Putovanja| Satira| Životinjski svet

Teorije katastrofa

princi RSS / 22.02.2017. u 16:51

Naleteh jutros na interesantan članak na temu stvari koje mogu rešiti narastajući probem income i wealth inequalityja- nejednakosti raspodele prihoda i bogatstva. Mislim, ono što je, po meni, trenutno goreći problem i što je osnovni i glavni uzrok bujanja ovih svih ludaka poput Trumpa, Faragea, Putina, Clintona, Le Pen je baš to: ogromno raslojavanje društva, sve veće bogatstvo koje je u rukama sve manjeg i manjeg broja ljudi.

Bogati, naravno, misle da im svo to bogatstvo po ovoj ili onoj osnovi pripada i riguju politički sistem da na vrh dovedu ljude koji nam pune glavama o neodrživosti welfare države, neodrživosti državnih škola, nemanja para za putnu, enrgetsku infrastrukturu, zdravstvene usluge i slično. Naravno, to je sve laž. Kad bi države, umesto što se zadužuju kod istih tih bogatuna prodajući im obveznice, istima naplatile porez i sprečile sklanjanje kapitala po tax havens, bilo bi itekako para i za puteve i za škole i za bolnice. Umesto toga moramo da prolazimo kroz ove glupave igre "drž'te lopova!" na koje se, interesantno, uvek nahvata dovoljno somova. Nekad je izmišljeni lopov "quango", nekad Eastern European, nekad Musliman, nekad Meksikanac, ali nepogrešivo se uvek sasvim dovoljan broj somova nahvata na tu udicu.

No ovo pisanije nije o somovima i bućkalima, nego o osnovnom i root problemu: kako rešiti problem neravnomerne raspodele prihoda i bogatstva? Ta neravnomernost direktno uništava i sam kapitalizam, jer manji disposable prihod znači i manju potrošnju; manja potrošnja znači manje proizvodnje, manje proizvodnje znači ekonomsku krizu i još veću mizeriju za sve veći broj ljudi. Spirala ekonomske krize, praktično. Elem, po ovom članku, željeno uravnoteženje se istorijski dokazano može postići jedino katastrofom. Da li je moguće da je ljudima nemoguće da dođu do razumnih rešenja razgovorom? Da li je zaista neophodno da se poubijamo i pokoljemo da bi shvatili šta je bolje za sve? Zašto nemamo neki gen za Pareto optimalna rešenja? Zna li neko za neka miroljubivija rešenja?



Komentari (459)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 17:34 23.02.2017

Re: Sudar sa

Meni se čini da će taj mamurluk potrajati, i samo gledam da ovo moje dete što pre završi to što je započeo i pali na sigurno, ili nazad za Evropu ili ovde kod mene.
docsumann docsumann 02:41 24.02.2017

Re: Sudar sa


neko mamurluk razbija rasolom, neko byerovim praškovima, a neko pivom...

malo zaboravljenog fankija. pjesma počinje onako preupeglano, standardno sweety, ali negdje poslije prve minute gitara počinje da kida i ne prestaje do kraja...

princi princi 02:53 24.02.2017

Re: Sudar sa

Pa ovo je Stevie Wonder sa Talking Book.
docsumann docsumann 02:58 24.02.2017

Re: Sudar sa

princi
Pa ovo je Stevie Wonder sa Talking Book.


da, obrada, ali kakva.

Boogaloe JJ je manijak
tsunade tsunade 21:08 24.02.2017

Re: Sudar sa

a evo i budućnost dolazi po nas šljakere (nije pesma:))


budućnost i neophodnost. opsela sam se tim panelima.
bene_geserit bene_geserit 07:16 25.02.2017

Re: Sudar sa

princi
ljudi su glasali za jedno (immigration ban) a dobili nešto sasvim drugo (ukidanje Obamacarea). Onda im je border tax prodao kao super stvar, iako masa tih koji glasaju svoje shotguns i municiju za iste kupuje u Walmartu.

Ala ti nista ne pratis:

- Border adjustment tax je predlozen od globalisticke struje medju republikacima (Paul Ryan i ekipa) i tome se Trump protivi (ili se makar protivio do skora). Na srecu, posto je u pitanju mera koja ne bi popravila USA trgovinski deficit a jos i lici kao prvi korak ka uvodjenju poreza na dodatu vrednost (sto je onaj katastrofalni korak koji je EU drzave napravio onakvim kakve su danas - tj. to je oruzje politicarima da na "skriveni" nacin povecavaju takse koliko zele). Tramp se uglavnom zalaze za jednostavan sistem carina. Na zalost pitanje je sta ce ovde na kraju da bude, posto ovo ne moze da promeni bez podrske GOPa, tako da je poceo sa mix signalima na ovu temu.

- Trampovi glasaci su glasali i za smanjivanje imigracije (ukljucujuci potpuno eliminisanje ilegalne imigracije) i za ukidanje Obamacare-a. Verovatno je katastrofalni rezultat Obamacare-a koji je postao ocigledan pre izbora bio cak i veci razlog da glasas za Trampa od imigranata.

Na zalost moracemo da sacekamo do kraja ove godine za obe reforme.
princi princi 17:40 23.02.2017

Nije direktno u vezi sa temom

ali inspirativan članak, koga zanima, naravno.
nask nask 21:25 23.02.2017

Re: Nije direktno u vezi sa temom

Mari ponavlja neke mantre za ispiranje mozga, mislim da je prosečan Forbes-ov čitalac ipak malo inteligentniji. Ali bisnis kojim se sad bavi je, na veliku žalost i sramotu svih nas, toliko moralno-politički pohaban da bi za to poseban sud u Hagu trebalo organzovati. Ove stvari znam iz prve ruke.
princi princi 21:29 23.02.2017

Re: Nije direktno u vezi sa temom

Stvarno? Daj neke izvore, ne mora javno, može i na pp, vidim da je William Easterly izuzetno hvali.
nask nask 22:30 23.02.2017

Re: Nije direktno u vezi sa temom

Brat bivše od mog jako dobrog druga je kao klinac od 19 godina, naravno preko poznanstva sa nama balkanizerima, ukapirao kako to ide sa humanitarnom pomoći (hp) i pokrenuo humanitarni biznis. Mislim da mu je i danas odnos 20/80%, 20% za projekte, a ostalo su "troškovi". Pričamo o nekoliko miliona godišnje. To je ono kraduckanje kao i kod nas.

Na nivou NL udružene humanitarne organizacije (ho) skupe godišnje preko 2,3 milijarde eura, oko 15% su direkni troškovi ho, ostalo ide kao pomoć. E sad kad kreneš malo dublje da kopaš vidiš da od onih 85% dobar deo ode na domaće koji će da objasne onima u dalekim i siromašnim zemljama kako treba, a kako ne treba. Naravno domače firme imaju prednost ako je u celoj kombinaciji nekakva firme potrebna. Ako je pomoć u dobrima to su naravno dobra kupljena od domaćih firmi i/ili preplaćena i/ili je roba inferiornog kvaliteta. U tim dalekim i siromašnim zemljama je hp jedan od najvećih izvora korupcije, gde naravno mi ništa ne možemo da uradimo po tom pitanju itd. I u celoj priči da ne zaboravimo NL poreznike koji tako revnosno naplaćuju svaki cent od ho ali nemaju muda da uzmu pola centa multinacionalnim firmama, negde na blogu sam ti okačio link po tom pitanju.

Ovo gore je samo vrh ledenog brega, malo detaljnija analiza od pre 6 godina. Svi linkovi su na NL, nisam uspeo da nađem EN ali gugletov translator je tu pa koga zanima.
narcis narcis 19:57 23.02.2017

evo

49 41 49 41 03:19 24.02.2017

Gospode

https://youtu.be/yh8A-XLZi7U

Ako pomogne.
docsumann docsumann 01:59 25.02.2017

au, namnožilo se komentara


teško pratiti sve pobočne diskusije. a ima baš interesantnih.

nego, noćas mi u polusnu došao jedan neočekivani argument prikladan za onu raspravu o tome šta društvo treba/mora da učini za svakog pojedinca. šta je pravedno, šta je korisno...

ako već država za svoje najgore podanike (višestruke ubice, silovatelje, zločince) obezbjeđuje stan i hranu, pa još i teretanu, biblioteku, svašta nešto ... red bi bio da to isto učini i za one pravno nevine.

naravno, i ovo se može pobijati osporavanjem ukidanja smrtne kazne, al' rekoh već - za mene je život svetinja, ma čiji on bio.
princi princi 02:14 25.02.2017

Re: au, namnožilo se komentara

ako već država za svoje najgore podanike (višestruke ubice, silovatelje, zločince) obezbjeđuje stan i hranu, pa još i teretanu, biblioteku, svašta nešto ... red bi bio da to isto učini i za one pravno nevine.

Misliš, da svima garantuje makar zatvor?
docsumann docsumann 03:15 25.02.2017

Re: au, namnožilo se komentara

Misliš, da svima garantuje makar zatvor?




zemljanin zemljanin 05:13 25.02.2017

Re: au, namnožilo se komentara

docsumann

teško pratiti sve pobočne diskusije. a ima baš interesantnih.

nego, noćas mi u polusnu došao jedan neočekivani argument prikladan za onu raspravu o tome šta društvo treba/mora da učini za svakog pojedinca. šta je pravedno, šta je korisno...

ako već država za svoje najgore podanike (višestruke ubice, silovatelje, zločince) obezbjeđuje stan i hranu, pa još i teretanu, biblioteku, svašta nešto ... red bi bio da to isto učini i za one pravno nevine.

naravno, i ovo se može pobijati osporavanjem ukidanja smrtne kazne, al' rekoh već - za mene je život svetinja, ma čiji on bio.

po celoj ovoj priči se slažemo (onoj opštoj) ali nije ti analogija OK ... osoba kojoj je oduzeta sloboda I koja je kažnjena nema mogućnost stvaranja kapitala I sredstava za život ... ona je limitirana na neko okruženje I to je ta kazna ... elem, vrlo dobro pamtim te uzaludne rasprave o takvim temama, jer većina naroda smatra da onaj koji je u zatvoru mora da bude na lebu i vodi, u samici, nikad na suncu, lanci I kugla I da ga se bije svakih pola sata ... a jedno od, za mene, osnovnih parametara humanizma je upravo taj odnos sa ljudma koje je zajednica izdvojila ...

ne mislim da treba da imaju luks smeštaj ali osnovno pravo na knjigu, TV, informaciju, kulturu, fizičku aktivnost I sl. I naravno apsolutnu zaštitu od bilo kakvog zlostavljanja ...
docsumann docsumann 06:24 25.02.2017

Re: au, namnožilo se komentara

ali nije ti analogija OK


ne mora da bude ok u cijelosti, ali u načelu...imaš slobodne i nevine ljude koji bi se rado mjenjali za status osuđenih okorljelih zločinaca.
meni je to dovoljno apsurdno bez zalaženja u detalje.

ne mislim da treba da imaju luks smeštaj ali osnovno pravo na knjigu, TV, informaciju, kulturu, fizičku aktivnost I sl. I naravno apsolutnu zaštitu od bilo kakvog zlostavljanja ...


to ne sporim
milisav68 milisav68 09:28 25.02.2017

Re: au, namnožilo se komentara

docsumann
ne mora da bude ok u cijelosti, ali u načelu...imaš slobodne i nevine ljude koji bi se rado mjenjali za status osuđenih okorljelih zločinaca.

I to se da rešiti, mada ne mora da bude status okorelih zločinaca.

Bio neki tip koji je deo proleća, leto i deo jeseni provodio na slobodi, a hladniji deo godine u zatvoru, tako što je čim zahladni, obije prodavnicu, najede se i napije, i legne da spava.

Ujutru dođu prodavci, pozovu policiju, oni ga uhapse, i sprovedu u zatvor na tri-četri meseca.
vcucko vcucko 10:46 25.02.2017

Re: au, namnožilo se komentara

zemljanin
[
po celoj ovoj priči se slažemo (onoj opštoj) ali nije ti analogija OK ... osoba kojoj je oduzeta sloboda I koja je kažnjena nema mogućnost stvaranja kapitala I sredstava za život ... ona je limitirana na neko okruženje I to je ta kazna ... elem, vrlo dobro pamtim te uzaludne rasprave o takvim temama, jer većina naroda smatra da onaj koji je u zatvoru mora da bude na lebu i vodi, u samici, nikad na suncu, lanci I kugla I da ga se bije svakih pola sata ... a jedno od, za mene, osnovnih parametara humanizma je upravo taj odnos sa ljudma koje je zajednica izdvojila ...

ne mislim da treba da imaju luks smeštaj ali osnovno pravo na knjigu, TV, informaciju, kulturu, fizičku aktivnost I sl. I naravno apsolutnu zaštitu od bilo kakvog zlostavljanja ...

Ovako nešto nije uopšte da se baci, kao ideja:

princi princi 02:21 25.02.2017

Mali bonus za sve koji me

vole i još više one koji ne (pa dolaze ovde protiv svoje volje): sjajan intervju Hararija i Dereka Thompsona u Atlanticu- welcome to the post-human world.

Što bi rekao emsi: Prepričaj!
docsumann docsumann 03:30 25.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

Što bi rekao emsi: Prepričaj!


ajde jedan komentar sa pola pročitanog teksta.
dosta spekulišu i hipotetišu.

al' ovdje ga je Harai ubo... bar u prvom dijelu

What really happens is that the self disintegrates. It’s not that you understand your true self better, but you come to realize there is no true self. There is just a complicated connection of biochemical connections, without a core. There is no authentic voice that lives inside you.


s tim da ta iskustva, i to u zapanjujućoj formi, stičeš i na DMT-u.
e sad, autentično JA. to je jako zanimljivo pitanje.

promišljajući dugo o tim sadržajima glavna dilema koja mi se nametala bila je da li to ostvarujem kontak sa potpuno novim dimenzijama, ili otkrivam neslućene lejere sopstvenog uma.
jer te slike, scene, pojave, entiteti, vizije (nazovi kako oćeš) su toliko strane našem poimanju realnosti, a opet tako prenaglašeno realne da se usereš.

može li se digitalizacijom psihe dospjeti na isto mjesto ....



EDIT. nije pola, već sami kraj. učinilo mi se da je tekst duži. šteta.


heh, uvijek završimo s ovom pričom.

zemljanin zemljanin 05:16 25.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

heh, uvijek završimo s ovom pričom.

docsumann docsumann 06:26 25.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

zemljanin


jebeš vodeničara koji ne zna da navede vodu na svoju vodenicu



e da, zaboravio sam da ti kažem da imam i krajnje racionalne , da ne kažem materijalističe pokušaje objašnjenja DMT efekat.

u najkraćem, ako pretpostaviomo naša svijet proističe iz nebrojeno mnogo međupetlji neuronskih tokova, gdje se neminovno (?) postiže neki rezonantni efekat, nešto slično kao što višestruke međusobne refleksije svjetlsoti svjeće između nekoliko ogledala proizvodi fascinantne optičke fraktale; ondak bi DMT ustvari mogao da svu tu kompleksnu umreženost podigne na još složeniji nivo, dodajući na svakoj petlji po nekoliko novih ... što bi u krajnjem dovelo do tog po nas zapanjujućeg efekta.

ono što je problematično u toj postavci je što mi tamo zadržavamo našu ovozemaljsku svijest u netaknutom obliku. itekako smo svijesni svega što se dešava.
a to što se dešava toliko nam je strano i začuđujuće ne samo po pitanju formi, radnji, optičkih fenomena, već po svojoj najdubljoj ontologiji, mikro-tkanju iz kog se pojavljuje, da evo ja i godinama nakon toga ne mogu da se čudu načudim.

dobro, neću više, obećavam...
zemljanin zemljanin 07:21 25.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

dobro, neću više, obećavam...



ne mogu sad da piskaram, idemo na neku zurku pa ako bude DMT u ponudi, ko zna
docsumann docsumann 09:10 25.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

idemo na neku zurku pa ako bude DMT u ponudi, ko zna


nije to za žurke, bratee. to je za ozbiljne ljude
nask nask 13:48 25.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

Napokon si ponudio nekakav mehanizam

ako pretpostaviomo naša svijet proističe iz nebrojeno mnogo međupetlji neuronskih tokova


Znači ipak mozak

ondak bi DMT ustvari mogao da svu tu kompleksnu umreženost podigne na još složeniji nivo, dodajući na svakoj petlji po nekoliko novih


Moglo bi se argumentovati da DTM samo oslobađa neke blokirane/nekorišćene/zabranjene neuronske veze i zato opisani efekt.
docsumann docsumann 15:18 25.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

Napokon si ponudio nekakav mehanizam


tek jedan od nekoliko do kojih sam domislio.

al' znaš kako s tim ide. stvar je tako čudna da razumna objašnjenja izgledaju najmanje prihvatljiva

Znači ipak mozak


ništa po pitanju svijesti ne mogu sa sigurnošću da ustvrdim.
držim obe strane otvorene.

nisam teista. ni materije nit nadnaravnog.


pape92 pape92 02:08 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

Napokon si ponudio nekakav mehanizam

tek jedan od nekoliko do kojih sam domislio.


Čekaj, nemaš tu bar previše izbora, ako sam pravilno shvatio problem. Možeš da prihvatiš dualizam. To je komplikovan koncept, ali komplikovano je i da shvatiš da svetlost ima istovremeno i talasnu i korpuskularnu prirodu, pa ipak je to tako.

Ako hoćeš da pojednostaviš stvari i rešiš se dualizma, ostaju samo dve mogućnosti. Jedna je da je čitav svet materijalan, tačnije da je duh (koji je deo sveta, nisam se pravilno izrazio, dakle duh naravno da postoji kao deo sveta), da je duh dakle produkt, nuspojava nekih oblika materije, koje se najčešeće kolokvijalno nazivaju mozgom. Druga je da je upravo obrnuto, i da je čitav spoljašni svet, koji doživljavamo kao materijalni samo nusprodukt, proizvod duha.

zemljanin zemljanin 06:04 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

nema veze sa duhom čak I u najslobodnijem tumačenju te reči ... mi ga doživljavamo kao "dualizam" jer je u koliziji sa makro svetom I našim poimanjem realnog u svakodnevnom životu ... ali isto tako koristimo I klasičnu fiziku a ne relativističku jer je praktičnije ...

to što mi nazivamo svešću je samo mnogo dobar algoritam ... verovatno već u ovom veku, to neće biti svojstveno samo biološkim organizmima ... u svetlu toga je I svako dejstvo psiho supstanci samo narušen model optimizacije algoritma ... jednostavno nam, evolutivno, nikad nije bilo potrebno tumačenje takvih "iskustava"
docsumann docsumann 06:49 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

jednostavno nam, evolutivno, nikad nije bilo potrebno tumačenje takvih "iskustava"


Mekena je tvrdio upravo suprotno - da je kulturološki iskorak čovjeka u odnosu na ostale primate uslijedio upravo u onim praljudskim zajednicama koje su dolazile u kontakt sa psilocibama.
mada, to je tek jedna teorija o evoluciji čovjeka.

ono što je sigurno je da je u nekim ljudskim zajednicama, očuvanim u manje-više izvornom obliku do dan danas (u prašumama amazonije) šamanistička kultura zasnovana na ajahuasci bila i jeste duhovni, psihički, kohezioni i korekcioni stub društva.

kačio sam već nebrojeno puta video zapise ljudi sa zapada koji su odlazili na ta mjesta da traže "leka" za svoje životne probleme.
a i Vera Nolan je skoro okačila sjajan prilog o takvom iskustvu jednog našeg psihijatra Časlava Hadži Nikolića.



i baš kao što moderna fizika u teroriji superstruna spekuliše o zasad nam neuhvatljivim nivoima materije/energija, tako se pred modernim (zapadnim) čovjekom otkrivaju pomalo i novi jednako fantastični mentalni horizonti.

mislim da je hrišćanska stega tokom vjekova ne samo sputavala razvoj nauke već i istinske duhovnosti, lišene religijskih dogmi i monopola.
docsumann docsumann 06:56 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

pape92
Napokon si ponudio nekakav mehanizam

tek jedan od nekoliko do kojih sam domislio.


Čekaj, nemaš tu bar previše izbora, ako sam pravilno shvatio problem. Možeš da prihvatiš dualizam. To je komplikovan koncept, ali komplikovano je i da shvatiš da svetlost ima istovremeno i talasnu i korpuskularnu prirodu, pa ipak je to tako.

Ako hoćeš da pojednostaviš stvari i rešiš se dualizma, ostaju samo dve mogućnosti. Jedna je da je čitav svet materijalan, tačnije da je duh (koji je deo sveta, nisam se pravilno izrazio, dakle duh naravno da postoji kao deo sveta), da je duh dakle produkt, nuspojava nekih oblika materije, koje se najčešeće kolokvijalno nazivaju mozgom. Druga je da je upravo obrnuto, i da je čitav spoljašni svet, koji doživljavamo kao materijalni samo nusprodukt, proizvod duha.



jeste, dualizam je izuzetno težak i komplikovan za hendlovanje. zaratustrijanci to najbolje znaju
mi ljudi smo skloni unifikaciji vizure.

i šta bi zaista značio taj dualizam, da svjetom paralelno vladaju dva carstva - duhovno (psihičko) i materijalno (fizičko).
rekoh već meni je savim blizak Penrouzov trilizam - ideja o postojanju tri nezavisne realnosti matematičkoj, fizičkoj i psihičkoj, koje opet na neki način korespondiraju međusobno.

takođe mislim da psihička dimenzija ultimativni dimenzija postojanja.
džaba ti i vrijeme i prostora, bez svijesti u njima se ništa ne dešava.

ipak, nisam baš toliko lud da se zarad svojih filozofisanja odreknem svih potencijalno valjanih objašnjenja.
jednostavno, držim sve opcije otvorenim. zato možda ponekad dijelujem šizi

zemljanin zemljanin 08:10 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

da je kulturološki iskorak čovjeka u odnosu na ostale primate uslijedio upravo u onim praljudskim zajednicama koje su dolazile u kontakt sa psilocibama.

složiću se da je moglo da ima uticaja u kulturološkom domenu u istoj meri u kojoj su i druge aktivnosti uticale ... da ne idemo u širenje teme ali morale su da se biološki razviju mnoge druge i bitnije funkcije sa mnogo većim uticajem na evolutivne pravce homo populacije, ne bih nikako išao do primata ... samohipnoza, sanjarenje, mašta to su sve elementi iz tog korpusa uticaja i potrage za odgovorima ... inače asocirala me priča na "pleme spiljskog medveda" ...



daklem, postoji mnogo teorija, hipoteza i sl. teorijskih radova u svim domenima nauke ali svi oni čekaju i eksperimentalnu proveru ... treba nešto predvideti na bazi njih, treba ih stalno proveravati i modulirati da bi odgovrili na zahteve realnog ... problem sa "psihičkim" delom realnog je njegova izuzetnost, nedostatak obrasca, subjektivnost itd. ... međutim dovoljno znamo o nervnom sistemu da možemo iskustveno i objektivno da potvdimo da svako od nas ima svoju realnost koja je ekstremno subjektivna ... možda živimo u multiverzumu, možda je naše realno samo fluktacija koja dozvoljava i život ali nikako nije posledica duhovnog ... posmatrać je tu jer naš "lokalni" univerzum to dozvoljava, fizički zakoni su ti koji su dopustili i egzistenciju živog pa u krajnjoj liniji i svesti ... nikako obrnuto, nemamo nijedan dokaz za bilo šta drugo, čak i ovo napisano je samo teorijska mogućnost

I lepota je u različitostima jer o čemu bismo onda diskutovali

PS. nego pregurssmo 400+ komentara ... šta se priča po kuloarima, jel' gazda na blog plaća nešto il' da bataljujemo
nsarski nsarski 08:40 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

međutim dovoljno znamo o nervnom sistemu da možemo iskustveno i objektivno da potvdimo da svako od nas ima svoju realnost koja je ekstremno subjektivna


Evolutivno, mi i nismo razvili svest i cula da bi videli "realnost", vec samo ono sto nam evolutivno odgovara. Na primer, ne "vidimo" bakterije - i tek smo razvojem mikroskopa saznali da one postoje - ali ih nas imuni sistem "vidi". Itd.
Imas pp.
docsumann docsumann 08:42 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

možda živimo u multiverzumu, možda je naše realno samo fluktacija koja dozvoljava i život ali nikako nije posledica duhovnog ... posmatrać je tu jer naš "lokalni" univerzum to dozvoljava, fizički zakoni su ti koji su dopustili i egzistenciju živog pa u krajnjoj liniji i svesti ... nikako obrnuto, nemamo nijedan dokaz za bilo šta drugo, čak i ovo napisano je samo teorijska mogućnost


tako ispada ako na stvari gledaš s ove strane.
al' zašto bi svijet uopšte bio postavljen samo kroz taj uzročno-poslijedični slijed u kojem ga mi (obično) vidimo i doživljavamo.
mislim da nas naša svakodnevna logika sputava u sagledavanju šire slike.
antropocentričnost je bespretmetno naivan pogled na kosmos.

jest da smo kao ljudska bića po difoltu osuđeni na njega, ali nam upravo naš mentalno-operativni sistem dozvoljava i da iskoračimo iz te vizure.

mi možemo da budemo svijesni potpuno drugačijih logičkih obrazaca.
kvantna mehanika nam upravo to sugeriše.
ajde da ne potežemo (jopet ) problem i ulogu posmatrača u kvanto-mehaničkim relacijama... ali možemo da pretpostavimo da i na mnogo većim skalama zbivanja od svijeta koji opažamo takođe vlada logika koja nam može izgledati kao čista magija.

DMT sugeriše upravo tako nešto, da svijet jeste sačinjen od magije a ne od čestica.
a ta magija nije nikakvo mambo-džambo praznovjerje, već upravo hiperstrukturisana realnost, sa svojom neumitnom i dosljednom logikom, koju mi (bar trenutno) nismo u stanju da povatamo.

postoje sve više ozbiljnih naučnika, spremnih da se uhvate u koštac sa takvim jednim intelektualnim izazovom.
danas uglavnom antropolozi i psiholozi, matematičari, sutra možda fizičari i hemičari.

je l' ono Arut Klark rekao da bi nama tehnologija neke napredne civilizacije iz kosmosa izgledala kao čarobnjaštvo.
docsumann docsumann 08:43 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

Evolutivno, mi i nismo razvili svest i cula da bi videli "realnost", vec samo ono sto nam evolutivno odgovara.


da, ispada kao da je slika stvarnosti nusefekat našeg bavljenja svakodnevnim preživljavanjem.

docsumann docsumann 08:46 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

I lepota je u različitostima jer o čemu bismo onda diskutovali


pa nisi ti meni tek tako jedan od zanimljivijih blogera

ipak, dodao bih, meni su tvoja stajališta jasna i poznata. hodao sam u tim cipelama.
ti ove moje hermesovske sandale nisi navlačio
princi princi 11:52 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

al' zašto bi svijet uopšte bio postavljen samo kroz taj uzročno-poslijedični slijed u kojem ga mi (obično) vidimo i doživljavamo.

Naravno da nije. Svet i fizičku realnost savršeno zabole uvo kako ga mi vidimo i doživljavamo. Kad bi mi svi sad nestali, kad bi se desila nekakva kataklizma, svet, kosmos, to ne bi ni osetio. Napustili smo koncept Zemlje kao centra svemira, pa onda Sunca kao centra svemira, ali izgleda da se posebno teško odvajamo od tog koncepta da svemir postoji zbog nas i naših priča.

Priče nisu bitne svemiru, ali jesu bitne nama, ljudima. Kažu da čovek u osnovi prepoznaje samo 2 mehanizma: opasnost i nagradu. I taj osećaj strepnje zbog opasnosti je nekoliko puta jači od osećaja zadovoljstva od nagrade. To nas je i održalo kao vrstu, a to nas je, izgleda, i naučilo da pričamo priče. Kroz priče stvaramo kontakt s drugim ljudima, komuniciramo, formiramo te intrasubjektivne realnosti koje nas i čine ljudima.
docsumann docsumann 12:16 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

Kroz priče stvaramo kontakt s drugim ljudima, komuniciramo, formiramo te intrasubjektivne realnosti koje nas i čine ljudima.


da, s tim što bih ja to proširio na cijekupnu umjetnost.

mislim, zašto nas (neke) uopšte privlače te moderne slike, čudne muzike, art filmovi... pa baš zbog te identiteske spone, tog objektivnog svjedočenja o sličnim igrama koje tinjaju u našim glavama. nevidljivim ali stvarnim.

narcis narcis 18:18 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

da, s tim što bih ja to proširio na cijekupnu umjetnost.

mislim, zašto nas (neke) uopšte privlače te moderne slike, čudne muzike, art filmovi... pa baš zbog te identiteske spone, tog objektivnog svjedočenja o sličnim igrama koje tinjaju u našim glavama. nevidljivim ali stvarnim.

naš mozak se nije bitno promenio od prvog čoveka do danas, tako kažunaučjaci. e sad caka, koliko mi postojimo kao ljudi sa ovim mozgom, odokativno bar 200Kila godina i svo to vreme smo potrošili i trošićemo na učenju šta sve može naš mozak. nisu nam suštinski potrebni nikakvi stimulansi ni psihodelije, samo vreme. kad pogledaš istoriju likovne umetnosti videćeš da smo se vratili na stepen izražavanja kao pećinski čovek, nismo se unazadili, naprotiv samo nam je opet dovoljna jednostavnost zanata koji je imao pećinski čovek. lasko, neuma, kako se francuski piše a mrzi me da guglam, je sasvim dovoljan za ovo što kažem.
analogija ovom ovladavanju mozga je ovladavanje mišićima šake, potrebno je devet godina, prvih, da ovladamo mišićima šake da bi mogli da radimo sve one precizne stvari koje znamo da pravimo. senzori u prstima, čulo osetljivosti, su idalje neprevaziđeni , ono kad ljudi prstima proveravaju da li su neke kuglice savršeno glatke i kakvog je kvaliteta materijal, textil ili šta već, ta čula su nam poklonjena od prirode i trebalo nam je vremena da ovladamo, tako i mozak, imamo još mlogo da šipčimo dok ispootkrivamo sve njegove mogućnosti.
nezmnam kolko sam bio jasan al me mrzi dalje d pišem.
docsumann docsumann 19:29 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

nezmnam kolko sam bio jasan al me mrzi dalje d pišem.


sasvim jasan. s većim dijelom se slažem. čak i oko ovoga

nisu nam suštinski potrebni nikakvi stimulansi ni psihodelije, samo vreme


do nekih 95%

sva moja psihonautska iskustva vjerovatno su mogla da se dosegnu nekim oblicima meditacije, mentalnog treninga. ono, ako ne baš u svim tehničkim detaljima (slika, ton) onda u vezi same poruke - svakako.
u neku ruku psihodelici su tu došli kao prečica.

jedino DMT... to stvarno nije sa ovoga svijeta (rekoh li ono da neću više o... )
do njegove ravni igara ne vidim drugog puta.

narcis narcis 19:53 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

do nekih 95%

sva moja psihonautska iskustva vjerovatno su mogla da se dosegnu nekim oblicima meditacije, mentalnog treninga. ono, ako ne baš u svim tehničkim detaljima (slika, ton) onda u vezi same poruke - svakako.
u neku ruku psihodelici su tu došli kao prečica.

reče netki vaših gurua, dal sam haksli ili tako neki , da se stimulansima ne postiže ništa što ne može i bez njih, parafraziram ne mogu da se setim baš doslovno tako da e ovo esencija.
jeste prečica i ako se dobro radi korisna je, ko može, nažalost malo njih to može.
pstoji urbana legenda o piscima -doktorima morfiomanima koji su to bili celog života bez većih problema, ali nisam dovoljno upućen u tačnost.
bilo kako bilo nama će još XKila vremena trebati da se teturamo po vijugama sopstvenog mozga i otkrivamo šta on ssve može.
ja se svremena na vreme setim nekih potpuno bizarnih stvari iz prošlosti , tako sam , iz uobraženosti, done o zaključak da mozak ništa ne zaboravlja , samo mi ne umemo da se snađemo u toj gomili podataka, dalmi dal on, mozak, pitanje je za buduće eneracije.
docsumann docsumann 21:00 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

reče netki vaših gurua, dal sam haksli ili tako neki , da se stimulansima ne postiže ništa što ne može i bez njih


koliko mi je poznato Haksli nije imao iskustva sa DMT-em.
a kao što rekoh za ostale psihodelike manje-više sam saglasan (na način koji sam već objasnio)

a mislim da je Mekena rekao nešto potpuno suprotno. sve, sve al' DMT ne. nemoguće je to postići na suvo, jer se jednostavno radi o pojavama van našeg iskustva, ali totalno.
i u čisto pojavnom smislu (boje, tekstura samog prostora, sam prostor, način komunikacije sa tamnošnjim entitetima, tamnošnji entiteti, viđenje neviđenog...)

pstoji urbana legenda o piscima -doktorima morfiomanima koji su to bili celog života bez većih problema, ali nisam dovoljno upućen u tačnost.


uh, o piscima morfiomanima i heroinomanima imam posve drugačija saznanja.
recimo jedni od napoznatijih iz te branše Barous ili pak Kolridž, itekako su imali zdravstvenih problema. i fizičkih i psihičkih.
Barous se skinuo nakon 14 godina teške heroinske adikcije. što sam reče, na kraju te faze, praktično nije ni vadio iglu iz vene, samo dodavao novo punjenje (ok, urbani mit, al' iz njegovih usta)
Kolridž je pokušavao da smanjuje doze morfijuma nakon što mu je zdravstveno stanje bilo vidno pogoršano dozu, rvao se sa sopstvenim nefunkcionisanjem... ma, preživljavao pakao jednog tipičnog džankija.

koliko se sjećam, jedini ljudi koji bez (većih?) problema odžive svoj vjek na nekom od derivata opijuma su seljaci u Indiji, i okolnim zemljama.
koriste ga otprilike na način na koji naš seljak drmne po koju rakiju na početku dana i još đe pokoju u pauzama i uz čašicu razgovora.
ali to je više stvar samog načina života, umjereno doziranje, bez stresa i vječite jurnjave za dozom (što dodatno razbija džankije po urbanim mjestima u zapadnim zemljama).

potpuno je druga stvar sa piscima koji su koristili halucinogene, i/ili neke neopijatske stimulanse.
recimo Filip K. Dik, Stiven King, Haksli (ok, on je bio sporadični korisnik).
njima je droga mnogo manje odemidžila zdravlje i organizam, i što ti kažeš funkcionisali su/funkcionišu bez većih problema.
koliko sam propratio, King je već deceniju i više skroz čist.

zlobnici bi rekli da zato i ne piše više tako dobro

osnovni problem je što kod opijata ti moraš da koristiš drogu na dnevnoj bazi.
radi se jednostavno o najžešćoj i najrazornijoj zavisnosti.
dok je kod halucinogena posve drugačiji slučaj.
em se ne navlačiš, em su pauze neophodne da bi stimučlansi uopšte imali efekta.

daleko od toga da kažem - psihodelici? ma ok, samo napšrijed, to je skroz cool i nije opasno.
naprotiv, od psihodelika (ako nemaš adekvatnu psihostrukturu) možeš da prsneš na prvo uzimanje. i da te više niko ne sastavi.

poslije skidanja sa heroina, bivši korosnici imaju praktično neoštećen mentalni aparat.
narcis narcis 21:14 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

poslije skidanja sa heroina, bivši korosnici imaju praktično neoštećen mentalni aparat.

neznam materiju, ja sam mislio na frojda, čini mi se mana, kronina i tako te, uglavnom doktore po profesiji koji su imali pristup čistom morfinu i zato nisu imali većih problema . ali ne mora da znači i da su mi podaci tačni, davno je bilo to kad sam saznao a nije me se posebno dojmilo. reko već negde da sam instinktivno osećao da nemam rezistenciju na te stvari i da sam se pametno držao dupetom uza zid
zemljanin zemljanin 22:20 26.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

ipak, dodao bih, meni su tvoja stajališta jasna i poznata. hodao sam u tim cipelama.
ti ove moje hermesovske sandale nisi navlačio



ma vratičemo te mi na aspirin, kad-tad
milisav68 milisav68 23:38 27.02.2017

Re: Mali bonus za sve koji me

princi
Kažu da čovek u osnovi prepoznaje samo 2 mehanizma: opasnost i nagradu. I taj osećaj strepnje zbog opasnosti je nekoliko puta jači od osećaja zadovoljstva od nagrade. To nas je i održalo kao vrstu, a to nas je, izgleda, i naučilo da pričamo priče. Kroz priče stvaramo kontakt s drugim ljudima, komuniciramo, formiramo te intrasubjektivne realnosti koje nas i čine ljudima.

A razmnožavanje?

Kažu i da je je posle instikta za samoodržanjem, najjači instikt za razmnožavanje.

Pa se tako prepliću ta dva instikta (a svako od nas je napravio neku glupost, dovodeći sebe u opasnost zbog neke... )
princi princi 00:23 26.02.2017

Interesantan članak

na temu uticaja ekonomske nejednakosti na razvoj mozga.

Članak.
nask nask 00:59 26.02.2017

Re: Interesantan članak

A pazi tek ovaj



Za razonodu

E

Nešto razmišljam da li je taj concept, jednakost, uopšte postojao u vreme kada je Hijeronimus Boš slikao Vrt uživanja.

vera.nolan2 vera.nolan2 11:28 28.02.2017

Re: Interesantan članak

na temu uticaja ekonomske nejednakosti na razvoj mozga.

Odličan blog, odlični komentari, promišljanja i dobri preporučeni tekstovi za čitanje !

Nepomirljiva emotivno za svakovrsne nejednakosti, teško mi da uopšte ulazim u diskusije.
Godinama, baveći se i sama promišljanjem na temu ljudskog društva, političkih sistema, mogućih rešenja ka humanijem globalnom društvu, e, jedne - ljudske vrste ... od Sen Simona, Ovena, Furijea, Kampanele, Mora ... pa redom ... od Smita, preko Hajeka do Kejnsa, te filozofi, ...

Nema pomoći ni od teoretičara sa argumentovanim mogućnostima za dostojanstven život svih ljudi ... jer "uspešni" pojedinci vođeni su "nevidljivom rukom" tržišta i drugih uslovljenosti i zakonitosti, ali samo kao načina ostvarenja samo svojih interesa. ... na tržištu je sve, a ljudska bića su najjeftiniji resurs.
Ljudska vrsta je predatorska vrsta, uništava jednakim žarom i druge vrste kao i delove svoje ...
Mučno, suviše mučno, ali istinito ... i da se svi prehrane, a kako će živeti ?

nask nask 13:40 26.02.2017

Slušaj/gledaj vamo

Čitam jutros ovo pa se pitam da li mi uopšte razumemo motive koji stoje iza zgrtanja tolikih količina novaca. Bufetov rezultat je ispodprosečan ali mu to ne smeta da ga mnogi vide kao finansijskog mesiju.

Kako stvari stoje ipak je sve samo evolucija i njeni zakoni o produžavanju vlastite genetske informacije.
princi princi 14:50 26.02.2017

Re: Slušaj/gledaj vamo

Da, Buffett se stalno ljudima prodaje kao dobri i vedri čikica US kapitalizma. Bilo bi dobro prošarati kritički po tim njegovim pismima i videti koliko su se ispunile sve te stvari koje je u njima predviđao. Mada je i on lukav, čuva se tačnih prognoza, već pre stavlja u te vague terms koji se mogu tumačiti i ovako i onako.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:06 26.02.2017

Re: Slušaj/gledaj vamo

The growth in the company's book value - that is the company's assets minus its liabilities and Mr Buffett's preferred measure of Berkshire's performance - was 10.7% in 2016, while the S&P 500 rose 12.0%.



Mislim da je berzanski CAGR, ono na baš dugačkoj vremenskoj skali, oko 7%, mrzi me da tražim. Važno je ne potunuti s asetima u burnim vremenima. Bafetu to odavno polazi za rukom.

Momak koji upravlja Gejtsovim asetima ima 10.7%, tako nešto, kao neki prosečan rezultat. To se smatra sjajnim.

Moj drugar Taleb sjajno piše o ovim stvarima -- udelu sreće u poslovanju.

zemljanin zemljanin 22:18 26.02.2017

Re: Slušaj/gledaj vamo

Momak koji upravlja Gejtsovim asetima ima 10.7%, tako nešto, kao neki prosečan rezultat. To se smatra sjajnim.

Moj drugar Taleb sjajno piše o ovim stvarima -- udelu sreće u poslovanju.

Sve preko 8% je u domenu "sjajno" ... za razliku od individualnog trgovanja, upravljanje fondovima je totalno druga priča.

e sad šta bi tu bilo "sreća" ... ne više od par procenata jer bi u suprotnom to bilo kockanje ... individualno trgovanje prvih par godina ima taj factor sreće u visokom procentu ali ako konto preživi "sreću" to se spušta na mnogo niže iznose ... I naravno da povećani rizik nosi I povećani udeo sreće, mogućnost i ZA i PROTIV ...
princi princi 22:30 26.02.2017

Re: Slušaj/gledaj vamo

Sve preko 8% je u domenu "sjajno" ... za razliku od individualnog trgovanja, upravljanje fondovima je totalno druga priča.

e sad šta bi tu bilo "sreća" ... ne više od par procenata jer bi u suprotnom to bilo kockanje ... individualno trgovanje prvih par godina ima taj factor sreće u visokom procentu ali ako konto preživi "sreću" to se spušta na mnogo niže iznose ... I naravno da povećani rizik nosi I povećani udeo sreće, mogućnost i ZA i PROTIV ...

To je onaj shenanigan sa prosecima: prosečni investitor ne zarađuje prosečni return. Distribucija ROI je izuzetno skewed i, u stvari, ogromna većina investitora, negde oko 69%, više od 2/3, zarađuje ROI koji je kudikamo manji od prosečnog. Desetina investitora čak direktno gubi pare na investicijama. Tek mali deo investitora ima ROI veći od proseka, a sam prosečni ROI je, u stvari, najvećim delom rezultat vrlo visokih ROI koje ostvaruje zanemarljivo mali broj investitora. To je nešto što ti nijedan money manager neće reći.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:01 28.02.2017

Re: Slušaj/gledaj vamo

Berza je privilegija imućnih:

mirelarado mirelarado 17:42 28.02.2017

Re: Pre nego zazvoni za kraj časa

...moram da se zahvalim Princiju za ovaj blog. I u linkovanom članku i u komentarima ima obilje materijala koji podstiče na razmišljanje. A to na ovom mestu polako postaje retkost.
emsiemsi emsiemsi 05:45 01.03.2017

Re: Pre nego zazvoni za kraj časa

mirelarado
...moram da se zahvalim Princiju za ovaj blog. I u linkovanom članku i u komentarima ima obilje materijala koji podstiče na razmišljanje. A to na ovom mestu polako postaje retkost.

Нормално !
Принција за Председника !
Успут --- ја бих се задовољио неком ситном саветничком апанажом.
sasa_simic sasa_simic 20:22 26.02.2017

eko-sistem

Baš kao i u prirodi, problem nisu top-predatori(tigrovi, lavovi) jer oni ubijaju onoliko koliko im je potrebno, njihovo bogatstvo je imaginarno (niti mogu istovremeno da lete sa pet aviona, niti dnevno da pojedu 100kg mesa), štaviše, zapošljavaju ljude to jest, održavaju balans u sistemu. Problem je predatorski sistem, koji paradoksalno uništva i one na vrhu lanca ishrane, razmnožavanje pacova, parazita, bakterija i virusa.
bene_geserit bene_geserit 01:02 27.02.2017

Re: eko-sistem

sasa_simic
Problem je predatorski sistem, koji paradoksalno uništva i one na vrhu lanca ishrane, razmnožavanje pacova, parazita, bakterija i virusa.

Ovo je precizno receno. Osim ljudske zavidnosti, tesko je objasniti u cemu je problem sa super bogatima. I sto su bogatiji to je bolje jer ih ima manje. Koliko resursa stvarno moze tako mali broj ljudi da potrosi? Privatnih aviona, jahti, transplatiranih srca, skupih automobila, ogromnih vila.

Sa druge strane, masovne zloupotrebe i devijacije sistema na niskom nivou je ono sto jede srz drustva.
Paraziti - to bi bili ovi na welferu.
Virusi - birokratija.
Pacovi - politicari.
Bakterije - social justice warriors

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana