Istorija| Muzika

Lili Marlen

Milutin Milošević RSS / 09.12.2016. u 01:00

CzMHNRmWQAAuSbX.jpg

 

Nije da se qrčim, ali zaista je bilo ovako:

Novembra 1992. godine učestvovao sam na prvoj evropskoj skaustkoj radionici. Bila je to u stvari prva radionica kojom je Evropski skautski region razrađivao novu strateiju Odrasli u izviđaštvu. Zanimljivo je da sam 13 godina kasnije počeo da radim kao direktor u tom regionu upravo za ovu oblast.

Radionica je održana u skautskom zamku Žamvil, nekih 50-tak kilometara zapadno od Pariza. Po otvaranju, okupili smo se u kamin sali kako bi se upoznali i družili. U neko doba jedan od nas uze gitaru i poče da svira. Ubrzo, zamoli za pažnju, pa najavi narednu pesmu:

"Zamislite zimu 1942. godine, rat u Evropi, a negde na Balkanu vojnici pevaju ovu divnu pesmu".

I poče da svira "Lili Marlen".

Meni vilica pade na pod od iznenađenja. Vidim, ljudi slušaju, on peva, niko ništa. Prepoznam oko sebe Italijane, priđem im i zamolim za podršku. Prihvate.

Završi Nemac pesmu, dobi mali aplauz. E, sada ja zamolih za pažnju pa rekoh:

"Zamislite tu istu zimu 1942. godine u Balkanskim planinama i partizanske borce koji u pauzama borbe protiv okupatora pevaju ovu divnu pesmu".

I tu, uz podršku Italijana, zapevam "Avanti popolo".

Mrš!



Komentari (273)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milutin Milošević Milutin Milošević 01:08 09.12.2016

Ovo mesto...

... baš nije više šta je bilo. Sat vremena sam pokupavao da postavim ovaj tekst. Na tri kompjutera, u po 2 brauzera. Sve vreme u prostoru za tekst izlaze reklame i ništa se ne može uneti. Da vam ne objašnjavam kako sam uspeo. Potpuni krš, nažalost.

Milutin Milošević Milutin Milošević 01:16 09.12.2016

Re: Ovo mesto...

I još hoću da kažem: bravo, momak!

Kuvaru otkaz zbog Lili Marlen

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:49 09.12.2016

Re: Ovo mesto...

I još hoću da kažem: bravo, momak!


pa jeste, bravo, kuvar bre, junačina, Patrijota! (obaška budalčina)

10 U zemji koja rehabilituje saradnike okupatora, poput Nedića i Draže i ko zna koga već sve ne, i koja veliča onog Mladića (i koje sve ne slične), nađe se "ponos" u lupetanju o pesmi, koja je pre svega sramotna kao podsetnik da je tada Srbija (oklen se pesma i emitovala, sa Radio Beograda) bila "ponosna" saradnica nacističkih okupatora.

20 A pesma, obična nevezana za strane i eugenike i rase i oszale gluposti (recimo ništa u toj pesmi od Nikolajevskog antisemitizma, ništa o klanju - kao neke ustaške i četničke) - a to što se pevala u toku rata, pa šta? GOTO 10
not2old2rock not2old2rock 13:43 09.12.2016

Re: Ovo mesto...

Milutin Milošević
I još hoću da kažem: bravo, momak!

Kuvaru otkaz zbog Lili Marlen


Milutin Milošević Milutin Milošević 13:46 09.12.2016

Re: Ovo mesto...

Auuuu, sada kada krene rafalna paljba...
predatortz predatortz 13:47 09.12.2016

Re: Ovo mesto...

Milutin Milošević
Auuuu, sada kada krene rafalna paljba...


Zašto?
Bojkot je sasvim dovoljan.
freehand freehand 13:49 09.12.2016

Re: Ovo mesto...

Milutin Milošević
Auuuu, sada kada krene rafalna paljba...

Ovo je već standardni bulšit sa inspekcijom genetskih izvora, šteta što se ne vidi izvor mada nije teško pretpostaviti.
predatortz predatortz 13:53 09.12.2016

Re: Ovo mesto...

freehand
Milutin Milošević
Auuuu, sada kada krene rafalna paljba...

Ovo je već standardni bulšit sa inspekcijom genetskih izvora, šteta što se ne vidi izvor mada nije teško pretpostaviti.


Verovatno si u pravu. No, restoran svakako treba bojkotovati. Da se gazda malo opameti. Ko god da je gazda.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:15 10.12.2016

Re: Ovo mesto...

Dont Fear The Reaper
I još hoću da kažem: bravo, momak!


pa jeste, bravo, kuvar bre, junačina, Patrijota! (obaška budalčina)

10 U zemji koja rehabilituje saradnike okupatora, poput Nedića i Draže i ko zna koga već sve ne, i koja veliča onog Mladića (i koje sve ne slične), nađe se "ponos" u lupetanju o pesmi, koja je pre svega sramotna kao podsetnik da je tada Srbija (oklen se pesma i emitovala, sa Radio Beograda) bila "ponosna" saradnica nacističkih okupatora.

20 A pesma, obična nevezana za strane i eugenike i rase i oszale gluposti (recimo ništa u toj pesmi od Nikolajevskog antisemitizma, ništa o klanju - kao neke ustaške i četničke) - a to što se pevala u toku rata, pa šta? GOTO 10


našla se liberalfašistička brlja da pridikuje.

ps. izvini, Šile, moramo malo da se pokačimo sa folirantima.


tyson tyson 21:47 12.12.2016

Re: Ovo mesto...



Šta je to "nećak"?


predatortz predatortz 21:54 12.12.2016

Re: Ovo mesto...

tyson


Šta je to "nećak"?




Bratov sin, bratić, bratanac... Srpski jezik je bogat. Ako misliš da je reč hrvatska, odnosno isključivo hrvatska, grešiš.
zilikaka zilikaka 23:25 12.12.2016

Re: Ovo mesto...

predatortz
tyson


Šta je to "nećak"?




Bratov sin, bratić, bratanac... Srpski jezik je bogat. Ako misliš da je reč hrvatska, odnosno isključivo hrvatska, grešiš.


Bratov ili sestrin sin. Ta reč zamenjuje i bratanca (bratića) i sestrića.
blogovatelj blogovatelj 04:58 13.12.2016

Re: Ovo mesto...

Šta je to "nećak"?


mesan mesan 13:23 13.12.2016

Re: Ovo mesto...

Šta je to "nećak"?


nećak = nephew

na bliskijem jeziku
Goran Vučković Goran Vučković 01:17 09.12.2016

Marlene on the wall

Dietrich received the Medal of Freedom in November 1947. She said this was her proudest accomplishment. She was also awarded the Légion d'honneur by the French government for her wartime work.


(Wiki)



(pa pljuni opet na tu sliku)
Goran Vučković Goran Vučković 01:43 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

I još:

While at the Kabarett der Komiker, she met Norbert Schultze, who had composed the music for "Lili Marleen". Lale recorded the song in 1939, but it would only become a hit when the Soldatensender Belgrad (Belgrade Soldier's Radio), the radio station of the German armed forces in occupied Yugoslavia, began broadcasting it in 1941. "Lili Marleen" quickly became immensely popular with German soldiers at the front. The transmitter of the radio station at Belgrade, was powerful enough to be received all over Europe and the Mediterranean,[4] and the song soon became popular with the Allied troops as well.[7]

...

Nazi officials did not approve the song and Joseph Goebbels prohibited it from being played on the radio. Andersen was not allowed to perform in public for nine months, not just because of the song but because of her friendship with Rolf Liebermann and other Jewish artists she had met in Zurich. In desperation, she reportedly attempted suicide.[9]

Andersen was so popular, however, that the Nazi government allowed her to perform again, albeit subject to several conditions,[3] one of which was she would not sing "Lili Marleen". Goebbels did order her to make a new "military" version of the song (with a significant drum) which was recorded in June 1942. In the remaining war years, Andersen had one minor appearance in a propaganda movie and was made to sing several propaganda songs in English.[10] Shortly before the end of the war, Lale retired to Langeoog, a small island off the North Sea coast of Germany.


Wiki: Lale Andersen
budjoni budjoni 04:58 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

primeti da taj koji je ovo pevao nije pomenuo nista o samoj marlene, nego o vojnicima na balkanu koji pevaju...
Goran Vučković Goran Vučković 08:51 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

primeti da taj koji je ovo pevao nije pomenuo nista o samoj marlene, nego o vojnicima na balkanu koji pevaju...

Primeti da i gazda Milutin, kao i svi mogući u ovoj idiotskoj idolatriji siledžiji iz Skadarske stavljaju kao ilustraciju sliku žene koja je nosilac francuske Legije časti i američke medalje slobode i koja je upravo tu pesmu pevala savezničkim vojnicima tri godine rata, a onda, pri kraju rata, preko radija na nemačkom, sasvim svesno pomažući psy-op akciji prethodnice CIA.

Pa šta je Marlena, koja je bila onoliko antifašista koliko ni taj siledžija a ni mi nikada nećemo moći biti, zaslužila da je neznalice vuku po blatu, naglašavajući u svojoj besvesti da je pesmu pevala Marlena Ditrih, kao da hoće da kažu da je pesmu pevao u najmanju ruku Jozef Gebels, Hitleru na uvo u minhenskoj pivnici?!

Druga stvar koja se tiče gazda Milutinove "Bata Živojinović" akcije je kontekst. Znajući istoriju ove pesme i imajući u vidu kako je ta pesma viđena kako u Nemačkoj tako i u ostatku Evrope (od strane onih kojima ju je pevala Vera Lin i Marlena Ditrih), pitam se da li je taj mučeni Švabo koji je otpevao stvar uz pominjanje Balkana 1942. hteo da podmetne neo-naci zvrčku, ili je, baš obratno, hteo da ukaže na tragičnu ironiju slave te pesme i tragediju "angažmana" nemačke vojske u tom periodu.
budjoni budjoni 09:08 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

ja se za ovo sve gore glede marlene slazem, ni kriva ni duzna...

meni je zasmetala ova "najava" pesme, ovakva kakva je i ja bih sigurno reagovao, makar kaljinkom, pa neka svabo posle objasnjava sta je hteo reci...

posle evo vise od 10g zivota ovde medju svabama (dosta vremena van "kosmopolitskih" gradova), verovatnoca da je svabo hteo da "ukaze na tragicnu ironiju...." je prilicno mala, mogu slobodno da se usudim da to kazem, ali dobro, da ne sirim.
Goran Vučković Goran Vučković 09:18 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

posle evo vise od 10g zivota ovde medju svabama (dosta vremena van "kosmopolitskih" gradova), verovatnoca da je svabo hteo da "ukaze na tragicnu ironiju...." je prilicno mala, mogu slobodno da se usudim da to kazem, ali dobro, da ne sirim.

Čisto da se razumemo u vezi ovoga: ni ja ne tvrdim da nikako ne može biti neo-naci podmetačina, ali postoji šansa da je domaćin malo u fazonu Hepo kocke bio.

A za Marlenu Ditrih je velika sramota.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:36 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

budjoni budjoni 09:39 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

sta god da je bio, na ovakvu najavu pesme bi bio nadglasan kaljinkom, pa bismo videli u kom pravcu bi se zurka dalje odvijala...

nego gazda, sta je bilo posle, kad ste otpevali bandieru? jel bilo picvajza?
Goran Vučković Goran Vučković 09:42 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

na ovakvu najavu pesme bi bio nadglasan kaljinkom

Ili još bolje - Kaćušom
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:43 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

sta je bilo posle

vcucko vcucko 10:26 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

Goran Vučković
na ovakvu najavu pesme bi bio nadglasan kaljinkom

Ili još bolje - Kaćušom


Goran Vučković Goran Vučković 10:49 09.12.2016

Re: Marlene on the wall

Primeti tekst na linku i ulogu slavne institucije zvane Gasdžez.
uros_vozdovac uros_vozdovac 01:34 09.12.2016

ovako nekako

horheakimov horheakimov 01:45 09.12.2016

stop!

49 41 49 41 03:06 09.12.2016

Tako se mi svesrdno bavimo

"istorijom", koju nam serviraju.

https://youtu.be/7diXjiFicL0

On je srecno ziveo do '62.
Eva mu se "obajatila" i dosadila pa se '56. ponovo prizenio.



budjoni budjoni 04:52 09.12.2016

ovo ionako lepse zvuci



a i taj svaba bi se ukenjao od straha kad cuje, iako nema veze sa ratom... jezik bi ga prepao :)
tasadebeli tasadebeli 06:51 09.12.2016

Зид

Те 1992. коју помињеш Зид је већ три године био срушен.

Као, уосталом, и ове 1990.







П.С. -

Лимене трубе дувају
не волЕм војну музику...



Ово је било у она времена друго место на топ листи Радио Београда.

Мислим, те 1942.



tasadebeli tasadebeli 07:01 09.12.2016

Београд, вечити град

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:05 09.12.2016

I vojnici imaju dušu

Nije baš sve tako jednostavno kad je reč o pesmi Lli Marlen, u originalu Das Mädchen unter der Laterne.
Pesma, kao što je opštepoznato, govori o ljubavi i čežnji vojnika za svojom devojkom s kojom se satajao pod fenjerom pre nego što je poslat na front daleko od svog rodnog kraja. Očito je da ni rečima, a ni muzikom, ne podseća na vojničke marševe koji isključivo služe za jačanje borbenog duha. Naprotiv. Pesma je po mišljenju prvog čoveka zaduženog za moral Wehrmachta, Gebelsa, slabila borbenost nemačkih vojnika. Zato je bio i zabranio njeno emitovanje.
Saveznički vojnici su istu pesmu također rado slušali i još za vreme rata snimljeno je nekoliko verzija na engleskom jeziku. Posle rata je bila izvođena u čitavom svetu.

Lili Marlen, i sve u vezi sa njom, na jasan i nedvosmislen način ukazuje na besmisao rata i očito da je doticala duše, budila iste emocije, vojnika na obe zaraćene strane.

Može se uporeiti sa slučajem spontanog primirja na Zapadnom frontu na božićno jutro 1914.g. kada su hiljade britanskih i francuskuh vojnika, sa jedne strane, i hiljade nemačkih vojnika, sa druge, napustili svoje rovove, prošli kroz žičane prepereke, menjali cigarete, pili čaj i zajedno pevali božićnu pesmu Tiha noć.

U ratu su duše vojnika iste, samo su uniforme različite.


vcucko vcucko 07:48 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Vojislav Stojković
Nije baš sve tako jednostavno kad je reč o pesmi Lli Marlen, u originalu Das Mädchen unter der Laterne.
Pesma, kao što je opštepoznato, govori o ljubavi i čežnji vojnika za svojom devojkom s kojom se satajao pod fenjerom pre nego što je poslat na front daleko od svog rodnog kraja.

Nije jednostavno, ali nije tačno ni ovo što si napisao. Pesma govori o prostitutki zvanoj Lili Marlen (devojka koja stoji pod lanternom, anybody home?)

U celoj ovoj zavrzlami oko pesme, kuvara i ostalih, nigde nisam video neke bitne podatke. Pre svega, jesu li Nemci naručili pesmu ili su domaći muzički umetnici samoinicijativno izašli sa verovatno jedinim što znaju na nemačkom, ne bi li od Nemaca uzeli neki ojro.
budjoni budjoni 07:52 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

ja koliko sam skapirao, gazdu je najvise iznervirala najava pesme:

"Zamislite zimu 1942. godine, rat u Evropi, a negde na Balkanu vojnici pevaju ovu divnu pesmu".

i sa gazdom se u tom slucaju skroz slazem

protiv pesme kao pesme i pomenute pevacice ama bas nista nemam ovde
predatortz predatortz 08:19 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Pesma, kao što je opštepoznato, govori o ljubavi i čežnji vojnika za svojom devojkom s kojom se satajao pod fenjerom pre nego što je poslat na front daleko od svog rodnog kraja.


Pesma, ako je gledamo samo kao pesmu, je jako lepa i melodična.

Međutim, to ovde nije obična pesma. Ta pesma predstavlja one koji su ovde činili šta su činili, budi ružne asocijacije, a pevanje te pesme u Beogradu danas je čin veličanja okupacije.

Čestitam čoveku koji se pobunio protiv njenog izvođenja. Gnušam se onog bednika koji mu je dao otkaz. Restoran u kom je pesma izvođena treba bojkotovati, ako već nema neki član zakona po kom bi ih trebalo debelo udariti po džepu.

Povodom ove vesti, povodom 40 godina panka - nek' ide život:

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:48 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

vcucko
Nije jednostavno, ali nije tačno ni ovo što si napisao. Pesma govori o prostitutki zvanoj Lili Marlen (devojka koja stoji pod lanternom, anybody home?)

Nisu sve žene koje stoje pod fenjerom prostitutke, a izgleda ni opevana Lili. Fenjer, je kako se vidi iz originala pesme spevane 1915.g. stajao ispred ulaza u kasarnu, a ispod njega je autora pesme Hansa Leipa čekala njegova devojka Lili. U orginalnom tekstu ni pomena nema o prostitutki.

Vor der Kaserne
Vor dem großen Tor
Stand eine Laterne
Und steht sie noch davor
So woll'n wir uns da wieder seh'n
Bei der Laterne wollen wir steh'n
Wie einst Lili Marleen.

Unsere beide Schatten
Sah'n wie einer aus
Daß wir so lieb uns hatten
Das sah man gleich daraus
Und alle Leute soll'n es seh'n
Wenn wir bei der Laterne steh'n
Wie einst Lili Marleen.

Schon rief der Posten,
Sie blasen Zapfenstreich
Das kann drei Tage kosten
Kam'rad, ich komm sogleich
Da sagten wir auf Wiedersehen
Wie gerne wöllt ich mit dir geh'n
Mit dir Lili Marleen.

Deine Schritte kennt sie,
Deinen schönen Gang
Alle Abend brennt sie,
Doch mich vergaß sie lang
Und sollte mir ein Leids gescheh'n
Wer wird bei der Laterne stehen
Mit dir Lili Marleen?

Aus dem stillen Raume,
Aus der Erde Grund
Hebt mich wie im Traume
Dein verliebter Mund
Wenn sich die späten Nebel drehn
Werd' ich bei der Laterne steh'n
Wie einst Lili Marleen.

Hans Leip, 1915.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:04 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

predatortz
Međutim, to ovde nije obična pesma. Ta pesma predstavlja one koji su ovde činili šta su činili, budi ružne asocijacije, a pevanje te pesme u Beogradu danas je čin veličanja okupacije.

Naravno, može se i tako tumačiti, ali samo na prvu loptu i ukoliko ne znamo više podataka o pesmi. Npr. zašto je Gebels zabranjivao njeno izvođenje? Zašto je bila popularna i kod savezničkih vojnika za vreme tog istog rata i, na koncu, zašto je postala deo evropskog evergrina i jedna od večiztih pesama.
Moj odgovor je, pa upravo zato, što izaziva osećanja suprotna ratnoj realnosti, budi nostalgiju za mirom rodnog kraja, devojkama koje su vojnici bili primorani da ostave kada su mobilisani. Uz tu pesmu vojnici su, sa svojih položaja preko radija pozdravljali svoje devojke, nisu pozivali na dalje krvoproliće. Dakle, Lili Marlen je u suštini antiratna pesma.

Ti bi, predatortz, kao bivši ratnik, mogao to da razumeš. Uostalom, ako ćemo tako slobodno tumačiti sve što je nemačko, onda ne bi trebali više čitati Getea, a pogotovo ne bi trebali slušati Wagnera.

predatortz predatortz 09:14 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Vojislav Stojković
predatortz
Međutim, to ovde nije obična pesma. Ta pesma predstavlja one koji su ovde činili šta su činili, budi ružne asocijacije, a pevanje te pesme u Beogradu danas je čin veličanja okupacije.

Naravno, može se i tako tumačiti, ali samo na prvu loptu i ukoliko ne znamo više podataka o pesmi. Npr. zašto je Gebels zabranjivao njeno izvođenje? Zašto je bila popularna i kod savezničkih vojnika za vreme tog istog rata i, na koncu, zašto je postala deo evropskog evergrina i jedna od večiztih pesama.
Moj odgovor je, pa upravo zato, što izaziva osećanja suprotna ratnoj realnosti, budi nostalgiju za mirom rodnog kraja, devojkama koje su vojnici bili primorani da ostave kada su mobilisani. Uz tu pesmu vojnici su, sa svojih položaja preko radija pozdravljali svoje devojke, nisu pozivali na dalje krvoproliće. Dakle, Lili Marlen je u suštini antiratna pesma.

Ti bi, predatortz, kao bivši ratnik, mogao to da razumeš. Uostalom, ako ćemo tako slobodno tumačiti sve što je nemačko, onda ne bi trebali više čitati Getea, a pogotovo ne bi trebali slušati Wagnera.



Sve što si rekao, stoji. Samo, ima onaj emotivni segment cele priče. Nije uteha nama ovde to što su, posle počinjenih zločina, Nemci osećali nostalgiju za toplim domom dok su slušali ovu zaista melodičnu i setnu pesmu.

Ona njima budi jednu, a nama sasvim drugu emociju.

Degutantno je tu pesmu tražiti u sred Beograda, još je degutantnije to da su neki spremni da je izvode.
NNN NNN 10:17 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Međutim, to ovde nije obična pesma. Ta pesma predstavlja one koji su ovde činili šta su činili, budi ružne asocijacije, a pevanje te pesme u Beogradu danas je čin veličanja okupacije.


Ovim implicitno tvrdiš da su mudžosi koji su plakali kod Ban Ki-muna zbog Marša na Drinu u UN u pravu!!!
I oni su kukali kako ih podseća na srboćetnike i povređuje njihova tanana osećanja

freehand freehand 10:19 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Ovim implicitno tvrdiš da su mudžosi koji su plakali kod Ban Ki-muna zbog Marša na Drinu u UN u pravu!!!
I oni su kukali kako ih podseća na srboćetnike i povređuje njihova tanana osećanja

Ako ćemo da teglimo asocijaciju ko mlada gaće.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:06 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

predatortz
Samo, ima onaj emotivni segment cele priče. Nije uteha nama ovde to što su, posle počinjenih zločina, Nemci osećali nostalgiju za toplim domom dok su slušali ovu zaista melodičnu i setnu pesmu.

Moramo razlikovati nacistički politički i vojni vrh, čija je politika dovela do rata, a naročito većinu vojnika Wehrmachta od ratnih zločinaca, kojih doduše na našim prostorima nije bilo malo.
predatortz
Ona njima budi jednu, a nama sasvim drugu emociju.

Kako onda razumeti iste emocije koja je ista pesma u istom ratu izazivala kod savezničkih vojnika, ljutih neprijatelja nemačkih vojnika, bilo da su je slušali na engleskom, bilo na nemačkom jeziku. Biće da ona ipak nosi jednu univerzalnu poruku.
krkar krkar 11:16 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Vojislav Stojković



Vrlo razumno. Što ne znači da te neće ispljuvati.
freehand freehand 11:24 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Kako onda razumeti iste emocije koja je ista pesma u istom ratu izazivala kod savezničkih vojnika, ljutih neprijatelja nemačkih vojnika, bilo da su je slušali na engleskom, bilo na nemačkom jeziku. Biće da ona ipak nosi jednu univerzalnu poruku.

Biće da ne nosi i da emocija zavisi od konteksta. Da je na jedan način doživljavana u pesku Libije a na drugi kad je slušaš na radiju dok ti iz komšiluka odvlače decu koja vrište i trpaju u crni autobus.
Ili ti šaptom javljaju šta su nostalgični nemački vojnici juče uradili u Kragujevcu.
vcucko vcucko 11:27 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Vojislav Stojković
predatortz
Međutim, to ovde nije obična pesma. Ta pesma predstavlja one koji su ovde činili šta su činili, budi ružne asocijacije, a pevanje te pesme u Beogradu danas je čin veličanja okupacije.

Naravno, može se i tako tumačiti, ali samo na prvu loptu i ukoliko ne znamo više podataka o pesmi.
Dakle, Lili Marlen je u suštini antiratna pesma.
Ti bi, predatortz, kao bivši ratnik, mogao to da razumeš. Uostalom, ako ćemo tako slobodno tumačiti sve što je nemačko, onda ne bi trebali više čitati Getea, a pogotovo ne bi trebali slušati Wagnera.

Opet se vraćamo, da stvari nisu jednostavne.

Kafana u kojoj se desio slučaj nalazi se na koliko, par stotina metara od mesta odakle je narečena pesma emitovana, tada najjačom mogućom tehnologijom, za maltene pola svetske populacije (Evropa, deo Azije i severna Afrika). A pesma je, hteo neko da prizna ili ne, prerasla u nezvaničnu himnu nemačke vojske. Puštana je svako veče u 21:55 CET kao neka vrsta povečerja.

Opet, ne znamo detalje. Ako su Nemci tražili pesmu, i ako mene neko pita (k'o što ne pita), pokazao bi im putokaz za Zagreb, eventualno red letenja pravac Riga ili Lvov pa neka marlenišu do mile volje.
U stvari, poznajući donekle Nemce, najpametnije bi bilo: odsvirati, ali uzeti podatke (imaš pravo, makar preko smeštajnog objekta) pa lepo presaviješ tabak; Ausssenministerium BRD, Berlin - molimo Vas da nam u najkraćem roku dostavite stav i mišljenje o tome i tome, a pošto su lica ta i ta tad i tad uradila to i to. Pa ih na licu mesta upoznaš sa namerom, kreneš da pišeš akt. Mislim da bi dotični iz taka promenili ploču i kako znaju i umeju krenuli da pevaju Po šumama i gorama i Kaljinku. Jer Nemac se pre svega boji službenih papira sa pečatom i preambulom koja se poziva na zakon, a kod njih su zakoni po pitanju veličanja nacizma, koliko znam, dosta rigidni.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:33 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

freehand
Biće da ne nosi i da emocija zavisi od konteksta. Da je na jedan način doživljavana u pesku Libije a na drugi kad je slušaš na radiju dok ti iz komšiluka odvlače decu koja vrište i trpaju u crni autobus.
Ili ti šaptom javljaju šta su nostalgični nemački vojnici juče uradili u Kragujevcu.

Sve bih se složio s tobom, da o ovome diskutujemo 09.decembra. 1943. Ipak, sada je 2016.g. i o kontekstu i o pesmi znamo mnogo više.
vcucko vcucko 11:34 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

NNN
[

Ovim implicitno tvrdiš da su mudžosi koji su plakali kod Ban Ki-muna zbog Marša na Drinu u UN u pravu!!!
I oni su kukali kako ih podseća na srboćetnike i povređuje njihova tanana osećanja


Jedna od najčešćih globalističkih mantri jeste: neka svako čisti svoje dvorište.

Znači, lepo: mi čistimo kafanu u Beogradu, a to što se dešavalo u zgradi UN neka čiste drugovi sa Ist Rivera. Kratko i jasno
freehand freehand 11:41 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Vojislav Stojković
freehand
Biće da ne nosi i da emocija zavisi od konteksta. Da je na jedan način doživljavana u pesku Libije a na drugi kad je slušaš na radiju dok ti iz komšiluka odvlače decu koja vrište i trpaju u crni autobus.
Ili ti šaptom javljaju šta su nostalgični nemački vojnici juče uradili u Kragujevcu.

Sve bih se složio s tobom, da o ovome diskutujemo 09.decembra. 1943. Ipak, sada je 2016.g. i o kontekstu i o pesmi znamo mnogo više.

Ništa se tu nije promenilo Vojislave. Deca se sa Banjice, Sajmišta i iz Šumarica nisu vratila, nemački vojnik nije postao simbol mira i prijateljstva, a ta pesma u Srbiji nije postala simbol ljubavi i nostalgije.
Da se ponovim: lično volim tu pesmu, mogu da zamislim da je Nemac koji ju je naručio samo trupac ali ne i zao. Samo u mojoj percepciji to ništa ne menja na izrazitoj i nepojamnoj gluposti postupka.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:46 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

vcucko
Opet se vraćamo, da stvari nisu jednostavne.

Slažem se:

freehand freehand 11:57 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Vojislav Stojković
freehand
Biće da ne nosi i da emocija zavisi od konteksta. Da je na jedan način doživljavana u pesku Libije a na drugi kad je slušaš na radiju dok ti iz komšiluka odvlače decu koja vrište i trpaju u crni autobus.
Ili ti šaptom javljaju šta su nostalgični nemački vojnici juče uradili u Kragujevcu.

Sve bih se složio s tobom, da o ovome diskutujemo 09.decembra. 1943. Ipak, sada je 2016.g. i o kontekstu i o pesmi znamo mnogo više.

I ima tu još jedna stvar, vezana baš za 2016.
Ta pesma u Nemačkoj nije popularna. Dapače, niko je nigde niti peva niti pominje. Nema je na feštama, na radiju i televiziji.
Imaš li ti nekakvo razumno objašnjenje - zašto bi je se Nemac setio baš u beogradskoj kafani?
Atomski mrav Atomski mrav 12:02 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Imaš li ti nekakvo razumno objašnjenje - zašto bi je se Nemac setio baš u beogradskoj kafani?

Kako ti nije jasno da je to još jedan u nizu pokušaja da se sruši Aleksandar Vučić? Mislim, Lili Marlen u sred Beograda u praskozorje Izbora (namerno velikim slovom) - slučajno?
Goran Vučković Goran Vučković 12:12 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Imaš li ti nekakvo razumno objašnjenje - zašto bi je se Nemac setio baš u beogradskoj kafani?

A jel to potvrđeno da se Nemac setio, ili su samo muzičari bili "načitani", a Nemac se čudio kako je lepa nemačka pesma, a da je nikada nije čuo?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:25 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

freehand
I ima tu još jedna stvar, vezana baš za 2016.
Ta pesma u nemačkoj nije popularna. Dapače, niko je nigde niti peva nbiti pominje. Nema je na feštama, na radiju i televiziji.
Imaš li ti nekakvo razumno objašnjenje - zašto bi je se Nemac setio baš u beogradskoj kafani?

Pretpostavljam da Nemci i danas osećaju teret odgovornosti za ono što su naneli Evropi i svetu tokom II sv.rata. Verovatno je prisutan i strah kako bi drugi doživljavali novu popularnost te, u ratu, često izvođene pesme.

U savremenoj nemačkoj literaturi, međutim, itekako ima pokušaja da se objasni pozicija običnog čoveka i njegovih (ne)dela tokom II sv. rata.
Ad hock sam se setio Bernharda Šlinka i njegovog romana "Čitač". Ili recimo, kod nadaleko poznatog Remarka, a reč je naravno o Velikom ratu, junak iz «Na zapadu ništa novo» francuskom vojniku, nakon što ga je proburazio svojim bajonetom, i dok je ovaj, još uvek živ, gledao u njega razrogačenih očiju, rekao: «Ti si za mene bio samo ideja, apstrakcija koja je živela u mom umu... Ubio sam tu apstrakciju». Tek kad ga je ubio, shvatio je da taj nesrećni Francuz, mladić istih godina kao i on, nije nikakva apstrakcija već čovek, a on njegov ubica.

Oni koji su bili u ratu, a i ti si koliko znam, dobro znaju šta je rat i sve što on sa sobom nosi, ali isto tako moraju uvek imati u vidu da je i onaj na suprotnoj strani također čovek, isti kao i on. Ukoliko se to zaboravi, lako se sklizne u ratni zločin.
freehand

Imaš li ti nekakvo razumno objašnjenje - zašto bi je se Nemac setio baš u beogradskoj kafani?

Verovatno samo zato što se ta pesma emitovala sa radija iz Beograda. Mada su moguća i druga objašnjnja. Zavisi o kakvom je Nemcu, odnosno čoveku, reč.
krkar krkar 12:25 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

pa lepo presaviješ tabak; Ausssenministerium BRD, Berlin


U svakom Srbinu čuči


freehand freehand 12:26 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Goran Vučković
Imaš li ti nekakvo razumno objašnjenje - zašto bi je se Nemac setio baš u beogradskoj kafani?

A jel to potvrđeno da se Nemac setio, ili su samo muzičari bili "načitani", a Nemac se čudio kako je lepa nemačka pesma, a da je nikada nije čuo?

E jebiga, zaboravljam da uvek stavim disklejmer "ako je priča onakva kako je ispričana". Naravno da nije nemoguće ovo što kažeš, ali da je bilo tako kako kažeš i da sam ja bio Nemac za tim stolom - smatrao bih to provokacijom PROTIV sebe i ne bi dobri kuvar morao da izlazi da me zaštiti i zaustavi sprdnju. Sam bih rešio taj problem.
nikvet pn nikvet pn 12:41 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

freehand
zašto bi je se Nemac setio baš u beogradskoj kafani?


Исто тако низ јужну пругу припити Бугари досете се па запевају: Ми двапут у Србију, ви никад у Софију... И како се тад локалци осећају, шта би требало да раде, да им наруче туру?

Или шта, кад се курче Бугаре треба угазити а Немце пусти нек се веселе?
vcucko vcucko 12:48 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

krkar
pa lepo presaviješ tabak; Ausssenministerium BRD, Berlin


U svakom Srbinu čuči


Jbg, ne znam za druge, ali nas su Austrougari 300 godina učili: zakon, član, paragraf, stavka, alineja...
Što bi rekli, papijeri!
freehand freehand 12:48 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Или шта, кад се курче Бугаре треба угазити а Немце пусти нек се веселе?

Nikog ne treba ugaziti, naravno. Nego je pitanje drugo nešto: naručuje li se i peva ta pesma u Varšavi, ili Pragu, na primer? I zašto ne?
Goran Vučković Goran Vučković 13:24 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

smatrao bih to provokacijom PROTIV sebe i ne bi dobri kuvar morao da izlazi da me zaštiti i zaustavi sprdnju. Sam bih rešio taj problem.

Pod uslovom da znaš za pesmu, da znaš koliko se ona drugačije doživljava u Srbiji - i da ti je jasno šta priča taj što je, derući se, utrčao iz kuhinje. Inače gledaš predstavu i ništa ti nije jasno.
freehand freehand 13:27 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Goran Vučković
smatrao bih to provokacijom PROTIV sebe i ne bi dobri kuvar morao da izlazi da me zaštiti i zaustavi sprdnju. Sam bih rešio taj problem.

Pod uslovom da znaš za pesmu, da znaš koliko se ona drugačije doživljava u Srbiji - i da ti je jasno šta priča taj što je, derući se, utrčao iz kuhinje. Inače gledaš predstavu i ništa ti nije jasno.

jes. Teatar apsurda i komedija zapleta sve u jedan.
Ti na osnovu nečega misliš da je tako bilo ili se igramo mogućih varijacija?
Goran Vučković Goran Vučković 13:36 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu


jes. Teatar apsurda i komedija zapleta sve u jedan.
Ti na osnovu nečega misliš da je tako bilo ili se igramo mogućih varijacija?

Nemam nikakvu konkretnu "insajdersku" informaciju, samo pokušavam da zamislim razvoj događaja koji nije baziran na klišeima iz "dotiranog filma".
stopalo stopalo 13:36 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Pretpostavljam da Nemci i danas osećaju teret odgovornosti za ono što su naneli Evropi i svetu tokom II sv.rata.


nategnuto

od uzorka nemaca koje sam ja do sada upoznao, i oni kao i svi drugi mnogo više boluju od sindroma "a šta su nama radili"?

i taj osećaj značajno raste ako je neki od deda stradao na istočnom frontu a pogotovo ako su zakačili život u istočnoj nemačkoj

ne tvrdim da je pravilo ali statistika ide u prilog
freehand freehand 13:40 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Goran Vučković

jes. Teatar apsurda i komedija zapleta sve u jedan.
Ti na osnovu nečega misliš da je tako bilo ili se igramo mogućih varijacija?

Nemam nikakvu konkretnu "insajdersku" informaciju, samo pokušavam da zamislim razvoj događaja koji nije baziran na klišeima iz "dotiranog filma".

Ok onda, život najčešće migolji tako nekim bogazama i kanalima, po frljoka krivoj.
vcucko vcucko 13:44 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Goran Vučković
smatrao bih to provokacijom PROTIV sebe i ne bi dobri kuvar morao da izlazi da me zaštiti i zaustavi sprdnju. Sam bih rešio taj problem.

Pod uslovom da znaš za pesmu, da znaš koliko se ona drugačije doživljava u Srbiji - i da ti je jasno šta priča taj što je, derući se, utrčao iz kuhinje. Inače gledaš predstavu i ništa ti nije jasno.

Pa to i jeste veliko pitanje: zna li iko kako je to u stvari izgledalo?
- ko je naručio pesmu i da li je iko nego svirci sami
- kako je zaista kuvar reagovao - tako kako si naveo ili nekako drugačije

Jer, ako je kuvar cit. "derući se, utrčao iz kuhinje", onda tu nema priče oko kazne, to nije njegovo da radi.
Taman da su u pesmi ismevali pogibiju mog đeda Đure, takav kuvar bi mi bio odgovoran. A i u tom slučaju bi tek naoštrio plajvaz za onu pisaniju u Berlin, to bar umem kanal Rhein-Main-Donau ih ne bi oprao.
A za ono malo duše - pa nek razmišljaju kako bi stigli do ho(s)tela ili ned'o Bog pristaništa, negde sred ulica krivih (ima kod Jesenjina za sve situacije pomalo, samo nužno sčitat).
angie01 angie01 15:03 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu



Лили Марлен


Пред касарном
Пред главним улазом,
Стајао је један фењер
И стоји још пред њом
Ако се поново будемо видели
Код тог фењера ћемо стати
Као некад, Лили Марлен.

Наше две сенке
Изгледале су као једна
По томе је свако видео
Колико се волимо
И сви људи нека виде
Под светлом како стојимо
Као некад, Лили Марлен.

А у то повиче стражар
И трубач засвира повечерје
То може коштати три дана
„Друже, одмах долазим“
Кажемо једно другом „довиђења“
А тако сам желео да одем са тобом
Са тобом, Лили Марлен.

Фењер зна твој корак
И твој лепи ход
Сваку ноћ он гори
А мене је већ заборавио
И ако ми се догоди најгоре
Ко ће код фењера стајати
Са тобом, Лили Марлен?

Изнад овог тихог места
Дубоко под земљом
Узносе ме као у сну
Твоје љупке усне
И кад се заталаса магла у овим касним сатима
Стајаћу код тог фењера
Као некад, Лили Марлен.

Ханс Лајп, 1915.
angie01 angie01 15:09 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Hana Sigula,

rade.radumilo rade.radumilo 15:51 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

blogovatelj blogovatelj 17:09 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Moj odgovor je, pa upravo zato, što izaziva osećanja suprotna ratnoj realnosti, budi nostalgiju za mirom rodnog kraja, devojkama koje su vojnici bili primorani da ostave kada su mobilisani


Ekvivalent Hendriksovog Hej Dzo iz Vijetnamskog rata.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:35 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Biće da ne nosi i da emocija zavisi od konteksta. Da je na jedan način doživljavana u pesku Libije a na drugi kad je slušaš na radiju dok ti iz komšiluka odvlače decu koja vrište i trpaju u crni autobus.
Ili ti šaptom javljaju šta su nostalgični nemački vojnici juče uradili u Kragujevcu.

NNN NNN 22:41 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

sine (© princi), sad kad se digne kuka & motika na BMW i Mečku koji su za vreme rata rabili logoraše kao radnu snagu + BMW pravio avionske motore,
a ti avioni su na Srbiju bacali šta? (a nisu bombone)

Živ nisam šta će rodoljubi sa Hugo Boss* odelima (*šili za naciste),
Deichmann (pravili obuću za naciste) više nikakvi popusti neće da operu, lično bih stavio policiju da im brani izloge!
...a tek se plašim šta moš bit ako neki kuvar patriota dođe u kontakt za nekim proizvodom dr. Oetkera (pravili hranu za naciste)

JJ Beba JJ Beba 22:42 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

freehand
Kako onda razumeti iste emocije koja je ista pesma u istom ratu izazivala kod savezničkih vojnika, ljutih neprijatelja nemačkih vojnika, bilo da su je slušali na engleskom, bilo na nemačkom jeziku. Biće da ona ipak nosi jednu univerzalnu poruku.

Biće da ne nosi i da emocija zavisi od konteksta. Da je na jedan način doživljavana u pesku Libije a na drugi kad je slušaš na radiju dok ti iz komšiluka odvlače decu koja vrište i trpaju u crni autobus.
Ili ti šaptom javljaju šta su nostalgični nemački vojnici juče uradili u Kragujevcu.

Free
NNN NNN 22:51 09.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Inače, sam kuvar mi je još ok jer ustao da brani svoje ideale
u vreme kad svi guraju glavu u pesak dok nam se svakodnevno uvaljuju kurčine sa svih strana.
gedza.73 gedza.73 09:40 10.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Vojislav Stojković
Pesma, kao što je opštepoznato, govori o ljubavi i čežnji vojnika za svojom devojkom s kojom se satajao pod fenjerom pre nego što je poslat na front daleko od svog rodnog kraja. Očito je da ni rečima, a ni muzikom, ne podseća na vojničke marševe koji isključivo služe za jačanje borbenog duha. Naprotiv. Pesma je po mišljenju prvog čoveka zaduženog za moral Wehrmachta, Gebelsa, slabila borbenost nemačkih vojnika. Zato je bio i zabranio njeno emitovanje.
Saveznički vojnici su istu pesmu također rado slušali i još za vreme rata snimljeno je nekoliko verzija na engleskom jeziku. Posle rata je bila izvođena u čitavom svetu.

Lili Marlen, i sve u vezi sa njom, na jasan i nedvosmislen način ukazuje na besmisao rata i očito da je doticala duše, budila iste emocije, vojnika na obe zaraćene strane.





Umetnička grupa sa Čukarice. 'Čika Duško'

Članovi „Umetničke grupe Čika Duško“, starosti između 14 i 23 godine, od aprila 1942. do marta 1944. izveli su dvadesetak predstava i prikupili više od 180.000 tadašnjih dinara za pomoć onima kojima je bilo najpotrebnije (karta za prevoz u to vreme bila je tri dinara). Družina je osnovana 6. juna 1942, a prva predstava koja je odigrana bila je Nušićev „Dr“. Probe i predstave održavali su u OŠ „Matija Ban“ na Banovom brdu (danas „Josif Pančić“).


Neki su streljani posle rata jer su pevali, glumili i bavili se humanitarnim radom tokom okupacije.
Lili Marlen je preživela rat, glumci oslobođenje nisu.

Greh je da se ovi ljudi zaborave.

Nije baš sve tako jednostavno kad je reč o pesmi Lli Marlen,


Da pomenemo i Žanku Stokić



tasadebeli tasadebeli 11:52 10.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

gedza.73

Neki su streljani posle rata jer su pevali, glumili i bavili se humanitarnim radom tokom okupacije.

Lili Marlen je preživela rat, glumci oslobođenje nisu.






И да нам се никада више тако нешто не понови!

Зато и треба то да памтимо.

Да нам се не би поновило.


Greh je da se ovi ljudi zaborave.



Велики грех би то био.

Неће се заборавити.




freehand freehand 13:44 10.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

NNN
sine (© princi), sad kad se digne kuka & motika na BMW i Mečku koji su za vreme rata rabili logoraše kao radnu snagu + BMW pravio avionske motore,
a ti avioni su na Srbiju bacali šta? (a nisu bombone)

Živ nisam šta će rodoljubi sa Hugo Boss* odelima (*šili za naciste),
Deichmann (pravili obuću za naciste) više nikakvi popusti neće da operu, lično bih stavio policiju da im brani izloge!
...a tek se plašim šta moš bit ako neki kuvar patriota dođe u kontakt za nekim proizvodom dr. Oetkera (pravili hranu za naciste)


Ovo su ti argumenti kojima možeš gospođu Kitarević da poniziš. Nemaju dodirne tačke sa našom raspravom, sem u shemi "Dobar ti Folksvagen a nećeš da vičeš Hajl Hitler!?"
Što je ipak neozbiljno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:09 10.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

freehand
Kako onda razumeti iste emocije koja je ista pesma u istom ratu izazivala kod savezničkih vojnika, ljutih neprijatelja nemačkih vojnika, bilo da su je slušali na engleskom, bilo na nemačkom jeziku. Biće da ona ipak nosi jednu univerzalnu poruku.

Biće da ne nosi i da emocija zavisi od konteksta. Da je na jedan način doživljavana u pesku Libije a na drugi kad je slušaš na radiju dok ti iz komšiluka odvlače decu koja vrište i trpaju u crni autobus.
Ili ti šaptom javljaju šta su nostalgični nemački vojnici juče uradili u Kragujevcu.


fre, moj prvi komentar, a i svi odgovori u nizu, odnose se na uticaj pesme Lili Marlen na vojnike (nemačke i savezničke), gde sam ja tvrdio da je ona budila iste ili slične emocije bez obzira na uniformu, a ti govoriš o građanima (civilima) u okupiranom Beogradu i njihovom doživlaju te pesme.
Naravno da postoji velika razlika i da je kod građana (civila) svih okupiranih gradova ona izazivala samo odbojnost, a ne nostalgiju. Uostalom, ni u samoj Nemačkoj nije privukla nikakvu pažnju.
freehand freehand 15:18 10.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

fre, moj prvi komentar, a i svi odgovori u nizu, odnose se na uticaj pesme Lili Marlen na vojnike (nemačke i savezničke), gde sam ja tvrdio da je ona budila iste ili slične emocije bez obzira na uniformu, a ti govoriš o građanima (civilima) u okupiranom Beogradu i njihovom doživlaju te pesme.
Naravno da postoji velika razlika i da je kod građana (civila) svih okupiranih gradova ona izazivala samo odbojnost, a ne nostalgiju. Uostalom, ni u samoj Nemačkoj nije privukla nikakvu pažnju.

Sve ću da se složim, samo kad skapiram kakve veze imaju nemački i saveznički vojnici sa događajem u beogradskoj kafani opisanim u Milutinovom blogu.
Za građane Srbije znam, to ne moraš da mi objašnjavaš. Bar za one kojima se ovakav gest ne dopada.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:27 10.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Ja uopšte nisam komentarisao te događaje, samo narečenu pesmu i čudnu okolnost da je izazivala slične emocije kod vojnika na obe zaraćene strane. Možda je takav moj komentar bio trol, otkud znam.
freehand freehand 15:31 10.12.2016

Re: I vojnici imaju dušu

Vojislav Stojković
Ja uopšte nisam komentarisao te događaje, samo narečenu pesmu i čudnu okolnost da je izazivala slične emocije kod vojnika na obe zaraćene strane. Možda je takav moj komentar bio trol, otkud znam.

Možda. Da je blog bio posvećen samo pesmi, bez konkretnog događaja složili bismo se potpuno. Uostalom - to i rekoh nekoliko puta.
Obzirom da je blog o događaju sve su konotacije drugačije.
arcins arcins 09:09 09.12.2016

Bella ciao

Zdaga, sledeci put sa Talijanima hit kompoziciju.
predatortz predatortz 09:11 09.12.2016

Re: Bella ciao

arcins
Zdaga, sledeci put sa Talijanima hit kompoziciju.


eno 'turio' ja gore
arcins arcins 09:23 09.12.2016

Re: Bella ciao

predatortz
arcins
Zdaga, sledeci put sa Talijanima hit kompoziciju.


eno 'turio' ja gore



Odlepe, nacisto (načisto).
predatortz predatortz 09:27 09.12.2016

Re: Bella ciao

nacisto


A, dobro, navikao sam...
Neki ovde me i za takvog smatraju.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:39 09.12.2016

Re: Bella ciao

sa Talijanima hit kompoziciju.

Odlepe, nacisto (načisto)


Po porudžbini:

http://www.youtube.com/watch?v=ePP9AHrncjQ
zilikaka zilikaka 09:54 09.12.2016

I tu, uz podršku Italijana, zapevam "Avanti popolo".

Ovo mi je neobično jer sam ja imala iskustva da Italijani tu pesmu ne doživljavaju kao antifašističku neko kao direktno propagiranje komunizma. I ogradjuju se od nje.
predatortz predatortz 09:57 09.12.2016

Re: ₩

zilikaka
I tu, uz podršku Italijana, zapevam "Avanti popolo".

Ovo mi je neobično jer sam ja imala iskustva da Italijani tu pesmu ne doživljavaju kao antifašističku neko kao direktno propagiranje komunizma. I ogradjuju se od nje.


Istina!
Ja je, iz zajebancije, kačio na profil drugaru koji živi u Italiji. Ekspresno stiže poruka:

Skidaj, bog te jeb'o! Ubiće me Žabari! Njima ovo nije zajebancija.
Atomski mrav Atomski mrav 10:01 09.12.2016

Re: ₩

A posle kažu "Ko peva, zlo ne misli". Malo morgen...
freehand freehand 10:07 09.12.2016

Re: ₩

zilikaka
I tu, uz podršku Italijana, zapevam "Avanti popolo".

Ovo mi je neobično jer sam ja imala iskustva da Italijani tu pesmu ne doživljavaju kao antifašističku neko kao direktno propagiranje komunizma. I ogradjuju se od nje.

Bandijera rosa" je himna italijanske KP.
A bez obzira što je već standard ovo valja uvek pogledati:

Milutin Milošević Milutin Milošević 10:23 09.12.2016

Re: ₩

ovo valja uvek pogledati

Ja sam pokušao da očakim gore u komentaru, ali me zeza program pa sam samo dao link.
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:23 09.12.2016

Re: ₩

Malo morgen

U ovom slučaju "pikolo domani"!
vcucko vcucko 11:37 09.12.2016

Re: ₩

predatortz

Istina!
Ja je, iz zajebancije, kačio na profil drugaru koji živi u Italiji. Ekspresno stiže poruka:

Skidaj, bog te jeb'o! Ubiće me Žabari! Njima ovo nije zajebancija.

U tom , neutralnom anti-fa kontekstu, mnogo bolji izbor je "Bella ciao". "Bandiera rossa" je čista ideologija.
KUD "Idijoti" su, još za SFRJ, negde na jugu krenuli sa "Bandierom" pa izbila tuča
docsumann docsumann 18:41 09.12.2016

Re: ₩

A posle kažu "Ko peva, zlo ne misli". Malo morgen...


jbg, znaš kako metalci kažu - ko peva zlo misli
iris.davidovich iris.davidovich 20:55 09.12.2016

Re: ₩

predatortz
zilikaka
I tu, uz podršku Italijana, zapevam "Avanti popolo".

Ovo mi je neobično jer sam ja imala iskustva da Italijani tu pesmu ne doživljavaju kao antifašističku neko kao direktno propagiranje komunizma. I ogradjuju se od nje.


Istina!
Ja je, iz zajebancije, kačio na profil drugaru koji živi u Italiji. Ekspresno stiže poruka:

Skidaj, bog te jeb'o! Ubiće me Žabari! Njima ovo nije zajebancija.


Moj italijanski deo porodice kaže to je partizanska pesma protiv fašizma. Nema negativnu konotaciju u smislu da bi neko morao da je skine sa profila jer ovo ono. Sem što neko može da eventualno pomisli da si pro komunista, druge bojazni nema But then again, moja familija Toskanci i Emilia-Romagna

Gazda, smrt fašizmu!
mirelarado mirelarado 21:28 09.12.2016

Re: ₩

vcucko
predatortz

Istina!
Ja je, iz zajebancije, kačio na profil drugaru koji živi u Italiji. Ekspresno stiže poruka:

Skidaj, bog te jeb'o! Ubiće me Žabari! Njima ovo nije zajebancija.

U tom , neutralnom anti-fa kontekstu, mnogo bolji izbor je "Bella ciao". "Bandiera rossa" je čista ideologija.
KUD "Idijoti" su, još za SFRJ, negde na jugu krenuli sa "Bandierom" pa izbila tuča


Da, italijanski partizani bili su na severu (posle '43.). Pevali su i Kaćušu, sa drugačijim tekstom, na italijanskom.


zilikaka zilikaka 21:35 09.12.2016

Re: ₩

Ne znam za partizane al sam lično doživela da Italijani, pevači, u toku druženja i zajedničkog pevanja, kada su bile iscrpljene sve svari koje možemo zajednički, a neko od nas balavaca se setio da mi znamo još nešto njihovo, pa to potegao, napuštaju prostoriju.
Nije tu bilo nekih loših emocija, samo jasno stavljanje do znanja da to nije deo njih i ne žele da učestvuju.
No, sve je to bilo u nekim godinama jasne blokovske podele kada smo i mi mogli biti doživljeni kao predstavnici komunističke ideologije.
alselone alselone 21:37 09.12.2016

Re: ₩

Ja sam sa Kinezima pevao Bella Ciao.
mirelarado mirelarado 21:47 09.12.2016

Re: ₩

zilikaka
Ne znam za partizane al sam lično doživela da Italijani, pevači, u toku druženja i zajedničkog pevanja, kada su bile iscrpljene sve svari koje možemo zajednički, a neko od nas balavaca se setio da mi znamo još nešto njihovo, pa to potegao, napuštaju prostoriju.
Nije tu bilo nekih loših emocija, samo jasno stavljanje do znanja da to nije deo njih i ne žele da učestvuju.
No, sve je to bilo u nekim godinama jasne blokovske podele kada smo i mi mogli biti doživljeni kao predstavnici komunističke ideologije.


Jednom je neki Italijan, koji često boravi kod nas, zavapio da zamolim restoranske muzičare da ne sviraju "Marinu". Ne može da smisli tu pesmu, a naši, čim čuju da je u kafani neki Italijan, udare po "Marini".

zilikaka zilikaka 21:52 09.12.2016

Re: ₩

a naši, čim čuju da je u kafani neki Italijan, udare po "Marini".

Nešto mi se javlja da se slično desilo u konkretnom slučaju.
Objektivno, koliko nemačkih pesama zna prosečna banda kafanskih muzičara?
Opet, poso im da zarade taj dinar na osnovu raspoloživog repertoara.
Ovo je gotovo sigurno bio prvi izbor.
predatortz predatortz 21:53 09.12.2016

Re: ₩



Jednom je neki Italijan, koji često boravi kod nas, zavapio da zamolim restoranske muzičare da ne sviraju "Marinu". Ne može da smisli tu pesmu, a naši, čim čuju da je u kafani neki Italijan, udare po "Marini".


To kao kad meni, kad čuju odakle sam, kažu onu tupavu:

Cela Tuzla jednu kozu muzla!

Sa sve glupavim osmehom superiornosti, za koju su priprista bića ubeđena da poseduju nad drugim ljudima.

Ja se osmehnem, a često mi dođe u facu konja da zavalim.

freehand freehand 21:54 09.12.2016

Re: ₩

Ne može da smisli tu pesmu, a naši, čim čuju da je u kafani neki Italijan, udare po "Marini".

Možda se uplašio da će morati da peva?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana