Kultura| Ljudska prava| Mediji| Obrazovanje| Politika

Imperija uzvraća udarac

tasadebeli RSS / 07.06.2018. u 15:40

 
 
 

 
 
 „Šest udžbenika za srednje škole biće stopirano zbog LGBT
 

Beograd -- Šest udžbenika za srednje škole biće stopirano od septembra ukoliko izdavači iz njih ne izbace iskaze koji nisu afrimativni prema LGBT, pišu "Večernje novosti".
IZVOR: TANJUG SREDA, 6.06.2018. | 23:49

List navodi da na upotrebu tih udžbenika pritužbe ima lezbijsko udruženje "Labris".
Zavod za unapređivanje kvaliteta obrazovanja ocenio je da udžbenici moraju da budu "popravljeni" do jeseni, a ako izdavači to ne učine, Ministarstvo prosvete može da zabrani njihovu upotrebu.
Naime, sporni su sadržaji u kojima se pominje LGBT populacija, pa od jeseni, kako sada stvari stoje, za šest predmeta u medicinskim i drugim stručnim školama neće postojati nikakvi udžbenici.

Reč je o izdanjima Zavoda za udžbenike - "Interne bolesti sa negom 2", "Zdravstvena nega III", "Psihologija za drugi razred gimnazije", "Psihologija" za treći i četvrti razred trgovinskih, ugostiteljsko-turističkih i škola za lične uslige, "Neuropsihijatrija" i "Dečija neuropsihijatrija", precizira beogradski list.

U izveštaju koji je potpisala poverenica za ravopravnost, navodi se da se njima diskriminišu pripadnici LGBT populacije na osnovu seksualne orijentacije. To je zasmetalo "udruženju L", kako ga naziva poverenica, ne želeći da otkrije da je reč o lezbijskoj organizaciji "Labris".

O tome da mu je šest udžbenika nepoželjno u učionicama, izdavač - Zavod za udžbenike - još nije obavešten, napominju "Novosti".

Prema rečima Jelene Ivanović, direktorke sektora za strategiju i razvoj Zavoda za udžbenike, Ministarstvo im još nije uputilo obaveštenje, a kada ga dobiju, kaže, postupiće najefikasnije moguće, kako bi đaci što pre imali udžbenike na raspolaganju."

(Б 92 - ЛИНК)

 

 „AUTORI NA UDARU: "Labris" uređuje udžbenike

I. MIĆEVIĆ | 07. jun 2018. 08:15 |

Zbog primedaba lezbijske NVO "Labris" šest udžbenika za srednje škole biće stopirano od septembra

PRITUŽBE lezbijskog udruženja "Labris" bile su dovoljne da prosvetne vlasti ospore upotrebu šest srednjoškolskih udžbenika u narednoj školskoj godini. Zavod za unapređivanje kvaliteta obrazovanja ocenio je da udžbenici moraju da budu "popravljeni" do jeseni, a ako izdavači to ne učine, Ministarstvo prosvete može da zabrani njihovu upotrebu. Sporni su sadržaji u kojima se pominje LGBT populacija.

To je zasmetalo "udruženju L", kako ga naziva poverenica za zaštitu ravnopravnosti, ne želeći da otkrije da je reč o lezbijskoj organizaciji "Labris". Od jeseni, kako sada stvari stoje, za šest predmeta u medicinskim i drugim stručnim školama neće postojati nikakvi udžbenici.

Reč je o izdanjima Zavoda za udžbenike - "Interne bolesti sa negom 2", "Zdravstvena nega III", "Psihologija za drugi razred gimnazije", "Psihologija" za treći i četvrti razred trgovinskih, ugostiteljsko-turističkih i škola za lične usluge, "Neuropsihijatrija" i "Dečija neuropsihijatrija". U izveštaju koji je potpisala poverenica za ravnopravnost navodi se da se njima diskriminišu pripadnici LGBT populacije, na osnovu seksualne orijentacije.

Sociolog, prof. dr Slobodan Antonić, smatra da je ključni "zločin" ovih udžbenika ne to što su diskriminativni, već zato što nisu afirmativni po LGBT populaciju.

- "Analiza" koju je uradila ova sponzorisana NVO insistira na tome da u udžbenicima mogu da stoje samo iskazi koji su "afirmativni i tačni". To znači da iskazi koji su samo tačni, a ne i afirmativni, moraju biti odbačeni kao neprihvatljivi - napominje prof. Antonić. - U jednom od udžbenika navodi se: "Osim heteroseksualne postoji i homoseksualna prostitucija, i to češće muška nego ženska". U "Analizi" se, međutim, traži da se ova - inače nesporno tačna konstatacija - "izbaci" zato što "ne postoji potreba za isticanjem muške 'homoseksualne prostitucije', jer se time stvaraju predrasude, koje vode u stvaranje diskriminatornog odnosa prema gej muškarcima".

Antonić pronalazi još primera koje autorke iz "Labrisa" žele da uklone: "U grupe sa visokom učestalošću hepatitisa B" spadaju i "seksualno promiskuitetne osobe (naročito homoseksualci)", iako je to statistički tačno. Smeta im i iskaz: "Objekat seksualnog nagona je po pravilu jedinka suprotnog pola", pa traže da se izbaci cela rečenica.

- LGBT tužitelji neće da budu "izuzeci". Zato oni traže da se izbaci navedena rečenica ili da se zameni rečenicom "objekat seksualnog nagona je jedinka suprotnog i/ili istog pola" - kaže Antonić. - Time se posrednim putem hoće postići normativno izjednačavanje ove dve vrste seksualne prakse, ali i društvenih odnosa i identiteta koje na njima počivaju. To i jeste ideja tzv. LGBT inkluzije, a upravo odsustvo LGBT inkluzije se zamera srpskim udžbenicima.

O tome da mu je šest udžbenika nepoželjno u učionicama, izdavač, Zavod za udžbenike, još nije obavešten. Prema rečima Jelene Ivanović, direktorke sektora za strategiju i razvoj Zavoda za udžbenike, Ministarstvo im još nije uputilo obaveštenje, a kada ga dobiju, postupiće najefikasnije moguće, kako bi đaci što pre imali udžbenike na raspolaganju.

Nada Trifković, direktorka Medicinske škole "Beograd", potvrđuje za "Novosti" da su načuli kako od jeseni sporni udžbenici neće biti u upotrebi.

- Zvanično obaveštenje još nismo dobili, jer ono stiže na kraju školske godine - kaže Nada Trifković. - Naša škola već ima problem sa manjkom udžbenika, a sa ovim će taj problem biti još veći. Većina udžbenika je stara i neke stvari su prevaziđene, ali opet je bolje da ih imamo.

Autor udžbenika, "Psihologije", Bora Kuzmanović za "Novosti" objašnjava da, kada je čuo za osporavanja njegovog dela, izdavačima je rekao da izbace pasus koji govori o homoseksualizmu, jer nije toliko važan.


- Udžbenik je iz 1980. i kako su se menjala uputstva SZO po pitanju homoseksualnosti, ja sam menjao terminologiju - kaže on. - U poslednjem izdanju nije bilo ništa pogrešno, ništa što bi moglo da uvredi ovu populaciju. Pisao sam neutralno, a to očigledno nije dovoljno."

A STRAST PREMA ŽIVOTINjAMA?AUTORKAMA "Labrisa" smetaju i rečenice "Traganje za sopstvenim identitetom i integritetom dovodi adolescente do predvorja želje za suprotnim polom" i "U adolescenciji, seksualno sazrevanje prati razvoj snažnog interesovanja za suprotni pol i pojava erotske strasti" - tražeći da umesto suprotan, ravnopravno piše i isti i oba pola. Slobodan Antonić postavlja i pitanje granice - da li će doći trenutak kada će sa zahtevima o inkluziji pojaviti i ljudi koji imaju strast prema drugačijim predmetima želje - životinjama, mrtvima, stvarima... 

(Новости - ЛИНК)

 

 

"Šest udžbenika za srednje škole biće stopirano zbog diskriminacije LGBT populacije


07.06.2018. 08:20

Šest udžbenika za srednje škole biće stopirano od septembra ukoliko izdavači iz njih ne izbace iskaze koji nisu afrimativni prema LGBT, pišu "Večernje novosti", navodeći da na upotrebu tih udžbenika pritužbe ima lezbijsko udruženje "Labris".
Zavod za unapređivanje kvaliteta obrazovanja ocenio je da udžbenici moraju da budu "popravljeni" do jeseni, a ako izdavači to ne učine, Ministarstvo prosvete može da zabrani njihovu upotrebu.
Naime, sporni su sadržaji u kojima se pominje LGBT populacija, pa od jeseni, kako sada stvari stoje, za šest predmeta u medicinskim i drugim stručnim školama neće postojati nikakvi udžbenici.
Reč je o izdanjima Zavoda za udžbenike - "Interne bolesti sa negom 2", "Zdravstvena nega III", "Psihologija za drugi razred gimnazije", "Psihologija" za treći i četvrti razred trgovinskih, ugostiteljsko-turističkih i škola za lične uslige, "Neuropsihijatrija" i "Dečija neuropsihijatrija", precizira beogradski list.
U izveštaju koji je potpisala poverenica za ravopravnost, navodi se da se njima diskriminišu pripadnici LGBT populacije na osnovu seksualne orijentacije. To je zasmetalo "udruženju L", kako ga naziva poverenica, ne želeći da otkrije da je reč o lezbijskoj organizaciji "Labris".
O tome da mu je šest udžbenika nepoželjno u učionicama, izdavač - Zavod za udžbenike - još nije obavešten, napominju "Novosti".
Prema rečima Jelene Ivanović, direktorke sektora za strategiju i razvoj Zavoda za udžbenike, Ministarstvo im još nije uputilo obaveštenje, a kada ga dobiju, kaže, postupiće najefikasnije moguće, kako bi đaci što pre imali udžbenike na raspolaganju."

(Блиц - ЛИНК)

 

Istopolna orijentacija u školskim udžbenicima

Analiza diskriminatornog sadržaja srednjoškolskih udžbenika

Profesorima i profesorkama nije dovoljno dati program i prateće udžbenike čiji je sadržaj nediskriminatoran i nakon toga pustiti ih da se sami snalaze, već je potreban zreliji pristup, odnsno širi institucionalni okvir i dugotrajan rad sa njima. Kontekst u kome su profesori sticali svoje znaje zasnivao se na dominantnom stavu da je istopolna seksualna orijentacija bolest. Svoje znanje koje prenose učenicima/cama nije samo puko prenošenje sadržaja udžbenika, već je i prenošenje onih stavova za koje profesori smatraju da su ispravni i značenja koja oni pridaju određenim društvenim pojavama, a koje su upravo odraz njihove socijalizacije i šireg drušvenog vrednosnog okvira. Opšta preporuka bi s toga trebalo da ide u pravcu, šire promene obrazovne politike."

 

(LABRIS, Beograd, 2014 - ЛИНК)

 

 
 
 
 
 
 


Komentari (239)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 20:17 09.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

A ovo je ključni momenat sadržan u kojoj ekonomskoj teoriji?
Meni upravo liči na teški etatizam., suštinski i terminološki

"Etatizam" - opet se zajebavaš.
To je onaj ključni momenat koji ljudima daje motivaciju da doprinose uspehu firme da bi za to bili nagradjeni.

Znam da ti koncept čudno deluje. Zamisli tako je nekad bilo u kapitalizmu i čak ih ima koji tvrde da je to ono što je taj sistem učinilo koji red veličine uspešnijim od komunizma. Znaš ono - "merit based"?
Neverovatno je da su tako nešto neobično koristili kao kriterijum umesto toga da se bude na političkoj liniji (a u najnovijoj reinkarnaciji komunizma, i da se bude "ispravne" rase, pola, seksualne orjentacije).
freehand freehand 20:27 09.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

"Etatizam" - opet se zajebavaš.
To je onaj ključni momenat koji ljudima daje motivaciju da doprinose uspehu firme da bi za to bili nagradjeni.

Izgleda da sam ja poslednji mohikanac koji je ostao na jednostavnoj formuli po kojoj u kapitalizmu zaposleni rade za platu a poslodavci za profit. I da je osnov kapitalističkog uređenja motiv da se bude koristan - sebi.
Ali ne le zi vržae, nije samo to: ja sam i među onom neobaveštenom nekolicinom koja veruje da je
a u najnovijoj reinkarnaciji komunizma, i da se bude "ispravne" rase, pola, seksualne orjentacije

... komunizam pobeđen i nestao. Kad - ne lezi vraže?! kapitalizam u Moskvi i Pekingu a komunisti caruju Silicijumskom dolinom, Lodnonom, Parizom, Stokholmom, Cirihom i Berlinom!

Bene, druže, paranoja nije bezopasna kako ume da izgleda.
mesan mesan 21:42 09.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

tasadebeli

Brate mili, ja sam hteo sadržajno:
1) O glupavom govoru mržnje koji se prihvata kao "drugo mišljenje" ili "ravnoteža" i ti ga tako tu prodaješ (mlatiša lepo opisao i ponašanje medija), te o tvojoj (verujem ti, časnoj!) borbi protiv homofoba u zbornici koju sprovodiš uz prihvatanje Antonića kao validnog mislioca --- kako?

2) O stilu pošto ključni Antonićev paragraf stavljaš u more nanovo kopiranih paragrafa --- kristalno jasno sam napisao --- daj svaki paragraf jednom i označi (bold npr.) onaj jedini što odskače(pojavljuje se u Novostima i gdegod).


A pošto sam dobio:
твоје пљување
политикантске комесарске етикете
тај који ће ме просветлити
по некаквом задатку који си добио, пa га испуњаваш

i pored par pozitivnih detalja ja bataljavam dalji razgovor na temu, imam pametnija posla.

Da završim metaforom, nekome je buka muzika i obrnuto (stavi na 1:38 ako ti se žuri :) ).

vrabac_onaj vrabac_onaj 22:08 09.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

bene_geserit
a u najnovijoj reinkarnaciji komunizma,


Kod nas to izgleda ovako:



Meni je tu najveći hit matora Borka u crvenim čarapicama
tasadebeli tasadebeli 22:36 09.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

mesan

ja bataljavam dalji razgovor na temu,



Ја већ баталио...

И захвалио ти се на толикој добронамерности.

imam pametnija posla.


Да. И ја такође...
bene_geserit bene_geserit 23:59 09.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

freehand
Izgleda da sam ja poslednji mohikanac koji je ostao na jednostavnoj formuli po kojoj u kapitalizmu zaposleni rade za platu a poslodavci za profit. I da je osnov kapitalističkog uređenja motiv da se bude koristan - sebi. ...
ja sam i među onom neobaveštenom nekolicinom koja veruje da je ... komunizam pobeđen i nestao. Kad - ne lezi vraže?! kapitalizam u Moskvi i Pekingu a komunisti caruju Silicijumskom dolinom, Lodnonom, Parizom, Stokholmom, Cirihom i Berlinom!

Zaposleni rade za platu+benefite, bonuse i akcije (u visokoj tehnologiji ova dva poslednja dela primanja, u zavisnosti od pozicije budu 30-99%, za većinu ljudi 30-40% ukupnih primanja). Bonusi i akcije zavise od uspeha firme, grupe, i pojedinca i predstavljaju motivacioni faktor pojedincu da radi (ono čto u komunizmu ne postoji). Drugi motivacioni faktori su da ne bude otpušten (takodje ne postoji u komunizmu osim za politički nepodobne), da napreduje (dobije važniju a ponekad i zanimljiviju ulogu, istina ponekad i mnogo gluplju) u okviru firme.
Drugim rečima tvoja "jednostavna formula" ne znači ništa, jer da je tako kako kažeš, kapitalizam ne bi zatro komunizam.

OK, nije ga baš najbolje zatro ideološki, pa se pojavljuju nove reinkarnacije, zahvaljujući generacijama koje niti su videle šta su komunistički gulazi, niti šta je slobodno tržište, pa su zbunjeni.
Da te reinkarnacije se pojavljuju u Silicijumskoj Dolini i u ponekim od gradova koje si nabrojao (svakako ne u Cirihu i Stockholmu). Šta tačno caruje u Kini i Rusiji nisam baš siguran, ali teško da je slobodno tržište, tako da posledično ne ni kapitalizam.
freehand freehand 00:03 10.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

zahvaljujući generacijama koje niti su videle šta su komunistički gulazi

Ajd za ostale neistine da ne pitam, ali - ti si video komunističke gulage?
I znaš uopšte šta je gulag, bez guglanja?

Da te reinkarnacije se pojavljuju u Silicijumskoj Dolini i u ponekim od gradova koje si nabrojao (svakako ne u Cirihu i Stockholmu)

Čega nema u Cirihu i Stokholmu? Svega o čemu se ovde govorilo kao o pošasti a ti sabio pod "komunizam"? Pa ti baš nemaš pojma.
bene_geserit bene_geserit 00:42 10.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

OK, zahvaljujući generacijama koje i ne znaju za postojanje komunističkih gulaga iz dedinih priča. Jel sad bolje?
Slobodno pitaj za "neistine".

U Stokholmu još uvek ima slobodnog tržišta (za razliku od USA), mada se i to menja na gore prilično brzo. To koliko toliko stiti od metastaze diversity ludila, mada si za švedjane verovatno u pravu, prilično nisu normalni što se toga tiče, jedni su od prvih u Evropi koji su krenuli sa masovnim uvozom izbeglica.

U Švajcarskoj oblik direkte demokratije i zakonsko ograničenje broja birokratije pravi branu ludilu opet (ne možeš da zaposliš 100 diversity specijalista ako ti je broj birokrata ograničen a opet postoji neki posao koji treba da se uradi). Za njih već nisi u pravu, i to verovatno najbolja-najnormalnija zemlja što se tiče poličke korektnosti u zapadnoj Evropi.
c_h.arlie c_h.arlie 08:30 11.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

vrabac_onaj
bene_geserit
a u najnovijoj reinkarnaciji komunizma,


Kod nas to izgleda ovako:



Meni je tu najveći hit matora Borka u crvenim čarapicama

Ti hoćeš da te opet banuju !?
gedza.73 gedza.73 22:06 11.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan


bene_geserit
U Švajcarskoj


Kako Srbija da postane Švajcarska za pedeset godina?

Zabranimo Švajcarcima privatnu imovinu, ograničimo im poljoprivredna domaćinstva na deset hektara, privatna preduzeća na max 4 zaposlena, podržavimo hotele, napravimo zadruge, socijalsitičke gigante, OUR-e, SOUR-e, CK SKJ...

i za pedeset godina ova Srbija danas bude ista ta Švajcarska od sutra.

jedna cirkus smešna država.
c_h.arlie c_h.arlie 04:52 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

gedza.73

bene_geserit
U Švajcarskoj


Kako Srbija da postane Švajcarska za pedeset godina?

Zabranimo Švajcarcima privatnu imovinu, ograničimo im poljoprivredna domaćinstva na deset hektara, privatna preduzeća na max 4 zaposlena, podržavimo hotele, napravimo zadruge, socijalsitičke gigante, OUR-e, SOUR-e, CK SKJ...

i za pedeset godina ova Srbija danas bude ista ta Švajcarska od sutra.

jedna cirkus smešna država.

Eeee, ali mi smo imali dragog (im) druga Titu.
A šta su imali jadni Švajcarci ?!
dragosevacprekosutra dragosevacprekosutra 10:58 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

Kako Srbija da postane Švajcarska za pedeset godina?

Zabranimo Švajcarcima privatnu imovinu, ograničimo im poljoprivredna domaćinstva na deset hektara, privatna preduzeća na max 4 zaposlena, podržavimo hotele, napravimo zadruge, socijalsitičke gigante, OUR-e, SOUR-e, CK SKJ...

i za pedeset godina ova Srbija danas bude ista ta Švajcarska od sutra.

jedna cirkus smešna država.


pa vidi, nije bas daleko od istine. svajcarska je po mnogim oblicima uredjenja primerenija veoma regulisanim socijalistickim drzavama nego cistom lezafer kapitalizmu.

jeste da se sve izglasa na referendumu, pa to ukljucuje i koliko cena rada moze da bude, i koliko provajdera usluga moze da bude.

banalni primer - broj elektricara u gradu kao i njihova satnica je fiksna. mozes bilo kog od registrovanih da zoves, i svi su duzni da ti isto naplate. naravno, niko ne moze da postane elektricar dok se neki prethodni ne deregistruje, odlaskom u peMziju ili ako odapne.

jos bolji primer su cene stanova - mozes ti da budes vlasnik koliko hoces, ali kiriju mozes da povecas sledecem zakupcu (ako ti se prethodni svojevoljno iselio) samo u jednocifrenom procentu koji je na referendumu izglasao kanton...

svojevremeno moj kolega rentao stan i gazda ga otprilike pitao kad namerava da se seli, jerbo mu sin zavrsava studije i hteo bi da se vrati u stan. ovaj moj ga odjebao nesto u stilu 'sto si pravio decu kad im nisi obezbedio stan'.




vcucko vcucko 11:34 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

dragosevacprekosutra
Kako Srbija da postane Švajcarska za pedeset godina?

Zabranimo Švajcarcima privatnu imovinu, ograničimo im poljoprivredna domaćinstva na deset hektara, privatna preduzeća na max 4 zaposlena, podržavimo hotele, napravimo zadruge, socijalsitičke gigante, OUR-e, SOUR-e, CK SKJ...

i za pedeset godina ova Srbija danas bude ista ta Švajcarska od sutra.

jedna cirkus smešna država.


pa vidi, nije bas daleko od istine. svajcarska je po mnogim oblicima uredjenja primerenija veoma regulisanim socijalistickim drzavama nego cistom lezafer kapitalizmu.


Sve je to lepo, ali grenmas i frogs. Onoliko.
Švajcarska je, pre svega, usavršila veštinu čuvanja i bezbednog plođenja tuđeg novca (naravno i dijamanta, zlatnih zuba i još koječega...). Pa je odradila i onaj drugi, možda teži deo, naime da ostatak sveta ubedi da je to zaista tako. Kad ima pa preliva na sve strane, da prostiš lako je održavati sistem da funkcioniše.
Znam da je to opet kokoš/jaje pitanje, ali u osnovi je tako. Neprimenjivo bilo gde drugde.
freehand freehand 13:58 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

banalni primer - broj elektricara u gradu kao i njihova satnica je fiksna. mozes bilo kog od registrovanih da zoves, i svi su duzni da ti isto naplate. naravno, niko ne moze da postane elektricar dok se neki prethodni ne deregistruje, odlaskom u peMziju ili ako odapne.

Samo nastavili tradiciju staru stotinama godina koja je važila i kod nas, bar sa ove austrougarske strane. Mislim, nije tu baš socijalističko uređenje u pitanju, ali svakako je država koja pazi i meri šta i koliko građanima t reba a da bude održivo i perspektivno.
Znalo se šta je amjstor i šta je majstorsko pismo, znalo se šta je esnaf i zanatska zadruga.
Ali ne mora baš ni bene sve da zna da bi suvereno mlatrao naokolo.
Inače, imao sam priliku da u Forarlbergu povezem momka na vandrovanju, pravog vandrokaša. Kostimiranog kao da sam ga pokupio dvesta godina ranije. Taj običaj više nije raširen, svakako, ali ponegde još uvek postoji.
freehand freehand 14:01 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

Švajcarska je, pre svega, usavršila veštinu čuvanja i bezbednog plođenja tuđeg novca (naravno i dijamanta, zlatnih zuba i još koječega...). Pa je odradila i onaj drugi, možda teži deo, naime da ostatak sveta ubedi da je to zaista tako. Kad ima pa preliva na sve strane, da prostiš lako je održavati sistem da funkcioniše.
Znam da je to opet kokoš/jaje pitanje, ali u osnovi je tako. Neprimenjivo bilo gde drugde.

To je uloga koju su joj drugi namenili i dodelili. A svakako ni blizu jedinog što Švajcarce čini posebim. Sve što rade rade odlično, pedantni su i pošteni u svemu što rade.
gedza.73 gedza.73 15:12 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

A šta su imali jadni Švajcarci ?!

Ništa. Samo jugoslovenske gastarbajtere (a niko ne zna odakle su se oni u tolikom broju iznenada stvorili u Švajcarskoj).

I mislim kako je krajnje vreme da napravimo neku delegaciju i pošaljemo po ovim zapadnim zemljama da im objasnimo kako oni žive i rade u najsavršenijim stadijumu komunizma. Ono Narodna Demokratska Republika Danska, Norveška, Švajcarska, Nemačka...

Oni bre uživaju sve povlastice realnog komunizma samo im fale naši teorisjki praktičari da ih vode i uređuju. Ili neki naši zaluđenici ili Kim Džong.

Kao kad gledaš kapitalističkog sprintera nabudženog, pod sterodima, anabolicima, vitaminima, u treningu, sa ogromnim timom iza sebe, vrhunskom opremom i 'socijalističkog' sprintera u šangajkama bez jedne noge koju su mu odsekli partijski rukovodioci jer se žalio na bol u kolenu (doktora koji je tvrdio kako jadniku treba odmor i hrana poslali na Goli otok).

I kad onaj kapitalac otkine ovog gladnog mučenika a na cilj stigne u crvenoj majci ovi naši zagalame

'este videli kako mu crvena, naša boja donela pobedu'
a ćopčo izda'nuo na prvoj polovini staze.

Ali smo na blogu saznali da se ostvarila vizija naših rukovodilaca i da su konačno Amerika i Engleska postale zemlje proletrske.

vcucko vcucko 16:30 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

gedza.73

Kao kad gledaš kapitalističkog sprintera nabudženog, pod sterodima, anabolicima, vitaminima, u treningu, sa ogromnim timom iza sebe, vrhunskom opremom i 'socijalističkog' sprintera u šangajkama bez jedne noge koju su mu odsekli partijski rukovodioci jer se žalio na bol u kolenu (doktora koji je tvrdio kako jadniku treba odmor i hrana poslali na Goli otok).

Ovaj, khm, samo me zanima gde si mogao da vidiš takvo šta?

Jer, dok je postojao socijalizam i soc. blok, upravo je bilo suprotno. Socijalistički sprinteri/ke su bili/bile kao ta aždaja koju opisuješ, sa svim pratećim elementima, a zapadne atlete su bili pejsaž. Ako bi uopšte navukli nekog sponzora da mogu da se takmiče. Čak su od sedamdesetih na dalje mlade komunistkinje iz CCCP i DDR bile i neuporedivo lepše i ženstvenije od muškobanjih Engleskinja (samo je poneka američka crnkinja vadila prosek).

Ali dobro, svako ima svoj trip i projekcije...
freehand freehand 17:42 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

vcucko
gedza.73

Kao kad gledaš kapitalističkog sprintera nabudženog, pod sterodima, anabolicima, vitaminima, u treningu, sa ogromnim timom iza sebe, vrhunskom opremom i 'socijalističkog' sprintera u šangajkama bez jedne noge koju su mu odsekli partijski rukovodioci jer se žalio na bol u kolenu (doktora koji je tvrdio kako jadniku treba odmor i hrana poslali na Goli otok).

Ovaj, khm, samo me zanima gde si mogao da vidiš takvo šta?

Jer, dok je postojao socijalizam i soc. blok, upravo je bilo suprotno. Socijalistički sprinteri/ke su bili/bile kao ta aždaja koju opisuješ, sa svim pratećim elementima, a zapadne atlete su bili pejsaž. Ako bi uopšte navukli nekog sponzora da mogu da se takmiče. Čak su od sedamdesetih na dalje mlade komunistkinje iz CCCP i DDR bile i neuporedivo lepše i ženstvenije od muškobanjih Engleskinja (samo je poneka američka crnkinja vadila prosek).

Ali dobro, svako ima svoj trip i projekcije...

Opet smaraš činjenicama...
gedza.73 gedza.73 17:52 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

Socijalistički sprinteri/ke su bili/bile kao ta aždaja koju opisuješ, sa svim pratećim elementima, a zapadne atlete su bili pejsaž.

Nisam mislio bukvalno. Kapitalistički sprinter u prenesenom značenju je kapitalistička zemlja, atletičari iz socijalnog miljea su zemlje u kojima je sproveden primenjen marksizamsocijalizamlenjinizam.

Komunizam (osim Severne Koreje u kojoj su svi isti) je oćopavio zemlje gde su partijski ludaci vodili sve po njihovom Svetom Pismu.


Ali dobro, svako ima svoj trip i projekcije


Ubilo više ovo' a mi kako smo najbolje živeli... bilo mi dobro... a vidi ovo danas...'. Ma meni danas dobro pa mi ne pada na pamet da se uvlačim u dupe SNS-u.

A još opičeniji trip da je Zapad u stvari postao socijalistički zato što su videli koliko je dobar komunizam. Mogu da zamislim kako bi prosečni zapadnjak reagovao na takve 'činjenice'.
gedza.73 gedza.73 17:55 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

Čak su od sedamdesetih na dalje mlade komunistkinje iz CCCP i DDR bile i neuporedivo lepše i ženstvenije od muškobanjih Engleskinja (samo je poneka američka crnkinja vadila prosek).


Koliko je muškobanjastih Engleskinja, brkatih Amerikanki, krezubih Francuskinja emigriralo u Istočni blok a koliko Rumunki, Ruskinja, Čehinja zbrisalo iz kombija, hotela i autobusa na Zapad? Dok je postojala ta podela na uređeniji, jednakiji, bolji i humaniji IStok i aždajobankarskoburžoaski Zapad?

ČUdno koliko ta malena i neznatna činjenica govori gde je bilo bolje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:02 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

gedza.73
...ili Kim Džong.



Mekano bre Gedžo, mekano. Skoro pa rekacionarno.

Da se ja pitam poslao bih im neku reinkarnaciju Pol Pota. Ih, kako bi procvetali!
vcucko vcucko 21:45 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

gedza.73


Koliko je muškobanjastih Engleskinja, brkatih Amerikanki, krezubih Francuskinja emigriralo u Istočni blok a koliko Rumunki, Ruskinja, Čehinja zbrisalo iz kombija, hotela i autobusa na Zapad? Dok je postojala ta podela na uređeniji, jednakiji, bolji i humaniji IStok i aždajobankarskoburžoaski Zapad?

ČUdno koliko ta malena i neznatna činjenica govori gde je bilo bolje.

Aman čoveče...

Izvini, ali tvoja priča je upravo najsličnija onom vicu (da li je vic?) o kom-komesaru. Kad mu kažu, da se u Americi dobro živi, a on vikne "a šta rade crncima"

Nisu Rusi i Srbi ni izmislili, ni instalirali ni srušili komunizam. Nego neki sa zapada, i to bogati i moćni. Toliko ti je valjda jasno.

Takođe: nikad za vreme komunizma-socijalizma nije bio ovoliki odliv stanovništva prema najbogatijim zapadnim zemljama. Danas, kad je komunizam srušen i prokazan, bivši istočni blok od Poljske i Baltičkih do Balkana se ubrzano prazni, ima ih više po Britaniji, Skandinaviji i ostalim Njemaćkama nego kući.

S tim u vezi, eto ne verujem nikome ko kaže, treba ući u EU (o NATO neću ni da pričam) ne bi li postavili sistem, razvili standarde, bla-bla-truć. Jedino što takve zaista zanima jeste, da im (nam) EU odobri pravo na radnu vizu i da zbrišu. A ovde nek padaju sekire i govna, šaihsetiče.
vcucko vcucko 21:58 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

vrabac_onaj
gedza.73
...ili Kim Džong.



Mekano bre Gedžo, mekano. Skoro pa rekacionarno.

Da se ja pitam poslao bih im neku reinkarnaciju Pol Pota. Ih, kako bi procvetali!

Ponekad sam sebe uhvatim u razmišljanju ovog tipa.

Kažu ti: evo svakome po toliko ari zemlje. Za seme se obratite u komitet, sutra između šest i pola sedam ujutro, ako imaju. Od čega ćete da živite, ne zanima nas. Ali ako vidimo korov, idete pred zid. Tačka.


Bojim se, da smo kao narod na rubu, da ovo bude poslednja mogućnost. Intenzivna hemioterapija ceo dan svaki dan pa šta nam bog da. Kažem da se bojim, ne da priželjkujem.
Mada sam, iskreno, prilično ravnodušan.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:09 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

Takođe: nikad za vreme komunizma-socijalizma nije bio ovoliki odliv stanovništva prema najbogatijim zapadnim zemljama. Danas, kad je komunizam srušen i prokazan, bivši istočni blok od Poljske i Baltičkih do Balkana se ubrzano prazni, ima ih više po Britaniji, Skandinaviji i ostalim Njemaćkama nego kući.


ovo je uglavnom stvar "duha vremena" i mogućnosti koje su se pojavile.
prosto, svet je danas drugačiji lakše se odlazi i menja mesto. a da ne pričamo o tome da oni mučenici iz varašavskog pakta nisu ni mogli tek tako legalno da odu, pa čak smo i mi dobili masovno pasoše tek negde dugom polovinom šezdesetih.

gedza.73 gedza.73 22:59 12.06.2018

Re: Mrtav ozbiljan

Nisu Rusi i Srbi ni izmislili, ni instalirali ni srušili komunizam. Nego neki sa zapada, i to bogati i moćni. Toliko ti je valjda jasno.


ne demantujem. Ja pričam samo kako smo se mi 'snašli' u svemu tome.

Danas, kad je komunizam srušen i prokazan, bivši istočni blok od Poljske i Baltičkih do Balkana se ubrzano prazni,

Da čovek ne poveruje. Na blogu se bre ubiše da kažu kako je u komunizmu ograđenom žicom bio najbolji život na svetu a sad se to ubrzano prazni. Pa di ga je napredna industrija, poljoprivredni rekordi? I otkud da se baš prazni ka tim surovim imperijalističkim zemljama? Zar nije najprirodnija Severna Koreja?


nask nask 21:56 07.06.2018

Elusor macrurus

Kod ovih nema pedera



Zašto?

Zato jer dišu na dupe. Ne može i jedno i drugo.
tasadebeli tasadebeli 22:06 07.06.2018

Re: Elusor macrurus

nask
Kod ovih nema pedera



Zašto?

Zato jer dišu na dupe. Ne može i jedno i drugo.






А ја у први мах помислио да су у питању навијачи Рада...

Добро је да си написао ово објашњење испод слике да не живим у заблуди.
nask nask 22:27 07.06.2018

Re: Elusor macrurus

A što navijači Rada, nisam nešto u toku pa zato pitam.
tasadebeli tasadebeli 22:37 07.06.2018

Re: Elusor macrurus

nask
A što navijači Rada, nisam nešto u toku pa zato pitam.



Због фризуре и боје дреса који носи.


Ма зезање... И то је мало застарело... Они су некада важили као најгори... Сећам се да сам деведесетих имао ученике који су припадали тој субкултури и ишли на утакмице ФК "Рад". Па ми они причали како иду у ешалонима на утакмицу... У првом реду они голоруки са обележјима клуба. У другом реду они са моткама и штанглама, а у трећем ешалону они са ножевима. К'о римска кохорта, сунце му жарко...

Али данас није то баш тако. Носе се и пиштољи.

И гледам их све по утакмицама, онако из даљине коју ми обезебеђују моје године. Не зна се ко је ту најгори.

Још испада да смо најбољи и најпитомији ми који навијамо за клубове без навијача.

Нпр. Чукарички.
myredneckself myredneckself 23:03 07.06.2018

Re: Elusor macrurus

nask
Kod ovih nema pedera


A nevinost gube tek u 25. godini, što će reći da i nisu tako opsednute seksom kao ljudi.
mesan mesan 09:40 08.06.2018

Re: Elusor macrurus

nask
Kod ovih nema pedera

Zato jer dišu na dupe. Ne može i jedno i drugo.

Haha, pederi se samo jebu u dupe, kul

A vidi ove što dišu na dupe:
nask nask 20:59 08.06.2018

Re: Elusor macrurus

Haha, pederi se samo jebu u dupe, kul


Nemam ličnih iskustava na tom polju, a sa drugarima, kolegama i rođacima koji preferiraju istopolnost ne razglabam tehnološke detalje.

A vidi ove što dišu na dupe:


Nemaju Srbija i njeni građani tapiju na kognitivnu disonancu, tako da gornji poster iste ili slične sadržine može da se štampa u bilo kojoj zemlji na svetu.
mesan mesan 07:39 10.06.2018

Re: Elusor macrurus

nask
Haha, pederi se samo jebu u dupe, kul


Nemam ličnih iskustava na tom polju, a sa drugarima, kolegama i rođacima koji preferiraju istopolnost ne razglabam tehnološke detalje.

Pa to ti je poenta vica, no uvredljiv i neprimeren humor je istiinska sloboda govora koju i ja volim te nemoj uopste da se pravdas, evo ti Džimi Kar:

“Kad bi Afrika imala više mreža protiv komaraca, svake godine bismo spasili milione komaraca od nepotrebne smrti zbog SIDE.”

Kad Bil i Melinda preteraju sa žaljenjem malarične dece, plasiraš im ovo da digneš atmosferu

Nemaju Srbija i njeni građani tapiju na kognitivnu disonancu, tako da gornji poster iste ili slične sadržine može da se štampa u bilo kojoj zemlji na svetu.


Pa neće biti da je svugde to isto, vidimo u konačnici da je homoseksualcu mnogo drugačije u Njujorku, Beogradu, Moskvi i Rijadu.
Черевићан Черевићан 23:58 07.06.2018

да ги јебем

doduše nemam ja tu sta ni da dodam ni da oduzmem.

буђав сам прилично
(године притисле)
запажам пристигла
друкчија времена
шема породична
форму гле поприма
где мушко ће жена
мушкоме бити
а жени мушко жена
bene_geserit bene_geserit 04:27 08.06.2018

google gender neutral emoji

mlatisa mlatisa 10:42 08.06.2018

Различитост и Србија

Србија је лоше место да се буде различит. Поред тога, постоји велика толеранција према насиљу. Ето и недавног примера са пуцањем у ноге родитељима малог насилника (ако је истина што говоре медији). Дефинитивно има смисла радити по питању ненасиља и толеранције.

Међутим, овде је заправо кључни проблем новинарство као професија која нестаје. На жалост не само код нас. Вест је очиглено "спин-вест" и можда још нешто.

- Ако погледамо вест Б92, видимо наслов који одмах упућује "ево га кривац, то је ЛГБТ". Да није њих, наша деца би имали из чега да уче, а сада су осуђена на вечну глупост и тоталну пропаст". Цео текст врви од нејасноћа:

- Ко је ЛГБТ у целој причи? Организације? Појединци? О чему је уопште овде реч?

- Ко је донео ту одлуку? Имплицира се ЛГБТ, а стварно је да је ЗУОВ.

- Која је уопште одлука?

- О коликом броју (и проценту) уџбеника је реч (можда се исправља још 1000 других уџбеника због других ствари)

- Уплиће се повереник, која је његова функција ту?

- Завод за уџбенике није обавештен о томе а медији јесу? Да ли то значи да државни органи имају само обавезу обавештавања јавности а не и страна које одређено питање тиче?

Има ту још детаља који нису неважни, али ме мрзи сад да разлажем слово по слово. Да резимирам, мени ово личи на текст који има неколико функција:

1 распирује неразумевање ЛГБТ са једне стране и осталих са друге стране.

2 удар на Завод за издавање уџбеника од стране других издавача.

3 дизање медијске прашине док се друге ствари не заврше. (ово је увек добро дошло)

4 запаљива вест која привлачи кликтање, лајковање, шеровање и остале ање.

Имам утисак да је доминантан бр. 2, што доводи до тога да би појам проституције требало проширити.

Што се самих примедби тиче, мислим да ЛАБРИС цепа длаку на четворо у вези наведених примера ако је уопште реч о њиховим примедбама. Са друге стране, они имају право да пишу оно што их тишти. А постоје органи који могу да усвоје или не усвоје притужбу.

Оно што би било лепо ја Open-government приступ. Што значи:

- да имамо увид у примедбе на сваки уџбеник,
- да имамо увид у ток поступка по питању тих примедби,
- да имамо увид у одлуке надлежних тела по окончању поступка.

Знам да превише очекујем, али људски је надати се.

apacherosepeacock apacherosepeacock 15:15 08.06.2018

Re: Различитост и Србија

„Šest udžbenika za srednje škole biće stopirano zbog LGBT

Ih..


'Đaci prvog razreda gimnazije u opštinama na jugu Srbije, prema sadašnjem predlogu, među obaveznim štivom za čitanje imaće i autobiografiju Hilari Klinton'.
Atomski mrav Atomski mrav 15:33 08.06.2018

Re: Различитост и Србија

'Đaci prvog razreda gimnazije u opštinama na jugu Srbije, prema sadašnjem predlogu, među obaveznim štivom za čitanje imaće i autobiografiju Hilari Klinton'.


Ne kontam šta imaju da nauče od te luzerke?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:09 08.06.2018

Re: Различитост и Србија

Atomski mrav
'Đaci prvog razreda gimnazije u opštinama na jugu Srbije, prema sadašnjem predlogu, među obaveznim štivom za čitanje imaće i autobiografiju Hilari Klinton'.


Ne kontam šta imaju da nauče od te luzerke?


Kako da se dobro udaš.
vcucko vcucko 20:10 08.06.2018

Re: Различитост и Србија

apacherosepeacock
„Šest udžbenika za srednje škole biće stopirano zbog LGBT

Ih..


'Đaci prvog razreda gimnazije u opštinama na jugu Srbije, prema sadašnjem predlogu, među obaveznim štivom za čitanje imaće i autobiografiju Hilari Klinton'.

Neće. Odbijeno (stopiralo min. prosvete ili tako nešto).
nask nask 21:04 08.06.2018

Re: Различитост и Србија

Đaci prvog razreda gimnazije u opštinama na jugu Srbije



Neće. Odbijeno (stopiralo min. prosvete ili tako nešto).


Bitići zabranio ili Šarčević?
vcucko vcucko 23:05 08.06.2018

Re: Различитост и Србија

nask


Bitići zabranio ili Šarčević?

Nešto što se zove Nacionalni prosvetni savet. Ma šta to bilo.

Ajde bar nešto...
nask nask 23:23 08.06.2018

Re: Различитост и Србија

Ma ja provociram šta je jug Srbije. Ministar prosvete Kosova se preziva Bitići.
vcucko vcucko 00:10 09.06.2018

Re: Различитост и Србија

nask
Ma ja provociram šta je jug Srbije. Ministar prosvete Kosova se preziva Bitići.

Ne vidim ja tu neku razliku. U stvari, vidim, ali iz moje perspektive to što zovu B-P-M je veće Kosovo od Kosova.
Samo u Bujanovcu sam doživeo (svaki put kad sam nekom greškom zastao u toj bestragiji, u periodu od, hm, četvrt veka, znači da je jednostavno tako) da onako utrenirano i svesno gledaju kroz tebe. Ne odgovaraju na pitanja, neće da ti prodaju ništa, samo ćute i pilje negde iza tvojih leđa, za njih ne postojiš i tačka.
To na Kosovu nisam doživeo.
nask nask 22:13 08.06.2018

Eh, šta je sve izbačeno iz udžbenika

Za ljubitelje hard bopa

vrabac_onaj vrabac_onaj 09:38 09.06.2018

Ludilo




The madness of banning Huckleberry Finn

After a single complaint from Marie Rothstein-Williams, a mother from Accomack County in Virginia, the county’s public schools and libraries have temporarily withdrawn copies of The Adventures of Huckleberry Finn by Mark Twain and To Kill A Mockingbird by Harper Lee. Twain is considered the father of American literature, and Lee’s famous novel is, among other things, a Pulitzer Prize-winner. But Rothstein-Williams argued she was ‘not disputing this is great literature’, but rather raising the point that there are so many ‘racial slurs in there and offensive wording that you can’t get past that’.

Both books exposed racial attitudes and divisions in the US, so the word ‘nigger’, or the ‘n-word’, gets bandied about with great regularity – 217 times in Huckleberry Finn alone, warned Rothstein-Williams. Actually, says the Christian Science Monitor, it has 219 n-words. But who’s counting?

For Rothstein-Williams, these classics are simply ‘not acceptable’ works of literature with which to educate the 5,000 students in Accomack County (of which 37 per cent are black). She wonders how children are being taught, and whether schools are somehow ‘validating that these words are acceptable’. Worst of all, she says she is concerned about the psychological effects on African-American children, because the books had disturbed her teenage biracial son. ‘We don’t need it in the school system’, she said.

Withdrawing, and effectively banning, certain works of literature from the curriculum, making them inaccessible to thousands of children, especially black children, is a travesty. My dictionary describes a philistine as an individual who is smugly narrow of mind, and of conventional morality, whose tastes indicate a lack of, and indifference to, cultural and aesthetic values. Rothstein-Williams’ perspective can aptly be described as philistine. If she’d read the books, she would know that both Huckleberry Finn and To Kill A Mockingbird are great works of anti-racist literature – they are important books for children to read.

Rothstein-Williams seems to have a very low opinion of young people’s ability to engage with challenging literature. She appears to be far more concerned with the new president-elect, Donald Trump, than with the education of kids in the US.

Yes, the word nigger is very powerful; but it’s a crucial word to understand in relation to racial politics in the US. Children who are ignorant of its history and meaning place themselves at risk in the real world. In the current hypersensitive political climate, it’s quite possible that, if they say a wrong word in ignorance, they could lose their job, have their reputation destroyed – or worse.

Banning books from schools and libraries because you find them offensive will not put an end to racism, nor will it benefit African-American children. These are not only important pieces of US literature – they’re wonderful stories that children have enjoyed for years. Accomack County public schools and libraries should take some good advice from the American Library Association, which urges people ‘to fight censorship, keep books available in libraries, and promote the freedom to read’. In other words, don’t hide books away – read and share them.


LINK

Ali neka, ne treba se tome suprotstavljati. Treba ga pustiti da doživi vrhunac.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:03 09.06.2018

Re: Ludilo

Ali neka, ne treba se tome suprotstavljati. Treba ga pustiti da doživi vrhunac.


Otprilike ko ova gospoja, na miru pazariš dok se oko tebe lujke valjaju po podu i histerišu.

tasadebeli tasadebeli 10:12 09.06.2018

Re: Ludilo

Лудило.

И то толико да понеки пут доводи живот до апсурда.


Sad i Totenhem optužen za rasizam

Politička korektnost napala je fudbal žestoko, što smo i sami osetili na kruševačkom slučaju, ali je u Londonu dostignut novi nivo.

Udruženje crnih advokata (SBL) oštro je zahtevao od navijača Totenhema da prestanu da koriste nadimak “Yids” (u prevodu “Ješe”).

SBL tvrdi da se radi o nadimku koji je uvredljiv za jevrejski narod. Navijači Spursa preuzeli su taj nadimak upravo zbog povezanosti kluba sa jevrejskom zajednicom u Londonu i kao odgovor na česte uvrede na taj račun.

Nadimak su prvobitno koristili njihovi rivali, upotrebljavajući ga u uvredljivoj antisemitskoj konotaciji, ali su ga pristalice ekipe iz severnog Londona rado prihvatile i koriste ga decenijama.

Sam termin “yid” smatra se u svakodnevnoj upotrebi politički nekorektnim, pa se situacija može uporediti sa upotrebom izraza “nigga” (“crnja”), koji se u SAD standardno smatra izrazito rasističkim, ali ga Afroamerikanci među sobom rado koriste u slengu.

Piter Herbert, čelnik SBL, šokiran je stavom navijača, koji smatraju da to nije uvredljivo.

“Zašto oni misle da je to prihvatljivo? Ako budu nastavili, učinićemo sve što je u našoj moći da do njih stigne poruka koju su nam preneli mnogi iz jevrejske zajednice, koji se smatraju uvređenima. Ako nastave tako, tužićemo ih policiji”, kaže Herbert.

Klub sa Vajt Hart Lejna sa indignacijom je odbacio optužbe.

“Naši navijači prihvatili su taj nadimak kao srestvo borbe protiv anti-semitizma. Naš stav na tu temu je kristalno jasan – rasizam u bilo kojoj formi je neprihvatljiv”, navodi se u saopštenju.

“Naš klub je deo kulture u kojoj se jevrejska zajednica izrazito poštuje. upotreba te reči je potpuno u skladu sa zakonom – kažnjiva je njena upotreba ako je smisao uvredljiv, i navijači priotivničkih klubova često su osuđivani zbog toga. U ovom slučaju nema ni govora o uvredi – oni pevaju o sebi”.

Međutim, Herbert je vrlo uporan.

“Naš posao je da razotkrivamo galopirajući rasizam u britanskom sportu, koji se obično gura pod tepih. On je u potpunoj suprotnosti sa olimpijskim duhom, koji je demonstriran ovog leta. Da se tako navijalo tokom Igara, takmičenje bi bilo prekinuto. Ne razumem zašto nešto što je bilo neprihvatljivo u avgustu sada postaje prihvatljivo. Očigledno da ti ljudi uopšte ne brinu o osećanjima drugih”.

Piara Pouer iz organizacije FARE (Fudbal protiv rasizma u Evropi, ta organizacija ima i srpsko odeljenje) kaže da je Herbert naivan.

“Mislim da su ljudi iz SBL vrlo naivni ako tako razmišljaju. Očigledno ne poznaju fudbal”.

"Ciganin sam, to ne menja stvari..:"
Navijači Ajaksa, koji je takođe usko povezan sa jevrejskom zajednicom u svojoj zemlji, nose nadimak “Joden” (Jevreji).

Vrlo je lako pronaći paralelu sa situacijom u Srbiji, ge navijači Crvene zvezde decenijama nose nadimak “cigani”, što nije politički korektan termin za Rome.

Taj nadimak prvobitno su, sa uvredljivom konotacijom, koristili navijači konkurentskih klubova, posebno u zapadnim delovima bivše SFRJ (gde su ga uopšteno koristili za Srbe sve do raspada Jugoslavije). Međutim, pristalice najpopularnijeg kluba na ovim prostorima prihvatile su taj nadimak i još uvek ga rado koriste za sebe.



(ЛИНК)


Ајд нека похапсе све ове са трибина због политичке некоректности ако могу... Баш бих то волео да видим...





Ali neka, ne treba se tome suprotstavljati. Treba ga pustiti da doživi vrhunac.

Otprilike ko ova gospoja, na miru pazariš dok se oko tebe lujke valjaju po podu i histerišu.



anonymous anonymous 23:36 09.06.2018

Čija baba .....



....peder ...?


Usput

Руски и кинески председници Владимир Путин и Си Ђинпинг осудили су одлуку америчких власти да напусте нуклеарни споразум са Ираном, као и једнострано размештање америчког система за противракетну одбрану (ПРО) у Азији под изговором наводне ракетне претње.


A Nemci ?
Иако тврди да изван европских граница САД остају најближи партнери Европи, Мас каже да постоје и одређене несугласице о којима не треба ћутати.

„Излазак Вашингтона из Споразума о клими, из нуклеарног споразума са Ираном и увођење царина — све су то једностране одлуке које наносе штету Европи и Трамп свесно то чини“, рекао је он.



„Обе стране ће се залагати за очување одговорности и јачање међународног мира и безбедности на нивоу СБ УН. Успротивићемо се свим покушајима било којих земаља да једнострано спроводе било какве војне операције без сагласности Савета безбедности“, истиче се у заједничком саопштењу.



tasadebeli tasadebeli 09:35 10.06.2018

Re: Čija baba .....

anonymous

Čija baba .....


....peder ...?



Тај после буде носилац демократских промена, учитељ толеранције и демократског дијалога, те илуминатор непросвећеног пучанства.

И, ако му се у животу посрећи, почне и да зарађује као војно-политички коментатор у медијима.

Нагласак је на речи КОМЕНТАТОР (да поновим - КОМЕНТАТОР) јер је прво и основно оруђе када неко жели да изазове одређену реакцију код читалаца/слушалаца/гледалаца мешање информације са сопственим субјективним коментаром. Тај субјективни став затим код читалаца/слушалаца/гледалаца изазива ту жељену реакцију.

И језик, у свим својим сегментима од речника, синтаксе, па све до паралингвистичких елемената који прате говор (гестикулација, мимика итд. изузетно су важни.

То се онда назива МАНИПУЛАЦИЈА СВЕШЋУ. (ЛИНК)


ШТА ЈЕ ПУТИН ГОВОРИО О КОСОВУ ПРЕ ТРИ ДАНА?! Српски медији прећутали ове Путинове речи о Косову у Бечу!

8 јуна 2018

Председник Руске Федерације Владимир Путин боравио је пре три дана у посети Бечу. У очи посете дао је обиман интервју за аустријску телевизију ОРФ, у коме је одговарао на многа питања, између осталог и о присаједињењу Крима Руској Федерацији и поређењу са питањем Косова.

Интересенатно је да српски медији нису обратили пажњу на ове речи руског председника, у којима је јасно послао поруку о двоструким стандардима Запада у односу према питању Косова и Крима.


Аустријски новинар покушао је да, како је рекао, „анексију Крима“, представи као преседан у Европи, када је једна држава против воље друге државе анектирала део њене територије. Што, како је рекао, представља опасност за друге, пре свега, Пољску и Балтичких држава, које могу затражити заштиту од Русије.

Владимир Путин није остао дужан аустријском новинару и супротставио питање Косова и двоструким стандардима Запада.

– Крим није прогласио независност као резултат напада руске војске већ на резултатима воље исказане на референдуму грађана Крима. Ако ви говорите о анексији и поред референдума и исказане воље народа, онда треба анексијом треба назвати и самоопредељење Косова. Зашто ви не називате анексију самоопредељење Косова, после напада НАТО. Ви говирите о праву Косовара на самоопредељење, они су то урадили само решењем парламента, а Кримљани на референдуму на које је изашло 90 % људи који живе у Криму и који су гласали за присаједињење Русији.

То није демократија? А шта је онда демократија- питао је Путин.

На то је водитељ говорио шаблоном западних земаља о немогућности поређења Крима и Косова.

– Господине председниче, то на Кримну није био законити референдум, није био слободни референдум. То што ви говорите о Косову, ви сте сами називали независност Косова аморалним и нелегалним и до сада га нисте признали. Како то може бити?

Владимир Путин:

– Итекако може бити! Ја ћу вам рећи зашто. Зато што је у политичким процесима и војним догађајима у бившој Југославији у одношењу према Косову било донешено решење суда Уједињених нација, у коме је директно написано, прочитајте то, прочитајте то својим гледаоцима и слушаоцима, сагласност централних власти државе по питању самоопредељења суверинитета територије није обавезно! Тако је суд УН прокоментарисао догађаје на Косову.

Водитељ:

– Тамо су биле веома јасне премисе, које на Криму нису били успуњене, о томе говоре сви међународни чиниоци. Нема никог ко је признао то, нико није признао то гласање.

Владимир Путин:

Ваши аргументи су савршено неубедљиви, нико није ни дужан да признати вољу грађана који живе на тој територији. То је у потпуности сагласно са оним што је донео суд УН, и ту не могу бити двоструке интерпретације. Двоструке интерпретације су код оних који се служе таквим стварима.



Ова расправа се водила од 29:00 минута(ЛИНК)








П.С. -


Novi izborni predmeti zvaće se jezik, mediji i kultura; pojedinac, grupa i društvo;...







tasadebeli tasadebeli 09:43 10.06.2018

Re: П.П.С.

Анонимни, имам ја неке много важније ствари на дневном реду од Русије, Кине,...

ЛИНКЛИНКЛИНК


Nije praksa u svetu da se testovi za malu maturu dopremaju pod oružanom pratnjom, nego su ukorenjene loše navike uputile vlast da bude stroža nego što treba.

To je izjavio ministar prosvete, nauke i tehološkog razvoja Mladen Šarčević.

"U svetu niko ne iznosi testove u gornjem i donjem vešu, ne prodaje ih na ulici za 10-20 evra, niti tamo pomaže deci da prepisuju", rekao je Šarčević za današnju Politiku, napominjući da sve to imate kod nas


А мој највећи проблем тренутно је то што ми, Срби, то изношење тестова за малу матуруу из штампарије у доњем вешу и купопродају тих тестова на улици волимо да називамо интелигенција и сналажљивост, а не криминал као што то раде у тим земљама где тога нема...

А када неко у Србији и буде кажњен за такав криминал, онда сви из све снаге вичу:"Тиранија!!!"

Па после кукамо како нам систем и институције ништа не ваљају.

Наравно да не ваљају ако су нам "стручњаци" по тим институцијама и друштвена "елита" завршавали школе тако што су тестове провере знања куповали три дана пред испит на Зеленом венцу за 10 еврића.

Додај на то још и ове смутљивце из разних спонзорисаних из иностранства НВО који нам воде стратегију образовања (они се такође позивају на ту исту врсту интелигенције као и ови што износе тестове у доњем вешу из штампарије) и онда ће ти бити јасно зашто ме у овом тренутку односи Русије,Кине и САД баш нешто и не дотичу.





vrabac_onaj vrabac_onaj 10:12 10.06.2018

Re: Čija baba .....

tasadebeli


Novi izborni predmeti zvaće se jezik, mediji i kultura; pojedinac, grupa i društvo;...


Ček šta ti sad tu smeta:

Novi izborni predmeti zvaće se jezik, mediji i kultura; pojedinac, grupa i društvo; zdravlje i sport; obrazovanje za održivi razvoj; umetnost i dizajn, kao i primenjene nauke. Ovaj predmet u trećem i četvrtom razredu deliće se na pravce koji usmeravaju učenike ka medicinskim i tehničkim naukama. Tu nije kraj izbornih programa, već će oni obuhvatiti i osnove geopolitike; ekonomiju i biznis; religije i civilizacije; metodologiju naučnog istraživanja, ali i savremene tehnologije.


Koliko ja vidim, za svakog ponešto.

EDIT:
Nego, provaljen si, čitaš Politiku na latinici, tek sad sam primetio koji link si ostavio
tasadebeli tasadebeli 12:45 10.06.2018

Re: Čija baba .....

vrabac_onaj

Ček šta ti sad tu smeta



Ништа, брате! Напротив!

Зар ниси видео оно



испод тога?

Хтедох тиме рећи, коначно пружиће ми се прилика да неке нове генерације које тек долазе и ступају на сцену кроз те предмете образујем у таквом правцу да буду другачији и много бољи људи од нас. Барем када је читање медијских информација у питању...

И то званично, са дозволом државе! (ЛИНК)


А ми... Наше генерације... Ма, то више и није важно, наше је ионако прошло.

Да поновим речено ако си пропустио...


Ali neka, ne treba se tome suprotstavljati. Treba ga pustiti da doživi vrhunac.

Otprilike ko ova gospoja, na miru pazariš dok se oko tebe lujke valjaju po podu i histerišu.





Nego, provaljen si, čitaš Politiku na latinici, tek sad sam primetio koji link si ostavio






Нумем да нађем Политику онлине на ћирилици!

Из пуког незнања, непросвећености и непросветљености испадох крајњи непатриота овде...

Књиге, браћо, књиге! Не звона и прапорци!

И то књиге које се не баве јунацима Евровизије и Холивуда, него правим битним стварима.




freehand freehand 12:56 10.06.2018

Re: Čija baba .....

Хтедох тиме рећи, коначно пружиће ми се прилика да неке нове генерације које тек долазе и ступају на сцену кроз те предмете образујем у таквом правцу да буду другачији и много бољи људи од нас. Барем када је читање медијских информација у питању...

Uf
tasadebeli tasadebeli 13:02 10.06.2018

Re: Čija baba .....

freehand
Хтедох тиме рећи, коначно пружиће ми се прилика да неке нове генерације које тек долазе и ступају на сцену кроз те предмете образујем у таквом правцу да буду другачији и много бољи људи од нас. Барем када је читање медијских информација у питању...

Uf



Глава боли, глава боли!!!

А, Фри?





П.С. - Је ли, богати, стално хоћу да те питам...

А шта радиш ти на Блогу Б92 24 сата, 7 дана у недељи, 365 дана у години? Радно време ти, бре, као код оних перионица за аутомобиле дуж аутопута...

Мислим, како ти то успева?

То 24/7/365?

Кад си пре стигао да прокоментаришеш мој коментар упућен Врапцу?
vcucko vcucko 13:20 10.06.2018

Re: П.П.С.

tasadebeli


А мој највећи проблем тренутно је то што ми, Срби, то изношење тестова за малу матуруу из штампарије у доњем вешу и купопродају тих тестова на улици волимо да називамо интелигенција и сналажљивост, а не криминал као што то раде у тим земљама где тога нема...


Pa ta permisivnost je u korenu svakog našeg problema. "Snaš'o se, pa neka je...".

Ono, nema se (a i ne valja se) da se bolje plati radnik. Pa ga pustiš da iznese ispod jakne anlaser da proda na pijaci. To je bio opštenarodni sport, dok nisu došli Korejanci i ostali da drže fabrike (ono malo što ima). Ili masovno švecovanje u gradskom prevozu. Neplaćanje računa. Masovna seča šume - eto snalaze se ljudi, nemaju. I sto takvih stvari, da ne nabrajam dalje.

I najlakše je reći - to je nama socijalizam ostavio. Jeste, ta permisivnost u naizgled sitnicama jeste bila glavna (na duže staze najmalignija) odlika titoizma. Ali ima to i šire i dalje korene. Npr. u nekoj Puščoj Donjoj se pročuje da Ive 'ebe kozu. Pa katolički pop odmah skoči i krene u akciju, nekad bi Ivu spalili na lomači, danas verovatno verbalnim pritiskom isteraju na čistac. U isto vreme, u Pustoj Gornjoj, pukne vest da Jovo nateže ovcu. Pa naš pop slegne ramenima, znaš kakav je taj Jova, sav nikakav, gurav, ma koja će s njim, pusti bre i njega i ovcu. E to ti je to.

I kako onda ovde da uspe bilo kakav sistem?
freehand freehand 13:21 10.06.2018

Re: Čija baba .....

П.С. - Је ли, богати, стално хоћу да те питам...

А шта радиш ти на Блогу Б92 24 сата, 7 дана у недељи, 365 дана у години? Радно време ти, бре, као код оних перионица за аутомобиле дуж аутопута...

Мислим, како ти то успева?

Znam da se na pitanje ne odgovara pitanjem, ali - šta te briga?
Mislim, nekako mi je to prvo što mi na pamet padne kad pročitam tako nešto, iz arsenala "dobjanja na izdržljivost" što po pravilu pišu neopevani smarači, ""punktum" i ""toliko" oni koji nikad ne završaaju, i "odoh ja da se nikad ne vratim" onih što se stalno vraćaju ako uopšte odlaze.
Inače, moje omiljeno Marfijevo pravilo glasi "Kad god pozoveš pogrešan broj uvek se neko javi."
Liči li ti to na nešto?
freehand freehand 13:25 10.06.2018

Re: П.П.С.

I kako onda ovde da uspe bilo kakav sistem?

Nekako mi primer Milana Stojadinovića uvek prvi padne na pamet, on je primenljiv na svaku krađu, lopovlik, korupcionašku aferu paralelno sa evropeizacijom i uređivanjem društva.
Sad bih kao kviska dodao i Čarugu, kolko da taj drugi teg nasuprot titoizmu još malo podupremo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:25 10.06.2018

Re: Čija baba .....

tasadebeli
vrabac_onaj

Ček šta ti sad tu smeta



Ништа, брате! Напротив!



E jebiga Taso, ja te ozbiljno pitam a imam utisak da mi ironično odgovaraš. Izvini ako pogrešno kapiram.

Elem, ja pročitavši ceo članak pozravljam uvođenje ovih izbornih predmeta iz razloga koji sam naveo. Sad, kakva će biti realizacija zavisi od toga koliko će kvalitetno biti napisani programi (tu sam negde najviše skeptičan) i individualno od profesora koji će to predavati. A kao što znamo njih ima i odličnih i dobrih i osrednjih i loših i katastrofalnih (bar je tako bilo kada sam ja bio gimnazijalac i sumnjam da se tu nešto promenilo).

Opet optimista sam i nadam se da će rezultat biti ono što se navodi u tekstu kao namera:


План је и да се овим постигне веће задовољство ученика образовањем, али и интердисциплинарност, односно превазилажење предметних граница повезивањем различитих дисциплина, што би требало да развије функционалнија знања и стручност ученика.


Inače, na svakoj stranici politike imaš u gornjem desnom uglu mogućnost prebacivanja sa pisma na pismo. A sam sajt ima za osnovnu stranu tzv. "landing page" ćirilićnu varijantu.

http://www.politika.rs/ - naslovna strana na ćirilici.

http://www.politika.rs/sr - naslovna strana na latinici.

vrabac_onaj vrabac_onaj 13:30 10.06.2018

Re: П.П.С.

Pa naš pop slegne ramenima, znaš kakav je taj Jova, sav nikakav, gurav, ma koja će s njim, pusti bre i njega i ovcu.


Ja bih konkretno ovaj primer (ne i neke druge) uvek navodio kao primer širine i milosrđa pravoslavlja u poređenju sa rimokatolicima.

vcucko vcucko 14:37 10.06.2018

Re: П.П.С.

freehand
I kako onda ovde da uspe bilo kakav sistem?

Nekako mi primer Milana Stojadinovića uvek prvi padne na pamet, on je primenljiv na svaku krađu, lopovlik, korupcionašku aferu paralelno sa evropeizacijom i uređivanjem društva.
Sad bih kao kviska dodao i Čarugu, kolko da taj drugi teg nasuprot titoizmu još malo podupremo.

Meni kod tog Stojadinovića nekako prve asocijacije nacista, opčinjen Adolfom, Ljotić pre Ljotića. Lik Bate Stojkovića iz "Ko to tamo peva". Lopovluk i korupcija, to je opšte mesto na takvom oložaju, ovde.

Nego, šta ti imaš protiv mog pranđeda?
freehand freehand 14:39 10.06.2018

Re: П.П.С.

Nego, šta ti imaš protiv mog pranđeda?

Gospodina Drezgića? Bože sačuvaj!
Samo kažem da je i pre komunista bilo komunista.

P.S. Inače, Stojadinović je bio četiri klase iznad Ljotića, sem što nije bio primitivac, ali ikona mufljuza, špekulanata, korupcionaša i uopše kralj lopova i bezobzirnih beskarakternih poklonika Mamonovih. Pa onda kadneko počne da priča o "onoj Jugoslaviji, demokratiji, zakonima i slobodi" nekako mi nije dobro, pa prvo na njega pomislim.

P.P.S - hoćeš sliku iz Matulja od pre par nedelja?
vcucko vcucko 14:54 10.06.2018

Re: П.П.С.

freehand

Gospodina Drezgića? Bože sačuvaj!
Samo kažem da je i pre komunista bilo komunista.

P.S. Inače, Stojadinović je bio četiri klase iznad Ljotića, sem što nije bio primitivac, ali ikona mufljuza, špekulanata, korupcionaša i uopše kralj lopova i bezobzirnih beskarakternih poklonika Mamonovih. Pa onda kadneko počne da priča o "onoj Jugoslaviji, demokratiji, zakonima i slobodi" nekako mi nije dobro, pa prvo na njega pomislim.

P.P.S - hoćeš sliku iz Matulja od pre par nedelja?

Jovo? Njega možemo svrstati, šta znam, u socijaliste utopiste Zakasnele, naravno. Ali bio je i avangarda; izmislio Superhika 50 godina pre Magnusa i Bunkera. Jedan je Jovo...

Može Matulji. Doduše, taj kraj prema kastavštini je najlepši u ranu jesen, tamo za Belu nedeju. Samo je problem, ko će da vozi kući. Ali može, lep je to kraj.
freehand freehand 15:01 10.06.2018

Re: П.П.С.

utopiste

Nikola? Dabre, bio utopista skoro ko i Stojadinović.

Može Matulji. Doduše, taj kraj prema kastavštini je najlepši u ranu jesen, tamo za Belu nedeju. Samo je problem, ko će da vozi kući. Ali može, lep je to kraj.

Ma samo gore sa autoputa, na Vatima Jadrana. Mnogo puta prošao, sad prvi put stali da malkice pogledamo, al trebalo je stići do pule, pa onda kratko.
mlatisa mlatisa 15:02 10.06.2018

Re: П.П.С.

Pa ta permisivnost je u korenu svakog našeg problema. "Snaš'o se, pa neka je...".

I najlakše je reći - to je nama socijalizam ostavio. Jeste, ta permisivnost u naizgled sitnicama jeste bila glavna (na duže staze najmalignija) odlika titoizma. Ali ima to i šire i dalje korene. Npr. u nekoj Puščoj Donjoj se pročuje da Ive 'ebe kozu. Pa katolički pop odmah skoči i krene u akciju, nekad bi Ivu spalili na lomači, danas verovatno verbalnim pritiskom isteraju na čistac. U isto vreme, u Pustoj Gornjoj, pukne vest da Jovo nateže ovcu. Pa naš pop slegne ramenima, znaš kakav je taj Jova, sav nikakav, gurav, ma koja će s njim, pusti bre i njega i ovcu. E to ti je to.

I kako onda ovde da uspe bilo kakav sistem?


Мислим да је разлог за толику укорењеност таквог размишљања то што је онима који владају тако лакше. Генерално, сви су у прекршају, овом или оном, а владари одлучују о томе кога ће гонити. Есенција тога је "да судије не треба да се држе закона ко пијан плота".

Историјски гледано, вероватно је то и био начин преживљавања за време Османске окупације.
vcucko vcucko 15:05 10.06.2018

Re: П.П.С.

vrabac_onaj
Pa naš pop slegne ramenima, znaš kakav je taj Jova, sav nikakav, gurav, ma koja će s njim, pusti bre i njega i ovcu.


Ja bih konkretno ovaj primer (ne i neke druge) uvek navodio kao primer širine i milosrđa pravoslavlja u poređenju sa rimokatolicima.


Pa to sam, otprilike, i napisao.
Samo uvek ima jadac. Širina, milosrđe, sve lepo, ali to je obično u suprotnoj korelaciji sa efikasnošću, funkcionalnim sistemom itd.
Realno, ko je od rasturene Nemačke napravio silu par ekselans? Dolfi, jbg. Ko je mužike koji su ručno vukli barže niz Volgu transformisao u nuklearne fizičare i kozmonaute? Koba.
U krajnjoj liniji, ko je rasturio SSSR, dobroćudni poljoprivrednik Karter ili zli glumac Regan?
Muhika možda može da prođe u Urugvaju, dok ga Veliki Brat trpi. Ovde bi se sve urušilo za mesec dana, a voljeni narod bi se slikao s njim držeći mu rogove iznad glave, uz kez.
freehand freehand 15:07 10.06.2018

Re: П.П.С.

Мислим да је разлог за толику укорењеност таквог размишљања то што је онима који владају тако лакше. Генерално, сви су у прекршају, овом или оном, а владари одлучују о томе кога ће гонити. Есенција тога је "да судије не треба да се држе закона ко пијан плота".

Историјски гледано, вероватно је то и био начин преживљавања за време Османске окупације.

Ma ne. Ovoj zemlji samo treba sto godina mira. U razvoju društva, na žalost, psotoje stepenice koje se ne mogu preskakati, i postoje stvari koje se uče. Mogu brže od onoga kako ovo društvo uči, ima i talentovanijih đaka, ali generalno mnogo je manje pitanje mentalitetskog tipa a viš mnoštva nepovoljnih istorijskih okolnosti.
Glavni mentalitetski problem je sindrom "držte lopova" i spremnost da se na tuđ obraz i čast olako udari i drugi proglasi lopovom bez ikakvog osnova sem atmosfere, govorkanja, predrasuda i rekla-kazala. Tako da uopšte ne čudi da je percepcija korupcije uvek daleko iznad onoga što je realnost.
Sem danas. ovo što sad živimo je korupcija kao sistem.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:35 10.06.2018

Re: П.П.С.

vcucko


Realno, ko je od rasturene Nemačke napravio silu par ekselans? Dolfi, jbg.


Bizmark.

Dolfi, jbg. Ko je mužike koji su ručno vukli barže niz Volgu transformisao u nuklearne fizičare i kozmonaute? Koba.


Ne, Rusija je već išla ka tome, komunjare su tu mnogo više odmogle nego pomogle.

U krajnjoj liniji, ko je rasturio SSSR, dobroćudni poljoprivrednik Karter ili zli glumac Regan?


SSSR se raspao kao neodrživ. Regan je samo gurnuo prstom nešto što je već bilo pred rušenjem.
vcucko vcucko 18:55 10.06.2018

Re: П.П.С.

vrabac_onaj
vcucko


Realno, ko je od rasturene Nemačke napravio silu par ekselans? Dolfi, jbg.


Bizmark.

Dolfi, jbg. Ko je mužike koji su ručno vukli barže niz Volgu transformisao u nuklearne fizičare i kozmonaute? Koba.


Ne, Rusija je već išla ka tome, komunjare su tu mnogo više odmogle nego pomogle.

U krajnjoj liniji, ko je rasturio SSSR, dobroćudni poljoprivrednik Karter ili zli glumac Regan?


SSSR se raspao kao neodrživ. Regan je samo gurnuo prstom nešto što je već bilo pred rušenjem.


Otišao si previše u istoriju. Govorim o nekim stvarima koje su neposredno prethodile nečemu, a bez ikakvog nametanja vrednosnih sudova. Redom:

- Bizmark je bio mnogo, mnogo ranije. Neposredno pre Hitlera i NSDAP, imali su novčanicu od recimo Zweihundertmiliarden Reichs-Mark. Trebale su ti dve takve da platiš tramvajsku kartu. Na ulicama se odvijao neobjavljeni građanski rat između komunista, nacionalista i carskih lojalista i ko zna koga još. Bili su na rubu gladi. O tome pričam.

- Lenjin, ubačeni nemački špijun i manijakalni ubica, krenuo je da pobije sve pismene i sve koji su znali da upotrebe pribor za jelo. Srećom crče pre nego je ostvario zacrtano. U takvoj situaciji, Staljin je uspeo da poveže, vrati, izgradi, kako god je znao i umeo. Primio je ruinu, ostavio silu. Paranoidno ludilo pred kraj života nije sporno.

- SSSR se svakako raspao zbog neefikasne privrede. Jednostavno nisu mogli da obezbede bare necessities za većinu stanovništva. Između ostalog, upravo zbog nametnute sulude trke u naoružanju i koječemu. Koju je svesno forsirao Regan. To je staro pitanje, kokoš ili jaje...
tasadebeli tasadebeli 20:09 10.06.2018

Re: П.П.С.

vcucko

I najlakše je reći - to je nama socijalizam ostavio. Jeste, ta permisivnost u naizgled sitnicama jeste bila glavna (na duže staze najmalignija) odlika titoizma.


Што кажу, не волим да причам о себи, али узмите мој случај...

Моја жена својевремено као ђак усмерењак шуваровац на преводилачком смеру (и касније студент енглеског на Филолошком) ни крива ни дужна добила комплет најскупљих рапидографа од своје тетке које је ова "позајмила" из своје фирме, ЦИП. Још увек нам тај комплет неотворен (јер мојој жени никада није ни био потребан) стоји у некој кутији у подруму. Али ето, тетка донела из своје фирме да се детету нађе...

Е, сад, верујем да би тај комплет рапидографа тада, осамдесетих прошлог века, баш добро дошао неком студенту архитектуре, машинства,...

Али тај није имао тетку у ЦИП.

Шта да се ради... Неки давитељи се роде под сретном звездом, а неки не.

И право да ти кажем, где год да сам погледао, у коју год породицу коју сам познавао тада (и познајем их још увек) сви су имали неку сличну причу. "Донео тата из предузећа."


mlatisa

Мислим да је разлог за толику укорењеност таквог размишљања то што је онима који владају тако лакше. Генерално, сви су у прекршају, овом или оном, а владари одлучују о томе кога ће гонити. Есенција тога је "да судије не треба да се држе закона ко пијан плота".



Сећам се једне реченице с почетка деведесетих, нажалост не огу да се сетим чија је... Из новина је...

"Тито је имао договор са својим народима и народностима у СФРЈ: Ви ћете мене да пустите да владам на миру, а ја ћу вас да пустим повремено до Трста да шверцујете фармерке."
tasadebeli tasadebeli 20:24 10.06.2018

Re: Čija baba .....

vrabac_onaj

E jebiga Taso, ja te ozbiljno pitam a imam utisak da mi ironično odgovaraš.


Вара те утисак.

Izvini ako pogrešno kapiram.


Нема потребе за извињавањем. Да цитирам Великог Мештра реда витезова од Мионице и околине:"Наши смо!"

Elem, ja pročitavši ceo članak pozravljam uvođenje ovih izbornih predmeta iz razloga koji sam naveo.


И ја исто. Из истих тих разлога. (Не зезам се.)

Sad, kakva će biti realizacija zavisi od toga koliko će kvalitetno biti napisani programi (tu sam negde najviše skeptičan) i individualno od profesora koji će to predavati. A kao što znamo njih ima i odličnih i dobrih i osrednjih i loših i katastrofalnih (bar je tako bilo kada sam ja bio gimnazijalac i sumnjam da se tu nešto promenilo).



Не волим да приступам неком новом предузећу са негативним предрасудама стеченим на основу неких појединачних досадашњих искустава.

Да видимо како ће да испадне, па ћемо онда да пљујемо ако не ваља?

Може?

А што се тиче професора и школе?

Па слушај, врабац... Ово рекох више пута на блогу Б92, али поновићу, не мрзи ме.

Свака школа (а школу чине њени ђаци и професори) ти је слика Србије у малом.

И као што у Србији живе свакојаки људи, тако и по школама предају свакојаки људи и иду свакојака деца.

Не можеш очекивати да професори у школама (и самим тим и школе) буду боље од средине, тј. друштва у којем функционишу.

Какво нам је друштво у Србији, таква нам је и школа.



Inače, na svakoj stranici politike imaš u gornjem desnom uglu mogućnost prebacivanja sa pisma na pismo.



"Ма тко би се свега сјетио," што каже онај мој другар када заборави своје дете на трамвајској станици.
freehand freehand 20:28 10.06.2018

Re: Čija baba .....

И као што у Србији живе свакојаки људи, тако и по школама предају свакојаки људи и иду свакојака деца.

Не можеш очекивати да професори у школама (и самим тим и школе) буду боље од средине, тј. друштва у којем функционишу.

Какво нам је друштво у Србији, таква нам је и школа.

Sa ovim se gotovo potpuno slažem, ali mislim da je školstvo jedna od stvari koje mu nisu verna slika. Bolje su od njega.
tasadebeli tasadebeli 20:39 10.06.2018

Re: Čija baba .....

freehand

Znam da se na pitanje ne odgovara pitanjem, ali - šta te briga?






Па јес, и то што кажеш...

Е, а је л' се сећаш приче Љубодрага Стојадиновића, оног војно-политичког аналитичара и коментатора (!), непосредно после 5. октобра?

Каже он, месецима пре 5. октобра њега стално звали на кућни телефон (тада углавном фиксна телефонија) и претили му због онога што прича по медијима о Милошевићу. И када му се смучило, ископа ти он преко својих веза у Служби број тог телефона одакле су га стално зивкали и позове.

- Добар дан.
- Добар дан.
- Кога сам добио?
- Музеј.
- Какав музеј?
- Шта те брига!


Mislim, nekako mi je to prvo što mi na pamet padne kad pročitam tako nešto, iz arsenala "dobjanja na izdržljivost" što po pravilu pišu neopevani smarači, ""punktum" i ""toliko" oni koji nikad ne završaaju, i "odoh ja da se nikad ne vratim" onih što se stalno vraćaju ako uopšte odlaze.



Имам сада једно сасвим озбиљно питање, не зезам се.

А што си ти увек тако озбиљан као да ти се судбина света навалила на леђа?

Зашто никада, ама баш никада, не умеш да одговориш зајебавањем на зајебавање, него увек кренеш да се нешто "целомудрено" просераваш као некакав велики мислилац Блога Б92?

Мени су такви ликови као ти које сам до сада упознавао у свом животу били убедљиво најгори и највећи смарачи које сам онда због тога избегавао у најширем могућем луку да ме не би давили својом "мудром" досадом и "интелигентном" промиџбом сопствене сујете и сопственог Ја у некаквог патера фамилијаса читаве групе који се никада не сме опустити јер "непријатељ вреба са свих страна, а ја сам одговоран за животе свих нас!"


П.С. -

И још само нешто...


Znam da se na pitanje ne odgovara pitanjem,


Јевреји не мисле тако.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:43 10.06.2018

Re: П.П.С.


vcucko


Otišao si previše u istoriju.


Otišao sam u istoriju taman onoliko koje bilo potrebno.

- Bizmark je bio mnogo, mnogo ranije. Neposredno pre Hitlera i NSDAP, imali su novčanicu od recimo Zweihundertmiliarden Reichs-Mark. Trebale su ti dve takve da platiš tramvajsku kartu. Na ulicama se odvijao neobjavljeni građanski rat između komunista, nacionalista i carskih lojalista i ko zna koga još. Bili su na rubu gladi. O tome pričam.


Pa ne, nije Bizmark bio mnogo, mnogo ranije. U tom periodu o kom ti pričaš još uvek je bilo živih ljudi koji su pamtili doba kada je Bizmark bio kancelar.
On je taj koji je stvorio (naravno, ne samo on, nikada nije u pitanju baš samo jedan čovek kakav god bio) ono što poznajemo kao modernu Nemačku. Ta država jeste bila u velikim problemima nakon poraza u Velikom ratu, ali je čak i takva bila ozbiljna i moćna država. Nije jedini put izlaska iz te krize bio onaj koji je Hitler ponudio. Štaviše, veliko je pitanje koliko je realne osnove bilo u Htlerovim ekonomskim i privrednim reformama na duge staze tj. kako bi to išlo da se nije vrlo brzo prebacio na ratnu privredu. No to je tema za nešto dužu formu od komentara na blogu.

U svakom slučaju, zaista ne mislim da je Hitler nešto što je na bilo koji način uspelo da uzdigne Nemačku. Moglo je samo da da iluziju uspona na kratki rok, neki tužni kraj bi na kraju usledio, ispostavilo se najtužniji mogući.

Hitler je bio jedan sumanuti, zločudni avanturista koji je kockarski ozbiljno doveo u pitanje ono što je Bizmark napravio i pitanje je šta bi bilo da Nemci nisu bili potrebni Amerima u hladnoratovskoj podeli. Nemačka posle Velikog rata jeste bila poražena, jesu bile teške ekonomske prilike, ali nije dovedena do tolike propasti kao 1945.

- Lenjin, ubačeni nemački špijun i manijakalni ubica, krenuo je da pobije sve pismene i sve koji su znali da upotrebe pribor za jelo. Srećom crče pre nego je ostvario zacrtano. U takvoj situaciji, Staljin je uspeo da poveže, vrati, izgradi, kako god je znao i umeo. Primio je ruinu, ostavio silu. Paranoidno ludilo pred kraj života nije sporno.


Ovde ćemo se uglavnom složiti. Gruzin je za razliku od onog ludaka imao tu državničku crtu. Samo nisam baš siguran da je njegovo (Staljinovo) ludilo počelo tek pred kraj života, SSSR iz tridestih je pored tih velikih (i nespornih) privrednih uzleta bio jedan veliki pakao.

Kada sam u nekom malo mističnom raspoloženju, onda za to čudovište nalazim opravdanje u smislu:
"A možda je toj Rusiji bilo potrebno jedno takvo čudovište da je posle tog pakla revolucije konsoliduje da bi uspela da odbrani i sebe a i sve nas od tolikog zla koje će u jednom trenutku krenuti da maršira Evropom."

Mislim, kad već Rusija nije dobila onih 30 godina mira za kojima je Stolipin vapio.

- SSSR se svakako raspao zbog neefikasne privrede. Jednostavno nisu mogli da obezbede bare necessities za većinu stanovništva. Između ostalog, upravo zbog nametnute sulude trke u naoružanju i koječemu. Koju je svesno forsirao Regan. To je staro pitanje, kokoš ili jaje...


Pa ne, nije baš u pitanju ta dilema kokoš/jaje.
Kauboj je samo ubrzao neminovan proces.

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:58 10.06.2018

Re: Čija baba .....

Какво нам је друштво у Србији, таква нам је и школа.


Sine, ti ko pokojni patrijarh. Znaš ono kada su Pavla krenuli da smaraju u jednom intervjuu o tome kakvi su popovi, pa se on iznervirao (da, da, znao je taj i da popizdi) i rekao im:
"Pa znate šta, kakav narod takva i Crkva"

freehand freehand 21:01 10.06.2018

Re: Čija baba .....

Зашто никада, ама баш никада, не умеш да одговориш зајебавањем на зајебавање

Vidi, Taso: imaš tu dve stvari. Jedna je da se ti nikad ili vrlo retko zajebavaš, jer tvoja je zajebancija po pravilu pokušaj vređanja ne bi li se osvetio za nemogućnost da neku tezu odbraniš ili odgovoriš na nešto u prethodnoj raspravi. Druga - nije nemoguće da je povezana sa ovom prvom - je ta da ti moju zajebanciju po pravilu ne razumeš. Valjda zato što je glupa i neduhovita. A ne ovako lucidna i lepršava kao ovo tvoje
него увек кренеш да се нешто "целомудрено" просераваш као некакав велики мислилац Блога Б92?

I to sa dodatkom
Мени су такви ликови као ти које сам до сада упознавао у свом животу били убедљиво најгори и највећи смарачи које сам онда због тога избегавао у најширем могућем луку да ме не би давили својом "мудром" досадом и "интелигентном" промиџбом сопствене сујете и сопственог Ја у некаквог патера фамилијаса читаве групе који се никада не сме опустити јер "непријатељ вреба са свих страна, а ја сам одговоран за животе свих нас!"

... u kome taj lik, jelda, nisam ja, iako su ti likovi upravo kao ja, ali potšo smo drugari i ispisnici ti mene tu ne svrstavaš bez obzira što imam sve te osobine.
E hvala ti, druže, đe čuo i đe ne čuo na iskrenim simpatijama i drugarskoj podršci.
Јевреји не мисле тако.

Pa šta ću im ja?
tasadebeli tasadebeli 21:13 10.06.2018

Re: П.П.С.

vrabac_onaj

Regan je samo gurnuo prstom nešto što je već bilo pred rušenjem.



Garbage chef, што би рекао Роналд Реган?










П.С. -


tasadebeli tasadebeli 21:20 10.06.2018

Re: Čija baba .....

freehand

I to sa dodatkom



Па рекох ти већ да се овде не зајебавам, него сасвим озбиљно...

Што никако не потире све претходно речено...

Бити другар и исписник не значи да треба пошто-пото непрестано да се узајамно милујемо по идиотским главама.

А ово што си написао, као да сам ја рекао... Само уместо Тасо убаци Фри.


Vidi, Taso: imaš tu dve stvari. Jedna je da se ti nikad ili vrlo retko zajebavaš, jer tvoja je zajebancija po pravilu pokušaj vređanja ne bi li se osvetio za nemogućnost da neku tezu odbraniš ili odgovoriš na nešto u prethodnoj raspravi. Druga - nije nemoguće da je povezana sa ovom prvom - je ta da ti moju zajebanciju po pravilu ne razumeš. Valjda zato što je glupa i neduhovita. A ne ovako lucidna i lepršava kao ovo tvoje



Тако да нека заједничка нит између нас двојице ипак постоји. Имамо идентично мишљење један о другоме.
freehand freehand 21:28 10.06.2018

Re: Čija baba .....

Тако да нека заједничка нит између нас двојице ипак постоји. Имамо идентично мишљење један о другоме.

Ma jok, al nije to gvint: ključ je u ptitanju - zašto bi ovde bilo bitno ko o kome šta misli? naravno, ako se sve vo ne doživljava lično a atak na ličnost nije način razmišljanja i ponašanja?
tasadebeli tasadebeli 21:45 10.06.2018

Re: Čija baba .....

vrabac_onaj

Какво нам је друштво у Србији, таква нам је и школа.


Sine, ti ko pokojni patrijarh. Znaš ono kada su Pavla krenuli da smaraju u jednom intervjuu o tome kakvi su popovi, pa se on iznervirao (da, da, znao je taj i da popizdi) i rekao im:

"Pa znate šta, kakav narod takva i Crkva"


И?

Је л' нисмо покојни патријарх и ја у праву?

И за цркву и за школу?


Прича о Престижу

Пошто је последњих месец-два био актуелан овај Бојан Радовановић на крову хотела-кафане "Престиж" (Бојан Радовановић = ДИПОС - дипломатски станови, ФК БАСК, хотел и кафана "Престиж" код Цареве ћуприје, ФК Нови Пазар, па колико се сећам и мардељ због свих тих силних махинација и много тога још...), ја се присетио како је пре десетак и више година (још је био жив покојни патријарх), када је господин Радовановић направио тај "Престиж", на огради порте ове моје Цркве Свети Ђорђе на Бановом брду, вероватно уз дозволу проте и малу надокнаду за верска питања, осванула реклама за тај хотел и за ту кафану тик уз реновирани терен ФК БАСК после поплава 2003.

Мислим, и ја волим кафане, не поричем...

Али, брате, некако су ме васпитали да је кафана кафана, школа је школа, а црква је црква.

Бесан што на улазу у Храм у којем сам се крстио пре више од 40 година шљашти реклама за кафану, одем у школу и питам мог тадашњег вероучитеља коме у Патријаршији могу да се жалим на такав поступак руководства мог подручног верског објекта.

Гледа ме вероучитељ, ћути, не одговара. Одосмо обојица на своје часове.

После часова, ваљда му је требало толико да размисли шта би ми на то одговорио, мој катихета из школе ми каже:

"Слушај... Иди код тог и тог, он ти је шеф кабинета патријарха. Испричај му ово што си мени испричао и на шта си се жалио. Али немој да кажеш да сам те ја послао."




vrabac_onaj vrabac_onaj 21:55 10.06.2018

Re: Čija baba .....

Је л' нисмо покојни патријарх и ја у праву?


jeste, ne sporim :)

на улазу у Храм у којем сам се крстио пре више од 40 година


Ау Тасо, много касно си се крстио с обзиром на твоје године. Ја сам крштен пре 46 година колико и имам тј. крстило ме ко бебу.
Пих, никада од тебе поштени реакционар, четник и клерофаишста.
tasadebeli tasadebeli 22:08 10.06.2018

Re: Čija baba .....

freehand
И као што у Србији живе свакојаки људи, тако и по школама предају свакојаки људи и иду свакојака деца.

Не можеш очекивати да професори у школама (и самим тим и школе) буду боље од средине, тј. друштва у којем функционишу.

Какво нам је друштво у Србији, таква нам је и школа.

Sa ovim se gotovo potpuno slažem, ali mislim da je školstvo jedna od stvari koje mu nisu verna slika. Bolje su od njega.



Ја се надам да си ти у праву. Због тога и јесам још увек у томе. Иначе бих оставио тај посао. Надам се.

А човек без наде, шта је него празна љуштура од људског бића.

И знам да у свакој од ових генерализација које смо изрекли овде и ти (позитивно мишљење о школама у Србији) и ја (негативно мишљење о школама у Србији) буду обухваћени и они који то не заслужују, било једни, било други.

Али тако то увек бива са генерализацијама.

Хоћу да кажем, Фри, као што у овој нашој Србији заиста има сјајних људи који много тога доброг и корисног раде, има и оних других... Супротних.

Па тако буде и са школама. У свакој имаш сјајних професора и васпитача, али има и оних других.

П.С. - И само да додам, мислим да то и није тако лоше у васпитном процесу. Треба клинци од малена да се навикавају на свакакве људе (професоре) око себе јер то и јесте много боља припрема за каснији живот од сваке теоријске приче о томе.
vcucko vcucko 22:11 10.06.2018

Re: П.П.С.

vrabac_onaj

Gruzin je za razliku od onog ludaka imao tu državničku crtu.

Kažu da slika govori više od reči.

Josif Visarionovič u mladosti:
Danas bi mlatio pare kao model za hipsterske magazine.

Manijak Iljič, otprilike u istim godinama:

Nisam stručan, ali meni liči da je za doručak jeo malu decu.
tasadebeli tasadebeli 22:30 10.06.2018

Re: Čija baba .....

vrabac_onaj

Ау Тасо, много касно си се крстио с обзиром на твоје године. Ја сам крштен пре 46 година колико и имам тј. крстило ме ко бебу.


Имај у виду да се прича о Престижу одвија пре десетак година...

А у праву си, крстило ме тек са три године старости.

'Вако је то било.

Ја се родио 1964. Ранковић пао 1966. Моја кева и још неки припадници моје фамилије својевољно вратили своје партијске књижице после дугогодишњег партијског стажа који им је почео одмах после скојевских дана и у доба Другог светског рата (некима од њих и пре тога).

Мој буразер од ујака се родио 1967. Ујак, такође вратио партијску књижицу кад и моја кева, решио да свога сина крсти. Моја кева много волела тог свог брата. Од четворице рођене браће, највише је волела оног што је погинуо на Сремском фронту с 19 година старости и овога свога брата.

И тако крсте заједно тог мог брата од ујака као бебу и мене са три године старости 1967.

Шта ћу, брате, грешан сам. Да не кажем, Грешник сам.


Пих, никада од тебе поштени реакционар, четник и клерофаишста.


Никада. А тол' ко се трудим...

Ма неће ме ни они, а неће ме ни ови црвени међу себе...

Ники ме не воле, свима сам repulsive.

Ни сам не знам ди ћу...


П.С. - Синоћ, после дужег времена, гледам ТВ. Иду на РТС прво "Повратак отписаних", па одмах затим серија "Равна гора"...

Гледам ја оно, замислио се, ћутим сатима, неприродно за мене... Пита ме жена шта ми је... Jа јој кажем:

"Јбт, срећа моја те нисам живео у оно време! Па мене би, оваквог какав сам, стрељали више пута и партизани и четници и недићевци и љотићевци! Једино би ми можда Швабе поштеделе живот јербо сам говедо и могу да ринтам, па би ме послали негде где рад ослобађа..."

vrabac_onaj vrabac_onaj 23:16 10.06.2018

Re: Čija baba .....


"Јбт, срећа моја те нисам живео у оно време! Па мене би, оваквог какав сам, стрељали више пута и партизани и четници и недићевци и љотићевци!


Жива истина...
Како оно иде: "Знам ја нас, јебо ти нас".

Него, ти рече да ти је кева одрасла на Чубури? Мени деда био ту у крају, на самој Славији, и он био илегалац, само ЈВуО.
После завршио на сремском фронту, вратио се као (полу)инвалид.
zemljanin zemljanin 01:15 11.06.2018

Re: Čija baba .....

kako vas više ne smore ove priče? ... neka baba, tetka, familija, komšija je krao iz firme u Titovo vreme i svi su znali da je to pogrešno, uključujući i pionire, ali niko nije rekao toj babi, tetki, familiji itd. da je to pogrešno ... sad da li je to karakterna osobina, meka leđa, prpa, ludilo ili korist - to svako neka presabere i oduzme ... ali kad ćitam koje moralne gromade pljuju po istoriji i osuđuju sistem u kome su zdušno učestvovali na strani podrivanja istog - pa nešto tu ne štima ... onda radimo u firmi/školi/upravi u kojoj skoro pa ništa ne valja ali nema veze, nećemo da pravimo problem, možemo malo da tračarimo i da galamimo sa strane ali pu-pu, daleko bilo, da to jasno i glasno i direktno osudimo tamo gde je ta osuda potrebna ... pa ako Pera nije dobar, recimo, nastavnik, onda šta traži u školi, ljudima kojima je obrazovanje na prvom mestu, kao i dobrobit dece, ima zemlju da okrenu da takvog lika upozore a nakon toga i eliminišu iz sistema ... to je put, bio, jeste i biće. pa šta onda čekamo/te?

prisećam se odmah sredine 80ih i nekog razgovora sa školskim ... kuka kako ovaj ono, onaj lopuža, ovaj pretače gorivo, ovaj nosi kamionima itd ... i onda ode na sastanak u firmi i muk ... i onda ga ja pitam pa što to meni priča. što ne ustane na tom sastanku i sve to ispriča. što ne ode u policiju? ... i dobijem odgovor koji će verovatno biti isti kao i komentari koji će slediti ...

PS. i hajde izbacite to pominjenj familije u komentarima jer je neumesno za komentarisanje, ako može
tasadebeli tasadebeli 01:24 11.06.2018

Re: Čija baba .....

vrabac_onaj

"Јбт, срећа моја те нисам живео у оно време! Па мене би, оваквог какав сам, стрељали више пута и партизани и четници и недићевци и љотићевци!


Жива истина...
Како оно иде: "Знам ја нас, јебо ти нас".

Него, ти рече да ти је кева одрасла на Чубури? Мени деда био ту у крају, на самој Славији, и он био илегалац, само ЈВуО.
После завршио на сремском фронту, вратио се као (полу)инвалид.



Не, жена моја одрастала на Чубури. И ташта. Таст је тамо из оног краја око Булбулдера. Голубар...

А моја кева је са Чукарице. Матори Дорћолац.

Како оно иде: "Знам ја нас, јебо ти нас".


Ма пусти...

Боље ми око њих него они око нас, а не дај боже ми око нас, што рече ономад Радован Трећи...
tasadebeli tasadebeli 01:29 11.06.2018

Re: Čija baba .....

zemljanin



А што се ти, Земо, тол' ко једиш?
c_h.arlie c_h.arlie 08:27 11.06.2018

Re: Čija baba .....

zemljanin
kako vas više ne smore ove priče? ... neka baba, tetka, familija, komšija je krao iz firme u Titovo vreme i svi su znali da je to pogrešno, uključujući i pionire, ali niko nije rekao toj babi, tetki, familiji itd. da je to pogrešno ... sad da li je to karakterna osobina, meka leđa, prpa, ludilo ili korist - to svako neka presabere i oduzme ... ali kad ćitam koje moralne gromade pljuju po istoriji i osuđuju sistem u kome su zdušno učestvovali na strani podrivanja istog - pa nešto tu ne štima ... onda radimo u firmi/školi/upravi u kojoj skoro pa ništa ne valja ali nema veze, nećemo da pravimo problem, možemo malo da tračarimo i da galamimo sa strane ali pu-pu, daleko bilo, da to jasno i glasno i direktno osudimo tamo gde je ta osuda potrebna ... pa ako Pera nije dobar, recimo, nastavnik, onda šta traži u školi, ljudima kojima je obrazovanje na prvom mestu, kao i dobrobit dece, ima zemlju da okrenu da takvog lika upozore a nakon toga i eliminišu iz sistema ... to je put, bio, jeste i biće. pa šta onda čekamo/te?

prisećam se odmah sredine 80ih i nekog razgovora sa školskim ... kuka kako ovaj ono, onaj lopuža, ovaj pretače gorivo, ovaj nosi kamionima itd ... i onda ode na sastanak u firmi i muk ... i onda ga ja pitam pa što to meni priča. što ne ustane na tom sastanku i sve to ispriča. što ne ode u policiju? ... i dobijem odgovor koji će verovatno biti isti kao i komentari koji će slediti ...

PS. i hajde izbacite to pominjenj familije u komentarima jer je neumesno za komentarisanje, ako može

Da.
Relativno saglasan !
Jer - postoje ljudi koji, bez obzira na sistem, rade svoj posao.
Istina - postoje i ljudi koji, bez obzira na sistem, kradu.
Meru uspešnosti društva / države određuje relacija između pomenuta dva tipa ljudi.
Izvucimo zaključak o dominaciji kod nas.
c_h.arlie c_h.arlie 08:29 11.06.2018

Re: П.П.С.

vrabac_onaj
Pa naš pop slegne ramenima, znaš kakav je taj Jova, sav nikakav, gurav, ma koja će s njim, pusti bre i njega i ovcu.


Ja bih konkretno ovaj primer (ne i neke druge) uvek navodio kao primer širine i milosrđa pravoslavlja u poređenju sa rimokatolicima.


M'da !
Istina ova dva primera i odnosa katoličkog i pravoslavnog popa prema određenom problemu, nisu u potpunosti istovrsna, tako da je korelacija uslovna.
Jer - nije isto jebati kozu ili ovcu.
freehand freehand 09:11 11.06.2018

Re: П.П.С.

c_h.arlie
vrabac_onaj
Pa naš pop slegne ramenima, znaš kakav je taj Jova, sav nikakav, gurav, ma koja će s njim, pusti bre i njega i ovcu.


Ja bih konkretno ovaj primer (ne i neke druge) uvek navodio kao primer širine i milosrđa pravoslavlja u poređenju sa rimokatolicima.


M'da !
Istina ova dva primera i odnosa katoličkog i pravoslavnog popa prema određenom problemu, nisu u potpunosti istovrsna, tako da je korelacija uslovna.
Jer - nije isto jebati kozu ili ovcu.

Čarli...
bene_geserit bene_geserit 05:43 12.06.2018

Re: П.П.С.

vcucko
Josif Visarionovič u mladosti:
Danas bi mlatio pare kao model za hipsterske magazine.

Manijak Iljič, otprilike u istim godinama:
Nisam stručan, ali meni liči da je za doručak jeo malu decu.

Kao to izgleda iz ugla ruskih patriota: Egor Kholmogorov: Stalin Is Not Great
floki floki 09:20 12.06.2018

Re: П.П.С.

bene_geserit
vcucko
Josif Visarionovič u mladosti:
Danas bi mlatio pare kao model za hipsterske magazine.

Manijak Iljič, otprilike u istim godinama:
Nisam stručan, ali meni liči da je za doručak jeo malu decu.

Kao to izgleda iz ugla ruskih patriota: Egor Kholmogorov: Stalin Is Not Great


ovaj tekst je nakupio gomilu komentara cas posla tamo...
ja sam ga video cim se pojavio, ali se tusta i tma likova sjatila da komentarise... ima i dobrih komentara, ali mnogo brate, uglavnom prelecem...
ali dobra diskusija
vcucko vcucko 11:50 12.06.2018

Re: П.П.С.

bene_geserit
vcucko
Josif Visarionovič u mladosti:
Danas bi mlatio pare kao model za hipsterske magazine.

Manijak Iljič, otprilike u istim godinama:
Nisam stručan, ali meni liči da je za doručak jeo malu decu.

Kao to izgleda iz ugla ruskih patriota: Egor Kholmogorov: Stalin Is Not Great

Ne vidim da iko bezrezervno glorifikuje Staljina.
Samo kažem, osnovne postavke su tu: posle manijaka nasledio krvavu ruinu; pobedio liniju Trocki/Kamenjev/Zinovljev, koja je htela direktno da nastavi sa uništenjem ruske države; kako je znao i umeo (i mogao) odbranio zemlju i čak dobacio do Berlina (ona trojica bi verovatno zajedno sa Nemcima krenula da tamane ruski narod). Mužike preobratio u naučnike, ostavio silu.
Ideološki zaslepljene zločine stavi na onaj drugi tas.
A likove koji arlauču pod nazivom "ruski nacionalisti" podvedi pod sledbenike Voje Šešelja. Ili pod Homera Simpsona, svejedno. Ako ti je do ozbiljne nacionalne misli čitaj Dugina, ne takve
bene_geserit bene_geserit 05:52 12.06.2018

Koliki idiot treba da budeš ...

... da se zalažeš za to da tvoja deca imaju manja prava od tudje dece
iz razloga koje ne umeš ni da objasniš
osim da su ti MSM-ovi prodali priču da to tako treba
i instalirali neki "white guilt" zato što su nekada nečiji drugi dedovi i očevi pravili sranja negde po svetu
i još su ti prodali priču o "white privilege" zato što su neki ljudi koje karakterisše drugačija boja kože manje uspešni od ljudi koji imaju sličnu boju kože kao ti
težak idiot

Ili to ili voliš da budeš jebena stranka
Što me ne bi iznenadilo obzirom na sve one observacije o vojsci
tasadebeli tasadebeli 07:18 12.06.2018

Re: Koliki idiot treba da budeš ...

bene_geserit
... da se zalažeš za to da tvoja deca imaju manja prava od tudje dece
iz razloga koje ne umeš ni da objasniš
osim da su ti MSM-ovi prodali priču da to tako treba
i instalirali neki "white guilt" zato što su nekada nečiji drugi dedovi i očevi pravili sranja negde po svetu
i još su ti prodali priču o "white privilege" zato što su neki ljudi koje karakterisše drugačija boja kože manje uspešni od ljudi koji imaju sličnu boju kože kao ti
težak idiot

Ili to ili voliš da budeš jebena stranka
Što me ne bi iznenadilo obzirom na sve one observacije o vojsci



Опсервације. П уместо Б.

То ти је тзв. једначење сугласника по звучности. То англофони говорници немају. Него ми у српском језику. Коначно да и ми имамо нешто што они немају.

И као што видиш, чак се и сугласници (тзв. консонанти) морају једначити по звучности. Није у реду да једни буду гласнији/звучнији од других у истој речи, када стоје један до другога. Камо ту онда демократија, толеранција, право на мишљење и јавну реч (гласност? па онда перестројка, да не кажем, перемо стојка ) подједнако за све ако нема тог једначења?

Па тако није у реду ни да наводни педерски лоби буде гласнији од свих осталих. У јавној речи. Барем не у Србији.

(То у Србији углавном и нису заиста хомосексуалци, него је тај лоби више неко политичарско, да не кажем политикантско, удружење у Србији које је кроз тобожњи лоби који се наводно залаже за права хомосексуалаца, нашло начин да дрпа паре из иностраних фондова намењених тобожњем развоју тзв. отвореног друштва у Србији - види под Сорош и екипа. Иста ти је фора и са оним Женама у црном, фондовима за политичку изузетност, центрима за културну деконтаминацију, пешчаницима, разним комитетима правника итд, итд, итд.

Тасина примедба - Дотични већ 18 година имају кроз своје људе у тим институцијама изузетно јак утицај на стратегију образовања у Србији кроз Министарство просвете и његова два завода . Завод за унапређивање образовања и васпитања и Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања. Па отуд и ова прича о Лабрису и уџбеницима које треба забранити због тога што садрже материјал/градиво, тј. чињенице, које не говоре афирмативно о другачијим сексуалним афинитетима од оних хетеросексуалних.

И ова прича о Лабрису и уџбеницима ти је само једна од мноштва сличних прича у данашем образовању у Србији.

А да ти не причам и о томе како су нам хрватски и словеначки тајкуни, уз помоћ немачког капитала, скоро у потпуности преузели тржиште школских уџбеника (као, уосталом, и нека друга тржишта*) и због чега и покушавају тренутно да "приватизују" (читај, упропасте до краја) овај један једини државни Завод за издавање уџбеника да им не би сметао на тржишту.


* - Гето Србија (ЛИНК)





Има тога колико хоћеш... Борба траје непрестана...

А од свих, најважнија је она свакодневна борба која се одвија у учионици.

Можда си пропустио?

O breskvicama i ostalim sitnicama - ЛИНК

Пре више од годину дана.

Или рецимо ово

Пејзажи у све гушћој магли - ЛИНК

Или ово:

Odakle ti taj sat? Od tetke? - ЛИНК

Или ово:

Porodica je osnovna ćelija društva - ЛИНК

Или ово:

Mali Radojica i mala Radojka - ЛИНК



Него, Бене, коме је ово упућено што си писао?

Нисам пратио фабулу радње баш у свим коментарима...

Ко је то овде износио неке опсервације о војсци?


П.С. - Србима су војска и црква већ деценијама уназад, по свим испитивањима и сондирањима јавности, две институције у које и имају највише, да не кажем у које једино и имају, поверења.

Можда баш зато и јесу у јавној речи и у медијима тако често војска и црква у Србији са гађењем представљани као некакава Содома и Гомора, као некакве институције у којима царује хомосексуалност?

И то, интересантно мајку му, исти ти из педерских политикантских лобија који се тобож залажу за нека права хомосексуалаца, онда пљују по цркви и војсци у Србији приказујући их као неморалне.

Интересантна појава, је л' да?
c_h.arlie c_h.arlie 13:16 12.06.2018

Re: Koliki idiot treba da budeš ...

tasadebeli

...

И то, интересантно мајку му, исти ти из педерских политикантских лобија који се тобож залажу за нека права хомосексуалаца, онда пљују по цркви и војсци у Србији приказујући их као неморалне.

Интересантна појава, је л' да?

Taso,
neka ti rade svoj posao, tj. ono zašto su plaćeni.
A mi ćemo da teramo po svome.
Znamo se !
bocvena bocvena 16:21 12.06.2018

Re: Koliki idiot treba da budeš ...

dakle, da sumiramo komentare...manjine da ćute i ne budu fašisti, da ne maltretiraju belu mušku većinu. žene da ćute i rade u negovateljskim zanimanjima. komunisti su za sve krivi, kapitalizam sve sam reši najbolje, razveje žito od kukolja. a zna se ko je i šta kukolj, još od pamtiveka. jebo inkluziju, na svim nivoima. to ionako "sponzorišu" osvedočeni neprijatelji iz inostranstva. ti labrisi i borke u crvenim čarapicama.

inače, ja imam prijatelja geja i papučić sam, tako da sam objektivan:)

gedza.73 gedza.73 17:44 12.06.2018

Re: Koliki idiot treba da budeš ...

Ja sam prvo video rampu za invalide u kapitalzmu. prvo sam sam na tom trulom zapadu video da udruženja i volonteri brinu o ljudima obolelim od Daunovog sindroma. Da su parkovi uređeni. Da se ljudi ne hapse zbog viceva (pre neki dan je bila priča o vicu koji je ispričao momak, prijavio UDBi devojku koja se nasmejala, UDBA sačekala da li je 'drugarica' partijski osvešćena pa pošto ona nije našla za shodno da bude cinkator zaglavila logor... ili o mladiću koji je cipelom zakucavao ekser u svoju glavu zbog torture na Golom otoku... ili o toplom zecu... mene je sramota da bilo ko može da nađe bilo kakvo opravdanje za takvo mentalno silovanje).

Inače su 'neprijatelji iz inostranstva' kovanica koja se dugo rabila na ovim prostorima. A znamo drugarice i drugovi ko su ti 'neprijatelji' i šta oni misle o nama i našem uređenju.

(jedna od looney teorija da je Zapad razbio SFRJ jer smo im konkurisali industrijom i ekonomijom. Otprilike level Zemlja je ravna ploča)

u stvari je postalo smešno koliko mi ne znamo šta 'oćemo. Srbija danas? Taman onakva zemlja kakvom smo je napravili u dužem vremenskom periodu. Kontradiktorni stavovi koje na primer zastupa Borka od koja li je već Oz veštica sa crvenim cipelicama u zavisnosti da li je EvroZapad saveznik ili neprijatelj.
c_h.arlie c_h.arlie 19:12 12.06.2018

Re: Koliki idiot treba da budeš ...

gedza.73
Ja sam prvo video rampu za invalide u kapitalzmu. prvo sam sam na tom trulom zapadu video da udruženja i volonteri brinu o ljudima obolelim od Daunovog sindroma. Da su parkovi uređeni. Da se ljudi ne hapse zbog viceva (pre neki dan je bila priča o vicu koji je ispričao momak, prijavio UDBi devojku koja se nasmejala, UDBA sačekala da li je 'drugarica' partijski osvešćena pa pošto ona nije našla za shodno da bude cinkator zaglavila logor... ili o mladiću koji je cipelom zakucavao ekser u svoju glavu zbog torture na Golom otoku... ili o toplom zecu... mene je sramota da bilo ko može da nađe bilo kakvo opravdanje za takvo mentalno silovanje).

Inače su 'neprijatelji iz inostranstva' kovanica koja se dugo rabila na ovim prostorima. A znamo drugarice i drugovi ko su ti 'neprijatelji' i šta oni misle o nama i našem uređenju.

(jedna od looney teorija da je Zapad razbio SFRJ jer smo im konkurisali industrijom i ekonomijom. Otprilike level Zemlja je ravna ploča)

u stvari je postalo smešno koliko mi ne znamo šta 'oćemo. Srbija danas? Taman onakva zemlja kakvom smo je napravili u dužem vremenskom periodu. Kontradiktorni stavovi koje na primer zastupa Borka od koja li je već Oz veštica sa crvenim cipelicama u zavisnosti da li je EvroZapad saveznik ili neprijatelj.

Bravo Gedžo !
No, Titićima puta niko nije nakopao.
Ta maštovitost kojom pravdaju nebuloze je bezgranična.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana