Na današnji dan

Rasturanje normalnosti!

Filip Mladenović RSS / 26.05.2017. u 21:52

Svetski simbol antifašizma
Svetski simbol antifašizma
Lepa Radić, 1943.
Lepa Radić, 1943.
Pod demagoškim plaštom verbalnih onanija o Evropskoj uniji, demokratiji, stabilnosti... u Srbiji se sistematski odvija perfidno rasturanje normalnosti.

Jedan od temelja ovdašnje normalnosti je i antifašistički karakter narodno-oslobodilačke borbe tokom II svetskog rata i činjenica da je Srbija 1945. godine bila na pobedničkoj, a ne na poraženoj strani, sa velikim brojem poginulih boraca-antifašista i civilnih žrtava.
Na poraženoj strani su bili oni koji su zajedno sa hrvatskim ustašama i slovenačkim belogardejcima bežali prema austrijskoj granici te prelomne 1945. godine: nedićevci, ljotićevci i četnici.
Šta su savezničke snage, kao pobednice u II svetskom ratu, mislile o njima, jasno govori naziv britansko-američke akcije za predaju svih tih kvislinških jedinica jugoslovenskim partizanima: ČIŠĆENJE PALUBE.

Pola veka po okončanju II svetskog rata u Srbiji je otpočeo jedan neshvatljivi, neofašistički i anticivilizacijski proces sudskih rehabilitacija kvislinških zločinaca. Taj proces ne samo što je svojevrsni auto-gol po čitav srpski narod, nego je i davanje alibija drugim narodima na Balkanu, koji su takodje tokom II svetskog rata imali svoje nacionalne izrode i sramote, da učine isto: rehabilituju ratne zločince i po drugi put pobiju mnogobrojne žrtve, medju njima i srpske nacionalnosti.

Današnja odluka Višeg suda u Valjevu o rehabilitaciji još jednog četničkog zlikovca dvostruko je neshvatljiva. Najpre zbog ruganja žrtvama i revizije istorijskih činjenica, a zatim što je grad Valjevo simbol borbe protiv nacizma zahvaljući jednom antifašisti, borcu Podrinskog partizanskog odreda - Stjepanu Filipoviću. Slika njegovog pogubljenja vešanjem 22. maja 1942. godine, dok sa uzdignutim rukama psuje Hitlera i naciste i poziva okupljene na otpor fašizmu, jedan je od najveličanstvenijih simbola borbe protiv najvećeg zla XX veka.

- Nemojte samo gledati. Udrite gadove. Vadite zarđale puške. Ako budete samo posmatrali, gadovi će nas jednog po jednog ubijati - govorio je Stjepan Filipović dok su ga sprovodili ka vešalima. Nije prestao ni kad su mu namakli omču na vrat.

- Drugovi i drugarice, srpski narode! Hitlerovske horde prodrle su u tvoja sela i tvoje gradove; one ispijaju krv, muče te zatvorima i koncentracionim logorima, gone te da radiš do iznemoglosti u rudnicima i fabrikama koje snabdevaju fašističke zlikovce... Pljačkaju te, streljaju te u masama, biološki te uništavaju i duhovno satiru - govorio je Stjepan Filipović uzdignutih ruku sa omčom oko vrata, sve dok jedan nemački oficir nije prišao i nogom odgurnuo klupu.

Upravo zbog tog herojskog držanja pred fašistima predsmrtna fotografija Stjepana Filipovića, koju je 22. maja 1942. snimila mlada Slobodanka Vasić, tada šegrt u valjevskoj fotografskoj radnji Kosare Antić, danas se u prirodnoj veličini nalazi na ulazu u zgradu Ujedinjenih nacija na Ist Riveru u Njujorku, kao simbol antifašističke borbe i savezničke pobede.

Ali, ko ovde mari za te činjenice!?

Detalji o Stjepanu Filipoviću: http://www.yugopapir.com/2013/07/stjepan-stevo-filipovic-narodni-heroj.html

Heroizam partizanke Lepe Radić

Potresna nemačka fotografija uslikana neposredno pre pogubljenja Lepe Radić, mlade devojke rođene 19. decembra 1925. godine u selu Gašnici, kod Bosanske Gradiške. Ovo je podsećanje na jednu od mnogobrojnih hrabrih devojaka i žena koje su dale svoje živote u borbi protiv fašizma.

Lepa Radić je završila zanatsku školu u Gradišci, gde je i živela do početka 1941. godine kada su je ustaški zlotvori odveli u obližnji zatvor. Iz njega beži 23. decembra iste godine i stupa u partizane. Kao borac Grbavačke čete Kozarskog odreda učestvovala je u proboju obruča na Kozari, jula 1942, a u avgustu 1942. godine je sa borcima Odreda prešla u Podrgmeč. U kozarskoj ofanzivi su joj poginuli otac Sveto, Milan, 15-godišnji brat jedinac, i stric Vlado, koga je posebno volela.

U Četvrtoj neprijateljskoj ofanzivi, februara 1943. godine bila je zadužena za prenos  ranjenika i organizaciju zbega u Grmeču. Bez predaha je obilazila zbegove i raštrkane grupe promrzlih ljudi, žena i dece, sklanjala ih je u zavetrine, savetovala kako se ponašati prilikom bombardovanja. U nastojanju da održi moral, uveravala je narod da će "naše brigade zaustaviti fašiste!". Snagu svog verovanja uporno je prenosila na ljude oko sebe, a trebalo je mnogo moralne i fizičke snage da se izdrži zima u Grmeču i stalni pritisak neprijatelja koji nije imao milosti. 

Partizane je tada napala nemačka 7. SS divizija „Princ Eugen", opkolivši ih. Na Nemce je ispucala sve metke iz svog oružja i junački se borila do poslednjeg metka hvatajući se u koštac sa nacistima. Nemci su je savladali udarcima kundaka i vezali. Pokušala je, ko zna koliko puta, da zaštiti uhvaćeni narod koga su esesovci zlostavljali na putu prema Bosanskoj Krupi, "Ubijte mene, narod nije kriv!" - vikala je Lepa, posrćući pod udarcima legionara 369. divizije. Posle trodnevnog zlostavljanja, dovedena je pred podignuta vešala, u bagremaru između tunela i železničke stanice u Bosanskoj Krupi. Ruke su joj bile vezane telefonskim kablom, bez cipela, samo u vunenim čarapama, iscrpljena i iznemogla, ali ponosna i prkosna čekajući presudu.

Pre nego su joj natakli omču na vrat, uzviknula je: »Bori se, narode, za svoju slobodu, ne daj se zlikovcima u ruke! Mene neka ubiju, imaće ko da me osveti!«

Na gubilištu su joj govorili da će joj pokloniti život ako kaže ko su rukovodioci i komunisti među zarobljenim narodom i partizanima. Lepa im je odgovorila: »Ja nisam izdajnik svoga naroda. Oni će se sami otkriti kad budu uništavali zlikovce kao što ste vi!«

Imala je svega 17 godina kad su je obesili 11. februara 1943. 

U izveštaju o egzekuciji SS-ovci su napisali: "Banditkinja, obešena u Bosanskoj Krupi, pokazala neviđeni inat."

Nemački vojnik, koji joj je namakao omču na vrat, poginuo je u Zagrebu, na Savskoj cesti. U njegovoj torbi nađena je ova fotografija.

 

Atačmenti



Komentari (494)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 22:14 26.05.2017

1.

1.

Volim te, Filipe M.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:56 27.05.2017

Re: 1.

blogovatelj
1.

Volim te, Filipe M.





one more little like from me

narcis narcis 12:18 27.05.2017

Re: 1.

Srđan Fuchs

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:21 28.05.2017

Re: 1.

narcis
фаширане шницле


него, озбиљно, разрађујем цело преподне идеју - мрзи ме да скролујем до доле, ако је Калаба сарађивао с окупаторима, 'апси Калабу, јеб'о њега... него, то олако оптуживање код вас, браће комуниста, према нама, браћи демократама... одакле то долази и на чему почива? на нашем прихватању капитализма а на вашем тобожњем одбијању - што је очито шарена лаж јер нисте ни ви имуни на чари лагодног живота?
ти стварно мислиш да сам ја у стању да одсечем главу твојој жени а твоју децу самељем у машини за млевење меса, и све то оставим да те уредно дочека у лавабоу и замрзивачу када се вратиш с посла?



ps. искрен си човек и очекујем да ми одговориш на питања.

freehand freehand 22:19 26.05.2017

Ljubo Čupić

... svojim je dželatima sve rekao bez reči. Ovo je možda najmoćniji osmeh koji sam video.

Filip Mladenović Filip Mladenović 22:32 26.05.2017

Koča Popović o Srbendama:

Wilijem Bil Dikin, zamenik šefa britanske vojne misije pri Vrhovnom štabu NOVJ, koautor Čerčilovih memoara, bio je impresioniran komandantom koji je izveo najveći podvig u toku Narodnooslobodilačkog rata, čak više nego Titom. Dikin je o Koči napisao: “Popović je bio intelektualac, vojnik izvanredne darovitosti, što je možda bilo i tuđe njegovoj unutrašnjoj prirodi. Kao komandant Prve proleterske divizije, svojim sigurnim instinktom i munjevitim shvatanjem situacije, Koča Popović je odjednom osetio slabu tačku u obruču njemačkog okruženja severno od Sutjeske i neposredno je doprineo našem spašavanju… Popović je bio usamljeni vuk, samotan čovek, s retkim trenucima neopreznosti. Imao je primese vojnog genija i mržnje prema ratu.”

Koča Popović je rođen u Beogradu 1908. kao sin bogatog bankara. Školovao se u dominikanskom internatu u Lozani, a studirao filozofiju u Parizu, na Sorboni, gde se kretao u nadrealističkim krugovima, u levičarskom svetu pesnika, književnika i umetnika. U španskom građanskom ratu stekao je čin artiljerijskog kapetana Republikanske vojske. Bio je najpopularniji partizanski komandant, drukčiji od svih ljudi iz Titovog najužeg okruženja. Stari partizan i pesnik Vladimir Nazor rekao je za njega: “Koča je čudo među nama.”

Posle rata je bio načelnik Generalštaba, ministar inostranih poslova, potpredsednik Republike i član Predsedništva SFRJ. Koča Popović je, svakako, jedna od najmarkantnijih ličnosti Titovog doba. Umro je u Beogradu 20. oktobra 1992, na dan oslobođenja glavnog grada nekadašnje države. Po sopstvenoj želji, kremiran je i sahranjen bez ikakvih počasti, govora, venaca i okupljanja.

Koča Popović je sa gnušanjem gledao na bujanje srpskog nacionalizma.

U svom dnevniku je zapisao: “Bašibozluk, bagra i brabonjci ustali da obnove Dušanovo carstvo. Srbi su samo protiv onoga ko bi hteo da ih makar malo opameti, a oduševljeno kliču svakome ko ih još više zaglupljuje, unazađuje i unesrećuje. Žalosno je što su Srbi u civilizacijskom i kulturnom pogledu ostali na nivou na kome su bili pre 100 godina. Oni nisu u sukobu sa svetom, već sa samima sobom, vraćajući se na šajkaču i opanak iz kojih su jedva izašli. Bio sam i ostao Srbin, ali nisam bolesna zadribanda i Srbenda. Takvi su izdali i osramotili srpski narod i narugali se njegovoj stvarnoj istoriji.”
JJ Beba JJ Beba 23:01 26.05.2017

nemam reči


kalabić i ovo s rušenjem džamije totalno me je dotuklo.
nema dalje
Lionsgate Lionsgate 05:42 27.05.2017

Re: nemam reči

JJ Beba

kalabić i ovo s rušenjem džamije totalno me je dotuklo.
nema dalje

Rusenje dzamije? Jel' zato sto je srusena po zakonu ili zato sto nisu nastavili da ruse i druge bespravno podignute objekte? Vama drugosrbijancima nikako udovoljiti, ako se ne radi po zakonu zakerate, ako se radi po zakonu jos vise zakerate..

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:12 27.05.2017

Re: nemam reči

kalabić i ovo s rušenjem džamije totalno me je dotuklo


Što bre, Bebo, Kalabić?
Ajd, razmisli o njemu kao o pojednicu, ne kao o pripadniku neke vojske.
Šta o njemu konkretno a pouzdano znaš?
Za šta si sigurna da nije ideološka konstrukcija?

Bebo, mnogo je komentara ovde, svakakvih, ali tebi moram da kažem ono što sam negde već pisao.
Radi se o čoveku za koga niko nikad nije mogao da dokaže da je bilo koga ubio ili da je naredio ubistvo.

Radi se o čoveku kome su ubili sina, dete, maloletno, kome su ćerku, tada devojčicu, maltretirali tako što su je prvo naterali da ide u partizane, pa je tamo ponižavali, koju su pljuvali (najbukvalnije) na ulici, a njoj je bilo zabranjeno da išta učini, ni da beži nije smela.
Morala je da stoji kao ukopana i trpi dok joj pljuju u lice.
Partizanke, posle rata, u miru.
Znam jer sam poznavao ženu.

Kao staricu, pred penzijom, bolesnu, su je terali da nosi težak teret, školu joj naravno nisu priznavali.
Radila je kao fizička radnica ceo vek, a na molbu da joj daju neki lakši posao jer je bolesna, su joj govorili, znaš li ti čija si ćerka.
Nisu joj dozvoljavali da sklopi brak, dete joj je raslo ne znajući za oca, jer mu je naređeno da se iseli i da se nikad više ne javi.
Brak je izbrisan iz svih knjiga.
Zar se tako postupa sa nekim ko ti oda najvažniju tajnu, gde je Draža, i ko ti pomogne da ga uhvatiš?
Nikolu su ubili (pusti priče o izdaji, glupsoti) a posle mrtvom se svetili praveći i izdajnika od njega.

Ako je iko stradao u ratu i posle to su Kalabić i njegova porodica, gubitnik i tragičar kakav se retko sreće.


narcis narcis 22:21 27.05.2017

Re: nemam reči

Nikolu su ubili (pusti priče o izdaji, glupsoti) a posle mrtvom se svetili praveći i izdajnika od njega.

daklemovo što boza navodi ovde nije istina
highshalfbooze
1943. jedan član Kalabićevog Štaba pisao je Draži Mihailoviću o zločinima Kalabićevih četnika na području Rudnika:

Narod kada čuje da četnici dolaze u selo, više se plaše nego kada dolaze Nemci, Bugari, Arnauti i svaka druga vera. Jer oni svi kada dolaze ako treba neko da se tera ili ubije oni oteraju ili ubiju, ali ovi prebiju da posle tri dana mora dotična osoba da umre.
Navešću Vam samo jedan slučaj, a takvih slučajeva ima dosta. Kalabić lično prebio je u s. Ljubičevac tri čoveka i jednu devojku koji su posle četiri dana pomrli. Nisu bili u stvari krivi ništa. Znam da će Vam podneti izveštaj da su - ustvari krivi.
Daklem to istorija čovečanstva nije zapamtila. Narod se čudi čija je to vojska i za koga Kalabić radi, kad su ti ljudi od pamtiveka nacionalisti.

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:28 27.05.2017

Re: nemam reči

daklemovo što boza navodi ovde nije istina


Ma ako boža navodi onda je to sušta istina, nema sumnje.
Reko jedan član, a to piše na vikipediji, dakle tako je.
narcis narcis 23:18 27.05.2017

Re: nemam reči

hoochie coochie man
daklemovo što boza navodi ovde nije istina


Ma ako boža navodi onda je to sušta istina, nema sumnje.
Reko jedan član, a to piše na vikipediji, dakle tako je.

tvoja reč protiv njegove, zašto bih tebi verovao više nego njemu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:21 28.05.2017

Re: nemam reči

Ево овде Калбића у љутој борби противу Немаца, који су му убили оца 1942:



Nemački kapetan Fürst Wrede i četnički komandanti Nikola Kalabić, Dragoslav Račić i Neško Nedić, nakon potpisanog sporazuma o zajedničkoj borbi protiv partizana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:38 28.05.2017

Re: nemam reči

Evo ga ovde "dokument" na koji se pozivа Божа:

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:32 28.05.2017

Re: nemam reči

Онај "документ" смрди, мада је упечатљиво оно, како Калабић Никола сваки дан једе печење. Гладно га је око писало.

У Копљарима код Аранђеловца Калабићеве јединице су заклале 21 сељана.

Узгред речено, мој ми је отац причао да је знао неке од људи који су са Калабићем 'ватали Дражу, и да је било тако како је причано.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:35 28.05.2017

Re: nemam reči

Predrag Brajovic
Ево овде Калбића у љутој борби противу Немаца, који су му убили оца 1942:



Nemački kapetan Fürst Wrede i četnički komandanti Nikola Kalabić, Dragoslav Račić i Neško Nedić, nakon potpisanog sporazuma o zajedničkoj borbi protiv partizana.



врло је чудна четничка симболика, као и код партизана, да ли се зна нешто више о томе како су се једни и други одлучили управо за те симболе?

једно питање - с којим мотивом се продубљује овај јаз у Србији, и ко профитира од постојања тог јаза? чињеница и да су и Амери и Руси покупили шта су покупили од наци-научника и употребљавали их за своје експерименте потом. и у једном и у другом систему постоје елементи протототалитарности, а ми треба да кормиларимо, с руинираном, девастираном србијом, након 70 и више година комунистичке владавине, измеђа два зла пола.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:05 28.05.2017

Re: nemam reči

Evo ga ovde "dokument" na koji se pozivа Божа:


Šta da ti kažem...jebiga, čitao si ga, a pametan si čovek.
Ono što taj "dokument" ipak pokazuje je to da su se i ovakve stvari morale izmišljati jer boljeg nisu imali.
Da su imali išta ozbiljnije, zar bi se ovim bavili?

Узгред речено, мој ми је отац причао да је знао неке од људи који су са Калабићем 'ватали Дражу, и да је било тако како је причано.


Ok, razumem, te porodične priče zaista imaju težinu, tečko je njih kritički posmatrati.

A pazi moju porodičnu priču, koja se do detalja uklapa u ovu sad zvaničnu, o ubistvu kod Valjeva.
Ja sam sa tom pričom rastao, ovo što se sada govori meni je poznato od rođenja, i sad kad se sve uklopilo, šta je to što treba da me razuveri?
Priča da je ubijen u Bosni, u Vojvodini, da je zadavljen, da je otišao u Južnu Ameriku?
A sve te priče su bile "od očevidaca"

Evo šta je sud utvrdio
Osnovni sud u Valjevu je Kalabića u vanparničnom postupku proglasio mrtvim i na to je, za nas, za sva vremena stavljena tačka - kaže Andrić. - Igrom slučaja u toku postupka dokazivanja smrti Kalabića utvrđeno je da je njegov jatak pukovnik Vojislav Branković iz Žabara kod Valjeva poginuo na svoju slavu, Jovanjdan 1946. godine. Dan posle Bogojavljenja, kada je u zoru njegovu kuću sa svojom pratnjom napustio Nikola Kalabić, odakle je krenuo ka kanjonu reke Gradac, gde ga je kod jedne pećine OZNA likvidirala.


Taj Vojislav Branković je moj deda (deda stic), kod njega je Nikola prespavao poslednju noć.
Taj podatak naravno ne mogu da dokumentujem, a ostali deo priče je apsolutna istina, lako proveriva.

Vojislav je ubijen (nije poginuo, ubijen je metkom u potiljak) dan po ubistvu Klabića.
Negovo telo je par dana ležalo na mestu gde je ubijen jer niko nije smeo da ide po njega.
Na kraju je otišla moja baba (majka moga oca) ali ne sama, nego Desankom Bojinović, sestrom narodnog heroja Dragojla Dudića, ženom u čiju je kuću dolazio Tito 1941. godine.
I ta žena je znala da su i Nikola i Vojislav pobijeni.

A ovošto pišem je važno zbog sledećeg:
Na moja pitanja zašto niko nije smeo da ide po leš, govrila mi je "kako da se ide kad je ko juče ubijen Nikola, a ko danas Vojislav, kad smo se tih dana svi plašili za život, nismo ni slavili Jovanjdan kako dolikuje"

Otišla je ona jer se verovalo da žene ipak neće ubijati, ali ipak je povela i komšinicu, dokazanog komunistu, sa svim privilegijama koje je imala, jer se plašila da na Nikoli iVojislavu neće stati.
Dakle, za moju porodicu, i komunističku porodicu Bojinović LINK tada uopšte nije bilo upitno kako je završio Kalabić.

Kasnije, pod uticajem propagande, i moj otac, koji je tad bio dete, više nije bio siguran šta jeste a šta nije istina, ja sam svojeveremeno, naravno, bio čak i uveren da porodična priča nije tačna , nego da je tačno ono što učiteljica priča.
Ali baba i deda to nikad nisu dovodili u pitanje, njima su stvari bile i ostale jasne do kraja života.

Sad kad su se stvari poklopile i na sudu, koji argument to može da pobije?


Ništa, ali ništa se ne uklapa u zvaničnu komunističku priču.
Ni njegov život pre rata (ugledan čovek koga su mnogi uzimali za kuma,a domaćini za kuma ne biraju bekrije i nasilnike, čovek sa najvećom bibliotekom u Valjevu, oženejn ćerkom iz ugledne porodice.....) ni ponašanje komunista posle rata prema njegovoj porodici koje je gore čak i od odnosa prema Dražinoj.

Što mu nisu sudili ako su ga već imali u rukama, pa da dokažu te svoje tvrdnje?
Nisu jer nikakvih dokaza nisu ni imali.
Ili nisu jer su mu dali reč?
Pa kad su mu dali reč i držali se nje, što su mu kinjili ćerku?

Malo zagrebeš i vidiš da ništa ne drži vodu, ali "Kalabić sam ja BRE" je očigledno uradilo posao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:53 28.05.2017

Re: nemam reči

Ма, не сумњам у ово твоје, но -- објективно је Никола постао сарадник Немаца (и поред тога што су му убили оца), и објективно је да су његове јединице чиниле покоље.

А онај документ је стварно танак, видиш да сам га од првог трена ставио под наводнике.

P.S.
Историчар Срђан Цветковић тврди да је 60.000 људи побијено у одмаздама комуниста после рата. Ја не сумњам да јесте много њих побијено, не знам само за број...

highshalfbooze highshalfbooze 08:47 30.05.2017

Re: nemam reči

hoochie coochie man
Dakle, za moju porodicu, i komunističku porodicu Bojinović LINK tada uopšte nije bilo upitno kako je završio Kalabić.


hoochie coochie man
Šta o njemu konkretno a pouzdano znaš?
Za šta si sigurna da nije ideološka konstrukcija?


Ako si principijelan, onda sebi postavi ovo pitanje koje si drugome postavio.
Šta konkretno i poouzdano znaš, da li si lično video ubistvo ili je ubistvo video neko ko ti je svedočio o tom slučaju. Ima li materijalnih dokaza o tome? Ili to može da bude konstruisana priča kojom su "ubili" jedno ime da bi taj čovek mogao da živi pod drugim imenom.

Ja lično žalim što mu nije suđeno jer su to bili dužni onim civilima koje je poklao on ili njegovi "borci" kao i njihovim porodicama. A za to su postojali materijalni dokazi i svedoci (množina) koji su bili prisutni događajima (pokoljima).

Žao mi je jer se sada sa žaljenjem govori o sudbini zločinaca, a o žrtvama se govori u pežorativnom narativu.

Žao mi je zbog toga što neki ljudi i njihove porodice prema kojima se ogrešila posleratna vlast ne mogu da dobiju zadovoljenje i da povrate svoju čast i ugled, već ih se dodatno ponižava stavljajući ih u istu ravan sa zločincima koji se sada mahnito rehabilituju.

Žao mi je što su ispali budale svi oni koji su zbog ideje o boljem i lepšem životu u ovoj banana državi davali svoj život.

A raduje me što će to biti znak pametnima da im ne pada na um da za ovu banana državu daju makar i nokat sa maloga prsta.
freehand freehand 08:55 30.05.2017

Re: nemam reči

Žao mi je što su ispali budale svi oni koji su zbog ideje o boljem i lepšem životu u ovoj banana državi davali svoj život.

Ne može da ispadne budala onaj ko se bori i žrtvuje za svoje ideale. Istorija nije prava linija a veliki prelomi traže mnogo vremena. Posle francuske revolucije došla je i restauracija i carstvo, ali nikad nigde više nije bilo isto. Razoran je virus spoznaja da može i drugačije, bolje i humanije da se živi.
Idealna je prilika da citiram Andrića ovde sa inače mnogo puta citiranom njegovom rečenicom:
"Dođu, tako, vremena, kada pamet zašuti, budala progovori, a fukara se obogati!"
Ovo su upravo takva vremena.
predatortz predatortz 08:57 30.05.2017

Re: nemam reči

"Dođu, tako, vremena, kada pamet zašuti, budala progovori, a fukara se obogati!"
Ovo su upravo takva vremena.


Onda smo mi ovi drugi.
Ne uvlačimo jezik!
freehand freehand 08:59 30.05.2017

Re: nemam reči

predatortz
"Dođu, tako, vremena, kada pamet zašuti, budala progovori, a fukara se obogati!"
Ovo su upravo takva vremena.


Onda smo mi ovi drugi.
Ne uvlačimo jezik!

Takoe, vi ste ovi drugi. Sa Nikolom i još nekim spornim likovima.
predatortz predatortz 09:01 30.05.2017

Re: nemam reči

freehand
predatortz
"Dođu, tako, vremena, kada pamet zašuti, budala progovori, a fukara se obogati!"
Ovo su upravo takva vremena.


Onda smo mi ovi drugi.
Ne uvlačimo jezik!

Takoie, vi ste ovi drugi. Sa Nikolom i još nekim spornim likovima.


Tja, ja bih sad trebao onu o oku i balvanu, ali mi se nekad ne da sa balvanima preganjati.
highshalfbooze highshalfbooze 09:15 30.05.2017

Re: nemam reči

Онај "документ" смрди, мада је упечатљиво оно, како Калабић Никола сваки дан једе печење. Гладно га је око писало.


Sećam se da je jedan bloger koji više nije na ovom svetu opisao na sličan način život u četničkom brlogu prema kazivanjima njegovog rođaka. Al se ne sećam da mu je neko rekao da mu taj opis smrdi.
freehand freehand 09:51 30.05.2017

Re: nemam reči

објективно је Никола постао сарадник Немаца

Kakva dirljiva intimizacija, a klepet koji se čuje u pozadini nisu kastanjete nego koske predaka
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 30.05.2017

Re: nemam reči

Ako si principijelan, onda sebi postavi ovo pitanje koje si drugome postavio.
Šta konkretno i poouzdano znaš, da li si lično video ubistvo ili je ubistvo video neko ko ti je svedočio o tom slučaju.


Neverovatno.
Od mene bi kao argument uvažio samo ako sam lično gledao ubistvo, ili ako mi je to rekao neko ko je gledao, ništa drugo ne priznaješ, a istovremno ti kao argumente navodiš neke škrabotine za koje se iz aviona vidi da su falsifikat.
Neki vojnik pisao nekome, i to je dokaz.

To što je i po stilu, i po frazama, i po rečniku jasno da ga je pisala ozna i to iz najsirovijih dana, kad još nisu bili stasali da naprave kako tako uverljiv falsifikat, ili su bili toliko bahati da se nisu ni trudili, to ti nije sumnnivo.
Nije ti sumnjivo ni to što piše o nekim borbama protiv partizana 43. na Rudniku, iako tad partizana tu nije ni bilo.

I ovo, pisao neki pokojni bloger nešto, znači to je istina.
Sjajna ti je argumentacija, stvarno.

I ne bi mi to bio nikakav problem, problem je što mene prozivaš i tražiš nekog očevica inače sve pada u vodu.
A čime ti svoje stavove potkrepljuješ?
Imaš li ti nekih očevidaca da je Kalabić nekoga zaklao, ili si to gledao lično?

I ovo
Ili to može da bude konstruisana priča kojom su "ubili" jedno ime da bi taj čovek mogao da živi pod drugim imenom.


Šta je konstruisna priča?
Ja sam govorio o tome šta se u mojoj kući i mom komšiluku pričalo, a ti kažeš konstrukcija.
Moja baba konsrtuisala priču za mene, da bi od mene sačuvala prerušenog Kalabića?

Čoveče, lupetaš gluposti, ne znam ni šta mi treba da ti odgovaram.
highshalfbooze highshalfbooze 21:21 30.05.2017

Re: nemam reči

Čoveče, lupetaš gluposti, ne znam ni šta mi treba da ti odgovaram.

U pravu si potpuno.
highshalfbooze highshalfbooze 07:25 31.05.2017

Re: nemam reči

Predrag Brajovic
Онај "документ" смрди, мада је упечатљиво оно, како Калабић Никола сваки дан једе печење. Гладно га је око писало.


Ja kao laik za smrdljive dokumente posmatram to ovako:
U vreme kada se to događalo, seljaci su ono od čeka se pravi pečenje zvali "blago". Verovatno zbog toga što je to "blago" hranilo njega i njegovu porodicu kada je bilo živo. Da bi neko svakodnevno jeo pečenje u vreme kada nije bilo frižidera i zamrzivača neko je morao da ubija to "blago" svakodnevno.

Nego sad mi pade na pamet jedna situacija koja na prvi pogled izgleda sasvim nerealno.
Pošto ti je poznat lik i delo Zoltana Danija, a imaš i vrlo pouzdane izvore da saznaš istinu, da li bi ti izgledao "smrdljivo" dokument iz koga bi saznao da je taj oficir u Banja Luci dobio metak u grudi iz blizine od četnika početnika zbog pogrešne nacionalne pripadnosti, preživeo a da nije imao pancir, i posle bio u situaciji da sruši mrskog nevidljivog aviona.
Kako rekoh da ti srećom druguješ sa ljudima koji znaju sve, pa ti neće biti teško da proveriš ovu bajku o savremenim četnicima.
highshalfbooze highshalfbooze 23:19 26.05.2017

Nikola Kalabić u antifašističkoj borbi

1943. jedan član Kalabićevog Štaba pisao je Draži Mihailoviću o zločinima Kalabićevih četnika na području Rudnika:

Narod kada čuje da četnici dolaze u selo, više se plaše nego kada dolaze Nemci, Bugari, Arnauti i svaka druga vera. Jer oni svi kada dolaze ako treba neko da se tera ili ubije oni oteraju ili ubiju, ali ovi prebiju da posle tri dana mora dotična osoba da umre.
Navešću Vam samo jedan slučaj, a takvih slučajeva ima dosta. Kalabić lično prebio je u s. Ljubičevac tri čoveka i jednu devojku koji su posle četiri dana pomrli. Nisu bili u stvari krivi ništa. Znam da će Vam podneti izveštaj da su - ustvari krivi.
Daklem to istorija čovečanstva nije zapamtila. Narod se čudi čija je to vojska i za koga Kalabić radi, kad su ti ljudi od pamtiveka nacionalisti.
urbana_gerila urbana_gerila 23:27 26.05.2017

smrt fašizmu, sloboda narodu!



JJ Beba JJ Beba 00:11 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!

urbana_gerila





urbana_gerila urbana_gerila 00:16 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!


JJ Beba


ne vidi se slička, ali za tebe, bebac, i na neviđeno.
riply riply 08:12 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!

http://youtu.be/D3edo5Jr6cE
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:10 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!

riply



elem, dobro, normalno je da vi, što kaže, deca čistih skojevaca, malo forsirate njihovu stranu priče, dok mi mešanci (skojevke + politički zatvorenici Ćopavog) ipak gledamo sa malo šire otvorenim objektivom.
narcis narcis 09:28 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!

jeverej a fašista, to je dobitna kombinacija, ti pričaš o širini, pa ti si obnevideo od mržnje i zaslepljenja komunistima, priviđaju ti se i kad šetaš diznilendom.
jevrej a četnik, to se zove ludilo i dezorijentisanost.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:33 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!

ma jok,
to mi srpska komunistička revizija pripisuje. vidiš da je loše biti zaslepljen ideologijom.
tyson tyson 18:41 27.05.2017

Re: želja za neznanjem

jevrej a četnik, to se zove ludilo i dezorijentisanost.

Čemu takva agresija, makar bila u pitanju i agresija gluposti?



Načelnik saniteta Deligradskog korpusa JVuO.


urbana_gerila urbana_gerila 20:44 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!


JJ Beba



bože, kako je slatka, kao sloboda... i kao ti...
Lionsgate Lionsgate 22:31 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!

bože, kako je slatka, kao sloboda... i kao ti...

Sine, ala ovde ima obnevidelih i zagorelih matorana..
urbana_gerila urbana_gerila 22:46 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!

Lionsgate
bože, kako je slatka, kao sloboda... i kao ti...

Sine, ala ovde ima obnevidelih i zagorelih matorana..



ima i budala, ne moraš ih vabiti - same se javljaju.
Lionsgate Lionsgate 23:28 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!

Sto i dalje sa tebe ne skida da si mator i zagoreo Filipe
Lionsgate Lionsgate 23:28 27.05.2017

Re: smrt fašizmu, sloboda narodu!

.
eloy eloy 00:06 28.05.2017

Re:tyson želja za neznanjem

Načelnik saniteta Deligradskog korpusa JVuO.


Nisi morao da objašnjavaš vidi se jasno sa slike i da su korpus a boga mi i sanitet.

Ko što si i ti Sontay.
tyson tyson 00:36 28.05.2017

Re: kreten

eloy
Načelnik saniteta Deligradskog korpusa JVuO.


Nisi morao da objašnjavaš vidi se jasno sa slike i da su korpus a boga mi i sanitet.

Ko što si i ti Sontay.

Ko je tebi dozvolio da se vratiš na blog, pitam se. I sa kakvim motivom.


eloy eloy 00:44 28.05.2017

Re: kreten

Ko je tebi dozvolio da se vratiš na blog, pitam se. I sa kakvim motivom



Ne zamaraj se to je za tebe misterija nad misterijama.




Nego ovde je bilo govora o sanitetu korpusa ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:59 28.05.2017

Re: kreten

9:6 ratio za komuniste protiv demokrata na blogu.

nego, drugari, oklevetan kao Miloš Obilić odlazim u Sremske Karlovce da zatvorim neku šljaku a tiče se Juge, pa razmišljam kako bi moj brat Narcis napunio gaće kada bi video zapravo fašiste današnjice. i nameće mi se pitanje - da li bismo mi uopšte bili kadri da se organizujemo danas kao dedovi u gerilu kada bi krenuli novokomunisti u ustanak - a neće jer bi ih zgazili novofasisti, i svesni su toga?!

Filip Mladenović Filip Mladenović 01:26 27.05.2017

Priča SNS insajdera o tehnologiji AVlasti:

http://ziginfo.rs/izneo-sokantne-podatke-o-vucucu-djordje-visekruna-do-najsitnijih-detalja-u-emisiji-balkan-info/

Djordje Višekruna
Vilibald Erić
Predrag Popović
karabasbarabas karabasbarabas 08:33 28.05.2017

Re: Priča SNS insajdera o tehnologiji AVlasti:

http://ziginfo.rs/izneo-sokantne-podatke-o-vucucu-djordje-visekruna-do-najsitnijih-detalja-u-emisiji-balkan-info/

To je onaj sto samara Cvarkova u svakoj drugoj epizodi?
mlatisa mlatisa 05:17 27.05.2017

А где је пресуда?

Било би лепо да видимо шта пише у пресуди.

Највероватније је реч о повреди судског поступка. Нпр. судили су мртвом човеку или није имао право на браниоца и слично.

Проблем је кад се дилетанти хватају посла који не знају да раде. Уједно је то и доказ да код нас тешко да је било икада ваљане државе, само самовоља властодржаца који год то били.

Поред тога, ово ваља схватити као медијску коску, да се ми забавимо док они обављају своје послове. Само је питање који послови су у питању.
eloy eloy 07:15 27.05.2017

..









eloy eloy 07:15 27.05.2017

P.S

gedza.73 gedza.73 07:51 27.05.2017

Slikovnica

Evropa i Jugoslavija











Obrati pažnju na sliku na zgradi opštine


Pokušavao sam da pronađem sličnu reklamnu kampanju nekog evropskog proizvođača automobila gde bi u pozadini bila džinovska slika njihovog 'najvećeg sina' al' nisam uspeo.

milisav68 milisav68 08:13 27.05.2017

Re: Slikovnica

gedza.73
Evropa i Jugoslavija

Obrati pažnju na sliku na zgradi opštine

Pokušavao sam da pronađem sličnu reklamnu kampanju nekog evropskog proizvođača automobila gde bi u pozadini bila džinovska slika njihovog 'najvećeg sina' al' nisam uspeo.







JovE Kapičići i dalje jašu na čelu kolone, a mrtvi četnici su problem.
freehand freehand 08:25 27.05.2017

Re: Slikovnica


JovE Kapičići i dalje jašu na čelu kolone, a mrtvi četnici su problem.

Kapičić je mrtav, a nisu problem mrtvi četnici nego žive budale.
narcis narcis 08:46 27.05.2017

Re: Slikovnica

milisav68
gedza.73
Evropa i Jugoslavija

Obrati pažnju na sliku na zgradi opštine

Pokušavao sam da pronađem sličnu reklamnu kampanju nekog evropskog proizvođača automobila gde bi u pozadini bila džinovska slika njihovog 'najvećeg sina' al' nisam uspeo.







JovE Kapičići i dalje jašu na čelu kolone, a mrtvi četnici su problem.

a tebi nije problem ubistvo 67 ljudi u vraniću, svaka ti čast imaš obraz za ... al bar da znam da su tebi koljači bliži od svih.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:51 27.05.2017

Re: P.S

eloy



ovo je isto komunistička žvaka - to je eksplodiralo kao balon kod nas u kibucima, prvo, zato što ne rade Moše i Josi sa istim kapacitetom tih 8 sati; a drugo, dok je Moše u fabrici ili u polju ili na farmi, Joška, koji je pesnik i intelektualac pa samim tim i manje na radnim zadacima, delje Rahilju, Mošetovu žemskinju, dok je ovaj na poslu. Moše se vraća kući, nalazi ih u svom salonu zarumenele i znojave... šutira Rahilju i Jošketa iz kibuca, kupuje ga i pravi privatni enterprajz gde ljudi rade za pare, a ne za socijalni komfor. a i ženi Liju, i njihova deca vode kibuc kao privatni posed već, a ne kao komunističku utopiju.
Milan Novković Milan Novković 10:26 27.05.2017

Re: P.S

Srđan Fuchs
eloy



ovo je isto komunistička žvaka - to je eksplodiralo kao balon kod nas u kibucima, prvo, zato što ne rade Moše i Josi sa istim kapacitetom tih 8 sati; a drugo, dok je Moše u fabrici ili u polju ili na farmi, Joška, koji je pesnik i intelektualac pa samim tim i manje na radnim zadacima, delje Rahilju, Mošetovu žemskinju, dok je ovaj na poslu. Moše se vraća kući, nalazi ih u svom salonu zarumenele i znojave... šutira Rahilju i Jošketa iz kibuca, kupuje ga i pravi privatni enterprajz gde ljudi rade za pare, a ne za socijalni komfor. a i ženi Liju, i njihova deca vode kibuc kao privatni posed već, a ne kao komunističku utopiju.

To je samo jedan use-case

"Pisanje" svake vizije treba da uključi bar jedan use-case za svaku nezavisnu perspektivu.

Primer, sad kad geeks pomognu oko tehnikalija informatike, robotike i energije, pa u fabrikama i poljima počnu da rade roboti, pesnici i intelektualci će da nauče te geeks da i oni pišu pesme i razmišljaju, i ravnoteža u univerzumu će biti povraćena
gedza.73 gedza.73 11:10 27.05.2017

Re: Slikovnica

milisav68
čelu kolone


ja sam zbunjen.
Slinu pošalju na hadžiluk u Kumorvec, posle dve nedelje na maketa sletu dobije gramatu, vrati se kući, postave ga za direktora državnog, odnosno 'narodnog' preduzeća sa dopisnom diplomom nekog od državnih (partijskih) univerziteta tipa Priština ili, beše, Bosanska Krupa.

'Tada pogleda Tito sve što je stvorio, i gle, dobro bješe veoma'

Danas i dalje imamo Sline, Bravare, Keramičare, 'kupovne' diplome, Partiju, Vođu a nekima ne valja.
Stvarno bre ljudima nikako ugoditi.

Eh, da Staljin požive Tita bar još sto godina gde bi nam kraj bio.
Vozili bi jugića sa novim farovima, imali još ceo jedan autoput, možda bi i internet dobili.



Tek sedamdesete godine se počelo sa ozbiljnijom elektrifikacijom.
Prvo si morao na kuluk da postavljaš bandere, onda da kupiš stabilizator a sijalicu si pojačavao petrolejkom. I sve to da platiš kako bi dobio besplatno.

I to ona sela koja su imala 'sreću' da upoznaju sve čari petogodišnjeg ekonomskog oporavka koji je zacrtala partija.
Za to vreme su na Zapadu, po kumrovečkoj školi, buržuji u slobodno vreme spaljivali veštice i iživljavali na nepismenoj sirotinji.
Koja je pobegla iz blagostanja SFRJ.




Onom fit oficiru iza doživotnog Maršala samo skinite šapku, turite vladikinu kapu (štap ostavite) i menjajte po želji automobile i vođe.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:19 27.05.2017

Re: Slikovnica

milisav68 milisav68 14:31 27.05.2017

Re: Slikovnica

gedza.73
Tek sedamdesete godine se počelo sa ozbiljnijom elektrifikacijom.
Prvo si morao na kuluk da postavljaš bandere, onda da kupiš stabilizator a sijalicu si pojačavao petrolejkom. I sve to da platiš kako bi dobio besplatno.

Nemoj da zezaš da je tako bilo.

To k`o za besplatno školovanje.

A tek za telefon, moji platili 2000 maraka za priključak, plus kablovi.

I još mi posle, kada sam ga otkazao, rekli da su to njihovi kablovi.

blogovatelj blogovatelj 20:12 27.05.2017

Re: Slikovnica

Obrati pažnju na sliku na zgradi opštine


Piece of trivia.
Na slici je zgrada kragujevačke opštine, za one koji ne znaju. Najpre je napravljena socrealistički klot. Tek kada csu je sazidali shvatili su koliko je odvratna, sa nizom malih prozorčića, kao saće. Naknadno su joj dogradili konstrukciju oko prozora.
Otprilike kao što je Edi Rama farbao zgrade vrištećim bojama po Tirani. Ipak smo mi jedno pedesetak godina ispred Albanije, realno.
blogovatelj blogovatelj 20:14 27.05.2017

Re: P.S

P.S


Ti si znači jedna od onih individua koje bi slobodu govora prodale za peglicu na kredit i letovanje u vojničkom krevetu, u odmaralištu u Prčnju.
eloy eloy 20:32 27.05.2017

Re: Srđan Fuchs


ovo je isto komunistička žvaka - to je eksplodiralo kao balon kod nas u kibucima,


Uvek si utripovan da je tvoja žvaka konačna istina onako biblijski iskonska.

zato što ne rade Moše i Josi sa istim kapacitetom tih 8 sati


Što misliš da Moše i Josi trebaju ikome da budu uzor ?

Ko njima meri kapacitet - Moše ili Josi a boga mi možda i Rahilja ?



pravi privatni enterprajz gde ljudi rade za pare, a ne za socijalni komfor.


jel za ove pare i ovaj radni komfor dok sad Moše kreše i češa j...




samo nisi poentirao od kojih para siromah Moše sa polja kupuje kibuc i pravi enterprajz ? Da nije sa binga ?
gedza.73 gedza.73 20:44 27.05.2017

Re: Slikovnica

blogovatelj
Na slici je zgrada kragujevačke opštine, za one koji ne znaju.

I izgrađena bez dozvole.

Meni žao koliko je sjeban onaj potez Gimnazija-tržnica-Milošev konak.
Hteo sam da ti postavim snimak 'Kragujevcu, grade u dolini' i slučajno otvorim ovaj.
Pogledaj leba ti odakle izlazi.



milisav68
A tek za telefon, moji platili 2000 maraka za priključak, plus kablovi.

I još mi posle, kada sam ga otkazao, rekli da su to njihovi kablovi.

Isto.
Imam ugovor sa EPS-om. Otac uplatio neku poveliku sumu a na ugovoru potpisao da se odriče u korist EPS-a.
Cijena prava sitnica. Takoreći džaba.
blogovatelj blogovatelj 02:22 28.05.2017

Re: Slikovnica

Pogledaj leba ti odakle izlazi.


Daj link, keve ti, Blog B92 odbija da mom Win XP-u isporučuje YT klipove.
gedza.73 gedza.73 07:44 28.05.2017

Re: Slikovnica

blogovatelj blogovatelj 04:37 29.05.2017

Re: Slikovnica

https://www.youtube.com/watch?v=b1Kb21nvtx0


Ha! moja zgrada.
gedza.73 gedza.73 05:47 29.05.2017

Re: Slikovnica

Ha! moja zgrada

Slučajno otvorio i čim je izašao autom s parkinga vidim da je tvoja zgrada
tasadebeli tasadebeli 08:53 27.05.2017

Тражење нормалне ненормалности

Pod demagoškim plaštom verbalnih onanija o Evropskoj uniji, demokratiji, stabilnosti... u Srbiji se sistematski odvija perfidno rasturanje normalnosti.

Jedan od temelja ovdašnje normalnosti je i antifašistički karakter narodno-oslobodilačke borbe tokom II svetskog rata i činjenica da je Srbija 1945. godine bila na pobedničkoj, a ne na poraženoj strani, sa velikim brojem poginulih boraca-antifašista i civilnih žrtava.
Na poraženoj strani su bili oni koji su zajedno sa hrvatskim ustašama i slovenačkim belogardejcima bežali prema austrijskoj granici te prelomne 1945. godine: nedićevci, ljotićevci i četnici.

Šta su savezničke snage, kao pobednice u II svetskom ratu, mislile o njima, jasno govori naziv britansko-američke akcije za predaju svih tih kvislinških jedinica jugoslovenskim partizanima: ČIŠĆENJE PALUBE.



Толико о поштовању према свим жртвама из тог периода.

А шта ћемо са онима који нису ни бежали испред Титових партизана, али су ипак стрељани по Србији после 1944?

И то је исто било "чишћење палубе", а?

И то ћемо онда данас да називамо "нормалност"?





Паде ми на памет реченица из једног америчког филма:"Људи су у својој основи луди за истином..."

А сетио сам се и оне народне приповетке "У цара Тројана козје уши"...

Када на крају из земље ипак израсте трска и лелујајући се на ветру шапуће:"У цара Тројана козје уши... У цара Тројана козје уши..."


Па помислих да није то што ти све заједно називаш "растурање нормалности" ипак у склопу тражења истине да би се, јер никада није касно за то, на крају дошло до какве-такве нормалности и излечења?



Masovna streljanja 1944-45: Oznine „Knjige streljanih” (ЛИНК)







Да питамо докторе у ординацији у Каиру? Овог аутора и коаутора Мемоара?


Wilijem Bil Dikin, zamenik šefa britanske vojne misije pri Vrhovnom štabu NOVJ, koautor Čerčilovih memoara,



А да, не можемо... Они су дијагнозу поставили још 1943. и преписали Србима лекове за излечење на рецепт...








П.С. - Не могу да верујем да и после 70 година "четници и партизани" (потомци оних оригиналних четника и партизана) прећуткују и спинују истину намећући данашшњим Србима неке своје "идеолошке" истине које данас више немају никакве везе са мозгом.

Зато и јесмо болесно друштво. Много болесно друштво. И то је један од главних узрочника те болести.

И нећемо никада ни оздравити све док праву Истину о свему томе од пре 70 година не признамо сви као једину важећу.

Зашто се онда не би сви судски процеси који почну од захтева за рехабилитацијом посматрали као део тражења те Истине.

За том Истином се мора трагати... Хтели ми то или не хтели, изаћи ће она кад-тад на видело. Макар у виду оне трске из приповетеке "У цара Тројана козје уши".

А дотле, док сви не признамо потребу да се каже права Истина о свим тим догађајима од пре 70 година, за нас који бисмо да у свему томе ипак останемо нормални:


freehand freehand 09:04 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

П.С. - Не могу да верујем да и после 70 година "четници и партизани" (потомци оних оригиналних четника и партизана) прећуткују и спинују истину намећући данашшњим Србима неке своје "идеолошке" истине које данас више немају никакве везе са мозгом.

Možda ti je upravo to pozvanje?
Uzmi to svakako u obzir, nemoj da bude posle "Tasa se stideo, ubila ga skromnost, pa Istorija, Jedina Prava ostade nenapisana i neizrečena."
Ako bi se, daj Bože, poduhvatio gledaj da i OVDE, na primer, zločinci, na primer, ne izbegnu pravdi, posle 72 godine, i da se oteti Ajhman rehabilituje.
Zbog proceduralniuh razloga, naravno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:07 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

interesantno da su saveznici bili kudikamo blaži prema četnajama - izabrali su the fittest da šljakaju kod njih u teškoj industriji, dok su mučene ustaše prepustili prvoj i drugoj Krajiškoj u ruke... zato je taj narod gore toliko okrenut partizanima, zamisli taj svet kada je video partizanske heroje nakon godina torture i strahovlade, i zamisli jadne ustaše kada ih se dokopala ruka partizanska... rokali su ih kao Ratko ove jadne muslimane na onoj farmi.
narcis narcis 09:18 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

За том Истином се мора трагати... Хтели ми то или не хтели, изаћи ће она кад-тад на видело. Макар у виду оне трске из приповетеке "У цара Тројана козје уши".

znači rehabilitacijom koljača dolazimo do istine, možda , ali je to samo tvoja, milisavova, gedžina i hučijeva istina, koljačka istina. ništa vi niste bolji od inih koji su zaklali 67 ljudi u vraniću, još ste i gori. vi imate obraza da pričate o istini.
tasadebeli tasadebeli 09:24 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

freehand
П.С. - Не могу да верујем да и после 70 година "четници и партизани" (потомци оних оригиналних четника и партизана) прећуткују и спинују истину намећући данашшњим Србима неке своје "идеолошке" истине које данас више немају никакве везе са мозгом.

Možda ti je upravo to pozvanje?
Uzmi to svakako u obzir, nemoj da bude posle "Tasa se stideo, ubila ga skromnost, pa Istorija, Jedina Prava ostade nenapisana i neizrečena."
Ako bi se, daj Bože, poduhvatio gledaj da i OVDE, na primer, zločinci, na primer, ne izbegnu pravdi, posle 72 godine, i da se oteti Ajhman rehabilituje.
Zbog proceduralniuh razloga, naravno.



Фри, за тебе две приче, мале породичне приче о Истини кроз историјска збивања.

Зашто је Истина важна

(прича број један)

Деда мог другара, предратни сељак из Жаркова, комуниста од оснивања Партије, '48. буде осуђен и упућен на Голи оток.

Пре 7-8 година отац тог мог другара потегне судски процес за рехабилитацију свог оца.

Мој другар каже:"Не знам који је ђаво мом матором! Шта је запео са тим да добије папир о рехабилитацији деде..."

Ја му рекао:"Како не разумеш. Твом матором је то важно. То му је у потпуности променило живот. А и теби са њим, последично..."


О лопужама

(прича број два)


Друга прича је о још једном мом другару, историчару по занимању, који се подухватио, само не овако како ми ти то предлажеш лицемерно и малициозно помињући немачке нацисте, него сасвим озбиљно, професионално да напише историју четничког покрета у северној Далмацији.

Да буде мрвица истине ка оној правој Истини.

Знаш шта му је био највећи проблем у истраживачком раду?

То што је половина докумената које је тражио по архивима нестала из фасцикли, тзв. "кошуљица". Пише на фасцикли који је документ у питању, али документа нема.

Изгледа да се чувари оне истине коју смо ти и ја учили у школи баве и крађом докумената из архива да не би случајно данас некоме пало на памет да мења то што се 50 година уваљивало свима као једина важећа "истина".


Хоћу да ти кажем да то тражење Истине има своју важност и у појединачним животима, али и у животу читавог друштва данас.

Само што очигледно да ћемо до те Истине тешко долазити јер нам тим архивима у којима би требало да се чувају документа која би нам помогла да дођемо до Истине управљају потомци једне од тих идеолошких страна из "оних дана" које данас више заиста немају никакве везе с мозгом, у данашњем свету какав јесте.
tasadebeli tasadebeli 09:34 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

narcis
За том Истином се мора трагати... Хтели ми то или не хтели, изаћи ће она кад-тад на видело. Макар у виду оне трске из приповетеке "У цара Тројана козје уши".

znači rehabilitacijom koljača dolazimo do istine, možda , ali je to samo tvoja, milisavova, gedžina i hučijeva istina, koljačka istina. ništa vi niste bolji od inih koji su zaklali 67 ljudi u vraniću, još ste i gori. vi imate obraza da pričate o istini.



А што се ти и остали блоговски "партизани" толико бојите да Истина изађе на видело?

Нечиста савест?

Ево, и моји су били на тој вашој правој страни у Другом светском рату, гинули и били рањавани, али ја се не бојим те Истине.

Зато што су ме они тако васпитали да се не бојим Истине ако ми је савест чиста.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:42 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

tasadebeli

Зато што су ме они тако васпитали да се не бојим Истине ако ми је савест чиста.



da, baš. agresivni partizani kao da su Kolindini i Karamarkovi bojovnici.
tasadebeli tasadebeli 09:46 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

Srđan Fuchs
tasadebeli

Зато што су ме они тако васпитали да се не бојим Истине ако ми је савест чиста.



da, baš. agresivni partizani kao da su Kolindini i Karamarkovi bojovnici.



???

Појасни.

(Да цитирам Емсија.)
freehand freehand 09:49 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

Само што очигледно да ћемо до те Истине тешко долазити јер нам тим архивима у којима би требало да се чувају документа која би нам помогла да дођемо до Истине управљају потомци једне од тих идеолошких страна из "оних дана" које данас више заиста немају никакве везе с мозгом, у данашњем свету какав јесте.

Na koga tu tačno misliš? Na Vučića, Nikolića, Radoša Ljušića ili nekog drugog od tih ideoloških zatucanika?
No da se ne zezam. Uspeo si da u nekoliko pasusa pobrojiš sve opsene koje se oko feljtonističke istorije, carice pesudonaučnog besmisla na ovom prostoru od polovine osamdesetih.
Od toga da je činjenica da je goli otok bio ideološki zatvor na koji su komunisti slali komuniste, a po prvilu sa dobrim razlogom jer su bili spremni da se stave na stranu strane države (SSSR) u potencijalnom ratnom konfliktu ili državnom udaru.
Dalje, brkaš pojedinačne slučajeve sa magistralnim pravcima i konkretno ličnostima poput Nikole Kalabića.
A treće - meni prebacuješ licemerje sa primerom nemačkih nacista - zbog čega tačno?
Sad nije bitna procedura i forma?
I na kraju oko skrivanja fascikli i dokumenata iz njih - koliki je komunista, na primer, bio JE. Huver? Onako na tvojoj skali od 1 do 101?
milanb milanb 09:59 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

činjenica da je Srbija 1945. godine bila na pobedničkoj, a ne na poraženoj strani, sa velikim brojem poginulih boraca-antifašista i civilnih žrtava.
Na poraženoj strani su bili oni koji su zajedno sa hrvatskim ustašama i slovenačkim belogardejcima bežali prema austrijskoj granici te prelomne 1945. godine: nedićevci, ljotićevci i četnici.

Србија је 1945 године доживела свој највећи пораз у историји.Тада смо спали на то да нам капу кроји један аустроугарски капларчић, да нам он кроју границе Србијем да убија недужне становнике Србије без икакве кривице.



Šta su savezničke snage, kao pobednice u II svetskom ratu, mislile o njima, jasno govori naziv britansko-američke akcije za predaju svih tih kvislinških jedinica jugoslovenskim partizanima: ČIŠĆENJE PALUBE.


Шта су савезничке силе мислиле о четничком покрету јасно говоре висока одликовања САД, УК и Француске која су додељена Дражи, као и протести западних званичника због монтираног процеса Дражи.

Комунистички бандити су се нашли на победничкој страни 1945 године али тада није окончана историја.Битно је ко је био на победничкој страни на крају, а то је на крају хладног рата.Захваљујући комунистзичком бандитизму ми смо се 1990 године нашли на губитничкој страни.



Taj proces ne samo što je svojevrsni auto-gol po čitav srpski narod, nego je i davanje alibija drugim narodima na Balkanu, koji su takodje tokom II svetskog rata imali svoje nacionalne izrode i sramote, da učine isto: rehabilituju ratne zločince i po drugi put pobiju mnogobrojne žrtve, medju njima i srpske nacionalnosti.


ЈУгославија нема већ четврт века и ми уопште не морамо и даље одржавати вештачки баланс.Хрвати су још 90-тих рехабилитовали домобране-оружне снаге тзв."НДХ", а с обзиром да су пред крај Другог светског рата све усташке јединице преименоване у домобранске, на тај начин су и усташе рехабилитоване.Ц.Гора је у своју химну уврстила стихове које је спевао ноторни квислинг и Павелићев сарадник.

Све се то десило пре рехабилитације истакнутих припадника четничког покрета у Србији.





Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:00 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

tasadebeli
Srđan Fuchs
tasadebeli

Зато што су ме они тако васпитали да се не бојим Истине ако ми је савест чиста.



da, baš. agresivni partizani kao da su Kolindini i Karamarkovi bojovnici.



???

Појасни.

(Да цитирам Емсија.)


olakost s kojom te, bivajući zaslepljeni svojim ideološkim načelima, svrstavaju pod kategoriju "fašista", ista je kod srpskih novopartizana kao kod hrvatskih novoustaša. zato i ja mislim ono što je Dačke Kiš pisao - da je karakter i jedne i druge ideološke zbilje duboko animalan (možda i zbog toga što mi Nituška traži da joj puštam Animalse momentalno ) .


narcis narcis 10:09 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

Зато што су ме они тако васпитали да се не бојим Истине ако ми је савест чиста.

znači tebi je istina da kalabić nije odgovoran za klanje nevinih ljudi i dece u selu vranić, on ne snosi nikakvu odgovornost što su njegovi koljači izvršili taj zločin, to je za tebe istina.
tasadebeli tasadebeli 10:15 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

freehand

Uspeo si da u nekoliko pasusa pobrojiš sve opsene koje se oko feljtonističke istorije,





Десетине хиљада стрељаних после 1944. нису фељтонистичке опсене.


Dalje, brkaš pojedinačne slučajeve sa magistralnim pravcima



Још једном понављам, десетине хиљада стрељаних нису појединачни случајеви.

Што то не кажеш у лице браћи и сестрама оних момака из аматерске позоришне дружине о којима се говори у филму "Бог да прости".

Баш ме занима шта би ти они рекли.


goli otok bio ideološki zatvor


Та прича о предратном комунисти чији син тражи судску рехабилитацију је само поучна прича о томе колико је Истина потребна свима.

Узгред, ћале тог мог другара је добио папир о рехабилитацији свога оца.

A treće - meni prebacuješ licemerje sa primerom nemačkih nacista - zbog čega tačno?



Зато што је крајње гнусно поредити десетине хиљада невиних људи које су Титови партизани стрељали по Србији после 1944. са једним Ајхманом, а што нас Фића подсећа да су и то "савезници" елегантно називали "Чишћење палубе".

I na kraju oko skrivanja fascikli i dokumenata iz njih - koliki je komunista, na primer, bio JE. Huver? Onako na tvojoj skali od 1 do 101?



какве везе сада има тај фашистоидни ум са овим о чему причамо?

Или си ипак, можда, направио добру паралелу са нашим "шефовима архива и библиотека"?




konkretno ličnostima poput Nikole Kalabića.



Уопште се не бавим овде том рехабилитацијом.

Него оно ониме што Фића назива "растурање нормалности".

Да ли је и ово било растурање нормалности ("Чишћење палубе" )?


Komesar za izbeglice u vladi Milana Nedića rehabilitovan u novosadskom sudu. Višedecenijska nepravda ispravljena zahvaljujući Novosađaninu Milovanu Vujoviću (ЛИНК)


Ови из фамилије моје жене би ту могли да додају још много малих ситних неисторијских породичних и приватних појединости које би ишле у прилог тој одлуци о рехабилитацији Томе Максимовића. (ЛИНК)


Хоћемо ли и то, Фри, да по Фићином рецепту називамо растурање нормалности?
tasadebeli tasadebeli 10:20 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

narcis
Зато што су ме они тако васпитали да се не бојим Истине ако ми је савест чиста.

znači tebi je istina da kalabić nije odgovoran za klanje nevinih ljudi i dece u selu vranić, on ne snosi nikakvu odgovornost što su njegovi koljači izvršili taj zločin, to je za tebe istina.



Опери уши и слушај добро!

НЕ ГОВОРИМ О ОВОМ СУДСКОМ ПОСТУПКУ ЗА РЕХАБИЛИТАЦИЈУ КАЛАБИЋА КОЈИ ЈЕ САМО ЈЕДАН ОД МНОГИХ!

ГОВОРИМ О ЛАКОЋИ СА КОЈОМ СВИ ВИ БЛОГОВСКИ ПАРТИЗАНИ ТЕ ПОКУШАЈЕ ДА КОНАЧНО ДОЂЕМО ДО ИСТИНЕ О ОНОМЕ ШТО СЕ ОВОМ НАРОДУ ДОГАЂАЛО ПРЕ 70 ГОДИНА НАЗИВАТЕ "РАСТУРАЊЕ НОРМАЛНОСТИ"!

А видиш, за мене су сви ти покушаји да се дође до Истине о тим догађајима од пре 70 година заправо покушаји да се дође до нормалности.

И зато не разумем ко се то толико боји нормалности међу Србима, па се одмах накостреши на сваки покушај тражења праве истине о свему томе.
freehand freehand 10:26 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

Што то не кажеш у лице браћи и сестрама оних момака из аматерске позоришне дружине о којима се говори у филму "Бог да прости".

Баш ме занима шта би ти они рекли.

Da ti pojedinačne slučajeve poput te pozorišne družine porediš sa slučajevima poput Nikole Kalabića? Nije problem. Idemo zajedno.

Зато што је крајње гнусно поредити десетине хиљада невиних људи које су Титови партизани стрељали по Србији после 1944. са једним Ајхманом, а што нас Фића подсећа да су и то "савезници" елегантно називали "Чишћење палубе".

Možda je gnusno. Čak verovatno. Samo, Taso, to ti radiš. Ja to nigde nisam proedio.
Pričam o Kalabićevoj rehabilitaciji i proceduralnim greškama u njegovoj presudi, što je, očigledno, strašan greh.
Ti voliš da mašeš "desetinama hiljada nevinih", pošto proceduralno ispravno za svakog pojedinačno znaš da je bio nevin.

какве везе сада има тај фашистоидни ум са овим о чему причамо?

Ne znam, razumeo sam da je u pitanju način karakterističan samo za komuniste i njihove potomke? Bar si ti upotrebio takvu konstrukciju, ali dozvoljavam da opet ja nešto nisam dobro shvatio u svojoj zaslepljenosti i da ću opet morati nekom da gledam u oči i da se izvinjavam.
tasadebeli tasadebeli 10:30 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

Srđan Fuchs

olakost s kojom te, bivajući zaslepljeni svojim ideološkim načelima, svrstavaju pod kategoriju "fašista", ista je kod srpskih novopartizana kao kod hrvatskih novoustaša. zato i ja mislim ono što je Dačke Kiš pisao - da je karakter i jedne i druge ideološke zbilje duboko animalan



Ма навикао сам већ на то, Срки...

А најбоља фора у свему томе је што ови данашњи "четници" мисле да сам комуњара, па ме и они пљују.



Значи, на добром сам путу!


predatortz predatortz 10:34 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности


А најбоља фора у свему томе је што ови данашњи "четници" мисле да сам комуњара, па ме и они пљују.



Ja se uvek zapitam šta bi to značilo smatrati danas sebe za četnika, ili za partizana.

Verujem da pistoji neki F za takvo stanje duha. Kao što sigurno pistoji i neki F za verovanje u bezgrešnost neke od tih strana.
tasadebeli tasadebeli 10:44 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

freehand

Možda je gnusno. Čak verovatno. Samo, Taso, to ti radiš. Ja to nigde nisam proedio.



Цитирам те, што би рекла Тривалићка на суђењу Марку Краљевићу:


freehand

Ako bi se, daj Bože, poduhvatio gledaj da i OVDE, na primer, zločinci, na primer, ne izbegnu pravdi, posle 72 godine, i da se oteti Ajhman rehabilituje.
Zbog proceduralniuh razloga, naravno.



Немој у својој тврдоглавости да ме правиш баш толико лудим.

Pričam o Kalabićevoj rehabilitaciji



Ја не.

Ја причам о Фићиној синтагми "растурање нормалности" под коју Фића олако подводи све покушаје тражења истине о ономе што се збивало пре 70 година:

Pod demagoškim plaštom verbalnih onanija o Evropskoj uniji, demokratiji, stabilnosti... u Srbiji se sistematski odvija perfidno rasturanje normalnosti.



А овај процес Калабићу је Фића само искористио као повод за још једну жалопојку и јадиковку за временом када су нам, док смо сви били Титови пионири и морали да верујемо у оно што нам се каже да верујемо, уваљивали једностране "истине".

К'о да морамо читавог живота да живимо у вестерн филмовима са оним гуд гајз-бед гајз које је друг Тита тол'ко волео.


Нема, бре тога више, Фри. Готово је. Срби не треба више да живе у томе.

Надам се да сам ти сада јаснији?






Успут, ниси ми одговорио да ли је и процес рехабилитације Томе Максимовића такође било "растурање нормалности".
freehand freehand 10:52 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

Цитирам те, што би рекла Тривалићка на суђењу Марку Краљевићу:

I u citatu koji navodiš ja pominjem Ajhmana i proceduralne greške u hapšenju, privođenju pravdi i suđenju.
Da poradiš malo na razumevanju napisanog?

Ја не.

Ја причам о Фићиној синтагми "растурање нормалности" под коју Фића олако подводи све покушаје тражења истине о ономе што се збивало пре 70 година:

Razumeš li ti, Taso, koliko je šuplja a bogami i patetična sintagma "traženje istine", i šta se sve pod nju može podvesti i podvodi? I zašto voliš da koristiš te sklopove koji zvuče jako a ne znače ništa sem što mogu da pokriju sve što se pod njih strpa, a onaj što ih koristi svakog ko mu kaže da nije u pravu može da proglasi mrziteljem koji sprečava "traženje istine"?

Надам се да сам ти сада јаснији?


Ako budeš još dodavao i dopisivao biće mi još jasnije. I gledaj da ne koristiš "edit", to samo stvara smutnju.
tasadebeli tasadebeli 11:01 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

freehand

Razumeš li ti, Taso, koliko je šuplja a bogami i patetična sintagma "traženje istine", i šta se sve pod nju može podvesti i podvodi? I zašto voliš da koristiš te sklopove koji zvuče jako a ne znače ništa sem što mogu da pokriju sve što se pod njih strpa, a onaj što ih koristi svakog ko mu kaže da nije u pravu može da proglasi mrziteljem koji sprečava "traženje istine"?



А Фићино "растурање нормалности" је у реду?

(И "чишћење палубе", такпђе?)


Ako budeš još dodavao i dopisivao biće mi još jasnije. I gledaj da ne koristiš "edit", to samo stvara smutnju.



Извини, по хиљаду пута извини, у праву си.

Али то не треба да те спречи да одговориш на питање ако си вољан...


tasadebeli

Успут, ниси ми одговорио да ли је и процес рехабилитације Томе Максимовића такође било "растурање нормалности".
tasadebeli tasadebeli 11:16 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

predatortz

А најбоља фора у свему томе је што ови данашњи "четници" мисле да сам комуњара, па ме и они пљују.



Ja se uvek zapitam šta bi to značilo smatrati danas sebe za četnika, ili za partizana.

Verujem da pistoji neki F za takvo stanje duha. Kao što sigurno pistoji i neki F za verovanje u bezgrešnost neke od tih strana.



А и за тебе препорука као и за Сркија и Докса.

Схватате о чему причам...


imam razumjevanja za emocije i jedne i druges strane, kao što znam da ni jedna ni druga ne polažu tapiju na istinu.



narcis narcis 11:50 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

НЕ ГОВОРИМ О ОВОМ СУДСКОМ ПОСТУПКУ ЗА РЕХАБИЛИТАЦИЈУ КАЛАБИЋА КОЈИ ЈЕ САМО ЈЕДАН ОД МНОГИХ!

a koju je to istinu otkrila oslobađajuća presuda ovog koljača, koju je to istinu otkrio sudija koji je na rahabilitaciji nekog četnika u kragujevcu zabranio svedoku kog je taj četnik zatvori, da kaže istinu.
koju je to istinu donela rehabilitacija nedića, sem da je srkiju donela otrežnjujuću istinu da njegove ješe nije apsio nedić i predavao nemcima kji su ih šetali gradom u gasnim komorama zvambnnim dušegubke, već da su im to radili komunisti.
kad god vam se iznese neka činjenica o tome da se ovde ne radi o nikakvim istinama već o rehabilitaciji zločinaca ti i ostali zabijate glavu u pesak i nećete da vidite nikakvu istinu koja vam ne odgovara nego bacate prašinu u oči istini nekim nedokazivim zločinima komunista
oslobađate zločince samo zato što su i drugi vršili zločine.
vaša logika istine je sledeća
pošto je krcun streljao one jadne glimce onda kalabić mora da bude oslobođen što je napravio masakr u vraniću, draža zato što je izdao naređenje da se kolju svi muslimani i a rođaci srpskih komunista takođe
znači ni draža ni kalabić nisu krivi zato što je krcun streljao glumce.
to je istina koju ti i tebi slični promovišete.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:57 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

tasadebeli



Ма навикао сам већ на то, Срки...

А најбоља фора у свему томе је што ови данашњи "четници" мисле да сам комуњара, па ме и они пљују.



Значи, на добром сам путу!




pa, samosvesti...

meni čaopri deda kako su ušli u rat šmekerski, i borili se herojski, Kosmajski Odred, i to u Zmajevom Gnezdu, oko Grocke, rokali po mostovima, po švapskim tovarima, skrivali Jevreje, i sve to u Nedićevom i Ljotićevom rodnom kraju... kada, tek, na zimu 1942. stiže direktiva da najimućniji domaćini u okviru njegovog komesarijata potpišu pristupnicu za KPJ. sada, moj deda je bio komesar, ali nije smarao druge ljude da moraju da prihvataju njegovu ideologiju, i mirno su živeli u selu tu 1941./1942., ovi su ga štitili (ipak je moja porodica bila jedna od uglednijih u selu, cepali smo se tu protiv Turaka, a navrdeda bio ortak s premijerom Garašininom, u njihovo vreme, pa nam dao deset ektara na deset već postojećih), a on njih nije smarao. uglavnom, direktiva da poptpišu za KPJ, i moj Bora se ogluši o to i upozori svoje domaćine iz sela, oni odmahnu rukom samo, kao, "ma, budalaštine". tek ujutro, streljački vod za ove domaćine... streljani su. njih sedmorica najimućnijih. moj deda ih je nosio do kraja na duši, plus ove iz Mreža Skrivanja što su mu ljotićevci razjebali, uglavnom, okači šmajser o klin, vrati Draži Markoviću člansku i ode u podzemnu sojanicu, koju je sam sebi isprojektovao za nedajbože, kao poslednju odstupnicu, do 1945. jurili ga tokom rata gestapo i ljotićevci, kao vodećeg subverzivca, četnici jer je vodeći komesar, partizani da ga kazne zbog dezerterstva... uglavnom, nakon streljanja 7 domaćina, ponavljam, za čiju smrt se osećao odgovornim do kraja života, mi je pričao kako je pao u slamnu postelju svog ratnog bunkera, i da je bio u groznici otrežnjenja i osvešćenja od indoktrinacije narednih nekoliko dana...

... posle ga je sahvatao D. Marković, 1948. u Begeu, i ćorkirao u Sirmium. dve godine najgrubljih zastrašivanja da se okane politike, i još dve prinudnog rada u beočinskoj cementari. tu je u potpunosti sahranio koncept "duše", zbog čega smo se on i ja kačili, tokom 90-ih, mada sam ja bio nafurani klinac i nisam znao za ovu količinu žrtve koju je podneo. tek sam docnije saznao, nakon pada Miloševića i klana Markovićevih... znaš u kom čudu smo bili posle burazeri, Leda i ja kada smo videli da prvi potpredsednik vlade, prof. Žarko Korać, gura ovog Dražu Markovića pred kamere kao nekakvog velikog srpskog opozicionara, tebra, a ovaj ćale najubistvenijeg murkanskog kraka u zemlji... kako god, ja sam u miru s ovim emocijama svima, iskulira pustinja i Mrtvo More sve boli...
gedza.73 gedza.73 13:24 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

narcis
За том Истином се мора трагати... Хтели ми то или не хтели, изаћи ће она кад-тад на видело. Макар у виду оне трске из приповетеке "У цара Тројана козје уши".

znači rehabilitacijom koljača dolazimo do istine, možda , ali je to samo tvoja, milisavova, gedžina i hučijeva istina, koljačka istina. ništa vi niste bolji od inih koji su zaklali 67 ljudi u vraniću, još ste i gori. vi imate obraza da pričate o istini.

Dragoljube pažljivo sam pročitao tvoj komentar.
Izbrojao do deset, popio čašu soka, odslušao plovi morem jedna 'malem barka' što kaže Čvarkov tebi za ljubav i usput ti spakovao doobar repertoar psovki.

Sam možeš da biraš koje su bile sigurno ćeš da pogodiš bar desetak.

tasadebeli tasadebeli 13:35 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

Srđan Fuchs

znaš u kom čudu smo bili posle burazeri, Leda i ja kada smo videli da prvi potpredsednik vlade, prof. Žarko Korać, gura ovog Dražu Markovića pred kamere kao nekakvog velikog srpskog opozicionara, tebra, a ovaj ćale najubistvenijeg murkanskog kraka u zemlji... kako god, ja sam u miru s ovim emocijama svima, iskulira pustinja i Mrtvo More sve boli...






Што би рекао мој деда,

предратни социјалиста и марковићевац којег је краљева жандармерија 'апсила за сваки штрајк на овој нашој црвеној Чукарици између два рата и који је изгубио сина на Сремском фронту,

читајући Политику још педесетих година прошлог века да га чује цела улица:

"Мајку вам јебем комунистичку!"

Нису га дирали... Био већ матор, са црвеном традицијом много дужом од тих скоројевићких секретара КПЈ обучаваних у НКВД. А и био отац палог борца.


Већ сам теби ово качио на једном твом посту, али ево, нека читају и овде они који нису читали...


Bio sam nacistički eksperiment (ЛИНК)


Затварали га и у нацистичке и у комунистичке логоре.

За мене је то најбоља слика тог времена о којем причамо.

Највише су страдали они који су хтели да пре свега буду људи.

У мутним временима.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:22 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

milanb

Србија је 1945 године доживела свој највећи пораз у историји.


Управо тако, све остало су празна наклапања.
freehand freehand 14:28 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

vrabac_u_steni
milanb

Србија је 1945 године доживела свој највећи пораз у историји.


Управо тако, све остало су празна наклапања.

Pa ništa, Filip da zaključa za komentarisanje, a i administracija bloga da razmisli o sličnom rešenju.
milisav68 milisav68 14:51 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

Srđan Fuchs
meni čaopri deda kako su ušli u rat šmekerski, i borili se herojski, Kosmajski Odred, i to u Zmajevom Gnezdu, oko Grocke, rokali po mostovima, po švapskim tovarima, skrivali Jevreje, i sve to u Nedićevom i Ljotićevom rodnom kraju...

Pa nije to bio samo njihov kraj.Oni su (Nedić i Ljotić), kao i ostale vojske, mobilisali ljude na silu.Bilo je naravno i dobrovoljaca, ali ne toliko da bi imali masovnost.

Druga je stvar što se posle rata ispredale bajke o dobrim i lošim momcima, a narod samo gledao kako da sačuva živu glavu.

Da me ne shvatiš pogrešno, poštujem ja tvog dedu, kao i ostale ljude, koji su ostali ljudi u tom haosu, bez obzira koji su simbol na kapi imali.

Problematično je ono što se desilo posle "oslobođenja", i što i danas trpimo posledice toga.
milisav68 milisav68 15:03 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

narcis

znači rehabilitacijom koljača dolazimo do istine, možda , ali je to samo tvoja, milisavova, gedžina i hučijeva istina, koljačka istina. ništa vi niste bolji od inih koji su zaklali 67 ljudi u vraniću, još ste i gori. vi imate obraza da pričate o istini.

Dragoljube, smanji doživljaj.

Ko osporava zločin u Vraniću?

A kad smo već kod "istine", zašto su komunisti pokupili sve crkvene knjige posle rata i nisu ih vratili do današnjih dana, kada su pomrli svi svedoci.

U tim knjigama su sem umrlih i rođenih, opisivani događaji iz svih parohija.

Šta se to krilo?
tasadebeli tasadebeli 16:51 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

gedza.73
narcis
За том Истином се мора трагати... Хтели ми то или не хтели, изаћи ће она кад-тад на видело. Макар у виду оне трске из приповетеке "У цара Тројана козје уши".

znači rehabilitacijom koljača dolazimo do istine, možda , ali je to samo tvoja, milisavova, gedžina i hučijeva istina, koljačka istina. ništa vi niste bolji od inih koji su zaklali 67 ljudi u vraniću, još ste i gori. vi imate obraza da pričate o istini.

Dragoljube pažljivo sam pročitao tvoj komentar.
Izbrojao do deset, popio čašu soka, odslušao plovi morem jedna 'malem barka' što kaže Čvarkov tebi za ljubav i usput ti spakovao doobar repertoar psovki.

Sam možeš da biraš koje su bile sigurno ćeš da pogodiš bar desetak.




Мртва си, кокошко!

Ако те је Драгољупче оплео на Блогу Б92, онда си ти гарантзовано неки жешћи фашиста.

И још те турио у исти џак са мном и са овим осталим часним људима!

ЦРНИ Геџо!!!

Зрео си за рицинус!



freehand freehand 16:55 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

са мном и са овим осталим часним људима!

Prepametnim i prepoštenim.
Lažna skromnost ničemu ne služi.
tasadebeli tasadebeli 17:05 27.05.2017

Re: Тражење нормалне ненормалности

freehand
са мном и са овим осталим часним људима!

Prepametnim i prepoštenim.
Lažna skromnost ničemu ne služi.



Ћути ти, не јављај се, боље ти је...

Немој сад да напујдам Драгољуба, па да и тебе узме на зуб и да те гања из поста у пост.

ЦРНИ Фри!!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana