim spisak od 10 top gluposti koju čovek mora da savlada kada hoće da radi u Srbiji. Pisala sam već o tome ali sada su mi se utisci slegli i ovu listu pravim nekih 10-tak dana:

1 apsolutni broj 1 - OP obrazac

2.registracija rs domena u Srbiji

3. stalno neki ugovori, advokat 24 sata u kancelariji, neka pravna reglativa, odluka za pečat, ugovor za ovo, ugovor za ono, ugovor o vodjenju knjiga, neke čudne i velike knjige koje moraju da se vode u kancelariji- valjda se zovu zavodne knjige, delovodnik!!!,knjiga putovanja, knjiga dolazaka i odlazaka (izvinjavam se na konfuziji ali utisak broj 3 pripada stalno prisutnom advokatu u kacelariji i nekim grozno debelim knjigama koje nemam pojma čemu služe a kažu moraju da se popunjavanju)

4. otvaranje računa u banci - gde pored milion ugovora i papira i potpisa traže profil ličnosti i dnk analizu

5.prijavljivanje zaposlenih, milion obrazaca čudnog izgleda. Takodje je čudno što ovi obrasci sa još čudnijim imenima ( M, Rod, M1) označavaju neke tajne šifre koje normalan čovek nikako ne može da razume

6. skupe avionske karte za Beograd ( skuplje od bilo koje druge destinacije u Evropi!!!)

7.neophodnost ličnog prisustva da bi te ljudi shvatali ozbiljno.Mail, telefon, skype -NISTA!!!!

8.Izvesna količina drskosti koja je neophodna na raznim šalterima

9. svaki poslovni kontakt koji je uvek na granici privatnog

10.spremnost da svako - "ne moze", "ne ide to tako" - dovedete u sumnju. Ako ovu kritičku notu izbacite iz ponašanja - bolje je da niste ni dolazili.

 

Ipak kada dodjete kući sačekaju vas i dobre stvari - valjda se zato i vraćam i kada putujem znam zašto- evo mog spiska:

 

1. Ada - ljudi, deca, sport, lepo vreme

2. restorani - razni, dobri, odlični neki izvrsni

3. prijatelji i njihove priče iz pauza vremena naših susreta

4.novi ljudi koje upoznajete

5.bioskopi, filmovi sa srpskim titlom

6.pijaca u proleće

7.puno novih akcenata po ulicama i raznih ljudi

8. puno dece ispred zgrade

9.komšije

10. Beograd noću kada zasvetli sa Savom ispod sebe

 

E sada - da li je jači utisak o OP obrascu ili Adi ne znam...Dajte vaše utiske...sta sam propustila? Šta još treba videti? Kuda putovati? Kako se osloboditi birokratije i putovanja?

 



Komentari (25)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Gorio Gorio 12:50 03.04.2008

Teško.

Kako se osloboditi birokratije i putovanja?

Putovanja, se ne oslobadjajte ako ne morate, a birokratije nećete moći ni ako hoćete.
dunjica dunjica 13:12 03.04.2008

Sjajno!

Biznisbloga

Već sam abonirala newsletter
dragoljub dragoljub 14:21 03.04.2008

a tamo..

apsolutni broj 1 - OP obrazac

2.registracija rs domena u Srbiji

3. stalno neki ugovori, advokat 24 sata u kancelariji, neka pravna reglativa, odluka za pečat, ugovor za ovo, ugovor za ono, ugovor o vodjenju knjiga, neke čudne i velike knjige koje moraju da se vode u kancelariji- valjda se zovu zavodne knjige, delovodnik!!!,knjiga putovanja, knjiga dolazaka i odlazaka (izvinjavam se na konfuziji ali utisak broj 3 pripada stalno prisutnom advokatu u kacelariji i nekim grozno debelim knjigama koje nemam pojma čemu služe a kažu moraju da se popunjavanju)
,
4. otvaranje računa u banci - gde pored milion ugovora i papira i potpisa traže profil ličnosti i dnk analizu

5.prijavljivanje zaposlenih, milion obrazaca čudnog izgleda. Takodje je čudno što ovi obrasci sa još čudnijim imenima ( M, Rod, M1) označavaju neke tajne šifre koje normalan čovek nikako ne može da razume

6. skupe avionske karte za Beograd ( skuplje od bilo koje druge destinacije u Evropi!!!)

7.neophodnost ličnog prisustva da bi te ljudi shvatali ozbiljno.Mail, telefon, skype -NISTA!!!!

8.Izvesna količina drskosti koja je neophodna na raznim šalterima

9. svaki poslovni kontakt koji je uvek na granici privatnog

10.spremnost da svako - "ne moze", "ne ide to tako" - dovedete u sumnju. Ako ovu kritičku notu izbacite iz ponašanja - bolje je da niste ni dolazili.


bilo bi interesantno da neko ko je otvarao firmu tamo negde daleko napravi ovakav spisak
čisto da uporedimo

a evo ja dajem svoj doprinos o cenama u mrskojnanAmeriki

,,Leba kosta $1.25 "obican" a $2.5 do $4 kvalitetan

Ulje je oko $1.5 litar obicno, maslinovo kvalitetno oko $5-10 litar

Junetina ne postoji, kolju samo matora goveda, oko $4 kilo najjeftinije a ako hoces file onda $30-40 kilo.
Govedja snicla moze da se nadje za najmanje $6-8 kilo, sto je oko 400 dinara, znaci isto kolko i kod vas. Ali skuplja snicla (file) je $30 kilo, oko 1500 dinara. Teleca snicla je najmanje $24 kilo, oko 1200 dinara.
Bezolovni benzin je $0.88 litar, znaci oko 45 dinara, duplo jeftiniji nego kod vas. HAHAHA, kad necete da podrzavate demokratiju u Iraku!

ništa mi nisi reko maslinovo i ovde skupo,a leba ispade 65d kod nas beli
40,meso koje ja uzimam,bez koske i bez masnoće tkzv. šnicla je oko 400,a
ovo je deo moje privatne prepiske sa drugom koji se pati tojAmeriki
koka koka 16:17 03.04.2008

Re: a tamo..

dragoljub
bilo bi interesantno da neko ko je otvarao firmu tamo negde daleko napravi ovakav spisakčisto da uporedimoa


UK.
Firma registrovana preko interneta. Za jedno vece.
Racun u banci otvoren u jednom danu. Za to smo morali da odemo do banke, ali na zakazano, pola sata.
Registracija za ovdasnji PDV obavljena postom, a verujem da i to sada moze online.
Sve izvestaje zavodimo online. Jedina institucija koju povremeno posetim je .... banka, a i tamo sve redje zalazim .... ostalo ide postom ili internet.
IvanDzo IvanDzo 10:42 04.04.2008

Re: a tamo..

Takodje primer iz UK:
Za jedno vece na internetu sam uspeo da otvorim firmu, registrujem domen, prijavim se za VAT number, izradim vizit karte, otvorim racun u banci (sa 18 meseci besplatnog banking-a), cak i pecat firme i bronzanu tablu sa natpisom firme.
Ovde je birokratija svedena na minimalnu meru, i omoguceno ti je da se bavis svojim poslom. Cak ti i ne treba knjigovodja za male firme (ovde je mala firma koja ima promet od 1-2 miliona funti godisnje) nego to mozes sam da uradis i predas poreskom.
Kod nas se pola radnog vremena bavis procedurama i papirima koje kao treba da naprave neki red u poslovanje, a nikad nije bilo vise zloupotreba, neplacenih faktura, fantomskih firmi itd..

Cesto ovde ceznem za Beogradom, i kad otputujem tamo zaista uzivam prva dva - tri dana, dok te me osamari stvarnost tipa "to ne moze...", "nije to tako lako kao sto ti zamisljas..", neljubaznost na svakom koraku i djubre koje lezi pored puta..
Solomon Solomon 15:22 03.04.2008

Hvala, Molim, Izvinite ...

Najveca razlika sto se Birokratije tice je stav samih ljudi koji se bave "Customer Service-om" (sto bi rekli Englezi).
Dok u zapadnim zemljama mozda preteruju sa laskanjem i kurtoazijom do onog opsteprisutnog pozdrava sa "Da li iamte jos koje pitanje? Da li sam ucinio sve kako bi vam izasao u susret?" pa onda "Mi u (Company X) znamo da imate izbor usluga i zahvalni smo na vasem poverenju"...."Have a lovely day Sir!"
Zapravo, niste ni svesni koliko ste se navikli na ovakve kurtoazije dok ne signete u Srbiji kada vam kroz maglu duvanskog dima, prva shalterusa objasni ko kome ovde treba da se ulizuje. "PAUZA!'
Da budemo jasni, nisu ni Italijanski shalteri mnogo efikasniji - ali su barem ljubazni.
Opet, mislim da su se u Srbiji stvari na ovom polju znatno popravile u zadnjih nekoliko godina.
trener trener 16:07 03.04.2008

Birokratija i putovanja

Tragicno.Vidim da se nije mnogo promenilo od vremena (pre nekih dvadesetak i vise godina),kada sam pokusao da radim privatno.Iz mog iskustava, procedura za pocetak privatnog biznisa, je kao osvajanje Himalaja a ti si krenuo bez planinarske opreme i na svakom usponu te sacekuju novi serpasi,pa ako hoces dalje naravno moras da platis.Morao si jednostavno da rascistis sa sobom i da neces postavljati pitanja tipa" Zasto je to potrebno" "Pa ovo sam vam vec doneo, tu pise isto to sto vi trazite" i slicno i jedino sto je bilo potrebno da bez ovakvih problema uradis posao,je "burazerski" odnos tj. da potplatis nekoga ko ce ti to obaviti.Bila je jos jedna prepreka,koju ne navodis, u nedostatku poslovnog prostora kda si u situaciji da otvaras novi prostor na nekoj lokaciji morao si da dobijes dozvolu mesne zajednice koja pokriva to podrucje. To je tek bio triler, kada moras kao na sudu da objasnavas "sta ces ti to tu da radis" a vece koje te sas lusava je bilo sastavljeno, obicno,od lokalnih "partizana"(kako sam ih ja zvao) koji sumnjicavo vrte glavom i posle vecaju, pa ce ti odluku poslati postom naknadno,pa ako te oni odbiju mozes sve dozvole i papire koje si pribavio da okacis na zid umesto tapeta.Pa kada sve to zavrsis i pocnes da radis ,pocnu ds ti dolaze kontrole tipa finansijske, radne,sanitarne i onda ukapiras da i tu moras po malo da "podmazes".Ne znam kakva je sada situacija sa "korupcijom" (malo knjizevniji izraz) ali sumnjam da se tu ista promenilo."Ja nekom da platim za nesto na sta imam pravo po zakonu" to je bio moj stav, ali kada naidjes na zid, a vreme prolazi ati pilako ostajes bez kinte, o zivcima da ne pricam, onda odustanes od moralnih nacela i ides pokusas da plivas ili odustanes.
Kad mi je brat, gradjevinski ing.trenutno je u Brazilu radi za neku Americku comp., pricao da neke poslove odradjuje preko interneta, mislio sam da me zahebava, hajde ti to zamisli u ovoj zemlji.
Mozda je najbolje da iostanes tamo, vidis da su umesto onih "partizana" dosle demokrate, a meni izgleda samo kao da su promenili dresove
Ribozom Ribozom 17:17 03.04.2008

Re: Birokratija i putovanja

Pre 4 godina mi bio u poseti (tada se i upoznali) prijatelj sa Havaja. Mislio da otvori firmu za trgovinu, lon poslove, tekstilom. Objasnio sam mu da je to dosta komplikovano i da mora da unajmi advokata. Tip je verujuci u svoje americke natprirodne moci to odbio. Jurio je dokumentaciju po celom Bgd-u. Bio je srecan ko malo dete kad bi uspeo da otvori racun u banci, a i mene je iznenadjivao pricom o ljubaznosti salterskih sluzbenika.
Onda se desi da nekako dodje do policijske stanice (za neki od dokumenta), i tu mu naprave zasedu. Umro je od straha kada su ga je nasa policija ispitivala (on kaze: ko nekog kriminalca). Pokupio se i otisao u Bugarsku (a tamo je kaze korupcija zakon, al se privikao).
Naravoucenije: kako i da se razvijemo kad ne dopustamo sitnim investitorima da otvaraju firme.
U Norveskoj ima u svakom manjem mestu 'drzavna agencija za mala i srednja preduzeca' - kako se valjda kod nas to zove. Sluzbenici maltene zavrsavaju sve oko registracije. Cena radne snage je veliki problem, i onome ko se usudi da otvori biznis novac koji ostane (ako ostane) je u rangu plate majstora.
dragoljub dragoljub 17:38 03.04.2008

a porez

sad sve je to lepo ali ko proverava poslovne knjige odnosno porez koji se plaća i na osnovu kog prometa ili čega već.
ovde da mogu(a neki i mogu )otvorili bi proizvodnju bilo čega u garaži, podrumu bez ikakvih standarda , vc,voda,podovi ili bez poda,zaštita.
gledamo po američki filmovi da nedajbože ti dođe sanitarna inspekcija ili oni što daju dozvole za točenje alkohola i da ti nađu nešto.
ljudi nisu pošteni nigde ni u srbiju ni u ameriku ni u afriku poštenje nije u ljudskom biću inače nam nebi trebali zakoni i policija,e sad pitanje je kojom motkom(zgovna ili bez)teraju ljude da budu pristojni i da plaćaju državi i radnicima i saradnicima ono što treba
trener trener 17:56 03.04.2008

Re: a porez

gledamo po američki filmovi da nedajbože ti dođe sanitarna inspekcija ili oni što daju dozvole za točenje alkohola i da ti nađu nešto.
ljudi nisu pošteni nigde ni u srbiju ni u ameriku ni u afriku poštenje nije u ljudskom biću inače nam nebi trebali zakoni i policija,e sad pitanje je kojom motkom(zgovna ili bez)teraju ljude da budu pristojni i da plaćaju državi i radnicima i saradnicima ono što treba
*novo

Slazem see, a cuo sam pre neki dan da sudjenje liku koji je potrovao onoliki narod rakijom "Brka" ili kako se vec zove
nije zavrseno ne znam u kojoj je fazi
dragoljub dragoljub 18:14 03.04.2008

Re: a porez

Slazem see, a cuo sam pre neki dan da sudjenje liku koji je potrovao onoliki narod rakijom "Brka" ili kako se vec zove

nezmam tačno na kog misliš pošto je toga bilo više,onaj moj nišlija što je potrovao gomilu ljudi više nego bilo koji masovni ubica je do sad izašo iz zatvor jer je dobio manje od 20 godine,a ja sam sličajno ostao živ zahvaljujući mom komšiji koji se nije setio da me ponudi a pokazivao mi čovek flašu koja je kupljena baš taj dan kod,,ZOZE"zako se zvala radnja sd se setih čuvena ZOZOVAČA
sama sreća i posle je držao neko vreme dok je nije prosuo da se ne zaboravi neko
trener trener 18:49 03.04.2008

Re: a porez

Pa kada je to bilo?
dragoljub dragoljub 19:03 03.04.2008

Re: a porez

trener
Pa kada je to bilo?

sredinom devedesetih tako nekako
koka koka 19:19 03.04.2008

Re: a porez

dragoljub
sad sve je to lepo ali ko proverava poslovne knjige odnosno porez koji se plaća i na osnovu kog prometa ili čega već.ovde da mogu(a neki i mogu )otvorili bi proizvodnju bilo čega u garaži, podrumu bez ikakvih standarda , vc,voda,podovi ili bez poda,zaštita.gledamo po američki filmovi da nedajbože ti dođe sanitarna inspekcija ili oni što daju dozvole za točenje alkohola i da ti nađu nešto.ljudi nisu pošteni nigde ni u srbiju ni u ameriku ni u afriku poštenje nije u ljudskom biću inače nam nebi trebali zakoni i policija,e sad pitanje je kojom motkom(zgovna ili bez)teraju ljude da budu pristojni i da plaćaju državi i radnicima i saradnicima ono što treba


Tacno, na zapadu te ne diraju dok si mali, cekaju da porastes i daju ti sve uslove za tako nesto, jer tek kada porastes imaju neku korist od tebe. Mnogo ih vise kosta cesljanje knjiga neke male firme, nego sto je vrednost mogucih gresaka i utajenog poreza.
dragoljub dragoljub 20:01 03.04.2008

Re: a porez

nego sto je vrednost mogucih gresaka i utajenog poreza.

da ne bude slučajno da ja podržavam ovaj našnačin,ni slučajno on je odraz našeg mentaliteta i nema nikakve veze sa bilo kojom ideologijom.ja nisam nikad i neću da otvaram bilo kakvu firmu ali ljudi oko mene to rade i posmatram pa vidim koliko i jedna i druga strana vode prljavu politiku ali to je druga tema.e sad u mom životu su mi najviše dosadila pitanja:a šta će to tebi.?što te to interesuje?a šte fali ovom(šta god da je) što ti moraš da budeš izuzetak?to su oni pristojni.
zadnje što mi se desilo je prosto iznerviranost što sam prestao da koristim windoz i prešo na linux.a pitanje je bilo :šta tebi fali kad ceo svet koristi W,oni valjda znaju.na moj komentar da je linux besplatan i da nemam osećaj da sam nekome nešto ukrao komentar pa to nevaži za privatno korišćenje ko će ti dođe u stan da proverava,e sad pa el pošteno da svaka budala u svom kompjuteru ima programe za 5-10000 € bez da je dala ijedan dinar i svi pričaju o nekom poštenju samo sam ja grbav što oću da budem pošten sa linuxom,tolko o nama.
ali mene interesuje šta se traži kako treba da izgledaju radne prostorije uslovi za rad neki standardi sigurno postoje e to niko neće da kaže
ivana23 ivana23 20:24 03.04.2008

Re: a porez

e sad pa el pošteno da svaka budala u svom kompjuteru ima programe za 5-10000 € bez da je dala ijedan dinar i svi pričaju o nekom poštenju samo sam ja grbav što oću da budem pošten sa linuxom,tolko o nama.

Ima nas i sa legalnim W, nemoj da generalizujes :)))
dragoljub dragoljub 20:46 03.04.2008

Re: a porez

ivana23
e sad pa el pošteno da svaka budala u svom kompjuteru ima programe za 5-10000 € bez da je dala ijedan dinar i svi pričaju o nekom poštenju samo sam ja grbav što oću da budem pošten sa linuxom,tolko o nama.

Ima nas i sa legalnim W, nemoj da generalizujes :)))

ne generalizujem samo mi kaži koliki je odnos legalnog softvera i piratskog kod kućnih korisnika,ne onih koji imaju firme i slično,ja neznam ni jednog koji kući za svoje privatne potrebe ima plaćeni W.a svi imaju korel,fotošop,saund fordž,nero najnovije generacije,deo ima onaj program za projektovanje (nemogu da se setim kako se zoveal sam skoro čuo cenu 4500€)bez da im treba al kad je za dž što da ne
Solomon Solomon 21:17 03.04.2008

Re: a porez

al kad je za dž što da ne


Pre 10 godina su isti stav ljudi na zapadu imali o downloadovanju muzike s interneta. Sada su stvari regulisane i legalno i finacijski - 99c po pesmi pa rezi. Naravno i danas skidaju ilegalno, ali ne priblizno u toj meri kao nekada. Muzicka industrija se jos uvek nije potpuno oporavila. Totalni gubici se racunaju u desetine Milijarde $.
Sto se tice 'moralisanja', malo se ko oseca krivo sto Madoni ili Bill Gates-u otima nekoliko dolara... Ali za Bill Gates-a i Sony music rade hiljade ljudi koji prosecno zaradjuju i koji bivaju otpusteni kada industrija zabelezi gubitak od nekoliko milijardi.
Po istoj teoriji, po McDonaldsima u Srbiji ne smeju stavljati dispenzere za kechap, pa cak ni salvete po sistemu 'posluzi se sam'... Probali su... Pa su se neki ljudi 'posluzili' celim dispenzerom...
To je taj princip "ako je za Dz, sto da ne?" - zato sto sada moramo svi da molimo za jedan salvet vise.

ivana23 ivana23 21:18 03.04.2008

Re: a porez

ja neznam ni jednog koji kući za svoje privatne potrebe ima plaćeni W


Evo, sad znas troje - kuca sa tri kompa, jedan XP i dve Viste - sve original, legalno...
dragoljub dragoljub 21:42 03.04.2008

Re: a porez

ivana23
ja neznam ni jednog koji kući za svoje privatne potrebe ima plaćeni W


Evo, sad znas troje - kuca sa tri kompa, jedan XP i dve Viste - sve original, legalno...

poštujem to.al kad bi sproveli anket samo kod stanovnika bloga kakav bi odnos bio,ali nije poAnta u tome već zašto ljudima bode oči i prosto se osećaju uvređenim kad kad kažem da neću nelegalni sofver kad imam ovaj koji čak i bolje koristi resurse kompjutera
radi se otome zašto svoje precenjujemo a tuđe potcenjujemo
zašto naši poslodavci plaćaju tako malo čak i kad mogu da plaćaju više mislim ovde na slučaj jednog lokjalnog vlasnika nečega koji je na pitanje zašto su mu radnici plaćeni tako malo reko pa ne zarađuje firma a tri puta u toku godine je išo na odmor i to te na krstarenje te ovamo onamo a firma slabo radi
ili kad im dosadno otvore konkurs da se zabavljaju da vide kakvi će sve slučajevi da se javljalju i da šacuju ženske i problem mi je ovaj prijatelj kome smeta moj linux :)))
sentinel26 sentinel26 00:02 04.04.2008

Re: a porez

ivana23
ja neznam ni jednog koji kući za svoje privatne potrebe ima plaćeni W

Evo, sad znas troje - kuca sa tri kompa, jedan XP i dve Viste - sve original, legalno...

Evo još 4 kompa sa 3 XP + 1 V - legalni sva 4 !
Plus extra plaćeni licenc. softver: = 2.000 EUR + 8.000 USD + 4.400 Eur.

A znam još mnogo ljudi koji su legalno kupili softver.
dragoljub dragoljub 00:41 04.04.2008

Re: a porez

sentinel26
ivana23
ja neznam ni jednog koji kući za svoje privatne potrebe ima plaćeni W

Evo, sad znas troje - kuca sa tri kompa, jedan XP i dve Viste - sve original, legalno...

Evo još 4 kompa sa 3 XP + 1 V - legalni sva 4 !
Plus extra plaćeni licenc. softver: = 2.000 EUR + 8.000 USD + 4.400 Eur.

A znam još mnogo ljudi koji su legalno kupili softver.

čekaj el vi živite u srbiju ili ste napolje,ako je ovo drugo nevaži ja govorim samo za srbiju za inozemstvo ne odgovaram
dragoljub dragoljub 00:46 04.04.2008

Re: a porez

ijoš nešto lepo sam napisao da privatne firme isto a takođe ne dolaze u obzir samo kućni kompjuktori koji sliže za zezanje i u punom smislu lični,ne oni koji zarađuju lovu dal treba da crtam?
imam i ja prijatelja koji drži firmu i morao je da kupi softver da ga ne kazne ali to se ne računa u ovm o čemu ja pričam
sentinel26 sentinel26 21:56 04.04.2008

Re: a porez

dragoljub
sentinel26
ivana23
ja neznam ni jednog koji kući za svoje privatne potrebe ima plaćeni W
Evo, sad znas troje - kuca sa tri kompa, jedan XP i dve Viste - sve original, legalno...

Evo još 4 kompa sa 3 XP + 1 V - legalni sva 4 !
Plus extra plaćeni licenc. softver: = 2.000 EUR + 8.000 USD + 4.400 Eur.

A znam još mnogo ljudi koji su legalno kupili softver.
čekaj el vi živite u srbiju ili ste napolje,ako je ovo drugo nevaži ja govorim samo za srbiju za inozemstvo ne odgovaram
Ja u Srbiji.

U inozemstvo ("napolje" često putujem privatno a ponekad i službeno.

Svi moji poslovni partneri i većina (neposlovnih) prijatelja ima legalan softver !!!
nebesky nebesky 19:27 04.04.2008

Firma

Ima puno stvari koje treba znati pre otvaranja firme, da li će biti pravno lice, preduzetnik, uduženje, NVO... Nije dosta samo registrovati firmu u APR (na njihovom cite-u ima uputstvo, ali i dalje to većinom rade advokati) - treba je prijaviti u poreskoj, dobiti PIB, otvoriti rn u banci...
OP obrazac je važan kada vam dođu barabe sa menicama - uzmu vam robu i nikad ih više ne vidite... Za utehu možete da ih tužite. Pitanje je samo kada i kako ćete vratiti svoju lovu.
Kod nas je poslovni moral na nuli (nije moral bolji ni u celom našem društvu).
Treba znati popise, treba misliti unapred...
Gledao sam ljude kako propadaju zbog pogrešnih poslovnih odluka. Država svaki dan smišlja kako svima da uzme lovu a ništa da ne radi. Primer su poreske kartice - oni pogrešno knjiže poreze koje vi uredno plaćate pa vam prete da će vam skinuti sa računa. Ali ne prijavljuju račune na kojima ste vi u plusu pa se iz aviona vidi da se plus i minus potiru!
Ima još, ne može se ovakva prašuma objasniti u dva pasusa.
Ali, ljudi rade, zarađuju, opstaju, šire se...
Firme se otvaraju i zatvaraju, firma je njiva - ne traži gazdu, traži radnika koji će najmanje 10 sati dnevno da joj ugađa...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana