Astrologija| In memoriam| Kućni ljubimci| Religija| Sex

Натпревар

krkar RSS / 20.02.2017. u 11:30


2e008ee938ee29e7424197173cc043b8.jpg

Smoriše ovi dugi blogovi!

Dakle, suština izbora je ko će u Sırbistanu biti glavni Sovnarkom. Владимир Владимирович, люби меня, а не его. Jedan ili drugi Šešeljev klončić.

E, moj Josipe Brože!

P.S.

A KK2 je mudro, dubokoumno i promišljeno izabrao da mu prvi predizborni miting vodi bivša članica JUL-a poznata po hrabrom istinoljubivom, slobodoljubivom i demokratskom novinarskom pitanju jeste li doživeli orgazam dok vas je otac silovao?



Komentari (683)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

floki floki 15:38 21.02.2017

Re: Je l' probo

ima onaj fazon kad lik udje u futoski bus i pita "jel' ovo za vjeternik?" a svu glas mu viknu: "ovo je za fjutog" :)
narcis narcis 15:55 21.02.2017

Re: Je l' probo

alselone
Jebote neko nam ukrao kantu za smece. Ja jutros isterao posto danas kupe i nema je vise. Ne verujem.

ako kad ne pratiš fejsbruk, lepo bilo kako baba krade dečja kolica, i to čini mi se kod vas u vojvođinu , pa onaj što ukrao dečje cipele u neko zbavište šta li,
pazi kad sam ja na poso pričao spukovčanina kako da on zaveže cevi za navodnjavanje za zemlju, da mu ne odnesu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:44 21.02.2017

Re: Je l' probo

milanče
Naime, ovi WiFi gigaherci nisu efikasni kako idu kroz debele zidove od cigli, maltera, i nadam se da nema metala između. Isto volumetrija iz moje kuće:


Slabo 2.4GHz ide kroz zidove, a pogotovu 5GHz, to jest ne idu uopšte. Sećaš se sigurno iz radio amaterskih dana, za sve preko kratkih talasa moraš da ima optičku vidljivost. To što vataš signal po raznim sobama su refleksije, difrakcije, multpath dakle, od zidova, plafona, patosa, itd. Čak ni zatvorena vrata nisu Faradejev kavez, i talas prođe bez većih problema kroz slot između njih i ragastova, ili poda.

Ja se toga ne bih plašio naročito, mada u kući imamo samo jedan ruter, koji pokriva lepo sve, čak i dvorište i garažu.

Dalekovodi su dosta interesantni, i relativno sumnjivi, ja sam mislio da napišem neki tekst o tome, ama me mrzi, a nemam ni vremena, a mislim da nije nikome mnogo ni interesantno, pored ovolikih politilčkih i geo tema. Samo da pomenem da sam jednom na redditu čitao klanje koje je nastalo kad je neki profa iz Kanade, pre par godina, objavio studiju o uticaju LF magnetnog polja na neke od materija u krvi i organizmu, pa su ga pocepali kao svinje masan džak, zbog lošeg science-a i elementanih grešaka u statističkim metodama koje je koristio. Prilično se obrukao, dovedoše čoveka do suza, malte ne.
floki floki 16:56 21.02.2017

Re: Je l' probo

ja se malo sada petljam sa 24 i 79GHz radarima i to moze da prodje kroz neke materijale... bitno za automotive, posto mozes da montiras radar iza branika, recimo, da se ne vidi, a da radi posao...

a sto se dalekovoda tice, kao sto rekoh, onomad kad sam se time petljao, nisam nista konkretno nasao, osim nekih prepricanih rezultata te neke japanske "studije", ali samu studiju, kako je sta radjeno i kakvi su podaci sakupljeni i kako statisticki obradjeni, nisam video...
ali se pominjala leukemija, sto moze da bude slicno sa tim sto taj profa prica o krvi u organizmu...

ali svejedno, ne dopada mi se ideja da zivim ispod dalekovoda...
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:18 21.02.2017

Re: Je l' probo

ja se malo sada petljam sa 24 i 79GHz radarima i to moze da prodje kroz neke materijale... bitno za automotive, posto mozes da montiras radar iza branika, recimo, da se ne vidi, a da radi posao...


Može da prođe kroz branike, to sigurno znaš, jer su ovi od tanke plastike, ili ostave mali prozorčić za antenu, koji onda pokriju nekom low-loss plastikom. Kroz zidove od gipsa, cigle, betona, još ako unutra ima neka mala armaturica, teško. Kod tih radara imaš i dobru high-gain antenu, horn, ili niz, ili više njih, pa je EIRP dosta veći, i onda to slabljenje kroz materijal branika nije toliko kritično.

Da, to za dalekovode, stvarno je zamršeno, ima nekoliko tih studija, mislim da sam ih iščitao sve, ali su sve zasnovane na statistici, bez ikakave medicinske i fiziološke podloge, i uglavnom su osporene u javnosti, a ima bar još toliko studija koje pokazuju upravo suprotno, da život u blizini izvora jakog magnetnog polja nema nikakav merljiv medicinski efekat (ko je platio te studije je uvek dobro pitanje). A kuće se i ne prave ispod dalekovoda, ima tu čitava regulacija koliko vod mora da bude udaljen od mesta gde borave ljudi. Ali to nema veze sa ovim efektima koje pominju studije, nego sa bezbednošću, u smislu opasnosti od strujnog udara, ako recimo padne dalekovod ili se neko penje na merdevine da očisti oluk ili namesti božićnu iluminaciju, i uticaja na medicinske uređaje, tipa pejsmejker.

Ja sam to inače premerio u mojoj kući, i primetio sam da ako upalim mašinu za kafu, malecnu, onaj grejač u njoj na celom spratu stvori jače magnetno nego što dolazi od obližnjeg dalekovoda, i to, ono, za red veličine jače. Doduše, i dalekovod nije neki od ovih monstruma koje Alse pominje, ni ja baš ne bih živeo blizu njih, ako nizbogčeg drugog, ono da mi stalno ne pucketa i nervira me u popodnevnoj dremci ispod javora.
G.Cross G.Cross 19:27 21.02.2017

Re: Je l' probo

alselone
neko ove zafrkancije? Je l' radi to ljudski?

Nije jeftina zezancija pa ne bih kupio a da me zeza kasnije. A volo bi da smanjim kolicinu zracenja po kuci pa gledam kako dubijem wifi sto je vise moguce.



Ja ga imam kuci i radi svuda .
Kupio sam ga jer dole u Djimu nisam imao WiFI.
I po mom laickom misljenju brzi od WiFi.

alselone alselone 19:47 21.02.2017

Re: Je l' probo

Kupio sam ga jer dole u Djimu nisam imao WiFI.
I po mom laickom misljenju brzi od WiFi.


Je l' radi izmedju spratova?

Meni je problem sto ne znam kako su vodjeni kablovi ovde kod mene u kuci, moracu da kopam po planovima. Kako Milance kaze, osiguraci im prave problem.
G.Cross G.Cross 20:34 21.02.2017

Re: Je l' probo

alselone
Kupio sam ga jer dole u Djimu nisam imao WiFI.
I po mom laickom misljenju brzi od WiFi.


Je l' radi izmedju spratova?

Meni je problem sto ne znam kako su vodjeni kablovi ovde kod mene u kuci, moracu da kopam po planovima. Kako Milance kaze, osiguraci im prave problem.



Naravno.



Ja sam kupio liveplug od Orange koji je mj provider.
Radi odlicno u prizemlju, prvom spratu i dole ispod u Djimu.

Pretpostavljam da je cela elektro instalacija kuce povezana;

Ne znam to za osigurace.

Ako kupis onlajn imas pravo da vrartis u roku od tri nedelje valjda cak i u Srbiji .
emsiemsi emsiemsi 20:54 21.02.2017

Re: Je l' probo

srdjan.pajic
milanče
Naime, ovi WiFi gigaherci nisu efikasni kako idu kroz debele zidove od cigli, maltera, i nadam se da nema metala između. Isto volumetrija iz moje kuće:


Slabo 2.4GHz ide kroz zidove, a pogotovu 5GHz, to jest ne idu uopšte. Sećaš se sigurno iz radio amaterskih dana, za sve preko kratkih talasa moraš da ima optičku vidljivost. To što vataš signal po raznim sobama su refleksije, difrakcije, multpath dakle, od zidova, plafona, patosa, itd. Čak ni zatvorena vrata nisu Faradejev kavez, i talas prođe bez većih problema kroz slot između njih i ragastova, ili poda.

Ja se toga ne bih plašio naročito, mada u kući imamo samo jedan ruter, koji pokriva lepo sve, čak i dvorište i garažu.

Dalekovodi su dosta interesantni, i relativno sumnjivi, ja sam mislio da napišem neki tekst o tome, ama me mrzi, a nemam ni vremena, a mislim da nije nikome mnogo ni interesantno, pored ovolikih politilčkih i geo tema. Samo da pomenem da sam jednom na redditu čitao klanje koje je nastalo kad je neki profa iz Kanade, pre par godina, objavio studiju o uticaju LF magnetnog polja na neke od materija u krvi i organizmu, pa su ga pocepali kao svinje masan džak, zbog lošeg science-a i elementanih grešaka u statističkim metodama koje je koristio. Prilično se obrukao, dovedoše čoveka do suza, malte ne.

Пиши, јеботе патак !
floki floki 21:35 21.02.2017

Re: Je l' probo

srdjan.pajic
ja se malo sada petljam sa 24 i 79GHz radarima i to moze da prodje kroz neke materijale... bitno za automotive, posto mozes da montiras radar iza branika, recimo, da se ne vidi, a da radi posao...


Može da prođe kroz branike, to sigurno znaš, jer su ovi od tanke plastike, ili ostave mali prozorčić za antenu, koji onda pokriju nekom low-loss plastikom. Kroz zidove od gipsa, cigle, betona, još ako unutra ima neka mala armaturica, teško. Kod tih radara imaš i dobru high-gain antenu, horn, ili niz, ili više njih, pa je EIRP dosta veći, i onda to slabljenje kroz materijal branika nije toliko kritično.

Da, to za dalekovode, stvarno je zamršeno, ima nekoliko tih studija, mislim da sam ih iščitao sve, ali su sve zasnovane na statistici, bez ikakave medicinske i fiziološke podloge, i uglavnom su osporene u javnosti, a ima bar još toliko studija koje pokazuju upravo suprotno, da život u blizini izvora jakog magnetnog polja nema nikakav merljiv medicinski efekat (ko je platio te studije je uvek dobro pitanje). A kuće se i ne prave ispod dalekovoda, ima tu čitava regulacija koliko vod mora da bude udaljen od mesta gde borave ljudi. Ali to nema veze sa ovim efektima koje pominju studije, nego sa bezbednošću, u smislu opasnosti od strujnog udara, ako recimo padne dalekovod ili se neko penje na merdevine da očisti oluk ili namesti božićnu iluminaciju, i uticaja na medicinske uređaje, tipa pejsmejker.

Ja sam to inače premerio u mojoj kući, i primetio sam da ako upalim mašinu za kafu, malecnu, onaj grejač u njoj na celom spratu stvori jače magnetno nego što dolazi od obližnjeg dalekovoda, i to, ono, za red veličine jače. Doduše, i dalekovod nije neki od ovih monstruma koje Alse pominje, ni ja baš ne bih živeo blizu njih, ako nizbogčeg drugog, ono da mi stalno ne pucketa i nervira me u popodnevnoj dremci ispod javora.


da, kod ovih radara (prakticno je to uvek neki CW, FMCW/PMCW radar), jako retko pulse radar, najcesce se koristi patch array antena, ima gomila razloga zasto bas takve antene ali sad nije tako ni bitno...

to skroz dobro prolazi kroz plastiku branika, ne mora nikakva rupa u braniku da se pravi... one okrugle rupe sto sada imamo na branicima su za ultrasonicne senzore za parkiranje, to bi trebalo u skorijoj buducnosti da bude zamenjeno radarom...

bice zanimljivo uskoro, kad krene konkretnije sa 140GHz CMOS radarom, posto tu vec moze da se integrise antena u sam chip po nekoj razumnoj ceni, bar kako ovi likovi kazu sto razvijaju... link

a kako i kuda wifi signal prolazi po kuci (talasna duzina bese nekih 12tak cm, ako sam dobro u glavi preracunao), nemam pojma, iskren da budem, ali me cesto iznenadi koliko dobar signal imam negde gde ga nimalo ne ocekujem... cini mi se da kroz drvo, staklo i neke one pregradne rigips zidove prodje bez po muke... najveci problem mu je armirani beton cini mi se... ali dobro, nebitno...

za dalekovode, mrzi me sada da buljim u google earth, ali jako lako bih mogao da nadjem kuce koje se prave na ne vise od 100m vazdusne linije od nekog monstruma od bar 110kV...

slazem se sa svim ovim sto kazes, i ja sam na pocetku napomenuo da je to sve jos uvek u nekom domenu ezoterije jer nije nista dokazano, ali je i jebeno dokazati...

ja kad sam merio po kuci, pa ukljucis rernu i priblizis aparat za merenje a on se uslogira od jacine magnetnog polja... :)

no jedno je kad stojis pored el.sporeta pola sata a drugo je da si izlozen prakticno ceo zivot nekom pucketanju sa dalekovoda blizu kuce...
meni se to ne dopada, nemam nijedan dokaz da je stetno, ali mi se jednostavno ne dopada ta ideja, bas zato sto mi je sve to nedoreceno...

neleb neleb 23:07 21.02.2017

Re: Je l' probo

alselone
Ja bih se vise pricuvao trafoa.


E, nema ni trafoa. Imam samo dva kabla sto mi ulaze ukucu, jedan je za struju, drugi je za SBB,


Da li ti je ukljucen UNIFI? Kazu da je njegova antena mnogo jaca od antene za standardni WIFI.
alselone alselone 23:09 21.02.2017

Re: Je l' probo

neleb
alselone
Ja bih se vise pricuvao trafoa.


E, nema ni trafoa. Imam samo dva kabla sto mi ulaze ukucu, jedan je za struju, drugi je za SBB,


Da li ti je ukljucen UNIFI? Kazu da je njegova antena mnogo jaca od antene za standardni WIFI.

Ugasio sam. Pisao Maksa onomad o tome pa sam ga priklao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:28 22.02.2017

Re: Je l' probo

za dalekovode, mrzi me sada da buljim u google earth, ali jako lako bih mogao da nadjem kuce koje se prave na ne vise od 100m vazdusne linije od nekog monstruma od bar 110kV...


Evo moja kuća je na ~20-30 metara od 115kV dalekovoda, koji piči posred biciklističke staze između mog i komšijinog dvorišta. Tu su se komšije bunile kad su podigli taj vod, tražili da ga ture pod zemlju, zbog estetike, ne zbog polja - ti podzemni vodovi su mnogo gori jer bukvalno hodaš po njima, mada ako je balansiran sistem, kao što nikad nije sem na ispitu is OET-a, to je kao malo manje), ali ih je lokalni utility ladno odjebao, uz pomoć gradskih vlasti koje su verovatno masno podmitili, i uz obrazloženje da je preskupo tako iz čista mira i estetike ukopavati vod (to valjda mora u neko ulje za izolaciju, čuda, to alse bolje zna). Moja kuća je tu još i najsirotinjskija, baraka malte ne, dole malo niže su nove kućerine od po milku dve, pa im ništa ne smeta malo visokog napona, jedino što gradske vlasti seku redovno grane da ne dođu do žica, da ne bude sprženo neko dete na ljuljašci.

Inače, ovaj aparat za merenje polja, gausmetar, možeš da dobiješ na zajam za džabe od lokane distribucije, i meriš koliko ti volja. Meni su na upit (i bez intervencije poverenika za infromacije) dali sve podatke, i koji je napon, i struja u piku, i kad je pik, struni rejting vodova, i kakvi su planovi za ubuduće, da mi ne opale tu 200kV vod, ili tako neku bahanaliju (neće, to ne ide u naselja). Meni je u kući glavni izvor magnetnog polja invertor za solarne panele u garaži, čak i u peak satu totalno potuče to što izmerim od dalekovoda. A kad prođe peak sat (to je ovde oko 5 posle podne radnim danom), sa dalekovoda ne mogu da izmerim apsolutno ništa, sve što imam dolazi iz kuće, od šporeta i veš mašine.

Ali, cenim: tu gde je dalekovod ne mogu da mi zavuku bušotinu za fraking, tako da sam miran A i onako ću kuću da otplatim za godinu dve pa da je prodam, i preselim se negde među ptice i jelene, u brdo, gde ne da nema dalekovoda, nego nema često ni struje.

floki floki 08:09 22.02.2017

Re: Je l' probo

Evo moja kuća je na ~20-30 metara od 115kV dalekovoda


pa dobro, ima i to svojih prednosti, kad rostiljas, samo nabodes kobasicu na dve viljuske (kao biba struja) i cas posla gotov rostilj, ne moras kao neandertalac da raspaljujes vatru i dimis komsijama

ja kad sam to merio pre par godina, umelo je da bude dosta razlicitih vrednosti, zavisno verovatno od toga koliko je opterecen dalekovod u tom trenutku...

no svejedno, tu gde smo mi pikirali da kupimo kucu, dalekovod prolazi na otprilike dobar kilometar vazdusnom linijom, mozda malo manje, pa se time nisam vise ni zezao, mnogo vise me je nervirala tramvajska linija koja ide bas kroz sred naselja... tako da sam zbog toga par prilika propustio... em to, em mi se ne dopada estetski, na buku kontam da bih se i navikao...

tu gde smo naboli plac pa sad zidaju je ok, 200m od pruge i preko kilometar od dalekovoda a nema ni nekih drugih anomalija, premerio sam pre...
neleb neleb 08:26 22.02.2017

Re: Je l' probo

alselone
neleb
alselone
Ja bih se vise pricuvao trafoa.


E, nema ni trafoa. Imam samo dva kabla sto mi ulaze ukucu, jedan je za struju, drugi je za SBB,


Da li ti je ukljucen UNIFI? Kazu da je njegova antena mnogo jaca od antene za standardni WIFI.

Ugasio sam. Pisao Maksa onomad o tome pa sam ga priklao.


Sinoc ugasim ruter, ne mora da radi dok spavamo. Pogledam telefon - pun signal UNIFI i jos nekoliko obicnih odlicnog signala. Ko zna koliko UNIFI antena od komsija istovremeno emituje kroz moj stan.
Milan Novković Milan Novković 09:58 22.02.2017

Re: Je l' probo

srdjan.pajic
za dalekovode, mrzi me sada da buljim u google earth, ali jako lako bih mogao da nadjem kuce koje se prave na ne vise od 100m vazdusne linije od nekog monstruma od bar 110kV...


Evo moja kuća je na ~20-30 metara od 115kV dalekovoda, koji piči posred biciklističke staze između mog i komšijinog dvorišta. Tu su se komšije bunile kad su podigli taj vod, tražili da ga ture pod zemlju, zbog estetike, ne zbog polja - ti podzemni vodovi su mnogo gori jer bukvalno hodaš po njima, mada ako je balansiran sistem, kao što nikad nije sem na ispitu is OET-a, to je kao malo manje), ali ih je lokalni utility ladno odjebao, uz pomoć gradskih vlasti koje su verovatno masno podmitili, i uz obrazloženje da je preskupo tako iz čista mira i estetike ukopavati vod (to valjda mora u neko ulje za izolaciju, čuda, to alse bolje zna). Moja kuća je tu još i najsirotinjskija, baraka malte ne, dole malo niže su nove kućerine od po milku dve, pa im ništa ne smeta malo visokog napona, jedino što gradske vlasti seku redovno grane da ne dođu do žica, da ne bude sprženo neko dete na ljuljašci.

Inače, ovaj aparat za merenje polja, gausmetar, možeš da dobiješ na zajam za džabe od lokane distribucije, i meriš koliko ti volja. Meni su na upit (i bez intervencije poverenika za infromacije) dali sve podatke, i koji je napon, i struja u piku, i kad je pik, struni rejting vodova, i kakvi su planovi za ubuduće, da mi ne opale tu 200kV vod, ili tako neku bahanaliju (neće, to ne ide u naselja). Meni je u kući glavni izvor magnetnog polja invertor za solarne panele u garaži, čak i u peak satu totalno potuče to što izmerim od dalekovoda. A kad prođe peak sat (to je ovde oko 5 posle podne radnim danom), sa dalekovoda ne mogu da izmerim apsolutno ništa, sve što imam dolazi iz kuće, od šporeta i veš mašine.

Ali, cenim: tu gde je dalekovod ne mogu da mi zavuku bušotinu za fraking, tako da sam miran A i onako ću kuću da otplatim za godinu dve pa da je prodam, i preselim se negde među ptice i jelene, u brdo, gde ne da nema dalekovoda, nego nema često ni struje.

Ja sam davno stekao utisak, a sada sam uglavnom zaboravio reasoning, verovatno pročitao, kako kod napona, najverovatnije, nije štetno električno polje nego (corona) joni (toliko i o "jonizatorima" u kućama koji ti čiste vazduh, iako i o njima ništa ne znam osim da pozitivni jon oće pa oće svoje pogubljene elektrone, ili nešto negativno/negativnije već).

I sad sam proverio na Internetu za jone kod dalekovoda - kažu da ih manje do malo ima:

- Ispod 275 kV

- Ako je vod ne baš "lisnati" nego ima 2 ili 4 žice

- Suva klima

- Vetar što duva od tebe

I dalje su to male konentracije jona, a mi ti danas raspalimo samo oksidantima po ćelijama toliko da SVAKA ćelija u nama, svakog dana, popije 1,000 - 10,000 oštećenja (zavisi od metabolizma uglavnom, pa antioxidanata u krvi, pa šta preostane uglavnom bude popravljeno kod ljudi koji se uredno hrane - ovde Vit D uleće kao važan sastajok, između ostalog).

Tj, ako zasedneš oko električnog šporeta, rerne da nešto kuvaš, ili neke grejalice, pa i pegle, dalekovod ti dođe kao kap u okeanu, najverovatnije, što se tiče jačine polja.

A magnetno - zavisi od struje, naravno, al ništa ne znam osim da je LF, i ti si eksplicitno naglasio, "igra" igru, možda, pošto je statičko polje zemlje do par redova veličine jače od ovih cifara kojih se "plašimo".

Sve u svemu, dok nismo bosi na vlažnom podu i pipkamo fazu veća nam je verovatnoća da ćemo nastradati tako što ćemo popiti oklagiju po glavi ako bez odobrenja pomerimo nešto u kuhinji

Ovde ima o korona-jonima kod dalekovoda, pa svemu ostalom čega se u ovom tredu dotičemo.


narcis narcis 10:04 22.02.2017

Re: Je l' probo

Sve u svemu, dok nismo bosi na vlažnom podu i pipkamo fazu veća nam je verovatnoća da ćemo nastradati tako što ćemo popiti oklagiju po glavi ako bez odobrenja pomerimo nešto u kuhinji

krkar krkar 11:15 22.02.2017

Re: Je l' probo

Tj, ako zasedneš oko električnog šporeta,


Kome pored plina treba električni šporet, pobogu!

krkar krkar 11:17 22.02.2017

Re: Je l' probo

krkar
Tj, ako zasedneš oko električnog šporeta,


Kome pored plina treba električni šporet, pobogu!



P.S.

Za kuvanje kafe i čaja imam EliteBook
floki floki 11:24 22.02.2017

Re: Je l' probo

a ja sam za kuhinju u novoj kuci isplanirao 90cm sirinu za kuvanje, 2/3 ce biti na plin (znaci, za mene), a na 1/3 povrsine dve klasicne, elektricne plotne, ili kako se to vec zove...
tih 60cm koje sam rezervisao za plin, prvih 30 imaju dva standardna gorionika, jedan veci i jedan manji, a drugih 30cm je wok, dvostruki gorionik, 5kW valjda... jako slicno kao na slici gore, levi i srednji deo. i to lepo ce da bude okrenuto prema ljudima a ne prema zidu...

a kuhinjska radna ploca - keramicka (ne keramicke plocice, nego bas ploca). tvrdje i jos manje porozno od granita...

evo jedan test, sta ta radna ploca moze da istrpi:

krkar krkar 13:12 22.02.2017

Re: Je l' probo

a ja sam za kuhinju u novoj kuci isplanirao 90cm sirinu za kuvanje, 2/3 ce biti na plin (znaci, za mene), a na 1/3 povrsine dve klasicne, elektricne plotne, ili kako se to vec zove...
tih 60cm koje sam rezervisao za plin, prvih 30 imaju dva standardna gorionika, jedan veci i jedan manji, a drugih 30cm je wok, dvostruki gorionik, 5kW valjda... jako slicno kao na slici gore, levi i srednji deo. i to lepo ce da bude okrenuto prema ljudima a ne prema zidu...

a kuhinjska radna ploca - keramicka (ne keramicke plocice, nego bas ploca). tvrdje i jos manje porozno od granita...


Da nisi bio kod mene u gostima?

Kod mene je, doduše, samo plin- Žena je na početku bila skeptična jer je celog života imala samo struju ali sad se sama sebi smeje. Ovakav sličan 5 plinskih gorionika, centralni, vok, je 5,5 kW.

Moj savet: uzeti sa keramičkom/staklenom podlogom. Moja je ovakav inoks ali kum ima to staklo i zaista se lakše čisti.

Otprilike ovako:



Preporučujem svakako nosače šerpi od gusa, meni su oni daleko bolji ol emajliranih ili bilo kakvog čeličnog lima.

Vok ne sme da bude slabiji od 5 kW, ima da se nađe i od 7.

i to lepo ce da bude okrenuto prema ljudima a ne prema zidu...


Moj čovek! To sam ja napravio. Ostrvo na kojem je šporet i manja radna površina okrenuto prema trpezariji a sa druge strane je šank. Centralno mesto kad dođu gosti: ja kuvam, muški na šanku, žene u salonu.

Par detalja:

1. Svakako planiraj da ti ostrvo na kojem je šporet ima nekakvu zaštitu od prskanja, leđa, prema sobi odnosno na kontra stranu od one na kojoj stojiš. Minimalno 20 cm. Kod mene je to upravo šank, radna površina je na 95 a šank na 115.

2. Moraćeš da rešiš izvlačenje kuhinjskog vazduha. Većina postojećih napa ne vrši posao, prosto su igračke. Ti moraš da odvodiš veliku količinu vazduha jer ti je šporet sasvim otvoren. Većina standardnih napa su za šporet uza zid i njima neki standardni kapaciteti od 200-250 kubika možda i vrše posao (skeptičan sam) ali tebi zbog plina napa mora da bude više iznad šporeta nego za električni: mislim, napamet, da je za struju minimum 60 cm a plin 75. Ali ja sam hteo još više da je podignem da mi ne zaklanja pogled, a pošto sam visok 186 onda sam dno nape podigao na 190.

E, za to ti treba poprilično jak motor. A on ume da bude bučan.

Ja sam to rešio tako što sam prvo izabrao osni ventilator za izvlačenje od 1300 m3/h, trobrzinski.




Njega sam montirao u spušteni plafon špajza a ne u napu iako je tih ali ovako se uopšte ne čuje.



Međutim, buka kod aspiratora direktno je proporcionalna (kvadratno) brzini protoka kroz rešetku. a pošto mi je šporet 75 cm hteo sam i rešetku od 75 cm samo toga nema pa sam uzeo 3 standardne rešetke/hvatača masti i prema njima dimenzionisao okvir i dao majstoru da mi napravi od inoksa napu koja je ujedno i plenum komora.



Rešetke se uredno peru u mašini (jednom u 2-3 meseca) a buka je u nivou mojih ušiju 64 dB na najjačoj, 56 na najslabijoj brzini. Na metar daljine za po 2 dB niža. Ambijentalna buka je 45-50 prosečno. Kad se sedi u trpezariji uopšte ne znaš radi li ili ne.

Oko nape sam napravio kutiju od istog materijala kao što je i nameštaj u trpezariji i ugradio 6 halogenki GU5.3 po 35W i šporet mi je savršeno osvetljen.

Ako te zanimaju detalji javi se na PP.

a kuhinjska radna ploca - keramicka (ne keramicke plocice, nego bas ploca). tvrdje i jos manje porozno od granita...


Kod mene granit i vrhunski sam zadovoljan. Volim prirodne materijale. Ali viđao sam te ploče o kojima govoriš, odlične su.
krkar krkar 13:30 22.02.2017

Re: Je l' probo

90cm sirinu za kuvanje, 2/3 ce biti na plin (znaci, za mene), a na 1/3 povrsine dve klasicne, elektricne plotne, ili kako se to vec zove...
tih 60cm koje sam rezervisao za plin, prvih 30 imaju dva standardna gorionika, jedan veci i jedan manji, a drugih 30cm je wok, dvostruki gorionik, 5kW valjda... jako slicno kao na slici gore, levi i srednji deo


Sad sam tek ukapirao, ti planiraš tzv. mozaik elemente, 3 modula po 30 cm. Nije ni to loše ršenje iako mislim da je za čišćenje bolja ploča u 1 komadu.


floki floki 13:43 22.02.2017

Re: Je l' probo

evo ga ovde wok koji sam napikirao, 6kW je - link

i kod mene ce biti sank sa te druge strane, slicne su visine, a planirao sam staklenu zastitu, tako nekih 90x20cm. kod mene ce sank malo da se preklapa preko ostrva, pa ce tu gde pocinje sank da bude ta zastita, koja moze da se skloni kad zatreba...

za odvlacenje vazduha ide hauba od 90x60, tako nekih 80cm iznad ostrva, taj kapacitet koji si ti naveo otprilike, ali je motor za izvlacenje montiran skroz napolju, na spoljasnjem zidu kuce... udaljenost od samog ostrva je preko 3m, debeo spoljasnji zid i prozor sa trostrukim staklom. trpezarija i dnevna idu na drugu stranu, tako da udaljenost od tog motora raste do nekih 13m, koliko je dugacka kuca...

kako ovde racunaju, optimalno je da ti kapacitet motora bude takav da 6-12 puta u sat vremena zameni vazduh iz cele prostorije... samo je to malo neprecizno kad imas kuhinju, trpezariju i dnevnu kao jedan otvoren prostor...

meni je granit isto super, ali mi ova keramicka deluje jos robustnije, pravi se isto od prirodnog materijala, peku kameni prah valjda nekako, mrzelo me da sve detalje proucavam... granit je malo osetljivi na citrus sokove recimo... razlike su tu vecim delom u ukusu, a manjim delom tehnicke prednosti ove keramike...
floki floki 13:46 22.02.2017

Re: Je l' probo

krkar
90cm sirinu za kuvanje, 2/3 ce biti na plin (znaci, za mene), a na 1/3 povrsine dve klasicne, elektricne plotne, ili kako se to vec zove...
tih 60cm koje sam rezervisao za plin, prvih 30 imaju dva standardna gorionika, jedan veci i jedan manji, a drugih 30cm je wok, dvostruki gorionik, 5kW valjda... jako slicno kao na slici gore, levi i srednji deo


Sad sam tek ukapirao, ti planiraš tzv. mozaik elemente, 3 modula po 30 cm. Nije ni to loše ršenje iako mislim da je za čišćenje bolja ploča u 1 komadu.




da
ma hteo sam ja isto sve na gas, ali posle, zbog dece, sigurnije je da ima i ovaj elektricni deo, dok su jos mali i kad krenu polako sa mnom da se petljaju u kuhinji... za sada uglavnom kad neke kolace pravimo mi se motaju po kuhinji, ali polako, korak po korak...
lakse mi je prvo da koriste elektricni deo kad nesto sami hoce da podgreju i tako...
alselone alselone 13:55 22.02.2017

Re: Je l' probo

evo ga ovde wok koji sam napikirao, 6kW je - link


Ovo izgleda bruka. Nego, reci ti meni, da li planiras napolju da pravis nesto?


Tipa ovako nesto


LINK


To kad napravim ulazicu unutra samo kad temperatura pridje nuli (kelvina).
floki floki 14:05 22.02.2017

Re: Je l' probo

ne, basta je relativno mala, 6.5x13m otprilike, pa bi tako nesto zauzelo previse prostora... tako da tu ima mesta za neki obican rostilj, pokretni, i to je to...
krkar krkar 14:16 22.02.2017

Re: Je l' probo

evo ga ovde wok koji sam napikirao, 6kW je


Da mozaik sistem. Miele - ne možeš pogrešiti. Jes da košta ali je zato za 2 kolase iznad svega.

Moj drug elektroničar jedno vreme bio je ovlašćeni serviser za Miele za brodove. Kaže da je odnos kvarova na kruzerima i jahtama Miele prema drugoplasiranima, a to su otprilike Bosch i mislim Hitachi, 3:1.

Kad ga već spomenuh, sad je glavni inžinjer za Quality Control Acceptance za Carneval Cruises u Japanu - rade dva kruzera od po 270 miliona $! Fascinantne su mu priče. Kad bih uspeo da ga nateram da napiše blog bio bi to hit.


i kod mene ce biti sank sa te druge strane, slicne su visine, a planirao sam staklenu zastitu, tako nekih 90x20cm. kod mene ce sank malo da se preklapa preko ostrva, pa ce tu gde pocinje sank da bude ta zastita, koja moze da se skloni kad zatreba...


Nema potrebe za komplikovanjem sa skidanjem stakla.

Iz mog iskustva, a baš dosta kuvamo i često imamo goste, ako nemaš šank preporučujem staklo visine 30. Ali ako imaš šank, a moj je 35 cm, onda je 20 sasvim dovoljno.

Nisam pristalica ničega što se montira i demontira.


tako da udaljenost od tog motora raste do nekih 13m,


Ovo bi mogao da bude problem. Pretpostavljam da ti je cev za izvlačenje prečnika 200 mm, 13 metara je čak i u njoj preveliki pad pritiska. Ti motori su zaista tihi ali moraš da proračunaš pad pritiska, prvo na rešetki a onda u cevima, posebno ako imaš fazonske elemente.

Kad smo već kod toga OBAVEZNO stavi nepovratnu klapnu odmah iza motora. Ume da duva vetar kroz sistem ako to nemaš. Ako postoje pokretne žaluzine na prodoru spoljnog zida to u principu rešava stvar ali ni dodatna klapna nije na odmet.

I obavezno stavi žičanu mrežu protiv miševa!

Meni je u ventilaciju mašine za sušenje veša bio ušao miš. Spustio se vertikalno od krova 8 m i progrizao aluminijumsko fleksibilno crevo na kolenu kod same mašine i ušao u kuću. Posle sam na krovnu kapu stavio rešetku.

kako ovde racunaju, optimalno je da ti kapacitet motora bude takav da 6-12 puta u sat vremena zameni vazduh iz cele prostorije... samo je to malo neprecizno kad imas kuhinju, trpezariju i dnevnu kao jedan otvoren prostor...


Pričaj mi o tome, kod mene je to oko 60 kvadrata. Zato i imam ventilator od 1300 kubika/sat.

floki floki 14:24 22.02.2017

Re: Je l' probo

imam ja ovde dobru foru da izboksujem ove miele aparate po skroz dobroj ceni... tako da ce i hauba i externi motor biti isto njihov... sam taj motor ima vec svoju zastitu sa mrezicom, tako da nece tu nista unutra, a i tesko da ce misevi da se pentraju uz glatku fasadu spolja...

pogresno smo se razumeli za ovih 13m... udaljenost haube od motora je oko 1.5m+3m, tako da to nije strasno... ovih 13m se odnosi na udaljenost recimo sofe u dnevnoj sobi od tog zida gde je montiran spoljasni motor, tako da ce sama buka od motora tamo jako slabo da se cuje... verovatno nista... jedino huk dok hauba izvlaci vazduh, ali i sama hauba je skoro 10m fizicki udaljena od sofe, i to ne pravolinijski, tako da tamo ne bi trebalo nista da se cuje ili tek nesto jako slabo... bolje resenje ne mogu da smislim...
kod mene je dnevna oko 36kv, trpezarija 9kv i kuhinja 9, ali bez pregradnih zidova, trpezarija stoji izmedju dnevne i kuhinje...
krkar krkar 14:28 22.02.2017

Re: Je l' probo

kod mene je dnevna oko 36kv, trpezarija 9kv i kuhinja 9, ali bez pregradnih zidova, trpezarija stoji izmedju dnevne i kuhinje...


Pa ti i ja u istoj kući živimo. Isti raspored. Samo je meni kuhinja malo manja ali trpezarija i dnevna su ujedno, bez ikakvih zidova, 57 kv. I izvlačenje radi bez frke
floki floki 14:40 22.02.2017

Re: Je l' probo

hehe, ne zivimo, ova se tek sad pravi :)
to je kod mene ona "kuca u nizu", ili kako se to vec sada kaze, unutrasnje sirine 6m, klasican raspored, tako da je dnevna kvadratnog oblika 6x6, na nju je nalepljena trpezarija 3x3, bez pregrade, a na trpezariju je nalepljena kuhinja, isto 3x3, i onda poluostrvo za kuvanje gleda kroz trpezariju u dnevnu sobu...
Atomski mrav Atomski mrav 15:03 22.02.2017

Re: Je l' probo

Miele - ne možeš pogrešiti. Jes da košta ali je zato za 2 kolase iznad svega.


vcucko vcucko 15:15 22.02.2017

Re: Je l' probo

alselone
evo ga ovde wok koji sam napikirao, 6kW je - link


Ovo izgleda bruka. Nego, reci ti meni, da li planiras napolju da pravis nesto?


Tipa ovako nesto


LINK


To kad napravim ulazicu unutra samo kad temperatura pridje nuli (kelvina).

Pazi kad sam na prvi pogled pomislio (na osnovu fotografija i filmova) da je u pitanju pogon za termičku obradu u Auschwitz-Birkenau

Šta je na slici?
cane cane 21:51 22.02.2017

Re: Je l' probo

Ovo je za mene zmaj:


dje me nadje... zena mi ga nasledila... kad sam ja presao na X1 carbon yogu...

cane cane 22:04 22.02.2017

Re: Je l' probo

Ovaj sve supešno gura,


koja masina?

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:40 23.02.2017

Re: Je l' probo

pa dobro, ima i to svojih prednosti, kad rostiljas, samo nabodes kobasicu na dve viljuske (kao biba struja) i cas posla gotov rostilj, ne moras kao neandertalac da raspaljujes vatru i dimis komsijama


Tiću, ja kad čistim odžak na kući, stalno merkam da li sam dovoljno daleko od dalekovoda da me ne sprži elektromotorna sila kad se razmašem ko blesav sa onim čačkačem. Kad si na krovu, žice izgleda stvarno blizu.

Ne znam, možda sam se zajebao, mada sam uložio sav napor da ispitam situaciju, čak sam u HFSSu simulirao near field od dalekovoda, jeste, toliko sam bio zaludan, umesto da prosto pobegnem glavom bez obzira jer se bojim babaroga. Jer kuća ima nekoliko jako finih pogodnosti kakve nisam mogao nigde drugde da nađem, ne za te pare. I za tri godine koliko živimo ovde, cena joj je porasla za dobrih 20%, ako nastavi tako, kad je tapnem, ima da si kupim hacijendu u elitnom delu šume, sa napuštenim dalekovodom na sredini, koju ću onda demonstrativno da isećem plazma katerom i od čelika napravim dek!

A to sa prugom je dosta gadno, sad ja tebi malo da kenjam, 200 metara je ništa, videđeš, ko kroz dnevnu sobu da ti ide, pogotovu ako kao ovde Miško ima obavezu (federalni zakon) da mora da trubi tri puta pred svaku raskrsnicu u i u blizini naseljenog mesta. Te sirene od vozova su u pičku materinu glasne. Ja sam upravo zbog toga batalio jednu sasvim lepu kuću u susednom naselju, gde sam u podrum mogao da strpam komplet moju firmu, i tako uštedim dosta love. Jer je bila na par stotina metara od pruge, tu sam se pre davanja ponude noću šunjao da sačekam voz, da oslušnem koliko je glasna sirena. Jebote, to je, ono, da umreš! Ja sam to baš gledao, nama je pruga sad oko dva km od kuće, između je dosta gusto naseljeno, i noću se baš lepo čuje sirena, onako skoro pa romantično, ali da živim tako blizu pruge, mrzeo bih je iz dna duše. A ovde prolazi i sva živa frakovana nafta i zemni gas gore iz S. Dakote dole u Teksas na preradu, a pošto je ovo bio rudarski gradić, onda je pruga, razume se, po sred centra. To nedaj bože da se derail-uje, ode celo naselje u prah i pepeo. Srećom, pa nismo imali para da kupimo kuću u centru, jelte...
floki floki 06:20 23.02.2017

Re: Je l' probo

hehe, corak ti je ovo zjbvnj sa vozom: mi smo ziveli u toj ulici gde nam se pravi kuca, 50m od tog placa, od 2009 do pocetka 2014, onda smo se pred rodjenje drugog deteta iznajmili vecu kucu na 1km odatle, tu smo jos uvek, dok ovo ne bude gotovo, tamo od oktobra, otprilike... taj plac smo mi jos odavno pikirali, samo nije bio na prodaju sve do septembra prosle godine...

i nije bre to pruga kod nas gde pice teretni i brzi vozovi, nego tu se zavrsava ta metro linija, koja tu doduse ne ide pod zemljom, nego kao tramvaj... ne trubi nista

a nisu ovde vozovi te neke americke krntije na vodenu paru
krkar krkar 08:01 23.02.2017

Re: Je l' probo

nego kao tramvaj... ne trubi nista


Pa nije problem tramvaja truba (ni zvono) nego vibracije.

Železnička pruga ne prenosi vibracije jer je uvek postavljena na tamponskom sloju koji je konstrukcijski gotovo idealan izolator vibracija. Ako živiš bašbaš blizu železničke pruge najveća smetnja su upravo sirene o kojima priča Pajić i kloparanje točkova na spojevima šina kod pruga stare konstrukcije (nezavarenih).

Kod tramvaja najveći problem su vibracije. Tipičan tramvaj danas ima osovinski pritisak 5-6 t (dok su vozovi u Srbiji 18-20, u USA 22 do 30 t) ali na pruzi koja je često postavljena bez ikakvog sloja koji bi izolovao vibracije od podloge. U Beogradu ima sekcija na kojima je pruga položena praktično na gornji sloj putne prekrivke i naravno da se svi dinamički udari prenose na podlogu a podloga, jelte, ih onda disipira gde može, najkraćim putem.

Jedna od kritičnih deonica je 27. marta kod Mašinca (najgori deo pruge u BG), druga su delovi Dušanove, treća je Beogradska od Slavije do pravnog. Majka moje drugarice živi baš u 27. m, kad prođe Katica cela se kuća trese. Doduše Đurin bik je bio još gori.

Ja imam sreću da je kod mene pruga dobro izvedena i jedino što čujem od tramvaja je povremeno cviljenje u krivini koje je neizbežno ali toliko tiho da se jedva čuje. Ali sam pre nego što sam kupio stan baš ko Pajke dolazio u razna doba dana da proverim vibracije i buku.
floki floki 08:08 23.02.2017

Re: Je l' probo

ja moram priznati da ne znam na koji nacin svabe prave te pruge po kojima ide metro, kako ih pravi kad ide kroz tunel a kako nad zemljom...

samo iz iskustva znam (posto smo ziveli na toj lokaciji skoro 5 godina) da nikad nista nisam cuo, kad metro prolazi. 200m je vazudsnom linijom, izmedju ima zeleni pojas i nekoliko ulica/redova kuca... nikad nista cuo nisam, tako da se oko toga ne uzbudjujem...

drugar jedan ima kucu malo dalje od nas i pruga prolazi odmah pored kuce, nema nekih 20m vazudsnom linijom od dnevne sobe... e tu se cuje kad metro prodje i malo se trese, meni se ne dopada, a oni ne primecuju uopste...
floki floki 08:15 23.02.2017

Re: Je l' probo

e sad ste me naterali da jos jednom premerim na google maps, ima 335m od placa do metro linije, a na tom potezu ima dva reda nekih petospratnica, tik uz prugu, pa posle toga ide par redova kuca...
vcucko vcucko 08:25 23.02.2017

Re: Je l' probo

krkar


Kod tramvaja najveći problem su vibracije. Tipičan tramvaj danas ima osovinski pritisak 5-6 t (dok su vozovi u Srbiji 18-20, u USA 22 do 30 t) ali na pruzi koja je često postavljena bez ikakvog sloja koji bi izolovao vibracije od podloge. U Beogradu ima sekcija na kojima je pruga položena praktično na gornji sloj putne prekrivke i naravno da se svi dinamički udari prenose na podlogu a podloga, jelte, ih onda disipira gde može, najkraćim putem.

Jedna od kritičnih deonica je 27. marta kod Mašinca (najgori deo pruge u BG), druga su delovi Dušanove, treća je Beogradska od Slavije do pravnog. Majka moje drugarice živi baš u 27. m, kad prođe Katica cela se kuća trese. Doduše Đurin bik je bio još gori.

Ja imam sreću da je kod mene pruga dobro izvedena i jedino što čujem od tramvaja je povremeno cviljenje u krivini koje je neizbežno ali toliko tiho da se jedva čuje. Ali sam pre nego što sam kupio stan baš ko Pajke dolazio u razna doba dana da proverim vibracije i buku.

Moja prva adresa u BG je bila Vojvode Stepe, blizu Autokomande, prvi sprat.
Tramvaji (tada naravno na rubovima ulice), pa još svi oni stari, to je treslo kao zemljotres. Ali navadi se čovek. Posle bio neko vreme u starom Košutnjaku, tamo se budio u znoju zbog tišine.
Tu se treba ugledati na mačke i mačore, njima može i granata od Nore da padne u blizini, ako ih ne ubije i ne primete. Čista psiha.
tasadebeli tasadebeli 08:38 23.02.2017

Re: Je l' probo

krkar

Jedna od kritičnih deonica je 27. marta kod Mašinca (najgori deo pruge u BG), druga su delovi Dušanove, treća je Beogradska od Slavije do pravnog.



Додај на списак и Савску, од Мостара поред Палате правде, до Железничке станице.


floki

drugar jedan ima kucu malo dalje od nas i pruga prolazi odmah pored kuce, nema nekih 20m vazudsnom linijom od dnevne sobe... e tu se cuje kad metro prodje i malo se trese, meni se ne dopada, a oni ne primecuju uopste...



Зашто Босанци из Јајца имају мало веће лево уво и удубљење на челу?

Зато што једном руком прво начуље то уво и кажу:

Шта с' то ћује? Шта с' то ћује?

Па се онда другом руком ударе по челу и викну:

Водопад, јеботе!


Ни ја никада нисам примећивао овде у мом крају док је радила стара шећерана када, нарочито у време кампање шећерне репе, почне да шушти и шишти испуштајући све и свашта кроз она два висока димњака. О благоугодним мирисима да ти и не причам.

Па су ме моји гости често питали како ми то све не смета.

Навикне се човек.
krkar krkar 08:44 23.02.2017

Re: Je l' probo

ja moram priznati da ne znam na koji nacin svabe prave te pruge po kojima ide metro, kako ih pravi kad ide kroz tunel a kako nad zemljom...


Generalno se metro pravi po principima za tramvajske a ne železničke pruge. Metro ima malu podužnu težinu - tipičan vagon od 20 m pod punim opterećenjem ne dostiže 40 t, što je 10 t/osovini odnosno 2t/dužnom metru pruge.

Za ovo su dovoljne podloge kao za tramvaj koje se danas uglavnom svuda (kod dobro konstruisanih tramvajskih pruga, Beograd nema ni jednu ali na novi konkurs za tramvaj preko Đilasovog mosta stigle su 2 prijave sa tom tehnologijom) radi na podlozi od betonskih ploča koje se naslanjaju na kompaktirani sloj. Na betonskim pločama su gumeni izolatori (vibracija i buke) i sve se to pokriva završnim slojem koji može biti zemlja ili kameni agregat, kada je pruga izdvojena i nije predviđena za kombinovano korišćenje sa vozilima na gumenim točkovima, ili kombinacija još jednog betonskog sloja i asfalta kada jeste.

Kada se to dobro izvede vibracije su minimalne: tipična podloga za standardni kolosek od 1435mm široka je 3200-3500 mm, što znači da je prosečni maksimalni pritisak za vagon dug 20 m težak 40 t oko 0,6 t/m2.

Čisto poređenja radi za tipičan kamion od 25 t dužine 12 m pritisak je preko 0,8 t/m2.

Svi današnji metro sistemi koriste zavarene kontinualne šine tako da su potpuno eliminisane vibracije i dinamički udari na spojevima.
floki floki 08:48 23.02.2017

Re: Je l' probo

super za ove informacije...
pre par godina su svabe remontovale tu deonicu pruge koja prolazi pored nas... par puta sam bacao pogled i sad kad procitam to sto pises, secam da se vidjao te neke betone i kamenje i sta ti ja znam... uglavnom su vibracije stvarno minimalne a posto su to zadnje dve stanice, metro bude prakticno jos i prazan...
tasadebeli tasadebeli 08:55 23.02.2017

Re: Je l' probo

krkar

Za ovo su dovoljne podloge kao za tramvaj koje se danas uglavnom svuda (kod dobro konstruisanih tramvajskih pruga, Beograd nema ni jednu ali na novi konkurs za tramvaj preko Đilasovog mosta stigle su 2 prijave sa tom tehnologijom) radi na podlozi od betonskih ploča koje se naslanjaju na kompaktirani sloj. Na betonskim pločama su gumeni izolatori (vibracija i buke) i sve se to pokriva završnim slojem koji može biti zemlja ili kameni agregat, kada je pruga izdvojena i nije predviđena za kombinovano korišćenje sa vozilima na gumenim točkovima, ili kombinacija još jednog betonskog sloja i asfalta kada jeste.



Одмах да се оградим и да кажем да се ич не разумем у тему, али сећам се врло добро, гледао својим очима, како су испод трамвајских шина у Пожешкој улици на Бановом брду за наше брђанске миљенике Жандара и Баксуза (трамваји 12 и 13) правили прво неке бетонске подлоге, па стављали неке гуме.


И данас када се скине улични асфалт због временских прилика, нарочито после зиме, на појединим деловима Пожешке почну да извирују те бетонске плоче и те гумене подлоге испод шина.


Пруга је провучена кроз Пожешку улицу негде осамдесетих. Сећате се оног чувеног поклича из тог доба Трамвајем у 21. век?


И стоји да се трамваји ипак слабије чују када пролазе Пожешком него кроз Душанову и 27. марта (Краљице Марије).
krkar krkar 08:58 23.02.2017

Re: Je l' probo

Додај на списак и Савску, од Мостара поред Палате правде, до Железничке станице.



Na tom delu pruga je postavljena na tamponu pa nema izraženih vertikalnih vibracija ali je tramvaj dosta bučan i ima nešto poprečnih vibracija - razlog i jednome i drugome je neravna pruga, izvitoperena.

Vibracije bi bile jake i na potezu od železničke stanice do Starog modsta - da tramvaji tu mogu da razviju brzinu ali zbog kratke deonice i gustog saobraćaja u praksi vibracija nema. Nekada, pre uvođenja pruge za Novi Beograd preko Starog mosta najjače vibracije u gradu bile su kod Hotela Bristol.
krkar krkar 09:06 23.02.2017

Re: Je l' probo

Одмах да се оградим и да кажем да се ич не разумем у тему, али сећам се врло добро, гледао својим очима, како су испод трамвајских шина у Пожешкој улици на Бановом брду за наше брђанске миљенике Жандара и Баксуза (трамваји 12 и 13) правили прво неке бетонске подлоге, па стављали неке гуме.


Te gume u Požeškoj propale su u manje od 10 godina, to je loš i primitivan sistem... koji do danas niko nije promenio.

Tramvajske šine spajaju se poprečnim zavarenim metalnim elementima, nema klasičnih pragova kao kod železnice. Kod starih sistema za izolaciju buke postavljaju se mali elementi od tvrde gume, tzv. papučice, na spojevima šine i poprečnog elementa, samo tu, a šina se u prostoru od jednog do drugog upornika oslanja direktno na podlogu. Teorija je bila da su najveće vibracije na spojevima, što je tačno, a valjda je guma bila skupa ili nisu umeli da reše kontinualno postavljanje gume ili šta već pa se jedno vreme tako radilo. Sistem se pokazao lošim ali u BG se praktično od njega nije odmaklo. Jeste u Nemanjinoj gde se koristi nešto poboljšan sistem ali ne sasvim moderan. Dok je Vojvode Stepe katastrofa, rekonstrukcija je vrlo loše urađena, tehnička sramota.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:42 23.02.2017

Re: Je l' probo

nije bre to pruga kod nas gde pice teretni i brzi vozovi, nego tu se zavrsava ta metro linija, koja tu doduse ne ide pod zemljom, nego kao tramvaj... ne trubi nista
a nisu ovde vozovi te neke americke krntije na vodenu paru


I na konjsku balegu .

Sorry, nisam se udubio, pričaš o metrou, a ja i ne znam šta je to tačno . Ovde kod nas je voz - voz. Isključivo dizel, dve, nekad tri lokomotive vuku i jedna ili dve guraju, a između milja vagona. To kad te uvati na rampi, bez 15/20 minuta čekanja ne moš da se izvučeš. A ovo za buku sam čitao u novinama da se ljudi odvajkada bune i traže da se promeni taj prokleti zakon, da Miško oladi sa sirenom kad ide kroz naseljeno mesto. Ali to neće da se desi...

Nema veze, želim ti sve najbolje na tvom novom posedu, da ti ga ne zapišavaju putnici sa štajge, narkomni rokaju u venu, prostitutke pružaju usluge, i tako dalje, šta ti već tu pripada na konto života u urbanoj sredini, u krugu štajge.
emsiemsi emsiemsi 19:06 23.02.2017

Re: Je l' probo

krkar
a ja sam za kuhinju u novoj kuci isplanirao 90cm sirinu za kuvanje, 2/3 ce biti na plin (znaci, za mene), a na 1/3 povrsine dve klasicne, elektricne plotne, ili kako se to vec zove...
tih 60cm koje sam rezervisao za plin, prvih 30 imaju dva standardna gorionika, jedan veci i jedan manji, a drugih 30cm je wok, dvostruki gorionik, 5kW valjda... jako slicno kao na slici gore, levi i srednji deo. i to lepo ce da bude okrenuto prema ljudima a ne prema zidu...

a kuhinjska radna ploca - keramicka (ne keramicke plocice, nego bas ploca). tvrdje i jos manje porozno od granita...


Da nisi bio kod mene u gostima?

Kod mene je, doduše, samo plin- Žena je na početku bila skeptična jer je celog života imala samo struju ali sad se sama sebi smeje. Ovakav sličan 5 plinskih gorionika, centralni, vok, je 5,5 kW.

Moj savet: uzeti sa keramičkom/staklenom podlogom. Moja je ovakav inoks ali kum ima to staklo i zaista se lakše čisti.

Otprilike ovako:



Preporučujem svakako nosače šerpi od gusa, meni su oni daleko bolji ol emajliranih ili bilo kakvog čeličnog lima.

Vok ne sme da bude slabiji od 5 kW, ima da se nađe i od 7.

i to lepo ce da bude okrenuto prema ljudima a ne prema zidu...


Moj čovek! To sam ja napravio. Ostrvo na kojem je šporet i manja radna površina okrenuto prema trpezariji a sa druge strane je šank. Centralno mesto kad dođu gosti: ja kuvam, muški na šanku, žene u salonu.

Par detalja:

1. Svakako planiraj da ti ostrvo na kojem je šporet ima nekakvu zaštitu od prskanja, leđa, prema sobi odnosno na kontra stranu od one na kojoj stojiš. Minimalno 20 cm. Kod mene je to upravo šank, radna površina je na 95 a šank na 115.

2. Moraćeš da rešiš izvlačenje kuhinjskog vazduha. Većina postojećih napa ne vrši posao, prosto su igračke. Ti moraš da odvodiš veliku količinu vazduha jer ti je šporet sasvim otvoren. Većina standardnih napa su za šporet uza zid i njima neki standardni kapaciteti od 200-250 kubika možda i vrše posao (skeptičan sam) ali tebi zbog plina napa mora da bude više iznad šporeta nego za električni: mislim, napamet, da je za struju minimum 60 cm a plin 75. Ali ja sam hteo još više da je podignem da mi ne zaklanja pogled, a pošto sam visok 186 onda sam dno nape podigao na 190.

E, za to ti treba poprilično jak motor. A on ume da bude bučan.

Ja sam to rešio tako što sam prvo izabrao osni ventilator za izvlačenje od 1300 m3/h, trobrzinski.




Njega sam montirao u spušteni plafon špajza a ne u napu iako je tih ali ovako se uopšte ne čuje.



Međutim, buka kod aspiratora direktno je proporcionalna (kvadratno) brzini protoka kroz rešetku. a pošto mi je šporet 75 cm hteo sam i rešetku od 75 cm samo toga nema pa sam uzeo 3 standardne rešetke/hvatača masti i prema njima dimenzionisao okvir i dao majstoru da mi napravi od inoksa napu koja je ujedno i plenum komora.



Rešetke se uredno peru u mašini (jednom u 2-3 meseca) a buka je u nivou mojih ušiju 64 dB na najjačoj, 56 na najslabijoj brzini. Na metar daljine za po 2 dB niža. Ambijentalna buka je 45-50 prosečno. Kad se sedi u trpezariji uopšte ne znaš radi li ili ne.

Oko nape sam napravio kutiju od istog materijala kao što je i nameštaj u trpezariji i ugradio 6 halogenki GU5.3 po 35W i šporet mi je savršeno osvetljen.

Ako te zanimaju detalji javi se na PP.

a kuhinjska radna ploca - keramicka (ne keramicke plocice, nego bas ploca). tvrdje i jos manje porozno od granita...


Kod mene granit i vrhunski sam zadovoljan. Volim prirodne materijale. Ali viđao sam te ploče o kojima govoriš, odlične su.

Јеботе патак !
Баш се нешто спремам да редизајнирам напу.
Занимљиво !
krkar krkar 21:52 23.02.2017

Re: Je l' probo

Баш се нешто спремам да редизајнирам напу.


Imam sjajnog majstora za prohrom, inteligentan i spretan i poštene cene. Javi se ako ti treba.

A i ako hoćeš neke detalje ovog mog sistema
emsiemsi emsiemsi 22:04 23.02.2017

Re: Je l' probo

krkar
Баш се нешто спремам да редизајнирам напу.


Imam sjajnog majstora za prohrom, inteligentan i spretan i poštene cene. Javi se ako ti treba.

A i ako hoćeš neke detalje ovog mog sistema

Дај детаље !
Што се прохрома тиче, нема проблема - а и жена ми је машинац (јбг, нико није савршен).
krkar krkar 11:27 24.02.2017

Re: Je l' probo

Дај детаље !


Pa jebemumiša pitaj, neću sad da ti sve opisujem i crtaj. Pošalji PP šta te interesuje.

Што се прохрома тиче, нема проблема - а и жена ми је машинац


Ma dobro što je mašinac nego baš zavaruje i savija prohrom???
emsiemsi emsiemsi 13:18 24.02.2017

Re: Je l' probo

krkar
Дај детаље !


Pa jebemumiša pitaj, neću sad da ti sve opisujem i crtaj. Pošalji PP šta te interesuje.

Што се прохрома тиче, нема проблема - а и жена ми је машинац


Ma dobro što je mašinac nego baš zavaruje i savija prohrom???

Што се жене и прохрома тиче --- има фирму.
Што се мене тиче, улазне информације за твоју анализу су следеће --- како и доликује сваком правом Србину, кућа ми је велика и велика (ово друго велика се односи на висну сљемена крова), па је сљеме крова на висини од 12,5 метара.
Кухиња у коју бих редизајнирао напу, односно, висина сљемена од напе је 7,5 метара.
Дакле, уз ову висинску разлику, колики би пречник цеви требало да се стави, те, наравно, одговоарајући вентилатор ?
Јбг. нисам ти баш инжењерски поставио техничке захтеве, но, данас нисам способан за више. Постоје неки дани које би требало преспавати.
sugarbaby sugarbaby 12:49 21.02.2017

Vuk Jeremić

se neće povući u ime jednog kandidata opozicije (čitaj jankovića), a na pitanje o spotu Aleksandra Vučića snimljenom u avionu:

Najupečatljiviji utisak je, rekao je Jeremić, to što u spotu glumi - prvo da spava, potom da se budi...


mariopan mariopan 21:46 22.02.2017

Re: Vuk Jeremić

sugarbaby
se neće povući u ime jednog kandidata opozicije (čitaj jankovića), a na pitanje o spotu Aleksandra Vučića snimljenom u avionu:

Najupečatljiviji utisak je, rekao je Jeremić, to što u spotu glumi - prvo da spava, potom da se budi...



Pa on sve vreme glumi, i to loše, muka mi i da ga gledam.
angie01 angie01 23:17 22.02.2017

Re: Vuk Jeremić

Pa on sve vreme glumi, i to loše, muka mi i da ga gledam.



sugarbaby sugarbaby 09:33 23.02.2017

Re: Vuk Jeremić


Pa on sve vreme glumi, i to loše, muka mi i da ga gledam


a meni saletaprangiju.

sugarbaby sugarbaby 09:52 23.02.2017

Re: Vuk Jeremić

mariopan
21:46 22.02.2017
Re: Vuk Jeremić
sugarbaby
se neće povući u ime jednog kandidata opozicije (čitaj jankovića), a na pitanje o spotu Aleksandra Vučića snimljenom u avionu:

Najupečatljiviji utisak je, rekao je Jeremić, to što u spotu glumi - prvo da spava, potom da se budi...



Pa on sve vreme glumi, i to loše, muka mi i da ga gledam


nego za koga ti ono beše i gde u stvari beše, ne mož te čovek povata, jer nije da me interesuje nego mallo šizofreno ( te kalenic, pa atina, pa vojvodina ); sine/ćero, baš su mu ga dala.


mariopan mariopan 15:48 23.02.2017

Re: Vuk Jeremić

sugarbaby
mariopan
21:46 22.02.2017
Re: Vuk Jeremić
sugarbaby
se neće povući u ime jednog kandidata opozicije (čitaj jankovića), a na pitanje o spotu Aleksandra Vučića snimljenom u avionu:

Najupečatljiviji utisak je, rekao je Jeremić, to što u spotu glumi - prvo da spava, potom da se budi...



Pa on sve vreme glumi, i to loše, muka mi i da ga gledam


nego za koga ti ono beše i gde u stvari beše, ne mož te čovek povata, jer nije da me interesuje nego mallo šizofreno ( te kalenic, pa atina, pa vojvodina ); sine/ćero, baš su mu ga dala.





Ja sam trenutno u mojoj kući u Vojvodini, Zrenjanin.
Inače sam stalno u Beogradu, ovde samo dotrčim da se malo pobrinem o kući (sad mi majstor promenio slavinu u kupatilu, smrzla se iako je voda bila zatvorena).
Malo po Grčkoj, malo po Beogradu, malo kod kuće..... Čergarska mi duša.
G.Cross G.Cross 21:54 21.02.2017

Bravo majstore

Provalio sam u cemu je tajna uspeha Krkarovih postova.

Krkar je ko Amazon.

On postavi Blog sa Staljinovom slikom i dobije destine komentara o radarima, zameni WiFI, obliku krova sportske hale, premijeru Kanade, Putinu koji svira klavir itd itd.

Uspeh Amazona je zasnovan nakon biliona i biliona dolara of shareholders money spent na tome da Amazon owns web traffic ( makar u delu koji se odnosi na fizicku prodaju ). Lakse je prodati na Amazonu iz prostog razloga sto mnogo ljudi idu online tamo nego bilo gde drugo. I na tome Amazon pravi pare a ne na proizvodima koje prodaje.

Tako i ljudi dolaze na Krkarov blog samo zato sto i drugi ljudi dolaze tamo i zato sto ce tamo njihovi komentari biti procitani od par hiljada ljudi ( umesto par desetina, kao recimo na mom blogu).

I tako, ljudi kad vide sovu kao avatara idu tamo samo zato sto znaju da ce i mnogo drugih tamo otici i citati njihove kometare o struji u podrumu, mikrotalasima iz pecnice ili toskanskom vinu a i da ne govorimo o daskama za seckanje belog luka.

Bravo majstore.

alselone alselone 22:04 21.02.2017

Re: Bravo majstore

Ovo si odlicno primetio.

Mada, ni Amazon ne bi bio Amazon da nije napravio Kindle, koji je po meni jedan od najbolje zaokruzenih proizvoda ikada.

Tako ni Krkar. Ne dolazi slucajno gomila ljudi kod njega na blogove nego on cesto napise prilicno kvalitetne tekstove.
G.Cross G.Cross 22:13 21.02.2017

Re: Bravo majstore

alselone
Ovo si odlicno primetio.

Mada, ni Amazon ne bi bio Amazon da nije napravio Kindle, koji je po meni jedan od najbolje zaokruzenih proizvoda ikada.

Tako ni Krkar. Ne dolazi slucajno gomila ljudi kod njega na blogove nego on cesto napise prilicno kvalitetne tekstove.



O, Amazon je mnooogo vise nego Kindle. Veruj mi, potrosih jednu godinu zivota uceci od njih. Od Supply chain management , preko softwear development strategy do AWS i mnogo vise toga.

Majstori.
Skoro kao Krkar.

PS Od mog prvog Kindlea prestao sam da citam papirne knjige. Cemu?
krkar krkar 22:16 21.02.2017

Re: Bravo majstore


Pa šta da vam kažem - obojica ste u pravu.

Činjenica je da ljudi volU interesantne tekstvove i vrcave diskusije. A i vala ima ovde štošta i da se nauči, evo ja već pola sata čitam, potpuno fasciniran, o integraciji radarskih antena u čipove.

Naravno, ima i onih sociopata ko Ubrana Gorila koji dolaze jer očekuju da će da padne neka šorka pa da se naslađuju. Ili da bar gledaju kako neku barabu izbacujem iz kafane. Srećom, ti su ipak u manjini
krkar krkar 22:21 21.02.2017

Re: Bravo majstore


On postavi Blog sa Staljinovom slikom


Pravda za Staljina!

Ne postavljam ja Staljina radi Staljina nego kao ilustraciju teme. Verovatno ste primetili da mi je vizuelni izričaj vrlo važan i da slike pažljivo biram i da je sve to grafički uređeno i upakovano koliko je to uopšte moguće u ovako nesuvislom blogosoftveru.

Često na traženje naslovne ilustracije potrošim više vremena nego na pisanje bloga. Ali ne mogu da stavim kakvu bilo sliku, to je jače od mene. Mora da bude kako treba.

Mada, Staljin, Tito, Draža - to na Balkanu uvek pali. Tako da ako nađem sliku sas njih a da je temetski odgovarajuća - nema puno razmišljanja.

krkar krkar 22:27 21.02.2017

Re: Bravo majstore

PS Od mog prvog Kindlea prestao sam da citam papirne knjige. Cemu?


Kako bre čemu. Knjiga je živa stvar. Ima oblik, boju, miris, tragove korišćenja, svoje mesto u polici, komšije sleva i zdesna... Ne mogu bez knjiga. Fizičkih. Ja sam vizuelan i organizovan tip, knjige su mi logično složene i najlepši mi je osećaj kad se gotovo bez razmišljanja pružim za nekom knjigom i gotovo naslepo je izvadim i nađem u njoj baš ono što sam tražio.

Pa mi kad to završim pogled skrene na neku drugu, vezanu ili nevezanu pa ako imam vremena izvadim i tu neku drugi i iz nje takođe nešto pročitam...

Kindle ništa od toga ne može. To je samo jedna pohrana sa pokazalom. Praktični kurac krasni. Bez duše.

krkar krkar 22:35 21.02.2017

Kindle

G.Cross G.Cross 22:35 21.02.2017

Re: Bravo majstore

krkar
PS Od mog prvog Kindlea prestao sam da citam papirne knjige. Cemu?


Kako bre čemu. Knjiga je živa stvar. Ima oblik, boju, miris, tragove korišćenja, svoje mesto u polici, komšije sleva i zdesna... Ne mogu bez knjiga. Fizičkih. Ja sam vizuelan i organizovan tip, knjige su mi logično složene i najlepši mi je osećaj kad se gotovo bez razmišljanja pružim za nekom knjigom i gotovo naslepo je izvadim i nađem u njoj baš ono što sam tražio.

Pa mi kad to završim pogled skrene na neku drugu, vezanu ili nevezanu pa ako imam vremena izvadim i tu neku drugi i iz nje takođe nešto pročitam...

Kindle ništa od toga ne može. To je samo jedna pohrana sa pokazalom. Praktični kurac krasni. Bez duše.




Moj otac je u Mostaru imao biblioteku sa 2000 knjiga. Bio je pretplacen na sva izdanja Srpske knjizevne zadruge.
Sve su izgorele.




Ja sada skupljam knjige za Sunny Bank charity , sve se prodaju po 2 eura komad, idu ko vruc lebac.
floki floki 22:47 21.02.2017

Re: Bravo majstore

mi smo kindle kupili u prvom redu zbog ove nase klinke od nepunih devet godina, koja cita sve sto joj padne pod ruku. kod kuce lepo ima klasicne knjige, nesto kupimo a i clanovi smo biblioteke. ali je malo veci smor tegliti gomilu knjiga na odmor, kindle je tu skroz praktican...

nego, kad pomenuh odmor, jel poznaje ko siciliju oko palerma? (juzni deo oko raguze i sirakuze je mnogo gotivan, ali je sad deo oko palerma na redu)
G.Cross G.Cross 22:50 21.02.2017

Re: Kindle

krkar



Evo ti ovo je tipicno za svaki Krkarov blog. Ja pisao o Amazonu a sad ce tred od 100 komentara o Kindlu
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:52 21.02.2017

Re: Kindle

Pa kad znaš kako to ide trebalo je da počnes o Kindlu.
alselone alselone 23:01 21.02.2017

Re: Bravo majstore

O, Amazon je mnooogo vise nego Kindle.


Naravno, ali sam hteo da kazem da ono gore sto si opisao nije Amazon. Ono gore je Alibaba, AirBnb, Uber, prazna ljustura koju korisnici pune sadrzajem i time joj daju vrednost.

Amazon ima i drugu stranu a to su vrhunski proizvodi.
G.Cross G.Cross 23:05 21.02.2017

Re: Bravo majstore

Amazon ima i drugu stranu a to su vrhunski proizvodi



Ali ti vrhuski proizvodi ne prave profit za Amazon nego traffic koji ti proizvodi generisu i onda prodaju druge proizvode .
krkar krkar 23:07 21.02.2017

Re: Bravo majstore

Moj otac je u Mostaru imao biblioteku sa 4000 knjiga. Sve su izgorele.


I ja sam u ratu ostao bez nekih 1000-1500 knjiga, preživelo jedno 200-300, slučajno. Duša me boli. Za svaku knjigu sam znao kad sam je, gde i od kojih para kupio.

A tek ploče, 300+ ploča. Ni jedna ostala nije.

Jebiga.
krkar krkar 23:12 21.02.2017

Re: Bravo majstore

nego, kad pomenuh odmor, jel poznaje ko siciliju oko palerma? (juzni deo oko raguze i sirakuze je mnogo gotivan, ali je sad deo oko palerma na redu)


Moje poslednje iskustvo je od pre nekih 10 godina. Potez Agrigento-Licata-Gela pre 4.
alselone alselone 23:15 21.02.2017

Re: Bravo majstore

G.Cross
Amazon ima i drugu stranu a to su vrhunski proizvodi



Ali ti vrhuski proizvodi ne prave profit za Amazon nego traffic koji ti proizvodi generisu i onda prodaju druge proizvode 3.


Kapiram sta hoces da kazes i verujem da si u pravu al nemoguce da na Kindlu nisu profitirali. Mislim da su prodali milione uredjaja.

Ponovo moram reci - primer savrsenog uredjaja. Ja ga cesto pomenem kada pricam o product managementu u IT.
angie01 angie01 23:20 21.02.2017

Re: Bravo majstore

krkar
PS Od mog prvog Kindlea prestao sam da citam papirne knjige. Cemu?


Kako bre čemu. Knjiga je živa stvar. Ima oblik, boju, miris, tragove korišćenja, svoje mesto u polici, komšije sleva i zdesna... Ne mogu bez knjiga. Fizičkih. Ja sam vizuelan i organizovan tip, knjige su mi logično složene i najlepši mi je osećaj kad se gotovo bez razmišljanja pružim za nekom knjigom i gotovo naslepo je izvadim i nađem u njoj baš ono što sam tražio.

Pa mi kad to završim pogled skrene na neku drugu, vezanu ili nevezanu pa ako imam vremena izvadim i tu neku drugi i iz nje takođe nešto pročitam...

Kindle ništa od toga ne može. To je samo jedna pohrana sa pokazalom. Praktični kurac krasni. Bez duše.



Amin!

( imala bih jos da dodam, al me mrzi da izazivam:)
G.Cross G.Cross 23:25 21.02.2017

Re: Bravo majstore

Knjiga je živa stvar.


Knjiga je mrtvo drvo.
krkar krkar 23:27 21.02.2017

Re: Bravo majstore

Bio je pretplacen na sva izdanja Srpske knjizevne zadruge.


Moji čukundeda je bio pretplatnik od prvog izdanja, valjda 1892. Pa za njim pradeda pa deda... dok nam celu biblioteku nisu oslobodili 1945. Sa ostatkom knjiga, klavirom i stanom.

Posle smo je potpunim slučajem našli u gradskoj biblioteci, deda bio pedantan čovek pa je pečat lupao ne samo na određene strane u knjizi (na iste ga ja dan-danas lupam) nego i sa strane, na skupljene stranice (to ja ne radim). A taj se ne može lako ukloniti, ni cepati ni brisati. Tako smo ih i pronašli.

Nije otac hteo da pokuša da dođemo do njih.


G.Cross G.Cross 23:35 21.02.2017

Re: Bravo majstore

krkar
Bio je pretplacen na sva izdanja Srpske knjizevne zadruge.


Moji čukundeda je bio pretplatnik od prvog izdanja, valjda 1892. Pa za njim pradeda pa deda... dok nam celu biblioteku nisu oslobodili 1945. Sa ostatkom knjiga, klavirom i stanom.

Posle smo je potpunim slučajem našli u gradskoj biblioteci, deda bio pedantan čovek pa je pečat lupao ne samo na određene strane u knjizi (na iste ga ja dan-danas lupam) nego i sa strane, na skupljene stranice (to ja ne radim). A taj se ne može lako ukloniti, ni cepati ni brisati. Tako smo ih i pronašli.

Nije otac hteo da pokuša da dođemo do njih.




Secam se , kad bi novo izdanje stiglo Tata bi otvorio paket i na svaku knjigu na prvu stranu i neke druge po samo njemu znanom redu bi lupio pecat " Dr. Br***o Mi*******c , specijalista ortoped "
urbana_gerila urbana_gerila 23:44 21.02.2017

Re: Bravo majstore

G.Cross
i zato sto ce tamo njihovi komentari biti procitani od par hiljada ljudi



briga me koliko će ljudi pročitati neki moj komentar, dođem da se samom sebi divim kako sam još uvek živ - a ne mandžam šnicle od ustajalog mesa, ne turam u klopu ono što ide u čaj za gorušicu ili u melem protiv šuljeva, ne koristim pribor za pripremu jela koji košta ko onaj rover koji, ako mu žena dozvoli, samo jedno ljudsko(?) biće može da potera po marsu, ladno imam i struju i vodu u kući a optički kabl pored, imam i radio koji doduše ne otvaram iz nekih sasvim ličnih razloga, vino čiju bi cenu bilo skorojevićki pomenuti pomilovalo mi je nepca ništa lahornije nego vranac od 300 dindži, samouki sam ronilac na dah, decenijama sam kvalifikovan da samostalno obavljam i malu i veliku nuždu, a na izborima okajavam grehe iz mladosti tako što glasam za tita koga, ništa ilegala, crvenim flomasterom ispišem na vrh liste...
i, kao vrhunac jal hrabrosti jal bezumlja, testiram geriličin smisao za fer-plej pozivajući se na to da u njenom pismu o namerama među smrtnim gresima, mojim, nema ničeg striktnog glede interakcije sa ai, te - trubadurski zaneseno isčekujem blogokoleginicu ai.machine.
mirelarado mirelarado 23:46 21.02.2017

Re: Bravo majstore

Mada, Staljin, Tito, Draža - to na Balkanu uvek pali. Tako da ako nađem sliku sas njih a da je temetski odgovarajuća - nema puno razmišljanja.


Kao dovitljivo smišljen mamac za čitalaštvo i komentatorstvo nisu za pootcenjivanje ni tagovi kućni ljubimci i (pogotovo) sex.
krkar krkar 23:48 21.02.2017

Re: Bravo majstore

melem protiv šuljeva


Po svim simptomima ovim si se overdoziro ko Obelix.
krkar krkar 23:50 21.02.2017

Re: Bravo majstore


Kao dovitljivo smišljen mamac za čitalaštvo i komentatorstvo nisu za pootcenjivanje ni tagovi kućni ljubimci i (pogotovo) sex.


Svi moji blogovi imaju tag sex jer na svakom neko biva jeben. A ostalo šaram bez veze (jedino ne koristim tagove koji su abecedno iza SEX da bi on uvek bio poslednji), čisto da pokažem koliko to sve nema smisla.

A kućni ljubimci su skoro uvek kad je politički blog, ne?
mirelarado mirelarado 23:54 21.02.2017

Re: Bravo majstore

A kućni ljubimci su skoro uvek kad je politički blog, ne?


Da, primereno. :)
urbana_gerila urbana_gerila 00:13 22.02.2017

Re: Bravo majstore

krkar
Naravno, ima i onih sociopata ko Ubrana Gorila koji dolaze jer očekuju da će da padne neka šorka pa da se naslađuju. Ili da bar gledaju kako neku barabu izbacujem iz kafane. Srećom, ti su ipak u manjini



jbt, a smeo sam da se opkladim da imaš bar vijugu više, i da si bar za zericu mudriji od blogovatelja, te da ćeš shvatiti da je infantilno karikiranje niknejma, ako nije neki reciprocitet u pitanju - samo odraz duhovne nemoći.

kad su tuče u pitanju, nikada nisam učestvovao u neravnopravnim po protivnika, čak sam i u ringu izbegavao da nokautiram već grogiranog takmaca.

zabrane bilo koje vrste su ono protiv čega celog života jurišam, a što se tiče naslađivanja, brzo zaboravljaš - ti si taj koji mi je šiljao par pisama orgazmičkog naslađivanja glede mog obračuna sa nekim blogerima, i sam si se saglasio da te nisam udostojio odgovora na te niskosti.

kapiram, konstantno ti oberem uši, pa su neke kočnice popustile - ali, budi muško, pa bar samokontrolu navežbaj.
krkar krkar 00:19 22.02.2017

Re: Bravo majstore

protiv čega celog života jurišam


Ih, ti jurišaš! Iza monitora.

Inače ti je rečenica loša, nepismena.

I uopšte si dosadan pa te prepuštam Brajoviću. I njega tebi, taman ste par.
krkar krkar 00:26 22.02.2017

Re: Bravo majstore

i neke druge po samo njemu znanom redu


Red je jednostavan:

Naslovna

17, kao prva strana 2 tabaka
66,
101,
117,

pa iza toga

svaka parna na x00 (da je x parno, leva strana)
svaka y neparno na y01 (desna)

unutrašnja zadnja korica

Ja još na unutrašnji prvi levi list pišem godinu nabavke a na unutrašnju prednju koricu lepim ex-libris (kad stignem)

Samo ne lupam ko deda sa gornje strane na skupljene stranice
urbana_gerila urbana_gerila 00:34 22.02.2017

Re: Bravo majstore

krkar
protiv čega celog života jurišam


Ih, ti jurišaš! Iza monitora.

Inače ti je rečenica loša, nepismena.

I uopšte si dosadan pa te prepuštam Brajoviću. I njega tebi, taman ste par.



moja rečenica je vrlo retko neprecizna, a ti si poslednji koji bi smeo da mi spočitava pismenost.

no, kako se zove(u psihologiji, na ulici, bilo gde) ovo uvođenje brajovića u naš narativ?
floki floki 08:24 22.02.2017

Re: Bravo majstore

krkar
nego, kad pomenuh odmor, jel poznaje ko siciliju oko palerma? (juzni deo oko raguze i sirakuze je mnogo gotivan, ali je sad deo oko palerma na redu)


Moje poslednje iskustvo je od pre nekih 10 godina. Potez Agrigento-Licata-Gela pre 4.


dole u taj potez necemo ici sada, vise me zanima kakva fina plaza ima negde oko palerma, da tamo potrazimo neki stancic, da se klinci brckaju a svi zajedno se razvaljujemo od sladoleda :)

no nije frka, ako malo ne izguglam, cimnucu sekretaricu iz bivse firme, ona ima devojacko prezime palermo, tako da je jasno odakle je :)

prosli put kad smo bili, bili smo dole, ragusa, modica... to nam je bio najlepsi odmor do sada, super arhitektura, sve italijani tamo, nema gungule i trange-frange, a sladoled tamo koji smo jeli je toliko bio dobar da je to strasno, jbt :)

onda ostaje jos minimalno jednom da se ode na siciliju, tamo onaj deo oko katanije...

ta sicilija nam je bas super, mnogo bolje od sardinije, tamo necu ici u narednih 10g sigurno
tasadebeli tasadebeli 09:30 22.02.2017

Re: Bravo majstore

krkar
Moj otac je u Mostaru imao biblioteku sa 4000 knjiga. Sve su izgorele.


I ja sam u ratu ostao bez nekih 1000-1500 knjiga, preživelo jedno 200-300, slučajno. Duša me boli. Za svaku knjigu sam znao kad sam je, gde i od kojih para kupio.

A tek ploče, 300+ ploča. Ni jedna ostala nije.

Jebiga.




У Београду? Случајни пожар, али у оним ратним годинама деведесетих?

То онда, јебига, и не може да уђе у ратну одштету.

Или можда за време бомбардовања 1999, па колатерална штета?


Ако је то, онда бих ја, да сам на твом месту, мрзео НАТО више него што га мрзи Таса Дебели... Што је поприлично...


Јебига...
sugarbaby sugarbaby 10:32 22.02.2017

Re: Bravo majstore

A i vala ima ovde štošta i da se nauči, evo ja već pola sata čitam, potpuno fasciniran, o integraciji radarskih antena u čipove.


meni ni dva i po sata nisu (bila) dovoljna, jbt.

sugarbaby sugarbaby 10:33 22.02.2017

Re: Kindle

Pa kad znaš kako to ide trebalo je da počnes o Kindlu.



krkar krkar 10:36 22.02.2017

Re: Bravo majstore

ta sicilija nam je bas super, mnogo bolje od sardinije, tamo necu ici u narednih 10g sigurno


A gde ti živiš kad ti je Sicilija usput?

Ovo što tražiš pored samog Palerma ne znam. Zapadno od Palerma na jedno 20 km ima kilometarski duga peščana plaža na kojoj je prilična gužva, tipično italijanski kupališta, barovi, poslastičarnice... Onda još jedno 15 km dalje je onaj rt kojem ne mogu da se setim sad ime ali svi ga svakako zovu Capo, tu je i neka zaštićena prirodna zona ali nema peska inače je fino. Pa onda imaš prilično lepu i veliku plažu odmah severno od Trapanija gde je daleko manja gužva nego u Palermu. Dalje je sve stenovito, možda ima poneka mala plažica.
krkar krkar 10:39 22.02.2017

Re: Bravo majstore

У Београду? Случајни пожар, али у оним ратним годинама деведесетих?

То онда, јебига, и не може да уђе у ратну одштету.

Или можда за време бомбардовања 1999, па колатерална штета?


Ако је то, онда бих ја, да сам на твом месту, мрзео НАТО више него што га мрзи Таса Дебели... Што је поприлично...


Јебига...


Ama nije NATO nego živi ljudi. Zamisli, Srbi!

A knjige su bacili jer, citiram "to su iovako bile samo neke knjige".

Kad mi je jedan od učesnika u tome ovo rekao bio sam sa sestrom, znaš šta je po struci. Mislio sam da će tu preda mnom ili da se šlogira ili da izvadi turpiju za nokte i zakolje onu budalu.

tasadebeli tasadebeli 10:50 22.02.2017

Re: Bravo majstore

krkar
У Београду? Случајни пожар, али у оним ратним годинама деведесетих?

То онда, јебига, и не може да уђе у ратну одштету.

Или можда за време бомбардовања 1999, па колатерална штета?


Ако је то, онда бих ја, да сам на твом месту, мрзео НАТО више него што га мрзи Таса Дебели... Што је поприлично...


Јебига...


Ama nije NATO nego živi ljudi. Zamisli, Srbi!

A knjige su bacili jer, citiram "to su iovako bile samo neke knjige".

Kad mi je jedan od učesnika u tome ovo rekao bio sam sa sestrom, znaš šta je po struci. Mislio sam da će tu preda mnom ili da se šlogira ili da izvadi turpiju za nokte i zakolje onu budalu.




Ех, па и сами знате колико су књиге омиљене...


Знајући то, један мој колега, професор историје, бежећи пред Бљеском од тамо негде из околине Дарде, код Осијека, закопао у лименим сандуцима читаву своју личну библиотеку од 5000 књига.

Каже да то још увек стоји тамо, под земљом...


EDIT:

П.С. - Уосталом, зар нису и разноразни управници Народне библиотеке у Београду бацали и спаљивали вредне књиге, неке су носиле печат краљевске дворске библиотеке, под изговором да у депоима нема више места јер треба сад ту спаковати и вредна књижевна и научна дела самих тих управника?


А ко је ту Србин и ко је Хрват, мени баш нешто и не игра неку улогу...


Да су књиге пропале, пропале су... И то је суштина.
floki floki 10:52 22.02.2017

Re: Bravo majstore

krkar
ta sicilija nam je bas super, mnogo bolje od sardinije, tamo necu ici u narednih 10g sigurno


A gde ti živiš kad ti je Sicilija usput?

Ovo što tražiš pored samog Palerma ne znam. Zapadno od Palerma na jedno 20 km ima kilometarski duga peščana plaža na kojoj je prilična gužva, tipično italijanski kupališta, barovi, poslastičarnice... Onda još jedno 15 km dalje je onaj rt kojem ne mogu da se setim sad ime ali svi ga svakako zovu Capo, tu je i neka zaštićena prirodna zona ali nema peska inače je fino. Pa onda imaš prilično lepu i veliku plažu odmah severno od Trapanija gde je daleko manja gužva nego u Palermu. Dalje je sve stenovito, možda ima poneka mala plažica.


nije mi usput (na zalost), nego volimo da idemo na odmor u italiju... ta plaza sto pominjes na 20km zapadno od palerma bi trebalo da je mondello, to nam je jedna od opcija, za sada... a moram da idem kad dete ima raspust u skoli, a to je ove godine kraj jula i pocetak avgusta, kad ce verovatno i italijani tamo da se sjate, pa je guzva zagarantovana... no, nama italijanska guzva i ne smeta toliko...

najverovatnije cemo se smestiti tu negde u taj mondello, pa onda autom malo ici i na istok i na zapad...

to me jedino malo nervira sto italijani deru za rent a car, u spaniji mi ispadne uvek prilicno jeftinije, ali dobro, sta da se radi...
krkar krkar 11:25 22.02.2017

Re: Kindle

Evo ti ovo je tipicno za svaki Krkarov blog. Ja pisao o Amazonu a sad ce tred od 100 komentara o Kindlu


Pa ti si prvi pomenuo Kindl! Mene se to uopće ne smatra, nit imam nit mi treba.

Nit znam čemu služi.
krkar krkar 11:30 22.02.2017

Re: Bravo majstore

kad dete ima raspust u skoli, a to je ove godine kraj jula i pocetak avgusta,


Nemačka, dakle.

to me jedino malo nervira sto italijani deru za rent a car, u spaniji mi ispadne uvek prilicno jeftinije, ali dobro, sta da se radi...


U Italiji je osiguranje suludo skupo, suludo. Mene je dolazio delimični kasko (samo krađa i požar) oko 1500 € godišnje sa svim mogućim bonusima. Za motor 1000. Suludo. I to sa sve konkurencijom i privatnicima. Još ako nisi pametan da potražiš dobar dil onlajn može da izađe i duplo od ovoga.

Italija je u nekim stvarima Nigerija Evrope.


G.Cross G.Cross 11:30 22.02.2017

Re: Kindle

krkar
Evo ti ovo je tipicno za svaki Krkarov blog. Ja pisao o Amazonu a sad ce tred od 100 komentara o Kindlu


Pa ti si prvi pomenuo Kindl! Mene se to uopće ne smatra, nit imam nit mi treba.

Nit znam čemu služi.



Nisam ja nego Alselone.
krkar krkar 11:37 22.02.2017

Re: Bravo majstore

ta plaza sto pominjes na 20km zapadno od palerma bi trebalo da je mondello


Pošto nisam mogao da se setim imena - googlemap:

NIJE Mondello. Tu sam jednom prošao, ludnica i gužva, to je praktično predgrađe Palerma, ne bih tu stao da mi daju 100€ na sat. Ko usred jula na Adi, čovek na čoveku.

Mislio sam na potez Salvina-Castellammare del Golfo, to je malo dalje na zapad i daleko normalnije. Bar meni izgledalo, stali jedno jutro, ne idemo generalno po takvim plažama.
krkar krkar 11:42 22.02.2017

Ćesopismeniškadporasteš... možda

moja rečenica je vrlo retko neprecizna


Ne neprecizna, nepismena. Stilsko govno:

zabrane bilo koje vrste su ono protiv čega celog života jurišam,

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana