Film| Zabava

[88] Najgori film na svijetu

bojan ljubomir jugovic RSS / 27.10.2017. u 00:59

- "I'm not gonna put up with that. I'm gonna do what I wanna do and that's it. What do you think I should do?"

                                                                                                   

Kako postoje mnogobrojna izuzetna ostvarenja u filmskoj umjetnosti, isto tako postoje i brojni filmovi koji su katastrofalno loši. Za jedan od najgorih filmova u istoriji, prema mnogim filmskim kritičarima i postojećim top listama na tu temu, konkuriše prvijenac Tomija Vizua (Tommy Wiseau) "Soba" (The Room) snimljen 2003. godine u kojem reditelj, pored toga što potpisuje i scenario i produkciju, tumači i glavnu ulogu.  Interesantno je da mi je pažnju privukao, na jednom ne tako očekivanom mjestu, tokom čitanja teksta koji se bavio izabranim kultnim filmskim ostvarenjima koje bi svako onaj ko želi postati filmadžija trebao da pogleda. Naime, "Soba" se probila na listu kultnih filmova kao djelo koje treba obavezno pogledati da se spozna šta sve nikako ne treba raditi tokom pravljenja filma.

            Pripremajući ovu temu doslovno sam plakao od smijeha (otud i želja da podijelim iskustvo sa blogerima) surfajući internetom u potrazi za informacijama i moram reći da iako film (još uvijek) nisam odgledao u potpunosti, u ovom prikazu, koji se mahom bazira na odabranim insertima (link1 i link2) i na par tekstova uključujući i Wikipediju, prepričaću čitavu radnju filma, tako da svima onima koji žele pogledati "Sobu" bez prethodnih spojlera savjetujem da preskoče ovaj blog.

Za "Sobu" kažu da je toliko loš film da je zapravo odličan i mnogi ga toplo preporučuju za gledanje. Jedan od kritičara ga je nazvao "Građanin Kejn loših filmova". Ono što je zanimljivo, iako je snimljen za ne tako malih 6 miliona dolara a po završetku bio samo prikazan u Kaliforniji sa beznačajnom zaradom od bioskopskih ulaznica, danas ovaj film ima brojnu publiku širom svijeta sa čestim bioskopskim projekcijama tokom kojih praktično svi prisutni vrište, galame, smiju se, bacaju predmete na bioskopsko platno da je prosto nemoguće pratiti projekciju a "Soba" se zaista tretira kao kultno ostvarenje što potvrđuje i činjenica da je ove godine snimljena i komedija "Umjetnik katastrofe" (The Disaster Artist) prema istoimenoj knjizi Grega Sestera, koji je tumačio ulogu Marka u "Sobi", u kojoj je opisao svoja iskustva tokom snimanja tog filma.

            Premda, naravno, ima nekonzistentnu radnju, brojne sporedne tokove priče koji su nedorečeni i nepotrebne scene koje su potpuno nevažne, "Soba" u najkraćem rečeno prati život Džonija, uspješnog bankara kojeg zaručnica Lisa vara sa njegovim najboljim prijateljem Markom što naposlijetku dovodi do Džonijevog samoubistva.

             Sinopsis (preuzet sa Wikipedije, u slobodnom prevodu) ide otprilike ovako:

            Džoni je uspješni bankar koji živi u San Francisku sa svojom zaručnicom Lisom. Međutim Lisa, pošto postaje nezadovoljna svojim životom i Džonijem, zavodi njegovog najboljeg prijatelja Marka i njih dvoje započinju ljubavnu aferu. Kako se datum vjenčanja približava i kako Džonijev posao u banci stagnira, Lisa naizmjenično glorifikuje i kleveće Džonija svojoj porodici i prijateljima, praveći kako lažne optužbe na račun zlostavljanja tako i braneći Džonija od kritike. U međuvremenu, Džoni, načuvši Lisu kako majci priznaje svoju nevjeru, postavlja kasetofon (rekorder) na njihov telefon u cilju da identifikuje njenog ljubavnika.

            Deni, student iz komšiluka kojeg Džoni finansijski podržava, naleti na naoružanog dilera droge po imenu Kris, koga Džoni i Mark nadjačaju i privedu u zatvor. Deni takođe žudi za Lisom tako da se naposlijetku i Džoniju povjeri o tome. Džoni polagano zapada u psihološke probleme i poziva Pitera, njegovog i Markovog prijatelja, psihologa koji naizmjenično čas brani Lisu čas ju procjenjuje sociopatom što rezultira time da Mark (osjećajući se krivim zbog svoje afere s Lisom) nakratko pokušava da ga ubije.

            Na Džonijevoj rođendanskoj zabavi, jedan od njegovih prijatelja uhvati Lisu kako ljubi Marka dok su svi ostali gosti napolju i napada je zbog afere. Džoni izjavljuje okupljenima da Lisa i on očekuju bebu, da bi potom Lisa gostima rekla da je lagala u vezi toga.  Na kraju večeri, ona se razmeće sa svojom aferom pred Džonijem koji fizički napada Marka.

            Nakon zabave, Džoni se zaključava u kupatilo, šapućući Lisi da ga ostavi zbog Marka. Džoni napokon izlazi iz kupatila i vadi rekorder koji je nakačio na telefon i sluša intimni razgovor između Lise i Marka nakon čega doživljava nervni slom, uništava enterijer svog apartmana i ubija se iz pištolja. Čuvši pucanj, Lisa, Mark i Deni trče uz stepenice i pronalaze njegov leš. Mark i Deni za Džonijevu smrt  krive Lisu koju Mark i napušta. Deni traži od Marka i Lise da odu ali oni ostaju i tješe jedno drugo dok stiže policija.

 

Pored kriminalno loše glume (većini glumaca bio je to prvi a nekima i jedini rad na filmu) u kojoj su likovi neuvjerljivi i često imaju neočekivane promjene ponašanja i nenormalne reakcije, sami dijalozi (za koje se priča da su u originalu, prije nego što su prepravljeni u toku snimanja, bili prosto "neizrecivi") su nerijetko kontradiktorni, nelogični i potpuno glupi. Evo par urnebesnih primjera:

 

[1]

Lisa: Želiš li da naručim picu?

Džoni: Kako god, nije me briga.

Lisa: Već sam naručila picu.

Džoni: Ti misliš na sve, ha ha ha.

 

[2]

Mark: Kako je bilo na poslu danas?
Džoni: O, poprilično dobro. Dobili smo novog klijenta u banci. Zaradili smo mnogo novca.
Mark: Kojeg klijenta?
Džoni: Ne mogu ti reći, povjerljivo je.
Mark: A, 'de reci. Zašto ne možeš?
Džoni: Ne mogu. Nego, kako je tvoj seksualni život?

 

[3]

Mark: Znao sam jednu djevojku, imala je mnogo tipova. Jedan od njih je saznao za to... toliko ju je pretukao da je završila u bolnici u ulici Guerrero.
Džoni: Ha ha ha. Kakva odlična priča, Mark.

 

[4]
Lisa [priča na telefon]: Ona je glupa kučka. Želi da kontroliše moj život. Neću to trpiti. Radiću ono što ja želim da radim i to je to. Šta ti misliš da trebam da radim?

[5]
Klodet: Oh! Taj kreten, Harold! Želi da mu dam udio u vlasništvu nad mojoj kućom. Ta kuća pripada meni! On nema nikakva prava! Ne dam mu ni dinar! Šta on misli ko je?
Lisa: On je tvoj brat.
Klodet: Uvijek me gnjavi u vezi kuće. Prije 15 godina složili smo se da kuća pripada meni. Sada, kada cijena kuće raste on samo vidi pare. Odjednom se sve loše dešava. Niko ne želi da mi pomogne a ja umirem.
Lisa: Ne umireš, mama.
Klodet: Dobila sam rezultate testa. Definitivno imam rak dojke.
Lisa: Ma ne brini za to. Sve će biti u redu.

[6]

[Džoni izlazi na krovnu terasu.]

Džoni [ljutito]: Nisam ju udario, to nije istina! To je sranje! Nisam ju udario! [baca flašicu vode] Ni-sam! [ugleda Marka, potpuna promjena raspoloženja, gotovo vedro] O, zdravo Mark.

 

[7]

Lisa: Možeš sad izaći Džoni. Otišla je.

Džoni: Za par minuta, kučko.

Lisa: Koga ti to nazivaš kučkom?

Džoni: Tebe i tvoju glupu majku.

Mnogi dijalozi se ponavljaju, posebno oni Džonijevi, čiji je govor dijelom sastavljen od serija fraza: on počinje gotovo svaki razgovor u filmu sa pozdravom: "O, ćao, ćao!" a većinu razgovora završava govoreći: "Upravo tako". Mnogi od glavnih likova koriste frazu: "Ne brini za to" da bi okončali razgovor a Lisa često završava diskusije o Džoniju govoreći: "Ne želim da pričam o tome". Skoro svaki muški lik u filmu ima dijalog u kojem razmatra Lisinu fizičku atraktivnost uključujući i neimenovanog Džonijevog prijatelja čija jedina replika u filmu glasi: "Lisa izgleda opasno zgodna večeras".

            Pored toga što film obiluje brojnim greškama u vezi samog kontinuiteta radnje, "Soba" ima nekoliko zapleta, manjih zapleta i detalja u vezi likova čije su nekonzistentnosti komentarisali i kritičari i publika. Brojne teme u filmu su započete a onda su naprosto napuštene. U jednoj od prvih scena, u pola razgovora o pripremi rođendanske zabave za Džonija, Lisina majka Klodet uzgred joj govori kako definitivno ima rak dojke preko čega se nemarno prelazi i više se nikada ne spominje u filmu. Takođe, publika nikada ne saznaje detalje u vezi Denijevog duga prema narkodileru Krisu ili šta je dovelo do njihove nasilne konfrontacije na krovu. Osim toga što je Džonijev najbolji prijatelj, o Marku se ama baš ništa ne zna. U trenutku kada se prvi put pojavljuje on tvrdi kako je "veoma zauzet" dok sjedi u parkiranom automobilu u sred bijela dana, bez ikakvog pojašnjenja o njegovom zanimanju ili šta je zapravo u tom trenutku radio. U jednoj sceni Mark pokušava da ubije Pitera tako što nastoji da ga baci sa krovne terase pošto Piter izrazi uvjerenje da je Mark u aferi sa Lisom. Samo što Piter ne padne u smrt, Mark ga povlači sa ivice krovne terase, izvinjava se i njih dvojica nastavljaju svoj prethodni razgovor kao da se ništa nije desilo.

U jednom trenutku, glavni muški likovi obučeni u smokinge skupe se u ulici iza Džonijevog apartmana da se dobacuju ragbi loptom. Kada Mark dolazi, otkriva se da je obrijao bradu a kamera polagano zumira njegovo lice uz pratnju dramatične muzike. Ništa što je rečeno ili što se dešava tokom te scene nema nikakvog uticaja na radnju a scena se iznenada okončava kada odluče da se vrate u Džonijev apartman nakon što se Piter saplete. Sestero, koji tumači Marka, u svojoj knjizi "Umjetnik katastrofe" piše kako je reditelj Vizu insistirao da se Sestero obrije kako bi Džoni imao opravdanje da Marka nazove "bebolikim" i kako će prikaz obrijanog Marka biti "momenat". Vizu, koji je izmislio scenu na setu, nikada nije objasnio njen značaj glumcima i ekipi a insistirao je da sekvenca bude snimljena na uštrb drugih, relevantnijih scena.

             Neiskusni Vizu, snimajući film, spiskao je pristojan budžet na brojne probleme i greške tokom snimanja uključujući i istovremeno korišćenje dvije kamere za snimanje zbog vlastitog neznanja - jednu za 35 milimetarski film i drugu za HD video (koje je kupio umjesto da ih iznajmi) da bi na kraju iskoristio samo materijal od prve, kao i na potpunu promjenu filmske ekipe zadužene za scene iza kamere i to čak četiri puta (filmska ekipa ove male romantične drame je brojala čak 400 ljudi). Vizu je potpisan i kao treći izvršni producent iako prvi potpisani uopšte nije radio na filmu a drugi je umro par godina prije snimanja.

             I jedna trivija za kraj: muziku za "Sobu" potpisao je, naše gore list, sarajlija Mladen Milićević, kompozitor i profesor muzike, koji je osamdesetih producirao i jednu ploču grupe Valentino.

 

Atačmenti



Komentari (96)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

riply riply 08:18 27.10.2017

1

Za razliku od " The room", " Room" je kinematografski( mozda vise psiholoski) masterpiece
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:28 27.10.2017

Re: 1

O, ćao, ćao Riply!

Hvala na preporuci, iako ga nisam gledao znam za Room jer sam jedno vrijeme pratio Hollywood reporter (imaju svoj kanal na YouTube-u) a Bri Larson je bila učesnica jednog interesantnog okruglog stola (odličan format Roundtable - serija razgovora koju toplo preporučujem svima koji vole film jer pored reditelja, glumica i glumaca HR organizuju okrugle stolove sa pratično svim učesnicima filmske industrije - dakle scenaristi, producenti, kompozitori, kasting direktori, agenti - i to u vrlo zanimljivim diskusijama i razmjeni profesionalnih iskustava - ja sam ih sa uzivanjem odgledao sve, mnogo interesantnih priča - jedna od najboljih mi je bila kada su režiseri birali jedan njima najbolji film koji bi poslali u svemirskoj kapsuli a Alehandro Gonzales Injaritu je izabrao Staklera od Tarkovskog)

E sad, potpuno je jasno zašto se film "Room" zove tako, ali zašto se "The Room" zove tako kao što se zove je još jedna grandiozna besmislica vezana za ovaj filmski debakl.
4krofnica 4krofnica 11:57 27.10.2017

*

Mark: Kako je bilo na poslu danas?
Džoni: O, poprilično dobro. Dobili smo novog klijenta u banci. Zaradili smo mnogo novca.
Mark: Kojeg klijenta?
Džoni: Ne mogu ti reći, povjerljivo je.
Mark: A, 'de reci. Zašto ne možeš?
Džoni: Ne mogu. Nego, kako je tvoj seksualni život?


pazi, ovo je sasvim kvalitetna komunikacija prelaženja na drugu temu, kako vešto uzbeći odgovor nego sa elementom iznenađenja. been there, done that, pa neka su mi replike tupavo loše. :))

ovaj film ima kultni treš status, moram ga odgledati.


inače, trenutno gledam Broadchurch, britsi su za krimi dramu keva (skandinavci su ćale).


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:42 27.10.2017

Re: *

O, ćao, ćao Krofnice!

kako vešto uzbeći odgovor nego sa elementom iznenađenja. been there, done that




inače, trenutno gledam Broadchurch, britsi su za krimi dramu keva (skandinavci su ćale).


Tu se slažem u potpunosti. Iako izuzev Tvin Piksa ne pratim nešto serije (poslednja koju sam odgledao prije TP bila je True Detective 2 u vrijeme kad se emitovala) i iako ih nešto nikad nisam posebno gledao, recimo od britanskih su mi ostale u sjećanju i The Cracker, Inspector Morse (odlična muzička tema) i naravno The Touch Of Frost sa sjajnim Dejvidom Džejsonom (prije par godina je izašla njegova autobiografija ali nikako da nabavim tu knjigu). Skoro sam dobio preporuku za krimi seriju The Fall sa Džilijan Anderson ali nikako da se nakanim da počnem da gledam. Naravno, u šteku imam spremljene kompletne serijale i Only Fools and Horses i Black Adder i recimo to svake tri godine iznova sve odgledam

Inače, pored Spire, Docsa i Štefa spominjali smo te ovdje

ovaj film ima kultni treš status, moram ga odgledati.


Upravo tako! [u Džonijevom originalu: That's the idea!]
4krofnica 4krofnica 16:05 27.10.2017

Re: *



The Fall je odlična, od engleza bih dodala i Inspektora Morsa.
Ne propusti da odgledaš Peaky Blinders, to je must see, nekako mislim da će ti se dopasti estetika serije.

Inače, pored Spire, Docsa i Štefa spominjali smo te ovdje


:)) pa nisam zavirila kod Azdejkovića od onih Sisa u službi umetnosti, ne gađaju nam se senzibiliteti, očito.

kriva sam po svim tačkama, godinama tendenciozno i prljavo manipulišem, podrivam sistem te ću sada da dodam britse (a svi znamo da je njihova muzika najgora)



edit: Morsa si pomenuo, pardon :)

riply riply 17:42 27.10.2017

Re: *

Krofnice, odgledala sam Broadchurc, prve dvije sezone sjajne, treća mlaka.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:19 27.10.2017

Re: *

Eto i ti potvrđuješ da je The Fall vrijedna gledanja. Koala Krofnice na preporukama i ne zaboravi:

te ću sada da dodam britse


kačenjem muzičkog klipa pomažemo tu manipulaciju
kick68 kick68 18:45 27.10.2017

Re: *

Krofnice, odgledala sam Broadchurch, prve dvije sezone sjajne, treća mlaka.

Ne slazem se u potpunosti:)
kick68 kick68 18:54 27.10.2017

Re: *

Ne propusti da odgledaš Peaky Blinders, to je must see,

Ovo si vec preporucivala, zapamtila sam, pogledace se:) Krofnice, mislim da bi ti se svidelo The Five i The Tunnel (ova poslednja je valjda britanska verzija svedske serije The bridge).
Meni licno super je legla serija Scott & Bailey, osim poslednje sezone:)
Eh, ti Britanci...
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:10 28.10.2017

Re: *

Skoro sam dobio preporuku za krimi seriju The Fall sa Džilijan Anderson ali nikako da se



Evo jos jedna preporuka za The Fall..
Plus za Happy Valley (Sarah Lancashire) od-li-cna u obe sezone.

Mors manje vise ali Del Boy je legenda i kao DCI Frost.


PS. kod mene daju serijal 2 Fortitude, pocetna scena Vukojebina 1942..

Molim?

Premotam unazad da vidim jesam li dobro procitala - Vukobejina 1942, okrug Severni Pol.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 10:42 28.10.2017

Re: *

Mors manje vise ali Del Boy je legenda i kao DCI Frost.


Uf, koliko volim tog Dejvida Džejsona, nisam baš upoznat sa njegovim radom ali u obje te role - koje su potpuno različite - je prosto fenomenalan. Znam da je za hrvatsko tržište prevedena ta njegova autobiografija, osim automonografije Mikija Manojlovića koja je izdata povodom nagrade Dobračin prsten i koja je solidna ali veoma opterećena našim kontekstom (ratovi, politička previranja, besparica u kulturi...) ništa o glumcima, osim interneta, nisam čitao. Priča Džarmuš dok je radio sa Džonijem Depom na filmu Dead Man kako je ovaj čitao autobiografiju Marlona Branda koji mu je uzor i imao u početku velike probleme s njim zbog usvojenih stavova u odnosu glumac-reditelj ("Director is a piece of shit!" MB) ali su to prevazišli.

Inače ko nije gledao ovo je zaista daleko najsmješniji Džarmušev intervju (zapravo Q&A) na koji sam naišao a pročitao sam (čak i preveo) masu toga uključujući i Hercbergovu knjigu u kojem priča brojne anegdote imitirajući ljude s kojima je radio.
Atomski mrav Atomski mrav 10:49 28.10.2017

Re: *

Mors manje vise ali Del Boy je legenda i kao DCI Frost.


Dejvid Džejson je sa "The touch of Frost" zaista dokazao koliko je dobar glumac. Fenomenalna serija, sa onim dugometražnim epizodama, prosto te prikuje da sediš i odgledaš do kraja.
4krofnica 4krofnica 11:06 28.10.2017

Re: *

kick68

Ovo si vec preporucivala, zapamtila sam, pogledace se:)


znam, udavih sa tim kao aj-tijevci sa Three Body Solution. ili je Problem :)

sve ću da gledam od nabrojanog, hvala za preporuke.

a sad svi da ostavimo sve što radimo uz dubok naklon dolasku Nika u Beograd, čoveka zbog kojeg je prihvatljivo da se nose odela (+pevač the National). zahvalno poslušajmo pesmu koju će nam i odpevati večeras, ako budemo dobri/imali sreće.





Milan Novković Milan Novković 16:22 30.10.2017

Re: *

4krofnica


znam, udavih sa tim kao aj-tijevci sa Three Body Solution. ili je Problem :)

Khm, ovo boldovano bi mladi Frojd, onomad, uzdržavajući se od psihoanalize, komentarisao na Engleskom kao "slip of the tongue"

BBC su drame i dokumentarci sa jedne strane ekstrema, kvalitet (počinje i Blue Planet 2), Kurir, UK verzija, od geopolitike na drugom kraju, pa onda svašta između, ipak mnogo više pomereno ka kvalitetu)
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:51 27.10.2017

*

najgori film ikad snimljen je Dina! Kompletna ekipa ljudi koja je snimila taj film treba da se samozapali i zaboravi sav njihov rad nakon toga (izuzev Maksa Von Sidova jer se isuviše kratko pojavljuje da bi mu zamerio na glumi u tom filmu).

A za the Room sam čuo da vredi gledati samo u nekom ospkurnom bioskopu gde u stvari publika izvodi performans:

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:52 27.10.2017

Re: *

O, ćao, ćao Štef!

i zaboravi sav njihov rad nakon toga


Ih, pa kako zaboraviti Blue Velvet, Lost Highway i Mulholland Dr. ?!! No way, amigo [Za poslednji važi, prema mišljenju filmske kritike, da je najbolji film XXI vijeka, što mi je veoma drago jer je i u mojih top 5. Nailazio sam na brojne liste (koje su istina uvijek nezahvalne) i zaista MD je no. 1 na njima]. Moram priznati da nisam čitao knjigu tako da baš jesam hendikepiran u tom smislu - ne mogu da Dinu pojmim kao veliki promašaj (što ona zaista jeste bila u trenutku kad je završena - totalni finansijski fijasko) već ju tu i tamo pogledam.

A za the Room sam čuo da vredi gledati samo u nekom ospkurnom bioskopu gde u stvari publika izvodi performans:


Ja naišao na potpuno suprotno mišljenje - kako ga u bioskopu ne treba gledati jer je prosto nemoguće bilo šta pratiti od gungule Mada je u ovom tvom videu publika vrlo pristojna
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:40 27.10.2017

Re: *

'di si Boki!


Mulholland Dr.

Gardijan ga je stavio na drugo mesto najboljih umetničkih filmova ikad; odmah iza Andreja Rubljova. I meni se sviđa Mulholand i tiha jeza u filmu, ali sam pre neki dan naleteo na Dinu i sadomazahostički sam ostao da gledam. Ono je silovanje! I pošto znam da si i ti (poput nekih ovde) hardcore fan Linča, ovo je bila samo mala-šala. Naravno, za Dinu se ne šalim, ono je za samozapaljivanje:))


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:50 27.10.2017

Re: *



odmah iza Andreja Rubljova.


Priča drugar Orelj - pustili su ga jednom na RTRS-u u ponoć, a on nije ništa znao o filmu i počne da gleda. Kaže, hebote, sjediš u pola tri ujutro i gledaš Rubljova.


hardcore fan Linča


Kaže Kris Rodli Linču kad su se dotakli u priči Vernera Hercoga:
"On je umeo da bude prilično lud. Na snimanju je pretio ljudima da će pucati u njih!" a Linč mu odgovara: "To nije ludo! Uozbiljite se, Krise!"

edit: Razmišljam čiji sam još hard core fan - mislim ima ogroman broj reditelja čije poneke filmove volim ali da volim većinu filmova ili kompletnu filmografiju od jednog autora - eto definitivno Džarmuš (iako mi se poslednji Peterson uopšte nije dopao - nisam htio ni da ga prevodim za blog), pa neizostavno tata Kjubrik, Tarkovski i dabome Sebastijan Jašarević Sutko (iako nisam još pogledao poslednji)
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:02 27.10.2017

Re: *

Kaže, hebote, sjediš u pola tri ujutro i gledaš Rubljova.



e da, za Herzoga već važi činjenica da treba da mu se zaboravi opus u dvadesetprvom veku; ali ovu scenu da mi istetoviraju na leđima. Ništa lepše nisam video u životu.

stefan.hauzer stefan.hauzer 16:26 27.10.2017

Re: *

Razmišljam čiji sam još hard core fan

uuu a da li ti se sviđa (nova? srednja?) generacija američkh reditelja Aleksandar Pejn, Ves Anderson i Pol Tomas Anderson? Meni sjajni. Džon Kasevetes, od starijih, bez premca. Inače, hc fan sam italijanskih režisera; Mario Monićeli, Antonioni, Viskonti, Felini, Roselini, Germi, De Sika, Dino Risi ... ovo pričam bez foliranja, zaista sam odgledao sve filmove od ovih ljudi i to više od 2x:)

Il Sorpasso, pod obavezno.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:17 27.10.2017

Re: *

reditelja Aleksandar Pejn, Ves Anderson i Pol Tomas Anderson


Dobri su. Nisam gledao sve ali Nebraska je izuzetna. Kakav film, oni rođaci iz palanke su urnebesni. Ritam, atmosfera, putešestvije, otac Lore Dern, brilijantno.

Mario Monićeli, Antonioni, Viskonti, Felini, Roselini, Germi, De Sika, Dino Risi


Malo Antonionija, malo De Siku i malo Felinija (uh, ovo poslednje je baš grijeh i čisto bogohuljenje, znam da su Šarski, Linč i Kusta veliki fanovi maestra) - ima ona scena u Amarkordu sa učiteljem kojeg učenik ismijava - potpuno isti fazon se pojavljuje u jednoj Tesnoj koži kada Pantićev mali ismijava Japanca, profesora engleskog)

Ove druge nisam, ali eto finih preporuka za gledanje.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:43 27.10.2017

Re: *

Do đavola kako zaboravih najvećeg - i Alfred, naravno!
kick68 kick68 18:45 27.10.2017

Re: *

ali sam pre neki dan naleteo na Dinu i sadomazahostički sam ostao da gledam.

Moj muz, ne samo da je gledao, nego je i knjigu citao:))) Mada, knjiga je navodno (realno) sjajna.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:57 27.10.2017

Re: *

Mada, knjiga je navodno (realno) sjajna


Pa najveći kritičari filma uglavnom su upravo ljudi koji su čitali knjigu za koju tvrde da je daaaaleko bolja od filma i ja im vjerujem. Čitao sam mnogo o produkciji filma i znam da je Linč imao slobodu da nekih godinu dana samostalno radi na scenariju koji je opet vrlo slobodno napisao na osnovu knjige - prosto je u moru materijala i motiva akcentovao samo one stvari koje su se njemu dopale. Sklon sam da tvrdim da bi to bio izuzetan film da su Laurentisi dopustili Linču da ima finalni rez. Pošto je snimljeno jako mnogo materijala a mnogo toga nije ušlo u film Laurentisi su iz toga čak uradili i jednu potpuno svoju verziju filma za televiziju koja baš nije imala veze sa Linčom tako da se ovaj potpisao kao "Judas Booth"

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:03 27.10.2017

Nebraska

Evo ga, kakvi likovi



Plačem od smijeha
Atomski mrav Atomski mrav 22:46 27.10.2017

Re: *

otac Lore Dern

Brus? Legenda
angie01 angie01 23:01 27.10.2017

Re: *

O, ćao, ćao Krofnice!

O, ćao, ćao Štef!


eto, ozloglaseni dvojac je tu,...jos ovi soleri, doks i spira da se jave i svi su predali izvestaj sefu-BLJJ,...sta kao, mislis da ti nisi provaljen?



angie01 angie01 23:35 27.10.2017

nevezano, izvinjavam se autoru, al moram,

jer mi jos dimi iz usiju....

danas poslepodne, negde oko 18 30, odem s nekim prijateljima do Muzeja savremene metnosti, ...kad ono neka guzva ispred, a muzej gasi svetal i ne moze da se udje,...popnem se ja i zvonim na interfon i iako vidim unutra neke ljude, niko ni makac, ja ponovo i javi se portir, pitam, a sto ste zatvorili, kada je najavljeno do 27. u 22h, a tako pise i na vasem sajtu- kaze, greska, kazem kako greska,...je l moze neko da izadje, evo, dosli ljudi da vide izlozbu, parkirani i neku busevi iz nekih gradova, dosli obozavaoci umetnosti posle toliko godina u petak posle posla, uputuli se za BGD, a vi im zatvorili vrata pred nosem,...kaze greska, evo ne voze vise ni ovi gradski autobusi koji su organizovani za voznje do muzeja,...bla, bla, bla,...neki tinejdzeri, drze se za ruke i ne mogu da veruju, kaze decko, pa je l moguce da smo takvi, portir se neiskreno smeska, pitam, je l ima neki kustos unutra, kaze, nema niko- a ladno se vide jos neki ljudi,

uglavnom, mi odemo i cim smo skrenuli iza zrade muzeja, uredno stigose dva ona autobusa "sto vise ne voze", puni putnika za muzej, koji ce ispusti, kao i svi ostali sto su dosli.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:17 28.10.2017

Re: *

e da, za Herzoga već važi činjenica da treba da mu se zaboravi opus u dvadesetprvom veku; ali ovu scenu da mi istetoviraju na leđima. Ništa lepše nisam video u životu.


Anegdota sa snimanja: Pizdi Kinski nesto na Hercoga izmedju kadrova a okolo stoje native Indijanci i gledaju svadju..

Posle toga pridje poglavica Hercogu i pita ga skroz ozbiljno - a da ga (Kinskog) mi ubijemo?

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 10:51 28.10.2017

Re: *

angie01
O, ćao, ćao Krofnice!

O, ćao, ćao Štef!


To se ja samo referišem na Džonijev lik iz "Sobe".





eto, ozloglaseni dvojac je tu,...jos ovi soleri, doks i spira da se jave i svi su predali izvestaj sefu-BLJJ,...sta kao, mislis da ti nisi provaljen?


Uf Endži, pa ja sam klasični strani plaćenik već godinama, ne pamtim kad sam neki posao uradio za naše ljude. Ali radim vrlo perfidno, predano i uporno za našu stvar a sve za strani novac. Kolor paletu u svom poslu sveo sam isključivo na srpsku trobojku, kompletan dizajn radim u toj otadžbinskoj kombinaciji crvene, plave i bijele a vrlo često, recimo u templejt biznis prezentacijama i brošurama ili katalozima sa proizvodima ubacujem transparentne watermark jedva vidljive dvoglave orlove a u pozadini naravno ćirilicu iz Miroslavljevog jevanđelja. Provuče se u pozadini pogotovo naslovnih slajdova i korica tu i tamo i mileševski Beli anđeo i Sv.Sava.


stefan.hauzer stefan.hauzer 11:43 28.10.2017

Re: Nebraska

Plačem od smijeha




kako je to dobaaar film. Iako meni najdraži Sideways.

+ kod Italijana, I soliti ignoti od Monićelija i Divorzio all'italiana i Sedotta e abbandonata od Gremia, apsolutna komedija, daleko ispred svoga vremena. Iako su Antonioni /Felini/ Viskonti bolji, ili tehnički potkovaniji reditelji, ona tri filma da odgledaš, propitivaću!


Ne moraš da znaš ni reč ove scene da bi umro od smeha.


(i da dodam da obožavama Mijazakija, kompletan rad.)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:45 28.10.2017

Re: Nebraska

Sideways.


U, da, gledao sam i taj, vidiš nisam znao da je on to radio.


ona tri filma da odgledaš, propitivaću!




Inače, najgore noćne more su mi kako mi je nešto ostalo na faksu, dugujem projekat iz Privrednih zgrada, ostalo nešto iz Urbanizma kod Đokića, Istorija umjetnosti ili ispit iz Razvoja arhitekture i Revitalizacije graditeljskog naslijeđa kod Jele Božić, katastrofa, sav se preznojim u snu, kao radim, spremam, pripremam, živi užas i kad se probudim u polu snu to jebeno sranje i dalje traje par momenata a onda se priberem i kao, uf, dobro je - ne trebam ništa više da odgovaram...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:19 28.10.2017

Re: nevezano, izvinjavam se autoru, al moram,

angie01
Muzeja savremene umetnosti


Mnogo volim tu, kao što bi rekli mahom svi iz Bg škole arhitekture, kuću.
Ivanka Raspopović i Ivan Antić su autori i MSU je jedan od rijetkih naših objekata koji je uvršten u svijetski pregled arhitekture (pored nje tu su još, bar one za koje znam, spomen kuća na Sutjesci Ranka Radovića o kojoj je pisao Čarls Dženks a recimo u Phaidon-u je prikazana samo Spomen kuća na Ravnoj Gori Spasoja Krunića).

Za ostalo ne znam šta bih rekao, pratio sam malo rekonstrukciju i obećanja u vezi iste preko neta, mislim da se u vrijeme kad sam bio u MSU plaćao ulaz, ali nisam siguran, bio sam oduševljen mnogim stvarima iz stalne postavke (Barili, Meštrović, Mića Popović, ma masa stvari).

Kod nas postoji Muzej savremene umjetnosti koji poprilično redovno ima nove izložbe međutim kao nigdje u svijetu ulaznica je potpuno besplatna, što bi na prvu ruku moglo da zvuči kao sjajno, eto zaobišli smo elitizam i svima je dostupna umjetnost za dž, međutim potpuno je suprotan efekat: osim svečanih otvaranja na koje publika dođe, neki zbog kamera, da budu viđeni i zbog banketa - izložbeni prostori ostatak vremena, sedmicama, zjape potpuno prazni - niko živ ne ulazi. To je za mene potpuna besramna bagatelizacija nečijeg predanog rada koji na kraju niko i ne pogleda. Išao sam u Zg na Miroa svojevremeno i naravno grad Zagreb je pomogao da se otkupi izložba i donese iz Španije ali su ljudi obavezno dali cijene na ulaznice pa ko voli nek' izvoli, nije obavezno, tako će bar jedan dio uloženog novca vratiti u kasu. Zavisi naravno od sadržaja ali cijene ulaznica u inostranstvu su u prosjeku 20 Evra (sigurno znaju preciznije blogeri koji žive vani) i to je to. (Uvijek se našalim sa lokalnim prnjavorskim, stvarno dobrim, mesarom Peulićem - pa kad bi on u nekom čudu besplatno dijelio meso bio bi u najmanju ruku sumnjiv - nešto s tim mesom debelo nije u redu čim ga dijeli za dž)


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:53 28.10.2017

Re: *

Atomski mrav
otac Lore Dern

Brus? Legenda



Opasno dobro se drži s obzirom na godine, mislio sam da mu je Nebraska poslednji film a onda se pojavio u Tarantinovom osmom filmu [The eight film of Quentin Tarantino: (pa naslov)]
nsarski nsarski 15:53 28.10.2017

Re: Nebraska

kako je to dobaaar film. Iako meni najdraži Sideways.


Ja inače retko pijem crveno vino, ali sam posle tog sjajnog filma prestao da pijem Merlot i prešao na Cabernet Sauvignon. Odličan film, na više načina.
angie01 angie01 20:36 28.10.2017

Re: nevezano, izvinjavam se autoru, al moram,

Mnogo volim tu,


da, slazem se,...pri tome ima izvanredne mogucnosti za izlagace u svakom smislu, na divnom je mestu, lako dostrupna,...pa jos one nise sa klupicama s pogledom, kada se umoris...

kod nas je umetnost krajnje skrajnuta kategorija- dve najvece kuce, barem sto se vizuelne umetnosti tice su zatvorene vec godinama, ali zato ni vredne zbikre nisu bas dobro pohranjene, i nisu dostupne publici...pri tome, sve metropole u svetu, sem za domacu publiku, veoma racunaju na turiste, koji obavezno obilaze muzeje, kada su vec negde dosli u posetu, kao na punjace kase i veoma se trude da imaju primamljivu ponudu i sve sto uz nju ide,... taj ozbiljan rad, a i novac omogucavaju i dovodjenje drugih znacajnih postavki, koje kruze po svetu...sto bi opet podiglo i opsti status naseg grada, a i domaca javnost bi izasla iz kulturne provincije-da se tako izrazim,

...al zato, oni koji odlucuju i svoje politicke poene u glavnom odrazvaju raznim parolama koje velicjau nacionalno- najvazniji nacionalni interes i blago, bilo kog drustva, uredno ignorisu,....i grade nacionalni:) stadion.
Черевићан Черевићан 14:29 27.10.2017

вишесобно казивање

филм к'о филм мамац за доконе
да'с уз њега дремка опуштено
но разлика .... ....за око западне
кад наставком спознаш неречено
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:05 27.10.2017

Re: вишесобно казивање

O, ćao, ćao gosn Sveta!

Bogami, primjećujem da je rima ovaj put izostala a ona je neizostavni trademark vašeg komentarisanja, koliko ga ja, evo godinama, pratim

да'с уз њега опуштено дремка


Tata je sredinom osamdesetih radio u Sarajevu i mi klinci kad bi dolazili kod njega obavezno smo išli u bioskope. Često, često bi potpuno umoran od posla zadrijemao u kinu pored nas dok bi gledali "Ko je smjestio Zeki Rodžeru" ili tako nešto.

Moj kolega Zorić, koji je uzgred nedavno dobio peto dijete, kad bih pravio "projekcije" u stanu u Rosuljama puštajući za drugare Svetu planinu ili tako neke art house filmove, redovno bi jedini zaspao. Na kraju zna se - odjavna špica, paljenje svijetla i buđenje Zorića.
Черевићан Черевићан 00:24 28.10.2017

Lapsus calami

primjećujem da je rima ovaj put izostala

смакнуше се двије речи
појеба се риима
опоменут зрихтах грешку,
обавијест свиима
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 10:54 28.10.2017

Re: Lapsus calami

Черевићан
primjećujem da je rima ovaj put izostala


смакнуше се двије речи
појеба се риима
опоменут зрихтах грешку,
обавијест свиима


Tako mala intervencija a potpuno novi efekat! Drastićna razlika u odnosu na prvobitno, živi nam bili gosn Sveta!
mlinarslavko mlinarslavko 15:10 27.10.2017

Rodjak sa sela.

Mnogo je takvih filmova snimljeno, ima li koristi od toga?
Kao klinci imali smo fazu kad smo isli da gledamo bas takve
filmove. Bili su nam super zabava. Medjutim, kako to da Ameri
snimaju toliko losih filmova, kako se ne plase da dobiju
najgore kvalifikacije.
Meni se to svidja kod njih, nisu toliko stegnuti, ako
je nesta lose, lose je i nije kraj sveta, mozda se i tu stvori
neka dobra ideja koju ce neko iskoristiti da uradi pravu stvar.
Suprotno tome, znam za primer kod nas, gde su ljudi toliko optereceni
mogucnoscu da im rad ( crtez, slika i dr.) ne budu na nivou, sta god
to znacilo, da su bukvalno blokirani. Vazno je da bude kul i na tome
se sve zavrsava.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:22 27.10.2017

Re: Rodjak sa sela.

To si dobro primjetio, zaista je tako - velika razlika u mentalitetu, jednostavno mnogo više su samouvjereni i hrabre se da pokušaju, ako ne uspije, sutra će biti bolje. Brojne su priče o recimo glumcima koji se bore kroz audicije da dobiju uloge i svi koji se prijave su za sebe pripremljeni, samouvjereni i najbolji. Ako krahiraju, ništa strašno, idemo dalje, sa istom strašću se ulazi u neki novi izazov. Kod nas je upravo suprotno - ja nisam neki veliki kritičar nas samih ali baš je dosta skepse, obeshrabrivanja - Damir Nikšić je to odlično sažeo u jednom od onih svojih videa - taj naš "ma šta'š ti? ne znaš, nemoj" mentalitet.

Mnogo je takvih filmova snimljeno, ima li koristi od toga?


Lično ih ne gledam ali recimo znam da ima fanova i B produkcije. Sve to zaobilazim u velikom luku ali eto, na potpuno neočekivanom mjestu gdje se priča o izuzetno dobrim filmovima, tu je The Room - i ispade dobra zabava.

Rodjak sa sela.


Gorepomenuti arhitekta Zorić, iako je rođen u Zagrebu, kao dječak se preselio u očevo rodno selo Usorci, danas u veoma maloj opštini Oštra Luka, između Prijedora i Sanskog Mosta. Krajem osamdesetih imali su bioskop u Oštroj Luci i vikendom je obično sa drugarima išao na filmske projekcije. Posebno zanimljivo im je bilo da, kada pogledaju neki žestok karate film, poslije kina, još uvijek pod utiskom, zađu u nečije kukuruze i sve ih polome.


mlinarslavko mlinarslavko 19:37 27.10.2017

Re: Rodjak sa sela.




Kovin, subota,rane osamdesete. Izlazak iz bioskopa. Slicna prica.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:18 27.10.2017

Re: Rodjak sa sela.

Odlična ilustracija - posebno ova kung fu ekipa ispred bioskopa lijevo od ulaza

Kovin


Nikad nisam bio ali recimo basista mog omiljenog benda Hipnagoga Slike, Igor Dragoj je iz Kovina. Nedavno su izbacili novi singl Crnotravac a uskoro treba da im izađe prvi album.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:48 27.10.2017

pravda za

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:10 27.10.2017

Re: pravda za

O ćaao, ćao Uroše!

Dakle još jedan biser kardinalne kinematografije! Auh, lista je inače ogromna - Vikipedija, recimo, bilježi po 20-30 naslova za svaku dekadu.

Sjećam se da je, za mene veličanstveni, Enter The Void Gaspara Noe bio žestoko izviždan, mislim u Kanu, i da je podbacio u bioskopskoj distribuciji, neki su ga nazvali najgorim filmom te godine a Gaspar (inače veliki fan Odiseje, Glave za brisanje, Andaluzijskog psa i Keneta Angera) je pisao ocu - eto tata, uspio sam, velika je stvar snimiti najgori film Nažalost, nisam imao prilike da ga gledam u kinu, prosto nisu ga nabavili ali eto banjalučki Palas je prikazao njegov sledeći film Love koji sam naravno odgledao u kinu (bilo nas je mislim ukupno petero u velikoj sali)
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:19 27.10.2017

Re: pravda za

bojan ljubomir jugovic
O ćaao, ćao Uroše!

Dakle još jedan biser kardinalne kinematografije! Auh, lista je inače ogromna - Vikipedija, recimo, bilježi po 20-30 naslova za svaku dekadu.

Sjećam se da je, za mene veličanstveni, Enter The Void Gaspara Noe bio žestoko izviždan, mislim u Kanu, i da je podbacio u bioskopskoj distribuciji, neki su ga nazvali najgorim filmom te godine a Gaspar (inače veliki fan Odiseje, Glave za brisanje, Andaluzijskog psa i Keneta Angera) je pisao ocu - eto tata, uspio sam, velika je stvar snimiti najgori film Nažalost, nisam imao prilike da ga gledam u kinu, prosto nisu ga nabavili ali eto banjalučki Palas je prikazao njegov sledeći film Love koji sam naravno odgledao u kinu (bilo nas je mislim ukupno petero u velikoj sali)


bio negde sredinom osamdesetih festival SF filma u Bgd, u izvesnom tada postojećem prostoru NU "Braća Stamenković"

Osim navedenog hit je bio "Poslednja obala"

Inače festival beše u čast Lazara Komarčića
nsarski nsarski 18:37 27.10.2017

Re: pravda za

uros_vozdovac

Oh, come on! Si gledao:

Ovu su gađali svim oružjem, čak i atomskim bombama, ali uzalud. Na kraju se glavni junak borio s njom pod vodom i ubio je nožem. Posle mu se devojka predala kao svakom heroju.
Da, zaboravih klip:



Iz iste one serije kada ajkula skoči iz vode i pojede Boing 747 u letu. Pre toga je pojela Golden Gate most u SF.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:41 27.10.2017

Re: pravda za

Ovu su gađali svim oružjem, čak i atomskim bombama, ali uzalud. Na kraju se glavni junak borio s njom pod vodom i ubio je nožem. Posle mu se devojka predala kao svakom heroju.


uros_vozdovac uros_vozdovac 18:42 27.10.2017

Re: pravda za

nsarski
uros_vozdovac

Oh, come on! Si gledao:

Ovu su gađali svim oružjem, čak i atomskim bombama, ali uzalud. Na kraju se glavni junak borio s njom pod vodom i ubio je nožem. Posle mu se devojka predala kao svakom heroju.

Iz iste one serije kada ajkula skoči i pojede Boing 747.


molim lepo, Sharknado je plagijat :)
docsumann docsumann 08:00 28.10.2017

Re: pravda za

bojan ljubomir jugovic


moj potonji uradak sa HoMM3 mape.
ovo bi trebao da bude zamak glvanog neprijatelja...

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:06 28.10.2017

Re: pravda za

Opako! Imaš novog subskrajbera (zvuči kao neki daleki predak)
docsumann docsumann 12:07 28.10.2017

Re: pravda za



ha, hvala. mada meni ti klipovi služe samo da mogu da ih okačim na blog...
i generalno da informišem fan bazu.

misim, malo gdje se osjećam tako komotno pri razmetanju ličnim radovima kao na tvojim blogovima.

inače, imao sam opaku kreativnu krizu + tehnički sjeb sa mapom, što je zamalo rezultiralo nervim slomom... no, sad je sve ok, ponovo jašem neznanim lendskejpovima.
uz to dogovorio sam se sa Valerijem da bude neka vrsta producenta u radu na mapi (njegovi remixi mojih mapa su uvijek bili stepen-dva iznad originala).
uz to on mnogo bolje podešava snagu i armije AI heroja.

cijenim da će fizički dizajn mape biti gotov za 20-tak do mjesec dana.
a onda predstoji oživljavanje Frankeštajnovog čudovišta.
treba sve to zrihtati, uvezati, izbalansirati, uigrati ... čak nemam ni sve kvestove ni događaje kompletno osmišljene.

no, najglavnije da nisam poklekao i odustao iako sam 3 puta do sada bio na ivici

evo još jedne scene...



sa ovim vještcem/vješticom u gornjem lijevom dijelu, sam se baš pomučio oko animacije (gif se, inače, sastoji od 9 sličica)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:54 28.10.2017

Re: pravda za

misim, malo gdje se osjećam tako komotno pri razmetanju ličnim radovima kao na tvojim blogovima.


Samo hajde, ja pored posla i nemam nikakvih drugih stvarnih interesovanja osim tih kreativnih oblasti (politika, ekonomija,sport...nula bodova!)... i naravno najdivnijih božanskih kreacija - žena

uz to dogovorio sam se sa Valerijem da bude neka vrsta producenta u radu na mapi (njegovi remixi mojih mapa su uvijek bili stepen-dva iznad originala


Šta on uradi dodatno na tvom dizajnu? Neko dodatno renderovanje?

cijenim da će fizički dizajn mape biti gotov za 20-tak do mjesec dana.


Premda osim honorara za svirke, nikad nisam ništa zaradio od svojih sporednih radova, neo-praktičar u meni se budi i postavlja pitanje: Ima li šanse da se išta od tih mapa komercijalizuje za neku bilokakvu kintu? Bez zajebancije, možda bi solidno prošao sa onim svojim crtežima (mada tu stvarno nema nikakvih pravila šta može da upali kod publike koja voli predmete sa atrworkom)
docsumann docsumann 13:27 28.10.2017

Re: pravda za

Šta on uradi dodatno na tvom dizajnu? Neko dodatno renderovanje?


ne, tu se nije mješao.

već u tempiranju jačine protivnika, kvestova, + ubacivao je još pokoji sitni softverski trik... ono što se ne vidi na prvu.

u HoMM3 miljeu sve je for free and for all.

to ti dođe kao neka interna etika
docsumann docsumann 15:52 28.10.2017

Re: pravda za

ovo bi trebao da bude zamak glvanog neprijatelja...


e da, zaboravih da kažem da sam sam izgled zamka maznuo sa omota jednog death metal albuma - River of Nichil, Monarchy.
dodao mu ovu svjetlosno-plamteću kapiju, ubacio u novi ambijent... i to je to.

misim, da bi ljudi stekli pravu sliku, ne dizajniram ja objekte od nule, već sa neta pokupim šta mi traba, i šta bi mi odgovaralo.
pa onda taj materijal resajzujem, editujem, pravim HoMM3 objekat i ubacujem ga na mapu.
ponakad sam doradim animaciju (gif) od 4-10 frejmova, kako-kad.
docsumann docsumann 18:15 28.10.2017

Re: pravda za

nešto od danas...

docsumann docsumann 21:36 28.10.2017

Re: pravda za

ovo sam m orao da podjelim sa vama...

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:43 29.10.2017

Re: pravda za

docsumann
ovo bi trebao da bude zamak glvanog neprijatelja...


e da, zaboravih da kažem da sam sam izgled zamka maznuo sa omota jednog death metal albuma - River of Nichil, Monarchy.
dodao mu ovu svjetlosno-plamteću kapiju, ubacio u novi ambijent... i to je to.


Ah Docs, nisi ti to maznuo, ti se samo referišeš na njih ili praviš im omaž, edukuješ svoju publiku tj. korisnike igrice


alselone alselone 20:48 29.10.2017

Re: pravda za

docsumann




Naleteo malopre na imguru na ovo pa se setio vas football manijaka. :)

docsumann docsumann 07:14 30.10.2017

Re: pravda za


da to se često dešava, ali rijetko uspjeva, kad vrijeme ističe, i ekipa ima taj jedan posljednji pokušaj da poentira.
znači mora da izbjegne presjecanje akcije, sekovanje, fambl, takl (obaranje trkača ili hvatača), već igrači počinju da improvizuju dodavanjem lopte kao u ragbiju - samo unazad.

i u rimejku čuvenog klasika, The Longest Yard (zatvorenici vs čuvari) potonji napad odvija se upravo tako nekako .
u originalu je glumio Bert Rejnolds, ovdje glavnog lika igra Adam Sandler, plus gomilu nekih poznati bivši igrači, Bob Sap, Metodmen iz Wu Tang Klana... zabavno u svakom slučaju.




ipak, najbolja fora koju sam vidio je ona što si ti okačio kad na ispucavanju, tim koji prima loptu blefira kako je očekuje u potpunom suprotnom dijelu terena... ono je genijalno!
mirelarado mirelarado 20:25 27.10.2017

A možda...

će neko jednom i o reditelju "Sobe" snimiti odličan film, poput onog o Edu Vudu.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:34 27.10.2017

Re: A možda...

O, ćao, ćao Mirela!

The Disaster Artist (2017) govori o zajedničkom životu Vizua i Sestera prije snimanja i za vrijeme snimanja "Sobe". Čak se i sam reditelj "Sobe", Vizu, kojeg u filmu glumi Džejms Franko (izgleda da ga je baš skinuo i izgledom i govorom) pojavljuje u nekoj sporednoj ulozi



Iako se iz aviona (možda baš onog, koji je okačio Šarski, kojeg proždire ajkula) vidi da je Vizu baš netalentovan i za glumu i za pisanje i za režiju, danas Tomi Vizu tvrdi kako je on namjerno snimio sve tako jer je to baš tako želio (što naravno demantuje većina filmske ekipe koja je radila s njim). U jednom momentu spominje i svoju autorsku viziju
Jukie Jukie 21:01 27.10.2017

Replike

Meni većina tih replika ne izgleda mnogo čudno. Vidi se aspekat da razmišljaš o raznim stvarima istovremeno a drugi čuju samo onu misao koju kažeš. U jednom trenutku je nekom liku potreba da priča o drugoj temi prevagnula nad onom temom o kojoj su već razgovarali. To se u realnom životu ne dešava, ali pošto je film sličan snu, u kome zaplet često ode u sasvim desetu stranu (naročito ako se prejedeš pre spavanja), može se smatrati za ekranizaciju sna.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:12 28.10.2017

Re: Replike

Jukie
Meni većina tih replika ne izgleda mnogo čudno. Vidi se aspekat da razmišljaš o raznim stvarima istovremeno a drugi čuju samo onu misao koju kažeš. U jednom trenutku je nekom liku potreba da priča o drugoj temi prevagnula nad onom temom o kojoj su već razgovarali. To se u realnom životu ne dešava, ali pošto je film sličan snu, u kome zaplet često ode u sasvim desetu stranu (naročito ako se prejedeš pre spavanja), može se smatrati za ekranizaciju sna.


O ćao, ćao Jukie!

Ok, slažem se sa onim što je Krofnica rekla gore - nagla promjena teme ali moraš priznati da je baš upotrebio otkačeni skok u nešto baš radikalno novo. Takođe, pogledaj prvi primjer:

- Da li želiš da naručim picu?
- Nije me briga.
- Već sam naručila picu. Pa kojeg komarca me onda uopšte pitaš?!

A da ne razmatramo reakciju na onu tragičnu priču o prebijenoj ženi na što Džoni otkida od smijeha

Ali znam o čemu pričaš - ti snenoliki dijalozi se mogu naći dosta kod Linča (pogotovo recimo u Crvenoj sobi u Tvin Piksu ili u Zečevima u Inland Empire)
NNN NNN 22:40 27.10.2017

baš

kvalitetno govno!
'de su samo našli ovog lika
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:16 28.10.2017

Re: baš

'de su samo našli ovog lika


Taj zaista nije imao nikakve šanse u tuđim produkcijama sve dok nije sam uložio svoju kintu da postane sam svoj actor-writer-producer-director

Kažu kad je "Soba" završena - htio je da sklopi dil sa Warner Brothers-om da distribuiraju film - obično su to duži pregovori i detaljnija razmatranja ali Vizua su napenalili u roku od 24 sata.
Atomski mrav Atomski mrav 23:14 27.10.2017

Najgori film na svetu?

Tamo krajem osamdesetih i početkom devedesetih se svašta moglo naći po video klubovima...
Ovo je moj kandidat za najgori film ikada (mislim, kad možeš da odgledaš ceo film na YT, sve ti je jasno...) - dame i gospodo, predstavljam vam Dva idiota u Holivudu!

NNN NNN 11:25 28.10.2017

Re: Najgori film na svetu?

Meni su dva najgora filma ikad

Dan nezavisnosti i Air-force-1
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:32 28.10.2017

Re: Najgori film na svetu?

Ovo je moj kandidat za najgori film ikada


Će vidimo, će vidimo...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:39 29.10.2017

Re: Najgori film na svetu?

Dva idiota u Holivudu!


This video contains content from Lasso, who has blocked it in your country on copyright grounds.


Sad baš htjedoh da gvirnem ali blokirano... Mada bi pomogla neka kompilacija inserata tipa the best scenes ili bolje rečeno the worst scenes
docsumann docsumann 07:20 28.10.2017

dijalozi su genijalni!


imam neke nemušte vizije o tzv. tupom filmu.
u kom bi sva radnja , "zapleti", dijalozi, bili banalni do bana.
ono veliko ništa fraktalno razdjeljeno na gomilu (pod)manjih ništa koje ne rade ništa, a sve kao nešto... poslije, tj. u daljem toku filma, čak i bez pretenzija da bude nešto.
i onda... tek po koje zrnce smisla, tu i tamo, brzopotom utopljenog u sveopštem ništa.

hehe, evo me ko Sveto Marović na pismenom iz srpskog

vjerovatno već postoji xy ostvarenja na sličnu foru.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:30 28.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

Meni je to odlična zamisao. Nabaci na papir, ja ću kupiti 35 milimetarsku kameru i kameru za HD video pa ćemo istovremeno snimati sa obje.

Iako je bilo par blogova o ničemu (sjećam se jednog Čerevićanovog) za filmove, hm, ne znam. Boris Mitić, poznati dokumentarista, je prije par godina kao domaćin banjalučkog Kratkofila pričao o svojoj namjeri da snimi film o ničemu ali mislim da je na umu imao dokumentarac i da ga je i realizovao.

Inače, blisko tome, najveći "kompliment" koji sam kao autor kratkih filmova dobio bio je od strane jednog jutjubera amera, takođe filmmejkera, koji ima radove sa daleko boljom produkcijom, citiram:

"Crazy film. Haven't seen anything like that before." 

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:54 28.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

vjerovatno već postoji xy ostvarenja na sličnu foru.


zato je Big Lebowski najbolji film.

Totalno nepretenciozno od gomile poluzavisnih segmenata i samo Sem Eliot (najbolji brkovi koje je neki čovek ikad furao na filmu) kao narator ima smislenu ulogu u svemu. Iako je Sainfeld bez sumnje prva stvar ni o čemu koja je izdominirala:



pogledaj kako su Leri(Džordž) i Džeri osmislili celu seriju. Mislim, serija je zaista nastala ovako, bez zezanja, i onda su snimili tu ideju. Sjajno!
docsumann docsumann 12:15 28.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!



sine (što bi princi rek'o) kad bi se skupili i započeli da radimo na nečem (ničem) ubjeđen sam da bi sve vrcalo od ideja...

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:19 28.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

ali svaki segment da se završi sa četnicima i partizanima
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:38 28.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

ali svaki segment da se završi sa četnicima i partizanima


Konsekventno, podrazumjeva se, bez toga nema dobre drame a ja sam takođe podijeljena ličnost sa konstantnom unutrašnjom ideološkom borbom i previranjima, Jugovići bili četnici a Bogićevići zakleti partizani.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:39 28.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!



Big Lebovski, Seinfeld.. ko zna da napravi, zna..

Sam Elliott je Faca

Sine (princi:), 3x klikcem na posalji a b92 me prebacuje na vesti.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:48 28.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

Odlican Seinfeld, carevi
c_h.arlie c_h.arlie 18:12 28.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

docsumann


sine (što bi princi rek'o) kad bi se skupili i započeli da radimo na nečem (ničem) ubjeđen sam da bi sve vrcalo od ideja...


Ту сам ако вам будем затребао.
maksa83 maksa83 18:30 28.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

zato je Big Lebowski najbolji film.

E vala jes'.

Jedina majica sa ikakvim insignijama koju sam ikad je nosio je sa velikim Quintanom koji pokazuje na tebe i ispod piše "Nobody fucks with da Jesus", i još jedna samo sa Dudeom.


P.S. Još da ukapiraš kakvo je Dina veličanstveno ostvarenje.
c_h.arlie c_h.arlie 18:56 28.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

maksa83
zato je Big Lebowski najbolji film.

E vala jes'.

Jedina majica sa ikakvim insignijama koju sam ikad je nosio je sa velikim Quintanom koji pokazuje na tebe i ispod piše "Nobody fucks with da Jesus", i još jedna samo sa Dudeom.


P.S. Još da ukapiraš kakvo je Dina veličanstveno ostvarenje.

Saglasan !
Jedan od nekoliko filmova koje mogu da gledam po iksti put.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:00 29.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

P.S. Još da ukapiraš kakvo je Dina veličanstveno ostvarenje.


Samo sam tebe čekao!
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:36 29.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

apacherosepeacock


Big Lebovski




Smokey, this is not ‘Nam. This is bowling. There are rules.

Am I the only one around here who gives a shit about the rules?!!!

Atomski mrav Atomski mrav 20:55 29.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

Džon Gudmen... dobar začin za svaki film.
A šta tek reći za Stiva Busemija...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:14 30.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

docsumann



Umalo da zaboravim na vlastiti uradak koji teži ničemu



Pravo ništa ali mi je drag jer sam sve radio ručno - od slikanja temperama do dima, čisto da mogu i ja ponekad uzgred da nonšalantno kažem onu čuvenu Dalijevu:

"I don't do drugs, I am drugs."


U videu se referišem i na izvijesnog zemljaka Gordana Krajišnika, psihodeličara, koji je brilijantno sumirao višegodišnju gastarbajtersku nostalgiju za rodnim krajem stihovima u svom šuft klasiku:

Tuga nečim liječiti se mora
Godinama željan Prnjavora
Stare majke, njene tople ruke
Naših sela oko Banja Luke
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:06 30.10.2017

Re: dijalozi su genijalni!

A šta tek reći za Stiva Busemija...


On mi je bio genijalan u prvom Tarantinovom filmu, carčina! Mislim da se jedini izvukao na kraju...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:27 28.10.2017

Blade Runner

Nego, šta mislite o novom Blade Runneru?

Gledao sam ga u Slavonskom Brodu i bila je uživancija gledati. Tih 2 sata i 40 minuta je relativno brzo proteklo, dobra scenografija, fotografija, atmosfera ali ono najvažnije - priča - baš je tanka. Gledao sam 3D verziju i potpuno bez potrebe su nam dali 3D naočari jer efekata gotovo i nema. Gledao sam nekoliko 3D filmova od Avatara ali niko nije ni blizu da ga dosegne u tom smislu, na stranu radnja filma. Svi imaju eventualno 10 tak minuta iluzije prostora čisto da se kaže da je 3D dok kod onog ludaka Kameruna je konstantna igranka, gotovo od početka pa do kraja.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:52 28.10.2017

Re: Blade Runner

Tih 2 sata i 40 minuta je relativno brzo proteklo, dobra scenografija, fotografija, atmosfera ali ono najvažnije - priča - baš je tanka.

Meni je takav svaki film od Vilneva. Sicario mi je bio jedno veliko ništa.
No, svidela mi se atmosfera, i te malo žute i, da budem totalno iskren, bilo mi je uživanje ponovo doživeti svet Bladerunnera. Ustvari, dobio sam tačno i ono što sam očekivao. Vilnev je smor, ali ume da kadrira:)))

+ svidelo mi se kako je Harison Ford iskorišten, za razliku od Star Warsa VII ili Indijane Džonsa 4, ovde zaista ima smisla njegovo pojavljivanje.

++ nadao sam se (ali sam znao da nema ništa od toga) da Bladerunner 2049. ima za cilj da povrati veru u ljude, ako ih je Bladerunner 2019. uništio. More human then human, ali ljudi više ne postoje, osim kao rasisti(??). Ovaj film je ustvari more nexus than nexus.

+++ Mad Max: Fury road; to je spektakl u 3D.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 22:29 28.10.2017

Re: Blade Runner

stefan.hauzer

Mad Max: Fury road; to je spektakl u 3D.


Naravno gledao sam ga u kinu, mislim da je izuzetno dobar film ali osim onog volana i gitare (?!) koji izadju iz ekrana pri kraju u finalnoj potjeri kada se kamion zakuca u prolaze te se sve rasturi u paramparcad uopste se ne sjecam 3D efekata. Moguce je i da sam zaboravio...

U pravu si i za Harisona, vrlo solidan pogotovo kad krene samaranje a u novom Star Wars je zaista bio kriminalan, u odnosu na to kakav je to smeker bio ranije u svojoj karijeri...

Daj nemoj zezati za Sicario, opasna filmcina
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:11 29.10.2017

Re: Blade Runner

Daj nemoj zezati za Sicario, opasna filmcina


Meni taj film izgleda zajebano, ono fenomelna kamera, opskurna atmosfera, neverovatna muzika u pozadini, ali nisam uopšte i osećao tu napetost ili bio nešto ozbiljno pogođen; na primer u onoj sceni za stolom u vremenu da se upozna Bog. I imam osećaj da je mnogo hteo mnogo zapoeo za jednostavnu priču o ličnoj osveti.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:58 29.10.2017

Re: Blade Runner

Sicario

mene izluđuje kada uzmu glumicu koja ima četres kila kostiju s krevetom da igra profi vojnika sleš marinca sleš fbi agenta terenca. ona dvojica su odlična, ali film nije ništa posebno. ima dobru atmosferu iščekivanja, skoro hororično, ali bez poente. ona je očajna, ubila mi sve doživljaje koja bih mogla imati gledajući brolina.

ps. zaboravih da dodam, odlična muzika johana johansona, onaj što je posle radio muziku za arrival. i to je do jaja.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:23 29.10.2017

Re: Blade Runner



- You are tearing me apart Bebo!!!



Meni se baš ta njena slabost da se nosi s tim dopala, posebno poslednja scena u kojoj se vidi da nije dorasla izazovu... Ali okej, sasvim legitimna viđenja. Opasna mi je i scena koju je spomenuo Štef.

johana johansona


Evo sad baš gledam, prate ga i nominacije i nagrade...

Majko mila, kad krene ova "rika" na 2:20 I taj sam gledao u bioskopu...

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:37 28.10.2017

Nyam Cat

Ovo moram da podijelim kao primjer čistog ekstremizma:

Nyam Cat je poprilično besmisleni animirani video na YouTube-u u kojem dominira loša grafika i veoma iritantna muzika i koji se uzastopno vrti u neprekidnom loop-u ni manje ni više nego punih maratonskih deset sati. Naravno, ima desetine miliona pregleda (link). E sad, pored ljudi koji to gledaju postoje i oni koji se snimaju dok gledaju Nyan Cat punih deset sati (link). Dakle postoje i oni koji gledaju ove što se snimaju dok gledaju Nyan Cat i tu je takođe u pitanju milionska publika. Naravno da se priča tu ne zaustavlja jer postoje i ljudi koji se snimaju dok gledaju ljude koji se snimaju dok gledaju Nyan Cat punih 10 sati (link) Ako kliknete na poslednji link automatski postajete ljudi koji gledaju ljude koji se snimaju dok gledaju ljude koji se snimaju dok gledaju Nyam Cat

docsumann docsumann 13:50 28.10.2017

Re: Nyam Cat

Can someone make a longer one. I hate having to restart it every 10 hours


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:54 28.10.2017

Re: Nyam Cat

Can someone make a longer one. I hate having to restart it every 10 hours




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana