Astrologija| Budućnost| Kućni ljubimci| Roditeljstvo

Alessandro iz Modene

princi RSS / 03.12.2016. u 19:19

Ok, drugari, pokrili smo Brehta, US izbore, Brexit... e sad na red dolazi pravi rokenrol: Italija. Referendum, na kome niko ne razume pitanje, ali svako razume odgovor, u zemlji koja je u proteklih 70 godina promenila 65 vlada. Nominalno 8. ekonomija sveta, treća po broju izdatih državnih obveznica, Italija se nalazi u velikom padu i velikoj krizi. U zemlji sa 15-64 zaposlenošću od oko 55% (samo je Grčka gora sa nešto oko 52%, Španija, tek nešto malo), ogromnom zaduženošću, bankama koje masivno praktikuju extend and pretend način poslovanja zbog dugova koji se najverovatnije nikad neće naplatiti, gomila siromašnog sveta izlazi sutra da odluči treba li parlament biti ovoliki ili onoliki. U suštini, odlučuje se o EU budućnosti Italije.

Ljudi sve više Italiju gledaju kao basket case zemlju, ungovernable mess. Stvari, međutim, nisu oduvek bile takve. Italija je, uprkos mnogim problemima, ekonomski sasvim fino rasla dok je imala svoju valutu. Bez obzira na brojne denominacije lire, italijanski rast je u mnogome bio sličan nemačkom, sve do kraja 90-ih. Onda je došlo do prelaska na euro, i onda je bilo nemoguće pokriti mnogo disbalanse koje je omogućavalo domaće štampanje novca. Od 2000. kreće značajno zaostajanje italijanske ekonomije, da bi danas Italija i čitavo njeno društvo bilo u stanju grogiranog boksera.

Kako i šta će Italijani odlučiti? Šta mislite? Dodatno, bonus pitanje: kad bi vam neko ponudio da birate između života u Bavarskoj ili Hamburgu, ili neke Modene pa čak i Sicilije, šta bi pre prihvtili? Ne znam za vas, ali ja bih se držao one velikog engleskog mislioca, Johna Lydona: "Move to Italy, they know all about living in debt. They don't care." 



Komentari (375)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tsunade tsunade 19:36 04.12.2016

Re: Zablude

Hehehe, a Volvo je svoj automobilski deo prodao, prvo Fordu, a ovi Kinezima / čovek se iznenadi šta je sve kinesko :)


e pa moja pandica nije. ona je žabarska. veselo se kreće, ali traži optimalne vremenske uslove. nije to životinja ko volvo.
svea svea 19:45 04.12.2016

..

..
svea svea 20:16 04.12.2016

..

..
blogovatelj blogovatelj 20:17 04.12.2016

Re: Zablude

Da ne pominjemo i ponavljamo sad opšta mesta o Leonardu, Mikelanđelu, kupoli Sv Petra, itd, itd


A gde su Koloseumi pravljeni pre dva soma godina?
Meni recimo Rim estetski ne može da prismrdi Parizu, ali kada pomislim kada je nešto pravljeno u Rimu, a kada u Parizu, shvatim koliko su Italijani bili veliki. I danas su.
A onda, on top of that, imaju humor kakav niko nema, a koji nama Balkancima baš leži.
Odlična je Italija, ali vole da budu i govna. Uđem u kafić u Rimu, krajičkom oka vidim na zidu da piše da je espreso dva evra. Sednem leđima okrenut tom zidu, jer je tu jedino bilo mesta, naručim espreso, a kad je trebala da mi naplati, tetka koja tu radi mrtva ozbiljna traži tri. Zato nikad ne bih živeo, ali bih išao u zezanje.
blogovatelj blogovatelj 20:22 04.12.2016

Re: Zablude

To je ono što ja kažem: Srbi pre svega ne vole sebe. Oni sebe preziru. I onda sve drugo iz toga proističe, i ta preterana grandomanija i mitomanija, i ta paranoja i taj pomešani kompleks niže i više vrednosti.


Ja sam ovo shvatio tek odlaskom u Kanadu. I onda probam ovo da objasnim nekakvim milisavima68 na blogu, a oni mi tupe da ja pametujem, i/ili ne volim Srbiju. Surova je istina ovo što si napisao. Ali istina. Dok god se ogromna večina Srbalja u ovome ne prepozna, nema napredka u Srbiji.
Tu je koren nevolje, taj nurudinovski drugosrbijanski samomrzački način razmišljanja.
emsiemsi emsiemsi 20:38 04.12.2016

Re: Zablude - Трол о историји и храни

tasadebeli

...

(Мој ток мисли на улици док лепе жене пролазе кроз град сада изгледа отприлике овако:

"Види јој шункице! Добра!!!";

"Пичић к'о колачић!";

"Одлични батаци!" итд.)
...

Ко о чему, Таса о сексу !
emsiemsi emsiemsi 20:39 04.12.2016

Re: Zablude

niccolo
Berlusconi:Merkel. 1:0

Kakva budala Ja sam njega mnogo gotivio dok je bio Premijer, uvek se pocepam od smeha na njegove gluposti (ok, bilo mi je lakše jer nije bio premijer moje zemlje, pa mi je suštinski bilo svejedno).

Јел он неку полицајку ухватио за гузицу - или тако некако !?
niccolo niccolo 20:49 04.12.2016

Re: Zablude

Јел он неку полицајку ухватио за гузицу - или тако некако !?

Tako nekako...

Nego, nisam hteo o tome, sad posle sto godina naletim na Miriam Leone pa vidim da je poslednje glumila u Medici: Masters of Florence. Pa da iskoristim ovaj Italia blog da pitam Mirelu da nije možda gledala, kakva je serija?
gedza.73 gedza.73 20:50 04.12.2016

Re: Zablude

blogovatelj
đem u kafić u Rimu, krajičkom oka vidim na zidu da piše da je espreso dva evra. Sednem leđima okrenut tom zidu, jer je tu jedino bilo mesta, naručim espreso, a kad je trebala da mi naplati, tetka koja tu radi mrtva ozbiljna traži tri. Zato nikad ne bih živeo, ali bih išao u zezanje.


Seo si. Za šankom je dva.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:57 04.12.2016

Re: Zablude

Uđem u kafić u Rimu, krajičkom oka vidim na zidu da piše da je espreso dva evra. Sednem leđima okrenut tom zidu, jer je tu jedino bilo mesta, naručim espreso, a kad je trebala da mi naplati, tetka koja tu radi mrtva ozbiljna traži tri.

Често постоје две цене еспреса: она за bancom (стојећки за баром) а друга кад седнеш нормално за сто. Разлика је управа таква каква ти кажеш. Ја сам у центру Фиренце пио еспресо за 90 еуроценти, с ногу. Али и по цени од четири и по еура, за столом у најстрожем центру.

Дакле, могуће је да ниси скапирао ово.
И Геџа исто мисли.
tyson tyson 20:59 04.12.2016

Re: Zablude

Berlusconi:Merkel. 1:0.

blogovatelj blogovatelj 21:00 04.12.2016

Re: Zablude

Seo si. Za šankom je dva.


A ne, bunio sam se i naplatila mi je na kraju dva.
Što onda ne napiše cene za šankom i cene za sedenje. Ima takvih stvari kojekuda, ali se zna kako se pišu cene. Ako ima jedna cena, onda je ta cena ista za svakoga.
princi princi 21:08 04.12.2016

Re: Zablude

Medici: Masters of Florence

Ako je engleska, trebalo bi da ima dosta seksa.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:12 04.12.2016

Re: Zablude

blogovatelj
Seo si. Za šankom je dva.


A ne, bunio sam se i naplatila mi je na kraju dva.
Što onda ne napiše cene za šankom i cene za sedenje. Ima takvih stvari kojekuda, ali se zna kako se pišu cene. Ako ima jedna cena, onda je ta cena ista za svakoga.

Venezia: a piazza San Marco bisogna farsi un attimo i conti in tasca prima di entrare e consumare. Ad esempio, al Caffè Florian un espresso al banco (ЗА ШАНКОМ) costa 3 euro, mentre da seduti (СЕДЕЋКИ) 6,50.


Ovako je u Veneciji i drugim gradovima.
Биће да си се ти неоправдано бунио, а конобарица, да те скине с дневног реда, дала ти попуст.
alselone alselone 21:13 04.12.2016

Re: Zablude

A ne, bunio sam se i naplatila mi je na kraju dva.


Mozda si se izgrbavio neznajuci.
princi princi 21:15 04.12.2016

Re: Zablude

blogovatelj
Da ne pominjemo i ponavljamo sad opšta mesta o Leonardu, Mikelanđelu, kupoli Sv Petra, itd, itd


A gde su Koloseumi pravljeni pre dva soma godina?
Meni recimo Rim estetski ne može da prismrdi Parizu, ali kada pomislim kada je nešto pravljeno u Rimu, a kada u Parizu, shvatim koliko su Italijani bili veliki. I danas su.
A onda, on top of that, imaju humor kakav niko nema, a koji nama Balkancima baš leži.
Odlična je Italija, ali vole da budu i govna. Uđem u kafić u Rimu, krajičkom oka vidim na zidu da piše da je espreso dva evra. Sednem leđima okrenut tom zidu, jer je tu jedino bilo mesta, naručim espreso, a kad je trebala da mi naplati, tetka koja tu radi mrtva ozbiljna traži tri. Zato nikad ne bih živeo, ali bih išao u zezanje.


Da, da, to su iste fore i sa karticama. Jedna cena za cash, druga za karticu (iako je cena Visa i Mastercard transakcije, mislim, oko 0.25%). AMEX neće čak ni da ti prime na gomili mesta u Evropi, čak ni u Engleskoj.
gedza.73 gedza.73 21:15 04.12.2016

Re: Zablude

Blogi
A ne, bunio sam se i naplatila mi je na kraju dva.

Može i tako
I dva eura za espreso je puna kapa.

tyson

I ja sam mislio da je Berlusconi ali kažu da je dvojnik. Jednom je, grleći voditeljku, rekao
-Moja majka mi uvek govorila da budem numero uno
pokazujući srednji prst prema kameri.

Drugi put je pozivajući koleginice da izađu u prvi red na binu iskoristio sinonim za prostitutku.
blogovatelj blogovatelj 21:16 04.12.2016

Re: Zablude

al Caffè Florian un espresso al banco (ЗА ШАНКОМ) costa 3 euro, mentre da seduti (СЕДЕЋКИ) 6,50.


E pa to ti kažem. Ako su napisali posebne cene, onda je to to. Ali ako ima jedna cena napisana, ta cena mora da bude ista i za sedenje i za šank i za nošenje van radnje.
Ovde je pisalo da je espreso dva evra i ništa više.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:19 04.12.2016

Re: Zablude

Ovde je pisalo da je espreso dva evra i ništa više.

У ценовнику, или на tabli, овако: Espresso al banco 2€.
Biće da si izdominirao neku talijansku ni krivu ni dužnu konobaricu. Jer niti ti znaš talijanski dobro niti ona engleski iole.
blogovatelj blogovatelj 21:23 04.12.2016

Re: Zablude

У ценовнику, или на tabli, овако: Espresso al banco 2€.


Vidi ga...

Pisalo je espresso 2€.
Ne znam kako da ti lakše od ovoga objasnim. Možda je negde u ćošku cenovnika pisalo na primer da je usluga za stolom dodatno jedan evro, ali ništa mi nije rekla kad sam joj pokazao na zid sa cenama.
blogovatelj blogovatelj 21:26 04.12.2016

Re: Zablude

nisi više ni u Balosavi ni u Vevčanima


Kako ti divno i netoleratno voliš da vređaš po nacionalnoj osnovi, vidi se da si izučio bošnjačkohercegovačke kurseve mržnje bližih naroda i narodnosti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:29 04.12.2016

Re: Zablude

li ništa mi nije rekla kad sam joj pokazao na zid sa cenama.

Њен енглески је, вероватно, мало бољи него твој талијански. Можеш мислити што јој је било до смарања за један евро, лакше је било да ти наплати мање.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:31 04.12.2016

Re: Zablude

(iako je cena Visa i Mastercard transakcije, mislim, oko 0.25%)

У Србији?
Око 2%.
Да, јесте: пљачка.
niccolo niccolo 21:37 04.12.2016

Re: Zablude

princi
Medici: Masters of Florence

Ako je engleska, trebalo bi da ima dosta seksa.

Mislim američka, Dastin Hofman je glavni glumac, a režija, scenario i šta ti ja znam su neki koji su ranije radili na nekim američkim serijama, rekao bih (već sam stigao da zaboravim ko i šta)...
princi princi 23:28 04.12.2016

Re: Zablude

niccolo
princi
Medici: Masters of Florence

Ako je engleska, trebalo bi da ima dosta seksa.

Mislim američka, Dastin Hofman je glavni glumac, a režija, scenario i šta ti ja znam su neki koji su ranije radili na nekim američkim serijama, rekao bih (već sam stigao da zaboravim ko i šta)...

Ja ovo nađoh. Ovaj Richard Madden je iz GoT, gledao sam ga i u Klondikeu, a to nije nešto (u njemu se pojavljuje Sam Shepard, mada bi mu bolje bilo da se nije pojavljivao).
tyson tyson 23:37 04.12.2016

Re: Zablude

Da, Englezi su ostali kao neki divljaci i posle Rimljana. Kad su otišli Rimljani sa Ostrva, negde u 6. veku, ta sva rimska naselja, svo to njihovo nasleđe, maltene i putevi, to je sve istrulilo, nestalo, zatrpalo se, oni su nastavli da žive po svojim Angijskim i Saksonskim selima i tako. Zato oni nikad nisu naučili da žive u gradovima.

Haha, ih bre sažeo si nekoliko vekova keltskog preporoda u nepovrat, i odmah naselio divlje Saksonce... Nije baš tako bilo.

U 5. veku su otišli Rimljani, uzgred.


tyson tyson 23:58 04.12.2016

Re: Zablude

Uđem u kafić u Rimu, krajičkom oka vidim na zidu da piše da je espreso dva evra. Sednem leđima okrenut tom zidu, jer je tu jedino bilo mesta, naručim espreso, a kad je trebala da mi naplati, tetka koja tu radi mrtva ozbiljna traži tri. Zato nikad ne bih živeo, ali bih išao u zezanje.

Pa da živiš tamo bilo bi i tebi 2 evra, ali za furešte je 3


svarog svarog 00:47 05.12.2016

Re: Zablude

Predrag Brajovic
(iako je cena Visa i Mastercard transakcije, mislim, oko 0.25%)

У Србији?
Око 2%.
Да, јесте: пљачка.

Jorgobanka ce I to da sredi
princi princi 01:18 05.12.2016

Re: Zablude

tyson
Da, Englezi su ostali kao neki divljaci i posle Rimljana. Kad su otišli Rimljani sa Ostrva, negde u 6. veku, ta sva rimska naselja, svo to njihovo nasleđe, maltene i putevi, to je sve istrulilo, nestalo, zatrpalo se, oni su nastavli da žive po svojim Angijskim i Saksonskim selima i tako. Zato oni nikad nisu naučili da žive u gradovima.

Haha, ih bre sažeo si nekoliko vekova keltskog preporoda u nepovrat, i odmah naselio divlje Saksonce... Nije baš tako bilo.

U 5. veku su otišli Rimljani, uzgred.



Ma, Kelti su ti se motali tamo po Škotskoj, Velsu i Irskoj, slabo je njih bilo po Engleskoj i sa ove strane Adrijanovog zida. Mislim, na stranu timing anglosaksonske invazije, ostaje činjenica da su Rimljani itekako bili prisutni na ostrvu ali je vrlo malo tog njihovog nasleđa, pogotovu u kulturnom smislu, preživelo. Da ne kažem ništa nije preživelo, osim puteva. To ih je valjda mrzelo da prekopavaju, ili im je bilo teško. Mislim, Englezi su velike lenčuge.
mirelarado mirelarado 06:54 05.12.2016

Re: Zablude

niccolo
Јел он неку полицајку ухватио за гузицу - или тако некако !?

Tako nekako...

Nego, nisam hteo o tome, sad posle sto godina naletim na Miriam Leone pa vidim da je poslednje glumila u Medici: Masters of Florence. Pa da iskoristim ovaj Italia blog da pitam Mirelu da nije možda gledala, kakva je serija?


Vrlo gledljiva serija o usponu Medičija. Odlični glumci (i glumice:). A Firenca lepaaa.
mirelarado mirelarado 07:07 05.12.2016

Re: Zablude

blogovatelj
al Caffè Florian un espresso al banco (ЗА ШАНКОМ) costa 3 euro, mentre da seduti (СЕДЕЋКИ) 6,50.


E pa to ti kažem. Ako su napisali posebne cene, onda je to to. Ali ako ima jedna cena napisana, ta cena mora da bude ista i za sedenje i za šank i za nošenje van radnje.
Ovde je pisalo da je espreso dva evra i ništa više.


Nisi u pravu, Blogi. Ako je to bilo u doba kada je u svim italijankim kafeima naplaćivan dodatni procenat za uslugu za stolom, onda su u cenovniku stajale samo te cene za kafu ili piće s nogu, a tek na dnu koji je procenat za sedenje, za sve što je na cenovniku. Tek ih je EU naterala da naprave jedinstvene cene.


krkar krkar 11:00 05.12.2016

Re: Zablude

Predrag Brajovic

И званично најбољи ресторан на свету Масима Ботуре, Остерија франческана: http://www.osteriafrancescana.it/index.php

Немојте хрлити тамо. Из два разлога.
Први, што нема места, мора да се доста раније резервише. Друго, мора и доста да се плати, не видим како за двоје може да се једе за мање од 300€, ако и за толико може.

P.S.
Нашао сам резервацију за мај 2017.
Хоће ли неко да иде?


Teško foliranje i preseravanje! Teško.

Pa nije Italija Nemačka ili Holandija gde moraš da ideš u kafane sa Michelin zvezdicama i sa kojekakvih spiskova званично i nezvanično најбољиh ресторанa на свету.

Čar Italije je upravo u činjenici da svako ko nije prodavac muda za bubrege a ko zaista ume da uživa u hrani i piću u krugu od 25 km od bilo koje tačke Italije može da nađe restoran gde se odlično jede, tipična italijanska hrana, najčešće i regionalni specijaliteti. I da se osećaš normalno, budeš okružen normalnim Italijanima koji idu u kafanu da jedu a ne da budu viđeni i proseravaju se da su jeli za 300 € (po osobi). Niti sam pobornik restorana gde se bukira po 6 meseci unapred.

Kome u Italiji trebaju ovakvi folirantski restorani taj nije kako treba.
niccolo niccolo 11:33 05.12.2016

Re: Zablude

Tek ih je EU naterala da naprave jedinstvene cene.

Eto. Lepo ja kažem da se to giljotinira, samo izmišljaju neke gluposti kojima opterećuju ljude koji samo pokušavaju da izdržavaju porodice od svojih malih biznisa. Te različite cene imaju svoju poslovnu logiku i onda dođe neki pezzonovante da se tu pravi pametan...

p.s. Tnx za ovo oko serije
princi princi 11:41 05.12.2016

Re: Zablude

Teško foliranje i preseravanje! Teško.

Pa to je potrebno novom novcu, onom duboko provincijalnom i beskrajno ispraznom, da se pokaže gde je bio, šta je radio. Šabačka fenserica.
krkar krkar 12:13 05.12.2016

Ima li u Italiji šta da se pojede?


Da ne bude da nisam konstruktivan:

Ako postoje države na ovom evromediteranskom delu dunjaluka gde je vrlo teško i statistički malo verovatno da ćete loše jesti gde god da sednete (izuzimajući krug od nekoliko stotina metara oko glavnih turističkih atrakcija i razne folirantske šopin molove , to su Italija, Francuska, Portugal, Liban i Jordan. Često, iako ne i uvek, i Grčka i Španija. Ima još zemalja i krajeva u kojima su vam šanse dobre ali da ne širim.

Kako prepoznati kafanu u kojoj se u Italiji dobro jede?

Moj recept se pokazao 99% pouzdanim: nedeljom posle mise gledam gde babe idu na ručak. U Italiji postoji kult ručka kod mame i žene provedu jedno 50 godina kuvajući za velike i izbirljive porodice i za očejavascript:;kivati je da nešto znaju o hrani. E kad deca porastu a one postanu babe nedeljni ručkovi presele se kod kćeri ili snaja a kod babe se ide 2-3 puta godišnje za neke posebne prilike. Zato treba gledati gde te žene, od kijih bi većina mogla da drži kuvarsku akademiju, ručaju kad ne kuvaju.
javascript:;
U Rimu sam tako otkrio Tavernelle u Via Panisperna link link. Tu redovno ručaju babe posle mise u Santa Maria Maggiore (nije im baš tako ni blizu, ima bar 20 bližih kafana).

Pa onda moj najomiljeniji restoran u Rimu, Da Bucatino na Testacciu. 90% gostiju prepoznajem po liku, gotovo svi su Rimljani i stranci koji u Rimu žive. Konobarice i kuvarice su brkate babe u Borosanama a suptilnost im je... otprilike kao po beogradskim državnim kafanama u vreme neumrlog komunizma. Ali je zato prava domaća sveža hrana spektakularna. Imajavascript:; tabla sa dnevnim menijem a on se određuje ujutru kad gazda i šefica kuhinje obiđu pijacu, ribarnicu i mesaru. U 10 telefoniraš da pitaš šta je za ručak. TO je kafana! A slatkiši, koje retko jedem, su bolji nego u gomili Michelinovih ozvezdičenih foliranja: crema catalana, panna cotta i millefoglie da ližeš prste i cokćeš!

Pa bliže granici bivše nam države: u Gorici, italijanskoj, u kraju grada gde ne bi očekivao kafanu, blizu kasarni i ranžirne stanice - bombonica od restorana: Al Piron. Još deda, pradeda, ko li, držao krčmu u kojoj je vojska jela i pika, od pre 2. rata. Pa onda pre desetak godina kćerka preuzela od oca pa joj se pridružila snaja. I sad njih dve vode kafanu, jedna kuva druga vodi. Jednostavan meni od 10 jela (može ko voli da dobije i bečku šniclu, pržolicu...). Sjajno, baš sjajno. Muški su u familiji lovci i tradicionalno se sprema izvrsna divljač na razne načine. Moja žena kaže da u životu nije tako dobrog zeca pojela. I sve to bez ikakvog foliranja, po npormalnim cenama. I čak su nam jednom otišli kući po vino nekog njihovog druga da obavezno probamo, kuća častila, bio sjajan refošk, taman za uz divljač.

A konobarica crnkinja, Nigerijka, u razgovoru se ispostavi naša snajka: udata za Bosanca Dobrivoja. Pa kaže ajde što se mi koljemo, kod nas je država sekirom crtana, vidiš po fizionomiji ko je iz kog plemena i dela, različiti jezici, različite kulture - al ne razumem što su se kod ovog mog Bosanci poklali kad su svi isti i isto izgledaju i isto govore.

Pa kafana u kojoj možeš i da se foliraš, izgleda za klasu više, ali nije nužno, niko to od tebe ne očekuje. Hrana da prste poližeš. Slow Food sertifikat. Antico leon d'oro, Cividale del Friuli (znaće Silver gde je to). Impresivna kafana - a za onih Brajinih 300 € možeš 3x da dođeš!

I samo još jedna da pokrijemo i malo folirantskije krajeve: La Tavolozza, Torreglia, 10 km od Padove. Najbolji T-bone steak koji sam u životu pojeo. A bogme sam probao i šta su drugi jeli, i jagnjetinu sa travama i još nešto, šta već beše, sve bilo bogovsko. I po sasvim pristojnim cenama i sa vrlo normalnom atmosferom. Po vinskoj karti se vidi da dolaze i znalci i foliranti ali - za svakoga ima ono što traži.

E zbog ovoga mi idu naqrc te priče o "najboljim svetskim restoranima".

Jebote, mogo sam ceo blog da napišem a ja ovo turam na Wuov blog očemuonobeše?
tyson tyson 12:17 05.12.2016

Re: Zablude

Ma, Kelti su ti se motali tamo po Škotskoj, Velsu i Irskoj, slabo je njih bilo po Engleskoj i sa ove strane Adrijanovog zida. Mislim, na stranu timing anglosaksonske invazije, ostaje činjenica da su Rimljani itekako bili prisutni na ostrvu ali je vrlo malo tog njihovog nasleđa, pogotovu u kulturnom smislu, preživelo. Da ne kažem ništa nije preživelo, osim puteva. To ih je valjda mrzelo da prekopavaju, ili im je bilo teško. Mislim, Englezi su velike lenčuge.

Nene; Rimljanni su Britaniju osvojili od Kelta počevši u 1. veku pre nove ere; i južno i severno od Hadrijanovog zida živeli su Kelti (i, u vreme rimskog osvajanja Britanije, keltizovana plemena iz pre-keltskog perioda). O makar nekim keltskim plemenima i plemenskim asocijacijama iz vremena osvajanja piše Cezar u poznatom delu De Bello Gallico.

Britanija kao provincija nije naročito bila zanimljiva Rimljanima, ali je svakako bio primetan razvoj zanatstva, poljoprivrede, urbanih sredina.

Kada su se Rimljani povukli 410. godine iza sebe su ostavili u velikoj meri romanizovane Kelte koji su onda doživeli tzv. period keltskog preporoda, zlatno doba keltske Britanije.

Legenda o kralj Arturu je keltska legenda o keltskom kralju iz tog perioda, recimo.

Onda su kasnije došli Saksonci, jasno Germani, koji su napadali i postepeno osvajali Britaniju od Kelta tokom relativno dugačkog perioda. Postoji mišljenje među istoričarima da je prvi pravi genocid izvršen upravo od strane Saksonaca nad britanskim Keltima; to je zapravo pravi period razaranja domaće kulture o kome govoriš.

(nekoliko vekova posle Saksonaca došli su Normani, ali to je druga priča)


tsunade tsunade 12:23 05.12.2016

Re: Ima li u Italiji šta da se pojede?

Kako prepoznati kafanu u kojoj se u Italiji dobro jede?


imam svoje metode. udjem u prodavnicu bicikala (koja je istovremeno i radionica za popravku, all in one)... uglavnom zgodnom majstoru lepo pridjem, upoznam se, kažem ko sam, šta sam i da tog trenutka težim dobroj klopi. on me lepo uputi u najbliži tradicionalni lokal gde i sam jede. i uglavnom nema promašaja.
princi princi 13:26 05.12.2016

Re: Zablude

(nekoliko vekova posle Saksonaca došli su Normani, ali to je druga priča)

Uuuu, pa Normani su skroz druga priča, to je došlo mnogo kasnije. I vikinška osvajanja (nisu ni svi ti Vikinzi isti: jedni, danski, su osvajali i naselili South East Angiliu, i tamo zadesili svoja pravila, drugi, norveški su pljačkali uglavnom po Škotskoj, Northumberlandu. Otud toliko riđih ljudi tamo.

I dalje tvrdim da, osim puteva, ništa rimsko nije preživelo u UK. A, kao što rekoh, Englezima je skoro čitavih 20 vekova trebalo da u Londonu i Manchesteru reinventuju vodosnabdevanje i kanalizaciju. I to nisu mogli da urade bez pomoći velikog Bazalžeta (Francuza). Uzgred, i drugi veliki inženjer tog doba, Mark Brunel, je poreklom bio Francuz.
princi princi 13:29 05.12.2016

Re: Ima li u Italiji šta da se pojede?

tsunade
Kako prepoznati kafanu u kojoj se u Italiji dobro jede?


imam svoje metode. udjem u prodavnicu bicikala (koja je istovremeno i radionica za popravku, all in one)... uglavnom zgodnom majstoru lepo pridjem, upoznam se, kažem ko sam, šta sam i da tog trenutka težim dobroj klopi. on me lepo uputi u najbliži tradicionalni lokal gde i sam jede. i uglavnom nema promašaja.

Eto ti sad! Krkar juri babe, tsunade zgdone majstore... a šta da radimo mi, sa jeftinijim kartama? Samoposluga? Podriguša i kilo leba?
krkar krkar 13:40 05.12.2016

Re: Zablude

Uuuu, pa Normani su skroz druga priča,


Htedoh negde da napišem o Normanima i Italiji još valjda juče pa zaboravih.

Dakle, Normani su ostavili neizbrisiv trag u Italiji i praktično oblikovali italijanski jug, politički, mentalitetski i svakako još. Počeli su sa osvajanjima negde oko 1000. godine i do otprilike 1100. (ovako napamet) držali su ceo jug kontinenta otprilike do Monte Cassina, iznad Napulja. Do sredine 12. veka zavladali su Sicilijom (usput izbacivši sa juga Italije Vizantince i Arape, do poslednjeg).

Normanski vođa Ruggero/Roger oko 1060. proglasio je Kraljevstvo Sicilije koje je opstalo praktično sve do ujedinjenja Italije, menjajući vlasnike i delimično ime.

Tako da su sve te generalizacije ne samo sasvim pogrešne nego i prilično besmislene i opasne jer ne mogu Normani u Engleskoj biti ovakvi a u Italiji sasvim suprotno od toga.
krkar krkar 13:45 05.12.2016

Re: Ima li u Italiji šta da se pojede?

Samoposluga? Podriguša i kilo leba?


Kao klinac sam po Italiji redovno jeo po radnjama sendviče koje ti naprave na licu mesta. Ne samoposluge nego baš bakalnice, prehrambene radnje, delikatesne, kolonijalne, mesare... Izabereš koju ćeš zemičku, pokažeš na salamu ili pršut, kažeš 2 kriške, pokažeš sir, kažeš jedno parče...

Najviše me tada fasciniralo što nikad niko nije rekao "šta kurac da ti sečem dva šnita mortadele" ili "ne merimo na manje od 100 grama" ili ostale stupidarije iz našeg komunjarskog mentaliteta. Uredno izreže, izvaga i naplati.

Najgore što može da ti se desi da neće taj sir da ti stavi u sendvič sa tom salamom, kaže to ne ide jedno sa drugim. Nego napravi kombinaciju kako treba.

Pre desetak godina sam baš u Bolonji tako došao u jednu radnju gde sam svojevremeno bio redovan i sa ogromnim zadovoljstvom napravio tako zemičku, usput objašnjavajući mesaru zašto mi je ta zemička važna. A on sav ponosan što ih se sećam
tsunade tsunade 14:09 05.12.2016

Re: Ima li u Italiji šta da se pojede?

A on sav ponosan što ih se sećam


mmmm

za sendvič i mesara
krkar krkar 14:12 05.12.2016

Blogovatelj se ponosi sopstvenom glupošću

blogovatelj
U Italiji sam živeo u više navrata i dobro je poznajem.


To je bar opšte poznato. I da si bio na prs' u bulju sa Ekom.


Prosto moram da ti podnesem još jedan dokaz da si idiot.



alselone alselone 14:15 05.12.2016

Re: Zablude - Трол о историји и храни

milisav68
krkar
Kod nas je to dokaz da ti dobro ide.

I nije to usamljen primer.


Nazalost nije. Siromasna samo mi drzava. Otimalo se i odnosilo odavde vekovima.

Jedan od najdrazih sa ovog mesta.
princi princi 14:22 05.12.2016

Re: Ima li u Italiji šta da se pojede?

Bila je u St Albansu jedna takva bakalnica, vodilo me baš na takve sendviče. Mislim, ja koji sam jezivo alergičan na engleska foliranja, morao sam odložiti sav cinizam i priznati autentičnost. Inače, zapanjujuće je koliko u toj Angliji ima Žabara. Drugi opet sam se vraćao nekim vozom, opet za fatalni St Albans, i pun voz Žabara, svi sa šalevima italijanskim, Azzuri, čuda. Igrali, valjda, Italija Engleska na Vembliju, svi do jednog Žabari. I baš kao što piše u ono dole Ndraghetta članku, tačno vidiš ko je boss, oko koga se okupljaju, ne bi me iznenadilo da su baš poreklom iz Kalabrije. A svi su ono na Oi, original male engleske vucibatine. Onaj Peterborough, 35 milja severno od Cambridgea, on je valjda sav žabarski.
princi princi 14:25 05.12.2016

Re: Zablude

Dakle, Normani su ostavili neizbrisiv trag u Italiji i praktično oblikovali italijanski jug, politički, mentalitetski i svakako još. Počeli su sa osvajanjima negde oko 1000. godine i do otprilike 1100. (ovako napamet) držali su ceo jug kontinenta otprilike do Monte Cassina, iznad Napulja. Do sredine 12. veka zavladali su Sicilijom (usput izbacivši sa juga Italije Vizantince i Arape, do poslednjeg).

Ne samo Italiju i italijanski jug, nego su zadužili čitavu zapadnoevropsku civilizaciju. Primerice, njima ima da zahvalimo za prodor i razvitak algebre u Evropu (a iz arapskog sveta). Pisali smo nekoć o tome, neko dokoniji može da potraži i linak. Mislim, ja sam to pominjao u kontekstu nekakve inherentne i urođene inferiornosti Arapa koju je neka kulturfašistička budala spominjala ovde po blogu.
tsunade tsunade 14:38 05.12.2016

Re: Zablude

Meni recimo Rim estetski ne može da prismrdi Parizu,


a ja recimo više volim rim od pariza... to bre sve živo, zdravo, boje, svetlost, zvuci, venčanja kod fontane di trevi, stalno neko zujanje, motori, ribe na motoru, trgići, kolonadice, haustorčići, vrlo fotogenični... daleko veća veselost.

jednom prilikom sam sela u baštu nekog restorana, da pregrizem nešto pa da nastavim dalje obilazak. naspram mene sedi čikica, i tako natenane i redom: antipasto, primo piatto, secondo piatto, insalata, fruta/dolce, cafe/digestivo... tako je on u tome bio nekako smiren i blažen, i toliko sam se zanela posmatrajući ga, da sam zaboravila da ustanem i odem pošto sam na brzinu smazala svoj prvi i jedini piatto u tom restoranu. jedna od značajnijih životnih lekcija.
princi princi 14:49 05.12.2016

Re: Zablude

Da, to je isto kad sam bio u ENELu, u Milanu, bio s nekim Englezima kad smo radili projekte za te neke LNG rezervoare, i sad taj ENEL u stvari je italijanski EPS. I baš ista vrsta korporacije, sekretarice, tetke, babe, dede, rođaci, svega ima. Ali kad došlo vreme za ručak, pozovu oni nas, dole, na 4. spratu, a, ono sine, od tice mleko: zečetina, srnetina, teletina, sosići, pastice, ove, one, supice, voćne salatice, kolači, torte, kafe... i to svaki dan. Ovi Englezi, kojima je ručak, obično, onaj usrani trougaoni sendvič sa marmiteom i listom podriguše, ili jacket potato se razvalili, k'o prasci.
princi princi 14:53 05.12.2016

Re: Ima li u Italiji šta da se pojede?

ajde što se mi koljemo, kod nas je država sekirom crtana, vidiš po fizionomiji ko je iz kog plemena i dela, različiti jezici, različite kulture - al ne razumem što su se kod ovog mog Bosanci poklali kad su svi isti i isto izgledaju i isto govore.

Sine, a kad mi njima kažemo da su nam svi Crnci isti, onda je to rasizam.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:00 05.12.2016

Re: Zablude

Normanski vođa Ruggero/Roger oko 1060. proglasio je Kraljevstvo Sicilije koje je opstalo praktično sve do ujedinjenja Italije, menjajući vlasnike i delimično ime.

Da, od kojih je najživopisniji Fridrih II (Norman po majci); čija vladavina i Sicilijom i Nemačkom, a pogotovo njegovi trajni sukobi sa papama, jesu stvorili kasniju političku rascepkanost Italije, pogotovo na severu. Nadam se blogu.
blogovatelj blogovatelj 15:15 05.12.2016

Re: Zablude

jednom prilikom sam sela u baštu nekog restorana, da pregrizem nešto pa da nastavim dalje obilazak. naspram mene sedi čikica, i tako natenane i redom: antipasto, primo piatto, secondo piatto, insalata, fruta/dolce, cafe/digestivo...


Pa sve ovo imas i po francuskim restoranima da vidis gde god pozelis.
princi princi 15:51 05.12.2016

Re: Zablude

Krkar je definitivno srpska (nadam se da se neće uvrediti) verzija Anthony Bourdaina. Da imam neku lokalnu TV ili produkcijsku kuću, tačno bih samo poslao kamermana i snimao ga dok naručuje i jede.
anonymous anonymous 16:51 05.12.2016

Re: Zablude

emsiemsi
krkar

...

... Osim što retko koji Italijan nosi kutiju sa ručkom od kuće. Njima je jednstavno nepojmljivo da jedu govna da bi radili više i bolje. Našli su načina da jedu dobro i lepo i rade više i bolje.
...

Ееее, видиш --- по болдованом сам сушта супротност Италијанима. Пардон - и сушта сличност.
Ја, да не бих јео говна на послу, носим од куће кутију у коју ми жена спакује оно што ми то јутро скува --- јер кувано мора да буде код мене, такав сам човек.
Успут --- а мојој жени није проблем да ми свако јутро скува којешта (додуше, можда и јесте проблем, али то вешто крије. Истина, ја мислим да то и заслужим - хихихихи).


Jebote patak.


krkar krkar 17:12 05.12.2016

Re: Zablude

princi
Krkar je definitivno srpska (nadam se da se neće uvrediti) verzija Anthony Bourdaina. Da imam neku lokalnu TV ili produkcijsku kuću, tačno bih samo poslao kamermana i snimao ga dok naručuje i jede.


Nisam ti ja za to, ja sam diskretan čovek, klonim se kamere. Ali mi je zato kum dobio dobru minutažu kod Ricka Steina. Naravno da kum i ja kuvamo što naporedo, što zajedno, što naizmenično... na zadovoljstvo žena, dece, prijatelja, gostiju, komšija...

A ako smo dobro jeli i zapevamo. On je operski pevač, ja samo vrlo dobar amater. Ali smo uvežbani pa se ne primećuje razlika u klasi, on povuče gde treba.


blogovatelj blogovatelj 17:28 05.12.2016

Re: Zablude

Ako je to bilo u doba kada je u svim italijankim kafeima naplaćivan dodatni procenat za uslugu za stolom, onda su u cenovniku stajale samo te cene za kafu ili piće s nogu, a tek na dnu koji je procenat za sedenje, za sve što je na cenovniku. Tek ih je EU naterala da naprave jedinstvene cene.


Ma ovo je bilo pre par godina, maksimalno pre tri godine.
princi princi 17:30 05.12.2016

Re: Zablude

krkar
princi
Krkar je definitivno srpska (nadam se da se neće uvrediti) verzija Anthony Bourdaina. Da imam neku lokalnu TV ili produkcijsku kuću, tačno bih samo poslao kamermana i snimao ga dok naručuje i jede.


Nisam ti ja za to, ja sam diskretan čovek, klonim se kamere. Ali mi je zato kum dobio dobru minutažu kod Ricka Steina. Naravno da kum i ja kuvamo što naporedo, što zajedno, što naizmenično... na zadovoljstvo žena, dece, prijatelja, gostiju, komšija...

A ako smo dobro jeli i zapevamo. On je operski pevač, ja samo vrlo dobar amater. Ali smo uvežbani pa se ne primećuje razlika u klasi, on povuče gde treba.



Vala, ako može Vuk Bojović, možeš i ti.
blogovatelj blogovatelj 17:31 05.12.2016

Re: Zablude

Te različite cene imaju svoju poslovnu logiku i onda dođe neki pezzonovante da se tu pravi pametan...


Aman bre, pa ima i u Kanadi te take out cene i takve stvari, ali sta je problem napisati? Napisi koliko je sta i naplati po tome. A ne kao sto je Pajic pricao da u Portoriku imaju jelovnike za lokalce i za Amere.
krkar krkar 17:35 05.12.2016

Regionalna kuhinja, nego šta

Nikada nisam provaljivao regionalnu odrednicu kada je u pitanju hrana. Npr: "Modena je grad gdje se lijepo jede, a npr. Mančester je grad gdje se manje dobro jede". Zar priprema hrane nema isključivo individualan karakter? Možemo valjda govoriti o drugačijoj kuhinji, ali tu su onda u pitanju ukusi. Džaba Modena ako npr. domaćica/domaćin pripremi smeće od tjestenina! I obrnuto. Ako u Mančesteru domaćin lijepo pripremi pohovani luk, onda je i mančesterska kuhinja OK? Kako ide to?


Ne, to baš nikako ne ide tako. U jednom kraju ti luk služi samo da se svež secka u salatre, u drugom propržen luk bude temeljac za razna kuvanja a u trećem luk bez sumaka neće ni da pogledaju.

U Modeni se ne može dogoditi da domaćin pripremi smeće od testenina jer svi celog života kuvaju i jedu samo al dente, zna se koja vrsta paste ide uz koji sos (i obratno) itd, itd.

Regionalna kuhinja je majka svega, individualni kvalitet je nadgradnja ili zajeb regionalne kuhinje.

Baš zato regije gde se mešaju razni uticaju, posebno ako je to na neočekivan način, umeju da postanu vrhunske kulinarske reference.

Recimo, prasetina i kućice (brbavice, prnjavice, kunjke...):



Prasetina sa morskim školjkama

princi princi 17:49 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Da, to je ta neverovatna inventivnost i to kad su u pitanju relativno jednostavni sastojci. Evo ti Srbi: od Čačka do Novog Sada to svinjsko i drugo pečenje se sprema na isti način. Niko, na primer da ga stavi na neku pušnicu, ili neki slowly cooked, ili bilo šta. Pričam, naravno o tradicionalnim načinima pripremanja, ne o ovim stvarima koje su ušle u modu poslednjih 10 godina.
krkar krkar 18:02 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Evo ti Srbi: od Čačka do Novog Sada to svinjsko i drugo pečenje se sprema na isti način. Niko, na primer da ga stavi na neku pušnicu, ili neki slowly cooked, ili bilo šta. Pričam, naravno o tradicionalnim načinima pripremanja


Moj pokojni deda-ujak lepo je to objašnjavao: kakve specijalitete možeš da imaš kad ti je glavni vekovni poriv i strah glad.

Nije to pitanje baš tako jednostavno.

Iako je generalno činjenica da su Srbi vrlo neestetski narod i da je u hrani daleko više cenjen kvantitet nego kvalitet.

Uostalom, jedan moj prijatelj Italijan koji je dosta putovao po Srbiji i voli Srbiju kaže neozbiljna je država koja svaki sir zove - sir. Eventualno može da bude mladi i stari ali nikome nikad nije palo na pamet da napravi nekakvu diferencijaciju. Nego SIR tretiraju kao JAJA, generički!
gedza.73 gedza.73 18:12 05.12.2016

Re: Zablude

sad taj ENEL u stvari je italijanski EPS. I baš ista vrsta korporacije, sekretarice, tetke, babe, dede, rođaci, svega ima.

LNG rezervoare




Između ostalog pojavili su se i prodavci (nisu u ovom snimku) koji nude nove ugovore sa 'povoljnijim cenama'.
Pojedini ugovori su u zaglavlju imali logo ENEL i nešto (tipa 'Energia'). Potpišeš novi ugovor (na poverenje, ENEL je ENEL) i sledeći račun koji ti stigne bude uvećan za deset, dvadeset posto.

Ispostavlja se da pravi ENEL navodno nema nikakve veze sa novom firmom (slobodno tržište).

Kao kad bi se kod nas pojavilo preduzeće pod nazivom EPS struja (skoro isti logo), vršlja i potpisuje ugovore, ispostavi se da nema nikakve veze sa izvornom firmom za trgovinu električnom energijom, gasom a EPS se pravi lud.




gedza.73 gedza.73 18:17 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Krkar
kakve specijalitete možeš da imaš kad ti je glavni vekovni poriv i strah glad.

Pa i piza i pasta su rezultati gladi i siromaštva.


Iako je generalno činjenica da su Srbi vrlo neestetski narod i da je u hrani daleko više cenjen kvantitet nego kvalitet.

Ne demantujem


Nisi mogao Italijane da izvadiš iz kragujevačkih kafana dok su bili na montažama po Fijatu. Prvo što su naučili da kažu je 'cevapcici'.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:20 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

svinjsko i drugo pečenje se sprema na isti način


pa nije baš tako, ima dva načina, ražanj i vuruna :))

nego, evo ti jedno jelo karakteristično za ove krajeve, a nije sa ražnja.

jagnječa kapama



što ja to volim, pa još sa ovčijim kiselim mlekom.

no krkar je u pravu, dugo se ovde nije imalo kada razmišljati o blagoutrobijama.
princi princi 18:37 05.12.2016

Re: Zablude

gedza.73
sad taj ENEL u stvari je italijanski EPS. I baš ista vrsta korporacije, sekretarice, tetke, babe, dede, rođaci, svega ima.

LNG rezervoare




Između ostalog pojavili su se i prodavci (nisu u ovom snimku) koji nude nove ugovore sa 'povoljnijim cenama'.
Pojedini ugovori su u zaglavlju imali logo ENEL i nešto (tipa 'Energia'). Potpišeš novi ugovor (na poverenje, ENEL je ENEL) i sledeći račun koji ti stigne bude uvećan za deset, dvadeset posto.

Ispostavlja se da pravi ENEL navodno nema nikakve veze sa novom firmom (slobodno tržište).

Kao kad bi se kod nas pojavilo preduzeće pod nazivom EPS struja (skoro isti logo), vršlja i potpisuje ugovore, ispostavi se da nema nikakve veze sa izvornom firmom za trgovinu električnom energijom, gasom a EPS se pravi lud.





:)))))))))))), pa kaži da nisu carevi! Iako mi taj branding uzimamo mnogo ozbiljno. Na primer, u Australiji imaš Target, skroz, američki logo, ime firme... nikakve veze nema s američkim Targetom. Ista stvar i za Woolworths. Ima još jedna velika firma, isto tako prodaja na malo, ista priča, :)))). Nije IKEA. Neverovatno je s čim sve ljudi uspeju da pobegnu.
niccolo niccolo 18:39 05.12.2016

Re: Zablude

Aman bre, pa ima i u Kanadi te take out cene i takve stvari, ali sta je problem napisati?

Pa šta imaš da pišeš kad svi znaju za to

A i ja nisam komentarisao pisanje, nego ono o jedinstvenoj ceni...
princi princi 18:47 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Moj pokojni deda-ujak lepo je to objašnjavao: kakve specijalitete možeš da imaš kad ti je glavni vekovni poriv i strah glad.

Ma, jbt, nisu ni ti Meksikanci ni Kalabrezi odrasli u nekoj imućnosti, nisu ni Vijetnamci, pa opet, bre, imaš tu neku razigranost, neko igranje s ukusima. Pogledaj nas i tvoje Crnogorce. Tuga. Ma i Hrvati, ista priča. Da im nije bilo Žabara i Švaba, sve bi to jelo samo nekakve pomije.
tadejus tadejus 18:54 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

krkar
voli Srbiju kaže neozbiljna je država koja svaki sir zove - sir.


nema on pojma..
u Srbiji se dobro zna da postoji sir i postoji žuti sir, još poznat kao kačkavalj..
više od toga tražiti je stvarno već zametno..
tyson tyson 18:54 05.12.2016

Re: Zablude

Kao kad bi se kod nas pojavilo preduzeće pod nazivom EPS struja (skoro isti logo), vršlja i potpisuje ugovore, ispostavi se da nema nikakve veze sa izvornom firmom za trgovinu električnom energijom, gasom a EPS se pravi lud.

Fake US embassy in Ghana shut down after a decade
It flew the American flag, hung a photo of President Obama and issued US visas for more than a decade.
But a building that operated as a US embassy in Ghana was a fake, the US State Department says.


Nigerijci posramljeni.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:56 05.12.2016

Re: Zablude

Kome u Italiji trebaju ovakvi folirantski restorani taj nije kako treba.

Није просеравање.
Јесте прецењено, али свакако -- није просеравање. Већ мајсторство, спаковано у ново племство и аристократију. Мало posh :) Свет хране је постао озбиљно поље надметања, где се човек верификује ком сталежу, и менталном и материјалном, припада.

Завидим мом пријатељу, који је гастро путник. Наиме, он обилази најбоље светске ресторане. Оне познате, с Мишленовим звездама, али и оне мање познате -- домаће, "сељачке". Он паре и зарађује да би их тако трошио, не интересују га куће, кола и велика богатства. Како год, није успео да добије место у Остерији франческани Масима Ботуре. Био је у Номи, по Лондонима и Паризима, Америкама... али, у Остерију, која има само 12 столова, није успео да уђе. (Обећао сам му да ћу му средити место ;-)

Ја сам често у Модени. Моји локални пријатељи заобилазе Остерију. Преееееескуууууупоооо!

А, да, у Италији се готово свуда сјајно једе, па још увек сањам те неке тортелине из Модене, или неке шумске гулаше у крчми у Тоскани, крчми усред шуме која ради три дана у недељи, и за коју знају само домаћи. Пристојне цене, сјајна храна. Тако можете јести и усред прескупе курветине Венеције, ако вас неко локални момци води.

У Италији бих могао да живим.
Лако.
Ако би ме примила.
princi princi 18:57 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Ne, Srbi su malo dileje što ne zaštite kajmak. On je isto što i onaj devon cream, samo gde Englezi stavljaju šećer, mi stavljamo so.

Onda, recimo, mislim da bi urnebes mogli da prodajemo. Ajvar, tu su, mislim, Čokalije skroz razvalile sa ovim Mama's ajvarom, mislim da tu ne možemo da im prismrdimo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:59 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

i tvoje Crnogorce


A raštan sa suvim mesom i kobajama?

Za jedan što sam jeo na Božić 2008. u Podgorici bih menjao mnoge đakonije.

Zezam se, ali očigledno je da volim te zelje/meso kombinacije.

Ono što mene kod nas stvarno nervira je to sa sirom o čemu priča taj Krkarov Italijan.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:01 05.12.2016

Re: Zablude

tyson
Kao kad bi se kod nas pojavilo preduzeće pod nazivom EPS struja (skoro isti logo), vršlja i potpisuje ugovore, ispostavi se da nema nikakve veze sa izvornom firmom za trgovinu električnom energijom, gasom a EPS se pravi lud.

Fake US embassy in Ghana shut down after a decade
It flew the American flag, hung a photo of President Obama and issued US visas for more than a decade.
But a building that operated as a US embassy in Ghana was a fake, the US State Department says.


Nigerijci posramljeni.



da, videh i izneverovah...
gedza.73 gedza.73 19:09 05.12.2016

Re: Zablude

pa kaži da nisu carevi!

Italijani, pored hrane, mode, dizajna, mašina su neviđene palamude i prevaranti.

Valjda evropski zakoni propisuju načine ribolova pa se riba manja od x cm vraća nazad u vodu.
I odrade neku emisiju gde se vidi put sa juga do restorana na severu.

Sakriju se iza nekog kontejnera i snimaju jedno otkupno mesto na koje riba dolazi iz krivolova. Suncobran, vaga, žene zapisjuju, muškarci istovaraju sa broda i donose na vagu.

Pojavljuju se policajci. Izlaze iz auta (voditeljka: evo je policija, sad ćemo da vidimo...), zdrave se, jedan otvara gepek, vadi crni džak, ubacuju tunu u džak posle čega policajci nasmejani odlaze.

Lažni slepi penzioneri, diplome medicinskih fakulteta iz ex sovjestskih republika, vozačke dozvole sa unapred rešenim testovima, bahati šefovi policije koji civilnim vozilima dolaze u šoping u delove grada gde je zabranjen saobraćaj nerezidentima, naplaćivanje čuvanja automobila u večernjim-noćnim satima (skoro pa reketiranje 'da vam neko ne razbije retrovizor') sve u dilu sa opštinskim vlastima, razbijanja kamera novinarima...

Lažna američka ambasada.
E za to treba imati muda.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:11 05.12.2016

Re: Zablude

kum i ja kuvamo što naporedo

Кум ти је Тони Сопрано???
:)))))))

Не сумњам да добро кувате. Само је питање жанра -- ком је ко жанру наклоњен.
Надам се да код кума ти свратим следеће године.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:13 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

, ili neki slowly cooked,

Има, код мене, ја га тако спремам, тзв. 24 часа прасе.
nsarski nsarski 19:18 05.12.2016

Re: Zablude

Nigerijci posramljeni.



da, videh i izneverovah...

Nigerijci?

U pitanju je Gana, a "ambasada" je operisala u Akri nekih 10 godina.
princi princi 19:21 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

svea
Okej. Ovde odustajem.

:)

Opet? Ajde, s božjom pomoći, da se pomerim s mesta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:25 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Ti se svaki dan 10 puta opraštaš od ovog bloga da bi 10 minuta kasnije opet dotrčala (gora si od Brajovića u tom pogledu).

Нешто се баш не препознајем у овим речима, али добро -- ти си домаћин, па нек ти буде.

Иначе, да не буде забуне, и ако ниси приметио, ја се овде радо с тобом најпре шалим, верујем да немаш ништа против, нису то зломислене шале, више онако -- другарске. А друго, ја јесам, у једном смислу, као што си ме оптуживао, тешки десничар/расиста/сеграгатор: склон сам да слабије интелигентне и досадне људе занемарујем. Остарио сам, па све мање имам стрпљења за такве. За ове друге, њима супротне, имам готово безгранично стрпљења. Искра духа, па макар увијеног и у кужну обланду, данас је велико благо.

Отуда моја добронаменост и велико стрпљење с тобом.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:27 05.12.2016

Re: Zablude

nsarski
Nigerijci posramljeni.



da, videh i izneverovah...

Nigerijci?

U pitanju je Gana, a "ambasada" je operisala u Akri nekih 10 godina.



Pa nisam ja rekao da su Nigerijci, a nije ni Tajson ako dobro razumem, mislim da je hteo da napravi fazon, kao, Ganci (tako li se kaže?) prevazišli i Nigerijce u prevarama.
princi princi 19:32 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Predrag Brajovic
Искра духа, па макар увијеног и у кужну обланду, данас је велико благо.

Отуда моја добронаменост и велико стрпљење с тобом.


Da, lepo je što iščitavaš sve, pa čak i te spam poruke "slabije inteligentnim i dosadnim ljudima" (i da je sve to promaklo, inače, vrlo efikasnom segregatoru). Ujedno, mnogo ti hvala i na dobronamernosti i na strpljenju, prosto sam svime time, nekako, počastvovan.
princi princi 19:36 05.12.2016

Re: Zablude

gedza.73
pa kaži da nisu carevi!

Italijani, pored hrane, mode, dizajna, mašina su neviđene palamude i prevaranti.

Valjda evropski zakoni propisuju načine ribolova pa se riba manja od x cm vraća nazad u vodu.
I odrade neku emisiju gde se vidi put sa juga do restorana na severu.

Sakriju se iza nekog kontejnera i snimaju jedno otkupno mesto na koje riba dolazi iz krivolova. Suncobran, vaga, žene zapisjuju, muškarci istovaraju sa broda i donose na vagu.

Pojavljuju se policajci. Izlaze iz auta (voditeljka: evo je policija, sad ćemo da vidimo...), zdrave se, jedan otvara gepek, vadi crni džak, ubacuju tunu u džak posle čega policajci nasmejani odlaze.

Lažni slepi penzioneri, diplome medicinskih fakulteta iz ex sovjestskih republika, vozačke dozvole sa unapred rešenim testovima, bahati šefovi policije koji civilnim vozilima dolaze u šoping u delove grada gde je zabranjen saobraćaj nerezidentima, naplaćivanje čuvanja automobila u večernjim-noćnim satima (skoro pa reketiranje 'da vam neko ne razbije retrovizor') sve u dilu sa opštinskim vlastima, razbijanja kamera novinarima...

Lažna američka ambasada.
E za to treba imati muda.


Ima ona priča kako je krompir došao u Grčku u 19. veku. Neki njihov ministar doneo krompir i počeo da ga deli seljacima. Seljaci, sumnjičavi, nisu hteli krompir i bacali su ga. Jedna kampanja propala, druga kampanja, ništa... Neće Grci krompire. Kad je čovek video da je vrag odneo šalu, naredio je vojnicima da stave gomilu krompira usred luke i ostavio oružane stražare da ga čuvaju. Onda je kao, povukao stražare na sat vremena, u obližnju kafanu. Kad su se vratili nijednog krompira nije bilo u luci.

Kažu da priča ima nekoliko verzija, jedna za južnu Italiju, i jednu čak za Prusiju (ko bi rekao da su Prusi tako kradljivi).
nikvet pn nikvet pn 19:38 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

krkar
Moj pokojni deda-ujak lepo je to objašnjavao: kakve specijalitete možeš da imaš kad ti je glavni vekovni poriv i strah glad.


Не бих се овде сложио. Нема специјалитета из сасвим другог разлога - нема потребе. Ова Србија је пребогато поднебље. Увек је имало да се једе, макар шта. Једину глад направио је поратни принудни откуп што ни најгорој суши није успело. Зато се у Србији није ни турчило ни католичило за разлику од Босне и Далмације. Према томе ван Србије, да, слажем се.

Врати се Добривоје Реган, преЦедник села, из посете Пољској, беше оно Знање-Имање. Направи лепу трпезу за виђене људе у селу да исприча утиске. Каже овако:

- Људи оно је чудо. Шта смо јели да се крстиш. Од компира дваес јела, од цвекле нисам ни бројио. Па кад га зашарају на астал дође ти жао да квариш. А ми ништа то не знамо; еве моја Цица компири свари, попржи ел попече и то ти је, цвеклу натропа и готово.

Кажем:

- Ништа ти Добривоје не знаш. То је тамо сиротиња, цвекла и кромпир, друго нема. Пољска Цица од муке измишља шаренише да изнесе на астал, треба деца да једу а човек да је не грди. Колико ти овде имаш ајде само свеже салате? Једна другу сустиже па твоја Цица не мора ништа да измишља.

И крену гости редом да набрајају свеже салате у нас, од црембуша до зеленог парадајза изађе преко тридесет. А кисео купус и туршије нисмо ни почели. Онда га управник сеоске поште пита:

- А је ли Добривоје, сећаш се оног прасета претпрошле године кад га изедосмо? Никакав светак, него ти се пријело па си га ето обрнуо и звао да ти помогнемо? Јел има то у ту Пољску? Нема! И ко је ту газда а ко сиротиња, а? Ми ел они?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:39 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Ujedno, mnogo ti hvala i na dobronamernosti i na strpljenju, prosto sam svime time, nekako, počastvovan.

Драго ми је да се разумемо :)
Али, не морамо више о томе.
princi princi 19:42 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

- А је ли Добривоје, сећаш се оног прасета претпрошле године кад га изедосмо? Никакав светак, него ти се пријело па си га ето обрнуо и звао да ти помогнемо? Јел има то у ту Пољску? Нема! И ко је ту газда а ко сиротиња, а? Ми ел они?

Pa da. Ja ne mogu dovoljno nahvaliti tu knjigu Poor Economics. Fantastična.
nsarski nsarski 19:45 05.12.2016

Re: Zablude

Pa nisam ja rekao da su Nigerijci, a nije ni Tajson ako dobro razumem, mislim da je hteo da napravi fazon, kao, Ganci (tako li se kaže?) prevazišli i Nigerijce u prevarama.

Aaaa, nesporazum onda. Pogresno sam shvatio, a i dobra je fora. Sorry.
Mada se i Ganci bave onim e-mail milionskim ponudama, a povremeno u igru uskoci tu i Senegal i Obala slonovace. Znam iz prve ruke.
tasadebeli tasadebeli 19:48 05.12.2016

Re: Zablude - Трол о историји и храни

emsiemsi
tasadebeli

...

(Мој ток мисли на улици док лепе жене пролазе кроз град сада изгледа отприлике овако:

"Види јој шункице! Добра!!!";

"Пичић к'о колачић!";

"Одлични батаци!" итд.)
...

Ко о чему, Таса о сексу !



Сећам се дијалога из једног филма... Не сећам се чак ни који је филм, али ми дијалог остао.

Разговарају два клинца, тинејџери, један је недавно скинуо мрак, зваћемо га Искусни, а други није, зваћемо га Ђана.


Ђана: Па колико то траје?
Искусни: Шта?
Ђана: Па тај секс?
Искусни: Око 15 минута.
Ђана: Па шта радиш осталих 23 сата и 45 минута дневно?





emsiemsi emsiemsi 19:51 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

princi
- А је ли Добривоје, сећаш се оног прасета претпрошле године кад га изедосмо? Никакав светак, него ти се пријело па си га ето обрнуо и звао да ти помогнемо? Јел има то у ту Пољску? Нема! И ко је ту газда а ко сиротиња, а? Ми ел они?

Pa da. Ja ne mogu dovoljno nahvaliti tu knjigu Poor Economics. Fantastična.

Недавно сам и сам поставио на блогу ту дилему --- да ли ми тако много кркамо на славама, због тога што су наши стари поприлично гладовали ?
Успут --- и сам за славу припремим више кила меса него што буде гостију.
princi princi 19:54 05.12.2016

Re: Zablude

ja znam to za Prusku i Fridriha velikog.

Da, najverovatnije je mit (sad koliko urbani, jmblg). Ja sam, mislim, na ovo naleteo prošle nedelje na redditu a godina je bila neka 1850. ili tako nešto (sa sve imenima, da se potkrepi autentičnost). I baš je neko u komentarima rekao kako je istu priču čuo za neku južnoitalijansku kneževinu.
princi princi 19:56 05.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Недавно сам и сам поставио на блогу ту дилему --- да ли ми тако много кркамо на славама, због тога што су наши стари поприлично гладовали ?
Успут --- и сам за славу припремим више кила меса него што буде гостију.

Kaže, Indusi i Afrikanci za svadbe i sahrane umeju da skrkaju i po 30 godišnjih plata. Zašto? Pa zato da se pokažu, da zaborave na to svoje siromaštvo i dosadu i monotoniju svakodnevnog grčenja. Kažu da sirotinja zato toliko i voli šećer. Da opije čula.
tsunade tsunade 00:01 06.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Prasetina sa morskim školjkama


ultimativno italijansko jelo po mom ukusu je osso buco s risotto milanese. to mi je u prvih pet omiljenih. nego ovde ne mogu da nadjem nikog ko ima cirkular da mi iseče kolenicu. čak ni tamo gde si me poslao, na kaleniću.
blogovatelj blogovatelj 05:02 06.12.2016

Re: Blogovatelj se ponosi sopstvenom glupošću

Prosto moram da ti podnesem još jedan dokaz da si idiot.


Asi pglu. Gde sam rekao da nisi živeo u Italiji?!
krkar krkar 08:53 06.12.2016

Re: Zablude

Vala, ako može Vuk Bojović, možeš i ti.


Mene i Vuka Bojovića u istu rečenicu???
krkar krkar 09:39 06.12.2016

Leba i masti po mletački

Тако можете јести и усред прескупе курветине Венеције, ако вас неко локални момци води.


U Veneciji se izvrsno jede, baš izvrsno, za sasvim normalne, čak i male pare. Ne mora ni da te vodi lokalac ako znaš gde i šta da gledaš. Kao i svuda: kamiondžije. Gledaj gde jedu barkarioli.

Jednom krenemo sa namerom da idemo u Osteria alla Frasca (preporučujem, jesti isključivo ribu!). Kad, na nekom trgiću blizu Fondamenta nuove vidim gužva u nekom kafiću. Svratimo da vidimo a tamo lokalna ekipa, taman kraj radnog dana, nešto pre pola osam uveče, i ljudi sa posla dolaze na piće. Toči se prosecco kuće, odličan (ispostavilo se da je iz Conegliana koji se smatra drugim najkvalitetnijim proseccom, posle Valdobbiadenne). Popijemo po jedan, naručimo još po jedan, stiže "zalogajčić": tost premazan svinjskom mašću i preliven medom. Proba žena, odlepi, probam i ja - i ja odlepim. Tu smo se već zapričali sa domaćinima, pita gazda "ostajete li na večeri?"

Iako je preko dana kafić sa sendvičićima i kojekakvim zalogajčićima, uveče se sprema večera za stalne mušterije: čamdžije i konduktere, radničku klasu i zanatlije koji zatvaraju u 1930-2000 a ne večeraju kod kuće. Pristanemo na neviđeno, stiže u plastičnim tanjirima risi-bisi ali dosta tečan, ja sam navikao na suvlji, ovaj je u supi. Savršen. Glavno jelo castradina: suva ovčetina (tačnije sušeni škopac, uškopljeni ovan, ponegde i jarac, u Dalmaciji i Crnoj gori najčešće jarac) sa kupusom (Vrabac bi prodao državu za to, i ja bih!). Uz sve to domaći Cabernet franc i još dobro zezanje u društvu. Priceless. I ne odosmo gde smo krenuli, ostali da ponovo pijemo onaj prosecco posle večere. Mislim da nas je koštalo sve zajedno, sa dosta vina, 20€ po osobi!

Venecija je fascinantna. Samo treba ići u pravo vreme (zimi) i to u vrlo ograničenom periodu. Pa i onda izbegavati određene delove gde su turisti sve pokvarili.

Eto, sad kažem sam sebi da moram i blog o Veneciji da pišem!!!
krkar krkar 09:44 06.12.2016

Re: Zablude

Кум ти је Тони Сопрано???


Baritono
krkar krkar 09:49 06.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

nego ovde ne mogu da nadjem nikog ko ima cirkular da mi iseče kolenicu.


Ne mogu da verujem. Znam odličnog mesara u Mrčajevcima koji ima i cirkular, provereno. Možemo da se dogovorimo da ti donesem kad budem išao.

A možeš i u Segedinu da uzmeš, samo bih voleo da vidim kako ćeš Tatarima onim da objasniš šta ti treba i kako sečeno

P.S. Gde u Beogradu kupuješ šafran (zafferano)? Ja nikad nisam video, donosim iz inostranstva.
emsiemsi emsiemsi 09:58 06.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

krkar
nego ovde ne mogu da nadjem nikog ko ima cirkular da mi iseče kolenicu.


Ne mogu da verujem. Znam odličnog mesara u Mrčajevcima koji ima i cirkular, provereno. Možemo da se dogovorimo da ti donesem kad budem išao.

A možeš i u Segedinu da uzmeš, samo bih voleo da vidim kako ćeš Tatarima onim da objasniš šta ti treba i kako sečeno

P.S. Gde u Beogradu kupuješ šafran (zafferano)? Ja nikad nisam video, donosim iz inostranstva.

Ја то сечем бонсеком !
Истина, користим искључиво Сандвикова платна, тј. тестерице, шведски челик је то. Можда се само Сумитомо јапански челик може мерити са Сандвиковим.
tsunade tsunade 10:23 06.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

P.S. Gde u Beogradu kupuješ šafran (zafferano)? Ja nikad nisam video, donosim iz inostranstva.


trebalo bi da ga bude u ovim prodavnicama zdrave hrane. ja ga donosim iz turske, kad odem tamo na letovanje ili ga naručujem od nekog ko ide u inostranstvo. imam malo šafrana u kući i koristim ga isključivo za risotto milanese jer ne znam s čim bi se još slagao.

ne znam dal sam ti pričala, okukala sam tražeči mesaru koja će da mi iseče kotlete za oso bucco, po celom gradu. udjem u lokalnu ovu mesaru, kažem šta mi treba, tek će mesarka meni: mnogo vi komšinice gledate te kanale (misli valjda na 24 kitchen), nego će moj milan to sekirom da vam iseče, biće ko cirkularom... i iseče on meni to... sve vrljavo, jedan kotlet pet cm drugi dva, oni šiljci od kostiju zjape, da mi ogule tiganj... nije bilo na kraju loše jelo, kad govorimo o ukusu, ali brate, italijani su to što jesu jer im i estetika nešto znači.

inače, kotleti za osso buco se zamrznu pa onda idu pod cirkular. al ne u srbijici majci.
tsunade tsunade 10:26 06.12.2016

Re: Leba i masti po mletački

Eto, sad kažem sam sebi da moram i blog o Veneciji da pišem!!!


pazi kad isam bila. ali postoji u mom životu i proleće. ajd napiši pa da se polako pripremam.
tsunade tsunade 10:28 06.12.2016

Re: Regionalna kuhinja, nego šta

Ја то сечем бонсеком !


i? ispadnu ti svi pod konac ili vrljavo?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana