In memoriam

Budi dobar, lepo sanjaj

angie01 RSS / 29.07.2018. u 09:09

 

 379543524.jpg

 

 

 S ponistre se vidi Šolta, piva klapa ispo' volta
U daljini svitle koće piva klapa šoto voće
Ti se ozireš po sobi slika je na kantunalu
Oneg ča ga more odni u daleken fortunalu



Komentari (554)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 18:26 31.07.2018

Re: Pjesma

Јосипа


Prvi put čujem za nju. Šta je i kada pričala?
gedza.73 gedza.73 19:20 31.07.2018

Re: Pjesma

Pretpostavljam da se i tebi dogodila neka slična nesreća, ali ti si jak, jači od Tereze.

Nije blog o tome ali njegov kraj jeste postradao. i to mnogo. ne bih ja baš poredio uriniranje u pevaljkin bazen i sadistička ubijanja civila.


hoochie coochie man hoochie coochie man 20:40 31.07.2018

Re: Pjesma

njonjo
hoochie coochie man

E ako su joj bazen oskrnavili stvaro ima opravdanog razloga da mrzi celu naciju, teba je razumeti.
A misliš da joj nisu upali u kuću, sve bi drugačije bilo, ona bi bila jedna od žena u crnom?


Pretpostavljam da se i tebi dogodila neka slična nesreća, ali ti si jak, jači od Tereze.


Nije, ali i ne mora da mi se dogodi da nekoga ko navodno zbog svog bazena omrzne celu naciju, smatram debilom.
Posebno kad takav skot posle cvili pred tom istom nacijom da joj dođe ne koncert.

Oliver jeste bio šovinista, ali je makar ostao dosledan, ne voli Srbe ni Srbiju i kvit, a ova, ona je, za razliku od Olivera koji je bio samo srbomrzitelj, i to, ali i sitna duša koja i svoja uverenja gazi zbog para.
njonjo njonjo 15:05 01.08.2018

Re: Pjesma

hoochie coochie man

Oliver jeste bio šovinista, ali je makar ostao dosledan, ne voli Srbe ni Srbiju i kvit,


Pretpostavljam da i nije volio takve kao ti i tebi slične i najvjerojatnije je to i razlog što je bio ustrajan u odluci da ne dolazi ali ne bi tu miješao ostale Srbe i Srbiju.

apacherosepeacock apacherosepeacock 15:51 01.08.2018

Re: Pjesma

Nije, ali i ne mora da mi se dogodi da nekoga ko navodno zbog svog bazena omrzne celu naciju, smatram debilom.
Posebno kad takav skot posle cvili pred tom istom nacijom da joj dođe ne koncert.


Pa jeste, njoj opljackali kucu ratuju godinama u njenoj zemlji ali je ona skot?


A kako ti sebe nazivas sto mrzis celu naciju minus da se ista od toga dogodilo tebi, tvojoj kuci, tvojoj zemlji, tvojoj familiji?

Cvili? Skot?

Ti si covece toliko ogrezao u mrznji i zlobi, i to prema ljudima koje ni ne poznajes, da mislis da ces sto uvredljivijim izrazima za nekog drugog i to bez nekog valjanog razloga, prikriti svoj kompleks nize vrednosti.

Pa onda to uredno preneses i na skalu nacije kao Srbi vs Hrvati ili neki drugi narodi kad su u necemu uspesni.

Svoju licnu kurobolju lecis na spevu o Srbiji cime joj ne cinis bas neku uslugu, naprotiv, sjebaces joj i ovo malo pozitivnog imidza sto joj je preostalo sa normalnima.

PS. Ovo se odnosi i na musko/zenske teme kad o njima zines..









apacherosepeacock apacherosepeacock 15:51 01.08.2018

Re: Pjesma

duplo.









njonjo njonjo 18:03 01.08.2018

Re: Pjesma

gedza.73

Nije blog o tome ali njegov kraj jeste postradao. i to mnogo. ne bih ja baš poredio uriniranje u pevaljkin bazen i sadistička ubijanja civila.


Moj kraj nastradao a ja bio prisutan pa samim tim i nastradao. U vrijeme stradavanja smo u stanju (gledajući iz pozicije žrtve) reći ili napraviti neke stvari koje u "normalnim" situacijama većina ljudi ne bi. U ovom slučaju mislim na reakciju Tereze Kesovije nakon što joj je uništena imovina.
gedza.73 gedza.73 18:53 01.08.2018

Re: Pjesma

U ovom slučaju mislim na reakciju Tereze Kesovije nakon što joj je uništena imovina.


Samo sam napisao da je taj kraj iz koga je Huči strašno nastradao. I to dva puta.
Zbog nacionalne i verske pripadnosti. Pa se niko nije svetio. A imao je i debelog razloga i 'šansu' da naplati.

Moj kraj nastradao a ja bio prisutan pa samim tim i nastradao.


pre neku godinu sedimo ja i jedan Srbin iz Hrvatske na dvorištu (mada uopšte nije bitno za priču ni to što je on Srbin ni to što sam ja gedža).

reč po reč dotaknemo se rata.

'jbg, šta ću. počeo rat oni pucaju na nas, mi na njih. Tu sam odrast'o gde ću.

Odjednom naredba je povlačenje. Bežimo i prolazim pored kuće. A ona prazna sve pootvarano. Za nama pucaju, a ja mislim gde su moji, da li su živi i gde ćemo sad'

zajeban taj građanski rat. nema tu pobednika.
angie01 angie01 19:00 01.08.2018

Re: Pjesma

Pa se niko nije svetio.


izvini, al kako se ona svetila?-sama ideja da branim Terezu mi je neobicna, al prosto mi smeta izvrtanje-bila je pogodjena time sto se desilo, uvredjena, uzrujana, uz sveopstu atmosferu i granatiranje Dubrovnika...neko vreme je u tom raspolozenju o tome pricala,...al ne znam da se nekome svetila.
gedza.73 gedza.73 19:28 01.08.2018

Re: Pjesma

izvini, al kako se ona svetila?

'osvetu' sam samo usput dodao u komentar, nevezano za Josipu.
Pošteno da ti kažem ako nije njena pesma ona o zimi ili magli nemam pojma šta peva. Stvarno mi nije keči ta, što kaže Predator, sindikalna muzika.

bila je pogodjena time sto se desilo, uvredjena, uzrujana, uz sveopstu atmosferu i granatiranje Dubrovnika


Zla krva na Balkanu je zajebana stvar. S neke strane sam ponosan što su Srbi imali hrabrosti da oproste gnusne zločine koje su počinili pripadnici hrvatskog naroda nad njihovom decom, ženama i roditeljima tokom II svetskog rata a čak i pomalo razumem, hvala bogu da se nikad nisam našao u toj situaciji, da se devedestih zbog straha ili zbog možda pobijenih predaka dosta njih svetilo zbog svega što se dešavalo u prošlosti.

Ima jedna stvarno tragična priča, nebitna nacionalnost, gde su ocu ubili sina. Nije bio naoružan, nije bilo u sukobima jednostavno su ga ubili naoružani jer je druge nacionalnosti.

NJegov otac se nakon toga vratio u zemlju, prijavio se u dobrovoljce... i svetio se.

sad dok sam pisao setio sam se da je neki Francuz napisao sličnu priču o dvorcu u kome je pripadnik njegovog naroda zarobio Prusa (Nemca) i ispričao mu priču o smrti svog sina. Radeći Nemcu sve što su Nemci uradili njegovom detetu.

kao što sam napisao građanski ratovi se teško mogu svetsi na 'pravedne', 'oslobodilačke' ili 'pobedničke'.

edit
što ljuta na nas zbog Dubrovnika? Dubrovnik je granatirala i pljačkala druga država. u sadejstvu sa JNA.
angie01 angie01 19:49 01.08.2018

Re: Pjesma

za Josipu.


odkud sad Josipa- prica se odnosi na Terezu.
gedza.73 gedza.73 20:10 01.08.2018

Re: Pjesma

odkud sad Josipa- prica se odnosi na Terezu.



meni sve to isto .
predatortz predatortz 20:16 01.08.2018

Re: Pjesma

gedza.73
odkud sad Josipa- prica se odnosi na Terezu.



meni sve to isto .


Misliš, kazna za uši?
gedza.73 gedza.73 20:19 01.08.2018

Re: Pjesma

Misliš, kazna za uši?

Ima ko vole. Ja sam čovek seljak... za mene je Tozovac...
angie01 angie01 20:23 01.08.2018

Re: Pjesma

meni sve to isto


pa to ti kazem- glavno da je njihova, to je dovoljno- moze isti tekst, spika, osuda, ....kakve veze ima.

Josipa je karljica, samo takva....Dnevnik jedne ljubavi- u vrhu 10 albuma sa ovih prostora, evr.
freehand freehand 20:28 01.08.2018

Re: Pjesma

angie01
za Josipu.


odkud sad Josipa- prica se odnosi na Terezu.

Eto ti ga sad?!
Josipa, Tereza, Oliver, sve ti je to isti Krunoslav Kićo Slabinac.
gedza.73 gedza.73 20:37 01.08.2018

Re: Pjesma

glavno da je njihova

to je kod mene ponajmanje bitno. A Indus a Afrikanac a ex-Yu narodi. Nemam neke emocije, niti volim, niti mrzim.
Josipa je karljica, samo takva....Dnevnik jedne ljubavi- u vrhu 10 albuma sa ovih prostora, evr.

Vrlo moguće. al' šta ću kad ne volim zatvaranje u 'prostore'. Ionako su Italijani daleko bolji u toj mediteranskoj muzici. Što bih slušao kopije samo zato što ih razumem kad su originali originali?



nije mi ovo blog za takve diskusije pa nastavljamo na nekom drugom mestu.
gedza.73 gedza.73 22:07 01.08.2018

Re: Pjesma

Pošto je moj komentar izazvao Frijevu repliku koja je obrisana brišem i ja komentar.

Iako je taj moj komentar ostao priznajem da sam malo preterao pa mi glupo da nema i njegove reakcije.

Iskreno da je meni neko onako nešto napisao kao ja njemu (jebote ovo ko rolerkoster komentara) moj odgovor bi bio daleko gori od njegovog.

gedza.73 gedza.73 22:14 01.08.2018

Re: Pjesma

i ovde izmena



blogovatelj blogovatelj 02:05 02.08.2018

Re: Pjesma

Josipa je karljica, samo takva....Dnevnik jedne ljubavi- u vrhu 10 albuma sa ovih prostora, evr.


Saglasan. Nestvarno dobra ploca.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 08:49 02.08.2018

Тврде уши и велико срце?

predatortz
gedza.73
odkud sad Josipa- prica se odnosi na Terezu.



meni sve to isto .


Misliš, kazna za uši?




predatortz predatortz 08:57 02.08.2018

Re: Тврде уши и велико срце?

korisnickoime-2


Jbga, brate... Tužan ti je to život. Izdrži!
korisnickoime-2 korisnickoime-2 08:58 02.08.2018

Re: Тврде уши и велико срце?

predatortz
korisnickoime-2


Jbga, brate... Tužan ti je to život. Izdrži!



Што ја, брате?

Ваљда треба да издрже ови што вазда чекају да се нешто деси?

Ја не чекам.


predatortz predatortz 09:00 02.08.2018

Re: Тврде уши и велико срце?

korisnickoime-2
predatortz
korisnickoime-2


Jbga, brate... Tužan ti je to život. Izdrži!



Што ја, брате?

Ваљда треба да издрже ови што вазда чекају да се нешто деси?

Ја не чекам.




e, onda smo se pogrešno skapirali.

pomešao sam te sa jednim koji voli da gricka za nogavicu.
praštaj!
korisnickoime-2 korisnickoime-2 09:21 02.08.2018

Re: Тврде уши и велико срце?

predatortz

pomešao sam te sa jednim koji voli da gricka za nogavicu.









apacherosepeacock apacherosepeacock 10:38 02.08.2018

Re: Pjesma

blogovatelj
Josipa je karljica, samo takva....Dnevnik jedne ljubavi- u vrhu 10 albuma sa ovih prostora, evr.


Saglasan. Nestvarno dobra ploca.


A, i ti volis Josipinu muziku za terase i mediteranski melos tu kaznu za usi..

(e, svasta covek ovde moze da procita, neki ljudi su rasli ispod korita)
gedza.73 gedza.73 13:13 02.08.2018

Re: Pjesma

(e, svasta covek ovde moze da procita, neki ljudi su rasli ispod korita)

Zamisli sad neko naše dete koje je odraslo na Zapadu i danas je svoj čovek.

Ispod kog je ono korita raslo ako ne zna za Josipu?
Ili obrnuto.
ispod kog su korita rasli oni koji su znali Josipu ali nisu znali ono što taj mladić zna?

Beograd je (samo primer) velegrad za neko selo u provinciji.

ISto takoje obično selo u poređenju sa prosečnim evropskim gradovima. Čudo je ta gradacija.

inače ljudi imaju čudnu sklonost da vole različite stvari.

Da nešto znaju i da nešto ne znaju.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:58 02.08.2018

Re: Pjesma

inače ljudi imaju čudnu sklonost da vole različite stvari.

Da nešto znaju i da nešto ne znaju.



U, ovo mi je novost, hvala za info.

A, ti si dete odraslo u inostranstvu..
Nisam znala.


A sad ozbiljno, znam ja mnogo ljudi iz malih mesta koji o muzici znaju mnogo.

Ti mi, iskreno, ne delujes ko neko ko ne slusa dobru muziku ili bar ne zna toliko i/ili nije nikada cuo za Josipu Lisac i najcuveniji, i top mesto jugoslovenskog roka - njen album Dnevnik jedne ljubavi.

Utoliko mi je i delovalo smesnije kada si odvalio za njenu muziku kao muziku za terase.


apacherosepeacock apacherosepeacock 16:58 02.08.2018

Re: Pjesma

duplo.

gedza.73 gedza.73 18:35 02.08.2018

Re: Pjesma

A, ti si dete odraslo u inostranstvu..
Nisam znala.


Pa moglo bi se reći. Verovatno više nego dobar deo ljudi koji su tada retko 'micali' iz 'sigurnog' okruženja. čak i devedesetih. pa danas. nepovratno me iskvarili ti stranci.

A sad ozbiljno, znam ja mnogo ljudi iz malih mesta koji o muzici znaju mnogo.

verovatno.

Ti mi, iskreno, ne delujes ko neko ko ne slusa dobru muziku ili bar ne zna toliko i/ili nije nikada cuo za Josipu Lisac i najcuveniji, i top mesto jugoslovenskog roka - njen album Dnevnik jedne ljubavi.


Jesam ih pomešao ali stvarno nisam slušao taj album. i jesam, moja greška (mladost, brzopletost, neiskustvo) ih zbirno stavio u jedan koš.

Sa muzikom, van 'Selo veselo' sam se susreo tek u srednjoj školi. Pa po ubrzanom kursu od regea, hevi metala, Dragstora 202... to ponekad pokušavam da kažem na blogu. oni koji su imali sve na dohvat ruke bi trebalo da shvate da je postojao ogroman broj ljudi koji je preživaljavao. Njima nije Josipa Lisac bila u vrhu prioriteta.

Utoliko mi je i delovalo smesnije kada si odvalio za njenu muziku kao muziku za terase.

mene generalno ta vrsta muzike nešto ne oduševljava. jednostavno mi ne radi ništa na tom ritmu.

dok pišem komentar sin pokazuje mojoj ženi komemoraciju Oliveru Dragojeviću (totalno nevezano za blog).

-Baš su ga lepo ispratili. (bez imalo ironije)
angie01 angie01 23:12 02.08.2018

Re: Pjesma

Pošto je moj komentar izazvao Frijevu repliku koja je obrisana brišem i ja komentar.


ovo tek sad vidim, nisam brisala frijev komentar.
gedza.73 gedza.73 11:38 03.08.2018

Re: Pjesma

nisam brisala frijev komentar.

pretpostavio sam. malo me nerviralo što izokola obilazi...
pa sam probao, ne baš biranim rečim da kažem kako pored ljudi koji imaju divna iskustva sa bivšom 'braćom' (kakva je glupost to 'braćanje' u realnosti) ima ljudi koji su debelo nagrabusili. I da lični, privatni odnosi nemaju veze sa odnosima država.

Kao kad Drakče skače na ljude koji popljuju po Hrvatskoj a onda sve Bugare označi kao naciju kojoj ne treba verovati i koja je zlikovačka jer su njegovi stradali u ratovim od Bugara.

Pa je Drakče 'kul' što brani Hrvate, patriota što voli svoj kraj a G. je seronja jer mrzi Hrvate što su mu ubili dedu, njega proterali što je Srbin pa je i izdajnik pride jer tvrdi da su u njegovom kraju bivše republike živeli samo Srbi.

ima tu zilion nivoa i podnivoa.

pa je na tako jednu moju bezobraznu akciju Fri odradio overriakting.

Zamisli da se zbog muzike pobratimimo sa Novozelanđanima :))
Eto ja volim više američku muziku od ruske. Čak i latino. Više od hrvatske glazbe.
a nisam nijednu sa'ranu američku ispratio.




jezik im bre peva sam od sebe.
freehand freehand 20:08 03.08.2018

Re: Pjesma

pa sam probao, ne baš biranim rečim da kažem kako pored ljudi koji imaju divna iskustva sa bivšom 'braćom' (kakva je glupost to 'braćanje' u realnosti) ima ljudi koji su debelo nagrabusili. I da lični, privatni odnosi nemaju veze sa odnosima država.

Ma jok. Ti si po izvanrednom gospodskom običaju ljudi visokih manira, dakle kao i svaka fukara sve usmerio na potpuno lični i privatni nivo.
A Fri ti je, umesto da objašnjava kako si omašio sve do poslednjeg slova rekao da si kreten. Ne zbog sebe jer me zabole baš za sve gluposti i gadosti na kojima se izuzetni džentlemeni ovde prepoznaju, već upravo zbog tih manira i gonarskih zabadanja nosa u tuđu privatnost.
Ko god da je i čija god da je.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 12:01 30.07.2018

Oproštaj

Meni je predivno kako se Split oprašta od Olivera:

LINK
angie01 angie01 13:38 30.07.2018

kako je dobio ime Oliver

Oliver Dragojević preminuo je u 71. godinu posle teške bolesti.

U delovima njegove biografije piše, da je rođen u Splitu kao peto i najmlađe dete Mate i Kate, a majka mu je dala ime po Oliveru Tvistu jer su bili posleratna sirotinja . Rođen je u zgradi škole Natka Nodila koja je tada bila porodilište.

"Majka mi je posle govorila da mi je ime takvo jer smo prava posleratna sirotinja", objasnio je Oliver u biografskoj knjizi 'Južnjačka utjeha' autora Zlatka Galla. Imao je i tri starije sestre, te brata. Gloriju, Mariju i Tatjanu nije upoznao, umrle su pre njegova rođenja.

Dve su umrle u Vela Luci odmah nakon rođenja a jedna u partizanskom zbegu u El Shattu od salmonele – otkrio je Oliver u knjizi.

Prve godine sa starijim bratom Aljošom proveo je u Vela Luci, a u Split su se preselili kad je otac dobio posao u Lučkoj kapetaniji. Išao je u osnovnu školu Vlado Bagat, koja je pedesetih imala najbolji razglas u Splitu. Nekoliko puta su se selili, da bi se napokon skrasili na Gripama. Priznao je Oliver kako mu detinjstvo nije bilo lako.

- Mater i otac su radili, a Aljoša i ja smo doma sami kuvali. Poštenije je reći da je Aljo kuva, a ja san sprema i pomagao oko sudi. Bilo je to gadno vrime, malo pinez, malo spize. Pamtim američko maslo, zvali smo ga John Wayne maslo, pa mliko u prahu. Kad san bija mali i kad bi me pitali šta ću biti kad naresten, govorija san - mesar – kaže u biografiji Oliver.

Od oca Marka dobio je usnu harmoniku kad je imao pet godinu i tada se rodila ljubav prema muzici. Pohađao je i muzičku školu, učio je da svira kavir r, a potom klarinet i gitaru.

- Bija je i osta lud za muzikom. Prva četiri razreda osnovne škole ima je same petice i dobija je knjige ka nagrade za uspjeh. A onda se zapalija do kraja za muziku i počeja je svirat non-stop. Šesti je razred proša' s četiri, sedmi s tri, a osmi s dva. Da je u osnovnoj bija još jedan razred, bija bi pa godinu – prisetio se u "Južnjačkoj utjehi" Aljoša.

Meri Cetinić (65) sa Oliverom je bila u daljnjem srodstvu, a Oliverov deda i bratići stanovali su u istoj zgradi kao i porodica splitske pevačice. Njena starija braća, Ante (basist kultne grupe Delfini) i Boris družili, su se s Oliverom i Aljošom.

OLIVER DRAGOJEVIĆ JE OVAKO ISTICAO SVOJU NAVIJAČKU PRIPADNOST: Ja sam jedan od najžešćih, teži mi je poraz mog kluba nego kad na nekom festivalu slabije prođem.

- Zanimljivo da se ne sećam svirke svoje braće, ali sećam pamtim Aljošu i Olivera kako po cele dane sviraju u tom našem hodniku – rekla je Cetinićeva. Kad je imao desetak godina, Oliverov otac kupio je radio koji se nije gasio. Sreći nije bilo kraja kada mu je otac kupio gitaru.

"Jedno lito, a meni je može bit bilo 13-14 godin, u Luci je nastupa bend kojemu je triba drugi saksofonista. Ja san prihvatija ponudu, zatvorija se pet dana s jednin prijatejen u kuću i vježba – opisao je Oliver premijeru.

Do prvog honorara došao je kad je za jednu Novu godinu u bendu svirao klarinet. Prvi "samostalni" nastup bio mu je na splitskom dečjem festivalu 1961, s pesmom Baloni. U to je doba bio opčinjen muzikom i u ušao je u bend Tequila, koji je ubrzo promenio ime u Batali, a nastupao je i samostalno, pa je na takmićenju za najboljeg pevača amatera Hrvatske pobedio je pevajući 'Yesterday'.

24 sata
angie01 angie01 16:38 30.07.2018

Re: Oproštaj

Meni je predivno kako se Split oprašta od Olivera:



nsarski nsarski 17:01 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Išao je u osnovnu školu Vlado Bagat, koja je pedesetih imala najbolji razglas u Splitu.


Par sekundi realnosti (vidi proširen komentar niže). Dakle, ja sam dugo bio u nedoumici da li je V. Bagat čovek koji je izmislio šivaću mašinu, ili neki heroj koga sada ne priznaju. Škola u Splitu je promenila ime, a njegov spomenik na rodnom Olibu je uklonjen. Toliko o njemu i realnosti ideologije.

Dva minuta sentimenta.

30. sekund sentimenta. Ja sam proveo veći i najznačajniji deo mladosti (11 godina po 3-4 meseca godišnje) u Dalmaciji (Kornati), i kao svi klinci naučio da pričam tako. (Usput, suludi san mi je da nekom prilikom zarobim st.jepana, napijem ga, i počnemo da ćakulamo onako pijani kako bog zapoveda, tek da proverim koliko san Dalmatinskog zaboravija.)

60. sekund sentimenta. Meni je O.D. pomalo drag, najviše zbog jezika - jeste jeftino, ali ja se palim na tu gurku. Elem, njegova pesma "Infiša san u te" je baš te vrste. Ništa posebno, ali reč je "infišan" što znači zanesen, sluđen (koren reči je od inficiran - pomazi st.jepane ako nije tacno!), mada je on, nehajno, izgovara kao u naslovu.

Dakle, inficiran sam tobom.



100. sekund sentimenta. Pesma "Nokturno", čiji je refren parafraziran u naslovu je malo bolja, sentiš, touchy-feely, kako se kaže. Treba joj odati priznanje jer je mnogo ikre otpušteno uz tu melodiju. Pa, neka i ona ide. Ne dam vjetru, ne dam nikom...



120. sekund sentimenta. Kraj, nema više sentimenta.
Imao je dobre pesme, neke dobre, neke Barbika-našminake, ali bio je deo atmosfere vremena koje je proslo, i neko će ga po tome pamtiti. A što se njegove ideologije tiče, ona je trajna koliko i Vlado Bagat - do prve političke raskrsnice. Nije vredna rasprave.

Moj "take" na sve ovo. Bio, pevao, otišao. Srećan mu put.

P.S. U refrenu ove pesme on kaže "lijepo sanjaj", ali to je sitan propust naše domaćice. Možda i nameran, ne bih se začudio.

nsarski nsarski 17:11 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

on kaže "lijepo sanjaj"

...ah, popravljeno...opravdavam. Jedina pesma koju on peva na ekavici je "Zašto". Po mom neukom mišljenju, istiski sentiment, istinski dobra.
freehand freehand 18:36 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Elem, njegova pesma "Infiša san u te" je baš te vrste. Ništa posebno, ali reč je "infišan" što znači zanesen, sluđen (koren reči je od inficiran

As ti Gospe, a ja mislio to nešto o ribarenju, kao fiš, pa kao infišati...

A ne može St.jepan, zauzet je pripremom predavanja za sutra. Ništa ozbiljno menja kolegu na Ustavnom pravu.
nsarski nsarski 19:05 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

As ti Gospe, a ja mislio to nešto o ribarenju, kao fiš, pa kao infišati...


Bem mu miša, free, njihove reci uglavnom vuku na Talijanski (pomidor, šporkica, balota, peškarija, piva klapa šoto voće - btw, na engleskom se klapa zove "barbershop quartet", itd.) , a ove opet na latinski, pa taj "fiš" nekako nikako ne ide. Istina, ovu interpretaciju (inficiran) sam čuo od mog pokojnog i briljantnog drugara, morskog vuka iz Istre (Kastav), polu Hrvata-polu Srbina (Knjaževac), koji se ugasio ploveći po Savi.

I, inače, ima i u Dalmatiskom reči koje vuku koren iz engleskog. Ma, ne znam ti ja to...samo nabrajam sitnice.


P.S. Neki moj, recimo drugar, lepotan iz Splita (nekad bio maneken), koji je celog života bio šaner, pre par godina bude uhićen u krađi i Milanu. Jbg, gospar J. je tada već bio u poodmaklim godinama, imao ženu, decu u velikoj kući u Splitu. Inače se oblačio u najskuplje. I izađe on pre sudijku u Milanu, ona pročita njegove podatke, malo se zgrane (on je trošio mnogo vremena pred ogledalom - "u mladosti se umijem i izađem, sada mi triba ura vrimena" - njegove reči) i kaže sudijka: "60 godina imate, a kradete po buticima. Kako vas nije sramota?" A J. reče: "Pa, moraju dica nešto isti!". Ja sam mu odmah oprostio, ali on je dobio dve godine ćorke.
freehand freehand 19:17 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Istina, ovu interpretaciju (inficiran) sam čuo od mog pokojnog i briljantnog drugara, morskog vuka iz Istre (Kastav), polu Hrvata-polu Srbina (Knjaževac), koji se ugasio ploveći po Savi.

Imao sam poslednjih godina prilike da dosta slušam govor u Istri, i čini mi se da sa dosta pouzdanosti mogu da pogodim ko je iz Đakovice, ko iz Kladuše a ko iz Širokog.
Nego sam prošlog leta kroz otvoren prozor slušao trde (prave, ovog mi puta nije ispalo to slovo "d" što je inače redovno otkad imam novu tastaturu) Istrijane
kako govore dobrih pola ure i kunem se da reč nisam razumeo! Onako bih, po sluhu mogao da pogađam koje reči vuku iz hrvatskog, koje iz talijancinskog ali za furešta to je šifrovano kao naj dijalekt (ili jezik) Navaho indijanaca.
st.jepan st.jepan 20:41 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Ja sam proveo veći i najznačajniji deo mladosti (11 godina po 3-4 meseca godišnje) u Dalmaciji (Kornati), i kao svi klinci naučio da pričam tako.

Onda ga možda parlaš bolje od mene.
Nikada nisam tamo živeo, a dok sam letovao, mahom san parla bEogradski.
Čak ni pri odlascima u Dalmciju neposredno posle rata, nisam se šaltao.
Istina, mogu splitski tako da me ne poznadu, ali retko to proveravam jer mi je pomalo neprijatno - nije mi prirodno, osećam se kao prevarant, kao da se izrugujem, šegačim.
predatortz predatortz 20:54 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Istina, mogu splitski tako da me ne poznadu, ali retko to proveravam jer mi je pomalo neprijatno - nije mi prirodno, osećam se kao prevarant, kao da se izrugujem, šegačim.


Razumem te! Tako se ja osećam kad govorim ekavski. Izveštačeno!
Ekavicu, na sugestiju profesora srpskog, pišem još od gimnazije. Pošto nikad nisam pisao npr. "ponedjeljak", "prijedsjednik" i nekoloko desetina drugih reči, profesor mi reče da pišem ekavicu i izbegnem te greške.
Govorim ijekavski, onako kako se nekad govorilo u severoistočnoj Bosni. Kažem nekad, jer to, kako sam primetio kad sam odlazio u rodni grad nakon rata, više nije isti govor.
st.jepan st.jepan 21:10 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

A ne može St.jepan, zauzet je pripremom predavanja za sutra. Ništa ozbiljno menja kolegu na Ustavnom pravu.

Ustavnim se bavim tek od sinoć, i već sam prilično uspešan. Na primer, čim sam u prvoj rečenici HR ustava iz 1990. uočio slovnu formaciju Es Ar Bi Aj, uključiio sam svoju čudovišnu pronicljivost i zaključio da, suprotno unisonim tvrdnjama, Srbi iz njega ipak nisu bili izbačeni.

Što se pak non-ustavnog prava tiče, pa ni tu nisam bio loš. Svojevremeno, dobio sam sudski spor sa Institutom za političke studije, mada me je moj prijatelj, poznati advokat, uveravao da nemam nikakve šanse. Takođe, u dva navrata sam izdejstvovao poništenje urbanističke dozvole, kriminalno izdate kriminalcima, i to tako da sam, ne samo sprečio da me zazidaju, nego i zdejstvovao da mi o svom trošku dograde pedesetak kvadrata.
nsarski nsarski 21:35 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Onda ga možda parlaš bolje od mene.

E, jbg, onda smo obojica amateri. A ja taman pomislio da imam poznanika kome je osnovni Dalmatinski, a priča bEogradski ko "naš covik" (čak bolje od mene, mislim).

Bila jedna or'ginal spićanka u Bg., kupio od nje neku keramiku, priča baš pravo. I kad smo završili posao i malo se družili, ja joj kažem: "Jbt, ti si još i dobra riba!" (a stvarno je bila zgodnjikava, mada ja na to nisam obraćao pažnju) i ona mi reče: "eh, svi bi hteli jebat, al niko neće hranit!" I tako je to prošlo.

Glede ijekavice, i meni je to nepoznato i pravim elementarne greške, pa se ne pretvaram. Govorim ekavicu i u redu stvar.
freehand freehand 21:51 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Ustavnim se bavim tek od sinoć, i već sam prilično uspešan

Retki su neuspešni koji sami sebe ocenjuju. Još ređi oni koji su dovoljno inteligentni a skromni da ne uvažavju kao objektivno samo mišljenje istomislećih (a diletantskih) klimoglavaca.
alselone alselone 22:02 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Glede ijekavice,


Glede pevanja u bilo kom jeziku, meni se jako svidja pravilna dikcija. Lep zenski glas uz lepu dikciju - ja sam popaso. :)

Gle sad kad izvucem.

Npr.



A ovo smo gledali pre neki dan, setio sam se crtaca da pustim klicima ali nisam se ni blizu secao kako ova devojka peva. Boja glasa + dikcija, lagani pobednik nad svim pop pevacicama izuzev Vitni Hjuston i jos mozda par.

st.jepan st.jepan 22:44 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

freehand
Ustavnim se bavim tek od sinoć, i već sam prilično uspešan

Retki su neuspešni koji sami sebe ocenjuju. Još ređi oni koji su dovoljno inteligentni a skromni da ne uvažavju kao objektivno samo mišljenje istomislećih (a diletantskih) klimoglavaca.

Jebo oca ako sam te išta razumeo.
Biće, nije ti dan.
freehand freehand 22:51 30.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

st.jepan
freehand
Ustavnim se bavim tek od sinoć, i već sam prilično uspešan

Retki su neuspešni koji sami sebe ocenjuju. Još ređi oni koji su dovoljno inteligentni a skromni da ne uvažavju kao objektivno samo mišljenje istomislećih (a diletantskih) klimoglavaca.

Jebo oca ako sam te išta razumeo.
Biće, nije ti dan.

Normalno. Šta bi drugo bilo?
angie01 angie01 08:47 31.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

ali to je sitan propust naše domaćice.


nije propust- ...ako to nesto menja,...


mirelarado mirelarado 15:43 31.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

60. sekund sentimenta. Meni je O.D. pomalo drag, najviše zbog jezika - jeste jeftino, ali ja se palim na tu gurku. Elem, njegova pesma "Infiša san u te" je baš te vrste. Ništa posebno, ali reč je "infišan" što znači zanesen, sluđen (koren reči je od inficiran - pomazi st.jepane ako nije tacno!), mada je on, nehajno, izgovara kao u naslovu.


Značenje je vrlo blisko, ali poreklo nije od "inficirati". Znači otprilike "poludeo/lud sam za tobom", "zatelebetao/zacopao sam se u tebe" i najverovatnije je, kao i većina tih dalmatinskih reči, preuzet neki od dijalektalnih izraza iz italijanskog dela jadranskog priobalja za "infissato" - "zakucan", "prikovan", pa još dodatno izvitoperen. Dakle ne baš inficiran, nego fiksiran.
st.jepan st.jepan 17:59 31.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

reč je "infišan" što znači zanesen, sluđen (koren reči je od inficiran - pomazi st.jepane ako nije tacno!),

Reč infišan, infišati, infišacija, može imati više bazično srodnih značenja, može se, kao kod Olivera, infišati u nekog (jute), biti opčinjen nekim ili nečim, ali najčešće, značenje je pežorativno i najpribližnije bi se mogla prevesti starom srpskom rečju utripovati - šempijasto umisliti da si nešto što nisi i što ne možeš biti, pa od sebe činiš ridikula, sve misleći da si kul.
Mislim da je reč nastala izvrtanjem reči fiksacija, fix ideja.

mirelarado mirelarado 18:23 31.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Mislim da je reč nastala izvrtanjem reči fiksacija, fix ideja.


Pa da, od infisso i infissato, a prvo značenje je baš ovo koje navodiš - "umisliti", "uobraziti", "utripovati".

P.S. Ta pesma je zbilja lepa i nežna, ubismo romantiku. Ali, kad sam svojevremeno jednog autohtonog Dalmatinca pitala za značenje te reči, njegovo objašnjenje je bilo grubo šaljivo, bilo bi neprilično da ga ovde navedem. Tada mi je bilo smešno, priznajem.
blogovatelj blogovatelj 18:36 31.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Dakle ne baš inficiran, nego fiksiran.


Hipnotisala ga kao zmija žabu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:51 31.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Meni je O.D. pomalo drag, najviše zbog jezika - jeste jeftino, ali ja se palim na tu gurku.

Нажалост, тај језик нестаје, као и други локални говори.
sweet64 sweet64 20:09 31.07.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Ta pesma je zbilja lepa i nežna, ubismo romantiku.


Meni ta oduvek omiljena, nekako uvek ispadne da mi se ne sviđaju najviše ultrahitovi, nego onako, malo starije, odležale. Moja lista:

1. Infiša san u te
2. Malinkonija
3. Našoj ljubavi je kraj
4. Vagabundo
nsarski nsarski 19:04 01.08.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Dakle ne baš inficiran, nego fiksiran.


Aha, it takes one to know one. Hvala, hvala.

Mozda "infiksiran"?

Zaista, tako mi je drug objasnio, a ja se nisam dalje raspitivao. Sada sam saznao.
mirelarado mirelarado 19:37 01.08.2018

Re: kako je dobio ime Oliver

Mozda "infiksiran"?


Ili "ufiksiran" što bi opravdalo i nastavak "infiša san u te". :)
romi.daba romi.daba 20:26 30.07.2018

Da li još uvek ima seksa na Jadranu?

Olivere adio i laka ti zemlja, doćićemo i mi u isti ne-etnički raj.

Za mene značiš Jadran u doba Hladnog rata. Planine i sunčano more! Najlepša priroda sveta koja je istovremeno dovoljno pitoma za život. Tvoja muzika je dopirala sa hotelskih terasa, sa radija u autobusima i brodovima. Bio si neizbežan, voleli tvoju muziku ili ne. Uz tebe su se odvajale mlade Nemice, još mlađe Engleskinje, Francuskinje, dalmatinske lepotice (mon dieu imena joj se ne sećam). Otkrivanje mladih tela po vedrim nebom na nudističkim plažama, u šatorima, u hotelskim sobama i ko zna gde. Nije bilo etničkih ili rasnih predrasuda. I wish I was young again! Naravno sve te veze nisu nestajale, kasnije su te divne žene dolazile u Beograd i opet smo Olivera slušali na beogradskom radiju.
Voleo bih da su ljudi bivše zemlje ostali da žive u naprednoj Jugoslaviji onakvoj kakva je bila barem tri decenije. Ali svi smo se izgleda sasvim iskvarili i to skoro nepopravljivo.

Sigurno da ima seksa i ljubavi na Jadranu kao što ga ima u Grčkoj, Italiji, Ibici, Španiji, i širom Evrope. Možda je seks ono što će nas ujediniti opet sa naprednim svetom.



njonjo njonjo 00:34 31.07.2018

Budi dobar, lepo sanjaj

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=z9YCi6yYKAA[/youtube]
angie01 angie01 08:33 31.07.2018

Re: Budi dobar, lepo sanjaj

veselica veselica 16:16 31.07.2018

gledam

kako se Hrvatska sa istinskim bolom i dostojanstvom oprostila od Olivera.
Svaka cast, tako se voli i tako pokazuje ljubav, tuga. Ceo politicki vrh, narod, svi, svi ujedinjeni.
Za Srbe je to mislena imenica, evo vidimo i ovde, na blogu, na malom primeru.
Više smo reči potrošili na Dadu I Kazalište i Gotovinu nego na pokojnika koji ispade gotovo ratni zlocinac. Stvarno smo beda.

Kad je negde zimus umro Dzoni Holidej, na Ajfelovoj kuli je pisalo/svetlelo ogromnim slovima Merci Johnny a Jelisejska polja bila mala da prime sve hiljade i hiljade i hiljade koji su dosli na poslednje zbogom.

Razni stranci a najviše Amerikanci tom prilikom bili zgranuti; em nisu znali ko je uopšte Dzoni, jos manje im bilo jasno kako jedan narod moze nekog tamo matorog pevaca toliko da zali.
Sad mi pada na um da su obojica umrla od raka pluća i bila istih godina kad su otišla.

Niko kao Francuzi ne zna da postuje svoje velikane. Tu su bez premca u svetu.
Hrvati me malopre podsetili, nije da nisu.
predatortz predatortz 16:20 31.07.2018

Re: gledam

Za Srbe je to mislena imenica, evo vidimo i ovde, na blogu, na malom primeru.


Izvini, čime je to nas Oliver zadužio?
Ne razumem, zašto misliš da treba da proglasimo nacionalnu žalost?
veselica veselica 16:31 31.07.2018

Re: gledam

predatortz
Za Srbe je to mislena imenica, evo vidimo i ovde, na blogu, na malom primeru.


Izvini, čime je to nas Oliver zadužio?
Ne razumem, zašto misliš da treba da proglasimo nacionalnu žalost?


KO JE UOPŠTE REKAO/NAPISAO o proglašenju nacionalne žalosti?
Ja svakako NE!

Ništa ti nisi razumeo, ali ništa.

predatortz predatortz 16:35 31.07.2018

Re: gledam

veselica
predatortz
Za Srbe je to mislena imenica, evo vidimo i ovde, na blogu, na malom primeru.


Izvini, čime je to nas Oliver zadužio?
Ne razumem, zašto misliš da treba da proglasimo nacionalnu žalost?


KO JE UOPŠTE REKAO/NAPISAO o proglašenju nacionalne žalosti?
Ja svakako NE!

Ništa ti nisi razumeo, ali ništa.



Naravno da nisam. Hrvatska žali svog istaknutog umetnika. Naravno da će komemoracija biti institucionalizovana.
Ovde, u Srbiji, žali onaj ko je voleo njegovu muziku.

Babe i žabe...
veselica veselica 16:43 31.07.2018

Re: gledam

Babe i žabe...


si ti uveo u priču.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:46 31.07.2018

Re: gledam

Јесте фасцинантно, веселице.

Види само планиране детаље данашњег испраћаја из Сплита, последњег путовања владиним катамараном и како су укључене флотиле са Шолте, Брача и Хвара чији ће грађани такође одати пошту.
veselica veselica 16:48 31.07.2018

Re: gledam

principessa_etrusca
Јесте фасцинантно, веселице.

Види само планиране детаље данашњег испраћаја из Сплита, последњег путовања владиним катамараном и како су укључене флотиле са Шолте, Брача и Хвара чији ће грађани такође одати пошту.


not2old2rock not2old2rock 20:43 31.07.2018

Re: gledam

predatortz

Izvini, čime je to nas Oliver zadužio?
Ne razumem, zašto misliš da treba da proglasimo nacionalnu žalost?


Kako čime?


predatortz predatortz 21:00 31.07.2018

Re: gledam


Kako čime?


Duboko sam ganut!
Konačno jedna njegova u kojoj razumem o čemu peva.

Uzgred, poštujem svačiji muzički ukus, ali meni je ceo taj mediteranski melos teška smaračina. Depresivno do bola.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:28 31.07.2018

Re: gledam

not2old2rock

Ни мање, ни више, него “топник са Широког Бријега”!
Да ли је Анђи познат тај део опуса? Да ли зна шта је “топник” и да ли зна шта је “Широки Бријег”?
alselone alselone 06:32 01.08.2018

Re: gledam

Да ли је Анђи познат тај део опуса? Да ли зна шта је “топник” и да ли уна шта је “Широки Бријег”?



Pesma je zaista krasna i odlično oslikava drugu stranu umetnika o kojoj su mnogi komentari na ovom blogu.

Ali ono što me je posebno dojmilo su komentari ispod pesme. Ima jedan prelepi niz o tome kako su Bošnjaci sami srušili mostarski most. Nije topnik, koji je hteo da napravi Herceg Bosnu, oni su sami.

Ali isto tako verujem da će ta pesma i komentar sa njima pa i ova pitanja biti izignorisana kao da se nikad nisu desili. Ili će u najboljoj varijanti pisac komentara biti tema a ne to što je u komentaru.

freehand freehand 08:40 01.08.2018

Re: gledam

principessa_etrusca
not2old2rock

Ни мање, ни више, него “топник са Широког Бријега”!
Да ли је Анђи познат тај део опуса? Да ли зна шта је “топник” и да ли зна шта је “Широки Бријег”?

I sad da se briše blog a svi da revidiraju komentare.
Ajd što je bio alkoholičar, ajd što je tukao ženu, ajd što je bio srbomrzaca a verovatno mu je neki stric (na koga je povukao) bio kapo u Jasenovcu - ali TOPNIK, ali sa ŠIROKOG?!
Pa ovo sad potpuno menja stvar...

Iz korijena.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:13 01.08.2018

Re: gledam

Ali isto tako verujem da će ta pesma i komentar sa njima pa i ova pitanja biti izignorisana kao da se nikad nisu desili. Ili će u najboljoj varijanti pisac komentara biti tema a ne to što je u komentaru.

Ево испаде баш тако (с тим што је фри ускочио да оджонглира уместо домаћице).

freehand freehand 11:16 01.08.2018

Re: gledam

principessa_etrusca
Ali isto tako verujem da će ta pesma i komentar sa njima pa i ova pitanja biti izignorisana kao da se nikad nisu desili. Ili će u najboljoj varijanti pisac komentara biti tema a ne to što je u komentaru.

Ево испаде баш тако (с тим што је фри ускочио да оджонглира уместо домаћице).


A umesto koga si ti uskočila da izbalansiraš, kad se već pitamo-pitamo?
Jer nekako na osnovu svega što si na ovom blogu napisala izgleda kao da imaš apsolutno jasan stav o tome da je na blogu reč o smrti pevača čije su pesme ostavile dubok trag na generacijama. Sad odjednom se pojavi neka topnička budalaština i eto tebe da se zapitaš šta domaćica misli o njoj (budalaštini).
Pa dozvoli da sam se malo začudio a bogami i konsternirao do žongliranja.
A i da ne bi ostala izignorisana u toj svojoj pirueti.

principessa_etrusca principessa_etrusca 16:41 01.08.2018

Re: gledam

freehand
principessa_etrusca

Ни мање, ни више, него “топник са Широког Бријега”!
Да ли је Анђи познат тај део опуса? Да ли зна шта је “топник” и да ли зна шта је “Широки Бријег”?

I sad da se briše blog a svi da revidiraju komentare.
Ajd što je bio alkoholičar, ajd što je tukao ženu, ajd što je bio srbomrzaca a verovatno mu je neki stric (na koga je povukao) bio kapo u Jasenovcu - ali TOPNIK, ali sa ŠIROKOG?!

Jer nekako na osnovu svega što si na ovom blogu napisala izgleda kao da imaš apsolutno jasan stav o tome da je na blogu reč o smrti pevača čije su pesme ostavile dubok trag na generacijama. Sad odjednom se pojavi neka topnička budalaština i eto tebe da se zapitaš šta domaćica misli o njoj (budalaštini).

Фри, не само ја, која нисам ни препознала човека на фотографији и која не идем по јутјубу да истражујем "где су и шта сад раде", већ и гро српске публике, нема континуитет са оним што је ОД певао у задњих, скоро па 30 година.

Његове песме су у једно (давно) време биле неизбежне, и тако смо их и знали, па их тако знам и ја, па чак неке још увек и певушим, али он је певач из неког мог претходног живота.

Истовремено, никада нисам имала никакав однос према личности ОД, не знам ништа о њему, па ми се није ни допадао, ни не допадао. Не знам ни да јесте, ни да није био алкохоличар, ни било шта друго. О њему на памтим да сам чула ишта, добро или лоше, од људи који су били или су још увек део сплитске музичке сцене. У основи, незанимљив лик. А када је овде споментут алкохолизам, дигли су се заштитници лика и дела. Томе сам се успротивила јер некролози нису и не треба да буду славопојке (што сам показала и у чланку о смрти мега-талентоване Ејми Вајнхаус).

Анђа се овде размахала цитатом (наравно, ван контекстa) где се ОД изјаснио као незаинтересован за политику, или "аполитичан". Анђа је то схватила онако како је она знала и умела, односно екстраполирала је значење како јој је одговарало.

У међувремену, ја сам овде сазнала да је одбијао понуде да пева у Србији. Опет, његови разлози, његово право. Обрадовао се Готовининој ослобађајућој пресуди и то јасно рекао? Изгледа да ОД можда ипак није био онако аполитичан како је то разумела Анђа.

Коначно, испливао је видео "Ја сам топник". Тај видео му не служи на част, управо је срамотан и не бих га одбацивала као тек једну "будалаштину". Да ли су и Пребиловци "будалаштина"? Житомислићи 1941, па поново 1992, баш минирани и срушени од стране ХВО чији амблем врло упадљиво фигурира у споту? Или мостарски мост? (И молила бих да не подмећеш наводне "стричеве и ујаке" ОД, ко год да су они били, јасно је да свако бира и одлучује за себе, па је важило и за ОД.)
angie01 angie01 17:08 01.08.2018

Re: gledam

Истовремено, никада нисам имала никакав однос према личности ОД, не знам ништа о њему, па ми се није ни допадао, ни не допадао. Не знам ни да јесте, ни да није био алкохоличар, ни било шта друго. О њему на памтим да сам чула ишта, добро или лоше, од људи који су били или су још увек део сплитске музичке сцене. У основи, незанимљив лик. А када је овде споментут алколизам дигли су се заштитници лика и дела. Томе сам се успротивила јер некролози нису и не треба да буду славопојке (што сам показала и у чланку о смрти мега-талентоване Ејми Вајнхаус).


zar nije tvoj prvi komentar, upravo bio spakovan od toga da ti nista ne znas, al da nisi cula nista dobro, jer bi to svakako zapamtila,...kakav jeftin spin i traceraj...a ujedno i budalastina....da takva prica moze da ima bilo kakvog smisla, ona bi bila upotrebljiva za svakog koga mrzis,...nemam pojma, al nisam cula nista dobro,...je l to sto ti nisi nesto cula,( na stranu to, sto ti nikakav faktor nekog sveopsteg validnog valorizovanja svakako nisi, sem za sebe), automatski bi trebalo da znaci, da je ono sto insinuiras upravo tako, ili ipak, da ti jeftino pokusavas nekog da blatis.

na stranu to, sto ti Splicani nisu nista dobro rekli:)),
a ceo Split, a i sire, izasao da ga otprati- sto je pak cinjenica.

Анђа је то схватила онако како је она знала и умела, односно екстраполирала је значење како јој је одговарало.


a kako one reci mogu da se razumeju, leba ti, kaze, zabole ga za politiku, jer to je prljava rabota, zvali ga i ovi i oni, al njega ne zanima...jos mu se zamera sto podrzava svoje,...i to od vas, sto srBujete onoliko-stvarno i komicno i blesavo.

...jos odheklan znacaj ovog klipa, koji treba da dokaze sta?....da l da nabrojima sada ovde akcije i rezultate, koje ti otvoreno podrzavas,...ono nisi snimila pesmu, nego se klanjas hard kor nacionalistickoj mantri i u njeno ime ovde pises gluposti, koje bi trebalo nekog na odru- koji nikakve zlocine nije cinio- valjda da ocrne, sta li...
not2old2rock not2old2rock 20:18 01.08.2018

Re: gledam

angie01
Истовремено, никада нисам имала никакав однос према личности ОД, не знам ништа о њему, па ми се није ни допадао, ни не допадао. Не знам ни да јесте, ни да није био алкохоличар, ни било шта друго. О њему на памтим да сам чула ишта, добро или лоше, од људи који су били или су још увек део сплитске музичке сцене. У основи, незанимљив лик. А када је овде споментут алколизам дигли су се заштитници лика и дела. Томе сам се успротивила јер некролози нису и не треба да буду славопојке (што сам показала и у чланку о смрти мега-талентоване Ејми Вајнхаус).


zar nije tvoj prvi komentar, upravo bio spakovan od toga da ti nista ne znas, al da nisi cula nista dobro, jer bi to svakako zapamtila,...kakav jeftin spin i traceraj...a ujedno i budalastina....da takva prica moze da ima bilo kakvog smisla, ona bi bila upotrebljiva za svakog koga mrzis,...nemam pojma, al nisam cula nista dobro,...je l to sto ti nisi nesto cula,( na stranu to, sto ti nikakav faktor nekog sveopsteg validnog valorizovanja svakako nisi, sem za sebe), automatski bi trebalo da znaci, da je ono sto insinuiras upravo tako, ili ipak, da ti jeftino pokusavas nekog da blatis.

na stranu to, sto ti Splicani nisu nista dobro rekli:)),
a ceo Split, a i sire, izasao da ga otprati- sto je pak cinjenica.

Анђа је то схватила онако како је она знала и умела, односно екстраполирала је значење како јој је одговарало.


a kako one reci mogu da se razumeju, leba ti, kaze, zabole ga za politiku, jer to je prljava rabota, zvali ga i ovi i oni, al njega ne zanima...jos mu se zamera sto podrzava svoje,...i to od vas, sto srBujete onoliko-stvarno i komicno i blesavo.

...jos odheklan znacaj ovog klipa, koji treba da dokaze sta?....da l da nabrojima sada ovde akcije i rezultate, koje ti otvoreno podrzavas,...ono nisi snimila pesmu, nego se klanjas hard kor nacionalistickoj mantri i u njeno ime ovde pises gluposti, koje bi trebalo nekog na odru- koji nikakve zlocine nije cinio- valjda da ocrne, sta li...


Ja jadnije izbegavanje priznanja da si ispao glup video nisam, a svašta sam video.
freehand freehand 20:24 01.08.2018

Re: gledam

Фри, не само ја, која нисам ни препознала човека на фотографији и која не идем по јутјубу да истражујем "где су и шта сад раде", већ и гро српске публике, нема континуитет са оним што је ОД певао у задњих, скоро па 30 година.

Ok
Његове песме су у једно (давно) време биле неизбежне, и тако смо их и знали, па их тако знам и ја, па чак неке још увек и певушим, али он је певач из неког мог претходног живота.

Ok
Истовремено, никада нисам имала никакав однос према личности ОД, не знам ништа о њему, па ми се није ни допадао, ни не допадао. Не знам ни да јесте, ни да није био алкохоличар, ни било шта друго. О њему на памтим да сам чула ишта, добро или лоше, од људи који су били или су још увек део сплитске музичке сцене. У основи, незанимљив лик. А када је овде споментут алколизам дигли су се заштитници лика и дела. Томе сам се успротивила јер некролози нису и не треба да буду славопојке (што сам показала и у чланку о смрти мега-талентоване Ејми Вајнхаус).

OK
Анђа се овде размахала цитатом (наравно, ван контекстa) где се ОД изјаснио као незаинтересован за политику, или "аполитичан". Анђа је то схватила онако како је она знала и умела, односно екстраполирала је значење како јој је одговарало.


Ajde?
Anđa sse razmahala citatom posle 150 komentara u kojim se sa izvesnim razlikama u intenzitetu i zlomišljenju INSISTIRALO na svemu sem na muzici, i u kojima su razlike u intenzitetu politizovanja otprilike na skali od Ljube Miloša do Ante Pavelića.
Zla Anđa, sram je bilo!
У међувремену, ја сам овде сазнала да је одбијао понуде да пева у Србији. Опет, његови разлози, његово право. Обрадовао се Готовининој ослобађајућој пресуди и то јасно рекао? Изгледа да ОД можда ипак није био онако аполитичан како је то разумела Анђа.

Čudo je blog, vidiš ti šta sve tu može da se sazna?! I sad pošto si saznala sve što si pre toga pisala puj pike ne važi. Ipak ne može da bude kako je autorka to zamislila, samo pomen mrtvom muzikantu nego mora suđenje za Jasenovac i Prebilovce.
Коначно, испливао је видео "Ја сам топник". Тај видео му не служи на част, управо је срамотан и не бих га одбацивала као тек једну "будалаштину". Да ли су и Пребиловци "будалаштина"? Житомислићи 1941, па поново 1992, баш минирани и срушени од стране ХВО чији амблем врло упадљиво фигурира у споту? Или мостарски мост? (И молила бих да не подмећеш наводне "стричеве и ујаке" ОД, ко год да су они били, јасно је да свако бира и одлучује за себе, па је важило и за ОД.)

Čuj, isplivao?! pa onoliki trud tajnih službi da se do tog materijala skrivenog iza dva klika na JuTjubu dođe a ti tako da omalovažiš?!
Pa ja stvarno ne znam šta će biti kad otkriješ da je Đoka Balašević pevao Titu, pa Kornelije Kovač, pa da je i Zdravko Čolić pevao Loli Ribaru - sestro, prenerazićeš se!
angie01 angie01 21:14 01.08.2018

Re: gledam

Ja jadnije izbegavanje priznanja da si ispao glup video nisam, a svašta sam video.


ne znam kojim povodom se samoprozivas i odmah ispisujes i primer, koji to dokazuje.
not2old2rock not2old2rock 21:56 01.08.2018

Re: gledam

angie01
Ja jadnije izbegavanje priznanja da si ispao glup video nisam, a svašta sam video.


ne znam kojim povodom se samoprozivas i odmah ispisujes i primer, koji to dokazuje.




Nisi čula za izraz "Ne kune me majka što se kockam, nego što se vadim"?
angie01 angie01 21:10 31.07.2018

,

freehand freehand 21:13 31.07.2018

Re: ,

angie01

Brate, Hrvatska ima metastazu kiča i patetike...
predatortz predatortz 21:23 31.07.2018

Re: ,

freehand
angie01

Brate, Hrvatska ima metastazu kiča i patetike...


Da! Jbte, umro pevač. Ne kažem da to ne treba pomenuti u vestima, održati prigodnu komemoraciju, ali scene masovne histerije su takvo preseravanje da je to tužno.
angie01 angie01 21:35 31.07.2018

Re: ,

...dobro je da ste do poslednjeg momenta dosledni,...ljudi su otpratili coveka koga su postovali i voleli, onako kako su mislili da bi trebalo,...ne znam, da li je trebalo da vas pitaju, kako bi bilo prigodnije,...i kako se zovu oni koji daju komentare na tudje isparcaje...
freehand freehand 21:36 31.07.2018

Re: ,

angie01
...dobro je da ste do poslednjeg momenta dosledni,...ljudi su otpratili coveka koga su postovali i voleli, onako kako su mislili da bi trebalo,...ne znam, da li je trebalo da vas pitaju, kako bi bilo prigodnije,...i kako se zovu oni koji daju komentare na tudje isparcaje...

Kako se zovu oni koji daju komentare na tuđe ispraćaje?
predatortz predatortz 21:40 31.07.2018

Re: ,

.i kako se zovu oni koji daju komentare na tudje isparcaje


Ne znam, ali one koje teatralno prenose vesti o nečijoj smrti, sahrani, glumataju da su u žalosti za odobom sa kojom nisu reč u životu razmenili, zovu "narikače".
angie01 angie01 21:48 31.07.2018

Re: ,

Ne znam, ali one koje teatralno prenose vesti o nečijoj smrti, sahrani, glumataju da su u žalosti za odobom sa kojom nisu reč u životu razmenili, zovu "narikače".


a ko je tacno taj, ko je teatralno preneo vest i glumatao zalost ?


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:52 31.07.2018

Re: ,

ljudi su otpratili coveka koga su postovali i voleli, onako kako su mislili da bi trebalo


A drugi ljudi o tome imaju svoje mišljenje.
I gde je problem?

vcucko vcucko 22:00 31.07.2018

Re: ,

freehand

Brate, Hrvatska ima metastazu kiča i patetike...

Možda glupo zvuči, ali veoma slično je izgledao doček kad je svojevremeno Ivanišević uzeo Vimbldon. Naravno (pu-pu) on nije ispraćen nego je došao katamaranom u pratnji stotina brodica i barki. To je njihov dalmatinski način, sasvim je logičan i OK.

O nečem drugom moram, ne da mi mira.

Kad je Hvorostovski umro, to su bile ruptly news za ceo svet. U komemoraciju u koncertnoj dvorani Čajkovskog i polaganje urne na Novodjevičkom uključili su se ili pustili opširne prikaze svi uključiv Sky i CNN - pretpostavljam da bi njihovi gledaoci ljubitelji muzike haos napravili da nisu.
U isto vreme u Srbiji muk. Mislim da je samo na Portalu B92 i još par njih uopšte izašla vest u jednoj-dve rečenice da je umro taj-i-taj. Sasvim slučajno prvi bariton sveta u 55. godini.

Ponekad mi se baš smuči taj naš rajinski mentalitet.
predatortz predatortz 22:00 31.07.2018

Re: ,

hoochie coochie man
ljudi su otpratili coveka koga su postovali i voleli, onako kako su mislili da bi trebalo


A drugi ljudi o tome imaju svoje mišljenje.
I gde je problem?


A mišljenja sam da ovo:


U splitskoj luci se okupilo i više stotina brodica, koji su Olivera pozdravljali sirenama i bakljadom. Uz njih, bila je i Hrvatska ratna mornarica s dvije raketne topovnjače.


nema veze sa dostojanstvenim ispraćajem jednog oevača, te da predstavlja skorojevićko preseravanje.
angie01 angie01 22:09 31.07.2018

Re: ,

nema veze sa dostojanstvenim ispraćajem jednog oevača, te da predstavlja skorojevićko preseravanje.


koliko neko treba da bude jadan, da napise ovako nesto- bas morbidarija i bezocni bezobrazluk bez kocnica.

necu da obrisem iako bi to bilo normalno, nek ostane,...retko odvratan komentar.
freehand freehand 22:11 31.07.2018

Re: ,

Možda glupo zvuči, ali veoma slično je izgledao doček kad je svojevremeno Ivanišević uzeo Vimbldon. Naravno (pu-pu) on nije ispraćen nego je došao katamaranom u pratnji stotina brodica i barki. To je njihov dalmatinski način, sasvim je logičan i OK.

Ne govorim ja o čamcima i brodovima, nego o tom masovnom iskazianju emocija svako malo, obavezno zaodenutom u nacionalne simbole svih oblika i veličina i uz obavezno prisustvo kompletnog državnog vrha. Mislim, malo ukusa u toj večnoj vonabi miteleuropskoj šaradi i izgibeniju nikako ne bi smetalo.
predatortz predatortz 22:15 31.07.2018

Re: ,

angie01
nema veze sa dostojanstvenim ispraćajem jednog oevača, te da predstavlja skorojevićko preseravanje.


koliko neko treba da bude jadan, da napise ovako nesto- bas morbidarija i bezocni bezobrazluk bez kocnica.

necu da obrisem iako bi to bilo normalno, nek ostane,...retko odvratan komentar.


Neka ostane i tvoj odgovor. Da vide ljudi da postoje i osobe koje najpogrdnijim rečima napadaju one koji smatraju da bakljada nije prikladan ispraćaj pokojnika.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:21 31.07.2018

Re: ,

nema veze sa dostojanstvenim ispraćajem jednog oevača, te da predstavlja skorojevićko preseravanje.


Meni to vuče na neke komplekse.
Skorojevićske ili neke druge, ebem li ga.
Svega tu osim dostojanstva ima.
Ali neka rade kako im volja, stvarno me ne zanima previše, ali da je od sahrane napravljna parada kiča, jeste.

Miki Jevremović je bio veća faca od Olivera, više je ploča prodavao garant, više koncerata držao uveren sam, i kad je umro, objavljeno, svi objavili, ponovljeno više puta, sahranjen u aleji velikana, što jeste bio i jeste zaslužio, i to je to.



angie01 angie01 22:36 31.07.2018

Re: ,

Meni to vuče na neke komplekse.


...a nekako ispada, da je upravo kompeksaski ovo tvoje poredjenje broja odrzanih koncerata, broja prodatih ploca i kako je ko pokopan i ko je sve i koliko puta objavio vest,...ne verijem da bi se Miki Jevremovic slozio sto je zloupotrebljen na ovaj nacin,...jer je sama ideja da neko tako nesto cini, ujedno i skrnavljenje digniteta i ponizavajuce.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:13 31.07.2018

Re: ,

ne verijem da bi se Miki Jevremovic slozio sto je zloupotrebljen na ovaj nacin,...jer je sama ideja da neko tako nesto cini, ujedno i skrnavljenje digniteta i ponizavajuce.


Ej, mani se te patetike šta bi Miki rekao.

Baš me briga šta bi rekao, ni njega kao ni Olivera nisam nešto posebno pratio niti slušao.
Pričam o dostojanstvenim i manje dostojanstvenim sahranama.
st.jepan st.jepan 23:57 31.07.2018

Re: ,

.
veselica veselica 08:24 01.08.2018

Re: ,

Ponekad mi se baš smuči taj naš rajinski mentalitet.





bravo, skroz pogodjeno.
o okolnistima kad se - ovde i ovim povodom - razmahao taj mentalitet da i ne govorimo.
primitivno i provincijalno, bruka.



st.jepan st.jepan 13:41 01.08.2018

Re: ,

st.jepan


.


Preporuka: 5





Tih pet preporuka su za komentar, ili za brisanje komentara?

Biće da je ovo drugo, jer mi je komentar, kojeg sam napisao na gladno (pre večere), a obrisao na sito (posle večere), ispao odveć iskren, dakle za ovu priliku neprilično skurčen.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana