Istorija| Muzika

Lili Marlen

Milutin Milošević RSS / 09.12.2016. u 01:00

CzMHNRmWQAAuSbX.jpg

 

Nije da se qrčim, ali zaista je bilo ovako:

Novembra 1992. godine učestvovao sam na prvoj evropskoj skaustkoj radionici. Bila je to u stvari prva radionica kojom je Evropski skautski region razrađivao novu strateiju Odrasli u izviđaštvu. Zanimljivo je da sam 13 godina kasnije počeo da radim kao direktor u tom regionu upravo za ovu oblast.

Radionica je održana u skautskom zamku Žamvil, nekih 50-tak kilometara zapadno od Pariza. Po otvaranju, okupili smo se u kamin sali kako bi se upoznali i družili. U neko doba jedan od nas uze gitaru i poče da svira. Ubrzo, zamoli za pažnju, pa najavi narednu pesmu:

"Zamislite zimu 1942. godine, rat u Evropi, a negde na Balkanu vojnici pevaju ovu divnu pesmu".

I poče da svira "Lili Marlen".

Meni vilica pade na pod od iznenađenja. Vidim, ljudi slušaju, on peva, niko ništa. Prepoznam oko sebe Italijane, priđem im i zamolim za podršku. Prihvate.

Završi Nemac pesmu, dobi mali aplauz. E, sada ja zamolih za pažnju pa rekoh:

"Zamislite tu istu zimu 1942. godine u Balkanskim planinama i partizanske borce koji u pauzama borbe protiv okupatora pevaju ovu divnu pesmu".

I tu, uz podršku Italijana, zapevam "Avanti popolo".

Mrš!



Komentari (273)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 21:56 09.12.2016

Re: ₩

To kao kad meni, kad čuju odakle sam, kažu onu tupavu:

Cela Tuzla jednu kozu muzla!

Sa sve glupavim osmehom superiornosti, za koju su priprista bića ubeđena da poseduju nad drugim ljudima.

Ja se osmehnem, a često mi dođe u facu konja da zavalim.


Kod mene pa obavezno sleduje "Četir konja debela", e, al onda ih naučim da pre počinjanja obavezno ide prozivka (pomenute četvorice).
Goran Vučković Goran Vučković 00:33 10.12.2016

Re: ₩

zavapio da zamolim restoranske muzičare da ne sviraju "Marinu".

Ne voli čovek belgijsku muziku
deset_slukom deset_slukom 00:46 10.12.2016

Re: ₩

Goran Vučković

Ne voli čovek belgijsku muziku


Ima ovde još obožavalaca. Zanimljivi su naslovi pesama:

"Marina", "Gizella", "Manuela", "Irena", "Carolina", "Yolanda".

I jedan malo kompleksniji: "Oh, Oh, Rosi".


Goran Vučković Goran Vučković 01:43 10.12.2016

Re: ₩

Danka, Branka, Ljiljana... to neki belgijski Toma Zdravković...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:59 10.12.2016

Re: ₩

alselone
Ja sam sa Kinezima pevao Bella Ciao.

Alse, brate, koji si Valter!

not2old2rock not2old2rock 21:23 10.12.2016

Re: ₩

zilikaka

Objektivno, koliko nemačkih pesama zna prosečna banda kafanskih muzičara?
Opet, poso im da zarade taj dinar na osnovu raspoloživog repertoara.


"Негде педесетих година, дођу неки музиканти који су свирали по вашарима, кафанама, железничким станицама, на улицама пред државне празнике, итд. у Општински комитет да траже државни посао. Секретарица им каже да уђе један, а остали да сачекају напољу. Предводник уђе и у име свих каже секретару Комитета зашто су дошли. Председник каже не може, свирали сте Лили Марлен Немцима за време рата. Покуњен, изасланик се врати свом друштву, и каже како је прошао. На то сви гракну, зашто ниси рекао да то није истина, да је то лаж, то нам смештају политички противници, како га ниси убедио да су то клевете, и све у том стилу. Овај их погледа, и каже им, ајде не сер... знате и сами да је то истина, њему смо свирали."
sasa_simic sasa_simic 11:23 13.12.2016

Re: ₩

I meni se to redovno događalo, a pošto sam starija generacija obično je sledilo "imao sam jednog druga u vojsci,(ime) iz Tuzle, možda ga znaš..."
predatortz predatortz 12:37 13.12.2016

Re: ₩

sasa_simic
I meni se to redovno događalo, a pošto sam starija generacija obično je sledilo "imao sam jednog druga u vojsci,(ime) iz Tuzle, možda ga znaš..."


Da, to je bio nastavak priče. Sudbina nas Tuzlaka!
freehand freehand 10:01 09.12.2016

Simbolika

... vrlo često nikakve veze nema ni sa sadržajem ni sa namerama kreatora. Otme se, izmigolji i napravi sopstveni život i sopstvenu realnost.
Ali, priča sa Lili Marlen "...zapravo počinje mnogo ranije, za vreme Prvog svetskog rata kada je hamburški učitelj Hans Lajp napisao tekst za pesmu „Lili Marlen“. 1937. godine ona biva objavljena pod imenom „Pesma mladog vojnika na straži“, a dve godine kasnije je snima pevačica Lale Andersen. I tu se priča završava. Pesma nije postala popularna, i jako malo ju je ljudi čulo. A kako i bi: izdata je u svega 700 primeraka."
Ono što se sa pesmom kasnije desilo posebna je priča. Postala je Vermahtova frontovska himna. Sećanje na dom za nemačkog vojnika, daleko od "Horsta Vesela" koliko to samo može biti.
Ali rekao bih da to nije pesma koju bi Nemac sa zrnom pameti naručio u beogradskoj kafani. Narod u porušenom i okupiranom Beogradu nije znao nemački, a ta pesma emitovana svake večeri sa "Vojničkog Radio Beograda" i pevana od strane okupatorskog vojnika sigurno nije mogla biti tumačena kao žal za domom niti izazivati saosećanje prema mladićima koji su naterani da masovno streljaju civile po srbijanskim selima i gradovima, Banjici i Sajmištu.
Nisam bio prisutan, ne mogu da sudim o nameri, i verujem da je lako moguće da je u pitanju motiv koji Vučko navodi. U tom slučaju ni prvi ni redak slučaj da Nemci pokažu katastrofalan osećaj za filing.
LP Lale Anderson sa "Lili Marlen" imao sam još krajem sedamdesetih, donet iz Hanovera.
cassiopeia cassiopeia 10:50 09.12.2016

Re: Simbolika

Nisam bio prisutan, ne mogu da sudim o nameri, i verujem da je lako moguće da je u pitanju motiv koji Vučko navodi. U tom slučaju ni prvi ni redak slučaj da Nemci pokažu katastrofalan osećaj za filing.


Kaže mi kolega jutros da je sinoć video na twitteru objavu jednog od gostiju iz Nemačke gde piše da su bili neprijatno iznenađeni da se ta pesma svira u Beogradu. Nemam twitter da bi proverila je li bilo tako nešto. Zna neko?
cassiopeia cassiopeia 10:57 09.12.2016

Re: Simbolika

i pevana od strane okupatorskog vojnika sigurno nije mogla biti tumačena kao žal za domom niti izazivati saosećanje prema mladićima koji su naterani da masovno streljaju civile po srbijanskim selima i gradovima, Banjici i Sajmištu.


Meni je prva asocijacija okupacija Beograda, Banjica i Sajmište. I bila sam nemalo iznenađena činjenicom da neko svira tu pesmu gostima iz Nemačke.
nikvet pn nikvet pn 11:27 09.12.2016

Re: Simbolika

freehand
to nije pesma koju bi Nemac sa zrnom pameti naručio u beogradskoj kafani.


Тако је.

Пијани Немци сеире, музика и газда поломише се да им угоде и најзад песма... Већ виђено пре много година.

Као кад су њихови дедови одвели мог деду и још петорицу његове браће у логор да се никад не врате. Отправили товар на воз па засели мало да предахну. Уз песму.

Да сам био присутан како би ми њихова веселица легла? Па... никако. Мојој породици су њихови дедови направили нешто мало непријатно и сад унуци дошли да се курче? Не бих им оћутао засигурно. Гледају ме ти моји дедови однекуд одозго.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:41 09.12.2016

Re: Simbolika

Пијани Немци сеире, музика и газда поломише се да им угоде и најзад песма

da, slika i prilika četresprve. ugodili su im naši na svim planovima.
urbana_gerila urbana_gerila 00:13 10.12.2016

Re: Simbolika

freehand
LP Lale Anderson sa "Lili Marlen" imao sam još krajem sedamdesetih, donet iz Hanovera.



ono, moglo je i gore, da, recimo, doneseš emerson, lake & palmer, deep & purple ili nekog sličnog davitelja & gnjavitelja, ali, brate, želim da verujem da iza donošenja lale & anderson u vreme kada su originali imali poseban diskofilski status - stoji, bar, neka inozemna romansa...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:56 10.12.2016

Re: Simbolika

BebaOdLonchara

da, slika i prilika četresprve. ugodili su im naši na svim planovima.


pa, što ne skočite, nije valjda spalo slovo na neto-menjažu?

edit: k - kenjažu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:55 10.12.2016

Re: Simbolika

pa, što ne skočite, nije valjda spalo slovo na neto-menjažu?

za tako nešto treba organizacija, niko u srbiji (ili bilo gde) nije skočio spontano. ne postoje spontani protesti. sve se organizuje iz nekog interesa. kada se pojedinac pobuni, obično najebe, kao kuvar. srbija je trulo društvo. trulo. raspada se i nestaje.
krkar krkar 11:05 09.12.2016

Samoupravljanje, opet


Kuvari odlučuju o muzičkom repertoaru. Ili o političkoj podobnosti?
zilikaka zilikaka 11:16 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

U pravu si, al u svetlu aktuelnih dogadjaja, pala mi na pamet paralela.
Zamisli da se u centru Zagreba našim gostima svira...pa eto nek he samo "Tamo daleko", što nije bila vojnička pesma devedesetih. Da kuver izadje i prekine zabavu, i da se digne frka.
Da li bi tamo izjava o samoupravljanju bila prihvatljiva?
niccolo niccolo 13:07 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

Da li bi tamo izjava o samoupravljanju bila prihvatljiva?

Sasvim. Osim ukoliko je time prekršen neki zakon (u ovoj našoj kafani u kojoj su svirali), sve ostalo spada u domen poslovanja privatnih lica. Pošto je u pitanju njihova zarada, nek rade kako misle da je najbolje. Kao što i neko gore može slobodno zbog toga da predlaže da se kafana bojkotuje. Slobodno i demokratsko društvo deco, kazne se dešavaju na tržištu, a ne od strane nekog organa koji će da propisuje šta ima da se svira a šta ne. Kad bude video da mu zbog toga gosti više ne dolaze, gazda će da promeni repertoar.
zilikaka zilikaka 13:24 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

Sasvim. Osim ukoliko je time prekršen neki zakon (u ovoj našoj kafani u kojoj su svirali), sve ostalo spada u domen poslovanja privatnih lica.


Fiškal, nemoj se praviš blesav! Nismo na sudu nego u kafani.

Hoćeš da kažeš da bi se u paralelnoj priči ocena da se radi o samoupravljanju smela javno izneti?

niccolo niccolo 13:28 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

Fiškal, nemoj se praviš blesav! Nismo na sudu nego u kafani.

Ja ne znam gde si ti, ali ja sam trenutno "na radnom mestu"

Hoćeš da kažeš da bi se u paralelnoj priči ocena da se radi o samoupravljanju smela javno izneti?

Neću. Ja sam govorio o prihvatljivosti izjave, a ne o mestu izricanja.
zilikaka zilikaka 13:34 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

Ja ne znam gde si ti, ali ja sam trenutno "na radnom mestu"

Ma i ja, nago poslednjih dana nešto vazda prčkaju po kompovima, svako malo ti zakuca, il te izloguje pa neće nazad...te tako objektivno sprečena smatram da se mogu počastiti blogolaprdanjem.
gedza.73 gedza.73 13:50 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

zilikaka
Zamisli da se u centru Zagreba našim gostima svira...

Ili im se u Djed Mrazićeve paketiće uturi srpska čokolada.

Ka-ka-katostrofa.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:11 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

niccolo
Slobodno i demokratsko društvo deco, kazne se dešavaju na tržištu, a ne od strane nekog organa koji će da propisuje šta ima da se svira a šta ne. Kad bude video da mu zbog toga gosti više ne dolaze, gazda će da promeni repertoar.

Kako ni jedan državni organ, na sreću, nije reagovao, reagovali su neki mediji i zabrinuta javnost u vidu nekih ovde prisutnih.
Koliko poznajem skadarlijske kafane, a poznajem, nikog tamo nije briga šta je na repertoaru, ni gazde, ni izvođače, a ni prisutne goste. Ako imaš para naruči i pevaj, ukoliko orkestar bar elementarno poznaje melodiju.
Skadarlija je svet, a za ostatak Beograda više nisam siguran.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:27 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

zilikaka
Zamisli da se u centru Zagreba ...

Molim i tebe i ostale da nas sa Hrvatima više ne upoređuješ. Mi smo njih, bar što se tiče glavne stvari, definitivno potukli. Naime, naš je veći.

"Pri vrhu su i Srbi sa prosečnom dužinom od 14,87 cm, a odmah iza su i Hrvati sa prosečnom dužinom 14,77 cm. Najkraći polni organ imaju Italijani (12,5 cm) i Grci (12,18 cm).

zilikaka zilikaka 14:36 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

Molim i tebe i ostale da nas sa Hrvatima više ne upoređuješ. Mi smo njih, bar što se tiče glavne stvari, definitivno potukli. Naime, naš je veći.

...a gle Bocanci...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:52 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

To su oni oko Banjaluke, Bijeljine i Srpskog Sarajeva.
angie01 angie01 15:18 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

pa eto nek he samo "Tamo daleko",


meni su dobre obe pesme, ( tesko me zabole za zloupotrebe, potrbne implikacije,...),...doduse uz tamo daleko, umem i da cmizdrim.
blogovatelj blogovatelj 17:19 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

Kuvari odlučuju o muzičkom repertoaru. Ili o političkoj podobnosti?


Ko treba da odlucuje? Novinari?
blogovatelj blogovatelj 17:20 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

Da li bi tamo izjava o samoupravljanju bila prihvatljiva?


Ne mogu da docekam njegov odgovor. Izvrsno pitanje.
predatortz predatortz 18:51 09.12.2016

Re: Samoupravljanje, opet

Vojislav Stojković
To su oni oko Banjaluke, Bijeljine i Srpskog Sarajeva.


Konačno jedna objektivna analiza!
krkar krkar 11:11 09.12.2016

Dokaz da se radi o dušmanskoj raboti



Akşam olur mektuplar hasretlik söyler
Zagrep radyosunda Lili Marlen türküsü.
Siperden sipere ateş tokuşturanlar
Karanlıkta dem tutan ishak kuşu.

Biz insanlar/dünyalılar yemin ettik imanımız var
Hürriyet için, hürriyet aşkına
Savulacak dönem
Savulacak düşman
Dehrin cefasını çektik
Sefasını süreceğiz.

Akşam olur mektuplar hasretlik söyler
Zagrep radyosunda Lilimarlen türküsü
Dost ağlar karanfilim, dost ağlar karanfilim
Marş söylemeden ölmek bize yakışmaz.

Евенинг писма би рекла хасретлик
Лили Марлен песме у Загребу радио.
ватра звекетати те ровове из ровова
Дарк'м држи ћук.

Ми, народ / земљани, заклели смо да имамо веру
ради слободу, слободу је
Чувајте тај период
Пазите да непријатељи
Смо узели Дехра патњу
Ми ћемо узети и беда.

Евенинг писма би рекла хасретлик
Лилимарл песме у Загребу радио
Фриендли мреже каранфил, каранфил пријатељски мреже
Химна умру без говори нам недостојан.
krkar krkar 11:14 09.12.2016

Re: Dokaz da se radi o dušmanskoj raboti

In the evening the letters are long-awaited
Lili Marlen turkey on the Zagreb radio.
Firefighter
An ishak bird in the dark.

We humans / worlds have sworn we are unbelievers
For freedom, for freedom
Period to be saved
Enemy to save
Pulling the Death
We will proceed to the café.

In the evening the letters are long-awaited
On the radio of Zagreb
Friendly networks carnation, friendly networks carnation
It would not suit us to die without a starter.In the evening the letters are long-awaited
Lili Marlen turkey on the Zagreb radio.
Firefighter
An ishak bird in the dark.

We humans / worlds have sworn we are unbelievers
For freedom, for freedom
Period to be saved
Enemy to save
Pulling the Death
We will proceed to the café.

In the evening the letters are long-awaited
On the radio of Zagreb
Friendly networks carnation, friendly networks carnation
It would not suit us to die without a starter.
krkar krkar 11:23 09.12.2016

Serete ga, baš

freehand freehand 11:27 09.12.2016

Re: Serete ga, baš

krkar

Dabre!
Ajde, Tomo, Krkara baš uhvatila emocija!



tasadebeli tasadebeli 14:35 09.12.2016

А џезијана?

А причао ми матори да су Швабе за време окупације баш волеле да слушају џез у Лотус бару у Мажестику.










Матори за време окупације радио у продавници музичких инструмената код маторог Фрајта (Божидаркиног оца), па се свако вече после закључавања радње ту затварао са два другара да неуморно вежбају све се надајући тезги у Мажестику.




А после '45. стигли ови







и ови







Јбг, није могао матори да се одлучи ко је ту бољи.

Кидали и једни и други и трећи!
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:12 09.12.2016

Re: А џезијана?

Ne znam zašto, ali čitava ova situacija me podsetila na poslednje scene iz filma Paths of Glory. Možda zato što Kirk Daglas danas puni sto godina:


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:33 09.12.2016

Re: А џезијана?

А причао ми матори да су Швабе за време окупације баш волеле да слушају џез у Лотус бару у Мажестику.


Ko da su iz Radovana, visoki, a niski, sede ujedno i u Lotos baru (nema "Lotus bara" ) i u hotel Mažestiku koji je nekoliko stotina metara dalje ☻

I ne, nije Lotos bar iz Zmaj Jovine neka posleratna novotarija, tamo je od '33. a tamo se itekako i posle rata svirao džez (pre nego je krenuo striptiz sa novim, liberalnim, ekonomskim poretkom ;> )
rade.radumilo rade.radumilo 17:31 09.12.2016

Re: А џезијана?

Dont Fear The Reaper
А причао ми матори да су Швабе за време окупације баш волеле да слушају џез у Лотус бару у Мажестику.


Ko da su iz Radovana, visoki, a niski, sede ujedno i u Lotos baru (nema "Lotus bara" ) i u hotel Mažestiku koji je nekoliko stotina metara dalje ☻

I ne, nije Lotos bar iz Zmaj Jovine neka posleratna novotarija, tamo je od '33. a tamo se itekako i posle rata svirao džez (pre nego je krenuo striptiz sa novim, liberalnim, ekonomskim poretkom ;> )


Džez je u Nemačkoj, za vreme Hitlera, bio zabranjen. Verujem da su slušali gde god su ugrabili priliku.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:40 09.12.2016

Re: А џезијана?

Verujem da su slušali gde god su ugrabili priliku.


Pa nisam siguran. Decenijsko ispiranje mozga, ugrađivanje rasizma spram crnaca, obaška antisemitizam, džez teško da je bio omiljena zabava povećeg broja Nemaca tog uzrasta (koji ide u vojsku), a pogotovo ne da jure da ga slušaju (kad ni ne znaju šta je, totalni tabularazisti - baš kao Trampvi glasači za skoro sve što je normalno).

Elem, kraj Swing Kidsa: odličan glumac (Eh, doktor Vilson ☺) dobar film, odlična muzika i najzad neko ko bi umeo da odigra In-A-Gadda-Davidu ☻

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:46 09.12.2016

Re: А џезијана?

baš kao Trampvi glasači za skoro sve što je normalno


Od 2009 do danas DOW porastao za preko 11 hiljada poena, pa ipak ogromna većina Trumpovih glasača je totalno ubeđena da je za perioda Obame stock market pao.

To prema najnovijem post izbornom public istraživanju od strane uvek odličnog PPPa. Ima pored toga još niz slićnih "ubeđenja" od strane Trampaša koji pokazuju da oni zaista žive u alternativnom univerzumu spram ostatka Amerike.

tasadebeli tasadebeli 21:28 09.12.2016

Re: А џезијана?

Dont Fear The Reaper
А причао ми матори да су Швабе за време окупације баш волеле да слушају џез у Лотус бару у Мажестику.


Ko da su iz Radovana, visoki, a niski, sede ujedno i u Lotos baru (nema "Lotus bara" ) i u hotel Mažestiku koji je nekoliko stotina metara dalje ☻

I ne, nije Lotos bar iz Zmaj Jovine neka posleratna novotarija, tamo je od '33. a tamo se itekako i posle rata svirao džez (pre nego je krenuo striptiz sa novim, liberalnim, ekonomskim poretkom ;> )



Да контроверзно... Са све грешкама. Тако то обично и буде са усменим предањима. Мораћу да запишем негде ту причу са све овим исправкама на којима ти захваљујем.

А као што видиш, свирао се тамо џез и за време окупације.

Кажу да је један наш познати послератни џез музичар тамо тезгарио свирајући Швабама...


rade.radumilo

Džez je u Nemačkoj, za vreme Hitlera, bio zabranjen. Verujem da su slušali gde god su ugrabili priliku.




Јес постојала званична партијска забрана, али... (ЛИНК)


Ко је хтео да џезира, џезирао је... Увек се нађе простор.



rade.radumilo rade.radumilo 17:19 10.12.2016

Re: А џезијана?

Ко је хтео да џезира, џезирао је... Увек се нађе простор.


Na Junkers Ju-88 (verzije C, R i G) noćnom lovcu su postojala dva topa 20mm postavljena vertikalno. Tehnika je bila da se pilot "podvuče" ispod savezničkog bombardera i otvori vatru. Ovo se zvalo "Schräge Musik" (Jazz music).
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:32 11.12.2016

Re: А џезијана?

Матори за време окупације радио у продавници музичких инструмената код маторог Фрајта (Божидаркиног оца),

Провери са оцем да ли ради о истом Фрајту јер нема индикације да су Божидаркини родитељи живели у Београду.

Са српске Википедије:

Рођена је као Божидарка Грубљешић 1940. године у селу Велика Жуљевица под Козаром. Године 1942. за вријеме Козарачке офанзиве усташе су стрељале њену мајку Виду, а једногодишњу Божидарку заједно са хиљадама козарачке деце депортовали, прво у логор за децу у Сиску, а затим у прихватилиште Црвеног крста у Загребу. Ту су је усвојили Катарина и Стјепан Фрајт, супружници без деце, који су је одгајили као своју ћерку и дали јој своје презиме. Тек је 1976. године сазнала своје право порекло, када ју је пронашла њена тетка Дара Грубљешић, првоборац са Козаре и испричала јој истину о њеном пореклу.
arcins arcins 18:20 09.12.2016

One hundred and raising

Krik Naglas

Happy B-day



Off top.
deset_slukom deset_slukom 18:29 09.12.2016

Mitingaš

Pamtim i vremena koja su mnogo bliže oslobodilačkom ratu. Osim što se pesma nije nigde javno izvodila, znalo se za nju iz filmova a znala se i verzija Marlene Ditrih. Ipak, ne sećam se nekih naročitih emocija koje bi ona izazivala, osim ravnodušnosti.

Rekao bih da fama oko nje upravo postaje veća i da je tek rezultat otpora "prema svemu nemačkom".

Ne mogu da tvrdim, ali se ne bih iznenadio da je prosečni Beograđanin, za vreme rata, ovu gotovo antiratnu pesmu doživljavao sa simpatijama. Ne treba zaboraviti da je tada nemačka populacija u zemlji bila prilično brojna i da je postojalo neko razumevanje njihove kulture, mada su, pojavom nacizma, međusobne simpatije, ako ih je ikada bilo, svakako splasnule.

Takođe se može razumeti i stav oslobodilaca iz bosanskih planina, ali, otkuda je sada bitno kakve emocije izaziva pesma kod njih? Zar oni nisu "novi okupatori", mnogo gori zločinci nego sami Nemci?

Kuvaru, naravno, šut karta. Naći će posao kod nekoga kome ne treba kuvar, nego mitingaš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:51 09.12.2016

Re: Mitingaš

Ne mogu da tvrdim, ali se ne bih iznenadio da je prosečni Beograđanin, za vreme rata, ovu gotovo antiratnu pesmu doživljavao sa simpatijama.


Ma da tvrdiš možeš šta hoćeš, ali da makar razmisliš o par nespornih činjenica. to izgleda ne možeš

Pokušaj, ipak.

Beograd pod okupacijom, Nemci uveli policijski čas i uvreme emitovana te pesme niko ne može iz kuća, njihovi oficiri se zabavljaju po hotelima, svojim vojscima sa svog radija puštaju pesmu da ih razveseli, a Beograđani ne smeju nos da iz kuće da pomole.
Eto, to su ti samo neke nesporne činjenice koje odslikavaju to vreme.
Pa ako na osnovi njih zaključuješ da je Beograđanima bilo šta nemačko moglo biti simpatično, alal ti razum.

Takođe se može razumeti i stav oslobodilaca iz bosanskih planina, ali, otkuda je sada bitno kakve emocije izaziva pesma kod njih? Zar oni nisu "novi okupatori", mnogo gori zločinci nego sami Nemci?


A za ovo, nadam se da nisam dobro razumeo, jer ako znači ono što je meni palo na pamet, ti stvarno nisi normalan.
deset_slukom deset_slukom 19:15 09.12.2016

Re: Mitingaš

hoochie coochie man

Eto, to su ti samo neke nesporne činjenice koje odslikavaju to vreme.
Pa ako na osnovi njih zaključuješ da je Beograđanima bilo šta nemačko moglo biti simpatično, alal ti razum.


Mislim da nisi merodavan da odslikavaš duševno stanje tadašnjih Beograđana. Kako god da su se osećali, meni nije daleko od razuma da je lepa pesma, makar i nemačka, mogla da izazove simpatije kod njih. Tvoj razum to ne prihvata, ali hajd' - nije svako muzikalan.


hoochie coochie man

A za ovo, nadam se da nisam dobro razumeo, jer ako znači ono što je meni palo na pamet, ti stvarno nisi normalan.


E, ne znam šta je tebi palo na pamet, moraćeš da objasniš. Ne verujem da je meni palo na pamet nešto nenormalnije od svega što smo već čuli/videli.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:26 09.12.2016

Re: Mitingaš

Tvoj razum to ne prihvata, ali hajd' - nije svako muzikalan.


Da da, tu se samo o muzikalnosti radi.
Spremte se spremte četnici je lepa koračnica, verovatno ima muzikalnih Hrvata kojima se to dopada.

E, ne znam šta je tebi palo na pamet, moraćeš da objasniš

Važi, ovako


Takođe se može razumeti i stav oslobodilaca iz bosanskih planina,


Oslobodiloci iz bosanskih planina su, moguće, u tvojoj glavi presonifikovani Predatorom.
Ako je to tačno, onda ovo

Zar oni nisu "novi okupatori", mnogo gori zločinci nego sami Nemci?
Znači da su Srbi iz bivše BiH okupatori Srbije, i da su veći zločinci nego Nemci.

Opet kažem, nadam se da nisam dobro razumeo, a ako jesam, ti normalan nisi.
Pa hajd sad ti objasni.
predatortz predatortz 19:58 09.12.2016

Re: Mitingaš


Oslobodiloci iz bosanskih planina su, moguće, u tvojoj glavi presonifikovani Predatorom



Pazi, tebi nisam okupator. Mi smo svoji. Nekom potomku hortijevca, ili folksdojčera jesam. Sve zavisi iz čijih cipela me gledaš.
Zaista, ali zaista, ima ludog sveta na ovom mestu! Čuj Srbin okupator u Srbiji! Pa još Srbin koji je državljanstvo Srbije dobio u redovnoj proceduri.

Mani se rasprave, vidiš da lik nije kako treba.
deset_slukom deset_slukom 19:59 09.12.2016

Re: Mitingaš

hoochie coochie man

Da da, tu se samo o muzikalnosti radi.
Spremte se spremte četnici je lepa koračnica, verovatno ima muzikalnih Hrvata kojima se to dopada.


Kako da ti kažem - reč "četnik" kod mene izaziva blagu jezu, ali Sprem'te se sprem'te je lepa koračnica, baš kao što je i Horst Wessel lied lepa koračnica. E, sad - patologiju srpsko - hrvatskih odnosa nikada neću suštinski razumeti, pa ne bih zalazio u to područje. Čak ni Nemci nisu Hrvati, pa se ne može reći da su Lili Marlen i Sprem'te se... ista tema.

hoochie coochie man

Oslobodiloci iz bosanskih planina su, moguće, u tvojoj glavi presonifikovani Predatorom.
Ako je to tačno, onda ovo

Zar oni nisu "novi okupatori", mnogo gori zločinci nego sami Nemci?
Znači da su Srbi iz bivše BiH okupatori Srbije, i da su veći zločinci nego Nemci.


Sve si pogrešno razumeo. Uopšte nije reč o mojim stavovima prema oslobodiocima, nego o većinskom stavu u društvu, pa i na blogu. "Novi okupatori" su u navodnicima, ako nisi primetio, to znači da citiram tuđe mišljenje.

Ja imam pretežno pozitivan stav prema njihovoj ulozi. Samo mi je malo zasmetalo pozivanje na njih u ovoj temi. Fakat su sa sobom doneli ideološku i svakojaku drugu rigidnost koja je mnoge koštala glave, pa je najmanje zlo što je stradala i jedna pesma.

deset_slukom deset_slukom 20:04 09.12.2016

Re: Mitingaš

predatortz

Oslobodiloci iz bosanskih planina su, moguće, u tvojoj glavi presonifikovani Predatorom



Pazi, tebi nisam okupator. Mi smo svoji. Nekom potomku hortijevca, ili folksdojčera jesam. Sve zavisi iz čijih cipela me gledaš.
Zaista, ali zaista, ima ludog sveta na ovom mestu! Čuj Srbin okupator u Srbiji! Pa još Srbin koji je državljanstvo Srbije dobio u redovnoj proceduri.

Mani se rasprave, vidiš da lik nije kako treba.


Budala.

Komentarišeš čoveka koji je pogrešno razumeo drugog čoveka i optužuješ ga da "lik nije kako treba".

Je l' si ti oprostio svima koje si tukao?
predatortz predatortz 20:10 09.12.2016

Re: Mitingaš

deset_slukom
predatortz

Oslobodiloci iz bosanskih planina su, moguće, u tvojoj glavi presonifikovani Predatorom



Pazi, tebi nisam okupator. Mi smo svoji. Nekom potomku hortijevca, ili folksdojčera jesam. Sve zavisi iz čijih cipela me gledaš.
Zaista, ali zaista, ima ludog sveta na ovom mestu! Čuj Srbin okupator u Srbiji! Pa još Srbin koji je državljanstvo Srbije dobio u redovnoj proceduri.

Mani se rasprave, vidiš da lik nije kako treba.


Budala.

Komentarišeš čoveka koji je pogrešno razumeo drugog čoveka i optužuješ ga da "lik nije kako treba".

Je l' si ti oprostio svima koje si tukao?


Ti si možda i želeo da kažeš nešto što ima neki smisao. No, napisao si kako si napisao. Glupo i nejasno.

Uzgred, nikog nikad nisam tukao. Za to postoje batinaši. Ja sam bio nekoliko stepenica iznad njih.
deset_slukom deset_slukom 20:14 09.12.2016

Re: Mitingaš

predatortz

Ti si možda i želeo da kažeš nešto što ima neki smisao. No, napisao si kako si napisao. Glupo i nejasno.


Volim da budem koncizan. Ko razume upotrebu navodnika, ne treba mu objašnjavati. Ali, ako već ne razumeš, onda pitaš.
predatortz predatortz 20:18 09.12.2016

Re: Mitingaš

deset_slukom
predatortz

Ti si možda i želeo da kažeš nešto što ima neki smisao. No, napisao si kako si napisao. Glupo i nejasno.


Volim da budem koncizan. Ko razume upotrebu navodnika, ne treba mu objašnjavati. Ali, ako već ne razumeš, onda pitaš.



Ali si 'mnogo gori zločinci' pisao bez navodnika. Tako da ostaje koliko hoćeš prostora da se smatra da si odvalio tešku glupost.

Dovoljno koncizno?
freehand freehand 20:21 09.12.2016

Re: Mitingaš

baš kao što je i Horst Wessel lied lepa koračnica.

Jeste. Slaže se uz braon i svastiku na rukavu.
Zar oni nisu "novi okupatori", mnogo gori zločinci nego sami Nemci?

Strašni, strašni su to zločinci. Zato što su živi, posle svega. Al jebiga, vreme je da se ljubitelji Horsta Vesela sa time pomire.
deset_slukom deset_slukom 20:24 09.12.2016

Re: Mitingaš

freehand
baš kao što je i Horst Wessel lied lepa koračnica.

Jeste. Slaže se uz braon i svastiku na rukavu.
Zar oni nisu "novi okupatori", mnogo gori zločinci nego sami Nemci?

Strašni, strašni su to zločinci. Zato što su živi, posle svega. Al jebiga, vreme je da se ljubitelji Horsta Vesela sa time pomire.


Evo i dežurne budale.
Jukie Jukie 20:34 09.12.2016

Re: Mitingaš

hoochie coochie man
Ne mogu da tvrdim, ali se ne bih iznenadio da je prosečni Beograđanin, za vreme rata, ovu gotovo antiratnu pesmu doživljavao sa simpatijama.


Ma da tvrdiš možeš šta hoćeš, ali da makar razmisliš o par nespornih činjenica. to izgleda ne možeš

Pokušaj, ipak.

Beograd pod okupacijom, Nemci uveli policijski čas i uvreme emitovana te pesme niko ne može iz kuća, njihovi oficiri se zabavljaju po hotelima, svojim vojscima sa svog radija puštaju pesmu da ih razveseli, a Beograđani ne smeju nos da iz kuće da pomole.
Eto, to su ti samo neke nesporne činjenice koje odslikavaju to vreme.
Pa ako na osnovi njih zaključuješ da je Beograđanima bilo šta nemačko moglo biti simpatično, alal ti razum.



Ono što mi sad na kraju dana i dalje nije jasno je šta nas danas briga od čega su strepeli neki ljudi pre 70+ godina. Njima je smetala ova pesma, Ok, ali ne znam zašto bi danas otprilike 90 odsto ljudi na društvenim mrežama rekli da i njima ta pesma danas smeta
freehand freehand 20:37 09.12.2016

Re: Mitingaš

deset_slukom
freehand
baš kao što je i Horst Wessel lied lepa koračnica.

Jeste. Slaže se uz braon i svastiku na rukavu.
Zar oni nisu "novi okupatori", mnogo gori zločinci nego sami Nemci?

Strašni, strašni su to zločinci. Zato što su živi, posle svega. Al jebiga, vreme je da se ljubitelji Horsta Vesela sa time pomire.


Evo i dežurne budale.

Više mi prija da se smatram antifašistom koji reaguje na šovenske ispade, no nije neobično da mi se internet nacisti i tako obraćaju.
deset_slukom deset_slukom 20:41 09.12.2016

Re: Mitingaš

predatortz

Ali si 'mnogo gori zločinci' pisao bez navodnika. Tako da ostaje koliko hoćeš prostora da se smatra da si odvalio tešku glupost.

Dovoljno koncizno?


Pismenim ljudima je jasno šta tamo piše, nisu neophodni navodnici na celu rečenicu - nastavak samo opisuje ono što je, navodno, neko drugi rekao.

Kada bih malo prekopao po nekim starijim blogovima, gotovo sam siguran da moj citat odražava i tvoje mišljenje. Zar ti nisi antikomunista? A, kao, nisi prepoznao opšteprihvaćen stav o "šestoj ličkoj" i inim jedinicama?
deset_slukom deset_slukom 20:49 09.12.2016

Re: Mitingaš

freehand

Više mi prija da se smatram antifašistom koji reaguje na šovenske ispade, no nije neobično da mi se internet nacisti i tako obraćaju.


Mmmmda. Još čuvam najodvratniji naci-šovinistički ispad na koji sam ikada naleteo. Hoćeš da ga opet citiram ovde?

E, ako ti je fašista svako kome se sviđa jedna koračnica. Kreten.
predatortz predatortz 20:50 09.12.2016

Re: Mitingaš

deset_slukom
predatortz

Ali si 'mnogo gori zločinci' pisao bez navodnika. Tako da ostaje koliko hoćeš prostora da se smatra da si odvalio tešku glupost.

Dovoljno koncizno?


Pismenim ljudima je jasno šta tamo piše, nisu neophodni navodnici na celu rečenicu - nastavak samo opisuje ono što je, navodno, neko drugi rekao.

Kada bih malo prekopao po nekim starijim blogovima, gotovo sam siguran da moj citat odražava i tvoje mišljenje. Zar ti nisi antikomunista? A, kao, nisi
prepoznao opšteprihvaćen stav o "šestoj ličkoj" i inim jedinicama?


Ok, ako će ti smišljanje novog pravopisa pomoći da se izvučeš iz glupe situacije, nemam ništa protiv. Mene su učili da se pod navodnicima piše kompletan citat. Ne pola, a pola bez navodnika.

Što se drugog dela tiče, jesam antikomunista. To ne znači da sam budala koja smatra da su komunisti, koji su pobedili u građanskom ratu, okupirali Srbiju. Pa ni oni sa 'bosanskih planina' to nisu učinili. Ima tu jedan zajeb, svoju zemlju ne možeš okupirati. Tako mene neke budale u BiH smatraju agresorom. A agresorovih pet generacija rođeno u BiH!
alselone alselone 20:53 09.12.2016

Re: Mitingaš

Još čuvam najodvratniji naci-šovinistički ispad na koji sam ikada naleteo. Hoćeš da ga opet citiram ovde?


uuuuu, kakav arhivatorski challenge!

Potezi citate!
freehand freehand 21:03 09.12.2016

Re: Mitingaš

Mmmmda. Još čuvam najodvratniji naci-šovinistički ispad na koji sam ikada naleteo. Hoćeš da ga opet citiram ovde?

Gluposti. Mada bi se Averel radovao i pljeskao ručicama. Adekvatna publika.
E, ako ti je fašista svako kome se sviđa jedna koračnica. Kreten.

Horst Vesel? Ne, mada je uvek simptomatično kad se nekom dopada himna SS, čak i kad nije jasno da li su u pitanju muzika ili tekst.
No o drugoj je stvari ovde reč. O hroničnom odnosu prema Srbima i dođošima.
deset_slukom deset_slukom 21:06 09.12.2016

Re: Mitingaš

predatortz
Mene su učili da se pod navodnicima piše kompletan citat.


Ono što sam stavio u navodnike je kompletan citat. Ostalo je opis, po sećanju. Razumeš?

predatortz

Što se drugog dela tiče, jesam antikomunista. To ne znači da sam budala koja smatra da su komunisti, koji su pobedili u građanskom ratu, okupirali Srbiju. Pa ni oni sa 'bosanskih planina' to nisu učinili. Ima tu jedan zajeb, svoju zemlju ne možeš okupirati. Tako mene neke budale u BiH smatraju agresorom. A agresorovih pet generacija rođeno u BiH!


Ovde si neiskren i skrećeš vodu na patriotsku vodenicu, iako dobro znaš o čemu je reč, i da vi, antikomunisti, u ovom slučaju, reč "okupacija" koristite u smislu ideološke okupacije.

Jasno je tebi od početka o čemu se radi, prepoznao si se, samo se praviš nevešt.
deset_slukom deset_slukom 21:10 09.12.2016

Re: Mitingaš

alselone

Potezi citate!


Ne znam ni sam, ako pretera bum potegel. Ono je čista patologija, valjda je bio pijan pa iskren.
alselone alselone 21:10 09.12.2016

Re: Mitingaš

Gluposti


Kako se povukao pred pretnjom arhive.

Ne radi to, mladji narastaji pacenika arhivatora gledaju u tebe ocima punim nade da ces odgovoriti adekvatno.
alselone alselone 21:12 09.12.2016

Re: Mitingaš

Ono je čista patologija, valjda je bio pijan pa iskren.


Ne mora da znaci, dovoljno je da imas srecu pa pogodis taj dan, bude to s vremena na vreme, ko halejeva kometa.

Ali svaka ti cast. Udari si na najjaceg i to njegovim oruzjem. Je l' to onaj fazon iz zatvora - kad udjes, odmah prebijes najveceg, da svima bude jasno.
zilikaka zilikaka 21:16 09.12.2016

Re: Mitingaš

Osim što se pesma nije nigde javno izvodila, znalo se za nju iz filmova a znala se i verzija Marlene Ditrih. Ipak, ne sećam se nekih naročitih emocija koje bi ona izazivala, osim ravnodušnosti.


Ja se pa sećam da moj pok. otac nije mogao da je čuje. Tokom rata je imao 11 do 14 godina. Znači, baš klinac, al se sećao te pesme sa radija i da je predstavljala simbol okupacione vojske.

Inače da, i komšija pored, i preko bašte, i još dosta njih su bili Nemci. Što se konkretno njih tiče, tokom okupacije je većina ipak to videla i pokazivala kao "došlo i naših 5 minuta", s tim što je bilo i nekoliko suprotnih primera, da je ljude sramota.

To onako kao prilog. Ne znači da je jedno svedočenje merodavno al kolko da se ubroji.

A što se same pesme tiče, meni lično nije nikakva.
Daleko od nečeg što bih slušala jer mi baš uhu prija.
deset_slukom deset_slukom 21:19 09.12.2016

Re: Mitingaš

freehand

Horst Vesel? Ne, mada je uvek simptomatično kad se nekom dopada himna SS, čak i kad nije jasno da li su u pitanju muzika ili tekst.
No o drugoj je stvari ovde reč. O hroničnom odnosu prema Srbima i dođošima.


Preslušao jedan CD Rolanda Kirka i misli da razume muziku.

Ne znam za tekst, znam samo oko čega je radnja.

Kada se to proširilo i na Srbe? Nisam primetio. Ti si iskompleksirana budala. Bolje da si završio školu nego da se ovde istresaš.
freehand freehand 21:26 09.12.2016

Re: Mitingaš

Preslušao jedan CD Rolanda Kirka i misli da razume muziku.

Ne znam za tekst, znam samo oko čega je radnja.

Kada se to proširilo i na Srbe? Nisam primetio. Ti si iskompleksirana budala. Bolje da si završio školu nego da se ovde istresaš.

Standardno klizanje u bljuzgu ad hominem diskursa, karakteristično za plitke umove i sitne duše.
No sa dosta si pažnje čašćen.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 09.12.2016

Re: Mitingaš

Sve si pogrešno razumeo. Uopšte nije reč o mojim stavovima prema oslobodiocima,


Dobro,vidim da ste se u međuvremenu kao razjasnili.
Nategnuto ti je ovo sa navodnicima, baš nategnuto, al hajd.



Ono što mi sad na kraju dana i dalje nije jasno je šta nas danas briga od čega su strepeli neki ljudi pre 70+ godina. Njima je smetala ova pesma, Ok, ali ne znam zašto bi danas otprilike 90 odsto ljudi na društvenim mrežama rekli da i njima ta pesma danas smeta


Zato što je simbol velikog zla, jednostavno.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:35 09.12.2016

Re: Mitingaš

predatortz
Tako mene neke budale u BiH smatraju agresorom. A agresorovih pet generacija rođeno u BiH!

meni prokleta potreba da sagledam drugu stranu ne da mira. I cenim da je njihova primedba u tome da je tih pet generacija prethodnika tačno rođena u BiH, a ne u republici Srpskoj.

Mada, svesno, i željeno ti isti nekako zanemaruju Jugoslaviju, a u tih pet generacija našla bi se poneka rođena i u Jugoslavijama, pa i pre po Austro Ugarskama, al nekako to iz prespektive tih tvojih kritičara uvek ispadne BiH i to baš ova i ovakva danas kakva je.

Zato zanemari ih, ne obaziri se...
deset_slukom deset_slukom 21:39 09.12.2016

Re: Mitingaš

freehand

Standardno klizanje u bljuzgu ad hominem diskursa, karakteristično za plitke umove i sitne duše.
No sa dosta si šažnje čašćen.


Kaže dubokoumni freehand koji je uleteo šamarajući i levo i desno, izdašno čašćavajući nacista/fašista epitetima. A reč je tek o jednoj pesmi.

Vidim da te je potreslo. Ako ti je tako lakše, i ja sam samo apsolvirao.
deset_slukom deset_slukom 21:48 09.12.2016

Re: Mitingaš

hoochie coochie man

Nategnuto ti je ovo sa navodnicima, baš nategnuto, al hajd.


Naravno da nije nategnuto, ali hajd. Ili misliš da sam rekao jedno, pa se predomislio?

hoochie coochie man

Zato što je simbol velikog zla, jednostavno.


Posle ovoga će sigurno biti simbol. Ljudima su uvek potrebni što pravi, što simbolički neprijatelji.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:52 10.12.2016

Re: Mitingaš

deset_slukom


Mmmmda. Još čuvam najodvratniji naci-šovinistički ispad na koji sam ikada naleteo. Hoćeš da ga opet citiram ovde?

E, ako ti je fašista svako kome se sviđa jedna koračnica. Kreten.


daj citate, da mastimo brke!

inače, ova šatro neoanarhistička levica je puna mržnje, baš kao virtuelni nacisti... mada, kada bi zapucalo, što kaže Preda, svima kokarde na glavu i ćeraj na front - bolji su borci, srčaniji od nacoša, mada su ovako lajaviji u mirnodopskim danima.
vcucko vcucko 10:12 10.12.2016

Re: Mitingaš

Srđan Fuchs
deset_slukom


Mmmmda. Još čuvam najodvratniji naci-šovinistički ispad na koji sam ikada naleteo. Hoćeš da ga opet citiram ovde?

E, ako ti je fašista svako kome se sviđa jedna koračnica. Kreten.


daj citate, da mastimo brke!

inače, ova šatro neoanarhistička levica je puna mržnje, baš kao virtuelni nacisti... mada, kada bi zapucalo, što kaže Preda, svima kokarde na glavu i ćeraj na front - bolji su borci, srčaniji od nacoša, mada su ovako lajavi u mirnodopskim danima.

Mržnja? Samo sa mnogo zle namere.
Analogija: Srbin u Vukovaru ili Srebrenici u kafani poruči "Tamo daleko". Apsolutno lirska pesma, bez trunke mržnje i kurčenja u sebi. Šta bi vi preosvešteni rekli za takvog Srbina? Krezubi srBski patriJota i šta već ide uz to.
E pa i Švabo koji u Beogradu poručuje "Lili Marlen" je od iste vrste kao taj imaginarni Srbin. Ista sorta ljudi. Ali, zaboga, on je Nemac, njegovo govno miriše.
Je li to tvoj siže?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:19 10.12.2016

Re: Mitingaš

vcucko

Mržnja? Samo sa mnogo zle namere.
Analogija: Srbin u Vukovaru ili Srebrenici u kafani poruči "Tamo daleko". Apsolutno lirska pesma, bez trunke mržnje i kurčenja u sebi. Šta bi vi preosvešteni rekli za takvog Srbina?



to bi bio moj siže, možda, kada bi Frihendov demon izašao iz njega trajno i nastanio se u meni. mojne se vređamo.

edit: zaboraviću ti ovu uvredu, niste vi, Riječani, takvi, očito da predugo visiš na netu, nego, otkud ovo, maznuli smo Hrvaćanima pjesmu?



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:22 10.12.2016

Re: Mitingaš

vcucko

Mržnja? Samo sa mnogo zle namere.
Analogija: Srbin u Vukovaru ili Srebrenici u kafani poruči "Tamo daleko". Apsolutno lirska pesma, bez trunke mržnje i kurčenja u sebi. Šta bi vi preosvešteni rekli za takvog Srbina? Krezubi srBski patriJota i šta već ide uz to.
E pa i Švabo koji u Beogradu poručuje "Lili Marlen" je od iste vrste kao taj imaginarni Srbin. Ista sorta ljudi. Ali, zaboga, on je Nemac, njegovo govno miriše.
Je li to tvoj siže?

jebote, idem da skočim sa petrovaradinskog mosta ako si ti, iz svega što sam ja rekao, ovo shvatio. to ti kažem, mržnja je zaslepljujuća, teška pojava.
freehand freehand 11:38 10.12.2016

Re: Mitingaš

deset_slukom
freehand

Standardno klizanje u bljuzgu ad hominem diskursa, karakteristično za plitke umove i sitne duše.
No sa dosta si šažnje čašćen.


Kaže dubokoumni freehand koji je uleteo šamarajući i levo i desno, izdašno čašćavajući nacista/fašista epitetima. A reč je tek o jednoj pesmi.

Vidim da te je potreslo. Ako ti je tako lakše, i ja sam samo apsolvirao.

Čitajući ponovo komentar na koji sam regovao uviđam da postoji mogućnost da san pogrešio u tumačenju i reagovao neadekvatno. Opet, obzirom da sam kažeš da si pogrešno protumačen i da je smisao napisanog drugačii od percipiranog uzeću to kao činjenicu a ne mogućnost.
Zato ti se izvinjavam na kvalifikacijama.

Inače, u svemu ovome nije reč tek o "jednoj pesmi". U pitanju je simbolika, ali to je u komentarima već rečeno a ja nove argumente nemam.
vcucko vcucko 11:52 10.12.2016

Re: Mitingaš

Srđan Fuchs

jebote, idem da skočim sa petrovaradinskog mosta ako si ti, iz svega što sam ja rekao, ovo shvatio. to ti kažem, mržnja je zaslepljujuća, teška pojava.

Iskreno ne toliko iz tvoje priče, ali si baš lepo legao na volej
Oće to, ponekad.

Čoveče, kakve veze ima čija je pesma "Tamo daleko" (ili "Marširala Kralja Petra garda/Jelačića garda - gledale ih beogradske dame/zagrebačke frajle", nebitno) sa bilo čim? Ne radi se o poreklu pesme, tekstu, njenoj percepciji kod britansikih vojnika, sve to je nebitno. O simbolima je reč. Tu, sto metara od kafane, ta pesma je, preko najjače aparature na svetu, puštana za pola tog sveta kao simbol nemačke vojne mašinerije. Nemac koji tu poruči tu pesmu je džukac. Ako će propadnemo bez njegovih pet ojra, odlično, i treba.
I opet: ne znamo ni ti ni ja da li je poručio. Ako su braća svirci sami, opet je džukac što ih nije prekinuo. A oni zaslužuju da ih se posedne za goli sto i malo propita, makar zbog idiotizma.

O konstantnom deljenju dijagnoza i etiketa "ti si zaslepljen mržnjom" ne bih ovom prilikom.
zilikaka zilikaka 12:04 10.12.2016

Re: Mitingaš

nego, otkud ovo, maznuli smo Hrvaćanima pjesmu?


Ovako na prvu, na osnovu preslušanog, to je garant u izvođenju neke druge treće generacije emigranata.
Čuješ po nakaradnom izgovoru.
Tako se nama u porodici nedavno (po)javio neki klinac, daleki rođak, inače čikaški Srbin.
To bre učaureno, utripovano...da ne veruješ.
Žive u svom ograničenom svetu i jedni druge pumpaju.

...evo, sad sam otvorila skroz. Ovo bre ustaški podmladak u Sidneju.
Prosto greota ne pročitati šta pišu. Sve manje više isto, al ne pominju poreklo iz Vinče.
I najvažnije im da nemaju veze sa Srbima.

Nego, za kraj, pošto jasno piše na koje teritorije pretenduju, vodi računa, begaćete vi svi u Banat...


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:27 10.12.2016

Re: Mitingaš

Ne brinite se, zaustavićemo ih Valter i ja - ionako ste vi ostali zaribani sa formom, svi kenjaju a samo Valter, ja, Kolo, Oksi... Možemo realno da se pocepamo s Hrvaćanima. Čak i Preda ne bi mogao da potrči jerbo ima gelere u sebi - jedino da ga Leda moja prekrpi u juniverzal soldzera.
vcucko

Iskreno ne toliko iz tvoje priče, ali si baš lepo legao na volej
Oće to, ponekad.

Čoveče, kakve veze ima čija je pesma "Tamo daleko" (ili "Marširala Kralja Petra garda/Jelačića garda - gledale ih beogradske dame/zagrebačke frajle", nebitno) sa bilo čim? Ne radi se o poreklu pesme, tekstu, njenoj percepciji kod britansikih vojnika, sve to je nebitno. O simbolima je reč. Tu, sto metara od kafane, ta pesma je, preko najjače aparature na svetu, puštana za pola tog sveta kao simbol nemačke vojne mašinerije. Nemac koji tu poruči tu pesmu je džukac. Ako će propadnemo bez njegovih pet ojra, odlično, i treba.
I opet: ne znamo ni ti ni ja da li je poručio. Ako su braća svirci sami, opet je džukac što ih nije prekinuo. A oni zaslužuju da ih se posedne za goli sto i malo propita, makar zbog idiotizma.

O konstantnom deljenju dijagnoza i etiketa "ti si zaslepljen mržnjom" ne bih ovom prilikom.


Pa, i ja sam isto to rekao, ali ti deliš voleje...Dijagnosticiraš me kao "preosvestenog", pride se ne kaže tako, onda ja delim etikete. Komunjarski fazoni, bato, ono - najgori drugosrbijanskotitoisticki zonifa.
zilikaka zilikaka 12:27 10.12.2016

Re: Mitingaš

JA samo da javim da još čitam objave i komentare sa onog mesta, kod mladih domoljuba iz Sidneja.

Ukinuli mi i Vidovitu Zorku, i Milana Tarota, i onda čovek mora da traži mesta gde može da se opusti i razonodi.

Hvala Srki.
freehand freehand 12:36 10.12.2016

Re: Mitingaš

zilikaka
JA samo da javim da još čitam objave i komentare sa onog mesta, kod mladih domoljuba iz Sidneja.

Ukinuli mi i Vidovitu Zorku, i Milana Tarota, i onda čovek mora da traži mesta gde može da se opusti i razonodi.

Hvala Srki.

Mladi antifa i antikomiji. Braća po ludilu.
cassiopeia cassiopeia 12:39 10.12.2016

Re: Mitingaš

Inače, u svemu ovome nije reč tek o "jednoj pesmi". U pitanju je simbolika, ali to je u komentarima već rečeno a ja nove argumente nemam.


I meni i dalje nije jasno kako to ne kapiraju ovi što su skočili kao opareni na nas koji govorimo da nam je ta pesma simbol okupacije.
nikvet pn nikvet pn 12:40 10.12.2016

Re: Mitingaš

vcucko
O simbolima je reč. Tu, sto metara od kafane, ta pesma je, preko najjače aparature na svetu, puštana za pola tog sveta kao simbol nemačke vojne mašinerije. Nemac koji tu poruči tu pesmu je džukac. Ako će propadnemo bez njegovih pet ojra, odlično, i treba.



urbana_gerila urbana_gerila 12:44 10.12.2016

Re: Mitingaš

zilikaka
begaćete vi svi u Banat...



ovo neka inženjerska definicija krajnjeg očaja?
zilikaka zilikaka 13:14 10.12.2016

Re: Mitingaš

ovo neka inženjerska definicija krajnjeg očaja?

Ti lepo da se prvo informišeš o problemu, pa onda donosiš zaključke!

Oni Sidnejanci nabrajaju šta je sve Hrvatska, te stavili i Srem i Bačku.

Pa nek vode računa ovi naši kako se vladaju i šta pričaju, možda im zatrebamo.
urbana_gerila urbana_gerila 13:32 10.12.2016

Re: Mitingaš

zilikaka
ovo neka inženjerska definicija krajnjeg očaja?

Ti lepo da se prvo informišeš o problemu, pa onda donosiš zaključke!

Oni Sidnejanci nabrajaju šta je sve Hrvatska, te stavili i Srem i Bačku.

Pa nek vode računa ovi naši kako se vladaju i šta pričaju, možda im zatrebamo.



ma, kad bi došlo do toga da je banat opcija - ovi naši bi garant odabrali zagreb, samo što to onda više ne bu bila rvacka.


deset_slukom deset_slukom 14:48 10.12.2016

Re: Mitingaš

vcucko
O simbolima je reč. Tu, sto metara od kafane, ta pesma je, preko najjače aparature na svetu, puštana za pola tog sveta kao simbol nemačke vojne mašinerije.


Ma, kod nas simboli niču iz svakog ničega. Postoji negde CD sa desetinama verzija pesme, na raznim jezicima, pa i na ruskom.

Proizvoljne kvalifikacije tipa "pesma je puštana za pola sveta, kao simbol nemačke vojne mašinerije" stvaraju takve simbole, i usput ilustruju zadrtost i neznanje. Pesma se slučajno našla u nevelikoj zbirci ploča koju je radio-stanica posedovala, pa je svaka od njih puštana po nekoliko puta na dan. Tako je, inače nepoznata, pesma postala hit. Ubrzo je zabranjena, ali je lično Romel tražio da se nastavi sa puštanjem. Ima nešto o tome u knjizi o istoriji jugoslovenskog džeza Miše Blama.


deset_slukom deset_slukom 15:10 10.12.2016

Re: Mitingaš

vcucko vcucko 15:21 10.12.2016

Re: Mitingaš

deset_slukom

Ma, kod nas simboli niču iz svakog ničega. Postoji negde CD sa desetinama verzija pesme, na raznim jezicima, pa i na ruskom.

Tačno, ali to je opet racionalizacija per se.
I ne menja na stvari: da Nemac koji je u Beogradu poručio "Lili Marlen" (ponavljam: ako je naručio) jeste zlonameran džukac. Koji zaslužuje da mu se, bar malo, oteža život.
Naravno i da kuvar koji vičući iskače iz kuhinje (opet: ako je tako bilo) treba disciplinski da odgovara, u skladu sa poslovnom politikom kuće i opštim uzansama u ugostiteljstvu.
Pa možemo i dalje (eventualni bojkot kafane i svašta nešto).
Ne potcenjuj simbole, još uvek je mnogo više ljudi zaginulo zbog simbola nego u drumskom saobraćaju, priznao ko ili ne.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:14 10.12.2016

Re: Mitingaš

I meni i dalje nije jasno kako to ne kapiraju ovi što su skočili kao opareni na nas koji govorimo da nam je ta pesma simbol okupacije.

tačno tako. irelevantni su i melodija i tekst i kada je nastala. kod nas ima SIMBOL nečeg jako ružnog, i bilo bi dobro kada ne bi stavljali glavu u pesak, ili izigravali toše (da ne kažeim debile) kao mnogi ovde. ona se u srbiji PERCIPIRA na jedan način, u nekom drugom svetu na drugi. tamo neka je puštaju i pevaju, u srbiji ne bi trebali to da dozvolimo, ako nam je, osim ispraznog kurčenja, ostalo bar malo dostojanstva. ok, nije, pišem u prazno.
deset_slukom deset_slukom 16:20 10.12.2016

Re: Mitingaš

vcucko

Ne potcenjuj simbole, još uvek je mnogo više ljudi zaginulo zbog simbola nego u drumskom saobraćaju, priznao ko ili ne.


Potcenjujem samo lažne i isforsirane simbole. Čak i Rusi je prigrliše kao antiratnu, uprkos Staljingradu...

Ali mi baš volemo simbole.
jasnaz jasnaz 22:55 09.12.2016

sa razumevanjem:

docsumann docsumann 16:59 10.12.2016

Re: sa razumevanjem:




tasadebeli tasadebeli 19:30 10.12.2016

Re: sa razumevanjem:

docsumann






Мене овај Торин много подсећа на Сандокана...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:37 10.12.2016

Re: sa razumevanjem:

Мене овај Торин много подсећа на Сандокана...

i ja isto pomislila! :)))))
nego, taj glumac što igra torina, mnogo bolje izgleda kao torin nego inače, sasvim neprepoznatljiv. kad sam mu videla regular slike, totano sam se razočarala. očekivala sam nekog hju džekmena ili džerarda batlera.
tasadebeli tasadebeli 19:56 10.12.2016

Re: sa razumevanjem:

BebaOdLonchara

i ja isto pomislila! :)))))






Иконичке сличице... Исто као и иконичке песмице.

Попут ове Лили Марлен око које се посвађаше.


Је ли, браћо и сестре, а како ко од вас доживљава Глен Милера?

Рецимо, Америчка патрола?







Ко на прве тактове ове Милерове песме не помисли на америчку окупацију старе добре курве Европе 1945, тај ради за Јелену Милић!


Јеах!







A buzzard took a monkey for a ride in the air
The monkey thought that everything was on the square
The buzzard tried to throw the monkey off of his back
The monkey grabbed his neck and said, "Now listen, Jack"

Straighten up and fly right
Straighten up and stay right
Straighten up and fly right
Cool down, papa, don't you blow your top

Ain't no use in divin'
What's the use of divin'?
Straighten up and fly right
Cool down, papa, don't you blow your top

The buzzard told the monkey, "You are chokin' me
Release your hold and I will set you free"
The monkey looked the buzzard right dead in the eye and said
"Your story's so touching, it sounds just like a lie"

Straighten up and fly right
Straighten up and stay right
Straighten up and fly right
Cool down, papa, don't you blow your top

The buzzard told the monkey, "You are chokin' me
Release your hold and I will set you free"
The monkey looked the buzzard right dead in the eye and said
"Your story's so touching, it sounds just like a lie"

Straighten up and fly right
Straighten up and stay right
Straighten up and fly right
Cool down, papa, don't you blow your top

Straighten up and fly right
Straighten up and stay right
Straighten up and fly right
Cool down, papa, don't you blow your top






П.С. -








You wear trousers showing a famous brand
you wear an hat with the peak raised
you trotting along Tuleto's streets
showing off yourself, to make people look at you
You'd like to be an American,
'merican, 'merican
listen to me, is it worth?
you want to be trendy
but if you drink "whiskey and soda"
and then you have a long hangover
You dance rock 'n' roll
you play baseball
but who gives you the money to buy Camels?
your mother's bag!
You'd like to be an American
'merican, 'merican
but you were born in Italy!
listen to me, there's nothing you can do
ok, neapolitan? (person from Naples)
You'd like to be an American
You'd like to be an American
Who can people that love you
understand you if you speak half-american?
when you are making love under the moon
how come you say "I love you"?
You'd like to be an American
'merican, 'merican,
but listen to me, is it worth?
you want to be trendy
but if you drink "whiskey and soda"
and then you have a long hangover
You dance rock 'n' roll
you play baseball
but who gives you the money to buy Camels?
your mother's bag!
You'd like to be an American
'merican, 'merican
but you were born in Italy!
ok, neapolitan? (person from Naples)
You'd like to be an American
You'd like to be an American
You'd like to be an American
'merican, 'merican
but listen to me, is it worth?
you want to be trendy
but if you drink "whiskey and soda"
and then you have a long hangover
You dance rock 'n' roll
you play baseball
but who gives you the money to buy Camels?
your mother's bag!






Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana