Sarajevo na danasnji dan

Mungos RSS / 06.04.2008. u 20:17

Pocelo je 6. Aprila 1992...

vijecnica2.gif

s-0404.jpg

sniper3.jpg



Komentari (72)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

edi-va edi-va 20:28 06.04.2008

Sarajevo

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 20:39 06.04.2008

Re: Sarajevo

edi-va
ljubavi moja ...

ovo bombardovanje nikada ne sme da se zaboravi! za buduce generacije
edi-va edi-va 20:43 06.04.2008

Re: Sarajevo

Velimir Mladenovic

edi-valjubavi moja ...ovo bombardovanje nikada ne sme da se zaboravi! za buduce generacije


nisam ni mislia da treba da se zaboravi, samo htedoh da podsetim na Sarajevo danas i posle svega pretrpljenog.
nikola svilar nikola svilar 20:43 06.04.2008

01/03/1992.

Један од симбола одбране Сарајева Рамиз Делалић Ћело био је познат по убиству Николе Гардовића на Башчаршији 1. марта 1992.

Сарајево, 28. јунa - Сарајевски криминалац Рамиз Делалић Ћело, рођен 1963. године у Пријепољу, убијен је на Башчаршији, недалеко од места на ком је, пре петнаест година, убио Николу Гардовића. То убиство означило је почетак рата у Босни, а Делалић је измакао правди, да би се током опсаде Сарајева појавио као један од симбола одбране града. Полиција за сада, у циљу истраге, не жели да даје било какве изјаве о могућим починиоцима.
adam weisphaut adam weisphaut 21:25 06.04.2008

Re: 01/03/1992.

Mungos Mungos 21:50 06.04.2008

Dan koji me je promenio za uvek

Dan kada sam izgubio i poslednji delic iluzije o zajednickoj drzavi Juznih Slovena.
Dan kada sam definitvno shvatio da zapravo ne postoje Bosanci kao jedinstveni etnos.
Dan kada sam shvatio da su Srbi zestoko pljunuli na svoju casnu vojnicku tradiciju, svoj obraz.
Dan kada nisam mogao da verujem sta komsije & sugradjani mogu jedni drugima da rade.
Dan kada sam se osetio duboko postidjenim sto sam Srbin.
Dan kada sam prestao da budem Srbin, jer nisam mogao da podnesem tu sramotu.
Dan kada sam za samo nekoiko sati zakasnio sa izvlacenjem mojih rodjaka, sa mamine strane.
Dan kada sam poceo da iscekujem najgore vesti o maminoj strani familije u tom gradu.
Dan kada sam poceo da sanjam skoro svaku noc da im nosim hranu.
Dan kada sam poceo svakodnevno da gledam moju majku u strahovtoj patnji - slomljenu, uzasnutu, zabriutu
Dan kada su moje najlepse uspomene zamrljane krvlju mojih Sarajlija
Dan kada je Drina postala jedina "strana" kojoj mogu da pripadnem.
Dan koji me i dan danas strahovito boli.

Mungos, The Beogradski Sarajlija

P.S. Hvala svima na komentarim i prilozima! Samo nastavite, a mene izvinite jer se necu mnogo mesati.
Demetra Demetra 22:34 06.04.2008

Re : Na danasnji dan

LinkDan koji me je promenio za uvek



Dragi Mungos,
vrlo si dirljivo pisao o tom Danu,

o majci
i rodbini,

o sramoti i patnji.

UZ TEBE SAM.

Danas pogotovu.

veliki pozdrav
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:06 06.04.2008

Strahota.



Takva strahota ostavlja čoveka bez reči.
Ovde sam Mungose.
Mungos Mungos 23:26 06.04.2008

Re: Strahota.

Vise me zanimaju profili tih ljudi koji su preko noci uzeli snajper ili seli za top i poceli da "prase" po civilima... Po mojoj 16-godisnjoj sestrici od tetke kojoj je snajperski metak proleteo par centimetara iza ledja; po mojoj tetki nad kojom se izivljavao neki skot sa protiavioskim topom, dok je obilazila majcin grob; po mom drugu Adnanu Adlicu kojeg je raznela gramata , bez obzira sto se kleo u JNA do poslednjeg dana....

Mungos, The Beogadski Sarajlija
vucko vucko 23:46 06.04.2008

Re: Strahota.

Vise me zanimaju profili tih ljudi koji su preko noci uzeli snajper ili seli za top i poceli da "prase" po civilima... Po mojoj 16-godisnjoj sestrici od tetke kojoj je snajperski metak proleteo par centimetara iza ledja; po mojoj tetki nad kojom se izivljavao neki skot sa protiavioskim topom, dok je obilazila majcin grob; po mom drugu Adnanu Adlicu kojeg je raznela gramata , bez obzira sto se kleo u JNA do poslednjeg dana....

To je zaista teško shvatiti - a izgleda da je tako jednostavno klasifikovati ljude kao "one druge".

Proveo sam, posle onog našeg bombardovanja, nekoliko meseci poslom u Bosni - uglavnom u Banjaluci. Upoznao sjajnog i interesantnog sveta, itd. Jednom smo išli da nudimo naš softver (za bankarsko poslovanje) Privrednoj banci iz Gradiške. Ispričali priču, objasnili šta ima/nema, šta radimo kod ovih gde već radimo itd, a onda otišli na ručak sa njima u onaj hotel na samoj obali Save (koji je inače prilično bio oštećen u toku rata) i onda tako pričali o koječemu, između ostalog o ratu.

Kaže čovek - kad je počelo, mobilišu ih (VRS), odvedu u neka brda, oni se tamo napiju, naravno niko nije baš oduševljen što je mobilisan i tako to - i onda dođe čovek i nalaže ih kako su muslimani upali u Gradišku, ispriča koga su sve pobili (laž), oni podivljaju, pošto ima tu i familije, itd - i onda ih odvedu, ne sećam se gde ono reče, onda oni naprave haos... posle, naravno, nema nazad. Opisuje nivo iščašenosti svega toga - kaže na vratima od bunkera (tj. utvrđene kuće ili šta li je već) ekipa unutra stavi natpis: "ne budi - kolji".

Pretpostavljam da je bilo takvih stvari i sa druge strane. A da ne pričamo o slavnoj ulozi raznih kriminalaca tipa Arkana i njegovih (ili ovog Ćela, što ga pomenuše gore), kojima je to bio i biznis (da se tako izrazim), osim "patriotske dužnosti".
Mungos Mungos 00:06 07.04.2008

Re: Strahota.

Kaže čovek - kad je počelo, mobilišu ih (VRS), odvedu u neka brda, oni se tamo napiju, naravno niko nije baš oduševljen što je mobilisan i tako to - i onda dođe čovek i nalaže ih kako su muslimani upali u Gradišku, ispriča koga su sve pobili (laž), oni podivljaju, pošto ima tu i familije, itd - i onda ih odvedu, ne sećam se gde ono reče, onda oni naprave haos...


Da, Vucko. To je bio jedan od nacina. Tzv. "manipulacija na terenu". ..

Mungos, The Beogradski Sarajlija
Doctor Wu Doctor Wu 08:00 07.04.2008

Re: Strahota.

vucko
Vise me zanimaju profili tih ljudi koji su preko noci uzeli snajper ili seli za top i poceli da "prase" po civilima... Po mojoj 16-godisnjoj sestrici od tetke kojoj je snajperski metak proleteo par centimetara iza ledja; po mojoj tetki nad kojom se izivljavao neki skot sa protiavioskim topom, dok je obilazila majcin grob; po mom drugu Adnanu Adlicu kojeg je raznela gramata , bez obzira sto se kleo u JNA do poslednjeg dana....

To je zaista teško shvatiti - a izgleda da je tako jednostavno klasifikovati ljude kao "one druge".

Proveo sam, posle onog našeg bombardovanja, nekoliko meseci poslom u Bosni - uglavnom u Banjaluci. Upoznao sjajnog i interesantnog sveta, itd. Jednom smo išli da nudimo naš softver (za bankarsko poslovanje) Privrednoj banci iz Gradiške. Ispričali priču, objasnili šta ima/nema, šta radimo kod ovih gde već radimo itd, a onda otišli na ručak sa njima u onaj hotel na samoj obali Save (koji je inače prilično bio oštećen u toku rata) i onda tako pričali o koječemu, između ostalog o ratu.

Kaže čovek - kad je počelo, mobilišu ih (VRS), odvedu u neka brda, oni se tamo napiju, naravno niko nije baš oduševljen što je mobilisan i tako to - i onda dođe čovek i nalaže ih kako su muslimani upali u Gradišku, ispriča koga su sve pobili (laž), oni podivljaju, pošto ima tu i familije, itd - i onda ih odvedu, ne sećam se gde ono reče, onda oni naprave haos... posle, naravno, nema nazad. Opisuje nivo iščašenosti svega toga - kaže na vratima od bunkera (tj. utvrđene kuće ili šta li je već) ekipa unutra stavi natpis: "ne budi - kolji".

Pretpostavljam da je bilo takvih stvari i sa druge strane. A da ne pričamo o slavnoj ulozi raznih kriminalaca tipa Arkana i njegovih (ili ovog Ćela, što ga pomenuše gore), kojima je to bio i biznis (da se tako izrazim), osim "patriotske dužnosti".

a sta reci za Ejupa (ili Ejuba) Ganica, coveka koji je rodjen u Sandzaku, studirao i magistrirao u Beogradu, radio u Vinci, posle toga doktorirao na MIT-u, ziveo neko vreme tamo i onda se "vratio" u Sarajevo i naredio pobijanje onih klinaca dok su ih vadili iz kasarne? njega sigurno nije trebalo napijati.

ili karadzica (jos jednog americkog djaka). ili plavsicku (setite se sta je rekla zlobi kad ih je ovaj terao da potpisuju primirje i posle cega im je zaveo onu blokadu februara 1994.) ili silajdzica. ili ...(dodati po zelji)

ako postoji neka pouka rata u bosni, onda je to, po meni, jedino sta se sve moze desiti ukoliko se podceni narcizam malih razlika.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:56 07.04.2008

Re: Strahota.

Profili? Fukara, što bi rekao Andrić, fukara.
vucko vucko 10:03 07.04.2008

Re: Strahota.

a sta reci za Ejupa (ili Ejuba) Ganica, coveka koji je rodjen u Sandzaku, studirao i magistrirao u Beogradu, radio u Vinci, posle toga doktorirao na MIT-u, ziveo neko vreme tamo i onda se "vratio" u Sarajevo i naredio pobijanje onih klinaca dok su ih vadili iz kasarne? njega sigurno nije trebalo napijati.

Pa Ejup je bio jedan od izvođača radova, kao i Karadžić i Plavšićka - optimističkih "rukovodilaca projekta", koji su mislili da će se stvar završiti očas posla (na ovaj ili onaj način). Meni se čini da je tu glavni promašaj u proceni, od strane onih koji su imali objektivnih mogućnosti da utiču na celu stvar. Demona je tu uvek bilo, retko gde ih nema - samo je trebalo dovoljno ludih da ih puste iz "kutije", računajući na brzu dobit.

I to je sad sve prošlo - ostala je samo mržnja i protivpešadijske mine...
Doctor Wu Doctor Wu 11:37 07.04.2008

Re: Strahota.

vucko
Meni se čini da je tu glavni promašaj u proceni, od strane onih koji su imali objektivnih mogućnosti da utiču na celu stvar.

Da, slazem se, mada su oni koji su imali uticaja (Milosevic & jataci, Izetbegovic, Silajdzic, Ganic, Tudjman) pre svega, igrali partiju pokera. Partiju pokera gone bad. Jedinog normalnog iz cele te ekipe, Adila Zulfikarpasica, su uklonili brze bolje na pocetku price, a Ameri su, sa svoje strane, uradili sve sto je bilo u njihovom interesu (=gurnuli Izetbegovica u rat).

E sad, da li se moze govoriti o odgovornosti ljudi koji pristaju da budu cipovi u necijoj partiji pokera? (da se razumemo, tu mislim i na Srbe i na Muslimane- i jedni i drugi su se pokazali kao totalni idioti- rat je pokazao da je jedina razlika izmedju njih bila u tome ko je u odredjenom trenutku imao pusku, a ko ne). Po meni, moze. Odgovornost prema sebi & porodici su tu kljucni pojmovi.
49 41 49 41 21:02 07.04.2008

Re: Strahota.

Jelica Greganović
Profili? Fukara, što bi rekao Andrić, fukara.

"Ovo je rat da se vidi ko je kak'ije"!-citirajuci Andrica; su reci pilota koji me je silom ugurao u avion u Sarajevu.

Iako, dodro poznajem Andrica; Jelica me je samo dopunila: "FUKARE"!

49 41 49 41 21:07 07.04.2008

Re: Strahota.

I to je sad sve prošlo - ostala je samo mržnja i protivpešadijske mine...


Tacno tako!
AlexDunja AlexDunja 23:18 06.04.2008

izet sarajlic

» SARAJEVO
Sad nek spavaju svi naši i besmrtni.
Pod mostom, kraj "Druge Ženske" nabujala Miljacka teče.
Sutra je nedelja. Uzmite prvi tramvaj za Ilidžu.
Naravno pod predpostavkom da ne pada kiša.
Dosadna duga sarajevska kiša.
Kako li je bilo Ćabrinoviću bez nje u tamnici!
Mi je preklinjemo, psujemo, a ipak dok pada
zakazujemo ljubavne sastanke kao da smo u najmajskijem maju.
Mi je proklinjemo, psujemo, svjesni da od nje nikad
Miljacka neće postati ni Gvadalkivir ni Sena.
Pa šta? Zbog toga zar manje će te voljeti
i mučiti manje kroz stradanja?
Zbog toga zar manja biće moja glad
za tobom i manje moje gorko pravo
da ne spavam kad svijetu prijete kuga ili rat
i kad jedine riječi postaju "ne zaboravi" i "zbogom"?
Uostalom, možda ovo i nije grad u kome ću umrijeti,
ali u svakom slučaju on je zaslužio jednog neuporedivo vedrijeg
mene,
ovaj grad u kome možda i nisam bio najsrećniji,
ali u kome je sve moje i u kome uvijek mogu
naći barem nekog od vas koje volim
i reći vam da sam tužan do očajanja.
U Moskvi to bih isto mogao, ali Jesenjin je mrtav
a Jevtusenko siguno negdje u Gruziji.
U Parizu kako da zovem hitnu pomoć
kad se ona nije odazvala ni na pozive Vijona?
Ovde zovnem li i tople svoje sugrađanke,
i one čak znaće šta je to što me boli.
Jer ovo je grad u kome možda i nisam bio najsrećniji,
ali u kome i kiša kad pada nije prosto kiša.
(1961)
Mungos Mungos 23:30 06.04.2008

Dobro poslusajte!

Ova pesma mi uvek natera suze i dodje mi da urlam:



Mungos, The Beogradski Sarajlija
49 41 49 41 01:12 07.04.2008

Kao da je juce bilo

(15.4. 1992)
Posmatram ujutru u 10 sati ulicu; inace normalno ziva od sabracaja i ponekim pretcavanjem maca ili kuca. Pusta, nigde zive duse. Kao da je sve stalo.
Cak ni kuca ni maca koje obicno munjevito tuda pretcavaju ulicu. Totalnu muk.
Sve se posakrivalo i cuti.
Cak i te zivotinje slute jad.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:25 07.04.2008

RAT JE NASTAVAK TV programa...

samo drugačijim sredstvima!

Slušao sam velikog poljskog intelektualca Adama Mihnjika, koji je usred Beograda 1991. godine upozoravao da je svaka izgovorena reč mržnje i netpreljivosti zapravo metak i granata.
Nas je ubio taj jezik mržnje.
Glavne ubice, vlasnici "autorskih prava" jezika mržnje slobodno se šetaju ulicama Beograda, igraju se sa svojim unucima, krckaju svoje solidne akademske penzije i tantijeme. Na žalost, nikada neće sesti na optuženičku klupu, nikada ih neće stići ruka pravde.
U tome je najveća istorijska perverzija balkanskih ratova 1991-1995!
Mungos Mungos 01:39 07.04.2008

Re: RAT JE NASTAVAK TV programa...

Mnogi ne shvataju da je TV u pogresnim rukama oruzje razornije od najjace hidrogenske bombe.
Daj mi npr. CNN na samo nedelju dana i preko noci cu napraviti Armagedon ili uspostaviti apsolutni mir.

Mungos, The Beogradski Sarajlija
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:19 07.04.2008

tuga

mislim da u srbiji i dan danas ljudi ne znaju sta se zapravo dogadjalo u sarajevu devedesetih...donekle znamo o vukovaru, borovu, srebrenici...ali o foci i sarajevu, malo. o tome se ne prica mnogo. ako te zanima ko moze ili ne da uzme snajper, evo filma koji mozda(?) moze da pomogne, mada sumnjam. jedan od potresnijih filmova koji cini mi se predstavlja opsadu sarajeva prilicno verno.

Shot Through the Heart

koliko znam, sledeca Latinica se bavi opsadom sarajeva. opet, bice takodje zanimljivo gledati kontinuitet od prosle nedelje.
mom kolegi denisu, koji je srbin po ocu, a koga je srpski snajperista ubio u sarajevu jer nije hteo da ostavi zenu muslimanku, i dan danas ne veruje majka tog ubijenog oca koja zivi u srbiji, da joj je sina ubio srbin...mozda bi bilo dobro da si nam malo i pisao o opsadi...kad vec niko nece

Mungos Mungos 04:31 07.04.2008

Re: tuga

Hvala BoL za sve, od sveg srca! Samo bih malo da pojasnimo pricu oko tvog druga Denisa (akoseneljutis?): Njegovog oca - Srbina je ubio srpski snajperista, jer nije hteo da ostavi svoju zenu Muslimanku - Denisovu majku. Ali, Denisova baka, koja zivi u Srbiji, i dalje ne veruje da joj je sina ubio Srbin.

Pokusacu sto krace da opisem Sarajevski Pakao kroz agoniju moje bake Hani:
Ona je bila centralna licnost u familiji. Za mene - najveci autoritet ikada, posle Tita. Neverovatno jaka i mudra zena, koja je svasta preturila preko glave i pred kojom su se tresli i svi njeni zetovi, ukljucujci i mog tatu - oficira RV i PVO na jako osetljivoj funkciji. Omiljeni moto joj je bio:"Hodze i popovi - najveci lopovi!"

Kada je poceo Pakao, baka je vec bila poprilicno bolesna, mahom od tipicnih starackih boljki. Problemi sa bubrezima, organima ze varenje, herpesom koji joj je zahvatio pola lica su zahtevali redovnu negu i mnogo lekova u redovnoj primeni. Medjutim, ubrzo nakon pocetka rata i hrana je postala luksuz, a kamoli lekovi. Ako se dobro secam, krompir se prodavao po ceni od 25 DM / kg, brasno, cini mi se, i po 50 Dm / kg, o mesu da i ne govorim. Lekova - ni za lek... Benzin - 50+ DM za litar. Struja je u startu iskljucena, a s pocetka zime parkovi su ostali bez drveca koje je zavrsavalo u pecima i sporetima...

Po nekoliko puta dnevno su "hrabri ratnici" za SrBstvo izvodili svoju "kanonadu za sve kalibre po svim ciljevima" sa Trebevica, Romanije, Zuca, na sta se oglasavala tzv. "sizela" na ciji zvuk su svaki put baka, tetka, teca, brat i sestrica (umalo poklani prilikom isterivanja iz svog prelepog stana na "srpskoj" Grbavici) skakali na noge i jurili niz stepenice, sa cetvrtog sprata do podruma. Zgrada stara, bez lifta, 100m od sarajevskog Narodnog pozorista.


Groblje srpske casti: Stadion "Kosevo"

Baki je bivalo sve gore i gore.... Umrla je u u hladnoci, mraku, uzasnim mukama - kakve li ironije - za Srpsku Novu godinu, 1993. Teca Safet je, jadnik (umro pre neku godinu od nekog cudnog oblika leukemije), nosio na ledjima: prvo niz stepenice do prizemlja, a onda, izbegavajuci "snajperske linije", par kilometara do stadiona "Kosevo" na kojem je fudbal ustupio mesto zrtvama divljanja "(kvazi)srpskih junaka"

Mungos, The Beogradski Sarajlija
trener trener 03:30 07.04.2008

Sarajevo na danasnji dan

Moj stric je bio novinar "Oslobodjenja",glavni (ne secam se kako se to zvalo) u pokretu "gorana",clan izvidjaca i svih takvih drustava,jedan izuzetno pozitivan lik, miroljubiv ,uvek spreman da saslusa,ako treba da posavetuje... a ljude nije delio po pripadnosti, po veri i znao je da kaze da su ljudi "ljudi i neljudi ali ovih drugih u Bosni, u Sarajevu, nema ili i ako ih i bude treba se izboriti za ono ljudsko sto je u njima " i bio je zaljubljen u svoje Sarajevo. Skoro svaka recenica mu je pocinjala sa " ne znate vi , u mom Sarajevu..." ...Mog oca je stalno nagovarao da se preselimo "Nece vam nigde biti bolje i lepse nego u nasoj Bosni,nasem Sarajevu...bar ti znas kakvi su ovde ljudi...duse"Zvao sam ga ,onog dana ,kada su neke zveri pucale iz snajpera ,(mislim sa Skenderije ti to verovatno bolje znas,) na ljude koji su nosili zastave Jugoslavije i nikada necu zaboraviti kada je rekao " E moj sinovce, nema vise onog mog Sarajeva" ali nije otisao i do poslednjeg atoma se borio za ono ljudsko sto je verovao da postoji u ljudima.
Ipak je onih drugih bilo,nazalost.
Gala01 Gala01 04:40 07.04.2008

Latinica o Sarajevu, danas na HRT-u

Veceras (07.04.) na 1.programu HRT-a u 20:15h (repriza u nocnom terminu 3:35h i u srijedu u 11:55h na 2.programu)

Latinov uvod:


Navršava se šesnaest godina od početka opsade Sarajeva, glavnog grada Bosne i Hercegovine. Blokada je započela kad je tzv. JNA zauzela međunarodni aerodrom u naselju Ilidža u noći s 4. na 5. travnja 1992., a završena je 29. veljače 1996. povlačenjem vojske Republike
Srpske u skladu s odredbama Daytonskog mirovnog sporazuma. Sarajevska je opsada s 1.425 dana najduža u povijesti. Zračni most za podršku stotini tisuća opkoljenih ljudi trajao je duže od Berlinskog zračnog mosta. Za vrijeme opsade na grad je padalo prosječno 329 granata na dan. Rekord od 3.777 ispaljenih granata uknjižen je 22. srpnja 1993. godine. Ubijani su ljudi, rušeni civilni, kulturni, vjerski objekti, pa čak i bolnice. U brdima oko Sarajeva bilo je stacionirano 120 minobacača i 250 tenkova JNA, koji su poslije dospjeli u ruke vojske Republike Srpske. Cilj im je bio mučenje glađu i demoralizacija stanovništva na najokrutnije načine. Strašan primjer je masakr na otvorenoj tržnici Markale kada su u veljači 1994. godine granate, ispaljene sa srpskih položaja na Špicastoj stijeni, pogodile masu ljudi i uzele život 68 Sarajlija. Tijekom opsade Sarajeva ubijeno je 12.000 ljudi, među njima 1.500 djece, a 50.000 ljudi je lakše i teže ranjeno. O tom ratnom paklu, okrutnosti i nečovječnosti srpskih snaga, patnjama i stradanjima Sarajlija u večerašnoj emisiji govore svjedoci tog vremena.
Mungos Mungos 05:24 07.04.2008

Re: Latinica o Sarajevu, danas na HRT-u

Sarajevska je opsada s 1.425 dana najduža u povijesti. Zračni most za podršku stotini tisuća opkoljenih ljudi trajao je duže od Berlinskog zračnog mosta. Za vrijeme opsade na grad je padalo prosječno 329 granata na dan


Ako me digitron ne laze, na Sarajevo je ispaljeno 428,625 granata (verovatno se racunaju od minobacackih od 60mm do haubica od 155mm), tokom 4 godine. Ako je cena granate u proseku 50$, ispada da je Balkanski Kasapin, The Mirotvorac "ulozio" samo u Sarajevo vreli celik u vrednosti od 21,431,250$ ili 15,000$ / dnevno... Impresivna "investicija"! Poredjenja radi, za toliko novca je prodat smedervski "Sartid".

Mungos, The Beogradski Sarajlija
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 08:13 07.04.2008

Re: Latinica o Sarajevu, danas na HRT-u

Mungos
Sarajevska je opsada s 1.425 dana najduža u povijesti. Zračni most za podršku stotini tisuća opkoljenih ljudi trajao je duže od Berlinskog zračnog mosta. Za vrijeme opsade na grad je padalo prosječno 329 granata na danAko me digitron ne laze, na Sarajevo je ispaljeno 428,625 granata (verovatno se racunaju od minobacackih od 60mm do haubica od 155mm), tokom 4 godine. Ako je cena granate u proseku 50$, ispada da je Balkanski Kasapin, The Mirotvorac "ulozio" samo u Sarajevo vreli celik u vrednosti od 21,431,250$ ili 15,000$ / dnevno... Impresivna "investicija"! Poredjenja radi, za toliko novca je prodat smedervski "Sartid".Mungos, The Beogradski Sarajlija

na taj dan je bilo i bombardovanje beograda 1941
Mungos Mungos 08:17 07.04.2008

Re: Latinica o Sarajevu, danas na HRT-u

Velimir Mladenovic
Mungos
Sarajevska je opsada s 1.425 dana najduža u povijesti. Zračni most za podršku stotini tisuća opkoljenih ljudi trajao je duže od Berlinskog zračnog mosta. Za vrijeme opsade na grad je padalo prosječno 329 granata na danAko me digitron ne laze, na Sarajevo je ispaljeno 428,625 granata (verovatno se racunaju od minobacackih od 60mm do haubica od 155mm), tokom 4 godine. Ako je cena granate u proseku 50$, ispada da je Balkanski Kasapin, The Mirotvorac "ulozio" samo u Sarajevo vreli celik u vrednosti od 21,431,250$ ili 15,000$ / dnevno... Impresivna "investicija"! Poredjenja radi, za toliko novca je prodat smedervski "Sartid".Mungos, The Beogradski Sarajlija

na taj dan je bilo i bombardovanje beograda 1941


Da, i da nismo uradili ono Sarajevu, verovatno bih pisao o '41. Drugo, bombardovanje '41. je bila stvar izbora: da se nismo suprotstavili Hitleru, do toga ne bi ni doslo. Slicno kao i '99.

Mungos, The Beogradski Sarajlija
Covek u belom Covek u belom 13:24 07.04.2008

Re: Latinica o Sarajevu, danas na HRT-u

Mungos
Drugo, bombardovanje '41. je bila stvar izbora: da se nismo suprotstavili Hitleru, do toga ne bi ni doslo. Slicno kao i '99.
Ovo je prilicno jadan kometar, kao npr. "da se Izetbegovic nije suprotstavljao Slobi(Radovanu) do bombardovanja Sarajeva nikad ne bi doslo - takodje stvar izbora".
Mungos Mungos 17:26 07.04.2008

Re: Latinica o Sarajevu, danas na HRT-u

Covek u belom
Mungos
Drugo, bombardovanje '41. je bila stvar izbora: da se nismo suprotstavili Hitleru, do toga ne bi ni doslo. Slicno kao i '99.
Ovo je prilicno jadan kometar, kao npr. "da se Izetbegovic nije suprotstavljao Slobi(Radovanu) do bombardovanja Sarajeva nikad ne bi doslo - takodje stvar izbora".


Totalno pogresan zakljucak, usled, cini mi se, nepoznavanja cinjenica. Rat u Sarajevu, nazalost, nije mogao da se izbegne, jer su mocni tako hteli. Pogledaj veceras u 20:15 na HRT1 emisiju Latinica: Opsada Sarajeva, pa ce ti biti mnogo jasnije.

Mungos, The Beogradski Sarajlija
Covek u belom Covek u belom 17:48 07.04.2008

Re: Latinica o Sarajevu, danas na HRT-u

Mungos
Totalno pogresan zakljucak, usled, cini mi se, nepoznavanja cinjenica. Rat u Sarajevu, nazalost, nije mogao da se izbegne, jer su mocni tako hteli. Pogledaj veceras u 20:15 na HRT1 emisiju Latinica: Opsada Sarajeva, pa ce ti biti mnogo jasnije.
Nije to zakljucak nego ironija na tvoj komentar koji je za svaku osudu. Rat 1941. su takodje mocni veoma hteli (isto vazi i za bombardovanja 1999.), ako ti to nije jasno trebalo bi zaista malo da proucis istoriju, pogotovu vezano za dogadjaje oko 27. marta.
Mungos Mungos 18:14 07.04.2008

Re: Latinica o Sarajevu, danas na HRT-u

Covek u belom
Mungos
Totalno pogresan zakljucak, usled, cini mi se, nepoznavanja cinjenica. Rat u Sarajevu, nazalost, nije mogao da se izbegne, jer su mocni tako hteli. Pogledaj veceras u 20:15 na HRT1 emisiju Latinica: Opsada Sarajeva, pa ce ti biti mnogo jasnije.
Nije to zakljucak nego ironija na tvoj komentar koji je za svaku osudu. Rat 1941. su takodje mocni veoma hteli (isto vazi i za bombardovanja 1999.), ako ti to nije jasno trebalo bi zaista malo da proucis istoriju, pogotovu vezano za dogadjaje oko 27. marta.


Zasto je doslo do napada na Srbiju '41. i '99?

Mungos, The Nije Proucio
bauer bauer 06:54 07.04.2008

sarajevo,

sve se vrtim, ne znam kako da pocnem. kad krene prica o nato bombardovanju srbije, ja se uvek setim sarajeva. pa i dubrovnika, vukovara, osjeka, srebrenice, kosova... ali sarajevo mi je najupecatljivije. kakav je to trip bio, bez diskriminacije. udri gde stignes, pa tako tri-cetri godine. i sta je svet radio za sve to vreme, i sta smo mi radili, osim sto smo malo demonstrirali. i sta radimo danas? jesmo li bolji nego onda? jesu li secanja toliko izbledela ili su nepopravljivo pristrasna?

bauer
6. april 2008
the beogradjanin, rodjen u sarajevu
Mungos Mungos 08:01 07.04.2008

Re: sarajevo,

bauer
sve se vrtim, ne znam kako da pocnem. kad krene prica o nato bombardovanju srbije, ja se uvek setim sarajeva. pa i dubrovnika, vukovara, osjeka, srebrenice, kosova... ali sarajevo mi je najupecatljivije. kakav je to trip bio, bez diskriminacije. udri gde stignes, pa tako tri-cetri godine. i sta je svet radio za sve to vreme, i sta smo mi radili, osim sto smo malo demonstrirali. i sta radimo danas? jesmo li bolji nego onda? jesu li secanja toliko izbledela ili su nepopravljivo pristrasna?
bauer
6. april 2008
the beogradjanin, rodjen u sarajevu


I ovde je, druze moj, ponovo nametnuto pitanje licemerja i naseg i medjunarodnog. Parafraziracu deo iz knjige "Nezavrseni mir" Mortona Abramovica, predsednika Karnegi fondacije u vreme kada je knjiga stampana, koji je rekao "da je vreme pokazalo da je Evropa bila nesposobna da resi sukob u Bosni, te da su SAD konacno odlucile da preuzmu vodecu ulogu u resavanju...."
Ma, hajde molim te! Pustiti 300,000 ljudi svih starosnih dobi da 4 godine zive pod uslovima koji su nepodnosljivi cak i za pse i macke lutalice da bi im postalo jasno da moraju da se umesaju (S obzirom da si Sarajlija, onda znas kako su tamo zime ostre i leta paklena)?! Inscenirati "slucaj Markale" (dokazano) i pobiti jos 70-ak gradjana i raniti preko 100, samo da bi se kao "dobila podrska javnog mnjenja za akciju..."?!

A o "nama"... Nema potrebe ni da komentarisem. Suzenje svesti u Srbiji, kada su takvi uzasi koje smo cinili u pitanju, je toliko evidentno...

Mungos, The Besan
bauer bauer 08:15 07.04.2008

Re: sarajevo,

Pustiti 300,000 ljudi svih starosnih dobi da 4 godine zive pod uslovima koji su nepodnosljivi cak i za pse i macke lutalice da bi im postalo jasno da moraju da se umesaju

posle geta u varsavi (i konc-logora), po mom misljenju, sarajevo je najgora prica predhodnog veka.
Mungos Mungos 08:26 07.04.2008

Re: sarajevo,

bauer
Pustiti 300,000 ljudi svih starosnih dobi da 4 godine zive pod uslovima koji su nepodnosljivi cak i za pse i macke lutalice da bi im postalo jasno da moraju da se umesaju

posle geta u varsavi (i konc-logora), po mom misljenju, sarajevo je najgora prica predhodnog veka.


Ne vidim razliku, niti mogu da rangiram. Sve sto si spomenuo zasluzuje "prvo mesto" po monstruoznosti, neljudskosti, kolicini patnje zrtava. S jedinom razlikom sto je u "Sarajevskom Paklu" svoj mrcvario svoga! To mi je ipak malo teze, i objektivno i subjektivno. (Ja sam sastavljen od obe "strane", tj. Pravoslavni Musliman srpskog etnickog porekla+inog mediteranskog)

Mungos, The Baxuz Sa Iskustvom
bauer bauer 08:40 07.04.2008

Re: sarajevo,

Ne vidim razliku, niti mogu da rangiram.

ne vidim ni ja, naveo sam ono vise hronoloski.

opet, sto bi rekao andric...

Niko ne zna sta znaci roditi se i ziveti na ivici izmedju dva sveta, poznavati i razumevati i jedan i drugi, a ne moci uciniti nista da se oni objasne medju sobom i zblize, voleti i mrzeti i jedan i drugi, kolebati se i povoditi celoga veka, biti kod dva zavicaja bez ijednoga, biti svuda kod kuce i ostati zauvek stranac; ukratko: ziveti razapet, ali kao zrtva i mucitelj u isto vreme.
Demetra Demetra 17:57 07.04.2008

Re: sarajevo,

bauer
sve se vrtim, ne znam kako da pocnem. kad krene prica o nato bombardovanju srbije, ja se uvek setim sarajeva. pa i dubrovnika, vukovara, osjeka, srebrenice, kosova... ali sarajevo mi je najupecatljivije. kakav je to trip bio, bez diskriminacije. udri gde stignes, pa tako tri-cetri godine. i sta je svet radio za sve to vreme, i sta smo mi radili, osim sto smo malo demonstrirali. i sta radimo danas? jesmo li bolji nego onda? jesu li secanja toliko izbledela ili su nepopravljivo pristrasna?bauer6. april 2008the beogradjanin, rodjen u sarajevu




Ako vam ista znaci, bas ste me potresli komentarom koji
sam tek sad ugledala.
Niko kao vi.
Nasli ste sve tacne reci, a sazeto, u dahu.
Osvrt na SVE s posebnim pogledom na Sarajevo,
svaka cast, na tako malom prostoru receno a skroz istinito.


veliki pozdrav
bauer bauer 18:35 07.04.2008

Re: sarajevo,

Ako vam ista znaci, bas ste me potresli komentarom

hvala demetra. znaci mi.

pozdrav.
bauer bauer 18:37 07.04.2008

Re: sarajevo,

(Ja sam sastavljen od obe "strane", tj. Pravoslavni Musliman srpskog etnickog porekla+inog mediteranskog)

znaci, posteni musliman :)) ja sam ateista, pravoslavne vere :)
mikimedic mikimedic 10:19 09.04.2008

Re: sarajevo,

Bauer,

samo si zaboravio bombardovanje Knina, i kolonu...
bauer bauer 17:42 09.04.2008

Re: sarajevo,

Bauer,

samo si zaboravio bombardovanje Knina, i kolonu...

u pravu si, trebalo je da oslobodimo i zagreb. onda se knin ne bi desio.
Ђак Ђак 08:45 07.04.2008

Несрећа

Мунгосе, друже, не знам шта бих рекао...

Колико је само несреће у томе да практично један народ (име тог народа није битно), подељен по верској основи у три групе толико мржње гаји према самом себи... Страшно.
Језик нам је исти, преци су нам исти, а ми се као звери убијамо међусобно...

Не знам, волео бих да грешим, али ми се стварно чини да неко има дебелог интереса да се овде "жеравица" бесмислене мржње никад не угаси...
Неко се потрудио да се мрзимо пре 2.светског рата, па се онда неко током рата досетио да искористи залеђину јачег те нашу мржњу претвори у нашу крв...
Опет, после тога, нико се није потрудио да ваљано ствари доведе на своје место, жеравица је остала, па се онда опет упалила деведесетих и наша крв је опет потекла...
И опет, после тога, потрудише се да та жеравица остане (Хаг се ту својски труди), за сваки случај...

А ми?
Рат се састоји у томе, да се људи,
мада једни друге не познају,
међусобно убијају на заповест људи,
који се врло добро познају, а узајамно се не убијају.

Ајзенхауер


Не знам, понекад ми падне на памет да би много боље било да смо сви на Балкану, на пример, наставили да славимо Перуна и "њего
Ђак Ђак 08:51 07.04.2008

...

Перуна и "његову дружину".
Много мање сопствене крви бисмо пролили зарад туђег интереса.
А "оном горе" је сигурно тотално свеједно како га зовемо и призивамо, докле год смо достојни живота.
Mungos Mungos 09:00 07.04.2008

Re: Несрећа

bauer
"Niko ne zna sta znaci roditi se i ziveti na ivici izmedju dva sveta, poznavati i razumevati i jedan i drugi, a ne moci uciniti nista da se oni objasne medju sobom i zblize, voleti i mrzeti i jedan i drugi, kolebati se i povoditi celoga veka, biti kod dva zavicaja bez ijednoga, biti svuda kod kuce i ostati zauvek stranac; ukratko: ziveti razapet, ali kao zrtva i mucitelj u isto vreme."


Uh, ja to jako dobro znam! Ali, nikada se nisam kolebao, jer mi je nezamislivo bilo da "izdam" ijednu stranu svog bica, pogotovo u situaciji kada oboje nisu u pravu. Naprotiv, stvorila mi se jaka zelja da povezujem, koliko je to ponovo moguce...

Ђак
Колико је само несреће у томе да практично један народ (име тог народа није битно), подељен по верској основи у три групе толико мржње гаји према самом себи... Страшно.
Језик нам је исти, преци су нам исти, а ми се као звери убијамо међусобно...


Moj stav, takodje. Problem je sto uvek imas najvise 5% ludaka & monstruma + "money rules" sindrom i eto ti belaja!

Ђак
"Рат се састоји у томе, да се људи,
мада једни друге не познају,
међусобно убијају на заповест људи,
који се врло добро познају, а узајамно се не убијају."

Ајзенхауер


Ajk...Jedan od mojih idola...:)

Mungos, The Beogradski Sarajlija
Ђак Ђак 09:10 07.04.2008

Re: Несрећа

Да ствар буде још гора, ми се међусобно још и познајемо, практично...

На жалост, докле год добар човек не буде научио да је најважније искоренити тих 5% прво "у својим редовима", понављаћемо историју...
Unfuckable Unfuckable 09:08 07.04.2008

Kada se spomene ova tema

- ne znam zašto,meni prvo pada na pamet Ekaterina

Pozdrav, Bro
Bolna tema, i za Njih tamo, i za Nas ovde
Mnogo dobrih stvari u vezi Srbije upropastila je, bespovratno u trenu, mala grupa pedera
Mungos Mungos 09:13 07.04.2008

Re: Kada se spomene ova tema

Unfuckable
- ne znam zašto,meni prvo pada na pamet Ekaterina

Zato sto si normalan, Bro.

Bolna tema, i za Njih tamo, i za Nas ovde
Mnogo dobrih stvari u vezi Srbije upropastila je, bespovratno u trenu, mala grupa pedera


Najinteresantnije je za koga NIJE bolna tema i ko je tacno u toj fekalnoj gomilici.

Mungos, The 'Bro
Unfuckable Unfuckable 09:20 07.04.2008

Re: Kada se spomene ova tema

Najinteresantnije je za koga NIJE bolna tema


pazi : jasno je
male "biznis" grupe sa obe strane, preko svojih DB "preduzimača" koji su "kreirali tržište" na terenu - nemojmo zaboraviti ekonomski aspekt cele opsade, jer mislim da je itekako bitan ( kao i one čuvene bitke za Koridor, eda bi se nesmetano valjala roba "braći" za enormne cifre) i za jedne i za druge....
Naložiti "neposredne izvođače radova" na terenu da rade ono što su radili, mislim da uopšte nije bio problem
Mungos Mungos 09:24 07.04.2008

Re: Kada se spomene ova tema

... sto su velike baje izvan granica, narocito one preko baje jedva docekale... Kad Djak vec spomenu Ajzenhauera... znas ono njegov cuveni speech o "vojnoindustrijskom kompleksu"... itt...

Mungos, The Bjo'
Unfuckable Unfuckable 09:29 07.04.2008

Re: Kada se spomene ova tema

pa jes ....čekalo se, ko novu godinu što neki čekaju....da se ne lažemo, imao sam takav utisak i jasno je bilo da se stvar lagano kreće prema centru SFRJ - jer je to bilo "srce" cele teorije o Bratsvu & enotnosti....
moralo je da se desi, tako je bilo predviđeno - da takokažem....
Ђак Ђак 09:32 07.04.2008

Re: Kada se spomene ova tema

Те "мале бизнис групе" су "извођачи радова"-пси рата...

"Озбиљна екипа" на томе дугорочно зарађује велике паре...

Оружје из бившег ДДР-а није баш завршило на старом гвожђу...

Задужења држава пре рата због куповине оружја, па после рата за "обнову" је посао "великих играча"...
Тешко да има бољег посла за банкаре од задужења држава...
Па после још и "долазак страних инвеститора"- продаја туђег рада и зноја по малој цени уз масну
провизију...
Mungos Mungos 09:35 07.04.2008

Da se vratimo na...

... pricu o Sarajevu i tamosnjim dogadjanjima?
(I to uopste nema veze s tim sto jedna ista sila drzi manju vaduhoplovnu bazu u Tuzli i Bondstil...)

Mungos, The Beogradski Sarajlija
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:01 07.04.2008

Sarajevo

AlexDunja AlexDunja 10:07 07.04.2008

Re: Sarajevo

e, fir,
podsetila me ova fotka na onu fenomenalnu recenicu
iz "sjecas li se doli bel" koju izgovara aligrudic:
"hoce li sunce ikada zasijat u ovom gradu, kako treba?"
a kisa, kao iz kabla.....
edi-va edi-va 10:06 07.04.2008

Romeo i Julija Sarajeva

Admira Ismic (1968) i Bosko Brkic (1968) , ubijeni na mostu Vrbanja 19. maja 1993., kada su pokushali da pobegnu iz Sarajeva.

Gledala sam taj dokumentarac pre par godina i nisam mogla danima posle toga normalno da zivim, dishem, mislim ...



marijainatasha marijainatasha 10:17 07.04.2008

Sarajevo ...

Meni je srce ostalo u Sarajevu. Mada se tamo nisam rodila.Mada mi do osamnaeste godine nije ni palo na pamet da ću živeti tamo. A onda sam upisala fakultet. U Sarajevu. Došla sam iz potpuno drugačije (srbijanske) sredine, pažena i mažena, preterano zaštićena mamina i tatina jedinica. Oprezna i više nego što treba. I nismo se dugo upoznavali Sarajevo i ja. Bila je to ljubav na prvi pogled. Prepustila sam se Gradu, onako kako nikad nikom nisam.Prvi put sam se u svom životu osetila da sam kod kuće (bez obzira na moju 200 km daleku pravu kuću). Volela sam miris Sarajeva u proleće, kišom opranu Drveniju dok, bez kišobrana, čekam "osamn'esku" za Pofaliće, Vilsonovo šetalište i jednog Marina koji me je tamo držao za ruku ... Ja sam želela da ostanem u Sarajevu. I dok sam se, na nagovor roditelja, pakovala 4. aprila da se vratim "kući", odlučila sam da u torbu stavim samo prljavi veš i osnovne stvari (jer - ne treba mi ništa drugo, idem samo za vikend, da se oprem ...), činilo mi se da tako neću otići zauvek. Mada je ceo grad danima pre toga mirisao na strah i neizvesnost. Posle toga .... mi nisu dali da se vratim. Sa prijateljima koji su ostali uspevala sam da se čujem sve dok je to bilo moguće. Kad je prestalo "da bude moguće" pisala sam im pisma koja im nisam poslala (i dan danas ih čuvam). Samo se nadam da su znali da im pišem. Bilo me je sramota što nisam u Sarajevu. A danas mi se, pomalo, čini da nemam pravo da tamo ponovo odem. Turistički. Pitam se - da l' me se poželelo Sarajevo, da li bi volelo da me vidi? Da li neko zna da li bih ja volela da vidim današnje Sarajevo? Ko bi se više razočarao - Grad ili ja?

P.S. Hvala Alex Dunja na mojoj omiljenoj pesmi. U prvim danima "posle" Sarajeva, Sarajlić mi je bio jedini lek.

mikimedic mikimedic 10:25 09.04.2008

Re: Sarajevo ...

U MOSTARU SAM VOLEO NEKU SVETLANU
JEDNE JESENI
JAO KAD BIH SADA ZNAO SA KIM SADA SPAVA
NE BI JOJ GLAVA NE BI JOJ GLAVA
JAO KAD BIH ZNAO KO JE SADA LJUBI
NE BI MU ZUBI NE BI MU ZUBI
JAO KAD BIH ZNAO KO TO U MENI BERE
KAJSIJE JOS NEDOZRELE


GOVORIO SAM JOJ TI SI DERISTE TI SI
BALAVICA
SVE SAM JOJ GOVORIO
I PLAKALA JE NA MOJE RUKE NA MOJE RECI
GOVORIO SAM JOJ TI SI ANDJEO TI SI DJAVO
TELO TI ZRELO STA SE PRAVIS SVETICA
A PADALE SU SVU NOC NEKE MODRE KISE
NAD MOSTAROM


NIJE BILO SUNCA NIJE BILO PTICA NICEG
NIJE BILO
PITALA ME JE IMAM LI BRATA STA STUDIRAM
JESAM LI HRVAT VOLIM LI RILKEA SVE ME
JE PITALA
PITALA ME JE DA LI BI MOGAO SA SVAKOM
TAKO SACUVAJ BOZE
DA LI JE VOLIM TIHO JE PITALA
A PADALE SU NAD MOSTAROM NEKE MODRE
KISE
ONA JE BILA RASKOSNO BELA U SOBNOJ TMINI
AL NIJE HTELA TO DA CINI NIJE HTELA
IL NIJE SMELA VRAG BI JOJ ZNAO


JESEN JE TA MRTVA JESEN NA OKNIMA
NJENE OCI PTICA NJENA BEDRA SRNA
IMALA JE MLADEZ MLADEZ JE IMALA
NE SMEM DA KAZEM
IMALA JE MLADEZ MALI LJUBICASTI ILI MI
SE CINI
PITALA ME JE DA LI SAM HRVAT IMAM LI
DEVOJKU
VOLIM LI RILKEA SVE ME JE PITALA
A NA OKNU SU KO BOZICNI ZVONCICI MOGA
DETINJSTVA ZVONILE KAPI
A NOCNA PESMA TEKLA TIHANO NIZ DONJU
MAHALU
EJ SULEJMANA OTHRANILA MAJKA


ONA JE PROSTRLA SVOJE GODINE PO PARKETU
NJENE SU OCI BILE PUNE KAO ZRELE BRESKVE
NJENE SU DOJKE BILE TOPLE KO MALI PSICI
GOVORIO SAM JOJ DA JE GLUPAVA DA SE PRAVI
VAZNA
SVETLANA SVETLANA ZNAS LI TI DA JE
ATOMSKI VEK
DE GOL GAGARIN I KOJESTARIJE SVE SAM
JOJ GOVORIO
ONA JE PLAKALA ONA JE PLAKALA


VODIO SAM JE PO KUJUNDZILUKU PO
ASCINICAMA
SVUDA SAM JE VODIO
U PECINE JE SKRIVAO NA CARDAK NOSIO
POD MOSTOVIMA SE IGRALI ZMURKE NERETVA
ZDREBICA
POD STARIM MOSTOM CRNJANSKOG JOJ
GOVORIO
STO JE DIVAN SAPUTALA JE STO JE DIVAN


KOLENA JOJ CRTAO U VLAZNOM PESKU
SMEJALA SE TAKO VEDRO TAKO NEVINO KO
PRVI LJILJANI
U DZAMIJE JE VODIO KARADJOZ BEG MRTAV
PREMRTAV
POD TESKIM TURBETOM
NA GROB SANTICEV CVECE JE ODNELA MALO
PLAKALA KAO I SVE ZENE
SVUDA SAM JE VODIO


SADA JE OVO LETO
SAD SAM SASVIM DRUGI PISEM NEKE PESME
U JEDNOM LISTU POLA STUPCA ZA PERU ZUPCA
I NISTA VISE
A PADALE SU SVU NOC NAD MOSTAROM NEKE
MODRE KISE
ONA JE BILA RASKOSNO BELA U SOBNOJ TMINI
AL NIJE HTELA TO DA CINI NIJE HTELA
IL NIJE SMELA VRAG BI JOJ ZNAO


NI ONO NEBO NI ONO OBLACJE NI ONE
KROVOVE
BLEDUNJAVO SUNCE IZGLADNELOG DECAKA
NAD MOSTAROM
NE UMEM ZABORAVITI
NI NJENU KOSU NJEN MALI JEZIK KAO JAGODU
NJEN SMEH STO JE UMEO ZABOLETI KAO
KLETVA
ONU MOLITVU U KAPELI NA BELOM BREGU
BOG JE VELIKI GOVORILA JE NADZIVECE NAS
NI ONE TESKE MODRE KISE
O JESEN BESPLODNJA NJENA JESEN


GOVORILA JE O FILMOVIMA O DZEMSU DINU
SVE JE GOVORILA MALO TUZNO MALO
PLACLJIVO O KARENJINI
GOVORILA JE KLOJD GRIFITS NE BI UMEO
NI MRAVA ZGAZITI
SMEJAO SAM SE TI SI GLUPA ON JE UBICA
TI SI DETE


NI ONE ULICE ONE PRODAVCE POSLEDNJEG
IZDANJA OSLOBODJENA
NI ONO GROZDJE POLUSVELO U IZLOZIMA NE
UMEM ZABORAVITI
ONU BESPLODNU GORKU JESEN NAD MOSTAROM
ONE KISE
LJUBILA ME JE PO CELE NOCI GRLILA ME I
NISTA VISE
MAJKE MI NISTA DRUGO NISMO


POSLE SU OPET BILA LETA POSLE SU OPET
BILE KISE
JEDNO JEDINO MALO PISMO IZ LJUBLJANE
OTKUD TAMO
NI ONO LISCE PO TROTOARIMA NI ONE DANE
JA VISE NE MOGU JA VISE NE UMEM
IZBRISATI


PISE MI PITA ME CTA RADIM KAKO ZIVIM
IMAM LI DEVOJKU
DA LI IKAD POMISLIM NA NJU NA ONU NASU JESEN
NA ONE KISE
ONA JE I SAD KAZE ISTA KUNE SE BOGOM
POTPUNO ISTA
DA JOJ VERUJEM DA SE SMEJEM DAVNO SAM
DAVNO PROKLEO HRISTA
A I DO NJE MI BAS NIJE STALO KLELA SE
NE KLELA
MORA SE TAKO NE VREDE LAZI


GOVORIO SAM JOJ O LJERMONTOVU O SAGALU
SVE SAM JOJ GOVORIO
VUKLA JE SA SOBOM NEKU STARU CVAJGOVU
KNJIGU CITALA POPODNE
U KOSI JOJ BILO ZAPRETANO LETO ZUTILO
SUNCA MALO MORA
PRVE JOJ NOCI I KOZA BILA POMALO SLANA
RIBE ZASPALE U NJENOJ KRVI
SMEJALI SMO SE DECACIMA STO SU SKAKALI
SA MOSTOVA ZA CIGARETE
SMEJALI SMO SE JER NIJE LETO A ONI SKACU BAS
SU DECA
GOVORILA JE MOGU UMRETI MOGU DOBITI
UPALU PLUCA


ONDA SU DOLAZILE NJENE CUTNJE DUGE
PREDUGE
MOGAO SAM SLOBODNO MISLITI O SVEMU
RAZBISTRIT SPINOZU
SATE I SATE MOGAO SAM KOMOTNO GLEDATI
DRUGE BACATI OBLUTKE
DOLE NIZ STENJE MOGAO SAM SASVIM OTICI
NEKUD OTIC DALEKO
MOGAO SAM UMRETI ONAKO SAM U NJENOM
KRILU SAMLJI OD SVIJU
MOGAO SAM SE PRETVORITI U PTICU U VODU
U STENU SVE SAM MOGAO


PRSTE JE IMALA DUGACKE KRHKE BESKRVNE
A HITRE
IGRALI SMO SE BUBA-MARA I SKRIVALICE
SVETLANA IZADJI ETO TE POD STENOM NISAM
VALJDA CORAV
NISAM JA BLESAV HAJDE STA SE KANIS
DOBICES BATINE
KAD JE ONA TRAZILA MOGAO SAM POBECI U
U SAMU REKU NASLA BI ME
NAMIRISE ME KAZE ODMAH POZNA ME DOBRO
NISAM JOJ NIKAD VEROVAO VALJDA JE STALNO
CURILA KROZ PRSTE


VOLELA JE KESTENJE KUPILI SMO GA PO
RONDOU
NOSILA GA JE U SOBU VESALA O KONCICE
VOLELA JE RUZE ONE JESENJE JA SAM JOJ
DONOSIO
KAD SVENU STAVLJALA IH JE U NEKU KUTIJU
PITAO SAM JE STA MISLI O OVOM SVETU VERUJE
LI U KOMUNIZAM
DA LI BI SE MENJALA ZA NATASU ROSTOVU
SVASTA SAM JE PITAO
PONEKAD GLUPO ZNAM JA TO I TE KAKO


PITAO SAM JE DA LI BI VOLELA MALOG SINA
RECIMO PLAVOG
SKAKALA JE OD USHICENJA HOCE HOCE
A ONDA ODJEDNOM PADALA JE U NEKE TUGE
KO MRTVO VOCE
NE SME I NE SME NE BI TO ONA NI ZA
ZIVU GLAVU
VIDI TI NJEGA MISLI TEK TAKO KAO DA JE ONA
PALA S JUPITERA
KO JE TO RECIMO ZUBAC PERA DA BAS ON A
NE NEKO DRUGI
TAMAN POSLA KAO DA JE ON U NAJMANJU RUKU
BRANDO IL TAKVI


GOVORIO SAM JO TI SI GLUPA TI SI PAMETNA
TI SI DJAVO
TI SI ANDJEO SVE SAM JOJ GOVORIO NISTA MI
NIJE VEROVALA
VI STE MUSKARCI RODJENI LAZOVI VI STE HULJE
SVASTA JE GOVORILA
A PADALE SU NAD MOSTAROM NEKE MODRE
KISE


STVARNO SAM VOLEO TU SVETLANU JEDNE
JESENI
KAD BI ZNAO SA KIM SADA SPAVA NE BI
MU GLAVA
NE BI MU GLAVA JAO KAD BI ZNAO KO JE
SADA LJUBI
NE BI MU ZUBI NE BI MU ZUBI JAO KAD BIH
ZNAO KO TO
U MENI BERE KAJSIJE JOS NEDOZRELE
marijainatasha marijainatasha 14:08 09.04.2008

Re: Sarajevo ...

A Marin je bio iz Mostara ...
Hvala
milosib milosib 10:29 07.04.2008

Slobodan, Franjo, Alija...

Sve do jednog Titov djak i svi naucili od njega kako se vlada. Nisu hteli da rizikuju eventualni poraz u borbi za vlast na nivou Juge pa resili da svako bude gazda u svom selu. Ima li bolje price za to od one o tisucletnom snu o nezavisnoj drzavi i sl.

To naravno jedva docekali belosvetski hohstapleri i eto belaja. Na mikronivou je dovoljno 5% ludaka, a kada vec pocne da puca svako bezi svojima. Posle je stvar rutine, ja ubijem tvog ti mog, a televizija to uredno belezi. Bagre koja ce to iskoristiti za sebe nikada nije manjkalo.

Dodju vremena kada pametni ucute, budale progovore, a fukara se obogati.

Milos the Nikad necemo nauciti.

ivana23 ivana23 11:12 07.04.2008

Re: Slobodan, Franjo, Alija...

Sve do jednog Titov djak i svi naucili od njega kako se vlada


Ako mislis na Milosevica, Tudjmana i Izetbegovica, bas se i ne bih slozila.

U Titovo vreme M. je bio politicki minorna osoba, a druga dvojica su bogami sedeli i u zatvoru.
trener trener 11:22 07.04.2008

Re: Slobodan, Franjo, Alija...

Dodju vremena kada pametni ucute, budale progovore, a fukara se obogati.

Milos the Nikad necemo nauciti.


Nekako mi se stalno vraca misao jednog filzofa "Za trijumf zla,dovoljno je da jedan dobar covek ne ucini nista"....
i izadjose zveri iz kaveza
vipera vipera 13:34 07.04.2008

Re: Slobodan, Franjo, Alija...

Samo je Alija bio u zatvoru. Tuđman se furao da je, ali zapravo nije. Ali su svi skužili da jedan bez ostalih ne funkcionira. Da dokle god mogu "svoje" strašiti s onim "drugim", pobjedili su.
Mene su razočarali mojki sugrađani u BiH, kao i u ZG, koji su dopustili da ih ta trojica izmanipuliraju. Da više vjeruju TV reportažama, njih trojici, a ne svojim očima, susjedima, i obitelji. To nas je sve u ex-YU došlo glave, i pravo nam budi.
Nisam nikad imala neke velike veze sa Sarejevom, osim godišnjih turističkih posjeta, ali ono što je uslijedili nakon 06.04. 1992, je prestrašno i za sjećanje, a sjećanje nikako ne blijedi.
06.04.1945, Sarajevo je oslobođeno.
piliF piliF 18:37 07.04.2008

Re: Slobodan, Franjo, Alija...

trener
Dodju vremena kada pametni ucute, budale progovore, a fukara se obogati.Milos the Nikad necemo nauciti.Nekako mi se stalno vraca misao jednog filzofa "Za trijumf zla,dovoljno je da jedan dobar covek ne ucini nista"....i izadjose zveri iz kaveza


Verovatno si mislio na ovo:

"The only thing necessary
for the triumph of evil is
for good men to do nothing."
Edmund Burke

Neverovatno je kako je ova godisnjica ispracena na nasim medijima. Ili bolje receno kako se o ovome i dalje u Srbiji cuti. Zasto je u Srbiji i dan danas zabranjeno pricati o ovome kao i o Srebrenici i slicnim temama? Siguran sam da vecina gradjana Srbije i dalje ne zna pravu istinu o ovim dogadjajima. Ja znam jako malo jer sam u to vreme bio isuvise mali da bih ista razumeo. A i to sto znam, znam pukom slucajnoscu jer mi je jedan od najboljih prijatelja Sarajlija koji je dobar deo opsade proveo u Sarajevu i ponekad pomene neke stvari kojih se seca. Majka je njega i sestru uspela da izvuce nesto ranije iz grada dok je njegov otac ostao do kraja. Zahvaljujuci njegovom ocu znam sta znaci biti pravi Sarajlija. Kao sto znam da to ne oznacava samo pripadnost jednom gradu vec mnogo vise od toga. On je od napustanja Sarajeva svakodnevno tugovao za njim i govorio da njemu uzalud uplacuju penziono jer on penziju ne moze da doceka bez Sarajeva. Na zalost bio je upravu. Umro je pre par godina.
trener trener 00:54 08.04.2008

Re: Slobodan, Franjo, Alija...

Re: Slobodan, Franjo, Alija...
Verovatno si mislio na ovo:

"The only thing necessary
for the triumph of evil is
for good men to do nothing."
Edmund Burke

Da , samo premisljao sam se da li to uopste da stavim jer otvara prostor za "tesku" diskusiju
angie angie 15:20 07.04.2008

da se nikad

Mungos Mungos 17:40 07.04.2008

Re: da se nikad

Hvala Angie! Dovoljno recito.

Mungos, The Beogradski Sarajlija
angie angie 18:01 08.04.2008

bio je josh jedan klip,

dodushe mnogo konkretniji u odnosu na na odredjene grupacije, shto sam nekako podsvesno verovatno htela ovom prilikom da izbegnem. Al evo proganja me, pa cu dodati ovako.

jako je me prvo zachudilo, a sada me intenzivno nervira, shto najveci deo bosanskih srba iz sarajeva i okoline, koji su pre prvog ispaljenog metka pobegli ovamo- shto im ne zameram nikako, koji su se tokom godinia super snashli i adaptirali, uklopili u postojece vrednosti sistema- jer bi drugachije bili sankcionisani, s druge strane, u svim prilikama, gde se okupe ljudi iz nashe zemlje, mashu mladicem & karadzicem kao herojima, a pri tome su neki drugi mladi ljudi, koji sa tom teritorijom nemaju nishta, bili pakovani u kamione i vozeni tamo na ratishte, mnogi se nisu ni vratili, a ti koji jesu, sa velikim teretom u glavi i grudima.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 08:52 10.04.2008

AUU, MUNGOSE JAKA TI TEMA....

Ovo je goruće pitanje, zašto nam se to dogodilo? Zašto smo dozvolili da nam se to dogodi. Zašto će nam se još mnogo toga dogoditi...
mnogo je pitanja, mnogo odgovora, ali je "isto" ostalo neobjašnjeno?
Razumem celu situaciju samo kada vidim prirodu i da veća i jača životinja pojede manju i slabiju. Ali mi nismo slabiji, mi smo većina, mi samo jači, mi smo pametniji, mi smo GA, izabrali a ON nas saranjuje... itd.
Teška tema do zla Boga. Kako je opravdati a ne poludeti, kako ostati normalan kada brener nije ugašen, kada je nož van futrole, kada je metak u cevi....

Moj brat u selu Ljeb kod Dragalovaca, pokojni Bora je poginuo u rovu a bio bubrežni bolesnik. Ja ga zvao da dođe u Srbiju on nije hteo, poginuo u rovu opkolili ih neprijatelji, kruže priče da su naši bili pijani, neznam možda moj brat od tetkeu Sloveniji Miroslav,njegov rođeni brat zna više, ali nije ni bitno sada posle svega, njega nema! Niti mnogih dobrih ljudi, osoba..., nema....,
Mi izgubili, odnosno mnogi od nas, delove porodica, a ONI se obogatili od rata i naših boraca. I dalje su u vlasti glasamo za neke od njih, i dalje smo ćoravi, i dalje srljamo u nepoznato.... I dalje ne vidim odgovor kada će doći vreme mira, zauvek slobodni, sretni nasmejani... Svi to želimo, a šta radimo povodom toga ...
ITD, ITD, ITD...
Mirela Mirela 14:22 10.04.2008

ne znas ti sta znaci ubiti grad...

najgore je kad usnis te slike stradanja, kao da cujes ponovo zvuk nadolazece granate i trazis skroviste probudis se sav mokar i mislis da li sanjas il sve to opet nanovo prozivljavas

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana