Društvo| Mediji| Politika| Život

МУЛТИПИТАЊЕ РЕФЕРЕНДУМСКОГ ИЗЈАШЊАВАЊА

loader RSS / 30.09.2018. u 08:37

На референдуму у Македонији умувано 3-4 питања унутар референдумског питања. Примећено, примећено ... као акт нечијег насилничког диктата који по сваку цену, користећи демократско изјашњавање као заклон, обавља своје стратешке послове, на рачун било кога ко се налази ван ужег центра сопственог система, па и на рачун ових који се "за своје добро" изјашњавају на референдуму. Да, примећено је то принципијелно залагање за демократију ... Али - баш Србија прва не сме да се буни због тога, нити да коментарише, макар и само преко својих тзв. политичких коментатора и других улизица и војника демагогије, јер и она примењује исте ствари, засноване на диктату моћи, у својој унутрашњој политици, и то према сопственим грађанима (за разлику од ове силе која мрцвари туђе грађане). 

SDo2tcF.jpg

 

Тако, на пример, у Србији се на силу угужва читавих 20-30 тачака дневног реда Скупштине у само једну тачку, на брзину се о томе "расправља" и усваја се. Ко те пита за неке обавезне, или макар препоручљиве, па и логичне законодавне поступке ... Важан је циљ. И, много шта се угужвава у српску стварност тако, на брзину, турбо, вештачки, уз постере и незапамћену медијску подршку, тј. малтретирање грађана. Ко те пита за институције, за вредности .., ко те пита шта ће бити наксутра. - Е, па, баш тако и ово у Старој Србији, тј. Македонији. За мало што у оквиру референдумског питања натовци нису унели и неки кулинарски рецепт, плус питање, да ли сте за затирање сваког помена било чега српског на територији Македоније и да ли сте за преоравање српских гробаља. - Не, заиста, нема ту званична Србија никакво, али никакво право да зановета по јавном сервису и дневницима разних информативно (и неинформативно) штрокавих телевизија и медијских сатрапа - све глумећи пред масом велике патриоте, јер, ето, видимо да и сама Србија примењује исте "принципе рада", док већина аудиторијума те "принципе рада" тупаво гледа, халапљиво гута и не капира да ту уопште има нечега што можда и није сасвим у реду. Ако, ако ... Шта фали ... Само да су нам ријалити живи и здрави, и да буде струје да се могу гледати, и да државне функционере, далеко било, не ухвати неки једнодневни или чак дводневни сезонски вирус, прехлада ... па да нам ова савршена борбена готовост, која је сада на нај-хигх нивоу, опадне на, само, хигх ниво. Тај сценарио би пореметио стабилност у региону. Како би се стрес становништва смањио, ријалити би тада морали да појачају и продуже програм, уз хитно увођење најдражеснијих секвенци у обданишта, ради обавезног гледања. Да се од малена регрутују родољуби, спремни на сваку врсту позивања. За сада је све у реду. Нема поменутог назеба. А ово око Газивода ..? Рутина: припретило се то одавде, у дневницима, огорчено, громогласно и принципијелно намрчено, од стране наших највиших функционера, а натовци се бестрага повукоше. Нису без излаза. Истераће данас нервозу на референдуму ... Како год, овај викенд пун дербија један је од јачих у последње време. А време ... да, бре, делује као да и јесте последње. 



Komentari (25)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 10:55 30.09.2018

Negdje ZA, negdje PROTIV

Ja sam ZA i PROTIV referenduma.

Kako je to moguće?

ZA u Švajcarskoj, PROTIV ovdje kod nas. Mi još nemamo ni izbore kako valja, a mislim da su svi ili skoro svi dosadašnji referendumi obična manipulacija. Eventualni referendum u Srbiji u ovakvim okolnostima ne vrijedi kao referendum o nečemu u Švajcarskoj. U strahovladama nema slobodnog izjašnjavanja.

Inače, Hitler je organizovao četiri referenduma.

Da se podsjetimo.

1. Krajem 1933. organizovao je referendum (zajedno sa izborima) oko njemačkog izlaska iz Lige naroda. Pitanje je bilo nešto kao "Da li vi, kao Nijemac ili Njemica, odobravate politiku njemačke vlade i izražavate je i kao vaše sopstveno mišljenje?"
Izlaznost je bila 96,3% a pozitivan odgovor je dalo 95,1%.

2. Aprila 1934. organizovan je novi referendum. Predsjednik Hindenburg je bio odapeo, pa je Hitler koji je bio kancelar ujedinio funkcije i prigrabio i predsjednička ovlašćenja. Predsjednik je do tada bio najjača politička funkcija.
Hitler je pitao građane slažu li se sa gomilanjem njegove moći.
Izlaznost je bila 95,7%, za je bilo 88,1 a protiv 9,9.

3. 1936. je bio referendum sa pitanjem da li su Nijemci za remilitarizaciju rajnske oblasti. Zvanična izlaznost je bila 99%, a za se izjasnilo 98,8%.

4. Aprila 1938. godina Hitler je organizovao referendum sa (duplim) pitanjem: "Da li odobravate ponovno ujedinjenje Austrije sa Njemačkim rajhom, sprovedeno 13. marta 1938, i da li ste za listu našeg vođe Adolfa Hitlera?"
Glasači su ponovo pokazali fantastično jedinstvo ("Ne daj bože da se Nijemci slože" ).
I izlaznost i potvrdan odgovor je bio oko 99 procenata.
U Austriji čak 99,7% (i jedno i drugo).

Listić je bio prikladno dizajniran.

loader loader 12:53 30.09.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

manipulacija


Да, то је та, критична реч,
која говори више од десет пасуса
loader loader 20:06 30.09.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV



ПРОПАО РЕФЕРЕНДУМ У МК . . . .


Ето, сила мора да ангажује остале методе ...
Ribozom Ribozom 22:39 30.09.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

Ala su ih otresli makedonci danas, svaka im cast.
aureus aureus 23:24 30.09.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

Mnogo toga dobrog je uradio Zaev otkako je postao premijer Makedonije, ali oko ovog referenduma nisam mu držao stranu.

Referendumsko pitanje je bilo: "Da li ste za članstvo u EU i NATO, uz prihvatanje Sporazuma Republike Makedonije i Republike Grčke?"

To su, u stvari, tri pitanja a ne jedno pitanje. Na tako formulisano pitanje je nemoguće odgovoriti u nekim situacijama.
Šta da zaokruži neko ko je za sporazum i za EU, ali je protiv NATO-a?

Šta je trebalo da se uradi?

Trebalo je da pitanje bude jasno, čisto i nedvosmisleno.
"Da li ste za sporazum sa Grčkom (potpisan tad i tad)?"
Ako je Zaev želio da suptilno utiče na birače mogao im je istog dana postaviti još dva pitanja: 1) "Da li ste za ulazak u NATO?" i 2) "Da li ste za otpočinjanje pregovora sa EU?" Prvo pitanje bi bilo obavezujuće jer je ulazak u NATO zaista na dnevnom redu, pozivnica je tu. Drugo pitanje bi bilo konsultativno, da se u stvari javno potvrdi nešto što se zna - da građani jesu za to da se ide u EU, zbog čega je opravdano da vlasti Makedonije preduzimaju sve korake u tom pravcu.

U svijesti građana bi sva ova pitanja bila povezana (sporazum, EU, NATO) ali ipak niko ne bi Zaeva mogao da optuži da je manipulator.

Ovako je napravio težak prekršaj.


No...treba reći da je referendum bio konsultativan i da bi svaka vlast imala problem da referendum uspije jer se zahtijeva izlazak 50% svih upisanih birača, a zvanično je upisano čak 1,8 miliona (kojih, naravno, nema). Koštunica i Tadić su sličnu situaciju riješili tako što se glasalo dva dana ( ) a za uspjeh ustavnog referenduma pokrenuli su sve što su mogli. Čak je i patrijarh Pavle, koji nikad nije glasao, tada izašao da glasa.
loader loader 00:46 01.10.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

niko ne bi Zaeva mogao da optuži da je manipulator.

Онаквог човека да оптуже?! ... Ма, хајте ...
loader loader 00:47 01.10.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

Ribozom
Ala su ih otresli makedonci danas, svaka im cast.

Тројка као кап, што би рекао онај на Арени
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:40 01.10.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

Interesantno je zašto vas/nas supersile u tim post(?)komunističkim državicama gaze tako i ponašaju se kao prema sužnjima, dok smo mi/vi u demokratijama slobodni?

tasadebeli tasadebeli 07:21 01.10.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

loader
niko ne bi Zaeva mogao da optuži da je manipulator.

Онаквог човека да оптуже?! ... Ма, хајте ...



Да, човече, каква њушка!

Поштеније, бре, изгледа овај лик на мојој пијаци што продаје половне транзисторе из контејнера, поломљене шрафцигере и полупразне хемијске оловке...







Мада... Када мало боље погледаш, сви ти НАТО кадрови по Јевропи од Истока паке до Запада, без разлике, не изгледају много боље и не уливају ништа више поверења.


bene_geserit bene_geserit 07:27 01.10.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

aureus
Ja sam ZA i PROTIV referenduma.
... ZA u Švajcarskoj, PROTIV ovdje kod nas.

Popriličan sam se broj puta oduševio kako švajcarci pametno glasaju na njihovim referendumima. Evo ovaj poslednji, 3 pitanja:
Cycle Initiative - Approved
Fair Food Initiative - Rejected
Agricultural Policy - Rejected
Upravo onako kako bih glasao da sam kojim slučajem građanin Švajcarske.
loader loader 09:24 01.10.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

Srđan Fuchs
Interesantno je zašto vas/nas supersile u tim post(?)komunističkim državicama gaze tako i ponašaju se kao prema sužnjima, dok smo mi/vi u demokratijama slobodni?




Навика унутарњег диктатора да своју диктатуру оправдава покушајима спољашњег диктата великих, којима се ми успешно одупиремо управо захваљујући луцидности диктатора. Читати цветокосу миротворку.

loader loader 09:26 01.10.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

Тасадебели

Да, човече, каква њушка!

Поштеније, бре, изгледа овај лик на мојој пијаци што продаје ...


Код мене тај продаје неке лед-рефлекторе .. :) .. али суштина поређења је иста


loader loader 09:27 01.10.2018

Re: Negdje ZA, negdje PROTIV

bene_geserit

Popriličan sam se broj puta oduševio kako švajcarci pametno glasaju na njihovim referendumima.
... ....


Банкарско то. И часовничарско. Па прецизно скроз.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:05 01.10.2018

БГ апокалиптитис

Мислим да је једини град на планети склонији апокалиптитису од Јерусалима - Београд. Зато сам се ја и адаптирао тако добро овде.

А време ... да, бре, делује као да и јесте последње.


Задње време - није више предње. Премда, ја се врло успешно бавим историјом предњег времена.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:29 01.10.2018

Re: БГ апокалиптитис

Interestingly,
sama reč kao reč uopšte ne označava nekakav kraj - već proces novog početka!





ᾰ̓ποκᾰ́λῠψῐς • (apokálupsis)
tasadebeli tasadebeli 07:33 01.10.2018

Re: БГ апокалиптитис

Srđan Fuchs

Мислим да је једини град на планети склонији апокалиптитису од Јерусалима - Београд. Зато сам се ја и адаптирао тако добро овде.








После Стражевице Јерусалим је пичкин дим.







Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:44 01.10.2018

Re: БГ апокалиптитис

Uh, brate, doživljavam upravo apokalipsu moralnosti - znaš kakvi komadi ovde, Nazarećankice hrišćankice, južne voćkice jedne! Hot stuff, hot stuff. Idem da se odeljem od alkohola pa da zadžonjam da izbegnem pad u grijeh.



tasadebeli tasadebeli 08:07 01.10.2018

БГ апокалиптитис у Забавној Вирџинији

Srđan Fuchs
Uh, brate, doživljavam upravo apokalipsu moralnosti - znaš kakvi komadi ovde, Nazarećankice hrišćankice, južne voćkice jedne! Hot stuff, hot stuff. Idem da se odeljem od alkohola pa da zadžonjam da izbegnem pad u grijeh.




Верујем ти.

Уживај, брате, док си млад.

Имаћеш кад и после да гледаш тв дневник као ја.

Каже синоћ спикерка у ударном дневнику РТС:

"Трамп је у свом говору у ЗАБАВНОЈ Вирџинији... Западној Вирџинији рекао..."

Па да онда ријалити буде до краја спроведен иде клип исти као и овај на Би-Би-Сију:








Цицибан, јбг.




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:32 01.10.2018

Re: БГ апокалиптитис у Забавној Вирџинији

Amarcord polsky
Верујем ти.

Уживај, брате, док си млад.

Имаћеш кад и после да гледаш тв дневник као ја.




Ozbiljan narod ti Poljaci - druga kruna Sveta zaredom! Odrali su sve velikane!

Eh, ma samo se vizuelno sladim, ka'cam strejtara... Inače, novosti iz Prestonice su da nam Teo, Babo Jerusalimski, vraća Svetog Mihaila (Milutinova zadužbina) na korišćenje. Verovatno će hilandarski burazi dobiti na hendlovanje du'ovne misije. Srbi Ameri uleću s dodatnom kintom da kupimo imanje za kul.centar. Zvaće te mali brale na otvaranje (2020 horizont projekcije). A preko plota Poljakinjice. Neće bit' naivno...

loader loader 09:29 01.10.2018

Re: БГ апокалиптитис

Мислим да је једини град на планети склонији апокалиптитису од Јерусалима - Београд. Зато сам се ја и адаптирао тако добро овде.

Ух, који паралелограм !!

Задње време - није више предње. Премда, ја се врло успешно бавим историјом предњег времена.


Историографије никад доста. Само нек се копа.
loader loader 09:30 01.10.2018

Re: БГ апокалиптитис у Забавној Вирџинији

Уживај, брате, док си млад.

Имаћеш кад и после да гледаш тв дневник као ја.


Квалитетан савет за старе дане ... Поштено.
tasadebeli tasadebeli 09:47 01.10.2018

Re: БГ апокалиптитис у Забавној Вирџинији

loader
Уживај, брате, док си млад.

Имаћеш кад и после да гледаш тв дневник као ја.


Квалитетан савет за старе дане ... Поштено.



Сви смо ми помало социјалисти. Осим радикала.
g.radicevic g.radicevic 13:00 01.10.2018

Re: БГ апокалиптитис

Nazarećankice hrišćankice


ček, ček...
el su nazarećanke ili nazaretkinje
moja jedna poznanica švabica, kaže da je nazaretkinja
(čisto da je proverim ... )

Apropo referenduma:



Vlatko je naš i tačka
šta god odlučili južni susedi
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:43 02.10.2018

Re: БГ апокалиптитис

g.radicevic
Nazarećankice hrišćankice


ček, ček...
el su nazarećanke ili nazaretkinje
moja jedna poznanica švabica, kaže da je nazaretkinja
(čisto da je proverim ... )

Apropo referenduma:



Vlatko je naš i tačka
šta god odlučili južni susedi


Влатко је наш. Интригантно питање, не знам шта професура вели, ја бих рекао - Назарећанкице слаткице.


loader loader 08:51 06.10.2018

Re: БГ апокалиптитис

Назарећанкице слаткице.


..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana