Porodica| Život

Selidba

bocvena RSS / 17.08.2018. u 11:20


Imam 48 godina i selim se prvi put u životu. Sahranila sam majku pre osamnaest i oca pre dvanaest godina, a opet tek sada prodajem majčin stan i bacam stvari iz očeve kuće. Moja deca uzdišu, teško im je da prekinu izvesnost poznatog. Oči su im širom otvorene, uplašene. Strah ih je da će sâmo to pomeranje ormana, stolica, frižidera i lustera da naruši ono malo kontrole i ravnoteže u univerzumu koja ih drži da ne odlete u vazduh. U stvari, umiru od straha da ćemo svi nestati kao baba i deda. On nije u mnogo boljem stanju. Njemu su moje devojačke sobe, iz moja dva razdvojena života, najlepša sećanja na mladost, a ostatak mesta gde je postao svoje najbolje - čovek i otac.

Ne mogu im pomoći.

Ja se osećam napokon slobodna.
Ima nečeg umirujućeg i, u isto vreme, potpuno pogrešnog u neodlasku iz kuće svojih roditelja do pedesete. Toliko različitih „ja" je tutnjalo tim hodnicima. Sudaraju se, keze, sapliću jedna drugu, jedna plače, druga se drži za stomak od smeha, treća se plaši mraka, četvrta nešto crta i piše, peta se svađa sa ćaletom...nijedna od njih nisam ja. Sve su samo lažni odjeci mojih svesnih ili potisnutih sećanja. Da sam otišla odatle sa dvadeset, bilo bi to mesto u koje se vraćam kao u toplu matericu. U pedesetoj je to zatvor tuđih očekivanja i pravila i izneverenih obećanja.

Feng šui ne radi u roditeljskim kućama. Ne zato što je protok energije zakrčen starim nameštajem, pločicama u kupatilu iz šezdesetih, kristalnim lusterom iz Češke, koga sam skinula, ali nikad bacila...protok energije je zauvek zaustavljen trenutkom u kome su te roditelji napustili. Jeste, umrli su i ostavili te. A rekli su da neće. Nikada. A onda, kada na tom istom mestu, ti isto takvo lažno obećanje daješ svojoj deci, onda je to dupla prevara. Roditeljstvo je umetnost simuliranja života kakvog naša deca nikada neće živeti kada porastu.

Selidba je jedno veliko bacanje, mnogo više nego pakovanje. Crne kese za đubre od 100 litara su groblja vaših sećanja, koja se presijavaju kroz davno zaboravljene tegle i rupe na pločama dobijenih za rođendan u sedmom osnovne. Na svaku zapakovanu kartonsku kutiju koju sam prenela u novi život, išlo je pet kesa đubreta za bacanje. On je nedeljama zatrpavao kontejnere u tri mesne zajednice. Svu garderobu i cipele sam nemilosrdno podelila ili ostavila pored kontejnera. Sva ljubavna pisma, crteže, fotografije i knjige sam uredno prenela u novi stan, kao najveće dragocenosti. Tanjira, čaša i šerpi nikad nisam ni imala dovoljno. Dve velike kutije su bila dokumenta, diplome, nagrade, zahvalnice, računi, rešenja, papirni dokazi postojanja i propasti moje prve, druge i treće porodice, umrlice, ostavine, plaćena grobna mesta i spomenici, garantni listovi kućnih aparata i uputstva za upotrebu...života. Nemam malu staklenu bocu za sakupljanje suza. Note to myself: kupiti jednu za drugih pedeset godina. Šteta da se sve te suze bace.

Osmehe sam zapakovala u muzičku kutiju. Onu najkineskiju, sa balerinom koja se vrti u neprekidnoj petlji „Mesečeve sonate". Našla se i poveća kutija „kao" nakita. Moja strast ka bižuteriji i velikim narukvicama mi se osvetila. Ako krene neki rat, neću imati šta da ušijem u porub na suknji. Sve u svemu, moje višemesečno bacanje i pakovanje je za samo četiri sata bilo rasklopljeno, preneto i sastavljeno na novoj lokaciji. Majstori su nas odrali, ali im se divim i zahvalna sam. Istumbačili su mi život za jedno pre podne, bez da su polomili i šoljicu. Ovaj glavni me svakih pola sata pitao da li sam dobro, izgleda sam odavala utisak da ću da se izvrnem svakog trenutka. Bilo mi je samo jako vruće i bubnjalo mi je u ušima, ali sam bila vrlo sabrana. Toliko sabrana da se nisam razvela i ubila nijedno dete i majstora u tom procesu. Bravo ja.

Onda se nešto dogodilo sa svima nama. U novi stan smo ušli kao u udobnu rukavicu. Ničeg tu spektakularno novog i boljeg nije bilo, ali smo vrlo brzo svemu našli mesto i sve je postalo NAŠE. Taj iznova osvojen osećaj pripadnosti i ponosa na zajednički pređeni put treba da se obnavlja svako malo. Selite se kad god vam se ukaže prilika (a i neprilika može da bude prilika). Menjajte ulice, gradove, države...ne ljude:) Oni će u tom procesu tranzicije, ako bude zdravlja, sreće, ljubavi i strpljenja, da rastu zajedno sa vama.

Živeli!
 

(ova pesma na kraju samo u čast sinoćnjeg koncerta na beer fest-u, na koji ne bih otišla da nije bio besplatan, a bio je super:)


Komentari (244)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

c_h.arlie c_h.arlie 11:43 17.08.2018

M'da !

Onda se nešto dogodilo sa svima nama. U novi stan smo ušli kao u udobnu rukavicu. Ničeg tu spektakularno novog i boljeg nije bilo, ali smo vrlo brzo svemu našli mesto i sve je postalo NAŠE. Taj iznova osvojen osećaj pripadnosti i ponosa na zajednički pređeni put treba da se obnavlja svako malo. Selite se kad god vam se ukaže prilika (a i neprilika može da bude prilika). Menjajte ulice, gradove, države...ne ljude:) Oni će u tom procesu tranzicije, ako bude zdravlja, sreće, ljubavi i strpljenja, da rastu zajedno sa vama


Zašto da se selimo reda radi ?
Meni to deluje poprilično glupo.
Ja na stvari gledam drugačije --- u mojoj roditeljskoj kući nema nas pet ja, nego samo ja jedan jedini.
bocvena bocvena 11:51 17.08.2018

Re: M'da !

mora da ima i neki smajli što sleže ramenima.

(i putovanja su selidbe. i novi posao je selidba. i novi hobi. ma, i sve staro, ako ga zavrtiš u glavi je - novo. selidbe u glavi su najbolje!)
Ribozom Ribozom 12:17 17.08.2018

Re: M'da !

Ovaj glavni me svakih pola sata pitao da li sam dobro, izgleda sam odavala utisak da ću da se izvrnem svakog trenutka.


Jos bi mu to trebalo. Izvrnuce clana uze porodice i selidba su dve najstresnije situacije. Smijesane, najgore se piju.
Mislim da muski malo teze to dozivljvaju.
Meni je prva selidba u stvari bila bezanija, bez stresa, ali u strahu.
Sada me samo bagerom mogu preseliti, pupu, opstina planira da na mestu zgrade gde zivim pravi biciklisticku stazu.
bocvena bocvena 13:37 17.08.2018

Re: M'da !

kad me je treći put pitao da li sam dobro, rešim da se pogledam u ogledalo, jer onako, u sebi, imam osećaj da je sve ok. faca krv crvena, oči razrogačene, znoj lipti...onda meni auto nije hteo da upali, a mužu je pukla guma. nema ko da ih vodi u novi stan, a ni da ih tamo dočeka. dok smo se mi organizovali, majstori su napravili piknik u bašti i pojeli po pljesku. ma i brže bi oni odradili posao, nego smo mi pravili probleme:)
mirelarado mirelarado 14:26 17.08.2018

Re: M'da !

selidbe u glavi su najbolje!


Ja to stalno radim, jedino tako se osećam slobodno.

Bocvena, srećno vam bilo u novom životu!

zemljanin zemljanin 15:34 17.08.2018

Re: M'da !

bocvena

jesmo li sad u komsiluku, da pristavim kaf(v)u


bocvena bocvena 17:55 17.08.2018

Re: M'da !

Ja to stalno radim, jedino tako se osećam slobodno.

dragocen je taj osećaj slobode "seoba" u glavi! lepo kaže crrnjanski. jači i od smrti. a skoro esencijalan u zatvorenim sredinama kao što je naša.

hvala, mirela! i hvala, drugari, svima koji ste se javili!

kao da smo popili kaHvu zajedno!
c_h.arlie c_h.arlie 17:56 17.08.2018

Re: M'da !

bocvena
Ja to stalno radim, jedino tako se osećam slobodno.

dragocen je taj osećaj slobode "seoba" u glavi! lepo kaže crrnjanski. jači i od smrti. a skoro esencijalan u zatvorenim sredinama kao što je naša.

hvala, mirela! i hvala, drugari, svima koji ste se javili!

kao da smo popili kaHvu zajedno!

Ja sam slobodan gde god da jesam.
Radi slobode ne moram da se selim.
bocvena bocvena 18:52 17.08.2018

Re: M'da !

dobro, bre čarli, ti si mnogo stariji od mene i pun si samopouzdanja. sve u tebe najbolje, i srbija, i salata, ne sumnjam i kuća i...ta sloboda. ja sam tek pred menopauzom, ni u krizu srednjih godina još pošteno nisam zakoračila, crveni kabriolet nisam kupila...

Radi slobode ne moram da se selim.

razumem. al' kakve to ima veze sa time kako se ja osećam? je l' postoji samo jedan odgovor na pitanje?
docsumann docsumann 19:26 17.08.2018

Re: M'da !

Ja sam slobodan gde god da jesam.


ja sam car đe god dođem
c_h.arlie c_h.arlie 19:27 17.08.2018

Re: M'da !

bocvena
dobro, bre čarli, ti si mnogo stariji od mene i pun si samopouzdanja. sve u tebe najbolje, i srbija, i salata, ne sumnjam i kuća i...ta sloboda. ja sam tek pred menopauzom, ni u krizu srednjih godina još pošteno nisam zakoračila, crveni kabriolet nisam kupila...

Radi slobode ne moram da se selim.

razumem. al' kakve to ima veze sa time kako se ja osećam? je l' postoji samo jedan odgovor na pitanje?

Nisam mnogo stariji od tebe.
Na žalost, ja ne mogu da pišem kako se ti osećaš, nego kako se ja osećam.
A ponekada se, kada je jako vruće i dosta sparno, osećam i ja - posebno ispod pazuha.
Šalim se.
Ono što ja želim da kažem je, u osnovi, sledeće - čovek (i žena takođe) nikada ne sme da odzvoli da ostane bez sebe. Sve ostalo, uključujući i krpe, papirčine, ploče itd., se lako kompenzuje.
Kao što Zemljanjin negde ovde reče - njima spakovane stvari nikada nisu stigle (za njima) - i svejedno im ništa ne fali.
c_h.arlie c_h.arlie 19:28 17.08.2018

Re: M'da !

docsumann
Ja sam slobodan gde god da jesam.


ja sam car đe god dođem

Normalno !
Nego kako !
docsumann docsumann 20:38 17.08.2018

Re: M'da !


čarli, svi mi imamo svoje čudesne doživljaje sebe, ali malo ko umje da opiše lične emotivne trajektorije u lavirintu okolnosti ovako majstorski ko bocvena. oTem se radi.
pa volio da se seliš il ne volio... ja ne volio.
c_h.arlie c_h.arlie 08:18 18.08.2018

Re: M'da !

docsumann

čarli, svi mi imamo svoje čudesne doživljaje sebe, ali malo ko umje da opiše lične emotivne trajektorije u lavirintu okolnosti ovako majstorski ko bocvena. oTem se radi.
pa volio da se seliš il ne volio... ja ne volio.

Ih !
Ti ćeš da mi kažeš !?
docsumann docsumann 08:55 18.08.2018

Re: M'da !

Ti ćeš da mi kažeš !?


jbg, neko mora...
bocvena bocvena 11:14 18.08.2018

Re: M'da !

čarli i ja delimo većinu ljudskih, skoro biblijskih, moralnih uverenja. i kao takvi smo najbenigniji članovi bilo kog društva. jedino što je na tom putu on uvek između saglasan i gluposti, a ja večno u sivoj zoni preispitivanja.
teško je pobeći od sebe, o čemu god da pišeš.
c_h.arlie c_h.arlie 14:40 18.08.2018

Re: M'da !

bocvena
čarli i ja delimo većinu ljudskih, skoro biblijskih, moralnih uverenja. i kao takvi smo najbenigniji članovi bilo kog društva. jedino što je na tom putu on uvek između saglasan i gluposti, a ja večno u sivoj zoni preispitivanja.
teško je pobeći od sebe, o čemu god da pišeš.

Gluposti !
Saglasan !
c_h.arlie c_h.arlie 12:57 19.08.2018

Re: M'da !

bocvena
mora da ima i neki smajli što sleže ramenima.

(i putovanja su selidbe. i novi posao je selidba. i novi hobi. ma, i sve staro, ako ga zavrtiš u glavi je - novo. selidbe u glavi su najbolje!)

M'da !
Zaboravih da ti kažem da živeti treba danas - ne sutra, a kamoli juče.
Sutra ćemo da vidimo, a za juče nas boli quqi.
bocvena bocvena 13:56 19.08.2018

Re: M'da !

donekle saglasna:) čarli, zvučiš ko fb lajfkouč.
natasavb natasavb 11:25 20.08.2018

Re: M'da !


Zaboravih da ti kažem da živeti treba danas - ne sutra, a kamoli juče.

donekle saglasna:) čarli, zvučiš ko fb lajfkouč.



Evo, da i ja zazvučim tako, kad se već setih šifre za logovanje

Dok gušite i odlažete vlastiti život imajte na umu da vam niko nije obećao da ćete se sutra probuditi.

Ja sam počela da tražim izdavača za ove tvoje priče, pa ti vidi. :)

A o seldibi... Bilo ih je mnogo.
Seobe - dve.
Jedna, ona najvažnija, sa torbom spakovanom za par dana odmora od pucnjave,
bez pomislio tome da se više nikada neću vratiti.
Samo fotografija mi je žao.
Sve ostalo se opet kupi.


Dobro je povremeno očistiti život i bez selidbe.
Napravi se mesto za nove i stvari i ljude. :)




natasavb natasavb 11:25 20.08.2018

Re: M'da !


Zaboravih da ti kažem da živeti treba danas - ne sutra, a kamoli juče.

donekle saglasna:) čarli, zvučiš ko fb lajfkouč.



Evo, da i ja zazvučim tako, kad se već setih šifre za logovanje

Dok gušite i odlažete vlastiti život imajte na umu da vam niko nije obećao da ćete se sutra probuditi.

Ja sam počela da tražim izdavača za ove tvoje priče, pa ti vidi. :)

A o seldibi... Bilo ih je mnogo.
Seobe - dve.
Jedna, ona najvažnija, sa torbom spakovanom za par dana odmora od pucnjave,
bez pomislio tome da se više nikada neću vratiti.
Samo fotografija mi je žao.
Sve ostalo se opet kupi.


Dobro je povremeno očistiti život i bez selidbe.
Napravi se mesto za nove i stvari i ljude. :)




c_h.arlie c_h.arlie 13:48 20.08.2018

Re: M'da !

natasavb

...

A o seldibi... Bilo ih je mnogo.
Seobe - dve.
Jedna, ona najvažnija, sa torbom spakovanom za par dana odmora od pucnjave,
bez pomislio tome da se više nikada neću vratiti.
Samo fotografija mi je žao.
Sve ostalo se opet kupi.
...


Bitno je da si sačuvala živu glavu !
Svega ostalo će biti.
bocvena bocvena 18:44 20.08.2018

Re: M'da !

A o seldibi... Bilo ih je mnogo.
Seobe - dve.

možda si ti najbolje uhvatila razliku između selidbi i seoba!

(da nije bilo te najveće seobe, ne bismo se upoznale i naši životi ne bi bili tako bogati! iako mi puštaš arsena:)kiss)

a ovo za izdavača...stvarno sam razmažena i tupava. hvala što imate strpljenja za mene.
cassiopeia cassiopeia 07:51 21.08.2018

Re: M'da !

(da nije bilo te najveće seobe, ne bismo se upoznale i naši životi ne bi bili tako bogati! iako mi puštaš arsena:)kiss)


Da ne beše te seobe ne bih ni ja vas dve upoznala.


Pročitala priču još koji put...baš znaš sa rečima.
bocvena bocvena 12:42 21.08.2018

Re: M'da !

iz neprilika dođu uvek i neke prilike.
Bili Piton Bili Piton 12:07 17.08.2018

Čestitke

Seljenje je mučnina ali je odličan povod da se napravi clean slate. I nemilorsrdno pobaca iz kuće sve što se u praksi potvrdilo da nije neophodno (što će reći, sve što ima na sebi bar santimetar nataložene prašine).
bocvena bocvena 13:41 17.08.2018

Re: Čestitke

Seljenje je mučnina ali je odličan povod da se napravi clean slate.

suština suštine!

sve sam MU pobacala:))) jedino zašta se izborio je neka prastara kožna jakna sa resama (?!) dve nedelje kasnije, klinka u školi imala KIČ žurku i jedina stvar u novom stanu koja se kvalifikovala za taj epitet je bila ta jakna. jako smo ga obe uvredile:)))
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:27 17.08.2018

Re: Čestitke

bocvena
Seljenje je mučnina ali je odličan povod da se napravi clean slate.

suština suštine!

sve sam MU pobacala:))) jedino zašta se izborio je neka prastara kožna jakna sa resama (?!) dve nedelje kasnije, klinka u školi imala KIČ žurku i jedina stvar u novom stanu koja se kvalifikovala za taj epitet je bila ta jakna. jako smo ga obe uvredile:)))



Joj, i ja postajem sa godinama sve sličniji mom ćaletu: kao hrčak, skupljam krš u garaži i sve mi je žao da bacim. Nedavno sam napravio i trajno odlagalište otpada na tavanu, jer je u garažici ponestalo mesta. A imao sam i clean slate, kad sam emigrirao pre skoro 20 godina, sve što sam imao i doneo mi je stalo u jedan planinarski ranac od 80 litara. Ali ništa to ne pomaže: kod poslednje selidbe (selio sam se ovde 4 ili 5 puta) pre 4 godine, morali smo u dva kamiona da se spakujemo, doduše ona malo manja ali svejedno, od toga polovina je bar bila outdoor equipment. I tad sam lepo platio tegljačima da to obave, umesto da se mučim sam sa ženom i cimam drugare.

Ajde, nek je sa srećom selidba, a sledeća da ne bude ponovo uskoro!
Bili Piton Bili Piton 14:53 17.08.2018

Re: Čestitke

bocvena
Seljenje je mučnina ali je odličan povod da se napravi clean slate.

suština suštine!

sve sam MU pobacala:))) jedino zašta se izborio je neka prastara kožna jakna sa resama (?!) dve nedelje kasnije, klinka u školi imala KIČ žurku i jedina stvar u novom stanu koja se kvalifikovala za taj epitet je bila ta jakna. jako smo ga obe uvredile:)))


Dobro i ja sam sačuvao neke čizme za koje uopšte ne znam odakle mi, od antilopa, isto s resama, imaju i podvezice da ne spadaju, ubi bože na šta liče. Ako ikad bude neki maskenbal.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:05 17.08.2018

Re: Čestitke

Ako ikad bude neki maskenbal.

Само у Америци, 12 адреса, 6 градова, 4 државе, пакујемо и распакујемо као професионалци, сами возимо камион с једног краја континента на други.

Прње бацам олако, мада имам неку црну кожну јакну коју вучем без везе, једине могуће функције би јој биле маскенбали и, ако ми је баш досадно, препадање моторџија.


nikvet pn nikvet pn 17:14 17.08.2018

Re: Čestitke

Bili Piton
pobaca iz kuće sve što se u praksi potvrdilo da nije neophodno


Мој другар из основне имао ћалца домаћина који никад ништа није бацио, ни ексер. Само довлачио, све му је требало. Кад му се накупи крша он догради помоћну зграду у дворишту па потрпа све под конац. И тако неколико пута, дуже од 20 метара изашло.

Кад му је богдамудушупрости умро отац другар прво што је урадио - купио је пса. У 50. години. Дотле било забрањено. Друго, позвао је отпад. Газда пао на теме па дотерао вагу на лицу места да размери гвожђе, бакар, алуминијум, олово... Исплатио му гомилу довољну за визиту ауто-салону; ено крајзлера преде и данас.
c_h.arlie c_h.arlie 17:41 17.08.2018

Re: Čestitke

srdjan.pajic
bocvena
Seljenje je mučnina ali je odličan povod da se napravi clean slate.

suština suštine!

sve sam MU pobacala:))) jedino zašta se izborio je neka prastara kožna jakna sa resama (?!) dve nedelje kasnije, klinka u školi imala KIČ žurku i jedina stvar u novom stanu koja se kvalifikovala za taj epitet je bila ta jakna. jako smo ga obe uvredile:)))



Joj, i ja postajem sa godinama sve sličniji mom ćaletu: kao hrčak, skupljam krš u garaži i sve mi je žao da bacim. Nedavno sam napravio i trajno odlagalište otpada na tavanu, jer je u garažici ponestalo mesta. A imao sam i clean slate, kad sam emigrirao pre skoro 20 godina, sve što sam imao i doneo mi je stalo u jedan planinarski ranac od 80 litara. Ali ništa to ne pomaže: kod poslednje selidbe (selio sam se ovde 4 ili 5 puta) pre 4 godine, morali smo u dva kamiona da se spakujemo, doduše ona malo manja ali svejedno, od toga polovina je bar bila outdoor equipment. I tad sam lepo platio tegljačima da to obave, umesto da se mučim sam sa ženom i cimam drugare.

Ajde, nek je sa srećom selidba, a sledeća da ne bude ponovo uskoro!

Nedavno žena navalila da bacimo nešto gvožđa - kaže ona, ja sam pozvala gvožđare, a ti vidi šta ćeš.
Jednu tonu sam uspeo da odvojim (970 kila), ali za drugu sam se izborio da još malo odstoji u podrumu.
Dobili nešto preko 200 evrića i otišli na ožderavanje u 'Staru Hercegovinu' (između ostalog).
bocvena bocvena 17:58 17.08.2018

Re: Čestitke

Joj, i ja postajem sa godinama sve sličniji mom ćaletu: kao hrčak, skupljam krš u garaži i sve mi je žao da bacim.


dakle, muškarci sakupljaju kožu (po mogućstvu s resama) i gvoždje! svašta sam naučila!
blogovatelj blogovatelj 18:15 17.08.2018

Re: Čestitke

Исплатио му гомилу довољну за визиту ауто-салону; ено крајзлера преде и данас.


Moj drug S. imao babu u Crvenki koja ništa nije bacala. Čak je tužila i komunalno i na sudu dokazala da ne mora da im plaća ništa, jer ništa i ne baca.
Ostatke od hrane davala prasićima.
Prazne flaše i tegle koristila za zimnicu.
Polomljeno staklo mrvila u avanu, mešala sa pepelom od ogreva, pa posipala ukrug oko ambara, da joj miši ne jedu kuruz.
Korišćene konzerve prala, presovala i koristila za popravku oluka.
Za ma kakav otpad imala je risajkling rejt 100%
Ovi kod mene u Tojoti bi joj spomenik digli.
bocvena bocvena 18:21 17.08.2018

Re: Čestitke

Кад му је богдамудушупрости умро отац другар прво што је урадио - купио је пса. У 50. години.

ja idem ka mački, polako, ali sigurno! otpor, sasvim neočekivano, daje muž! kaže, neće da mu smrdi novi stan na mačji posip i da mu kida nameštaj?! te će da padne s terase, te iskidaće onu jednu zavesu što imamo...ma gori je od svih odraslih s kojima sam imala posla:)

moram da primenim specijalni rat i da me se kosta babić seti kad mu se ponovo omaci ona poluamerička mej kun mačka.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:51 17.08.2018

Re: Čestitke

Прње бацам олако, мада имам неку црну кожну јакну коју вучем без везе, једине могуће функције би јој биле маскенбали и, ако ми је баш досадно, препадање моторџија.

Човек не треба да има више од 30-40 књига (више је разметање, ко толико може да прочита?), троје панталона, два џемпера, пет кошуља, три сакоа, две јакне, летњу и зимску, доњи и горњи веш, што удобнији и топлији (стари се), треба да има четкицу за зубе, сапун (шампон је сувишак), свог фризера, двоје-троје патика и најбоље ципеле, и још да има неки преносиви музички уређај за собу, своју лампу, свој сто и столице (постељу увек делимо), своје шерпе и лонце и тигање и, наравно, ножеве... и да има свој Google cloud од 100 Gb (то му је довољно, као дневник да води).

Све више бацам, и све мање ствари остаје да су сачува, као и мене, уосталом.

P.S.
Сада већ по обичају, Боца покидала.
mirelarado mirelarado 19:03 17.08.2018

Re: Čestitke

најбоље ципеле


Беле? :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:08 17.08.2018

Re: Čestitke

Беле? :)

Да!
Живе су.
Мени ципеле трају дуже него жене!
И ја њима!
(И женама и ципелама.)

P.S.
Шалим се, шалим.
zilikaka zilikaka 19:08 17.08.2018

Re: Čestitke

mirelarado
најбоље ципеле


Беле? :)


Il venčane?
Bili Piton Bili Piton 19:27 17.08.2018

Re: Čestitke

Aj bele cipele, nego su i bele ženske čizme za zimu bile moderne (tokom bar jedne sezone).

Šta li je taj kreator mislio, kako će bela čizma izgledati u februarskom blatu i bljuzgavici, ne znam, osim kao bela čizma u blatu i bljuzgavici.
niccolo niccolo 19:34 17.08.2018

Re: Čestitke

Човек не треба да има више од 30-40 књига

A ni godina...
mirelarado mirelarado 19:34 17.08.2018

Re: Čestitke

Bili Piton
Aj bele cipele, nego su i bele ženske čizme za zimu bile moderne (tokom bar jedne sezone).

Šta li je taj kreator mislio, kako će bela čizma izgledati u februarskom blatu i bljuzgavici, ne znam, osim kao bela čizma u blatu i bljuzgavici.


За београдске разроване плочнике једино су крампонке одговарајућа обућа. Јер, и зими и лети, блато је.
mirelarado mirelarado 19:36 17.08.2018

Re: Čestitke

niccolo
Човек не треба да има више од 30-40 књига

A ni godina...


"Године су да се у њима ужива, а не да се броје." (Овидије)
docsumann docsumann 19:38 17.08.2018

Re: Čestitke

Јер, и зими и лети, блато је.


niccolo niccolo 19:39 17.08.2018

Re: Čestitke

Da, da, nego greota da se ne iskoristi centaršut...
mirelarado mirelarado 20:59 17.08.2018

Re: Čestitke

niccolo
Da, da, nego greota da se ne iskoristi centaršut...


Зицер је зицер.
Bili Piton Bili Piton 21:09 17.08.2018

Re: Čestitke

mirelarado


За београдске разроване плочнике једино су крампонке одговарајућа обућа. Јер, и зими и лети, блато је.


Kad je vlažno još je gore, a to se sad baš primetilo u julu dok su bili oni monsuni.

Imamo taj stvarno šizofreni paradoks da se sve zabetonirava, a nikad više razvaljenih pločnika.
blogovatelj blogovatelj 21:57 17.08.2018

Re: Čestitke

Беле? :)


I ćega bele.
nsarski nsarski 00:36 18.08.2018

Re: Čestitke

Dobro i ja sam sačuvao neke čizme za koje uopšte ne znam odakle mi, od antilopa, isto s resama, imaju i podvezice da ne spadaju, ubi bože na šta liče.


Vinetu!!!

nsarski nsarski 00:44 18.08.2018

Re: Čestitke

Човек не треба да има више од 30-40 књига

Jezik pregriz'o! Ja sam se tri puta selio preko okeana, svasta sam bacao, ali knjige (njih prvo oko hiljadu, pa dve, pa...vise ne brojim), to sam vukao kao puz kucicu i na jednu i na drugu stranu.

Opet, ima selidbi i selidbi. Onih par desetina po Americi i Evropi ne racunam u selidbe, nego kao "premestanja". Kad god sam ziveo u Bg. imao sam samo jednu adresu koju i sada imam. Ergo, ja se nikada nisam selio, i nemam nameru da se selim.
nsprof nsprof 07:24 18.08.2018

Re: Čestitke

bocvena
Кад му је богдамудушупрости умро отац другар прво што је урадио - купио је пса. У 50. години.

ja idem ka mački, polako, ali sigurno! otpor, sasvim neočekivano, daje muž! kaže, neće da mu smrdi novi stan na mačji posip i da mu kida nameštaj?! te će da padne s terase, te iskidaće onu jednu zavesu što imamo...ma gori je od svih odraslih s kojima sam imala posla:)


U pravu je u potpunosti, ali nije bitno Naša mačka je uspela skoro sve sa te liste da uradi (uključujući i padanje sa terase), ali nisam ni jednom zažalio. Mačka ti se podvuče pod kožu i na sve se navikneš i još uživaš Moju mamu je izdresirala da je hrani teletinom iz ruke. Drugačije nije htela, a moglo joj se.
bocvena bocvena 11:16 18.08.2018

Re: Čestitke

Све више бацам, и све мање ствари остаје да су сачува, као и мене, уосталом.

bocvena bocvena 11:18 18.08.2018

Re: Čestitke

Ergo, ja se nikada nisam selio, i nemam nameru da se selim.

sve više mi se čini da je naslov bloga trebalo da bude - seoba.
u pravu si, selidbe su premeštanja, ja sam se seobirala:)
bocvena bocvena 11:26 18.08.2018

Re: Čestitke

Mačka ti se podvuče pod kožu i na sve se navikneš i još uživaš

dve smo mačke imali pre dece i zato mi uopšte nije jasno odakle ovoliki otpor. on jeste više dog person, ali sad zvuči k'o neki drndavi čiča:)

pazi, toliko sam truda uložila da skockam sve (i vremena, i para i fizičkog rada), al' bih u sekundi dala mački da mi sve razbuca! samo da je stavim na glavu kad mi je svega dosta i da čujem predenje...direktno spajanje sa tajnama univerzuma:)
Bili Piton Bili Piton 11:59 18.08.2018

Re: Čestitke

nsprof
Moju mamu je izdresirala da je hrani teletinom iz ruke. Drugačije nije htela, a moglo joj se.


Imala mi drugarica davno čuvenog Tedija, koker španijela. Otkidao je na morsku ribu - kad mama dodje s pijace skače na nju još s vrata ali zato rečnu nije mogao da podnese, apsolutno kao da mu je prinela plastiku. I tako jednom reše one da ga zeznu pa mu pomešaju komade morske i rečne ribe. Sve morske komade je pojeo a sve rečne je uredno prožvakao i onda ispljunuo ispred sebe.
mirelarado mirelarado 12:24 18.08.2018

Re: Čestitke

Bili Piton
nsprof
Moju mamu je izdresirala da je hrani teletinom iz ruke. Drugačije nije htela, a moglo joj se.


Imala mi drugarica davno čuvenog Tedija, koker španijela. Otkidao je na morsku ribu - kad mama dodje s pijace skače na nju još s vrata ali zato rečnu nije mogao da podnese, apsolutno kao da mu je prinela plastiku. I tako jednom reše one da ga zeznu pa mu pomešaju komade morske i rečne ribe. Sve morske komade je pojeo a sve rečne je uredno prožvakao i onda ispljunuo ispred sebe.


Mnogo sam volela ovaj film, za mene najbolji iz Marlou serijala, naročito zbog početka.


alselone alselone 14:23 18.08.2018

Re: Čestitke

Jebes knjige, nego kako samo 5 kosulja?

Kao minimum moraš imat:

jednu belu uštirkanu za važne dogadjaje, nosiš je retko i uvek je kao nova
dve, tri, četiri, na belo, na plavo, na sivo, na braon... malo deblje, jesenje i zimske
dve, tri, četiri, takve malo tanje, letnje i prolećne,
dve, tri lanene, "opuštene", da im podviješ rukave dok se šetaš uveče

jedno 10 je optimum

dodaj još jedno dve karirane, štrebersko-programerske, kad oćeš da izgledaš pametno
c_h.arlie c_h.arlie 14:38 18.08.2018

Re: Čestitke

alselone
Jebes knjige, nego kako samo 5 kosulja?

Kao minimum moraš imat:

jednu belu uštirkanu za važne dogadjaje, nosiš je retko i uvek je kao nova
dve, tri, četiri, na belo, na plavo, na sivo, na braon... malo deblje, jesenje i zimske
dve, tri, četiri, takve malo tanje, letnje i prolećne,
dve, tri lanene, "opuštene", da im podviješ rukave dok se šetaš uveče

jedno 10 je optimum

dodaj još jedno dve karirane, štrebersko-programerske, kad oćeš da izgledaš pametno

Meni je bitno da imam 7 čistih košulja - 7 kratkih za letnje vreme, a 7 dugih rukava za zimsko računanje vremena.
A prilike neka se sinhronizuju prema košuljama - baš me briga.
Usput - kaže meni žena jednom ... pa nećeš valjda u Skupštinu (Srbije) ići u košulji kratkih rukava na šarene kvadratiće.
Jok i neću.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:14 18.08.2018

Re: Čestitke

Jezik pregriz'o! Ja sam se tri puta selio preko okeana, svasta sam bacao, ali knjige (njih prvo oko hiljadu, pa dve, pa...vise ne brojim), to sam vukao kao puz kucicu i na jednu i na drugu stranu.

Не верујем да се човек враћа великом броју књига, можда на тај начин поштује њих 30-40, не више.
Моји су Гомбрович-Андрић-Киш-Милош-Сарамаго-Борхес-Кихот-Црњански-Шимборска-Херберт-бемлигаокогћусеогрешитидаганеспоменем.

1000 књига?
2000?
Чему?
nsprof nsprof 18:29 18.08.2018

Re: Čestitke

bocvena
Mačka ti se podvuče pod kožu i na sve se navikneš i još uživaš

dve smo mačke imali pre dece i zato mi uopšte nije jasno odakle ovoliki otpor. on jeste više dog person, ali sad zvuči k'o neki drndavi čiča:)

pazi, toliko sam truda uložila da skockam sve (i vremena, i para i fizičkog rada), al' bih u sekundi dala mački da mi sve razbuca! samo da je stavim na glavu kad mi je svega dosta i da čujem predenje...direktno spajanje sa tajnama univerzuma:)


Ova moja je umela da mi se smesti u krilo, prede, mesi šapama i balavi. Taj udrogirani pogled nikada neću zaboraviti
antioksidant antioksidant 18:41 18.08.2018

Re: Čestitke

Predrag Brajovic
Jezik pregriz'o! Ja sam se tri puta selio preko okeana, svasta sam bacao, ali knjige (njih prvo oko hiljadu, pa dve, pa...vise ne brojim), to sam vukao kao puz kucicu i na jednu i na drugu stranu.

Не верујем да се човек враћа великом броју књига, можда на тај начин поштује њих 30-40, не више.
Моји су Гомбрович-Андрић-Киш-Милош-Сарамаго-Борхес-Кихот-Црњански-Шимборска-Херберт-бемлигаокогћусеогрешитидаганеспоменем.

1000 књига?
2000?
Чему?


ja okucim knjige koje jos nisam procitao i kojima bih se vracao.
zbog milion izgovara (svi slabasni) prvih imam previse a druge brojem rastu zbog nestalnosti kojoj sam sklon (nikud ne bih isao al' svuda bi se vracao)
Bili Piton Bili Piton 18:45 18.08.2018

Re: Čestitke

antioksidant
Predrag Brajovic
Jezik pregriz'o! Ja sam se tri puta selio preko okeana, svasta sam bacao, ali knjige (njih prvo oko hiljadu, pa dve, pa...vise ne brojim), to sam vukao kao puz kucicu i na jednu i na drugu stranu.

Не верујем да се човек враћа великом броју књига, можда на тај начин поштује њих 30-40, не више.
Моји су Гомбрович-Андрић-Киш-Милош-Сарамаго-Борхес-Кихот-Црњански-Шимборска-Херберт-бемлигаокогћусеогрешитидаганеспоменем.

1000 књига?
2000?
Чему?


ja okucim knjige koje jos nisam procitao i kojima bih se vracao.
zbog milion izgovara (svi slabasni) prvih imam previse a druge brojem rastu zbog nestalnosti kojoj sam sklon (nikud ne bih isao al' svuda bi se vracao)


Kod nas u kući je više hiljada naslova. Fina mala porodična biblioteka.
Nije se nijednom desilo da sam rekao "tata, treba mi to i to" i da nije imao.
Samo smo jednom zagubili Vreme umetnosti Dude Gostuškog da bi se ispostavilo da je to kod mene. I Stojadinovićev "ni rat ni pakt" (kako onolika knjiga može da se zagubi, ne znam ali nadjena je).
c_h.arlie c_h.arlie 19:05 18.08.2018

Re: Čestitke

antioksidant
Predrag Brajovic
Jezik pregriz'o! Ja sam se tri puta selio preko okeana, svasta sam bacao, ali knjige (njih prvo oko hiljadu, pa dve, pa...vise ne brojim), to sam vukao kao puz kucicu i na jednu i na drugu stranu.

Не верујем да се човек враћа великом броју књига, можда на тај начин поштује њих 30-40, не више.
Моји су Гомбрович-Андрић-Киш-Милош-Сарамаго-Борхес-Кихот-Црњански-Шимборска-Херберт-бемлигаокогћусеогрешитидаганеспоменем.

1000 књига?
2000?
Чему?


ja okucim knjige koje jos nisam procitao i kojima bih se vracao.
zbog milion izgovara (svi slabasni) prvih imam previse a druge brojem rastu zbog nestalnosti kojoj sam sklon (nikud ne bih isao al' svuda bi se vracao)

Ja sve manje čitam !
Ne znam šta je razlog.
Čak i ovo baljezganje po blogu mi je zanimljivije.
Verovatno je razlog u tome da mi je potreban dijalog - pa makar i ovakav.
Čitajući to više ne mogu da postignem.
No, ono što baš i nije za radovanje je činjenica da čitajući - mi se pričinjava da to što (trenutno) čitam već znam.
Ko zna o čemu se tu radi !
docsumann docsumann 19:45 18.08.2018

Re: Čestitke

Kod nas u kući je više hiljada naslova. Fina mala porodična biblioteka.


kod mene slično, s tim da sa strane "zidmam" svoju posebnu biblioteku (trenutno oko 250 komaTa)

moja je nekako više okrenuta aktuelnoj produkcioji, savremenim piscima, i naučno-popularnim knjigama.
knjige su praktično, jedina mi (redovna) materijalizacija novčanih prihoda. muziku odvano skladištim samo na digitalnoj osnovi.
a garderobu dopunjujem uglavnom kad otanji po pojedinima stavkama.
docsumann docsumann 19:57 18.08.2018

Re: Čestitke

1000 књига?
2000?
Чему?


knjiga je svojevrsni artifakt.

artifakti, čemu?



alselone alselone 20:00 18.08.2018

Re: Čestitke

uziku odvano skladištim samo na digitalnoj osnovi.


Kada je to danas jedini smisao. Mene je odusevilo kada sam shvatio da su danasnje muzicke linije zapravo zvucnici sa bluetooth-om. Nisam se zacudio, nego prosto nisam razmisljao na taj nacin.

Kada smo kupovali liniju, kupilo smo zapravo zvucnice sa jednim cipom. :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:05 18.08.2018

Re: Čestitke

На жалост, не могу да се сетим који то класик је прекоревао неког да има 100 свитака (праоблик књиге, често садржао више "књига"-дела) у својој библиотеци, и како је то разметљиво. Ко ће све то прочитати и знати?

Људи књиге, пак, имају по више хиљада наслова.
Код мене их је било 6-7.000, од тога тек 1.000 мојих, ако и толико. Таква кућа.

још да има неки преносиви музички уређај за собу
Mene je odusevilo kada sam shvatio da su danasnje muzicke linije zapravo zvucnici sa bluetooth-om.

Имам два звучника са појачалом величине кутије цигарета.
alselone alselone 20:13 18.08.2018

Re: Čestitke

Имам два звучника са појачалом величине кутије цигарета.

3

Meni je šajkaška mafija pomogla da kupim malo veću spravicu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:41 18.08.2018

Re: Čestitke

Meni je šajkaška mafija pomogla da kupim malo veću spravicu.

Крајем осамдесетих десило се тако да сам имао музичку линију вредну нових кола средње класе: магнетофон Ревокс Б77, звучници Акустик рисрч 91, појачало Сансуи Ау 919, Торенс 126 MK3 грамофон са Грејс Г707 ручком и мувинг којл звучницом, која је стигла право из Јапана, само она коштала је око 1000 марака... Имало се, могло се.

Сада имам та два звучника и онај курмој са слике доле, нешто као SDA 1100. Певају као хорови анђела. Мислим да су коштали 150-200 евра.

Bili Piton Bili Piton 20:43 18.08.2018

Re: Čestitke

Predrag Brajovic
магнетофон Ревокс



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:29 18.08.2018

Re: Čestitke

Bili Piton
Predrag Brajovic
магнетофон Ревокс


Песма Несаломивих "Ја имам идеју" снимљена је на њему. На мом кревету. Александар Диклић је радио ритам машину, он је већ био успешан бизнисмен, мислим да је већ тада по албуму народњака узимао две-три хиљаде марака/нечега за бубњеве (ритам машину). Касније је у студију делимично доснимљен Б део песме. То је било доба када је код мене у кућу свраћао и Тони Монтано (шверцовао се на журкама), али и Милан Младеновић. Орги-Гокси Горан Никлолић, касније гитариста ККН и других, био је најбољи друг мог брата. Углавном, занимљиво време. Но, био сам млад, а свака младост је занимљива.




Bili Piton Bili Piton 21:48 18.08.2018

Re: Čestitke

Predrag Brajovic
Тони Монтано (шверцовао се на журкама)


Uh, jednom smo se bili našli u istom društvu (verovatno u bašti SKCa ili tu negde, tu se mešala r'n'r ekipa s muzikantima s akademije) i to je bio instant antipatico. Obostrani. Uh.
floki floki 21:57 18.08.2018

Re: Čestitke

alselone
Имам два звучника са појачалом величине кутије цигарета.

3

Meni je šajkaška mafija pomogla da kupim malo veću spravicu.



someday - and that day may never come - I'll call upon you to do a service for me...
zemljanin zemljanin 22:08 18.08.2018

Re: Čestitke

eh knjige, skoro da mi je nelagodno ali ostavio sam u Srb celu moju biblioteku minus jeddan broj strucnih koje su kod mene ... ispoklanjao i to sa mukom preko 10.000 naslova ... u medjuvremenu sam i ovde stigao do nekih 4000 +/- ... jednostavno prozdirem knjige ... dugi niz godina mi je prosek bio knjiga na dva dana ...

kosulje mislim da imam negde, ali garderoba se svodi na majice, bermude i kupaci ... povremeno me zena potera u soping pa moram da obucem i nesto civilizovanije ali retko ...

EDIT. apropo garderobe evo jedne male zgode koju sam, moguce vec ispricao, al nema veze ... zena voli da je sredjena i udesena i nalickana i sve tako i povremeno je uhvati to ludilo i onda mora put u civilizaciju i soping na veliko ... tako spartam ja ofucan za njom kroz sve one glamurozne butike pritom teglim sve ono sto je dotad nakupovala ... jedva oci da mi se vide ... ona, naravno, praznih ruku ... udjosmo u neki butik, ja jedva docekah da se strovalim u stolicu ... ove prodavacice odmah okruzile zenu a ona pazari za sve pare ... elem dodje jedna i do mene i nesto kao tuc muc sta cu ja tu i sl. ali onako u oblandi, nasta joj odbrusim da sam sofer one gospodje sto trosi pare ... ova sa nekom zalosnom facom (valjda sam bio toliko jadan) ode ... posle nekog vremena cujem zenu koja se kida od smeha ... ova je pitala da li bi nesto kupila i za sofera ... zena je prvo zblanuto pogledala onda ukapirala i rasplakala se od smejanja ... i naravno kupila i to sofersko odelo ... i naterala me da ga obucem, slikala i poslala svima ... mesec dana se smejala na tu temu ...
nsarski nsarski 23:53 18.08.2018

Re: Čestitke

Не верујем да се човек враћа великом броју књига, можда на тај начин поштује њих 30-40, не више.
Моји су Гомбрович-Андрић-Киш-Милош-Сарамаго-Борхес-Кихот-Црњански-Шимборска-Херберт-бемлигаокогћусеогрешитидаганеспоменем.

1000 књига?
2000?
Чему?


Pa, mislim da odnos prema knjigama ima najmanje dva aspekta.
Prvo, čovek može da koristi knjige kao referentne sisteme. Oni su nekako ključni putokazi kroz književnost kako je ti doživljavaš. Naravno, retko ko u toj skupini drži antičke ili srednjevekovne pisce, pa čak i mnoge "moderne", malo mlađe od pomenutih, onu obaveznu literaturu za studente književnosti. Ko danas u svojoj biblioteci drži, na primer, sabrane komedije Aristofana? (Osim mene, naravno ). Ili Dantea, ili Miltona?

Drugo, od pisaca koji su čoveku istinski "prirasli srcu", a njih najčešće ima dvadesetak, više od 50 knjiga ti ne treba. I u tom smislu si ti u pravu, ostalo je "višak".

Zatim, postoje knjige-priručnici, iz domena književne kritike, nauke, itd. koje zgodno dođu kada ti ponekad nešto treba da nađeš. Mnoge od tih knjiga su zastarele i beskorisne. Takvih u mojoj biblioteci ima mnogo, ali ih ne bacam. One su, naravno, prevazišle svoju svrhu, ali su zadobile novu vrednost za mene - one su ilustracija jednog mentaliteta i vremena.
Na primer, negde nađoh knjigu Mihaila Petrovića-Alasa ("Elementi Matematičke Fenomenologije" ) koja je više filozofija prirode i prirodnih pojava (kako su one bile shvaćene pre 90 godina). Ta knjiga je s naučne strane bezvredna, ali je zanimljivo pratiti kako se jedan bistar um snalazi i dovija u tadašnjem "neznanju" o prirodi, koliko je on oprezan kada špekuliše, i koliko je, i da li je, svestan da mnoge Istine u koje se tada verovalo uopšte nisu Istine. A opet bi hteo da do nekog čvrstog, konkretnog znanja dopre (postoji čuvena izreka W. Blejka - I have to build a system). A to što je u toj knizi napisano je bila vrhunska naučna misao tog doba.

Raspisao sam se.

Razgovaram pre neki dan sa jednom pametnom osobom, i počela je priča o sudbinama i životnim putevima nekih ljudi koji su izginuli na tom mostu u Đenovi. Zanimljivo je kako su se različite sudbine i različiti životni putevi u trenu sjedinili tim strašnim događajem. Sticajem potpuno slučajnih okolnosti, ja sam nedelju dana ranije letimično pregledao knjigu Torntona Vajldera "Most svetog kralja Luja" koji baš o takvom jednom događaju piše. I, tako, reč po reč, pomenusmo i Vajldera i ideju Mihaila Bahtina o "hronotopu"(Формы времени и хронотопа в романе ), i Džarmuša, itd.
Da, knjige koje uglavom skupljaju prašinu nisu mnogo korisne, ali ponekad ih neki događaj ili koncept iznenada poveže na neverovatan način, i one onda ožive. Zato ih ja, tako zapuštene i polu-mrtve, čuvam.
Naravno, potpuno razumem one koji u njima ne nalaze nikakvu korist i oslobađaju ih se.

Jedine knjige koje ozbiljno čuvam su kuvari. Oni nikad ne zastarevaju niti mogu biti prevaziđeni.

zilikaka zilikaka 08:39 19.08.2018

Re: Čestitke

priča o sudbinama i životnim putevima nekih ljudi koji su izginuli na tom mostu u Đenovi

Uh, ja nekako danima razmišljam o tome i nikako ne mogu da prihvatim da je to na ovim prostorima moguće. A videli smo da jeste.
Nit dovoljno poznajem tu struku nit imam išta od podataka, nego sama činjenica da je to evropska zemlja u kojoj su bili jasni tehnički standardi i u vreme gradjenja, da sigurno pidleže nekakvim pregledima i da je skoro radjena rekonstrukcija...
Jedino što mi se javlja kao moguće objašnjenje je opšta grabež, nehajnost i opuštencija za koju mi se činilo da samo kod nas džiklja.
Kako god, to bi moralo mnogo njih da debelo odrobija, makar kao upozorenje sledećima

bocvena bocvena 09:45 19.08.2018

Re: Čestitke

kad sam krenula s pakovanjem, krenula sam od knjiga i papira. i plakala sledećih 7 dana (možda je, ipak, trebalo da krenem od gaća:). ta papirna istorija moje porodice, mog školovanja i mladosti, zaključno sa istorijom moje dece i nove porodice...bila je porazno tužna i veličanstveno rezilijentna i svetla.

knjige su naši saputnici. znaju mnogo o nama.

polovinu svega sam bacila. nemilosrdno i bez trunke kajanja. da napravim mesta za novo. ta mentalna higijena je dragocena u procesu seoba.

naša deca i unučići će imati ove brajine klaude, a i poneku babinu knjigu, da zamiriše na buđavo:)
alselone alselone 10:06 19.08.2018

Re: Čestitke

a i poneku babinu knjigu, da zamiriše na buđavo:)


Mi smo sačuvali babinu mašInu.

gedza.73 gedza.73 10:50 19.08.2018

Re: Čestitke

nsarski
negde nađoh knjigu Mihaila Petrovića-Alasa ("Elementi Matematičke Fenomenologije" ) koja je više filozofija prirode i prirodnih pojava (kako su one bile shvaćene pre 90 godina). Ta knjiga je s naučne strane bezvredna, ali je zanimljivo pratiti kako se jedan bistar um snalazi i dovija u tadašnjem "neznanju" o prirodi, koliko je on oprezan kada špekuliše, i koliko je, i da li je, svestan da mnoge Istine u koje se tada verovalo uopšte nisu Istine. A opet bi hteo da do nekog čvrstog, konkretnog znanja dopre (postoji čuvena izreka W. Blejka - I have to build a system). A to što je u toj knizi napisano je bila vrhunska naučna misao tog doba.

Raspisao sam se.

e ovo je za dobar blog.

Imam Petrovićevu 'Kroz polarnu oblast' predratno izdanje. Odradio posao jednom čoveku, on znao da volim knjige i pokloni mi biblioteku nekog njegovog rođaka, advokata ('šta će mi, ionako stoji bezveze, miševi će da pojedu'). Negde podvučeno, negde beleška, papirić uvučen...
Ili druge knjige u kojima stoji pečat da je vlasništvo tog i tog. Naslednicima nije bilo bitno pa to prodali a nekim putevima došlo do mene.

Tako će verovatno nekad sutra da dođu do nekog drugog... ali to su knjige... nije auto da propadne niti zlato da stoji zaključano u sefu. uvek se nađe neko ko ih voli, čuva i seli sa sobom
alselone alselone 10:56 19.08.2018

Re: Čestitke

Moj kolega i stari drugar je recezent za American Mathematical Society. Placaju mu u knjigama. Odusevljeni su saradnjom i jedni i drugi.
bocvena bocvena 11:03 19.08.2018

Re: Čestitke

Tako će verovatno nekad sutra da dođu do nekog drugog... ali su to knjige... nije auto da propadne niti zlato da stoji zaključano u sefu. uvek se nađe neko ko ih voli, čuva i seli sa sobom


čudni su ti knjižni putevi...u trenutku kad prodajem kevin stan, jedino što je u njemu je orman i na njemu biblija iz 1923. ne znam odakle. nije moja. stan smo prodali popu i popadiji iz borče:)
alselone alselone 11:16 19.08.2018

Re: Čestitke

someday - and that day may never come - I'll call upon you to do a service for me...



Samo dok su flaširani zahtevi, možeš uvek računati na mene.
gedza.73 gedza.73 14:03 19.08.2018

Re: Čestitke

alselone
Placaju mu u knjigama. Odusevljeni su saradnjom i jedni i drugi.

isti slučaj bio i sa nama. on oduševljen što je prošao za džabe, ja što mi se posao isplatio višestruko (klasici, istorijske knjige... dosta predratnih izdanja... zakonik čini mi se iz dvadeset osme)

bocvena
čudni su ti knjižni putevi...u trenutku kad prodajem kevin stan, jedino što je u njemu je orman i na njemu biblija iz 1923. ne znam odakle. nije moja. stan smo prodali popu i popadiji iz borče:)


Veliki Majstor izgleda u trenucima dokolice ima ponekad zanimljiva rešenja (a često mi deluje i da je veliki zajebant) . Iako daleko ispred 'sudbine' stavljam slobodu izbora, delanja i tome odgovarajućih rezultata ponekad se zapitam da li je baš sve slučajnost.
sweet64 sweet64 21:03 21.08.2018

Re: Čestitke

Моји су Гомбрович-Андрић-Киш-Милош-Сарамаго-Борхес-Кихот-Црњански-Шимборска-Херберт-бемлигаокогћусеогрешитидаганеспоменем.


Sola Beloua sam očekivao od tebe na ovom spisku, ali možda spada u ove nespomenute o koje si se ogrešio.
c_h.arlie c_h.arlie 07:36 22.08.2018

Re: Čestitke

bocvena
Кад му је богдамудушупрости умро отац другар прво што је урадио - купио је пса. У 50. години.

ja idem ka mački, polako, ali sigurno! otpor, sasvim neočekivano, daje muž! kaže, neće da mu smrdi novi stan na mačji posip i da mu kida nameštaj?! te će da padne s terase, te iskidaće onu jednu zavesu što imamo...ma gori je od svih odraslih s kojima sam imala posla:)

moram da primenim specijalni rat i da me se kosta babić seti kad mu se ponovo omaci ona poluamerička mej kun mačka.

Da.
Nama pre nekoliko godina umrli blizanci mačori - Debeli i Mršavi.
Takođe, umro i vučjak - zvani Pas.
Žena neće više ni da čuje za životinje - preteško kada umru.
I pre nekoliko dana, došulja se u dvorište neka bela maca.
Ja joj, skoro kradom, instaliram tanjir ispod jedne jabuke - i dam joj mleka.
I tako, dan za danom, žena se nešto (i) ne buni - i maca se 'privukla'.
Sada ih u dvorištu imamo već troje - došao i jedan sivi, te jedan žuti mačor.
I žurka traje već danima.
Biće mačića za izvoz.
zilikaka zilikaka 08:12 22.08.2018

Re: Čestitke

Nemoj, Čarli, pusti to igranje sa mačićima.
Najbolje što možeš je da ženku sterilišeš što pre.
Mačića inače ima onoliko i uvek više nego što može da se udomi pa ako poželiš koje, lako ćeš naći.
Nemoguće je udomiti onoliko kolko oni mogu da okote pa većina ostaje nezbrinuta, a to je najveća greota.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:13 22.08.2018

Re: Čestitke

zilikaka
Nemoj, Čarli, pusti to igranje sa mačićima.
Najbolje što možeš je da ženku sterilišeš što pre.
Mačića inače ima onoliko i uvek više nego što može da se udomi pa ako poželiš koje, lako ćeš naći.
Nemoguće je udomiti onoliko kolko oni mogu da okote pa većina ostaje nezbrinuta, a to je najveća greota.


Tako je.

Ovde kod mene u Holandiji je 90% macaka sterilisano.

Zato ja kada sam jednom nasla macku i udomila je kod mene posle mesec dana primetim njoj stomak raste, macici se rodili i sa 2 meseca stavim oglas - za 4 maceta me zvalo 25 ljudi.. i to nisu dati macici za dzabe. (to su mi striktno objasnili iz udruzenja za zastitu zivotinja da se zivotinje nikako ne poklanjaju nepoznatim ljudima preko oglasa).

Zivotinje iz azila se takodje prodaju - macke recimo za 100 evra.


E to je benefit kad se shvati da mora sterilizacija pa za one koje nisu sterilisane uvek ima dovoljno ljudi koji ce da ih usvoje, ili da kupe.


Jos da u Srbiji to shvate.. kako se resava problem poplave ulicnih i napustenih zivotinja koje se pate i kratko zive.
c_h.arlie c_h.arlie 10:29 22.08.2018

Re: Čestitke

zilikaka
Nemoj, Čarli, pusti to igranje sa mačićima.
Najbolje što možeš je da ženku sterilišeš što pre.
Mačića inače ima onoliko i uvek više nego što može da se udomi pa ako poželiš koje, lako ćeš naći.
Nemoguće je udomiti onoliko kolko oni mogu da okote pa većina ostaje nezbrinuta, a to je najveća greota.

Ne mogu to da uradim - pa da me ubijete.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:55 22.08.2018

Re: Čestitke

c_h.arlie
zilikaka
Nemoj, Čarli, pusti to igranje sa mačićima.
Najbolje što možeš je da ženku sterilišeš što pre.
Mačića inače ima onoliko i uvek više nego što može da se udomi pa ako poželiš koje, lako ćeš naći.
Nemoguće je udomiti onoliko kolko oni mogu da okote pa većina ostaje nezbrinuta, a to je najveća greota.

Ne mogu to da uradim - pa da me ubijete.


Ma bre kako dramite, ucinices joj dobro, jos ako je i usvojis plus..
zilikaka zilikaka 15:48 22.08.2018

Re: Čestitke

Aman bre covece, nije to ljzdsko bice. Oni nemaju odnos prema roditeljstvu. To radi nstinkt, valjda ti je jasno.
Evo dok ovo pisem oko nogu mi se mota nasa terijerka koja je odavno sterilusana. Kad smo shvatili da necemo da pravimo idgajivacnicu odveli smo je i sve resilii.
Veruj da je za zdravlje bolje a veruj i da mi svog kera obozavamo i ne bismo joj naudili.

Vec je i nas veterinar sve ovo objasnjavao nego vi trvdoglavi...
c_h.arlie c_h.arlie 20:13 22.08.2018

Re: Čestitke

zilikaka
Aman bre covece, nije to ljzdsko bice. Oni nemaju odnos prema roditeljstvu. To radi nstinkt, valjda ti je jasno.
Evo dok ovo pisem oko nogu mi se mota nasa terijerka koja je odavno sterilusana. Kad smo shvatili da necemo da pravimo idgajivacnicu odveli smo je i sve resilii.
Veruj da je za zdravlje bolje a veruj i da mi svog kera obozavamo i ne bismo joj naudili.

Vec je i nas veterinar sve ovo objasnjavao nego vi trvdoglavi...

To što ti radiš - i tebi slični - je tvoj posao.
Ja to da radim neću.
myredneckself myredneckself 12:07 17.08.2018

...

Imam 48 godina i selim se prvi put u životu.

Bo, vidim da te je drmala trema, pretrnula si kao da prvi put pred nepoznatim svetom izgovaraš ono I'm tajitaj, and I'm an alcoholic.

A brzo i lepo je prošlo...

U novi stan smo ušli kao u udobnu rukavicu.

Srećno u novom stanu.

bocvena bocvena 13:45 17.08.2018

Re: ...

kao da prvi put pred nepoznatim svetom izgovaraš ono I'm tajitaj, and I'm an alcoholic.

da znaš!

A brzo i lepo je prošlo...

dve godine za prodaju i kupovinu, dva meseca za renoviranje, dva meseca da se stvari iole normalizuju...ali sam čin prebacivanja stvari je bio bolesno brz! kako ti ljudi to rade svaki dan, nemam pojma! ja nisam uspela pošteno da se ispravim bar dva meseca. brufen mi je bio najbolji drug:)
romi.daba romi.daba 13:13 17.08.2018

Blago onima koji se ne sele često

Imam 60 i preselio sam se sigurno 40 puta. Od toga verovatno oko 15 puta iz države u državu. Veran sam Londonu skoro 30 godina (u kojem sam se preseljavao sigurno 15 puta). I veran sam Beogradu gde sam živeo sigurno oko 15 godina). Približne brojke - ali red veličine tačan. Detinjstvo sam proveo u Lahoru, Daki, Sudanu, Sarajevu...studentske dane u Beogradu, New Yorku, Londonu--...Radni vek Jugoslavija, London, Srbija... Većina država u kojima sam živeo su se raspale.



c_h.arlie c_h.arlie 13:28 17.08.2018

Re: Blago onima koji se ne sele često

romi.daba
Imam 60 i preselio sam se sigurno 40 puta. Od toga verovatno oko 15 puta iz države u državu. Veran sam Londonu skoro 30 godina (u kojem sam se preseljavao sigurno 15 puta). I veran sam Beogradu gde sam živeo sigurno oko 15 godina). Približne brojke - ali red veličine tačan. Detinjstvo sam proveo u Lahoru, Daki, Sudanu, Sarajevu...studentske dane u Beogradu, New Yorku, Londonu--...Radni vek Jugoslavija, London, Srbija... Većina država u kojima sam živeo su se raspale.




Kada se seliš u Ameriku ?
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:31 17.08.2018

Re: Blago onima koji se ne sele često

Баш то хтедох рећи.

Неке селидбе јесу пожељне, али многе и нису, нарочито на нашим просторима.

У ратовима су се истумбали многи животи и многи домови где је проведено детињство више и не постоје, а много нас је и у белом свету, далеко од родитељских домова, тако да је прва селидба на прагу педесете прави луксуз.

У сваком случају, нека буде срећно у новој кући!
bocvena bocvena 13:48 17.08.2018

Re: Blago onima koji se ne sele često

Imam 60 i preselio sam se sigurno 40 puta.

ti si na drugom kraju mogućih varijanti! to u meni izaziva divljenje!

čini mi se da bih sad mogla mnogo lakše da sve počupam i opet posadim.
bocvena bocvena 13:56 17.08.2018

Re: Blago onima koji se ne sele često

тако да је прва селидба на прагу педесете прави луксуз.

tako se i ja tešim.

celo leto gledam neke rijalitije gde ameri rešavaju da se sele u evropu, pa ih vode po raznim stanovima i kućama, a oni uzvikuju - oh, kako je maaaalo! vrhunac su mi bili neki iz teksasa što su se selili u brisel, tu varošicu, gde nema ništa:)
romi.daba romi.daba 14:06 17.08.2018

Re: Blago onima koji se ne sele često

c_h.arlie
romi.daba
Imam 60 i preselio sam se sigurno 40 puta. Od toga verovatno oko 15 puta iz države u državu. Veran sam Londonu skoro 30 godina (u kojem sam se preseljavao sigurno 15 puta). I veran sam Beogradu gde sam živeo sigurno oko 15 godina). Približne brojke - ali red veličine tačan. Detinjstvo sam proveo u Lahoru, Daki, Sudanu, Sarajevu...studentske dane u Beogradu, New Yorku, Londonu--...Radni vek Jugoslavija, London, Srbija... Većina država u kojima sam živeo su se raspale.




Kada se seliš u Ameriku ?




Amerikanci su sjajni ljudi neka nam požive.
Jukie Jukie 06:55 19.08.2018

Re: Blago onima koji se ne sele često

bocvena

celo leto gledam neke rijalitije gde ameri rešavaju da se sele u evropu, pa ih vode po raznim stanovima i kućama, a oni uzvikuju - oh, kako je maaaalo! vrhunac su mi bili neki iz teksasa što su se selili u brisel, tu varošicu, gde nema ništa:)

Mama je sad u fazi kad između ostalog gleda te emisije. Meni nekako sve te kuće izgledaju naopako napravljene. Npr. imaju dvorište veličine sobe gde je nasut goli šljunak (kupci oduševljeni, odlično da se deca igraju!?), dnevna soba veličine tri sobe (ne vide ništa neobično), kupatilo toliko malo da ne može da se uđe (razmisliće), a ako vide plažu u blizini, kupuju kuću no matter what, i onda prave bazen u dvorištu jer ih valjda mrzi da se kupaju na plaži pred nosom

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana