Društvo| Politika| Reč i slika| Život

Spomenik u razradi

loader RSS / 10.03.2018. u 02:02

Podneta je inicijativa. Nije to ni nešto posebno iznenađujuće kad se bolje sagleda narav ovdašnjeg političkog tkiva.

WUGR93N.jpg

 I, ne treba prejudicirati. Kao prvo, spomenik je spomenik. Samim pojmom „spomenik“ nije određeno da li se on podiže kao podsećanje na nešto pozitivno, ili na nešto negativno. Imamo brojne primere spomenika podignutih za velika dela i dostignuća, a imamo i spomenike koji podsećaju na veoma loše stvari.

Elem, ako saradnici i saučesnici u zajedničkom poduhvatu, koji se odigravao krajem 80-ih i tokom 90-ih godina, zaista budu baš spopali da se taj spomenik postavi, i ako na neki volšeban način neki državni organi odluče da se to zaista sprovede u praksi, mislim da postoji rešenje kojim bi se izbegle sve kontraverze i sporenja. Ovi, koji predlog iznose, kao istinoljubivi ljudi svakako ne bi imali ništa protiv da se kao integralni deo spomenika postavi tekst sazdan od brojki i činjenica, u kome će biti pobrojano šta su glavni rezultati vlastodršča kome se spomenik podiže. Spomenik će po logici stvari imati petostranu osnovu, odnosno pet ravnih, vertikalnih mermernih ploča. Dakle,  na svakoj od tih pet strana bio bi ugraviran pomenuti tekst, sastavljen od činjenica. Da, samo od činjenica. Ne dometati ono što nije uradio, ne sakrivati ono što jeste uradio. Ništa filovanje, ništa lični, ili politički stav. Isključivo činjenice. Jer činjenice su jednostavne, nepristrasne i valjda svima jasne za čitanje. 

Čak bi tako koncipiran spomenik bio na opštu korist. Jer, sprečio bi neinformisanost kod novijih generacija, sprečio bi dileme kod savremenika, a što je još važnije, sprečio bi svako dalje nehotično ili ideološki motivisano namnožavanje zabluda.

Ukoliko inicijativa bude usvojena i ukoliko dođe do njene praktične izvedbe, prosto već vidim kako u poslednjoj fazi izrade ovi najnestrpljiviji ideolozi i inicijatori jednog časa ponovo dolaze i pitaju majstore – Šta je sa spomenikom? - A ovi odgovaraju – Gotov je.



Komentari (192)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 02:10 10.03.2018

Nacionalno pomirenje



loader loader 02:22 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

Simpatično je ovo pomirenje ...
ali sam izbor slika, tj. sadržaja ispada pomalo kao digresija u odnosu na temu bloga.
Očigledno je da veoma volite košarku, naš nacionalni sport

aureus aureus 02:30 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

loader
Simpatično je ovo pomirenje ...
ali sam izbor slika, tj. sadržaja ispada pomalo kao digresija u odnosu na temu bloga.

Tadić se prvo pomirio sa Dačićem i bratski izljubio (prva slika).

Deset godina kasnije mladi SPS-a i aktivisti udruženja građana "Sloboda" podnijeli inicijativu da se Slobodanu Miloševiću podigne spomenik u Beogradu.

Dačić želi da poentira, a Tadić je tu da ga izblokira (druga slika).
loader loader 09:38 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

Nema šta ... sasvim ste zašli u taktiku igre gumenom loptom, skoro kao Sv. Pešić :)

Nego, spomenik dotičnom, po želji njegovih sadrugovaca, može imati i sasvim nenadane varijacije. Nije isključeno da i njega, u svojstvu velikozaslužnog "haškog pobednika", stave na plato, kraj Narodne biblioteke Srbije.
aureus aureus 10:41 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

loader
Nema šta ... sasvim ste zašli u taktiku igre gumenom loptom, skoro kao Sv. Pešić :)

Ajoj!
Ode pritisak opet u...54-88!

Mislim da SPS želi da sačuva neki identitet jer postoji realna opasnost da SNS i njih na kraju proguta. To je sad mala, klijentelistička stranka za koju trenutno glasaju samo oni koji imaju direktne koristi od njih i jedan dio onih koji se po dobru sjećaju SPS-a iz devedesetih. Zato im je potreban Slobodan Milošević. U vidu spomenika.
loader loader 15:05 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

To je sad mala, klijentelistička stranka za koju trenutno glasaju samo oni koji imaju direktne koristi od njih

Ne čini li vam se da je to zapravo zdravstvena slika svih stranaka u Srbiji?

Mislim da SPS želi da sačuva neki identitet jer postoji realna opasnost da SNS i njih na kraju proguta.
Naravno. Ivica sam po sebi nije motivator, lider ... Žive od inercije i duboke, duboke ukotvljenosti u sve strukture društva. Iskusni na svakom polju. Pošto nemaju mnogo vajde od lidera, oni identitet gledaju da namaknu tradicijom i ekstrapotezima.
maksa83 maksa83 15:45 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

Žive od inercije i duboke, duboke ukotvljenosti u sve strukture društva.

... i ruske podrške.
aureus aureus 16:31 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

maksa83
Žive od inercije i duboke, duboke ukotvljenosti u sve strukture društva.

... i ruske podrške.

Tačno. Ali ako bi Vučić odlučio da ih ponjapa, mislim da bi mu to pošlo za rukom.
Ako je išta dobro u Vučićevoj vladavini to je što je neke zaista mračne ljude doveo na marginu.
Svog političkog oca Šešeljka je sveo na 2-3 posto, a svog strikana Nikolića* je podmirio i šutnuo u stranu.

Ali...ne znam koliko to vrijedi kad on sam vraća neke druge mračnjake na scenu (Vulina na primjer) ili ih proizvodi.

*) Mislim da ljudi griješe kad i Nikolića smatraju za Vučićevog političkog oca. Otac je Šešelj, a Nikolić je samo striko kojeg Vučko nikad nije naročito cijenio. Svejedno mu je dao dobru apanažu i rekao mu da bude miran.
loader loader 16:32 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

maksa83
Žive od inercije i duboke, duboke ukotvljenosti u sve strukture društva.

... i ruske podrške.

Da ! Zaboravih Ruse i njihovu ispostavu ovde. To je skoro kao da osim neuništivog Mrkonjića imaju nuklearno oružje, pa onda, iako jedva iznad cenzusa, riju tu, po koaliciji, ne odbijajući ni učešće u upravljanju dobrim delom energetskog novca. Oni i sns, disproporcija kao S. Koreja i SAD, gde mali crveni nuklearni arsenal predstavlja "stabilizator" libida kauboja.
loader loader 16:35 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

aureus
Ali...ne znam koliko to vrijedi kad on sam vraća neke druge mračnjake na scenu (Vulina na primjer) ili ih proizvodi.

Ne vredi puno. Mračnjake ne razlikuje ime, već ih poistovećuje mrak.
aureus aureus 16:38 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

loader
Da ! Zaboravih Ruse i njihovu ispostavu ovde.

E, druga je stvar ako se desi kakav spoljno-politički zaokret, recimo odustajanje od Evropske Unije i/ili pokušaj da se kroz nervozni narod progura pravno obavezujući sporazum sa Kosovom.
Tu bi se moglo desiti da proruske snage ojačaju i da SPS dobije novog goriva.

S druge strane, meni Dačić liči na nekog ko bi za dva miliona evra promijenio priču o Kosovu. Dabome, tu imamo i Ružića i ostale u SPS-u. Pa...recimo da bi pet do deset miliona evra moglo biti dovoljno.
maksa83 maksa83 16:55 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

E, druga je stvar ako se desi kakav spoljno-politički zaokret, recimo odustajanje od Evropske Unije

Ja nagađam da će se taj zaokret ozvaničiti za najdalje godinu - godinu i po dana. (Nisam napisao "desiti", pošto se već desio.)
aureus aureus 16:57 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

maksa83
E, druga je stvar ako se desi kakav spoljno-politički zaokret, recimo odustajanje od Evropske Unije

Ja nagađam da će se taj zaokret ozvaničiti za najdalje godinu - godinu i po dana. (Nisam napisao "desiti", pošto se već desio.)

Tog je mene strah. Pisao sam nešto o tom scenariju na jednom blogu.
A opozicija u ruinama.

c_h.arlie c_h.arlie 16:59 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

maksa83
E, druga je stvar ako se desi kakav spoljno-politički zaokret, recimo odustajanje od Evropske Unije

Ja nagađam da će se taj zaokret ozvaničiti za najdalje godinu - godinu i po dana. (Nisam napisao "desiti", pošto se već desio.)

Pojasni !
maksa83 maksa83 17:11 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

Pojasni !

Rameni !
c_h.arlie c_h.arlie 17:28 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

maksa83
Pojasni !

Rameni !

Kakva ramena te spopala !?
Pojasni (kako si došao do tog zaključka koji će biti za godinu dana ozvaničen ? Koji 'događaj' emulira pomenuti zaokret ?).
maksa83 maksa83 17:48 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

Pojasni (kako si došao do tog zaključka koji će biti za godinu dana ozvaničen ? Koji 'događaj' emulira pomenuti zaokret ?).

Ne mogu opet.
angie01 angie01 19:25 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

Ako je išta dobro u Vučićevoj vladavini to je što je neke zaista mračne ljude doveo na marginu.
Svog političkog oca Šešeljka je sveo na 2-3 posto, a svog strikana Nikolića* je podmirio i šutnuo u stranu.


pa to je sve dobio u zadatak- jer sa pomenutim likovima, ne bi mogao da glumi naprednog proevopskog drzavnika,...da ne nabrajam sada "kvalietete" doticnih, sa sve ponasanjem u svetu, laznim diplomama, malverzacijama,...a tati i strikanu nije uopste lose, debelo su naplatili sklanjanje u stranu, sa sve doprinosom koji placaju gradjani,...tako da ne treba da ti suza krene uopste.
loader loader 23:09 10.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

jer sa pomenutim likovima, ne bi mogao da glumi naprednog proevopskog drzavnika,...


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:33 11.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

angie01


pa to je sve dobio u zadatak- jer sa pomenutim likovima, ne bi mogao da glumi naprednog proevopskog drzavnika,...da ne nabrajam sada "kvalietete" doticnih, sa sve ponasanjem u svetu, laznim diplomama, malverzacijama,...a tati i strikanu nije uopste lose, debelo su naplatili sklanjanje u stranu, sa sve doprinosom koji placaju gradjani,...tako da ne treba da ti suza krene uopste.

Razumem 'njih', dobro, izuzev Krstića čija dubina defekcije se jedino da objasniti dubinom samozaljubljenosti i potrebe da se u vlastitim očima bude značajan - kao i mala Aja Jung isto; ali šta je sa nama? Gde smo 'mi' kiksnuli? Sećam se pred pretprošle izbore su mi bili zaredom SDP-ejci i HDZ-ovci. Prvi su stalno koristili termine :"građani, građanski"; a potonji: "Hrvati, hrvatski"; i potonji su oduvali prve iako su prvi imali korektnije ekonomske ideje, korektniji odnos prema pluralu, i t. sl. Gde je 'naš' kiks?
aureus aureus 13:08 11.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

Шутановац поднио оставку на мјесто предсједника ДС.
ДС ће морати добро да се замисли како и шта даље.
Исто, додуше, вриједи и за опозиционе бираче.
angie01 angie01 14:57 11.03.2018

Re: Nacionalno pomirenje

Gde je 'naš' kiks?


u preteranoj inerciji, a nedovoljnom adekvatnom reagovanju.
st.jepan st.jepan 02:58 10.03.2018

...

Može spomenik.
Al da izgleda kao na toj naslovnoj fotki.
I da mu se ne može prići s lica (možda ga stesniti između dva visoka zida koji se pred njime spajaju pod oštrim uglom, ili ga do tećine utisnuti u zid, pa da bude poput jako visokog reljefa).

loader loader 09:31 10.03.2018

Re: ...

Moram priznati da u vama kreativnost sa godinama ne da ne jenjava,
nego biva još vrcavija
highshalfbooze highshalfbooze 11:01 10.03.2018

Re: ...

ili ga do tećine utisnuti u zid

Samo zid da bude urađen kao 3d mural, tako da levom nogom zakoračuje u ambis.


A sa druge strane zida reljef naslednika kako skače Angeli Merkel u naručje, dok Putin gleda odozgo.

loader loader 14:28 10.03.2018

Re: ...

reljef naslednika kako skače Angeli Merkel u naručje, dok Putin gleda odozgo.



c_h.arlie c_h.arlie 07:37 10.03.2018

M'da !

Jer činjenice su jednostavne, nepristrasne i valjda svima jasne za čitanje.

Što bi rekao Čvarkov Đorđe ... ali baš, zapravo, nisu.
Činjeničnost činjenica, posebno u politici, dominantno zavise od interpretacije.
anonymous anonymous 09:16 10.03.2018

Re: M'da !

c_h.arlie

Činjeničnost činjenica, posebno u politici, dominantno zavise od interpretacije.


Što se mene tiče, Čarli, ma šta o tome mislio Aureus , ti si ipak u onih 30 %, a ne 5% .


loader loader 09:30 10.03.2018

Re: M'da !

Činjeničnost činjenica, posebno u politici, dominantno zavise od interpretacije.

Vele neki, čitava istorija je zapravo interpretacija dogođenog, a ne dogođeno

No, ne treba gubiti nadu. Ponovo probati sa činjenicama, iako su skoro svim slučajevima potpuno virtuelne u odnosu na "praksu"
aureus aureus 10:35 10.03.2018

Re: M'da !

anonymous
c_h.arlie

Činjeničnost činjenica, posebno u politici, dominantno zavise od interpretacije.


Što se mene tiče, Čarli, ma šta o tome mislio Aureus , ti si ipak u onih 30 %, a ne 5% .

Samo pojedinim danima.
anonymous anonymous 10:43 10.03.2018

Re: M'da !

aureus
anonymous
c_h.arlie

Činjeničnost činjenica, posebno u politici, dominantno zavise od interpretacije.


Što se mene tiče, Čarli, ma šta o tome mislio Aureus , ti si ipak u onih 30 %, a ne 5% .

Samo pojedinim danima.


Misliš - subotom u 7,37 ....


anonymous anonymous 09:29 10.03.2018

Јавља ми се ....

...да ће и овога пута расправа кренути уобичајеним током.

Иако текст, итекако садржи отворене могућности за различите приступе.

loader loader 09:33 10.03.2018

Re: Јавља ми се ....

Javlja mi se ...да ће и овога пута расправа кренути уобичајеним током.

Pričljiv narod ... pun ideja, ponosan ... ... Prosto onako, što bi se reklo, slobodanrski
anonymous anonymous 11:16 10.03.2018

Re: Јавља ми се ....







spomenik Bizmarku
martin_krpan martin_krpan 12:17 10.03.2018

Re: Јавља ми се ....

anonymous






spomenik Bizmarku


Nije loš ni Cromwell-u.



Samo, čekaj. Nek me podsjeti neko: Šta je ono Slobo osvojio/odbranio?
aureus aureus 14:15 10.03.2018

Re: Јавља ми се ....

martin_krpan

Samo, čekaj. Nek me podsjeti neko: Šta je ono Slobo osvojio/odbranio?

Osvojio je srca miliona Srba i onda ih preveslao svojim okrutnim smislom za humor.


Cmok!

Inače, s obzirom koliko je tipični, ulični gangsteraj u njegovo vrijeme preplavio gradove Srbije, vrijedilo bi i ovu sliku imati u vidu pri izradi spomenika.



Ja, sam, dabome, da se ovaj spomenik napravi i smjesti u Dačićevo dvorište kao kazna što ne posjećuje ono u kojom je Milošević sahranjen.



loader loader 14:32 10.03.2018

Re: Јавља ми се ....

martin_krpan
Samo, čekaj. Nek me podsjeti neko: Šta je ono Slobo osvojio/odbranio?

Eto ga sad - s neba pravo u rebra ! ...
Koliko minuta ima za razmišljanje oko odgovora ? ..
blogov_kolac blogov_kolac 15:21 10.03.2018

konkretan predlog



Slobodan Milosevic po kriterijumima svetovnim ne zasluzuje spomenik, uveo nas je u bedu i ratove koje je izgubio, i to tako sto smo uz te njegove retroaktivno izgubili i sve one prethodne velike ratove iz XX veka koje smo svojevremeno dobili (balkanske i svetske, 1 & 2). Ali bas ON je od nas napravio narod nebeski, koji vise ne mora da mari za ovozemaljskim kriterijumima poput ostalih nama nedoraslih nacija, pa nek crknu dusmani...

Njegov spomenik ne bi zato trebao biti klasican kakav se obicno pravi raznim velikanima, vec avangarda, i ja predlazem da osim vizuelno, bude usresredjen i na ostala cula, poput cula mirisa, sa jasnim asocijacijama na proces vecitog samoobnavljanja i regeneracije, a nista na to toliko ne asocira kao miris stajskog djubriva na poljoprivrednim radovima. Eventualno da se iskoristi cinjenica da je globalno najrasprostranjenija srpska rec "vampir", sto je takodje nesto sto itekako asocira na neciju besmrtnost.

Ponavljam, ako se samo bezdusno podvuce crta i pogledaju posledice njegove vladavine, mogli bi se izvuci pogresni zakljucci kako nas je nacisto upropastio i unazadio za 13 godina svoje apsolutne vlasti, ali ovaj narod zna da ceni sta je taj veliki covek hteo i zapoceo, kako smo u jednom momentu svi bili milioneri (pa cak i milijarderi i bilijarederi), kako smo par godina drzali trecinu Hrvatske i 3/4 Bosne pod svojom kontrolom, a u nasoj kolevci sve Siptare u misjoj rupi, kako smo kao retko koja postkomunisticka zemlja s prezirom odbacili otrovni neoliberalizam, demokratiju i ostale zapadnjacke podvale, i problem je jedino bio sto je protiv njegove vizionarske politike ustao citav svet uz par retkih prijateljskih naroda i rezima. Valjalo bi za prigodni govor angazovati nekog akademika, koji ce onako, u inat dusmanima da pomene u njegove zasluge uvodjenje interneta i mobilne telefonije u Srba, i slicne stvari koje je moguce argumentovano dokazati da zasluge pripadaju njemu... itd...
zovitemegrunf zovitemegrunf 16:14 10.03.2018

Re: konkretan predlog

Predlog1:

Ovo Napoleon pokazuje ka Engleskoj, izgovarajući: jbcvmmtr, kad tad. Ako već mora, meni bi se dopao neki spomenik u tom stilu. A na koju stranu bi bio okrenut, nek' se narod izjasni, na referendumu.



Predliog2: Kad su nas već Hrvati pretekli sa Čak Norisom, mi da napravimo zajednički spomenik Slobu i Medžik Džonsonu?
loader loader 23:13 10.03.2018

Re: konkretan predlog

blogov_kolac
... po kriterijumima svetovnim ne zasluzuje spomenik, uveo nas je u bedu i ratove koje je izgubio, i to tako sto smo uz te njegove retroaktivno izgubili i sve one prethodne velike ratove iz XX veka koje smo svojevremeno dobili (balkanske i svetske, 1 & 2).


Deluje nemoguće, ali je tako - čovek je uspeo da to uradi ! ...

grof_brankovich grof_brankovich 10:37 11.03.2018

Re: konkretan predlog



Погледајмо споменик Краљу Петру и престолонаследнику Александру у Паризу.

Њима није подигнут споменик у Југославији већ у Француској вероватно зато што су га подигли они који су створили Југославију у Версају - дакле масони.

Ту масонску творевину су платили Срби својим животима највише у усташком геноциду.

Анте Павелић је показао примером (асасинацијом) како се мали могу борити против великих светских урота. Фашисти и комунисти су заједно урушили масонску превласт.

На Слободана Милошевића и српску интелигенцију 80тих година можемо гледати као на вође народног покрета изолованог од светских покрета. Милошевић и Срби нису добили подршку неких страних сила за свој подухват.

Интересантно је да је Милошевић подигао споменик Николи Пашићу некоме ко је био оријентисан ка Русима и против масонског југословенског пројекта.

tasadebeli tasadebeli 09:51 10.03.2018

Нема разлога за сикирики

Само потурити Биљану Србљановић да осмишљава идејно решење за споменик као што је то радила и за споменик Ђинђићу и све ОК.





Неко то одозгоре гледа све...
loader loader 09:53 10.03.2018

Re: Нема разлога за сикирики

Само потурити Биљану Србљановић да осмишљава идејно решење за споменик као што је то радила и за споменик Ђинђићу и све ОК.

Komentar nedelje
grof_brankovich grof_brankovich 10:18 10.03.2018

Анализирајмо чињенице: СУД ВРЕМЕНА

Позитивне:
СМ је сачувао АПВ за Србију.
СМ је помогао Србима да створе РС.
СМ је као комуниста-социјалиста био за социјалну правду, али имао је и осећај за неминовност капитализма.
СМ је био јака личност и политичар какав је био потребан у историјском периоду у којем је било много јаких актера на сцени (8 независних савеза комуниста, ЈНА, инострани утицаји, нове странке...) и у време прерасподеле светских зона утицаја.
СМ је водио политику за коју се залагала већина српских интелектуалаца, дакле имао је јаку подршку.
СМ је успео да не призна АПКиМ и тиме омогућио Србији да се консолидује и настави борбу за очување АПВ унутар својих граница и стварање политичке и културне аутономије унутар БиХ.

Негативне:
Прекомерна употреба силе и политичких убистава као метод владавине. Али то је можда проблем историјског политичког наслеђа*, и процене државних служби. Наравно да за неког употреба силе може бити априори неприхватљив метод владавине.

*Можемо посматрати кроз историју употребу силе у 20том веку - колонијализам, анархизам, револуције, фашизам, нацизам, усташтво, глобална доминација.... Мирно разрешење конфликта је ређе него што мислимо.





Кад се појавио на ушкопиљеној титоистичкој политичкој сцени на којој су се све радње дешавале иза кулиса, наиме сви смо мислили да смо у театру званом Југославија а у ствари били смо у театру званом Седам секретара (држава) СКОЈ-а, било нам је драго што се појавио неко да преузме одговорност на себе. Несрећа је хтела што је он био Србин у време кад је то било непопуларно и неопртуно, и самим тим је био неприхватљив за многе Југословене, народе и народности. Покушао је да спречи распад Југославије на авнојевске републичко-покрајинске границе. Дакле делимично је успео, мада треба да захвалимо и Србима из Хрватске који су се свесно жртвовали и који заслужују споменик такође.

Све у свему, споменици се граде из политичких побуда, СМ је део наше историје и драго ми је да не градимо споменике Билу Клитону, Вилијаму Волкеру, Џорџ Бушу, Вуку Драшковићу, Миле Будаку....


ДА ЛИ ЈЕ БИЛА МОГУЋА АЛТЕРНАТИВА:

Често сам замишљао да је српска владајућа интелигенција 80тих година могла да наступа онако како наступа британска политичка интелигенција по питању Шкотксе и Велса. Британци су тек 90тих година дозволили стварање шкотског и велшанског парламента подлежући националистичким притисцима Шкота и Велшана. Међутим такву политику су већ водили Карађорђевићи наспрам хрватског национализма пред други светски рат и добили смо као резултат НДХ и геноцид над нашим народом. Ту се може додати као крајни резултат и АВНОЈ-евска Југославија. 1980тих Срби су били толико раздробљени да чак ни Београд није био више срспки већ југословенски. У време Милошевића Срби су били политички и етнички расцепкани и нису могли да руководе политиком мирног раздруживања.

Да ли су политички Срби изабрали рат или им је био наметнут? И једно и друго.

...Штета за Црну Гору, али нису нам дозволили ни тај историјски савез.


Дакле Милошевићу
not2old2rock not2old2rock 13:29 10.03.2018

Re: Анализирајмо чињенице: СУД ВРЕМЕНА

Imaš uvrnut smisao za humor
angie01 angie01 14:39 10.03.2018

Re: Анализирајмо чињенице: СУД ВРЕМЕНА

mozda te nisam dobro razumela, al sam ti dala preporuku- eto sve je moguce.
loader loader 23:20 10.03.2018

Re: Анализирајмо чињенице: СУД ВРЕМЕНА

eto sve je moguce.


I te kako.

Angie,
političare zapravo najviše mrcvari ono što postoje i pozitivni i negativni poeni. Najradije bi da izbrišu ove druge. E, tako i u slučaju istoriske persone o kojoj razgovaramo, tj. o njegovom spomeniku,
samo da nije gomilčine ovih negativnih poena, on bi sa onih par pozitivnih zaseo rame uz rame Đorđu i Milošu. Ovako, savremene digitalne tehnike merenja, zlonamerna opozicija, peta kolona, statistike, rupa u medijskom izveštavanju ... - napraviše upravo ovo, da se ne dive baš svi delu i liku dotičnog. Mi nismo nešto previše tehnički (izborno) opasni, ali imamo ulogu - mi smo nada nade.

disident79 disident79 14:37 11.03.2018

Re: Анализирајмо чињенице: СУД ВРЕМЕНА

Позитивне:
СМ је сачувао АПВ за Србију. - Сачувао и Ужице, Зајечар и Београд, браво стварно генијалан успех.
СМ је помогао Србима да створе РС - РС која је и данас оспоравана, без трајног решења, плаћена страдањем, сиромаштвом и злочинима - Браво!
СМ је као комуниста-социјалиста био за социјалну правду, али имао је и осећај за неминовност капитализма - Мислиш било му је ок да се његова породица, сарадници, криминалци обогате, отимањем имовине, шверцом, курсним разликама итд. Док народу одузима уштеђевину, обезвређује рад, доводи на ивицу глади и шаље да гину да би се горе поменути профитери још више обгатили.
СМ је био јака личност и политичар какав је био потребан у историјском периоду у којем је било много јаких актера на сцени (8 независних савеза комуниста, ЈНА, инострани утицаји, нове странке...) и у време прерасподеле светских зона утицаја. - Ма просто геније, утриповао да је он бранилац СССР, финансирао пучеве по Русији, Ким Џонг Ун, ал без нуклеарке јбг., па нас повукао у уништавње економије, нисмо ни УН били члан, а не нешто друго. Дакле осећај за историјски тренутак - минус бесконачно.
СМ је водио политику за коју се залагала већина српских интелектуалаца, дакле имао је јаку подршку. - Престала 91-92, осим осзбиљних користољуба, кад су видели како он уништава све пред собом.
СМ је успео да не призна АПКиМ и тиме омогућио Србији да се консолидује и настави борбу за очување АПВ унутар својих граница и стварање политичке и културне аутономије унутар БиХ. - Заратио са НАТО пактом, изгубио наравно, довео нас у ситуацију да ратујемо практично са целом Европом, подстакао најгоре Албанске лидере на КиМ, наредио злочине,
епилог протеривање Срба, нестанак било какве подршке за заједничку државу од било ког Албанца на КиМ(основни услов за могућност заједничке државе), проглашење независности које није могло да промени ни промена власти у Србији, баш је консолидовао у ПМ, тешка будалаштина.


Негативне:
Прекомерна употреба силе и политичких убистава као метод владавине. Али то је можда проблем историјског политичког наслеђа*, и процене државних служби. Наравно да за неког употреба силе може бити априори неприхватљив метод владавине.
Мало је убијао, није много. Било би прихватљиво пре 100-200 година, јел то? Баш је био цар, само да је живео у доба Карађорђа. Једино што тад не би имао шта да развали, тад је требало стварати државу.

*Можемо посматрати кроз историју употребу силе у 20том веку - колонијализам, анархизам, револуције, фашизам, нацизам, усташтво, глобална доминација.... Мирно разрешење конфликта је ређе него што мислимо.
Па није он управљао Србијом 1910 него 1990. - мада по потезима које је вукао он је мислио као и ти да је његово да ревидира 100 гдина уназад, последице живимо и данас.

Па човек је уништио економију ове земље, буквално је изоловао од целог света, закуцао нам судбину испод просека Африке, и што је најгоре увукао у ово уништавање огроман број људи, који поставши саучесници, траже и данас изговоре и оправдања, а у периоду после 2000 су спречили да се бар нешто суштински поправи.

Извињавам се ако је претходни пост био ироничан, али ако није морао сам да коментаришем.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:19 12.03.2018

Re: Анализирајмо чињенице: СУД ВРЕМЕНА

Бранковићу, јеси ти на дрогама неким? Не шаљи ми хејт мејл, дрипац бре, јеси чуо? (Ако се дрогираш, престани да се дрогираш)

maksa83 maksa83 14:11 10.03.2018

Predlog

Da naprave ovo dole u bronzi:

antioksidant antioksidant 14:19 10.03.2018

Re: Predlog

Zloba gleda dole jer merka mesto za grob Stambolicu?
aureus aureus 14:25 10.03.2018

Re: Predlog

antioksidant
Zloba gleda dole jer merka mesto za grob Stambolicu?

Posebno zanimljivo je što je Stambolić sasvim ozbiljno bio razmatran kao kandidat na izborima 2000.
maksa83 maksa83 14:26 10.03.2018

Re: Predlog

Posebno zanimljivo je što je Stambolić sasvim ozbiljno bio razmatran kao kandidat na izborima 2000.

Da, zamisli, a onda mu se desi ta nezgoda...
aureus aureus 14:33 10.03.2018

Re: Predlog

maksa83
Posebno zanimljivo je što je Stambolić sasvim ozbiljno bio razmatran kao kandidat na izborima 2000.

Da, zamisli, a onda mu se desi ta nezgoda...

Što kaže onaj iz Crne Guje: "My Lord, I have tragic news..."*

Zanimljivo je što je opozicija mogla da se osloni ili na bivšeg komunistu i Miloševićevog kuma ili na nacionalistu Koštunicu.
U oba slučaja, dakle, nešto što je blizu Miloševiću ali malo drugačije.
Ne radikalno drugačije.


*) Harry: A tragic accident…tragic.
Edmund: Ah, yes. Almost as tragic as Archbishop Bertram being struck by a falling gargoyle while swimming off Beachy Head.
Harry: And nearly as tragic as poor old Archbishop Wilfred slipping and falling backwards onto the spire of Norwich Cathedral. Oh, Lord, you do work in mysterious ways.
loader loader 14:37 10.03.2018

Re: Predlog

antioksidant

Zloba gleda dole jer merka mesto za grob Stambolicu?

Dalekovid uvek bio
loader loader 14:40 10.03.2018

Re: Predlog

maksa83

Da naprave ovo dole u bronzi:


Ali da ne muljaju oko cene, sastava i kvaliteta legure ...
loader loader 14:58 10.03.2018

Re: Predlog

maksa83
aureus
Posebno zanimljivo je što je Stambolić sasvim ozbiljno bio razmatran kao kandidat na izborima 2000.

Da, zamisli, a onda mu se desi ta nezgoda...

Prošle godine razgovaram sa jednim sloboljubiteljem, koji je otprilike bio u sps, pa u srs, pa opet u sps, onda umuvao jednog člana porodice u ds, ali sam nije bio u njemu, da bi se na kraju našao u sns, međutim nije uspeo da profitira jer je zakasnio, a tamo je već bila velika gužva i velika jagma za stolice i skuplje delove nameštaja - te mu pomenem taj detaljčić, kako je Stambolić završio .... - na šta se on, čovek, onako patriotski i pravednički, sav prenerazi i rekne mi pobednički - Heh, optuživali su ga lažno u Hagu, a optužujete ga lažno i vi ovde ..!
Mrzelo me da ga pitam, koji (smo) to "mi" ...
pape92 pape92 15:11 10.03.2018

Re: Predlog

sloboljubiteljem


To se kaže slobista. Žilava sorta.
loader loader 15:19 10.03.2018

Re: Predlog

pape92
sloboljubiteljem


To se kaže slobista. Žilava sorta.

Hm ... ne bih to poistovećivao.
Slobista je ideološka naklonjenost nečijoj politici, onako, pomalo suvoparno i racionalistički.
Sloboljubitelj je kategorija koja osim velikih ideoloških zajedništava i svezanosti podrazumeva i strahovito snažna lična naginjanja i izlive emocija prema dotičnom.



Žilava sorta ... Da, da ...
alselone alselone 15:24 10.03.2018

Re: Predlog

Mislim da je to samo mit.

A i to što je ubijen, pitanje je kome je to išlo u prilog.

Pre nekima iz opozicije , nego Slobi.

loader loader 15:27 10.03.2018

Re: Predlog

anonymous
Mislim da je to samo mit.

Motiv je tu veoma bitan. Presudan čak, možda .. ... Sad ... ako nije SM ...
Onda, ko je?
Auh ... Pa ... nema ko drugi, nego ... Ispada ... Koštunica?! On je drugi kandidat za kandidata (tada).

Iskreno, ne liči mi na nekog dželata
pape92 pape92 15:33 10.03.2018

Re: Predlog

Slobista je ideološka naklonjenost nečijoj politici, onako, pomalo suvoparno i racionalistički.
Sloboljubitelj je kategorija koja osim velikih ideoloških zajedništava i svezanosti podrazumeva i strahovito snažna lična naginjanja i izlive emocija prema dotičnom.


Stvarno. Podskup, takoreći.
anonymous anonymous 15:38 10.03.2018

Re: Predlog

alselone
Mislim da je to samo mit.

A i to što je ubijen, pitanje je kome je to išlo u prilog.

Pre nekima iz opozicije , nego Slobi.





Na navedeni iskaz daju se racionalni protivargumenti, a ne krsti.

Usput

Ko je i kada razgovarao sa Stambolićem o eventualnoj kandidaturi i kakav je bio njegov odgovor.



alselone alselone 15:43 10.03.2018

Re: Predlog

Na navedeni iskaz daju se racionalni protivargumenti


Odlicna ti je ova igra. Ti ces da odvalis suludu pretpostavku za koju nemas apsolutno nikakav argument "po nekima sto pricaju", a ocekujes racionalne protivargumente.

Ali je ipak ne bih igrao.

Poyyy.
anonymous anonymous 15:48 10.03.2018

Re: Predlog

alselone
Na navedeni iskaz daju se racionalni protivargumenti


Odlicna ti je ova igra. Ti ces da odvalis suludu pretpostavku za koju nemas apsolutno nikakav argument "po nekima sto pricaju", a ocekujes racionalne protivargumente.

Ali je ipak ne bih igrao.

Poyyy.


Tvoje pravo.

I manir na blogu.

Retko ko je spreman na bilo kakvo dovođenje u pitanje navodno opštepoznatih činjenica .

Za koje se ne daju argumenti.

anonymous anonymous 16:02 10.03.2018

Re: Predlog

loader
anonymous
Mislim da je to samo mit.

Motiv je tu veoma bitan. Presudan čak, možda .. ... Sad ... ako nije SM ...
Onda, ko je?
Auh ... Pa ... nema ko drugi, nego ... Ispada ... Koštunica?! On je drugi kandidat za kandidata (tada).

Iskreno, ne liči mi na nekog dželata


Za sve vreme opozicionog delovanja u redovima opozicije se više borilo za prvo mesto, nego što se zaista borilo za obaranje Miloševića.

Kao i danas trebalo se samo izboriti za mesto naslednika i ....čekati.

Na nekim intelektualnim skupovima kojima sam prisustvovao izluđivale se me analize koje su se bavile pretpostavkama mogućih promena.

Jedni su smatrali da će do njih doći, tek kada dođe do rascepa unutar vladajućeg bloka, drugi su tu mogućnost videli tek u intervenciji spolja, treći ....

Gotovo niko nije verovao u građane i mogućnost da se sopstvenim snagama izbori promena režima.

Tako je bilo i na terenu .

Nevladine organizacije su bile aktivnije od stranačkih aktivista.

Mogu da kažem , možda i zbog toga što su bile bolje plaćene ....i//ili imale više entuzijazma.

Usput

Koštunica je bio igrač drugačijeg kova.

loader loader 16:54 10.03.2018

Re: Predlog

Bilo je uključeno (svih) nekoliko faktora istovremeno. Tu podrazumevam i iznutarnje truljenje i prezasićenost sm režima. Plus racionalna koordinacija. Zato se i desilo ono što je nekoliko godina ranije delovalo nemoguće.
aureus aureus 19:54 10.03.2018

Re: Predlog

anonymous

Retko ko je spreman na bilo kakvo dovođenje u pitanje navodno opštepoznatih činjenica .

Ријетко ко је спреман за толику количину друштвено некорисног рада.
anonymous
Za koje se ne daju argumenti.

Тешко је наћи убједљивије аргументе од здраве логике и судских пресуда којим су починиоци из ЈСО осуђени на затвор због убиства Стамболића, а по налогу Слободана Милошевића.
Плус Раде Марковић.
anonymous anonymous 20:19 10.03.2018

Re: Predlog

aureus
anonymous

Retko ko je spreman na bilo kakvo dovođenje u pitanje navodno opštepoznatih činjenica .

Ријетко ко је спреман за толику количину друштвено некорисног рада.
anonymous
Za koje se ne daju argumenti.

Тешко је наћи убједљивије аргументе од здраве логике и судских пресуда којим су починиоци из ЈСО осуђени на затвор због убиства Стамболића, а по налогу Слободана Милошевића.
Плус Раде Марковић.



Ali ne i - Stanišić.

Agent CIA.
aureus aureus 20:26 10.03.2018

Re: Predlog

anonymous

Ali ne i - Stanišić.

Agent CIA.

Он је био у седлу до '98.
После је само задржао утицај, но убиство Стамболића се десило за вријеме његовог насљедника Радета Марковића.
tasadebeli tasadebeli 23:21 10.03.2018

Re: Predlog

maksa83
Da naprave ovo dole u bronzi:






А зашто мене ова фотка увек асоцира на ово:





?
loader loader 23:23 10.03.2018

Re: Predlog

aureus
... био у седлу до '98.
После је само ...


Svejedno ko je od njih bio "na licu mesta".

Ista mračna porodica ...
tasadebeli tasadebeli 23:40 10.03.2018

Re: Predlog

maksa83
Posebno zanimljivo je što je Stambolić sasvim ozbiljno bio razmatran kao kandidat na izborima 2000.

Da, zamisli, a onda mu se desi ta nezgoda...



А то што сам ја чуо из прве руке причу од човека који је седео тада за истим кафанским столом горе у ресторану Чукаричког како је Слоба куму Стамболићу и Буци Павловићу рекао још пре онога Нико не сме да вас бије момента:

"Па добро, људи, ако вас двојица нећете, онда ћу ја."

Сад, мож' бити и да је Слоба мислио на онај један једини преостали ћевап на тањиру мешаног меса, али не верујем...


Шта ћу ја с тим? Где то да посложим?





Је л' оно Ћурувија (тада у Борби... црвеној Борби) уз Слобу доле на Косову у тим тренуцима? Нешто ми се магли флешбек...

Све после је митологија.

Медијска митологија.

Jesen 1986. - ЛИНК





EDIT:

Ех, да... Заборавио сам...


Dela
Napisao je tri knjige:

„Direktor u samoupravljanju“,
„Rasprave o Srbiji“,
„Put u bespuće“, 1995.
„Koren zla“, objavljena posthumno 2002, priredila Latinka Perović



Latinku Perović često nazivaju i "majkom Druge Srbije"



Хоћу да кажем да су, у ствари, и та Прва Србија и та Друга Србија око којих се трвемо последњих 30 и кусур година произашле обе из оног једног Савеза комуниста Србије.

А Савез комуниста Србије није никако био идентичан скуп са скупом Срби. Савез комуниста Србије је био много мањи скуп.

Што би се рекло, идемо у рат да се бијете. Неки ћете и да погинете, а неки ћемо и да се вратимо.

Тако и овде, неки ћете да седите на партијским састанцима, неки ћемо да идемо својим кућама. И на телевизији да гледамо шта се ви договарате на партијским састанцима.

И тако... Ето... Шта рећи...

Срби к'о Срби... Чак и када су чланови Савеза комуниста.

Све кум до кума...

Слоба, Иван, Вук, Шешељ,...

И сви камаради из исте, ЈЕДНЕ, партије.

Са све својим камараткињама.

Тужна је та историја модерне Србије у последњих 200 година...

Тужна као блуз из делте Мисисипија.

Или к'о нека античка трагедија...





loader loader 01:15 11.03.2018

Re: Predlog

Mr Taso, komentar je tako sadržajan i trajuć, da zbog čitanja večeres (sinoć) nisam imao vremena za gledanje tv-a

I, da primetim:
А Савез комуниста Србије није никако био идентичан скуп са скупом Срби.


Optužiće vas za saučesništvo u memorandumskim igrama ..
tasadebeli tasadebeli 01:19 11.03.2018

Re: Predlog

EDIT EDIT:


Деценијама вртимо једно те исте теме, немамо одговоре на питања из прошлости, па зато никако да погледамо у будућност.


Србија

Ја сам био у Србији,
Србија је на робији!
Срби седе у кафани
Што пијани, што поклани,
Срби леже покрај друма,
Из глава им ниче шума,
А из сваке српске главе
Теку мутне три Мораве.
Српског вођу Карађорђа
Убио је други вођа,
Место где је било клање
Срби зову Радовање.
Убијеном и убици
Дигнути су споменици,
Сад се сваки Србин бије
Са две своје историје.

Србин само из ината
Секирчетом млатне брата,
Док на гробље брат се сели
Србин се сав сневесели,
Празно му у родној кући,
Не може се ни с ким тући!
Жао му је брата, свега,
А досада изједе га.
Мучни Србин досети се,
Узме штрањку — обеси се!

Све су српске оранице
Саме као удовице.
Нит се оре, нит се жање,
Србије је стално мање!
Лети јато црних птица
Преко српских ораница.
И гробови небом лете,
Пошли Срби да се свете!

Из детињства видим слику:
Лисица на дрвљанику.
Прелаз, забран и брвине,
Србија од храстовине.
Дувар пуко са свих страна,
А унутра сама Нана.
Нано моја ти нас спаси,
Не дај ватри да се гаси.

Под земљом сам ти видео лице
Србијо, земљо небеснице,
Под земљом теку твоје Бистрице,
Под земљом звоне Грачанице.
Под земљом мач твој и штит се сија,
Под земљом — цела земља Србија.


Аутор: Петар Пајић
tasadebeli tasadebeli 01:23 11.03.2018

Re: Predlog

loader

Optužiće vas za saučesništvo u memorandumskim igrama ..



Навикао сам, пријатељу Лоудере.

Иако сам, читајући тај Меморандум још у рукописном издању тих дана његовог појављивања, говорио да ће то довести до грађанског рата и распада СФРЈ.

Па су ми исти ти који ме данас оптужују за меморандумске игре тада говорили:

"Па шта! Нека буде рата! Не може више овако!"

Лепо ја кажем да је то некада све била ЈЕДНА партија.


loader loader 01:36 11.03.2018

Re: Predlog

то некада све била ЈЕДНА партија

I opet će sad malo ...
Phhh ....
tasadebeli tasadebeli 02:19 11.03.2018

Re: Predlog

loader
то некада све била ЈЕДНА партија

I opet će sad malo ...
Phhh ....


Богами, ја имам утисак да већ и јесте.

Формално можда не, али суштински свакако.


c_h.arlie c_h.arlie 07:18 11.03.2018

Re: Predlog

loader
Mr Taso, komentar je tako sadržajan i trajuć, da zbog čitanja večeres (sinoć) nisam imao vremena za gledanje tv-a

I, da primetim:
А Савез комуниста Србије није никако био идентичан скуп са скупом Срби.


Optužiće vas za saučesništvo u memorandumskim igrama ..

Eeeee, Tasu moraš, kako je govorio Brana Crnčević, da čitaš dijagonalno ... inače gledanje televizora možeš da pomnožiš sa nulom zauvek.
tasadebeli tasadebeli 08:15 11.03.2018

Re: Predlog

c_h.arlie

Eeeee, Tasu moraš, kako je govorio Brana Crnčević, da čitaš dijagonalno ...



И с десна на лево и одоздо на горе.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:12 11.03.2018

Re: Predlog

alselone
Mislim da je to samo mit.

A i to što je ubijen, pitanje je kome je to išlo u prilog.

Pre nekima iz opozicije , nego Slobi.




"I believe everything and I believe nothing. I suspect everyone and I suspect no one."

grof_brankovich grof_brankovich 11:02 11.03.2018

Re: Predlog

Dogañaji na Kosovu krajem šezdesetih
godina bili su opomena šta se sve može dogoditi ukoliko se autonomija poveća. Razloga za
veću autonomiju Vojvodine pogotovu nije bilo. To proširenje dalo je silnog podstreka
birokratskom autonomaštvu, ozbiljnim pojavama separatizma koga ranije nije bilo, zatvaranje
privrede, političkom voluntarizmu. Porastao je uticaj onih van pokrajina i u Vojvodini koji
širenjem dezinformacija nastoje da srpski narod podele na "Srbijance" i "prečanske Srbe".
Pokrajine su uz svesrdnu pomoć drugih postale "konstitutivni elemenat federacije", što im je
dalo povoda da se osećaju i ponašaju kao federalne jedinice, zanemarujući činjenicu da su
sastavni deo Republike Srbije. I ovom prilikom ravnoteža u dualizmu ovakve vrste nije se
mogla održati. Sadašnje ponašanje pokrajina pokazuje da su u praksi potpuno nadvladale
separatističko-autonomaške snage. Republici Srbiji je onemogućeno da u vitalnim pitanjima
nastupa jedinstveno u interesu naroda kome pripada. Dogañaji na Kosovu krajem šezdesetih
godina bili su opomena šta se sve može dogoditi ukoliko se autonomija poveća. Razloga za
veću autonomiju Vojvodine pogotovu nije bilo. To proširenje dalo je silnog podstreka
birokratskom autonomaštvu, ozbiljnim pojavama separatizma koga ranije nije bilo, zatvaranje
privrede, političkom voluntarizmu. Porastao je uticaj onih van pokrajina i u Vojvodini koji
širenjem dezinformacija nastoje da srpski narod podele na "Srbijance" i "prečanske Srbe".
Pokrajine su uz svesrdnu pomoć drugih postale "konstitutivni elemenat federacije", što im je
dalo povoda da se osećaju i ponašaju kao federalne jedinice, zanemarujući činjenicu da su
sastavni deo Republike Srbije. I ovom prilikom ravnoteža u dualizmu ovakve vrste nije se
mogla održati. Sadašnje ponašanje pokrajina pokazuje da su u praksi potpuno nadvladale
separatističko-autonomaške snage. Republici Srbiji je onemogućeno da u vitalnim pitanjima
nastupa jedinstveno u interesu naroda kome pripada.
Из Меморандума.

Ок професоре. Народима владају владари. О томе нема шта да се дискутује. Пук није био срећан ни под Немањићима, ни под Турцима, ни под Обреновићима, ни под Карађорђевићима-масонима, ни под комунистима, .... борба за ресурсе је оно што је битно обичном човеку. Под киме се више обогатио народ?

Оно што ми је искакало у Вучићевом првом ТВ говору поводом победе у Београду је било ово, парафразирам:

"та свима слатка реч зарада"

Изгледа ми као да он говори речима обичног човека.
grof_brankovich grof_brankovich 12:10 11.03.2018

Re: Predlog

Ustavom od 1974. godine Srbija je faktički podijeljena na tri dela. Autonomne pokrajine su u
svemu izjednačene sa republikama, sem što nisu definisane kao država i što nemaju isti broj
predstavnika u pojedinim organima federacije. Ovaj nedostatak one nadoknañuju time što se
preko zajedničke republičke skupštine mogu mešati u unutrašnje odnose Uže Srbije, dok su
njihove skupštine potpuno autonomne. Političko-pravni položaj Uže Srbije je sasvim
neodreñen, to nije ni republika ni pokrajina. Odnosi u Republici Srbiji su konfuzni. Izvršno
veće koje je organ republičke Skupštine u stvari je Izvršno veće Uže Srbije. To nije jedina
nelogičnost u razgraničavanju nadležnosti. Preširoka i insitucionalno čvrsto utemeljena
autonomna pokrajina stvara dve nove raseline u srpskom narodu. Istina je da su autonomaške
i separatističke snage insistirale na proširenju autonomije, ali bi to teško ostvarile da nisu
dobile moralnu i političku podršku od republika u kojima separatističke tendencije nisu
iščezle.
MEMORANDUM

docsumann docsumann 18:17 11.03.2018

Re: Predlog

maksa83
Posebno zanimljivo je što je Stambolić sasvim ozbiljno bio razmatran kao kandidat na izborima 2000.

Da, zamisli, a onda mu se desi ta nezgoda...


ma da, takoreći peh...
pape92 pape92 15:10 10.03.2018

Povampireni Sl.

U prirodnoj veličini. (Iz edicije Vampiri & Grofovi).

loader loader 23:25 10.03.2018

Re: Povampireni Sl.


Brrrr ...

eloy eloy 18:06 10.03.2018

Ein Stein - jedan kamen


Idejno rešenje za spomenik Albertu Ajnštajnu u Beogradu kao prilog Mikeleovom blogu o istom.




I onda kažu da Boškić nije vizionar.
docsumann docsumann 19:07 10.03.2018

sama ta ideja

da se Slobi podigne spomenik
zaslužuje jedan
angie01 angie01 19:28 10.03.2018

Re: sama ta ideja

sama ta ideja
da se Slobi podigne spomenik
zaslužuje jedan


bolesnoca,....on je svojim vladanjem podigao onolike spomenike- nadgrobne.
anonymous anonymous 19:31 10.03.2018

Re: sama ta ideja

angie01
sama ta ideja
da se Slobi podigne spomenik
zaslužuje jedan


bolesnoca,....on je svojim vladanjem podigao onolike spomenike- nadgrobne.


Pored Čarlija, ovo je drugi bloger koji ume da pročita - komentar.
loader loader 23:28 10.03.2018

Re: sama ta ideja

angie01

,....on je svojim vladanjem podigao onolike spomenike- nadgrobne.


To je argument koji je neodbranjiv,
ali tom argumentu mnogi bezobrazno i neosećajno kao kontraargument postavljaju nekakve paloma maramice i besmislice novijeg doba ... - sve se uzdajući u namernu kratkoću sećanja ovdašnjeg puka, koji nezvanično ima ulogu porote.


mlinarslavko mlinarslavko 20:58 10.03.2018

Vodje i spomenici

Stambolic, muke sa Kosovom osamdesetih, poslao drugara nepoznatog javnosti na jedan skup, novinari napravili senzaciju, drugar se primio kao hepo kockica. Na Kosovo dolaze Ameri, Stambolic ubijen, Milosevic u zatvoru, ubio se? Djindjic, brzo po dolasku na vlast predao Milosevica Amerima, pokrenuo pitanje Kosova, ubrzo ubijen. Kostunica, progurao ustav, Ameri Kosovu dali nezavisnost, malo se izdrao na mitingu i nestao. Politicki mrtav. Tadic, pritisak od Amera da se prizna Kosovo, ali i strahovitak pritisak u Srbiji od SNS-a koji je sve radio da unisti i najmanji pozitivan korak, a tu je i SPS kao partner. Predao Karadjica, Mladica. Hvala bogu ziv. Politicki mrtav. Toma Nikolic, hrabro rekao Amerima da on nece da bude taj koji ce da preda Kosovo, napustio politiku i otisao da pece rakiju. Vucuc, nema pritisak u Srbiji, sve je prihvatio sto su mu Ameri predlozili oko Kosova, samo je jos ostala fakticka nezavisnost, za to do sad uradjeno Ameri dali poseban stasus Kosovske Mitrovice. A, ne nisu, pa dobro nije dobio nista od Amera. Gde je tu evropa ? Pa da razni muljatori, secikese i poltroni obave sitne poslove, uzmu dobre dnevnice, a zna se ko je gazda i ko na kraju donosi odluke.
loader loader 23:52 10.03.2018

Re: Vodje i spomenici

Da, kosovsko-metohijsko pitanje je od početka bilo jedno od prvovažnih, a poslednjih godina sasvim prvovažno.
I Tadić je za svog decenijskog mandata, a naročito poslednje 4 godine, ponovio ko zna koliko puta da samoproklamovana nezavisnost neće biti priznata. Toma reekao svašta, pa i to. Reekao, na primer, čim bude stupio na dužnost vratiće dole srpske graničare ... Toga se valjda svi sećaju, ali niko ne pomenu. Ima tu među raznim predsednicima i liderima ipak velikih razlika. Toma (i Vučić) kosovskom pitanju su svojevremeno naštetili i zakomplikovali mnogo, a došavši na vlast samo su delimično stavili obloge na štetu ranije proizvedenu (za razliku od Tadića koji je samo stavljao obloge na već stvoren problem). Nisu svi isti i nije sve isto. Konstanta je to da od samog (otvorenog) početka krize krajem 80-ih kosovsko pitanje stoji kao neki vid odrednice. Pošto se ovaj kome bi da ovde dižu spomenik odlučio za podršku vraćanju komunizma u Rusiju, a samim tim i u Srbiju, kauboji su konačno zauzeli stav oko ove južne pokrajine i stvari teku kako teku. Razni muljatori, secikese i poltroni, kako rekoste, prođoše ovim podnebljem, ali to oko Kosova ostade konstanta. Evo, i danas, kako god da se okrenete, šta god da uradite, to vas pitaju (hoćete li priznati ovako ili onako). Ta stvar je otprilike definitivno završena krajem 80-ih, onakvim opredeljenjem srpske vrhuške. Sad se ovi "jače-brže-bolje" dovijaju kako da to javno kažu, a da fotelje ostanu. No, ne gubimo nadu, sve će to narod pozlatiti
mlinarslavko mlinarslavko 00:15 11.03.2018

Re: Vodje i spomenici

Verovatno sa tim u paketu ide i potpuno odvajanje nasih od ruskih sluzbi i stavljanje pod kontrolu Amera, osim zvanicnih aktivnost kao i svi u Evropi. Da se ne lazemo i evropske zemlje koje nisu u NATO su pod Americkom kontrolom. U zavisnosti od toga koliko su privredno i vojno jake imaju manju ili vecu slobodu, ali nema sanse da imaju potpunu nezavisnost. To je jos jedan uslov koji se ne spominje, ali vidi se iz aviona.
loader loader 01:05 11.03.2018

Re: Vodje i spomenici

Nezavisnost ne postoji odavno. Jedino se u ovim režimima gde vlastodršcima počne da klima vlast nezavisnost poteže kao "pitanje nad pitanjima", te se, u ime odbrane, poturi glava naroda, prethodno dobro nadrogiranog slobodarskim poetikama. I, gle čuda, najveće patriote uvek iz takvih priča izađu kao najveći kapitalisti. Obrni okreni, izgube se silne godine, a na kraju se stvar završi na istom. Nije li bolje ne trošiti godine? A to onda nije samo vreme - već i ljudski životi, i drugi resursi, resursi svih vrsta, ...
c_h.arlie c_h.arlie 06:58 11.03.2018

Re: Vodje i spomenici

loader
Nezavisnost ne postoji odavno. Jedino se u ovim režimima gde vlastodršcima počne da klima vlast nezavisnost poteže kao "pitanje nad pitanjima", te se, u ime odbrane, poturi glava naroda, prethodno dobro nadrogiranog slobodarskim poetikama. I, gle čuda, najveće patriote uvek iz takvih priča izađu kao najveći kapitalisti. Obrni okreni, izgube se silne godine, a na kraju se stvar završi na istom. Nije li bolje ne trošiti godine? A to onda nije samo vreme - već i ljudski životi, i drugi resursi, resursi svih vrsta, ...

Što se nezavisnosti tiče, pokušaću da to postavim generički, jer --- na svetu ne postoji civili koji ne plaća vojnika - svoga ili tuđega.
Mali narodi za svoju "nezavisnost" moraju da plaćaju reket - i gotovo (jebote, sprdali smo se Šiftarima da su buregdžije i sladoledari, a oni nas tako zajebali ... platili koliko je trebalo ... oooo, jebote !).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:29 11.03.2018

Re: Vodje i spomenici

loader
Nezavisnost ne postoji odavno.


Moji drugari, oficiri iz IDF-a, obično prvo primete, kada dodju na rakijicu kod mene, u stilu, "čemu se Srbija nada kada nije sposobna da se brani"... Tako da onda nešto malo Vulin i Dačić glumataju ponos s dva ruska aviona i tri kamiona, no to je sve za unutrašnju upotrebu. Za Vučića važi ono Mekejnovo (senator, John): "Dictator? Yeah, right, but he's OUR dictator."
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:40 11.03.2018

Re: Vodje i spomenici

mlinarslavko
Da se ne lazemo i evropske zemlje koje nisu u NATO su pod Americkom kontrolom.



Nije to tako loše i opako samo po sebi, imamo masu pravoslavnih demokratija na toj strani: Grčku, Rumuniju, Moldaviju, Gruziju, Izrael, Slovačku, Češku, Sloveniju... Ali nije srpsko oficirsko srce na američkoj strani, i Ameri to znaju - iako imamo fantastičnih oficira mlađe generacije već uveliko po nemačkim, austrijskim, švajcarskim armijama.
mesan mesan 11:20 11.03.2018

Re: Vodje i spomenici

c_h.arlie
jebote, sprdali smo se Šiftarima da su buregdžije i sladoledari, a oni nas tako zajebali ... platili koliko je trebalo ...

Ko ste to mi, jer ja to nikad nisam niti bih govorio?

Omalovažavanje po nacionalnom ključu --- "kako li su oni takvi nikakvi, tamo neki neSrbi uspeli za nešto da se izbore ili plate?".
Tvoji mi, pošavši iz tog sentimenta, nastavili ste ka šikaniranju, izopštavanju, pa bogami i likvidacijama i masovnim zločinima prema njima.

A sad ste tvoji mi završili u bedi, odumiranju, porazu i beznađu, dok neki moji mi (moramo da) uživamo svoje živote daleko od vas --- karma je kurva!
aureus aureus 12:02 11.03.2018

Re: Vodje i spomenici

mesan
c_h.arlie
jebote, sprdali smo se Šiftarima da su buregdžije i sladoledari, a oni nas tako zajebali ... platili koliko je trebalo ...

Ko ste to mi, jer ja to nikad nisam niti bih govorio?

Omalovažavanje po nacionalnom ključu --- "kako li su oni takvi nikakvi, tamo neki neSrbi uspeli za nešto da se izbore ili plate?".
Tvoji mi, pošavši iz tog sentimenta, nastavili ste ka šikaniranju, izopštavanju, pa bogami i likvidacijama i masovnim zločinima prema njima.

A sad ste tvoji mi završili u bedi, odumiranju, porazu i beznađu, dok neki moji mi (moramo da) uživamo svoje živote daleko od vas --- karma je kurva!

Ето ти. Слабије племе за своје циљеве одабрало јачег савезника, а јаче одабрало слабијег савезника и сад се чуди што се пораз десио.
И док неки као Чарли дјелују да су укапирали шта се десило, један велики дио тог јачег племена мисли да је оно слабије заправо обичан слуга јачег савезника. Уа, слуге!

А Месан се нервира.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana