Budućnost| Moj grad| Na današnji dan| Nostalgija| Planeta

Данило

Srđan Fuchs RSS / 23.02.2017. u 22:27

Danilo-Kis.jpgНа јучерашњи дан се родио Данило Киш. Ћале му је био пречански Јудејац, а кева некаква камењарка - како год да обрнеш, камен ође, камен онђе.

Но био је, just like that: solid as a rock, like a rolling stone, with no direction home, или?

 

 

 

 

 

Имао је дом итекако, то своје огромно унутарње пространство нежности и рационалне, фактографске неумољивости. Колико сам се пута поистоветио  са његовим речима. Био ми је као мелем када ми се, као младићу, располућивао идентитет.

Његова ризница несталих времена и личности ми је распукла васиону преда мном, и гурнула ме као Одисеја, да трагам за домом и својим вољенима - толико преваљених непознатих светова, да бих схватио о чему си то причао - наш неотуђиви дом је унутра, у нама.

Данило, толико те волим.

דניאל, אוהבים אותך כל-כך 



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:33 23.02.2017

ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА

Иако књиге невелике по обиму, и Проклета авлија Иве Андрића и Гробница за Бориса Давидовича Данила Киша јесу дела које бисмо могли сврстати у романе. Док код Андрића то није спорно, за Гробницу тако нешто готово да нико не тврди јер је сачињава седам засебних прича, чије јунаке у једну целину као да спајају тек дух и силе времена обележеног револуционарним заносом и страдањем. Истина је да се судбине тих јунака каткад дискретно преплићу, толико да постају тихи сведоци међусобних погибељи и злочина, али оне Андрићеве авлије, из које све епизоде отпочињу и у њу се враћају, наизглед нема. У ствари, она се код Киша претворила у простор којим, опакије од Андрићевог Карађоза, господари човек чије се име ниједанпут отворено не спомиње. Као сâм нечастиви тај непоменик (како традиција каткад назива ђавола), то јест Јосиф Висарионович Стаљин, управља животима свих Кишових јунака. Његово разуздано лудило, оснажено слепилом и ломном вертикалом људског духа и меса, јесте основни покретач Кишове прозе.

Дало би се наћи још подоста сличности између ова два дела, али нисмо их због тога спојили: Проклета авлија, нама најважније, као и Кишова Гробница за Бориса Давидовича, јесте врхунац вештине њеног аутора али и свести да се вештина поседује. А Данило Киш, насупрот уздржаном Андрићу, није се одупрео искушењу да у Гробници овлаш не назначи и похвалу том сопственом литерарном умећу…

А како то Киш пише? Почнимо редом: најпре, оно за шта су другима потребне странице текста, он успева да дочара у два-три потеза. Као што један Чеховљев јунак примећује, завидећи другом писцу на вештини, довољно је понекад приказати тек месецом обасјане крхотина стакла па да слика ноћи зачас буде готова. Такво начело поштује и Кишова проза, али у њој уместо меланхолично разливене месечине господаре друге боје, од малинове боје чизама тајне полиције до челичних одсјаја реке у коју ће јунак ускоро бити потопљен. Умеће избора детаља, та старински презрена врлина књижевника, код овог модерног писца добила је нову величину. Потом, све судбине његових јунака као да су преписане из једног „божанског архива и записника”, из некакве свезнајуће енциклопедије, што значи дате језгровито и кратко, при чему какав уметнути мирис или утисак – смрад рибљег брашна из лучке фабрике конзерви, хладноћа с којом у некадашњој цркви зебу ноге – поништавају сувопарност и хитрину с којом се у свакој енциклопедијској одредници жури ка њеном крају. И најпосле, Киш је композиционо направио чудесни и неумитни колоплет судбина и догађаја, где већ прва реченица Гробнице за Бориса Давидовича, ритуално литерарно заклињање на истинитост приче која ће бити приказана, јесте тек почетак безумног испољавања моћи једне расрђене Историје, неспремне да се заустави до самог краја, до коначног окончања и сâме књиге и живота њених јунака.

Данила Киша, као великог стилисту, ипак је понајбоље описао он сâм. Један од његових јунака из књиге, доктор Карл Георгијевич Таубе, писао је чланке и реченице у којима, како Киш каже, „као да бејаше уграђен детонатор”. Други пак, акцији склонији револуционар, сâм Борис Давидович Новски, писац ватрених уводника и виртуозни журналиста, али и занесењак разарања и бомби, стварао је својим убитачним експлозивним направама кланицу која је носила његов властити печат, „као што рукопис”, како изриче Киш, „носи печат мајстора”. Та идеја да сред реченица треба створити места на којима ће доћи до експлозије – сасвим безазлене, додуше – запретене енергије књижевног текста, у којој ће се активирати претходно створене асоцијације, представе и емоције, стварајући потом нове, сложеније, још снажније, јесте онај жељени печат литерарног мајсторства који је Киш за себе тражио. Ко год поверује да је пишући Гробницу за Бориса Давидовича аутор сасвим случајно унео у опис њених јунака и тренутни идеал властитог прозног стила, зажмуриће на једну незнатну људску охолост: охолост литерарног мајсторства.
nask nask 23:00 23.02.2017

Re: ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА

А како то Киш пише?


Iz nekog, meni nepoznatog, razloga mi je čitanje Kiša kao gledanje dokumentarnog filma, crno-belo, 16 mm. Udara po nekim centrima mozga za koje pre Kiša nisam ni znao da postoje.
docsumann docsumann 03:06 24.02.2017

Re: ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА

nask
А како то Киш пише?


Iz nekog, meni nepoznatog, razloga mi je čitanje Kiša kao gledanje dokumentarnog filma, crno-belo, 16 mm. Udara po nekim centrima mozga za koje pre Kiša nisam ni znao da postoje.


interesantan utisak.

razumjem šta hoćeš da kažeš. ustvari, šta si rekao.

a "centre u mozgu" ću, naravno, kao simaptizer ideje da svijest nije u mozgu, shvatiti figurativno
nask nask 03:24 24.02.2017

Re: ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА

Ma samo da je ima, kad se probudim za par sati.
urbana_gerila urbana_gerila 03:59 24.02.2017

Re: ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА

Predrag Brajovic
Иако књиге невелике по обиму, и Проклета авлија Иве Андрића и Гробница за Бориса Давидовича Данила Киша јесу дела које бисмо могли сврстати у романе. Док код Андрића то није спорно, за Гробницу тако нешто готово да нико не тврди јер је сачињава седам засебних прича, чије јунаке у једну целину као да спајају тек дух и силе времена обележеног револуционарним заносом и страдањем. Истина је да се судбине тих јунака каткад дискретно преплићу, толико да постају тихи сведоци међусобних погибељи и злочина, али оне Андрићеве авлије, из које све епизоде отпочињу и у њу се враћају, наизглед нема. У ствари, она се код Киша претворила у простор којим, опакије од Андрићевог Карађоза, господари човек чије се име ниједанпут отворено не спомиње. Као сâм нечастиви тај непоменик (како традиција каткад назива ђавола), то јест Јосиф Висарионович Стаљин, управља животима свих Кишових јунака. Његово разуздано лудило, оснажено слепилом и ломном вертикалом људског духа и меса, јесте основни покретач Кишове прозе.

Дало би се наћи још подоста сличности између ова два дела, али нисмо их због тога спојили: Проклета авлија, нама најважније, као и Кишова Гробница за Бориса Давидовича, јесте врхунац вештине њеног аутора али и свести да се вештина поседује. А Данило Киш, насупрот уздржаном Андрићу, није се одупрео искушењу да у Гробници овлаш не назначи и похвалу том сопственом литерарном умећу…

А како то Киш пише? Почнимо редом: најпре, оно за шта су другима потребне странице текста, он успева да дочара у два-три потеза. Као што један Чеховљев јунак примећује, завидећи другом писцу на вештини, довољно је понекад приказати тек месецом обасјане крхотина стакла па да слика ноћи зачас буде готова. Такво начело поштује и Кишова проза, али у њој уместо меланхолично разливене месечине господаре друге боје, од малинове боје чизама тајне полиције до челичних одсјаја реке у коју ће јунак ускоро бити потопљен. Умеће избора детаља, та старински презрена врлина књижевника, код овог модерног писца добила је нову величину. Потом, све судбине његових јунака као да су преписане из једног „божанског архива и записника”, из некакве свезнајуће енциклопедије, што значи дате језгровито и кратко, при чему какав уметнути мирис или утисак – смрад рибљег брашна из лучке фабрике конзерви, хладноћа с којом у некадашњој цркви зебу ноге – поништавају сувопарност и хитрину с којом се у свакој енциклопедијској одредници жури ка њеном крају. И најпосле, Киш је композиционо направио чудесни и неумитни колоплет судбина и догађаја, где већ прва реченица Гробнице за Бориса Давидовича, ритуално литерарно заклињање на истинитост приче која ће бити приказана, јесте тек почетак безумног испољавања моћи једне расрђене Историје, неспремне да се заустави до самог краја, до коначног окончања и сâме књиге и живота њених јунака.

Данила Киша, као великог стилисту, ипак је понајбоље описао он сâм. Један од његових јунака из књиге, доктор Карл Георгијевич Таубе, писао је чланке и реченице у којима, како Киш каже, „као да бејаше уграђен детонатор”. Други пак, акцији склонији револуционар, сâм Борис Давидович Новски, писац ватрених уводника и виртуозни журналиста, али и занесењак разарања и бомби, стварао је својим убитачним експлозивним направама кланицу која је носила његов властити печат, „као што рукопис”, како изриче Киш, „носи печат мајстора”. Та идеја да сред реченица треба створити места на којима ће доћи до експлозије – сасвим безазлене, додуше – запретене енергије књижевног текста, у којој ће се активирати претходно створене асоцијације, представе и емоције, стварајући потом нове, сложеније, још снажније, јесте онај жељени печат литерарног мајсторства који је Киш за себе тражио. Ко год поверује да је пишући Гробницу за Бориса Давидовича аутор сасвим случајно унео у опис њених јунака и тренутни идеал властитог прозног стила, зажмуриће на једну незнатну људску охолост: охолост литерарног мајсторства.



đasvi!

sećaš se, možda, šta te je usmerilo?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:30 24.02.2017

Re: ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА

sećaš se, možda, šta te je usmerilo?

Ne mogu da ti odgovorim, a rekao si da bih učinio uslugu srpskoj literaturi da ne pišem, pa... moraš da se odlučiš: da pišem ili da ne pišem? Mene se ne može baš kupiti sa par lepih reči ;-)
urbana_gerila urbana_gerila 10:45 24.02.2017

Re: ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА

Predrag Brajovic
sećaš se, možda, šta te je usmerilo?

Ne mogu da ti odgovorim, a rekao si da bih učinio uslugu srpskoj literaturi da ne pišem, pa... moraš da se odlučiš: da pišem ili da ne pišem? Mene se ne može baš kupiti sa par lepih reči ;-)



lud li si, bre, još mi samo ti fališ.
a i nemoj se precenjivati, nije par - samo jedna.


prisećam se nekog davnog eseja glede "oholosti literarnog majstorstva", zbog toga sam te pitao...



mariopan mariopan 11:34 24.02.2017

Re: ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА

Predrag Brajovic

Umeš i ti da pišeš.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:41 25.02.2017

Smrt intelektualca u'Beograd

Peja je bolji pisac neg' političar a od pisanja nema 'leba danas i onda... A onda, kada se vrati pisanju, više mu se ne priznaje dar jer ga je zahvatilo oboljenje politikanstva.

tasadebeli tasadebeli 08:30 25.02.2017

Re: ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА

Predrag Brajovic

ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА








Свако доба има неког свог хазјајина.


"Седам поглавља једне заједничке повести" - ЛИНК













EDIT:


Интересантно ми је било када сам видео да у Грчкој мала путујућа луткарска позоришта (цела трупа стане у један комби са све опремом) лети путују од градића до градића на морској обали и изводе на отвореном шаљиве представе у којима је главни јунак Карађоз, нешто попут нашег Ере или Ћосе или Насрадин хоџе...


Карађоз - фолклор (ЛИНК)


Деца нарочито уживају у тим представама, али се и одрасли вазда слатко смеју. Изузетно је то популарно по грчким приморским градићима и увек са нестрпљењем сви очекују долазак тих путујућих позориштанаца. И вазда им је гледалиште пуно.


Мудри, мудри Андрић...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:57 25.02.2017

Re: ОХОЛОСТ МАЈСТОРСТВА



Мудри, мудри Андрић...


Софиа, просхомен!
nask nask 22:55 23.02.2017

Naje... si Srki

а кева некаква камењарка


Sad ču Docsa da zovem, najebo si žestoko , pa zar Milicu tako da zovlješ.
krkar krkar 22:59 23.02.2017

Re: Naje... si Srki

Sad ču Docsa da zovem, najebo si žestoko , pa zar Milicu tako da zovlješ.


Seljačina telepska!

A nije mu mrsko od CG kamenjara da zaradi pare. Al mora da sere po njemu, jače to od njega, prokletinja naduvana.
nask nask 23:11 23.02.2017

Re: Naje... si Srki

Jaz pa se v vašo prijateljsko razpravo ne bi mešal, prosim lepo.
krkar krkar 23:23 23.02.2017

Re: Naje... si Srki

Jaz pa se v vašo prijateljsko razpravo ne bi mešal, prosim lepo.


E Qrc ćeš sad da se izvučeš kad si zamutio vodu.

Doakaće tebi אמ"ן
nask nask 23:48 23.02.2017

Re: Naje... si Srki

Doakaće tebi אמ"ן


Pa jel ti to sad kao pretiš sa svojim big & dangerous friends ili me upozoravaš da će mi se Srki sa njegovim big & dangerous nane nanine ili ... .

Meni nije do batina zato ajde da pričamo o Kišu.
krkar krkar 00:02 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

ili me upozoravaš da će mi se Srki sa njegovim big & dangerous nane nanine


Srki je nosio pištolj!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:46 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

Чек, не признах ли обострано камењарство?
narcis narcis 02:00 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

Srđan Fuchs
Чек, не признах ли обострано камењарство?

nedo ti bog da nekom nazoveš ženu, sestru ili majku kamenjarkom.
docsumann docsumann 03:09 24.02.2017

Re: Naje... si Srki


Srki se malo nespretno odrazio. ne morate biti baš tako oštri.
meni kao polukamenjarcu, a pola limunarcu (tako kamenjarici nazivaju bokelje), to nije previše zasmetalo.
a jest da zagrebe oči.

PS.

inače primorci gradiraju CG kontinentalce u tri kategorije.
rolingstonse - to su valljda kamenjarci koji su se dokotrljali do morske obale
irvasi - pogrdno upotrebljenja lijepa životinja
i stojseri - oni kod kojih snijeg toliko napada da u polju kenjaju uspravno.

inače, najbolju foru na taj račun sam čuo upravo od jednog sjevernjaka, koji je kao koperant radio kod nas u brodgradilištu.
on, onako krupniji i povećeg obima struka, morao je da se provlači više puta ispod nekih konstrukcija na kojima smo radili.
kad ga je neko pitao da li mu to teško pada, ko iz puške je ispalio - ma, navikao sam. kod mene kući je toliki snijeg da se ja ovako ispod dalekovoda provlačim.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:47 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

docsumann

Srki se malo nespretno odrazio. ne morate biti baš tako oštri.
meni kao polukamenjarcu, a pola limunarcu (tako kamenjarici nazivaju bokelje), to nije previše zasmetalo.
a jest da zagrebe oči.

PS.

inače primorci gradiraju CG kontinentalce u tri kategorije.
rolingstonse - to su valljda kamenjarci koji su se dokotrljali do morske obale
irvasi - pogrdno upotrebljenja lijepa životinja
i stojseri - oni kod kojih snijeg toliko napada da u polju kenjaju uspravno.

inače, najbolju foru na taj račun sam čuo upravo od jednog sjevernjaka, koji je kao koperant radio kod nas u brodgradilištu.
on, onako krupniji i povećeg obima struka, morao je da se provlači više puta ispod nekih konstrukcija na kojima smo radili.
kad ga je neko pitao da li mu to teško pada, ko iz puške je ispalio - ma, navikao sam. kod mene kući je toliki snijeg da se ja ovako ispod dalekovoda provlačim.


Тебра, баш ћу се објашњавати са надрнданим скојевцима. Лепо је изједначен камен, него има маса љана па се нађу нешто погођени. Али ми дати плакетлу да умем расћарлијат људе на исту фору и после десет година.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:22 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

narcis
Srđan Fuchs
Чек, не признах ли обострано камењарство?

nedo ti bog da nekom nazoveš ženu, sestru ili majku kamenjarkom.


Ма ноу, ћале, ово је мала показна вежба ко су лажни хипици, и о чудним начинима функционисања егоцентричне свести, или архаичним дубинскопсихолошким језиком речено - ко су окречени гробови.



Иначе, Теби за здравље, и ја сам човек Флинстон, тако да сам и самог себе оплео.
alselone alselone 08:55 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

polukamenjarcu


Sta znaci kamenjarac u CG?
Ovamo to najcesce znaci jeftina prostitutka.
mirelarado mirelarado 09:07 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

Srki se malo nespretno odrazio. ne morate biti baš tako oštri.


Хтео је да буде духовит. Непотребно и неукусно.

Данилови родитељи - Милица (девојачко презиме Драгићевић) и Едуард Киш:






"... posle smrti moje majke i posle one tri ili četiri godine njene patnje ja više ne verujem u Boga. Ovako sam to formulisao: ako neko kao što je moja majka mora da pati toliko mnogo i toliko dugo, to je dokaz da Boga nema." (Gorki talog iskustva, 275)
docsumann docsumann 09:58 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

Sta znaci kamenjarac u CG?


napisah već, u CG originalu su rolingstonsi

a bokelji su za kontinentalce limuni ili pak lacmani
alselone alselone 10:03 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

izvini, propustio sam


i stojseri - oni kod kojih snijeg toliko napada da u polju kenjaju uspravno.
docsumann docsumann 10:08 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

"... posle smrti moje majke i posle one tri ili četiri godine njene patnje ja više ne verujem u Boga. Ovako sam to formulisao: ako neko kao što je moja majka mora da pati toliko mnogo i toliko dugo, to je dokaz da Boga nema." (Gorki talog iskustva, 275)


taj dio mi se odavno urezao u pamćenje kao jedan od najtvrđih argumenata u vječitoj diskusiji o božjem postojanju.
nije da u arhivu nemam i "protivotrov" za njega (skupljam teze sa obje strane), ali nije ni izbliza tako ličan i dramatičan, a pitanje o postojanju svevišnjeg i jeste lična dilema svakog od nas.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:40 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

Jaao bre, kako se stalno saoseća sa nekim bedak stranama. Rekao sam da je čovek kamenjar s obe strane, nekome je neukusno, meni je bila smešno, obrni, okreni, Kamenko... Meni si preci iz Trebinja, s KiM verovatno (ne postoji sačuvano sećanje pre Banata, no Velimirovići). Brate, 'ajde da umremo svi odmah od ozbiljnosti, da počnemo da se skidamo i da poredimo čije su veće... rane.

Docs, hvala ti da si ukačio autoironiju.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:52 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

docsumann

taj dio mi se odavno urezao u pamćenje kao jedan od najtvrđih argumenata u vječitoj diskusiji o božjem postojanju.
nije da u arhivu nemam i "protivotrov" za njega (skupljam teze sa obje strane), ali nije ni izbliza tako ličan i dramatičan, a pitanje o postojanju svevišnjeg i jeste lična dilema svakog od nas.


Добро, моја је бака била исто таква. Такво је било доба, пост-Холокауст генерација. Who are we to judge 'em...
docsumann docsumann 13:12 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

Добро, моја је бака била исто таква. Такво је било доба, пост-Холокауст генерација. Who are we to judge 'em...


il' zašto i bog mora biti po difoltu čovekoljubac
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:15 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

Не видим ја у хитлеријанству Прст Божији, то сам покушавао и својој Леи/Другарици Гоци да објасним ал' код ње су комунизам и Тито били просто - преклапача, долап. Уопште није хтела да се играмо на ту тему. Броз, и тачка! Хитлеријанизам је био пуко, сурово и коначно изопачење људске нарави мржњом... И упркос свему, и даље постоје људи у Израиљу који би се сутра, када би уследило покајање Германа, рекли - да, знали смо да је то златан народ, живела Германија!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:57 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

nask
Doakaće tebi אמ"ן


Pa jel ti to sad kao pretiš sa svojim big & dangerous friends ili me upozoravaš da će mi se Srki sa njegovim big & dangerous nane nanine ili ... .

Meni nije do batina zato ajde da pričamo o Kišu.


Брате... Мојненсе зенташ мене, ја сам другар, кафана, цугапљуга, живот и љубав... Само ми се допао вајб једном када сам шљакао нешто, па гари из Мосада, као Дарко Миличић, једно два и по метра са 150 кила живе, кикбокс снаге, као Крајишници наши - вјероатно је и Преда такав само што је смирен и не шири се; реко' ја, "тебра, шо си у тако бед фазону, мојнеми плашиш госте!" а браћела, као, "ша, плаше се? нека, и треба да се плаше, 'начи није им чиста савес'".
Ал' треба се зна селфдифенс у данашњем свету, као КК Звезда - агресивна одбрана и смирен напад!
Не би' ја на брата Учитеља у животу ударио. Мала Снага!

nask nask 19:50 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

Не би' ја на брата Учитеља у животу ударио. Мала Снага!


Ma Srki sve je to zajebancija u pokušaju bila, htedoh onog mog mirnakoegsistencijapoluzemljaka da navučem na šorku. Na šorku sa tobom naravno, mnogo je još mlad i nedrčan, pa se ne usuđujem više sa takvima kavge započinjat ako ishod unapred nije poznat.

Nego evo predloga za sledeći blog: kako Docsa iz takta izbačiti tj. naljutiti. I još jedan: kako Krkara ... negacija prethodnog.

A ja ću sada da parafraziram samog sebe sa Spirinog bloga i ne samo da zagrebem oči nego i uši da zaparam:

Upada u oči da su skoro svi veliki srpski pisci 20 veka il Crnogorci il Jevreji (ovde naš narod tradicionalno uvrštava i Cincare) il u ovom slučaju Crnojevrejogorci.

Disclaimer: gore napisano je još uvek zajebancija u pokušaju.
nsarski nsarski 19:54 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

Upada u oči da su skoro svi veliki srpski pisci 20 veka il Crnogorci il Jevreji (ovde naš narod tradicionalno uvrštava i Cincare) il u ovom slučaju Crnojevrejogorci.

Pa, jbg, zasto su svi veliki engleski pisci (posebno pisci sjajne ljubavne poezije) ili ljudi koji sa zename mnogo veze nisu imali ili su Irci? I zasto su svi veci americki pisci sa Juga?
Isti disclaimer.
nask nask 20:16 24.02.2017

Re: Naje... si Srki

Disclaimer of disclaimer: gore napisano je zajebancija u pokušaju, ali sve istina.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:00 25.02.2017

Re: Naje... si Srki

nask


Nego evo predloga za sledeći blog: kako Docsa iz takta izbačiti tj. naljutiti. I još jedan: kako Krkara ... negacija prethodnog.




Za Doksa je nemoguća misija - prevelika je to čuka da bi se dala zbedačiti net-blesastocama

Cosmic soul - evo naša jedna zajednička ortakinja:



Za Krku, uh, teško pitanje. Mislim da ne može čovek da se bavi haosom konstantno a da ga se ne dotakne, negde...

Za Irce, niko ne piše bolje poeziju od njih!

nask nask 01:55 25.02.2017

Re: Naje... si Srki

Uh, mene noćas ovo razvaljuje:

docsumann docsumann 09:25 25.02.2017

Re: Naje... si Srki


Fela je car
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:30 25.02.2017

Re: Naje... si Srki

Doksi, znaš ovog lika, slučajno provalio, nisam znao za ovaj ZG gangsta beat!

vladimir petrovic vladimir petrovic 09:54 25.02.2017

Auden, Yeats

Nsarski
Pa, jbg, zasto su svi veliki engleski pisci (posebno pisci sjajne ljubavne poezije) ili ljudi koji sa zename mnogo veze nisu imali ili su Irci?


Zašto si takav prema velikim engleskim pesnicima?
Valjda je, na kraju krajeva, samo poezija važna, pa im ne treba oštro zamerati ako "neki nisu imali mnogo veza sa ženama".

Uzmimo jednog od najpoznatijih, koji je bio dobročinitelj i po tome što je žrtvovao svoju ličnu slobodu (a decu u školi uče da je sloboda nešto najdragocenije) da bi pomogao jednoj ženi, i to još – strankinji. Mislim, naravno, na slučaj Odna i njegovu ženidbu , makar i na određeno vreme, sa Nemicom Elizabetom Man. Bio je to svakako plemenit gest velikog pesnika, a ima mnogo običnih muškaraca, koji se kunu kako mnogo vole žene, a malo istinski plemenitih dela prema njima naprave.

A što se tiče irskih pesnika, to je duga priča.
Podsećam na poznatu izreku Odna u vezi sa Jejtsom, koga je veoma cenio: “Izludela Irska vas povređuje tako što od vas naparavi pesnika”. (That famous line of Auden’s about Yeats: “mad Ireland hurt you into poetry”).


I'll love you till the ocean is folded up and hung up to dry. - W. H. Auden


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:01 25.02.2017

Re: Auden, Yeats

Irska mu dođe kao Britanija, samo normalni likovi.
docsumann docsumann 10:45 25.02.2017

Re: Naje... si Srki

Doksi, znaš ovog lika, slučajno provalio, nisam znao za ovaj ZG gangsta beat!


prvi put ga vidim. ne mogu ti ja taj gansteraj nabrijani

jedna za tebe, čisto zbog uvodnih rima

docsumann docsumann 11:37 25.02.2017

Re: Naje... si Srki


ko bi rek'o da i krkar repuje

nask nask 12:11 25.02.2017

Re: Naje... si Srki


ko bi rek'o da i krkar repuje


Yeah, when I feel like the fight's lost
That's the day I turn my lights off


To Krkaru svaki dan poludi gasni alaram, na vino, da se razumemo .
krkar krkar 12:41 25.02.2017

Re: Naje... si Srki

ko bi rek'o da i krkar repuje


Pi, pu, pu, daleko bilo!

"Muzička" forma za nemuzikalne crnce i cigane. Jebote, pa to treba odmah lečiti, omogućiti ozbiljnu psihoterapiju, siroti, zamisli koji je to bedak da se rodiš kao nemuzikalan Afroamerikanac ili nemuzikalan Rom!

Da me neko zarobi i krene da me muči muzikom posle 5 minuta repa sve bih priznao. Ubedljivo najodvratnija "muzička" forma u istoriji sveta!!!
anfieldroad anfieldroad 14:08 25.02.2017

Re: Naje... si Srki

il' zašto i bog mora biti po difoltu čovekoljubac



Ako je Bog iole fer lik, morao bi biti čovekoljubac. Samo ga ljudi kapiraju, ostala božija stvorenja slabo...Ako Ga takvo stanje stvari ne frustrira dodatno...morao bi nam uzvratiti "ljubav".
Po difoltu...
docsumann docsumann 15:09 25.02.2017

Re: Naje... si Srki

krkar
ko bi rek'o da i krkar repuje


Pi, pu, pu, daleko bilo!

"Muzička" forma za nemuzikalne crnce i cigane. Jebote, pa to treba odmah lečiti, omogućiti ozbiljnu psihoterapiju, siroti, zamisli koji je to bedak da se rodiš kao nemuzikalan Afroamerikanac ili nemuzikalan Rom!

Da me neko zarobi i krene da me muči muzikom posle 5 minuta repa sve bih priznao. Ubedljivo najodvratnija "muzička" forma u istoriji sveta!!!


tvoj ukus tvoje mišljenje.
no, rahmetli Dejvis Majls, koji bješe sve sve, al' nikako nemuzikalan afroamer, tvrdio je da je hip-hop novi jazz

a ako i nije novi jazz, sjajno se s njim miksa



jezik ritma
docsumann docsumann 15:13 25.02.2017

Re: Naje... si Srki

anfieldroad
il' zašto i bog mora biti po difoltu čovekoljubac



Ako je Bog iole fer lik, morao bi biti čovekoljubac. Samo ga ljudi kapiraju, ostala božija stvorenja slabo...Ako Ga takvo stanje stvari ne frustrira dodatno...morao bi nam uzvratiti "ljubav".
Po difoltu...


ljudi ga slute.
možda su u mu u kosmosu neka bića daleko bliža. naka, koja su po tom pitanjun u odnosu na nas kao mi u odnosu na kišne gliste.


nsarski nsarski 16:16 25.02.2017

Re: Auden, Yeats

Irska mu dođe kao Britanija, samo normalni likovi.

Slazem se. Ja sam proslo leto proveo u Republici Irskoj i zaista sam sreo mnogo normalnog i divnog sveta.
A kad sam u zagradu stavio "ljubavnu poeziju" u gornjem komentaru, imao sam na umu i, recimo, Sekspira i njegove sonete. Ali, necemo sada o tome, Horatio.
anfieldroad anfieldroad 19:22 25.02.2017

Re: Naje... si Srki

docsumann
anfieldroad
il' zašto i bog mora biti po difoltu čovekoljubac



Ako je Bog iole fer lik, morao bi biti čovekoljubac. Samo ga ljudi kapiraju, ostala božija stvorenja slabo...Ako Ga takvo stanje stvari ne frustrira dodatno...morao bi nam uzvratiti "ljubav".
Po difoltu...


ljudi ga slute.
možda su u mu u kosmosu neka bića daleko bliža. naka, koja su po tom pitanjun u odnosu na nas kao mi u odnosu na kišne gliste.





Možda. Ali po tom principu tzv. On bi u okviru planete Zemlje morao biti "čovekoljubac". I to upravo po difoltu. Više voli one koji su mu bliži...one koji ga barem "slute"...za razliku od Kiš-nih glista.

docsumann docsumann 20:27 25.02.2017

Re: Naje... si Srki

Možda. Ali po tom principu tzv. On bi u okviru planete Zemlje morao biti "čovekoljubac". I to upravo po difoltu. Više voli one koji su mu bliži...one koji ga barem "slute"...za razliku od Kiš-nih glista.


sumnjam da bog (ako već postoji, u što ne ulazima) funkcioniše u kategorijama ljubav, mržnja, radost, tuga...

ako postoje viši , transcendentalni nivoi zbilje, oni nas oslobađaju od stega naših strasti, strahova, patnji... i tako donose ogromno oslobođenje našoj napaćenoj duši.
s ove pozicije to nam se može doimati kao čin ljubavi i radosti, al' cijenim, da ako tako nešto uopšte i postoji, da se radi samo o oslobađanju uma od ega, o ekspandiranju svijesti i njegovog stapanje sa širim sferama zbilje.

dobro, nije ni to loše. štaviše
anfieldroad anfieldroad 00:31 26.02.2017

Re: Naje... si Srki

sumnjam da bog (ako već postoji, u što ne ulazima) funkcioniše u kategorijama ljubav, mržnja, radost, tuga...



Naravno. Od takve pretpostavke smo krenuli samo zbog izraza Bog kao "čoveko-ljubac".



ako postoje viši , transcendentalni nivoi zbilje, oni nas oslobađaju od stega naših strasti, strahova, patnji... i tako donose ogromno oslobođenje našoj napaćenoj duši.
s ove pozicije to nam se može doimati kao čin ljubavi i radosti, al' cijenim, da ako tako nešto uopšte i postoji, da se radi samo o oslobađanju uma od ega, o ekspandiranju svijesti i njegovog stapanje sa širim sferama zbilje.

dobro, nije ni to loše. štaviše


Viši, trans-nivoi zbilje...pretpostavljam, ali isti takvi nivoi naše svesti svakako postoje. Ako uzmemo da postoje i viši nivoi zbilje, pitanje je u kakvoj su vezi sa nama i našom svešću ?
Da li smo evolutivno "zapostavili" alat (čula) za kapiranje tog nivoa zbilje kao manje potrebnog od onog svakodnevnog ?

Ideja "Boga" koga eto pominjemo više kao simbol, može biti eho ili nagoveštaj takve transcendentalne svesti. Ostatak ili začetak...nove, više svesti potrebnije u eonima pred nama. Svesti koja bi umela lakše da korespondira sa višim nivoima zbilje...

WOW !

docsumann docsumann 07:06 26.02.2017

Re: Naje... si Srki

Ideja "Boga" koga eto pominjemo više kao simbol, može biti eho ili nagoveštaj takve transcendentalne svesti. Ostatak ili začetak...nove, više svesti potrebnije u eonima pred nama. Svesti koja bi umela lakše da korespondira sa višim nivoima zbilje...


e, ovo potpisujem
anfieldroad anfieldroad 12:25 26.02.2017

Re: Naje... si Srki

docsumann
Ideja "Boga" koga eto pominjemo više kao simbol, može biti eho ili nagoveštaj takve transcendentalne svesti. Ostatak ili začetak...nove, više svesti potrebnije u eonima pred nama. Svesti koja bi umela lakše da korespondira sa višim nivoima zbilje...


e, ovo potpisujem





Pravi čas da parkiramo trollu !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:15 26.02.2017

Re: Anea

Ček, taman sam se spremio da se ukrcam na trolu.

Prvo, vezano za ego - ega treba da bude, ali da ne bude samome sebi cilj, a posebno ne ono što rade lažni učitelji - da forsiraju anihilaciju ega kod drugih a sami neguju ego-centrizam! Nestanak je slamanje kičme Univerzalnom i Slobodnom Čovečanstvu, okupljenom oko doktrine saosećanja, jer će i saosećanje neminovno rasti s porastom svesnosti.

Broj dva, viši stupnjevi svesti podrazumevaji i viši stepen manipulacije.

Ugrubo sada, vise mi mladunčad s glave!
docsumann docsumann 20:18 26.02.2017

Re: Anea

neki oblik ega, doživvljaja sopstva, vjerovatno zadržavamo sve dok potpunog stapanja sa apsolutnim.
(ovo je sve teško hipohipohipotetično naklapanje, čisto da čitaoci termine ne shvataju preozbiljno.)
ali on postaje znatno transparentniji.
granica koja nas odvaja od okruženja, i koja ujedno označava fizički i mentalni prostor jednog i drugog, gubi na rigidnosti i rezoluciji.
kao kad sprejem ispisuješ grafit po zidu, pa ga udaljiš, a linija bude i šira i manje oštra.

Broj dva, viši stupnjevi svesti podrazumevaji i viši stepen manipulacije.


znaš kako... djeca brinu brige za djecu, odrasli brige za odrasle.

misim, pričamo o pojdinostima nečeg o čemu blage veze nemamo, nečeg ultimativno spekulativnog.
kao da se razrađujemo tehničke detalje na sistemu za klimatizaciju u mašinskom prostoru svemirskog broda, a ne znamo ni kako taj brod treba da izgleda, radi, leti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:09 27.02.2017

Re: Anea

kao da se razrađujemo tehničke detalje na sistemu za klimatizaciju u mašinskom prostoru svemirskog broda, a ne znamo ni kako taj brod treba da izgleda, radi, leti.










tripozni filmovi iz detinjstva.
riply riply 07:56 27.02.2017

Re: Naje... si Srki

sumnjam da bog (ako već postoji, u što ne ulazima) funkcioniše u kategorijama ljubav, mržnja, radost, tuga...

ako postoje viši , transcendentalni nivoi zbilje, oni nas oslobađaju od stega naših strasti, strahova, patnji... i tako donose ogromno oslobođenje našoj napaćenoj duši.
s ove pozicije to nam se može doimati kao čin ljubavi i radosti, al' cijenim, da ako tako nešto uopšte i postoji, da se radi samo o oslobađanju uma od ega, o ekspandiranju svijesti i njegovog stapanje sa širim sferama zbilje.

esencijalniii iskaz. pametnico
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:39 27.02.2017

Re: Naje... si Srki

i tako donose ogromno oslobođenje našoj napaćenoj duši.
s ove pozicije to nam se može doimati kao čin ljubavi i radosti, al' cijenim, da ako tako nešto uopšte i postoji, da se radi samo o oslobađanju uma od ega



esencijalni iskaz. pametnico


da ne govorimo o tome da je osvetlao obraz mašinske struke - jedan od retkih inženjera koji ume i da oseća!

no, ovo nije kraj, ovo je prvi korak rasta potonje sveukupne, emfatične svesti!
Milan Novković Milan Novković 10:56 27.02.2017

Re: Naje... si Srki


Srđan Fuchs
i tako donose ogromno oslobođenje našoj napaćenoj duši.
s ove pozicije to nam se može doimati kao čin ljubavi i radosti, al' cijenim, da ako tako nešto uopšte i postoji, da se radi samo o oslobađanju uma od ega



esencijalni iskaz. pametnico


da ne govorimo o tome da je osvetlao obraz mašinske struke - jedan od retkih inženjera koji ume i da oseća!

no, ovo nije kraj, ovo je prvi korak rasta potonje sveukupne, emfatične svesti!

Pošto i ja volim utakmice evo jednog tendencioznog, nepreciznog i prijateljskog provociranja prijatelja (neprijatelje, drkadžije, obnoxious i douchebag bratiju ne treba provocirati, oni često nadrndani i sami dođu), zarad provokacije, a i da i ja radno okrnjim radnu nedelju

Sa, evo, još godinu dana pa šes decenija dobar deo tih decenija je otišao i na druženje sa medijima pa ljudima koji zasluženo jurežure pod kišobranom lepo nazvanim na engleskom:

Humanities and arts

Nači, no way, u proseku, da su ti ljudi bolji u bizmisu osećanja.

Čak i da vam (ovo "vam" je uvod u tendencioznost otfikarimo samo jedan rep statističkih outliera, onaj gde su političari (ogromna većina), fašisti pa nacoši (mislim na ideološke vože, sledbenika ima svuda), ...

Društvenjak, ja više volim engleski naziv al ponekad sam lenj da kucam i mešam jezici, ima prednost utoliko što više konzumira materijala vezanog za osećanja, na prvi pogled.

Al osećanja su čudna živuljka, svi ih imamo evolutivno, i evolucija nas je navila da ih praktikujemo, nači hardware je tu i non-stop radi svima.

Pa ubacujemo neki materijal u taj hardware, lopatama, bagerima ili na neki suftilniji način, i inženjer odradi dan sa nekoliko sati slučalica na ušesima, ili zvučnicima što ga ili je mrko gledaju, prelistava monografije, prelistava internet, prčka oko žene, dece, pajtosa ili sličnog.

Nači humanities and art individua više konzumira "osećajnog" materijala, u proseku, ali ume, u proseku, da bude blago osakaćena na temu uigranosti hardvera i osnovnih algoritama!

Primer, inženjer ne dizajnira dobro zupčanik, stub, liniju koda, i već mu softver ili workbenč kažu alomiško, ovo ne radi, ili ovo će da se sruši.

A vama - ima boga, nema boga, mož biti da ga ima al ne mora da znači, bilo ga pa je uginuo, singularitet ovoono, moralni partikularizmi, nacijabre, pripadnosti, ... ali ...

... na kraju krajeva Emsi, inženjer, se hvali, i ja mu verujem, kako ide Knez Mihailovom i pije vodu da bi većinu love što je odvojio za sebe i tu šetnju dao uličnim izvođačima, Zilikaka organizuje skupljanje love da se pomogne nekome, Alselone bljuje mejlove da nas podseti, ... (dobro, de, Margos, JJ Beba Inc. i ostali, humanities and arts isto to rade ali neću sada da ih spominjem pošto je ovo tendenciozni komentar).

... šalašala, samo da te spustim na zemlju malkice, svi smo isti, telo i duh uvezani u jedno u našim pojedinačnim kožama, pa društvenim konopcima zajedno, često nas neki ludak uvezuje umesto fine osobe, oćemo da pomognemo, neko se drekenja, neko ćuti u svemu tome, ali glasne žice i prsti sa oćeš čistim, oćeš prljavim noktima su ništa više do peripheral devices
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:09 27.02.2017

Re: Naje... si Srki

Milan Novković


... šalašala, samo da te spustim na zemlju malkice, svi smo isti, telo i duh uvezani u jedno u našim pojedinačnim kožama, pa društvenim konopcima zajedno, često nas neki ludak uvezuje umesto fine osobe, oćemo da pomognemo, neko se drekenja, neko ćuti u svemu tome, ali glasne žice i prsti sa oćeš čistim, oćeš prljavim noktima su ništa više do peripheral devices


spustio sam se već uveliko, napeglala me žena s vrata, nisam čestito ni uš'o, earth-knock-down. a šta ste to sakupljali, jesam propustio nešto?


krkar krkar 22:57 23.02.2017

Jebalo vas kamenje izraelsko!


Ti se iz okupirane Palestine bacaš kamenjem na kamenjare? O tempora! Vidim vi ste tamo već isušili Skadarsko jezero i posadili pamuk.

Što je najgore*, u stvari skoro i da jeste.

Donuše oni, ne ti. Tebi je posao da samo pričaš.

*) A i nije najgore, impresivno je.

P.S.
Nego što vi uteče rahmetli Dačo?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:54 24.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

krkar

Ti se iz okupirane Palestine bacaš kamenjem na kamenjare? O tempora! Vidim vi ste tamo već isušili Skadarsko jezero i posadili pamuk.

Što je najgore*, u stvari skoro i da jeste.

Donuše oni, ne ti. Tebi je posao da samo pričaš.

*) A i nije najgore, impresivno je.

P.S.
Nego što vi uteče rahmetli Dačo?


Што си погођен, Мики, па ти си БГ, нијесам те прозва'? Мени та погођеност говори да те негде боли ЦГ-шабана?
Шта ћеш, сви ми састрадавамо са гресима свог народа.



едит: у ком смислу велиш "побегао"? мислиш, од јудејства у монтењерство? ако си на то мислио, ја не мислим да је побегао икуда од српско-црногорске изопачене верзије стаљинизма, осим у свој унутрашњи свет, као што рекох, поетике и фактографије; а опет је и из њега изишао - Речју. у том смислу је потпуно био и остао - Монтењеро Мојсијевог унутарњег ткања.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:31 24.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

Еј да,
нисмо одавно диванили на тему Палестине. Пре свега, хвала ти што си пренео руководству Фатаха, Абасу, Ашравијевој и Ерекату; моју скромну оцену са терена да, уколико не смире страсти, ће остати без Западне Обале, да ли од Нетанјахуа да ли од Хамаса. Примирили су се стари исламомарксисти, и војска се опет повукла са улица на ободе Палестине. Какав проспект има Палестина тренутно? Прво, у светлу раста борбене способности твојих другара Шија, израстања Хизбале у озбиљну оружану формацију и у респектабилног непријатеља, те услед хаотичности код Сунија у авлији, не изгледа реално да ће се Ца'ал повући из Јорданске долине. Абас тражи долазак комбинованог међународног састава, по угледу на Босну и КиМ, но узев у обзир да су сада Нетанјахуови другари из Бостонске Чајанке власт, те узев у обзир Либерманово вишестотинамилијарди-чврсто партнерство са Русијом, долазак ЈФОР-а није реалност у наступајућим годинама.

Зато, пренеси Махмуду, Ханаан и Саебу газда Сркијево мишљење - да треба да прихвате ограничену државност, баш као што је Бен Гурион ограничено прихватио: "узећемо колико год да нам Енглези дају."
riply riply 09:21 24.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

Шта ћеш, сви ми састрадавамо са гресима свог народа.


čuh vic na račun CG zdravstva u kom i radim inače

pita mali Cetinjani oca: "Tata, tata, kad ćemo u Beograd?"
Tata odgovara:" Kad ti pukne slijepo crijevo, akobogda"
krkar krkar 12:11 24.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

едит: у ком смислу велиш "побегао"? мислиш, од јудејства у монтењерство?


Uteka kod Rista Sotone.

I time, BTW, poništio onaj gore citat.

Što kaže jedan moj dragi drug pop (pametni-Bosanac-pop-u-Boki): ne brinu mene komunisti, svi oni pred smrt dođu meni, za svaki slučaj.
krkar krkar 12:15 24.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

израстања Хизбале у озбиљну оружану формацију и у респектабилног непријатеља,


Pa nisu sad izrasli, Hezbolah je jedina arapska vojna formacija koja je oružanom borbom porazila Izraelce. Još 2000, pa opet 2006.

I opet će, i opet će ako bude sreće*?

*) Ili "robovati neće" - jebiga nikad ne znam koja je sada tradicionalna tisućljetna verzija

krkar krkar 12:16 24.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

pita mali Cetinjani oca: "Tata, tata, kad ćemo u Beograd?"
Tata odgovara:" Kad ti pukne slijepo crijevo, akobogda"



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:09 24.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

krkar
едит: у ком смислу велиш "побегао"? мислиш, од јудејства у монтењерство?


Uteka kod Rista Sotone.

I time, BTW, poništio onaj gore citat.



Znači, ipak naš, Srbin?! Znao sam! To je samo još jedan pokazatelj da ste odmetnuti Srbi.

Inače, otkud je prešao kod Amfilohija kada je još od 1940-ih kršten u Uspenjskoj, u NS - što traže tvoji Cetinjani sada utehu da je silom prilika. Šta i da je bio kršten u - koga? U Rabi Ješuinu veru? Isto judejstvo, i to jedna od najvrlinskijih mogućih loza. Imaš i u današnjem Izraelu ogroman broj ljudi kod kojih je dominantnija protestantska, katolička ili pravoslavna crta drugog roditelja a opet su full odani Izraelu. Tvoja projekcija ništa ne dokazuje.

Za Hizbu da, jesu bili i pre solidni, a sada su odlični. Spremamo se i mi, lagano, za allout šorku, verovatno plus Hamas. Ne znam, imamo krajem sledećeg meseca predavanje u min. turizma na temu istorije i aktuelnog stanja na Blistoku.



Inače, ova fotka je podigla žestoku buru, kao nemoral, јa reko' drugarima, mlađim oficirima, "dajte mi autorsko na ovu fotku, dovešću vam mirijade srpskih dobrovoljaca..." Samo opušteno.
krkar krkar 13:40 24.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

dovešću vam mirijade srpskih dobrovoljaca


Sine, koja bi to bežanija bila! Ne bi se zaustavili pre Dijarbakira. A možda bi i do Potija dobaciji.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:07 24.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

Inače, ovde kod nas je zavladala žestoka opuštencija. Ljudi su potpuno iskulirali Bibija, nightlife u velikim gradskim sredinama cveta... Deca se druže i ljube na svakom koraku, čak se i Zap. Obala opustila. Da nisam prokleti konzervativac, ono što je Bocvena pričala, ko izda taj je pizda, nauživao bih se za sve pare. Čak mi se i muslimankice nabacuju, hidžab skriva al' vatra u očima razotkriva. Moraću da pitam ženu za neki ograničeni blagoslov - ono, što je na putu ostavi na putu. Previše izazova, a godine berićetne. Da te lupim sada mokrom krpom po glavi - treba da pričate, vi koji ste dobri sa Šijama, da ne uđemo u allout war, jer će biti žestoko stradanije, obostrano. Mnogo ljudi iz Tel Aviva čezne da vidi Teheran, Isfahan... Zamisli sebe da si imigrirao a ne da ti se, politike radi, da vidiš titanski Lovćen il' lijepu Boku svoju... A znam i da ima mladih Iranaca koji bi voleli da se ljube s našim devojkama po Tel Avivu, Haifi (12000 strong Shi'a minority), Al Quds... Make love, not war.

Више волим цуру младу, нег' пушку да ми даду, мир, мир, Брате, мир...
nask nask 20:06 24.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

Inače, ova fotka je podigla žestoku buru, kao nemoral


Pa naravno da je nemoral. Vidi bre kakve kamenjarke oružje u ruke staviše .

Више волим цуру младу, нег' пушку да ми даду


A jedno i drugo da ti dadu, znaš ono double pleasure
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:17 25.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

nask

Pa naravno da je nemoral. Vidi bre kakve kamenjarke oružje u ruke staviše .



A jedno i drugo da ti dadu, znaš ono double pleasure


Pa nije mi oružje neki pleasure bilo, 'ladnoća me je konzumirala, pomisao da imam silu da ubijem nekoga, da oduzmem život... Pa i dzihadistu sirotog, izindoktrinirano biće, srećom... nije mi niti jedan ikada preprečio put inače ne znam kako bih ga nosio posle... Kao Raskolnikov bih odlepio, moja prosta, duša slovenska... A Judejanke su slatkice, lep, kvalitetan ljubavni materijal, požrtvovane žene.
irvington irvington 08:52 25.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

Срки, мислим да нисам схватио Кркарово питање. Не бих да будем дрвени адвокат, али ценим да Кркиша циља на сахрану Данила Киша која је по његовој одлуци одржана по православним обичајима.

Кишова предсмртна одлука да „живи како је почео“ огледа се у захтјеву да буде сахрањен по православном обреду, оном који му је као дјетету дао ново рођење у Христу и већ тада га, како је сам писац свједочио, спасао од сигурне смрти.

Данило Киш је преминуо у Паризу 15. октобра 1989. По тестаментарном завјештању (Париз, 17. септембар 1989, фотокопија овјерена у Амбасади СФРЈ – Париз, 23. 11 1989) сахрањен је по православном обичају у Алеји великана на Новом гробљу у Београду, а опело је служио митрополит Амфилохије Радовић.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:37 25.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

Pa, ne vidim ništa sporno,

Dača je bio univerzalna duša a sahranio se po majčinom obredu. Usput, Mitropolit 1989. je kool lik, pre ratova, sranja i korupcije Haosom.

17.9. preminuo, na Filipov rođus! Znači da je čestica njegove duše ušla u mog Filipa prilikom ulaska u svet! Sada mi je jasno na koga je Filip genijalac!
urbana_gerila urbana_gerila 10:33 25.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

Srđan Fuchs
17.9. preminuo, na Filipov rođus! Znači da je čestica njegove duše ušla u mog Filipa prilikom ulaska u svet! Sada mi je jasno na koga je Filip genijalac!




čitanje sa razumevanjem: keva-sport na blogu.

ispade da je deran pametan na testament.
kiš je preminuo 15. oktobra, 17. septembra je overen njegov testament...
krkar krkar 11:50 25.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

irvington
Срки, мислим да нисам схватио Кркарово питање. Не бих да будем дрвени адвокат, али ценим да Кркиша циља на сахрану Данила Киша која је по његовој одлуци одржана по православним обичајима.


krkar krkar 12:46 25.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

Usput, Mitropolit 1989. je kool lik, pre ratova, sranja i korupcije Haosom.


Ma kurac je on ikada bio kul! Svi Justinovci su oduvek bili visokoobrazovane narcisoidne sociopate sa mesijanskim sindromom. Što se, uostalom, kod svih i pokazalo u potonjim događajima.

Amfilohije
Artemije
Atanasije
Irinej (Bulović)

Ima li ikoga (osim Nemanje Kusturice i Matije Bećkovića) da može za ijednog sa ovog spiska da kaže da je normalan?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:05 26.02.2017

Re: Enciklopedija posthumnosti

urbana_gerila




čitanje sa razumevanjem: keva-sport na blogu.

ispade da je deran pametan na testament.
kiš je preminuo 15. oktobra, 17. septembra je overen njegov testament...


jes', u brzini sam pošto sam bio jednom nogom na nebu.

pa okej, i 15.X je okej datum, tada je umro drugi judeosrbin, moj ćalac.

naišao je na daču u sabirnom centru, pre dolaska šimona-petra. pili su kafu koja je sačinjena od posebne, eterične vode, kakva postoji između dva sveta, i moj ćale mu je rekao: "slušaj, tebra, umrli smo isuviše rano, bila bi šteta da ovaj svet ostane bez naše svetlosti, barem u česticama, jesam mlađi ali imam jedan predlog za tebe: eto, napisao si zaveštanje o svom odlasku 17.9. a preminuo kada i ja 15.10., čekamo šimona petra da nam da vize za putovanje i nakon toga ćemo dobiti eterična tela i postati svetlost; ako želiš, 17.9.2007. možemo se naći u kafani na Kraju Univerzuma tačno u 9:45 po zemaljskom vremenu, i da damo mom malom par čestica svetlosti: ti za srbu, ja za matiš. ja častim eteričnim vopsom."

"može, tebra, nemaš frke, sve za eterično vops, i male srbaelce."



death is not the end

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:35 26.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!



"Svi Justinovci su oduvek bili visokoobrazovane narcisoidne sociopate sa mesijanskim sindromom."

odlična dijagnoza. dobro, imaju i drugu stranu, a to je da se bore protiv svog greha, egocentrizma u svojoj ogoljenoj suštini, radosavljević najslabije, ostali solidnije. inače, taj njihov egocentrizam je izbio sada između njih, i to tako da radović i bulović ne pričaju. s druge strane, ako im prebacuješ samo to, znači da ih udba nije kontrolisala, što menja tvoje iskaze od ranije da su bili sto odsto kontrolisani? kada pogledaš, pre njihovog dolaska, srpska crkva je bila na konopcima, a posle 40-ak godina aktivnosti stvar je mnogo bolja - pravoslavlje se očuvalo u delikatnim sredinama poput hercegovine, crne gore, vojvodine i kosova, eto čak i sinovi cetinjskih plemenskih princeza dolaze da budu sahranjeni u srpskoj crkvi. jesu se radosavljević, đukanović i makedonci otcepili, i to je bolno, ali šta ćeš, bili gledali dalje od svog nosa ranije. inače, ne treba preterivati, pridavati sebi značaj i govoriti "živiš od cg". živimo, cela juga u konkretnoj datoj situaciji, od interesovanja ivy league i episkopa rimskog za nas.
krkar krkar 20:52 26.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

kada pogledaš, pre njihovog dolaska, srpska crkva je bila na konopcima, a posle 40-ak godina aktivnosti stvar je mnogo bolja - pravoslavlje se očuvalo u delikatnim sredinama poput hercegovine, crne gore, vojvodine i kosov


Nikakve veze to nema sa Udbinim vladikama. Porast posete rulje populističkoj NVO paracrkvenog tipa SPC uzrokovana je isključivo eskalacijom srbočetničke fašističke retorike. Samo su dojučerašnji Članovi (ateističke) partije prešli iz SKJ u SPC. Što reko u nekoj anegdoti jedan pop drugome )katolik i pravoslavac) kad ga je obavestio da je jedan iz njegove pastve preverio kod onog drugog: nit sam ja išta izgubio, nit si ti išta dobio.

A i inače šta je bitno je li se "pravoslavlje" "očuvalo" u Hercegovini, CG ili bilo gde drugo? Zašto je to uopšte bitno?

To je valjda ono da nikakav tenis nije bitan ako ga ne igraju Srbi?

Ćis klerofašizam, burazere. Pogana navada.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:21 27.02.2017

Re: Jebalo vas kamenje izraelsko!

Ćis klerofašizam, burazere. Pogana navada.



suprotstavljen bizo-fašizmu? nisam siguran da prvo nije veće zlo i da istorijski nije oprostivo pravoslavlju. kod starih sistema fašizam je posledica straha od promena, Amos Oz je pisao o tome lepo.

A i inače šta je bitno je li se "pravoslavlje" "očuvalo" u Hercegovini, CG ili bilo gde drugo? Zašto je to uopšte bitno?

To je valjda ono da nikakav tenis nije bitan ako ga ne igraju Srbi?


A što da ga ne bude, zašto bi bilo kome smetalo da pravoslavlja ima? Nije tenis nebitan, ali je bliži kada ga igraju Srbi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:22 28.02.2017

Re: Мирко, пази метак!

Ево, то је то - Израел ће анкетирати војно зону Ц, док ће на територијама зона А и Б бити понуђена Палестини демилитаризована државност. Питања исламског радикализма ће се решавати постепено, успут. Да је Абу Мазен државник калибра Бен Гуриона, прихватио би ово.

Како Палестина буде показивала знаке да је кадра да живи мирну коегзистенцију, додаваће јој се атрибути државности. Пре свега следи још један круг (ракетне плус прса у прса) шорке са Хизбалом и Ираном на северу, и Хамасом и Катаром на југу.

ПС. Паде ми напамет контра-питање, хипотетички узев: шта ће нам Црна Гора? Хрвати би се радовали да добију Боку, Албанци Аду Бојану и Улцињ, а ми таман изађемо лепо на море, ионако су порески обвезници Србије инвестирали у луку Бар. Зашто је битно да буде Црне Горе?
krkar krkar 15:16 28.02.2017

Tuđim kurcem

ПС. Паде ми напамет контра-питање, хипотетички узев: шта ће нам Црна Гора?


Vama Izraelcima?

рвати би се радовали да добију Боку, Албанци Аду Бојану и Улцињ, а ми таман изађемо лепо на море, ионако су порески обвезници Србије инвестирали у луку Бар. Зашто је битно да буде Црне Горе?


Ko god da si, predlažem da uzmeš pušku u ruke i boriš se za ukidanje i rasparčavanje Crne Gore. Ti lično. Pušku i napred. Pa bar si ti u Izraelu obučavan a oni su za ovaj Balkan ipak itekako vojska.

Valjda nisi toliko glup da baš ništa nisi naučio?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:39 28.02.2017

Re: Tuđim kurcem

Nama, generalno uzev, kao ljudskom rodu. Zanimljivo si ti biće, ovamo nas u BG-u deprimiraš, kao, "fuj, Srbija! nacionalizam je bljak, retroaktivan, nema mesta za njega u postmoderni";

A ovamo se za svaki mali boc za CG nakostrešiš kao rakun. Ne vidim zašto ti smeta jedno na jednoj strani a na drugoj neguješ razumevanje za istu duhovnu manu? Malo i u jevrejskoj zajednici ne volim tu dvoličnost, kao, "jako nas je sramota srpskih zala, al' za izraelska ću zažmiriti na oba oka; ili kao, mrzim srpsko pravoslavlje (fašisti) ali sam privatno jako pobožan u judejskom pravoslavlju."

Uvek sam se borio protiv dvostrukih arsina, i kada sam bio beznačajan šljaker, i danas kada mi je uticaj porastao.
angie01 angie01 23:31 23.02.2017

,

krkar krkar 23:53 23.02.2017

Re: ,

angie01


Siroma, baš nema osećaj za ritam. A i previše njače dok peva.

Ali svejedno, ima dušu i ja ga volim
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:05 24.02.2017

Re: ,

krkar
angie01


Siroma, baš nema osećaj za ritam. A i previše njače dok peva.

Ali svejedno, ima dušu i ja ga volim

Peva i tambura kao i svaki priučeni pevac koji peva i tambura:
a) jer voli;
b) da bi muvao djevuške.
nsarski nsarski 00:24 24.02.2017

Re: ,

Peva i tambura kao i svaki priučeni pevac koji peva:
a) jer voli;
b) da bi muvao djevuške.

Što su savršeno dobri razlozi da se uhvatiš za instrument i zavijaš na Mesec. Videti pod Mansarda
krkar krkar 01:00 24.02.2017

Re: ,

nsarski
Peva i tambura kao i svaki priučeni pevac koji peva:
a) jer voli;
b) da bi muvao djevuške.

Što su savršeno dobri razlozi da se uhvatiš za instrument i zavijaš na Mesec. Videti pod Mansarda



Сагласан, štobrekočarli. Šta sam ja sve radpićke radio i kako je to u kojekakvim situacijama izgledalo - e pa to nije za objavljivanje ni 70 godina posle moje smrti!

Ne kajem se, samo ipak ne bih da se napravi spisak.
docsumann docsumann 03:12 24.02.2017

Re: ,

Šta sam ja sve radpićke radio i kako je to u kojekakvim situacijama izgledalo - e pa to nije za objavljivanje ni 70 godina posle moje smrti!


ma, ne spominji...

dođe mi da pobijem svjedoke...
urbana_gerila urbana_gerila 03:53 24.02.2017

Re: ,

krkar
Сагласан, štobrekočarli. Šta sam ja sve radpićke radio i kako je to u kojekakvim situacijama izgledalo - e pa to nije za objavljivanje ni 70 godina posle moje smrti!
Ne kajem se, samo ipak ne bih da se napravi spisak.




rekoh onomad: hvata ga, u sledećoj fazi zadramiće i švalera.
samo još to fali - pre nego u finalnoj umre pa vaskrsne.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:22 24.02.2017

Re: ,

urbana_gerila


samo još to fali - pre nego u finalnoj umre pa vaskrsne.




Слушај, Крко, оче, брате, старино часна,

немој нипошто да се враћаш у Цркву, све је то наша, хазарска измишљотина да би овладали савешћу Народаа, никако и никада немој поново постајати Хришћанин!





Filip Mladenović Filip Mladenović 01:39 24.02.2017

Gorki talog iskustva

"...skraćena ili sažeta forma, forma pod najvećim mogućnim intelektualnim pritiskom, radja sadržinu punu novih značenja..."

"...efekat ne bi smeo da se nalazi u tekstu, već posredstvom slika, u duhu onoga koji čita."

("Gorki talog iskustva", zbirka odabranih intervjua sa Danilom Kišom, priredila Mirjana Miočinović, BIGZ, Beograd, 1990.)
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:12 24.02.2017

Непажња на часу анатомије врата

Киш је потпуно и неповратно зајебао ствар. Данас свака преписивачка гњида само одмахне руком "ма немој! ти ћеш мени, Јеремићу један!" и свита еветлија, као она пашчад климавих вратова иза задњих седишта у колима, сместа почне да ради главама.

Боже, среће, колико то Данила има!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:18 24.02.2017

Re: Непажња на часу анатомије врата

Богаму, да није овај Јеремић од тога Јеремића неке горе лист!
tasadebeli tasadebeli 06:27 24.02.2017

Крмача која прождире свој окот

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:54 24.02.2017

Re: Крмача која прождире свој окот

tasadebeli
крмке

Саслушао! Сјајно! Фара, што каже моја Анитушка мала!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:30 24.02.2017

Пар сонгова за Смирелу

Пошто је, ето тако ужаснута...





Moja ruska ekipa s ulice,
Nikada neću zaboraviti svoj
početak Života ovde
Nisam imao šta da radim
Nisam imao gandžu da pušim
Nisam nikada razumeo da delfini
Pričaju razumne priče
Nisam razumeo svet kapitala
Niti ovu nisku priču naših života
Sanjao sam s ekipom sređen život
Dok nas je kapital stavljao u kutije
Urgh!
Život čoveka u kutiji!
Hladnoća duha
irvington irvington 09:16 25.02.2017

Re: Пар сонгова за Смирелу

Srđan Fuchs
Пошто је, ето тако ужаснута...





Moja ruska ekipa s ulice,
Nikada neću zaboraviti svoj
početak Života ovde
Nisam imao šta da radim
Nisam imao gandžu da pušim
Nisam nikada razumeo da delfini
Pričaju razumne priče
Nisam razumeo svet kapitala
Niti ovu nisku priču naših života
Sanjao sam s ekipom sređen život
Dok nas je kapital stavljao u kutije
Urgh!
Život čoveka u kutiji!
Hladnoća duha


Руси су потпуно изменили изглед државе. Иако ови што су тамо стигли раније воле да се бече на усељенике из последње велике "алије", својим понашањем само су код Руса (руских јевреја?!) пробудили инат и борбеност. Тек сам у Израелу спознао колико је то велики народ! А држава је добила много (образовани, вредни, наравно и порочни, али нису ништа мање порочни ни они што су рођени у Израелу ), иако су они најбогатији и најчистији Јевреји остали у Русији или се пребацили у Лондон и Њујорк. Заправо, Израел из рецимо 1987. и овај данас, практично су две различите државе.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana