Gradjanske inicijative| Kultura| Mediji| Reč i slika| Umetnost

Pokret otpora u Pohorskoj ulici

Filip Mladenović RSS / 10.04.2017. u 22:24

Pohorska zavek
Pohorska zavek
Pavle Nikitović NIK
Pavle Nikitović NIK
Kada je aktuelna vlast početkom prošle, 2016. godine, najavila da će na inicijativu Nebojše Stefanovića promeniti nazive ulica Goce Delčeva i Pohorska u Novom Beogradu, gradjanstvo pomenutih ulica se organizovalo i protestovalo putem peticije, protestima kod gradonačelnika i predsednika opštine Novi Beograd, žalbom Zaštitnici gradjana za grad Beograd, obraćanjima medijima...

Ali, sve je bilo uzalud. Odljuđena i odnarođena vlast je terala po svome i pomenutim ulicama nadenula imena Generala Ždanova i Maršala Tolbuhina, oslobodilaca Beograda koji sa ovim krajem, novobeogradskim paviljonima, nemaju ama baš nikakve veze.

Potom sam kao jedan od potpisnika peticije podneo Upravnom sudu tužbe protiv Skupštine grada Beograda i Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave. Obe tužbe ekspresno brzo su odbijene, ali sam bar imao mogućnost da uložim žalbe. Čekao sam na rešenja obe žalbe više od pola godine! Stigla su krajem marta ove godine i to tek posle pisanog protesta predsednici Upravnog suda.
Naravno, oba rešenja su potvrdila prvostepene presude, negirajući činjenicu da je Rešenje o promeni naziva ulica upravni akt, odnosno da ne predstavlja akt o čijoj se zakonitosti odlučuje u upravnom sporu.

Na sreću, u Pohorskoj ulici se ukazao gradjanski pokret otpora, koji je preko tabli sa novim, nametnutim i nelegitimnim nazivom, prelepio nalepnice sa nazivom Pohorska ulica (videti slike).

Da građanke i građani Pohorske ulice ne drže samo do svojih prava i paviljonske tradicije, nego i do kulture i umetnosti, govori sledeća lepa vest:

U utorak 11. aprila 2017, u 11h, na raskrsnici ulica Pohorske i Sremskih odreda u Novom Beogradu (okretnica autobusa 16), svečano je otkriven spomenik slikaru Pavlu Nikitoviću NIK-u, jednoj od urbanih legendi Paviljona, najstarijeg dela Novog Beograda, koji obeležava svoj praznik, 69 godina od početka izgradnje.

Spomenik su otkrili  Dragi i Žika Jelić, iz YU grupe, novinari  Zoran Modli i Vanja Bulić i Živko Svilarević, ispred udruženja "Paviljonac uvek".

Spomenik je simbol borbe gradjanki i gradjana Paviljona, okupljenih u Udruženju "Paviljonac uvek", za javnu afirmaciju pravih umetničkih vrednosti u našem društvu i odavanje pošte jednom vrsnom umetniku, doslednom duhovnim vertikalama kreativnog i angažovanog života.

Na spomeniku je uklesan sledeći tekst:

Paviljoni su bili ceo njegov život.
Ovde je odrastao, živeo, bio duhovni vodja omladine ovog kraja.
Tu je slikao i stvarao do poslednjih dana svog života.

Udruženje "Paviljonac uvek"

Pavle Nikitović Nik je rodjen 6. maja 1945. godine, u Šavniku. Slika od 1957. godine sa pauzama, baveći se filmom, pozorištem i novinarstvom. Pohađao je srednju školu za primenjenu umetnost u Novom Sadu i Nišu, kao i Višu pedagošku školu u Beogradu, odsek slikarstvo, u klasi profesora Miluna Mitrovića i Slobodana Sotirova. Pavle Nikitović je izlagao u Beogradu, Zagrebu i mnogim mestima bivše Jugoslavije, kao i u inostranstvu - Stokholm, Dizeldorf, Pariz, Napulj, Lisabon. Dobitnik je više domaćih i medjunarodnih nagrada, medju kojima su Nagrada za slikarstvo mladih Jugoslavije - Beograd 1959, Nagrada za slikarstvo mladih Evrope - Stokholm 1962, Nagrada za slikarstvo mladih sveta - Pariz 1962. godine. Poslednja medjunarodna nagrada "Grand Prix" Evropske akademije za književnost, nauku i umetnost dodeljena mu je za grafike iz ciklusa "Homo homini" 1989. godine. Preminuo je 9. marta 2008. godine.

"Umetnost Pavla Nikitovića - Nika određuju istrajnost, čvrstina i oštrina. Surova po formi i sadržini, ona je odraz višedecenijske zaljubljenosti u likovnost. Umetnik slikom postavlja ključno pitanje- ko je zapravo umetnik, kako i zašto stvara. O identitetu govori i Ratko Božović, autor uvodnog teksta u monografiji. Duhovno manje nadareni stvaraoci zadovoljavaju se slojevitošću delanja. Nekim pesnicima, misliocima i slikarima to nije dovoljno. Stvaranje je za njih čudesno i vizionarsko. 'Umetnik treba da otvori sebe kao pećinu kojom struje sile', poručuje crtač i mistik Dragan Lubarda. Učinio je to i Pavle Nikitović. Tako se, kaže Ratko Božović, 'spasao od banalnosti svakodnevnog života i gluvoneme ravnodušnosti', što je posledica 'silovite inspiracije'. Slikar ostaje 'po strani od snobovskog i malograđanskog meteža' i istražuje prokleta mesta umetnosti." (Dejan Đorić)


 

LINK: https://slikemogdetinjstva.wordpress.com/fil-i-pozoriste/glumci-tekstovi/

Atačmenti



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 22:29 10.04.2017

Prvi ...




Malo li je dostignuće biti prvi komentator po redu na jednom postu?!

Uostalom, tako sam se barem delimično "spasao od banalnosti svakodnevnog života i gluvoneme ravnodušnosti" !!

Filip Mladenović Filip Mladenović 22:30 10.04.2017

Re: Prvi ...

Očekujem Vas sutra u 11h. Dobrodošli!
Lionsgate Lionsgate 04:26 11.04.2017

Pitanja, pitanja...

Koliko vas stanara je protiv te promene naziva? To je posao od 2 dana za 4-5 aktivista tog pokreta, zaredjate od stana do stana i imate egzaktan podatak. A nekako mi ni sledece ne ide, kako vama potomcima proleterskih boraca i socijalistickih samoupravljaca ne imponuje da zivite u ulicama koje nose imena sovjetskih generala?

Na kom cosku tacno se postavlja spomenik? Kod kioska Lutrije ili sa strane poste?

Usput, sto bi reao onaj dvolicnjak sto salje decu na skolovanje u UK, Paviljoni su najgori kraj na NBGD, krs ulice, krs zgrade, krs ljudi
emsiemsi emsiemsi 05:01 11.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Lionsgate
Koliko vas stanara je protiv te promene naziva? To je posao od 2 dana za 4-5 aktivista tog pokreta, zaredjate od stana do stana i imate egzaktan podatak. A nekako mi ni sledece ne ide, kako vama potomcima proleterskih boraca i socijalistickih samoupravljaca ne imponuje da zivite u ulicama koje nose imena sovjetskih generala?

Na kom cosku tacno se postavlja spomenik? Kod kioska Lutrije ili sa strane poste?

Usput, sto bi reao onaj dvolicnjak sto salje decu na skolovanje u UK, Paviljoni su najgori kraj na NBGD, krs ulice, krs zgrade, krs ljudi

Ниси у праву --- у Швајцарску и Енглеску.
dolazel dolazel 06:06 11.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Lionsgate
Paviljoni su najgori kraj na NBGD, krs ulice, krs zgrade, krs ljudi


sreca pa si ti fina balkanska seljacina
vcucko vcucko 07:12 11.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Lionsgate
nekako mi ni sledece ne ide, kako vama potomcima proleterskih boraca i socijalistickih samoupravljaca ne imponuje da zivite u ulicama koje nose imena sovjetskih generala?

Kanda bi voleli da se zovu Aleksandar Fon Ler Štrase ili Oto Fon Bišofshauzen Gase.

Blago vama
Lionsgate Lionsgate 07:32 11.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Ниси у праву --- у Швајцарску и Енглеску.

U jbt, izvini Charli, sad se setih Cirih bese, pametni klinci, na koga se umetnuse
Ali koja si ti cava, poslao decu napolje a ovde si protiv demonstranata..


sreca pa si ti fina balkanska seljacina


Usput, sto bi rekao chika Charlie, pozdravila te balkanska seljacina radikalcino

Paviljoni su meni decenijama bili susedna MZ u susednoj opstini, a u ranom detinjstvu kraj poznatog sveta, tamo iza nasipa za prugu i bara na sadasnjoj Retenziji... a godinama kasnije kad sam bio shef Stambenog na NBGD sam muke mucio sa krs zgradama i krs stanarima, bivsim podoficirima bivse JNA. Inace kraj NBGD gde naprednjaci imaju najvecu podrsku, kao da su Altina ili Busije jebote. U Dzona Kenedija cak imaju i svoju kafanu nedaleko od stranackih prostorija. I eto nas Filip je iz takvog kraja

Ozbiljno, Paviljoni su deo NBGD gde mnoge zgrade nemaju ni grejanje, ni kanalizacija im nije izgradjena po propisima (pa cesto plivaju u fekalijama), zgrade su uglavnom bez liftova, sa azbestnom izolacijom, salonit plocama na krovovima i olovnim cevima u zidovima - tad se nije vodilo racuna o kancerogenim i otrovnim materijalima u gradjevinarstvu.

Usput, drugi put, chika Charlie tamo sam pre jos 7-8 godina vidjao bergmanove cevi, prvi i jedini put u zivotu.
karabasbarabas karabasbarabas 08:31 11.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Lionsgate
Ниси у праву --- у Швајцарску и Енглеску.

U jbt, izvini Charli, sad se setih Cirih bese, pametni klinci, na koga se umetnuse
Ali koja si ti cava, poslao decu napolje a ovde si protiv demonstranata..


sreca pa si ti fina balkanska seljacina


Paviljoni su meni decenijama bili susedna MZ u susednoj opstini, a u ranom detinjstvu kraj poznatog sveta, tamo iza nasipa za prugu i bara na sadasnjoj Retenziji... a godinama kasnije kad sam bio shef Stambenog na NBGD sam muke mucio sa krs zgradama i krs stanarima, bivsim podoficirima bivse JNA. Inace kraj NBGD gde naprednjaci imaju najvecu podrsku, kao da su Altina ili Busije jebote. U Dzona Kenedija cak imaju i svoju kafanu nedaleko od stranackih prostorija. I eto nas Filip je iz takvog kraja

Usput, sto bi rekao chika Charlie, pozdravila te balkanska seljacina radikalcino

Ozbiljno, Paviljoni su deo NBGD gde mnoge zgrade nemaju ni grejanje, ni kanalizacija im nije izgradjena po propisima (pa cesto plivaju u fekalijama), zgrade su uglavnom bez liftova, sa azbestnom izolacijom, salonit plocama na krovovima i olovnim cevima u zidovima - tad se nije vodilo racuna o kancerogenim i otrovnim materijalima u gradjevinarstvu.

Usput, drugi put, chika Charlie tamo sam pre jos 7-8 godina vidjao bergmanove cevi, prvi i jedini put u zivotu.

Da ne ulazimo u infrastrukturu, godinama je bilo rizicno setati nakon sumraka paviljonima.
Paviljoni rodjaci, ako me razumete. Ako ne, ko vam krese kevu. Normalno i svecu.

emsiemsi emsiemsi 09:37 11.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Lionsgate
Ниси у праву --- у Швајцарску и Енглеску.

U jbt, izvini Charli, sad se setih Cirih bese, pametni klinci, na koga se umetnuse
Ali koja si ti cava, poslao decu napolje a ovde si protiv demonstranata..
...

Читај мало концентрисаније, не верујем да те ћирилица мучи --- ако је ико дао подршку овим демонстрантима, онда сам то ја.
Lionsgate Lionsgate 15:56 11.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Читај мало концентрисаније, не верујем да те ћирилица мучи --- ако је ико дао подршку овим демонстрантима, онда сам то ја.

U jbt, a kad si se presaltao na drugu stranu? Ti kao Krstic, samo u suprotnom smeru..

Usput, sto bi ti rekao, od svega ti to palo u oci, nista bergmanove cevi, jos da posumnjam da si nekad usao na ETF
emsiemsi emsiemsi 18:14 11.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Lionsgate
Читај мало концентрисаније, не верујем да те ћирилица мучи --- ако је ико дао подршку овим демонстрантима, онда сам то ја.

U jbt, a kad si se presaltao na drugu stranu? Ti kao Krstic, samo u suprotnom smeru..

Usput, sto bi ti rekao, od svega ti to palo u oci, nista bergmanove cevi, jos da posumnjam da si nekad usao na ETF

Побркао си ти мене са неким !
Ја сам одувек на својој страни !
Успут --- тамо се уче и неке друге ствари, а не само те цевчице који ви грађевинци после морате да замалтеришете.
Lionsgate Lionsgate 18:36 11.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Ја сам одувек на својој страни !

To i kazem, ovde pljuckas po UK & USA a saljes decu tamo na skolovanje..

Успут --- тамо се уче и неке друге ствари, а не само те цевчице који ви грађевинци после морате да замалтеришете.

Pa jbg, moramo da sakrijemo vase gluposti, dobra mistrija ume svacije greske da ispravi.
emsiemsi emsiemsi 19:24 11.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Lionsgate
Ја сам одувек на својој страни !

To i kazem, ovde pljuckas po UK & USA a saljes decu tamo na skolovanje..

Успут --- тамо се уче и неке друге ствари, а не само те цевчице који ви грађевинци после морате да замалтеришете.

Pa jbg, moramo da sakrijemo vase gluposti, dobra mistrija ume svacije greske da ispravi.

Глупости !
Ја да пљујем по поменутима !?
Смешно !
Успут --- не би било лоше да понекада прочиташ нешто што се напише. Знам, знам - тешко је дангубити, док сам имаш толико тога да кажеш, односно напишеш.
Занимљиво је да много људи никада не савладају ту једноставну вештину слушања. Гледаш их као да ће да експлодирају док чекају читавих 5 секунди да неко други нешто каже ... и макар да тада послушају, али јок !
Lionsgate Lionsgate 01:59 12.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...


Gled tko se javio! Pa ti si patentirao ono "daj sazetak", prvi ti nista ne citas. Usput, ko bre moze da cita carsafe koje objavljuje recimo Tasa ili Milan Novkovic, kratak nam je zivot


Da gluposti, jer ti to sad ne odgovara a kad si sa onom tvojom nazzi ekipom sa bloga pisao da su Nemci i Englezi genocidni narodi i kad sam se sa tobom pokacio povodom toga onda ti nije bilo glupo. A primecujem da si iz upotrebe izbacio i kovanicu "tesko je biti Srbin", ranije si je koristio u svakoj prilici... sto rekoh, pocinjes kao Krstic da menjas stranu

Ne znam da li si i dalje ekstra osetljiv na pljuvanje po Kostunici, nisam te odavno testirao
emsiemsi emsiemsi 05:07 12.04.2017

Re: Pitanja, pitanja...

Lionsgate

Gled tko se javio! Pa ti si patentirao ono "daj sazetak", prvi ti nista ne citas. Usput, ko bre moze da cita carsafe koje objavljuje recimo Tasa ili Milan Novkovic, kratak nam je zivot


Da gluposti, jer ti to sad ne odgovara a kad si sa onom tvojom nazzi ekipom sa bloga pisao da su Nemci i Englezi genocidni narodi i kad sam se sa tobom pokacio povodom toga onda ti nije bilo glupo. A primecujem da si iz upotrebe izbacio i kovanicu "tesko je biti Srbin", ranije si je koristio u svakoj prilici... sto rekoh, pocinjes kao Krstic da menjas stranu

Ne znam da li si i dalje ekstra osetljiv na pljuvanje po Kostunici, nisam te odavno testirao

Све је тако како си рекао - и за силне геноциде које су поменутили урадили у историји .. мислим да си довољно писмен да нађеш и сам доказе - има их колико хоћеш.
Онај ко кованицу "тешко је бити Србин" проглашава нацистичком је особа причично лимитирана у многим сегментима, али је богата мржњом. На срећу, такви у моме окружењу немају шта да траже.
Но, пошто те и даље занима мачкар и сова са Дорћола, господним Коштуница, шта да ти кажем што већ нисам рекао - господин човек, прави Србин.
Успут --- не знам откуд ти идеја да су ови студенти који протестују твоја, а не моја страна ?!
predatortz predatortz 07:34 11.04.2017

Pitam se

Paviljoni su bili ceo njegov život.
Ovde je odrastao, živeo, bio duhovni vodja omladine ovog kraja...


Pavle Nikitović Nik je rodjen 6. maja 1945. godine, u Šavniku. Slika od 1957. godine sa pauzama, baveći se filmom, pozorištem i novinarstvom. Pohađao je srednju školu za primenjenu umetnost u Novom Sadu i Nišu, kao i Višu pedagošku školu u Beogradu,


Kako to da je odrastao u paviljonima kad je rođen u Crnoj Gori, a srednju školu završavao u Novom Sadu i Nišu?
Kad se to, po vama "paviljoncima", završava proces odrastanja? U četrdesetoj?
Lionsgate Lionsgate 07:42 11.04.2017

Re: Pitam se

Jbg, pa ni Filip u skoro 60-toj jos nije odrastao
gedza.73 gedza.73 12:16 11.04.2017

.

pomenutim ulicama nadenula imena Generala Ždanova i Maršala Tolbuhina, oslobodiocima Beograda koji sa ovim krajem, novobeogradskim paviljonima, nemaju ama baš nikakve veze.

A Pohorska (Pohorje?) ima?

Na sreću, u Pohorskoj ulici se ukazao gradjanski pokret otpora, koji je preko tabli sa novim, nametnutim i nelegitimnim nazivom, prelepio nalepnice sa nazivom Pohorska ulica (videti slike).

'bem ga meni deluje da bi vam 'narodna', 'ljudska' i bilo koja evropska vlast zakucala takvu kaznu zbog vandalizma i oštećenja državnih simbola (kako li se već zove) da bi vam svetlele uši crveno naredne tri godine.

Ovo je otprilike priča od pre neki dan. Jedan moj 'rođa' koji je u fazonu da je smak sveta što je pobedila lucprda na izborima (svađa se širila na 'za' opoziciju i 'protiv' sistema i opozicije i vlasti) kaže kako 'od danas ima da naplaćuje' svoje usluge po tržišnoj ceni.
'Neće više on da radi za tuđu dobrobit' (inače je na državnom budžetu al' u slobodno vreme je odlučio da se posveti trulom kapitalizmu).

Fora je što koriste školske sale po nekoj mizernoj ceni.

I tu počinje haos.

Ja tvrdim da škola treba i njemu da naplati tržišnu cenu, on kaže da mu naplaćuju ali razlika između sata u privatnoj sali i školi je skoro duplo.

Ako država njemu subvecioniše grejanje po socijalnim cenama, on usluge naplaćuje po tržišnim 'oću i ja da mi daju ugalj i drva za duplo jeftinije.

Tu je moja žena gazila mene, njegova njega a priča se na kraju svodi na Filipovu.
'oću sve, al' preko tuđih leđa.
On je za skoro bezuslovno povećanje plata, ja za odabir dobrih i loših, smanjenja viška pa tek povećanju plata.
Preko 70 Db je prebacio kad sam mu dao predlog da samovoljno napusti državni posao i posveti se privatnom. Onda će da tek vidi koliko vredi.

narcis narcis 12:27 11.04.2017

Re: .

gedza.73

gedžo moraš da priznaš da je svako preimenovanje ulice potez bolesnog uma koji pokušava da ga ispravi na magarca.
a kakva veze ima skadarska sa bilo čim u beogradu, el će i nju da promene , a i zašto ne bi, što bi se neka ulica u beogradu zvala po gradu u albaniji, el beše u albaniji? ebemliga!
najžešća je tragedija da se podržava nepravda koja ispravlja neku drugu nepravdu, ebem mu lodžiku i ko je izmisli taku nakaradnu.
jedino bi bilo ispravno da se zabranni davanje imena ulicama po bilo čemu sem po brojevima i cveću i drveću.
urbana_gerila urbana_gerila 12:37 11.04.2017

Re: .


gedza.73



gedžo, dete, pod hitno da prestaneš da se družiš sa mnom - počeo si, bre, i po komšiluku da se svađaš.

(redneckse nastavi da kačiš)



gedza.73
priča se na kraju svodi na Filipovu. 'oću sve, al' preko tuđih leđa.


ovo nije lepo, bio saglasan sa filipovim angažmanom ili ne: dobro znaš da su i to delanje i posledice - vrlo lične.
gedza.73 gedza.73 12:43 11.04.2017

Re: .

narcis
gedžo moraš da priznaš da je svako preimenovanje ulice potez bolesnog uma koji pokušava da ga ispravi na magarca.

Bolesni umovi su oduvek tu, među nama .
Svaka vlast je u skladu sa svojom politikom menjala, preimenovala, skidala i postavljala simbole i imena svoje vlasti.
a kakva veze ima skadarska sa bilo čim u beogradu, el će i nju da promene , a i zašto ne bi, što bi se neka ulica u beogradu zvala po gradu u albaniji, el beše u albaniji? ebemliga!

Filipu smeta, ne meni.
On kaže da Ždanov i Tolbuhin nemaju veze sa novobeogradskim krajem pa ga ja pitam kakve veze ima njegov kraj sa Pohorjem.

Filip bi da Tolbuhin i Ždanov imaju svoje ulice ali da neko drugi plati menjanje lk, dozvobla, dokumenata...

Vlasti se dosetile da se malo uvuku Rusima pa ajde da im tutnemo par ulica a pride će da legne nešto malo novca u budžet usled zamene dokumenata.
A deo tog novac da podigne platu nekom novobeogradskom Filipovom komšiji koji radi, na primer, u SUP-u.
Dok jednom ne smrkne, drugom ne osvane.

jedino bi bilo ispravno da se zabranni davanje imena ulicama po bilo čemu sem po brojevima i cveću i drveću.

Potpuno mi je svejedno. Pitala me žena što sam toliko smrknut na slici u pasošu, dozvoli, lk...
'To ionako gledaju samo policajci i carnici'.

Isto i sa ulicama. Moja je b.b.

urbani
gedžo, dete, pod hitno da prestaneš da se družiš sa mnom - počeo si, bre, i po komšiluku da se svađaš.

Ja samo gori. Pravi Srbin. Sa familijom na krv i na nož.
ovo nije lepo, bio saglasan sa filipovim angažmanom ili ne: dobro znaš da su i to delanje i posledice - vrlo lične.

Meni se Filipo sviđa. obožavam njegov pogled na svet. Švajcarski standard, italijanska dolce vita, krediti zelenog plana, doživotni posao, kombinacija demokratije i komunističko-monarhističkog uređenja sa obaveznim sindikalnim letovanjima i zimovanjima.

(redneckse nastavi da kačiš)

politički angažovana
narcis narcis 12:53 11.04.2017

Re: .

Svaka vlast je u skladu sa svojom politikom menjala, preimenovala, skidala i postavljala simbole i imena svoje vlasti.


pa upravo to, zato ostaviti imena kako su zatečena i tačka.
mislim baš me briga za philipov protest samo mi je muka od tog imbecilnog ispravljanja na magarca koje naši političari izvode, mada ne bi gi branio kad bi ga ispravljali svojim dupetom, tu bih akciju svesrdno podržao, da i njiovo dupe oseti magarčevu ravninu.
gedza.73 gedza.73 13:04 11.04.2017

Re: .

Narcis
pa upravo to, zato ostaviti imena kako su zatečena i tačka.

Gledaj sa vedrije strane.
U Filipovoj ulici neka ima petnaest zgrada po deset spratova x četiri stana po spratu x troje punoletnih po stanu.
Toliko ljudi nema u mom i tri okolna sela.
Zamena dokumenata će dobro da dođe budžetu opštinskih službi (čija li je več nadložnost).

To će da bude fora sledeće godine sa zamenom tablica na kojima mogu da zamene veličinu ocila, na primer, a Filipa baš briga jer ionako nema auto.
Isto tako mogu da promene izgled LK, malo 'ulepšaju' čipovane zdravstvene za cijenu pravu sitnicu.


@Urbani


Oh, I'm a good old rebel,
Now that's just what I am,
And for this yankee nation,
I do not give a damn.
I'm glad I fought a ganner,
I only wish we won.
I ain't asked any pardon for anything I've done.

I hates the yankee nation and everything they do.
I hates the declaration of independence, too.
I hates the glorious union, t'is dripping with our blood.
I hates the striped banner, and fit it all I could



sevarlica sevarlica 13:04 11.04.2017

Re: .

Tu je moja žena gazila mene, njegova njega a priča se na kraju svodi na Filipovu.
'oću sve, al' preko tuđih leđa.
On je za skoro bezuslovno povećanje plata, ja za odabir dobrih i loših, smanjenja viška pa tek povećanju plata.
Preko 70 Db je prebacio kad sam mu dao predlog da samovoljno napusti državni posao i posveti se privatnom. Onda će da tek vidi koliko vredi.


Vrhunac je kad spojiš nekoliko faktora u jednoj osobi.
Zaposlen na budžetsku platu, sa benificijom pa još iz nekog užeg beogradskog jezgra.
gedza.73 gedza.73 13:08 11.04.2017

Re: .

Zaposlen na budžetsku platu, sa benificijom pa još iz nekog užeg beogradskog jezgra.

Samo još da traže da im šaljemo po sedam devica u lavirinte administrativnih zgrada.

sevarlica sevarlica 13:22 11.04.2017

Re: .

Samo još da traže da im šaljemo po sedam devica u lavirinte administrativnih zgrada.


Pa zaista, uvek mi je bio fascinantan taj pogled na svet i taj mozak.
Stalno se bre kuka kako je Beograd skup za život, a realno nije.
Skupo im grejanje. Kažu plaćamo cele godine, a ne kapiraju da plaćaju u 12 rata. jer je realna cena oko 250din/m2 plus održavanje.
Skup život, a najjeftinije prodavnice (super mega giga marketi) u Bg-u
Skup prevoz, a napravis šestarom krug oko grada od 50km za 3000din

I uvek je nešto malo i nedovoljno ...
narcis narcis 13:26 11.04.2017

Re: .

I uvek je nešto malo i nedovoljno ...

razmaženo to pa ualjeno
naviklo da živi na račun nas iz provanse

gedza.73 gedza.73 14:12 11.04.2017

Re: .

sevarlica i narcis

Ima da vas izbrišu sa liste blogera b92 kao Kim Džong teču.

Urbana legenda (ne mogu da verujem da je istina) o liftu.

Zove lik policiju (skoro doseljen u zgradu u vreme kad su restrikcije struje bile pravilo).
-Lopovi!!! Nestala mi drva!!! I šupu mi ukrali!!!

Dođe patrola, čova sav uzneveren, besan...
-Tu sam spakovao drva. U šupu. Aj što mi ukrali drva nego što mi odneše šupu.

Došla struja, neko pozvao lift i lift (šupa) sa sve drvima otišao na treći
Lionsgate Lionsgate 17:30 11.04.2017

Re: .

Skupo im grejanje. Kažu plaćamo cele godine, a ne kapiraju da plaćaju u 12 rata. jer je realna cena oko 250din/m2 plus održavanje.

Grejanje preko Beogradskih elektrana je realno preskupo, kroz cenu grejanja se placa preglomazno javno preduzece sa viskom od par stotina zaposlenih ( to je broj koji ja znam iz 2012, danas je i veci) a veliki deo tog novca odlazi i u gradski budzet. Na sve to gradska skupstina daje novce Beogradskim elektranama jer one neekonomski posluju - jbm ti logiku, uzmes novac koji mi potrosaci uplate za grejanje a onda mi uplatis crkavicu i kazes da sam na budzetu.

Cena nije 250din/m2, manja je, za stan od 65m2 je oko 9000-9500 din/mesecno ali to opet na godisnjem nivou izadje daleko vise nego za kucu koja je dva puta veca po kvadraturi a greje se na isti energent - ruski gas. Znaci stanari koji imaju srecu da imaju daljinsko grejanje kroz cenu finansiraju drzavni aparat, pocevsi od javnih preduzeca do skupstine grada, kao i zastareli i preglomazni tenoloski sitem. Recimo da vlasnik onog stana odozgo godisnje uplati na taj nacin gradskoj skupstini oko 50-tak hiljada dinara vise od realne cene. Zato mnogi i pokusavaju da se skinu sa mreze Begradskih elektrana ali administracija ima mnoge zamke za takve sebicnjake, teze je skinuti se sa njihove mreze nego ubosti sedmicu na namestenom lotou.
sevarlica sevarlica 08:17 12.04.2017

Re: .

Lionsgate
Skupo im grejanje. Kažu plaćamo cele godine, a ne kapiraju da plaćaju u 12 rata. jer je realna cena oko 250din/m2 plus održavanje.

Grejanje preko Beogradskih elektrana je realno preskupo, kroz cenu grejanja se placa preglomazno javno preduzece sa viskom od par stotina zaposlenih ( to je broj koji ja znam iz 2012, danas je i veci) a veliki deo tog novca odlazi i u gradski budzet. Na sve to gradska skupstina daje novce Beogradskim elektranama jer one neekonomski posluju - jbm ti logiku, uzmes novac koji mi potrosaci uplate za grejanje a onda mi uplatis crkavicu i kazes da sam na budzetu.

Cena nije 250din/m2, manja je, za stan od 65m2 je oko 9000-9500 din/mesecno ali to opet na godisnjem nivou izadje daleko vise nego za kucu koja je dva puta veca po kvadraturi a greje se na isti energent - ruski gas. Znaci stanari koji imaju srecu da imaju daljinsko grejanje kroz cenu finansiraju drzavni aparat, pocevsi od javnih preduzeca do skupstine grada, kao i zastareli i preglomazni tenoloski sitem. Recimo da vlasnik onog stana odozgo godisnje uplati na taj nacin gradskoj skupstini oko 50-tak hiljada dinara vise od realne cene. Zato mnogi i pokusavaju da se skinu sa mreze Begradskih elektrana ali administracija ima mnoge zamke za takve sebicnjake, teze je skinuti se sa njihove mreze nego ubosti sedmicu na namestenom lotou.


Potpuno netačno.
Pošto sam lično promenio nekoliko tipova grejanja: gradsko (stari grad), lično etažno u stanu (drva, ugalj), centralno u kući (drva, ugalj, pelet), mogu da ti samo iznesem neku svoju analizu.

Za kucu (u kojoj grejem oko 100m2) tošak je:
6-6,5t peleta 185evra x 6 = 1110evrav x 123 din = 136500din
radnici za istovar i pakovanje 50evra x 123 din = 6150 din
trošak struje za rad pumpe centralnog grejanja 1500 din x 6 meseci= 9000
sto je ukupno 151.650 din
da to podelimo sa kvadraturom i 12 meseci je 126,40 din

cena daljinskog grejanja je 108 din u Beogradu

Na sve ovo treba dodati da sav energent ja moram da kupim odmah da bi ga dobio po ovoj ceni, jer cena varira od 180-220evra, dok se u gradu grejanje placa na 12 rata. Takodje, kompletan trošak održavanja sistema grejanja plaćam sam i održavam sam o svom trošku.

Dakle, najjeftinija varijanta mog centralnog grejanja je skuplja od centralnog grejanja u gradu.
krkar krkar 13:44 12.04.2017

Re: .


Meni nije. Pisao sam već da ja za duplo veći stan od sestrinog (ja etažni kotao na struju, ona lokalna toplana u zgradi, plaća se preko infostana) ja na godišnjem nivou plaćam oko 60% od cene energije u odnosu na nju - za gotovo duplo veći stan.

Dobro, imam vrhunsku izolaciju i automatiku ali opet nema nikakve komercijalne logike.

Samo pokazuje da je država tehnički idiotska i vrlo bolijekurac rasipna.
sevarlica sevarlica 14:39 12.04.2017

Re: .

Samo pokazuje da je država tehnički idiotska i vrlo bolijekurac rasipna.


To je nesporno.

Ono što pišeš je upravo srž problema. Neke zgrade imaju vrhunsku izolaciju, termostate, kalorimetre, tempiranje potrošnje, optimizatore, itd.
Naravno da ne možeš da porediš moderne sisteme sa antičkim.
Problem u gradu nije cena grejanja već potrošnja istog i odnos i grada prema potrošačima ali i stanara prema samima sebi.
Ko sprečava ljude da urade izolaciju, instaliraju kalorimetre itd.
Još im grad dotira, u nekim opštinama i 75% za radove na održavanju zgrade.

Cela poenta ovoga što ja pišem je da ne želim da dotiram nekog ko živi na Vračaru i/ili Starom gradu u zgradi bez fasade i gde ga drugi greje. Neka se krljaju sa gradom oko uslova i kvaliteta grejanja samo bez da ide preko grbače drugih.
sevarlica sevarlica 14:39 12.04.2017

Re: .

Samo pokazuje da je država tehnički idiotska i vrlo bolijekurac rasipna.


To je nesporno.

Ono što pišeš je upravo srž problema. Neke zgrade imaju vrhunsku izolaciju, termostate, kalorimetre, tempiranje potrošnje, optimizatore, itd.
Naravno da ne možeš da porediš moderne sisteme sa antičkim.
Problem u gradu nije cena grejanja već potrošnja istog i odnos i grada prema potrošačima ali i stanara prema samima sebi.
Ko sprečava ljude da urade izolaciju, instaliraju kalorimetre itd.
Još im grad dotira, u nekim opštinama i 75% za radove na održavanju zgrade.

Cela poenta ovoga što ja pišem je da ne želim da dotiram nekog ko živi na Vračaru i/ili Starom gradu u zgradi bez fasade i gde ga drugi greje. Neka se krljaju sa gradom oko uslova i kvaliteta grejanja samo bez da ide preko grbače drugih.
princi princi 16:12 12.04.2017

Re: .

Ono što pišeš je upravo srž problema. Neke zgrade imaju vrhunsku izolaciju, termostate, kalorimetre, tempiranje potrošnje, optimizatore, itd.
Naravno da ne možeš da porediš moderne sisteme sa antičkim.
Problem u gradu nije cena grejanja već potrošnja istog i odnos i grada prema potrošačima ali i stanara prema samima sebi.
Ko sprečava ljude da urade izolaciju, instaliraju kalorimetre itd.
Još im grad dotira, u nekim opštinama i 75% za radove na održavanju zgrade.

U Kanadi i Švedskoj ne samo da kuća mora da ima energy certificate i propisanu U odnosno R vrednost, nego se mora dokazati i air tightness. Dobro, kad su ti zime sa -25, air tightness je pitanje života ili smrti, ali i energije. I sada, kod novogradnje (mislim da je samo za komercijalne zgrade, da još nije obavezno za residential, moguće i da grešim) i u UK (oni imaju zime blaže od srpskih) su uveli to testiranje, obično to rade building science ljudi. Ono, pozaptivaju se svi prozori, uključi pumpa i pusti se vazduh i meri.
krkar krkar 17:44 12.04.2017

Re: .

Ono što pišeš je upravo srž problema. Neke zgrade imaju vrhunsku izolaciju, termostate, kalorimetre, tempiranje potrošnje, optimizatore, itd.


A, ne. Ja sam sebi izolovao iznutra (znam, znam, saqqmo je tako moglo) jer se godinama razvlačimo što unutar zgrade što sa gradom/opštinom oko sređivanja fasade. ERvo malopre sam išao kod drugarice iz Zavoda za zaštitu spomenika (zaštićena zgrada, dvostruko) da utiče na neku budalu iz zavoda koja je dala uslove za fasadu da se radi BEZ izolacije da se ne bi sakrili prozorski kalkani od kamena...

A znam na desetine ljudi, možda i stotine, kojima ventili na radijatorima uopšte ne rade, decenijama. Jer ih boli kurac. Regulacija grejanja im je otvaranjem prozora. Jer ih boli kurac. Jer plaćaju pa plaćaju (misle oni) i jer ih ne tera niko da se racionalno ponašaju i štede.

A znam i slučaj u zgradi kod mog sestrića, novogradnja useljena pre 3 godine, izrazito solidna i kvalitetna gradnja, bio sam iznenađen kvalitetom, čak su i dilatacije pošteno napravljene, materijali, izolacija, sve zanatski vrlo OK. U zgradu su ugrađeni kalorimetri, useljena pred samu zimu. Sledeće zime ja u WC - nema kalorimetra. Pitam gde je kalorimetar: izglasali stanari da se skinu kalorimetri!!!

Šta su te budale mislile i koja je tu logika dan danas mi nije jasno.

Ovde treba kompletno stanovništvo prevesti u status robova i dati im pravila ponašanja i za sitnije prekršaje mlatiti batinom a za krupnije streljati. I dozvoliti da oni koji se civilizuju polažu ispit za građanina.

Cela poenta ovoga što ja pišem je da ne želim da dotiram nekog ko živi na Vračaru i/ili Starom gradu u zgradi bez fasade i gde ga drugi greje. Neka se krljaju sa gradom oko uslova i kvaliteta grejanja samo bez da ide preko grbače drugih


Apsolutno!
krkar krkar 17:51 12.04.2017

Re: .

U Kanadi i Švedskoj ne samo da kuća mora da ima energy certificate i propisanu U odnosno R vrednost, nego se mora dokazati i air tightness.


U Hrvatskoj već 3 godine ne možeš upisati promet nepokretnosti u katastar ako nema energetski certifikat.

A ni iznajmljivači ne mogu da dobiju dozvolu za iznajmljivanje (privatni smeštaj, hoteli, svi) bez energetskog certifikata. Koliko znam još se ne zaptiva ali mora da se sertifikuje.

Daju se neke dobre subvencije za energetsku efikasnost.


angie01 angie01 18:06 12.04.2017

Re: .

Šta su te budale mislile i koja je tu logika dan danas mi nije jasno.


mozda zbog OVOGA,...bilo je slicnih vesti i za stanove u BGDu.
sevarlica sevarlica 13:51 13.04.2017

Re: .

Ovde treba kompletno stanovništvo prevesti u status robova i dati im pravila ponašanja i za sitnije prekršaje mlatiti batinom a za krupnije streljati. I dozvoliti da oni koji se civilizuju polažu ispit za građanina.




Da ne budemo tako surovi, ali bih stvarno oduzimao pravo na stanovanje u urbanoj sredini svakom ko se ne ponaša u skladu sa pravilima života u urbanoj zajednici. Druže, ako želiš da se ponašaš kao divljak ideš tamo gde prvog komšiju vidiš preko durbina.
Muka mi više "Beogradžana" koji gaje paradjz i koze u blokovima, koji bacaju kesu smeća sa terase, koji ostavljaju kereće lajne po trotoaru i sl.
sevarlica sevarlica 13:58 13.04.2017

Re: .

angie01
Šta su te budale mislile i koja je tu logika dan danas mi nije jasno.


mozda zbog OVOGA,...bilo je slicnih vesti i za stanove u BGDu.


Zbog TOJEGA i treba da imaju svi kalorimetre. Čisto da svi plate ono što potroše, a malo će i svest o izolacijama i uštedi da počne da rovari po mozgiću :)
princi princi 14:39 13.04.2017

Re: .

U Hrvatskoj već 3 godine ne možeš upisati promet nepokretnosti u katastar ako nema energetski certifikat.

That's EU for you.

Inače, malo više o air tightness testu (opitu zaptivnosti?). I ovde o zaptivnosti u funkciji metoda gradnje.
princi princi 14:41 13.04.2017

Re: .

Ovde treba kompletno stanovništvo prevesti u status robova i dati im pravila ponašanja i za sitnije prekršaje mlatiti batinom a za krupnije streljati. I dozvoliti da oni koji se civilizuju polažu ispit za građanina.

Ovo je totalno seljački pristup. Treba ljudima davati incentive, i praktično naplaćivati glupost. Ništa ne radi tako efikasno kao novac. Energetska efikasnost i sustainability zahteva promenu načina života, praktično čitavog koncepta življenja u gradu, sistema građenja, ne može to tako preko kolena.
angie01 angie01 14:48 13.04.2017

Re: .

. Druže, ako želiš da se ponašaš kao divljak ideš tamo gde prvog komšiju vidiš preko durbina.
Muka mi više "Beogradžana" koji gaje paradjz i koze u blokovima, koji bacaju kesu smeća sa terase, koji ostavljaju kereće lajne po trotoaru i sl.


sa'ce ti dodje ekipica da ti kaze, kako si kulturfasista:).
angie01 angie01 14:51 13.04.2017

Re: .

U Hrvatskoj već 3 godine ne možeš upisati promet nepokretnosti u katastar ako nema energetski certifikat.


a, isto tako u Hrvatskoj, ne placas porez na nekretnine.
emsiemsi emsiemsi 07:05 14.04.2017

Re: .

sevarlica
Ovde treba kompletno stanovništvo prevesti u status robova i dati im pravila ponašanja i za sitnije prekršaje mlatiti batinom a za krupnije streljati. I dozvoliti da oni koji se civilizuju polažu ispit za građanina.




Da ne budemo tako surovi, ali bih stvarno oduzimao pravo na stanovanje u urbanoj sredini svakom ko se ne ponaša u skladu sa pravilima života u urbanoj zajednici. Druže, ako želiš da se ponašaš kao divljak ideš tamo gde prvog komšiju vidiš preko durbina.
Muka mi više "Beogradžana" koji gaje paradjz i koze u blokovima, koji bacaju kesu smeća sa terase, koji ostavljaju kereće lajne po trotoaru i sl.

Тако то почиње !
emsiemsi emsiemsi 07:05 14.04.2017

Re: .

princi
Ovde treba kompletno stanovništvo prevesti u status robova i dati im pravila ponašanja i za sitnije prekršaje mlatiti batinom a za krupnije streljati. I dozvoliti da oni koji se civilizuju polažu ispit za građanina.

Ovo je totalno seljački pristup. Treba ljudima davati incentive, i praktično naplaćivati glupost. Ništa ne radi tako efikasno kao novac. Energetska efikasnost i sustainability zahteva promenu načina života, praktično čitavog koncepta življenja u gradu, sistema građenja, ne može to tako preko kolena.

Нормално !
Будалчине комуњарске провенијенције би све решавале преко колена !
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:57 11.04.2017

Otkriven spomenik Pavlu Nikitoviću NIK-u

princi princi 15:53 11.04.2017

Re: Otkriven spomenik Pavlu Nikitoviću NIK-u

Žika i Dragi! Koje su to face! Legende.

Filip Mladenović Filip Mladenović 16:34 11.04.2017

Re: Otkriven spomenik Pavlu Nikitoviću NIK-u

Omot za ovu ploču dizajnirao je Pavle Nik. U donjem desnom uglu je njegov autorski potpis:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana