Astrologija| In memoriam

Novo vrijeme?

princi RSS / 11.11.2016. u 14:23

Jutrošnju rutinu mi prekinu BBC ticker sa vešću da je na Facebook stranici Leonarda Cohena objavljeno kako je Cohen preminuo. Nisam neki Cohen fan (tj nisam nikakav), ali mi je pažnju privuklo to što je BBC preneo vest sa Facebooka. Ko je pratio ove američke izbore sigurno je zapazio da su u post-klimaksu izbora mainstream mediji optuživali Facebook za pružanje platforme nekakvim ekstremistima, pogrešno informisanje i za, generalno, omogućavanje nekim do juče opskurnim grupama da proturaju svoju sliku sveta i "informišu" glasače na nekoj masovnoj razmeri. U junu 2016. Elon Musk je u nekom talk showu ili debati na TV izjavio kako postoji 1 u milijardu šansi da "stvarnost" tj stvaran svet oko nas nije simulacija (što bi nas, valjda, činilo hostovima u nekakvom West Worldu koji živimo). I pade mi na pamet kako u svetu 2016. zaista svako formira svoju realnost, svako uzima od stvarnog sveta ono što hoće i pravi neki svoj, virtuelni mix ili mish-mash u kome je veliki pisac, heroj, pesnik, borac za ljudska prava, Srbin, Hrvat, Škot, Englez, Amerikanac, Europejac, Evroazijat, Rus, Evlija Čelebija, silver surfer, Amy Winehouse, Marylin Monroe, najveći živi fizičar, novinar, Orijana Falači, Jovanka Orleanka, inženjer, programer, betmen, supermen, Krkar...

Smrt Vesne Dozet me malo nagnala na razmišljanje o tom uređivanju bloga i o tome kako je sada svako postao glavni i manje više odgovorni urednik neke svoje blog ili Facebook strane. Nema više Tanjuga, nema više Guardiana, nema više BBCa, CNNa, nema, na žalost, ni Vesne Dozet, svako formira neku svoju stranu, neke svoje vesti, neki svoj život, često i sa više timeline-ova u njemu: jedan za porodicu, drugi za prijatelje, treći za ljubavnike/ce, četvrti za poslovne partnere, peti za roditelje...I onda se zapitah a da li je ikada i bilo drugačije? Da li smo od samog početka živeli taj neki virtuelni svet u koji smo se samoubedili, a da nam Facebook, zapravo, samo sada pomaže da postanemo svesni toga, drugim rečima da nam otkriva suštinu nas samih. I da li smo mi zapravo osuđeni na tu, da kažem, polimorfnost, taj život sa više lica, i nije li i taj Facebook, Google +, ili šta već samo platforma koja nam omogućava da mi budemo više mi (a zapravo ništa).

Praštajte na ovim jutarnjim lupetanjima, mora danas da se dosta radi, a ovo sve je mali pomen u čast Bowieja, Cohena i Vesne Dozet, a pomalo i nas samih. Verovatno malo i pod uticajem Hararija koga sam sinoć do kasno čitao.



Komentari (281)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

emsiemsi emsiemsi 22:26 11.11.2016

Re: i ja odjutros...

maksa83
Sta bi sada pevala Janis da je ziva ?

Oh Lord,
wont you buy me,
a Tesla Model S.

Једна је Џенис - и мерцедес бенц.
emsiemsi emsiemsi 22:28 11.11.2016

Re: i ja odjutros...

JJ Beba
na sve njih sam se oslanjanjala dok sam odrastala- Hendža, Dženis, Morison ja mala oni veliki ja rastem sa njima, uz njih, slušam sve što se može slušati, a kad su ubili Lenona samo što ja nisam umrala...kada su umrli Lemi i Bovi pomislala sam dobro, tu su još Koen i Dilan. da ne govorim o jezzu o smrti Zavunula... mislilm na sve one na koje sam se oslanjala u životu i kojima sam se obraćala dok su me podizali nokautiranu

Држи се !
Успут --- осврни се око себе, увек ће се наћи неко на кога можеш да се ослониш - али стварно.
anamarkana anamarkana 23:10 11.11.2016

Re: i ja odjutros...

G.Cross

Sta bi sada pevala Janis da je ziva ?


Boze me prosti kakva glupost !


... a ko nije slusao i voleo Koena ne moze ni biti svestan kol'ko je siroma'
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:10 12.11.2016

Re: i ja odjutros...

Једна је Џенис - и мерцедес бенц.






Written on the back of a napkin, Chelsea Hotel No. 2 is Cohen's description of a sexual encounter with Janis Joplin.
"I used to bump into her in the elevator, about three in the morning," he once told an audience in Paris. "She wasn't looking for me. I think she was looking for Kris Kristofferson, somebody taller than me. I was looking for Brigitte Bardot. Anyway, we fell into each other's arms, through some process of elimination."
His depiction of their tryst is unflattering ('You told me again, you preferred handsome men / But for me you would make an exception'), but that makes it perfect fodder for Lana Del Rey, whose languid vocals drawl over the song's seedier details.
sasaminijature sasaminijature 16:44 11.11.2016

Veliki Cohen!

Zaista je gromada, stvar je ukusa da li se njegovo delo nekome dopada ili ne ali je ogroman trag ostavio.

Meni najveći utisak ostavlja da je bio svoj i veoma unikatan, mnogi su opisivajući svoje stanje jednostavno rekli Cohen i to bi bilo dovoljno.

Njegova veličina se vidi i u tome da su za njega čule i starlete bez da ikakvog pojma imaju ko je i šta je radio, pri tom da nije tom popularnošću glumio celebriti-ja niti je izgubio kvalitet svog dela.

Velikan je otišao, inspiracija mnogima!

princi princi 16:48 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!

Zamisli da ti je zadnje što znaš o zemlji u kojoj živiš da je pobedio Trump.
princi princi 16:49 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!

Njegova veličina se vidi i u tome da su za njega čule i starlete bez da ikakvog pojma imaju ko je i šta je radio, pri tom da nije tom popularnošću glumio celebriti-ja niti je izgubio kvalitet svog dela.

Ko? Sandra Partizan?
sasaminijature sasaminijature 16:57 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!

princi
Zamisli da ti je zadnje što znaš o zemlji u kojoj živiš da je pobedio Trump.


Morao bih da živim u toj zamelji da bih to mogao zamisliti.

Svako ima tu slobodu da sam sebi kroji svet. Internet je nepojmljiva veličina, na kraju ja, ti, svako bira šta će da zahvati iz njega, kada to čovek shvati sve ostalo ide lakše...
JJ Beba JJ Beba 17:51 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!


Velikan je otišao, inspiracija mnogima!



Very sad to learn of the death of Leonard Cohen.

Anyone looking at an empty page trying to write a song lyric sits in the shadow of the mountain that was Leonard Cohen.

He knew the exact weight and flavour of every word and phrase he used and applied them with the precision of a surgeon. His unique voice painted unforgettable pictures that will stay with me and my generation until we drop.

I met Leonard a few times, we were introduced by our American lawyer Marty Machat, who had represented him for many years. One time I met Leonard, he drove me around Montreal and I really got to enjoy his wicked sense of humour and all his drole commentaries.

Through Marty, we also ended up as partners in a New York art gallery founded by Avril Giacobbi called the Art Palace.

There is a big hole where he stood, we will miss you.”

– Peter Gabriel





princi princi 18:00 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!

Peter Gabriel

Evo ga u obradi pesme jednog drugog velikog Kanađanina (koji je, na sreću, vrlo živ i zdrav).

sasaminijature sasaminijature 18:43 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!

Very sad to learn of the death of Leonard Cohen.

Anyone looking at an empty page trying to write a song lyric sits in the shadow of the mountain that was Leonard Cohen.

He knew the exact weight and flavour of every word and phrase he used and applied them with the precision of a surgeon. His unique voice painted unforgettable pictures that will stay with me and my generation until we drop.

I met Leonard a few times, we were introduced by our American lawyer Marty Machat, who had represented him for many years. One time I met Leonard, he drove me around Montreal and I really got to enjoy his wicked sense of humour and all his drole commentaries.

Through Marty, we also ended up as partners in a New York art gallery founded by Avril Giacobbi called the Art Palace.

There is a big hole where he stood, we will miss you.”

– Peter Gabriel


JJ veliko hvala

Peter je baš baš objasnio
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:31 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!

– Peter Gabriel

samo nemoj molim te da ga re pomene na blogu!
JJ Beba JJ Beba 19:35 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!


samo nemoj molim te da ga re pomene na blogu!

re sme da piše samo o političarima.
ostalo zabranjena zona
blogovatelj blogovatelj 19:57 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!

Zamisli da ti je zadnje što znaš o zemlji u kojoj živiš da je pobedio Trump.


Živeo je u Montrealu.
JJ Beba JJ Beba 19:59 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!

Evo ga u obradi pesme jednog drugog velikog Kanađanina (koji je, na sreću, vrlo živ i zdrav).

Peter je veliki car. Gledala sam ga 4 puta svugde po svetu, poslednji put u beogradu (mada sam kupila kartu za zagrebački koncert koji je, ne sećam se zašto, prebačen ovde u Arenu)
princi princi 20:00 11.11.2016

Re: Veliki Cohen!

blogovatelj
Zamisli da ti je zadnje što znaš o zemlji u kojoj živiš da je pobedio Trump.


Živeo je u Montrealu.

Piše u vestima da je živeo (kao zen monk) u LAu. Tamo je i umro.
docsumann docsumann 18:06 11.11.2016

nego,


potonjih dana preslušavam svoju hc arhivu, pa usput naletih na ovaj genijalni omot



stefan.hauzer stefan.hauzer 18:11 11.11.2016

Re: nego,

kad smo kod hc.a


docsumann docsumann 18:53 11.11.2016

Re: nego,

još malo o hc-u.

ovi klinci su mi se mnogo dopali. ono prava new school posveta old schoolu.
bez kerefeka frizura, patetičnog pozinga, besmislenog vrištanja ... ono vidiš da su svoji u svome u tome šta rade, - together, forever !

princi princi 18:13 11.11.2016

Da, naravno, kad već ad libujemo

svaki trol na temu West Worlda je više nego dobro došao.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:26 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

zora je na Istoku! Imao sam na studijama kolegu iz Grčke; anarhista, panker i strastveni navijač Sent Paulija. Ja sam njemu otkrio Woven hand, a on meni za uzvrat, na buzukiju, otpevao ovu pesmu:

docsumann docsumann 18:47 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo


grci imaju par svjetskih bendova, doduše ne baš u mejnstrim žanrovima.

recimo, ovi crnometalci. misim, nije moj cup of blood, ali jeste ozbiljan konceptualistički promišljaj...



i nešto, meni mnogo, interesantnije moderni psy space rock.



budjoni budjoni 20:14 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Ed Harris je mnogo dobar u Westworldu, da se ponovim sa nekog drugog bloga :)

A i negde sam citao, ne znam gde, da nagadjaju da se tamo radnja odvija na vise vremenskih nivoa, pa je Harris mozda onaj dobrocudni lik, ali jedno 20-30g kasnije...

ja nekako imam utisak da ce biti svakakvih iznenadjenja, sama pobuna onih hostova bi bila previse jednostavna prica...
princi princi 20:23 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Da, odličan je Ed, mada je meni Evan Rachel Wood pravo otkrovenje. Fenomenalna je i Thandie Newton a sviđa mi se i ova Dankinja Knudsen. Na trenutke se ima utisak da se Anthony Hopkins igra s ulogom.

Da, ovaj plot iz poslednje epizode je dao taj whodunit elemenat u celu priču. Mislim, ne možeš ljude 10 epizoda daviti pričama o identitetu i prelepim pejzažima Jute.
silver silver 20:36 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Imate li neke dobre teorije o tome šta predstavlja maze?



Obilje Šekspira u prvoj epizodi... a najvažnije: "These violent delights have violent ends".
princi princi 21:13 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Ima i interesantnih muzičkih referenci. Ima u onoj muzici dosta grungea a ja prepoznah u jednom trenutku nekakvu skoro ravelovsku verziju Paint it black.
maksa83 maksa83 21:16 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Ima i interesantnih muzičkih referenci. Ima u onoj muzici dosta grungea a ja prepoznah u jednom trenutku nekakvu skoro ravelovsku verziju Paint it black.

U da, bila i Black Hole Sun od Soundgarden, i neki Cure.
princi princi 21:26 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Black Hole Sun

Da, to sam prepoznao. Ali ima gomila nekih drugih referenci, koje, mislim, ne poznajem dovoljno. Malo me to kopka jer je serija odrađena perfekcionistički (budžet im je nekoliko puta veći od GoT), i muzika je sigurno bitan deo čitave priče.
silver silver 21:34 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Ima još jedna interesantna: Rêverie”, Claude Debussy.

Reveries se pominju u epizodi 1 kao novi "update" koji je Dr. Ford ubacio na svoju ruku.

"Ford. He still reviews every update before we issue them. He must have slipped it in there without telling anyone. He calls them “reveries". The old gestures were just generic movements. These are tied to specific memories. - How? The memories are purged at the end of every narrative loop. -But they’re still in there, waiting to be overwritten. He found a way to access them, like a subconscious. It’s the tiny things that make them seem real, that make the guests fall in love with them.”

Interesantna je i teorija 'Bicameral mind'.
gedza.73 gedza.73 21:40 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Ima u onoj muzici dosta grungea

Mnogo lep intro



ja nekako imam utisak da ce biti svakakvih iznenadjenja, sama pobuna onih hostova bi bila previse jednostavna prica...

Imaš i priču o ponašanju ljudi kad nisu vezani nikakvim ograničenjima.

Imate li neke dobre teorije o tome šta predstavlja maze?

Da li ih podbunjuje Arnold (Dolores?) ili Hopkins podiže igru na viši nivo.
Deluje mi da će i Japanac da uskoči u neki prvi plan

princi princi 21:43 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Da li ih podbunjuje Arnold (Dolores?) ili Hopkins podiže igru na viši nivo.

I kome šalju data (tj to znamo) i zašto.

Intro fantastičan. Mislim da je score radio isti čovek koji je radio i GoT. Ima dosta elemenata koji ukazuju da je WW mišljen kao novi GoT.
angie01 angie01 22:11 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Ed Harris je mnogo dobar u Westworldu,....


Ed Haris je uvek mnogo dobar,...poslednji kandidat sa mog spiska, koji nije jos dobio Oskara- iz te neke generacije,...posto je Dzef Bridzis dobio:).

maksa83 maksa83 22:24 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

posto je Dzef Bridzis dobio

Dobio ga za onaj dooooosadni True Grit (sjajan film ustvari, čak sam se tri puta probudio) a nije ga dobio za ono za šta svi znamo da je trebalo da ga dobije.
angie01 angie01 22:31 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Dobio ga za onaj dooooosadni True Grit (sjajan film ustvari, čak sam se tri puta probudio) a nije ga dobio za ono za šta svi znamo da je trebalo da ga dobije.


Saglasna!:)

kao sto Son Pen nije dobio za Aj em Sem- tada je dobio Rasel Krou za Gladijatora-u kome je 100 puta bolji bio Joakim,....pa su mu posle dali za Mistik River, u kome je isto bio super, kao sto je uvek,...
princi princi 23:41 11.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Mistik River

Tu sam tek provalio kolika je glumčina.
tsunade tsunade 11:17 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

a sviđa mi se i ova Dankinja Knudsen.




odlična serija. danski house of cards.
princi princi 11:55 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Ti Danci, opaki. A evo i Dankinje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:36 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

pa su mu posle dali za Mistik River, u kome je isto bio super, kao sto je uvek,...

dobio je i za Milka, gde je maznuo Mikiju Oskara za Rvača ispred nosa. Taj Miki je glumac do jaja ali je teška budaletina. Šteta. A mogao je bude novi Brando, snimao je kao i on odlične filmove, i totalne promašaje, jbg, kad si lud onda si lud.
princi princi 14:51 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Što, a Pen nije budala? Da, i Rurki je strašan glumac. Izgleda da neki ljudi moraju biti budale da bi bili glumčine. Opet, Bryan Cranston me dojmi kao super lik.
gedza.73 gedza.73 17:42 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Taj Miki je glumac do jaja ali je teška budaletina.

malo-malo pa se na kablovskoj pojavi film '13'. Čim vidim onog lika iz 'transportera' (jedino vrede dve čađave i sne(i)č) preskočim sa gledanjem. Gledao ga od pola, nisam ni znao kako se zove.

A ubilo me par scena iz filma (pojma nemam kako se kotira na 'umetničkoj' rang listi).




original još strašniji




maksa83 maksa83 17:46 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Čim vidim onog lika iz 'transportera' (jedino vrede dve čađave i sne(i)č) preskočim sa gledanjem.

Evo da ne propustiš ni njegove najranije radove.



(Meni je Jason super, britiš Vin Dizel)
gedza.73 gedza.73 17:53 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Uopšte ne liče

(Meni je Jason super, britiš Vin Dizel)

Prevario sam se da gledam ono sa akumulatorskim elektrošokovima, možda traume

Vin Dizel u Ridikovim hronikama i Spašavanje redova Rajana

maksa83 maksa83 17:59 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Uopšte ne liče

Ma ne liče, nego mi je to neki kao ... ekvivalent.
Vin Dizel u Ridikovim hronikama i Spašavanje redova Rajana

Odlične Ridikove Hronike, uspeli su da ne zajebu nijedan film iz trilogije. Spašavanje redova Rajana ga je lansiralo, a tu ulogu je dobio tako što je nekako skrpio $3000 i napravio ovo:



... što je spazio Spilberg i rekao "dečko dođi vamo imam ulogu za tebe". I tako ga je krenulo. Pre toga radio koješta, bio izbacivač i ... igrao FRP-ove.
emsiemsi emsiemsi 18:58 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

maksa83

...
... što je spazio Spilberg i rekao "dečko dođi vamo imam ulogu za tebe". I tako ga je krenulo. Pre toga radio koješta, bio izbacivač i ... igrao FRP-ove.

Шта значи ово ФРП ?
maksa83 maksa83 19:02 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Шта значи ово ФРП ?

Fudbalska Reprezentacija Prištine.
gedza.73 gedza.73 19:04 12.11.2016

Re: Da, naravno, kad već ad libujemo

Шта значи ово ФРП ?

Trebalo bi da ima udruženje u Srbiji.

edit
lana_m lana_m 14:48 14.11.2016

Re: Intro


Asocijacije...

Deo uvodne špice - sa mehaničkim klavirom - podsetio me na:

" Jeder sedi za mehaničkim klavirom prebirajući po dirkama.

Papirni valjak koji su davno izbušili njegovi preci polako se okreće.
Muzika ispunjava obrazac koji on ne može izmeniti; čas je tužna, čas radosna, na momente škripava i ispunjena melodičnošću. Ponekad neka jače odsvirana nota ili zvuk hora nadjačaju i naruše tok izvorne pesme, ponekad se u njega sasvim lepo uklapaju. On zastaje da se odmori, jer je valjak teži od svih svetih knjiga u hramu. U njemu su zapisani zakoni, proroci, pesme i propovedi, stari i novi zavet; uistinu veličanstven, običan, osrednji, jeziv ili jadan poklon koji su mu deo po deo podarili voljeni, nezainteresovani ili omraženi roditelji. Jeder je ubeđen da je muzika njegova; njegovo od tolikog pritiskanja pedala umorno telo glavni mu je svedok. Ponekad, u predahu, on ustaje da čuje aplauz ili zviždanje svojih rođaka i prijatelja, koji takođe veruju da on svira sopstvenu melodiju. "

Erik Bern, Šta kažeš posle zdravo
lana_m lana_m 15:28 14.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie



A Software Update Named Reverie

princi princi 16:00 14.11.2016

Re: Intro

Erik Bern, Šta kažeš posle zdravo

Da, tako ja nekako vidim ove svoje blogove: psihologija odlučivanja za mase.
silver silver 15:00 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Hvala na interesantnim postovima lana_m :) Najnovija epizoda, jako dobra "Trompe-l'œil" je potvrdila jednu teoriju koja je bila prilično popularna. Naslov epizode isto tako značajan: "art technique that uses realistic imagery to create the optical illusion that the depicted objects exist in three dimensions. Forced perspective is a comparable illusion in architecture." Još malo Šekspira, u završnoj sceni, ovog puta Hamlet ('what dreams may come'), Šekspir ima ulogu gotovo kao "code".

Za Gedžu, neka meta pitanja u vezi sa serijom: (LINK)

I nešto o čemu nisam predhodno razmišljala ali uvek se radujem da naučim: ludonarrative dissonance: (LINK)
princi princi 15:09 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Hvala, Silver, odlični linkovi. Juče je bio još jedan lep trenutak kad Bernard, mislim, kaže o vezi memorije i improvizacije: "Out of repetition comes variation, and after countless repetition, these hosts were very ... they were on the verge of some kind of change".

Sjajan show, radi na toliko različitih nivoa, zanatski perfektno urađen, sa onim foreshadow snom Bernarda na početku, sjajno, zaista.
silver silver 15:47 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Show je vanserijski :) Iako sam deep u Westworld fandomu, znam da ću morati da odgledam epizode nekoliko puta, pa i celu prvu sezonu onako u jednom cugu da pohvatam te različite nivoe i asocijacije koje pominješ.
I taj foreshadowing za Bernarda (bilo je nešto slično sa Dr. Fordom i njegovom pričom o psu starom Billu dole u podrumu, da bismo posle videli scenu sa psom i malim hostom Robertom) - uključuje čitanje Alise u zemlji čuda, knjige koju je Bernard davao Dolores da čita. Citat su reči Mad Hattera (poznatog po tome što je "ubio vreme" i što postavlja mnogobrojne zagonetke); možda ćemo uspeti da naslutimo da li Dr. Ford ima nešto od tog lika u sebi.

Foreshadowing su bile i reči Dr. Forda u prvoj epizodi o evoluciji, greškama, Lazaru koji se diže iz mrtvih (posle smo videli onu ptičicu u laboratoriji, pa i Maeve); najčešće prva epizoda sadrži neke od najvažnijih "clues" koje se dalje razradjuju.

"Evolution forged the entirety of sentient life on this planet using only one tool - The mistake. I flattered myself we were taking a more disciplined approach here. But, of course, we've managed to slip evolution's leash now, haven't we? We can cure any disease, keep even the weakest of us alive, and, you know, one fine day perhaps we shall even resurrect the dead. Call forth Lazarus from his cave.Do you know what that means? It means that we're done. That this is as good as we're going to get."

U istoj epizodi, kamera "duplira" Dr. Forda kada kaže: "You can't play God without being acquainted to the Devil." Kad pominjem vizuelne momente, da ne zaboravim Da Vinčijevog "Vitruvian Man" i Bošovu sliku "The Garden of earthly delights" (LINK)
princi princi 15:59 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Da, da, baš tako. Vrlo pažljivo pravljena serija sa tim napred, nazad referencama, i malim ali jasnim clues od samog početka. Serija pravljena skroz perfekcionistički. Anthony Hopkins, ne znam kako mu uspeva da od svake svoje uloge napravi događaj, kao da je uloga života. Majstor.

Moram priznati da je posebno uživanje paralelno pratiti seriju i čitati Homo deus.
silver silver 16:42 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Serija pravljena skroz perfekcionistički.

Svaki detalj ima smisao. Anthony Hopkins nekako uvek projektuje taj vibe: moćan intelekt i pažljiva aluzija na pritajeno zlo; pod velom nepromenljivog lica, čak blagog osmeha i umerenog glasa.
Potražiću Homo Deus :)

Dobra vest je da je Westworld obnovljen za drugu sezonu, ali najverovatnije tek 2018. Ostaje nam da otkrijemo o čemu se radi u Dr. Fordovom novom narativu...
princi princi 16:51 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Da, ne bi bilo dobro da se završi nekim idiotskim cliff hangerom i onda da se čeka 2 godine na nastavak. U svakom slučaju, WW oduvao GoT u svakom pogledu.
blogovatelj blogovatelj 17:35 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Anthony Hopkins nekako uvek projektuje taj vibe: moćan intelekt i pažljiva aluzija na pritajeno zlo; pod velom nepromenljivog lica, čak blagog osmeha i umerenog glasa.


To je usavrsio dok je spremao ulogu za Jaganjce. Kaze da je tada proucavao Hitlerovo ponasanje na snimcima i da je glavna fora da dok prica ima sirom otvorene oci i ne trerpce, jer tako svaki covek izgleda iskreniji nego sto jeste.
mesan mesan 18:11 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

princi
U svakom slučaju, WW oduvao GoT u svakom pogledu.

Zar ne bi trebalo WW porediti sa "Dollhouse", Whedon-ovim čedom? Dollhouse je uveo programiranje svesti za potrebe drugih, ima više duha, akcije, karaktera, ali je i pravljena za šire mase, dok se po meni WW previše trudi da bude tortured i filozofski a ipak ne uspeva da pruži nove ideje niti uspeva da prenese ono creepy iskustvo AI kako to uspeva film "Ex machina". (Izvinjavam se na previše engleskih prideva.)

Zašto poredite WW sa GoT, koji je prilično sirova (plus zmajevi) priča o borbi za moć, a la "House of cards"?
Ako je zbog špice, ona je u GoT meni muzički mnogo upečatljivija, a i vizuelno su blizu. "Marco Polo" na Netflix-u ima vizuelno vrhunski lepu špicu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:45 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Kaze da je tada proucavao Hitlerovo ponasanje na snimcima i da je glavna fora da dok prica ima sirom otvorene oci i ne trepce


I Carlsa Mensona (ko je gledao doku. sa sudjenja..), proucavao je za ulogu pogled psihopata.
Inace, veliko postovanje za Hopkinsa..

PS. Cekam da se smiluje ova kablovska koju ja placam i puste taj WW koji hvalite ovoliko.
maksa83 maksa83 18:54 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Zašto poredite WW sa GoT, koji je prilično sirova (plus zmajevi) priča o borbi za moć, a la "House of cards"?

Da, stvarno, GoT je sasvim druga kategorija - House of Cards zamotan u Swords & Magic, a i nije fer pošto je njegova putanja (uglavnom) određena napisanim romanima, nema tu puno slobode ni mesta za filozofiju (mada su devijacije od romana zanimljive), bez Westworld pretenzija.

Inače, sa (u užem smislu) zanatske strane Westworld je briljantno odrađen, sa sve debug modovima hostova, core dumpom, hard i soft breakpointovima, tako da iako je kontekst super-napredan imaš pravi pravcati osećaj da oni rade sa nekim softverom i nešto debaguju kao njihovi đedovi tj. mi sad.

Ne znam da li je još neko primetio najs tač u poslednjoj epizodi - onaj momenat kad "debaguju" onu žensku koja je foofa u salunu, i kad se Hopkins "zamrzne" na sekund i tako ti poveća pa-je-l'-i-on-host paranoju

Inače, da ne gledam seriju sve bih vas banovao zbog ovih spoilera, uključujući i mene.
alselone alselone 19:35 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

zmajevi

princi princi 19:36 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

mene

Sebe, .
maksa83 maksa83 19:40 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

princi
mene

Sebe, .

I tebe, i tebe.
alselone alselone 19:41 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Meni je GoT bolji od WW. WW mi je kul ali brate radnja ide sporo ko u crnoj rupi. I osim AH ostali su mi nekako smor likovi.
princi princi 19:41 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Inače, WW i GoT imaju dosta strukturnih sličnosti, tu razuđenost priče i tu neku overriding temu koja se, jelte, vrlo bavi tim nekim moralno-ontološkim temama, a imaju i taj neki sexposition na tom nekom, aj da kažem, površinskom nivou. Naravno, dele i pisca muzike.
princi princi 19:44 15.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

GoT se meni nekako više oslanja na kvalitetne glumce, mislim da je tu glavna snaga. WW me definitivno zanima više sa gledišta tema i priča. I baš su ga fino zapaprili s ovim whodunit elementima. A volim i preciznost (preporučujem kliktanje na oba linka koje je silver gore dala).
emsiemsi emsiemsi 00:00 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

apacherosepeacock
Kaze da je tada proucavao Hitlerovo ponasanje na snimcima i da je glavna fora da dok prica ima sirom otvorene oci i ne trepce


I Carlsa Mensona (ko je gledao doku. sa sudjenja..), proucavao je za ulogu pogled psihopata.
Inace, veliko postovanje za Hopkinsa..

PS. Cekam da se smiluje ova kablovska koju ja placam i puste taj WW koji hvalite ovoliko.

Каже жена неко вече - гледамо овај филм, игра Хопкинс. Рекох, ма дај немој, јеботе !
Смарач !
emsiemsi emsiemsi 00:02 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

maksa83

...
Inače, da ne gledam seriju sve bih vas banovao zbog ovih spoilera, uključujući i mene.

Немој да си Крло !
blogovatelj blogovatelj 00:37 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

I tebe, i tebe.


Vic...
- Dragi, jesi kupio piće?
- Jesam draga.
- I sebi i meni?
- I sebi i meni.
alselone alselone 03:14 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

GoT se meni nekako više oslanja na kvalitetne glumce,


Pa da. Ona plava, glavna, kako se zvase, mi je totalno neupecatljiva a treba da bude vodeca. Onaj njen smeker, savrseni, je ili za spansku seriju ili za pornic. Ona sto lici na Sopranovu zenu bi isto nekako trebala da bude autoritativna femininum kucka ali mi se ne prima nikako. A ostali su toliko bledi, da ih se ni ne secam posle nedelju dana negledanja.

Ko god radio kasting, nije se bas proslavio.
silver silver 11:05 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Za GOT se nešto nisam posebno zainteresovala, mada se gleda u kući pa ne mogu da izbegnem...ne znam da li je u pitanju tema, ta "igra prestola" koja je već toliko puta vidjena, ili mi smeta taj spoj pseudo-istorije i fantazije, čapnuto malo od svega; za prave igre prestola i tragične junake literatura je zadala crtu; od Homera i grčkih tragičara do Šekspira (što GOT obilato koristi) pa onda i nod za Tolkiena i njegovu maštu. Pritom R R Martin, ako se ne varam, piše dok se serija snima tako da u meni postoji sumnja da tv kao medij i popularnost serije diktiraju pravac i kvalitet. No dobro, to je HBO sa velikim budžetom i spektakularnom obradom materijala. I veliki plus za casting koji je stvarno kvalitetan, gomila britanskih glumaca koji se mahom kale najpre na pozorišnim daskama i kojima su dramski monolozi u malom prstu.

WW je u odnosu na GOT tek na početku. Čini mi se da je do sada radnja (plot) sekundarna u tradicionalnom smislu (otuda možda zamerka da je serija dosadna) ali je evolucija kao tema svakako centralna; od klasične ideje evolucije vrste do evolucije inteligencije. U tom smislu serija je o putu (journey) a ne samo o cilju (destination). Likovi koji su na početku predstavljeni konvencionalno vrlo brzo gube konvencionalnost; centralna je i ideja boga (kreatora) koji je istovremeno merciful i destructive i granicama njegove moći. Više nego inače, fokus je i na gledaocima: ludologija, koja ovde ima posebno mesto, podrazumeva analizu teksta i audience theory.

Prema rečima Nolana, inspiracija za lik Dolores je slika "Christina's World" (Andrew Wyeth) kao i Alisa u zemlji čuda, metamorfoza ('unravelling') Dolores je već počela, ne treba zaboraviti da je inicijalno taj lik predstavljen kao host koji neizbežno ponavlja jedan dosta tragičan loop, otuda možda izgleda dosadno ali vrata se otvaraju za mnogo, mnogo eksplozivniju priču.
princi princi 11:17 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Jedan aspekt serije koji je dosta, po meni, problematičan sa ideološke strane je taj što previše naglasak stavlja na sećanja, na neku subjektivnu stvarnost, kao da ona čini čoveka. Čoveka, međutim, još više čini i gradi intrasubjektivna stvarnost, ona stvarnost i red koju gradi sa drugim subjektima. Ljude više gradi kontekst, sistem, nego njihove individualne karakteristike. Tu je Nolan, čini mi se, malo tanak. Ali svi pisci, scenaristi i umetnici su, izgleda, po defaultu, žrtve tog fundamental attribution errora. Retki su oni poput Bertoluccija, Coppole, Leonea, Scorcesea, Cimona koji umeju da izađu iz okvira epohe i daju jedan overarching view.

Inače, jedna stvar koja je izuzetno pohvalna i za GoT i za WW je da imaju izuzetno jake ženske likove, čak bih rekao da su u WW, sa izuzetkom AH, ženski likovi ključni, muški su, nekako, mnogo sporedniji.
silver silver 11:59 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Jedan aspekt serije koji je dosta, po meni, problematičan sa ideološke strane je taj što previše naglasak stavlja na sećanja, na neku subjektivnu stvarnost, kao da ona čini čoveka. Čoveka, međutim, još više čini i gradi intrasubjektivna stvarnost, ona stvarnost i red koju gradi sa drugim subjektima.

Ovo je zanimljivo za razmišljanje :) Da li je i intrasubjektivna stvarnost za nas ipak samo subjektivna (sa individualne tačke gledišta). I serija se fundamentalno bavi pitanjem spoznaje stvarnosti (šta je stvarnost a šta je simulacija; hosts ponavljaju svoju stvarnost iz dana u dan i to je za njih prava i jedina stvarnost; njihova spoznaja (intrasubjektivnog) je bitno ograničena programiranjem). Sad, ako se setimo, Arnold je po rečima Forda želeo mnogo više od "appearance of the wit"; on je želeo "the real thing": stvaranje prave svesti (consciousness), proces koji je Ford opisao kao piramidu ('memories, improvisation, self-awareness'), na vrhu piramide Arnold je zamislio da roboti "čuju" svoje misli kao vrstu monologa: znači krajnji cilj: nezavisno analitičko razmišljanje. Medjutim Ford koji uživa u svojoj omnipotentnoj ulozi boga i kontrolora preferira brisanje sećanja, memorije robota da bi park mogao svakodnevno iznova da pruži gostima vrhunsku zabavu koja uključuje i ono najbrutalnije (mučenje, silovanje, ubijanje)...ali "violent delights have violent ends". To je cipher u kodu koji je Arnold ostavio.

Memorija, sećanje predhodnih života i dogadjaja je opet fundamentalni korak u budjenju hostova kao što su Dolores i Maeve.
urbana_gerila urbana_gerila 13:00 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

silver
Anthony Hopkins


njemu je toliko dosadno da šmira sveu16, u jednoj od scena sa, kao, najvišim dramskim nabojem, ono kada bernard, za koga se viđu preokreta saznaje da je robot, skida očale i preko naslona stolice složi sako i kravatu pre nego će upljeskati šeficu obezbeđenja, deda je brže-bolje okrenuo leđa kameri jer je malo falilo da se nasmeje u fazonu itebreupizdumaterinu sa tim kako mali perica zamišlja robotovski hladnu egzekuciju.

od ostalih, pored eda harrisa koji ne briljira ali je standardno velik i thandie newton koja tu i tamo ima onaj pogled, jedini vredan pomena je el laza, ali je on ionako ovaploćenje špageti vestern karaktera.


no, naravno, neotuđivo je pravo svakoga na njemu odgovarajuće parče dinje, moja namera je krajnje lična:

ai.machine - da li me se sećaš?
silver silver 13:04 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

I sad bi bio red da se samobanujem, jer sigurno kvarim drugima uživanje ovolikim WW postovima i spoilerima. Evo ipak još nešto za razmišljanje, na kraju. Ford kaže Terezi u poslednjoj epizodi:

"I read a theory once that the human intellect was like peacock feathers. Just an extravagant display intended to attract a mate. All of art, literature, a bit of Mozart, William Shakespeare, Michelangelo, and the Empire State Building Just an elaborate mating ritual. Maybe it doesn't matter that we have accomplished so much for the basest of reasons. But, of course, the peacock can barely fly. It lives in the dirt, pecking insects out of the muck, consoling itself with its great beauty.
I have come to think of so much of consciousness as a burden, a weight, and we have spared them that. Anxiety, self-loathing, guilt. The hosts are the ones who are free. Free here under my control."

The Mating Mind (LINK):
"This book proposes that our minds evolved not just as survival machines, but as courtship machines. Every one of our ancestors managed not just to live for a while, but to convince at least one sexual partner to have enough sex to produce offspring. Those proto-humans that did not attract sexual interest did not become our ancestors, no matter how good they were at surviving. Darwin realized this, and argued that evolution is driven not just by natural selection for survival, but by an equally important process that he called sexual selection through mate choice. Following his insight, I shall argue that the most distinctive aspects of our minds evolved largely through the sexual choices our ancestors made.

The human mind and the peacock's tail may serve similar biological functions. The peacock's tail is the classic example of sexual selection through mate choice. It evolved because peahens preferred larger, more colorful tails."

Kako bi se reproduktivna funkcija razvijala kod hostova?
urbana_gerila urbana_gerila 13:05 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

apacherosepeacock
PS. Cekam da se smiluje ova kablovska koju ja placam i puste taj WW koji hvalite ovoliko.


http://www.gledajsaprevodom.com/serija/westworld
princi princi 14:04 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Da li je i intrasubjektivna stvarnost za nas ipak samo subjektivna (sa individualne tačke gledišta)

Ne, nije, ona ne postoji bez postojanja društva. Intrasubjektivnu stvarnost čine stvari koje doživljavamo kao objektivne (dakle nisu deo samo naše svesti) ali koje u stvarnosti ne postoje: vrednost novca, država, korporacije, vera u Boga ili boga, naši modeli stvarnosti, značenja stvari, reči, pesme, imperije, vojska, hijerarhije, banke... na neki način i sama svest. Stvari u koje verujemo mi, naši ukućani, mama, tata, brat, sestra, komšija, ljudi u nekom dalekom gradu za koje nikad nismo ni čuli ih ni videli.
svarog svarog 17:10 16.11.2016

Re: Blade Runner, Westworld, Rêverie

Koji ste šabani, jeste čuli za spoiler alert
amika amika 18:33 11.11.2016

1001 лице

Princi, одличан ти је текст, погађа суштину. Тог микса многобројних живота постајемо свесни са таложењем година, а ФБ је то избацио у први план. Ми данас много смо другачији него ми од пре десет, па двадесет итд... година. И у сваком од тих живота имамо многобројне упоредне ликове: за породицу, супругу, посао, комшије, другаре из младости, децу...
Постоји прича Тајни живот Волтера Митија” Џејмса Тарбера по којој је снимљен и филм – комедија, али то је комедија коју свакодневно живимо у многобројним „стварним“ животима који су стварни само за нас – тога тек касније постајемо свесни. Стендал је то звао „Салцбуршка грана“ – по руднику соли у С. у који се убаце гране дрвећа, а када се изваде свака је блистава од наноса соли, као да је окићена дијамантима – тако и ми додајемо „дијаманте“ не само особама у које смо се заљубљивали, него и другима око нас, нашем послу, граду, стану, хобију... или им одузимо и оно што имају.
Та полиморфност, живот са много лица, предуслов је живота у свакој заједници, а посебно људској. Живо биће које има наде, жеље и снове и свест о ограничењима која му се свуда, и све више, намећу, само тако – са 1001 лицем – и може да опстане
princi princi 19:05 11.11.2016

Re: 1001 лице

Та полиморфност, живот са много лица, предуслов је живота у свакој заједници, а посебно људској. Живо биће које има наде, жеље и снове и свест о ограничењима која му се свуда, и све више, намећу, само тако – са 1001 лицем – и може да опстане

G.Cross G.Cross 20:40 11.11.2016

Overdose of the "reality"

princi
Та полиморфност, живот са много лица, предуслов је живота у свакој заједници, а посебно људској. Живо биће које има наде, жеље и снове и свест о ограничењима која му се свуда, и све више, намећу, само тако – са 1001 лицем – и може да опстане




Secam se, kao i svi mladi u to vreme citajuci " Tragicno shvatanje zivota" Unamuna, naucih da je osnovna funkcija cula ( sensora) da prenesu do mozga samo ono sto je vazno za prezivljavanje a ostale informacije filtrira.
Kada bismo stalno culi sve zvukove oko nas bila bi to neprestana kakofonija.
Isto je sa mirisima, dodirima, slikama.

Sad pitanje koje mozemo da postavimo je , u vreme u kome se svet oko nas menja mnooogo brze nego sto teku evolucioni procesi kako ljudska cula i mozak reaguju ?

Kada imaju gigateramilione informacija ( FB, internet, TV, mobile) vise dnevno nego pre samo recimo 30 godina kako nas mozak reaguje, kako znamo koja je informacija vazna a koja ne ?

Mi ih absorbiramo sve, dovodeci nas mozak u bezerk stanje i nase telo u konstantni overdrive adrenalina.
I tako u krug.

I onda izaberu Trumpa.


princi princi 20:49 11.11.2016

Re: Overdose of the "reality"

Secam se, kao i svi mladi u to vreme citajuci " Tragicno shvatanje zivota" Unamuna, naucih da je osnovna funkcija cula ( sensora) da prenesu do mozga samo ono sto je vazno za prezivljavanje a ostale informacije filtrira.

Da, s tim što bi ta teorija trebalo da objasni kako čula tj senzori (tačnije transduceri, jer oni pretvaraju jednu vrstu signala u elektrohemijske) mogu znati šta je važno za preživljavanje? Verovatno ne postoji ni jedan centar u mozgu, osim možda te amigdale, koje je, izgleda, alfa i omega kad je strah u pitanju.

Moje shvatanje je da ta čula zahvataju sve živo, i ono čega smo svesni i ono ne. Ono čega smo svesni, što prihvatamo, to je ono čime opravdavamo svoje izbore, odbire, poglede na svet. To je, da kažem, deo racionalnog svesnog odlučivanje. Ali to nije jedina komponenta tog procesa odlučivanja ili građenja slike sveta. Ono čega nismo svesni delom završi u intuiciji, koja tako postaje neka vrsta racionalnog ali nesvesnog odlučivanja i to predstavlja osnovu onoga što nazivamo gut instict. Ili što bi Srbin rekao: N'umem da ti kažem šta, ali me tako nešto steglo tu, s leve strane...
G.Cross G.Cross 21:05 11.11.2016

Re: Overdose of the "reality"

princi
Secam se, kao i svi mladi u to vreme citajuci " Tragicno shvatanje zivota" Unamuna, naucih da je osnovna funkcija cula ( sensora) da prenesu do mozga samo ono sto je vazno za prezivljavanje a ostale informacije filtrira.

Da, s tim što bi ta teorija trebalo da objasni kako čula tj senzori (tačnije transduceri, jer oni pretvaraju jednu vrstu signala u elektrohemijske) mogu znati šta je važno za preživljavanje? Verovatno ne postoji ni jedan centar u mozgu, osim možda te amigdale, koje je, izgleda, alfa i omega kad je strah u pitanju.

Moje shvatanje je da ta čula zahvataju sve živo, i ono čega smo svesni i ono ne. Ono čega smo svesni, što prihvatamo, to je ono čime opravdavamo svoje izbore, odbire, poglede na svet. To je, da kažem, deo racionalnog svesnog odlučivanje. Ali to nije jedina komponenta tog procesa odlučivanja ili građenja slike sveta. Ono čega nismo svesni delom završi u intuiciji, koja tako postaje neka vrsta racionalnog ali nesvesnog odlučivanja i to predstavlja osnovu onoga što nazivamo gut instict. Ili što bi Srbin rekao: N'umem da ti kažem šta, ali me tako nešto steglo tu, s leve strane...


Gledam cesto u avionima kada slecu ljudi ukljuce njihova smart sokocala pre nego sto avion sleti i manicno prolaze kroz njhive FB stranice da vide da nisu nesto vazno propustili.

Secam se vica iz mladih dana kada penzioner cita Politiku na Kalisu i pita ga ispisnik sta gledas, a ovaj odgovara "smrtovnicu" , a onaj drugi kaze pa sto citas prvu stranu smrtovnice su pozadi? A ovaj kaze : ona smrtovnica koju ja cekam ce biti na prvoj strani.


Postoje drustvene sifre iz kojih znamo sta je vazno a sta ne.
U svetu u kom, kako ti rece BBC citira FB o Koenovoj smrti sve stare sifre vaznosti su rasturene a nove jos ne postoje.

Opet, zato je Trump izabran.
princi princi 21:11 11.11.2016

Re: Overdose of the "reality"

Opet, zato je Trump izabran.

Ma, Trump je izabran zato što nije izašlo dovoljno Hillaryinih glasača na mestima gde je trebalo (a izašlo ih je opet na mestima gde nije trebalo). Da li su polls i ispitivanja ubedili ljude da je Hillaryina pobeda pitanje rutine? To nikad nećemo saznati jer u jednom smislu ne živimo u paralelnim, nego samo jednom univerzumu. U drugom smislu živimo, jer će svako sebe ubediti u neku priču kojom će objasniti nešto što se desilo u utorak (te da je Hillary kurva i ubica, te da je ohola, te da je sirotinja glasala za svog Jerry Springera, te ovo te ono, da joj kačket nije previše crven ili plav).
princi princi 21:45 11.11.2016

Re: Overdose of the "reality"

Najnovija verzija je da Trumpu neće dati da bude POTUS ni jedan dan, već će ga odmah impeachovati i predati US na upravljanje Penceu, koji je, zapravo, još gori i veći kreten.
bene_geserit bene_geserit 08:09 15.11.2016

Re: Overdose of the "reality"

Naravno, republikanci svake 4 godine kandiduju Hitlera za predsednika. A Musolinija za potpredsednika.
maksa83 maksa83 09:22 15.11.2016

Re: Overdose of the "reality"

Naravno, republikanci svake 4 godine kandiduju Hitlera za predsednika. A Musolinija za potpredsednika.

Sve ok, sad je obrnuto.
princi princi 14:21 15.11.2016

Re:Antropologija

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:48 11.11.2016

.

meni nešto palo na pamet kako koen i al paćino liče. koenove slike iz mladosti, kao paćinov stariji brat. i onda se setim da je koen jevrejin, a paćino sicilijanac katolik. mislim, nije bitno, al' mi neobično. kriv je reanimator, naravno.
princi princi 18:59 11.11.2016

Re: .

BebaOdLonchara
meni nešto palo na pamet kako koen i al paćino liče. koenove slike iz mladosti, kao paćinov stariji brat. i onda se setim da je koen jevrejin, a paćino sicilijanac katolik. mislim, nije bitno, al' mi neobično. kriv je reanimator, naravno.

Sicilija je u svoje zlatno doba bila mesto velikog mešanja nacija, vera, rasa... Normani sa Berberima, ovi sa Jevrejima, a ovi opet sa Grcima... mislim, verovatno je bilo i heteroseksualnih kontakata. Ostrvo liberalizma, slobode i tolerancije u svetu koji je najviše ličio na Srbiju 90ih. Baš kao i Kanada danas i nekad.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:06 11.11.2016

Re: .

Sicilija je u svoje zlatno doba bila mesto velikog mešanja nacija, vera, rasa... Normani sa Berberima, ovi sa Jevrejima, a ovi opet sa Grcima... mislim, verovatno je bilo i heteroseksualnih kontakata.


tebra, nemoj više, već se ova tema jednom obradila i ne želim više da prolazim kroz ovu scenu:







(danas samo braća Skot!)

docsumann docsumann 19:15 11.11.2016

Re: .




princi princi 19:18 11.11.2016

Re: .

Kakva slika!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:29 11.11.2016

Re: .


Sicilija je u svoje zlatno doba bila mesto velikog mešanja nacija, vera, rasa

s tim što sam upoznala par sicilijanaca u svom životu i svi izgledaju kao fabricio korona. oni mešani su samo tamnokosi i lepuškasti, ali sicilijanci...evo ovako:
JJ Beba JJ Beba 19:33 11.11.2016

Re: .

BebaOdLonchara
meni nešto palo na pamet kako koen i al paćino liče. koenove slike iz mladosti, kao paćinov stariji brat. i onda se setim da je koen jevrejin, a paćino sicilijanac katolik. mislim, nije bitno, al' mi neobično. kriv je reanimator, naravno.


una faccia una razza :))

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:38 11.11.2016

Re: .

una faccia una razza :))

ne, ali pazi :)))) ok, stenli je zamalo sicilijanac, skoro da jeste.


pa reci :)
princi princi 20:01 11.11.2016

Re: .

Sine, taj Raca ga baš odradio.
mirelarado mirelarado 20:42 11.11.2016

Re: .

s tim što sam upoznala par sicilijanaca u svom životu i svi izgledaju kao fabricio korona. oni mešani su samo tamnokosi i lepuškasti, ali sicilijanci...evo ovako:


Jeste, većinom su takvi, mada plavokosi, plavooki i visoki nisu uopšte retkost. Sicilija je u Srednjem veku vekovima bila pod vlašću Normana, a naseljavali su se tu i Longobardi, tako da ih ima svakakvih.


P.S. Mnogo sam volela Koena, što bi Princi rekao, inkorporiran je u moj virtuelni identitet.


apacherosepeacock apacherosepeacock 20:54 11.11.2016

Re: .

meni nešto palo na pamet kako koen i al paćino liče. koenove slike iz mladosti, kao paćinov stariji brat. i onda se setim da je koen jevrejin, a paćino sicilijanac katolik. mislim, nije bitno, al' mi neobično. kriv je reanimator, naravno.


Imas kod Koen brace stalno da uloge jevreja igraju glumci italijanskog porekla i obrnuto..
Torturo recimo..
Slicnost u fizionomijama.

PS. I meni je odmah upalo u oci koliko lice kad su bili mladji, ali nisam stigla da napisem.

PPS. Zao mi je za Koena, slusala sam ga dosta u mladjim danima.
princi princi 21:43 11.11.2016

Re: .

inkorporiran

Ote mi reč iz usta!
tsunade tsunade 12:48 12.11.2016

Re: .

čovek se zove PREDRAG SEKULIĆ

inače moj dobar drug. jedan od najduhovitijih ljudi koje sam upoznala. to je taj neki specifičan crnogorski humor koji valjda samo mi balkanci možemo da shvatimo.

evo primera: sredina je 90-tih. u grupi sam novinara sa balkana u okviru brojnih seminara na kojima su okupljani predstavnici zaraćenih plemena, kako bi razvijali istinu, odgovornost, pokajanje i pomirenje.

večeramo u švedskom ministarstvu inostranih poslova. sa nama ministar lično. malo mi njega intervjuišemo, malo on nas. pošto se dovoljno popilo, švedski ministar ustaje i drži zdravicu apostrofirajući svoju bojazan zbog eskalacije i želju da se sukobi obustave. kad je završio, trebalo je neko s naše strane da izgovori zdravicu. kažem sekuliću, koji je sedeo do mene: jebiga, moraš. niko sem tebe nije kvalifikovan. te on ustade, podiže čašu i sad parafraziram:

dragi prijatelji,
drago mi je da se ponovo videsmo u ovom visokom domu (to je bila druga naša poseta stokholmu)
drago mi je i što je grad jednako lep kao što je bio pre šest meseci.
žao mi je medjutim što vidim da su naši prijatelji, švedjani, toliko zabrinuti zbog naših malih, prljavih balkanskih ratova.
da smo znali da ćete se toliko potresti, ne bismo ih ni počinjali.


sa druge strane, vidim da se u ovom domu i dalje ne puši
mi smo te slobode davno izvojevali.

švedjani ništa nisu shvatili. a mi so padali pod sto. mislim da sam plakala od smeha... jer on je bio i pojava tada nevidjena, onako visok, zalizan sa konjskim repom.

hoću da kažem... lik je žestoko zabavan i bio je smrt za švedžanke :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana