Istorija| Sex| Životinjski svet

'Our boys didn't die in vain'

princi RSS / 21.04.2017. u 02:04

Svako ko je završio srednju školu zna priču o Don Kihotu, tragično-smešnom junaku istoimenog romana Miguela Servantesa: Don Kihot živi u imaginarnom svetu heroja, vitezova, divova, čarobnjaka nežnih devica u kome čuva svoju Dulčineu iz Toboza. U stvarnosti, Don Kihot je Alonzo Kihano, postariji gospodin; plemenita Dulčinea je seljančica iz obližnjeg sela, a divovi su vetrenjače. U svojoj priči "Problem" Horhe Luis Borhes se pita šta bi se desilo kad bi deludirani Alonzo u tom svom magnovenju zaista ubio čoveka? Po Borhesu, tri su moguća odgovora na ovaj problem.

Prvi odgovor je da se ne bi desilo ništa naročito: Don Kihota ne bi uznemirilo ubistvo, njegove deluzije bi bile toliko snažne da on ne bi bio u stanju da ih razlikuje od zbilje. Druga opcija je da bi zločin toliko prestravio čestitog Alonza da bi mu istog trenutka razvejale iluzije i on bi verovatno okončao skrhan grižom savesti.

Postoji i treća, mnogo kompleksnija opcija: Alonzo je potpuno svestan da je borba protiv izmišljenih divova čista iluzija, ali kad ubije stvarnog čoveka, on se grčevito drži svoje iluzije jer ona daje jedini smisao njegovom zločinu. I, paradoksalno, što veće žrtve podnosi izmišljenoj priči, Alonzo ojačava samu priču, postaje efektivno njen rob, baš zato jer samo ona daje jedini smisao svim tim žrtvama i patnji.

U politici se ova treća opcija naziva 'Our Boys Didn't Die in Vain' opcija i fino je ilustruje sledeća pričica o italijanskom učešću u Prvom Svetskom Ratu. Kao što je poznato, Italija je u Rat ušla 1915. na strani sila Antante. Italijanski cilj je bio oslobađanje Trenta i Trsta, dva vekovna italijanska ognjišta koja su bila zaposednuta od strane omražene Austro-Ugarske Imerije. Italijanski političari su davali vatrene govore, obećavali istorijski obračun, obećavali obnavljanje slavnog Rimskog Carstva. Stotine hiljada italijanskih regruta su krenuli na front uzvikujući "Za Trento i Trst!" misleći da je zauzimanje vekovnih ognjišta formalnost.

U stvarnosti, borbe za Trento i Trst su bile sve samo ne formalnosti. Austro-Ugarska vojska se ušančila duž reko Isonzo (Soče na slovenskemu i srpskom, hvala Krkaru na razjašnjenju). Italijani su se požrtvovano bacali na dobro organizovanog neprijatelja ne uspevši da naprave nikakav značajan prodor. U prvoj bici su izgubili 15000 vojnika. U drugoj, 40 000, u trećoj još 60 0000. Borbe su se nastavila još 2 godine, sve dok Austrijanci konačno nisu preduzeli protivnapad nateravši Italijane da se povuku čak do Venecije. Veličanstvena oslobodilačka bitka se pretvorila u pravo krvoproliće Italijana: nakon ukupno 11 bitaka bezmalo 700 000 ih je poginulo dok je ranjenih bilo preko milion.

Posle prve izgubljene bitke, italijanski političari su naravno imali 2 izbora: mogli su da priznaju svoju grešku i potpišu primirje sa Austro-Ugarskom. Austro-Ugarska bi to jedva dočekala jer joj je vojska itekako trebala na drugim frontovima. Ipak, političari nisu tek tako mogli da se okrenu rodbini 15000 poginulih i kažu im: 'Izvinite, zeznuli smo se, nemoj da se ljutite, ali vaš Đovani je poginuo uzaludno. Kao i vaš Marko.' Umesto toga, mogli su da viknu još jače nego prvi put: 'Đovani i Marko su poginuli kao heroji! Poginuli su za naš Trst, i mi sad još više nego pre moramo pokazati da nisu poginuli uzalud. Nastavićemo da se borimo do pobede!' Naravno, političari su odabrali drugu opciju, i poslali su u smrt još 40 000 ljudi. Posle druge bitke političarima su opet stajale dve opcije na stolu, i oni su se opet odlučili za onu po kojoj 'naši momci nisu poginuli uzalud'. Naravno, nisu samo političari krivi. I uskovitlan i pijani narod je tražio nastavak rata, i političari su u velikoj meri  podilazili tim željama. Uostalom, kad nisu uspeli da udovolje, na njihovo mesto su došli neki drugi, mnogo maligniji ljudi (tj Musolini).

Politiku na stranu, mene je poslednjih par dana zabavio način i lakoća na koji ljudi postaju robovi svojih iluzija, priča, "narativa" i kako zbog tih iluzija i nekakvog prenaduvanog ega umesto da kažu  neko jednostavno 'Ja to nisam znao' ili 'U pravu si'  umesto blagog i umerenog stava završavaju u ekstremizmu, idiotizmu i potpunoj iracionalnosti. To me i podsetilo na ovu malu pričicu koju je u svojoj predivnoj knjizi Homo Deus ispričao Harari.



Komentari (634)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:48 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Hoćeš da kažeš da mogu za doručak, uz kupus ribabac, luk il paradajz?

Јутрос сам је доручковао, уз банану. Једну велику.
Веруј ми, други универзум.

krkar krkar 16:50 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

I avokado!


Ma vidi se da ne živiš ovde. Sad dominiraju aronija i čičoka. Rakije se od toga peku, prave kolači ... jebali su nam kevu!
krkar krkar 16:53 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Predrag Brajovic
Каква су врста овај ајдаред ?

Ајдаред је, за мене, досадна јабука, млитавог тела, кисела. Не купујем је деценијама. Кику је као -- месо! Ту једрину не памтим ни код једне јабуке, стално имам осећај да само што не искочи из своје опне, да јој је у њој тесно. Опет, слатка је, али са балансираноим киселошћу.

Недавно сам открио једну сличну јабуку, Бребурн. Она је мања у односу на Кику, и има мање сласти-шећера, али има једрину и чврстину у готово истоветној мери.




Fali na ovoj slici najbolja, bolja i od Kiku: Pink Lady
zilikaka zilikaka 16:54 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Ту једрину не памтим ни код једне јабуке,

Bile nekad jabuke zbane "Šifra". To je bukvalno sve pucalo.

MI ih pazarili kod ljudi u Blokovima i pošto smo bili redovni i puno ih hvalili, dobijemo desetak malih sadnica.
Nešto smo poklonili, nešto zasadili, ali pošto je naš princip da se voće samo održava uz nešto božije pripomoći, jabuke nam nisu išle.

To očigledno špalirna sorta, treba povezivati, orezivati, prskati...

Plus smo ih baČili u ćošak gde ume da bude previše vode, podzemne, pa se tako ni one nisu proslavile. Većina se podavila.

Ipak od onog što je ostalo bude po koja, kolko da se ne zaboravi, a više nismo ni zaslužili.
milisav68 milisav68 17:21 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

zilikaka
Bile nekad jabuke zbane "Šifra".

Ima i sad.

Kao i Gloster i Greeny.

U čuvenom Selevcu.
vishnja92 vishnja92 17:44 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Ne, dobro je što su kod krkara krenuli samo o vakcinama.

mda, krenuli o vakcinama a od sinoc se razorgijalo i kuso i repato (njih komada 3-4) pa ne zna gde udara, prsnuto u mozak a bez trunke kucnog vaspitanja. jos uvek o vakcinama, u sopstvenim rezijicama i opskurnim linkovima, ali i sa svojim malim bednim uvredicama, sto bi rekao onaj bolesnik sto voli deminutivcice.

imao je mestar Nsarski nekada davno tekst o kognitivnoj disonanci, to bi trebalo okaciti umesto disklejmera ovde.
emsiemsi emsiemsi 18:14 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

vishnja92
Ne, dobro je što su kod krkara krenuli samo o vakcinama.

mda, krenuli o vakcinama a od sinoc se razorgijalo i kuso i repato (njih komada 3-4) pa ne zna gde udara, prsnuto u mozak a bez trunke kucnog vaspitanja. jos uvek o vakcinama, u sopstvenim rezijicama i opskurnim linkovima, ali i sa svojim malim bednim uvredicama, sto bi rekao onaj bolesnik sto voli deminutivcice.

imao je mestar Nsarski nekada davno tekst o kognitivnoj disonanci, to bi trebalo okaciti umesto disklejmera ovde.

Ко је тај ?
Доста је било анонимности !
emsiemsi emsiemsi 18:18 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

krkar
Predrag Brajovic
Каква су врста овај ајдаред ?

Ајдаред је, за мене, досадна јабука, млитавог тела, кисела. Не купујем је деценијама. Кику је као -- месо! Ту једрину не памтим ни код једне јабуке, стално имам осећај да само што не искочи из своје опне, да јој је у њој тесно. Опет, слатка је, али са балансираноим киселошћу.

Недавно сам открио једну сличну јабуку, Бребурн. Она је мања у односу на Кику, и има мање сласти-шећера, али има једрину и чврстину у готово истоветној мери.




Fali na ovoj slici najbolja, bolja i od Kiku: Pink Lady

Дај линк !
Да ли је киселкаста ?
Ја волим само киселкасте јабуке. Но, оне које имају крупно-зрнасту структуру (ако то тако може да се каже) не волим никако, па биле и киселе.
Успут --- ко је стручњак да ми објасни како то да ми на једном стаблу јабуке прошле године није било, буквално, нити једног плода, а претпрошле колико хоћеш.
alselone alselone 18:35 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Окренем се да наручим од жене две сарме са пире-кромпиром, када од жене ни трага ни гласа.
Шта сам друго могао, него из посуде са воћем, између кивија, банана, поморанџи и јабука, одаберем киви --- да преживим док се жена не појави.


А јеси ти неспособан да сипаш себи оброк у тањир или се ложиш како си балкански домаћин који то не ради?
krkar krkar 18:36 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Успут --- ко је стручњак да ми објасни како то да ми на једном стаблу јабуке прошле године није било, буквално, нити једног плода, а претпрошле колико хоћеш.


Zračiš.
Kazezoze Kazezoze 18:42 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

emsiemsi
princi
nask
Petak je. Weekend, bre opusti se malo.


A, tek kad dođe vikend, ja se razgoropadim... Jbg, kad ovaj Toronto nema jezero, pa nema gde da trčim.

Трчиш по језеру !?
Јеботе патак --- па ти скоро ко свети Петар и Исус, они су ходали по води, а ти трчиш !
Успут --- ја нешто балав, па пошто је захладнело, реших да своју суботњу шетњу данас одложим. Шетњу ћу да заменим са сармама, чорбастим и 'сувим'. Ево готове, крчкају се од 9 сати, лагано.


Nije Petru uspelo da hoda po vodi, on je potonuo jer je bio kamen (Petar na grčkom znači kamen/stena)

Uzgred, voda u Bibliji simboliše znanje (živo znanje koje je živo jer to znanje vodi do metanoje - promene uma), a pošto je Isus nosilac tog znanja, kaže se da on hoda po vodi.
martin_krpan martin_krpan 18:51 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Predrag Brajovic
zilikaka
Значи, купујте Кику јабуку, пробајте је, после ње ниједна више неће јој бити такмац. Сурпрајз, сурпрајз -- код нас је производи Делта Аграр.


Gde je kupuješ, da ne bauljam?

Maksi.
Пази, свака Кику јабука има своју налепнцу. Цена јој је око 1,5€, али -- вреди сваку пару. Чудо. Не треба ти месо поред ње.

Иначе, пре неких 25-30 година имао сам свој јабучњак, на четврт хектара, са 3-4 типа јабука, и можда 15 тона годишње производње. Тад сам о јабукама нешто научио. У односу на те јабуке Кику је спејс шатл.




Pogledaj južnotirolske. Mnogi kažu da su najbolje na svijetu. Imaju fantastičan sajt - možeš tražiti prema filterima.

Find your apple.
princi princi 19:14 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

vishnja92
Ne, dobro je što su kod krkara krenuli samo o vakcinama.

mda, krenuli o vakcinama a od sinoc se razorgijalo i kuso i repato (njih komada 3-4) pa ne zna gde udara, prsnuto u mozak a bez trunke kucnog vaspitanja. jos uvek o vakcinama, u sopstvenim rezijicama i opskurnim linkovima, ali i sa svojim malim bednim uvredicama, sto bi rekao onaj bolesnik sto voli deminutivcice.

imao je mestar Nsarski nekada davno tekst o kognitivnoj disonanci, to bi trebalo okaciti umesto disklejmera ovde.


Jadna Danica. Ne zna s kojim bizgovima ima posla.
vishnja92 vishnja92 19:21 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

nije ona jadna, upravo je suprotno.

objasnjavala budalama (uglavnom zarad sireg interesa i uplasenih majki koje mozda citaju), ali desila se ona stara sa svinjama i biserima.
a svinje se usvinjile najgrdje

vazno je da i sira publika moze da vidi s kim ima posla, a ovde je, mislim, to i videla. ovaj se raspada na nase oci s desetkama iz hemije, ona vuce telegraf, onaj lupetara o necemu o cemu ni najblazeg pojma nema... avaks ekipa u svom blatnjavom mulju i iracionalnom lupetanju

pa to niko normalan ne zeli da opsluzuje ni da cita duze od 20 komentara. eno im, nek se igraju, mada ih je krkisa malkice poterao
emsiemsi emsiemsi 19:47 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

alselone
Окренем се да наручим од жене две сарме са пире-кромпиром, када од жене ни трага ни гласа.
Шта сам друго могао, него из посуде са воћем, између кивија, банана, поморанџи и јабука, одаберем киви --- да преживим док се жена не појави.


А јеси ти неспособан да сипаш себи оброк у тањир или се ложиш како си балкански домаћин који то не ради?

Право да ти кажем, скоро да и јесам неспособан.
Жена ме је тако научила, нисам ја то тако хтео. Толико ме ставила 'под своје', да нисам у стању да пронађем сам нити чарапе - удариће те у нос, она виче. Али, шта вреди када их ја не видим.
Често се запитам чиме сам ја заслужио тако предобру жену, а онда се смирим закључивши - мора да нити ја нисам лош.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:48 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Fali na ovoj slici najbolja, bolja i od Kiku: Pink Lady

Није ме фасцинирала. Проверићу опет.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:55 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Успут --- ко је стручњак да ми објасни...

Најпре ХЦМ или Никвет.

А иначе, то чудо је уобичајено: кад једне године дрво прероди, следеће јебе кеву колико падне у роду. Такође, могуће је неки касни мраз, нека болест, цветови неопрашени, појеле ти тице цвеове-заметке, свашта.
alselone alselone 19:59 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Право да ти кажем, скоро да и јесам неспособан.
Жена ме је тако научила, нисам ја то тако хтео. Толико ме ставила 'под своје', да нисам у стању да пронађем сам нити чарапе - удариће те у нос, она виче. Али, шта вреди када их ја не видим.


Ima tih brakova koji se pretvore u majka-sin odnos.
krkar krkar 19:59 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Jadna Danica


Koja Danica?
alselone alselone 20:00 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Draskovic.
princi princi 20:07 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

krkar
Jadna Danica


Koja Danica?

Mc Cormack. S ponosom, moja FB drugarica.
emsiemsi emsiemsi 20:07 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

krkar
Jadna Danica


Koja Danica?

Ја мислим да је Принци тако ословио блогерку jooscout.
emsiemsi emsiemsi 20:11 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

alselone
Право да ти кажем, скоро да и јесам неспособан.
Жена ме је тако научила, нисам ја то тако хтео. Толико ме ставила 'под своје', да нисам у стању да пронађем сам нити чарапе - удариће те у нос, она виче. Али, шта вреди када их ја не видим.


Ima tih brakova koji se pretvore u majka-sin odnos.

Не знам шта је то.
Мене моја жена воли, а ја њу исто. Што сам старији, то више.
Како време протиче, све сам срећнији што је она моја жена.
Док сам био млад, то нисам могао нити, као и сви млади људи, да схватим.
Видећеш већ ... можда. Односно, волео бих да ти, и сви остали људи на планети, буду са својим женама срећни као и ја - ако не и више (ако је то могуће).
krkar krkar 20:23 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Како време протиче, све сам срећнији што је она моја жена.


Mogao bi slobodno da je nazoveš negovateljica. Pošto si ti jedan Srbin sa posebnim potrebama a njoj je posao da se prema tebi ponaša kao prema normalnom čoveku. Ne da te leči nego da ti olakša.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:41 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

како то да ми на једном стаблу јабуке прошле године није било, буквално, нити једног плода, а претпрошле колико хоћеш.


Za konkretan odgovor moraš videti sa nekom vračarom, stručnjaci druge fele tu ne pomažu :)
Ma šalim se, ali ima i istine u tome.

Rodnost voća je suviše kompleksna oblast da bi se moglo odgovoriti na ovakvo pitanje.
Ozbiljni to ni ne pokušavaju.

Ono što je načelo je:
Rod za narednu godinu, njegov začetak, je u prethodnoj, tj. u toku vegetacije, pred kraj, avgust mesec negde, biljke formiraju rodne pupoljke za narednu godinu.
Ako se tad ne formiraju nama rode dogodine.
A neformirati se mogu iz raznoraznih razloga, nepovoljni uslovi, zemljišni, vodni, vazdušni, temperturni.... nekad je to genetski uslovljeno. Postoje sorte sa tzv alternativnom rodnošću, koje same po sebi, iz nekog samo njima znanog razloga i pored svih uslova omanu.
Mada je to retko kod novijih sorata, pogotovu jabuke, ali i tu ima manje ili više rodnih.

Šta je još moguće.
Obilan rod u tekućoj godini (kod tebe pretprošla) koji onemogućava biljku da se izbori i sa njim i sa formiranjem roda za narednu.
Zbog toga se i radi rezidba voća.
Cilj rezidbe je upravo obezbeđivanje balansa između rodnosti (nekad je treba smanjiti) i prirasta, tj formiranja novog rodnog drveta.

Dakle, da skratim, ako je genetika ok, rezidba, ishrana, voda, zaštita, i uvek mora da rodi.
emsiemsi emsiemsi 20:46 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

krkar
Како време протиче, све сам срећнији што је она моја жена.


Mogao bi slobodno da je nazoveš negovateljica. Pošto si ti jedan Srbin sa posebnim potrebama a njoj je posao da se prema tebi ponaša kao prema normalnom čoveku. Ne da te leči nego da ti olakša.

Ма јок !
Ја немам никакве посебне потребе. Веома сам скроман. Одавно ме више ништа не фасцинира од обичних ствари - осим љубави према жени, деци и пријатељима. Што више време иде, све више видим да ми се неко смиловао учуинивши да уживам у елементарним стварима.
nsarski nsarski 20:47 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

krkar
Jadna Danica


Koja Danica?

Moja nedavna gošća: Bertran i Grejs.

EDIT: Sjajna žena. I posebno mi je drago što se okuražila da komentariše na blogu koji prati već godinama, ćuteći. Samo napred!
zilikaka zilikaka 20:51 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Dakle, da skratim, ako je genetika ok, rezidba, ishrana, voda, zaštita, i uvek mora da rodi.

A kad si već u radnji, kaži ti nama oće faliti nešto kajsijama i višnjama zbog ovr zime.

Kod nas čini mi se nije bilo mraza al bilo ladno, tu negde blizu nule. Duvao i vetar, i padala malo kiša.

Inače kajsije lepo ponele, sad su ko lešnik, te veličine.

Višnje onako, al ima i njih, samo ako ova zima nešto ne usere.
zilikaka zilikaka 20:53 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Pošto si ti jedan Srbin sa posebnim potrebama...

Ма јок !
Ја немам никакве посебне потребе. Веома сам скроман.





Čarli, ti si moj idol.
vishnja92 vishnja92 20:56 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

alselone alselone 20:57 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

A kad si već u radnji, kaži ti nama oće faliti nešto kajsijama i višnjama zbog ovr zime.


Citao sam u novinama da nece, tj. da nece ovde kod mene u kraju. Kazu tamo da vocke podnose do -2 ili -1 u zavisnosti od faze razvoja. Ali zato povrce ne podnosi ispod 3, pa sam morao nocu da dogrevam plastenik.
nsarski nsarski 21:01 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

A kad si već u radnji, kaži ti nama oće faliti nešto kajsijama i višnjama zbog ovr zime.


Da se nadovežem sa sličnim pitanjem o orasima. Neke godine moji rode ko ludi, a nekad skoro ništa. Čujem da je tako u celoj Srbiji. Nepredvidljivo.
emsiemsi emsiemsi 21:05 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

zilikaka
Pošto si ti jedan Srbin sa posebnim potrebama...

Ма јок !
Ја немам никакве посебне потребе. Веома сам скроман.





Čarli, ti si moj idol.

Ма !
Одох да гледам Саут Парк.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:05 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

A kad si već u radnji, kaži ti nama oće faliti nešto kajsijama i višnjama zbog ovr zime.


Izgleda da je ok.

Ako nije bilo nekog ozbiljnog mraza, ispod minus dva tri, a voće je uglavnom prošlo najosteljiviju fazu otvorenog cveta, neće biti drastičnih posledica u smislu totalnog uništenja roda, a da li će biti posledica stresa, nekog kasnijeg pojačanog opadanja ili nečeg sličnog, možda, verovatno.

A kad me vučeš ua jezik vidi ovo,moja višnja juče





hoochie coochie man hoochie coochie man 21:07 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Da se nadovežem sa sličnim pitanjem o orasima.


Uuuu, nije dobro.
Mnogo osetljiviji od ostalog voća.
Čak i mlad list lako strada.
Video sam danas orahe koji su dooobro oštećeni.
Ako su vrhovi lista pocrneli, a to se vidi odmah, onda štete ima.
narcis narcis 21:20 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

hoochie coochie man



h


daklem će pališ badnjak za prvi maj
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:25 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy


Ćuti, ne pominji mi badnjake i te priče.

Komšije me danas optužuju da sam ja kriv za sneg.
Kažu eto, radi na crveno slovo, nije ni čudo što nas ovo snađe :)
tsunade tsunade 21:31 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Ово је краљица јабука.


bolji je hibrid modi, nema veze šo je miškovićev

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:37 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

bolji je hibrid modi, nema veze šo je miškovićev


Miškovićev je koliko je i Škoda Koleta iz Čačka :)
narcis narcis 21:41 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

meni te jabuke deluju ko gmo sorte
milisav68 milisav68 21:45 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

alselone
A kad si već u radnji, kaži ti nama oće faliti nešto kajsijama i višnjama zbog ovr zime.


Citao sam u novinama da nece, tj. da nece ovde kod mene u kraju. Kazu tamo da vocke podnose do -2 ili -1 u zavisnosti od faze razvoja. Ali zato povrce ne podnosi ispod 3, pa sam morao nocu da dogrevam plastenik.

Zavisi od koje su sorte, tj sa čime su kalemljene.

Ako su sevrne (Mađarske) sorte, onda ne bi trebalo, jer podnose te neke niske mrazeve, a ako nisu onda - jbga.

Isto važi i za povrće.
nsarski nsarski 21:49 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Ako su vrhovi lista pocrneli, a to se vidi odmah, onda štete ima.


Jbg, još nisam stigao da odem do ranča ove godine. A nemam koga da pitam - selo praktično pusto (na 45km od Beograda, čoveče, a mi ovde nemamo gde da se parkiramo ispred kuće). Najbliži komšija i neki moj dalji rod, koji bi to mogao da mi kaže, umro zimus.
Bože moj, štagod im bude (orasima).
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:53 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

meni te jabuke deluju ko gmo sorte


Nije to GMO.
To je sad neka moda klupskih sorata.
Ne može bilo ko da ih gaji, mora da se bude član kluba, a član se postaje tako što si mnogo uspešan u poslu, pa te vlasniksorte (u ovom slučaju Italijani) odbabreu o daju ti određen broj sadnica, a ti njima lepu kintu i plus procenat od posla.
Voćarski masoni :)
Nema sadnica u slobodnoj prodaji.
Mišković to radi ovde i malo šire.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:55 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Bože moj, štagod im bude (orasima).


Ma naravno.
Da se osuše, uginu, male su šanse, ako roda ne bude ove godine biće sledeće.

A iz iskustva, ni orasi nisu što su nekad bili :)
zilikaka zilikaka 21:59 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Komšije me danas optužuju da sam ja kriv za sneg.
Kažu eto, radi na crveno slovo, nije ni čudo što nas ovo snađe :)


Nemoj nam samo reći da si opet sam osveštavao kolač.
nsarski nsarski 22:03 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

A iz iskustva, ni orasi nisu što su nekad bili :)

Zaista. Ponekad na pijaci naiđem na one koje iz detinjstva pamtim - veliki kao jaje.
Bio jedan takav orah u mom kraju u Bg., ali ga isekli dušmani i napravili neko ruglo od zgrade. Estetika i prioriteti klase u usponu. Oni ne vole drveće i biljke jer su od toga pobegli u ovaj odvratan grad (videti D. Kiš - Ulica divljih kestenova). Protiv toga se ne može.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:03 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Nemoj nam samo reći da si opet sam osveštavao kolač


Nisam, doskočili mi pop i mila majka :)

Više ne nosim žito u crkvu, sad pop, kad dođe da sveti vodicu za slavu, osvešta i malo pšenice, pa od nje moja mila majka napravi panaiju (tako se zove slavsko žito u mom kraju).
Kažu da je i to bolje nego da je ja sveštam :)
emsiemsi emsiemsi 22:03 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

zilikaka
Komšije me danas optužuju da sam ja kriv za sneg.
Kažu eto, radi na crveno slovo, nije ni čudo što nas ovo snađe :)


Nemoj nam samo reći da si opet sam osveštavao kolač.

Хехехехе !

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:04 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

A kad me vučeš ua jezik vidi ovo,moja višnja juče

Јбт.
Па шта, мислиш да су цветови већ заметнули плод?
milisav68 milisav68 22:07 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

zilikaka
Komšije me danas optužuju da sam ja kriv za sneg.
Kažu eto, radi na crveno slovo, nije ni čudo što nas ovo snađe :)


Nemoj nam samo reći da si opet sam osveštavao kolač.

Ma mnogo je i pCovao Amerikance, da nisu uključili HAARP?
zilikaka zilikaka 22:07 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy


Više ne nosim žito u crkvu, sad pop, kad dođe da sveti vodicu za slavu, osvešta i malo pšenice, pa od nje moja mila majka napravi panaiju (tako se zove slavsko žito u mom kraju).
Kažu da je i to bolje nego da je ja sveštam :)


Ne bih rekla. Rezultati ih demantuju.


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:08 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Па шта, мсилиш да су цветови већ заметнули плод?


Odmaklo je to zametanje poprilično, plodići su već solidno formirani.
To je sreća u nesreći, da se ovo desilo pre nedelju dana, zbogom.
tsunade tsunade 22:10 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Miškovićev je koliko je i Škoda Koleta iz Čačka :)


pošto kupila...

čiji je?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:11 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Ma mnogo je i pCovao Amerikance, da nisu uključili HAARP?


Eto kako pametan čovek razmišlja, kakvi popovi, kakvi bakrači....Ameri mamu im krvničku.

Mada, Bora reče da su Rusi zaebali klimu pa mesto leta šalju zimu?

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:12 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

pošto kupila...

čiji je?


Talijansa sorta (dakle nije hibrid, ima tu ozbiljne razlike)
Mišković ima veze sa tim, naravno, jedini on ima pravo da je proizvodi kod nas.
tsunade tsunade 22:20 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Mišković to radi ovde i malo šire.


a znači ipak ima miška u toj igri? a zašto onda te jabuke više nema nego što je ima na tržištu?
milisav68 milisav68 22:20 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

hoochie coochie man
Mada, Bora reče da su Rusi zaebali klimu pa mesto leta šalju zimu?

Toliko smo siromašna zemlja, da ni proleće više nemamo.
narcis narcis 22:32 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

milisav68
zilikaka
Komšije me danas optužuju da sam ja kriv za sneg.
Kažu eto, radi na crveno slovo, nije ni čudo što nas ovo snađe :)


Nemoj nam samo reći da si opet sam osveštavao kolač.

Ma mnogo je i pCovao Amerikance, da nisu uključili HAARP?

hemtrejlsi, oni su mi najjača fora.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:37 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

a zašto onda te jabuke više nema nego što je ima na tržištu?


Pa verovatno zato što ide tamo gde može da se postigne veća cena, a i kakva bi to eksluziva bila ako bi je bilo masovno.
Za nas smrtnike je ajdared :)
tsunade tsunade 22:38 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Za nas smrtnike je ajdared :)


pazi, volim ja i kožaru i budimku ali tek je to ekskluziva

btw jel petrovača isto što i kožara?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:52 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

pazi, volim ja i kožaru i budimku ali tek je to ekskluziva


Pa i jeste, nema je.
Ja ih ne volim, iskreno.
Ukusnije mi, sa boljom aromom, a i lepše vizuelno, ove uslovno modrenije sorte.
Te stare sorte su bolje za industriju, aroma im je slabije izrađena, jeftine u otkupu, pa time zahvalne kao baza za miksovanje sa drugim, skupljim, vrstama voća.

Recimo, narpave rakiju od jabuke, ona arome sokro da i nema, dodaju aromu kojom lako prekriju slabu aromu jabuke, npr dunje (deset puta skuplja u otkupu) i prodaju dunjevaču.
Ili sok od jagode (opet mnogo skuplja) mikusju sa jeftinom jabukom, na ambalaži nacrtaju ogromnu jagodu i sićušnu jabuku, još je prekriju natpisima i napišu sok od jagode i jabuke, a slova "jagoda" ogromna, "jabuka" se jedva vidi.






btw jel petrovača isto što i kožara?

Nije.
Različite su to sorte, mada kod tih naziva, petrovača, ilinjača, žetelica, slatkača....treba biti oprezan jer je mnogo lokalnih naziva za autohtone sorte pa se četo ista sorta različito naziva, ili različite sorte u dva kraja imaju isto ime.
vishnja92 vishnja92 22:58 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Bio jedan takav orah u mom kraju u Bg., ali ga isekli dušmani i napravili neko ruglo od zgrade. Estetika i prioriteti klase u usponu. Oni ne vole drveće i biljke jer su od toga pobegli u ovaj odvratan grad (videti D. Kiš - Ulica divljih kestenova). Protiv toga se ne može.

gospon mestar :)
tsunade tsunade 23:01 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Te stare sorte su bolje za industriju


što se ukusa tiče, ok, glupo je raspravljati se... ali budimka je jabuka totalno neponovljivog, tog nekog kiselkasto-prhkog ukusa. naravno da mora da se guli zbog one debele ružne kože... ali ispod, ukus je.. huh... da... odličan za moj pojam.

nego razmišljam kojim bi hibridnim procesom ona spolja mogla da se dotera a iznutra da ostane ista... pa onda da se proda miškoviću.
zilikaka zilikaka 23:03 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

btw jel petrovača isto što i kožara?

Kod nas nije, ni blizu.
Te petrovače su mi najlepše jabuke, ali zaista.
Prvo i osnovno što imaju izuzetno tanku koru. Prosto se topi. Kad je sasvim zrela bude slatka onoliko a ne smeta što nije jedra. Ni blizu ne davi kao bilo koja druga sorta brašnavih.
Jedina joj mana što je ima samo tad i posle zaboravi.
A i to donesu oni koji se ne bave uzgojem nego imaju neku voćku u bašti pa iznesu da prodaju što pretekne. Ne znam da te jabuke iko ozbiljnije gaji.
tsunade tsunade 23:04 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Različite su to sorte, mada kod tih naziva, petrovača, ilinjača, žetelica, slatkača....treba biti oprezan jer je mnogo lokalnih naziva za autohtone sorte pa se četo ista sorta različito naziva, ili različite sorte u dva kraja imaju isto ime.


to su sortne specifičnog ukusa. šteta što su prepuštene prirodnom odumiranju, koliko vidim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:06 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

nego razmišljam kojim bi hibridnim procesom ona spolja mogla da se dotera a iznutra da ostane ista... pa onda da se proda miškoviću.


Razmisli, domisli, napravi, i zgrnućeš ogronu lovu :)
Samo požuri, mnogo je onih koji to isto, da naprave naprave neku super sortu, kombinacuiju najboljih osobina, već pokušavaju, rade, ulažu velike pare u to.

Ma zezam se, pravljenje novih sorata voća je stvar vrhunske nauke, mnogo rada i mnogo para.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:08 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Jedina joj mana što je ima samo tad i posle zaboravi.


Sve letnje sorte su takve, nema nekog čuvanja, jedi i čekaj dogodine.
A petrovača je oko Petrovdana, logično.
tsunade tsunade 23:10 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

pravljenje novih sorata voća je stvar vrhunske nauke, mnogo rada i mnogo para.


ma da. naravno. šteta što niko nema interes da uleti u to s lovom ovde.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:14 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

šteta što niko nema interes da uleti u to s lovom ovde.

Па и да улети... Треба неко то и да ради. Требају ти кадрови. Да ли их ми имамо? Не, немамо.

Није све у парама.
tasadebeli tasadebeli 23:24 22.04.2017

Re: Петровача?

hoochie coochie man


btw jel petrovača isto što i kožara?


Nije.
Različite su to sorte, mada kod tih naziva, petrovača, ilinjača, žetelica, slatkača....treba biti oprezan jer je mnogo lokalnih naziva za autohtone sorte pa se četo ista sorta različito naziva, ili različite sorte u dva kraja imaju isto ime.




Овако нешто?








Барем ја испод дрвета са оваквим плодовима стојим око Петровдана и берем, једем, мљацкам, берем, једем, мљацкам,... све верујући да су то петроваче.



tasadebeli tasadebeli 23:27 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

nsarski

Bio jedan takav orah u mom kraju u Bg., ali ga isekli dušmani i napravili neko ruglo od zgrade. Estetika i prioriteti klase u usponu. Oni ne vole drveće i biljke jer su od toga pobegli u ovaj odvratan grad (videti D. Kiš - Ulica divljih kestenova). Protiv toga se ne može.



Не може.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:31 22.04.2017

Re: Петровача?

Барем ја испод дрвета са оваквим плодовима стојим око Петровдана и берем, једем, мљацкам, берем, једем, мљацкам,... све верујући да су то петроваче.


Jel ti lepo da misliš da je to pertovača?
Jeste.
Šta te briga za ostalo :)


To je to.
tasadebeli tasadebeli 23:34 22.04.2017

Re: Петровача?

hoochie coochie man
Барем ја испод дрвета са оваквим плодовима стојим око Петровдана и берем, једем, мљацкам, берем, једем, мљацкам,... све верујући да су то петроваче.


Jel ti lepo da misliš da je to pertovača?
Jeste.
Šta te briga za ostalo :)


To je to.



Данке шен, бите шен!!!



nask nask 23:46 22.04.2017

Re: Петровача?

Najboljša jabolka



narcis narcis 23:55 22.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

hoochie coochie man
Jedina joj mana što je ima samo tad i posle zaboravi.


Sve letnje sorte su takve, nema nekog čuvanja, jedi i čekaj dogodine.
A petrovača je oko Petrovdana, logično.

petrovke su dobre samodok su zelene, kad sazru to pola trulo niukus nije. nači samo zelena petrovka je dobra petrovka.
mesan mesan 04:07 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

krkar
Predrag Brajovic
Каква су врста овај ајдаред ?

Ајдаред је, за мене, досадна јабука, млитавог тела, кисела. Не купујем је деценијама. Кику је као -- месо! Ту једрину не памтим ни код једне јабуке, стално имам осећај да само што не искочи из своје опне, да јој је у њој тесно. Опет, слатка је, али са балансираноим киселошћу.

Недавно сам открио једну сличну јабуку, Бребурн. Она је мања у односу на Кику, и има мање сласти-шећера, али има једрину и чврстину у готово истоветној мери.




Fali na ovoj slici najbolja, bolja i od Kiku: Pink Lady

Baš sam hteo da kažem, Brajovićevi opisi odmah vuku na Pink Lady, a on stavio polovičnu tabelu i pominjeo Braeburn :)

Inače, radujte se vas dvojica, vrlo uskoro počinje u Srbiji uzgoj nečeg što vam fali u mesarama
nsarski nsarski 06:44 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

tasadebeli
nsarski

Bio jedan takav orah u mom kraju u Bg., ali ga isekli dušmani i napravili neko ruglo od zgrade. Estetika i prioriteti klase u usponu. Oni ne vole drveće i biljke jer su od toga pobegli u ovaj odvratan grad (videti D. Kiš - Ulica divljih kestenova). Protiv toga se ne može.



Не може.


Pre neki dan na pijaci, u prolazu, čujem jednog prodavca kako kaže: "treba ceo Zlatibor asfaltirati da mogu žene da se šetaju u štiklama!"
alselone alselone 06:52 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Kod nas nije, ni blizu.
Te petrovače su mi najlepše jabuke, ali zaista.


Potpuno se slazem. Moj kum dok je ziveo na salasu imao je jednu u blizu kuce. To je bio omiljeni deo mog detinjstva, da odemo na pecanje na kanal i onda u povratku beremo jabuke. :)

Ja se evo vec godinu dana predomisljam i razmisljam sta da zasadim u dvoristu od drveca. Promenio sam misljenje 100 puta. Osnovni zahtev mi je da ima normalnu velicinu, da naraste ko sto drva rastu, i treba da rastu, a ne kao danasnje vocke sto se beru lezeci.

Nasao sam neki rasadnik u Krusevcu, imaju i Petrovace i neke stare sorte tresanja. Razmisljam o tome.
Jukie Jukie 07:20 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Predrag Brajovic

А иначе, то чудо је уобичајено: кад једне године дрво прероди, следеће јебе кеву колико падне у роду. Такође, могуће је неки касни мраз, нека болест, цветови неопрашени, појеле ти тице цвеове-заметке, свашта.

Umori se od plodonošenja i onda sedi i trepće :)
A treba ukloniti višak plodova pre nego što postanu pune veličine
milisav68 milisav68 07:38 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

alselone
Ja se evo vec godinu dana predomisljam i razmisljam sta da zasadim u dvoristu od drveca. Promenio sam misljenje 100 puta. Osnovni zahtev mi je da ima normalnu velicinu, da naraste ko sto drva rastu, i treba da rastu, a ne kao danasnje vocke sto se beru lezeci.

Mnogo bre razmišljaš.

Nije svako zemljište za svaku biljku.

Napravi neki uži izbor, pa sadi i prati.Nešto će da se primi, nešto neće, nešto če normalno da se razvija, nešto će da se muči, nešto će da rodi, nešto neće...

Posle možeš u hodu da ispravljaš.

Ono što je bitno je da ih sadiš u paru, da bi mogle bolje da se "oplođuju" (opet i to zavisi od vrste i sorte, kao i to da li ih ima u komšiluku).
alselone alselone 07:46 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Posle možeš u hodu da ispravljaš.


Pa necu ziveti kao kornjaca 200 godina da stignem da sadim drva i ispravljam. :) Koliko treba da naraste drvo normalne velicine, 10, 20 godina? Zeleo bih hlad da docekam u mladjim godinama nego rahmetli Krkobavic.
gedza.73 gedza.73 07:54 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Predrag Brajovic
šteta što niko nema interes da uleti u to s lovom ovde.

Па и да улети... Треба неко то и да ради. Требају ти кадрови. Да ли их ми имамо? Не, немамо.

Није све у парама.


Klinac mi priča kako većina dece planira ETF i medicinu. Jedni će da rade za 3000 eu za strane firme, drugi će da budu doktori u Nemačkoj za top godišnju platu.
Ima i treća, pomalo bojažljiva, koja ima rezervisano mesto u državnoj službi.

Roditelji, njihove projekcije, želje, kompleksi i nerealna očekivanja.
Jedna je čak kroz osnovnu školu spremala dete za direktora banke.
-Da ti sine dolaze ljudi i traže pare od tebe



alselone alselone 08:01 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Gomila ljudi pokusava da se prekvalifikuje na IT. Ili idu na kurseve programiranja ili u najmanju ruku na kurseve za testere softvera.

Nema posla izvan ove struke, jebiga.

Je l' tu Radumilo? Oce neki moj rodja da upise Comtrade IT akademiju, pod "stare" danem. A Rade valjda tamo predaje. Rade, care, je l' cemu ta skola, stigne li se za godinu dana nesto nauciti?
alselone alselone 08:02 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Ono što je bitno je da ih sadiš u paru, da bi mogle bolje da se "oplođuju" (opet i to zavisi od vrste i sorte, kao i to da li ih ima u komšiluku).


Je l' mora ovo? Po dve da sadim?
gedza.73 gedza.73 08:04 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

alselone
Koliko treba da naraste drvo normalne velicine, 10, 20 godina?


Sistem kopanja sa kojim možeš da presadiš šta 'oćeš.


presađuju stabla kojima krošnja viri preko ivice šlepera (13.60)

mislim da je bilo predstavništvo u Bg koje je imalo ukrasno drveće većih gabarita u ponudi. verovatno je malo skuplje ali za mesec dana parkić od sto godina.


gedza.73 gedza.73 08:08 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Gomila ljudi pokusava da se prekvalifikuje na IT. Ili idu na kurseve programiranja ili u najmanju ruku na kurseve za testere softvera.

Nema posla izvan ove struke, jebiga.

Da, samo što roditelji pokušavaju da od, na primer, frizera dobiju Gejtsa.
Treba pored majkine želje malo rada, truda, talenta, volje.

. Rade, care, je l' cemu ta skola, stigne li se za godinu dana nesto nauciti?

Kažu (iz druge ruke, drug mog sina) da nije loše organizovana škola. Imaju dobre kabinete, praksu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:15 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Klinac mi priča kako većina dece planira ETF i medicinu. Jedni će da rade za 3000 eu za strane firme, drugi će da budu doktori u Nemačkoj za top godišnju platu.

Мени је све то помало мучно. Мислим на атмосферу у друштву: егзодус најбољих, партијски приватизована држава, трулежн ментална атмосфера. А тек је дошао на власт. Смеши нам се још 5+5, странци га обожавају.
milisav68 milisav68 08:17 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

alselone
Pa necu ziveti kao kornjaca 200 godina da stignem da sadim drva i ispravljam. :) Koliko treba da naraste drvo normalne velicine, 10, 20 godina? Zeleo bih hlad da docekam u mladjim godinama nego rahmetli Krkobavic.

E jbga sad.

Ako hoćeš debeo lad, onda zasadi orah, on brzo raste, zauzme pola dvorišta, ali ispod (i oko) njega ne raste ništa, samo trava.

Mislim, sve zavisi koliko ti je dvorište, gde su strane sveta, i koju površinu hoćeš pod hladom.

Hlad možeš i da dobiješ nekom lozom, ako je "nasloniš" na trem/terasu.

E sad, ja volim da imam svašta-nešto (sezonski), znači trešnja, višnja, kajsija, jabuka - grožđe, a od niskog rastinja, jagode i maline + paradajz, krastavac i malo paprike.

Pa kako šta stiže, tako bereš, a nije bitno koliko rodi, znaš da nije prskano.
zilikaka zilikaka 08:23 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Klinac mi priča kako većina dece planira ETF i medicinu. Jedni će da rade za 3000 eu za strane firme, drugi će da budu doktori u Nemačkoj za top godišnju platu.
Ima i treća, pomalo bojažljiva, koja ima rezervisano mesto u državnoj službi.

Roditelji, njihove projekcije, želje, kompleksi i nerealna očekivanja.
Jedna je čak kroz osnovnu školu spremala dete za direktora banke.
-Da ti sine dolaze ljudi i traže pare od tebe


Ma jeste to blesavo, al ne valja nio druga krajnost, kad vidiš da nema pojna gde bi, al ni otprilike.
Od muzike, preko jezika, prava, do svih vrsta tehnike, sve dolazi u obzir.
Malte ne, kako odgleda koji film, on bi isto tako.


Da li je onda bolje da te neko tako zabunjenog negde usmeri, pa kako ti bude, ili ih treba pustiti da sami bauljaju, ili to što kažeš, od malih nogu im usaditi ambiciju, pa taman bila neosnovana.

Bar će većina biti okrenuta u pravom smeru od početka, a svi oni koji otpadnu će se već zakačiti negde.

emsiemsi emsiemsi 08:24 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

alselone
Posle možeš u hodu da ispravljaš.


Pa necu ziveti kao kornjaca 200 godina da stignem da sadim drva i ispravljam. :) Koliko treba da naraste drvo normalne velicine, 10, 20 godina? Zeleo bih hlad da docekam u mladjim godinama nego rahmetli Krkobavic.

Управо ти се, у вези сађења, догађа најгора ствар --- а то је премишљање.
Дакле, немој да се премишљаш нити један једини дан - не би требало ништа да чекаш.
Саднице воћака су смешно јефтине - и стога треба да се сади одмах. Ако ти се не допадне или не прими - посадиш другу. Сваки дан, што пре посадиш, пре ћеш стићи до хладовине.
Што се мене тиче, мој савет је увек исти --- пре свега сади трешње, на другом месту кајсије, а највећу хладовину (а да је и даље воћка у питању) ће ти омогућити орах који расте 'као из воде'.
Успут --- да мени није жене, ја бих се, такође, још увек премишљао. Овако, она само дође из града, пружи мо кључеве од аута и каже --- ено ти она садница у гепеку - иди то усади ! Мени остане само да одговорим одрешито, као прави мушкарац - Решено !
milisav68 milisav68 08:27 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

alselone
Je l' mora ovo? Po dve da sadim?

Ne mora, ali je poželjno.

Zavisi od mnogo faktora - u stilu, mož da bidne al ne mora da znači.
gedza.73 gedza.73 08:31 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

странци га обожавају.

U nekoj firmi počnu radnici da dižu bunu. Najglasniji predsednik sindikata.
Vlasnik pronađe najbolje rešenje za sve. 'Kupi' sindikalistu.
Dovede ga u kancelarije, da mu dobru platu i sve-svi legnu na rudu.
I danas je na istom mestu.

Najbolje je da platiš lopova da ti čuva kokošinjac, još ako ga ubediš kako ga poštuješ, ceniš i voliš imaš psa čuvara za ceo život.

Мислим на атмосферу у друштву


Tu ima svačega. Koliko su drugi krivi, toliko mi deluje da smo mi i suludi i sluđeni.

Što kaže jedan profesor
'svi bi vi nešto da radite, samo vas mrzi'
gedza.73 gedza.73 08:36 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

zilikaka
Da li je onda bolje da te neko tako zabunjenog negde usmeri, pa kako ti bude, ili ih treba pustiti da sami bauljaju, ili to što kažeš, od malih nogu im usaditi ambiciju, pa taman bila neosnovana.

Bar će većina biti okrenuta u pravom smeru od početka, a svi oni koji otpadnu će se već zakačiti negde.

Moja zamlata kaže da ih u gimnaziji spremaju za kvizove.
Ponekad vreči što mora da uči ovo ili ono 'kad to meni neće da treba'.

Uči i radi sa mnom. pravi piramidu. Što ti je šira osnova, stabilniji si.
jednog dana ćeš sam da pronađeš vrh.

Malte ne, kako odgleda koji film, on bi isto tako

tasadebeli tasadebeli 08:45 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

nsarski
tasadebeli
nsarski

Bio jedan takav orah u mom kraju u Bg., ali ga isekli dušmani i napravili neko ruglo od zgrade. Estetika i prioriteti klase u usponu. Oni ne vole drveće i biljke jer su od toga pobegli u ovaj odvratan grad (videti D. Kiš - Ulica divljih kestenova). Protiv toga se ne može.



Не може.


Pre neki dan na pijaci, u prolazu, čujem jednog prodavca kako kaže: "treba ceo Zlatibor asfaltirati da mogu žene da se šetaju u štiklama!"




И да уз тај асфалт посадимо фаст фудове и секси шопове да нам све за задовољавање примарних нагона буде при руци?




Сунце ти жарко, докле смо стигли са том промоцијом здравог живота!

Кажу неки да постоје, у ствари, две смрти. Једна када се угаси живот на овој планети и друга када се тог живота више нико не сећа.

'Ајде, за тај твој и за овај мој београдски орах...



alselone alselone 08:46 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Hvala svima na pomoci. Je l' moze sad da se sadi ili da cekam jesen? Gde je HCM kada je najpotrebniji. Verovatno odmara i skuplja snagu za sledeci partizani-cetnici obracun.

Gedzo, je l' se secas kako se zvao rasadnik? Cisto da vidim koliko skuplje...
gedza.73 gedza.73 08:54 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Gedzo, je l' se secas kako se zvao rasadnik? Cisto da vidim koliko skuplje..

Pistoia piante. Ako su još ovde (ne znam da li je firma naša a ime dato iz nostalgije ili je predstavništvo).

Kontejnersku sadnicu sa dobrim korenovim sistemom (neki stavljaju biorazgradivu mrežu oko korena sa zemljom) možeš da posadiš kad hoćeš uz adekvatno zalivanje mora da se primi.

Ima neki odnos zimzeleno-listopadno, čini mi se 3:1 ako ne grešim.
Treba da se vodi računa o širini krošnje i ako praviš vetro zaštitu ideš po pojasevima. Visoko drveće pa nisko i ukrasno šiblje
emsiemsi emsiemsi 09:10 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

gedza.73
Gedzo, je l' se secas kako se zvao rasadnik? Cisto da vidim koliko skuplje..

Pistoia piante. Ako su još ovde (ne znam da li je firma naša a ime dato iz nostalgije ili je predstavništvo).

Kontejnersku sadnicu sa dobrim korenovim sistemom (neki stavljaju biorazgradivu mrežu oko korena sa zemljom) možeš da posadiš kad hoćeš uz adekvatno zalivanje mora da se primi.

Ima neki odnos zimzeleno-listopadno, čini mi se 3:1 ako ne grešim.
Treba da se vodi računa o širini krošnje i ako praviš vetro zaštitu ideš po pojasevima. Visoko drveće pa nisko i ukrasno šiblje

Ма, ајде Геџо !
Какви ветропојасеви, нема он плац као аеродром, већ неколико ари.
Рокај само, само сади, а природа ће да учини остало.
На пример, код мене се гурали кајсија и липа --- кајсија се прошле године осушила, хучијеве претпоставке су се показале тачнима - неко гљивично оболење кренуло од дна стабла и није било помоћи --- и сада се липа само проширила. Једна бресква виноградарска се осушила, сестра ми донела садницу вишње, ја је засадио на то место - и милина. Какво планирање на 10, 15 ари.
Према томе - само трпај у земљу када год ти падне на памет - и заливај што боље. И готово. Нећеш ти да живиш од тих пар воћака да мораш да све знаш о њима.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:15 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

пре свега сади трешње, на другом месту кајсије, а највећу хладовину (а да је и даље воћка у питању) ће ти омогућити орах који расте 'као из воде'.

Alse, ništa od ovog nemoj ni slučajno da sadiš.
Ni slučajno.
Mrtav sam ozbiljan.
(Orah i kajsija -- ne zna se šta je gore.)

Zasadi pravo drvo, koje je drvo, a ne voćka. Lisnato, široke krošnje, dobrog hlada.
Posavetuj se sa nekim. Ne treba ti voćar niti amater sa vikendicom, već pejzažni arhitekta-šumarski inžiunjer, neko ko se razume u drveće.

Voće se kupuje na pijaci ili gaji na parceli. Ne u dvorištu.

Vidi, kad pravim softver, ja pitam programera -- kako i šta da radimo. Dam mu projektni zadatak.
Tako i ti ovome priđi.

Moje dvorište je imalo 20 ari: smokve, narovi, jabuke, japanska jabuka, trske, kivi, bršljanovi, čempresi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:18 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Najbolje je da platiš lopova da ti čuva kokošinjac, još ako ga ubediš kako ga poštuješ, ceniš i voliš imaš psa čuvara za ceo život.

Evo spiska otkupljenih: Karić, Dinkić, Vesić, Martinović, Mihajlović, Mali, Trivan... Umesto da ih streljaš ili strpaš u zatvor, ti im daš priliku da te služe.

Stalno to radi.
nikvet pn nikvet pn 09:21 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy


Алсе купићеш, посадићеш. И онда лабрадорка раскопа и донесе ујутру пред врата? Тако моја ретриверка леске. Доношење им је урођено, није то за осуду. Док се нисам досетио да на тазе посађено ставим одбојан мирис а то је њена кака. Кад су родили лешници одмах је провалила шта има унутра и крај, све њено. Ако.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana