Istorija| Kultura| Moj grad| Reč i slika| Umetnost

The Museum of Modern Art, NY: Toward a Concrete Utopia

marco_de.manccini RSS / 17.07.2018. u 17:18

Architecture in Yugoslavia 1948 -- 1980

Exhibition open July 15, 2018, through January 13, 2019.

3oyYuJF.jpg

wi4kiyp.jpg

Eq1yxN6.jpg

zHFS3Yu.jpg

iuBXl7x.jpg

ngdjjQI.jpg

tfbjOuS.jpg

P1wcwcA.jpg

Grg6gRe.jpg

Srw7reV.jpg

XBjilZo.jpg

Ed9q0bp.jpg

VPfhmuA.jpg

30sL1Kd.jpg

RtUfifw.jpg

JdjpAZp.jpg

6nsfohB.jpg

t8cv2eF.jpg

cr8YwiO.jpg

1sqv0r8.jpg

L4wcwZj.jpg

k50k2PD.jpg

YLFUnYk.jpg

WlucpYF.jpg

1WldDBy.jpg

AvSKuti.jpg

24SUFp4.jpg

KA7lJy3.jpg

HDxn7qW.jpg

e5NIboS.jpg

YlqPf3I.jpg

hFTYVd3.jpg

41ZJvaQ.jpg



Komentari (201)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:06 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

aureus
Volim i ja vinjak, al' se kol'ko-tol'ko držim teme.


Ma prešli smo "sitno" (u dvocifrenovskom sektoru smo ) pa može da se troluje ;>

Nu, dobro, evo zgrade u obliku boce - uz prikladnu muzičku pratnju




aureus aureus 17:17 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

marco_de.manccini
питам се питам се се где сте низ калдрму бежали с часова на по један вињак.

Ovo je namjerno rekao!

Nisam neki alkoholičar, ali meni je dobra kombinacija posebno vinjak plus posebno fanta. Ne miješati nego dopunjavati. Srk jednog, malo kasnije srk drugog. Žuto i jedno i drugo pa se nekako slaže.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:20 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

Ovo je namjerno rekao!

ма вињак је ту онако, успут, а намерно сам се питао.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:22 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

Ау, лепа зграда, питам се питам се се где сте низ калдрму бежали с часова на по један вињак.

Ух! Школа идеално позиционирана за бежање, мада не низ калдрму лево, него на десно избијеш право на Калемегдан.

А по калемегданским буџацима немаш баш на кога случајно да налетиш (наравно ако тај сам није усред дана у некој илегалној радњи).
aureus aureus 17:35 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

marco_de.manccini
Ovo je namjerno rekao!

ма вињак је ту онако, успут, а намерно сам се питао.

Ne vjerujem da je vinjak tu onako i usput.
Vjerovatno ga kradomice piješ noću.



A to je navika koju si stekao kad si bježao iz škole na vinjak.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:02 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

мада не низ калдрму лево, него на десно

ма доле, бре, низ калдрму, вињак, питам се

marco_de.manccini marco_de.manccini 18:06 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

Ne vjerujem da je vinjak tu onako i usput.
Vjerovatno ga kradomice piješ noću.

Vinjak ni pijan. Ali Martell može, isključivo noću.
4krofnica 4krofnica 18:15 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

principessa_etrusca


И ја волим бетон, иако је моја основна школа је изгледала овако:

Чиста платонска љубав.



e ovo je i moja osnovna!

verovatno najlepša od svih, projektovala ju je Jelisaveta Načić, prva ahitektica u nas. Ona je projektovala i male stepenice koje idu od Kališa do Pariske ulice kao i crkvu Aleksandra Nevskog.
Od istorijskih događaja koje su se tu desile izdvajam prvu košarkašku tekmu u gradu, Meštrović je jedan deo pretvorio u radionicu kad je radio Pobednika i ja sam u dvorištu slomila ruku. :)



aureus aureus 18:20 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

marco_de.manccini
Ne vjerujem da je vinjak tu onako i usput.
Vjerovatno ga kradomice piješ noću.

Vinjak ni pijan. Ali Martell može, isključivo noću.

Недавно сам читао да се 95 посто коњака извози из Француске.
Објашњење је било да Французи не воле жестину.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:26 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

Dole Velike stepenice, gore Male!

principessa_etrusca principessa_etrusca 18:46 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

4krofnica
principessa_etrusca


И ја волим бетон, иако је моја основна школа је изгледала овако:

Чиста платонска љубав.

e ovo je i moja osnovna!

verovatno najlepša od svih, projektovala ju je Jelisaveta Načić, prva ahitektica u nas. Ona je projektovala i male stepenice koje idu od Kališa do Pariske ulice kao i crkvu Aleksandra Nevskog.
Od istorijskih događaja koje su se tu desile izdvajam prvu košarkašku tekmu u gradu, Meštrović je jedan deo pretvorio u radionicu kad je radio Pobednika i ja sam u dvorištu slomila ruku. :)

Хеј, другарице!
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:49 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

ма доле, бре, низ калдрму, вињак, питам се

Будибогснама! Ко је још видео да се бежи са часова у кафану преко пута!
zilikaka zilikaka 20:01 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

principessa_etrusca
ма доле, бре, низ калдрму, вињак, питам се

Будибогснама! Ко је још видео да се бежи са часова у кафану преко пута!

Šta ko je video, a kako drukčije?

Aj na stranu što su svi fakulteti imali mesno nadležnu kafanu gde si sretao sve koji ti zatrebaju, nego mi i u srednjoj isto.
I ne samo to nego nejako se znalo i gde sedamo, u koje ćoše, a ono najvažnije, konobar postao deo ekipe, pa kad dodješ odmah dobiješ raport ko (iz odeljenja) je bio i otišao a ko uopšte tog dana nije svraćao.
zilikaka zilikaka 20:16 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

inače, blokovi jesu betončina ali imaju mnogo više zelenih površina nego drugi delovi grada. ceo potez keja je u zelenilu

Ne volim beton, naročito ne betonske zgrade. Nikako.
Dok je nov i svetao, još se i može podneti al kad ga načne vreme...
Nema farbanja, sređivanja fasade, sve nekako ostaje jadno.

A kad sam se doselila u blokove, trebalo mi je više meseci da odbolujem.
Mislim da surovijeg načina stanovanja nema.

A prazan prostor?. Ajd ono malo uz Savu što i liči, al čim odmakneš okružen si uglavnom sprženom travom i tu i tamo nekim zakržljalim žbunom il drvetom koje je nekako preživelo.

Verovatno će zvučeti blesavo, al uvek bih radije živela u starom naselju tipa Karaburme, one građene šezdesneke nego u blokovima.
Tamo bar stvarno ima i prostora i zelenila. a zgrade su svakako ružne, svaka na svoj način.

principessa_etrusca principessa_etrusca 20:20 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

Aj na stranu što su svi fakulteti imali mesno nadležnu kafanu gde si sretao sve koji ti zatrebaju, nego mi i u srednjoj isto.

Причам о основној. Знак сигурно није био опција за брисање са часова, можда млечни ресторан Снежана или посластичарница Корзо, обоје на Кнезу.
nask nask 22:19 19.07.2018

Afrika

takođe ima šta da ponudi po pitanju moderne arhitekture 20-tih i 30-tih prošlog veka.





aureus aureus 22:20 19.07.2018

Re: Laičko viđenje

zilikaka

Aj na stranu što su svi fakulteti imali mesno nadležnu kafanu gde si sretao sve koji ti zatrebaju, nego mi i u srednjoj isto.
I ne samo to nego nejako se znalo i gde sedamo, u koje ćoše, a ono najvažnije, konobar postao deo ekipe, pa kad dodješ odmah dobiješ raport ko (iz odeljenja) je bio i otišao a ko uopšte tog dana nije svraćao.

Vidi se da nam je omladina već duže vrijeme raspuštena.
Teško ćemo ovako u'vatiti korak za svijetom.

blogovatelj blogovatelj 03:16 20.07.2018

Re: Laičko viđenje

Ниже на слици приказана је основна школа у коју сам ишао


Moja osnovna škola, puštena u rad 21. oktobra 1975.
Sala za priredbe, amfiteatarska, sa foteljama sa crvenim plišom, par stotina mesta. Kino sala sa stotinak mesta. Fiskulturna sala sa nekih 500 mesta za publiku,staklenim koševima. SFRJ igrala jednu pripremnu utakmicu tu, proriv Kine. Kića, Praja, Moka..




marco_de.manccini marco_de.manccini 04:40 20.07.2018

Re: Laičko viđenje

Sve super, Blogi, i moja je imala sale u kojima su se snimali mini koncerti (odlična akustika), ovakve i onakve kabinete, trpezarije, klavire, krevece za dremku koji se spuštaju iz plakara, biblioteke, ali ... ja sam u tom gradu živeo dva života, u samom centru i u predgrađu (imali smo neki stančić u centru i kuću na periferiji). Dakle ta škola sa svim i svačim gde sam išao bila je na manje od kilometra od glavnog gradskog trga, a ona blizu kuće na periferiji, gde su išle moje tamošnje komšije, bila je privremeni objekat od rebrastog lima. Ta limena privremenost trajala је 50 godina, od zemljotresa pa sve do pre neku godinu kad je konačno urađena kakva-takva zgradica. Zaključak koji izvodim, isključivo za sebe, jeste da je ono društvo imalo umeća i snage da proizvede odlične stvari, ali nedovoljno, nije bilo daha za duge staze. Društvo negde između toka, pa i avangarde, svetskih kretanja na jednoj strani i nemoći da pruži školovanje u gradnjama jedva boljim od kokošarnika na drugoj. Iste godine kad je završena glavna pošta u Skoplju (dole na slici) nisi mogao naći toaletni papir u prodavnicama. Hoćeš avangardu, može, ali samo pod uslovom da za klonju seckaš novine "na zgodno" (ovo "na zgodno" copyrighted by Klara). Volšebna zemlja, sva od kontradikcija.



marco_de.manccini marco_de.manccini 05:00 20.07.2018

Re: Laičko viđenje

Иначе, пошта ми није најомиљенија зграда у граду (мада је заиста волим), има неколико скромнијих које су ми "ближе сензибилитету". На пример ова:

sevarlica sevarlica 08:44 20.07.2018

Re: Laičko viđenje

predatortz
Od zgrada su najvoleli Art Deco, koji nije u stvari to, nego UK verzija "Moderne". Ova je bila u dve epizode:


Eeee, ovo je već jako lepo!


S'tim što nije baš ni engleska moderna (engleska moderna je pandan art nuvo ili secesiji). Veći deo tih objekata sa slika zaista jeste art deco :)
predatortz predatortz 08:52 20.07.2018

Re: Laičko viđenje

Kad se gađamo fotkama bisera arhitekture iz naših rodnih gradova, evo fotkre jednog verskog objekta, katoličke crkve u Tuzli, za koju smo svi bili ubeđeni da nije završena i očekivali nastavak gradnje nagađajući kako će da izgleda.



Kao biser arhitekture tog vremena, izdvojio bih i "Dom penzionera".



Potom, zgradu banke (mislim da je u ono vreme bila Privredna banka, ili Invest banka, zaboravilo se)



Nekadašnji ponos grada, "Hotel Tuzla"



koji je dobio ozbiljnog konkurenta u novosagrađenom hoteli Mellain



I, na kraju, tuzlanska verzija novobeogradskih blokova






Nije ni čudo, imajući u vidu gde sam rođen, da mi je jedna od omiljenih, bila i ostala, ova Rambova


marco_de.manccini marco_de.manccini 12:33 20.07.2018

Re: Laičko viđenje

evo fotkre jednog verskog objekta, katoličke crkve u Tuzli, za koju smo svi bili ubeđeni da nije završena i očekivali nastavak gradnje nagađajući kako će da izgleda.


Нашу су завршили и испала је баш добро, к'о змај.

predatortz predatortz 12:54 20.07.2018

Re: Laičko viđenje



Нашу су завршили и испала је баш добро, к'о змај.


Lepa vam "ispala".
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:07 20.07.2018

Re: Laičko viđenje

Мени се допада ова црква у Подгори из 1964:



На овој страни, према мору, првобитно је био стаклени зид, а онда је касније замењен зидом од цигала, што је цркви дало много конвенционалнији изглед.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:55 20.07.2018

Re: Laičko viđenje

А, да, и једна од највећих три грађевинских фирми у граду звала се једноставно -- Бетон


I najteži ispit na Arhitekturi, kako sam shvatio. Tako su mi se barem žalile cice koje sam poznavao i pokušavao nekako da smuvam, uglavnom bezuspešno. Ja krenem sa nekom poetikom, ono, Caja, digitalna elektronika, taman da pređem na Kastanedu, a one odma kontru, Beton 1 i 2, i meni već jasno: od seksa neće biti ništa. A nije da se nisam trudio...
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:11 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

alselone
Pivo zapravo nema lep ukus ako ima puno alkohola. Probao sam u vise navrata nemacka i americka piva sa 8, 10 pa i vise procenata alkohola i mi je sranje. Alkohol preuzme aromu. 4, 5, 6% su najbolja piva.


Ne, ja mislim da je to nešto pogrešno sa genetikom, i možda ima veze sa time što je većina nas pila uglavnom loša piva u formativnim godinama. I moj ćale, ovejana pivopija, kad sam ga počastio onim jakim pivima tipa Trapist, do dupela pa čak i tripela je zadovoljno guckao, ali kad sam mu rknuo kvadrupel, tu je bacio kašiku, to jest kriglu i rekao da mu se ne sviđa, i smrtno me uvredio ! A meni je taj kvadrupel najbolji, samo se treba navići na malo jaču aromu i više alkohola, i pijuckati polako i u malim količinama, a ne kao ono torpedo, što piju po Srbiji, Apatinsko, Zaječarsko, od dve i po litre, za gašenje žeđi kao da je neko upravo prepešačio Zapadnu Saharu.

bauer. bauer. 05:17 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

glavna pošta u Skoplju (dole na slici)

Čoveče, one betonske konzole kao da čekaju da budu terminali za neke, buduće, Amazonove dronove. Neko je tu bio vizionar!
alselone alselone 05:26 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

ali kad sam mu rknuo kvadrupel, tu je bacio kašiku, to jest kriglu i rekao da mu se ne sviđa, i smrtno me uvredio


Tako je i moj kada sam mu doneo IPA. Reko ćale imam neko super pivo da probaš, on se silno obradovao i onda posle prvog gutljaja prazan pogled u kom se javlja pitanje - kada mi je sin postao gej.

U pravu si, kod nas su bila samo ta "vodenastija" piva u ponudi, lageri, pa se naviklo. Ali i bez toga, meni se ni crna ne sviđaju iako je to bilo kod nas u ponudi.

Ali za dobru svinju nema loših pomija, pa ja mogu i dvadrupel kada "zagusti".
bauer. bauer. 05:53 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

srdjan.pajic
alselone
Pivo zapravo nema lep ukus ako ima puno alkohola. Probao sam u vise navrata nemacka i americka piva sa 8, 10 pa i vise procenata alkohola i mi je sranje. Alkohol preuzme aromu. 4, 5, 6% su najbolja piva.


Ne, ja mislim da je to nešto pogrešno sa genetikom, i možda ima veze sa time što je većina nas pila uglavnom loša piva u formativnim godinama. I moj ćale, ovejana pivopija, kad sam ga počastio onim jakim pivima tipa Trapist, do dupela pa čak i tripela je zadovoljno guckao, ali kad sam mu rknuo kvadrupel, tu je bacio kašiku, to jest kriglu i rekao da mu se ne sviđa, i smrtno me uvredio ! A meni je taj kvadrupel najbolji, samo se treba navići na malo jaču aromu i više alkohola, i pijuckati polako i u malim količinama, a ne kao ono torpedo, što piju po Srbiji, Apatinsko, Zaječarsko, od dve i po litre, za gašenje žeđi kao da je neko upravo prepešačio Zapadnu Saharu.


Moram da primetim da Alselone, po ovom pitanju, ima veoma istančan ukus. Svako pivo sa više od 6% alkohola je otužnog ukusa. Valjda je to bila medovina u srednjem veku, dok još nisu znali za destilaciju alkohola.

A, vidim da na blogu ima i ljubitelja vinjaka, pa čak i u kombinaciji sa pivom... Mislim, Brratte...
alselone alselone 05:59 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

Moram da primetim da Alselone, po ovom pitanju, ima veoma istančan ukus. Svako pivo sa više od 6% alkohola je otužnog ukusa. Valjda je to bila medovina u srednjem veku, dok još nisu znali za destilaciju alkohola.


Ameri imaju odlična piva, tamo sam ukus i profinio. Nama ovde to zvuči nestvarno, ali tamo je sasvim normalno da običan kafić ima 20ak vrsta piva a ako se naziva pivnicom i preko 100. Par puta sam bio u kafićima gde točilice stoje redom u krug oko celog šanka. A šankovi u Americi nisu mali.

Pa onda uzmem onu kombinaciju sa tejsterima, po tri u male čaše i redom, da vidim šta ima.

Jedino sam se u Bad razočarao. Toliko je popularan ali je zapravo teško sranje.
bauer. bauer. 06:22 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

Jedino sam se u Bad razočarao. Toliko je popularan ali je zapravo teško sranje.

Sva američka mainstream piva su, u principu, sranje. Osim John Adams varijacija. A oni i nisu baš klasični mainstream. Samo su uspeli da se malkice uguraju među veće igrače.

Neverovatno je koliko postoji manjih, privatnih, pivara po celoj Americi. Ne samo u Viskonsinu, gde bi se to očekivalo od njemačkih doseljenika, nego svuda. Lokalni restorani često služe ta piva. I tu se ima svega dobrog probrati.

Elem, Stella Artois je neverovatno popularno uvozno pivo, bar ovde kod mene. Ako na repertoaru nema ničega egzotičnog, a domaćeg, ja ne marim Stell-u.
alselone alselone 06:24 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

John Adams

Sam Adams?
Ili ima i John Adams, ali to nisam probao.

Neverovatno je koliko postoji manjih, privatnih, pivara po celoj Americi. Ne samo u Viskonsinu, gde bi se to očekivalo od njemačkih doseljenika, nego svuda. Lokalni restorani često služe ta piva. I tu se ima svega dobrog probrati.

Jeste, i ono sto mi je bas kul je to da cesto pivo prave u samom objektu i mozes da vidis deo postrojenja.
bauer. bauer. 06:28 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

Sam Adams?
Ili ima i John Adams, ali to nisam probao.

Sam Adams, u pravu si. Poneli me ovi patriotski blogovi.
alselone alselone 06:30 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

Elem, Stella Artois je neverovatno popularno uvozno pivo, bar ovde kod mene. Ako na repertoaru nema ničega egzotičnog, a domaćeg, ja ne marim Stell-u.


Stela je ukus koji voli. Ameri kažu "krisp".
Lako, svetlo i sveže.
bauer. bauer. 07:14 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

Neko je tu bio vizionar!

Bilo je po SFRJ interesantne arhitekture, da je nismo zabatalili kao štošta drugo.

Ne mogu da provalim, koji je ono objekat na slici, 30. odozgora (treća odozdo)? Čist minimalizam, Mies van den Rohe style, less is more. Danas bogatuni ponovo prave kuće u tom stilu, po obroncima brda, sa pogledom na grad (pre toga je bila popularna kvazi-špansko-mediteranska arhitektura).
marco_de.manccini marco_de.manccini 12:21 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

Ne mogu da provalim, koji je ono objekat na slici, 30. odozgora (treća odozdo)? Čist minimalizam, Mies van den Rohe style, less is more.

Југословенски павиљон у Бриселу, EXPO 1958, архитекта Вјенцеслав Рихтер.

Оригинална замисао и није била таква, минималистичка, већ да читава структура "лебди" између каблова окаченох о средњи стуб и затезних каблова ка земљи.



srdjan.pajic srdjan.pajic 21:40 21.07.2018

Re: Laičko viđenje

edino sam se u Bad razočarao. Toliko je popularan ali je zapravo teško sranje.


Da, Bud(weisser), Coors i još tih nekih par patrioskih industrijskih piva su sranje, nešto kao BIP ili Lav, ono, proći će ako baš nema ništa drugo, ali bolje ne.

Kad pomenu Komšija, i ovde kod mene u kraju, i u širem smislu od Fort Kolinsa do Kolorado Springsa, caruju te male pivnice, ima ih neobično mnogo za ovako mali gradić, i tu prave svoja piva, razume se, na licu mesta, vidiš one tankove za vrenje i čuda, iza stakla iza šanka. I ta piva su po pravilu izvanredna, po meni dosta bolja od praktično bilo kog flaširanog piva sa pedigreom koje možeš da kupiš u Evropi. Obično imaju 6-8 posto alkohola (ovo sa deset i više je iživljavanje, realno), i koštaju, bogami, otprilike isto toliko u dolarima za čašu, nekad i više. Usput tu ima i dosta dobra klopa, ili ako ne, onda bar ono na nivou nekog pristojnog paba. Ovde (link) sam, recimo, nedavno bio sa nekim Snežaninim i mojim drugarom, cikloputnikom, zapravo nas je nas povezala, nisam ni znao da čovek živi u Bolderu. On je izbunario ovu pivnicu u mnoštvu, i tamo se naliva redovno.

A da ne pominjem što svuda imaš one prodavnice za opskrbu materijalima, priborom, sirovinama za samostalno pravljenje piva u kući. Vrlo ustanovljen hobi, i čak i neki moji drugari prave odlična kućna no-name piva, pa to onda dovlače kad se pravi neka roštiljijada kod nas.
myredneckself myredneckself 10:52 22.07.2018

Re: Laičko viđenje

bauer.
glavna pošta u Skoplju (dole na slici)

Čoveče, one betonske konzole kao da čekaju da budu terminali za neke, buduće, Amazonove dronove. Neko je tu bio vizionar!

Hi Jack, ima tu nešto...
A ovaj Muzej Vazduhoplovstva kao da je prizemljeni toroidni (tako se meni čini) svemirski brod iz galaksijeee...pa, na primer Sombrero (sazvežđe Devica.)


vcucko vcucko 11:20 23.07.2018

Re: Laičko viđenje

docsumann
Vinjak je odvratno piće čak i za studenta.


vinjak-kola... smješano najlakše se piju

inače, nemam ja ništa ni protiv solo vinjaka. to je piće za profesoionalce u piću

Ali samo Rubinuška. Pošto se i u SFRJ i danas svašta nazivalo/naziva vinjakom (ili onaj glupi naziv brendi).

Nikakvi Navipi, Zvečeva, Džokeri i ostala da ne kažem šta. Takođe nikad mi nije legla Vecchia, to mi nekako otužno slatko.

Samo stari Cezar se mogao meriti sa Rubinuškom.
octopus octopus 12:48 23.07.2018

Re: Laičko viđenje

"Verovatno će zvučeti blesavo, al uvek bih radije živela u starom naselju tipa Karaburme, one građene šezdesneke nego u blokovima.
Tamo bar stvarno ima i prostora i zelenila. a zgrade su svakako ružne, svaka na svoj način."

Ja bih najradije živeo u kući sa dvorištem od oko 7 ari, na brdašcetu u slepoj ulici, podrum, garaža, zelenilo, tišina a opet blizu centa ( doduše manjeg grada ).

Ups, pa i živim u takvoj kući.
bauer. bauer. 03:10 24.07.2018

Re: Laičko viđenje

prizemljeni toroidni (tako se meni čini) svemirski brod iz galaksijeee...pa, na primer Sombrero (sazvežđe Devica.)

Meni liči na rezervni točak nekog svemirskog broda, koji im je slučajno ispao dok su nas u panici napustili, kad su ukapirali gde su došli :))

U stvari, zgrada i jeste stilizovani avionski točak, koliko sam ja razumeo. Sad, ako je nekome asocijacija na vazduhoplovstvo avionski točak - onda ništa. A šteta. Ima u muzeju, i oko njega, mnogo dobrih stvari.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:45 18.07.2018

Hvala na blogu!

Uz zahvalnost na blogu o ovoj izložbi u njujorškoj "MOMI" i divljenje za jednu epohu, koja je izmedju ostalog iznedrila i ovakve arhitektonske bisere.

Jugoslavija je mrtva, živela Jugoslavija!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:32 18.07.2018

Re: beauty is in the eye of beholder

Filip Mladenović
i divljenje za jednu epohu, koja je izmedju ostalog iznedrila i ovakve arhitektonske bisere.




predatortz

No, svi prikazani objekti su mi, kao posmatraču, jako ružni i sumorni. Neki i jezivi, kao blokovi recimo. Nehumani i preteći.



nsarski nsarski 12:35 18.07.2018

Re: Hvala na blogu!




Pismo Gospodu:

Dear God,
molim te pročitaj ovo dole ako imaš vremena.

Jugoslavija je mrtva, živela Jugoslavija!



P.S. Marco, zahvaljujem se na blogu. Ja ću biti u NY neko vreme u periodu trajanja izložbe (zatvara se sredinom januara, mislim ), pa ću otići da vidim.
predatortz predatortz 12:38 18.07.2018

Re: Hvala na blogu!

Pismo Gospodu:

Dear God,
molim te pročitaj ovo dole ako imaš vremena.

Jugoslavija je mrtva, živela Jugoslavija!




I meni zapalo za oko, ali iz poštovanja prema domaćinu prećutah.

Šta reći, to je naš Filip...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:48 18.07.2018

Re: Hvala na blogu!

nsarski



Pismo Gospodu:

Dear God,
molim te pročitaj ovo dole ako imaš vremena.

Jugoslavija je mrtva, živela Jugoslavija!





ekskluzivno, G-d's answer:

"Aah, dear Professor, old problem, been there, done that, I mean, living in death. All the best, Џи Ди"
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:00 18.07.2018

Re: Hvala na blogu!

Šta reći, to je naš Filip...


Мало reality check-a за Филипа.

Ово је садашњи изглед разлупаног споменика на Петровој Гори, Кордун, рад Војина Бакића:



А ово је некадашњи изглед споменика у Каменској, Славонија, уништеног 1992, такође рад Војина Бакића:

blogovatelj blogovatelj 03:28 20.07.2018

Re: Hvala na blogu!


Jugoslavija je mrtva, živela Jugoslavija!


Potpuno je lud. Napiše četiri proustaška bloga, a onda viče živela Jugoslavija.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:30 20.07.2018

Re: Hvala na blogu!

nije napisao 4 pro-ustaška nego 4 pro-hrvatska, a drugo je šta ti utripuješ pa napakuješ ljudima. tako si i meni napakovao da sam te ocinkario pa si zbog mene mene popio ban (kao da nemam preča posla nego da se drndam s džangrizavim matorkeljama po netu) pa si nosio mržnju prema meni par meseci dok te nije odbanovalo, a posle me mi tovario svakave lične gadosti na vrat umesto da jednostavno kažeš izvini. tvoje, bilo šta, što nije vezano striktno sa tehnikom i inženjerskim temama, treba uzimati sa dubokom rezervom.
cassiopeia cassiopeia 11:53 18.07.2018

igre asocijacije

Gde je ovo?


Asociralo me na

marco_de.manccini marco_de.manccini 12:04 18.07.2018

Re: igre asocijacije

Споменик палим борцима у Народно-ослободилачком рату, Илирска Бистрица.
nsarski nsarski 12:48 18.07.2018

Re: igre asocijacije

cassiopeia
Gde je ovo?


Asociralo me na



Meni zaličilo na G.B. Piranesija i njegove izmišljene zatvore ("Carceri-d'Invenzione" )

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:27 19.07.2018

Re: igre asocijacije

Мени је прво заличило на студије Сен Севрена Робера Делонеа.

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:26 18.07.2018

molba

mogu li linkovi za vece formate fotki?
:)
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:41 18.07.2018

Re: molba

Можда на овом Гардијановом приказу изложбе (ЛИНК)?
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:49 18.07.2018

Re: molba

tela sam ove tvoje, al moze i ovako.
falla!
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:20 18.07.2018

Re: molba

Слике уништених споменика?

Најбоље фотке и детаљан опис стања споменика на Петровој Гори и партизанске болнице су ОВДЕ.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:27 18.07.2018

Re: molba

principessa_etrusca
Слике уништених споменика?

Најбоље фотке и детаљан опис стања споменика на Петровој Гори и партизанске болнице су ОВДЕ.


last days of glory - edit



nestao/ima tehničke sumnje ovaj s tjuba:

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:33 18.07.2018

Re: molba

Слике уништених споменика?

izvinjavam se. u brzini sam mislila da se javio marko. :)
htela sam bas ove koje je on fotkao, ukoliko ima vecih i ukoliko mu nije problem.
u svakom slucaju, hvala za link.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:34 18.07.2018

Re: molba

tela sam ove tvoje, al moze i ovako.

Моје су, како рекох, без везе, телефоном, у трку, али бар су public domain, може ко хоће и шта хоће с њима. Цео албум, ОВДЕ.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:36 18.07.2018

Re: molba

ooo, falla, marko.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:41 18.07.2018

Re: molba

kako lako covek odluta.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:47 18.07.2018

Re: molba

И кад већ поново помињемо фотографије са изложбе, оне које нису извучене из неког архива или приватне колекције од "Триглава до Ђевђелије", дакле оне највећег формата, тамне, што одражавају тренутни изглед/стање, сликане углавном за облачног времена, радови су овог швајцарског фотографа ----> Valentin Jeck
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:29 18.07.2018

Re: molba

Kako je Pupovac lepo sročio, bez mržnje, bez osude: "Predsednik Srpskog narodnog vijeća Milorad Pupovac rekao je da je u to najtragičnije vreme u Evropi nastao antifašistički pokret koji je prerastao u pokret ravnopravnosti, slobode i bratstva, s pozdravom "Drugovi i drugarice!" kojim je Pupovac i počeo svoj govor.

Uz ocenu da samo uz te vrednosti - jednakost i bratstvo, može biti društva dobrog za čoveka, Pupovac je ponovio poruku Sulejmana Muhamedagića Sule, pripadnika antifašista iz Velike Kladuše u BiH: "Neka živi sloga povezana Srba, Muslimana i Hrvata!".

"Možda se sada čini drugačije, ali sloga među ljudima nadživeće mržnje koje su posejane u poslednjih 25 godina među nama, te će se stvoriti sloga među narodima. Slava onima koji su dali svoje živote kidajući obruč koji se oko njih gradio, slava svima koji su verovali u jednakost, bratstvo, u slogu među ljudima i u mogućnost zajedničkog života", rekao je Pupovac.

Opisujući Nezavisnu Državu Hrvatsku (NDH) i ustaški režim i njegove rasne zakone, rekao je da ih i danas neki slave, iako su, dodao je, nacisti, fašisti i njihove sluge - ustaše i četnici, uzimali sebi za pravo da istrebljuju narode.

Pupovac je konstatovao da se, nažalost, i danas "opet postavlja pitanje koga treba slaviti - one koji su donosili slobodu, ili one koji su činili zločine i donosili rasne zakone".

Ne pominjući današnju spomen-komemoraciju i misu na Blajburškom polju, u Austriji, za sve razoružane hrvatske vojnike i civile ubijene maja 1945, Pupovac je rekao da partizani i narod iz zbega na Petrovoj gori "nisu stradali u drugoj državi 1945. godine, probijajući se prema teritoriji Austrije, već na Kordunu i u Baniji, probijajući se prema svojim kućama i prema onima koji su ih čekali da se potom udruže u veliki antifašistički pokret, partizanski, velik u ideji, koji se za drugog čoveka borio kao za samog sebe".

Rekao je da su, suprotno tome, oni koji su 1945. bežali prema Austriji, bežali "od vlastite savesti i od vlastitog zločina, koji su zgrešili i prema bogu i prema čoveku".

Po navodima SNV i Saveza antifašističkih boraca, na Kordunu je maja 1942. godine 10.000 ustaša, domobrana i italijanskih vojnika držalo u okruženju 730 partizana i između 10.000-12.000 srpskih civila, većinom žena i dece.

U noći između 13. i 14. maja 1942. partizanske jedinice su krenule u probijanje tog obruča, a iza njih išli su nenaoružani muškarci kao borbena rezerva, pa žene i deca. Tokom tri prolećna meseca 1942. godine u kotarima Vojnić i Vrginmost poginulo je 3.453 Srba."

michiganac michiganac 13:18 19.07.2018

Re: molba

Ovo bi vise islo na vodenicu Ficine blogotecine posljednjih dana, ali 'ajde-de, ko bi ovakvo nesto nedavno ocekivao od jednih Dezelaca?



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:38 20.07.2018

Re: molba

michiganac
Ovo bi vise islo na vodenicu Ficine blogotecine posljednjih dana, ali 'ajde-de, ko bi ovakvo nesto nedavno ocekivao od jednih Dezelaca?






Deželci su vrhunski, Matori, kako su samo sačuvali i ukomponovali svoju komunističku i izvankomunističku tradiciju, prosto ti je milina kada se šetaš po Deželi.
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:53 21.07.2018

Re: molba

meseca 1942. godine u kotarima Vojnić i Vrginmost poginulo je 3.453 Srba."


Odatle mi je mama i cela njena familija 350 godina unazad..
42 su srecnim okolnostima napustili Hrvatsku a da niko od njih nije stradao.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:30 22.07.2018

Re: molba

Hee, znači zeme smo, pored svih ostalih simpatija. I moji zapalili za BG, relativno rano, 1941. Kako su tvoji tako kasno stigli, šta su se, lomatali po Bosni?
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:25 18.07.2018

Fascinirajuće

Proguglajte (izguglajte?) "architecture of density" (sa navodnicima) i pogledajte slike.
docsumann docsumann 20:11 18.07.2018

Re: Fascinirajuće

"architecture of density"


so triping




jedna moja koleginica je kao doktorat imala jako zanimljiv rad na datu temu. LINK

michiganac michiganac 13:08 19.07.2018

Re: Fascinirajuće

Still Corners Ko bi rekao, otkrih ih upravo prije koji vikend..


Ali da ne begamo dalje sad od teme bloga, moz' i ovako:

docsumann docsumann 13:41 19.07.2018

Re: Fascinirajuće



u tom radu koji sam linkovo, ima jedan vrlo interesantan uvodni dio o modernim konceptima spomenika i antispomenika, nastalih kao reakcija na sunovrat istorije u užasima WWII (str. 53)




ovi Grci ga baš voze...
bene_geserit bene_geserit 04:31 19.07.2018

Treba pomenuti i doprinos tvrđavi Maglić

kod Kraljeva.
Doprinos od strane komunista se sastoji u tome što su srednjevekovne zidine "obogatili" velikom spomen pločom nekim partizanima koji su se u tvrđavi krili.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:06 19.07.2018

Re: Treba pomenuti i doprinos tvrđavi Maglić

Тврђава је, иначе, служила да крије партизане оног доба.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:18 19.07.2018

Re: Treba pomenuti i doprinos tvrđavi Maglić

Који су се рокали с нацошима док су четници рокали и застрашивали рођени народ наоколо. Лепа тврђава, на путу ка Студеници.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:47 19.07.2018

Re: Treba pomenuti i doprinos tvrđavi Maglić

Пре више година сам прешла Ибар неком DIY скелом коју држи сајла и попела се до тврђаве. Стварно је импресиван поглед одозго на долину.

Лепа тврђава, на путу ка Студеници.


Јесте Срђане, и ка Градцу, Ступовима, Сопоћанима,...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:36 20.07.2018

Re: Treba pomenuti i doprinos tvrđavi Maglić

lepa je srbija, generalno, moglo bi se sve to urediti i plasirati kao tur. ponuda. ja imam studijske ture iz sveta koje bi dolazile da vide to, i do Studenice, Gradca, Stupova, Sopoćana. samo što je banda trenutno na vlasti pa se razvoj te infrastrukture kreće puževljevim koracima.
gavros gavros 10:33 19.07.2018

Hvala

Marko na fotografijama. Mi ovu arhitekturu nismo izučavali na faksu ali smo dosta dobro bili upoznati preko neobavezne literature i stručnih časopisa iz tog doba. Prije nekoliko godina pojavila se knjiga prof. Miloša Perovića "Srpska arhitektura XX veka" i neki od ovih autora i djela su dosta dobro izloženi u njoj. Naravno širi je obuhvat pa knjiga uključuje i Zenitizam, arhitekturu između dva svjetska rata kao i savremena djela iz devedesetih. Bojan
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:12 19.07.2018

Re: Hvala

Мало ми је чудно да се не учи о архитектури која нам је у дворишту. Наравно, није све што је изграђено у том периоду перфектно (ох, ох, да не почињемо и о томе), али неки примери су баш добри и, у сваком случају, поучни.

sevarlica sevarlica 08:25 20.07.2018

Re: Hvala

Мало ми је чудно да се не учи о архитектури која нам је у дворишту.


Ko da uči? Ovi današnji glorifikovani dizajneri? Arhitekte se već dugi niz godina bave pretežno nekom estetikom (što je malo glupo jer što je jednom lepo drugom nije) i zavšnom obradom enterijera, eksterijera, rasvetom itd.
Iskren da budem ne bi menjao moj ATŠ "Vojislav ilić za tri arhitektonska fakulteta, pošto sam iz prve ruke video kakav kadar izlazi. Do takvih banalnosti ide da ljudi ne znaju da pročitaju projekat koji je neko drugi nacrtao i da mapiraju detalj na objektu, da ne govorim o tome da ne poznaju osnovne konstruktivne elemente i zašto i kako se izvode.

Imao sam čast da radim sa jednim Mihajlom Mitrovićem i Branom Jovićem, pa sam video kako izgledaju pravi inženjeri arhitekture(bez obzira šta mislio o estetici njihovih projekata, što je opet kažem lična stvar). Ljudi poznaju tehnologiju i materijale za ugradnju onoga što su projektovali.
kick68 kick68 09:32 20.07.2018

Spomeniks

Nuit Blanche 2017
Nathan Philips Square Toronto
Revolucija je bila tema. Ne umem da postavim fotografije koje sam ja slikala, ali bili smo zastupljeni i izgledalo je otprilike ovako:)
dragosevacsutra dragosevacsutra 09:42 20.07.2018

nema bas nikakve veze sa temom

al' ne znam gde da pitam (andju i nadlezne).

Kam gi neki blog o Sakiri i deci u Barceloni?

ili se pravimo da se to ne desava...

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:08 20.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom





Amsterdamski betonski geto, pardon, prodzekt, sezdeset osme zamisljen kao naselje gde ce zajedno da zive domaci i stranJci a zavrsio ubrzo (nakon useljavanja) kao stranjski sa 95% - domaci se razbezali..

2000 godine skoro skroz porusen (i renoviran) pa izgradjen novi (i dalje je vecma pridoslicki) sad malo prosaran i ciglom ali barem je u sumi i jezercima, kanalima. Tu su stanovi i kuce na prodaju najjeftiniji pa se domamilo i malo belaca.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:13 20.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

Sad izgleda ovako.

marco_de.manccini marco_de.manccini 12:38 20.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

Amsterdamski betonski geto, pardon, prodzekt, sezdeset osme zamisljen kao naselje gde ce zajedno da zive domaci i stranJci a zavrsio ubrzo (nakon useljavanja) kao stranjski sa 95% - domaci se razbezali.

Concrete Utopia.
alselone alselone 05:35 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

Amsterdamski betonski geto


Au bokte, ne znam da li sam ikad video odvratnije naselje. Nije ni čuo da su domaći razbežali.

Baš me čudi od nizozemaca da su napravili ovako nešto. Ono malo holandije što sam video, jako mi se svidela arhitektura.

Iako oni nešto nisu bili posebno ponosni. Kažem ja njima kako mi se svidja arhitektura a oni - nije to ništa posebno u Italiji je lepšte. Reko, e, pa dobro, Italija je možda najlepša država Evrope, nemojte se baš sa njima meriti.

Najlepši grad sa starom arhitekturom koji sam do sada video je Regensburg. Ako je floki odje, to njemu ne bi trebalo da je daleko od kuce. Mozda dva, tri sata voznje.
mirelarado mirelarado 06:05 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

Kažem ja njima kako mi se svidja arhitektura a oni - nije to ništa posebno u Italiji je lepšte. Reko, e, pa dobro, Italija je možda najlepša država Evrope, nemojte se baš sa njima meriti.


Imaju i Italijani primerke iz ere betonske gradnje sredinom prošlog veka. Možda je najčuveniji takav primerak milanski Pirelijev soliter, od milošte zvani Pirelone. Izgradnja je otpočela 1956, a završena 1960. godine, po projektu arhitekte Đoa Pontija.




A ovo je vidikovac na vrhu solitera:

alselone alselone 06:10 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

Imaju i Italijani


Juče baš sedimo žena i ja i pričamo tako neobavezeno o tome gde bismo živeli izvan Srbije, kada klinci odu iz gnijezda. I zaključimo oboje da bi to verovatno bila Italija.

Ne znamo još koji deo, ali imamo 15 godina da o tome razmislimo.
mirelarado mirelarado 06:22 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

alselone
Imaju i Italijani


Juče baš sedimo žena i ja i pričamo tako neobavezeno o tome gde bismo živeli izvan Srbije, kada klinci odu iz gnijezda. I zaključimo oboje da bi to verovatno bila Italija.

Ne znamo još koji deo, ali imamo 15 godina da o tome razmislimo.


Taman imate dovoljno vremena da izaberete... :) Moj prvi pik na draftu bila bi toskanska brda, ali vama bi možda više odgovarali ravničarski krajevi u dolini Poa.
alselone alselone 06:27 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

Moj prvi pik na draftu bila bi toskanska brda, ali vama bi možda više odgovarali ravničarski krajevi u dolini Poa.


Mi bismo najviše voleli negde na obali ali kapiram da je kuća na obali u Italiji skupa ko crni vrag. Kakva je bezbesnosna situacija na jugu?
aureus aureus 06:41 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

mirelarado

Imaju i Italijani primerke iz ere betonske gradnje sredinom prošlog veka

U to ime:



Là dove c'era l'erba ora c'è
Una città

(Tu gdje je nekad bila trava
sad je grad)



Ali, bože moj, makar se kupamo u stanu, a ne u dvorištu.
mirelarado mirelarado 06:45 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

Mi bismo najviše voleli negde na obali ali kapiram da je kuća na obali u Italiji skupa ko crni vrag. Kakva je bezbesnosna situacija na jugu?


A i što da kupuješ skupu kuću na obali kad ti je u Italiji neko more na sat vremena vožnje gde god da si (izuzev u Južnom Tirolu, u Alpima).

Na jugu su manji životni troškovi, bezbednosna situacija je solidna, ali ima i mnogo siromaštva, gradovi su zapušteni, tako da ne znam da li su baš za stalan boravak...
alselone alselone 06:55 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

A i što da kupuješ skupu kuću na obali kad ti je u Italiji neko more na sat vremena vožnje gde god da si (izuzev u Južnom Tirolu, u Alpima).

Baš bismo voleli da živimo na obali. Krenuli smo odatle pa smo onda zaključili da je Italija najbolji izbor u Evropi. Ili to ili kod zemljanina tamo na kraj sveta u Mikroneziji.

Mada, kad kažeš tako, nije loša ni opcija da ti je more na sat vremena a ti na nekom brdu sa vinogradom. :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:38 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

Au bokte, ne znam da li sam ikad video odvratnije naselje. Nije ni čuo da su domaći razbežali.


E, sto je odvratno? Ok. naravno da je u starom centru najlepse ali su tamo nenormalne cene. Nenormalne. 10 - 50 soma evra kvadrat ili tako nesto.

Eh Italija, em istorija, em arhitektura, em pevajuci jezik, em lepo vreme i 2 mora. Savrseno. I blizu domaje nam.

Ljudi ovde nas ubi vrucina i susa, kisa nije pala ni kapljica vec mesec i po dana. Cudo jedno od vruceg leta nevidjeno jos od devedeset trece..


alselone alselone 07:48 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

E, sto je odvratno?


Deluje mi više kao mravinjak a ne mesto za stanovanje.
mirelarado mirelarado 08:12 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

Eh Italija, em istorija, em arhitektura, em pevajuci jezik, em lepo vreme i 2 mora. Savrseno. I blizu domaje nam.



Zapravo ti srećnici imaju čak četiri mora: Jadransko, Ligursko, Tirensko i Jonsko.

Ali, ovog leta, izgleda lepše vreme kod vas u Holandiji. U Italiji, kao i ovde, svaki drugi dan olujne nepogode i pljuskovi. Efekat staklene bašte u punom sjaju.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:16 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

U, pa to je gradjeno na jako velikom prostoru izmedju imas prostora jos sve u zelenilu i vodi, bas u centru je kosnica za stanovanje.

Kad si dole na terenu tek osetis veliki prostor za disanje sto nije svojstveno i cesto uopste moguce u holandskim gradovima jer ih ima mnogo na mnogo malom prostoru.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:20 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

mirelarado
Eh Italija, em istorija, em arhitektura, em pevajuci jezik, em lepo vreme i 2 mora. Savrseno. I blizu domaje nam.



Zapravo ti srećnici imaju čak četiri mora: Jadransko, Ligursko, Tirensko i Jonsko.

Ali, ovog leta, izgleda lepše vreme kod vas u Holandiji. U Italiji, kao i ovde, svaki drugi dan olujne nepogode i pljuskovi. Efekat staklene bašte u punom sjaju.


E blago meni sa geografijom

Jeste severnjake bog pogleda svake 20 godine pa bude lepse vreme nego kod vas na jugu.
mirelarado mirelarado 08:39 21.07.2018

Re: nema bas nikakve veze sa temom

E blago meni sa geografijom


Ma, i ja samo italijansku i naravno našu geografiju znam, za preostali deo Evrope i planete vrlo neodređeno i površno. :)

Nego, da ne bude da samo trolujem Markovu temu, svih osam godina osnovnog školovanja živela sam u srcu konkretne/betonske utopije, na Novom Beogradu, četiri godine levo, a četiri godine desno od Fontane na Novom Beogradu.

Evo moje OŠ, tada se zvala Lenjin, sada je neka srednja turistička.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana