Društvo| Gost autor| Kućni ljubimci

Asimetrija nezadovoljstva

princi RSS / 31.01.2017. u 14:59

Gledam ovog Trumpa, i ovo ubrzano pretvaranje USA iz kakve takve demokratije u proper diktaturu Trećeg sveta (fali im samo Tito, da im uruči specijalni prijateljski poziv na neki Samit nesvrstanih) i nešto se mislim: Farage, Le Pen, Berlusconi, Trump, Šešelj, ne znam ko u Hrvatskoj, Bosni, Austriji, Holandiji... ispada da je svakom ludaku potrebno samo da bude dovoljno dugo na političkoj sceni i pre ili kasnije će sigurno doći na vlast. Zašto je to tako?

Razmišljao sam o tome i mislim da imam kao neki odgovor. On se nalazi u dubokoj asimetriji nezadovoljstva. Naime, kad čovek razmisli, ispada da demokratski proces guraju napred nezadovoljni ljudi. Koji god sistem da smislite i zamislite uvek će u njemu biti dobitnika i gubitnika. Dobitnici i pobednici svoj uspeh nikad ne pripisuju sistemu, spoljnim okolnostima ili sreći nego isključivo sopstvenoj snalažljivosti, pameti, visprenosti, duhovitosti, brzini, snazi, lepoti itd...  

Gubitnici, pak, svoj neuspeh nikada neće pripisati svojoj gluposti, pogrešnim odluka, nesnalažljivosti, neodlučnosti, lenjosti, sklonosti alkoholizmu ili lepim ženama, već uvek sistemu i političarima. Šta je krajnji rezultat toga? Dobitnici i pobednici neće biti previše zainteresovani za političko odlučivanje, tj izbore, uvereni da će tako lepi i pametni svugde biti pobednici. Gubitnici će, pak, biti izuzetno motivisani za promene, uvereni da im je baš taj i taj kriv za lošu sreću i osujećivanje njihove lepote i pameti. Kao krajnju posledicu takvog stanja stvari imamo da se demokratski proces uvek ekstremizuje, i to ne samo ekstremizuje, nego ekstremizuje u pravcu nezadovoljstva i negativne energije: nezadovoljnici pretežno odlučuju. 

Meni deluje da je to ozbiljan problem demokratskih društava i da na njega nema tako lakog odgovora. Šta vi mislite?



Komentari (297)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Domazet Domazet 22:46 31.01.2017

Mnogo si to literarno shvatio...

vrabac_u_steni
Autorka tvrdi da je francuska revolucije izbila u trenutku kada francuski seljaci, izbezumljeni od gladi i bede, vise nisu mogli da podnose da gledaju lokalne plemice koji se vozikaju naokolo u pozlacenim kocijama.


Ovo je vrlo alternativno tumačenje. Uglavnom se smatra da je francusku revoluciju idejno pokrenula novonastala buržoazija.

Slično se u istorijskim krugovima smatra i za Prvi srpski ustanak, tako da ovi stihovi možda baš i ne odgovaraju stvarnosti:

Ту кнезови нису ради кавзи,;
Нит' су ради Турци изјелице,
Ал' је рада сиротиња раја,
Која глоба давати не може,
Ни трпити Турскога зулума;


Biće da su knezovi tj. "buržoazija u nastajanju" pre svega bili radi kavzi.
Raja se retko kada buni, mada dobro služi kao topovsko meso.
A i kada se pobuni, lako je umiriš sa par udaraca korbačem i potkupiš sa malo "pečenja jarećega".


...ne mislim ja da je ona u clanku izasla sa Unified Theory of Class Strugle. Ali joj je zapazanje intriguing.

A ovo dalje me malcice podseca na sukob Marksizma i Lenjinizma. Marks je mislio da ce revolucija izbiti medju najsvesnijim delom proleterijata u najrazvijenijim kapitalistickim drzavama, gde ce se, proleteri svesni uzroka Nepravde, pobuniti protiv neravnopravnosti raspodele. Ispalo je, medjutim, da je Lenjin bio u pravu kada je tvrdio da ce revolucija izbiti u manje razvijenijim industrijskim zemljamna gde je neravnomernost raspodele najveca i gde ce se pobuniti raja kojoj je dojadilo da citav zivot crkava od gladi i koja je dovedena u situaciju da nema sta da izgubi...

Na kraju, pade mi na pamet specificnost situacije USofA koja je istovremeno jedna od najrazvijenijih industrijskih zemalja a u kojoj su neravnomernosti u raspodeli najvece. Jos ce da ispadne da je Trump pomirio Marksizam i Lenjinizam, to bi me stvarno dotuklo...

princi princi 00:03 01.02.2017

Re: Ma to te ja samo...

Domazet
princi
Tu skoro sam kod sebe na FB okačio sjajan članak o tome kako je tradicionalna statistika nacionalnih država ovako kako se vodi i svodi, praktično, neprimenljiva na savremena društva. Jednostavno su društva, kako rekoh negde gore, postala presložena, pregranularna. Previše je tu različitih grupa, ljudi su postali složeniji, i samosvesniji te složenosti. Cifre kao GDP, kao poverty rate, na nacionalnom nivou su izgubile skoro svako značenje.

Članak, mnogo dobar.

Sine, al smo se nešto unterhaltovali, k'o da se nikad nismo svađali. Moraće da se krene u neko pičkaranje. (Ozbiljno, članak je odličan i zaslužuje pažljivo čitanje).

...opustam, da se ne zveknes previse kada te nokautiram. Sta ces, tree-hugger...

Hvala, druže. Nežnost. Tvoja. Znači. I zrači.
Domazet Domazet 00:16 01.02.2017

Re: Ma to te ja samo...

princi
Domazet
princi
Tu skoro sam kod sebe na FB okačio sjajan članak o tome kako je tradicionalna statistika nacionalnih država ovako kako se vodi i svodi, praktično, neprimenljiva na savremena društva. Jednostavno su društva, kako rekoh negde gore, postala presložena, pregranularna. Previše je tu različitih grupa, ljudi su postali složeniji, i samosvesniji te složenosti. Cifre kao GDP, kao poverty rate, na nacionalnom nivou su izgubile skoro svako značenje.

Članak, mnogo dobar.

Sine, al smo se nešto unterhaltovali, k'o da se nikad nismo svađali. Moraće da se krene u neko pičkaranje. (Ozbiljno, članak je odličan i zaslužuje pažljivo čitanje).

...opustam, da se ne zveknes previse kada te nokautiram. Sta ces, tree-hugger...

Hvala, druže. Nežnost. Tvoja. Znači. I zrači.


Znam
emsiemsi emsiemsi 05:33 01.02.2017

Re: Ma to te ja samo...

Domazet
princi
Domazet
princi
Tu skoro sam kod sebe na FB okačio sjajan članak o tome kako je tradicionalna statistika nacionalnih država ovako kako se vodi i svodi, praktično, neprimenljiva na savremena društva. Jednostavno su društva, kako rekoh negde gore, postala presložena, pregranularna. Previše je tu različitih grupa, ljudi su postali složeniji, i samosvesniji te složenosti. Cifre kao GDP, kao poverty rate, na nacionalnom nivou su izgubile skoro svako značenje.

Članak, mnogo dobar.

Sine, al smo se nešto unterhaltovali, k'o da se nikad nismo svađali. Moraće da se krene u neko pičkaranje. (Ozbiljno, članak je odličan i zaslužuje pažljivo čitanje).

...opustam, da se ne zveknes previse kada te nokautiram. Sta ces, tree-hugger...

Hvala, druže. Nežnost. Tvoja. Znači. I zrači.


Znam

Оооо, јеботе патак, мислим, вас двојицу !
Драго ми је да на фону могућих проблема насталих Трумповим доласком на власт, наши у расејању почињу да се понашају саборније.
bene_geserit bene_geserit 09:14 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

princi
Cifre kao GDP, kao poverty rate, na nacionalnom nivou su izgubile skoro svako značenje.

Članak, mnogo dobar.

Sine, al smo se nešto unterhaltovali, k'o da se nikad nismo svađali. Moraće da se krene u neko pičkaranje. (Ozbiljno, članak je odličan i zaslužuje pažljivo čitanje).

Clanak je potpuno sranje.
Proglasava statistiku za jedan od stubova liberalizma, a plasi ga "post-statisticko drustvo" i nepoverenje u "public knowledge" i nedostatak "public argument". Big data i koriscenje socijalnih medija za prikupljanje statistike pominje uzgred i u par recenica!

Statistika je nista vise nego jedno od sredstava vladanja. A "statistika nasa dika, sto pozelis, to naslika", tako da nije nikakav problem predstaviti stvari onako kako ti odgovaraju, npr:
- racunanje GDPa gde government spending ulazi u isti, pa onda odstampas pare i iskoristis to za povecanje troskova drzave, a realnu inflaciju potcenis, i magicno GDP "poraste"
- objasnjavanje kako su ilegalni imigranti korisni za ekonomiju jer GDP poraste (omiljena Brajoviceva tema) a to sto GDP/capita opadne, necemo valjda tim sitnicama da se bavimo
- statistika koja kaze da je broj nezaposlenih dosta opao (za vreme Obaminih 8 godina) iako je % radno sposobnih ljudi koji rade opao zahvaljujuci tome sto "malo" promenis kako se nezaposleni broje
- statistika koja kaze da je Obama proterao vise ilegalnih emigranata nego bilo koji predsednik zahvaljujuci tome sto je poceo da broji i one vracene sa regularnih granicnih prelaza u proterivanja

I posle svih manipulacija statistikom, onda nepoverenje raje u statistiku zovemo "post-statistickim drustvom" i problem trazimo u populistickim politicarima umesto da razmislimo kako se statistika zloupotrebljava i zbog cega joj ljudi ne veruju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:12 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

a to sto GDP/capita opadne,

:)
Не може да опадне.

GDP јесте све оно што се у једној држави произведе, од услуге преко хране и кола до куће. Имигранти буду нахрањени, смештени, брзо купе кола, оправе зубе и остало. Не постоји ограничена количина кола, па да због прилива имигранта опадне број кола по становнику. Произвешће се нова кола, додатна. Понављам: данас производња није проблем, потрошња је проблем, нема ко да троши онолико колико може да се произведе. Али људи, ипак, и даље размишљају у старим обрасцима, да је производња ограничена. Није. Ничега. (Ајд, добро, можда јесте спејс шатлова и носача авиона, тога не може да се прави баш на мелеоне, али потрошне робе и добара -- може.)

Необично ми је: ти посред новог доба, посред највеће империје, у економски супер снажној држави (Калифорнија беше?), радиш за неки АјТи компани, и не видиш -- производња је већ сада толико моћна, да појма немам како ће да буде за 30-40 година кад роботизација и аутоматизација се усаврше толико да ће скоро да обесмисле производне трошкове.
princi princi 10:44 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

bene_geserit
...

Druže, mogu da ti ponudim članak na čitanje, ali ne mogu da ga ukapiram umesto tebe. Čitanje, prepoznavanje slova katkad nije dovoljno, mora ponešto prvo da se razmisli, pa onda i shvati. Da budem iskren, nisam ga ponudio tebi, već Domazetu. Ja shvatam da je članak presložen za tvoje kognitivne kapacitete, ali, bože moj, zato i postoji onaj koncept funkcionalne pismenosti. Ti mene tačno sa svojim nazorima podsećaš na ideal srpske škole: talking i walking robota, korisnog idiota, šibermajstora, koji je u stanju danima da nešto delje i melje, ali niti zna šta, niti zašto.
emsiemsi emsiemsi 10:59 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

princi
bene_geserit
...

Druže, mogu da ti ponudim članak na čitanje, ali ne mogu da ga ukapiram umesto tebe. Čitanje, prepoznavanje slova katkad nije dovoljno, mora ponešto prvo da se razmisli, pa onda i shvati. Da budem iskren, nisam ga ponudio tebi, već Domazetu. Ja shvatam da je članak presložen za tvoje kognitivne kapacitete, ali, bože moj, zato i postoji onaj koncept funkcionalne pismenosti. Ti mene tačno sa svojim nazorima podsećaš na ideal srpske škole: talking i walking robota, korisnog idiota, šibermajstora, koji je u stanju danima da nešto delje i melje, ali niti zna šta, niti zašto.

Јеботе патак !
Ја се, такође, скоро идеално уклапам у овај образац, додуше, не према томе шта тренутно радим, него, шта бих волео да радим.
Волео бих да радим као подизач и спуштач рампе на паркингу, али да немам два дугмета па да морам да мислим --- него само једно toggle дугме, са Up end Down функцијом.
tadejus tadejus 10:59 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

Domazet

princiTo je najočitije bilo, recimo, na primeru Brexita: sirotinji u nekom Sunderlandu ili Newcastleu, na primer, uopšte nije smetalo to što je lavovski deo proceeds UK rasta od 2008. (najčešće neoporezovan) završio u džepovima top 1%, ali im je jako smetalo što Bugari i Rumuni čiste ulice za 2 funte na sat.Ovo je, po meni, lepo objasnjeno u jednom clanku koji sam tu skoro procitao. Autorka tvrdi da je francuska revolucije izbila u trenutku kada francuski seljaci, izbezumljeni od gladi i bede, vise nisu mogli da podnose da gledaju lokalne plemice koji se vozikaju naokolo u pozlacenim kocijama. Sada, medjutim, mucenici koji rada ze minimalac po Wallmartu apsolutno nemaju sanse da vide danasnju finansijsku elitu koja zivi u gated comunities koji su potpuno nevidljivi za obicne smrtnike. Pa svoj bes usmeravaju na slicne mucenike koji se iskradu da popuse cigaru a ovi oni besni moraju onda ne samo da odrmbaju svoje nego moraju i pusace da pokrivaju...Ali , vec sam pisao o tome i cini mi se da se Tadejus bila grdno usprotivila tvrdeci kako zivimo u doba celebrities i da imamo nezapamceno dobar uvid u zivot bogatih. Naoko, u pravu je. Medjutim, kad malo bolje pogledas zapravo se veoma malo zna o zivotu onih najbogatijih. Mi imamo uvid u zivot bogatijih od nas ali samo onih kojima je izvor bogatstva u njihovoj popularnosti. A najbogatiji su potpuno secluded. Tu sam skoro cuo da su medju najbogatijim SilikonDolinasima drogice za mental enhancement prestale da budu in, sada kazu da je zavladalo ludilo za kupovinom superluksuznih sklonista-bunkera jer su poceli masovno da veruju u skori smak sveta. Na sta je neko duhovito primetio da se ne radi o stvarnom strahu od smaka sveta vec o tome da su pokupovali sve ostalo sto se moze kupiti pa eto...


sad se sjetih te rasprave..
a fakat mi je prvo palo na pamet ček pa ovo je već neko pisao..
skoro pročitah članak na temu conspicuosness-a (razmetljivosti al evo i engl. da znaš odmah na šta mislim) odjevanja elite..
pa dok je nekad elita nosila kile zlata i crvene svile i brokata, perike od nekoliko kila, plašteve pa pride još i kojekakve skiptare i budalaštine optočene draguljima.. danas elita ide okolo jal u crnom odjelu i bijeloj košulji sa smrt dosadnom kravatom ili čak u farmerkama i crnoj rolci/sivoj majici..
i poneko iz te elite ipak i jeste samozatajan dovoljno da baš ne paradira svojim privatnim ostrvima i džetovima (baš taj silikon veli recimo)..
ali većina i dalje nije..
dal si spazio onu fotku Trampa, žene mu i djeteta za koju je išla rasprava dal je fotomontaža ili nije, jer je toliko kiča i neukusa da ne možeš da vjeruješ da je ozbiljan..
pa ispalo da jeste..
neka soba sva u zlatu, on koji sjedi u nekoj zlatnoj fotelji, Melanija koja stoji izna njega i dijete koje se igra oversized modelima nekih luksuznih automobila..
stravična slika..
a takvih ne manjka..
kao ne zna kasirka šta sve bogati imaju i kako troše vrijeme..
ne vidi..
jok.. samo joj u facu zuri sa onog štanda za novine svaki božiji dan neka nasmijana faca bogatuna na nekoj secluded plaži.. a ona pip pip pip pip.. pa baci dremku pa opet pip pip pip pip..
princi princi 11:12 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

pa dok je nekad elita nosila kile zlata i crvene svile i brokata, perike od nekoliko kila, plašteve pa pride još i kojekakve skiptare i budalaštine optočene draguljima.. danas elita ide okolo jal u crnom odjelu i bijeloj košulji sa smrt dosadnom kravatom ili čak u farmerkama i crnoj rolci/sivoj majici..
i poneko iz te elite ipak i jeste samozatajan dovoljno da baš ne paradira svojim privatnim ostrvima i džetovima (baš taj silikon veli recimo)

Da, Englezi su majstori kontrolisanja pohlepe, te politike zidova i sl. Tamo se samo Rusi i Arapi razmeću svojim bogatstvom. I poneki retki Srbin, kad dođe na blog.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:55 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

princi
bene_geserit
...

Druže, mogu da ti ponudim članak na čitanje, ali ne mogu da ga ukapiram umesto tebe. Čitanje, prepoznavanje slova katkad nije dovoljno, mora ponešto prvo da se razmisli, pa onda i shvati. Da budem iskren, nisam ga ponudio tebi, već Domazetu. Ja shvatam da je članak presložen za tvoje kognitivne kapacitete, ali, bože moj, zato i postoji onaj koncept funkcionalne pismenosti. Ti mene tačno sa svojim nazorima podsećaš na ideal srpske škole: talking i walking robota, korisnog idiota, šibermajstora, koji je u stanju danima da nešto delje i melje, ali niti zna šta, niti zašto.



Tekst je odličan, a ima i zanimljivih linkova npr. ovaj (evo sam skinuo onaj softver sa tog linka pa se malo igram ).

A Bene? Ma mogu da se kladim da Bene nije ni pročitao članak, nego ga je odmah posle nekoliko rečenica odbacio kao "liberalističko sranje", ne bi inače tako komentarisao.

No da se nije razvila ova rasprava, verovatno bih iz čiste lenjosti samo preskočio link, zato hvala vam obojici
emsiemsi emsiemsi 12:15 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

vrabac_u_steni

...
Tekst je odličan, a ima i zanimljivih linkova npr. ovaj (evo sam skinuo onaj softver sa tog linka pa se malo igram ).

A Bene? Ma mogu da se kladim da Bene nije ni pročitao članak, nego ga je odmah posle nekoliko rečenica odbacio kao "liberalističko sranje", ne bi inače tako komentarisao.

No da se nije razvila ova rasprava, verovatno bih iz čiste lenjosti samo preskočio link, zato hvala vam obojici

Дај сиже --- две, три реченице ...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:40 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

emsiemsi

Дај сиже --- две, три реченице ...


А бре Чарли, узми па прочитај, не буди лењ.

Укратко, чланак се говори о томе да нова организација друштва захтева и нови начин прикупљања и обраде података. Такође се бави и етичким проблемима везаним за те нове методе и њиховом утицају на друштво.
princi princi 12:46 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

Tekst je odličan,

Tekst je fenomenalan i zapravo je o društvu koliko i o statistici. Kahneman tu skoro u jednom intervjuu reče, ljudima kad daš da biraju između činjenica i vere uvek biraju veru (čak i oni koji se busaju u svoje nauke i racionalnosti, oni su, zapravo, najveći vernici). Daj im iste fakte, oni će probrati i ostaviti one koji podržavaju veru. Čak i kad ne mogu da biraju, oni će ista fakta tumačiti isključivo u skladu s verom. Dosta depresivno čitanje, u jednoj ravni.

S druge strane govori da kad diskutuješ s nekim, ne treba potezati činjenice nego pomoći čoveku da preispita svoje verske stavove. Vidiš kako je Bene dole počeo da brine što je Obama pobacao onolike bombe na Muslimane (iako on još uvek misli da je OK što je Trump istim tim koje je US bombardovao zabranio da se sklone u taj isti US). Cracks appear, to je dobra vest. Mislim za Benavog.
princi princi 12:47 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

Такође се бави и етичким проблемима везаним за те нове методе и њиховом утицају на друштво.

Da, i time da su ti novi podaci sve više u posedu privatnih korporacija, koje onda te podatke mogu koristiti po svojim nahođenjima (a koja su jako retko altruistička).
bene_geserit bene_geserit 18:57 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

Brajovic
Не може да опадне.
GDP јесте све оно што се у једној држави произведе

Kako mislis GDP per capita (po stanovniku) ne moze da opadne ako se broj stanovnika poveca?
Nisi bas najbolji sa matematikom?
bene_geserit bene_geserit 19:00 01.02.2017

Re: American twist (if there is one)...

vrabac_u_steni
Tekst je odličan, a ima i zanimljivih linkova npr. ovaj (evo sam skinuo onaj softver sa tog linka pa se malo igram).

A Bene? Ma mogu da se kladim da Bene nije ni pročitao članak, nego ga je odmah posle nekoliko rečenica odbacio kao "liberalističko sranje", ne bi inače tako komentarisao.

Procitao sam ga naravno, i komentarisao sam delove koji su mi zapali za oko gore. A da je liberalno sranje, jeste. Cuj, statistika jedan od stubova liberalizma.
Domazet Domazet 21:51 01.02.2017

Rekoh ti vec...

tadejus

sad se sjetih te rasprave..

...pa da ne ponavljam (previse). Ti kao predstavnike zaista bogatih vidis Kardashians i, sta ja znam, Taylor Swift. Gresis. To su Celebrities, ne Zaista Bogati...
Jukie Jukie 20:50 31.01.2017

A šta će biti dalje?

Sad kad je nastao ceo ovaj džumbus oko nepuštanja dela populacije u Ameriku (i ne znam šta se još dešava u međuvremenu) kako će to da se odrazi na ostatak sveta?
Da li sada čekamo da dođe cunami, pa se kao Horejšio Kejn nadamo da ćemo se zatvoriti u sef u banci koji će izdržati kada grune poplava?

princi princi 20:55 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

Ne verujem, i nije toliki problem prijem te nove populacije u Amerike. To su male cifre. Mislim da je veći problem za samu Ameriku, jer su ove poslednje mere pokazale da, čak i kad postoje jedinstveni pasoši, u stvarnosti postoji više kategorija građana, onih sa pravim i onih sa čudnim prezimenima. Danas su na udaru bili ti čestiti šiiti (ni krivi ni dužni, njih ISIS ubija i teroriše mnogo više nego Amerikance), sutra će biti neko drugi, možda Amerikanci slovenskog porekla, ko zna. Rubikon je pređen i biće potrebne generacije da se zaboravi ovaj presedan. Taj mit o poštovanju individualnih ljudskih prava je s uspehom rasturen. Što kaže, Trump u jednom danu uspeo da sjebe 200 godina teškog rada.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:04 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

sutra će biti neko drugi, možda Amerikanci slovenskog porekla

Да.
И то Бене не види.
Мисли -- Мене неће.
Оће.
Легитимизовао си тај подли, завидни ум.
Он нема уобичајену логику, он лудује.

Ево карикатуре са прелаза векова, Маккинли председник (скроз лево), долазак европских имиграната.

princi princi 21:17 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

Koliko vidim 3 najveća zla su socijalizam, anarhija i mafija. Pacovi i crnpurasti Evropljani, nijednog plavušana. Ove brkate kršne delije koje kao da su sa Tin Tina sišli, nisu valjda Crnogorci i Ličani, :)?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:23 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

Јок, Талијани.



Inače, đed George iz Fresno-a iskrcao se 1908. Imam njegov log из imigracinog. Bio jе nepismen.
princi princi 21:33 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

Ima, kažu, neki Immigration akt iz 1917. kojim su nepismenima zabranili ulaz. Krčkalo od 1901. ali su ga, iz nekog doneli tek 1917. Šta ti je demokratija i demokratske institucije!

On February 5, 1917, the United States Congress passed the Immigration Act of 1917 with an overwhelming majority, overriding President Woodrow Wilson's December 14, 1916, veto.[2] This act added to and consolidated the list of undesirables banned from entering the country, including: "alcoholics", "anarchists", "contract laborers", "criminals and convicts", "epileptics", "feebleminded persons", "idiots", "illiterates", "imbeciles", "insane persons", "paupers", "persons afflicted with contagious disease", "persons being mentally or physically defective", "persons with constitutional psychopathic inferiority", "political radicals", "polygamists", "prostitutes" and "vagrants".[16] For the first time, an immigration law of the U.S. impacted European immigration with the provision barring all immigrants over the age of sixteen who were illiterate. Literacy was defined by being able to read 30-40 words of their own language from an ordinary text.[2] The Act reaffirmed the ban on contracted labor, but made a provision for temporary labor, which allowed laborers to obtain temporary permits, because they were inadmissible as immigrants. The waiver program, enabled continued recruitment of Mexican agricultural and railroad workers.[17] Legal interpretation on the terms "mentally defective" and "persons with constitutional psychopathic inferiority" effectively included a ban on homosexual immigrants who admitted their orientation.[18] One section of the law designated an "Asiatic Barred Zone", from which people could not immigrate, and included much of Asia and the Pacific Islands. The zone was described on longitudinal and latitudinal lines, excluding immigrants from Afghanistan, the Arabian Peninsula, Asiatic Russia, India, Malaysia, Myanmar, and the Polynesian Islands. Neither Japan nor the Philippines were included in the banned zone.[19] The law also increased the head tax to $8 per person and eliminated the exclusion of paying the head tax from Mexican workers.[4]
princi princi 21:38 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

The zone was described on longitudinal and latitudinal lines, excluding immigrants from Afghanistan, the Arabian Peninsula, Asiatic Russia, India, Malaysia, Myanmar, and the Polynesian Islands.

Ništa novo pod kapom nebeskom. Verovatno je Trump na ovo mislio kad je rekao Make America Great Again.

Beneta ne bi ovo trebalo da kači, on, čovek, zna i da čita i da piše.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:38 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

Код Ненада сам то објавио.
Тест из писмености ипак није био претежак -- да се напише 30-40 речи на свом језику. Претходно је Вудроу Вилсон ставио вето на изгласани закон, али је 1917. он напокон прошао.

gedza.73 gedza.73 21:41 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

Ima, kažu, neki Immigration akt iz 1917. kojim su nepismenima zabranili ulaz. Krčkalo od 1901. ali su ga, iz nekog doneli tek 1917. Šta ti je demokratija i demokratske institucije!


I ako ne znaš istoriju zemlje za čije državljanstvo apliciraš moš se vratiš kući.
princi princi 21:42 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

Ima i Chinese Exclusion Act, on je iz 1882.

Čudni su ti kulturni identiteti, "matrice"... mislim, čudna je snaga njihova, meni je to fascinantno, zapravo, kao da postoji nekakva hijerarhija među svim tim sinapsama. I vraća na ono pitanje identiteta, šta je on, zapravo, i postoji li on, uopšte, van grupe?
princi princi 21:44 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

U Australiji su imigranti iz južne Azije, iz zemalja kao što su Šri Lanka, Indija, Vijetnam, Laos, Kambodža do 1980. morali da polažu test iz- latinskog.

Imigranti iz Estonije i Litvanije, 1946., s druge strane, nisu morali da znaju ni engleski. Treba li reći, svi su bili plavokosi i plavooki.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:48 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

U Australiji su imigranti iz južne Azije, iz zemalja kao što su Šri Lanka, Indija, Vijetnam, Laos, Kambodža do 1980. morali da polažu test iz- latinskog.




pa jesu li položili?
mislim, bar neki.
gedza.73 gedza.73 21:55 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

Ti se zajebavaš. A zamisli da te napadne dingo. Čime da se odbraniš ako ne znaš latinski? Ovako mu odvališ nešto na latinskom i on crkne od smeha.
Ko tebe bumerangom ti njega latinskom izrekom.
princi princi 22:00 31.01.2017

Re: A šta će biti dalje?

Ne, Oziji su bili posebno maštoviti kod tih rasističkih tema. Ovaj njihov savremeni odnos prema izbeglicama ima jako dugačku istoriju. Inače, onaj njihov PM što je učestvovao u nacrtu Versajskog mira, Billy Hughes, vrlo slikovit lik....President Wilson... described him as a "pestiferous varmint".
bene_geserit bene_geserit 09:24 01.02.2017

Re: A šta će biti dalje?

princi
Taj mit o poštovanju individualnih ljudskih prava je s uspehom rasturen. Što kaže, Trump u jednom danu uspeo da sjebe 200 godina teškog rada.

Cekaj, Tramp je to uspeo, a nije uspeo Obama slicnim banom koji se odnosio samo na Irak i period od 6 meseci 2011-te?
A da ne pominjem 26 hiljada bombi koje je Obama prosle godine izrucio na tih istih 7 zemalja (minus Iran) - ne mogu bombe nista "individualnim ljudskim pravima", cak ni onim individuama po svadbama i sahranama koji su se nasli na pogresnom mestu u pogresno vreme? Sta su bombe u odnosu na to da ne mogu turisticki da skoce i obidju americke prirodne lepote (makar oni koji nisu uleteli u kategoriju kolateralna steta).
princi princi 10:48 01.02.2017

Re: A šta će biti dalje?

bene_geserit
princi
Taj mit o poštovanju individualnih ljudskih prava je s uspehom rasturen. Što kaže, Trump u jednom danu uspeo da sjebe 200 godina teškog rada.

Cekaj, Tramp je to uspeo, a nije uspeo Obama slicnim banom koji se odnosio samo na Irak i period od 6 meseci 2011-te?
A da ne pominjem 26 hiljada bombi koje je Obama prosle godine izrucio na tih istih 7 zemalja (minus Iran) - ne mogu bombe nista "individualnim ljudskim pravima", cak ni onim individuama po svadbama i sahranama koji su se nasli na pogresnom mestu u pogresno vreme? Sta su bombe u odnosu na to da ne mogu turisticki da skoce i obidju americke prirodne lepote (makar oni koji nisu uleteli u kategoriju kolateralna steta).

Eto, a posle pričaju Bene ima pik na Muslimane. Čovek, bre, Turčin, naš, dakle.
Domazet Domazet 19:40 01.02.2017

Sve minesto govori...

Richie
princi
Taj mit o poštovanju individualnih ljudskih prava je s uspehom rasturen. Što kaže, Trump u jednom danu uspeo da sjebe 200 godina teškog rada.

Cekaj, Tramp je to uspeo, a nije uspeo Obama slicnim banom koji se odnosio samo na Irak i period od 6 meseci 2011-te?
A da ne pominjem 26 hiljada bombi koje je Obama prosle godine izrucio na tih istih 7 zemalja (minus Iran) - ne mogu bombe nista "individualnim ljudskim pravima", cak ni onim individuama po svadbama i sahranama koji su se nasli na pogresnom mestu u pogresno vreme? Sta su bombe u odnosu na to da ne mogu turisticki da skoce i obidju americke prirodne lepote (makar oni koji nisu uleteli u kategoriju kolateralna steta).


...da je Richie ovo pisao pre nego sto je liberalno smece pocelo da pise o rezultatima prve Trampove uspesne antiteroristicke akcije u kojoj je jedan americki vojnik poginuo a drugi tesko povredjen i u kojoj je eliminisano najmanje petnaest terorista (osam zena i sedmoro dece). Broj eliminisanih terorista muskaraca se nesto i ne spominje ali kao da je i ovo spomenuto malo...
jinks jinks 21:50 31.01.2017

...

Dobitnici i pobednici svoj uspeh nikad ne pripisuju sistemu, spoljnim okolnostima ili sreći nego isključivo sopstvenoj snalažljivosti, pameti, visprenosti, duhovitosti, brzini, snazi, lepoti itd...


Možda zaboravljate i treću, izuzetno bitnu grupu, iz koje se neretko regrutuju upravo oni oko kojih se dosta toga i vrti.

Dobitnici i pobednici koji to baš i nisu nešto postali zahvaljujući svojoj pameti, visprenosti, duhovitosti, brzini, snazi, lepoti već nekim drugim stvarima. Kronizmu, nepotizmu, ko zna čemu ne sve još ...

I možda bi upravo u tome i mogao biti jedan od ciljeva demokratije. Na primer, i u nekoj vrsti društvenog dogovora koji teži da se napravi sistem u kome, između ostalog, favoritizmi raznih vrsta i uspeh nešto teže idu zajedno.

p.s.

Mislim, kad siromašnom Nemcu 30ih godina prošlog veka kažete da bi on samo rođenjem trebalo da stekne veća prava u odnosu na druge, nije to samo nacizam već i oblik favoritizma ... nepotizam takoreći.
princi princi 02:01 01.02.2017

Vanvremenski, ali nikad aktuelniji

i stvar i film.

tasadebeli tasadebeli 09:39 01.02.2017

Даштање 2

Једно питање за све хиларичне и трампичне и оне којима је свеједно.


Да ли заиста мислите да постојећи систем и естаблишмент могу да постоје и функционишу без ратова као основног покретача економије?

У овом тренутку се само поставља питање да ли ће то и даље бити мали, локални, прљави ратови или велики, глобални, прљави ратови.


А демократија којој се овде покушава наћи лека у уводном тексту и коментарима је само слушкиња свега тога... Никада није ни била газдарица. Само слушкиња.


П.С. - Извини на љубопитљивости, домаћине, а зашто си ти то овде сам себи гост аутор?

(Гоуст аутор Не замери једном од својих кућних љубимаца.)


Па јес... И ја се исто све више осећам накако као да сам само гост (гоуст) на овој планети.


Толико о појединцу који својим деловањем може да доведе до промена.
bene_geserit bene_geserit 09:56 01.02.2017

Tramp H-1B visa reform $130K min salary


Ovo je najbolja vest ove godine, ako se ispostavi da je istinita.
princi princi 10:46 01.02.2017

Re: Tramp H-1B visa reform $130K min salary

Da, pišu i da u Sillicon Valleyju planiraju masovno iseljenje kadrova u Kanadu. Kažem, USA je kao država sused kakav se samo poželeti može: bogat i glup.
floki floki 10:55 01.02.2017

Re: Tramp H-1B visa reform $130K min salary

nego, jel gleda neko Taboo?
princi princi 11:13 01.02.2017

Re: Tramp H-1B visa reform $130K min salary

Ja odustao. Volim Hardyja, ali, brate, mnogo dosadno. Sporo za 21. vek.
floki floki 12:22 01.02.2017

Re: Tramp H-1B visa reform $130K min salary

ja sam picio vozom nekih 400km juce (brze vozom stignem nego avionom kad tamo idem), pa sam 4 sata iskoristio za 4 epizode, taman mi je dobro doslo... nije mi lose, moze da se gleda... sablasno deluje hardy u onom crnom kaputu i cizmama kad gazi po londonskom blatu :)
black sails krenuo pre neki dan isto, vikinzi idu, homeland ide, sherlock odgledan... mada mi je taj sherlock samo prva sezona bio super, posle malo vec dosadio, ali ok, moze da se gleda isto, ne mora covek uvek da se odusevi
princi princi 12:38 01.02.2017

Re: Tramp H-1B visa reform $130K min salary

Sherlock, težak smor, iako je sniman na lokacijama po kojima sam koliko do juče hodao. Odgledao sam, mislim 2 prve sezone, ali samo mi se prva epizoda svidela. Freeman u njoj fenomenalan. Benedict, po meni, pogubljen.

Black sails nastavljam do American Gods (izlazi u aprilu). Vikinge bih nastvio da gledam (ovde ih mnogo hvale), ali me nešto mnogo stra', onaj Ragnar mi smešan k'o bioskop.
floki floki 12:48 01.02.2017

Re: Tramp H-1B visa reform $130K min salary

ja gledam po inerciji velikim delom, kad nemam pametnija posla, ali slazem se za sherlocka...
slicno mi je i sa homeland, gledam eto tako, valjda vise reda radi...

ja sam sa vikinzima preziveo ragnarovu smrt... :) sad su naslednici na redu
princi princi 13:15 01.02.2017

Re: Tramp H-1B visa reform $130K min salary

slicno mi je i sa homeland

Dobra je bila season 05. Jaki likovi. Ona Ozijevka odvalila. Skoro nisam video jače odigran manipulativni karakter od Allison Carr bilo na filmu bilo na TV. Kao da sam gledao uživo karakter (tj u to vreme skoro da i jesam gledao, 1 na 1, :)).
tadejus tadejus 14:34 01.02.2017

Re: Tramp H-1B visa reform $130K min salary

princi
Skoro nisam video jače odigran manipulativni karakter od Allison Carr bilo na filmu bilo na TV..


realno, roknuše je na kraju..
živa nisam da vidim šta će na kraju da se desi sa likom Rufusa Suela u naci rajhu..
cjenim da će i njega roknuti a realno zaslužio je da nadjača..

princi princi 14:48 01.02.2017

Re: Tramp H-1B visa reform $130K min salary

realno, roknuše je na kraju..

Iskreno, seriju gledam isključivo zbog Mandyja (Saula) i Murray Abrahama. Claire Danes mi je potpuno nesnosna. Ali Miranda je odvalila prošlu sezonu, sa sve onim Wisconsinom i opsesijom zlatnim prstenjem.
bene_geserit bene_geserit 19:10 01.02.2017

Re: Tramp H-1B visa reform $130K min salary

Da, pišu i da u Sillicon Valleyju planiraju masovno iseljenje kadrova u Kanadu.

I za to ako Kanada krene masovnije da uvozi H-1B-ovce ima resenja, veruj mi.

Samo da ti objasnim cemu se radujes:
Kada se indusi probiju kroz slojeve menadzmenta (a to se desilo odavno) i pocnu da odlucuju ko ce da se primi na posao, iskljucivo i jedino zaposljavaju svoje na H-1B - zaposle zenu od indusa u drugoj firmi/grupi koji za uzvrat primi njegovu zenu ili sina/cerku, zaposli rodbinu, celo selo iz koga je, ljude sa kojima je studirao, koriste to kao valutu (posto su u pitanju vize za USA, ta valuta ima veliku vrednost) - zaposli sina od nekog ko njegovoj porodici u Indiji da neki biznis, zaposli nekoga cija sestra se za uzvrat iako je iz bramanske kaste uda za nekog ko je kastu nize, zaposli ljude preko kontraktorske firme koju drzi njegov brat, itd.
Jedino koga nema sanse da zaposli to je nekog amerikanca ili kanadjanina. Pa nastavi da se radujes.
Spiridon Spiridon 14:13 01.02.2017

genije

princi princi 14:18 01.02.2017

Re: Još veći

genije. Ovo bih mogao da gledam time and time, again and again. Nekad pomislim da su ovi stand up comedians par sa najvećim društvenim naučnicima. Takvo oko kao Seinfeld i Larry David mislim da imaju još samo Harari i Kahneman (sine, svi do jednog Ješe, sad će da me optuže ovi srpski fašisti da sam Mosadov agent).

Spiridon Spiridon 14:40 01.02.2017

Re: Još veći

(sine, svi do jednog Ješe, sad će da me optuže ovi srpski fašisti da sam Mosadov agent).


evo jos jednog poznatog Ješe!

Ne pamtim kada sam se poslednji put toliko smejao. Potpuno si u pravu da je nivo intelekta koji ispoljavaju i u isto vreme podjebavaju, potpuno fascinantan.

Ponekad imam utisak da naucim vise posle jednog njihovog skeca nego gomile procitanih aktuelnih politickih analiza sa razlicitih "priznatih" portala.

ovo najtoplije preporucujem

Crisis in Six Scenes


princi princi 14:43 01.02.2017

Re: Još veći

Ponekad imam utisak da naucim vise posle jednog njihovog skeca nego gomile procitanih aktuelnih politickih analiza sa razlicitih "priznatih" portala.

Pa da, ljudi imaju takvo oko da je to nekad prosto zastrašujuće. Šta ti misliš što ja toliko volim Fagena?

tadejus tadejus 14:44 01.02.2017

Re: Još veći

Spiridon
Crisis in Six Scenes


oh danke danke.. nisam znala da postoji.. obavezno gledam..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:48 01.02.2017

Re: Još veći

(sine, svi do jednog Ješe, sad će da me optuže ovi srpski fašisti da sam Mosadov agent).

Ја сам хтео ономад кад си утврдио да само Јеше и Црње живе у урбаним језгрима ;-) Зајебанцију на страну, ретко талентован народ, и склон сам да мислим како просечно имају већи IQ од других народа.

Него, због овог сам хтео да се јавим:
ili za taj gerrymandering koji je izuzetno rasistički i koji direktno omogućava black i latino vote supression (tj onemogućava političkog predstavaljanje respektivnih zajednica)


Изгледа да је УСА електорски систем управо фино наштелован да фаворизује белце. Sloba je svojevremeno to ovde radio, muljao sa izbornim jedinicama. Evo grafičkog objašnjenja mehanizma tog štelovanja, a svojevremeno je Marko de Mančini odlično ovde pisao o tome:



P.S.
Ја бих препоручио ОВАЈ ЧЛАНАК, јер даје другачију слику механизма гласања, објашњење из којих разлога се гласа за Трампа.

Trump nije uspio usprkos, već zahvaljujući činjenici da je gad. Milijuni su glasali za njega jer tvrdo vjeruju kako vlast treba biti odvratna, kako predsjednik treba biti sebični, lažljivi i nezasitni grabežljivac bez milosti za manjine i slabije.

Papa Franjo je prije nekoliko dana ispravno primijetio kako sve to podsjeća na Njemačku tridesetih godina prošlog stoljeća. Sve otad svijet nije bio očaran gorom osobom. Od Adolfa Hitlera se ne pamti da su gomile tako klicale neukusu, oholosti, prostaštvu i nasilju. To je ono što zapravo uzbuđuje takozvane desničare, više od ikakve domovine, Boga i obitelji, da budu zli, da se prema nekakvom bijednom, prestrašenom ljudskom biću, Meksikancu, crncu, muslimanu, pederu ili ženi, odnose kao prema smeću.

Donald Trump naš je novi vođa za vrijeme koje dolazi, vrijeme u kojemu dobrota, samilost, velikodušnost, otvorenost i pristojnost neće više značiti ništa. Ako vam se možda učini da naš svijet može bez toga, pogledajte ponovno onu kratku snimku gdje iščezava osmijeh s lica Melanije Trump. Kad vidite užas na njezinom licu, ne zavidite joj ni na čemu.


У потврду подршке гадалуку:
The 30 to 31 January poll found that 49 per cent of American adults said they either “strongly” or “somewhat” agreed with Mr Trump's order, while 41 per cent “strongly” or “somewhat” disagreed and another 10 per cent said they don't know.
Spiridon Spiridon 15:04 01.02.2017

Re: Još veći

Pa da, ljudi imaju takvo oko da je to nekad prosto zastrašujuće.


You should never rape anyone unless you have a good reason like ... you want to fuck somebody they won't let you.
princi princi 15:09 01.02.2017

Re: Još veći

Da, trenutni name of the game je da se taj vote supression još više poveća tako što će se glasačko pravo dokazivati gomilom dokumenata koje Latinosi i Crnci nemaju. Republikanci imaju sve u ovom trenutku, ogromnu želju, predsednika, Kongres, Senat, podmuklost- čini se da im trenutno baš ništa ne stoji na putu.
princi princi 15:10 01.02.2017

Re: Još veći

Ali to su američki lokalni problemi, neka ih oni i rešavaju. Mene više zanimaju stvari koje se odnose na sve nas.
Spiridon Spiridon 15:19 01.02.2017

Re: Još veći

Ali to su američki lokalni problemi, neka ih oni i rešavaju. Mene više zanimaju stvari koje se odnose na sve nas.


pitanje za sve one koji su zabrinuti Trampovim izborom:

"What do you think that the USA was before Trump?"

Spot ON.
tadejus tadejus 15:46 01.02.2017

Re: Još veći

Spiridon
pitanje za sve one koji su zabrinuti Trampovim izborom:"What do you think that the USA was before Trump?" Spot ON.


glupo pitanje..
osim ako nije postavljeno u sklopu neke ankete koja bi da prosvjetli narod o vlastitoj gluposti..
kakve veze sad ima što neko misli ili ne misli o USA..
valjda je za procjenu korisnosti ili štetnosti Trampa za USA i ostatak svijeta ono što jeste a ne ono što neko misli da jeste..
izbori su završeni.. sad moš da misliš šta hoćeš al će da bude ono što će da bude..
tadejus tadejus 15:48 01.02.2017

Re: Još veći

vrabac_u_steni
Be Careful What You Wish For (especially if it is Hitler)


e ako je ovo trebalo da se izbori sa svim bubble heads with their hearts in the right place.. it did a poor job..
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:54 01.02.2017

Re: Još veći

tadejus
vrabac_u_steni
Be Careful What You Wish For (especially if it is Hitler)


e ako je ovo trebalo da se izbori sa svim bubble heads with their hearts in the right place.. it did a poor job..


ma kakva crna borba, samo kratka crtica.
ko je blesav da se bori sa tim lujkama ?!
ignorišeš histeriju dok možeš, kad više ne možeš gledaš negde da se skloniš, boriš se samo ako si sateran u ćošak.
bene_geserit bene_geserit 19:15 01.02.2017

Re: Još veći

princi
Da, trenutni name of the game je da se taj vote supression još više poveća tako što će se glasačko pravo dokazivati gomilom dokumenata koje Latinosi i Crnci nemaju. Republikanci imaju sve u ovom trenutku, ogromnu želju, predsednika, Kongres, Senat, podmuklost- čini se da im trenutno baš ništa ne stoji na putu.

Kakve su ovo otvorene lazi. Koje to dokumente latinosi i crnci nemaju, ili ne mogu da izvade ko i svako drugi? Kakva gomila dokumenata kada je npr. dovoljna vozacka dozvola?

Sta se desavalo na prethodnim izborima i koliko je prevara bilo - dovoljno je zamisliti sta bi se desavalo po Srbiji ili Crnoj Gori da ne moras da pokazujes licnu kartu prilikom glasanja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:18 01.02.2017

Re: Još veći

Иначе, они имају идеологију спрам својих способности. Тешко да ће неко од њих да се ложи како ће да заврши велике школе и знањем направи успех и новац, или да се ложи како су Стив Џобс, Бил Гејтс или Марк Зукерберг -- они су droputi јер им је капацитет за толико. Њихова су задовољства мање софистицирана, истанчана, захтевна, она су праволинијска. Њихова је социјална емпатија мала, јер имају осећај да је нико према њима нема, они су failure. Ако је неко зезнуо систем-државу, то је за њих похвално, јер им је држава непријатељ. Купио си диплому? Свака част, други су се за њу мучили, а ти си пречицом! Бахатиш се? Браво, то значи да ти се може! Ниси платио порез? Браво, мајсторе! Завршио си то преко везе? Ха, стварно си способан, сналажљив! Итд.

Сасвим је узалудно људима мале социјалне емпатије, зароњеним у делузије, склоним ситним мувањима и ситним "тезни-кантар" преварама апеловати на поштење, савест, социјалну одговорност. Њима идеологија служи најпре да одбрани њихов идентитет, не да позове на нови изазов, него да уљуљка у досегнутом. Надаље, и "мржња" према држави само је одраз мање социјалне емпатије: држава је, добрим делом, систематизована социјална емпатија.

Углавном, ово махом пишем да бих себи разјаснио неке ставри. (Чим нешто формулишеш сам си себи то (можда) успео да разјасниш.) Стога, на свим тим изборима борити се за "душе" ових гласача повиком на лажне дипломе и мувања сасвим је погрешно. Па они су и сам склони мувању, запослила их партија, или се томе надају и слично... За њихове се (умртвљене) душе треба борити нечим што они разумеју. Рецимо, овако:

bene_geserit bene_geserit 19:20 01.02.2017

Re: Još veći

Predrag Brajovic
Изгледа да је УСА електорски систем управо фино наштелован да фаворизује белце. Sloba je svojevremeno to ovde radio, muljao sa izbornim jedinicama. Evo grafičkog objašnjenja mehanizma tog štelovanja, a svojevremeno je Marko de Mančini odlično ovde pisao o tome:

Brajovicu brkas stvari. Elektorski sistem se odnosi na states (drzave) a granice drzava ne mogu da se menjaju.
Gerrymandering rade i demokrate i republikanci i to se odnosi na granice distrikta kod izbora za kongres.
bene_geserit bene_geserit 19:25 01.02.2017

Re: Još veći

Predrag Brajovic
Сасвим је узалудно људима мале социјалне емпатије, зароњеним у делузије, склоним ситним мувањеима и ситним "тезни-кантар" преварама апеловати на поштење, савест, социјалну одговорност. Њима идеологија служи најпре да одбрани њихов идентитет, не да позове на нови изазов, него да уљуљка у досегнутом. Надаља, и "мржња" пема држави само је одраз мање социјалне емпатије: држава је, добрим делом, систематизована социјална емпатије.

Углавном, ово махом пишем да бих себи разјаснио неке ставри, (Чим нешто формулишеш сам си себи зо и разјаснио.) Стога, на свим ти озборима борити се за "душе" ових гласача повиком на лажне дипломе и мувања сасвим је погрешно. Па они су и сам склони мувању, запослила их апртија, или се томе надајау и слично... За њихове се (умртвљене) душе треба борити нечим што они разумеју.

O Boze koliko kontradiktornosti.
Za pocetak drzava je sistematizovana represija a ne socijalna empatija.
Ne mozes u isto vreme da optuzis nekog da zloupotrebljava sistem i da mrzi drzavu. Naprotiv oni koji dobro plivaju kada su zloupotrebe u pitanju obozavaju drzavu i to sto vecu to bolje.
princi princi 19:25 01.02.2017

Re: Još veći

Стив Џобс, Бил Гејтс или Марк Зукерберг

Slučajno, ali sasvim slučajno, nijedan od navedenih nema diplomu. Meni se i inače ta igranka oko diploma čini totalno drugosrbijanskim. Kad čovek pomisli, te diplome su postale kao deo neke socijalne igre u kojima čestiti radikali pokušavaju sebe da prikažu kao urbane, građanske, europejske političare a građanski "gibaničari" s Vračara onda shvatajući igru, grakću nazad i ne daju im ni malo slacka.
princi princi 19:31 01.02.2017

Re: Još veći

Za pocetak drzava je sistematizovana represija

Pa da, to i marksisti kažu. Bene, ti si, u stvari, komunjara, :).

I kad smo već kod kontradiktornosti: ti si protiv države, ali si za border control. Kako to miriš u sebi?
bene_geserit bene_geserit 19:36 01.02.2017

Re: Još veći

princi
kad smo već kod kontradiktornosti: ti si protiv države, ali si za border control. Kako to miriš u sebi?

Ja sam za minimalnu drzavu cije su osnovne funkcije sudstvo, policija, vojska, sprecavanje monopola i dampinga, pa i border control.
Uostalom border control je samo postovanje i striktna primena zakona.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:38 01.02.2017

Re: Još veći

. Elektorski sistem se odnosi na states (drzave) a granice drzava ne mogu da se menjaju.

Не, не бркам. Електорски систем на једном а директни избори на другом? Зашто?ОВДЕ ЈЕ ОДЛИЧАН чланак о томе. Електорски систем је инерција једног времена, створен, парадоксално, као про-црначки механизам.

So what's the real answer? In my view, it's slavery. In a direct election system, the South would have lost every time because a huge percentage of its population was slaves, and slaves couldn't vote. But an Electoral College allows states to count slaves, albeit at a discount (the three-fifths clause), and that's what gave the South the inside track in presidential elections. And thus it's no surprise that eight of the first nine presidential races were won by a Virginian. (Virginia was the most populous state at the time, and had a massive slave population that boosted its electoral vote count.)

This pro-slavery compromise was not clear to everyone when the Constitution was adopted, but it was clearly evident to everyone when the Electoral College was amended after the Jefferson-Adams contest of 1796 and 1800. These elections were decided, in large part, by the extra electoral votes created by slavery. Without the 13 extra electoral votes created by Southern slavery, John Adams would've won even in 1800, and every federalist knows that after the election.
princi princi 19:42 01.02.2017

Re: Još veći

bene_geserit
princi
kad smo već kod kontradiktornosti: ti si protiv države, ali si za border control. Kako to miriš u sebi?

Ja sam za minimalnu drzavu cije su osnovne funkcije sudstvo, policija, vojska, sprecavanje monopola i dampinga, pa i border control.
Uostalom border control je samo postovanje i striktna primena zakona.

Da, vidim, ti si za konkurenciju, ali vrlo ograničenu. Ti si za trade deal, ali samo onaj u kome nema kompromisa i u kome su Ameri on top. Ti si za free trade, ali strogo regulisani i nacionalno obeleženi. Kako je počelo, bićeš i za petogodišnje planove.

To te baš i pitam, kako miriš sve te kontradiktirnosti u sebi, a spočitavaš nešto čestitom Brajoviću?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:43 01.02.2017

Re: Još veći


Slučajno, ali sasvim slučajno, nijedan od navedenih nema diplomu.

:)))))))))))
Па, није случајно, намерно су наведени као droputi, не мислиш, ваљда, да баш толико не знам? Но, видим: то су, испрва, биле две реченице, али кад сам обајвљивао коментар, исправих у једну, па дође као контрадикција.

P.S.
Ovako je trebalo da izgleda:
Тешко да ће неко од њих да се ложи како ће да заврши велике школе и знањем направи успех и новац; (А ЈА САМ ОВДЕ СТАВИО ПРВОБИТНО ЗАРЕЗ, А НЕ ТАЧКУ ЗАПЕТУ) или да се ложи како су Стив Џобс, Бил Гејтс или Марк Зукерберг -- они су droputi јер им је капацитет за толико.

Zanimljivo: jedan interpunkcijski znak samo...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:51 01.02.2017

Re: Još veći

Za pocetak drzava je sistematizovana represija a ne socijalna empatija.

:)
Суштина.
Ти потврђујеш овим моју ad hoc типологију.
Теби је (као и већини Срба) држава непријатељ. Такав ти је сваки пандур, порезник, чиновник... Они су ту да те спутавају, а не да потпомажу заједничу ствар.

Дакле, реч је о социјалној емпатији, о теорији common gooda.
Domazet Domazet 20:51 01.02.2017

Ovo me je stvarno...

Ako vam se možda učini da naš svijet može bez toga, pogledajte ponovno onu kratku snimku gdje iščezava osmijeh s lica Melanije Trump. Kad vidite užas na njezinom licu, ne zavidite joj ni na čemu.

...zaprepastilo. Iako postoji mogucnost da se radi o nekoj cudnoj koincidenciji, svako drugo objasnjenje je duboko uznemirujuce...

Nego nisam hteo o tome, otkud ovo, ocigledno hrvatski tekst a zvuci sasvim pametno. To je jednostavno nemoguce
princi princi 20:52 01.02.2017

Re: Ovo me je stvarno...

otkud ovo, ocigledno hrvatski tekst a zvuci sasvim pametno

Možda ga Krkar pisao?
bene_geserit bene_geserit 05:53 02.02.2017

Re: Još veći

princi
ti si za konkurenciju, ali vrlo ograničenu. Ti si za trade deal, ali samo onaj u kome nema kompromisa i u kome su Ameri on top. Ti si za free trade, ali strogo regulisani i nacionalno obeleženi.

Za neogranicenu konkurenciju unutar zemlje (gde drzava vodi racuna samo o zloupotrebama tipa damping, monopoli), za ogranicenu konkurenciju sa drugim drzavama koja ne ugrozava USA interese.
Svaki trade deal je pun kompromisa i regulacija (sta to uopste znaci "nema kompromisa"?).
Ameri ne treba da budu "on top", ali ne treba da budu ni jebena stranka, vec trade balance treba da bude postignut.

Ali ti to vec znas nego volis da seruckas.
bene_geserit bene_geserit 06:00 02.02.2017

Re: Ovo me je stvarno...

Domazet
Ako vam se možda učini da naš svijet može bez toga, pogledajte ponovno onu kratku snimku gdje iščezava osmijeh s lica Melanije Trump. Kad vidite užas na njezinom licu, ne zavidite joj ni na čemu.

Ovo me je stvarno ... zaprepastilo.

Koliki moron treba da budes da se ovim bavis? Proucavanje facijalnih izraza Melanije da bi u njima ucitali svoje paranoje.

bene_geserit bene_geserit 06:27 02.02.2017

Re: Još veći

Predrag Brajovic
Za pocetak drzava je sistematizovana represija a ne socijalna empatija.

Ти потврђујеш овим моју ad hoc типологију.
Теби је (као и већини Срба) држава непријатељ. Такав ти је сваки пандур, порезник, чиновник... Они су ту да те спутавају, а не да потпомажу заједничу ствар.

Svaki pandur, poreznik, cinovnik su srafovi drzave i sistema, oni bez kojih ona ne moze da funkcionise, oni koji ga najvise zloupotrebljavaju i od sistema profitiraju.
Oni su ti koji zele da drzava bude sto veca, sto mocnija jer im to daje vise prilike za zloupotrebu i koje drzava prvo namiri preraspodelom i za koje uvek ima.

Ono sto ti ne vidis je da su gotovo sve sluge sistema takve.
I da nije problem u ljudima vec u velicini drzave.
Drzava se bavi "potpomaganjem zajednicke stvari" tako da svi u proseku jedemo sarmu ali sluge sistema jedu meso, a ti Brajovicu jedes kupus.

Socijalna empatija koju ti proglasavas za jednu od funkcija drzave nije niti razlog zasto su drzave nastale, niti razlog njihovog postojanja danas, to je samo prica da lakse podneses okove koje ti stave dok kontrolisu svaku sveru tvog postojanja.
Jedini nacin da budes slobodan je da shvatis da je drzava tvoj neprijatelj.
Jedini nacin da drzava bude korisna je da bude sto je manje moguca i da kontrolise sto manje stvari.
Nanny state je potrebna onima koji nikada ne odrastu.

Sve sto dobijes od drzave ima kvaku koja uz to ide - dobijes obrazovanje od drzave ali uz nekada komunjarsku a danas liberalnu propagandu, dobijes pravnu i fizicku zastitu (policija i sudski sistem) ali prepunu zloupotreba i nepravde, dobijes zastitu od drugih zemalja (vojsku) ali te to kosta boze sacuvaj a i pazi da im titras da ne bude vojnog puca, dobijes administraciju koja drzavu vodi koja sebi deli privilegije a broj im raste ko kvasac i za svaki dolar koji preraspodele uzmu 90 centi za troskove, dobijes ekolosku zastitu ali uz to idu nenormalna pravila i regulacije koja sluze uglavnom tome da se birokrate ugrade sto vise, ...
Ko pri zdravoj pameti zeli jos da poveca ulogu drzave?
tasadebeli tasadebeli 09:01 02.02.2017

Re: Još veći

Predrag Brajovic

Рецимо, овако:






А па ово ти је, Брајо, старо градиво које грађани Србије одавно знају. Још из СФРЈ.

И тада су плате у Словенији биле 2000 марака, а у Србији 1000 марака.

Ништа ново под капом небеском.

Зато те и подржавам када кажеш ово:


Сасвим је узалудно људима мале социјалне емпатије, зароњеним у делузије, склоним ситним мувањима и ситним "тезни-кантар" преварама апеловати на поштење, савест, социјалну одговорност. Њима идеологија служи најпре да одбрани њихов идентитет, не да позове на нови изазов, него да уљуљка у досегнутом. Надаље, и "мржња" према држави само је одраз мање социјалне емпатије: држава је, добрим делом, систематизована социјална емпатија.






То исто сам и ја мислио деценијама пре 5. октобра 2000, а ево мислим то исто све време и после 5. октобра 2000. све до данас.



Него, кад си већ поменуо Словенију... И мржњу према држави.


Не видим да неко овде на Блогу Б92 помиње ту словеначку наследну уставотворну кардељевштину која је успешно укинула СФРЈ као државу, а ево видимо последњих дана да су спремили такође и предлог новог устава и за ЕУ.


Како би то рекла она неолиберална старлета са малим сисама, Славој Жижек, у својој омиљеној кафанској песми:

"Имеџин, дер из но кантриз..."


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:01 02.02.2017

Re: Još veći

Ништа ново под капом небеском.

Није било, никад, да ЦГ има 30% већу плату од СРБ.
Није било, никад, да БИХ има већу плату од СРБ.
Није било, никад, да ЦРО има двапут већу плату од СРБ.
Није било, никад, да СЛО има трипут већу плату од СРБ.
Није било, никад, да МАК има исту плату као СРБ.
tasadebeli tasadebeli 11:02 02.02.2017

Re: Još veći

Predrag Brajovic
Ништа ново под капом небеском.

Није било, никад, да ЦГ има 30% већу плату од СРБ.
Није било, никад, да БИХ има већу плату од СРБ.
Није било, никад, да ЦРО има двапут већу плату од СРБ.
Није било, никад, да СЛО има трипут већу плату од СРБ.
Није било, никад, да МАК има исту плату као СРБ.




Па то је Зато што они воле НАТО, а Срби не воле. А не зато што су им економије боље или зато што су они вредни, паметни и поштени, а Срби лењи, глупи и барабе.


Свако Зашто има своје Зато.


Да, у праву си... Словенци стварно нису имали три пута већу плату од Срба...

Два пута већу, то да. У СФРЈ. Али три пута не.

А што те то чуди. Словенци су одувек били способни трговци. Ево, видиш како ће своју уставотворну наследну кардељевштину да увале свима осталима у ЕУ.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:19 02.02.2017

Re: Još veći

Па то је Зато што они воле НАТО, а Срби не воле. А не зато што су им економије боље или зато што су они вредни, паметни и поштени, а Срби лењи, глупи и барабе.

:)))))))))))
princi princi 11:30 02.02.2017

Re: Još veći

bene_geserit
princi
ti si za konkurenciju, ali vrlo ograničenu. Ti si za trade deal, ali samo onaj u kome nema kompromisa i u kome su Ameri on top. Ti si za free trade, ali strogo regulisani i nacionalno obeleženi.

Za neogranicenu konkurenciju unutar zemlje (gde drzava vodi racuna samo o zloupotrebama tipa damping, monopoli), za ogranicenu konkurenciju sa drugim drzavama koja ne ugrozava USA interese.
Svaki trade deal je pun kompromisa i regulacija (sta to uopste znaci "nema kompromisa"?).
Ameri ne treba da budu "on top", ali ne treba da budu ni jebena stranka, vec trade balance treba da bude postignut.

Ali ti to vec znas nego volis da seruckas.

Consumer choice je sve na slobodnom tržištu, sve drugo je ne seruckanje, nego težak bullshit. Ako se Kinezima isplati da ulažu u američku sirotinju ko je Trump da ih u tome sprečava? Jel on spreman da ulaže u tu sirotinju? Što ne plati prvo taksu? Ni to nije malo za početak. Ako ti ženi hoćeš da kupuješ američke tampone samo zato što su američki ko te u tome sprečava? Ako se buni, pa ako hoće i uloške s krilcima, a Amer ih ne pravi, ti je prvo lepo isprebijaj, onako k'o pravi muškarac i objasni joj: "Amerika, bato" ili seko, kako je već zoveš. Mislim, šta ti trebaju tarife, kad si muško i Amerikanac, plati to, brate, ko ti brani.

Ti ovde imaš situaciju da top ne 1% nego verovatno 0.5% brani američku sirotinju od jeftine robe, da brani američkoj srednjoj klasi da zapošljava nannies iz Meksika i sa Filipina. Što? Iz altruizma? ŠTo kaže onaj jedan kako će to što budeš sprečio Meksikanke da čuvaju decu po parkovima vratiti posao nezaposlenom belcu na Midwestu? I to još u vreme sve raširenije robotizacije proizvodnje. Sad će tvoj slobistički um da početi nešto na temu Walmarta kao najskuplje američke reči, i uopšte ne sumnjam u tvoje kapacitete da sernjaš do zorata, ali samo da ti kažem da nemam strpljenja da čitam baš svakakva lupetanja.
svarog svarog 11:53 02.02.2017

Re: Još veći

vrabac_u_steni
Be Careful What You Wish For (especially if it is Hitler)


But lately I get the feeling that Trump’s critics have evolved from expecting Trump to be Hitler to preferring it. Obviously they don’t prefer it in a conscious way. But the alternative to Trump becoming Hitler is that they have to live out the rest of their lives as confirmed morons.


Sjajno primećeno. Ima toga dosta i inače mimo Trampa
svarog svarog 12:10 02.02.2017

Re: Još veći

Ti ovde imaš situaciju da top ne 1% nego verovatno 0.5% brani američku sirotinju od jeftine robe, da brani američkoj srednjoj klasi da zapošljava nannies iz Meksika i sa Filipina


Pobrkao si malo. top 1% odgovara da ulaze imigranti i obaraju cenu nadnice koliko god, njima veći profit. takođe im odgovara i da izmeštaju fabrike u Vijetnam i da uvoze nazad robu bez carine i da im sva ta mnogoljudna a siromašna tržišta u razvoju budu otvorena za plasiranje robe i da imaju sporazume po kojima nacionalni zakonodavci mogu samo da im se sagnu kad recimo hoće da donesu neki zakon za zdravstvenu ili ekološku bezbednost koji im smanjuje profite.

Slon Branka Milanovića - sve ovo gore ne odgovara srednjoj klasi, onoj koja je izglasala Trampa

svarog svarog 12:20 02.02.2017

Re: Još veći

gde drzava vodi racuna samo o zloupotrebama tipa damping, monopoli), za ogranicenu konkurenciju sa drugim drzavama koja ne ugrozava USA interese.


Kako to misliš, Vijetnamci sašiju patike za petinu cene koliko se šiju u SAD i kad ih Nike uveze u SAD ti to proglasiš dampingom. Onda natovariš 50% carine na njih i veseli amerikanci kupuju patike za 150 umesto 100 dolara. I ti si im učinio
Monopol može samo država da napravi ili obezbedi. Totalna je komedija da se država bori protiv monopola/trustova kojima je sama obezbedila privilegije da to postanu. A znaš kako im je to obezbedila u najvećem broju slučajeva? Tako što je zabranila uvoz i sprečila konkurenciju spolja. Uostalom nedostatak konkurencije ne čini preduzeća efikasnijim i inovativnijim, naprotiv. Tako da ovi carinski ratovi koje Tramp najavljuje neće činiti dobro američkoj ekonomiji na duži rok
Spiridon Spiridon 15:48 01.02.2017

jos malo da pojasnimo

zasto ovolika frka zbog Trampove pobede?

pa zato sto ona predstavlja veliki poraz "liberalnog establismenta" kako u Americi tako i u Evropi koji je prisutan vec dugo vremena. Istog onog "liberalnog establismenta" koji se prilagodio konzervativnim vrednostima i ustvari predstavljao vuka prerusenog u ovcu. Ekstemni centar sto bi neki analiticari rekli.

Gde vodi njegova politika? To niko sa sigurnoscu u ovom momentu ne moze da kaze. Covek je tek poceo, a sta je kenjao u svojoj kampanji predstavlja cist populizam koji danas svi koriste da bi ostvarili svoje ciljeve. Toliko knjiga je napisano o tome (the Prince by Niccolò Machiavelli).
tadejus tadejus 15:50 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Spiridon
a sta je kenjao u svojoj kampanji predstavlja cist populizam koji danas svi koriste da bi ostvarili svoje ciljeve..


spiro aman jes ti ovo nešto čitao prije 10 dana pa sad prepričavaš..
čovjek RADI ono što je dojuče pričao.. tj. uopšte nije kenjao.. on je to izgleda stvarno i mislio..
pa ti sad vidi
princi princi 16:12 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Gde vodi njegova politika?

O, pa to je prilično jasno, osim ako nisi totalni debil zaronjen u teorije zavere. Ostavljajući po strani pitanja ljudskih prava (gejevi, prava žena na abortus) i unutrašnjih američkih problema u vezi klasnih i rasnih podela, prilično je jasno da će na međunarodnom planu Trumpova politika voditi direktno u izolacionizam i (nadajmo se samo) trgovinske ratove sa Kinom, Japanom, Južnom Korejom i Nemačkom. To će dovesti do usporavanja tokova kapitala, izvesnog snižavanja američkog uticaja u svetu i, po svemu sudeći, pada dolara kao rezervne valute, globalne finansijske krize. Mislim da će dovesti i do usporavanja nekih tehnoloških promena, sporije primene tehnoloških inovacija, mislim da će dodatno taksirati renewable izvore energije (vetar, sunce) i verovatno će uzrokovati trku u naoružanju (s tim što će se sada verovatno i Nemci i Japosi početi da se naoružavaju, što mene uvek malo puni nelagodom). Vlada, kao što vidimo, već dominira.

Tako da nije baš sve toliko nepredvidljivo...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:18 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

čovjek RADI ono što je dojuče pričao.. tj. uopšte nije kenjao.. on je to izgleda stvarno i mislio..
pa ti sad vidi


Pa šta radi? Doneo je dve glupave odluke, onu o pravljenju zida i ovu sa vizama koje neće rešiti ni jedan problem. Malo sad hoće da se pokaže pred svojim biračima kao čvrst momak a malo sve to koristi za unutrašnje odmeravanje snaga sa ovima koji su mu u onom vakuum periodu postavljali balvane po putu.

Fašizam, "antimuslimanstvo?

Organizacija islamske saradnje (bivška Islamska konferencija) ima 57 članova, na listi su se našle njih 7. Od pet najmnogoljudnijih (Indonezija, Pakistan, Egipat, Iran i Turska) samo je Iran na listi.
Od tih sedam na listi sem Irana ostalih šest već su bile na Obaminoj listi za "povećan oprez", ovaj je samo iskopirao listu i dodao Iran, ne bi li pokazao da "ispunjava obećanja" i pri tome to ograničio na 90 dana.
Rekoh već, mera je glupava i može se kritikovati sa raznih strana, ali nema tu nikakvog fašizma niti se može reči da je uperena protiv svih muslimana kao takvih, već je samo njegovo puvanje u pitanju.

Zid sa Meksikom?

To je tek smejurija, nit će šta rešiti po pitanju ilegalne imigracije i šverca narkotika, a ja sumnjam da će ikada biti i izgrađen u dužini u kojoj je zamišljen. Motivi si isti kao i za ono gore.

princi princi 16:31 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Rekoh već, mera je glupava i može se kritikovati sa raznih strana, ali nema tu nikakvog fašizma niti se može reči da je uperena protiv svih muslimana kao takvih, već je samo njegovo puvanje u pitanju.

Po meni, najveća opasnost od Trumpa je što je on totalno u tom celebrity reality tv fazonu. Ne znam da li ste primetili, ali on sve te svoje kao "bitne" odluke donosi u vreme US primetimea, kad su tamo te vesti na tim nacionalnim mrežama. Čovek je totalno freak. I ta rulja kojoj se obraća očekuje od njega sve luđe i luđe objave. Toga je on svestan. I, mislim, ako će final act biti da se samoraznese pred kamerama ok, njegov izbor, samo da ne uradi to sa svima nama pre toga.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:39 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

princi
Rekoh već, mera je glupava i može se kritikovati sa raznih strana, ali nema tu nikakvog fašizma niti se može reči da je uperena protiv svih muslimana kao takvih, već je samo njegovo puvanje u pitanju.

Po meni, najveća opasnost od Trumpa je što je on totalno u tom celebrity reality tv fazonu. Ne znam da li ste primetili, ali on sve te svoje kao "bitne" odluke donosi u vreme US primetimea, kad su tamo te vesti na tim nacionalnim mrežama. Čovek je totalno freak. I ta rulja kojoj se obraća očekuje od njega sve luđe i luđe objave. Toga je on svestan. I, mislim, ako će final act biti da se samoraznese pred kamerama ok, njegov izbor, samo da ne uradi to sa svima nama pre toga.


Ovo je već ozbiljna argumetacija :)
Ne zezam se (i pored smajlija na kraju), to jeste stvar koja zabrinjava.
princi princi 16:47 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Mislim da ljudi u Srbiji ne shvataju koji je ovo presedan. Trump nije Šaćiroski. On je kao onaj Ekrem ili Vendi ili ta Karleuša, Madona, Ivana Ajfon, Severina ili kako se već ne zovu. Attention seeking animal, on je kao porno zvezda koja će raditi sve luđe i luđe stvari da bi zadržala pažnju sveta na sebi.
princi princi 16:50 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Kad se samo setiš onih budalčina koje su ovde po blogu pričale kako je "Trump čovek sa stvarno ozbiljnim parama" (kad god čujem tu frazu i zamislim te face kako je izgovaraju samo što ne padnem sa stolice od smeha), kako zbog toga "oni ne mogu da ga ucenjuju", kako je čovek, maltene, "free thinker", Kjerkegor, Sartr, Rawls, jebote... Posle ispade da je čovek u dugovima do guše, duguje neke 2 milijarde dolara, ne zna ni sam kome.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:42 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Malo sad hoće da se pokaže pred svojim biračima kao čvrst momak a malo sve to koristi za unutrašnje odmeravanje snaga sa ovima koji su mu u onom vakuum periodu postavljali balvane po putu.


To me dovodi do toga; kako su svi sistemi slični i svi zavise od onih niskih poriva ljudi odozdo. One većine što radi od sedam do sedam, večera, pogleda tv i mrzi blistavost nalickanih studija, a zatim nazad u turobnu stvarnost neprekidnih dugova i šljake. Još i žena/muž su sve ružniji i stariji, a deca sve nezahvalnija. U svakom slučaju sve nas je više, 7 milijardi i gura i sve nas je više koji zaostajemo i pitanje dokle će ovaj sistem očiglednih nejednakosti i izmišljenih posebnosti da gura ljude u ekstreme.

I da, ne mislim kako je biti gubitnik loše. Mislim da je strašno nazivati ljude gubitnicima, samo zato što nisu blistavi i sjajni.


Spiridon Spiridon 17:44 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

vrabac_u_steni
čovjek RADI ono što je dojuče pričao.. tj. uopšte nije kenjao.. on je to izgleda stvarno i mislio..
pa ti sad vidi


Pa šta radi? Doneo je dve glupave odluke, onu o pravljenju zida i ovu sa vizama koje neće rešiti ni jedan problem. Malo sad hoće da se pokaže pred svojim biračima kao čvrst momak a malo sve to koristi za unutrašnje odmeravanje snaga sa ovima koji su mu u onom vakuum periodu postavljali balvane po putu.

Fašizam, "antimuslimanstvo?

Organizacija islamske saradnje (bivška Islamska konferencija) ima 57 članova, na listi su se našle njih 7. Od pet najmnogoljudnijih (Indonezija, Pakistan, Egipat, Iran i Turska) samo je Iran na listi.
Od tih sedam na listi sem Irana ostalih šest već su bile na Obaminoj listi za "povećan oprez", ovaj je samo iskopirao listu i dodao Iran, ne bi li pokazao da "ispunjava obećanja" i pri tome to ograničio na 90 dana.
Rekoh već, mera je glupava i može se kritikovati sa raznih strana, ali nema tu nikakvog fašizma niti se može reči da je uperena protiv svih muslimana kao takvih, već je samo njegovo puvanje u pitanju.

Zid sa Meksikom?

To je tek smejurija, nit će šta rešiti po pitanju ilegalne imigracije i šverca narkotika, a ja sumnjam da će ikada biti i izgrađen u dužini u kojoj je zamišljen. Motivi si isti kao i za ono gore.



Potpisujem
anonymous anonymous 19:27 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

stefan.hauzer


To me dovodi do toga; kako su svi sistemi slični i svi zavise od onih niskih poriva ljudi odozdo. One većine što radi od sedam do sedam, večera, pogleda tv i mrzi blistavost nalickanih studija, a zatim nazad u turobnu stvarnost neprekidnih dugova i šljake. Još i žena/muž su sve ružniji i stariji, a deca sve nezahvalnija.



bene_geserit bene_geserit 19:33 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

princi
prilično je jasno da će na međunarodnom planu Trumpova politika voditi direktno u izolacionizam i (nadajmo se samo) trgovinske ratove sa Kinom, Japanom, Južnom Korejom i Nemačkom. To će dovesti do usporavanja tokova kapitala, izvesnog snižavanja američkog uticaja u svetu i, po svemu sudeći, pada dolara kao rezervne valute, globalne finansijske krize. Mislim da će dovesti i do usporavanja nekih tehnoloških promena, sporije primene tehnoloških inovacija, mislim da će dodatno taksirati renewable izvore energije (vetar, sunce) i verovatno će uzrokovati trku u naoružanju (s tim što će se sada verovatno i Nemci i Japosi početi da se naoružavaju, što mene uvek malo puni nelagodom).

Ma da trenutno su ti trade dilovi super npr. Sa Kinom USA uvozi 4 puta vise nego sto izvozi (samo sa Kinom ima deficit 340 milijardi godisnje robe&usluge) i konstantno gubi tehnologiju. Npr. u celom zapadnom svetu je ostala jedna jedina fabrika za prozivodnju cipova (Intelova) novije generacije.
Kakav dobar dil, stvarno je steta da tu neko nesto cacka i kvari.
princi princi 19:35 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

bene_geserit
princi
prilično je jasno da će na međunarodnom planu Trumpova politika voditi direktno u izolacionizam i (nadajmo se samo) trgovinske ratove sa Kinom, Japanom, Južnom Korejom i Nemačkom. To će dovesti do usporavanja tokova kapitala, izvesnog snižavanja američkog uticaja u svetu i, po svemu sudeći, pada dolara kao rezervne valute, globalne finansijske krize. Mislim da će dovesti i do usporavanja nekih tehnoloških promena, sporije primene tehnoloških inovacija, mislim da će dodatno taksirati renewable izvore energije (vetar, sunce) i verovatno će uzrokovati trku u naoružanju (s tim što će se sada verovatno i Nemci i Japosi početi da se naoružavaju, što mene uvek malo puni nelagodom).

Ma da trenutno su ti trade dilovi super npr. Sa Kinom USA uvozi 4 puta vise nego sto izvozi (samo sa Kinom ima deficit 340 milijardi godisnje robe&usluge) i konstantno gubi tehnologiju. Npr. u celom zapadnom svetu je ostala jedna jedina fabrika za prozivodnju cipova (Intelova) novije generacije.
Kakav dobar dil, stvarno je steta da tu neko nesto cacka i kvari.

Pa, čekaj, jel nije USA superiorna u svemu? Nauka, tehnologija, u čemu je problem. Pored toga, ti se toliko busaš u svoje libertarijanske grudi, a ubi se ovde propagirajući komandnu i plansku ekonomiju. Komesar Bene.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana