Istorija| Sex| Životinjski svet

'Our boys didn't die in vain'

princi RSS / 21.04.2017. u 02:04

Svako ko je završio srednju školu zna priču o Don Kihotu, tragično-smešnom junaku istoimenog romana Miguela Servantesa: Don Kihot živi u imaginarnom svetu heroja, vitezova, divova, čarobnjaka nežnih devica u kome čuva svoju Dulčineu iz Toboza. U stvarnosti, Don Kihot je Alonzo Kihano, postariji gospodin; plemenita Dulčinea je seljančica iz obližnjeg sela, a divovi su vetrenjače. U svojoj priči "Problem" Horhe Luis Borhes se pita šta bi se desilo kad bi deludirani Alonzo u tom svom magnovenju zaista ubio čoveka? Po Borhesu, tri su moguća odgovora na ovaj problem.

Prvi odgovor je da se ne bi desilo ništa naročito: Don Kihota ne bi uznemirilo ubistvo, njegove deluzije bi bile toliko snažne da on ne bi bio u stanju da ih razlikuje od zbilje. Druga opcija je da bi zločin toliko prestravio čestitog Alonza da bi mu istog trenutka razvejale iluzije i on bi verovatno okončao skrhan grižom savesti.

Postoji i treća, mnogo kompleksnija opcija: Alonzo je potpuno svestan da je borba protiv izmišljenih divova čista iluzija, ali kad ubije stvarnog čoveka, on se grčevito drži svoje iluzije jer ona daje jedini smisao njegovom zločinu. I, paradoksalno, što veće žrtve podnosi izmišljenoj priči, Alonzo ojačava samu priču, postaje efektivno njen rob, baš zato jer samo ona daje jedini smisao svim tim žrtvama i patnji.

U politici se ova treća opcija naziva 'Our Boys Didn't Die in Vain' opcija i fino je ilustruje sledeća pričica o italijanskom učešću u Prvom Svetskom Ratu. Kao što je poznato, Italija je u Rat ušla 1915. na strani sila Antante. Italijanski cilj je bio oslobađanje Trenta i Trsta, dva vekovna italijanska ognjišta koja su bila zaposednuta od strane omražene Austro-Ugarske Imerije. Italijanski političari su davali vatrene govore, obećavali istorijski obračun, obećavali obnavljanje slavnog Rimskog Carstva. Stotine hiljada italijanskih regruta su krenuli na front uzvikujući "Za Trento i Trst!" misleći da je zauzimanje vekovnih ognjišta formalnost.

U stvarnosti, borbe za Trento i Trst su bile sve samo ne formalnosti. Austro-Ugarska vojska se ušančila duž reko Isonzo (Soče na slovenskemu i srpskom, hvala Krkaru na razjašnjenju). Italijani su se požrtvovano bacali na dobro organizovanog neprijatelja ne uspevši da naprave nikakav značajan prodor. U prvoj bici su izgubili 15000 vojnika. U drugoj, 40 000, u trećoj još 60 0000. Borbe su se nastavila još 2 godine, sve dok Austrijanci konačno nisu preduzeli protivnapad nateravši Italijane da se povuku čak do Venecije. Veličanstvena oslobodilačka bitka se pretvorila u pravo krvoproliće Italijana: nakon ukupno 11 bitaka bezmalo 700 000 ih je poginulo dok je ranjenih bilo preko milion.

Posle prve izgubljene bitke, italijanski političari su naravno imali 2 izbora: mogli su da priznaju svoju grešku i potpišu primirje sa Austro-Ugarskom. Austro-Ugarska bi to jedva dočekala jer joj je vojska itekako trebala na drugim frontovima. Ipak, političari nisu tek tako mogli da se okrenu rodbini 15000 poginulih i kažu im: 'Izvinite, zeznuli smo se, nemoj da se ljutite, ali vaš Đovani je poginuo uzaludno. Kao i vaš Marko.' Umesto toga, mogli su da viknu još jače nego prvi put: 'Đovani i Marko su poginuli kao heroji! Poginuli su za naš Trst, i mi sad još više nego pre moramo pokazati da nisu poginuli uzalud. Nastavićemo da se borimo do pobede!' Naravno, političari su odabrali drugu opciju, i poslali su u smrt još 40 000 ljudi. Posle druge bitke političarima su opet stajale dve opcije na stolu, i oni su se opet odlučili za onu po kojoj 'naši momci nisu poginuli uzalud'. Naravno, nisu samo političari krivi. I uskovitlan i pijani narod je tražio nastavak rata, i političari su u velikoj meri  podilazili tim željama. Uostalom, kad nisu uspeli da udovolje, na njihovo mesto su došli neki drugi, mnogo maligniji ljudi (tj Musolini).

Politiku na stranu, mene je poslednjih par dana zabavio način i lakoća na koji ljudi postaju robovi svojih iluzija, priča, "narativa" i kako zbog tih iluzija i nekakvog prenaduvanog ega umesto da kažu  neko jednostavno 'Ja to nisam znao' ili 'U pravu si'  umesto blagog i umerenog stava završavaju u ekstremizmu, idiotizmu i potpunoj iracionalnosti. To me i podsetilo na ovu malu pričicu koju je u svojoj predivnoj knjizi Homo Deus ispričao Harari.



Komentari (634)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 17:23 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

tadejus
freehand
Ma jok, Tadejus. ovo "znaš i sam" je okidač. Ali i to sam već rekao, na nekoliko načina. Imaju Hrvati tu izreku o Martinu i Beču.


dobro de..
priznajem, engleske bašte su sranje a ja sam pokondirena seljančica s prazilukom u dupetu i martin u beču i sve.. sve priznajem.. samo skini ruku s interfona..

Hoću, kad ti izvučeš rep iz kapije.
Inače ti posle ovakvog odgovora sigurno ne bih tepao sa tim deminutivima.
emsiemsi emsiemsi 17:24 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

tadejus
freehand
Ma jok, Tadejus. ovo "znaš i sam" je okidač. Ali i to sam već rekao, na nekoliko načina. Imaju Hrvati tu izreku o Martinu i Beču.


dobro de..
priznajem, engleske bašte su sranje a ja sam pokondirena seljančica s prazilukom u dupetu i martin u beču i sve.. sve priznajem.. samo skini ruku s interfona..

Ко год ти је рекао да си сељанчица није у праву !

emsiemsi emsiemsi 17:24 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

alselone
Али, то њој није тешко, а замисли, то је научила у својој кући, од својих родитеља, никада није била у Швајцарској и Енглеској.


Pa da. Ako nadjes dovoljno izolovan primer onda mozes reci kako su travnjaci jednaki u Srbiji i Engleskooj, kako su neboderi jednaki u Srbiji i na Menhentu, kako je obala jednaka u Monaku i na keju itd. Samo zvuci smesno, zapravo. I usiljeno i gnjecikurcevicski.

Глупости !
alselone alselone 17:26 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Глупости !


E, jebiga. Lepo si pricao par sati. Vas ko da ima dvojica, trojica koji koriste isti nalog.
tadejus tadejus 17:29 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

zilikaka
nemoj, pusti ostavi i nema napretka 6 vijekova..

Mislim da je definitivno kriva razlika u godinama. Ti svoje još nisi iživela, nemaš potrebu da se skrasiš, još juriš ćup na kraju duge.Ne znam, neki ga jure do kraja života...P.S. Evo sam ti kliknula preporuku, al slučajno, dok sam preslušavala klip.Msm, daješ sebi za pravo da ocenjuješ ljude o kojima baš nita ne znaš a ton diskusije ti je takav da nešto i nemam volju da nastavljam.


e jebatiga..
kako sad ja tebe (ili bilo koga ovde) ocjenjujem bez da te znam.. gdje sam ja išta o tebi rekla (pa i o tvom dvorištu).. aman ljudi..
pa jel svi imate taj rđav branik kao podupirač drva.. il veš mašinu..
šta li je..
kako se uspjedoste samo toliko izuvrjeđivati..
zilikaka zilikaka 17:32 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

tadejus
zilikaka
nemoj, pusti ostavi i nema napretka 6 vijekova..

Mislim da je definitivno kriva razlika u godinama. Ti svoje još nisi iživela, nemaš potrebu da se skrasiš, još juriš ćup na kraju duge.Ne znam, neki ga jure do kraja života...P.S. Evo sam ti kliknula preporuku, al slučajno, dok sam preslušavala klip.Msm, daješ sebi za pravo da ocenjuješ ljude o kojima baš nita ne znaš a ton diskusije ti je takav da nešto i nemam volju da nastavljam.


e jebatiga..
kako sad ja tebe (ili bilo koga ovde) ocjenjujem bez da te znam.. gdje sam ja išta o tebi rekla (pa i o tvom dvorištu).. aman ljudi..
pa jel svi imate taj rđav branik kao podupirač drva.. il veš mašinu..
šta li je..
kako se uspjedoste samo toliko izuvrjeđivati..


Ništa ti devojko razumela nisi. Polako, možda jednom i dođe...
tadejus tadejus 17:33 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

zilikaka

Ništa ti devojko razumela nisi. Polako, možda jednom i dođe...


aj dobro..
alselone alselone 17:38 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

E stvarno kako se ovde lako pokrene svadja, naci ni od cega. Stvarno me smara da branim bilo koga ali tadejus nista pogresno nije rekla. Ajde sad jedan restart pa da pricamo ponovo o tome kako da sredim svoje dvoriste.
predatortz predatortz 17:44 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Ajde sad jedan restart pa da pricamo ponovo o tome kako da sredim svoje dvoriste.


A da komšijina krava bude živa i zdrava.
alselone alselone 17:46 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

A da komšijina krava bude živa i zdrava.


Moze i da crkne ako je komsija pedercina, ne marim.
zilikaka zilikaka 17:50 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Moze i da crkne ako je komsija pedercina, ne marim.


A da priča bude "kako obradovati komšiju pederčinu i šta mu posaditi uz medju".
predatortz predatortz 17:52 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

zilikaka
Moze i da crkne ako je komsija pedercina, ne marim.


A da priča bude "kako obradovati komšiju pederčinu i šta mu posaditi uz medju".


Paštetice, al' kažnjivo jbg...
alselone alselone 17:55 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

A da priča bude "kako obradovati komšiju pederčinu i šta mu posaditi uz medju".


Aj da ne ureknemo. :) Komsiluk je skroz OK, al imam jos jedan plac koji ne znam ciji je i tek treba da se gradi.
predatortz predatortz 17:59 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

alselone
A da priča bude "kako obradovati komšiju pederčinu i šta mu posaditi uz medju".


Aj da ne ureknemo. :) Komsiluk je skroz OK, al imam jos jedan plac koji ne znam ciji je i tek treba da se gradi.


Neki dođoš, 100%!
Kad te probudi Tarmi Rićimi, znaćeš...
alselone alselone 18:02 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Jezik pregrizo.

Skocile su ovde cene placOva, sad bez 25, 30 ne moze ni da se nadje. Prica se da ovaj pored trazi 40. Tako da verujem da ne moze bas svaka budala da kupi plac, kupi zvucnike, Tamic i onda se time bavi na ulici svaki dan 12 sati dnevno.
alselone alselone 18:04 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

gedza.73 gedza.73 18:05 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

zilikaka
Možeš da zasadiš sve moguće qrce palce, da bude sveCki al nekako uz tamo najbolje paše jedna smokva, koji lijander, koja muškatla


i maslina. ubiva kako lepo legne u takvo dvorište.

Dvorište uopšte nije lako za održavanje.
fale mi tri breze u sredini, na dnu ide zidan kameni mostić i staro deblo jasena (urezane mini saksije sa sitnim cvetićima), još jedan kesten, puzavica.



nsarski nsarski 18:08 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Ajde sad jedan restart pa da pricamo ponovo o tome kako da sredim svoje dvoriste.


Alse, ja sam imao taj probem pre par godina i nisam se mnogo raspitivao okolo. Otišao na google i tamo gledao u "garden design", "two level gaden design" (moje prednje dvorište je za oko 1m niše od zadnjeg dvorišta), a pošto sam hteo da dvorište bude u nekom kvazi-toskanskom stilu gledao i u "tuscan garden". Neka rešenja su mi odgovarala, neka manje, jer sve zavisi od dimenzija dvorišta, ambicija koje imaš u vezi s njim, itd.

Najzad sam napravio nešto u ovom stilu (mada je kod mene dvorište popločano kamenom a ne ciglom - inače stara cigla i kamen se odlično slažu). Ovo dvorište ima tri nivoa, ali suština (uključujući i osvetljenje - bitna stvar osvetljenje!) je ovakvo


(naravno nema te figurice i fontanice). U dvorištu najviše gajim začinsko bilje - manje više sve što postoji - zgodno kad kuvaš.
Cveće sam rešio tako što imam par ruža i hortenzija u zemlji, i gomilu muškatli, petunija, itd., po saksijama i visećim saksijama. Nešto ovako (i kamen je sličan kao na ovoj slici)



Evo ti pogledaj tuscan garden

Ako te zanima baš kako to konkretno izgleda kod mene mogu da ti pošaljem slike na e-mail.

Osnovna poruka: pogledaj na google-u razne dizajne za cottage garden, tuscan garden, french country garden, i slične. Siguran sam da će te ideje inspirisati. Recimo, obavezno da napraviš česmu u dvorištu - trebaće ti - i dobro, zaista dobro crevo.
I, da, neke od ovih intervencija znaju da budu skuplje.

P.S. Ovde neki misle na velika dvorišta. Moje se nalazi u centru Bg. i nemam mesta za sve te akrobacije. Ipak, imam mladu višnju u sred zadnjeg dvorišta i ove godine će imati prvi plod (par višnji, istina).
alselone alselone 18:09 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Gedzo, jako lepo deluje.
gedza.73 gedza.73 18:13 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

nsarski
pošto sam hteo da dvorište bude u nekom kvazi-toskanskom stilu gledao i u "tuscan garden".

e ako si im rekao. mož Englezi da ga duvaju sa njihovim dvorištima neće stići Italijane još sto godina da sad krenu sa ozbiljnijim sređivanjima.

- inače stara cigla i kamen se odlično slažu

Cigla, kamen, drvo i kovano gvožđe (jednostavni kovani elementi ne onaj novokomponovani kič). Najbolja kombinacija.


edit
Gedzo, jako lepo deluje

fala. Nedostaje vremena da bude onako kako ja želim. Ovo u stvari i nije dvorište to je prostor između zgrade i puta. Dvorište mi je sa druge strane.

Meni lično najviše leži stil koji je postavio Nsarski. Sa picikato japanskog vrta.

To nadilazi ukuse i vreme.
predatortz predatortz 18:17 23.04.2017

Re: Breza malo morgen


Cigla, kamen, drvo i kovano gvožđe



Kamen i drvo nekako idu uz planinu. Ako Bog da, na Tari ću da sklepam jednu brvnaricu u tom fazonu. Da se družim s međedima kad dokurčim źeni i đeci.
nsarski nsarski 18:20 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Ovo u stvari i nije dvorište to je prostor između zgrade i puta. Dvorište mi je sa druge strane.


Da, pa onda imaš mesta i za pergolu (čini mi se da si jednom postavio sliku). Ali, veoma važno je osvetljenje. Ja u svom dvorištu imam 14 fenjera strateški raspoređenih, plus osvetljenje stepeništa - 4 LED svetiljke (ugrađene u kamen, slično kao na prvoj slici). I još mi fali, ponekad.
freehand freehand 18:26 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Meni lično najviše leži stil koji je postavio Nsarski. Sa picikato japanskog vrta.

To nadilazi ukuse i vreme.

Vid ovo:



Medulin, Čarli (ne ovaj naš) je sebi pravio ogradu i kapiju.
Od drugog sam poznanika odande, opet, skupio silesiju lovorovog granja koje je posekao krčeći dvorište. i lišće eukaliptusa, koji mu je davno tašta donela iz španije.
gedza.73 gedza.73 18:27 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

predatortz
Kamen i drvo nekako idu uz planinu.

Ma Italijani ga skockaju uz Mediteran da padneš na dupe.
Lamelirane drvene grede, zid od kamena, niska vila (obično sa zadnje strane na dva sprata a sa prednje nasuta zemlja do nivoa terase prizemlja)...
Ima i raznih imitacija kamena (od mlevenog sitnog kamena se liju pločice u kalupima) pa dobiješ zidove kao na slikama Nsarskog (>35 eu)

Ako Bog da, na Tari ću da sklepam jednu brvnaricu u tom fazonu.

Zadnjih godina su obrisali stare drvene kačare, vajate, mlekare.
Rasture ih i šalju za Austriju.
Prave drvene barake sa izolacionim ispunama praznih prostora.

free
Medulin, Čarli (ne ovaj naš) je sebi pravio ogradu i kapiju.

Moj otac je sam pravio kapiju (u stvari mi ogradu i nemamo samo stubove sa tom kapijom) a ja se spremama za svašta nešto. Od onih nosača baklji na zgradi, drvenih starih vrata sa kovanim šarkama u staklenom okviru između stubova od cigle sa drvenom nadstrešnicom.
A unutra ogroman kamin u kome sediš i pečeš prase a sa spoljne strane masivan kameni odžak.

nsarski
Da, pa onda imaš mesta i za pergolu (čini mi se da si jednom postavio sliku).

Ta ide u šumu, skoro na samom vrhu brda.
A sa druge strane slike, iza kuće treba da dođe majstor...a kad ga na'vatam prvo ću da ga nataknem sa sve mistrijom... da ozida podzidu od kamena koja delom ravnja dvorište (pravi kontranagib) a delom iviči dvorište. I tu sam planirao da postavim par svetiljki i na tom delu pregolu.

Lomim se između zidane seljačkom ciglom i samo pokrivenu crepom i metalnih stubova sa kovanim začkoljicama i onim platnom boje brodskog jedra koje bi skidao pred zimu.

Samo malo više vremena.
alselone alselone 18:27 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Osnovna poruka: pogledaj na google-u razne dizajne za cottage garden, tuscan garden, french country garden, i slične. Siguran sam da će te ideje inspirisati. Recimo


Hvala profo, super ideja. NIsam znao da postoje ove "skole" ili tipovi basta. I tuscan i cottage su mi mnogo lepse od engleskih, ali tek sam ih otkrio, tek treba da guglam.

Nemam ni ja veliko dvoriste, taj zadnji deo koji hocu da sredim je nekih 5 ari, taman da moze i koje drvo i pergola (hvala ti na ovoj reci, konacno sam naucio kako se ta kucica u basti zove) i jos da ima malo praznog prostora da deca mogu da se igraju.

tadejus tadejus 18:34 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

alselone
I tuscan i cottage su mi mnogo lepse od engleskih..


cottage garden jeste engleska bašta (mada kapiram da se na ovoj temi od nje mora ograditi ako nećeš da te kamenuju)..
nek smo došli dotle da se i kod drugih može potražiti ideja pa kako god da smo došli..
emsiemsi emsiemsi 18:46 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

tadejus
alselone
I tuscan i cottage su mi mnogo lepse od engleskih..


cottage garden jeste engleska bašta (mada kapiram da se na ovoj temi od nje mora ograditi ako nećeš da te kamenuju)..
nek smo došli dotle da se i kod drugih može potražiti ideja pa kako god da smo došli..

Ма јасно !
Само нека је живо !
А можда да толеришемо и оне који сматрају да могу нешто да осмисле и сами, без да траже идеје од других - осим локално, од Геџе и сличних.
nsarski nsarski 18:54 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

I tuscan i cottage su mi mnogo lepse od engleskih, ali tek sam ih otkrio, tek treba da guglam.


Engleske cottage gardens su uglavnom dizajnirane da budu malo "razbarušene", ali umeju da budu zaista lepe. Meni malo smeta što puštaju da neke plemenite trave (maiden grass, na primer) i divlje nane, i gomila poljskih biljki izrastu preko mere.
Ovako, na primer:


Ta "razbarušenost" im je nešto kao zaštitni znak, ali, zaista, englezi umeju da ukrase dvorište da izgleda kao "negovana divljina". I to je lepo. To sam takodje viđao i po francuskim seoskim baštama i dvorištima.

P.S. I sada zamisli da ti kroz ovo cveće protrči kera. Ima da ga polomi ko mače muškatlu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:57 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

e jebemga iskompleksiranog..


Pa...gde je kopleks...

Kultura Engleza kaže super je trava u dvorištu, kultura Srba kaže super je jabuka.
Što jednu ponižavati, pljuvati, a drugu proglašavati jedinom ispravnom
U redu je da se nekome sviđa jedno drugome drugo, ali to pljuvnje omalovažavanje, nametanje svog ukusa je stvarno malo previše.
Jbg Tadejus, stvarno tako zvuči.

Možda jabuka u dvorištu vuče neke duboke korene od, nek se nađe za ne daj bože, ali i ako je tako, šta je tu loše, zašto to treba prezirati, i preslikavati Engleze u Šumadiji ili Banatu?
To preslikavanje je tek kič.

Ne misliš valjda da Als gaji paradajz jer mu je skupo da kupi kilo dva, a toliko će ga imati u svom dvorištu.
Zar je ružno što neko voli da gleda kako raste, kad se otvaraju cvetiči, da ih broji, posmatra, prati kad će prvi pocrveneti, i onda jede svoj paradajz.
Šta je ružno u uživanju u tome?
To što Englezi u tome ne uživaju, a sve se po njima meri?

Ni ja nemam ni jedno stablo voća u dvorištu, stvarno taj list pravi probleme, a imam stabala voća na hiljade u voćnjacima pa mi i ne treba, ali ovaj tvoj stav, ružno je to, vidi kako rade Englezi, je stvarno malo bez veze.



i važnije

Als, ako voliš baš voćku, ako hoćeš da to bude "pravo drvo" veliko, bujno, može jabuka, neka autohtona sorta (bujnije su) ali da je kalemljena na divlju jabuku.
Podloga presudno utiče na bujnost, robusnost stabla. Bbitna je i sorta, ali je podloga bitnija.
Teško da ćeš to naći po rasadncima, a postoji i velika šansa da te zeznu, pa ako ti to bude u užem krugu traži način da dođeš do toga.

Bilo koja vočna vrsta kalemljena na divljaku je bujnija, trešnja bude kao hrast, jabuka nebu pod oblake....

Možeš i sam da ih napraviš, ako si i na to spreman javi:)


zilikaka zilikaka 19:07 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Nemam ni ja veliko dvoriste, taj zadnji deo koji hocu da sredim je nekih 5 ari, taman da moze i koje drvo i pergola (hvala ti na ovoj reci, konacno sam naucio kako se ta kucica u basti zove) i jos da ima malo praznog prostora da deca mogu da se igraju.

Ti si, detane, napravio najveću grešku je nisi definisao granice projekta.
To što je Profa pistavio je sjajno al ište prilično novaca il mnogo ličnog rada.
Pošto si ti vazda otkuće i nije ti neophodno da betoniraš čim stigneš, u tvom slučaju je to samo puno novaca.

Drugo i jako važno, nisi rekao ni kolika površina nit čemu da služi...sve u svemu zabrljo si totalno.
Jedini način da se iskupiš je da nas sve lopo pozoveš da ličnim uvidom prikupimo neophodne podatke.
Od tebe se očekuje da pripremiš nešto mesa, leba, salate, i pića, naravno.
A ako potraje ne zaboravi da ponudiš i onaj konak na promaji, ko voli.
tadejus tadejus 19:12 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

nsarski
Engleske cottage gardens su uglavnom dizajnirane da budu malo "razbarušene"...


da, upravo razbarušene.. ne samo cottage (ovo sa slike definitivno nije praktično) nego sve.. vjerovatno dijelom i zbog klime koja jako pogoduje bujanju pa je i teško imati jako utegnutu baštu..
zato i jeste smješno što spopadoše sa kritikom sterilnog i ukalupljenog kad je to upravo suprotno od onoga što engleska bašta jeste..
znači nemam pojma šta je al znam da ne volim..jbg..
emsiemsi emsiemsi 19:14 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

tadejus
nsarski
Engleske cottage gardens su uglavnom dizajnirane da budu malo "razbarušene"...


da, upravo razbarušene.. ne samo cottage (ovo sa slike definitivno nije praktično) nego sve.. vjerovatno dijelom i zbog klime koja jako pogoduje bujanju pa je i teško imati jako utegnutu baštu..
zato i jeste smješno što spopadoše sa kritikom sterilnog i ukalupljenog kad je to upravo suprotno od onoga što engleska bašta jeste..
znači nemam pojma šta je al znam da ne volim..jbg..

Ајде, добро је - шта се љутиш !
zilikaka zilikaka 19:17 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

P.S. I sada zamisli da ti kroz ovo cveće protrči kera. Ima da ga polomi ko mače muškatlu.

Ma šta protrči. Moja dva kopaju za sve pare. Pri tome jedno terijer a drugo mlad magarac sa šapama ko lopate. Uz sve to terijerka u svoje vreme grizla sve živo a ovaj magarac jede cveće, bukvalno.Ter što procveta, on pridje i pojede. Pojeo je i neke ruže, izgrizo ih bez obzira na onoliko trnje.
tadejus tadejus 19:23 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

hoochie coochie man

e jebemga iskompleksiranog..

Pa...gde je kopleks...Kultura Engleza kaže super je trava u dvorištu, kultura Srba kaže super je jabuka.Što jednu ponižavati, pljuvati, a drugu proglašavati jedinom ispravnomU redu je da se nekome sviđa jedno drugome drugo, ali to pljuvnje omalovažavanje, nametanje svog ukusa je stvarno malo previše.Jbg Tadejus, stvarno tako zvuči.Možda jabuka u dvorištu vuče neke duboke korene od, nek se nađe za ne daj bože, ali i ako je tako, šta je tu loše, zašto to treba prezirati, i preslikavati Engleze u Šumadiji ili Banatu?To preslikavanje je tek kič.Ne misliš valjda da Als gaji paradajz jer mu je skupo da kupi kilo dva, a toliko će ga imati u svom dvorištu.Zar je ružno što neko voli da gleda kako raste, kad se otvaraju cvetiči, da ih broji, posmatra, prati kad će prvi pocrveneti, i onda jede svoj paradajz.Šta je ružno u uživanju u tome?


pa u čitanju je kompleks..
umjesto da pogledaš slike, šta je to stvarno ta engleska bašta ti to a priori odbijaš kao ideju i držiš se jabuke sa šta fali jabuci i moja baba je imala jabuku..
ne fali ništa specijalno ali može bolje..
radovati se rastu i cvijetu možeš i ako nećeš ubrati i pojesti plod..
a neko drugo drvo ili grm će ti biti lijepo i zeleno 12 a ne 7 ili 8 mjeseci..
prosta stvar..
e sad dobro možda sam mogla da preskočim veš mašinu i rđav branik..
alselone alselone 19:25 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Engleske cottage gardens su uglavnom dizajnirane da budu malo "razbarušene", ali umeju da budu zaista lepe. Meni malo smeta što puštaju da neke plemenite trave (maiden grass, na primer) i divlje nane, i gomila poljskih biljki izrastu preko mere.
Ovako, na primer:


Meni se svidja ta razbarusenost. Nije mi prakticno iz vise razloga, pa je sigurno necu kod sebe praviti, ali mi se svidja.

P.S. I sada zamisli da ti kroz ovo cveće protrči kera. Ima da ga polomi ko mače muškatlu.

Au, mogu zamisliti taj harakiri.

Bilo koja vočna vrsta kalemljena na divljaku je bujnija, trešnja bude kao hrast, jabuka nebu pod oblake....

Imam jednu za koju mislim da je to. Visnja kalemljena sa divljom tresnjom. Tako bih rekao napamet. Ima oko 6, 7 metara visine, lepe pravilne krosnje, slatkog ploda izmedju visnje i tresnje. Lepo drvo. Njega sam jedinog ostavio.

Možeš i sam da ih napraviš, ako si i na to spreman javi:)

Ne bih bas sam ali bih nasao nekog ko se time bave. Je l' znas ti mozda nekog, ako se odlucim na taj korak, pa da narucim, platim i stigne postom.

Ti si, detane, napravio najveću grešku je nisi definisao granice projekta.
To što je Profa pistavio je sjajno al ište prilično novaca il mnogo ličnog rada.
Pošto si ti vazda otkuće i nije ti neophodno da betoniraš čim stigneš, u tvom slučaju je to samo puno novaca.


Nisam ni ja jos uvek siguran. Sakupljam ideje, pa cu tek definisati sta zelim. Nema veze sto je puno para ili puno vremena. Ne zelim finalnu bastu za dve godine. Zelim samo da definisem sta zelim pa onda neka traje izgradnja i godinama, nije problem.

Jedini način da se iskupiš je da nas sve lopo pozoveš da ličnim uvidom prikupimo neophodne podatke.
Od tebe se očekuje da pripremiš nešto mesa, leba, salate, i pića, naravno.
A ako potraje ne zaboravi da ponudiš i onaj konak na promaji, ko voli.

Dogovoreno. Smatrajte se permanentno pozvanima, svi vi sa kojima volim da pricam ovde.
Bice i tusiranja i promaje i spavanja pored otvorenih prozora, ma milina.

milisav68 milisav68 19:26 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

zilikaka
Od tebe se očekuje da pripremiš nešto mesa, leba, salate, i pića, naravno.

Pa da, bila je i neka priča o roštilju i pušnici.
alselone alselone 19:28 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Pa da, bila je i neka priča o roštilju i pušnici.


Rostilj ce biti kad dodje na red a pusnica verovatno nece.
Za sada ima kotlic i tanjiraca.
emsiemsi emsiemsi 19:29 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

tadejus
hoochie coochie man

e jebemga iskompleksiranog..

Pa...gde je kopleks...Kultura Engleza kaže super je trava u dvorištu, kultura Srba kaže super je jabuka.Što jednu ponižavati, pljuvati, a drugu proglašavati jedinom ispravnomU redu je da se nekome sviđa jedno drugome drugo, ali to pljuvnje omalovažavanje, nametanje svog ukusa je stvarno malo previše.Jbg Tadejus, stvarno tako zvuči.Možda jabuka u dvorištu vuče neke duboke korene od, nek se nađe za ne daj bože, ali i ako je tako, šta je tu loše, zašto to treba prezirati, i preslikavati Engleze u Šumadiji ili Banatu?To preslikavanje je tek kič.Ne misliš valjda da Als gaji paradajz jer mu je skupo da kupi kilo dva, a toliko će ga imati u svom dvorištu.Zar je ružno što neko voli da gleda kako raste, kad se otvaraju cvetiči, da ih broji, posmatra, prati kad će prvi pocrveneti, i onda jede svoj paradajz.Šta je ružno u uživanju u tome?


pa u čitanju je kompleks..
umjesto da pogledaš slike, šta je to stvarno ta engleska bašta ti to a priori odbijaš kao ideju i držiš se jabuke sa šta fali jabuci i moja baba je imala jabuku..
ne fali ništa specijalno ali može bolje..
radovati se rastu i cvijetu možeš i ako nećeš ubrati i pojesti plod..
a neko drugo drvo ili grm će ti biti lijepo i zeleno 12 a ne 7 ili 8 mjeseci..
prosta stvar..
e sad dobro možda sam mogla da preskočim veš mašinu i rđav branik..

Није то исто !
milisav68 milisav68 19:36 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

alselone
Za sada ima kotlic i tanjiraca.

Ni tome ništa ne fali.
narcis narcis 19:38 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

kolko vidim , als će na kraju da zalije dvorište s beton.
zilikaka zilikaka 19:38 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Aj samo da te pitam, da li si imala priliku da ovde, na našem području, al tamo gde je ravno, probaš da održavaš neku ozbiljniju površinu?
Recimo bar 50 kvadrati nekog zelenila? Može i samo trave.
Znaš li kako to izgleda kad udare vrućine i suša? Koliko svega treba da samo to održiš u životu?
alselone alselone 19:40 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

kolko vidim , als će na kraju da zalije dvorište s beton.

mirelarado mirelarado 19:42 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Ajde sad jedan restart pa da pricamo ponovo o tome kako da sredim svoje dvoriste.


Dokle ćeš ti, Alse, da iskorišćavaš blogere kao savetnike? Kao da pozoveš kol-centar i javi ti se odjednom tridesetak uslužnih operatera, još se i međusobno pokarambase oko toga ko će ti dati bolji savet. Pa su ti tako blogeri birali kuče, sadili povrće, sad je red na voće i drveće... šta li je sledeće?

P. S. Nego, zna li neko da li još ima dudova kod nas? To je baš lepo drveće. Postoji i žalosni dud (spuštene grane), ali ne znam da li ima plodove.



hoochie coochie man hoochie coochie man 19:45 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

sa šta fali jabuci i moja baba je imala jabuku..


A ispravno je, moja baba je imala jabuku, znači nipošto jabuka, ma koliko se i meni dopadala, nipošto.
Radiću samo onako kako su radile engleske babe, pa iako mi se ne dopada, nema veze, engleska baba je to.

Okovi su to Tadejus, tako ja to vidim.



tadejus tadejus 19:47 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

mirelarado
Ajde sad jedan restart pa da pricamo ponovo o tome kako da sredim svoje dvoriste.Dokle ćeš ti, Alse, da iskorišćavaš blogere kao savetnike? Kao da pozoveš kol-centar i javi ti se odjednom tridesetak uslužnih operatera, još se i međusobno pokarambase oko toga ko će ti dati bolji savet. Pa su ti tako blogeri birali kuče, sadili povrće, sad je red na voće i drveće... šta li je sledeće? P. S. Nego, zna li neko da li još ima dudova kod nas? To je baš lepo drveće. Postoji i žalosni dud (spuštene grane), ali ne znam da li ima plodove.


imaš u Šekspirovoj bliže Partizanovom stadionu jedan dud..
dud isto baš prlja i još kad se ptičice najedu pa iskenjaju..
imala moja baka i crni i bijeli i ja kao mala tamanila al ako se sjećam privlačio je i neke bube
tadejus tadejus 19:49 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

hoochie coochie man
sa šta fali jabuci i moja baba je imala jabuku..

A ispravno je, moja baba je imala jabuku, znači nipošto jabuka, ma koliko se i meni dopadala, nipošto.Radiću samo onako kako su radile engleske babe, pa iako mi se ne dopada, nema veze, engleska baba je to.Okovi su to Tadejus, tako ja to vidim.


ne, ja ti lijepo navedoh kako ja mislim da je ispravno..
jabuka list 7 mjeseci imela list 12 mjeseci, ja većinu dana blenem u računar (evo i sad, jebla vas jabuka) a još sam i opako kratkovida, znači mi da gledam u zeleno i elem oću u dvorištu da mi je zeleno..
nikakvo učitavanje baba, đedova, predaka, četnika, partizana, krvi, partije, domovine i materine (što bi rekao brajović) u jebneno dvorište..
alselone alselone 19:50 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

šta li je sledeće?

Sledece ce biti sredjivanje sprata. Imam jos dve sobe, kupatilo i sobu-orman, kako se to vec zove kod nas, gore, i to samo ceka da bude sredjeno. :)

Ali bez zezanja, retko puno pametnih ljudi punih iskustva na jednom mestu. Tako nesto je tesko naci u realnom zivotu na poslu, u komsiluku, u kafani, gdegod.

I uvek se odusevim kad neko izbriljira na neku temu, kad se mozda najmanje i nadam. Informacija dana mi je da je Braja u jednom periodu zivota imao i ozbiljan vocnjak. Pored knjiga koje je napisao, pored posla za koji delimicno znam da se bavi, on je stigao i poluprofesionalno da se bavi vocem.
narcis narcis 19:51 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

nikako dud , to kad počne da pada sve usere na deset metra od sebe.
imam ja u komšiluk neki zaostao dud, ničiji, uglavnom na deset i više metra sve ucrnjeno od dudinje, jedino što je ogroman, nisam uspeo da mu vidim vr.
alselone alselone 19:52 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

P. S. Nego, zna li neko da li još ima dudova kod nas?


Nema. Mi smo imali jedan u dvoristu kuce u kojoj sam rodjen. Bio je ogroman, nadnosio se nad deo kuce, nad garazom i nad delom pomocnih prostorija kao nad velikim delom dvorista. Em je on bio velik, em sam ja bio mali, iz secanja mi lici na sekvoju.
milisav68 milisav68 19:53 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

mirelarado
P. S. Nego, zna li neko da li još ima dudova kod nas? To je baš lepo drveće. Postoji i žalosni dud (spuštene grane), ali ne znam da li ima plodove.

Ima, ima baš jedan kod mene u košiluku.

"Žalosni dud" daje plodove, barem ovi što su ispred škole gde sam ja išao.
mirelarado mirelarado 19:55 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

imaš u Šekspirovoj bliže Partizanovom stadionu jedan dud..
dud isto baš prlja i još kad se ptičice najedu pa iskenjaju..
imala moja baka i crni i bijeli i ja kao mala tamanila al ako se sjećam privlačio je i neke bube


A ovi žalosni (ima na Kališu) manji su i lepi, a ne moraju da se kaleme, pa neće biti ni dudinja.

Za bube si u pravu, ali od prošle godine ovde su se zapatile neke azijske smrdibube i bubamare, koje preplavljuju kuće i stanove, te mi se ove domaće bubice čine bezazlenima.
emsiemsi emsiemsi 19:59 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

narcis
kolko vidim , als će na kraju da zalije dvorište s beton.

Ја ћу да шалујем и армирам !
За равнање бетона имам праву алуминијумску летву !
Кркар ће да ми брише зној са чела док будем клечао и равнао.
Тадејус може да доноси воду, пошто ја алкохол не пијем. Поред тога, на неизбетонираном може да посеје енглеску траву, а хучи да посади бабину јабуку.
Геџа ће багером да копа, а нсарски ће да пројектује каскаде.
mirelarado mirelarado 19:59 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

milisav68
mirelarado
P. S. Nego, zna li neko da li još ima dudova kod nas? To je baš lepo drveće. Postoji i žalosni dud (spuštene grane), ali ne znam da li ima plodove.

Ima, ima baš jedan kod mene u košiluku.

"Žalosni dud" daje plodove, barem ovi što su ispred škole gde sam ja išao.


Onda ništa. Otpada.
emsiemsi emsiemsi 20:00 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

mirelarado
imaš u Šekspirovoj bliže Partizanovom stadionu jedan dud..
dud isto baš prlja i još kad se ptičice najedu pa iskenjaju..
imala moja baka i crni i bijeli i ja kao mala tamanila al ako se sjećam privlačio je i neke bube


A ovi žalosni (ima na Kališu) manji su i lepi, a ne moraju da se kaleme, pa neće biti ni dudinja.

Za bube si u pravu, ali od prošle godine ovde su se zapatile neke azijske smrdibube i bubamare, koje preplavljuju kuće i stanove, te mi se ove domaće bubice čine bezazlenima.

Да, јеботе !
Мени урнисале парадајз прошле године !
Срећа, што каже Брајовић, па родило на пијацу.
mirelarado mirelarado 20:02 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

I uvek se odusevim kad neko izbriljira na neku temu, kad se mozda najmanje i nadam. Informacija dana mi je da je Braja u jednom periodu zivota imao i ozbiljan vocnjak. Pored knjiga koje je napisao, pored posla za koji delimicno znam da se bavi, on je stigao i poluprofesionalno da se bavi vocem.


I ono soljenje vode u koju se potapa pasulj pre kuvanja takođe je Peđin savet. Para vredi. :)
tasadebeli tasadebeli 20:03 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

jednarecfonmoi

Taso!

Ni slucajno, kakvo izlezavanje pod drvetom tek tako. Hiljade buba u brisucem letu je u svakom trenutku spremno da se zaleti na tebe zajedno sa uzasnim komadima lisca koji ce ti padati u velikim kolicinama na usnulo teme.




Нисам спавао уопште јер је целу ноћ нешто испод шатора у трави шушкало и мрдало.



alselone alselone 20:08 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

I ono soljenje vode u koju se potapa pasulj pre kuvanja takođe je Peđin savet. Para vredi. :)


Ovo sam cak i propustio. Posolis vodu pre nego sto potopis pasulj?
gedza.73 gedza.73 20:08 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

emsiemsi
Ја ћу да шалујем и армирам !
За равнање бетона имам праву алуминијумску летву !

A paj' ovo. Tu Princi priskače u pomoć (kad je ovako svojevoljno ustupio blog NVO 'Uradi sam').

Ima hemijsko sredstvo koje se, po svežem betonu (krupniji šljunak), poprska pomoću leđne kante.
Ono sprečava (ima neki stručni izraz) da se površinski sloj betona stegne.

Sutradan uzmeš pumpu za pranje pod pritiskom i ispereš sloj kome to sredstvo nije dalo da se stegne.
Posle ima druga špecija (slična bezbojnoj smoli) koje popuni površinske rupe (ako želiš da se ne skuplja prljavština).

Na par mesta (iako se ne 'trpe' baš najbolje) staviš stare pragove pruge i dobiješ rustik stazu koja odlično ide iz ove engleske perene.

mirelarado mirelarado 20:13 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

alselone
I ono soljenje vode u koju se potapa pasulj pre kuvanja takođe je Peđin savet. Para vredi. :)


Ovo sam cak i propustio. Posolis vodu pre nego sto potopis pasulj?


Da. Kad odstoji dovoljno, ispereš ga od te soli i kuvaš normalno. Plus je i Nikvet savetovao da se kuva u mineralnoj vodi (tipa Mivela). Potom nema nadimanja, niti izduvnih gasova.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:15 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

I ono soljenje vode u koju se potapa pasulj pre kuvanja takođe je Peđin savet. Para vredi. :)

Не буним се ја: ако већ не могу кроз читанке, нек уђем у историју као кувар и пољопривредник!
narcis narcis 20:18 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

mirelarado
I uvek se odusevim kad neko izbriljira na neku temu, kad se mozda najmanje i nadam. Informacija dana mi je da je Braja u jednom periodu zivota imao i ozbiljan vocnjak. Pored knjiga koje je napisao, pored posla za koji delimicno znam da se bavi, on je stigao i poluprofesionalno da se bavi vocem.


I ono soljenje vode u koju se potapa pasulj pre kuvanja takođe je Peđin savet. Para vredi. :)

ne vredi, nije reko da se pasulj posle ne sme soli, upropastio sam drugu turu, pasulj mi bio gorak od so.
alselone
I ono soljenje vode u koju se potapa pasulj pre kuvanja takođe je Peđin savet. Para vredi. :)


Ovo sam cak i propustio. Posolis vodu pre nego sto potopis pasulj?

imaš tamo kod zili na blog o kuvanju, to izgleda bilo dok si sa šabanom begao od pume i međedi tamo po kalifonijama i ostalim amerikama.


emsiemsi emsiemsi 20:43 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

mirelarado
alselone
I ono soljenje vode u koju se potapa pasulj pre kuvanja takođe je Peđin savet. Para vredi. :)


Ovo sam cak i propustio. Posolis vodu pre nego sto potopis pasulj?


Da. Kad odstoji dovoljno, ispereš ga od te soli i kuvaš normalno. Plus je i Nikvet savetovao da se kuva u mineralnoj vodi (tipa Mivela). Potom nema nadimanja, niti izduvnih gasova.

Да простиш - то онда није пасуљ !
Накокам се пасуља, изађем под трешњу у двориште, накашљем се и истовремено жегнем - жена виче, враћај се у кућу, прехладићеш се, видиш да кашљеш.
Ако, ако - одговарам ја, још неколико пута се закашљем - и милина.
Незгода је када се вратим у кућу, па не синхронизујем кашаљ са ...
freehand freehand 21:10 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

P. S. Nego, zna li neko da li još ima dudova kod nas? To je baš lepo drveće. Postoji i žalosni dud (spuštene grane), ali ne znam da li ima plodove.

Moj grad je nekada bio pun dudova. Čitav se jedan deo zvao Dudarom, a svim su se šorovima pružali dugački drvoredi belog i ponekog crnog duda. Razlog tome bilo je dudovo lišće kao osnov ishrane svilenih buba, a grad je iamo svilaru: prvu od sredine osamnaestog veka, modernu od 1900.
Probelm je nastao kad je svilara prestala da radi a gusenice su nastavile da se pojavljuju u to određeno doba godine i da gmižu na sve strane a niko ih nije skupljao.
Dudovi su sečeni u dva navrata. Hiljade i iljade stabala.
Doduše, nikad to nisam proveravao, možda su stabla bila samo stara i bilo im je vreme da budu posečena?
Svejedno: dud je u Banatu postao retko drvo. A ko bi rekao, sa tradicijom svilarstva od početka osamnaestog veka.

zilikaka zilikaka 21:33 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Probelm je nastao kad je svilara prestala da radi a gusenice su nastavile da se pojavljuju u to određeno doba godine i da gmiđu na sve strane a niko ih nije skupljao.

Mislim da ovde grešiš.
Koliko znam, dudovac uz krompirovu zlaticu i još nešto došao mnogo kasnije, da ga nije bilo u vreme kad su se dudovi onoliko gajili.
Inače istina, to sa svilom je funkcionisalo dovoljno dugo da su i moji roditelji kao školska deca imali obavezu da odgoje određenu količinu tih buba. Dobiješ malo crvića u kutiji i onda kreneš da ih hraniš nabranim dudovim liščem, a one žderu li žderu, i rastu. KAžu da je bilo neverovatno koliko mogu da pojedu.
Onda se učaure i tu je bio fazon da treba potrefiti kad je dovoljno narasla da više neće a pre sledeće faze, kad progrize čauru. Čaure se tad ubacivale u vrelu vodu, da ubiju ono unutra i takve predavale dalje na preradu.
Mislim da su nešto para za to i dobijali, možda neki zajednički dinar za školu, ne znam, al svakako se masovno radilo.

Kad su se pojavili veštački materijali naglo je opala proizvodnja svile i to zamrlo.
Još kad se pojavio masovno dudovac, to tek bio razlog više da ga se ljudi rešavaju.

Inače, za nekih godina bilo da dudovac pojede SVO lišće sa drveta, pa onda pređe okolo.
Sećam se, komšija imao dud a onaj s druge strane velike orahe. Pazi kad smo ga viđali i na orahu. Kajsije i ostalo voće bilo normalno da napada.

Inače, ne samo što sam namćor baba, al dud, posebno crni TEK nikom ne bih preporučila ni blizu kuće. Jedino ako ima živinu koja trči po dvorištu i momentalno pojede sve što opadne.

Nezgodno i kad nije sasvim blizu al tu negde, jer ga jedu ptice, pa kad u preletu krenu da bombarduju ljubičastim govancima...


Jedino što stvarno dosta godina nisam videla dudovac. Ko ga je i kako istrebio, pojma nemam, al definitivno ga nema. Inače, tek je to napast.
freehand freehand 21:51 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Mislim da ovde grešiš.
Koliko znam, dudovac uz krompirovu zlaticu i još nešto došao mnogo kasnije, da ga nije bilo u vreme kad su se dudovi onoliko gajili.
Inače istina, to sa svilom je funkcionisalo dovoljno dugo da su i moji roditelji kao školska deca imali obavezu da odgoje određenu količinu tih buba. Dobiješ malo crvića u kutiji i onda kreneš da ih hraniš nabranim dudovim liščem, a one žderu li žderu, i rastu. KAžu da je bilo neverovatno koliko mogu da pojedu.
Onda se učaure i tu je bio fazon da treba potrefiti kad je dovoljno narasla da više neće a pre sledeće faze, kad progrize čauru. Čaure se tad ubacivale u vrelu vodu, da ubiju ono unutra i takve predavale dalje na preradu.
Mislim da su nešto para za to i dobijali, možda neki zajednički dinar za školu, ne znam, al svakako se masovno radilo.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:59 23.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Znam scenu:)

Je l znades ti za onu pricu, ako me pamcenje sluzi, kad je izvesna Vesna de Vincha htela da pokrene neko sadjenje jorgovana jos od aerodroma Surcin,

Ali mislim da su tamo, pred aerodromom, samo stalno zasadjeni likovi koji gledaju uzletanje aviona. Parkiraju se na kraju piste i onda im preleti celicna ptica iznad glave.Drug mi ukazao na njih.
arianna arianna 22:16 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

. Ajde sad jedan restart pa da pricamo ponovo o tome kako da sredim svoje dvoriste.


Koliko je meni poznato, sad je sasvim "u trendu" napraviti zelenu vertikalnu baštu, koja ima sijaset prednosti, u prvom redu toplotnu i zvučnu izolaciju, prečišćava vazduh, oplemenjuje prostor i td. Link <<<<

Pored zelenih zidova, po meni najlepše drveće za vrt su:

japanski javor

judino drvo



japanska trešnja

magnolija

jer prave baš lep kontrast sa travom.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:27 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Ariana, stavila si skoro svo drvece koje volim.

Ima jos par.

Ali ne znam koliko dugo cvetaju, Magnolija npr vrlo kratko.

A isto je cvet-drvo
krkar krkar 22:31 23.04.2017

Tuje kao praziluk

tuje


Tuja (kao i pačempres i još nekoliko sličnih biljaka) je praziluk među četinarima.

Kad vidiš u nečijoj bašti tuju nema potrebe dalje da se išta razmatra niti o bilo čemu razgovara. Optužba, presuda i kazna sve u jednom.
arianna arianna 22:32 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Ariana, stavila si skoro svo drvece koje volim.

Ima jos par.


:))
ima još, ali trenutno ne mogu da im se setim imena a tačno znam kako izgledaju
krkar krkar 22:33 23.04.2017

Bosanka voli tuju

tadejus



A inače si za gotovo sve ostalo u pravu.
krkar krkar 22:35 23.04.2017

Za hajvana dosta pismen

Ode insan iz praziluka, al praziluk iz insana - nikad.


Lako za insana, al kad mu hajvan sere - e to je crnjak.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:37 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Ariana, mozda Bugenvilija?

krkar krkar 22:40 23.04.2017

Plac

Aj da ne ureknemo. :) Komsiluk je skroz OK, al imam jos jedan plac koji ne znam ciji je i tek treba da se gradi.


Pa kupi ga i tamo napravi džunglu. Možeš i mali rasadnik, čisto da se okreće neka para
freehand freehand 22:47 23.04.2017

Re: Za hajvana dosta pismen

krkar
Ode insan iz praziluka, al praziluk iz insana - nikad.


Lako za insana, al kad mu hajvan sere - e to je crnjak.

Normalno, kad se pojavi botaničar, inženjer hortikulture, imunolog, biohemičar, istoričar i uopšte Ekov doktorant koga povremeno malo jebu osnovne činjenice a mrzi internet obrazovanje pa krene redom da psuje majke i očeve i nabija na smežurani čvarčić - onda se samo skloniš, pustiš da ga pena prođe, sačekaš da obuče gaće i da ga polako dovedu. Sažaljenje nije obavezno.
arianna arianna 22:49 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Ariana, mozda Bugenvilija?


Nije ako se setim okačiću slike naknadno.

a bogumiliju i dipladeniju sam skoro svake godine donosila iz Grčke, ali kod nas mrznu
krkar krkar 22:51 23.04.2017

Pergola ili odrina

pergola (hvala ti na ovoj reci, konacno sam naucio kako se ta kucica u basti zove)


Kakva kućica? Pergola ti je najobičniji niz nosača biljki u П. Nikakva zgrada, samo nadstrešnica sa penjačicama. Nula zidova.



krkar krkar 22:57 23.04.2017

Morus smarač

ego, zna li neko da li još ima dudova kod nas? To je baš lepo drveće.


Ako nekog mrziš poželi mu da čisti ispod duda. Crni daleko gori od belog. Fleke garantovane, ničim da skineš. Neka, hvala. Jeste vrhunski hlad i lepo drvo - ali ne za baštu.
krkar krkar 23:00 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

Кркар ће да ми брише зној са чела док будем клечао и равнао.


Ako budeš klečao Krkar će da te guzi. Jebeš brisanje znoja.
zilikaka zilikaka 23:05 23.04.2017

Re: Pergola ili odrina

Kakva kućica? Pergola ti je najobičniji niz nosača biljki u П. Nikakva zgrada, samo nadstrešnica sa penjačicama. Nula zidova.


Ja samo posmatram i hoću Alsu da poručim da pogleda malo okolo i pita starije šta je to saletla.



I ne mora crep gore, može i drvo, nego ovo bila najmanja slika.
krkar krkar 23:08 23.04.2017

Re: Za hajvana dosta pismen

a mrzi internet obrazovanje


Internet obrazovanje je keva. Samo još da krenu da izdaju neke ćage pa i tebi da svane.
freehand freehand 23:11 23.04.2017

Re: Za hajvana dosta pismen

krkar
a mrzi internet obrazovanje


Internet obrazovanje je keva. Samo još da krenu da izdaju neke ćage pa i tebi da svane.

Svanulo je meni kad sam položio istoriju uemtnosti sa Mikleanđelovom "Tajnom večerom". Sad jebem li ga dal je Viler ili Mikelanđelo, bilo mi malo sumnjivo, al sam rešio da tebe poslušam.
Stavio 200e u indeks ko tvoj predsednik i - čista šestica!
krkar krkar 23:11 23.04.2017

Re: Pergola ili odrina

Ja samo posmatram i hoću Alsu da poručim da pogleda malo okolo i pita starije šta je to saletla.


E to sam naučio kad sam se oženio. To je BAŠ prečanski izraz.

U ostatku sveta zove se paviljon i gazebo dok Rusi imaju interesantan izraz besedka.
krkar krkar 23:13 23.04.2017

Re: Za hajvana dosta pismen

kad sam položio


Ti???

Koliko ja znam ti si samo polagao leševe po Vukovaru. Oslobađajući ga, naravno.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:19 23.04.2017

Re: Breza malo morgen

arianna
Ariana, mozda Bugenvilija?


Nije ako se setim okačiću slike naknadno.

a bogumiliju i dipladeniju sam sam skoro svake godine donosila iz Grčke, ali kod nas mrznu



Donosila i ja od svukud Bugenviliju ii nista.

Za napolje kod bas ne mogu, izdrze do nule, jedva, ispod mrznu

Sad imam jednu visine mozda metar i po, odrzala se vec drugu zimu jer je u sobi koja je za nijansu hladnija. Inace ceo prostor je kao Karibi, jako dobro greju, za ljude super, ne valja za biljke.

I sve super, lepo raste, pu, pu, ali ne cveta. Videcemo ove godine.

Idem da vidim sta je diplandenija(?)

Mene odusevljavaju ta drva-cvetovi. Uz dodatak Tuzne vrbe koja nema boju ali ima taj bajkovit oblik, neobican
freehand freehand 23:20 23.04.2017

Re: Za hajvana dosta pismen

krkar
kad sam položio


Ti???

Koliko ja znam ti si samo polagao leševe po Vukovaru. Oslobađajući ga, naravno.

Koliko ti možeš da znaš šta sam ja i gde polagao? Ne sećam se da sam ikad o tome ovde išta napisao.
Što se pak leševa tiče - ni to ne znaš i ne možeš da znaš. Možeš da znaš da sam kao pripadnik JNA na poziv moje države išao tamo gde mi je naređeno.
Čak i na teritorije okupirane 1918.
tyson tyson 00:25 24.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Ajde sad jedan restart pa da pricamo ponovo o tome kako da sredim svoje dvoriste.

Bugenvilija i fikus (Ficus Benjamina), recimo.

Ne zezam se.

Može i jorgovan, da prošara.

Mada su moja top tri drveta Dracaena Cinnabari, Adansonia, i Acacia Tortilis.


blogovatelj blogovatelj 03:34 24.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

И?


Voće se kupuje na pijaci ili gaji na parceli. Ne u dvorištu.


Moje dvorište je imalo 20 ari: smokve, narovi, jabuke, japanska jabuka, trske, kivi, bršljanovi, čempresi.
blogovatelj blogovatelj 03:53 24.04.2017

Re: Breza malo morgen

Кркар ће да ми брише зној са чела док будем клечао и равнао.


Можда се и смувате до краја пројекта.
blogovatelj blogovatelj 03:58 24.04.2017

Re: Breza malo morgen

Ako budeš klečao Krkar će da te guzi. Jebeš brisanje znoja.


Тачно сам знао да ће се смувати.
emsiemsi emsiemsi 05:14 24.04.2017

Re: Breza malo morgen

krkar
Кркар ће да ми брише зној са чела док будем клечао и равнао.


Ako budeš klečao Krkar će da te guzi. Jebeš brisanje znoja.

Какав простак !
Страшно !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:06 24.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Moje dvorište je imalo 20 ari: smokve, narovi, jabuke, japanska jabuka, trske, kivi, bršljanovi, čempresi.

20 ари је нечији цео плац. Велик. Смокве и нарови су биле по ободима, киви нам је био као пузавица, на централном кревету (вињаги) висине три и по метра и димензија 8 пута 12 метара, за хлад (10 година му је требало да га попуни), јапанска јабука је ту билa украс, густолисно дрво мале крошње, једино јабуке су биле помало на главној позицији -- на подлози од шљиве, густо посађене, са плафоном од два и нешто метра. По дворишту смо се деца и ја шетали боси, чак и пеленаши. Немам ниједну слику на компјутеру, на жалост.

P.S.
Ево како изгледа добро однегована јапанска јабука, моја је била доста виша од ове:


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:08 24.04.2017

Re: Pergola ili odrina

krkar
Ja samo posmatram i hoću Alsu da poručim da pogleda malo okolo i pita starije šta je to saletla.


E to sam naučio kad sam se oženio. To je BAŠ prečanski izraz.

U ostatku sveta zove se paviljon i gazebo dok Rusi imaju interesantan izraz besedka.

Такође, то је и сеница.
tadejus tadejus 09:50 24.04.2017

Re: Tuje kao praziluk

krkar
tujeTuja (kao i pačempres i još nekoliko sličnih biljaka) je praziluk među četinarima.Kad vidiš u nečijoj bašti tuju nema potrebe dalje da se išta razmatra niti o bilo čemu razgovara. Optužba, presuda i kazna sve u jednom.


ma pričaj priču.. tuja je odlična živa ograda.. a ako si u gradu ili predgrađu uvijek imaš od čega da se ogradiš..
meni jedina stvar koja jeste malo tužnjikava je palma.. kapiram poriv ali brate nije palmi mjesto u Londonu (a bogme i u Novom Sadu), što mučiš i sebe i nju..
al tuja je baš zahvalno drvo..
ima nisko granje, zimzeleno, može odlično da se oblikuje, ima gustu krošnju, ne traži previše njege i jako je otporna.. kud bi više..
sad što je možda malo se i prećerivalo sa sađenjem tuja po saksijama.. pa nije tuja kriva..
gedza.73 gedza.73 10:42 24.04.2017

Re: Tuje kao praziluk

ima nisko granje, zimzeleno, može odlično da se oblikuje, ima gustu krošnju, ne traži previše njege i jako je otporna.. kud bi više..

Zato se i koristi u industrijskim zonama. Staviš stubove, razvučeš zelenu žičanu ogradu i opičiš sto metara tuje.

Princijev blog je meni ispao vrhunski. Razradili smo njegovu temu i podigli na viši nivo.

Moji komentari oko uređenja bašte su u stvari ono što ja volim, što mi se sviđa (negde video) ili ne sviđa kombinovani sa malo iskustva i malo više ega u diskusiji (a ispod komentara vire jajaja samohvalisanja).

meni jedina stvar koja jeste malo tužnjikava je palma..

tuja je odlična živa ograda.. a ako si u gradu ili predgrađu uvijek imaš od čega da se ogradiš..

I zamisli zimu. Spalo lišće, napadao sneg a uz ogradu se zeleni špalir tuja.

Možeš da dodaš jednu, dve tuje u povećem dvorištu ali baš da te prepada iz svakog dvorišnog ćoška meni lično se ne dopada.

e sad što je lako za održavanje. pa i vi žene niste baš lake a mi muškarci trpimo. da ne pričam o mesečnim troškovima
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:50 24.04.2017

Re: Breza malo morgen

E to kad uvrti u glavu - sterilno pa sterilno, trava na milimetar osisana..
Jeste oni imaju specijalne kosilice a u Srbiji valjda kose srpom po dvoristu . Al stvarno me vec muka hvata od tih predrasuda i kenjaze o nekakvim nemastovitim, sterilnim robotima s ovu stranu i nasoj nadaleko cuvenoj razbarusenosti, opustenciji, masti i individualizmu.

Babe uglavnom imaju one kic baste sve saksijice i sareni se da ubija, ostatak betonirano (sto je razumljivo prakticno za stare ljude, drugacije - cas posla se sapletu ako teren nije ravan i pregledan) - ali sta ocekujete od baba i deda - pa basta je veliki posao.

Ne samo kositi travu, valja odrzavati svo to drvece i biljke, vaditi korov, orezivati, saditi - pa to i mladjaniji ljudi ima da uganu kicmu i na ar ili par ari a kamo li stari ljudi ili veci prostor.

Ja sam stihijski prvo sadila pa napravila haos, kostalo me je vremena i para u bestraga dok ponovo nisam uredila bastenski prostor. A posla ima uvek oko toga.

Ja se ne zalim, meni dodje odmor kad se petljam i sadim, ali da uzima vremena - uzima.

Btw. Pa Englezi skoro pa pod obavezno imaju ili pse ili macke (i jos sto sta zivotinjskog sveta) koji se jurcaju po bastama, ne znam kako njima nisu izrovane baste, cvece i ostalo?



E zaboravih - lavanda.
Mirise, cveta, posadis je i ne moras da je pipas vise (+ otporna na sve, dobro raste i na jugu i na severu..), i zimzelena. A moze povremeno i da se posece visak grancica, jer se lepo siri i raste, pa u kuci mirise divno a i tera moljce :)



krkar krkar 11:26 24.04.2017

Re: Ne banujem u principu, ali me onaj eloy

Пробудим се из поподневне дремке, након што сам се ојео сармом, те осетим некакву глад.
Окренем се да наручим од жене две сарме са пире-кромпиром, када од жене ни трага ни гласа.
Шта сам друго могао, него из посуде са воћем, између кивија, банана, поморанџи и јабука, одаберем киви --- да преживим док се жена не појави.


tadejus tadejus 13:59 24.04.2017

Re: Tuje kao praziluk

gedza.73
I zamisli zimu. Spalo lišće, napadao sneg a uz ogradu se zeleni špalir tuja...


a ja lijepo rekla daj guglecni english garden.. još i ponovila.. ali jok..
šta imam da zamišljam kad ti lijepo kažem da ovde u kući upravo imam špalir tuja visokih jedno, nemam pojma par metara, možda 5, koji blokira pogleda prema kućama iz druge ulice...
ostatak dvorišta (koje je inače poprilično malo) je kompletno zasađeno grmljem i drvećem različite visine tako da se stvori taj utisak kaskada, kud god pogledap nešto je zeleno..
zimi je sve i dalje pod listom i čak je možda i najljepše kad pada kiša pa se lišće sija..
ko god je vidio oduševi se, odlično je urađeno..
kako se to postiže ja ne znam, nema šanse da imam vremena da se bavim vrtlarstvom kao temom iako mi je interesantno i možda jednog dana hoću ali sada ne sigurno..
zato kažem pitaj ko zna..
sigurno ima načina da se prilagodi i NS mikroklimi i dobije taj osjećaj bogatog zelenila koje traje tokom cijele godine..
prosto mi žao što ne mogu da okačim sliku..
e sad ako je to ja ja pa ja.. a pa jebiga.. ajde dobro nisam morala da pljujem toliko naše dvorišne običaje ali ja se i dalje osjećam našom a ne njihovom pa sebi dajem za pravo da kritikujem to kao nešto što sam ja a ne kao stranac..
kako bilo ja se iskreno oduševljavam zelenilom ovde pa htjedoh da podjelim utisak.. alse mičovjek simpatičan iskreno bih voljela da može da uživa u nečem ovakvom, ja mislim da je vrjedno (i pride ne vjerujem da je skupo)..
al nekako se istumači sve najgrđe kako je moglo..
jbg
gedza.73 gedza.73 15:10 24.04.2017

Re: Tuje kao praziluk

e sad ako je to ja ja pa ja

e nisam mislio onim jajajaj na tebe već na sebe. Komentari mi na blogu ja ovo, pa ja ono, ja bi stavio ovo...

sigurno ima načina da se prilagodi i NS mikroklimi i dobije taj osjećaj bogatog zelenila koje traje tokom cijele godine..

nema šanse da imam vremena da se bavim vrtlarstvom kao temom iako mi je interesantno i možda jednog dana hoću ali sada ne sigurno..

Nisu nam iste klime. Sad možemo da upletemoovde svašta nešto.

Najverovatnije imaš u svakom mestu od 5000 stanovnika bar jednu frimu koja se bavi održavanjam dvorišta, pejzažnom arhitekturom.

Ti imaš višak novca, manjak vremena, ti radiš svoj posao, oni šišaju dvorište, orezuju krošnje...
I to su u pitanju ozbiljnije sume. Radni sat je isti u u GB i u Srbiji. Koliko ti treba radnih sati u Engleskoj da kupiš Audi, na primer, a koliko u Srbiji.
al nekako se istumači sve najgrđe kako je moglo..

Ja sam te grđe razumeo kad si oplela po mašincima beše a ovde i nisam.
Pitanje ukusa.

kompletno zasađeno grmljem i drvećem različite visine tako da se stvori taj utisak kaskada, kud god pogledap nešto je zeleno..

To je taj afekat. Zvučna i vetro izolacija (dobro i od komšijskog voaerisanja)

kako bilo ja se iskreno oduševljavam zelenilom ovde pa htjedoh da podjelim utisak.

Klinac mi bio oduševljen pola-pola. 'Ima lepih dvorišta a ima i zapuštenih. Ali većinom je lepo'.
tadejus tadejus 17:25 24.04.2017

Re: Tuje kao praziluk

gedza.73
oni šišaju dvorište, orezuju krošnje...I to su u pitanju ozbiljnije sume.


iznenadio bi se ali baš suprotno.. sređivanje prosječnog dvorišta košta 15 funti.. i rijetko ko ga plaća, mame se odraše od orezivanje živice..
i uopšte niže kvalifikovani rad je najčešće beslovesno malo plaćen, bar sve na šta sam naišla, sa izuzetkom dadilja..
one deru bolesno ali zato valjda i jeste da masovno imaju po dve fakultetske diplome (istina najčešče neki light weight ali ladno su mi poslali i CV tipa koji je studirao civil engeneering pa prešao na muziku i diplomirao, i sad čuva djecu..)..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana