Politika

Srećna nova 1991.

Željko Ivanović RSS / 12.04.2008. u 20:01

da nam živi, živi, Filip
da nam živi, živi, Filip

Srednja generacija se sigurno sjeća velikog makedonskog filma Stoleta Popova “Srećna nova 1949”, sjajne umjetničke anticipacije novog totalitarizma i zla koji će prekriti balkanski region samo par godina kasnije. A o tim počecima 90’tih, ovih dana, nakon predsjedničkih izbora u MNE, govori i Mark Almond, profesor sa Oksforda i ugledni analitičar BBC za zapadni Balkan. Kaže kako je “EU trenutno važnija stabilizacija Kosova i regiona od korupcije i vladavine prava u Crnoj Gori”. I onda definiše crnogorsku situaciju: “Na neki način, vratili smo se na početak 90-ih, kada su neki ljudi u Briselu govorili - bolje Milošević nego neko i nešto što ne razumijemo i ne možemo da predvidimo”!

U dvije rečenice Almond je sve rekao. I o vlasti, i o opoziciji, i o famoznoj međunarodnoj zajednici. Ako se ovi stavovi pokušaju razraditi stvari izgledaju prilično sumorno po Crnu Goru. Ispada da je Evropa svjesna da Crna Gora nije zemlja vladavine prava, da caruje korupcija a umjesto institucija vlada jedan čovjek. Drugi, još porazniji zaključak, da u Crnoj Gori ne postoje unutrašnje snage sposobne da promijene takvo stanje. I treće, da se Evropa drži poznatog pragmatizma. Nije važno šta “veliki brat” radi ukućanima, važno je da ih drži u zatvorenoj sobi, čime se na najbolji način daje “puni doprinos regionalnom miru i stabilnosti”. Almond pominje Miloševića i kako je i on nekad, za neke političare u Briselu bio “dobitna karta”. Kada je počeo da pravi velike probleme, hladno i pragmatično, isti čovjek je proglašen za najveću pošast u Evropi. Onda je došao Koštunica. Solana je bio dirnut njegovim demokratskim kapacitetima a nacionalističku ideologiju mu je prevodio kao antikomunizam. I tako sve dok nije ubije premijer Đinđić. Onda je pragmatični Brisel, i još pragmatičniji Vašington, uvidio kako je i Koštunica loš izbor. Podrška je onda usmjerena ka Tadiću. Da bi sada, nakon havarije u Srbiji, izazvane i formalnim odvajanjem Kosova, umirovljeni Đukanović bio zamoljen da se vrati na političku scenu, s istim izgovorom – faktor mira i stabilnosti.

Ali, da ne bude da su “neki političari iz Brisela” krivi za sadašnju crnogorsku situaciju. Oni su samo pragmatični. Solana uvijek može da kaže – nije na meni da mijenjam Crnu Goru i da se miješam u vaše unutrašnje stvari, to morate uraditi sami, iznutra. Ciničan, ali ipak valjan izgovor. I zaista, iako manje više većina zemalja zapadnog Balkana funkcioniše po modelu protektorata, direktnog ili indirektnog, krivca za zadržavanje Crne Gore u predvorju demokratije i istinskih evropskih vrijednosti, treba prevashodno tražiti na domaćem terenu. O vlasti ne treba trošiti puno riječi. Ljudi su perfektno razradili sistem kontrole cjelokupnog društva naslijeđen još iz komunizma i pod firmom demokratskih standarda, sprovode izbore i slave pobjede. Koliko god glasova da treba, bilo 120, 140, 170 ili 220 hiljada, vlast je spremna da ih obezbijedi. S druge strane, na ruku joj ide i sama opozicija. Ona svojim djelovanjem konstantno gura EU i SAD u naručje Đukanoviću jer je nesposobna da se nametne kao alternativa jednom ne baš impresivnom režimu. I kako reče Almond, zašto bi se biroktrate iz Brisela opterećivale šta će donijeti Medojević, Milić ili Mandić, kad sa Đukanovićem “nema neizvesnosti”. On je za proteklih 20 godina vrlo dobro naučio kako se pliva u (mutnim) međunarodnim vodama. Karakteristike opozicionih lidera koje su iz Podgorice išle diplomatskim putem, stvarale su kod zvaničnika i kreatora politike u Briselu sasvim drugačiju sliku. Medojević je, tako, djelovao kao neko ko detektuje probleme ali ne nudi rješenje, kako izaći iz njih i kako mijenjati društvo. Za ilustraciju kolege često uzimaju izjavu jednog stranog novinara koji je nakon dvosatnog razgovora sa liderom PZP požalio kako nije uspio da mu postavi niti jedno pitanje. Čovjek jednostavno nije mogao doći do riječi. Lider crnogorskih Srba Mandić nije ni izražavao ozbilniju želju za kontaktom sa zapadnim predstavnicima u Podgorici. Njegova vizija je, preko Velje ilića, išla ka Koštunici i ruskom gasu. Da virtuelni opozicioni svijet bude potpun potrudio se lider SNP Milić. On jedini od opozicionih lidera slavi svoj rezultat iako je dobio najmanje glasova. Ali, nakon postreferendumskog posrnuća partije Miliću se mora priznati da je učinio hrabar zaokret ka građanskoj i evropskoj opciji, uspijevajući da zadrži čak 11 odsto biračkog tijela, kojeg čine uglavnom ostaci konzervativnih glasača koji su posljednjih 10 godina podržavali arhaičnu i antizapadnu politiku. Milić je ostavio utisak najpribranijeg od opozicionih lidera, ali opet bez dovoljno energije i potencijala da bude glavni čovjek promjena. Kada se svima njima doda vojska takozvanih lidera malih stranaka koji služe za zbunjivanje opozicije a ne same vlasti, onda se i na unutrašnjme i na vanjskom planu stekla ne baš pozitivna slika o mogućoj političkoj alternativi u Crnoj Gori. I zato je priča vraćena, kako reče, Almond u 90-te. Što bi moglo da sugeriše još pesimističniji zaključak – da je perd Crnom Gorom novih 20 godina iskušenja i puževskog koračanja ka izlazu iz vjekovnog tunela totalitarizma i neslobode.

Da bi se išlo brže opozicija, kako reče, lider SL Mandić, mora da se dobro presabere i pretrese. U najkraćem to bi značilo - Pokret za promjene sa koncepcije “one man show” mora preći na izgradnju ozbiljne organizacije, sa što širim uključivanjem svih slobodnih i demokratskih potencijala društva. Srpska lista mora da se mnogo više okrene Crnoj Gori. Ne treba da odustane od brige za tradiciju, pravoslavno nasljeđe, ali ta priča mora da ima evropsko pakovanje, nešto nalik onome što u Srbiji radi Tadić. Milić je oživio SNP i ne bi trebao da dozvoli samo jednu stvar – prihvati očite signale iz DPS-a za koalicijom jer bi SNP time, poput SDP, postao nova ikebana vlasti koja niti može, niti želi da suštinski mijenja društvo. Da li opozicija ima snage i pameti za prave odgovore i poteze? Bojati se, kako reče Almond, već viđenog. I u Srbiji je vlast bila nepromjenjiva deceniju i po jer se opozicija neuspješno pokušavala organizovati. Tek kad se Zapad umiješao i napravio raspored, podijelio zadatke i dao pare – desila se promjena. Demokratski, kako to DPS voli da predstavi.

Željko Ivanović

p.s. osnova i veći dio ovog teksta je kao komentar objavljen prije par dana u Vijestima. Kako bi bilo neuputno na istu temu, postizborne situacije u MNE, pisati 2 teksta u 3 dana onda sam taj komentar malo dopunio, jer mi to prostor ovdje dozvoljava i postavio kao blog. Da bi zainteresovani mogli da komentarišu.

 

Bulevar 91, pa bulevar Malo morgen, davno bulevar Osame i Solane, do jutros Mila i Marka, još danas Bulevar Borisa (Kidriča), prethodno Lilića i samo Lilića, prošle nedjelje Bulevar Gudžarat, prošle godine Milana i Romana, a bio je i bulevar sumraka, koliko juče Čede i Bebe, donedavno EK i OEBSA, ranije korupcije i kriminala, prije toga Ranka Krivokapića, a davno, veoma davno, Svetog Petra Cetinjskog)

 

Atačmenti



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 20:11 12.04.2008

Ne bih da se mesam

i necu:))
niki m niki m 22:03 12.04.2008

Re: Ne bih da se mesam


Almond pominje Miloševića i kako je i on nekad, za neke političare u Briselu bio “dobitna karta”. Kada je počeo da pravi velike probleme, hladno i pragmatično, isti čovjek je proglašen za najveću pošast u Evropi. Onda je došao Koštunica. Solana je bio dirnut njegovim demokratskim kapacitetima a nacionalističku ideologiju mu je prevodio kao antikomunizam. I tako sve dok nije ubije premijer Đinđić. Onda je pragmatični Brisel, i još pragmatičniji Vašington, uvidio kako je i Koštunica loš izbor. Podrška je onda usmjerena ka Tadiću.


Ovde se kaze da je Milosevic poceo da pravi velike probleme. Pokusavam da se prisetim sta je to Milosevic uradio, u smislu velikih problema, od potpisivanja Dejtonskog sporazuma, pa do pocetka bombardovanja Srbije. Van gluposti sa izborima 96, ne mogu da se setim da je uradio nesto sto ne bi uradio bilo koji drugi predsednik drzave.
Medjutim, nesto mi u ovom vasem navodu upada u oci. provo Milosevic ne valja jer je to ocenio nekou Brisleu (mada dobro znamo da se ocene ne donose u Briselu, ali sada to nije bitno), zatim se pojavi Kostunica, pa i on ne valja. Kod vas se ne pojavljuje ni najmanja naznaka da mozda Brisel ne valja. Ta mogucnost u vasem vidjenju stvari jednostavno nije moguca.

Karakteristike opozicionih lidera koje su iz Podgorice išle diplomatskim putem, stvarale su kod zvaničnika i kreatora politike u Briselu sasvim drugačiju sliku.

Opet Brisel procenjuje i dolazi do zakljucka da crnogorski opozicionari ne valjaju. Ocena se bespogovorno prihvata.


Srpska lista mora da se mnogo više okrene Crnoj Gori. Ne treba da odustane od brige za tradiciju, pravoslavno nasljeđe, ali ta priča mora da ima evropsko pakovanje, nešto nalik onome što u Srbiji radi Tadić.


Zasto bi se SL okretala Crnoj Gori? SL se okrenula sebi, tj. srpskom narodu u Crnoj Gori, i nju Crna Gora zanima samo u onoj meri u kojoj moze da poboljsa sopstveni polozaj. Pretpostavljam da ce za par godina, ukoliko to DPS bude neophodno, SL prihvatiti koaliciju sa Djukanovicem i to ce imati svoju cenu u vidu, srpskih skola, sluzbene upotrebe srpskog jezika, srpskih kulturnih institucija, Univerziteta, svega onoga sto jednoj manjinskoj zajednici pripada da bi mogla da odrzi sopstveni identitet. Mislim da bi sve stranke u CG trebalo da shvate da je doslo do cepanja etnicke grupe Crnogoraca po osnovi dva najvaznija dela tog identiteta, pripadnosti Crnoj Gori i pripadnosti srpskom narodu. Jedni su sada Crnogorci ali bez osecanja pripadnosti srpskom narodu, dok su drugi sada samo Srbi, bez mnogo osecanja za pripadnost Crnoj Gori.
nikola svilar nikola svilar 22:44 12.04.2008

Re: Ne bih da se mesam

i necu:))


ha ha obrisao si komentar :)
MilutinM MilutinM 00:47 13.04.2008

Re: Ne bih da se mesam

Ne bih da se mesam
i necu:))

Crna Gora... gde to beše?
Željko Ivanović Željko Ivanović 09:16 13.04.2008

Re: Ne bih da se mesam

Ovde se kaze da je Milosevic poceo da pravi velike probleme. Pokusavam da se prisetim sta je to Milosevic uradio, u smislu velikih problema, od potpisivanja Dejtonskog sporazuma, pa do pocetka bombardovanja Srbije. Van gluposti sa izborima 96, ne mogu da se setim da je uradio nesto sto ne bi uradio bilo koji drugi predsednik drzave.
Medjutim, nesto mi u ovom vasem navodu upada u oci. provo Milosevic ne valja jer je to ocenio nekou Brisleu (mada dobro znamo da se ocene ne donose u Briselu, ali sada to nije bitno), zatim se pojavi Kostunica, pa i on ne valja. Kod vas se ne pojavljuje ni najmanja naznaka da mozda Brisel ne valja. Ta mogucnost u vasem vidjenju stvari jednostavno nije moguca.


Niki, ako vam nije jasno šta je Milošević uradio od 1988. do 1996. onda ne zna šta da vam kažem. Evo da pokušam u jednoj rečenici - raspirio je šovinizam u multietničkoj zajednici kakav je bila SFRJ, izvršio sve priprema za početaka rata preko medija, policije, vojske koje je kontrolisao, poveo tri rata, Slovenija, Hravstka, Bosna, dao veliki doprinos rezultatima tiha ratova, 300 hiljada mrtvih, 2 miliona raseljenih, uveo zemlju u snakcije i bijedu... Sve je to bilo do 1996. I kažete da ne znate šta je uradio a šta ne bi neki drugi predsednik uradio. Obrnuto Niki - ja ne znam predsednika koji bi svojoj zemlji i narodu uradio to što ej uradio Milošević. I zar nakon svega to treba nekome objašnjavati.

Dakle, zbog svega ovoga Milošević nije valjao a ne zato što je to rekao neko u Briselu. Obrnuto, ja kritikujem Brisel zato jer su suviše kasno rekli da Milošević ne valja. To su trebali da kažu još 1988. a ne 1996. Zato se upravo pojvaljuje naznaka kako kažete da Brisel ne valja u tom svom pragmatizmu i lutanju. Valjda se to vidi iz teksta. A vi ste shvatili kao hvalospjev Briselu. Nema toga Niki.
pozdrav
dragan7557 dragan7557 11:49 13.04.2008

Re: Ne bih da se mesam

oveo tri rata, Slovenija, Hravstka, Bosna,


A šta bi sa Kosovom ??????? To ne beše Rat već Humanitarno zezanje a, ???????????
niki m niki m 12:41 13.04.2008

Re: Ne bih da se mesam



Nadam se da i vase novine ne pravite na isti nacin na koji ste meni odgovorili. Na moje pitanje kakve je to Milosevic uradio gluposti uradio od 96, kada je jos bio garant stabilnosti i potpisnik Dejtonskog sporazuma, pa do bombardovanja Srbije, vi mi odgovarate:
Niki, ako vam nije jasno šta je Milošević uradio od 1988. do 1996. onda ne zna šta da vam kažem.
.
Svaka cast.
Srki Srki 15:55 13.04.2008

Re: Ne bih da se mesam

niki m


Ovde se kaze da je Milosevic poceo da pravi velike probleme. Pokusavam da se prisetim sta je to Milosevic uradio, u smislu velikih problema, od potpisivanja Dejtonskog sporazuma, pa do pocetka bombardovanja Srbije. Van gluposti sa izborima 96, ne mogu da se setim da je uradio nesto sto ne bi uradio bilo koji drugi predsednik drzave.



Hm, imate dosta lose pamcenje, rekao bih. Da podsetim na zlocine vojske, policije, paravojske i parapolicije na Kosovu. A pokusaj kradje izbora 2000? Da ne pominjem konstantnu pljacku u medjuvremenu, ubistva novinara i politickih protivnika, proganjanje opozicije i pripadnike Otpora. Pa onda operacije po univerzitetima, od izbacivanja profesora do batinanja studenata...Pa upadi u B92, Studio B, i tako dalje...Cak i to sto vi nazivete "glupost na izborima '96 je pljacka za koju niko nije otisao u zatvor. Sve je to samo izmedju 1995 i 2000. Nesto ne znam bas mnogo predsednika koji bi ovo smatrali za svoju normalnu svakodnevnu aktivnost, sem mozda negde u Africi ili Juznoj Americi. Ili i vi mozda verujete (kao vecina penzosa na Kalisu) kako je MIlosevic "bio zlato, ali svi oko njega nisu valjali"...

Cekaj Bol Cekaj Bol 20:32 13.04.2008

Re: Blog

Medojević je, tako, djelovao kao neko ko detektuje probleme ali ne nudi rješenje, kako izaći iz njih i kako mijenjati društvo. Za ilustraciju kolege često uzimaju izjavu jednog stranog novinara koji je nakon dvosatnog razgovora sa liderom PZP požalio kako nije uspio da mu postavi niti jedno pitanje. Čovjek jednostavno nije mogao doći do riječi.


Zanimljivo... Sumnjam da bi se slozio Srdjan Pavlovic. Opis Medojevica za koga si navijao i podrzavao ga predstavlja nesto sa cime se slazem. Ali prije svega mislim da je Medojevic neozbiljan.
Željko Ivanović Željko Ivanović 21:28 13.04.2008

Re: Ne bih da se mesam

A šta bi sa Kosovom ??????? To ne beše Rat već Humanitarno zezanje a, ???????????


Dragane, ako se vratiš na Nikijev komentar vidjećeš da je on pisao o periodu do 1996, i pitao šta je do tada loše učinio Miliošević, i ja sam na to referisao. Zato nijesam pomenuo Kosovo jer je to bilo tri godine kasnije.
Željko Ivanović Željko Ivanović 21:39 13.04.2008

Re: Ne bih da se mesam

Nadam se da i vase novine ne pravite na isti nacin na koji ste meni odgovorili. Na moje pitanje kakve je to Milosevic uradio gluposti uradio od 96, kada je jos bio garant stabilnosti i potpisnik Dejtonskog sporazuma, pa do bombardovanja Srbije, vi mi odgovarate:


Niki, veliko izvinjenje. Ne radi se o namjeri već o nenamjernoj greški, uzrokovanoj (ako ima opravdanaj) brzinom, imao sam 15 minuta slobodnih da odgovorim na skoro desetak komentara i onda sam pročitao drugačije a ne kako ste napisali. Izvinite, zaista. Sad da pokušam odgovoriti na vaš upit, ne šta je uradio prije 96. loše, već polsije 96. to jest Dejtonskog sporazuma. Prvo, sve što je uradio i prije i poslije Dejtona bilo je kratkovido, pogrešno i tragično. Za zemlju, za okolne narode i za narod kojeg je on predstavljao. Posebno je gledano iz ugla Srbije i Srba koji žive u Srbiji taj period poslije 96. bio tragičan. Zaveo je nevidjenu diktaturu, počeo očito da krade izbore, hapsi političke protivnike, gasi medije i ubija novinare i izdavače. Više nije bilo prostora po Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni da se nasilje izvozi - rat se jednostavno vratio kući. I 99. je uvukao Srbiju, opet zbog svoje vlasti a ne zbog odbrane Kosova u rat sa Nato alijansom. Četvrti rat koji je vodio ali prvi sa jačim od sebe. O posljedicama ne bih govorio. Sa stanovišta Brisela, kako sma napisao u tkestu koliko god cinično zvučalo - oni su bili samo pragmatični. Gurali su s Miloševićem dok su mogli, jer nije bilo jake i ozbiljne alternative, a onda kad im je otišao van kontole bombardovali su ga i nametnuli alternativu. Koštunicu.
Eto toliko, nadam se da sam sada pogodio pitanje, izvinite još jednom.
pozdrav
Željko Ivanović Željko Ivanović 21:48 13.04.2008

Re: Ne bih da se mesam

Nadam se da i vase novine ne pravite na isti nacin na koji ste meni odgovorili. Na moje pitanje kakve je to Milosevic uradio gluposti uradio od 96, kada je jos bio garant stabilnosti i potpisnik Dejtonskog sporazuma, pa do bombardovanja Srbije, vi mi odgovarate:


Izvinite, zaista izvinite, greška nije bila namjera a bila je posljedica brzine, ako uopšte mogu da se opravdam. Na deset komentara psojetilaca sam htio da korektno odgovorim a imao sma samo 15 minuta i onda se desilo da nijesam dobro pročitao. zato da sada pokušam odgovoriti na vaše pitanje: sve što ej M. uradio i prije i psolije 96. bilo je loše, kratkovido, tragično. Posebno gledano iz ugla Srbije i njenih stanovnika, ono što ej M. uradio nakon 96. bilo je ne samo loše kako kažet već užasno. valjda kada nasilje nije više mogao d aizvozi u Sloveniju, Hravtsku, Bosnu, on je počeo da ga na najdrastičniji način demonstrira po Srbijie. Rat se vratio kući. Bilo je svega nakon te 96 - kradje izbora, hapšenja i batinjanja političkih protivnika, zatvaranja medija, ubijanja novinara i izdavača, i na kraju rat sa Nato alijansom. Četvrti koji je Milošević vodio ali prvi sa jačim od sebe. Ne bih o psoljedicama. I o tome šta je loše bilo od svega ovoga. što se Brisela tiče on je bio, koliko gdo to zvučalo cinično, samo pragmatičan. Prvo ej igrala s Miloševićem potom s Koštunicom, sada s Tadićem. I da su bili pragmatični pokazuje činjenica da se ništa loše nije desilo njihovim gradjanima. Putuj Evropo i ne misli na nas. Oni su mislili ali u skaldu sa svojim interesima. Potrošili su nešto para, ali ionako ih imaju u izobilju, i to im je sva šteta. A "veliki brat" je naša briga.
Željko Ivanović Željko Ivanović 21:52 13.04.2008

Re: Blog

Zanimljivo... Sumnjam da bi se slozio Srdjan Pavlovic. Opis Medojevica za koga si navijao i podrzavao ga predstavlja nesto sa cime se slazem. Ali prije svega mislim da je Medojevic neozbiljan.


Što bi rekao jedan lokalni oportunista, ja se ne vežem za pojedince već za projekte. Tačno je da sam podržavao i to radim već 20 godina - podržavam nešto što je u datoj situaciji bliže demokratiji i slobodi. kako je u konkretnoj situaciji bilo ajsno da CG treba nakon 20 godina smjena vlasti, jer je smejnjivost vlasti temelj demokratije, onda sam podržavao opciju da Filip V. ne bude predsjednik. Od opozicionih kandidata najbliži toj demokartskoj priči je bio Medojević ali ne bih imao ništa protiv i da je neko od ostalih dobio. Što se unaprijed znalo d aje nemoguće. Zbog programa koje zastupaju.
Cekaj Bol Cekaj Bol 13:35 14.04.2008

Re: Blog

Od opozicionih kandidata najbliži toj demokartskoj priči je bio Medojević ali ne bih imao ništa protiv i da je neko od ostalih dobio.


Najbolje Milic da je pobijedio - ona prsuta. Ono je pravi demokrata. Hahahahahaha, od Kolasina do Herceg Novog, preko rodne Budve gdje je osvojio oko 750 glasova. To je pravi vodja u demokratiju. Pih.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:44 12.04.2008

ja čestitala

ja čestitala ranku i svim mojim prijateljima. ako je njima dobro, šta da se mi mešamo.
osim toga, neviđeno mi je milo da je "čuveni reformator" medojević tako slavno prošao.

Bright Spot Bright Spot 21:55 12.04.2008

Montenegrin Abbey Road

Željko, što Sveto na ovoj tvojoj sličici gleda u suprotnu stranu?
Neki (novi) Montenegrin Abbey Road?

Željko Ivanović Željko Ivanović 09:19 13.04.2008

Re: Montenegrin Abbey Road

Željko, što Sveto na ovoj tvojoj sličici gleda u suprotnu stranu?


Nemoj Sveta da mi diraš, on ima sjajan moto - gleda u suprotnu stranu ali je djelom uvijek na "pravoj".
Biacijasnajka Biacijasnajka 23:52 12.04.2008

Zejlko,

jedna istinita anegdota iz Cetinja, kada su bili oni čuveni izbori za Milaaa, ili Momira !?
kad je bila kampanja, Momir u tom gradu imao miting, mislio je da je animirao tamo ljude, medjutim, izgubio je na Cetinju ubedljivo od Mila.
I dodje Momir i priča posle poraza sa nekim ljudima sa CETINJA, a oni mu kažu onu crnogorsku legendarnu rečenicu: ZNAŠ MOMIRE dobar si ti Čoek, al' Posa' je posa'.
Željko Ivanović Željko Ivanović 09:21 13.04.2008

Re: Zejlko,

ZNAŠ MOMIRE dobar si ti Čoek, al' Posa' je posa'.


to je bio grafit, ali nije se odnosio na Momira već na Slavka Perovića. "Izvini Slavko ali posa je posa".
Cekaj Bol Cekaj Bol 20:13 13.04.2008

Re: Zejlko,

to je bio grafit, ali nije se odnosio na Momira već na Slavka Perovića. "Izvini Slavko ali posa je posa".


Jel ga pisao Miodrag Perovic?
Lale Gator Lale Gator 00:55 13.04.2008

Mito, najskuplja srpska r(ij)eč

Željko, stvarno ne znam kako Milo da iskoreni korupciju kada su korupcija i nepotizam maltene organski delovi tela koje se s ponosom naziva crnogorskim društvom. Da citiram pametnijeg od mene:

Pre jednog veka naš narod je poverovao da će samo ubistvo kralja Aleksandra Obrenovića 29. maja 1903. godine da znači istorijsku prekretnicu u bolju budućnost.
Književnik i satiričar Radoje Domanović, koji je i sam trpeo kao žrtva diktature obrenovićevskog režima, nije imao iluzija da bi promene u političkom rukovodstvu zemlje mogle ostvariti željene ideale:
- Šta ćeš sada da pišeš? - pitali su me mnogi posle 29. maja nekako pakosno - nema više za tebe materijala!
O publiko srpska, dobričino moja, kako si grdno prosta i naivna.
Prošao je 29. maj, ali smo ostali mi.
Mi isti onakvi kakvi smo i pre bili.
Da je se 29. maj desio nešto u doba koje iznose priče iz “Hiljadu i jedne noći”, onda bi otprilike ovako trebalo da izgleda:
Srbija se raširila do tri mora, po kojima plove naši veliki brodovi. ...
A ljudi? To tek da vidite! Iz ludnice izašli svi zdravi i čitavi, budale se propametile, a već oni što su bili pametni, postali geniji. Na sve strane, na svakom koraku, kud se čovek mrdne i okrene, natrapa na kakvu veličinu prvog reda. ...
Preobrazili se ljudi pa ne možeš da ih poznaš. Pred crkvom gomila ljudi, a već crkva puna. Svi kleče, plaču i lupaju čelom o zemlju.
- Šta je ovo, pobogu?
- To su pokajnici! Grešnici, oni koji su grešili pre 29. maja. Divni ljudi, stidljivi, krotki, pa ne smeju da pogledaju čoveka u oči. Teše ih, kao ljudi, ali ne pomaže.
- Ostavite nas, savest nas grize!! - reknu tek, pa rukama u grudi.
Kazamati prazni. Sve se prepoštenilo.
Ministri mudri, seljaci dobri, vredni, činovnici spremni i savesni, žandarmi učtivi, pa se na svakog ljubazno nasmeše i krotko oslove: “dozvolite”, “molim najpokornije”. Popovi prosto kao svetitelji; kada ih čovek pogleda, mislio bi da su svetitelji i apostoli Hristovi sišli na zemlju.
Žito i usevi uspevaju divno, prema odluci narodnog parlamenta. I škola i crkva i kancelarija i kasarne sve uređeno, sve dobro. Nigde da čovek može išta primetiti. Čisto da se boji čovek da ne izumre ovako divna generacija.
Kada bi srećom tako bilo onda bi “Stradija” otišla u penziju, a ja bih pisao kako se pastir i pastirke ljube, kako žubore potočići i priželjkuju slavuji, al‘ ovako ima se šta.” (Radoje Domanović, “Stradija”, broj 1, 1903)


Elem, da se vratim Crnoj Gori (đe me stara majka čeka itd.) Pratio sam malo predizbornu kampanju i evo kako je to otprilike izgledalo:

Filip Vujanović udara šakom (o nevidljivi sto). Siguran pogodak, s ovim ulošcima nema krvarenja il nešto u tom fazonu. Kraj spota.

Medojević se puči (i opuči) da prikaže sebe kako je naj-naj, ma može on da radi i 25 sati na dan ako treba, samo da Crnoj Gori bude bolje, da bude manje mita i korupcije, pogotovo zato što je iz Pljevalja, vrijeme je da Crna Gora dobije pre$ednika iz Pljevalja, koji nije korumpiran, biće novih radnih mjesta, manje korupcije, samo ako Medo postane pre$ednik umjesto pre$ednika...

Mandićev tim se potrudio, eto kao on piči, iza njega bela pozadina, ide i govori nešto, ulaze u kadar studenti, radnici, penzioneri, fudbaleri, mito i korupcija, al' hebiga malo mu neozbiljan izraz lica a i sve to zapečaćeno staljinolikom pozom na bilbordu. Naravno, srpska (obespravljena) manjina glasaće za svog kandidata, da bude manje mita i korupcije.

Ipak, zvezda večeri bio je spot nekog Ćorovića za lokalne izbore u Herceg Novom. Izgledalo je otprilike ovako



samo što za ovo Kesić dobija platu od Metropolisa, a za ono drugo Ćorović dobija pare za učešće na izborima iz budžeta.

Elem, ono što me fascinira je da opozicija aman za aman ne uči na greškama. Eno pre referenduma su ga prozivali da je lopov, švercer ovo-ono (interesantno, nije mi poznato da ga je iko od političara, a i ''nezavisnih'' kolumnista iz Vijesti, npr. autor romana Mimezis, ikad prozvao za izjavu iz '92. da je ''zamrzio čak i šah zbog šahovnice''), eno dan-danas im se kampanje baziraju na tome. Ja stvarno ne vidim šta to PzP ima konkretno da ponudi u slučaju da se dokopa vlasti, SNP i liberale i ne smatram za ozbiljne igrače, dok Srpska lista jedino može da bude nekakav prilepak u vlasti ili podrška nekakvoj manjinskoj vladi koju bi uslovljavala svojim prohtevima...

Stvarno, šta je alternativa?
Željko Ivanović Željko Ivanović 09:23 13.04.2008

Re: Mito, najskuplja srpska r(ij)eč

Lale, sve vam je na mjestu tako da nema šta da dodam. A šta je alternativa? O tome je poslije svega nezahvalno pričati.
Marojevic Marojevic 01:49 13.04.2008

Gospodine Ivanovicu

Pratim Vase komentare gotovo od Vaseg pojavljivanja na ovom blogu. U pocetku me radovalo Vase pojavljivanaje jer sam ocekivao da ce te napisati nesto novo, nesto sto mozda mi ne znamo, a da ce te zamajavanje i igru rijeci ostaviti, jer ste je inace naucili od istih tih koje sada svim oruzjem pljujete. Ja se iskreno nadam da nijeste bili jedan od onih koji je ocekivao da ce Filip Vujanovic izgubiti izbore za predsjednika, prije bih rekao da je neocekivano tijesno pobijedio. Nije on gospodine Ivanovicu pobijedio zato sto je DPS bogom dan, vec je on pobojedio iz straha jednog dijela gradjana CG da se ne povampire one snage koje Vi nazivate opozicijom. Ja bih prije rekao da su to neke paravojne ili paradrzavne strukture potpomognute najcrnjim i najmracnijim snagama bivse drzave. Ne mislite valjda da ce gradjani CG glasati da predsjednik drzave bude covjek koji ne ustaje na himnu ili ciji najblizi saradnici pale zastavu iste te drzave na cijem celu zele biti. Eto, i ja sam jedan od tih koji glasa za jedinu opciju a to vladajuca stranka. Slazem se sa konstatacijom da je lider SNP gospodin Milic, a da Medojevica ne treba ni komentarisati.
Cijenim Vas doprinos za stvaranje drzave CG, ali nemojte da pljujete po onome u cemu ste ucestvovali, zato sto Vas ne obasipaju lovorikama. Na kraju krajeva cini mi se da Vam nije lose u CG. Sto se tice demokratskog kapaciteta ucinjeni su ogromni pozitivni koraci od stvaranja suverene drzave. Ipak je to mali period da bi se do kraja izgradile demokratske institucije. Kao i u vecini zemalja korupcija i tajkunizacija je najvece zlo, ali se nadamo da ce se uz pomoc EU tim anomalijama stati na put.
Mozda bi ste mogli da napisete neki tekst o ugrozenosti onog dijela gradjana koji se osjecaju Crnogorcima. Evo ja kao Crnogorac bih volio da imam ista prava kao na primer neki srbin iz Berana. Volio bih da mi drzava omoguci ako ne ista a ono priblizna prava kao manjinama u CG. Nama su uskracene bogomolje, nama je uskracena mogucnost da udjemo u svoje hramove koje smo mi gradili ili nasi preci. Svaki pokusaj tumaci se kao napad na srpsku manjinu. Mozda ne bi bilo lose da se Srbima u CG daju ista prava kao na primer Crnogorcima u Srbiji.
Bit ce mi drago da procitate ovaj komentar, jos draze da na njega ne odgovarate. Drzite se svojih uvjerenja, i radite vise na demokratizaciji CG, a ne na urusavanju onoga sto ste sami stvarali. To je obaveza svih nas. Ne treba da nas zanima situacija u Srbiji, na Kosovu, jer mi imamo nas dom, nasu drzavu, i dosta posla u njoj. Manite se opisa Kostinice i Tadica. Hvala.......
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 20:01 13.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

Marojevic
Mozda bi ste mogli da napisete neki tekst o ugrozenosti onog dijela gradjana koji se osjecaju Crnogorcima. Evo ja kao Crnogorac bih volio da imam ista prava kao na primer neki srbin iz Berana. Volio bih da mi drzava omoguci ako ne ista a ono priblizna prava kao manjinama u CG. Nama su uskracene bogomolje, nama je uskracena mogucnost da udjemo u svoje hramove koje smo mi gradili ili nasi preci.


Gospodine Marojevicu,

vi izgleda ne znate da su u vreme nekadasnje Crne Gore njeni vladari bili istovremeno i velikodostojnici SPC? I da su prakticno svi Crnogorci bili vernici iste Crkve. Kao i da je recimo Arsenije III Crnojevic sa Cetinja bio srpski patrijarh?

U vasa ljudska prava spada da se pridruzite bilo kojoj drugoj crkvi ili osnivate neku novu (naprimer crnogorsku budisticku) i da pravite nove bogomolje ... ali ne da otimate crkvene objekte od drugih vernika ...

pozz

ps. Ako nemate dovljno inofrmacija o osnovinim istorijskim cinjenicama rado cu vam ovde ostaviti jos poneki citat i/ili link. Cisto onako kao posmatrac sa strane...
Igor_Jaramaz Igor_Jaramaz 22:56 13.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

Marojevic
Mozda bi ste mogli da napisete neki tekst o ugrozenosti onog dijela gradjana koji se osjecaju Crnogorcima. Evo ja kao Crnogorac bih volio da imam ista prava kao na primer neki srbin iz Berana.


Не лупетај свега ти, од 69 запослених у органима државне и локалне управе у Беранама, 5 су Срби, то је 7% запослених, у општини где Срби чине нешто мање од 47% становништва!

Једна суткиња у Беранском основном суду (од 10 судија, то ј 10%)
Једна суткиња у Подручном органу за прекршаје (од 4 судија, то је 25%)
Директор Територијалне одбране
Директорка подручне јединице ПИО
Директор основне школе (од 13 ОШ, то је 8%)

Најбројнији су Црногорци са мање од 26% популације! Црногорци који су већина у 3 насеља за разлику од Срба који су већина у 41 насељу.

Дакле захтевати третман истоветан оном коме су изложени Србима у Беранама значи тражити апархтејдски систем владавине.
Marojevic Marojevic 01:10 14.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

Virtuelni Vasilije, poznajem dovoljno istoriju CG. Vi vjerovatno citate previse istoriju koju pise Cedomir Antic, ili neko od Vojinih vojvoda, ili je mozda Risto Radovic alias pukovnik Risto, poznatiji u narodu kao njegovo prevosvestenstvo otac Amfolohije. Ja, kao i vecina gradjana CG nemamo potrebe da osnivamo i gradimo svoje bogomolje kad su ih nasi djedovi gradili i u njima se molili. One sigurno nijesu neimarsko djelo Srpske crkve. To sto su Crnogorci bili patrijarsi CPC, njene vojskovodje, oslobodioci ili moderno premijeri i predsjednici ne ide u prilog Srbima.
Mozda bih mogao da Vam posaljem na prmer ustav CPC, ali evo Vam neki izvod i izvor:

U vrijeme okupacje Crne Gore od strane “bratske” Srbije, mjesec dana posle Podgoricke skupstine, sastao se vanredno Sveti Sinod CPC, u cijem sastavu je od osam clanova bilo cetiri i donijeli Rjesenje, kojeg su potpisali MITROFAN BAN, episkopi Kiril Mitrovic i Gavrilo Dozic i sekretar Sinoda djakon Ivan Kaludjerovic. U tom rjesenju dostavljnog Premijeru Kraljevine SHS Stojanu Proticu i srpskom mitropolitu Dimitriju Pavlovicu pise: Posto je Velika narodna skupstina naroda u Crnog Gori odrzana u Podgorici 13 XI 1918 donijela odluku da se NEZAVISNA CRNA GORA ujedini sa Kraljevinom Srbijom, to i Sv. Sinod nalazi sjelishodnim i opravdanim da se i sveta AUTOKEFALNA crkva u Crnoj Gori ujedini sa nezavisnom Pravoslavnom crkvom u Srbiji, a zajedno s ovom cijelom svetom Srpsko-pravoslavnom crkvom u novoj drzavi Srba Hrvata i Slovenaca. Nije tajna da je Dr Gavrilo Dozic bio protivnik Kralja Nikole, pristalica radikala i dinastije Karadjordjevic. Djakon Ivo Kaludjerovic je bio clan radikala Nikole Pasica.
Po vazecem tadasnjem ustavu ovo je bio pravno nistavan akt jer je bilo suprotno tada vazecem Ustavu Sv. Sinoda CPC iz 1903 kao i ustava Kraljevine CG iz 1905. Prekrsen je Clan 13 ustava Sv Sinoda CPC, odnosno ZAKLETVU NA VJERNOST VLADARU I OTADZBINI, koju su polozili prilikom stupanja na duznost. U tom ustavu nema pravne mogucnosti da se CPC ujedini sa drugom crkvom, niti clana o mogucnosti samoukidanja. [Izvor Drzavni Arhiv CG, Ministarstvo vojno 1920-1922]

Na nama je danas da ispravimo te istorijske obmane veceg brata, i mi ne vidimo jacu snagu i dosledniju politiku povratka svojih prava od aktuelne politike vladajuce koalicije.

Dragi Vasilije puno ste kao drzava nanijeli nepravde jednom malom i casnom narodu u svom najblizem okruzenju kroz istoriju. Mi moramo da prastamo kao hriscani ali ne smijemo da zaboramo sve nepravde i nanesena zla. Na njima treba da ucimo. Pa samo prije 8 godina cuveni VII bataljon vojske SCG je demonstrarao silu kroz nase gradove, o cemu je vec dovoljno pisao i gospodin Ivanovic, ali je izgleda to zaboravio. Pa sjetite se onog nesrecnog MASANA, sto je glumio u filmu srpske Udbe pred referendum, pa je od covjeka koji nema da plati struju, odjednom postao vlasnik placa od 5 ari u Tresnji ispod Avale nadomak Beograda. Vasilije, imate Vi dovoljno problema u Vasoj kuci, pustite nas i nasu bracu sto se zovu srbi. To su nasa braca, stricevi rodjaci, a vecina njih, ne zna da nadje Srbiju na karti balkana, ali su srbi po politickoj liniji. U prilog je i cinjenica da je onaj Danilovic samozvani prorok od Vasojevica, najavljivao upis u drzavljanstvo Srbije preko 200000 gradjan CG, pa ih nema vise od nekoliko hiljada zajedno sa onim terazijskim prevrtacima.
Igor_Jaramaz Igor_Jaramaz 11:04 14.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

трла баба лан, Митрофан Бан
niki m niki m 12:37 14.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

Dragi Vasilije puno ste kao drzava nanijeli nepravde jednom malom i casnom narodu u svom najblizem okruzenju kroz istoriju.



Ајде, не тупи.
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:49 14.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

Не лупетај свега ти

lep način ophođenja si izabrao. svaka čast.
raspitaj se da li može crnogorac da krsti dete u sps
a da mu kao nacionalnost upišu crnogorsku?
baš me živo zanima, jer tako nije bilo do pre
nekoliko meseci.
ako se promenilo, izvinjavam se.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 07:09 15.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

Marojevic
pustite nas i nasu bracu sto se zovu srbi. To su nasa braca, stricevi rodjaci, a vecina njih, ne zna da nadje Srbiju na karti balkana, ali su srbi po politickoj liniji.


E moj Marojevicu,

nemate vi pojma o istoriji Crne Gore. Da imate znali bi ste da su vam svi ti preci bili Srbi. Pocev sa onim najpoznatijim, Njegosem. I da je biti Crnogorac znacilo biti istovremeno i Srbin. Ali posto ste vi ucili po najnovijoj "mafijaskoj" istoriji evo vam nekoliko citata i slika:

ЗАКОНИК ДАНИЛА ПРВОГ
КЊАЗА И ГОСПОДАРА СЛОБОДНЕ ЦРНЕ ГОРЕ И БРДАХ
УСТАНОВЉЕН 1855. ГОДИНЕ НА ЦЕТИЊУ

ДЕВЕДЕСЕТ ДРУГО

И ако у овој земљи нема никакве друге народности до једине србске и никакве друге вјере до једине православне источне, то опет сваки иноплеменик и иновјерац може слободно живити и ону слободу и ону нашу домаћу правицу уживати како и сваки Црногорац и Брђанин што ужива.


A evo vam i naslovna strana bukvara:



A kad malo proucite ovo mogu da vam ovde i objavim celu pesmu СРБИН СРБИМА НА ЧАСТИ ЗАХВАЉУЈЕ Petra II Petrovica Njegosa koju je vidim posvetio nekim "контима Ивановићима са којима га је везивало пријатељство" ( mozda su neki preci od naseg blog domacina?)

pozz

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 07:27 15.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

E evo vam malo i o dinastiji Petrovica:

МИТРОПОЛИТ (владика) ДАНИЛО, родио се на Његушима. Владао је од 1697-1735. Посветио га је српски патријарх Арсеније III. Чарнојевић.
...
МИТРОПОЛИТ САВA (1735-1782.). Завладичио га је српски патријарх из Пећи. -
...
МИТРОПОЛИТА ВАСИЛИЈА, којега је завладичио пећски патријарх и дао му назив: "Митрополит црногорски, скендеријски и приморски и егзарх св. пријестола словеносрпске патријаршије у Пећи."
...
МИТРОПОЛИТ ПЕТАР I. (Свети Петар Цетињски), владао је од 1782-1830. Завладичио се у Карловцима 1784.,
...
МИТРОПОЛИТ ПЕТАР II. (Владика Раде, синовац Петра I.). Васпитач му је био чувени српски пјесник Симо Милутиновић-Сарајлија.

pozz

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:26 15.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

Marojevic
To sto su Crnogorci bili patrijarsi CPC, njene vojskovodje, oslobodioci ili moderno premijeri i predsjednici ne ide u prilog Srbima.


Hm, ako niste znali svi su oni bili Srbi. I zasto ne bi islo u prilog? Kakve veze ima da li su oni bili Srbi iz Crne Gore, Sumadije ili Vojvodine?

Jedino sto nikom ne ide u prilog je to sto neki od njihovih danasnjnih potomaka poricu veru i nacionalnu pripadnost svojih slavnih predaka (i pokusavaju da promene istoriju). I to sve pod uticajem prljave dnevne politike ... i u cilju ocuvanja vlasti Titovih omladinaca i mafijaskih bosova ...

pozz
pai-mei pai-mei 16:36 17.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

Exitus Letalis
Не лупетај свега тиlep način ophođenja si izabrao. svaka čast.raspitaj se da li može crnogorac da krsti dete u spsa da mu kao nacionalnost upišu crnogorsku?baš me živo zanima, jer tako nije bilo do pre nekoliko meseci.ako se promenilo, izvinjavam se.

Mislim da se dijete ne moze krstiti u SPS koju god naciju da mu upisu... Jednostavno, za krstavanje SPS nije nadlezan.
pai-mei pai-mei 16:40 17.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

A kad malo proucite ovo mogu da vam ovde i objavim celu pesmu СРБИН СРБИМА НА ЧАСТИ ЗАХВАЉУЈЕ Petra II Petrovica Njegosa koju je vidim posvetio nekim "контима Ивановићима са којима га је везивало пријатељство" ( mozda su neki preci od naseg blog domacina?)

Pjesma je posvecena kontima Ivanovicima i trgovcima Lubardicima, koji nemaju veze s nasim domacinom, jer su bili kotorski rimokatolici, tako da se Njegos danas vjerovatno moze smatrati velikim srpskim nacionalsovinistom, kad je te ljude nazivao Srbima a ne Hrvatima, ili katolickim Crnogorcima!
pai-mei pai-mei 16:44 17.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

Marojevic
Virtuelni Vasilije, poznajem dovoljno istoriju CG. Vi vjerovatno citate previse istoriju koju pise Cedomir Antic, ili neko od Vojinih vojvoda, ili je mozda Risto Radovic alias pukovnik Risto, poznatiji u narodu kao njegovo prevosvestenstvo otac Amfolohije. Ja, kao i vecina gradjana CG nemamo potrebe da osnivamo i gradimo svoje bogomolje kad su ih nasi djedovi gradili i u njima se molili. One sigurno nijesu neimarsko djelo Srpske crkve. To sto su Crnogorci bili patrijarsi CPC, njene vojskovodje, oslobodioci ili moderno premijeri i predsjednici ne ide u prilog Srbima. Mozda bih mogao da Vam posaljem na prmer ustav CPC, ali evo Vam neki izvod i izvor: U vrijeme okupacje Crne Gore od strane “bratske” Srbije, mjesec dana posle Podgoricke skupstine, sastao se vanredno Sveti Sinod CPC, u cijem sastavu je od osam clanova bilo cetiri i donijeli Rjesenje, kojeg su potpisali MITROFAN BAN, episkopi Kiril Mitrovic i Gavrilo Dozic i sekretar Sinoda djakon Ivan Kaludjerovic. U tom rjesenju dostavljnog Premijeru Kraljevine SHS Stojanu Proticu i srpskom mitropolitu Dimitriju Pavlovicu pise: Posto je Velika narodna skupstina naroda u Crnog Gori odrzana u Podgorici 13 XI 1918 donijela odluku da se NEZAVISNA CRNA GORA ujedini sa Kraljevinom Srbijom, to i Sv. Sinod nalazi sjelishodnim i opravdanim da se i sveta AUTOKEFALNA crkva u Crnoj Gori ujedini sa nezavisnom Pravoslavnom crkvom u Srbiji, a zajedno s ovom cijelom svetom Srpsko-pravoslavnom crkvom u novoj drzavi Srba Hrvata i Slovenaca. Nije tajna da je Dr Gavrilo Dozic bio protivnik Kralja Nikole, pristalica radikala i dinastije Karadjordjevic. Djakon Ivo Kaludjerovic je bio clan radikala Nikole Pasica.Po vazecem tadasnjem ustavu ovo je bio pravno nistavan akt jer je bilo suprotno tada vazecem Ustavu Sv. Sinoda CPC iz 1903 kao i ustava Kraljevine CG iz 1905. Prekrsen je Clan 13 ustava Sv Sinoda CPC, odnosno ZAKLETVU NA VJERNOST VLADARU I OTADZBINI, koju su polozili prilikom stupanja na duznost. U tom ustavu nema pravne mogucnosti da se CPC ujedini sa drugom crkvom, niti clana o mogucnosti samoukidanja. [Izvor Drzavni Arhiv CG, Ministarstvo vojno 1920-1922]Na nama je danas da ispravimo te istorijske obmane veceg brata, i mi ne vidimo jacu snagu i dosledniju politiku povratka svojih prava od aktuelne politike vladajuce koalicije.Dragi Vasilije puno ste kao drzava nanijeli nepravde jednom malom i casnom narodu u svom najblizem okruzenju kroz istoriju. Mi moramo da prastamo kao hriscani ali ne smijemo da zaboramo sve nepravde i nanesena zla. Na njima treba da ucimo. Pa samo prije 8 godina cuveni VII bataljon vojske SCG je demonstrarao silu kroz nase gradove, o cemu je vec dovoljno pisao i gospodin Ivanovic, ali je izgleda to zaboravio. Pa sjetite se onog nesrecnog MASANA, sto je glumio u filmu srpske Udbe pred referendum, pa je od covjeka koji nema da plati struju, odjednom postao vlasnik placa od 5 ari u Tresnji ispod Avale nadomak Beograda. Vasilije, imate Vi dovoljno problema u Vasoj kuci, pustite nas i nasu bracu sto se zovu srbi. To su nasa braca, stricevi rodjaci, a vecina njih, ne zna da nadje Srbiju na karti balkana, ali su srbi po politickoj liniji. U prilog je i cinjenica da je onaj Danilovic samozvani prorok od Vasojevica, najavljivao upis u drzavljanstvo Srbije preko 200000 gradjan CG, pa ih nema vise od nekoliko hiljada zajedno sa onim terazijskim prevrtacima.

Evo sta je zvanicna Crna Gora, u egzilu, mislila 1920. o Crnogorskoj mitropoliji i Srpskoj crkvi:

Kaze "Srpska crkva je jedinstvena a istorijsko pravo na njen Tron ima Crna Gora"
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 17:10 19.04.2008

Re: Gospodine Ivanovicu

pai-mei
tako da se Njegos danas vjerovatno moze smatrati velikim srpskim nacionalsovinistom, kad je te ljude nazivao Srbima a ne Hrvatima, ili katolickim Crnogorcima!


Hehe a sto je manje sovinisticki "katolicki Crnogorci" nego "katolicki Srbi"? Posebno kad su u to vreme i svi Cronogorci bili Srbi?

Ovo se gore ja malo salim a inace mislim da se da ono sto se sa danasnje tacke gledista moze smatrati "velikim srpskim nacionalsovinistom" ne moze primenjivati na Njegosovo vreme. Inace bi se i svi drugi od Marka Kraljevica i Milosa Obilica pa do Karadjordja mogli isto etiketirati. Kao sto to vazi i za one na Turskoj strani ... Meni ovaj citirani "zakonik Danila Prvog" izgleda cak i vrlo demokratski za ono vreme posto pominje i ravnopravnost "inovjeraca" ... Posebno kad se ima u vidu da je u USA bilo na snazi ropstvo a da je rasna sgregacija ukinuta citavih 100 godina kasnije (1954.) - pa nikom ne pada na pamet da neke od najcuvenijih americkih predsednika naziva rasistima ...

A Njegos JESTE jedan od najsrpskijih srpskih pesnika (osim sto je i jedan od najvecih) ... i nije on nikakav izuzetak od svojih prethodnika ili sledbenika - niti je ono "srpska Sparta" tek tako palo s neba. Zato i jeste NEVEROVATNO koliko prljava dnevna politika moze da manipulise sa obicnim ljudima ... toliko da se mnogi odricu svoje proslosti i istorije (odnosno spremni su da prihvate novoizmisljene verzije)...

pozz

gatina gatina 02:03 13.04.2008

Nije problem u opoziciji

Ne bih hteo da me se pogresno shvati; ali nije problem toliko u opoziciji koliko u mentalitetu crnogoraca (o tome je u vise navrata i Medojevic pricao)
Ima nesto podanicko u njihovom mentalitetu, oni gledaju Mila kao vladra, gospodara, bozanstvo....
Uostalom crnogorci nikada u istoriji nisu nekog svog vladara skinuli. Znaci i Milo ce vladati dok je ziv.
crveni semafor crveni semafor 05:19 13.04.2008

Re: Nije problem u opoziciji


ali nije problem toliko u opoziciji koliko u mentalitetu crnogoraca

Ih kad bi se doneo neki zakon da se zabranuje Crnogorcima da upravljaju Srbijom i Crnom Gorom na par desetina godina i dovela neka strana uprava..ma milina,te bi drave procvetale..
Željko Ivanović Željko Ivanović 09:26 13.04.2008

Re: Nije problem u opoziciji

Ne bih hteo da me se pogresno shvati; ali nije problem toliko u opoziciji koliko u mentalitetu crnogoraca


Dan nakon izbora bio je naslov u Vijestima: VOLE PROMJENE ALI GLASAJU ZA VLAST.
ideja za film ideja za film 09:18 13.04.2008

Srecan mladi kapitalizam

Da bi globalizam pustio korena potrebno je da isti ili slicni vladari vode stare i mlade demokratije.Busovi i Klintonovi preko 20 godina.Bler, jos uvek..sprema se da postane Predsednik EU.Solana...Koliko godina Djukanovic..kao da stvara dinastiju..U Albaniji isti lider.Putin..Ocigledno je da konce povlaci neko iz jednog centra.Pocetak 'mladog' kapitalizma je, na zapadu, zavrsen pre 200 godina a kod nas, u bivsoj Yugi tek sada ali isti su mehanizmi.Zapadni principi ....demokratija i bla bla bla nije nista drugo nego kontrola kapitala.Da nije bilo opasnosti od SSSR-a i tkz.komunizma zapad ne bi izgledao ovako 'demokatski' . "Slobode" su ogranicene zbog opasnosti od terorizma.Srednja klasa vise nije korisna.Stvorena je ogromna kolicina novca koja trenutno nema gde da se ulozi da bi se ostvario profit .Zapad je u velikom problemu.Obama ima veliku sansu da nesto promeni..Ako..
vedrojutro vedrojutro 10:05 13.04.2008

željko

Zašto "Vijesti" ne pošalju čovjeka da slika Zavalu?
Uželjela sam se nešto,
a tamo sve vrvi od žutih šlemova...
optimista11 optimista11 18:06 13.04.2008

zeljku

Danas je evidentno da vlast ne moze da izgubi sa ovolikom podrskom iskazanom u rozajama,ulcinju,cetinju,
i jedina partija koja je pobjedjivala rezim na tim mjestima je bivsi LSCG.
To je takodje bila i jedina partija koja je zbog svog istinskog demokratskog kapaciteta mogla da racuna na potpunu koalicionu podrsku crnogorskih Srba i svih ostalih iskrenih protivnika crnogorskog rezima

Vijesti,Zeljko ivanovic,Nebojsa Medojevic i tzv crnogorski nezavisni intlektualci su ucinili sve sto je bilo u njihovoj moci da rasture taj LSCG i onemoguce koaliciju LSCG-a i Srba u CG,
i za svakog ko imalo objektivno posmatra scenu u CG ,njihova analiza stanja i njihovi napori za rusenje vlasti jesu i bili su lazni.
Lale Gator Lale Gator 19:31 13.04.2008

Re: zeljku

optimista11
Vijesti,Zeljko ivanovic,Nebojsa Medojevic i tzv crnogorski nezavisni intlektualci su ucinili sve sto je bilo u njihovoj moci da rasture taj LSCG i onemoguce koaliciju LSCG-a i Srba u CG,
i za svakog ko imalo objektivno posmatra scenu u CG ,njihova analiza stanja i njihovi napori za rusenje vlasti jesu i bili su lazni.


Potpisujem!
Cekaj Bol Cekaj Bol 20:16 13.04.2008

Re: zeljku

Danas je evidentno da vlast ne moze da izgubi sa ovolikom podrskom iskazanom u rozajama,ulcinju,cetinju,
i jedina partija koja je pobjedjivala rezim na tim mjestima je bivsi LSCG.
To je takodje bila i jedina partija koja je zbog svog istinskog demokratskog kapaciteta mogla da racuna na potpunu koalicionu podrsku crnogorskih Srba i svih ostalih iskrenih protivnika crnogorskog rezima

Vijesti,Zeljko ivanovic,Nebojsa Medojevic i tzv crnogorski nezavisni intlektualci su ucinili sve sto je bilo u njihovoj moci da rasture taj LSCG i onemoguce koaliciju LSCG-a i Srba u CG,
i za svakog ko imalo objektivno posmatra scenu u CG ,njihova analiza stanja i njihovi napori za rusenje vlasti jesu i bili su lazni.


Slazem se!
Željko Ivanović Željko Ivanović 21:57 13.04.2008

Re: zeljku

Danas je evidentno da vlast ne moze da izgubi sa ovolikom podrskom iskazanom u rozajama,ulcinju,cetinju,
i jedina partija koja je pobjedjivala rezim na tim mjestima je bivsi LSCG.
To je takodje bila i jedina partija koja je zbog svog istinskog demokratskog kapaciteta mogla da racuna na potpunu koalicionu podrsku crnogorskih Srba i svih ostalih iskrenih protivnika crnogorskog rezima

Vijesti,Zeljko ivanovic,Nebojsa Medojevic i tzv crnogorski nezavisni intlektualci su ucinili sve sto je bilo u njihovoj moci da rasture taj LSCG i onemoguce koaliciju LSCG-a i Srba u CG,
i za svakog ko imalo objektivno posmatra scenu u CG ,njihova analiza stanja i njihovi napori za rusenje vlasti jesu i bili su lazni.



Slazem se!


Slažem se i ja. Iz kurtoazije. O pokojniku (političkom, naravno) sve najljepše.
Cekaj Bol Cekaj Bol 13:40 14.04.2008

Re: zeljku

Slažem se i ja. Iz kurtoazije. O pokojniku (političkom, naravno) sve najljepše.


I Milo je rekao da ce prevrnuti i nebo i zemlju da nadje ubice Gorana Zugica. Uz to si ateista, ali doci ce dan kad ce to postati tvoj problem.
optimista11 optimista11 03:14 15.04.2008

Re: zeljku

Zeljko ,
zalosni su vam odgovori.ali sto kazu i ti grafiti cetinjski "posa je posa"
Evo recimo danas je Vas "nezavisni dnevnik" koji se zove Vijesti napravio kratak osvrt na knjigu Mise Glenija ,
i opet na najbjedniji nacin sakrio sustinu opisa Balkana i uspravnog Montenegra u istoj.
Gleni doslovno kaze da je Zapad podrzao mafiju u Cg jer mu je ista odgovarala u borbi protiv Milosevica i ostavio je netaknutu.
I jos da je vlast potpuno podredjena kriminalcima .
Da nijeste slucajno bili protiv te mafije u tom periodu? Da nijeste mozda kao kolega nezavisni novinar istrazivac ,uticajan u demokratskom Montenegru napisali email autoru da vam pomogne da dodjete do imena tih kriminalaca koji su mocniji od drzave?
Lale Gator Lale Gator 20:51 13.04.2008

Otvoreno

Btw, eo sad uvatih malo pred kraj emisiju na RTCG koja je neka kao kopija Utiska nedelje. Gosti Miško Vuković (DPS) i Goran Danilović (Srpska lista). Gledalac se javlja, glasa sa predlog i postavlja pitanje Vukoviću kako to da u Pljevljima (odakle je on, a gde vlada prosrpska opozicija) vlada diskriminacija prema Crnogorcima i kako to da on ne može da dobije posao, te nešto o (omiljenoj nam) korupciji i pravnoj državi... Miško je tu nešto odgovorio, pri tom je odjavni tekst sa TV ekipom već prošao donjim delom ekrana, Miško između redova napada Danilovića, voditelj najavljuje da je kraj emisije, Danilović traži završnu reč.... Dijalog ide otprilike ovako:

Vuković: Naravno da će država pomoći, država tu treba da se umiješa, i to ne bilo kakva država nego demokratska država
Danilović: Dobro, mogu li ja sad malo pošto je gospodin Vuković imao priliku za završni elaborat.
Vuković: Pa dobro, recite gledaocu oćete li mu pomoći da se zaposli.
Danilović: Pa vi vjerujete da samo u Pljevljima postoji diskriminacija ovakva, a ja kad vam kažem da diskriminacija prema Srbima postoji u Ulcinju, u Podgorici, Cetinju vi ne vjerujete...
Vuković: Ali VAS je gledalac pitao
Danilović: To ste se vi dogovorili s njim da me on pita.
Vuković: E je li?
Danilović: Jeste.
Vuković: A vi ste saradnik tajne policije.
primorac primorac 07:46 14.04.2008

Nada zadnja umire

Zeljko,da ne procitam ponekad tvoje i Balsine kolumne pomislio bih da sam lud ovdje u Montenegru casnom i ponosnom.

Naime,gledam prije neki dan reportazu iz Mojkovca o 12 porodica koji zive u nekoj baraci koja se sva raspada,koja vlazi,gdje njih desetoro zive u 7m2,zive od 50 eura,jadni,bolesni jednom rijecju tuga tuzna i sve bi to meni bilo normalno da ne primjetih kalendare DPSa po zidovima tih baraka,tu nestaje sva logika.

Mislim da su opozicioni kandidati mogli dobiti nobelove nagrade iz ekonomije,da su imali rijesenja za sva ovozemaljska pitanja bilo bi im zalud opet bi ovakvi nesretnici trcali da zaokruze Filipa i to bez ikakve dileme.Ovo je nas problem,ja uopste ne znam u kojem sloju drustva opozicija treba da trazi uporiste jer ocito je da sto ste siromasniji vise imate sansi da glasate DPS,ako ste penzioner ne pada vam na pamet da rizikujete sigurnih 100 eura mjesecno,ako ste radnik sto bi ste rizikovali otkaz,ako ste mladi bolje je uzeti 100 eura zaokruziti Fica pa pravo u kafic do jutra sve sa Stojom,Cecom i td,ako ste ne daj boze profesor na fakultetu ipak je bolje sebe vidjeti na univerzitetu donja gorica nego rizikovati da vas prozovu neostvarenim intelektualcem.
whitepaulovac whitepaulovac 14:55 14.04.2008

drugacije misljenje

Da li je neko razmisljao da vecina ipak zeli da ostane postojeca vlast. Ljudi u CG su konzervativni, nijesu odusevljeni nekim spektakularnim promjenama, a pod postojecom vlasti vecini nije tako lose. Sveto gradi solitere, ali se svakom ucrta jos po sprat na postojecoj kuci. Mozda tako u manjoj ili vecoj mjeri funkcionise CG vec vjekovima. Uz to, napravio si relativni boljitak u odnosu na okruzenje posebno ukoliko bi se uporedila CG ekonomija sa bivsim clanicama SFRJ. Gdje je bila 1989. a gdje je sada u odnosu na ostale.
Predsjednik je, inace, protokolarna funkcija, tako da je Filip idealan za nju. Fin i vaspitan covjek, sto je sasvim dovoljno, a cega je pomalo nedostajalo ostalim kandidatima. Realno predsjednicki izbori su bili borba za pol pozciju za parlamentarne izbore 2009. Ako se ima u vidu da je prvi put od uvodjenja visestranacja predsjednik izabran u prvom krugu DPS se bas zabetonirao. Napredak je napravio Milic, sto pokazuje da Crnogorci vole da glasaju za vaspitane ljude cii im govori ne izazivaju stres i ne obecavaju revolucije.
Brutalno pljuvanje po vlasti bas i ne donosi neki spektakularni rezultat. Ako je vlast toliko losa, kakav je onda onaj koji se nudi za alternativu a ne moze sa pobijedi.
Znam sad ce pocet prica o DB-u, licnim kartama, pritiscima, CEDEM-u koji je, ipak, pogodio rezultat itd... Sve su te price vec ispricane i pomalo dosadne. Smatram da predstavljaju i potcjenjivanje naroda jer je svako ukapirao da se ne moze saznati ko je za koga glasao. Na kraju su najposteniji ispali liberali. Kada su vidjeli da ne mogu srusiti vlast rekli su kriv je narod i zakljucali radnju.
Kada bi postojala kvalitetna alternativa mozda bi i vlast bila smjenjiva. Kada je nema, glasas za ono sto ti je ponudjeno, najmanje lose resenje.
Željko Ivanović Željko Ivanović 17:57 14.04.2008

Re: drugacije misljenje

Ako je vlast toliko losa, kakav je onda onaj koji se nudi za alternativu a ne moze sa pobijedi.


Jedan dio problema leži u tome ali pokušajte da zamislite koliko bi glasova uzeo DPS kada bi opozicija ili neka pratija koja sam pripada opoziciji organizovala izbore sa pozicija vlasti, uz kontrolu medija, policije, tajen policije, institucija, itd.., kako to danas radi DPS. Ja msilim d ataj svemoćni DPS ne bi uzeo više od toga što ej prije dviej endjelje uzela SL ili PZP. Zato, nije problem u tome da pobijedi najbolji već je problem u tome da se obezbijede uslovi za slobodno izjašnjavanje.
whitepaulovac whitepaulovac 16:15 15.04.2008

Re: drugacije misljenje

Kontrola medija: 80 odsto dnevnih novina i 100 nedeljnika (po tirazu i uticaju) je u kampanji skakalo po glavi DPS-u. Mnogo su vise favorizovali Vijesti, Dan i Monitor opoziciju nego elektronski mediji Filipa. Tajna policija, institucije... : U CG 99,9% ljudi je dovoljno inteligentno da im je jasno kako u olovci kojom zaokruzuju kadidata nema kamere Kupovina licnih karata? Nedovoljno da znacajno izmjeni rezultat. Mislim da je izjasnjavanje manje vise slobodno. Ako si se zaposlio da biu dao glas vlastima, ipak niko ne moze da iskontrolise za koga si glasao. Valja priznati da je alternativa katastrofa. Od svih Filipovih protivkandidata jedino je Milic bio neko ko je imao iole suvislu pricu.
Zasto? Zato sto vlast uspijeva da za sebe privole uticajne i kredibilne ljude ili da ih makar pridobije da budu neutralni. Tajna policija igra svoju ulogu? Hmmm... Mislim da je prije rijec o tome da kada vide opoziciju ne mogu da pronadju sebe u tako "kvalitetnom" drustvu.
Prvo bi opozicionari, cast Milicu, morali da nauce da se pristojno ponasaju, da poprave rjecnik i pricu uopste kako ne bi svaka njihova pojava u javnosti bila stres za potencijalne glasace.
Željko Ivanović Željko Ivanović 21:49 15.04.2008

Re: drugacije misljenje

Prvo bi opozicionari, cast Milicu, morali da nauce da se pristojno ponasaju, da poprave rjecnik i pricu uopste kako ne bi svaka njihova pojava u javnosti bila stres za potencijalne glasace.


Možda ste u pravu. Ali kad recimo slušate kampanje iz okruženja dominiraju slične teme i rečnik. Čak u Americi, izmedju kandidata iste partije, pa se nazovu lažovima, prevarantima, i sl... nemam ništa protiv vaše konstatcije da možda sve treba d abude na višem nivou, ali ponekad se iza takvih zahtjeva u stvari krije želja vlasti da se akademskim nivoom i pričom u stvari anmetnu teme gorana i počumljavanja sjevera a izbjegnu teme kroupcij i organizovanog kriminala. kao pričati o Legiji i psotojanju organizovanog krimnala u Srbiji 2002 ili ranije je bilo neukusno i preterano. Koštunica je protest JSO nazivao štrajkom normlanim kao što štrajkuju lekari.. I ond aje ubijen premijer. I ond aje bilo kasno da se govori o organizovanom kriminalu i korupciji sudtsva, tužilaštva, policije, itd... Dakle, to što je pričao Miliđ za koga imam iskrene simpatije mene nije impresioniralo, niti mislim d aje on dobio te glasove zato što mu ej priča bila akademska a druge dvojice opozicionara palanačka.. Drugi su razlozi bili, ali to je već druga tema.. Dakle, slažem se s vama da treba uozbiljiti naslove, argumentovati napade ali u glavu, to ejst u središte problema i pitanja.. Jer, opet na vaš stva oko Milića, ja zaista ne mislim da je, kako je on rekao više puta u kampanji, najveći problem cG neisplaćene penzije, ili siromaštvo, a tek na posljednjme mjesto organizovani kriminal i korupcija... Ili, kaže milić, ja neću pominjati imena, ja ću pričati o problemima.. Ali ti problemi su posljedica djelovanja o ponašanja konkretnih imena... itd...
Željko Ivanović Željko Ivanović 21:51 15.04.2008

Re: drugacije misljenje

Mnogo su vise favorizovali Vijesti, Dan i Monitor opoziciju nego elektronski mediji Filipa.


ovo ne stoji, besmisleno je čak.
primorac primorac 07:42 16.04.2008

Re: drugacije misljenje

Miliceva prica izgleda odprilike kao prica malog djeteta,volim mamu,volim tatu a bogami i baku i deku,ma dajte ljudi to sto neko prosipa takvu demagogiju ne znaci da je on sad taj pravi drzavnik za kojim Crna Gora vapi.
Ne kazem da prica Medova i Andrijina nije mogla biti mozda bolja ali pricati o sudbinama pojedinaca u drzavi dje vam glava visi o koncu malo je neozbiljno.

Iskreno bih volio da zivim u drzavi dje ce svi kandidati imati tu blagu retoriku i dje ce prica biti fokusirana na povecanja ili smanjenja raznoraznih poreza,prireza i doprinosa ali jos je rano za to.Gradjani CG moraju da se suoce sa realnoscu,moraju biti svjesni koga glasaju i sta time dobijaju a sta gube,moraju da shvate da to sto im placevi ,stanovi,kuce vrijede vise, mnogo je manje od cinjenice da im dijete sjutra moze lakse postati narkoman,kriminalac itd,jednostavno moraju se prepoznati prave vrijednosti.
whitepaulovac whitepaulovac 14:10 16.04.2008

Re: drugacije misljenje

primorac
Miliceva prica izgleda odprilike kao prica malog djeteta,volim mamu,volim tatu a bogami i baku i deku,ma dajte ljudi to sto neko prosipa takvu demagogiju ne znaci da je on sad taj pravi drzavnik za kojim Crna Gora vapi.Ne kazem da prica Medova i Andrijina nije mogla biti mozda bolja ali pricati o sudbinama pojedinaca u drzavi dje vam glava visi o koncu malo je neozbiljno.Iskreno bih volio da zivim u drzavi dje ce svi kandidati imati tu blagu retoriku i dje ce prica biti fokusirana na povecanja ili smanjenja raznoraznih poreza,prireza i doprinosa ali jos je rano za to.Gradjani CG moraju da se suoce sa realnoscu,moraju biti svjesni koga glasaju i sta time dobijaju a sta gube,moraju da shvate da to sto im placevi ,stanovi,kuce vrijede vise, mnogo je manje od cinjenice da im dijete sjutra moze lakse postati narkoman,kriminalac itd,jednostavno moraju se prepoznati prave vrijednosti.



Ne vidim zasto bi Vasa glava ili moja visila o koncu. Ukoliko ste sa ekipom pravili varijante, pa odjednom se prosvijetlili i shvatili da to nije prava strana, ko Vam je kriv sto se tikve sadili.
Zaista mislim da se stanje ne razlikuje kod nas u odnosu na bilo koju drugu tranzicijsku zemlju. Tu su sve pojave, korupcija, organizovani kriminal, ali imajte u vidu da vecinu te stvari ne zanimaju, vec im je mnogo bliza licna korist. na ovoj tezai vec su se razvile naucne discipline, npr. public choice teroija.
Ko nam je kriv sto sa zakasnjenjem prolazimo kroz sve ono sto su drugi nekada ranije morali da prodju. Pa nije Milo na vlasti 200 godina, da je bas kriv za sve. Mada, kako je krenuo...:)
primorac primorac 14:05 17.04.2008

Re: drugacije misljenje

Prijatelju,ne pricamo o istom,niti sam ja a niti ko moj pravio bilo kakve prljave kombinacije pa se to sada kao vraca,nije u tome problem,problem je da u CG kada pricate istinu to jest kada imate hrabrosti da ukazete na evidentne anomalije u drustvu, moze mrak da vas pojede i to je ono o cemu sam pricao.
Tacno je i druge zemlje nijesu imune na kriminal i korupciju ali pogledaj recimo HRT i vidjeces da tamo slobodno kritikuju te pojave ne rizikujuci da dobiju epitet izdajnika.I u Srbiji je evidentan napredak po tom pitanju,pa koliko je samo afera otvorio B92,a ovdje monitor ponesto napise i kazne ga 12000 eura.
Jedan poznati filozof je dobro ovakve pojave definisao,*u danasnjem vremenu na sceni je suptilna diktatura*,o tome treba razmisliti i o tome EU treba da se pozabavi kada je Cg u pitanju, jer to sto neko ne izvede tenkove na ulicu i ne pobije 100 ljudi ne znaci da je taj tvorac demokratije.
vedrojutro vedrojutro 15:00 15.04.2008

ma

Ma puno je tu mentaliteta i svega... Mnogo volim svoju zemlju, ali Crnogorci nemaju građansku svijest. Ponekad se pitam jesmo li imali intelektualnu elitu za put na kom smo već. Ako jesmo, gdje je ona sada kada nam mafijaški interesi kroje život. Niko ni glasa da pusti ako izuzmemo Mans i donekle Vijesti. Toliko o hrabrosti i slobodi i to ne društva već svakog našeg čovjeka. Ma svakog.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana