Obrazovanje

Svemu ima vreme ...

marco_de.manccini RSS / 25.09.2017. u 18:25

 

... и сваком послу под небом има време
Књига проповједникова 3:1

 

Уколико знате неко дете -- ваше, кумово, комшијско, није важно -- коме је пет година, а већ чита, пише, рачуна и спава са атласом испод главе, извуците му уши, поткупите га карамелама, вежите га за радијатор, легните на под и вичите "нећу!", уцените га одузимањем дигитрона, сакријте му ципеле, све то и било шта друго, само га не пуштајте годину дана раније у школу.

Неће бити једну испред, биће једну иза.

 



Komentari (119)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 18:31 25.09.2017

oš da kažeš


da djete treba slati u školu kad napuni 3 godine?

marco_de.manccini marco_de.manccini 19:44 25.09.2017

Re: oš da kažeš

Три године раније ми, у ствари, има више смисла од једне године раније.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:39 26.09.2017

Re: oš da kažeš

Deca treba da idu u obrazovni sistem onda kada je to normalno za društvo u kom žive: ako je to Njujork ili Tel Aviv onda sa šest (sa tri u obavezno predškolsko), a ako je Srbija onda sa 7, 7 i po (6 predškolsko); izuzev u instancama gde se rode sa IQ-om preko 160, pa se lomataju po drveću istražujući prirodu i hvatajući zabeleške dok mi naivno smatramo da voze bicišku napolju ili igraju žmurke; ako je ovaj drugi slučaj, treba da krenu u školu sa godinu dana, sa 13 na fakultet, a sa 33, posle višedecenijske naučne karijere, treba da idu na poziciju Predsednice/ka Srbije.

A ne da ja razmišljam da l' je geknulo s trešnje promatrajući seobu ptica, il' ga na vrhu jasena zveknuo grom dok je zapažalo mehanizam električnih pražnjenja, il' ga odn'o tajfun u Oz.
tasadebeli tasadebeli 18:38 25.09.2017

Мале опсцен(ациј)е и трикови

гледе информисаности која никако није исто што и знање.







... и сваком послу под небом има време
Књига проповједникова 3:1
niccolo niccolo 18:40 25.09.2017

Ja tako

krenuo sa 6.5 (pošto sam znao i da čitam i da pišem i najstarijeg brata redovno preslišavao fiziku - u smislu pratio šta piše u knjizi dok on deklamuje - ipak je to bila ona komunistička škola* gde besomučno ponavljaš terabajtove naučenog napamet), pa ceo život išao u škole sa 82. godištem...nije da se žalim na nešto konkretno, samo pominjem kad si već načeo tu temu...


* možda nije kul što sam odmah na počeku bacio ovakvu kosku, ali da vidimo ko će da potrči
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:46 25.09.2017

Re: Ja tako

ipak je to bila ona komunistička škola*


82. godište? (ili "klasa", svejedno, slična stvar). Kakva crna komunsitička škola. U tim "Komunsitičkim" se učilo (i naučavalo) a u tim vašim šuvaricama i post šuvaricdama, post- komunističkim izgovorima za školstvo se ... pa to što si već rekao

NM - tako meni u gimnaziji profesor sociologije "zalepio" peticu, pričao on nešto, pa me pita šta mislim o tome, a ja se zajebavao okolo, ništ ga nisam čuo o čemu priča, pa mu kažem da ne mogu da mu dam odgovor jer je to suviše komplikovana stvar da bi se tek tako u jednoj rečenici obajsnila. On - cap, pa Peticu ;>>> Pa posle kažeš "besomučno ponavljanje..." ☻
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:46 25.09.2017

Re: Ja tako

У гимназији смо имали друга који је напунио 17 у мају у четвртој години, таман за матуру. Не знам шта је било с њим, осим да је завршио Електро и да је у Паризу.

Хм, можда треба да га ископам, умео је супер да звиждуће.
niccolo niccolo 18:53 25.09.2017

Re: Ja tako

82. godište?

Aha.

Kakva crna komunsitička škola.

Kao što rekoh...
tasadebeli tasadebeli 18:59 25.09.2017

Re: Ja tako

niccolo

krenuo sa 6.5



Године исказане цифрама ту уопште нису важне.

Поставља се питање процене да ли је неко дете психички и физички сазрело за полазак у школу јер је то ипак моменат у којем се потпуно мења дотадашњи начин живота. (И детета, али богами и родитеља. )

А цифра којом исказујемо године детета у том тренутку је заиста небитна. Споредни фактор.

И, на жалост, у овом нашем времену у тој процени врло често могу нас одрасле да заварају те мале опсцене и трикови када посматрамо и слушамо неко дете, а нарочито сопствено дете према којем, је л'те, ипак им амо сасвим посебан, необјективан однос.

Гледам то свакодневно у школи.

Успут, половина одељења којем сам у овом тренутку разредни старешина док су они у седмом разреду основне школе је 2004. годиште, а друга половина одељења је 2005. годиште.

И саучествујем и помажем у њиховом тешком заједничком школском одрастању колико год могу, али неке ствари не могу ја да проживим уместо њих. Морају то они сами. А то иде мало теже када не растеш окружен у потпуности онима који су ту негде, на истој степеници одрастања.

Неко се на такве ствари боље адаптира, неко слабије...

Али кажем, често нас при упису у школу заваравају неке ствари које видимо код деце (сопствене деце нарочито) док процењујемо јесу ли довољно зрели за седење у клупи 3 или 4 школска часа по 45 минута дневно, преузимање неких обавеза, навикавање на тајмтејбл и сличне ствари...


П.С. - Знаш ли да учитељице у мојој школи обавезно имају по 4-5 деце у одељењу првог разреда који у поподневној смени почну да плачу после другог часа (а имају, рецимо, још један или два часа) из простог разлога зато што им се паја. јер су се тако навикли до поласка у школу.

(Додуше, и ја им се придружим у плакању у поподневној смени када морам да држим часове и будем наставник у учионици после ручка.)
niccolo niccolo 19:07 25.09.2017

Re: Ja tako

(Додуше, и ја им се придружим у плакању у поподневној смени када морам да држим часове и будем наставник у учионици после ручка.)

Pa jes, vala, nepravda. I ja izgubim radni elan pose ručka.
tasadebeli tasadebeli 19:09 25.09.2017

Re: Ja tako

niccolo
(Додуше, и ја им се придружим у плакању у поподневној смени када морам да држим часове и будем наставник у учионици после ручка.)

Pa jes, vala, nepravda. I ja izgubim radni elan pose ručka.



Пардон на тролу, Марко, као што видиш, ово питање дотиче више нас.

Елем, Николо, ти се крећеш у тим круговима... Види, дедер, тамо да ли би један закон о забрани рада после ручка свима старијима од 50 година имао неку прођу.

Ја то често помињем у школској зборници и видим да се тај мој предлог увек одобрава акламацијом.
mirelarado mirelarado 19:14 25.09.2017

Re: Ja tako

Елем, Николо, ти се крећеш у тим круговима... Види, дедер, тамо да ли би један закон о забрани рада после ручка свима старијима од 50 година имао неку прођу.


Постоји и лагани подневни оброк: добра салата и сок, или јогурт, мало неког семења, зрневља и коштуничавог воћа. Ем је здравије, ем ти се неће спавати.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:44 25.09.2017

Re: Ja tako

mirelarado
Елем, Николо, ти се крећеш у тим круговима... Види, дедер, тамо да ли би један закон о забрани рада после ручка свима старијима од 50 година имао неку прођу.


Постоји и лагани подневни оброк: добра салата и сок, или јогурт, мало неког семења, зрневља и коштуничавог воћа. Ем је здравије, ем ти се неће спавати.


Ali ćeš posle drugog časa biti toliko gladan da ćeš merkati debeljuškaste prvačiće, da im mazneš nekako užinu.

Ja za te potrebe imam na poslu onaj poljski krevet, i vreću za spavanje. Pa kad dođem posle ručka sa pritiskom na nuli, lepo navučem zavese, zamandalim vrata, i dremnem, 20-30 minuta. I onda sam oran za rad do kraja dana. Jedno što nekad zaboravim da zaključam, pa me onda budi kurir iz Fedeksa, da potpišem priznancu.

Ja mislim da decu treba slati u školu odma, čim prohodaju, celodnevno, ako bi mogla nekad da ostanu i par dana tamo, ne bi bilo loše. Ovako, dok se razvlače po kući bez obaveza, stalno nešto zahtevajući i zanovetajući, čovek nema vremena nizašta.

marco_de.manccini marco_de.manccini 19:52 25.09.2017

Re: Ja tako

Ja mislim da decu treba slati u školu odma, čim prohodaju, celodnevno, ako bi mogla nekad da ostanu i par dana tamo, ne bi bilo loše. Ovako, dok se razvlače po kući bez obaveza, stalno nešto zahtevajući i zanovetajući, čovek nema vremena nizašta.

Имали ми пријатеље с троје деце који су преко викедна кукали "јао, кад ће већ једном понедељак, да одемо на посао."
Milan Novković Milan Novković 19:59 25.09.2017

Re: Ja tako

srdjan.pajic
Ja za te potrebe imam na poslu onaj poljski krevet, i vreću za spavanje. Pa kad dođem posle ručka sa pritiskom na nuli, lepo navučem zavese, zamandalim vrata, i dremnem, 20-30 minuta. I onda sam oran za rad do kraja dana. Jedno što nekad zaboravim da zaključam, pa me onda budi kurir iz Fedeksa, da potpišem priznancu.

Ako je kurir nežan, ili ako si jači od njega i brzo se razbudiš nije strašno




Ja mislim da decu treba slati u školu odma, čim prohodaju, celodnevno, ako bi mogla nekad da ostanu i par dana tamo, ne bi bilo loše. Ovako, dok se razvlače po kući bez obaveza, stalno nešto zahtevajući i zanovetajući, čovek nema vremena nizašta.

Britanci izmislili boarding škole! Kažu da se oni što su išli u takve škole u zatvoru osećaju kao kod kuće
alselone alselone 20:03 25.09.2017

Re: Ja tako

Ja za te potrebe imam na poslu onaj poljski krevet, i vreću za spavanje. Pa kad dođem posle ručka sa pritiskom na nuli, lepo navučem zavese, zamandalim vrata, i dremnem, 20-30 minuta. I onda sam oran za rad do kraja dana.


Ovo je najbolji rezim. I meni se spava posle rucka, jedva izdrzavam tih pola sata, sat dok malo ne provarim pa ne prodje. Probao sam te gej fore da jedem semenje i voce za rucak kad sam bijo u HHHHHHHHH (zvuk kad izvlacis slajmaru) roninhenu, posto holandjani tako jedu ruckove, ali sam bio konstantno izlgadneo. Mozda sam fizicki bio orniji tokom dana, ali sam psihicki bio na ivici da sve oteram u q i odem na Jamajku da se najedem.

Kad porastem i ja cu ko Pajke imati krevet u kancelariji.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:06 25.09.2017

Re: Ja tako

Пардон на тролу, Марко

А, брига ме, ја своје већ рекох и душу своју спасих.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:13 25.09.2017

Re: Ja tako

Kad porastem i ja cu ko Pajke imati krevet u kancelariji.


Ja sam to pokupio od Kineza na bivšem faksu, star i mudar narod, to jest znaju recept za dugovečnost, a to su tai-či do iznemoglosti, i dremka posle ručka, ja sam fokusiran na ovo drugo. I jedvan sam dočekao da budem svoj na svome, u smislu gazdovanja, da nema ko da mi sere što knjavam u radno vreme, ili da moram da se mučim u stolici da dremam. Još kad mi je tu tehničar, onda mu samo zabranim da me budi tih pola sata, ma kakva frka da bude u pitanju. Jedino me malo zeza kad imam sastanak sa mušterijom ili distributerima, oni uvek hoće da me vode na ručak, pa posle da sastančimo. A gde da odbijem mušteriju...



alselone alselone 20:19 25.09.2017

Re: Ja tako

ja sam fokusiran na ovo drugo



Da, u Kini svi dzonjaju posle rucka. Samo vidis kako nestanu po kancelarijama, izvlace cebad iz vijoka, zamotaju se i dzonj jedno pola sata. To je pravi ritam.
angie01 angie01 20:20 25.09.2017

Re: Ja tako

Ja za te potrebe imam na poslu onaj poljski krevet,

I meni se spava posle rucka,


godinama su se ukrstala koplja, da l je dobra ta dremka posle klope ili nije,...i koncno su doktori potvrdili da ne da je dobra, nego je neophodna za zdravlje- u idealnim ( vecinski- nepostojecim, sem za pajketa), uslovima, postoje jos dva tajminga za koja bi covek trebalo da dremne malo, koja organizam prepoznaje i daje signale, ali je covek svojim navikama postao neostetljiv na njih, ili ih zanemaruje, jer je nacin zivota odredio nesto drugo- a oni su dva sata posle budjenja i negde oko podne.
Atomski mrav Atomski mrav 21:15 25.09.2017

Re: Ja tako

Probao sam te gej fore da jedem semenje i voce za rucak kad sam bijo u HHHHHHHHH (zvuk kad izvlacis slajmaru) roninhenu, posto holandjani tako jedu ruckove, ali sam bio konstantno izlgadneo.


Kad sam se vratio iz HHHHHHHroninhena bio sam upadljivo izgladneo i promrzao. I čim sam se dočepao prvih kioska sa brzom hranom naručio sam deset ćevapa a dok su se pekli smazao sam burek u komšijskoj pekari. Zimi je taj grad totalni gulag. U Utrehtu još možeš da nađeš neki kršteni restoran.
Atomski mrav Atomski mrav 21:15 25.09.2017

Re: Ja tako

a oni su dva sata posle budjenja i negde oko podne.

Hm, a ja mislio da se to samo meni drema u ta doba...
alselone alselone 21:24 25.09.2017

Re: Ja tako

Atomski mrav
a oni su dva sata posle budjenja i negde oko podne.

Hm, a ja mislio da se to samo meni drema u ta doba...

I ja. Iskreno.

:)
maksa83 maksa83 22:04 25.09.2017

Re: Ja tako

I ja. Iskreno.

Dastenormalni...

Ja se jednom tako popodne prućio potrbuške preko lejzi begova koje smo navukli u firmu, "samo da 10 minuta dremnem". Tako sam zabo da su mi naslagali knjige jedno 4-5 komada na dupe, ništa nisam osetio, i slikali. (Da - radim sa stokom, i savršeno se uklapamo.) Ne, nemam sliku, da imam okačio bih je bez blama. Ovde gde smo sad imamo veeeliku sobu sa kaučom gde jedan kolega skoro svaki dan u to vreme legne "samo da odmori kičmu", nevolja je što mu je glava uvek na pola metra od gitarskog pojačala viška koje sam tu dovukao + Strat, i, naravno da ga ponekad probudim tako što se utaknem, odvrnem i najčešće bude AC/DC Back in Black. Na uvce.

I posle zašto ne možemo da nađemo ljude...
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:14 25.09.2017

Re: Ja tako

Мени само није јасно која је разлика између поднева и два сата после буђења?
angie01 angie01 22:38 25.09.2017

Re: Ja tako

Мени само није јасно која је разлика између поднева и два сата после буђења?


nemam primedbi na zapazanje.
nask nask 22:39 25.09.2017

Re: Ja tako

82. godište? (ili "klasa", svejedno, slična stvar). Kakva crna komunsitička škola. U tim "Komunsitičkim" se učilo (i naučavalo) a u tim vašim šuvaricama i post šuvaricdama, post- komunističkim izgovorima za školstvo se ... pa to što si već rekao


Pa nije baš tako, niccolo je krenuo u srednju negde devedestpete, a tada su šuvarice već uveliko bile potopljene i škole vraćene u prethodno stanje tj. komunističko + veronauk.
Atomski mrav Atomski mrav 22:41 25.09.2017

Re: Ja tako

veronauk

Veronauka je ubačena u škole tek nakon "demokratskih promena"...
zilikaka zilikaka 23:05 25.09.2017

Re: Ja tako

Постоји и лагани подневни оброк: добра салата и сок, или јогурт, мало неког семења, зрневља и коштуничавог воћа. Ем је здравије, ем ти се неће спавати.

Posle prvih problema sa stomakom, (kao posledica onolike kafe i pogačica za doručak), odlučim da promenim način ishrane.
Počela sa semenjem i prelivenim jogurtom. Posle pravila neke kombinacije, ubacivala malo suvog voća i tako mesecima.
Jednog momenta sam shvatila da je samo pitanje dana kad ću se ne samo raskvocati nego i početi da se mitarim.

Posle prešla na obavezan obrok kašikom. Ujutro. Kao zidari.
I još me drži.
mirelarado mirelarado 23:21 25.09.2017

Re: Ja tako

Jednog momenta sam shvatila da je samo pitanje dana kad ću se ne samo raskvocati nego i početi da se mitarim.




Не знам како други, али не бих могла да држим наставу после обилног ручка. У праву си, чорбица је исто ефикасна, или јак доручак, ко то може.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:31 25.09.2017

Re: Ja tako

zilikaka
Постоји и лагани подневни оброк: добра салата и сок, или јогурт, мало неког семења, зрневља и коштуничавог воћа. Ем је здравије, ем ти се неће спавати.

Posle prvih problema sa stomakom, (kao posledica onolike kafe i pogačica za doručak), odlučim da promenim način ishrane.
Počela sa semenjem i prelivenim jogurtom. Posle pravila neke kombinacije, ubacivala malo suvog voća i tako mesecima.
Jednog momenta sam shvatila da je samo pitanje dana kad ću se ne samo raskvocati nego i početi da se mitarim.

Posle prešla na obavezan obrok kašikom. Ujutro. Kao zidari.
I još me drži.


Moj kum, Teksašanin, je strašno dobar lik, pa mi neće zameriti što ga tračarim, a i ne čita blogove. Kad je bio student, paralelno je radio na građevini teške fizičke poslove, a i nema drugih, i to sa braćom Meksikancima, jebi ga, nisu svi ovde hranjeni srebrnim escajgom i došli iz bogatih prekomorskih zemalja, neko je morao i da radi da plati školovanje. Elem, Meksikanci ga snimili odma prvog dana, onako mršavog i izbečenog, skapirali da neće potrajati takav na poslu, pogotovu ako jede cerealije za doručak ko svi domaćini, i sutradan se i za njega stvorila porcija buritosa, takosa i enčilada, u mole sosu razume se, ništa bez molea, koje vredne meksikanske domaćice spremaju svojim muževima da bi ovi preživeli teško fizikalisanje na suncu i skelama, i vratili im se kući sa opasnog posla u jednom komadu. Kaže kum: on je to smazao da ne uvredi nikog, i momentalno mu se prispavalo. Sijesta, zato su je izmislili. I tako i on sa kolegama meksikancima malo prilegne u ladovinku posle ručka - nisu ga ni budili do kraja radnog vremena. Kaže, to je tamo redovno, kratka dremka posle klope, poslodavcima ne pada napamet da menjaju životne i radne navike svojih najvrednijih zaposlenih. I tako je on i pregurao te dane fizikalisanja, na domaćoj hrani i podnevnoj sijesti. Ništa, bre, bez Meksikanaca.
maksa83 maksa83 23:36 25.09.2017

Re: Ja tako

Ništa, bre, bez Meksikanaca.

Today you, tomorrow me.
alselone alselone 07:37 26.09.2017

Re: Ja tako

Kad sam se vratio iz HHHHHHHroninhena bio sam upadljivo izgladneo i promrzao. I čim sam se dočepao prvih kioska sa brzom hranom naručio sam deset ćevapa a dok su se pekli smazao sam burek u komšijskoj pekari. Zimi je taj grad totalni gulag.



Sve mi je jasno. Ja sam doduse samo jednom bio zimi i to samo tri dana, i jos dva puta leti. Leti je uzivanje. 'olandija je zaista prelepa drzava.

Sto se tice hrane jos nesto - jesti napolju je preskupo. Mozda je jeftino kad dodjes iz Danske ili nedajboze Norveske ali za nas je horor skupo. Bio sam nasao nekog Turcina sto pravi neke odvratne kebabe i pljeskavice. I zaletim se jednom da kupim. Znaci, em gadno, em higijenski diskutabilno, em kupljeno u budici pa moras da 'odas dok jedes, em kosta 20 evra za malu pljesku, krompirice i kolu.
alselone alselone 07:40 26.09.2017

Re: Ja tako

У праву си, чорбица је исто ефикасна, или јак доручак, ко то може.


Ja mogu i jedno i drugo.
tadejus tadejus 09:01 26.09.2017

Re: Ja tako

srdjan.pajic
Kad porastem i ja cu ko Pajke imati krevet u kancelariji.

Ja sam to pokupio od Kineza na bivšem faksu, star i mudar narod, to jest znaju recept za dugovečnost, a to su tai-či do iznemoglosti, i dremka posle ručka, ja sam fokusiran na ovo drugo. I jedvan sam dočekao da budem svoj na svome, u smislu gazdovanja, da nema ko da mi sere što knjavam u radno vreme, ili da moram da se mučim u stolici da dremam. Još kad mi je tu tehničar, onda mu samo zabranim da me budi tih pola sata, ma kakva frka da bude u pitanju. Jedino me malo zeza kad imam sastanak sa mušterijom ili distributerima, oni uvek hoće da me vode na ručak, pa posle da sastančimo. A gde da odbijem mušteriju...


Kinezi koji su samnom studirali praktikovali su da u biblioteci zaspu tako što se samo sruše u knjigu, nos im se taman zaglavi u pregib i tako džonjaju.. poneki je isto radio i na predavanjima..
uvijek sam se pitala kakve li su kineske noći, to mora da je neko žešče ludilo kad tako danju knjavaju..
ja inače apsolutno nikad ne spavam danju niti mi se danju spava..
u ono malo prilika što to jesam radila (a sve vezano za porodiljske dane) brate neka hvala.. probudim se dezorjentisana i šlogirana..
al zato ja noću ne preskačem 8 komada a nije mi strano ni da odvalim 9..
kad to znači da u krevet treba da idem u 9 ja lijepo u 9 u krevet..
budim se sama, alarm sam zadnji put koristila na faksu i iskreno žalim sugrađane koji vidno šlogirani ujutro kao dremaju na vozu..
e jadan je taj dan..

truth be told..
kad sam prvi put počela da radim 9 to 5, pitam ja svog šefa dal bi moglo da ja na posao dolazim 9 do 6 a ne 8 do 5 kao on.. on sav sretan kao može, može, još mu i odgovara.. i tu mi povedemo razgovor na temu dremke..
i kaže on meni, pa dobro kad ti ideš da spavaš kad ne možeš doći u 8..
pa reko 1, još sam bila svježe s fakulteta, žurka svake noći i taj rad..
čovjek me gleda u čudu..
pa reko kad vi idete na spavanje..
kaže on ja u 20 na spavanje u 6 ustajem..
to mi je tada bila jedna od najtužnijih stvari što sam čula u životu.. isrekno mi ga je bilo žao i kapirala sam da je njegov život neka strašno tužna priča..
kad ne lezi vraže sad žalim ove što se šlogiraju po vozovima..

bottom line (ovde te ljudi slušaju samo ako si prvo rekao bottom line).. e dakle bottom line, moraš brate da prilagodiš knjavanje dnevnim obavezama..
pa ako si student i može ti se da bančiš svaku noć do zore.. a ti banči, a spavaj kad stigneš..
al ako čeka posao, žena, djeca.. jbg, u krevet ranije i dan će ti biti mnogo bolji..
sa 5 sati sna dnevno se ne može živjeti (bar ne dugo)
alselone alselone 09:03 26.09.2017

Re: Ja tako

sruše u knjigu, nos im se taman zaglavi u pregib



ko se seca onog crtaca:
- samo ne nos u knjigu!
- da, da, nos u knjigu!
<stavi nos medj stranice i zatvori knjigu>
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:07 26.09.2017

Re: Ja tako

Kinezi koji su samnom studirali praktikovali su da u biblioteci zaspu tako što se samo sruše u knjigu, nos im se taman zaglavi u pregib i tako džonjaju.. poneki je isto radio i na predavanjima..
uvijek sam se pitala kakve li su kineske noći, to mora da je neko žešče ludilo kad tako danju knjavaju..

То им је нека културолошка фора, писала Снежана Радојичић о томе, дремну, у којој год прилици, па наставе хард врк.
Atomski mrav Atomski mrav 09:08 26.09.2017

Re: Ja tako

Sto se tice hrane jos nesto - jesti napolju je preskupo. Mozda je jeftino kad dodjes iz Danske ili nedajboze Norveske ali za nas je horor skupo. Bio sam nasao nekog Turcina sto pravi neke odvratne kebabe i pljeskavice. I zaletim se jednom da kupim. Znaci, em gadno, em higijenski diskutabilno, em kupljeno u budici pa moras da 'odas dok jedes, em kosta 20 evra za malu pljesku, krompirice i kolu.


Mogu da ti kažem da je to i za Norvešku skupo, za srpske prilike je baš horor. Zato smo mi bili redovni u Meku, cene su ipak pristupačnije a kvalitet hrane je provereno loš.
nsarski nsarski 09:16 26.09.2017

Moj kolega, Kinez, posle ručka

<Pajitj Ja sam to pokupio od Kineza na bivšem faksu, star i mudar narod, to jest znaju recept za dugovečnost, a to su tai-či do iznemoglosti, i dremka posle ručka, ja sam fokusiran na ovo drugo.


Standardna scena...mesto radnje Texas A&M University, Qatar


niccolo niccolo 19:23 26.09.2017

Re: Ja tako

nask
82. godište? (ili "klasa", svejedno, slična stvar). Kakva crna komunsitička škola. U tim "Komunsitičkim" se učilo (i naučavalo) a u tim vašim šuvaricama i post šuvaricdama, post- komunističkim izgovorima za školstvo se ... pa to što si već rekao


Pa nije baš tako, niccolo je krenuo u srednju negde devedestpete, a tada su šuvarice već uveliko bile potopljene i škole vraćene u prethodno stanje tj. komunističko + veronauk.


Jeeee, ja tek sad shvatio da me ljudi nisu razumeli - 82. godište se odnosilo na to da sam ja rođen 1983. i da sam išao u škole sa onima koji su rođeni 1982. To je jedan deo priče.

Drugi deo priče je 1989. godina, kada ja imam 6 godina i preslišavam brata fiziku. E na njegovu školu se odnosilo ono komunistička škola i terabajti naučenog napamet.
nask nask 21:51 26.09.2017

Re: Ja tako

Drugi deo priče je 1989. godina, kada ja imam 6 godina i preslišavam brata fiziku. E na njegovu školu se odnosilo ono komunistička škola i terabajti naučenog napamet.


Pa je li prošao tu fiziku ili si ga uzalud preslušavao.

Btw, svi vi koji ste se nagladovali u niskim zemljama sledeći put se raspitajte ovde na blogu kod nas domorodaca o tome gde, šta i kako, da mi više ne crnite kraljevinu.
niccolo niccolo 21:58 26.09.2017

Re: Ja tako

Pa je li prošao tu fiziku ili si ga uzalud preslušavao

Valjda jeste, ko će se toga sećati.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:04 26.09.2017

Re: Ja tako

a inače apsolutno nikad ne spavam danju niti mi se danju spava..
u ono malo prilika što to jesam radila (a sve vezano za porodiljske dane) brate neka hvala.. probudim se dezorjentisana i šlogirana..


A, pa ne može to tako. Kao i sa svakom drugom sportskom aktivnošću koja garantuje dobro zdravlje i dugotrajan život, i podnevnom knjavanju mora da se pristupi planski i postepeno, da se razvije zdrava navika i uberu sve doborobiti koje ono donosi. Jel čitaš ti džedajeve blogove, on se sad sigurno krsti i pada u egzistencijalnu krizu, kome on piše onolike blogove i objašnjava važnost postepenog mrdanja karlice i drugih delova tela? Ništa naglo i na silu!

Dakle, ono kad krene da ti se manta (zbog punog stomaka najčešće), onda naviješ sat, to jest telefon, ne više od 10-15 minuta, da te probudi kad ti je najlepše. I tako delješ nekoliko meseci, minimum. Onda pustiš dvadeset, pa dvadest pet minuta. Tu je negde optimum, cenim, za većinu ljudi sa našeg podneblja, za taj prelazni period. I tako vežbaš uporno nekoliko meseci.

I onda ćeš doživeti u jednom trenutku neverovatan preobražaj: vreme potrebno za dremku će se čak smanjiti (meni, recimo, sad retko treba više od 15 minuta, mada sam zabeležio i ekstremno kratke dremke od svega 10-12 minuta) i pri tome zapravo i ne spavaš, nego zapadneš u neko stanje katatonije, usporenog metabolizma, pri stanju polusvesti, da tako to nazovem bez namere da uvredim docsa, (tako da, recimo, ne može da te zaskoči fedeks kurir, ni bilo ko drugi). E, to stanje je ono što te odmara.

Čak možeš i sam sebe da posmatraš i pratiš - u jednom trenutku ti se misli odjednom razbistre, u vidu Hevisajdove step funkcije, ili kao da mozak promeni brzinu na svom menjaču, i sasvim ti je jasno da nema potrebe da se dalje izležavaš, nego možeš da ustaneš, popraviš odelo i frizuru i prioneš nazad na započeti posao.

Eto, tako se to radi, a ne ko neki bilder entuzijasta, odma u teretanu na najveće težine pa posle upala mišića više meseci, nedajbože povreda, da nikad ne poželiš ponovo da uđeš u teretanu.

tadejus tadejus 10:20 27.09.2017

Re: Ja tako

srdjan.pajic
Jel čitaš ti džedajeve blogove


e jbt sjetim ga se ovih dana, tek ga sad razumijem..
čovječe krenula sam u lokalnu city teretanu, organizacijski prosto ne mogu više ništa drugo nego to..
kakvo je ono ludilo..
odem na neki kao umjeren class, kad tamo brate radi se 3 puta po 12 pull ups ili chin ups (ko ne zna, to je ono kad se uvatiš za šipku pa odižeš rukama do glava iznad šipke, pull up je sa raširenim rukama, chin up sa skupljenim)..
ladno riba jedno 4 do 5 mjeseci trudna i radi..
reko batali brate daj ti meni neku alternativu, kakav pull up..
sve vježbe u parteru koje ja normalno radim bez optereženja oni rade sa 25 kila i više (to žene, muškarce nisam ni gledala)..
i sad ajde ima ovih bacačica kugle, ta i može to da radi, al brate većina je prosto slabijih i skeleta i muskulatura, nije to prosto za tu konstituciju (a i sama sam od vinjave konstitucije pa još ne veliku visinu, pa batali me da ti ja tu čučim sa 100 kila na leđima, ain't gonna happen, muž me zeza da će me izbaciti iz teretane, razvaljujem im koncept)..
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:03 27.09.2017

Re: Ja tako

tadejus
srdjan.pajic
Jel čitaš ti džedajeve blogove


e jbt sjetim ga se ovih dana, tek ga sad razumijem..
čovječe krenula sam u lokalnu city teretanu, organizacijski prosto ne mogu više ništa drugo nego to..
kakvo je ono ludilo..
odem na neki kao umjeren class, kad tamo brate radi se 3 puta po 12 pull ups ili chin ups (ko ne zna, to je ono kad se uvatiš za šipku pa odižeš rukama do glava iznad šipke, pull up je sa raširenim rukama, chin up sa skupljenim)..
ladno riba jedno 4 do 5 mjeseci trudna i radi..
reko batali brate daj ti meni neku alternativu, kakav pull up..
sve vježbe u parteru koje ja normalno radim bez optereženja oni rade sa 25 kila i više (to žene, muškarce nisam ni gledala)..
i sad ajde ima ovih bacačica kugle, ta i može to da radi, al brate većina je prosto slabijih i skeleta i muskulatura, nije to prosto za tu konstituciju (a i sama sam od vinjave konstitucije pa još ne veliku visinu, pa batali me da ti ja tu čučim sa 100 kila na leđima, ain't gonna happen, muž me zeza da će me izbaciti iz teretane, razvaljujem im koncept)..


Isuse, tadejus, koji si ti namćor! Za teretanu ti treba poseban majndsetap.

Ne gledaj druge šta rade, nego u se i u svoje kljuse (delim savete bez namere da ovde glumim džedaja). Svejedno, ja ne podnosim teretane i uopšte te ponavljačke sportove, ali od svega najviše mrzim trčanje, i sa izvanredno velikim zadovoljstvom i umećem ga ne obavljam. Nego, samo bidža, pa u brda, mada sad i to manje, jer me dete kao upravnik logora uvek saplete na vratima dok se iskradam, pita: "Gde ćeš tata, oću i ja!", onda joj ja objašnjavam pola sata da idem u prokletu planinu da joj se nabiciklam majke, a ona je prevelika za korpu, a i generalno nezainteresovana za to da je neko nosi, a mala za biciklo, pogotovu brdskoplaninsko. Onda me ona pogleda onim velikim plavim očima i matira u dva poteza sa tužnim drhtajem u glasu, pa se cela moja tjelovježba završi sa krugom od sto metara do igrališta, gde je onda kačim i premeštam po onim preprekama za pešadijsku obuku dok se i sam ne umorim.

Ustvari, sad mi je najbolja vežba da idem u prodavnicu biciklom, to je nekoliko km od kuće, pa se tamo natovarim kao skot, i onda to prevezem, mahom uzbrdo, pošto nam je kuća na čuci.

A ovo sam sve napisao kao dodatni razlog da se deca momentalno šalju u škole, čim prohodaju. Jer su opasna po zdravlje i fitnes.



pnbb pnbb 16:33 27.09.2017

Re: Ja tako

Ustvari, sad mi je najbolja vežba da idem u prodavnicu biciklom, to je nekoliko km od kuće, pa se tamo natovarim kao skot, i onda to prevezem, mahom uzbrdo, pošto nam je kuća na čuci.

najbolje je ako ides u prodavnicu biciklom , te turis podmladak u korpu, a pritom si u novon ,nepoznatom kraju.
tako ja krenuo u obliznji supermarket, odoka na guglu nema vise od 15 min voznje, sa saut bica pa odma tu preko...ispostavilo se nepunih 17 km. u povratku natovaren robom, plus podmladak zaspao i udobno se oslonio na ruku...odradio sam sve grupe misica, cak i one za koje nisam znao ni da ih imam.
plus sto sam prosao kroz par finih getoa , svasta video... kad bih to sve postigo da nema bajka.
a plus sam nabasao i na wynwood...
pnbb pnbb 16:41 27.09.2017

Re: Ja tako

Posle prešla na obavezan obrok kašikom. Ujutro. Kao zidari.

u rudnicima, posto su smene od 6 do 2, za dorucak u 9 pored ostalog imas i pasulj s kobajom da biras.
Lionsgate Lionsgate 17:07 27.09.2017

Re: Ja tako

odradio sam sve grupe misica, cak i one za koje nisam znao ni da ih imam.

gde je onda kačim i premeštam po onim preprekama za pešadijsku obuku dok se i sam ne umorim.

Momci, stariji i pametniji narastaji su imali devizu "sve se radi u svoje vreme", odnosno oni koji su te stvari obavili ranije dok su bili mladji i u boljoj kondiciji se nisu bas toliko zamarali.

Covek pomalo zaboravi ta iskustva sa klincarijom, ja se prethodnih godina po BGD zezao sa sestricem, sad ima 6.5, neverovatno koliko me taj klinac iscedi. Te ovo, te ono, te ovamo, te onamo, te opet i opet, ali sve to sa 225 km/h i po 50 puta vise nego sto treba jednom normalnom odraslom muskarcu koji bi pre nesto da otkuca na blogu b92 nego da se pentra po tornjevima. Jbg, meni secanja na moje ocinstvo ipak nisu bila tako bolna, pretpostavljam da sam bio u mnogo zescoj kondiciji.
pnbb pnbb 17:11 27.09.2017

Re: Ja tako

Momci, stariji i pametniji narastaji su imali devizu "sve se radi u svoje vreme",

jeste, ali to sam provalio tek kad sam i sam postao taj stariji i pametniji narastaj. ko jos uci na iskustvima drugih...nemaju oni pojma
Lionsgate Lionsgate 18:07 27.09.2017

Re: Ja tako

jeste, ali to sam provalio tek kad sam i sam postao taj stariji i pametniji narastaj. ko jos uci na iskustvima drugih...nemaju oni pojma

E da si citao Vedranu Rudan kad je to trebalo ko zna sta bi tek onda provalio na vreme..
zilikaka zilikaka 18:11 27.09.2017

Re: Ja tako

u rudnicima, posto su smene od 6 do 2, za dorucak u 9 pored ostalog imas i pasulj s kobajom da biras.

Ne znam za rudnike, al i kod mene isto. I ja tako jedem. Jedino što to bude oko 10.
Lionsgate Lionsgate 18:31 27.09.2017

Re: Ja tako

Ne znam za rudnike, al i kod mene isto. I ja tako jedem. Jedino što to bude oko 10.

Crna zili, pa gde ti radis, u fabrici radijatora? A oni su propali..

Posto sam bio usmerenjak u doba SFRJ (za kojom kukaju Filip, teta Andjosava, Karagaca, pnbb...) isao sam na prakse po fabrikama. Mislim da je to bila prva godina srednje, praksa u Insi, pauza za dorucak oko 9.30h a u menzi sem podriguse i cetvrt hleba samo kuvana klopa, pasuljica i kupus. Pasuljicu i podrigusu razgrabe. Od tad sam zamrzeo kuvani kupus, ocima ne mogu da ga vidim vise.

pnbb pnbb 18:58 27.09.2017

Re: Ja tako

u doba SFRJ (za kojom kukaju Filip, teta Andjosava, Karagaca, pnbb...)

ko kaze da ja kukam, kazem samo da je TO imalo sanse da se razvije u nesto skroz ok, a ovo sad nema sanse da se razvije ni u kriv k
Lionsgate Lionsgate 19:12 27.09.2017

Re: Ja tako

TO

TO se razvilo u ono u sta je samo i moglo, to sto krstis u kriv k., mislim nigde se nije razvilo u bilo sta normalno pa zasto bi mi bili izuzetak. To se opet svodi na onu staru narodnu "sto bi izmisljali toplu vodu ako su je izmislili jos pecinski ljudi".

Uzgred, i ti kukas za TIM zasto sto si tad bio 75 godina mladji, sto su ribice na hidrogeologiji bile bas onako khhmm, sto je burek kod Simketa bio prste da polizes..

Po obicaju opet trolujes zesce temu, pricamo o pasuljici sa kobajom u 9.30
pnbb pnbb 19:46 27.09.2017

Re: Ja tako

Po obicaju opet trolujes zesce temu, pricamo o pasuljici sa kobajom u 9.30

pa ko te terao da pominjes sfrj, a btw zal za mlados stoji bez obzira je li narecena mladost odvijala se na banovom brdu, ili, sta znam, na beverli hilsu.
kad pominjemo to doba, valja reci da me koleginice nisu bas ni najmanje zanimale - tad je na redu bila srednja skola, i tako redom. otuda i voznja podmlatka na bajsu sa 50+, da se vratimo na temu 1.1
Povodom kobaje i pasulja, cime se vracamo na originalni trol, secam se da je veselih devedesetih, pored ociglednih prednosti utazivanja gladi, pomenuti oblni dorucak omogucavao da izguras dan samo sa jos jednim obrokom. zasto je to vazno ,kakve to veze ima, pitace se citaoci koje su 90 proveli na mrskom zapadu ili u sps-u... pa ovakve, tad mi se desavalo da odem na teren po mesec ili vise dana, pa ti plate hotel i 1 obrok, a dorucak odradis na rudniku, tako da je mladi a slabo placeni strucnjak mogao da stavi celu dnevnicu u dzep, rupe u ishrani popunjavajuci jeftinom bonzitom ili jos jeftinijim pivom.
Lionsgate Lionsgate 20:03 27.09.2017

Re: Ja tako

Nisam nesto bazao po terenima u tim '90-tim ali se secam jednog iz D.Milanovca, spavanje u hotelu Lepenski vir a tamo nista za klopu te 1993, nista za klopu ni u menzi FEP-a gde smo radili. Srecom dobro radila neka carda gde smo se ubijali od ribljeg paprikasa, przenog soma i rostilja, jeste da obozavam dunavsku ribu ali ti izadje na nos dvonedeljna rutina.
zilikaka zilikaka 23:09 27.09.2017

Re: Ja tako

Crna zili, pa gde ti radis, u fabrici radijatora?

Jok, što pitaš?

A spram tog jakog doručka, ima nešto u onom što ti priča kolega pnbb.
Tako kad jedeš miran si ceo dan.
To sam i naučila od radnika a počela da primenjujem jednom priliko kad se radilo po 12 sati + 2.5 sata put tamo-nazad.
Trebalo to izdržati, mesec i duže.
Dakle, navikneš se da ti doručak bude taj glavni kuvani obrok a posle kako bude.
A taj koncept verovatno nije bez pameti jer i u vojnoj avijaciji predvidjaju da čovek oko 9 pojede pun kuvani obrok. I verovatno je to smislio neko ko zna šta radi.

...a gde i šta radim ide na pp
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:31 28.09.2017

Re: Ja tako

A taj koncept verovatno nije bez pameti jer i u vojnoj avijaciji predvidjaju da čovek oko 9 pojede pun kuvani obrok. I verovatno je to smislio neko ko zna šta radi.


Eh, bre, ko da su oni neka referenca, piloti mogu i kornfleks za doručak, ili samo kafu, ionako 90% vremena ili ne lete, jer im je avion u kvaru, ili je u Rusiji, što je isti qr, jer da valja ne bi se slalo u Rusiju, ili ako i lete, ono o državnom prazniku ili maturi pitomaca, samo drndaju džojstik i stiskaju gumbiće, tu nema nikakvog većeg fizičkog (a često ni psihčkog) napora. Ok, malo cimanja tu i tamo oko ubrzanja, ali ni to ne smeju mnogo, da im ne otpadne krilo ili motor. Plus, ako se prejedu pravog ručka, pa ih pritera u letu, šta onda da rade?

Tu zapravo mnogo više i teže rade oni nižekvalifikovani nesrećnici što kače bombe ili cepaju generalku na avionu svako malo, e, njima treba zidarski doručak, plus obavezna marenda, onaj neki suvi keks (cigla) koji nije dobar ni za crveni krst, u koji naliju sok iz tetrapaka (i iz ratnih rezervi, jer ima beskonačan rok trajanja) da ima konzistentnost mačije povraćke, pa to onda kao gnječe i cede u usta u vidu mlohave paste, i zamišljaju da su piloti NATO-a (znači američki piloti) koji jedu high-tech hranljivu pastu specijalno dizajniranu za velika ubrzanja i preživljavanje u prirodi, za nedajbože.

Lionsgate Lionsgate 05:13 28.09.2017

Re: Ja tako

Plus, ako se prejedu pravog ručka, pa ih pritera u letu, šta onda da rade?

Pustaju u gace kao i kosmonauti, ali jbg, zamisli kad to izleti iz kombinezona pa pri lupingu se zalepi za unutrasnju stranu sofersajbne (ili poklopac kokpita).. e onda je problem, ako ne verujes pitaj krkara.

tadejus tadejus 08:54 28.09.2017

Re: Ja tako

Lionsgate
jeste, ali to sam provalio tek kad sam i sam postao taj stariji i pametniji narastaj. ko jos uci na iskustvima drugih...nemaju oni pojma

E da si citao Vedranu Rudan kad je to trebalo ko zna sta bi tek onda provalio na vreme..


pa da znaš, ima ona i koju pametnu reći djeci..
pročitaj..
link
ne budi namćor (wink, wink)
tadejus tadejus 08:56 28.09.2017

Re: Ja tako

zilikaka

Tako kad jedeš miran si ceo dan.


ja volim dobro da se natrpam za doručak al sam ipak gladna za tri sata..
jeste istina ne cjepam baš po pasulju sa slannicom ali protein obavezno..
i opet, za tri sata odgrizla bih sebi ruku da nema hrane..

tj. šta htjedoh reći jes da sumnjam da se oni malo nalivaju još nekim gorivom ako su poslije tog pasulja cijeli dan mirni..
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:20 28.09.2017

Re: Ja tako

jeste istina ne cjepam baš po pasulju sa slannicom ali protein obavezno..


Pa tu je greška. U tom pasulju sa slaninicom ovo "slaninica" je ključni element. Dakle, masti. Sve ostalo, proteini, vitamini, ugljenihidrati, to je tu manjeviše samo za ukras.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:43 25.09.2017

Na prvi pogled, na prvi upit

само га не пуштајте годину дана раније у школу.


A da umesto svog tog radaijatorovanja, ipak upitate dete kad bi u školu?

Nisam spavao sa atlasom, u moje vreme nije bilo digitrona, sve smo računali "u glavi" ;> ali jesam gutao knjige - Sjenkijevića i slične avanture.

A akda me majka pitala da l bi "ove godine, na jesen" (sa već punih 6 i kusur) krenuo u školu, dobro se sećam sa kojom sam indignacijom odbio i samu pomisao na tako nešto! ;>
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:46 25.09.2017

Re: Na prvi pogled, na prvi upit

A da umesto svog tog radaijatorovanja, ipak upitate dete kad bi u školu?

Јок, ствар спасава само радијатор (СССР), ако питаш децу нека неразумнија ће рећи да хоће да иду у школу. Ја сам чак ишао дотле да сам полагао неки тест у министарству само да би ме примили.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:03 26.09.2017

Re: Na prvi pogled, na prvi upit

;>>>>>>

tetkino tetkino 18:45 25.09.2017

And Every Morning the Way Home Gets Longer

“Tell me about school, Noahnoah,” the old man says.
He always wants to know everything about school, but not like other adults, who only want to know if Noah is behaving. Grandpa wants to know if the school is behaving. It hardly ever is.
“Our teacher made us write a story about what we want to be when we’re big,” Noah tells him.
“What did you write?”
“I wrote that I wanted to concentrate on being little first.”
“That’s a very good answer.”
“Isn’t it? I would rather be old than a grown-up. All grown-ups are angry, it’s just children and old people who laugh.”
“Did you write that?”
“Yes.”
“What did your teacher say?”
“She said I hadn’t understood the task.”
“And what did you say?”
“I said she hadn’t understood my answer.”
nsarski nsarski 18:48 25.09.2017

Узмимо, на пример, мене...

У време кад сам полазио у школу, примали су децу са напуњених 7 година. Ја сам се уписао као мало млађи - недостајало ми је пола године до 7, и та минимална разлика ми је касније много значила.
Међутим, приликом уписа нисам знао ни једно слово, рачунао сам колико сам похватао од старијих. Укратко, нисам знао ништа од школског градива. Моји родитељи су сматрали да је тако најбоље јер би ми у школи било досадно.
Али сам зато могао да се попнем на скоро свако дрво на нашем великом имању (око 5 хектара) у коме је био воћњак (много врста воћа), виноград, умео сам да препознам све птице, врсте дрвета, умео сам да се снађем у шуми, да нађем јежа, веверицу, хрчка, да препознам јестиве и отровне печурке, итд. Тада је било време за то.
И није ми жао.
angie01 angie01 19:18 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

ja sam odrasla sa starijim bratom, koji je bio dve skolske godine ispred mene i kako sam se uvek sa njim igrala, tako sam sa pocetkom njegovog skolovanja sve ucila isto sto i on- cak i pesmicu na Ruskom, iako sam ja posle ucila Engleski- tako sam krenula sa 6 u skolu i znala celo gradivo, ( uveliko citala, pisala, racunala...) i uciteljica me angazovala da joj pomazem, pa sam na kraju godine, od nje dobila knjigu sa tekstom u kome mi se zahvaljuje na pomoci...al sam zato sa 5 krnula na klavir, a par meseci kasnije i na balet i ne secam se da je bilo sta smetalo,....

glavna knjiga mog detinjstva, pored bajki, slikovnica i kojecega takvog je bila neka nemacka enciklopedija u kojoj su geografske karte bile savijene na format izdanja, a mogle da se ravuku da se sve lepo vidi, a na satiniranom papiru koji je na obrezu bio premazan zlatnom bojom, a sve odvojeno flispapirom kao smustiklom,...u njoj su postojale strane koje su prikazivale ljudsko telo u celini, nastampane na nalepljene klapne koje su se otvarale i pokazivale kako ono izgleda iznutra, pa onda su i ti delovi mogli da se otvore, pa se video presek organa- meni je to bilo nevidjeno zadovoljstvo da istrazujem,...da ne kazem, strane sa zivotinjama, biljkama, drvecem....


zaboravila sam dodatak,

sem toga- igrala sam klikere, igrala se kauboja i indijanaca, nosila tobolac, luk i strelu od kuvane vrbe po parku, pentrala se po drvecu, znala sve Vinetu filmove napamet....sto je isto sve bila posledica odrastanja s bratom....imali smo najbolju i najvecu kolekciju stripova u gradu- jer smo bukvalno kupovali sve sto je izlazilo.
alselone alselone 19:49 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

та минимална разлика ми је касније много значила.

U kom smislu?

Kako je nase drustvo postavljeno kao relativno u odnosu na proseke i veoma kompetitivno, mislim da je bolje krenuti kasnije. Zreliji si, pametniji, veci, jaci, brze ucis, vise pamtis itd. Jeste da razlika nije prevelika, ali godinu dana ipak nije zanemarljiva razlika.

Moj sin je rodjen u maju tako da nije bilo dileme da li ove godine sa 6.5 moze u skolu - ne moze, ali smo zena i ja pricali o tome i razmisljali sta da radimo dok nam nije razvejalo dilemu. Iz tog prakticnog razloga povecanja sanse za uspeh u zivotu ja sam za to da se krene kasnije. Ali bez obzira, to nije bas toliko vazno, detinjstvo je vaznije. Ali i pored tog kompetitivnog i relativnog odnosa, ja sam za to da dete bude dete sto duze moze, najvise iz razloga uzivanja u detinjstvu, jer jednom kad krenu obaveze, nikad ne prestanu, jednom kad krene skolovanje, ne zavrsi jako, jako dugo. Ja moje tek skoro zavrsio.
nsarski nsarski 20:08 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

U kom smislu?

Kako je nase drustvo postavljeno kao relativno u odnosu na proseke i veoma kompetitivno, mislim da je bolje krenuti kasnije. Zreliji si, pametniji, veci, jaci, brze ucis, vise pamtis itd. Jeste da razlika nije prevelika, ali godinu dana ipak nije zanemarljiva razlika.

Pa, ja sam sasvim specifičan slučaj, neprimenljiv na ovu diskusiju.
A razlika je samo pola godine. Zato sam, sticajem okolnosti koje sam pomenuo, bio brži, jači i snalažljiviji od mojih ispisnika.

Svoju decu sam upisao u školu kad im je bilo (bezmalo) 7 godina. Istina, ubrzo su nastavile školovanje u Njujorku pa su tamo bile za nijansu starije od drugih đaka. Ali, i to je druga priča.
alselone alselone 20:10 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

Zato sam, sticajem okolnosti koje sam pomenuo, bio brži, jači i snalažljiviji od mojih ispisnika.


Mislis na efekat Bogoljuba Karica, ili treceg deteta, tj. kako oni najmladji i najsitniji postanu najprodorniji jer ih bas to kompetitivno okruzenje natera da budu jos bolji?
nsarski nsarski 20:13 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

Mislis na efekat Bogoljuba Karica, ili treceg deteta, tj. kako oni najmladji i najsitniji postanu najprodorniji jer ih bas to kompetitivno okruzenje natera da budu jos bolji?


Ne, nego zato što sam taj najraniji period života proveo po livadi, šumama, penjao se na drveće, jurcao naokolo bez kontrole. Ma, živeo sam ko Papuanac. Decu iz kraja gde mi je bila škola (Vračar), mame su vodile za ručicu u park.
alselone alselone 20:14 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...


Ne, nego zato što sam taj najraniji period života proveo po livadi, šumama, penjao se na drveće, jurcao naokolo bez kontrole. Decu iz kraja gde mi je bila škola (Vračar), mame su vodile za ručicu u park.

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 20:25 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

tako sam sa pocetkom njegovog skolovanja sve ucila isto sto i on- cak i pesmicu na Ruskom, iako sam ja posle ucila Engleski- tako sam krenula sa 6 u skolu i znala celo gradivo,


i pisanje velikog slova?

angie01 angie01 20:28 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

i pisanje velikog slova?


pa sto ne kazes ovu glupost pod pravim nikom.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 21:50 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

pa sto ne kazes ovu glupost pod pravim nikom.


kojim
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:11 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

недостајало ми је пола године до 7

Ех, професоре, кад већ узимамо-на-пример-мене, мени је недостајало неколико месеци до 6, а имао сам другарицу у разреду млађу месец дана и још оног већ поменутог дечка у генерацији коме је било 5 година и 4 месеци у септембру.

Занимљиво, обоје су ми били блиски. Не, не мислим по узрасту : )

Такође занимљиво, бар мени, подерао сам и ја много обуће по дрвећу.
zilikaka zilikaka 22:37 25.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

tako sam krenula sa 6 u skolu i znala celo gradivo, ( uveliko citala, pisala, racunala...) i uciteljica me angazovala da joj pomazem, pa sam na kraju godine, od nje dobila knjigu sa tekstom u kome mi se zahvaljuje na pomoci...al sam zato sa 5 krnula na klavir, a par meseci kasnije i na balet i ne secam se da je bilo sta smetalo,....


Ja sam u školu krenula sa 7,5. I u muzičku i na engleski.

Prvo su me izbacili sa engleskog kad sam porušila neke silne zastave koje su bile poređane u ćošku (u koji su me prethodno poslali jer sam valjda bila zaslužila). To bila neka mesna zajednica il tako nešto, pa držali zastave za sve zgrade gde zatreba za praznik. Bile uvijene i uredno poslagane vertikalno, na kopljima, a sećam se da se odmah videlo da nisu sve iste i da nisam mogla da odolim da ne pogledam kakve su, kad sam već tu u ćošku.

Vrlo brzo nakon toga su me izbacili i iz muzičke. I nije mi žao. Klavir sam posle ipak i naučila al sam te prve godine sama otkrila kako možeš da produžiš ton do u nedogled, dok neko svira a ti čekaš svoj red nad otvorenim klavirom. Verujem da to čak mnogi pijanisti ne znaju.

Još mi odzvanja u ušima kako nastavnica viče "pusti pedal" te onaj jadnik podigo i ruke i noge a ton se još čuje.
Jbg, nisam tad stigla na vreme da odreagujem, a inače me to baš zabavljalo i prekraćivalo vreme čekanja...

Za školu su mi rekli da je obavezna i da to mora ozbiljno pa tu nisam pravila gluposti.

I ja se ne sećam da mi je bilo šta smetalo...

nikvet pn nikvet pn 10:43 26.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

marco_de.manccini

коме је било 5 година и 4 месеци у септембру


Tај и мене прешишо, имао сам 5 година и једанаест месеци, читао и писао. Али трећина генерације је пошла раније. Са 17 бруцош, у 24 ожењен-дипломиро-запослен-родитељ, са 26 ЈНА. И не осећам се покраденим низашта. Напротив, иста екипа из првог основне дружи се и данас; за пола века и кусур ту се и превише материјала за зезање накупило.
Atomski mrav Atomski mrav 11:05 26.09.2017

Re: Узмимо, на пример, мене...

у 24 ожењен-дипломиро-запослен-родитељ, са 26 ЈНА.

Možda baš i nije najsrećnija varijanta ići u vojsku dok sitna dečica čekaju kod kuće, ali drago mi je da je u tvom slučaju ispalo dobro :)
Lionsgate Lionsgate 19:31 25.09.2017

Ima pobornika ovoga

само га не пуштајте годину дана раније у школу.

Sestric mi je rodjen 5.aprila i mogao je da krene u skolu od septembra ali njegova majka poucena sopstvenim iskustvom je odlucila da klinca ostavi jos godinu dana da se igra. Imace vremena u zivotu da stigne da zavrsi skolu, zaposli se i obavi i ostale ozbiljne stvari, za sve to ce imati prilike ali nikad vise nece imati prilike da provede bezbriznu godinu.

Slazem se sa njom, ne sto mi je sestra.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:40 25.09.2017

Re: Ima pobornika ovoga

sopstvenim iskustvom

У Македонији кажу "не питај гатара, питај патара*".

(* Да, знам да реч "патар" не постоји у српском, али ви замислите да постоји и да значи нешто као "неко ко је патио, искусио".)
Lionsgate Lionsgate 19:54 25.09.2017

Re: Ima pobornika ovoga

marco_de.manccini
sopstvenim iskustvom

У Македонији кажу "не питај гатара, питај патара*".

(* Да, знам да реч "патар" не постоји у српском, али ви замислите да постоји и да значи нешто као "неко ко је патио, искусио".)

Uzrecica pametnih ljudi je "sto bih otkrivao toplu vodu"... no sve one se svode na to da pustis nekog pre tebe da nazulja guzu
Atomski mrav Atomski mrav 21:12 25.09.2017

Re: Ima pobornika ovoga

ali nikad vise nece imati prilike da provede bezbriznu godinu.




Od kolevke pa do groba, najlepše je doba pre škole (možda čak i predškolskog). Ili što bi rekao Duško Radović - deco, možete misliti na šta liči život kad vam je od kolevke pa do groba najlepše đačko doba...
nsarski nsarski 21:18 25.09.2017

Re: Ima pobornika ovoga

Od kolevke pa do groba, najlepše je doba pre škole (možda čak i predškolskog). Ili što bi rekao Duško Radović - deco, možete misliti na šta liči život kad vam je od kolevke pa do groba najlepše đačko doba...


Ovo se pripisuje Maksi, mada on uporno odriče: od kolevke pa do groba, hebeš život bez blou džoba.
Milan Novković Milan Novković 19:41 25.09.2017

Biće ...

Неће бити једну испред, биће једну иза.

... više godina iza, tj potpuno delim tvoj "sentiment".

Iako zavisi, a i ovo "iza" treba da mi bude u navodnicima.

Zavisi od školskog okruženja - ono će u budućnosti zasiguno da se menja (hoće da dovuče neko Apostatu na blog?) i imaćemo situaciju tipa što-pre-to-bolje, al ne prerano pošto se u jednom trenutku najboljem školskom okruženju "suprotstavljaju" ljubav i strpljenje roditelja.

Gamification polako postaje jedna od next-big-things i u sve više biznisa, i kada to uđe u školstvo kako treba, pa se malo pobrišu granice klupa-stolica-učitelj-napolju-unutra-PREDMET, čoveče, strava, ... pa dinamika, i u strukturi i vremenu, i učešću učitelja ... sky's the limit.

E sad, neće baš učiteljska profesija preko noći da se pomeri, pa da bude kao u Finskoj, gde izvršavaš ritualno samoubistvo ako ti ne dozvole da budeš učitelj, čak besplatno neko vreme, ali može brzo da se pomeri, ja mislim.

Pa još tool-mentors - tj mislim da grešiš za digitron, budući, ok, za prošli si u pravu, tj kad i on propriča, pa inteligentno, strpljivo, ... pa kad razvodnjih kuća-poso-škola granice, ... što pre to bolje, sigurno, al, možda, od treće-četvrte godine pa nadalje ...

Primer - zamisli samo gde bi ti bile granice u mašti i hajper-space kreativnom uvezivanju realnosti oko tebe da si sa 5 godina mogao da zamoliš drona da te odleprša 3 Km uzvodno uz Savu, Vardar, šta god, da nešto petljaš ali da ti se ne dozvoli da se udaviš ili povrediš, a usput ti immersive-sleš-augmented reality, audio-vizuelno, taktilno, ... drobi nešto o Bernulijevoj jednačini, ali na onaj "kurvinjski" način, gde ti super priča, okruženje, učiš a ni ne primetiš, sve igra-zabava.

Misliš da se zezam - ovo sa Bernulijem, za ostalo znam da veruješ - pa ponavljam priču o protein foldingu kao NP Hard (tu negde) problemu.

Primetio otac kako klinci, njegovi i komšijski, nije bitno ko ih je pravio, rasturaju video igrice sa 7-8-9 godina (network density im je u glavama najveći sa 5-6, ali još premalo znaju, a ovde počinju da rasturaju, bukvalno, bar do 12-13 godina).

Pa pomislio kako aha, oni među ušima imaju ultimativno paralelan analogni kompjuter, nemoš bolje, sa više doktorata u geometrijama, topologijama, klasičnim mehanikama i ostalom.

I napravio sa kolegama video igru kao proxy za protein folding task, gde kompjuter otaljava posao dok je straightforward, a klincima u igri podmetne težak problem, preko odgovarajuće transformacije, projekcije, naravno, kako problem dođe do neke "raskrsnice".

I unapredili algoritam, zamisli!!!

Pa, kako je svet čudno convoluted i uvek nas "udara" filozoftkim izazovima, zamisli da su igru napravili za majmune, koji poprilično bolje barataju prostorno-vremenskom mehanikom

Neki Star Trek fazoni, više manje



marco_de.manccini marco_de.manccini 20:11 25.09.2017

Re: Biće ...

Pa još tool-mentors - tj mislim da grešiš za digitron, budući, ok, za prošli si u pravu,

Шта фали прошлом, ја сам на њему "открио" да је

21 / 12 = 1,75
2121 / 1212 = 1,75
212121 / 121212 = 1,75
21212121 / 12121212 = 1,75
...


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:32 25.09.2017

Re: Biće ...

Are you smarter then a chimp

Причали смо о овоме: ако би људску јединку ставио пред сличан задатак и са сличним подстицајима, и вежбала колико и ова шимпанза, и она би била вешта макар колико њен длакави рођак по сисарској линији.



Занимљиво ми је да се boostovanje меморије постиже наратизовањем података који су предмет меморисања.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:40 25.09.2017

Re: Biće ...

наратизовањем

Читам онај дан неку биологију и научим да је

King Phillip Came Over For Good Soup

мнемоник за памћење редоследа у таксономији

Kingdom
Phylum
Class
Order
Family
Genus
Species
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:25 26.09.2017

Re: Biće ...

marco_de.manccini
наратизовањем

Читам онај дан неку биологију и научим да је

King Phillip Came Over For Good Soup

мнемоник за памћење редоследа у таксономији

Kingdom
Phylum
Class
Order
Family
Genus
Species

Ево најбољих резултата светског шампиона у памћењу, дисциплине су, верујем, разумљиве - за које се време упамти распоред целог шила карата, коликим шпиловима карата упамтиш распоред у неком интервалу итд. итсл.

Монструозно. Пробајте било шта од овога.


Jukie Jukie 20:29 25.09.2017

Hronološka starost

Nije problem u tome koliko ti tačno imaš godina, meseci i dana 1. septembra u 8 sati, nego koliko imaju ostali đaci u odeljenju. Kad smo na matematici računali prosečnu starost u odeljenju ispostavilo se da su skoro svi dečaci rođeni u junu kao i ja; nismo uspeli da krenemo godinu dana ranije jer je tada zakonski propisana granica bila negde u martu ili aprilu.

A u drugim školskim sistemima granica bude u junu ili u septembru ili 31.novembra, i ono što je važno je da deca budu iste starosti.

I to opet nije tačno jer će neko na bilo koji određeni dan (npr. 1.septembar) imati 7 godina i 1 dan, a drugo dete 7 godina i 364 dana, a po zakonu će se voditi kao da su istog godišta, i onda sva naša računica pada u vodu.

A i deca se razvijaju različitom brzinom. Neko krene u pubertet godinu dana ranije od druge osobe rođene na isti dan. Taj koji je ranije krenuo u pubertet je nadrljao. On krene da se tinejdžerski buni a nastavnici pogledaju okolo i vide ostalu razumnu i poslušnu dečicu i okarakterišu ga kao trablmejkera i viču na njega i daju mu jedinice, samo zato što je stariji nego što jeste. A onaj ko je hronološki među najstarijima u odeljenju naravno da će prvi i da uđe u pubertet. Tada je bolje biti mlađi i slađi.

Inače smatram da odeljenja u školi treba da budu fluidna i da se menjaju na mesec dana ili dva meseca (ako postoji potreba) tako da mali geniji prođu kroz školu brže (i kraće budu pod negativnim uticajem određenog luzera u odeljenju)
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:41 25.09.2017

Re: Hronološka starost

Овде у нашем селу не постоји разред у смислу "седиш на свим часовима од првог до осмог са истом групом деце". Јок, разред ти је цела генерација (class of ta-i-ta-godina), a састав деце на сваком часу је другачији. На једном часу си с некима које нећеш ни упамтити, на следећем с најбољим другом, а на трећем с најбољом, кхм, кхм, другарицом, ... ово отвара могућност за оне талентованије за неки предмет да мало убрзају у том предмету, на пример могу у шестом да узимају математику за осми, а све остало и даље шести.
Lionsgate Lionsgate 21:32 25.09.2017

Re: Hronološka starost

ово отвара могућност за оне талентованије за неки предмет да мало убрзају у том предмету, на пример могу у шестом да узимају математику за осми, а све остало и даље шести.

Ne znam kako je kod vas u tom americkom selu ali u susedstvu vam deca u srednoj skoli imaju pravo da odrade deo nastave na univerzitetu za odredjene predmete, naravno ako su iz tih predmeta dovoljno napredni u odnosu na generaciju. Tako racunam da ce mi dete vec za godinu i po poceti da odradjuje matis i sajens sa univerziteta
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:28 25.09.2017

Re: Hronološka starost

Пола тих што узму Advanced Placement Calculus у средњој, добију кредите за универзитет и прескоче један или два универзитетска предмета после пате на следећем предемету.

Наравно, она друга половина растура и даље.

У сваком случају, уопште нисам разматрао академски успех када сам написао -- радијатор!
Lionsgate Lionsgate 22:37 25.09.2017

Re: Hronološka starost

Пола тих што узму Advanced Placement Calculus у средњој, добију кредите за универзитет и прескоче један или два универзитетска предмета после пате на следећем предемету.

Наравно, она друга половина растура и даље.

Sine, ja mnogo manje radim sa detetom nego u Srbiji, mislim da sam odradio par pojmova iz fizike i hemije koje nije bas razumelo na predavanjima i 10-tak zadataka iz matisa za ovih godinu i nesto a pri tome dete spada u naprednije u svojoj skoli. Mozete misliti kako se i ja sam relaksirano osecam u odnosu na srpsku skolu
nask nask 22:46 25.09.2017

Re: Hronološka starost

Sine, ja mnogo manje radim sa detetom nego u Srbiji, mislim da sam odradio par pojmova iz fizike i hemije koje nije bas razumelo na predavanjima i 10-tak zadataka iz matisa za ovih godinu i nesto a pri tome dete spada u naprednije u svojoj skoli.


Ne pokušavam da te zajebavam ali u mnogim slučajevima roditelji naprave više štete nego koristi radeći školsko gradivo zajedno sa decom.
zilikaka zilikaka 22:58 25.09.2017

Re: Hronološka starost

Ne pokušavam da te zajebavam ali u mnogim slučajevima roditelji naprave više štete nego koristi radeći školsko gradivo zajedno sa decom.

JA sam svog ovih dana posadila da mu objasnim osnovne pojmove termodinamike.
Uz šporet, sa sve varjačom u ruci. Bez hvatanja olovke, čista priča.
Bilo mi važno da nikad ne pomeša toplotu i temperaturu, da shvati koju dimenziju ima pritisak, da postoji veza između temperature i pritiska, a vezano za recimo promenu faze.

Sve išlo tako nekako dok ne dođosmo do ekspres lonca. E, tu mu oči zasijale.

Kako mi se čini, mašinac neće biti al opasno liči da može da bude kuvar.
Lionsgate Lionsgate 23:08 25.09.2017

Re: Hronološka starost

Ne pokušavam da te zajebavam ali u mnogim slučajevima roditelji naprave više štete nego koristi radeći školsko gradivo zajedno sa decom.


Nemam pojma kad si zapalio iz Srbije ali obrazovanje tamo je postalo kriminalno, fond radnih sati u odnosu na gradivo je mali a hvala Bogu nasi prosvetari svake godine odstrajkuju odredjen period zbog uslova rada (citaj: plata) te dodatno smanje vreme njihovog rada sa decom. Uostalom, rezultati na PISA testiranju govore na kakvom nivou su djaci iz Srbije, mislim na testiranje od pre par godina jer novija nisu ni uspeli da organizuju. Nedavno sam pogledao tabele u kojima stoji da je Srbija na zacelju u Evropi po broju godina obaveznog obrazovanja i fondu nastavnih sati u skolskoj godini.

E sad ako skola nece da radi sa nasom decom onda ostaje ili da ih pustis da ostanu tako osakacena u znanju ili da ih sam obrazujes u onome u cemu su njihovi nastavnici omanuli. Meni je recimo pokazatelj da sam to radio u dobrom pravcu i rezultat mog deteta u drugom sistemu skolovanja. Uz bazu koje je dobilo u Srbiji i sistem rada ovde spada u napredniju decu u skoli. Meni ogromna satisfakcija za to sto sam sa 50+ ponovo odlazio iz Srbije.
Lionsgate Lionsgate 23:10 25.09.2017

Re: Hronološka starost

Sve išlo tako nekako dok ne dođosmo do ekspres lonca. E, tu mu oči zasijale.

Kako mi se čini, mašinac neće biti al opasno liči da može da bude kuvar.

Sine zili, pa to je odokativno 500% bolje zanimanje od jednog inzenjera.
zilikaka zilikaka 23:16 25.09.2017

Re: Hronološka starost

Sine zili, pa to je odokativno 500% bolje zanimanje od jednog inzenjera.

Apsolutno!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana