Društvo| Politika

Glib

dali76 RSS / 07.04.2018. u 22:03

Preko dežurnih ministara i kontrolisanih medija, Vučić ulaže dosta napora da u svojevrsnoj političkoj formi održi to antievropsko tj prorusko glasačko telo. On to naravno radi i sam,  koristeći se  "dog/whistle/politics", tj. maskiranom retorikom extremizma.  Prestao jee direktno nazivati neistomišljenike stranim plaćenicima, već koristi doskočice tipa, znamo mi koga i zbog čega plaćaju neke uticajne strane sile. Iako predsednik te strane sile ne imenuje, radikalsko glasačko telo zna dobro na koga vodja misli. Malo se upristoji forma komunikacije, ali suština donekle skrivene poruke ostane ista: ja sam vaš stari radikal patriota koji ne voli i bori se protiv domaćih izdajnika i njihovih mentora sa zapada. Možda je najbolji primer "dog/whistle" taktike konstantno podsećanje kako je N1 američka TV . Nepotrebno  je( i štetno) nazivati neki medij neprijateljskim ili petokolonaškim. Pronadje se pristojnija etiketa koja u sebi ipak   zadrži "patriotski kod", prepoznatljiv radikalskom uhu.

Kad predsednik nekad i   kaže nešto što ne prija instančanom uhu  patriotskom, prosecan  radikal će reći što je nedavno rekao sam Patrijarh: zna Vučić dobro šta radi.

Predsednik SNS je na nekoliko predhodnih izbora demonstrirao da ima potpunu kontrolu nad tim segmentom srpskog glasačkog tela. To su na svojoj političkoj koži na Beogradskim izborima osetili  Šešelj, Obradović, Miloš Jovanović i Saša Radulović.  Svi su oni Mmanje ili više pokušali za rukav povući Vučićevo radikalsko jezgro i na kraju sami ostali kratkih rukava. Vuk Jeremić je izbegao sudbinu gore pomenutih demokratskih nacionalista sakrivši svojih nekoliko procenata  pod šinjel Jankovića  i Djilasa.
Vvlast  svojom retorikom ideološki polarizuje srpsko društvo. Medjutim, nna tom alternativnom  političkom polu druge Srbije danas gotovo da nema nikoga.
U Srbiji ne postoji relevantna opoziciona stranka koja će reći:

1 Kosovo je nezavisno zahvaljujući ponajviše Miloševićevoj 10godišnjoj politici nasilja, ratova i jedne kolektivne paranoje.  Vučić se  maltene vratio izgradnji atmosphere politicke paranoje i Oliver Ivanović je prva politička žrtva povratka u neoradikalsku budućnost.  

2.  Potrebno je razgovarati o pravima Srba na KiM jer  je to jedino korisno I moguće.

3. Vučić simulira evropski put dok Nnjegov autoritarni režim dugoročno udaljava Srbiju od članstva u EU.

4. Jedina alternativa Vučićevoj politici simulacije evropskog puta je iskren i ubrzan  evroatlantski put  jer  samo taj put jedini daje šansu za razvoj države i uredjivanje društva. Ukoliko Srbija kao država ne krene na zapad, tamo će nastaviti da odlaze njeni gradjani, grupno ili pojedinačno. Ukoliko Srbija nastavi ovim putem, rizikuje da za deceniju ili dve Srbi postanu Rumunima što su nekad Rumuni bili Srbima; siromašniji komšija pod zaštitom Moskve.

U Srbiji danas ne postoji stranka koja će zauzeti gore pomenute stavove, tj biti na suprotnom polu od trenutne Vučićeve politike.  Tu po meni leži glavni problem  srpske opozicije. Nje ssuštinski odnosno idejno danas nema na srpskom političkom radaru.   Mnogi, po meni pogrešno, konstatuju kako ideologije u Srbiji  ustvari nema  .   u pittanju  je čist klijentelizam gde se politika isključivo svodie na   poso šećer brašno.   Iako nema sumnje da  toga ima u  značajnom ovbimu  , pogrešno je zanemariti ulogu ideja u politici.  Uostalom da je tako, Vučić bi prvi batalio retoriku  i ideologiju I vladao Srbijom preko skladišta crvenog krsta i biroa za zapošljavanje .   

Nacionalisti iz opozicije ostali  su kratkih rukava jer su za rukav vukli Vučićevo jezgro. Stranke poput LDP i SPO su izvršile političko samoubistvo jer donekle stoje na tom drugosrbijanskom političkom polu,a za rukav vuku samog Vučića.  

Vučić je, i nevernom Tomi predhodniku je to postalo jasno, danas   neprikosnoveni  vodja samozvanog patriotskog glasačkog bloka. Takmičiti se sa Vučicem u patriotizmu, i to po njegovim aršinima "domoljublja", je smisleno koliko i terati gradske golubove mrvicama hleba. Opozicija koja to radi  je osudjena na mrvice sa Vucicevog  "patriotskog"astala. Mrva po mrva, cenzus, i to možda. Nije doduše ništa   smislenije  ni Boriti se za  nekakvo liderstvo unutar sve brojnijih tj manjih stranaka opozicije. 
Okupljanj oko nekoliko bazičnih ideja koje predstavljaju jasnu alternativu neoradikalskom poimanju stvarnosti  i politike koja iz toga proizilazi jeste  put za oživljavanje srpske opozicije. Pošto  politička stranka nije skupina klimoglavaca što o svakoj temi misle isto, već  naprotiv,svojevrsna koalicija različitih frakcija koje vežu bazični  idejni principi , rešenje nije u nikakvim savezima ili labavim pokretima, vec u ujedinjavanju u jedinstvenu političku stranku.

Stranku nema potrebe izmišljati . Dovoljno je ujediniti se oko  stranke koja je jednom predstavljala stožer demokratske opozicije. Naravno, potrebno je velike ideje sstaviti ispred velike sujete, a to je znamo vraški težak posao.

Potrebna je i izuzetna politička hrabrost jer uneti svetlo u "Platonovu pećinu"je uvek bio rizičan posao.



Komentari (294)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

narcis narcis 22:38 10.04.2018

Re: .....

Stvarno, kako bre Narcise, u istoj glavi sastaviš ovoliku malodušnost sa oduševljavanjem partizanskom suludom avanturom?

ono što je tebi malodušnost pametnom čoveku je zdrav razum.
partizani su uzeli puše i digli pobunu, što ti i tvoj istomišljenici ne uradite to isto i odete naa kosovo?
a da ti si sledbenik ideologije tvog dragog čiče koji je čekao vreme i jeo gibanicu dok to vreme nije stiglo, al ga vreme zajebalo i preteklo pa mu presela gibanica.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:56 10.04.2018

Re: .....

što ti i tvoj istomišljenici ne uradite to isto i odete naa kosovo?


To bi odobrio, pošto odobravaš partizanštinu, a političku borbu osuđuješ?
Zanmimnjivo.
Nemoj se narcise više vaditi.
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:05 10.04.2018

Re: .....

Sad sam proverio kod Mortona Bensona.


a kod Vuka Karadzica?

narcis narcis 00:21 11.04.2018

Re: .....

hoochie coochie man
što ti i tvoj istomišljenici ne uradite to isto i odete naa kosovo?


To bi odobrio, pošto odobravaš partizanštinu, a političku borbu osuđuješ?
Zanmimnjivo.
Nemoj se narcise više vaditi.

ne vadim se, majke mi, samo pitam , a to politička borba, aj ...
c_h.arlie c_h.arlie 07:12 11.04.2018

Re: .....

freehand
Saglasan !

Zaprepašćujuće!
I da - lopurde su lopurde ... očekivati od njih da vode državu je bespredmetno.

Ubio nas je taj kriminalac Koštunica.

Eeee, taj što je mažnjavao, to je bilo štogod.
Bolje upućeni kažu da je uspeo da sebi obezbedi povlašteni kredit da zameni svoga juga starog dvadesetak godina sa škodom fabiom ... ili je to, ipak, bilo kada se povukao iz politike.
A kažu još da je izdao i mačkare, jer je viđen po dorćolskim vrletima kako šeta psa.
Bili Piton Bili Piton 07:15 11.04.2018

Re: .....

dragosevacsutra
Sad sam proverio kod Mortona Bensona.


a kod Vuka Karadzica?



Ja hteo fino, ti se brecaš. Ko te jebe.
c_h.arlie c_h.arlie 07:26 11.04.2018

Re: .....

vrabac_onaj
Stvarno, kako bre Narcise, u istoj glavi sastaviš ovoliku malodušnost sa oduševljavanjem partizanskom suludom avanturom?


Da ovo je zanimljivo primećeno.

Sasvim drugi kontekst je u pitanju, ali kad smo već kod toga, ja recimo smatram da je sramotno (najblaža reč) da neko kritikuje Vučića a sa druge strane misli da je komunjarska diktatura bila nešto što je sasvim u redu.

Sve im diraj, samo im ne diraj Titu !
Jebote !
Strašno !
narcis narcis 08:12 11.04.2018

Re: .....

Bolje upućeni kažu da je uspeo da sebi obezbedi

nije on , možda, za sebe drpio ali je omogućio sve lopovske privatizacije zbogkojih je pala opozicija, sjebo je svojim protekcionizmom nad lopovima, kradovima i secikesama opoziciju u korenu, zato sad imamo vučića.
narcis narcis 08:14 11.04.2018

Re: .....

c_h.arlie
vrabac_onaj
Stvarno, kako bre Narcise, u istoj glavi sastaviš ovoliku malodušnost sa oduševljavanjem partizanskom suludom avanturom?


Da ovo je zanimljivo primećeno.

Sasvim drugi kontekst je u pitanju, ali kad smo već kod toga, ja recimo smatram da je sramotno (najblaža reč) da neko kritikuje Vučića a sa druge strane misli da je komunjarska diktatura bila nešto što je sasvim u redu.

Sve im diraj, samo im ne diraj Titu !
Jebote !
Strašno !

narcis narcis 08:18 11.04.2018

Re: .....

To bi odobrio, pošto odobravaš partizanštinu, a političku borbu osuđuješ?

aj da te pitam:kontaktiraš li ti i tvoji nacinalisti nekad sa stvarnošću i realnošću?za čarlija znam da je izgubljen u bespućima irealnosti.
c_h.arlie c_h.arlie 08:21 11.04.2018

Re: .....

narcis
Bolje upućeni kažu da je uspeo da sebi obezbedi

nije on , možda, za sebe drpio ali je omogućio sve lopovske privatizacije zbogkojih je pala opozicija, sjebo je svojim protekcionizmom nad lopovima, kradovima i secikesama opoziciju u korenu, zato sad imamo vučića.

Nemoj da pričaš - on prodavao šećerane za tri evra ?!
On kojemu su se rugali da se bavi institucijam, zakonima, ustavima i tim glupostima ... dok su oni radili poslove.
E, ja to nisam znao.
Ako je tako ...
Još ako mi objasniš da je on izbacivao (masovno) poslanike iz skupštine, te glasao iz Bodruma ... eeee, to će onda biti štogod.
freehand freehand 08:29 11.04.2018

Re: .....

c_h.arlie
freehand
Saglasan !

Zaprepašćujuće!
I da - lopurde su lopurde ... očekivati od njih da vode državu je bespredmetno.

Ubio nas je taj kriminalac Koštunica.

Eeee, taj što je mažnjavao, to je bilo štogod.
Bolje upućeni kažu da je uspeo da sebi obezbedi povlašteni kredit da zameni svoga juga starog dvadesetak godina sa škodom fabiom ... ili je to, ipak, bilo kada se povukao iz politike.
A kažu još da je izdao i mačkare, jer je viđen po dorćolskim vrletima kako šeta psa.

Da, to sam mislio, otprilike. Betonska glava sa "svi su lopovi sem mene i Koštunice".
c_h.arlie c_h.arlie 08:46 11.04.2018

Re: .....

freehand
c_h.arlie
freehand
Saglasan !

Zaprepašćujuće!
I da - lopurde su lopurde ... očekivati od njih da vode državu je bespredmetno.

Ubio nas je taj kriminalac Koštunica.

Eeee, taj što je mažnjavao, to je bilo štogod.
Bolje upućeni kažu da je uspeo da sebi obezbedi povlašteni kredit da zameni svoga juga starog dvadesetak godina sa škodom fabiom ... ili je to, ipak, bilo kada se povukao iz politike.
A kažu još da je izdao i mačkare, jer je viđen po dorćolskim vrletima kako šeta psa.

Da, to sam mislio, otprilike. Betonska glava sa "svi su lopovi sem mene i Koštunice".

Ja nisam lopov - a nemam ni betonsku glavu.
Za Koštunicu verujem da nije - po onome gde živi, kakav automobil vozi - i kako šeta psa Dorćolom ... osim ako nije toliko namazan da to vidiš samo ti i još nekoliko drugih.
Bili Piton Bili Piton 09:14 11.04.2018

Re: .....

c_h.arlie
namazan


Naravno da je namazan ali to nije bio njegov najveći problem. Njegov najveći problem je bio to što je bio i ostao jedno dosadno mrtvo puvalo. Nikakvo čudo da ga je Djindjić sadistički šutirao kad god bi mu se ovaj našao na putu.
narcis narcis 09:16 11.04.2018

Re: .....

Za Koštunicu verujem da nije

ti izgleda imaš disleksiju pa ne razumeš pročitano,
niko ne kaže da se on okoristio već da je lopovima omogućio da se okoriste.
to je suština njegove vladavine.
gedza.73 gedza.73 10:15 11.04.2018

Re: .....


freehand
Što se tiče "svojih" - moj Pera davao Kosovo dok je tvoj Dimitrije kao blaženi rodoljub ležao tamo negde u deželi.

pa to mi reci. Ko nije sa 'nama' taj je izdajnik i ljotićevac. Viđen za streljanje, otimanje escajga i kokošaka.

Kako bre gedža srbijanac uvek ispadne kriv? On je izdajnik, saradnik okupatora, agresor, velikosrbin, potutuljen, zabija nož u leđa, četnik... crn da crnji ne mož' biti

samo još rogove i kozje papke da mu nataknete

aureus aureus 10:48 11.04.2018

Re: .....

narcis
Za Koštunicu verujem da nije

ti izgleda imaš disleksiju pa ne razumeš pročitano,
niko ne kaže da se on okoristio već da je lopovima omogućio da se okoriste.
to je suština njegove vladavine.

Ali čak ni to nije jedino što je važno s obzirom na neke druge nepodopštine.

Generalno, mislim da ljudi griješe kad preveliki akcenat stavljaju na lično poštenje ili nepoštenje političara. Staljin je, na primjer, bio teška poštenjačina, al' je skid'o glave k'o blesav.



Za razliku od Tita, on nije pretjerivao ni u ličnom luksuzu, a i što bi kad je bio toliki Drmatoriks?
Isto tako, mada je Milošević našao načina da prekomjerno i ne sasvim pošteno obezbjedi svoju porodicu - to mu sasvim sigurno nije najveći grijeh. Da je to jedino loše što je uradio - ma ljepota jedna.

Da ne bude zabune, ne zalažem se za nepoštenje i za opraštanje nepoštenja.
- Nema zabune.
- E, tako.
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:17 11.04.2018

Re: .....

Naravno da je namazan ali to nije bio njegov najveći problem. Njegov najveći problem je bio to što je bio i ostao jedno dosadno mrtvo puvalo. Nikakvo čudo da ga je Djindjić sadistički šutirao kad god bi mu se ovaj našao na putu.


jeste - mrtvo puvalo koje je imalo desetostruko vecu podrsku od djindjica. pa je valjda zato i postao predsednik.

a o tim sto sadisticki sutiraju popularnije od sebe, ne treba trositi reci.

c_h.arlie c_h.arlie 12:09 11.04.2018

Re: .....

Bili Piton
c_h.arlie
namazan


Naravno da je namazan ali to nije bio njegov najveći problem. Njegov najveći problem je bio to što je bio i ostao jedno dosadno mrtvo puvalo. Nikakvo čudo da ga je Djindjić sadistički šutirao kad god bi mu se ovaj našao na putu.

Ako, ako !
Tako tunjav i takvo mrtvo puvalo - a on morao da bude predsednički kandidat ispred takvih supermena.
Jebote !
Kada se samo setim kakve budalčine su se sprdale njegovim tezama o institucionalnom uređenju države i ustavnoj problematici, pitajući i pocupkujući od veselja diveći se svojoj pameti --- da li se to maže na hleb !?
Kome to nije jasno (da je to, upravo, prvi namaz na svakom parčetu hleba), taj može da ga duva ...
A o tome da oni kojima je do morala treba da idu u crkvu, džaba govora.
Strašno !
c_h.arlie c_h.arlie 12:11 11.04.2018

Re: .....

aureus
narcis
Za Koštunicu verujem da nije

ti izgleda imaš disleksiju pa ne razumeš pročitano,
niko ne kaže da se on okoristio već da je lopovima omogućio da se okoriste.
to je suština njegove vladavine.

Ali čak ni to nije jedino što je važno s obzirom na neke druge nepodopštine.

Generalno, mislim da ljudi griješe kad preveliki akcenat stavljaju na lično poštenje ili nepoštenje političara. Staljin je, na primjer, bio teška poštenjačina, al' je skid'o glave k'o blesav.
...

Da - jebote !
Budalčine teške ti lično pošteni političari.
Ooo - jebote, šta sve čovek može da napiše i da bude ubeđen da je to sam vrh pre-mudrosti.
aureus aureus 12:58 11.04.2018

Re: .....

c_h.arlie
aureus
narcis
Za Koštunicu verujem da nije

ti izgleda imaš disleksiju pa ne razumeš pročitano,
niko ne kaže da se on okoristio već da je lopovima omogućio da se okoriste.
to je suština njegove vladavine.

Ali čak ni to nije jedino što je važno s obzirom na neke druge nepodopštine.

Generalno, mislim da ljudi griješe kad preveliki akcenat stavljaju na lično poštenje ili nepoštenje političara. Staljin je, na primjer, bio teška poštenjačina, al' je skid'o glave k'o blesav.
...

Da - jebote !
Budalčine teške ti lično pošteni političari.
Ooo - jebote, šta sve čovek može da napiše i da bude ubeđen da je to sam vrh pre-mudrosti.

Зашто правиш овакве грешке?
Нису сви поштени политичари будалчине.
Друго, лично поштење не може бити једина битна ствар, а у многим ситуацијама чак ни пресудна. Радије бих, ако морам, бирао непоштеног демократу него поштеног Стаљина. А Черчилу бих дакако опростио то што и у кризним временима умије да се почасти добрим вином (иако ја немам шећера за чај) ако ће ме ослободити хитлеровске напасти.

Осим тога, Чарли, на овом свијету постоје људи који уживају у улогама месија, спаситеља, револуционара и кројача туђих судбина. Кад се такви дочепају власти, могу да буду и аскете - шта то вриједи ако доносе несрећу на многим пољима?
freehand freehand 15:06 11.04.2018

Re: .....

pa to mi reci. Ko nije sa 'nama' taj je izdajnik i ljotićevac. Viđen za streljanje, otimanje escajga i kokošaka.

Kako bre gedža srbijanac uvek ispadne kriv? On je izdajnik, saradnik okupatora, agresor, velikosrbin, potutuljen, zabija nož u leđa, četnik... crn da crnji ne mož' biti

Majok. Nego kad ovako nešto napiše onda je Gedža običan jeftini patetični folirant.
Što se ostaloga tiče - probaj da se malo izmnakneš, probaš da apstrahuješ potpis, čitaš sopstvene komentare pa sam zaključuj.
A Ljotić ti je jednostavan odgovor na tvoje direktno šupačko etiketiranje sa "ovi tvoji". Doduše, i on je imao neke nedoumice oko Šumarica sem što je takođe izrazito poštovao Nemce.
freehand freehand 15:10 11.04.2018

Re: .....

Ako, ako !
Tako tunjav i takvo mrtvo puvalo - a on morao da bude predsednički kandidat ispred takvih supermena.
Jebote !

Ma jok. Nego je on bio najsličniji Miloševiću i zato najmanje napadan od njegove propagande.
Nego, nbije to bitno. Ono što sma hteo da kažem je nešto drugo: koliki dripac moraš biti da uopšte raspravljaš o bilo čijem poštenju bez valjanog dokaza, koliko god da je to ovde uobičajeno? A onda još da imaš izuzetke oko kojih su sedeli Mihajlovi, Bubala, Peconiji i razne druge barabetine, kome je Jočić bio ministar policije a STojković ministar pravde i u čijem se kabinetu drndao C market, na primer?
Ti nemaš betonsku glavu?
c_h.arlie c_h.arlie 15:19 11.04.2018

Re: .....

freehand
Ako, ako !
Tako tunjav i takvo mrtvo puvalo - a on morao da bude predsednički kandidat ispred takvih supermena.
Jebote !

Ma jok. Nego je on bio najsličniji Miloševiću i zato najmanje napadan od njegove propagande.
Nego, nbije to bitno. Ono što sma hteo da kažem je nešto drugo: koliki dripac moraš biti da uopšte raspravljaš o bilo čijem poštenju bez valjanog dokaza, koliko god da je to ovde uobičajeno? A onda još da imaš izuzetke oko kojih su seceli Mihajlovi, Bubala, Peconiji i razne druge barabetine, kome je Jočić bio ministar policije a STojković ministar pravde i u čijem se kabinetu drndao C market, na primer?
Ti nemaš betonsku glavu?

Jebote !
Koliki dripac moraš biti da braniš neodbranjivo ?!
Pravićete vi Tunjavog od blata.
freehand freehand 15:25 11.04.2018

Re: .....

Jebote !
Koliki dripac moraš biti da braniš neodbranjivo ?!

To sam te baš pitao.
c_h.arlie c_h.arlie 15:28 11.04.2018

Re: .....

freehand
Jebote !
Koliki dripac moraš biti da braniš neodbranjivo ?!

To sam te baš pitao.

Izvini, nemoj da se ljutiš ... no, ja nemam toliku kondiciju kao ti.
pikuc pikuc 10:25 12.04.2018

Re: .....

dali76
HCM,
Ponovicu sto napisah u blogu. Evroatlantske integracije su jedina sansa da Srbija postane uredjena drzava
Da demokratija moze da krene nizbrdo unutar EU I NATO pokazuje nam Madarska. Medjutim, ostanak van zapadnog kisobrana sigurna garancija za opstanak autoritarnog rezima.
Drugo, jako bbitno da se shvati jeste cinjenica da je Uredjivanje drzave i drustva process, ne caroban stapic .
Srbija, za razliku od Crne Gore, pa i Kosova ide unazad po pitanju demokratizacije.
Uporedimo snagu vladajuce vecine u parlamentu Kosova, Crnee Gore i Srbije.
Mislis da je Vucic bolja vlast,a srpska opozicija gora opozicija nego sto je to slucaj na Kosovu ili u CG?
Dodik je samo otkrio da je populizam nacionalizam najlaksa preprekado vlasti. Ako t neko pozove na odgovornost, ti se pozoves na srpstvo. Delegitimizacija istomisljenika kao izdajnika , spijuna, placenika nije nikakva mudrost koja je eto Dodiku pala na pamet.
Djindjic je jedini politicar koji jeste rekao Srbija u EU i NATO . Mislim da je pogresio sto se udvarao samozvanim patriotama nacionalistima i SPC , misleci da ce dobiti njihovu naklonost za izbore 2004.
Mislim da je to dobra pouka za DS. Svaki flert sa samozvanim patriotama je poljubac smrti.
Za tzv patriote Djindjic je bio nemacki spijun,a onda kad ga je likvidirao “patriota” Zvezdan, postalo je veoma prakticno proglasiti Djindjica zrtvom zlog zapada.
Ta opasna paranoja kako zapad mrzi Srbe od autokrata pravi spasitelje,a onima koji se protiv takve deluzije pobune , stavlja mete na celo.
To je temelj vlasti Vucica i Dodika.


Ali to nije demokratija, EU nije demokratija!
Vi ste prihvatili da je to demokratija sto oni kazu, da je normalno da oni vode ratove gde hoce.
Da kultura, tradicija, zivoti onih koje napadaju ratovima to zasluzuju ili da su nevazni, manje bitni za covecanstvo, civilizaciju.
To je diktatura u kojoj diktator zivi lepo na ustrb onih koje ugnjetava!
Ljudi dva svetska rata su dosla od onih koji su danas demokratija.
To su cinjenice.

Da to nema veze sa demokratijom pokazuju zice na njihovim granicama.
Oni namecu oruzjem drugima pricu o ljudskim pravima, slobodama, otvorenom drustvu a na ljude na svojim granicama kerove pustaju!

Pomenuo si Crnu Goru.
Covece, Milo Djukanovic vlada 20 godina.
Za to vreme uspeo je stvoriti Crnogorsku naciju tako sto je crnogorce okrenuo protiv Srba.
Na tom spinu loseg Srbina lezi "snaga" Bosnjacke nacije, Hrvata, Albanaca sa KiM.
Svima je to zajednickoj!
Da bi to opstalo, Srbin treba da prihvati tu ulogu, loseg momka!
A sto bi?
Istorija Srba se kosi sa tom ulogom.
Ta uloga je neprihvatljiva.
Sve ono oko Haga, britanske rezolucije o Srebrenici imalo je za cilj to, da dodeli Srbinu tu ulogu!

Covece, najvece zrtve iz dva svetska rata na Balkanu dali su Srbi! Mozda cak i u Evropi, kada uzmemo taj odnos brojnost Srba kao naroda i broj zrtava.
Bilo bi zanimljivo videti tu statistiku na papiru.
gedza.73 gedza.73 12:50 12.04.2018

Re: .....

A Ljotić ti je jednostavan odgovor na tvoje direktno šupačko etiketiranje sa "ovi tvoji"

Kad budeš našao da sam ja branio ljotićevce kao ti komuniste onda možeš da kažeš da je Mita 'moj'.
A ovi jesu 'tvoji' koliko se lomiš po blogu braneći sve ono protiv čega se danas boriš.
Omeđili ti zemlju, zabranili višestranačje, otimali imovinu političkim protivnicima, hapsili i zatvarali političke neistomišljenike...

Doduše, i on je imao neke nedoumice oko Šumarica sem što je takođe izrazito poštovao Nemce.

pogle ti malo bolje u koje je dve partije bio Marisav Petrović.
Imao si ti puno crvenih Marisava posle rata.

Nego kad ovako nešto napiše onda je Gedža običan jeftini patetični folirant

možda. Ti si malo prešao granicu onako reagujući na moj komentar oko Kosova. Ja nisam napisao da Kosovo treba očistiti napalmom ili nekom božjom pošasti već da nikakvog dodira sa tom teritorijom nemam. Niti sam živeo do sedamdesetih tamo pa se odselio kako bi danas kukao što tamo žive neki drugi ljudi, niti sam bio političko partijsko mudo koje je žmurelo zarad sitnih benificija na stradanja svojih sunarodnika.

Inače jeftini patetični folirant bih bio da sam rođen na Kosovu a vičem Kosovo je srce Srbije iz centralne Srbije u koju sam zbrisao na početku rata sa Albancima.
freehand freehand 15:08 12.04.2018

Re: .....

Kad budeš našao da sam ja branio ljotićevce kao ti komuniste onda možeš da kažeš da je Mita 'moj'.

Ma jok, samo si iznosio po malu domaću za oslobodioce, isto kao oni. To ti je otprilike u rangu "branjenja komunista". A kad ih takvi ko ti napadaju - komunistima, realno, odbrana i ne treba.
Inače jeftini patetični folirant bih bio da sam rođen na Kosovu a vičem Kosovo je srce Srbije iz centralne Srbije u koju sam zbrisao na početku rata sa Albancima.


Begaj bre.
gedza.73 gedza.73 16:20 12.04.2018

Re: .....

samo si iznosio po malu domaću za oslobodioce, isto kao oni.

NATO bombardovao Crnu Goru.
Crna Gora priznala Kosovo.
Albanci vrdaju oko grnaice sa Crnom Gorom.
NATO naređuje Albancima verifikuju postojeću granicu.
Albanci aminuju.

Srbija u NATO dobija sever Kosova i RS (postepeno)? Domaća za 'oslobodioce'?
karabasbarabas karabasbarabas 20:54 13.04.2018

Re: .....

c_h.arlie c_h.arlie 07:31 08.04.2018

M'da !

Zašto bi bila koja stranka za okosnicu svog programa uzela hrvatsko-muslimansko-albansko stanovište o svekolikoj srpskoj krivici koje je autor bloga naveo u četiri tačke.
Pa za to imaju Žene u crnom, Jelena Milić (koja kaže da je osiromašeni uranijum zdrav) i slične.
Ko će da glasa za takve budalčine sa takvim političkim programima ?
narcis narcis 08:23 08.04.2018

Re: M'da !

c_h.arlie
Zašto bi bila koja stranka za okosnicu svog programa uzela hrvatsko-muslimansko-albansko stanovište o svekolikoj srpskoj krivici koje je autor bloga naveo u četiri tačke.
Pa za to imaju Žene u crnom, Jelena Milić (koja kaže da je osiromašeni uranijum zdrav) i slične.
Ko će da glasa za takve budalčine sa takvim političkim programima ?

a zato ti glasaš za vučića, pakaži da znamo kakvu zmiju imamo na blogu.
milanb milanb 08:30 08.04.2018

Re: M'da !

dali76

Zasto Brisel hvali Vucica iako on simulira evropski put?


Можда зато што Брисел, Вашингтон и Лондон одлучују ко је заступник прозападне политике на српској политичкој сцени између осталог и фамозног "европског пута", а не неки Петар Петровић или Јанко Јанковић.

dali76
Ti si komso racunam racunao da je zdravstvo bolje u Kanadi nego u Uzbekistanu , ili Rusiji.
Tako da tu tvoju formulu slobodno moze da uzme I Srbija, odnosno njeni politicari.
Pitanje svih pitanja je gde Srbija zeli da ide, I na sta Srbija zeli da lici.
Ako zeli ruski model vladanja, zdravstva, zakonodavstva,onda ide u dobrom pravcu.


Врло наивно писаније.Од свих земаља које припадају западној сфери интереса, ти си изабрао Канаду и канадско здравство као неки модел за Србију, иако ми немамо никакве везе са том огромном државом.

Далеко је боље узети као модел систем у Ц.Гори или Турској, које су чланице НАТО и које су нам географски и историјски много ближе од Канаде.

Ми можемо да бирамо између Белорусије, Турске или Ц.Горе као неких узора, то је реално.

blogovatelj

Ne razumem recimo da opozicija ne postavlja pitanja o stanju u zdravstvu. To je pitanje koje svakoga zanima, a stvarnost je katastrofalna.
Postoji razlog zašto opozicionari to ne rade.

Зато што прича о здравству није довољна да се направи политичка платформа која би заинтересовала довољан број бирача.То је могуће можда у САД, па чак ни тамо то није успело да прође на председничким изборима.

Прозападна, проевропска и другосрбијанска опозиција једноставно нема рационалног разлога за постојање.Вучић им је преотео политику, ту политику боље спроводи од њих, има поверење западних центара моћи итд.

Нешто слично се десило у Ц.Гори када је Ђукановић преузео политику опозиционог Либералног савеза-странке која се залагала за независност Ц.Горе.После неколико година Либерални савез се угасио, јер једноставно њихова прича никога више није занимала.
Како је прошао ЛС Ц.Горе тако ће проћи и ДС и његови сурогати(Јанковић, Ђилас, Јеремић) у Србији.
freehand freehand 10:00 08.04.2018

Re: M'da !

тако ће проћи и ДС и његови сурогати(Јанковић, Ђилас, Јеремић) у Србији.

Za sve se ostalo slažem, odlične su paralele, za ovo - ne. DS će opstati kao "izvorna" stranka, taj deo ideološkog i političkog spektra neko će morati da pokriva a stranka ima i tradiciju i strukturu.
Za taj deo politike SNS ne može da bude ni da proizvede surogat.
aureus aureus 12:08 08.04.2018

Re: M'da !

Тајна Вучићевог успијеха није у томе што је преузео политику својих противника, већ што је притом задржао све оне присталице који са том политиком везе немају. Да би постигао ту алхемију, он се све вријеме служи двоструким говором. Његова главна снага, међутим, није у његовом наводном европејству већ у подршци бирача који не подносе Запад и Европу. То су 2/3 или чак 3/4 свих његових бирача.

Никакву европску причу он не спроводи боље од претходника; Вучић је једноставно - у свему бруталнији од оних који су дошли петог октобра, а за разлику од досоваца - већина његове опозиције није антиевропска. Ову чињеницу из неког разлога заборављају писци панегирика.

Иначе, ово није први пут у модерној политичкој историји Србије да се властодржац понаша као Црвенкапа и вук у исто вријеме. Први који је примјенио тај трик био је Милошевић: он је комунизам вјенчао са национализмом и тако заузео скоро комплетан политички простор, због чега је било јако тешко рушити га, поготово јер је производио ратове и разне сукобе који, као што знамо, умију бити инструмент за националну хомогенизацију - а у корист оног ко је већ на власти.
Иако је заузео једну противурјечну позицију, Милошевића је било тешко рушити јер опозицији није било лако да каже шта тачно руши.
Данас је Србија поново у истој ситуацији, с тим да је опозицији можда још теже јер Вучић ужива одређену подршку Запада, што деведесетих није био случај са Милошевићем.

Нисам ни оптимиста ни песимиста. Вучић ће, наравно, једном да падне. Но ја Србији нећу заборавити слабост коју је показала трпећи тог нејаког Уроша. То ме чини тужним.
freehand freehand 12:14 08.04.2018

Re: M'da !

Тајна Вучићевог успијеха није у томе што је преузео политику својих противника, већ што је притом задржао све оне присталице који са том политиком везе немају. Да би постигао ту алхемију, он се све вријеме служи двоструким говором. Његова главна снага, међутим, није у његовом наводном европејству већ у подршци бирача који не подносе Запад и Европу. То су 2/3 или чак 3/4 свих његових бирача.

Tajna Vučićevog uspeha je u onih 5-6 odsto gadljivih intelektualaca, koji su kao jezičak na vagi odredili da je fašizam ipak prihvatljiviji od tanke demokratije a čista laže od tonirane istine.
I tebi preporučujem "Zumiranje" koje sam gore postavio, u emisiji postavljene dijagnoze izvanredno su precizne.
aureus aureus 12:23 08.04.2018

Re: M'da !

freehand

Tajna Vučićevog uspeha je u onih 5-6 odsto gadljivih intelektualaca, koji su kao jezičak na vagi odredili da je fašizam ipak prihvatljiviji od tanke demokratije a čista laže od tonirane istine.
I tebi preporučujem "Zumiranje" koje sam gore postavio, u emisiji postavljene dijagnoze izvanredno su precizne.

Како је дошао на власт 2012. знам, али ме занима и то зашто опстаје толико дуго и са тако великом подршком. 2012. СНС је имао 23 посто подршке, а након шест година његова коалиција има 56 одсто.

А "Зумирање" сам гледао малтене у вријеме кад су у њему гостовали Панчић и Тадић.
freehand freehand 12:31 08.04.2018

Re: M'da !


Како је дошао на власт 2012. знам, али ме занима и то зашто опстаје толико дуго и са тако великом подршком. 2012. СНС је имао 23 посто подршке, а након шест година његова коалиција има 56 одсто.

To je delom karakteristika dela biračkog tela koje ima neobičnu naviku da glasa za vlast a drugim, mnogo većim delom posledica strahovite, razobručene demagoške paljbe i neviđenog populističkog baraža koji ne prestaje a sve spregnuto sa potpunom kontrolom medijskog prostora i javnog diskursa, svih državnih službi i finansija.
Opet - nisu tu problem stadnardni poklonici takvih ideja i načina vođenja politike, problem su oni koji su svesno žrtvovali demokratiju i državu i nekoliko izgubljenih decenija iako svesni i laži i obmana. kapriciozni frtaljintelektualci koji se šetaju od pokreta do pokreta pošto niko nije dostojan njihove intelektualne i moralne veličine.
blogovatelj blogovatelj 19:02 08.04.2018

Re: M'da !

Зато што прича о здравству није довољна да се направи политичка платформа која би заинтересовала довољан број бирача.


Dao sam samo jedan primer. Meni je muka od jalovih zahteva opozicije. Kakva je svrha kukati na niški aerodrom koji preuzima država umesto opštine? Fakat je da ga je Vučić doveo do 300.000 putnika godišnje. Onda znači ćuti i ne pominji aerodrom, nego gledaj šta je stvarno zasrano, pa to potenciraj. Naravno da će on da iskoristi penal i da kaže da je on digao niški aerodrom iz mrtvih. I fakat i jeste.
sloshin sloshin 19:57 08.04.2018

Re: M'da !

Ja glasam za to da se pri niškom aerodromu izgradi jedna kapela i da se u njoj naslika freska Aleksandra Vučića, kao omniktitora i simbol vozdizanja svakog državnog preduzeća koje se oslobodilo iz lanaca dosmanlija®
anonymous anonymous 23:28 08.04.2018

Re: M'da !

aureus


Нисам ни оптимиста ни песимиста. Вучић ће, наравно, једном да падне. Но ја Србији нећу заборавити слабост коју је показала трпећи тог нејаког Уроша. То ме чини тужним.







Rasplako si i mene ...
aureus aureus 23:46 08.04.2018

Re: M'da !

anonymous
aureus

Нисам ни оптимиста ни песимиста. Вучић ће, наравно, једном да падне. Но ја Србији нећу заборавити слабост коју је показала трпећи тог нејаког Уроша. То ме чини тужним.




Rasplako si i mene ...


Ko god hoće ovde može da hara i pustoši,
sve kilavi Radovani i nejaki Uroši.

anonymous anonymous 00:02 09.04.2018

Re: M'da !

aureus
anonymous
aureus

Нисам ни оптимиста ни песимиста. Вучић ће, наравно, једном да падне. Но ја Србији нећу заборавити слабост коју је показала трпећи тог нејаког Уроша. То ме чини тужним.




Rasplako si i mene ...


Ko god hoće ovde može da hara i pustoši,
sve kilavi Radovani i nejaki Uroši.







Al će i nam izać sunce žarko ,
silan junak - Kraljeviću Marko.



Bili Piton Bili Piton 01:24 09.04.2018

Re: M'da !

blogovatelj
Fakat je da ga je Vučić doveo do 300.000 putnika godišnje


Nije, njegov domet je da svoje verno stado dovuče na miting.

Ovde imaš vrlo informativan tekst o svemu

TANGO SIX vazduhoplovni portal Srbije LINK
dali76 dali76 02:03 09.04.2018

Re: M'da !

Mantra kako je Vucic toboze ukrao proevropsku politiku Demokratama, pa sad ovi ne znaju sta ce, je odlican marketinski trik
Ukoliko shvatamo da evropska politika podrazumeva sustinsko priblizivanje Srbije EU kroz ispunjavanje kopenhaskih kriterijuma, svhaticemo da Vucic, za razliku od DS, Srbiju udaljava od standarda neophodnih za clanstvo.
Nije da vlast DS nije i sama nekad sporo puzala prema EU standardima, nekad je i sama stajala na tom putu, reforma pravosudja npr, ali Vucic sasvim otvooreno udaljava Srbiju od EU.
Zzauzvrat i dalje ispunjava obavezu da ce normalizacija sa Kosovom proci bez nasilja njegovih paravojnih jedinica , tzv navijaca.
Vucic naravno odlicno razume da Kosovo, kao nekad Hag,nije precica do clanstva Srbije u EU. To je neophodan, ali nedovoljan korak.
Naravno, Vucic i ne zeli u EU svestan da bi zatvaranje poglavlja znacilo razmontiranje njegove sadasnje neogranicene vlasti koja Srbiju stavlja u red autoritarnih rezima.
EU, sa druge strane, nije zainteresirana, nazalost,da Srbiju prosvercuje ko onomad Bugare i Rumune.
Najgore sto se Srbiji moze desiti je taj ostanak u predsoblju EU pod rezimom Vucica dok komsije sa vise ili manje uspeha idu ka zapadu,tj napredd ispunjavajuci kopenhaske kriterijume.
Zbog toga sam i napisao da bi za deceniju ili dve Srbija mogla postati Rumunima sto su Rumuni nekad bili Srbima pre 1989.


dali76 dali76 02:14 09.04.2018

Re: M'da !

Djukanovic ima opoziciju za pozeleti.
Crnagorska opozicija je verzija srpskih Dveri i SRS.
Cak je i Ivica shvatio pa je savetovao opoziciji u CG da malo olabave i pristanu dovoditi u pitanje nezavisnost CG i njeno clanstvo u NATO.


aureus aureus 02:23 09.04.2018

Re: M'da !

dali76

Ukoliko shvatamo da evropska politika podrazumeva sustinsko priblizivanje Srbije EU kroz ispunjavanje kopenhaskih kriterijuma, svhaticemo da Vucic, za razliku od DS, Srbiju udaljava od standarda neophodnih za clanstvo.

Vučić na čelu Srbije je odličan način - da se potroši sav evroentuzijazam u Srbiji.
dali76
Vucic naravno odlicno razume da Kosovo, kao nekad Hag,nije precica do clanstva Srbije u EU. To je neophodan, ali nedovoljan korak

Slažem se. Čudno mi je kad čujem ono "ne damo Kosovo za Evropu". (To u stvari najradije govore oni kojima ionako nije do Evrope.) Nikakvog tu automatizma nema. Niko neće baš sutra primiti Srbiju u EU ako Srbija danas prizna Kosovo.
aureus aureus 02:33 09.04.2018

Re: M'da !

dali76
Djukanovic ima opoziciju za pozeleti.
Crnagorska opozicija je verzija srpskih Dveri i SRS.
Cak je i Ivica shvatio pa je savetovao opoziciji u CG da malo olabave i pristanu dovoditi u pitanje nezavisnost CG i njeno clanstvo u NATO.

Zavisi koja opozicija. Draginja Vuksanović je iz SDP-a, a njena stranka je bila i za nezavisnost i za NATO. Ona je po istraživanju na oko 8 posto.
Glavni Đukanovićev protivkandidat Mladen Bojanić (trenutne prognoze oko 35 posto podrške) jeste bio protiv NATO-a, ali u emisijama lijepo govori da su preuzete obaveze - preuzete obaveze i da on niti može niti namjerava praviti eksperimente. On, inače, jeste dobio podršku od najvećeg dijela opozicije, ali kampanju vodi potpuno sam i niko od tih stranačkih lidera nije govorio na njegovim skupovima.

To o preispitivanju spoljne politike - to govori jedan dio opozicije, ali Đukanović to koristi da bi svojim biračima uputio poruku: "Vidite li? Još ovdje može biti zemljotresa, zbijte se uz mene jer će konkurencija da upropasti sve što smo dosad uradili i da nas vrati u balkanska bespuća."
blogovatelj blogovatelj 03:43 09.04.2018

Re: M'da !

Ovde imaš vrlo informativan tekst o svemu


Bili, znam da za vlasti Tadić Borisa niko sa niškog aerodroma nigde nije putovao. Znam i da sam leteo "biznis klasom" Wizzom iz Niša za Ajndhoven prošle godine u jednom pravcu za samo osamdeset evra, sa sve prtljagom od 23 kila.
Meni je iz Kragujevca do niškog aerodroma put kraći deset kilometara nego do beogradskog. Takođe, do beogradskog aerodroma moram da prođem vasceli Beograd, a do niškog skoro i da ne vidim Niš. Mogu samo da zamislim koliko je manja muka ljudima koji putuju za Evropu iz Kraljeva, Kruševca, Leskovca, Bora, Zaječara.
Nema meni šta Tango da priča. Da mi je prethodna vlast to omogućila hvalio bih i njih. Ali nije. Njihov problem. Kao što sad kukusiganjemu pričam šta je problem u njegovoj partiji, a on mi govori da treba da se strpim tri godine. Nemam ja kada čekati, oni neka čekaju, ako su ludi. Popušiće i sledeće izbore.

PS.

Evo i tebi link. Momci iz Tarzanije divno saželi šta opozicija mora da uradi ako želi da dođe na vlast. Potpisujem svako napisano slovo.

Klik
niccolo niccolo 07:59 09.04.2018

Re: M'da !

Nemam ja kada čekati

Sve je to lepo u teoriji, zaboravljaš da je takvih kao ti možda 5%. U praksi znamo da bi ostatak glasao za Vučića i da ovaj namesti konja da bude ministar policije.
milanb milanb 08:34 09.04.2018

Re: M'da !

dali76
Djukanovic ima opoziciju za pozeleti.
Crnagorska opozicija je verzija srpskih Dveri i SRS.
Cak je i Ivica shvatio pa je savetovao opoziciji u CG da malo olabave i pristanu dovoditi u pitanje nezavisnost CG i njeno clanstvo u NATO.



У Ц.Гори постоји много јача опозиција него у Србији, најјачи опозициони блок-Демократски фронт добија и до 20 % гласова.Они су изразито анти-НАТО.Постоји и остатак про-НАТО опозиције који када се скупе све листе које су прошле цензус, има више посланика него Демократски фронт.Све то када се скупи, они заједно имају једног посланика мање од 1/2 посланика, и недостаје им 2 посланика за парламентарну већину.
То је мислена именица за опозицију у Србији.Скоро све опозиционе листе су се вртеле око цензуса на прошлим парламентарним изборима.

Када би послушали Ивицу, они би се свели на ранг опозиције у Србији.Мало попусти овде, овде се договори, овде још мало попусти, и сведеш се на 2%.



milanb milanb 09:19 09.04.2018

Re: M'da !

dali76
Mantra kako je Vucic toboze ukrao proevropsku politiku Demokratama, pa sad ovi ne znaju sta ce, je odlican marketinski trik
Ukoliko shvatamo da evropska politika podrazumeva sustinsko priblizivanje Srbije EU kroz ispunjavanje kopenhaskih kriterijuma, svhaticemo da Vucic, za razliku od DS, Srbiju udaljava od standarda neophodnih za clanstvo.


Шта је проевропска политика и суштинско приближавање ЕУ, то дефинишу политичари у Бриселу, Вашингтону, Берлину.Шта они кажу да је "европски пут" то је европски пут.


dali76

Zzauzvrat i dalje ispunjava obavezu da ce normalizacija sa Kosovom proci bez nasilja njegovih paravojnih jedinica , tzv navijaca.


Не постоје никакве паравојне јединице.
narcis narcis 09:22 09.04.2018

Re: M'da !

Не постоје никакве паравојне јединице.

teško će me ubediš da navijači nisu paravojna grupacija
Bili Piton Bili Piton 10:18 09.04.2018

Re: M'da !

blogovatelj

PS.

Evo i tebi link. Momci iz Tarzanije divno saželi šta opozicija mora da uradi ako želi da dođe na vlast. Potpisujem svako napisano slovo.

Klik


Volim ja Tarzane ali imamo smetnje na vezama - ti (i oni) pričate o opoziciji, ja (i tango) o konkretnom lancu dogadjaja koji je doveo do situacije s aerodromom, uz konkretne informacije (imenom i prezimenom) o tome ko je doveo 300 000, i to nije Vučić već neki lokalni mandarin, doduše iz iste crkve.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:49 09.04.2018

Re: M'da !

Bili Piton
blogovatelj
Fakat je da ga je Vučić doveo do 300.000 putnika godišnje


Nije, njegov domet je da svoje verno stado dovuče na miting.

Ovde imaš vrlo informativan tekst o svemu

TANGO SIX vazduhoplovni portal Srbije LINK


Bez obzira, tekst je izuzetno jeretički nastrojen, za širenje ovakve "propagande" tviter prvosveštenici spaljuju na lomači u roku od odmah.
narcis narcis 10:55 09.04.2018

Re: M'da !

i to nije Vučić već neki lokalni mandarin, doduše iz iste crkve.

ma kakav mandarin, unazad pet plus godina se vodili pregovori sa rajan erom,onda je ona pijandura bratski stopirala i rekla da ne može, niški aerodrom je tad počeo da tavor, gradska vlast ga je održavala sve te godine u životu plaćajući radnike i čekajući momenat kad će zabrana da padne, u međuvremenu je , verovatno, održavala kontakt sa loukost kompanijama, opet verovatno šireći među njima a postoje. ka je pala zabrana ovi , loukost se pojavili i počelo je.
da ona pijandura nije udarila ban aerodrom bi do sad ubio meleon putnika.
docsumann docsumann 15:00 09.04.2018

Re: M'da !

opozicija u CG, poslije duže vremena, izgleda koliko-toliko ozbiljno.
pojavaila su se naka nova lica na čelu par istaknutijih opozicionih partija.

izraženiji je taj neki umjereni, građanski opozicioni diskurs, u odnosu na do sada pretežno prosrpski.

šteta što se nisu svi ujedinili oko jednog presedničkog kandidata.
Bojanić je ok izbor.

u svakoj iole normalnoj demokratskoj zemlji, sve isplivale afere i obznanjeni dokazi u vezi nezakonitih radnji, zlouporabe državnih resursa, korišćenja crnih fondova od strane DPS-a u izbornim procesima, odavno bi ovu partiju stavilo van zakona ili bar odvelo pred sud.
ovako opoziciju očekuju još jedna nefer izborna utakmica.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:54 09.04.2018

Re: M'da !

izraženiji je taj neki umjereni, građanski opozicioni diskurs, u odnosu na do sada pretežno prosrpski.


hvala bogu da su se opametili, sa tim svojim kao "prosrpskim" diskursom su samo štetu nanosili.
a i nema potrebe u taj narod srpstvo uterivati, kad bi se stvari malo normalizovale, stvari bi legle na svoje mesto same od sebe
docsumann docsumann 17:09 09.04.2018

Re: M'da !

hvala bogu da su se opametili, sa tim svojim kao "prosrpskim" diskursom su samo štetu nanosili.


ma tih srpskih stranaka i udruženja u CG ima, ne zna im se broj, što bi rek'o Vlado Georgijev.
znatan dio ih je u DF-u, ali ima i drugih, readikalnijih, hc ekipa, za koje obično čuješ tek pred kakve izbore...

prije nekoliko sam slušao Jova Bakić gdje napominje crnogorksu verziju srpskog nacionalizma kao najradikalniju & najagresivniju.
pa je čak navodio zvanične stavove viđenijih zelenaša povodom kosovskog problema (još tada), u smislu da ga (Kosovo) treba naseliti srpskim življem iz Crne Gore, jer taj narod ima najrazvijeniji osjećaj za srpstvo što će pozitivno uticati na jačanje veze Kosova i ostalih srpskih zemalja

vrabac_onaj vrabac_onaj 17:20 09.04.2018

Re: M'da !

pa je čak navodio zvanične stavove viđenijih zelenaša povodom kosovskog problema (još tada), u smislu da ga (Kosovo) treba naseliti srpskim življem iz Crne Gore, jer taj narod ima najrazvijeniji osjećaj za srpstvo što će pozitivno uticati na jačanje veze Kosova i ostalih srpskih zemalja


pa da. znam ja za to, u ostalom, ja odavno tvrdim da je tim zelenašima od silnog srbovanja malo pregoreo neki osigurač pa su onda, jelte, malo pošandrcali
blogovatelj blogovatelj 18:31 09.04.2018

Re: M'da !

i to nije Vučić već neki lokalni mandarin, doduše iz iste crkve.


Vidiš da nemamo smetnje na vezama. Nije ih doveo mandarin iz Tadićeve crkve.
Черевићан Черевићан 10:41 08.04.2018

ka rešenjima koja slede

Vlast svojom retorikom ideološki polarizuje srpsko društvo

однос Власти и осталих
...........треба бит' дуалан,
јер за игре политичке
народ смо баш захвалан,

упс
martin_krpan martin_krpan 13:05 08.04.2018

Re: ka rešenjima koja slede

Черевићан
Vlast svojom retorikom ideološki polarizuje srpsko društvo

однос Власти и осталих
...........треба бит' дуалан,
јер за игре политичке
народ смо баш захвалан,

упс


Meni je nevjerovatno koliko je Dis opisao ovo vrijeme 1910, svaku rečenicu u glavu. Nevjerovatno, svaka mu čast. Izgleda da je to takav narod.

Наши дани


Развило се црно време опадања,
Набујао шљам и разврат и пороци,
Подигао се трули задах пропадања,
Умрли су сви хероји и пророци.
Развило се црно време опадања.

Прогледале све јазбине и канали,
На високо подигли се сутерени,
Сви подмукли, сви проклети и сви мали
Постали су данас наши суверени,
Прогледале све јазбине и канали.

Покрадени сви храмови и ћивоти,
Исмејане све врлине и поштење,
Понижени сви гробови и животи,
Упрљано и опело и крштење.
Покрадени сви храмови и ћивоти.

Закована петвековна звона буне,
Побегао дух јединства и бог рата;
Обесимо све празнике и трибуне,
Гојимо се од грехова и од блата.
Закована петвековна звона буне.

Од пандура створили смо великаше,
Достојанства поделише идиоти,
Лопови нам израђују богаташе,
Мрачне душе назваше се патриоти,
Од пандура створили смо великаше.

Своју мудрост расточисмо на изборе,
Своју храброст на поделе и обеде,
Будућности затворисмо све изворе,
А поразе прогласисмо за победе,
Своју мудрост расточисмо на изборе.

Место светле историје и гробова,
Васкрсли смо све пигмеје и репове,
Од несреће наше браће, од робова
Затворисмо своје очи и џепове,
Место светле историје и гробова.

Остала нам још прашина на хартији
К'о једина успомена на џинове;
Сад сву славу пронађосмо у партији,
Пир поруге дохватио све синове.
Остала нам још прашина на хартији.

Под срамотом живи наше поколење,
Не чују се ни протести ни јауци;
Под срамотом живи наше јавно мнење,
Нараштаји који сишу к'о пауци,
Под срамотом живи наше поколење.

Помрачина притиснула наше дане,
Не види се јадна наша земља худа;
Ал' кад пожар подухвати на све стране,
Куда ћемо од светлости и од суда!
Помрачина притиснула наше дане.

Владислав Петковић Дис



freehand freehand 13:08 08.04.2018

Re: ka rešenjima koja slede

Izgleda da je to takav narod.

Koji narod?
martin_krpan martin_krpan 13:11 08.04.2018

Re: ka rešenjima koja slede

Од пандура створили смо великаше


Па то "смо" нек ти само каже.
freehand freehand 13:14 08.04.2018

Re: ka rešenjima koja slede

martin_krpan
Од пандура створили смо великаше


Па то "смо" нек ти само каже.

Nemoj da se ljutiš, ali Dis nigde ne pominje narod. Na koji si ti narod mislio?
martin_krpan martin_krpan 13:25 08.04.2018

Re: ka rešenjima koja slede

freehand
martin_krpan
Од пандура створили смо великаше


Па то "смо" нек ти само каже.

Nemoj da se ljutiš, ali Dis nigde ne pominje narod. Na koji si ti narod mislio?


Neču da ti kažem.
freehand freehand 13:29 08.04.2018

Re: ka rešenjima koja slede

martin_krpan
freehand
martin_krpan
Од пандура створили смо великаше


Па то "смо" нек ти само каже.

Nemoj da se ljutiš, ali Dis nigde ne pominje narod. Na koji si ti narod mislio?


Neču da ti kažem.

Dobro.
eloy eloy 14:05 08.04.2018

empty scream


Stranku nema potrebe izmišljati . Dovoljno je ujediniti se oko stranke koja je jednom predstavljala stožer demokratske opozicije. Naravno, potrebno je velike ideje sstaviti ispred velike sujete, a to je znamo vraški težak posao.



pikuc pikuc 15:28 08.04.2018

Zdravo

1.
KiM je nezavisno zahvaljujuci NATO agresiji na Srbiju, konsenzusu zapadnih demokratije da ce demokratije u Srbiju doci ako se pomogne Albancima da otmu deo teritorije Srbije, da bombardovanje nema alternativu i po cenu ubijanja civila.

Covece, 78 dana Srbija je odolevala zveri koju cine tridesetak zemalja.
7 miliona ogradjenih ljudi sankcijama protiv 700 miliona ljudi najrazvijenih industrija sveta.
To je kao da se jedan covek bori protiv 100 ljudi!
Ej, pa toga nema u istoriji ljudske civilizacije!
To je za prvu stranu Ginisa!
To je borba Davida i Golijata!

2.
Albanci ne zele da razgovaraju o pravima Srba na KiM.
Nikada to nisu ni zeleli.
Ono sto je njima vazno oduvek je republika, drzava, Velika Albanija.
Razgovaraju o pravu Srba znaci ravnopravnost Srba sa Albancima na KiM. Oni to ne zele.
Oni zele Albansko KiM koje ce pripojiti Albaniji.
Da se jedno jutro Srbi probude u Albaniji.
Visoki Decani postanu kulturna bastina Albanije kao i Nemanjici.
Ej!
Slicno je bio projekat muslimana u BiH. Da Srbi zavrse kao Bosnjaci.

Samo slepac videti ne moze, da je to projekat rusenja identitet jednog naroda. Kradja najveceg blaga sto jedan narod moze posedovati!
To blago ti sto stoje iza toga projekta nemaju!

Njihovo blago su kolonije, robovi, nacizam i NATO.
Njihova drustva razvila su se tako.
Srpski drustvo se nije razvilo iz toga!
To je blago!

3.

EU Srbiju udaljuje od sebe kroz svoj stav o KiM i Srbima.
Nadjite mi zemlju na svetu ciji narod bi se odrekao dela svoje teritorije da bi pristupio nekoj EU?
Pa ko bi postovao u svetu takav narod!
Ej!
Koji prodaje sebe za veceru!

4.

Sta treba da znaci to da postanes ko Rumun?
Sta je bolji jedan Englez?

Bio sam u Zagrebu neki dan. Uopste nemam utisak da sam u EU.
Na momente ko da se nisam makao iz Beograda.
Posle deset minuta hoda prosjakinja mi prisla.
Grad u grafitima i oronuo.
Pohvalio bih gostoljubivost.
Pio sam kafu na dva mesta, ljudi su bili otvoreni.
Primetio sam da su ljudi sa osmehom ispratili nas cuvsi ekavicu, da smo iz Srbije.
I upravo to je ono sto je vazno, takav duh gradjana jednog grada cini grad da raste u kosmopolitski.
Primecivanje razlicitosti, uspostavljanje odnosa sa njom.
Radovanje tome odnosu i sl.

Kosmopolitizam je nesto sto se izgradjuje duhom ljudi, neguje i razvija!
Kosmopolitski grad se moze doziveti samo kroz njegove stanovnike!
Kroz njihovu otvorenost,
Otvorenost koja se zasniva na samopostovanju, ponosu na vrednosti drustva koje su sticane vekovima a ogledaju se kroz obican zivot ljudi, navike.
Covek kosmopolita gde god da ode on je isti.
On postuje tudje, istrazuje ga, pronalazi bisere u razlicitosti i skuplja ih tako sto ih ugradjuje u sebe.
Tako se postaje bogat i sija kao biser, pronalazeci i uzimajuci najbolje od svih!






Bili Piton Bili Piton 10:24 09.04.2018

Re: Zdravo

pikuc


Bio sam u Zagrebu neki dan. Uopste nemam utisak da sam u EU.



Probaj Temišvar ili Segedin.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:13 08.04.2018

Au lebac ti jebem...

...al je vama dobro!
narcis narcis 21:16 08.04.2018

Re: Au lebac ti jebem...

vrabac_onaj
...al je vama dobro!

to mu terapija, preporučio mu čika doktor da pisanjem izbaci sve svoje frustracije, doduše nije morao baš ovde al šta ćeš, to ne bira vreme i mesto, jednostavno se desi.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:06 08.04.2018

Prva i druga Srbija

Prvu Srbiju čini 1% najbogatijih ratnih profitera, tajkuna i mafijaša, kao i njihovi plaćenici - političarke i političari.

Drugu Srbiju čini 99% opljačkanog, izmanipulisanog i osiromašenog gradjanstva.

U tom jazu, potencijalnom rovu izmedju dve Srbije, sav je jad i celokupna istina.
eloy eloy 22:29 08.04.2018

Re: Perpetuum mobile

Prvu Srbiju čini 1% najbogatijih ratnih profitera, tajkuna i mafijaša, kao i njihovi plaćenici - političarke i političari.

Drugu Srbiju čini 99% opljačkanog, izmanipulisanog i osiromašenog gradjanstva.


1% kara 99%

Jel ti to i sa aspekta fizike,zdravog razuma i svega ostalog nije malo čudno ?

Pritom živa istina.

Bili Piton Bili Piton 23:47 08.04.2018

Re: Perpetuum mobile

1% najimućnijih na svetu na dobrom je putu da sebi prigrabi dve trećine svega.

Zvuči suludo ali i to je živa istina.

Sreća pa sam odavno zamakao za vrh brda, ovi na kojima svet ostaje nek se češu, ako ih svrbi. Ako ne, opet super.
aureus aureus 23:57 08.04.2018

Re: Perpetuum mobile

Bili Piton

Sreća pa sam odavno zamakao za vrh brda, ovi na kojima svet ostaje nek se češu, ako ih svrbi. Ako ne, opet super.

Kakva je to sreća?
Pogotovo prije stote?

Ovako treba:

5 Ovo je knjiga o životu* Adamovu. U dan kad je Bog stvorio Adama, načinio ga je sličnim sebi.+ 2 Stvorio je muško i žensko.+ A u dan kad su bili stvoreni,+ on ih je blagoslovio i nazvao ih čovjek.+

3 A kad je Adamu bilo sto i trideset godina, rodio mu se sin njemu sličan, na sliku njegovu, i dao mu je ime Šet.+ 4 A nakon što mu se rodio Šet, Adam je živio osam stotina godina. Za to vrijeme rodilo mu se još sinova i kćeri.+ 5 Tako je Adam živio ukupno devet stotina i trideset godina, a potom je umro.+

6 A kad je Šetu bilo sto i pet godina, rodio mu se Enoš.+ 7 Nakon Enoševa rođenja Šet je živio osam stotina i sedam godina. Za to vrijeme rodilo mu se još sinova i kćeri. 8 Tako je Šet živio ukupno devet stotina i dvanaest godina, a potom je umro.

9 A kad je Enošu bilo devedeset godina, rodio mu se Kenan.+ 10 Nakon Kenanova rođenja Enoš je živio osam stotina i petnaest godina. Za to vrijeme rodilo mu se još sinova i kćeri. 11 Tako je Enoš živio ukupno devet stotina i pet godina, a potom je umro.

12 A kad je Kenanu bilo sedamdeset godina, rodio mu se Mahalalel.+ 13 Nakon Mahalalelova rođenja Kenan je živio osam stotina i četrdeset godina. Za to vrijeme rodilo mu se još sinova i kćeri. 14 Tako je Kenan živio ukupno devet stotina i deset godina, a potom je umro.

15 A kad je Mahalalelu bilo šezdeset i pet godina, rodio mu se Jared.+ 16 Nakon Jaredova rođenja Mahalalel je živio osam stotina i trideset godina. Za to vrijeme rodilo mu se još sinova i kćeri. 17 Tako je Mahalalel živio ukupno osam stotina devedeset i pet godina, a potom je umro.

18 A kad su Jaredu bile sto šezdeset i dvije godine, rodio mu se Henok.+ 19 Nakon Henokova rođenja Jared je živio osam stotina godina. Za to vrijeme rodilo mu se još sinova i kćeri. 20 Tako je Jared živio ukupno devet stotina šezdeset i dvije godine, a potom je umro.

21 A kad je Henoku bilo šezdeset i pet godina, rodio mu se Metušalah.+ 22 Nakon Metušalahova rođenja Henok je hodio s pravim Bogom* još tri stotine godina. Za to vrijeme rodilo mu se još sinova i kćeri. 23 Tako je Henok živio ukupno tri stotine šezdeset i pet godina. 24 I za sve je vrijeme Henok hodio+ s pravim Bogom.+ Zatim je nestao, jer ga je Bog uzeo.*+

25 A kad je Metušalahu bilo sto osamdeset i sedam godina, rodio mu se Lamek.+ 26 Nakon Lamekova rođenja Metušalah je živio sedam stotina osamdeset i dvije godine. Za to vrijeme rodilo mu se još sinova i kćeri. 27 Tako je Metušalah živio ukupno devet stotina šezdeset i devet godina, a potom je umro.

28 A kad su Lameku bile sto osamdeset i dvije godine, rodio mu se sin. 29 I on mu je dao ime Noa,*+ govoreći: “Ovaj će nam donijeti odmor od posla našega i od muke ruku naših što nam ih zadaje zemlja koju je Jehova prokleo.”+ 30 Nakon Noina rođenja Lamek je živio pet stotina devedeset i pet godina. Za to vrijeme rodilo mu se još sinova i kćeri. 31 Tako je Lamek živio ukupno sedam stotina sedamdeset i sedam godina, a potom je umro.

32 A pošto je Noa proživio pet stotina godina, rodili su mu se Šem,+ Ham+ i Jafet.+
Bili Piton Bili Piton 00:10 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

Aurelije dragi, reci mi da si ovo kopipejstovao odnekud a ne natipkao jer ću se zabrinuti

Inače, čisto da presečem, ova glavica kupusa koju vidite na postolju je novootkriveni spomenik Juriju Gagarinu u Beogradu.




aureus aureus 00:39 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

Bili Piton
Aurelije dragi, reci mi da si ovo kopipejstovao odnekud a ne natipkao jer ću se zabrinuti

Ne brini!
Bili Piton

Inače, čisto da presečem, ova glavica kupusa koju vidite na postolju je novootkriveni spomenik Juriju Gagarinu u Beogradu.

Nije loša ideja da Jurij Gagarin dobije spomenik u Beogradu, to je bez sumnje, značajan čo'jek, no mene uvijek prođe jeza kad neko ovdje predloži spomenik.
Obično se nešto smandrlja. Spomenična skulptura se baš srozala.

Taj beogradski Gagarin nimalo ne liči na ovog iz Moskve.



Dok moskovski stremi u nebesa, beogradski liči na nekog bunardžiju.
Ko zna, možda je autor zamišljao Gagarina kao nekog ko je volio da provodi vrijeme u pijesku.





I think it's lovely.



- Prekidaj komentar, postaje previše šašav.
Bili Piton Bili Piton 00:56 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

aureus

Nije loša ideja da Jurij Gagarin dobije spomenik u Beogradu, to je bez sumnje, značajan čo'jek


On već više decenija ima ulicu u našemu gradu, i to ne neki sokak koji vodi ka groblju već vrlo važnu i prometnu novobeogradsku arteriju.

Ako je i za uvlačenje Rusima u dupe, mnogo je. Doduše pitam se dal će da pomisle da ih zajebavamo kad vide kako je Gaga prošao.
aureus aureus 01:58 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

Bili Piton

Ako je i za uvlačenje Rusima u dupe, mnogo je. Doduše pitam se dal će da pomisle da ih zajebavamo kad vide kako je Gaga prošao.

Svejedno. Jurij u Beogradu može, baza u Nišu ne može.
Gagara je bio kul. Mislim da je izabran među tri hiljade ljudi da baš on bude prvi kosmonaut.
Za tri dana će biti 57 godina kako je pokupio vječnu slavu.



Takođe bih volio i da ne zaboravimo i ovu kucu koja je četiri godine ranije stradala za dobrobit progresa. Stavili su je u kapsulu i ona je negdje gore izgubila svoj život.


anonymous anonymous 06:07 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

aureus


Takođe bih volio i da ne zaboravimo i ovu kucu koja je četiri godine ranije stradala za dobrobit progresa. Stavili su je u kapsulu i ona je negdje gore izgubila svoj život.



Kako si ti osećajna dušica.



Bila bi mi dobra drugarica. ...
aureus aureus 11:26 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

anonymous
aureus


Takođe bih volio i da ne zaboravimo i ovu kucu koja je četiri godine ranije stradala za dobrobit progresa. Stavili su je u kapsulu i ona je negdje gore izgubila svoj život.



Kako si ti osećajna dušica.

Ali, Anonimuse, stavili su je u kapsulu za koju su znali da se neće vratiti - jer nije ni bila konstruisana tako da se vrati.
Ljudi širom svijeta su protestovali. Ne sjećaš se jer si bio mali.



Stradala je da bismo vidjeli mogu li živa bića uopšte da idu u svemir.
I Gagarin je tako ušao u jednu kapsulu, pogle kolišna je, koja je konstruisana tako da se vrati, ali koja je mogla i da se ne vrati.



Simpatični kosmonaut se vratio i bio dočekan kao heroj. I on je bio na nekoj vrsti svjetske turneje (kao i američka trojka koja je sletjela na Mjesec osam godina kasnije).
Evo ga u Engleskoj:



U Griniču, u Kraljevskoj opservatoriji mu je podignut i spomenik prije sedam godina.
Godinu dana kasnije dobio je spomenik ispred nekadašnje zgrade NASA-e u Americi.
Zanimljivo je da je spomenik napravio bivši sovjetski kosmonaut Leonov, onaj koji je leonovao u svemiru 1965.
- Lenonovao?
- Leonovao.
narcis narcis 11:32 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

Stradala je da bismo vidjeli mogu li živa bića uopšte da idu u svemir.
I Gagarin je tako ušao u jednu kapsulu, pogle kolišna je, koja je konstruisana tako da se vrati, ali koja je mogla i da se ne vrati.

da ali su između gagarinovog slanja i povratka imali još nekoliko letova sa kučićima koji su se vratili , strelka i belka čini mi se da su bile najpoznatije.
vcucko vcucko 11:50 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

aureus
anonymous
aureus


Takođe bih volio i da ne zaboravimo i ovu kucu koja je četiri godine ranije stradala za dobrobit progresa. Stavili su je u kapsulu i ona je negdje gore izgubila svoj život.



Kako si ti osećajna dušica.

Ali, Anonimuse, stavili su je u kapsulu za koju su znali da se neće vratiti jer nije ni konstruisana tako da se vrati.
Ljudi širom svijeta su protestovali. Ne sjećaš se jer si bio mali.



Stradala je da bismo vidjeli mogu li živa bića uopšte da idu u svemir.
I Gagarin je tako ušao u jednu kapsulu, pogle kolišna je, koja je konstruisana tako da se vrati, ali koja je mogla i da se ne vrati.



Simpatični kosmonaut se vratio i bio dočekan kao heroj. I on je bio na nekoj vrsti svjetske turneje (kao i američka trojka koja je sljetjela na Mjesec osam godina kasnije).
Evo ga u Engleskoj:



U Griniču, u Kraljevskoj opservatoriji mu je podignut i spomenik prije sedam godina.
Godinu dana kasnije dobio je spomenik ispred nekadašnje zgrade NASA-e u Americi.
Zanimljivo je da je spomenik napravio bivši sovjetski kosmonaut Leonov, onaj koji je leonovao u svemiru 1965.
- Lenonovao?
- Leonovao.

Lajka nije bila prva životinja lansirana raketom. Prva je ušla u orbitu, to je drugo.
Čak nije ni prvi pas. To su bili Cigan i Dražik, još 1951. godine. Oba su se vratila (Cigan je zaginuo prilikom jednog od sledećih letova). A prva životinja uopšte je bio jedan bezimeni američki miš, 1950. godine. Nije bilo predviđeno vraćanje. A ti objasni mom morskom prasetu da to nije važno, eto tamo neki glodar, ali pas je valjda drugo.

Milioni životinja su ubijeni što u naučnim istraživanjima, pogotovo medicinskim, ali i u kozmetičkoj i sličnim industrijama. Ne vidim da se oko toga diže prevelika dževa. Redak i dirljiv izuzetak je spomenik laboratorijskim glodarima (miševima, pacovima, prasićima...) u univerzitetskom kompleksu Novosibirsk (plete DNK kod):


Inače, Lajka je bila jedna od bezimenih lutalica sa moskovskih ulica. Izabrana je iz grupe, jer je bila najgore naravi, nije slušala i htela je da ujede. Pa im je bilo najlakše (najmanje teško) da nju spakuju. Zvuči smešno, ali je istina. Ponekad se ne isplati biti namćor...

aureus aureus 12:18 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

narcis

da ali su između gagarinovog slanja i povratka imali još nekoliko letova sa kučićima koji su se vratili , strelka i belka čini mi se da su bile najpoznatije.

Стрелка, Белка, Лајка, Гагарин, Леонов...драже ми је то као начин такмичења са Западом, него остале бесмислице које се протежу до данашњих дана.
vcucko vcucko 12:32 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

aureus
narcis

da ali su između gagarinovog slanja i povratka imali još nekoliko letova sa kučićima koji su se vratili , strelka i belka čini mi se da su bile najpoznatije.

Стрелка, Белка, Лајка, Гагарин, Леонов...драже ми је то као начин такмичења са Западом, него остале бесмислице које се протежу до данашњих дана.


Čuvena porodična foografija. Levo je Belka, desno naravno Černuška. U pozadini je Strelka, leži Zvjezdočka. Ostalo su Belkini štenci. Jedno Belkino štene je Hruščov poslao Kenediju kao poklon, dugo godina oficijelni pas Bele Kuće.

A besmislice koje se protežu do današnjih dana potencira upravo zapad, Rusija se samo manje ili više uspešno brani. Pa sad kad se baš-baš uspešno brani, sad je histerija. Ali to je druga tema.
aureus aureus 12:56 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

vcucko
aureus

Stradala je da bismo vidjeli mogu li živa bića uopšte da idu u svemir.

Lajka nije bila prva životinja lansirana raketom. Prva je ušla u orbitu, to je drugo.

Није друго него баш оно што сам рекао, а поменуо сам Свемир. Свемир је све оно што нас окружује, али из земаљске перспективе уобичајено је васионским простором називати простор који почиње икс километара изнад Земље. Спутњик 2 који је лансиран недуго након Спутњика 1 (у којем није било живог бића), летио је у том свемирском простору и кружио око Земље, заједно са Лајком у њему. Деценијама се није знало кад је тачно Лајка умрла јер су Совјети по обичају давали разне информације но данас је прилично сигурно да је издржала два-три циклуса.
vcucko
Inače, Lajka je bila jedna od bezimenih lutalica sa moskovskih ulica. Izabrana je iz grupe, jer je bila najgore naravi, nije slušala i htela je da ujede. Pa im je bilo najlakše (najmanje teško) da nju spakuju.
То мени звучи заправо обрнуто. Можда им је било емоционално најлакше да спакују непослушног пса, али чисто технички - пас тако лоше нарави није баш идеалан кандидат за лет. "Политикин Забавник" је једном писао да је Лајка, напротив, била добре нарави и да ју је један од учесника програма водио кући да се игра са његовом дјецом.

Како год, страдала је за прогрес, али мени је жао куце.
karabasbarabas karabasbarabas 14:47 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

aureus


Како год, страдала је за прогрес, али мени је жао куце.


Bolje i to nego ko Cveta sto je otisla u cevape.

docsumann docsumann 15:37 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

Zanimljivo je da je spomenik napravio bivši sovjetski kosmonaut Leonov, onaj koji je leonovao u svemiru 1965.
- Lenonovao?
- Leonovao.


koliko sam upoznat, on ima vilu na Rosama.
jedan od prvih viđenijih Rusa tjekom njihove najezde na crnogorsko primorje i onog buma sa nekretninama...kada su Luštičani preko noći postajali milioneri
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:47 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

docsumann
Zanimljivo je da je spomenik napravio bivši sovjetski kosmonaut Leonov, onaj koji je leonovao u svemiru 1965.
- Lenonovao?
- Leonovao.


koliko sam upoznat, on ima vilu na Rosama.
jedan od prvih viđenijih Rusa tjekom njihove najezde na crnogorsko primorje i onog buma sa nekretninama...kada su Luštičani preko noći postajali milioneri


Ja znam da jedan iz tog svemirskog programa ima vilu u Bjelilima (tačnije između Kakrca i Bijelila), ne znam da li je to on ali je isto priča da je došao među prvima.
U svakom slučaju, vila je na samoj obali i prilično je ukusno napravljena, za razliku od nekih kasnijih ruskih arhitektonskih poduhvata u tim krajevima.
aureus aureus 17:18 09.04.2018

Re: Perpetuum mobile

docsumann
koliko sam upoznat, on ima vilu na Rosama.
jedan od prvih viđenijih Rusa tjekom njihove najezde na crnogorsko primorje i onog buma sa nekretninama...kada su Luštičani preko noći postajali milioneri

To je dio gdje teritorija opštine Herceg Novi preskače ulaz u Boku i prelazi na drugu stranu.

Inače, kad je ispao problem sa Sutorinom, pogledao sam koji su sve granični sporovi eks-Ju republika.
Jedan od najšašavijih sporova je u tome što Hrvatska nikako da se odrekne (u korist BiH) dva ostrvceta Mali i Veliki Školj u Malostonskom zalivu. Mislim da su još 1999. potpisali neki papir koji nikad nisu ratifikovali u Saboru. A ostrvca jedva da nađeš na mapi.

tasadebeli tasadebeli 09:09 11.04.2018

Druzja maja!

Ja mislim da Dali sve nas ovde zajebava, pa se sada slatko smeje negde tamo daleko.

Nemoguće da toliko vrti pogrešnu priču iako nije baš direktno na terenu, a sve pominjući nam nekakav izlazak iz te Platonove pećine u nekakvu Platonovu Državu/Republiku.

Usput, Đinđić je mrtav već 15 godina. Tito mrtav već 38 godina.

A mi živi. I ionako za sve nas kažu da smo samo potomci onog genetskog škarta koji je preživeo Kosovsku bitku.


Balada o Stojkovićima


Bije batinaš, bogme svojski raspalio,
puca nam koža, lete mrvice mesa;
bije sat, bije dva, bije tri,
otkud mu toliko štapova i besa?
Udara bogato, udara od sveg srca,
već mu se lice od napora krivi,
gubi dah, zastaje, prediše, više ne može,
i pada mrtav umoran,
a mi živi.
Poređaju nas vezane uza zid,
pucaju u nas, - prska nam lobanja,
prska cevanica, podlaktica, koska,
otežasmo od olova u telu.
Dođe i veče. Umorili se strelci.
Odvezuju nas, psuju nam Boga i majku.
Sa streljanja se vraćamo kući
-ko s posla,
i dok se u kujni podgreva večera
žene nam krpe rupe u odelu.
Posle večere pregledam domazluk:
zakrpim krov, poduprem ogradu,
nakupim kišnicu u kace i aranije.
Uto i spavanju vreme. Pre no zaspim
kažem ženi: vešaće me u pet,
gledaj da me probudiš nešto ranije.
Ujutru vešala, nova novcata, čvrsta,
užad jaka, dželati obučeni,
- ruku na srce, ničemu zamerke nema.
Vešaju nas brzo, vešto i lako.
Visimo tako obešeni do mraka,
vreme je večeri, skidaju nas, - mi živi,
svi nas tuku i psuju, ali ako.
Sutradan zorom dovuku granja i drva,
naslažu lomaču, za nju nas gole vežu,
prinesu šibicu, potpale,
i gori tako, gori nedelju dana,
cela varoš od pepela posivi.
Kad sve dogori, mi izađemo iz dima,
kraljica pada u nesvest, a kralj
trlja oči i gleda nas zaprepašćen:
Sunce vam vaše, pa vi opet živi!
Rastržu nas konjma na repove, raspinju nas na
-točku,
seku nam glave, ruke i noge - strašno!
Streljane nas vešaju, poklane nas guše,
ne znamo zašto, a nije ni važno.

Sudijama je već svega toga dosta!
Smenjuju strelce, otpuštaju vojnike,
dželate vešaju - oni im kao krivi.
Pa opet na nas: te topuzinom, te topom,
te vešaj, te seci, te kolji!
-A mi živi.
Nije tu nešto u redu, šapće narod,
to neko štiti sudije od greha!
A i nas katkad hvata zebnja pred san:
nismo besmrtni, neće dugo ovako,
doćiće jednom i nama kraj,
nećemo izdržati
-i umrećemo
od smeha.











P.S. -

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana