Perception is

Vanja Montenegro Ljujic RSS / 13.04.2008. u 18:00

 

 Reality



Komentari (146)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bravar bravar 18:29 13.04.2008

bez naslova

bravar bravar 18:31 13.04.2008

bez naslova

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:42 13.04.2008

Re: bez naslova

bravar


Hvala Brvr :)

time
bravar bravar 18:32 13.04.2008

bez naslova

obAjPu4y0LP8M:http://www.soundspaces.com/catalog/images/Prof_Trance_Shaman_Breath_L.jpg' alt='' border='0' />
ivana23 ivana23 18:43 13.04.2008

3 X

bravar bravar 18:50 13.04.2008

Re: 3 X

milion puta - thanks:)))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:14 13.04.2008

3 X

angie angie 18:56 13.04.2008

kao shto ti rekoh tamo:)))

po meni snovi- oni dok spavamo i oni na javi, prvi u kojima podsvest bolje sabere i oduzme od nas samih, a ovi drugi sa sve vizuelizacijom, kao potpuna slika onog shto zelimo, projekcija nas.

neki bi to krace rekili-stav! Pristup zivotu obichno odredjuje kakv ce on biti.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:41 13.04.2008

Re: kao shto ti rekoh tamo:)))

angie
po meni snovi- oni dok spavamo i oni na javi, prvi u kojima podsvest bolje sabere i oduzme od nas samih, a ovi drugi sa sve vizuelizacijom, kao potpuna slika onog shto zelimo, projekcija nas.neki bi to krace rekili-stav! Pristup zivotu obichno odredjuje kakv ce on biti.


Pristup zivotu delimicno odredjuje izbore koje pravimo.
Spiridon Spiridon 19:18 13.04.2008

proslost, sadasnjost i buducnost

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 14:08 14.04.2008

Re: proslost, sadasnjost i buducnost

Spiridon


u meni ova slika izaziva neku metafizicku jezu. milsim da su u pitanju boje
ivana23 ivana23 19:33 13.04.2008

***

AlexDunja AlexDunja 20:07 13.04.2008

opet jethro:)

living in tehe past
Happy and Im smiling,
Walk a mile to drink your water.
You know Id love to love you,
And above you theres no other.
Well go walking out
While others shout of wars disaster.
Oh, we wont give in,
Lets go living in the past.

Once I used to join in
Every boy and girl was my friend.
Now theres revolution, but they dont know
What theyre fighting.
Let us close out eyes;
Outside their lives go on much faster.
Oh, we wont give in,
Well keep living in the past.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:44 13.04.2008

Re: opet jethro:)

AlexDunja
living in tehe pastHappy and Im smiling,Walk a mile to drink your water.You know Id love to love you,And above you theres no other.Well go walking outWhile others shout of wars disaster.Oh, we wont give in,Lets go living in the past.Once I used to join inEvery boy and girl was my friend.Now theres revolution, but they dont knowWhat theyre fighting.Let us close out eyes;Outside their lives go on much faster.Oh, we wont give in,Well keep living in the past.


Living in the shadows of the past
ivana23 ivana23 20:08 13.04.2008

***

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:48 13.04.2008

Re: ***

Today is a gift, indeed :)

Jeremija Jeremija 20:10 13.04.2008

Granice slobode

"Percepcija odredjuje granice & sadrzaj realnosti. Nista izvan nje ne postoji. Bar ne u nasem subjektivnom & jedinom svetu. Zivot jednog pojedinca je odredjen njegovom prosloscu, sadasnjoscu & vizijom buducnosti."
Nedavno je na blogu gordanec bilo reči o slobodi, moj komentar je bio da je sloboda jedna od najvećih utopija, koje je čovek uspeo da smisli, na to mi je gordanac odgovorila da to nije tako i da je to što ja tvrdim tlapnja.
Nije me ubedila, ali sam odustao od dlaje debate.
Čini mi se da citirani deo tvog posta ide u prilog mom mišljenju.
schweppes schweppes 21:08 13.04.2008

Re: Granice slobode

Jeremija
"Percepcija odredjuje granice & sadrzaj realnosti. Nista izvan nje ne postoji. Bar ne u nasem subjektivnom & jedinom svetu. Zivot jednog pojedinca je odredjen njegovom prosloscu, sadasnjoscu & vizijom buducnosti."Nedavno je na blogu gordanec bilo reči o slobodi, moj komentar je bio da je sloboda jedna od najvećih utopija, koje je čovek uspeo da smisli, na to mi je gordanac odgovorila da to nije tako i da je to što ja tvrdim tlapnja.Nije me ubedila, ali sam odustao od dlaje debate. Čini mi se da citirani deo tvog posta ide u prilog mom mišljenju.

Jeremija, citirani tekst je tek svojevrsna tlapnja.
Empiristički stav po kom "nema ničeg u svesti što nije prošlo kroz čula" je potpuno reduktivistiko stanovište, naročito kada govorimo o sadržajima "duše".
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 21:42 13.04.2008

Re: Granice slobode

schweppes

Jeremija"Percepcija odredjuje granice & sadrzaj realnosti. Nista izvan nje ne postoji. Bar ne u nasem subjektivnom & jedinom svetu. Zivot jednog pojedinca je odredjen njegovom prosloscu, sadasnjoscu & vizijom buducnosti."Nedavno je na blogu gordanec bilo reči o slobodi, moj komentar je bio da je sloboda jedna od najvećih utopija, koje je čovek uspeo da smisli, na to mi je gordanac odgovorila da to nije tako i da je to što ja tvrdim tlapnja.Nije me ubedila, ali sam odustao od dlaje debate. Čini mi se da citirani deo tvog posta ide u prilog mom mišljenju.Jeremija, citirani tekst je tek svojevrsna tlapnja. Empiristički stav po kom "nema ničeg u svesti što nije prošlo kroz čula" je potpuno reduktivistiko stanovište, naročito kada govorimo o sadržajima "duše".


U tekstu se ne pominju cula.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 21:58 13.04.2008

Re: Granice slobode

schweppes

Empiristički stav po kom "nema ničeg u svesti što nije prošlo kroz čula" je potpuno reduktivistiko stanovište, naročito kada govorimo o sadržajima "duše".


Cekaj malo... Stabilo?!
schweppes schweppes 22:10 13.04.2008

Re: Granice slobode

Vanja Montenegro Ljujic
U tekstu se ne pominju cula.

Da ne ispadne da sam zlonameran, ukucaj reč "percepcija" na google i pogledaj na šta referira percepcija u kontekstu psihologije, kontekstu u koji si sama stavila temu.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:23 13.04.2008

Re: Granice slobode

schweppes

Vanja Montenegro LjujicU tekstu se ne pominju cula. Da ne ispadne da sam zlonameran, ukucaj reč "percepcija" na google i pogledaj na šta referira percepcija u kontekstu psihologije, kontekstu u koji si sama stavila temu.


Da si pazljivo procitao tekst, znao bi u kom kontekstu pominjem percepciju. Google informise, ne nuzno obrazuje. Cheers! :)
schweppes schweppes 22:26 13.04.2008

Re: Granice slobode

Vanja Montenegro Ljujic
Da si pazljivo procitao tekst, znao bi u kom kontekstu pominjem percepciju. Google informise, ne nuzno obrazuje. Cheers! :)

Važi.
Poz:)
Jeremija Jeremija 04:09 14.04.2008

Re: Granice slobode

Čekajte malo, a šta bi sa slobodom?
Ukoliko je život pojednca određen njegovom prošlošću, sadašnjošću&vizijom budućnosti, a percepcija mu određuje okvire uvida u realnost, nije li onda sloboda samo privid?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 09:25 14.04.2008

Re: Granice slobode

Jeremija
Čekajte malo, a šta bi sa slobodom? Ukoliko je život pojednca određen njegovom prošlošću, sadašnjošću&vizijom budućnosti, a percepcija mu određuje okvire uvida u realnost, nije li onda sloboda samo privid?


Mislim da je moja zadnja recenica odgovor na vase pitanje:

Sta nas odredjuje u ovom zivotu, ako ne iluzornost, subjektivnost i selektivnost uvida u sopstveno postojanje?


Jeremija Jeremija 11:36 14.04.2008

Re: Granice slobode

Vanja Montenegro Ljujic

JeremijaČekajte malo, a šta bi sa slobodom? Ukoliko je život pojednca određen njegovom prošlošću, sadašnjošću&vizijom budućnosti, a percepcija mu određuje okvire uvida u realnost, nije li onda sloboda samo privid?Mislim da je moja zadnja recenica odgovor na vase pitanje:
Sta nas odredjuje u ovom zivotu, ako ne iluzornost, subjektivnost i selektivnost uvida u sopstveno postojanje?


Nadam se da gordanac posećuje tvoj blog i da će primetiti tvoj odgovor, odnosno da će pažljivije razmotriti stav o slobodi kao prividu.
Svakako, ukoliko joj svetlost olimpijske baklje ne omete percepiju. :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:49 14.04.2008

Re: Granice slobode

Jeremija

Vanja Montenegro LjujicJeremijaČekajte malo, a šta bi sa slobodom? Ukoliko je život pojednca određen njegovom prošlošću, sadašnjošću&vizijom budućnosti, a percepcija mu određuje okvire uvida u realnost, nije li onda sloboda samo privid?Mislim da je moja zadnja recenica odgovor na vase pitanje: Sta nas odredjuje u ovom zivotu, ako ne iluzornost, subjektivnost i selektivnost uvida u sopstveno postojanje? Nadam se da gordanac posećuje tvoj blog i da će primetiti tvoj odgovor, odnosno da će pažljivije razmotriti stav o slobodi kao prividu.Svakako, ukoliko joj svetlost olimpijske baklje ne omete percepiju. :)


sloboda
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 14:11 14.04.2008

Re: Granice slobode

Jeremija
pažljivije razmotriti stav o slobodi kao prividu.


privid kome tezimo
trener trener 20:11 13.04.2008

...

trener trener 23:13 13.04.2008

Re: ...

trener

"Beyond the veil of reality"
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 10:08 14.04.2008

Re: ...

dragi moji blogeri & komentatori :)
moj tekst nije psiholosko-analiticarski. tema bloga je ogranicena percepcija stvarnosti, a ne nesvesno, strahovi cula, vizuelne iluzije itd. Nista mi drugo ne preostaje nego da naostrim olovku i napisem neki naucno-popularni tekst na gorenavedene teme :)
pozZ



MilutinM MilutinM 21:47 13.04.2008

Vidjenje i stvarnost

Siguran sam da moje vidjenje stvari nije isto kao ičije drugačije. Čak i ako kažemo da se slažemo.

Takodje, moje vidjenje stvari može biti sasvim drugačije u zavisnosti od trenutka. Mnogi uticaji mogu usloviti moje trenutno vidjenje neke stvari.

A šta je onda stvarnost? Hm, izgleda ono što se većina dogovori

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 21:56 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

MilutinM
Siguran sam da moje vidjenje stvari nije isto kao ičije drugačije. Čak i ako kažemo da se slažemo.Takodje, moje vidjenje stvari može biti sasvim drugačije u zavisnosti od trenutka. Mnogi uticaji mogu usloviti moje trenutno vidjenje neke stvari.A šta je onda stvarnost? Hm, izgleda ono što se većina dogovori


Tesko da je nasa percepcija stvar vecinskog koncenzusa. Nasa subjektivna realnost je ono o cemu razmisljamo, ili osecamo. Kao pojedinci. Sve izvan toga postoji u nekoj tudjoj realnosti. Ne u nasoj.
nsarski nsarski 21:59 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

A šta je onda stvarnost?

Stvarnost je za ljude koji ne mogu da se nose sa alkoholom (Poznati grafitti).
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:00 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

nsarski
A šta je onda stvarnost?Stvarnost je za ljude koji ne mogu da se nose sa alkoholom (Poznati grafitti).

:))
MilutinM MilutinM 22:07 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Ja:
Siguran sam da moje vidjenje stvari nije isto kao ičije drugačije. Čak i ako kažemo da se slažemo.Takodje, moje vidjenje stvari može biti sasvim drugačije u zavisnosti od trenutka. Mnogi uticaji mogu usloviti moje trenutno vidjenje neke stvari.A šta je onda stvarnost? Hm, izgleda ono što se većina dogovori

Vanja:
Tesko da je nasa percepcija ekskluzivno stvar vecinskog koncenzusa. Nasa subjektivna realnost je ono o cemu razmisljamo, ili osecamo. Kao pojedinci. Sve izvan toga postoji u nekoj tudjoj realnosti. Ne u nasoj.

Nisam rekao da je "nasa percepcija ekskluzivno stvar vecinskog koncenzusa". Pokušao sam da kažem da je naše vidjenje (percepcija) samo naše i može biti drugačije od vidjenja drugih. Stvarnost (realnost) bi trebalo da bude nešto što ne mora biti i isto kao i naše vidjenje. Samo, ko to da utvrdi? Stoga, stvarnost je ono što večina utvrdi da je stvarnost.
angie angie 22:14 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Stvarnost je za ljude koji ne mogu da se nose sa alkoholom (Poznati grafitti).


:))), he, he!
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:14 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Nisam vas razumela. Kasno je, pa mi malo pada paznja :)
nsarski nsarski 22:33 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

:))), he, he!

Moracu da predjem na heroin:)))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:36 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

nsarski
:))), he, he!Moracu da predjem na heroin:)))


Probaj raskovnik :)
nsarski nsarski 22:38 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Probaj Raskovnik :)

Ma to je Magrit najbolje rekao: Ovo nije lula!

angie angie 22:39 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Moracu da predjem na heroin:)))


shto, ne ide ti sa alkoholom a ni sa stvarnoshcu?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:41 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

"My painting is visible images which conceal nothing; they evoke mystery and, indeed, when one sees one of my pictures, one asks oneself this simple question 'What does that mean'? It does not mean anything, because mystery means nothing either, it is unknowable."

René Magritte
nsarski nsarski 22:43 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

shto, ne ide ti sa alkoholom a ni sa stvarnoshcu?

Pa. alkohol slabo konzumiram, a stvarnost jos manje:)))
AlexDunja AlexDunja 22:45 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Pa. alkohol slabo konzumiram, a stvarnost jos manje:)))

pojacaj alkohol
:)))
angie angie 22:47 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

nsarski
shto, ne ide ti sa alkoholom a ni sa stvarnoshcu?Pa. alkohol slabo konzumiram, a stvarnost jos manje:)))


pa pazi, u nechemu svakako uchestvujesh a i kozumiranje nije sporno, pa sad ako je tu & to ok-znachi da je sve u redu, a ako nije-promeni objekat,(ili objektiv-kako ti drago, po shekspiru, naravno)
angie angie 22:50 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

ee vnja, zaboravih da ti reknem da Eshera najboljeobozavam!:)))

(moze i one glave od odmotanih traka za ovu temu- mada za mene, lizard puzzle:)))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:55 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

angie
ee vnja, zaboravih da ti reknem da Eshera najboljeobozavam!:)))(moze i one glave od odmotanih traka za ovu temu- mada za mene, lizard puzzle:)))


Kakva bih ja domacica bila ako ne bih obezbedila iste? :)

MilutinM MilutinM 22:56 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Nisam vas razumela. Kasno je, pa mi malo pada paznja :)

Ma, OK. Evo malo za pajkenje
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:01 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

MilutinM
Nisam vas razumela. Kasno je, pa mi malo pada paznja :) Ma, OK. Evo malo za pajkenje


hvala. evo i za vas! :)
angie angie 23:01 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Vanja Montenegro Ljujic

angieee vnja, zaboravih da ti reknem da Eshera najboljeobozavam!:)))(moze i one glave od odmotanih traka za ovu temu- mada za mene, lizard puzzle:)))Kakva bih ja domacica bila ako ne bih obezbedila iste? :)


hvala, puno- ima ih josh i svi su naj!!!
MilutinM MilutinM 23:10 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

hvala. evo i za vas! :)

Vanja, a što Vi meni persirate? Da niste nešto ljuTI na mene?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:12 13.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

MilutinM
hvala. evo i za vas! :)Vanja, a što Vi meni persirate? Da niste nešto ljuTI na mene?


Sta Ti je, nisam ljuta na Vas :)
p.s. navika, ali je se polako oslobadjam na blogu
edi-va edi-va 09:46 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Pa. alkohol slabo konzumiram, a stvarnost jos manje:)))


Ja previshe konzumiram blog, samim stim stvarnost josh manje:))


Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 10:57 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

nsarski
A šta je onda stvarnost?Stvarnost je za ljude koji ne mogu da se nose sa alkoholom (Poznati grafitti).


za kaj mi pak trolujes blog? :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:02 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

edi-va
Ja previshe konzumiram blog, samim stim stvarnost josh manje:))


mislim da mnogi od nas mogu da se identifikuju sa ovom izjavom :)
edi-va edi-va 11:06 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

mislim da mnogi od nas mogu da se identifikuju sa ovom izjavom :)


Paaaa, znash sta draga Vanja, to je jedino sto me teshi:)

for you:)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:13 14.04.2008

alkohol vs. realnost

AlexDunja
pojacaj alkohol:)))


When alcohol reaches the outer brain it distorts judgment and lowers inhibitions, while producing a sense of pleasure (euphoria). As more alcohol is guzzled, coordination and perception are affected and sometimes people experience black outs. When alcohol reaches the middle of the brain, reflexes decrease, a state of near-unconsciousness occurs and the person may lapse into a coma. The hangover the next day is due to lack of water and sugar in the brain. If so much alcohol is drank that it seeps into the inner core of the brain, heart rate drastically reduces and breathing stops leading to death.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:16 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

edi-va
mislim da mnogi od nas mogu da se identifikuju sa ovom izjavom :)Paaaa, znash sta draga Vanja, to je jedino sto me teshi:) for you:)


for you dear :)
greetings from amsterdam
edi-va edi-va 11:24 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

thanks
:)))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:28 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

angie

nsarskishto, ne ide ti sa alkoholom a ni sa stvarnoshcu?Pa. alkohol slabo konzumiram, a stvarnost jos manje:)))pa pazi, u nechemu svakako uchestvujesh a i kozumiranje nije sporno, pa sad ako je tu & to ok-znachi da je sve u redu, a ako nije-promeni objekat,(ili objektiv-kako ti drago, po shekspiru, naravno)


But O, how bitter a thing it is to look into happiness through another man's eyes.
William Shakespeare
Dilan Dog Dilan Dog 11:59 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

MilutinM

A šta je onda stvarnost? Hm, izgleda ono što se većina dogovori

Slažem se sa ovim, uglavnom. Postoji i jedan ostatak koji nije ono što se većina dogovori.
Dilan Dog Dilan Dog 12:07 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Vanja Montenegro Ljujic

Tesko da je nasa percepcija stvar vecinskog koncenzusa. Nasa subjektivna realnost je ono o cemu razmisljamo, ili osecamo. Kao pojedinci. Sve izvan toga postoji u nekoj tudjoj realnosti. Ne u nasoj.

Ne bih se mogao složiti. Ovo je radikalni subjektivizam, prema kojoj postoji samo subektivna stvarnost, koja bi vodila jednoj vrsti subjektivnog haosa.

Postoje tačke preklapanja između ličnih percepcija i to je deo objektivna stvarnost.
Kada tačke preklapanja ne bi postojale, onda ne bi postojalo društvo.
Dawngreeter Dawngreeter 12:27 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Pa da, ali u svakom slucaju postoji mehanicka stvarnost koja funkcionise na odredjeni nacin. Svakako da svako ima svoju subjektivnu stvarnost koja je rezultat svojih percepcija, ali je zgodno da se ona poklapa sa mehanickom stvarnoscu po bitnim tackama da ne bi, sta ja znam, umrli od gladi.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 13:07 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Dilan Dog

Vanja Montenegro LjujicTesko da je nasa percepcija stvar vecinskog koncenzusa. Nasa subjektivna realnost je ono o cemu razmisljamo, ili osecamo. Kao pojedinci. Sve izvan toga postoji u nekoj tudjoj realnosti. Ne u nasoj. Ne bih se mogao složiti. Ovo je radikalni subjektivizam, prema kojoj postoji samo subektivna stvarnost, koja bi vodila jednoj vrsti subjektivnog haosa. Postoje tačke preklapanja između ličnih percepcija i to je deo objektivna stvarnost. Kada tačke preklapanja ne bi postojale, onda ne bi postojalo društvo.


Stop making sense :) Once in a Lifetime :)



Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 13:16 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Vanja Montenegro Ljujic

Dilan DogVanja Montenegro LjujicTesko da je nasa percepcija stvar vecinskog koncenzusa. Nasa subjektivna realnost je ono o cemu razmisljamo, ili osecamo. Kao pojedinci. Sve izvan toga postoji u nekoj tudjoj realnosti. Ne u nasoj. Ne bih se mogao složiti. Ovo je radikalni subjektivizam, prema kojoj postoji samo subektivna stvarnost, koja bi vodila jednoj vrsti subjektivnog haosa. Postoje tačke preklapanja između ličnih percepcija i to je deo objektivna stvarnost. Kada tačke preklapanja ne bi postojale, onda ne bi postojalo društvo. Stop making sense :) Once in a Lifetime :)


Slazem se naravno, ali ne zaboravi da je blog po prirodi stvari pozornica subjektvinog radikalizma. Ja sam vec rekla da ovo nije naucna studija, vec replika na jedan razgovor.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 13:21 14.04.2008

Re: Vidjenje i stvarnost

Dawngreeter
Svakako da svako ima svoju subjektivnu stvarnost koja je rezultat svojih percepcija, ali je zgodno da se ona poklapa sa mehanickom stvarnoscu po bitnim tackama da ne bi, sta ja znam, umrli od gladi.


To bi bio primer radikalnog subjektivizma :)
bravar bravar 22:13 13.04.2008

bez naslova

Posto sam se posteno izrazgovarala sa Vama u sebi, dodjoh do pomisli o tome - sta je potrebno jednom coveku da pomesa te tri vremenske kategorije i da pocne na neverovatne nacine da vodi sopstveni zivot.
Podsvest je nesto sto posebno determinise naskaotakve. Cini mi se, mnogo vise nego ono sto na osnovu percepcije o sebi mozemo reci.
Naravno, u podsvesno slazemo mnogo toga u glavu na osnovu onoga sto je vidjeno i dozivljeno.

btw, i prostor, a ne samo vreme, jednako je vazno za ovu pricu.

ninja women:)))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:19 13.04.2008

Re: bez naslova

bravar
Posto sam se posteno izrazgovarala sa Vama u sebi, dodjoh do pomisli o tome - sta je potrebno jednom coveku da pomesa te tri vremenske kategorije i da pocne na neverovatne nacine da vodi sopstveni zivot.Podsvest je nesto sto posebno determinise naskaotakve. Cini mi se, mnogo vise nego ono sto na osnovu percepcije o sebi mozemo reci.Naravno, u podsvesno slazemo mnogo toga u glavu na osnovu onoga sto je vidjeno i dozivljeno.btw, i prostor, a ne samo vreme, jednako je vazno za ovu pricu.ninja women:)))


Jedna prijateljica mi je skoro rekla: "ono sto ti ne vidis mene moze ubiti". Nije mislila bukvalno, naravno :) Ta me je recenica inspirisalo da napisem ovaj tekst. A, o podsvesti mozemo nekom drugom prilikom, mnogo ozbiljnije & detaljnije :)
p.s. Hvala za video! :)
bravar bravar 22:29 13.04.2008

Re: bez naslova

A, o podsvesti mozemo nekom drugom prilikom, mnogo ozbiljnije & detaljnije :)

Moze, cim se odsvestimo:)))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:38 13.04.2008

Re: bez naslova

bravar
A, o podsvesti mozemo nekom drugom prilikom, mnogo ozbiljnije & detaljnije :)Moze, cim se odsvestimo:)))


what a wonderful people! :)
bravar bravar 22:54 13.04.2008

Re: bez naslova

A za onaj linak za isto to samo malo tamo (z.net) imas od mene

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:57 13.04.2008

Re: bez naslova

mislis ovaj linak? :)
bravar bravar 23:02 13.04.2008

Re: bez naslova

AlexDunja AlexDunja 23:02 13.04.2008

Re: bez naslova

linak

:)))))
usao rec u uptrebu:)))))
bravar bravar 23:04 13.04.2008

Re: bez naslova

usao rec u uptrebu:)))))


potpuno prirodo:)))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:07 13.04.2008

Re: bez naslova

bravar
T O : )


nisam bila sigurna da li mislis na ovo ili na ovo? :)
AlexDunja AlexDunja 23:07 13.04.2008

Re: bez naslova

potpuno prirodo:)))

jos samo da naucimo da kucamo:)
i sve kil
:)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:08 13.04.2008

Re: bez naslova

AlexDunja
linak :)))))usao rec u uptrebu:)))))


who is the author of this beautiful broken serbian word?
AlexDunja AlexDunja 23:14 13.04.2008

Re: bez naslova


who is the author of this beautiful broken serbian word?

nisam. majkemimile:)
sigurnosam jenegdecula,neznamgde
:)))
al je voleeem
angie angie 23:14 13.04.2008

Re: bez naslova

prirodno je da se linak nadoveze na opanak, uranak,...duh jezika, nema zezanja:)))
bravar bravar 23:15 13.04.2008

Re: bez naslova

Sad je OK
Vazno je da smo utvrdili da jeste i ovo i ovo
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:27 13.04.2008

Re: bez naslova

bravar
Sad je OKVazno je da smo utvrdili da jeste i ovo i ovo

to je stvarno cool :)
laku noc zelim svima :)
bravar bravar 23:32 13.04.2008

Re: bez naslova

Laku noc i Tebe:)

trener trener 23:44 13.04.2008

Re: bez naslova

laku noć... "Rajske ptice"


Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:04 14.04.2008

Re: bez naslova

AlexDunja
potpuno prirodo:)))jos samo da naucimo da kucamo:)i sve kil:)


:)) brzina & preciznost cesto ne idu zajedno

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:09 14.04.2008

Re: bez naslova

trener
laku noć... "Rajske ptice"


hvala najlepse! :)
& za vas nesto
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:53 14.04.2008

Re: bez naslova

AlexDunja
who is the author of this beautiful broken serbian word?nisam. majkemimile:)sigurnosam jenegdecula,neznamgde:)))al je voleeem


ja sam rec "volem' zakacila negde na blogu & sada mi 'izlece' i kad treba i kad ne treba :)
@Andjelija @Andjelija 01:01 14.04.2008

realnost

je prosek subjektivnog.

Dawngreeter Dawngreeter 01:06 14.04.2008

Strah

Za malo pa mesec dana da cekamo novi update bloga

Sta nas odredjuje u ovom zivotu, ako ne iluzornost, subjektivnost i selektivnost uvida u sopstveno postojanje?


Mozda malo mracno i nisam siguran koliko bas u potpunosti verujem u to ali... mozda strah od svega ostalog?

U ostalom, i proslost i buducnost su samo nasa refleksija dozivljaja sadasnjosti na nesto sto nije ovde i sada. Ako je sadasnjost definisana strahovima, situacija je vrlo nezgodna.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 10:01 14.04.2008

Re: Strah

Dawngreeter
Za malo pa mesec dana da cekamo novi update bloga
Sta nas odredjuje u ovom zivotu, ako ne iluzornost, subjektivnost i selektivnost uvida u sopstveno postojanje?Mozda malo mracno i nisam siguran koliko bas u potpunosti verujem u to ali... mozda strah od svega ostalog?U ostalom, i proslost i buducnost su samo nasa refleksija dozivljaja sadasnjosti na nesto sto nije ovde i sada. Ako je sadasnjost definisana strahovima, situacija je vrlo nezgodna.


Ne radi se o strahu vec o selektivnoj percepciji stvarnosti. U svakodnevnom zivotu, ta selektivnost moze biti uslovljena na primer interesovanjima.
Dawngreeter Dawngreeter 12:32 14.04.2008

Re: Strah

Hm, u principu se slazem. Ali pitanje koje ja volim sam sebi da postavljam, pogotov tamo negde oko 4 ujutru, je dal' je selektivna percepcija rezultat iskljucivo straha? Postoje interesovanja, svesni izbori i tako dalje ali to sve moze da bude i unutrasnja racionalizacija za strah od svega ostalog. Mislim, ne postoji nacin da bilo ko za sebe sa sigurnoscu kaze da nije ili jeste tako jer, u slucaju da jeste, bilo koji zakljucak bi opet bio racionalizacija straha. To mu dodje nesto kao catch 22.

Ili se ja samo previse opsedam tim pitanjem.
Dilan Dog Dilan Dog 12:48 14.04.2008

Re: Strah

Dawngreeter
Hm, u principu se slazem. Ali pitanje koje ja volim sam sebi da postavljam, pogotov tamo negde oko 4 ujutru, je dal' je selektivna percepcija rezultat iskljucivo straha? Postoje interesovanja, svesni izbori i tako dalje ali to sve moze da bude i unutrasnja racionalizacija za strah od svega ostalog. Mislim, ne postoji nacin da bilo ko za sebe sa sigurnoscu kaze da nije ili jeste tako jer, u slucaju da jeste, bilo koji zakljucak bi opet bio racionalizacija straha. To mu dodje nesto kao catch 22.

Ili se ja samo previse opsedam tim pitanjem.

Ja mislim da ne mora biti proizvod straha, što ne znači da ne mora, odnosno i to takođe može.
Izbor može biti rezultat pozitivnog opredeljenja iz zadovoljstva i radosti, i za zadovoljstvo i radost.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 13:27 14.04.2008

Re: Strah

Dawngreeter
Hm, u principu se slazem. Ali pitanje koje ja volim sam sebi da postavljam, pogotov tamo negde oko 4 ujutru, je dal' je selektivna percepcija rezultat iskljucivo straha? Postoje interesovanja, svesni izbori i tako dalje ali to sve moze da bude i unutrasnja racionalizacija za strah od svega ostalog. Mislim, ne postoji nacin da bilo ko za sebe sa sigurnoscu kaze da nije ili jeste tako jer, u slucaju da jeste, bilo koji zakljucak bi opet bio racionalizacija straha. To mu dodje nesto kao catch 22.Ili se ja samo previse opsedam tim pitanjem.


To vec spada u domen nesvesnog & psihoanalize :) Ako takvo pitanje postavis u 4 ujutru, onda obavezno svrstaj 'umor' & razna psihoaktivna sredstva pod explanatory factors :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 14:02 14.04.2008

Re: Strah

Dilan Dog
Izbor može biti rezultat pozitivnog opredeljenja iz zadovoljstva i radosti, i za zadovoljstvo i radost.


i to su najbolji izbori! :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 14:07 14.04.2008

Re: Strah

Vanja Montenegro Ljujic

DawngreeterZa malo pa mesec dana da cekamo novi update bloga Sta nas odredjuje u ovom zivotu, ako ne iluzornost, subjektivnost i selektivnost uvida u sopstveno postojanje?Mozda malo mracno i nisam siguran koliko bas u potpunosti verujem u to ali... mozda strah od svega ostalog?U ostalom, i proslost i buducnost su samo nasa refleksija dozivljaja sadasnjosti na nesto sto nije ovde i sada. Ako je sadasnjost definisana strahovima, situacija je vrlo nezgodna.Ne radi se o strahu vec o selektivnoj percepciji stvarnosti. U svakodnevnom zivotu, ta selektivnost moze biti uslovljena na primer interesovanjima.


pade mi na pamet da se dosta reci u nasem jeziku zavrsava sa 'vanja':
interesovanja
putovanja
radovanja
macevanja
lumpovanja
milovanja
umovanja
Dilan Dog Dilan Dog 07:59 14.04.2008

Sjano

Za početak ću samo da pohvalim i preporučim
slabo od jutros funkcionišem, jerbo sam juče bio celi dan na nogama, a završio
neplanski na nekoj proslavi, sve do sitnih sata :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:24 14.04.2008

Re: Sjano

Dilan Dog
jerbo sam juče bio celi dan na nogama quote]



hvala & pozz! :)

Nikola Knežević Nikola Knežević 08:49 14.04.2008

Percepcija stvarnosti

Preporuka Vanja

"Sta nas odredjuje u ovom zivotu, ako ne iluzornost, subjektivnost i selektivnost uvida u sopstveno postojanje?"

Sve zavisi od načina kako percipiramo stvarnost. Možemo posmatrati život kao linearnu skalu u kojoj prošlost i sadašnjost na neki način određuju i budućnost, a smrt možemo posmatrati kao kraj te skale. Pa opet možemo to posmatrati i kao nastavak gde se vreme pretvara u večnost. Sa druge strane možemo posmatrati i naš materijalni svet kao jedini mogući jer smo u stanju samo njega da vidimo, što ne znači da postoji jedan ili više paralelnih svetova... Dakle sve opet zavisi od naše percepcije stvarnosti, što ne znači da je to objektivna stvarnost ili samo iluzija... Dakle, nije sve što vidimo i shvatamo ono što zaista postoji, niti naše okolnosti uvek određuju stvari koje možemo razumeti i pojmiti, jer sve opet zavisi od naše percepcije stvarnosti, ili bar onoga što mi podrazumevamo pod stvarnosću....

Verujem da postoji apsolutna istina iako je mi u potpunosti sada ne možemo pojmiti, niti razumeti, ipak, ona mora postojati jer bi svet inače pao pod težinom sopstvenoga apsurda.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana