Merkator - dobra i loša prodajna praksa

Dejan Bizinger RSS / 22.06.2007. u 14:54

Da li ste primetili da u velikim trgovačkim radnjama postoji stalni manjak slobodnih radnika koje možete nešto da pitate ako vas zanima? Ili manji broj radnika radi na pultu za suhomesnate proizvode? To nije tako samo u Merkatoru nego i drugde. Ja kupujem u Merkatoru pošto sam u neposrednoj blizini i volim što ima sve na jednom mestu.

Ono što meni smeta je sledeće. Ne znam ko je i zašto nedavno odlučio da umesto muzike, posetioci u Merkatoru slušaju ponude za neke akcije, sniženja i slično sa mnogobrojnih TV ekrana postavljenim u Merkatoru!? Kao da reklama već nema dovoljno na TV kanalima. Verovatno se zarade neke pare na tome ali je veca steta što posetioci nemaju dobar korisnicki doživljaj dok kupuju. Ja jedva čekam da završim sa kupovinom dok je pre bilo drugačije. Što se tiče tih reklama, one se i ne čuju dobro što dodatno nervira, samo se čuje neka nerazumna buka.

Ovde ćete moći da vidite primer dobre i loše prodajne prakse. Učenje na primeru a ne preko teorije u knjigama za marketing i prodaju.

Za one koji žive van Srbije ili ne kupuju u Merkatoru, evo kako to izgleda:

Gerila marketing
Gerila marketing
BTW. Prijavio sam se u aprilu za Pika karticu, još je nisam dobio, nikakvo obaveštenje zašto nisam dobio. Posle više bezuspešnog pokušaja da stupim u kontakt sa korisničim servisom danas su mi rekli da bi trebalo da me kartica čeka na pultu u Merkatoru i pored toga što su mi pre rekli da će biti poslata poštom.

Evo i jednog dobrog primera gerila marketinga. Umesto da plaćaju mesto u Merkatoru da izlože svoj auto, parkiraju ga svaki dan na najboljem mestu, ispred samog ulaza sa parkinga kako bi mnogi mogli da se upoznaju sa ponudom.

Atačmenti



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Sestre Bogavac Sestre Bogavac 15:08 22.06.2007

MAXI

Ništa bolja situacija nije ni u Maxiju!

:)))))))))))))))
Dejan Bizinger Dejan Bizinger 15:13 22.06.2007

Re: MAXI

I u Maxiju vise nema muzike? Ali ako se ne varam, Maxi je jeftiniji :).
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 15:28 22.06.2007

Re: MAXI

Jeftiniji, malo sutra!
U toj radnji kupujemo celog svog života!!! U vreme C marketa, kupovina je bila zadovoljstvo i zabava. Nije bilo ni muzike ni reklama, rafovi su bili poređani logično, a KEFIR koga volimo više nego leba da jedemo i jogurta da pijemo, mogao je uvek da se nađe u obilnim količinama!
Što se tiče te ziljave muzike u MAXIJU... Bolje da je nema.
Bolje da puste reklame, nego da nas terorišu muzičkim temama koje navodno stimulišu potrošače da troše još više, više, više... Rado bismo trošile, ali nema robe. Ukinuli su KEFIR, a na njegovo mesto doveli 30 vrsta kolača koji su svi potpuno istog ukusa.... A da ne govorim o prodavačicama... Užasno se snalaze na novim kasama, jer su priučene... I pritom govore kao da imaju kasu u ustima... Kao roboti... Dobardan... Hvala... Vaš račun je... Dođite nam opet....
Potrošač se oseća kao izrabljivač ljudskih robota, a ne kao čovek.
Kad se setim C marketa... Šefa posluge, gospodina Save, i kasirke Rade... Divni ljudi.
A sad? KO SU OVE ŽENE, pitamo? Šta vredi što joj na reveru piše TANJA ILIĆ, kad nema ljudske toplote. !!!
Bar kad bi na tim ID karticama pisali NADIMKE... TANJA ILIĆ - GENIJE... Ili biografije... TANJA ILIĆ, majka trije dece , rodom sa Konjarnika... Pa da bude neki fazon! Ovako, Tanja Ilić je samo robot... Iz fabrike robota, od oca robota, i majke robota....
VRATITE NAM C MARKET!
ABECEDU DOBRE USLUGE!
HLEB SAVU i ŠEFA POSLUGE SAVU!
Ovako više ne ide...
Dejan Bizinger Dejan Bizinger 15:31 22.06.2007

Re: MAXI

Odličan komentar! Vidi se da si blogerka :). Slažem se to za priučene kasirke i što sve deluje nekako mehanički. Uvek se nadam da ispred mene neko ne plati karticom pa ako prodavačica mora da ide na neko drugo mesto da je provuče onda se odmah napravi red.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 15:47 22.06.2007

Re: MAXI

.... Pričaš o mom životu!
A da ne govorim da im svakog trećeg dana sistem za kartice pada... i nemaju bankomat... i nema ga ni u blizini... i onda mi jadnici ostavljamo kese na kasi i šipčimo kilometar, do Reifisena koji je čak u Filmskim novostima... I na tom putu, nigde hlada nema... I kad se vratimo sa kešom po kese, pored toga što je situacija ponižavajuća, još smo i oznojeni i umorni, i mrzi nas da teglimo kesetine kući... I još nešto! Od kad su MAXIJEVCI uzurpirali prostor nekadašnjeg C marketa, jednom su opljačkani, drugi put im je neki auto explodirao pred ulazom, zabio se u izlog i sve porušio... I ako je pod autom očito bila bomba, ni u jednim novinama nisam našla nikakvo objašnjenje te situacije... Šta je sa umirujućom funkcijom medija?!... ali, dobro... to je neka druga tema...
U svakom slučaju.... htela sam da kažem, da iz ovih ili onih neverovatnih razloga, ta samoposluga redovno ne radi!

Nego... čitam tvoj profil, pa vidim da se razumeš u to što bih htela da te pitam... Reci mi, molim te, kakva je magijska, metafizička, genetska ili kapitalistička veza izmedju MAXIJA i KONZUMA?
Iste boje na logou i ista muzika, a niko o tom momentu ne govori ni reč... Prećutna kolaicija? Koprodukcija? Ili kako se to već zove u svetu biznisa? .... Zanima me.... da li Ti to znaš ili bar... Neko od Vas svih?

Ovo je zapravo pitanje za gospodju Milku Forcan (respect!) , ali ona sigurno nema vremena da bloguje.

:)))))
Dejan Bizinger Dejan Bizinger 15:56 22.06.2007

Re: MAXI

To je dobro zapazanje za boje, to sam i ja zapazio još pre, korišćenje zelene i crvene. Ali upotrebu zelene i crvene u trgovačkim lancima sam video i u Nemačkoj. Izgleda je to neki standard, nešto kao plava boja za banke.

Maxi je brend Delta Holdinga, Konzum je brend hrvatskog Agrokora, Delta i Agrokor su postigli dogovor o saradnji. As simple as that :).
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 16:02 22.06.2007

Re: MAXI

To znaš provereno ili nagadjaš?
Hm.
reanimator reanimator 16:49 22.06.2007

Re: MAXI

Sestre Bogavac
To znaš provereno ili nagadjaš?
Hm.


Provereno. Agrokor i Delta u joint venture aranžmanu. Konzum, Maxi, Idea...aj kupi vodu, a da nije Jana?? :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:16 22.06.2007

sestre,

a što vi šipčite peške da bi omogućile MAXI-ju da vam nešto proda, uz to da se osećate ponižavajuće? Ako nemaju blizu, ni u svom kompleksu automat, a pada im sistem, lepo ostavite kese na blagajni i odete doviđenja. Bar u Bgd ima prodavnica koliko hoćete.
kuki kuki 17:20 22.06.2007

Re: MAXI - kasirke

Secate li se uputstva kasirkama iz "Jagoda u supermarketu"?
Katie Morosky Katie Morosky 20:13 22.06.2007

Re: MAXI

Sestre Bogavac
.... Pričaš o mom životu! A da ne govorim da im svakog trećeg dana sistem za kartice pada... i nemaju bankomat... i nema ga ni u blizini... i onda mi jadnici ostavljamo kese na kasi i šipčimo kilometar, do Reifisena koji je čak u Filmskim novostima... I na tom putu, nigde hlada nema... I kad se vratimo sa kešom po kese, pored toga što je situacija ponižavajuća, još smo i oznojeni i umorni, i mrzi nas da teglimo kesetine kući... I još nešto! .........


izvini, citiram post samo do ovog momenta, to je prvih nekoliko postova, kako god da ide redosled, mozda si kasnije nesto napisala

ali

ne mogu a da ne napisem

na pamet mi ne bi palo da se vratim po kese!

to si uradila vise puta?!!!

pazi kad sam zanemela


tamo gde nisam zadovoljna uslugom, ne vracam se

komsijska radnja je druga prica
tu svaki dan nesto kupim, nekad vise, nekad manje

da mi priredjuju takve stvari, kupovala bih u sledecoj komsijskoj

a ima ih par
ni do jedne mi ne treba vise od 4 minuta

idem u onu za koju mi treba 3
i koja je, uzgred budi receno, "najstarija"

skuplja od velikih supermarketa?

nemam pojma, nijedan mi nije na dohvat ruke

na neki nacin, cak osecam zadovoljstvo da nastavim da kupujem kod onih koji su ono sto mi treba imali devedesetih, kada su samoposluge bile sablasno prazne

ti ljudi su tad (bar ovi kod mene u komsiluku) zapoceli svoj privatni biznis
tada su C marketi bili sablasno prazni i godinama nije bilo razloga da u njih ulazim(o)



p.s. primaju kartice i ne znam za problem, a dnevno kupujem


MilutinM MilutinM 21:38 22.06.2007

Re: MAXI

VRATITE NAM C MARKET!


E, ne moze da se vrati. Neki koji su izgleda takodje poceli beruci maline ga otkupili tesko stecenim imetkom ;-(
M a R k O M a R k O 00:40 23.06.2007

Re: MAXI


Podrzavam te sestro Bogavac i to te mnogo podrzavam! Ponajvishe za KEFIR i HLEB SAVA koji je neprikosnoven na ovim prostorima... mada mislim da se kod mene u bloku moze nabaviti SAVA u pekabeti.

pozz
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:09 23.06.2007

Re: MAXI

hleb sava - fuj. sorry.
MMMila MMMila 07:18 23.06.2007

Re: MAXI

A od cega pravish przenice:) Samo Sava je dobar za njih!
Cyber Domacica Cyber Domacica 09:44 23.06.2007

Re: MAXI

Sto masnije to bolje, jel'? :) Ja ih pravim od tost hleba (novosadskog)... Potrosi se i manje jaja, a i ne upijaju ulje tako mnogo. :)
Unfuckable Unfuckable 12:19 23.06.2007

Re: MAXI

reanimator
Sestre Bogavac
To znaš provereno ili nagadjaš?
Hm.

Provereno. Agrokor i Delta u joint venture aranžmanu. Konzum, Maxi, Idea...aj kupi vodu, a da nije Jana?? :)


Provereno 100 x : radi se o klasicnom mafijaskom monopolu na trziste od ukupno 12 miliona ljudi...malo li je ?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:41 23.06.2007

Re: MAXI

upravo htedoh reci bas to tost hleb, mada ih ja volim i od onog sto ga zovu crni hleb a slucan moze da se nadje i u bilo kojoj provatnoj pekari.
M a R k O M a R k O 12:58 23.06.2007

Re: MAXI


Ok Bebo u pravu si, moj omiljeni hleb je meshavina razlicitiv zitarica a neverovatno je ukusan i bolji od Save ali je jbn. skup. (62,3 d)
A kad smo bili klinci koliko se secam i nije bilo dr. hleba osim ovog "rechnog"?

pozz
igor_nbg igor_nbg 15:26 23.06.2007

Re: MAXI

Sestre Bogavac

Kad se setim C marketa... Šefa posluge, gospodina Save, i kasirke Rade... Divni ljudi.
A sad? KO SU OVE ŽENE, pitamo? Šta vredi što joj na reveru piše TANJA ILIĆ, kad nema ljudske toplote. !!!
Bar kad bi na tim ID karticama pisali NADIMKE... TANJA ILIĆ - GENIJE... Ili biografije... TANJA ILIĆ, majka trije dece , rodom sa Konjarnika... Pa da bude neki fazon! Ovako, Tanja Ilić je samo robot... Iz fabrike robota, od oca robota, i majke robota....
VRATITE NAM C MARKET!
ABECEDU DOBRE USLUGE!
HLEB SAVU i ŠEFA POSLUGE SAVU!
Ovako više ne ide...


Ja sam jedva cekao da C MARKET u mojoj zgradi CRKNE! Taj istruleli izdanak komunizma, gde mi je debela brkata mesarka sa CIGARETOM u ustima i rukama bez rukavica sekla parizer i uzdisala i prevrtala ocima kada kazem da NE NE ZELIM 250 grama pecenice, ako sam rekao da zelim 200 grama. Ne znam za vas ljudi ali meni prija kada mi neko kaze DOBAR DAN, IZVOLITE, DOVIDJENJA, makar i ako ne misli tako, nego da me gledaju kao nekog ko je usetao u njihovo carstvo nerada i naterao ih da se pomere do kase. A sto se tice reklama/muzike, sve je bolje od narodnjaka koji su trestali u mom C MARKETU.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 15:31 23.06.2007

Re: MAXI

Pa, vratim se po kese... Sta cu? Kad sve to u njih potrpam... mrzelo bi me da to radim ponovo. A i... znas ono: moj sok, hrana za mog psa, moj jogurt (nije bas kefir, al dobro) ... sve to sto sam htela, u kesi, a ja da ostavim kesu i odem?... Ne znam, nekako mi je glupo. Mada, verovatno si u pravu.
Em drze monopol nad 12 000 000 ljudi, em nas drkaju. Nije u redu.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 15:42 23.06.2007

Re: ko tebe kamenom, ti njega SAVOM...

...efekat udarca je isti!
:)

Hvala na podrsci... jedino... Ne znam da li bih se slozila za hleb Savu.
Meni se on dopadao uglavnom zato sto se i sef samoposluge zvao Sava, pa sam (kao mala) verovala da se hleb tako zove bas po njemu. Kazem vam, u C marketu je sve bilo komsijski i presonalizovano. ... Ne mozemo mi da se naviknemo na te kapitalisticke fazone. Kad vidim ove nove kasirke, to mi je ko da udjem u taxi, a taxista cuti. NEZAMISLIVO.
A sto se tice save...
... Nije hleb nesto gotivan, ali svih ovih 100 vrsta hlebova u MAXIJU ima secera, svi su slatki, i imaju potpuno isti ukus kao i 30 vrsti kolaca koje se tu prodaju. :) Ali KEFIR!... To ne mogu da im oprostim!
Do svoje stote godine ima da se borim za povratak kefira (pica stogodisnjaka!) u rafove MAXI Diskonta!!!!

Au, u sta se pretvorio ovaj blog.
U knjigu utisaka... :) :) :) Prituzbe i reklamacije.

Pozdrav svima.
jadac jadac 16:52 23.06.2007

Re: MAXI preeeevaraaaa!!!!

odes u tempo,kupis pivo od po litre,nemas flasu-platis kauciju,dobijes racun,vratis flasu,dobijes novac od kaucije....al gde je onih cuvenih 18%pdv koje si platio??????dinar-dva pa vi racunajte....SRBIJAAA
MMMila MMMila 17:13 23.06.2007

Re: Ja se vracam na przenice!

Prihvatam ja varijacije sa tostom ali one przenice napravljene od Sava 'leba ipak vise lice na istorijske mamine!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:12 23.06.2007

Re: MAXI

ne znam kako da ti kazem ali ovde u nemackoj je hleb jezivo skup. ima ga najrazlicitijeg, ima i belog ali moze da ti se desi da u nekoj pekari pazaris pola vekne Bio hleba za neverovatnih 4.5€! to se deslilo mojoj drugarici...bio je blam da vrati. sve dobro kosta (sem kad se krekuje )))
bauer bauer 22:09 23.06.2007

Re: MAXI

da i ja dodam, i ovde, u americi, ima najrazlicitijih hlebova, cesto prilicno skupih. ali vecina sueprmarketa ima svoje pekare i prave obican hleb za 99 cents (narodni, valjda). Vons po meni pravi najbolji, ali nikakav u poredjenju cak i sa Savom. enivej, meni se cini da su naj ukusniji hlebovi oni koji se jedu vruci, u 2 posle ponoci, pravo iz pekare. hlebovi koji na zalost, posle par sati nisu za upotrebu. medjutim, nacin zivota utice i na potrosacke navike. pa tako, u americi ne postoji kultura kupovanja taze leba.

a BOL, u vezi kolica dole, sada su ovde uveli elektronski pokrivene parkinge ispred prodavnica, sa kolicima kojima se blokira tocak kada izadju iz njima odredjene zone. srecom, jer su orjentalci, a pomalo i nasi, umeli da ostavljaju kolica svuda po komsiluku. pa bi vetar, gravitacija i ostale prirodne sile umeli da sjure ta kolica pravo u moja kola. neka, hvala.
Mića Marković Mića Marković 23:03 23.06.2007

Re: sestre,

Ti Jelice uvek postavis stvari na svoje mesto.
Thats the way I liked.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:54 24.06.2007

Re: MAXI

pa i Aldi market je uveo isto ali Edeka nije, ne moras cak ni € da stavis. edeka je najskuplja i samo najbogatiji i kupuju u njoj (i ja kad srbizam/snobizam pojuri venama...jbga)...mada u Edeki se i ne kupuje na veliko, zbog cena.
jedina stvar koja mislim ne postoji kod nas (ako ima da mi se javi, pliz!) a fenomenalne je, zove se Milchbrot :-p
gordanac gordanac 09:55 24.06.2007

milchbrot....




...spreman za rernu...



(upravo se peče sličan, ovde)

Ima ga.
Može da se nabavi baš dobar u poslastičarnicama i u Tempu.
Ima ga čak i "zamrznutog".

A u Sremskim Karlovcima sledeće nedelje je VI Sajam Kuglofa - e, to je nešto što NE MOŽEŠ da nađeš nigde sem tamo! :))
Apsolutno božanstvena manifestacija.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:13 24.06.2007

Kada

budu više vraćali i slagali proizvode, iz ostavljenih kesa na blagajni, no prodavali, možda im se ukaže i suština trgovine - prodavanje. Možda shvate da nisu tu da gnjave ljude, nego da prodaju svoje proizvode. Kako god znaju i umeju. A tada će i monopol malo teže da radi...
MMMila MMMila 21:37 24.06.2007

Re: MAXI

bauer
... meni se cini da su naj ukusniji hlebovi oni koji se jedu vruci, u 2 posle ponoci, pravo iz pekare. hlebovi koji na zalost, posle par sati nisu za upotrebu.


Ja se secam bakinog dana za pecenje hleba, jednom ili dva puta u nedelju dana!

Zalozi se "furuna", testo se mesilo od ranog jutra u magazi u kojoj u jednoj pregradi stoji zito, u drugoj kukuruz, a nasuprot brasno kukurno i brasno psenicno. Kad zavuces ruku medju zrnevlje, a unutra sigurno neka kruska, obrana zelena i ostavljena "za decu".

Deda je bio zaduzen za vatru. Baka tek povremeno proverava. Iz "frurune" od cerpica (blata i slame) izlaze sve jednaki somuni. Sa ognjista se vade drvenom lopatom i slazu u pletaru oblozenu lanenim grubo tkanim carsafom.

Za decu na kraju lepinje, male, one s rupom! U jos vruce baka namaze kajmak, pa sve duvajuci u prste sednemo na drveni prag gurkajuci se laktovima i kikocuci se. Onda zalogaj sebi, dva Dzekiju, domacoj keri!

Posle dva dana, somun tvrd, iznutra vec i boju promenio. Svejedno, hleb se pekao samo jednom nedeljno, sem kada dolaze gosti:)
bauer bauer 22:13 24.06.2007

Re: MAXI

Mila,

tacno znam o cemu pricas. ucestvovao sam i ja na slicnim hepeninzima, samo su ovi gde sam ja bio furunu zvali 'vuruna' (okolina Obrenovca), sve ostalo je isto. a przeno meso cuvano u masti, i vruci leba i kajmak? kakva bre zdra
bauer bauer 22:19 24.06.2007

Re: MAXI

sta je ovo, pola komentara mi nije proslo?

nego, rekoh, kakva bre zdrava hrana.

a kad pomenu somune, moj pokojni teca jednom prilikom pobedio na takmicenju pekara skadarlija-skenderija. bilo je to meni, meni muns ago. za tu priliku je iznajmio pekaru u dusanovoj, odma tu, izmedju skadaske i francuske, i nije mogao da se napece somuna koliko je narod trazio.
Cyber Domacica Cyber Domacica 11:02 25.06.2007

Re: MAXI

Da, da, toga se i ja secam. :)

Moj muz i ja i danas kada imamo vremena, kupimo razlicite vrste brasna i "zrnevlja" pa sami umesimo hleb... Pecemo ga naravno u rerni. :)


Ova tema se pretvorila "u kulinarsku temu". :)
pufna pufna 15:11 22.06.2007

d.b.

ciji je sad vecinski merkator?
yu1bcd yu1bcd 15:22 22.06.2007

Re: d.b.

Vecinu delnica Merkatora ima Bavcarjev Istrabenz i Srotova Pivovarna Lasko. Revizija brze prodaje Merkatora je otkrila nepravilnosti sa prijavom na drzavno tuzilastvo. Ex-direktor Zoran Jankovic je gradonacelnik Ljubljane.

G. Bizinger, bas su mi simpaticni vasi problemi sa Pika karticom! To mu dodje kao kada autorka mene banuje sa B92 bloga, a vi Sudije se oglusavate na pismenu molbu za objasnjenje. Morao sam uhvatiti Jelicu i Restaka in flagranti za resenje problema

Inace ova galama u pozadina je efikasan nacin za preganjanje kupaca. Po celom Japanu svira klasicna muzika.

Lep pozdrav iz Ljubljane od Marijana M. Miletica

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:08 22.06.2007

yu1bcd

1. objasni šta ti misliš da znači hvatanje Jelice i Restaka "in flagranti", jer ako misliš onako kao što si napisao, očekujem izvinjenje zbog laži.

2. već jednom sam ti objasnila zašto sam tražila JA da budeš privremeno banovan.

Uporno to ponavljaš, kao da ne znaš o čemu se radi, pri tome sada pišući i nešto što nije tačno (1.).
yu1bcd yu1bcd 18:02 22.06.2007

Re: yu1bcd

Gazdarice, ja kada stavim smeska na kraj recenice, ne ocekujem da bilo ko to ozbiljno shvati! Zvanicno izjavljujem da sam oba video u Cankarjevem domu na razdaljini od najmanje tri reda stolica.

Mi smo rascistili problem mog banovanja nego se meni cini, da B92 ima puno ozbiljniji problem sa zabranjivanjem korisnika bez odgovarajuceg obrazlozenja. Restak se meni izvinuo ali je opet nesto slicno spomenuo u zadnjem postu. Bizinger uopste ne trza ali ja sam na to u Srbiji vec navikao.

Meni je drago, da je ovaj blog preziveo dramu bitnih i da lepo napreduje sa ozbiljnijim sadrzajima. Cak si i ti sa kuca & maca presla na ozbiljnije roditeljske probleme Neo telegrafise li beba sa mora?


Jelica Greganović Jelica Greganović 19:50 22.06.2007

yu

ok , onda smo to raščistili.
a ja sam pre kuca i maca se bavila mnogo ozbiljnijim stvarima, tako da nije ni to neko iznenađenje.
Beba se, inače, vratila kući, mami svojoj...i negde landra po napolju...opet bez mame :)))zato će sada i mama da odskita, bez bebe.
yu1bcd yu1bcd 20:40 22.06.2007

Re: yu

Lepo bi bilo, da opet pises o dogadjajima u dezeli, a ja da ti kontriram Ja cu sutra skitati kod prijatelja iz Rijeke koji slave 50. rodjendan. Azen intenzivno mesi sitne kolacice... Zaboravio sam na Poligraf
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:21 23.06.2007

Re: yu

ja o događajima u deželi izveštavam skoro svaki dan, tako da bar ovde ne moram da se time opterećujem, sem ako me baš nešto obaška ne inspiriše.
oldtajmer oldtajmer 15:13 22.06.2007

Reklame

Nema veze da li vi gledate reklame ili ne, i kakav je "korisnicki doživljaj ". Merkatoru neko placa za taj reklamni prostor, i tu je zarada.

Tako je svuda u svetu, mi smo samo tu "caku" kasno otkrili.

A ovo sa brojem radnika je prosto - cista usteda. Sto vise naterate korisnike/kupce da rade sami, manje radnika morate da placate, manji trosak, veca zarada. Nije prijatno po nas kupce, ali tako je, opet, u celom svetu.
Dejan Bizinger Dejan Bizinger 15:17 22.06.2007

Re: Reklame

Znam da zaradjuju od reklama, ali trebalo bi napraviti neku studiju slucaja da li ce oni ili bilo ko drugi na kraju ipak da zarade ako korisnici dolaze manje ili uopste ne dolaze zbog svog korisničkog doživljaja.

Isto važi i za broj radnika. Ako neko shvati da na nekom mestu predugo čeka da bi kupio ono što mu treba gleda će da to isto radi na nekom drugom mestu.
jogi jogi 15:21 22.06.2007

Re: Reklame

Pa nije bas svuda u svetu. Ja zivim van zemlje i nisam to nigde videla. Reklame su normalna stvar, to bih i prihvatila, ali bez zvucnih efekata. Sto se tice broja radnika-slazem se. Nemas ni ovde koga da pitas, nije njihova duznost da znaju-vec prodaju. Ko zeli da se informise mora to sam da uradi. Mislim cak i da je to OK.
Dejan Bizinger Dejan Bizinger 15:25 22.06.2007

Re: Reklame

I moje misljenje je da bi reklame bez zvucnih efekata bile prihvatljive ali da pustaju i muziku.

Sto se tice konstatacije da je uloga radnika da prodaju a ne da informisu, pa kada nekog nesto informisete veca je verovatnoca da cete napraviti i prodaju, zar ne?
jogi jogi 15:30 22.06.2007

Re: Reklame

Svakako (logicno). Ali to znaci i da bi prodavac trebao da bude informisan o onome sto prodaje (ako ne i strucan), a za tako nesto treba naci strucnog prodavca a to ipak malo vise kosta. Osim toga, ovde su plate tako male za tu vrstu poslova da im se radnici ne zadrzavaju puno vec stalno vidjate nova lica. Meni se desavalo da pitam za neku vrstu proizvoda a da cak i ne znaju da li to imaju.
oldtajmer oldtajmer 15:54 22.06.2007

Re: jogi

jogi
Pa nije bas svuda u svetu...


Sori, kad sam rekao "svuda u svetu" mislio sam svuda u svetu je to praksa u ovoj vrsti radnji, odnosno kod tih ultra komercijalnih mega marketa ili kako li ih vec zovu.

Ja tu vrstu prodavnica izbegavam kad god mogu, jedino kad je bas drasticna razlika u ceni za kupovinu neke robe na veliko...
oldtajmer oldtajmer 15:55 22.06.2007

Re: Studija

Siguran sam da oni te vrste studija rade non-stop. Obicno se te stvari daju vrlo precizno izracunati. Kao i vrednost reklamnog prostora, kvadratnog cm ili minuta...
Brooklyn Brooklyn 17:04 22.06.2007

Re: Reklame

mislim da ce za vecinu domacih korisnika biti kljucno da li ce se te ustede zbog manjeg broja osoblja preneti na njih (preko nizih cena). merkator, ili bilo ko, moze da ima politiku niskih cena, i u ime toga stedi na svemu, pa i osoblju (kao walmart), ili moze da naplacuje premium price (a za uzvrat nudi nesto drugo, neki ugodjaj, ili nesto sto ima vrednost, samo po sebi). treca je mogucnost da je merkator monoplista u svom komsiluku, pa ljudi iako su nezadovoljni kupuju tu, jer im nigde drugde nije zgodno. ako nije ni jedno od ova 3, a ljudi i dalje kupuju tamo, onda ne znam sta da kazem, osim da su neracionalni :)

ja licno najvise volim self -checkout,
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:18 22.06.2007

Re: Reklame

pa brook, znas i sama da srbi najvise vole da trose pare na luxuz da kazes da kupujes u merkatoru iako je najskuplji...mada moram da priznam da je merkator jedan jedini prodajni objekat kod nas u kojem osecam one zmarce i blagu nesvesticu od kupoholicarskog nagona :-p
takvu stvar ovde


i ovde (samo u uk!)

Brooklyn Brooklyn 17:23 22.06.2007

Re: Reklame

BebaOdLonchara
pa brook, znas i sama da srbi najvise vole da trose pare na luxuz da kazes da kupujes u merkatoru iako je najskuplji


pa valjda onda prestiz srbima ima vrednost. vrednost koja je jednaka premiju koju placaju (zbog visih cena) + vrednost vremena koju provode cekajuci da budu opsluzeni (relativno, u odnosu na druge ponudjace)

kad smo vec kod toga, mene je 90-ih u srbiji, uvek sokiralo, da su ljudi spremni da kupe komad odece, koji kosta kao njihova mesecna plata, ili vise :))
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:39 22.06.2007

Re: Reklame

kad smo vec kod toga, mene je 90-ih u srbiji, uvek sokiralo, da su ljudi spremni da kupe komad odece, koji kosta kao njihova mesecna plata, ili vise :))


sad jos dodaj mobilni telefon i auto ;-) sve si shvatila ))
jogi jogi 15:16 22.06.2007

Asocijacija: buvljak

Annoying! Kao na buvljaku. Ja bih jednostavno na neko vreme isla negde drugde, sigurno u Beogradu ima nesto normalnije. Ovo sa razglasom je stvarno uznemiravajuce.
wk wk 15:37 22.06.2007

Velike radnje

Idem često u IDEA-u (kako li se to već piše) i po pravilu se to završi tako što ja čekam u redu za suhomesnato, dok supruga obavi ostatak kupovine. I posle me još čeka.

Ja zato volim samoposluge umerene veličine - npr. Maxi kod Carine na Novom Beogradu. Bilo šta veće od tolike radnje je po meni gubljenje vremena za kupca.

Hipermarketi imaju svoju draž, pogotovo kada niste u svojoj zemlji pa su vam svi proizvodi nepoznati. Ništa lepše nego otići u V-Markt u Minhenu, i bazati po njemu nekoliko sati. Pravi hram konzumerizma! Prodaju sve, od šrafovske robe, preko hrane do garderobe. Sve ja to detaljno pogledam, i posle tih nekoliko sati izađem sa kutijom keksa. Pravu kupovinu, naravno, obavim negde drugde.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:25 22.06.2007

iPod

u ushi pa u kupovinu
mada generalno, mjuz u prodavnici mi je sumanuta ideja jer moze da ima efekta smao ako nije guzva, sto je retko.
ja sam volela merkator jer je imao (skoro) sve sto mi je trebalo ali nisam cesto isla zbog cena. koliko vidim sad Maxi i nije toliko jeftiniji ali je tada (pre 3 godine) bio i to dosta. C market nadam se da ne postoji vise jer je JEZIV bas kad je osoblje istog u pitanju i usluga. meni je ako sve saberemo i oduzmemo (i ako pokusam da potisnem svoj snobizam), Maxi bio uvek super: dovoljno proizvoda, cene prihvatljive, usluga sasvim ok (mesari uvek reaguju bolje na plavuse , a postojala je neka vrsta pogodnosti ako si korisnik odredjene banke ciji je vlasnik bio isti kao i vlasnik maxija (da ne reklamiramo sad).
to sto ima manjak zaposlenih je trend u svetu. mislim da je WorldNews pisao/la o tome ili vec neko drugi. mogu da ti dam sliku desavanja u nemackoj mada od tih kao sto je merkator postoji samo par, sad su neke menjane, neke prodavane/kupovane, kao Wal-mart, pa ne znam kako se sve zovu vise. u njemu je slicna slika samo ima red muzke, red reklama za proizvode. on je mnogo veci od merkatora i imas od igle do lokomotive, bukvalno. tamo kad idem slusam svoj mjuz. Od onih prevashodno prehrambenih sa malim dodatkom nekih odevnih predmeta/cd/dvd, Edeka je jedna od najskupljih prodavnica, usluga je na Vrlo Visokom Nivou, u skladu sa cenama ;-) Rewe (nekadasnji MiniMal) je nesto jeftiniji pa i poseceniji, ljubaznost slabija. u Aldiju nema muzike, tamo retko svracam. Ono sto me najvise nervira je onaj period pred bozic (sto znaci od oktobra!) pa se pustaju xmas songs all the time. nije tako hevi kao u londonu ali je vrlo prisutno.
prodavnice tima H&M, Mango, Pimkie...imaju uvek onu muziku koja je sad najaktuelnija na Vivi ili MTV.u tako da je iPod neprevazidjen helper (ako kupujem sama).
mene je izludjivao mekdonalds sa red mjuza red reklamnog mjuza same firme...jezivo.
milosrdni andjeo milosrdni andjeo 16:48 22.06.2007

хех...

Ишао сам на једно занимљиво предавање пре годину/две..тема је била "како је пропао стр",..мислим да ће тек пропасти(бар ове неспецијализоване).Што се музике у маркетима тиче то јесте ствар књиге:) мада је ви овде искључујете.У маркетинг се укључује све више дисциплина,међу њима су последњих година најзаступљенији психологија(продаје),изучавање понашања (потрошача),итд.Anyway,што се музике тиче у пракси је потврђено да одређене мелодије( ако ми дозвољавате тако да кажем:) успорене,пријатне,не прегласне,итд.,утичу на потрошача тако да он у маркету једноставно изгуби осећај за време(колико је у маркету).Уз то,та музика у већини случајева делује стимулативно на Вас као потрошача ,толико да изгубите појам и о новцу којим располажете тако да у већини случајева потрошачи у великим маркетима купују чак и оне ствари које никад у стр(све да их и има) не би купили.Сад,зашто су скинули музику са дневног реда не знам...али верујем да ће бити враћена у комбинацији са тим огласима.
п.с. постоји ту доста фактора осим музике...од изгледа самог објекта,места,паркинга,одеће коју носе запослени,услуге-љубазности,предузимљивости,па до тога на коју страну залази Сунце:)),итд.
MMMila MMMila 17:19 22.06.2007

Birati pazljivo!

Zivim na cetrdesetak kilometara od centra Beograda i nije mi najbliza prodavnica bas po ukusu snabdevena, te sestra i ja polumescno kupovinu obavljamo u nekom velikom prodajnom centru.
Obisle smo sve koji se kod nas mogu naci, od Rodica (u Beogradu i u Novom Sadu - gde je neuporedivo bolji i opremljeniji), IDEA, Tempo, Mekator, Maxi...
Imam vremena (sto znaci dokon pop i jarice krstava) pa uporedim i cene i snabdevenost. Naravno, ne do detalja, vec u domenu naseg interesovanja. Iskreno, ako bi birali najjekonomicniju svakodnevnu kupovinu, ona bi i dalje bila u prvoj radnjici pored kuce! Doduse, razmazili smo se mogucnoscu izbora, pa i te kako prija kada mogu da birnem medju 5-6 vrsta maslinovog ulja ili 3-4 uvoznih spageta:)
Sve u svemu, sto ne platis na mostu, platices na cupriji! Znaci, ako sam manje platila u Tempu, kostalo me je benzina, vremena i koje kapi znoja:)
Merkator je imao svoju bolju ponudu pojedinih djakonija, lepu pijacu i ugodnu atmosferu! E, iPod jeste resenje, al posto uvek idemo obe, i nije, sprecava torokanje!
Ali jedno sto skoro jeste isto na svim mestime je - USLUGA. Necu da kazem da je najgora moguca, ali nije dobra. Pocevsi od popunjavanja gornjih rafova bas kada je prepuno kupaca, pa do trazenja obavestenja u krugu od pola kvadratnog kilometra. Uz to, cene su najcesce u Tempu recimo toliko pomesane i nepregledne, da je najjlakse pokupi sve u kolica pa na kasi vrsiti odabir:) Ako pre toga kasirka ne napravi scenu ravnu plakanju Vivijen Li...
Kako bilo, i dalje uzivamo lunjajuci po velikim prodavnicama, otkrile smo novu i u Sapcu, pa sad rodbina ima prilike cesce da nas vidja:)
Na kraju krajeva, ja sam shvatila da ne biram po ceni, izboru i velicini, nego po ljubaznosti!
bganon bganon 17:25 22.06.2007

Miskovicu - Ej

Kad je rec o tragovackim radnjama ne smeta mi sto nema koga da pitam niti te reklame ili onu muziku. Savetujem ljude da nosi MP3 plejer za zastite kao sto ponekad koristim 'protiv' putnika na javnim prevozima.

Najvise mi smeta sto nema zasebnu kasu za kreditne kartice pa (ako niste primetili) sve vise se ceka. Cini mi se da jedino Vero ima zasebnu kasu... Maxi naravno nikako.

snezana7plus snezana7plus 18:02 22.06.2007

Re: Miskovicu - Ej

Da, da - to sa karticama, kad izvucem moju, prosto osecam kako me onih desetak iza mene streljaju pogledom i stopuju vreme koje ce da izgube zbog mene.
MMMila MMMila 18:26 22.06.2007

Ovo moram da vam ispricam...

Ko sto rekoh, moje selo na obodu gradskog podrucja je, po meni, skoro pa na ivici sveta sto se tice nekih obicnih sitnica! Sestra i ja kartice koristimo vec godinama (rekla bih skoro oduvek, posto nikad nisam ni imala cekove i nisam ih preferirala). Naravno, za 'leb i mleko u kraju (ako i resim da kupim u mom selu), gotovina obavezna.
Elem, pre nekih mesec dana otkrijemo na centralnoj prodavnici (onoj u centru sela) nalepnicu VISA!!!!! Pogledale se, setile kako je moja seka rekla da ce priznati da je kartica validna kada bude dosla u nase selo, i resile da isprobamo!
Ko nas tero! Sledecih sat vremena je prvo prodavac gundjao kako on nije za nove tehnologije, najbolje plajvaz i 'artija. Prvo je jedno pet puta pogresio racun, (kucajuci umesto cene kolicinu, pa je suma za pet sitnica bila preko 20.000 dinara), onda dobio grdnju od mlade sefovoce jer nisu ispavili cenu artikla, da bi se prenerazio kada je video karticu!
Pa ne moze!!!
Kako ne moze?? Na vratima je nalepnica!
Ali ne moze...
Onda da pred mojim ocima istruzete nalepnicu...
Seficeeeee
Moze, ajde idi!
Ne znam! Ajde ti!
Jesam vam pokazala?
Nisam zapamtio!
Ajde ja cu...
I tako... i njoj je trebalo vremena, al je uspelo!
bganon bganon 18:39 22.06.2007

Re: Miskovicu - Ej

'iza mene streljaju pogledom' :)

Nadam se da to ne radim mada moguce je kad aparat nece da radi pa onda kasirka ode. Mislim stvarno, ajde ne moraju zasebnu ali ajd makar kad aparat ne radi na ovom ne moze...

A pitam se kakva logika kad se sifre pred svima kucne na onom aparatu.

Ja sam samo jednom koristio karticu - kad slucajno nisam nosio kes sa sobom. Ipak bih zeleo ljude da koriste kartice kao rezervna varijanta. Na kraj krajeva mozes lako da podignes na automat mada realno znam da vecina nece to da ucini. Pa da ne pricamo kako banke forsiraju kk ovih dana u srbiji.
bganon bganon 19:08 22.06.2007

Re: Ovo moram da vam ispricam...

To mi podseca na utisak koji sam imao kad se prvi put pojavio automata u srbiji. Dok sam koristio svoju karticu inostranstvo jedva sam cekao da vidim automat i ovde. Posle par godine video sam prvi automat s znakom vize.

Rekoh sebi konacno ajde da vidim, naravno nije hteo da primi moju karticu. :( A nakon toga dosta od tih novih automata su zatvorili zbog sankcije, rata itd...
snezana7plus snezana7plus 17:58 22.06.2007

dug je put do marketinga

U mom ex-C marketu, sada Maxiju - osecam se potpuno pogubljeno. Nikako da zapamtim gde sta stoji, vecito jurim nekoga od zaposlenih da me "sprovodi" izmedju rafova. Snalazila sam se po raznim stranim gradovima - al' u svojoj samousluzi sam lost. Poslednji biser je bio kad sam trazila curry, a prodavacica mi daje kim i ubedjuje da je to isto ??!!!
Mislim....o kom marketingu uopste govorimo ??
Muzika je bila odlicna stvar, sve dok nisu uletale i vesti - mozda nisu culi za cd ??
Izbor mesa - komsinice danas samo svinjsko !

Sve u svemu, ne bi bilo lose, da prvo IMAJU robu, pa onda da IMAJU radnike, pa nekog da im kaze STA prodaju i kako to da SLOZE - i onda lepo da se pozabave marketingom.

A za
gerila marketing
, sreca njihova sto je auto u pitanju, pa im tezga nije bila neophodna :))))
bganon bganon 18:54 22.06.2007

Re: dug je put do marketinga

da prvo IMAJU robu, pa onda da IMAJU radnike


Bravo! Slazem se. Da cu samo jedan primer u Maxi gde redovno idem nemaju picu (bilo koju) vec dva meseca. Ops pa neko je zabarvio ili nesto nije stigao. Spavajuci. Smesno.


Poslednji biser je bio kad sam trazila curry, a prodavacica mi daje kim i ubedjuje da je to isto


LOL Isto se dogodilo pre nekoliko dana kad sam trazio parmezan pa su mi nudili 'hard cheese' sto je grozno i nema blage veze s tim.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:04 22.06.2007

ne mogu da im oprostim

1. supermarket "cvetni trg" shto su zakatanchili i poredjali neke automobile (?!?)
2. sto su skenjali knjizharu "jugoslovenska knjiga" u palati albanije i turili neke parfeme
MMMila MMMila 19:56 22.06.2007

Re: ne mogu da im oprostim

Kazes, ne mogu da IM oprostim... Ko su to oni?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:06 22.06.2007

Re: ne mogu da im oprostim

dusmani kojekakvi, pa karakondzule, akrepi, ale, azhdaje....+n
MilutinM MilutinM 21:42 22.06.2007

Re: ne mogu da im oprostim

Oni "investitori" iz bloga Gradskog arhitekte koji unistavaju duh Beograda pretvarajuci Cvetni trg u prodavnicu automobila, knjizare u prodavnice parfema, "Zoru" u kazino, "Sumatovac" u Pica Hat itd, itd
konst konst 22:06 22.06.2007

Re: ne mogu da im oprostim

Vesna,

Ne oprastam im ni ja. Ima li iceg bestidnijeh sto su uradili? Ima sigurno. To su samo dva primera.

"Jugoslovenska knjiga" - to je trebalo da bude, a i bilo je (kultno mesto gde se jos sesdesetih godina proslog veka mogla kupiti strana stampa i literatura, a obaska i nase knjige koje su vredne za reprezentovati ih) mesto koje bi drzava morala da stiti kao kulturni spomenik ovog naseg grada. Sta reci, osim arlauknuti.

"Cvetni trg" supermarket - prvo i jedino mesto na Balkanu gde se od 1968. godine voce i povrce nije prodavalo zapakovano u novinske fisheke vec onako kako to civilizacijski tokovi diktiraju. Prve maline u kartonskom pakovanju! Nikad do tada vidjeno mmm.

Ne bi me cudilo da dohvate u svom bestidnom nasilnickom pohodu da se drznu i poseku onaj prastari hrast luznjak ispred supermarketa - sve to samo zato, ne bi li uterali neki super dzip u nekada nas stari i omiljeni supermarket.

Znam neke ljude koji obozavaju da seku drvece. Drvo ne moze da im pobegne, ne gleda ih tuznim ocima kada ga seku, pa ih bas briga. Kazu, zasadicemo novo, malo pored ili dalje, a kroz trista godina bice opet ovako lepo i staro. Jednostavno kazu, smeta mi i ja cu da ga secem. Hocu da mi se moja kuca vidi sa hiljadu metara i tacka! Tu sumar nista ne moze protiv takvog nasilnika.

Opet, mislim da nije sve propalo. Poznavao sam jednog coveka koji je na svom placu na moru zidao kucu. Zeleo je da ima lepu terasu s pogledom na more. Napravio je po zelji svojoj terasu, al' nije posekao prastaru maslinu koja mu se zatekla na putu da ostvari datu ideju. Jednostavno je na terasi ostavio otvor za drvo. Ima i terasu i krosnju prastare masline koja mu pravi hladovinu na terasi. Obaska, ima i masline kada plod stigne.


Miroslav Konstantinovic
skener skener 11:03 23.06.2007

Re: ne mogu da im oprostim

ne seku oni idrvece zato sto to 'obozavaju', nego seku drvece da ih nista ne podseca na selendre odakle su dosli, svaku travku bi da uniste., sve da zabetoniraju.

sve sami 'ajduci, iz 'ajduckih familija, iz najgorih mogucih vukojebina.
raskoljnikov raskoljnikov 19:06 22.06.2007

muzika u supermarketima

... mislim da muziku u supermarketima ukidaju samo zbog ogromnih računa koje im isporučuju agencije za zaštitu autorskih prava (sokoj) ..... autorske tentijeme se plaćaju po broju kvadrata i broju zvučnika u radnjama pa izračunajte koliko maxi ima ukupno kvadrata i zvučnika u svim markerima u srbiji ...

... muzika koja se vrtela u poslednjih 2 godine u maxi marketima je naručena od domaćeg autora i otkupljena je u potpunosti (sva prava autorska i tehnička) ... tj shvatili su u maxiju da je povoljnje da daju par desetina hiljada evra autoru i da ne plaćaju ništa sokoju .... i onda beskrajno vrte u krug tih 20 sati muzike iz dana u dan .... zatim ih je tužio sokoj što ništa ne uplaćuju ......
pipi duga čarapa pipi duga čarapa 01:37 23.06.2007

Re: muzika u supermarketima

Čekaj, a da puste neki dobar muzički radio? Toga u Bg sigurno još uvek ima.

BTW, čini mi se da u Sloveniji u Merkatoru i ostalim hipermarketima nema ni muzike ni reklama. Čuju se samo oni pozivi da prodavac sa nekog odeljenja dođe na blagajnu broj taj i taj. Ili (to najčešće čujem, jer uvek dolazim pred zatvaranje) - "obaveštavamo vas da će naša prodavnica u 21 sat zatvoriti svoja vrata. Zahvaljujemo vam se za kupovinu i pozdravljamo vas. " (ili kroz par minuta obaveštavaju da je prodavnica zatvorila svoja vrata...molimo da se pomerate prema blagajnama). Možda muziku/reklame nisam primetila, jer retko idem, i uvek jurcam ko muva bez glave i pokušavam da se setim šta nam sve treba i najkraćom putanjom sve to navatam.
raskoljnikov raskoljnikov 19:30 23.06.2007

Re: muzika u supermarketima

nema veze šta puštaju .... emituju muziku i moraju plaćati autorska prava :|)
jadac jadac 22:16 23.06.2007

Re: muzika u supermarketima

a te pare idu...??????jednom su mi poslali opomenu a ja ih pitam>dali placete ,,nazaretu,,ili,,elli fitzgerald,...oni ljubazo odgovore ,,da,,kad sam im trazio njihov zr.da bi im i ja jooos uplatio ,ljubazno su spustili slusalicu
konst konst 20:47 22.06.2007

Zanimljiva tema

Da, bas dobra tema.

C-Market na Vozdovcu u ulici vojvode Stepe postoji odavno. Pre deset-petnaest godina na kasama su bile samo neke neljubazne babe. Naravno, i ja sam tada bio toliko mladji, pa su mi sigurno zato i izgledale kao babe. Sta god, bile su neljubazne.
Krajem devedesetih ta samoposluga se renovirala i zaposlila sve sam lep, ljubazan i mlad svet. Taman sam se navikao i sve ih zavoleo, a i oni mene (“komsija nema problema sto ste zaboravili novcanik, ponesite robu, samo dodjite do devet – pre zatvaranja – da platite. Komsija, zaboravili ste juce karticu kod nas. Komsija, zaboravili ste gajbu piva da ponesete kuci…”), kad pre godinu-dve otpoce novo renoviranje koje je beskrajno trajalo, a tada C Market promeni ime Maxi!
Vazno je da je pri otvaranju radnja bila prepuna balona, a nevazno je da je raspored proizvoda van svake logike i pameti organizovan. Pored decijih pelena “7 Days” slatkisi. Slatke grickalice u jednom delu, a slane na krajnje suprotnom delu itd.
Prvih dana po otvaranju sretoh prepoznatljivog radnika iz stare firme. Ja se obradovao i prisao mu da ga pozdravim. Obradovao se i on, al’ kisela lica mi rece da od sada ne sme mnogo (ili uopste) da prica sa musterijama. Nema vise ono “gdeee steee komsija ovih dana”!
U novoj organizaciji umesto pet normalnih kasa, napravise dve “spore” i tri brze! Na “brzim” kasama je OK samo ako se kupi zvaka, novine, lizalica… Ako se tu stane s korpom od pet-sest artikala (hleb, kisela voda, meso, pelene, mleko…) tada jedino u zubima drzati tu robu koja je prosla kroz kasu. Jednostavno nema mesta gde da se spuste. Tada nastaje haos sta je proslo, a sta ne kroz kasu. Na “sporim” kasama biram onu, ne gde je najmanji red vec prepoznavanjem vestije i brze kasirke. Haos. Obaska, dva dana primaju kartice, pa im sistem pukne, pa tri dana ne primaju. Uzmem robu, a oni kazu da kartice ne rade. Ja sa mlevenim mesom na kasi. Tada trcim preko ulice na bankomat, a kasirka strplivo, na onoj “sporoj” ceka da pristignem. Na ulici hiljadu stepeni po Celzijusu uz obavezno upozorenje preko radija da bez vece potrebe ne valja napustati svoja stanista.
Hocu stari C-Market, a potrebno mi je bar 800 hiljada potpisa da to priustim.

Miroslav Konstantinovic
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:29 23.06.2007

Re: Zanimljiva tema

ovo sam vec pisala negde ali ajde...
a) c-market: kupujem zimsku salamu onu karneksovu sto se tesko ljusti. molim vas 300gr tanko mi isecite i oljustite, naravno...ne mogu da vam ljustim, ona se jako tesko ljusti, mogu da vam isecem u komadu 300gr!...?!?!
b) maxi: kupujem zimsku salamu onu karneksovu sto se tesko ljusti. molim vas 300gr tanko mi isecite i oljustite, naravno...moze ali ova cela ruda salame ima oko 450gr. ako hocete mogu celu da vam je oljustim i isecem? naravno moze i samo 300gr, nije problem! posebno su bile ljubazne one seke sa voca&povrca...

u svakom slucaju, ljudi se bar kod nas tesko navikavaju na promene cak i kad su na bolje...sto je prethodnih dana/nedelja dokazano sa ovim novim blogom ;-)

ps. nego meni samo treba info da li sad konacno moguce pozajmiti jednu od onih metalnih kolica i gurati ih do kola/kuce/taxija pa ih vratiti? u nemackoj to kosta 1€ i kad vratim kolica, dobijem taj € nazad.
Cyber Domacica Cyber Domacica 15:27 23.06.2007

Re: Zanimljiva tema

Ako ides u bilo koji hipermarket, mozes da guras kolica do kola na njihovom parkingu i to se nista ne placa. Do kuce ne mozes... pretpostavljam.
A sto se tice te fore sa placanjem, znam da u Merkuru moras da ubacis neki metalni novcic (zaboravila sam samo koliko) da bi uopste mogla da uzmes kolica, i onda ti se to vrati kada ih "parkiras" ponovo... Ali to je druga vrsta robe, nema 'leba i mleka. :)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:13 23.06.2007

kolica

u beogradskoj samoposluzi na Cvetnom trgu, sve do 1990. bilo je normalno da dobijes kolica i odvezes ih do kuce, pa vratis. Mislim, zashto bi cimao teshke kesetine? Imali su i opciju da to oni donesu na gajbu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:16 23.06.2007

Re: Zanimljiva tema

e pa na to sam mislila, na novcic! ovde sa novcicem mozes i do kuce da guras, jer povremeno vidjam neka od tih kolica u parku ili pored drveta, ispred ulaza...zgodno je kad se natovaris a kuca ti je samo pola bloka ili tek toliko da je glupo da palis auto, o taxiju i da ne govorimo a da cekas prevoz za pola stanice je takodje glupo.
znikolic znikolic 22:27 22.06.2007

Koliko para toliko muzike...

Ne mogu da razumem da se neko odlazi iz prodavnice da potigne gotovinu, kako bi platio robu. Ako je sistem pao, autorizacija kreditne kartice može da se obavi telefonom, ili da se jednostavno uzme otisak kartice na rucnoj masini, poput ove na slici:


Naravno, ako ima dobre volje...

Što se tiče ostalih kritika, mislim da se jednostavno radi o dolasku načina poslovanja koji su poznati u svetu. Postoji i izraz za to - walmartization, po američkom lancu Wal Mart. Cilj je ponuditi robu što jeftinije, te uz minimalne troškove ostvariti maksimalni profit. Sa druge strane, potrošačima sve ovo očigledno odgovara, jer pristaju na lošiji kvalitet i uslugu kako bi uštedeli prilikom kupovine.

Kod nas je nekada trgovina bila zanimanje. Ljudi su se školovali da postanu trgovci. U Americi to više i nije zanimanje, nego nešto što može da radi bilo ko, vrlo često je to privremenog karaktera, dok se ne nađe nešto bolje. Kao rezultat, plate u maloprodaji su opale a uslovi rada su se pogoršali. Naravno, to utiče na pad motivacije i lojalnosti.


Cyber Domacica Cyber Domacica 15:33 23.06.2007

Mogu i reklame, samo da nisu narodnjaci

Meni je licno vaznije da radi klima, nego da svira muzika kada treba da setam i kupujem dosta stvari... Mada je u Tempu kod Kvantasa LEDENO u delu sa friziderima, pa samo projurim...
Unfuckable Unfuckable 16:29 23.06.2007

"KAKO JE PROPAO STR" ? .i,da li je propao

Kao prvo, mislim da su se ovo svi pitali u momentu kada su ino - lanci poceli da ulaze kod nas ...poceli, ali ne i zavrsili - mada je to neka druga prica..
Dakle - str definitivno nije propao, a par komentatora ovde je dalo indirektan odgovor zasto : naime , sto je sistem /radnja/ manji - to je veca mogucnost da se kupcu da "nesto vise" - ljubazan nastup, extra informacija, pomoc pri izboru, osmeh, pakovanje, "veresija" etc ...i toje ono sto ce prave str odrzati u zivotu - u trgovackim krugovima to se naziva nesto kao "dodata vrednost" kojom oni povecavaju vrednost usluge ili artikla koji nam prodaju....time se dobro pozicioniraju u nasoj glavi i obezbedjuju trajnost poslovanja sa nama kako klijentima /ako smo zadovoljni, dolazimo ponovo, prosta stvar.../
U velikim "lancima" nema te dodate vrednosti, a "usluga" klijentu se svodi na obaranje cene - zato oni vode dugotrajan i iscrpljujuci rat medju sobom, pri cemu mnoge svoje dobavljace dovode do ocajanja, ucenjivacki im spustajuci cene ispod svakog nivoa dostojanstva /pri tom im marze idu preko 25%/ ...zato kupci na promocijama u velikim sistemima imaju prilike da kupe nesto po stvarno nizoj ceni, a na otvaranjima je to posebno primetno - naime "prvo punjenje" rafova od strane dobavljaca cesto se NE NAPLACUJE - dakle, market to uopste ne placa - ...samo da bi im roba bila prisutna u odredjenom "hiper" marketu ...to je deo "ugovora sa djavolom" - kao i ucene tipa "daj 20.000 evra da bi radili sa tobom" ...sto u prevodu znaci da dobavljaci PLACAJU marketima da bi ovi uzeli njihovu robu - bolji positioning u gondoli ili celo gondole se dodatno placa, ne brinite ...sve je ovo lako proverljivo, samo se treba malo raspitati..
Dakle, u takvim uslovima nema mesta za ljubaznost, osmeh, pomoc, savet...igra se na cenu i na obrt... - tu cete ici u nedeljnu nabavku, sto oni i zele ...u mali str " kod komsije " ce te ici po hleb i mleko i kad nestane piva a dosli gosti ...ili kad je visok datum, jel ...tako ce i on preziveti / + ce preko leta raditi do ponoci i prodati jos vise piva i sladoleda.../ , a vasem klincu ce, s vremena na vreme, cusnuti zvaku preko tezge i "kupiti ga" zauvek, sto u marketima mozete samo da sanjate...to je osnov opstanka str : mnogo rada, extratime + raditi ono i onako sto i kako konkurencija ne radi...
Primeticete da su artikli na spec popustu u tkzv hipermarketima UVEK u najzabacenijem delu marketa...to je zato da bi ste morali da prodjete kroz sve gondole /i pokupite jos ponesto/...to je i razlog menjanja mesta artiklima, sto je par ljudi ovde primetilo...
Hipermarketi su proucili kretanje prosecnog kupca kroz market, postoje citave studije o tome - ozbiljne pare su u pitanju, nije se shaliti -...tacno se zna gde idu, koliko se gde zadrze, etc ....to je cista psihologija, kao sto imaju i primarnu ciljnu grupu - obicno je to zaposlena zena, ima decu, stara 35 - 45 god ...to je target no 1 i vecina ponuda gadja nju
Uslovi rada u hipermarketima su surovi, ceste su fluktuacije radnika, ljudi nemaju privatan zivot, nedelju i praznik - a kinta koju dobiju je bedna, al to nam je vec svima jasno
LM, sto se "hiper"marketa kod nas tice - taj kriterijum zadovoljava samo po koji Tempo i Metro..sada i Idea ...znam da ce biti komentara ...ali SVE OSTALO SU SAMO OBICNI SUPERMARKETI, potpisujem to. Hajde sada da vidimo ko sta drzi, pa ce nam biti i jasnije zasto JOS UVEK nema ostalih lanaca u Srbijici....radi se o klasicnom siledzijskom monopolu u "ekonomskoj nishi" , tako da je Metro tu cisto kao pokrice...
Jasno nam je ko drzi Tempo, kao i ko je u shemi za Idea, jel ?
Za to vreme, odvija se "covered operation" tokom leta i jeseni 2003. - gde se odjednom sve glavonje POLOMISE kupujuci na tenderima sve sto u Srbiji proizvodi hranu...slucajno, ha ? Nije ...cak i ako im se dogodi da se neko zajebe pa propusti neki ino lanac ovamo ...oni ce mu se pojaviti kao dobavljaci i udavice ga .
Takodje , bilo bi lepo da obratimo paznju na geografsku distribuciju Maxi marketa, recimo, tokom 2003 - 2004 ...glavna koncentracija je na Novom Beogradu ...slucajno, hm ? Ne : pa tu su Mercator, Vero /tada samo jedan, ali bezopasan i tada i sada.../ Cora /u najavi/ Rodic ...ali to su normalne strategije borbe protiv konkurencije, ne sporim...
Jasno nam je onda ko NE ZELI konkurenciju na podrucju fmcg i ne zeli da mu se tu petlja neka Cora, Careffour, etc - bez obzira sto nam svako malo porucuje /kenja/ "da se ne boji otvorene trzisne utakmice..." ...pa, ljudi ...doziveli smo da se ukine monopol Telekomu...uvodjenjem drugog i treceg operatera, ali kad cemo ovo da vidimo na podrucju fmcg ...nesto sam skeptican
Ima verovatno tu jos zanimljivih stvari, ali ne mogu da se setim svega. Uglavnom - prijateljski savet "braci po tastaturi" ...izbegavajte preradjevine od "satro" svinjetine koje mozete naci u Mercatoru ..."proizvodjac" je firma Lijanovic ...dakle - najvece svercersko drustvo, inace veoma dobro poznato upucenima - posto su najveci kupci GOVEDA ..i to bas iz zemalja koje imaju najveci problem sa BSE../kravlje ludilo / ..racun je prost : kupimo jeftino sumnjiva goveda, prikoljemo, preradimo, deklarisemo kao svinjsko i valjamo tupavim Srbima ...ionako su ludi, nece da se prepozna, jel...
Cyber Domacica Cyber Domacica 13:50 24.06.2007

Re: "KAKO JE PROPAO STR" ? .i,da li je propao

imaju i primarnu ciljnu grupu - obicno je to zaposlena zena, ima decu, stara 35 - 45 god ...to je target no 1 i vecina ponuda gadja nju...[/quote


Ja spadam u tu grupu pa u Metro nisu hteli da me puste da udjem sa decijim kolicima! Izbacili su supruga i mene kao da smo najgori medju najgorima cim smo krocili! Poveli smo bebu kao i svuda sto ga vodimo jer nemamo gde da ga ostavimo... Vise nikad nisam otisla tamo, cak ni sada kada kolica bebcu nisu vise potrebna... Navodno je pisalo ispred ulaza sta ne sme da se unese unutra, izmedju ostalog i decija kolica... ja to nisam videla priznajem... Ali bez obzira cini mi se da je glupo...
Unfuckable Unfuckable 14:04 24.06.2007

Re: "KAKO JE PROPAO STR" ? .i,da li je propao

Cyber Domacica
imaju i primarnu ciljnu grupu - obicno je to zaposlena zena, ima decu, stara 35 - 45 god ...to je target no 1 i vecina ponuda gadja nju...[/quote


Ja spadam u tu grupu pa u Metro nisu hteli da me puste da udjem sa decijim kolicima! Izbacili su supruga i mene kao da smo najgori medju najgorima cim smo krocili! Poveli smo bebu kao i svuda sto ga vodimo jer nemamo gde da ga ostavimo... Vise nikad nisam otisla tamo, cak ni sada kada kolica bebcu nisu vise potrebna... Navodno je pisalo ispred ulaza sta ne sme da se unese unutra, izmedju ostalog i decija kolica... ja to nisam videla priznajem... Ali bez obzira cini mi se da je glupo...


Dugujem objasnjenje ...ili pojasnjenje ...
zato sam i napisao da je Metro samo cover, jer spada u hipermarkete cija su ciljna grupa upravo vlasnici str + horeca /hotei, restorani, caffei...stoga njih ne zanima ugodnost kupca, idu strogo na cenu...
Pravi hipermarketi imaju bogato opremljenu predprodajnu "galeriju" ...kafici, butici...etc ...i obavezno se tu nadje neka vrsta "kindergarden" kao dodata vrednost ...da mama ne razmislja dok kupuje..
Tako su koncipirani sadasnji supermarcet Mercator, Idea...cak i skromni Rodic ...Tempo mi se cini blizi Metrou po konceptu...a i lokacijama - postavljeni su bas tamo gde jkesu da bi pokrili Metro...tako je trebalo da bude koncipirana i Cora, sa svim dodatim sadrzajima koji bi ucinili kupovinu daleko prijatnijom, samo extralarge povrsine ...jer,cilj je da sipas u korpu i ne mislis...zato takvi hipermarketi /Cora/ imaju nesto vise cene nego, recimo Metro...jer idu na "ugodnost " pri kupovini, bolji i pregledniji raspored u gondolama /u Metrou se covek oseca kao u magacinu, ili na stovaristu, a u Cora ne mozete videti mini-viljuskare u samom marketu, po cenu da zaposleni nose "na ruke".../
Cyber Domacica Cyber Domacica 14:24 24.06.2007

Re: "KAKO JE PROPAO STR" ? .i,da li je propao

Ima tu "neka fora" sa cenama u Metrou, ali nisam bas upucena. Oni su jeftiniji samo na prvi pogled, jer kasnije uzmaju neki pare za neki porez preko racuna firmi koje kupuju... Ima tu nesto, ali nisam sigurna. :)
Ana M. Ana M. 03:05 24.06.2007

Megamarketi

Megamarketi, monopolizacija maloprodaje, odumiranje STR, osoblja nema kada ti je potrebno, ali ti diše za vratom kada nije (moj pmiljeni primer - obezbeđenje u Lilly-ju - očito "neraspoređeni" kadar izumrle Gorice, koji je nakon preuzimanja objekata od strane Lilly-ja morao da bude zadržan - i koji samo zvrji unaokolo i gleda te kao da ćeš da ukradeš nešto)...

Ovo je samo još jedna u nizu pojava zbog koje se osećam da me vreme gazi, jer ih ne doživljavam kao nešto što razumem i što mi je blisko.

Biće ipak da ja moram da se priviknem na sterilnost megamarketa, jer, kako ono kažu - ne postavlja se pitanje da li si za ili protiv globalizacije - to je kao da si za ili protiv plime i oseke.

Poz.
bobo bobo 09:43 24.06.2007

Organic

Ma ljudi sve je OK dok na proizvodima ne bude pocelo da pise "certified ORGANIC"
e onda vise nije prioritet ni kartica , ni kasirka, ni muzika.
Greshka Greshka 00:16 25.06.2007

market, dete i zdrava hrana

Jedanput ide stari Amidza
Ko neki sedi mandarin -
A za njim tapka, trci, skakuce
Junacke krvi najmladji sin.

Vasar je bio - a na vasaru
Sablje, pistolji, arapski hat
Tuniske kape, srebro i zlato,
Mletacka svila, zenevski sat.

A sta ces sine da kupi babo? -
Deteta sklonost kusase svog
'Oces li sablju tu britku, sjajnu,
Il' volis hata misirskog?

Il' mozda zelis od svile ruho?
Neka ti bude svileno sve
Govori sine| govori brze,
Da kupim one toke zlacane?

Dete se ceska rukom po glavi,
Kao da ne zna sta bi od sveg
- Ah, babo, babo, kupi mi, babo,
Pecenja kupi jareceg...

Sad se i babo cese po glavi,
Gledajuci dugo sina svog -
- E, ja sam volo sablje i koplja,
A sin mi jarca pecenog
albaavis albaavis 11:50 25.06.2007

maxi

Pazljivo sam procitao sve komentare na temu maxija i dajem sebi za pravo kao neko ko je insider tj.covek iz sistema Delta holding da i ja ponesto prokomentarisem.
Inace,menadzer sam ili kako se to ranije lepo zvalo,sef prodavnice.U pitanju je brand mini maxi,bivsi c market.Nadam se da cete postovati moje pravo da ne navedem koji objekat je u pitanju.
A sad nasumicni komentari.
KEFIR-Prema mojim informacijama Mlekara Tamis iz Panceva je pukla tako da sada u ponudi nema tog carobnog napitka.Dozvoljavam mogucnost da sam u zabludi i da imam pogresnu informaciju.
HLEB SAVA-Na veliku zalost obozavalaca ovog hleba njega u bliskoj buducnosti nece biti u objektima Delta holdinga.S druge strane i Drakulic vlasnik dveju pekara,BPI i KLAS,smanjuje broj pogona sto takodje uslovljava vecu ponudu ovog hleba.
MUZIKA U RADNJI-Na zalost svi objekti imaju CD sa nekim odvratnim sample-om i poslovodje bas i nisu spremne da malo izadju iz okvira propisanih standardima i procedurama kompanije.Na svu srecu ima nas nekolicina koji na svoju ruku donosimo sopstvene empetrijeve rizikujuci na taj nacin -20% od plate.Medjutim sta je 20% za zadovoljstvo koje mi pruzi Van Morrison kad drekne G-L-O-R-I-A ili kad vidim potrosace kako cupkaju uz Rescue me Arethe Franklin.Ima stvari koje novac ne moze kupiti.
BOJE-Zelena boja predstavlja svezinu,a crvena prema nekim istrazivanjim pojacava zelju za kupovinom.Licno,vise sam voleo svedsku zuto-plavu nego ovu portugalsku.
Da ovaj komentar ne bi bio predugacak,stavljam tacku.Sve sto zelite da saznate,a smatrate da bi od mene mogli da dobijete valjanu informaciju don`t hesitate na raspolaganju sam.
gordanac gordanac 12:19 25.06.2007

:))))

Medjutim sta je 20% za zadovoljstvo koje mi pruzi Van Morrison kad drekne G-L-O-R-I-A ili kad vidim potrosace kako cupkaju uz Rescue me Arethe Franklin.Ima stvari koje novac ne moze kupiti.


ooooo, leeepooo! :))
Manager, "kupili " ste jednog kupca!!
Inače u Novom Sadu ne idem uopšte u Vaše radnje, ali ovaj Vaš komentar je zaslužio "pozitivno brojanje" i odlazak u obilazak.
Mnogo mi se sviđa što ste odlučili da stavite komentar
Greshka Greshka 13:02 25.06.2007

Re: :))))

Gospodjo Gordanac,
bicu slobodna da pitam zasto zaobilazite Maxi u NS, radije idete u Rodic MB, Univerexport ili nesto trece?
gordanac gordanac 13:17 25.06.2007

maxi ns...

sneruke mi je bio, nekako...ovako - strugne se sa keja do zone i to je - to! a maxi je "čak" na limanu... :)
koga ima tamo u zoni - kod njega se kupuje
prvo mi je bilo važnije ko radi subotom ili nedeljom uveče, a sad izgleda rade svi...
Greshka Greshka 13:31 25.06.2007

Re: maxi ns...

rade i subotom i nedeljom al ograniceno...
Ja juce krenem nesto posle 19h i naidjem na zatvorena vrata...1.maxi bulevar nedelja do 14h. 2.Tempo u zoni 19h. 3.Univerexport zatvoren (mrzelo me da gledam do koliko radi) ostade mi da ne kazem kakav, lokalni Rodic MB u komsiluku...a tamo usluga "na nivou" , ponuda "ne mozes izabrati", cekas 10 min da ti neko nasece nesto na mesnici, a za placanje karticom idu u straznju sobu, za to vreme kasa stoji...

Maxi usluga, po meni u ns je ipak +++....ljubazni na kasi, aparati za kartice na kasi, ponuda zadovoljavajuca, uglavnom nema guzve i uvek ima nekog na mesnici, pekari i piljari...

cisto kao preporuka, za kupovinu u ns

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana