Istorija| Politika| Zabava

Američko-ruski izbori

jinks RSS / 31.01.2019. u 11:01

Prošlo je više godina od zadnjih američkih predsedničkih izbora, a afera ruskog mešanja u njihov ishod još uvek je ništa manje aktuelna. Jer, demokratska kongresna većina i dalje uveliko preti Trampu impičmentom, sve zbog navodnog nestašluka nekolicine ruskih hakera, koliko god sve to na prvi pogled uopšte i delovalo neverovatno. Sad tema bloga i nisu toliko ti sami izbori, već pre pitanje da li je moguće da se tako nešto uopšte i dešava :), odnosno, koliko su se možda ranije i neke druge zemlje mešale u tuđe izbore, uključujući u to i same SAD. A opet, zašto stati samo kod izbora - zašto se ne bi otišlo dalje, do nekih dalekosežnijih i dugoročnijih spoljnih uticaja, počev od smena vladara, ukrupnjavanja ili cepkanja država, pa sve do promene čitavih političkih uređenja i sistema (evo i aktuelnog primera Venecuele). Jer, tu, između ostalih, i Rusija konja za trku ima, bar kada su u igri teorije zavere o uticaju SAD na njenu unutrašnju politiku.

Naime, svi se dobro sećamo na koje se sve nesrećne načine raspadala Jugoslavija, ali da li se iko seća ijednog metka ili pokoje teške reči izgovorene prilikom raspada Sovjetskog Saveza. Dobro, bilo je više naknadnih potresa u vidu neuspešnih pokušaja puča stare garde (kojima su se izgleda i mnogi izvan Rusije neosnovano obradovali), kao i nekolicine lokalnih ratova, ali ničega razmere loma koji se desio prilikom raspada SFRJ. A opet, Rusija je u svemu tome izgubila znatan deo teritorije koju je ranije imala, uz desetine miliona sunarodnika koji su ostali u novonastalim državama.

Sad, mnogi će reći da je pad Sovjeta na određeni način u ekonomskom i političkom smislu delom bio i izvestan. To da je pomenuti sistem upao 80-ih u ozbiljnu ekonomsku krizu znaju svi, uz bezbroj različitih tumačenja i objašnjenja. Počev od toga da je za sve kriv niko drugi do drug mikroprocesor sa svojom bratjom integrisanim kolima, preko onoga da su SAD za razliku od SSSR-a, između ostalog, iznašle i različite načine kako da globalno komercijalizuju rezultate biliona vrednih istraživanja u vojnom, obaveštajnom, kao i ko zna kom sve već ne sektoru, pa nadalje.

Ne znam, interesantno bi bilo saznati kako i ruska javnost na sve to gleda. Teorija, kako se da videti, ima bezbroj, gde je u blogu pomenuta i jedna od onih "začinjenijih", koja se graniči sa istorijskom naučnom fantastikom. Naime, radi se o u Rusiji izuzetno rasprostranjenom "Dalesovom planu", za koji, što je posebno interesantno, u SAD teško da je malo ko do sada uopšte i čuo.

ar1.jpg

Naime, radi se o priči koja je postala popularna 90-ih i posebno 2000-ih, o kojoj je do danas objavljeno više knjiga, kao i bezbroj fotokpiranih, geštetniranih i digitalizovanih pamfleta, od kojih mnogi i dan danas kruže Rusijom. Jer, po toj priči, tokom 40-ih godina prošlog veka prvi civilni direktor obaveštajnog sektora u SAD Allen Dulles, da li tokom samog II sv. rata ili neposredno nakon njega, uveliko je razmišljao o tome na koje bi sve načine mogao da doaka tadašnjem savezniku SSSR. Sad, blickrig je očigledno bio nemoguć, posebno uz izglednost nuklearnog oružja, iznurivanje trkom u naoružavanju i bezbrojnim lokalnim ratovima - možda delimično. Ali, za finalni udarac - ipak je izgleda bilo neophodno nešto sasvim drugo. 

Naime, prema pomenutoj, po mnogima prilično rasprostranjenoj teoriji zavere, Rusiju je trebalo poraziti sistematskim unutrašnjim podrivanjem osnovnih društvenih vrednosti, koje bi po potrebi moglo trajati i decenijama. Neke od ključnih crta pomenutog plana bile su sledeće:

• Uz pomoć lokalnih saradnika, saučesnika i pomagača u svest ruskog stanovništva usađivati kult nasilja, nepoverenja i izdaje.

• Korumpirana birokratija bi bila uzdignuta do nivoa najviše vrline, gde bi se na iskrenost, lepo vaspitanje i manire posmatralo kao na beskorisne i anahrone elemente vredne ismevanja i poruge.

• Tiho i vešto bile bi kultivisane i veličane sledeće osobine - grubost i drskost, laž i prevara, pijanstvo i zavisnost od droge, životinjski strah svih od svega, nepristojnost, nacionalizam i sukobljavanje sa drugim etničkim grupama, uz gajenje prezira drugih prema ruskom etnosu.

A, evo i isečka iz "originalnog" dokumenta "Dalesovog plana", za koji mnogi veruju da u stvari predstavlja fikciju ruskog pisca Anatolija Ivanova, objavljenu u nešto izmenjenoj verziji 70-ih godina u njegovom romanu "Večni zov", inače zabranjivanom u više navrata kako od sovjetskih, tako i od mnogih naknadnih cenzora:

ar2.jpg"

Od početka devedesetih, kada je postao prilično popularan, „Dalesov plan" je uspeo da zaokupi pažnju različitih slojeva ruskog društva - počev od mnogih pisaca i filmadžija, preko pripadnike akademske zajednice i državnih struktura, verskih zajednica, pa sve do ekstremne levice i ništa manje ekstremne desnice, garnirane neretko i neizbežnim antisemitskim elementima. Ili, što je neko duhovito primetio: „Dalesov plan, naravno, uopšte i ne postoji, ali uprkos tome prilično efikasno deluje."

ar3.jpg

Sad, zašto bi na kraju sve ovo uopšte ikoga i zanimalo. Pa na primer možda delom i zbog toga što aktuelni progon ruskih izbornih veštica u SAD, jednako verovatno koliko i priče tipa „Dalesovog plana" u priličnoj meri pokazuju koliko su još uvek duboke podele, nepoverenje i niska očekivanja prisutni i projektovani u odnosima između SAD i Rusije.

A, možda, i to koliko teorije zavere u stvari i umeju prilično ozbiljno da zaokupe svakodnevni politički život neke zemlje. Jer, ko zna, možda će se na aktuelna previranja u SAD o uticaju Rusije na izbor Trampa, koja trenutno dopiru do samih vrhova njihovog političkog establišmenta, za 10-20 godina gledati manje više slično kao i na bilo koju drugu teoriju zavere, tipa „Dalesovog plana" ili njemu sličnih.

Što ih sve zajedno nikako ne sprečava da s vremena na vreme savršeno posluže kako bi se za nešto loše u nekoj zemlji, kao i za mnoge od njenih političkih neuspeha optužio neko drugi.

 

Tagovi



Komentari (365)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:09 31.01.2019

Re: Ej blogo-narode



Rusija radi sve isto što i Ameri, samo kao neki globalni left-wing, a isto tako totalitaran. Mada, meni se čini da Tvamp želi dil sa njima, samo je pitanje koliko ima prostora od korporacija koje, vele, su se okupile oko Pensa. Zato Tvamponja vodi državu, više-manje, kao istočnjačku despotiju.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:17 31.01.2019

Re: Ej blogo-narode

bene_geserit
Mnogo vam je ova diskusija prožeta konceptima koji vise ne postoje ili nisu aktuelni.
U USA ne radi se o sukobu sa drugim državama već o sukobu globalističke elite i sopstvenih građana čiji se interesi više ne poklapaju.

Srednjeklasni i radni narod je za Trampa glasao iz očaja jer su im globalisti jebali kevu.
Zato što ima neku drugačiju priču. Iako mu niko ne veruje da će bilo šta ozbiljno da uradi.
Da nije bilo njega glasali bi za Sandersa, opet iz sličnog razloga. Iako ni njemu ne veruju.
Nema to veze sa preklapanjem glasačkog tela jednog i drugog nego sa očajem u Rast Belt-u, uništavanjem srednje klase poslednjih 40 godina, outsorsingom poslova i zatvaranjem fabrika, i uvozom beskonačnog broja imigranata.
Većina sveta ionako obe partije vidi kao jedan organizam koji ih zamajava dok se neko bogati preko njihove grbače.

Cela priča sa ruskim uticajem na izbore je budalaština u koju ne veruju ni oni koji su priču plasirali.

Globalisti žele svetsku vladu (uz nestanak nacionalnih država) i totalnu kontrolu stanovništva (uz pomoć tehnologije).
Sve što se dešava u svetu treba gledati iz te perspektive.


ti, matori, umeš da budeš briljantan nekad, kada te ne šljaka trip da si Amer a ne Srbin. uzgred, Slovenski Lobi je nikada jači pri ovoj vladi. Melanija otvoreno govori da priča, pored ostalih jezika, "slovenski i srpski", hrvatski nikada nije pomenula (koliko smo kopali, Hrvati su joj roknuli, ili ozledili dedu, Slovenca desničara, ono, neka varijanta Slo četnika, rojalistu). samo moronski narod ne bi iskoristio ovakvu istorijsku priliku pri Rimu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:32 01.02.2019

Re: Ej blogo-narode

Srđan Fuchs


Rusija radi sve isto što i Ameri, samo kao neki globalni left-wing, a isto tako totalitaran. Mada, meni se čini da Tvamp želi dil sa njima, samo je pitanje koliko ima prostora od korporacija koje, vele, su se okupile oko Pensa. Zato Tvamponja vodi državu, više-manje, kao istočnjačku despotiju.

Jos nisam vidio na blogu da je nenko nekome uspio promijeniti uvjerenje jer se ovdje najcesce sukobljavaju uvjerenja a ne cinjenice. Imas pravo, kao i svi drugi, na svoja uvjerenja ali cinjenice su nesto drugo.
Cinjenice kazu da se Rusi ne ponasaju kao siledzije ni u politickim ni u ekonomskim odnosima sa ostalim drzavama.
Jos nisam cuo da Rusi nekome uvode sankcije i da ucijenjuju da bi ostvarili svoje interese. O ratovima i razlozima ratovanja je suvisno i pricati.


softelectronics_e softelectronics_e 18:08 31.01.2019

M'da!

Ne mogu da verujem!
Na ovom blogu se skupili (skoro) svi antiAmerikanci, sa izuzetkom Ripera.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:05 31.01.2019

Re: M'da!

Well, nije ni Bene anti-Amer, samo right wing. U biti, ovi right wingeri su bolji sa Srbijom nego Riper, a opet Riperovi finansiraju neke važne civic movement stvari, tako da obrni-okreni, ne mo'š mimo Amera. Eno oni iz Ohio Nac. Garde će ti zvati Boškića na klopu, ako već i nije bio kod nji'.
softelectronics_e softelectronics_e 19:09 31.01.2019

Re: M'da!

Srđan Fuchs
Well, nije ni Bene anti-Amer, samo right wing. U biti, ovi right wingeri su bolji sa Srbijom nego Riper, a opet Riperovi finansiraju neke važne civic movement stvari, tako da obrni-okreni, ne mo'š mimo Amera. Eno oni iz Ohio Nac. Garde će ti zvati Boškića na klopu, ako već i nije bio kod nji'.

Ko je Boškić?!
Ja znam samo onoga iz Državnog posla.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:18 31.01.2019

Re: M'da!

premijer ili ministar MUP-a budući. Četnik, a komunista.
softelectronics_e softelectronics_e 19:28 31.01.2019

Re: M'da!

Srđan Fuchs
premijer ili ministar MUP-a budući. Četnik, a komunista.

Da li je to neko opšte poznat - ili je tebi neko nešto dojavio?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:36 31.01.2019

Re: M'da!

Pa, mogao bi biti. Svakako niko osim Vučka ne kontroliše vaš izborni sistem. Tako da... ako se malo potrudite, manje mlatite praznu slamu, who knows, sky is the limit.
veselica veselica 19:47 31.01.2019

Re: M'da!

Svakako niko osim Vučka ne kontroliše vaš izborni sistem. Tako da... ako se malo potrudite, manje mlatite praznu slamu, who knows, sky is the limit.


kako si uspeo da bas sve pogresno napišeš?
softelectronics_e softelectronics_e 19:57 31.01.2019

Re: M'da!

Srđan Fuchs
Pa, mogao bi biti. Svakako niko osim Vučka ne kontroliše vaš izborni sistem. Tako da... ako se malo potrudite, manje mlatite praznu slamu, who knows, sky is the limit.

Moj sistem ne kontroliše niko, čak niti moja žena.

Dobro, ona da - ali veoma posredno.
Tako me je i nagovorila da konačno počnem, posle dugog opiranja - da glasam.
I glasao sam za gospodina Koštunicu, a u prošoj turi, za gospodina Belog.
A sada ću glasati za bilo koga, samo da se ovo čudo prekine.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:13 31.01.2019

Re: M'da!

Eno oni iz Ohio Nac. Garde će ti zvati Boškića na klopu, ako već i nije bio kod nji'.


jebala te ohajo naci garda, i tebe i 'boskica'.
da te jebala.

bene_geserit bene_geserit 07:30 02.02.2019

Re: M'da!

dragosevacsutra
jebala te ohajo naci garda, i tebe i 'boskica'.

Čekaj, jel moguće da neko na Blogu B92 ima nešto protiv nacionalne Garde Ohaja?
Zašto bi bilo koga ovde zanimala nacionalna Garda Ohaja?
Jel zanima ikoga u Ohaju srpska teritorijalna odbrana ili kako se već to zove kod nas?

OK, šta sam propustio?
softelectronics_e softelectronics_e 07:54 02.02.2019

Re: M'da!

bene_geserit
dragosevacsutra
jebala te ohajo naci garda, i tebe i 'boskica'.

Čekaj, jel moguće da neko na Blogu B92 ima nešto protiv nacionalne Garde Ohaja?
Zašto bi bilo koga ovde zanimala nacionalna Garda Ohaja?
Jel zanima ikoga u Ohaju srpska teritorijalna odbrana ili kako se već to zove kod nas?

OK, šta sam propustio?

Eeee, pa to je stoga što si ti u Rasejanju, pa, ipak, ne uspevaš da ispratiš sve (budalaštine) u Zavičaju.
Srpska vojska ostvaruje saradnju sa američkom vojskom (kako šija ne bi bila vrat) preko Nacionalne garde Ohaja.
Prema svecu i tropar - mislim, gledajući sa američke strane.
alselone alselone 18:59 31.01.2019

Zagađenje vazduha

Ljudi je l' moguće da je Beograd danas bio grad sa najzagađenijim vazduhom na svetu? Je l' to zaista tako ili je neki fake news?
maksa83 maksa83 21:06 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

Ljudi je l' moguće da je Beograd danas bio grad sa najzagađenijim vazduhom na svetu? Je l' to zaista tako ili je neki fake news?

Ovo baš nije jasno. Fakat grad smrdi, i fakat ovakvo vreme (zima) poguje zagađenju, košave nešto nema, i fakat mnogo toga nije priključeno na toplanu i ljudi lože kamilja govna, ali sa druge strane negde sam video da tu informaciju lansira sajt koji - nećeš verovati - prodaje prečistače za vazduh. Druga stvar je što sam čuo da mi to merimo tek od skora, i da imamo neke nove merače koji mere čestice veličine 2.5 nečeg a ovi ostali koriste stare merače koji mere samo čestice do 10 nečeg. Boktepita šta je tačno.

Štagod, čudno mi je da smo tu negde kao Kina pošto je tamo stvarno hronično katastrofa. Inače osoba koja je skoro bila u Mumbaiju (ex Bombaj) mi kaže da se tamo stvarno od tog krša u vazduhu sunce ne vidi jasno ni po vedrom danu.

Edit: to su reklo bi se ovi - Air Visual, sad smo spali sa top 10.
alselone alselone 21:26 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

Da, sunce se ne vidi po vedrom danu. Mi smo u Bejžingu (akcenat rahmetli Duška Koraća) prvih par dana mislili da je oblačno i maglovito. Tek smo kasnije ukapirali da je to faking smog.
alselone alselone 21:32 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

A i drugo brate - KOJA TO INDUSTRIJA kod nas postoji pa da zagađuje?!
niccolo niccolo 21:34 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

KOJA TO INDUSTRIJA kod nas postoji

Brate, jel gledaš ti konferencije za štampu predsednika?
alselone alselone 21:40 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

Brate, jel gledaš ti konferencije za štampu predsednika?


Imao sam jednog druga koji je imao najidiotskiju uzrečicu kada ga pitaš da li je uradio nešto što nije - pa nisam izgorio po glavi.

U to ime, pa nisam izgoreo po glavi da gledam konferencije za štampu predsednika.
maksa83 maksa83 21:44 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

Imao sam jednog druga koji je imao najidiotskiju uzrečicu kada ga pitaš da li je uradio nešto što nije - pa nisam izgorio po glavi.

U to ime, pa nisam izgoreo po glavi da gledam konferencije za štampu predsednika.

Pusti bre niccoloa, to je čovek advokat, hiz bin trejnd VuDan što bi rekli u Čučeći Kreš Pritajeni Heng, on pročita celo SNS saopštenje, gleda konferenciju za štampu i ništa, samo otrese glavom i nastavi, tebe i mene bi to satrlo.
nsarski nsarski 21:47 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

gleda konferenciju za štampu i ništa, samo otrese glavom i nastavi, tebe i mene bi to satrlo.


niccolo niccolo 21:49 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

Brate, taj nivo idiotluka niko* ne može da podnese, rasprši se čoveku mozak ako sluša.


* Ok, po jedini blogeri su mi sumnjivi, ali da ne upirem prstom
alselone alselone 22:02 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

Upiri, upiri, daj neke pikanterije.
niccolo niccolo 22:07 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

Evo na pp, da se ne lože drugari
G.Cross G.Cross 23:20 31.01.2019

Re: Zagađenje vazduha

alselone
Da, sunce se ne vidi po vedrom danu. Mi smo u Bejžingu (akcenat rahmetli Duška Koraća) prvih par dana mislili da je oblačno i maglovito. Tek smo kasnije ukapirali da je to faking smog.


Jel znas onaj kad je tip u Guandzou narucio novi Bentli "boje neba" a oni mu ispurucili srebrni Bentli. Nisu nikad videli plavo nebo.
freehand freehand 00:57 01.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

niccolo
KOJA TO INDUSTRIJA kod nas postoji

Brate, jel gledaš ti konferencije za štampu predsednika?

Sumnjaš?
alselone alselone 09:01 01.02.2019

Re: Zagađenje vazduha


Jel znas onaj kad je tip u Guandzou narucio novi Bentli "boje neba" a oni mu ispurucili srebrni Bentli. Nisu nikad videli plavo nebo.


Uopšte me ne bi čudilo da je tako.

Ali kad to reče sećam se mog najvećeg zaprepašćenja koje sam tamo doživeo. Nama su ispred hotela bila parkirana dva Rols Rojsa kupea. Kupea! Dva! Ja sam mislio da RR ima jedan model koji vozi britanska kraljica i možda Bil Gejts i to je to. Kad ono ima i kupe koji izgleda naestvarno. I ladno to vozaju tamo po Kini.

Mi nemamo pojma koja se tamo lova okreće.
vcucko vcucko 09:35 01.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

alselone

Jel znas onaj kad je tip u Guandzou narucio novi Bentli "boje neba" a oni mu ispurucili srebrni Bentli. Nisu nikad videli plavo nebo.


Uopšte me ne bi čudilo da je tako.

Ali kad to reče sećam se mog najvećeg zaprepašćenja koje sam tamo doživeo. Nama su ispred hotela bila parkirana dva Rols Rojsa kupea. Kupea! Dva! Ja sam mislio da RR ima jedan model koji vozi britanska kraljica i možda Bil Gejts i to je to. Kad ono ima i kupe koji izgleda naestvarno. I ladno to vozaju tamo po Kini.

Mi nemamo pojma koja se tamo lova okreće.

Iskreno, da me neko pitao rekao bih da RR i ne pravi kupe, odn. da taj segment tržišta pokriva Bentli.
Ona stara priča: puniša koga vozi šofer, taj kupi RR; onaj ko hoće sam da se vozika kupi Bentli.
Ali već dugo to ne pratim, ko zna ko je više i vlasnik tih kuća, sasvim moguće.
A ti si beše bio u Gvanžu/Kanton? To je blizu HK, tamo su se vrtele velike off-shore pare i u tvrdo komunističko doba.
alselone alselone 09:39 01.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Iskreno, da me neko pitao rekao bih da RR i ne pravi kupe, odn. da taj segment tržišta pokriva Bentli.

Mislim da je to ovaj model Rolls-Royce Wraith. Izguglaj, nestvarno izgleda.

A ti si beše bio u Gvanžu/Kanton? To je blizu HK, tamo su se vrtele velike off-shore pare i u tvrdo komunističko doba.

Ne, ja sam bio u Pekingu. Tj. bio sam u Langfangu ali to je kao kada bi rekao "bio sam u Petrovaradinu" umesto "u Novom Sadu". To je relativno mali (za njih) i stari grad i poznat po nekim bitkama, ali je srastao sa Pekingom.
vcucko vcucko 09:45 01.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

alselone

A ti si beše bio u Gvanžu/Kanton? To je blizu HK, tamo su se vrtele velike off-shore pare i u tvrdo komunističko doba.

Ne, ja sam bio u Pekingu. Tj. bio sam u Langfangu ali to je kao kada bi rekao "bio sam u Petrovaradinu" umesto "u Novom Sadu". To je relativno mali (za njih) i stari grad i poznat po nekim bitkama, ali je srastao sa Pekingom.

Neko je pomenuo Gvanžu pa sam se na to nadovezao.
Mogu misliti otkad je liberalizovana trgovina i uopšte protok sa Tajvanom. Pa pola Tajvana je poreklom otuda, iz Kantona. Ogromne pare se vrte.
alselone alselone 13:10 01.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Ogromne pare se vrte.


Na primer, trenutno se ogromna lova vrti u Južnoj Americi. Može se povezati ova američka inicijativa sa time da Kinezi uveliko kupuju tamo infrastrukturu. Na primer kupili su brazilsku elektropivredu CPFL Energia. Pa su onda kupili operatera visokonaponske mreže, to je ono čemu je kod nas direktorovao The Kum, što se zove Elektromreža Srbije, u Čileu, Transelec se zove. Pa su onda zveknuli 21 milijardu u pravljenje elektrana po Južnoj Americi, pa nekoliko milijardi u pravljenje HVDC vodova. Itd, itd. I to je samo u oblasti elektroenergetike. Pored toga kupuju luke, ulažu u aerodrome, putve...
alselone alselone 13:12 01.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

E, da, ono što je posebno zanimljivo - da su Rusi vratili Krim matici, Kinezi su bili ti koji su postavili visokonaponske podvodne kablove kako bi spojili Krim sa ruskom mrežom (dobrodušni Ukrajinci su ih odsekli sa svoje, pa ljudi nisu imali struje po kućama).
alselone alselone 14:00 01.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Petrovaradinu


U to ime slika Klinta na Tvrdjavi.

softelectronics_e softelectronics_e 17:56 01.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

alselone
Ogromne pare se vrte.


Na primer, trenutno se ogromna lova vrti u Južnoj Americi. Može se povezati ova američka inicijativa sa time da Kinezi uveliko kupuju tamo infrastrukturu. Na primer kupili su brazilsku elektropivredu CPFL Energia. Pa su onda kupili operatera visokonaponske mreže, to je ono čemu je kod nas direktorovao The Kum, što se zove Elektromreža Srbije, u Čileu, Transelec se zove. Pa su onda zveknuli 21 milijardu u pravljenje elektrana po Južnoj Americi, pa nekoliko milijardi u pravljenje HVDC vodova. Itd, itd. I to je samo u oblasti elektroenergetike. Pored toga kupuju luke, ulažu u aerodrome, putve...

Daj malo više informacija od ovim DiSi vodovima ... perspektivama u odnosu na klasiku, gubicima pri prenosu, ekonomičnost, trajnost, konverzija u oba smera itd.
alselone alselone 20:16 01.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

softelectronics_e
alselone
Ogromne pare se vrte.


Na primer, trenutno se ogromna lova vrti u Južnoj Americi. Može se povezati ova američka inicijativa sa time da Kinezi uveliko kupuju tamo infrastrukturu. Na primer kupili su brazilsku elektropivredu CPFL Energia. Pa su onda kupili operatera visokonaponske mreže, to je ono čemu je kod nas direktorovao The Kum, što se zove Elektromreža Srbije, u Čileu, Transelec se zove. Pa su onda zveknuli 21 milijardu u pravljenje elektrana po Južnoj Americi, pa nekoliko milijardi u pravljenje HVDC vodova. Itd, itd. I to je samo u oblasti elektroenergetike. Pored toga kupuju luke, ulažu u aerodrome, putve...

Daj malo više informacija od ovim DiSi vodovima ... perspektivama u odnosu na klasiku, gubicima pri prenosu, ekonomičnost, trajnost, konverzija u oba smera itd.


Pa da li si ti realan?
munjara munjara 11:56 02.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Daj malo više informacija od ovim DiSi vodovima

stvarno, ja svako malo bacim oko da vidim oš o tome šta napisat, mislim da dosta ljudi to zanima .. mogo bi past jedan blog

alselone alselone 12:17 02.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

stvarno, ja svako malo bacim oko da vidim oš o tome šta napisat, mislim da dosta ljudi to zanima .. mogo bi past jedan blog

Misliš da dosta ljudi na blogu zanimaju HVDC vodovi?

Teško da to može biti tema. Ako se ponovo nakanim da pišem, prvi ću da ispucam par ideja što mi stoje iz astronomije a kasnije energetika ali sa biznis strane, više oko para i trendova. Mada, šanse su male za to...

jinks jinks 12:42 02.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Misliš da dosta ljudi na blogu zanimaju HVDC vodovi?

Skoro slušao predavanje o tome koliko je teško napraviti zaštite za HVDC vodove, kao i uskladiti njihovu selektivnost, ozbiljna nauka.

Daj malo više informacija od ovim DiSi vodovima


Inače, pored mnogo čega bitni su i zbog dinamičkog rasprezanja delova elektroenergetskog sistema.
gedza.73 gedza.73 13:48 02.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Iskreno, da me neko pitao rekao bih da RR i ne pravi kupe

ja iskreno ne bih ga ni prepoznao a verovatno ni obratio pažnju da ga naslednik nije ugledao.

pošli u park da se prošetamo (neki šetamo, neki džogiramo) a RR se razbaškario na dva parking mesta. Litvanske tablice.
softelectronics_e softelectronics_e 19:05 02.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

jinks
Misliš da dosta ljudi na blogu zanimaju HVDC vodovi?

Skoro slušao predavanje o tome koliko je teško napraviti zaštite za HVDC vodove, kao i uskladiti njihovu selektivnost, ozbiljna nauka.

Daj malo više informacija od ovim DiSi vodovima


Inače, pored mnogo čega bitni su i zbog dinamičkog rasprezanja delova elektroenergetskog sistema.

Daj onda ti malo više informacija - mislim, može i sažeto.
jinks jinks 09:34 03.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Delom iz ugla regulacije - kod AC prenosa postoje znatni gubici koji potiču od reaktivne komponente struje, odnosno, od prenosa reaktivne snage, čega u HVDC-u nema. Takođe, kod AC prenosnih i proizvodnih sistema postoji pojava da se sa uvećanjem složenosti sistema, pa tim i prilikom povezivanja dva ili više kompleksna sistema, ukupna stabilnost sistema komplikuje, do mere da u nekim situacijama stvar postaje prilično složena (setite se ispada čitavih delova US izazvanih nestabilnošću elektroenergetskog sistema, ili problema koje vetroparkovi prave po Evropi - uf, setih se da sada u njih ne sme da se dira :).

Sad, kada dva kompleksna AC proizvodno prenosna sistema povežete sa HVDC-om pomenute kao i mnoge druge negativne dinamičke pojave manje se prenose iz jednog u drugi sistem, odnosno, ne nastaju (ili znatno drugačije, to se još uvek i istražuje) u sprezi dva ili više kompleksna AC sistema (tipa kada povežete US i Kanadu i slično).
alselone alselone 15:26 03.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

jinks
Delom iz ugla regulacije - kod AC prenosa postoje znatni gubici koji potiču od reaktivne komponente struje, odnosno, od prenosa reaktivne snage, čega u HVDC-u nema. Takođe, kod AC prenosnih i proizvodnih sistema postoji pojava da se sa uvećanjem složenosti sistema, pa tim i prilikom povezivanja dva ili više kompleksna sistema, ukupna stabilnost sistema komplikuje, do mere da u nekim situacijama stvar postaje prilično složena (setite se ispada čitavih delova US izazvanih nestabilnošću elektroenergetskog sistema, ili problema koje vetroparkovi prave po Evropi - uf, setih se da sada u njih ne sme da se dira :).

Sad, kada dva kompleksna AC proizvodno prenosna sistema povežete sa HVDC-om pomenute kao i mnoge druge negativne dinamičke pojave manje se prenose iz jednog u drugi sistem, odnosno, ne nastaju (ili znatno drugačije, to se još uvek i istražuje) u sprezi dva ili više kompleksna AC sistema (tipa kada povežete US i Kanadu i slično).

Sa druge strane, što manji interkonektivni AC sistem, to manja inercija i obrtne mase (ćao Pajo) i time manja stabilnost. Veći sistem, veća, da prostite, krutost.
alselone alselone 15:31 03.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Razlog ispada američke mreže su najpre posledica pogrešne N-x analize stabilnosti, pa onda par praznih mesta, pa tek onda posledica prirode AC interkonektivnog sistema.

I Evropa je manje-više jedna internonekcija pa ne ispada praktično nikada.
jinks jinks 15:39 03.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Priznajem da moje znanje iz stabilnosti EES manje-više staje na stabilnosti regulacije same sinhrone mašine, i stabilnosti sprege jedna/nekoliko mašina sistem. Tu se nešto i razumem, ali za stabilnost čitavog sistema, tu u principu mogu kolegama da prosledim informacije o pojedinačnim mašinama i to je to ... doduše, znam ih dosta koji se time bave.

Mada mi deluje mnogo interesantno, i sreća je što se time bave baš pametni ljudi.
alselone alselone 15:53 03.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

jinks
Priznajem da moje znanje iz stabilnosti EES manje-više staje na stabilnosti regulacije same sinhrone mašine, i stabilnosti sprege jedna/nekoliko mašina sistem. Tu se nešto i razumem, ali za stabilnost čitavog sistema, tu u principu mogu kolegama da prosledim informacije o pojedinačnim mašinama i to je to ... doduše, znam ih dosta koji se time bave.

Mada mi deluje mnogo interesantno, i sreća je što se time bave baš pametni ljudi.

Stabilnost EES do sada se vodila premisom "sto vise to bolje", tj. sto veci sistem to laksa regulacija jer je sistem kruci. Tek poslednjih godina od pojave upotrebljivih GPS sihronizovanih fazorskih merenja, WAMS, počinjemo da u realtimeu utičemo na dinamiku sistema. Za sada najviše u post mortem analizama koje se posle primenjuju u realtime a pomalo i u "pravom" realtimeu.

Svaki put kad pišem o ovome moram da odam priznanje inženjerima EPSa koji su održavali sistem živim u ostvu za vreme sancija i pogotovo bombardovanja. To je inženjerski gledano operacija nad otvorenim srcem.
jinks jinks 16:34 03.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Tek poslednjih godina od pojave upotrebljivih GPS sihronizovanih fazorskih merenja, WAMS, počinjemo da u realtimeu utičemo na dinamiku sistema.

Inače, mogla bi na FTN-u da se desi i izrada jedne teze delom i na ovu temu, koliko sam upoznat ... kolega je iz jednog grada južno od NS :)
alselone alselone 16:38 03.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

jinks
Tek poslednjih godina od pojave upotrebljivih GPS sihronizovanih fazorskih merenja ...

Inače, mogla bi na FTN-u da se desi i izrada jedne teze na ovu temu, koliko sam upoznat, kolega je iz jednog grada južno od NS :)


FTN ima jednog vanrednog stručnjaka u ovoj oblsati. Urednika u IEEE Transactions on Power Systems, što je uspeh kojim ne mogu mnogi fakulteti na svetu da se pohvale. Verovatno mu je on mentor (kao i meni što je bio ).
alselone alselone 16:40 03.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

jednog grada južno od NS

Beograd?
jinks jinks 16:48 03.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

Da ...
softelectronics_e softelectronics_e 19:29 03.02.2019

Re: Zagađenje vazduha

jinks
Delom iz ugla regulacije - kod AC prenosa postoje znatni gubici koji potiču od reaktivne komponente struje, odnosno, od prenosa reaktivne snage, čega u HVDC-u nema. Takođe, kod AC prenosnih i proizvodnih sistema postoji pojava da se sa uvećanjem složenosti sistema, pa tim i prilikom povezivanja dva ili više kompleksna sistema, ukupna stabilnost sistema komplikuje, do mere da u nekim situacijama stvar postaje prilično složena (setite se ispada čitavih delova US izazvanih nestabilnošću elektroenergetskog sistema, ili problema koje vetroparkovi prave po Evropi - uf, setih se da sada u njih ne sme da se dira :).

Sad, kada dva kompleksna AC proizvodno prenosna sistema povežete sa HVDC-om pomenute kao i mnoge druge negativne dinamičke pojave manje se prenose iz jednog u drugi sistem, odnosno, ne nastaju (ili znatno drugačije, to se još uvek i istražuje) u sprezi dva ili više kompleksna AC sistema (tipa kada povežete US i Kanadu i slično).

Kolika je kapacitivnost HVDC prenosnih sistema - te, posledično, koliku količinu energije možemo da 'spremimo' u sam prenosni sistem ... ako se složimo da je energija = C x U na 2 pa to podeljeno sa 2 ?
anonymous anonymous 18:34 01.02.2019

Osnovno pitanje

freehand freehand 19:27 01.02.2019

Re: Osnovno pitanje

anonymous

Posle pet minuta pretencioznog praznoslovlja morao dam da prekinem i zamolim Gulg da mi kaže ko je gospodin. Ne mogu reći da sam bio iznenađen stavkama "Megatrend" i "Vlada Vojislava Koštunice" kao stavkama u karijeri.
anonymous anonymous 19:41 01.02.2019

Re: Osnovno pitanje

freehand
anonymous

Posle pet minuta pretencioznog praznoslovlja morao dam da prekinem i zamolim Gulg da mi kaže ko je gospodin. Ne mogu reći da sam bio iznenađen stavkama "Megatrend" i "Vlada Vojislava Koštunice" kao stavkama u karijeri.


U dve rečenice rekao si toliko mnogo o sebi.

Najpre, zato što ne poznaješ delo Brdara, a zatim što daješ prednost onome što misliš da je " karijera " a ne onome što priča .

Usput

Mnogi tvoji stavovi ranije izrečeni na ovom blogu bili su vrlo jasni i principijelni.

Nažalost, tvoje "žutilo " potire sve prethodno.

Šteta.



freehand freehand 19:49 01.02.2019

Re: Osnovno pitanje

Najpre, zato što ne poznaješ delo Brdara, a zatim što daješ prednost onome što misliš da je " karijera " a ne onome što priča .

Malo pismenosti omogućilo bi ti da saznaš da sam ja slušajući Brdara osetio potrebu i posegao za Guglovom pomoći ne bih li malo bolje spoznao ko sa tako mnogo patosa i samouverenosti lupeta takve gluposti.
Pa se ispostavi da je u pitanju gromada koja je megatrendu predavala u vreme njegovih bajblistavijih momenata baš pred samo zatvaranje.
I koji tako samouvereno priča kako intelektualci u Srbiji obrazovani u komunizmu (kao i on sam) samo ćute, baš kao što je i sam ćutao iz kabineta Vojislava Koštunice.

Nažalost, tvoje "žutilo " potire sve prethodno.

Volim etikete.
U dve rečenice rekao si toliko mnogo o sebi.

anonymous anonymous 19:55 01.02.2019

Re: Osnovno pitanje

freehand
Najpre, zato što ne poznaješ delo Brdara, a zatim što daješ prednost onome što misliš da je " karijera " a ne onome što priča .

Malo pismenosti omogućilo bi ti da saznaš da sam ja slušajući Brdara osetio potrebu i posegao za Guglovom pomoći ne bih li malo bolje spoznao ko sa tako mnogo patosa i samouverenosti lupeta takve gluposti.
Pa se ispostavi da je u pitanju gromada koja je megatrendu predavala u vreme njegovih bajblistavijih momenata baš pred samo zatvaranje.
I koji tako samouvereno priča kako intelektualci u Srbiji obrazovani u komunizmu (kao i on sam) samo ćute, baš kao što je i sam ćutao iz kabineta Vojislava Koštunice.

Nažalost, tvoje "žutilo " potire sve prethodno.

Volim etikete.
U dve rečenice rekao si toliko mnogo o sebi.



Nije nikakva etiketa, već tvoj evidentan problem što žuti nisu na vlasti.

Mora da ti je njihov pad mnogo bola naneo.
freehand freehand 20:00 01.02.2019

Re: Osnovno pitanje

Nije nikakva etiketa, već tvoj evidentan problem što žuti nisu na vlasti.

Mora da ti je njihov pad mnogo bola naneo.

Malo mi tu tugu i bol kompenzuje sreća što si se ti ostvario time što ovi fašisti jesu na vlasti.
anonymous anonymous 20:05 01.02.2019

Re: Osnovno pitanje

freehand
Nije nikakva etiketa, već tvoj evidentan problem što žuti nisu na vlasti.

Mora da ti je njihov pad mnogo bola naneo.

Malo mi tu tugu i bol kompenzuje sreća što si se ti ostvario time što ovi fašisti jesu na vlasti.


E, pa da si odslušao Brdara, shvatio bi koliko su autodestruktivne ovakve izjave
( svesno neću da upotrebim jači izraz ) .... o nekakvom "fašizmu "
aureus aureus 20:23 01.02.2019

Re: Osnovno pitanje

Reče jedan čojek prije neki dan na tviteru:

"Danas imamo fašizam jer Koštunica nije želeo revanšizam."
"Gospodin Koštunica", dodaje drugi.
"Nema fašizma", nasmija se treći.
anonymous anonymous 19:53 01.02.2019

Novi predsednik ...





....Evropskog parlamenta !
G.Cross G.Cross 20:46 01.02.2019

Baba gori a Selo se ceslja

odlucih da postavim ovo kao blog. Zasluzuje


niccolo niccolo 20:55 01.02.2019

Re: Baba gori a Selo se ceslja

Da je ovo rekao neki Sovjet o Staljinu za vreme staljinizma rekli bi mu da ne preteruje sa dupeuvlacenjem.

Znaš li ti Kros gde se nalazila prva apoteka u Srbiji? U principu nije bitno gde, već što tamo sad stoji ploča koja to obeležava. I piše na ploči ovde je bila prva apoteka Miloševe Srbije...time je sve rečeno i o ondašnjoj i o sadašnjoj Srbiji, privatno vlasništvo ovoga ili onoga vladara. I tako...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:18 01.02.2019

Re: Baba gori a Selo se ceslja

Nije ti dobro poređenje.
Ta Miloševa Srbija je, ako se stavi u kontekst tog vremena, daleko ispred ove naše u današnjem kontekstu.

niccolo niccolo 21:22 01.02.2019

Re: Baba gori a Selo se ceslja

Ne pravim poređenje. Osim u smislu prisvojnih prideva. Da pojasnim, "Miloševa Srbija" nije bila Miloševa, ili bi barem bilo bolje da nije bila "Miloševa". Bilo bi mnogo bolje da je bila država Srbija, a ne nečije vlasništvo. I krajnje znakovito da Srbi tadašnju Srbiju zovu Miloševa Srbija, ne slažeš li se?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 01.02.2019

Re: Baba gori a Selo se ceslja

I krajnje znakovito da Srbi tadašnju Srbiju zovu Miloševa Srbija, ne slažeš li se?


Nešto ne mislim da se to tako razume, iako je tad apsolutizma bilo i te kako.
Pre mislim da ono Miloševa znači razliku od Krađorđeve ili od one posle Miloša, više kao vremenska nego kao kvalitativna odrednica.

Mada, ima i u tome Miloševa i kvalifikacija, nimalo pogrešnih.

Ideja mi je bila da ne treba pljuvati po Srbiji u nameri da se pljuje vlast.
(jel se to zove patriotizam ili patriJotizam?))
niccolo niccolo 21:34 01.02.2019

Re: Baba gori a Selo se ceslja

Ideja mi je bila da ne treba pljuvati po Srbiji u nameri da se pljuje vlast.

Ah, pa ne pljujem ja po Srbiji, nego po Srbima. Ipak je neko napisao tu ploču kako je napisao i ipak neki ljudi zovu tu državu Miloševom Srbijom. Nema to veze sa apsolutizmom kao težnjom pojedinca da drži sve konce vlasti u svojim rukama, već sa spremnošću ljudi da državu poistovete sa vladarem.
softelectronics_e softelectronics_e 05:56 02.02.2019

Re: Baba gori a Selo se ceslja

niccolo
Ideja mi je bila da ne treba pljuvati po Srbiji u nameri da se pljuje vlast.

Ah, pa ne pljujem ja po Srbiji, nego po Srbima. Ipak je neko napisao tu ploču kako je napisao i ipak neki ljudi zovu tu državu Miloševom Srbijom. Nema to veze sa apsolutizmom kao težnjom pojedinca da drži sve konce vlasti u svojim rukama, već sa spremnošću ljudi da državu poistovete sa vladarem.

Auuu, ala ga ti natežeš te konstrukcije.
Bolje pojednostavni i kaži - Srbi, baš ste govna.
Pa Huči ti je objasnio da je to vremenska i samo delimična (u smislu poređenja) odrednica, ali ti mu ga (u pojašnjenju) dodaješ do jaja.
aureus aureus 22:29 01.02.2019

Kad smo kod ruskog uticaja

Pošto je Rusija zemlja koja je uvijek spremna da uskoči u pomoć onima koji se bore protiv teških, represivnih i autokratskih režima, čuveni srpski opozicionar, Boško Obradović, u borbi za bolje sutra Srbije, otišao je u Rusiju po poderžku.
U borbi za demokratiju, slobodne medije i sve drugo što mu u Srbiji nedostaje - naš Boško se sreće sa toplim slovenskim, pravoslavnim dušama koje ga dobro razumiju.



Ne znam hoće li imati prilike da se sretne sa voljenim Putinom i izjada mu se na Vučića, ali momak s kojim se sreo imao je prilike da bude uz Putina više puta.



Imao je i Vučić.

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:51 01.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja


Jesi li slušao nešto ili čitao o Hirurgu?
Mene je iznedadila činjenica da on zaista jeste hirurg, maksilofacijalni, zapdani đak
aureus aureus 22:53 01.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

hoochie coochie man

Jesi li slušao nešto ili čitao o Hirurgu?
Mene je iznedadila činjenica da on zaista jeste hirurg, maksilofacijalni, zapdani đak

Neki su ovdje na blogu pisali da on baš umije da zakrpi čovjeka.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:18 01.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

Ne znam za to, ali, kaže Hirurg, koji je bio u Berlinu kad se rušio zid, da je tad mislio da se zapad bopri protiv SSSRa, ideologije, komunizma, ali da je sad ukapirao da je to bila varka, da je cilj zapada zapravo Rusija, kakvo god uređenje u njoj bilo.
Nije to bez osnova.
aureus aureus 23:26 01.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

hoochie coochie man
Ne znam za to, ali, kaže Hirurg, koji je bio u Berlinu kad se rušio zid, da je tad mislio da se zapad bopri protiv SSSRa, ideologije, komunizma, ali da je sad ukapirao da je to bila varka, da je cilj zapada zapravo Rusija, kakvo god uređenje u njoj bilo.
Nije to bez osnova.

Moguće da nije.
Kad želiš da budeš supersila - ostale supersile znaju katkad da igraju prljavo. Tako da se moraš izboriti za taj status. Otprilike kao kad ulični banditi neko vrijeme trpe batine od jačih baja dok i sami ne postanu baje.
A i kad postaneš baja nije isključeno da neko želi da te degradira. Ili čak ukloni.
nsarski nsarski 23:47 01.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

Pošto je Rusija zemlja koja je uvijek spremna da uskoči u pomoć onima koji se bore protiv teških, represivnih i autokratskih režima, čuveni srpski opozicionar, Boško Obradović, u borbi za bolje sutra Srbije, otišao je u Rusiju po poderžku.
U borbi za demokratiju, slobodne medije i sve drugo što mu u Srbiji nedostaje - naš Boško se sreće sa toplim slovenskim, pravoslavnim dušama koje ga dobro razumiju.


Dakle, Aureuse, razočarao si me i kao čovek i kao bacač kladiva! Tvoje iscrpne analize i ocene su uvek bile potkrepljene argumentima, citatima, logikom...a ovo citirano...c,c,c. Ponela te emocija, razumem, ali nemoj još da lomiš čaše krvavim rukama.

Rusija je retko kada, ili skoro nikada, priskakala u pomoć drugim zemljama. Intervencija u Siriji je bila iznuđena, jer je situacija direktno ugrožavala bezbednost Ruske Federacije. Slično sa Osetijom i Abhazijom. Mislim, ako si zemlja koju svaki manijak (od Napoleona pa na ovamo) sanja da osvoji do Moskve i dalje, ili da napujda razne ekstremiste na tebe (seti se Čečenskih akcija po Moskvi) moraš da budeš oprezan.

Drugo, kako je taj Boško Obradović čuven? Ja nemam pojma šta on zagovara, niti me zanima - političar kao i svaki drugi. Drugim rečima, ništak. Mada, ima dva plusa kod mene: 1. Jezivo nervira Željka Mitrovića koji se kosmički blamira i piše javna pisma koja čita na svom TV ekranu malog prijemnika, i 2. U onom svinjcu što se zove Skupština, on je - obrati pažnju - dobar govornik. Mislim, ne govorim ovde o sadržaju njegovih istupa, već isključivo o upotrebi jezika i gramatici. On ume precizno i ispravno da se izražava. To je tamo retkost.

A te natuknice o "toplim, slovenskim, pravoslavnim" dušama ti zaista ne služe na čast. Tebi, čoveku uzvišenih nazora. Iz sledećeg razloga: postoji knjiga Rolanda Barta naslovljena "Lovers Discourse", u kojoj on govori kako zaljubljeni (u nešto!) imaju svoj jezik i način komunikacije. Onima koji su izvan tog sistema vrednosti ceo ritual izgleda patetično i smešno.
Još jače da to kažem - nema ničeg smešnijeg od tuđe artikulacije ljubavi prema partneru/partnerki ili domovini ili sličnom nestabilnom konceptu. Spolja gledano, reči kao "draga, evo ti moje srce!" su beskrajno komične, ili reči "moja duša će uvek živeti u rascvetalim poljima Azerbejdžana". Ha, inspirativno? Imaš pravo, ni malo.

Tako da tvoj deplasirani sarkazam više govori o tvojoj netoleranciji nego o smišljenom komentaru na nešto realno.
Zato si me razočarao i kao čovek i kao bacač kladiva. Pređi na drugi sport.



aureus aureus 00:12 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

nsarski
Drugo, kako je taj Boško Obradović čuven?

nsarski
Mislim, ne govorim ovde o sadržaju njegovih istupa, već isključivo o upotrebi jezika i gramatici. On ume precizno i ispravno da se izražava. To je tamo retkost.

Eh, kad se sjetim čuvenog negdašnjeg opozicionara Vuka Draškovića (njega znaš, poznatiji je nego Boško Obradović)...
- Kojeg Vuka Draškovića?
- Dakle, čuvenog Vuka i njegove upotrebe jezika...
Evo jednog njegovog intervjua od prije šest godina:

"Prvo da se prizna i prihvati bezuslovno poraz, da se ne negira, a tu mislim na ceo poraz, pa i kosovski. Kakvu smo mi pobedu ostvarili i gde? U Hrvatskoj? Je l to bila pobeda, da li je to možda bila u BiH? Nije! Pola naroda skapava od gladi, a sve je to posledica procene iz 90-tih. Druga obaveza je da se prekine svaki vid neprijateljstva sa pobednicima i da se ono preokreće u prijateljstvo i saradnju. Treće da se povede nova politika na novim osnovama koja će biti potpuno očišćena od one koja je dovela do katastrofe. Do sada ništa od ove tri stvari nije urađeno, naprotiv, negira se poraz, nastavlja se neprijateljstvo sa moćnim silama, i dalje je na snazi strateško ludilo iz 90-tih, pa pojedini pune uši ljudima da je Evropa na ivici raspada, a da Amerika ispušta dušu i da će nam proleće stići iz Sibira, Rusija je, kažu oni, sve jača i da samo treba da čekamo da Rusi dođu u obliku velikog Deda Mraza iz Sibira koji će antizapadnim fanaticima doneti darove koji oni žele."

Obratimo pažnju na upotrebu jezika, pogledajmo šta je sve Vuk nagurao u jednu rečenicu:

1. na snazi strateško ludilo iz 90-tih,
2. pa pojedini pune uši ljudima da je Evropa na ivici raspada,
3. a da Amerika ispušta dušu
4. i da će nam proleće stići iz Sibira,
5. Rusija je, kažu oni, sve jača
6. samo treba da čekamo da Rusi dođu u obliku velikog Deda Mraza iz Sibira koji će antizapadnim fanaticima doneti darove koji oni žele.

Kakva sažetost, kakve stilske figure.

"Inače, ja volim Rusiju", dodaje Vuk veoma često.
nsarski nsarski 00:26 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

Ne vrdaj!

Vuk je više čovek guslarskog žanra (koji mene, žanr, žestoko nervira, ali to je moj problem). Meni je od njega baš muka. A od njegove priče još gora.

Obradović priča to što priča (gluposti, verovatno), ali zaista ume precizno i gramatički ispravno da se izražava i kaže to što želi. Ja to inače ne bih primetio, nego mi neko skrenuo pažnju pa sam, well, obratio pažnju. Inače, zaista nemam pojma o čemu priča i ne zanima me.

Centralna tema mog komentara gore je bila dekonstrukcija tvoje prilično prizemne pakosti i sitne zlobe. Ne priliči to junacima kao što si ti.

aureus aureus 00:36 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

nsarski

Centralna tema mog komentara gore je bila dekonstrukcija tvoje prilično prizemne pakosti i sitne zlobe. Ne priliči to junacima kao što si ti.

Dekonstruktivisto!



Nisam znao da sam takav i da iz mene sve to izbija...
Šta predlažeš?
Da se i ja, kao Maksa, na dva mjeseca zamonašim i odem negdje da u samoći tvitujem?
freehand freehand 00:45 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

Nisam znao da sam takav i da iz mene sve to izbija...
Šta predlažeš?

Izbor uzora i izvora koji ćeš citirati je pola posla kad hoćeš donbro da se unakaziš.
Inače, Profa Sovjeti/Rusi generalno nisu vodili nikakve osvajačke ratove a gde god su intervenisali to su činili na osnovu ptopisanih međunarodnih ugovora i pozvi domaćina. Uključujući Avganistan i Siriju.
To nekad zvuči smešno ali je u međunarodnim odnosima daleko od nebitnog.
aureus aureus 01:19 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

freehand

Izbor uzora i izvora koji ćeš citirati je pola posla kad hoćeš donbro da se unakaziš.

Мен' се чини да је Бошко најслабија од неколико слабих карика у Савезу за Србију.
Не знам ни што су морали баш њега и Двери да убацују унутра, као да они имају неку богзна колику популарност, па их је штета прескочити.
У Савезу за Србију су рекли да није вријеме за истицање разлика, али Бошко сваки час одигра неку соло акцију. Не може човјек да издржи.

freehand freehand 01:23 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

aureus
freehand

Izbor uzora i izvora koji ćeš citirati je pola posla kad hoćeš donbro da se unakaziš.

Мен' се чини да је Бошко најслабија од неколико слабих карика у Савезу за Србију.
Не знам ни што су морали баш њега и Двери да убацују унутра, као да они имају неку богзна колику популарност, па их је штета прескочити.
У Савезу за Србију су рекли да није вријеме за истицање разлика, али Бошко сваки час одигра неку соло акцију. Не може човјек да издржи.


Nisam uspeo da ispratim odakle je u čitavoj ovoj priči i njenim rukavcima i meandrima iskočio Boško Obradović, al valjda je za nešto relevantan. Inače ga ti ne bi pominjao, ali oprostićeš što ja neću umeti da odgovorim na nešto što ne razumem.
aureus aureus 01:25 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

freehand

Nisam uspeo da ispratim odakle je u čitavoj ovoj priči i njenim rukavcima i meandrima iskočio Boško Obradović, al valjda je za nešto relevantan. Inače ga ti ne bi pominjao, ali oprostićeš što ja neću umeti da odgovorim na nešto što ne razumem.

Е, добро.

Опраштам.
softelectronics_e softelectronics_e 06:00 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

aureus
nsarski

Centralna tema mog komentara gore je bila dekonstrukcija tvoje prilično prizemne pakosti i sitne zlobe. Ne priliči to junacima kao što si ti.

Dekonstruktivisto!



Nisam znao da sam takav i da iz mene sve to izbija...
Šta predlažeš?
Da se i ja, kao Maksa, na dva mjeseca zamonašim i odem negdje da u samoći tvitujem?

Možeš i na tri.
aureus aureus 06:38 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

softelectronics_e
aureus

Šta predlažeš?
Da se i ja, kao Maksa, na dva mjeseca zamonašim i odem negdje da u samoći tvitujem?

Možeš i na tri.

Džaba i tri, teško da bih umio tvitovati kao ti.
softelectronics_e softelectronics_e 07:04 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

aureus
softelectronics_e
aureus

Šta predlažeš?
Da se i ja, kao Maksa, na dva mjeseca zamonašim i odem negdje da u samoći tvitujem?

Možeš i na tri.

Džaba i tri, teško da bih umio tvitovati kao ti.

Ne znam šta ti to znači, no, prateći tvoj rad ovde ... što bi rekao Predatorz onomad.
Tako da - od volje ti.
aureus aureus 07:09 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

softelectronics_e
što bi rekao Predatorz

Predatortz.

Moraš li stalno griješiti?
veselica veselica 10:31 02.02.2019

Re: Kad smo kod ruskog uticaja

Tako da tvoj deplasirani sarkazam više govori o tvojoj netoleranciji nego o smišljenom komentaru na nešto realno.


pa od pocetka je tako, plus jako dosadno.
zato ja preletim cim ugledam avatar, bjez bogati.
munjara munjara 23:15 01.02.2019

dugi štap

[youtube]https://youtu.be/bX3EZCVj2XA[/youtube]
freehand freehand 23:31 01.02.2019

Re: dugi štap

munjara
[youtube]https://youtu.be/bX3EZCVj2XA[/youtube]

Ako sam dobro razumeo Venecuela je priznala nekog Latinosa što se proglasio predsedniko SAD i sad se sprema da ih bombarduje?
Ovakvo CIA naopako sranje odavno nisam video.
anonymous anonymous 10:09 02.02.2019

Da li se za Srbiju sprema ....






...venecuelanski scenario?

Ili - makedonski ?
aureus aureus 10:52 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

anonymous

...venecuelanski scenario?

Ili - makedonski ?

Nije loš makedonski scenario.
Pogotovo kad na vlast dođe Zaev.

Valjda i Srbija bude te sreće.
anonymous anonymous 11:21 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

aureus
anonymous

...venecuelanski scenario?

Ili - makedonski ?

Nije loš makedonski scenario.
Pogotovo kad na vlast dođe Zaev.

Valjda i Srbija bude te sreće.


Ma, samo se pitam koga će da nam postave za Predsednika.

Korisni idioti će i ovog puta poslužiti svrsi.

Usput

Jasno mi je da to što je NATO zločinačka organizacija tebi ne znači mnogo.
freehand freehand 11:26 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

anonymous
aureus
anonymous

...venecuelanski scenario?

Ili - makedonski ?

Nije loš makedonski scenario.
Pogotovo kad na vlast dođe Zaev.

Valjda i Srbija bude te sreće.


Ma, samo se pitam koga će da nam postave za Predsednika.

Korisni idioti će i ovog puta poslužiti svrsi.

Usput

Jasno mi je da to što je NATO zločinačka organizacija tebi ne znači mnogo.

Pomozi mi da razumem: ti misliš da je ova vlast ok i da je ne treba dirati jer će nam postaviti drugu istu/sličnu pa zato tu ništa ne bi dirao, sem što bi narednih nekoliko stotina godina radio na osvešćivanju pojedinaca i zajednice?
Ili sve ovo što uporno u nebrojenim varijacijama ponavljaš ima neko drugo, više značenje?
aureus aureus 11:41 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

anonymous

Ma, samo se pitam koga će da nam postave za Predsednika.

Zaev je pobijedio prilično neugodnu vlast na izborima.
Ta vlast, usudio bih se reći režim - odbijala je da se skloni.
Mjesecima je trajalo preganjanje.
Na kraju pustiše čovjeka koji je imao dovoljan broj potpisa poslanika da bude predsjednik vlade.
Ali prije toga mu u tom parlamentu raskrvaviše glavu.

On preuze mjesto predsjednika vlade u državi kojoj svako iz susjedstva nešto spočitava. Prepunoj problema.
Nekoliko mjeseci kasnije - hop - sporazum sa Bugarima "o prijateljstvu", dogovoren, potpisan i posle pola godine ratifikovan.
Godinu dana pregovori sa Grčkom, povuci-potegni i - hop - ljeta 2018. potpisan sveobuhvatni sporazum sa Atinom; ratifikovan u Skoplju, sprovedeni koraci u izmjeni ustava, na kraju ratifikovan u Atini.
Onda dogovor oko upotrebe albanskog jezika.

Prosto da ne povjeruješ koliko je taj čovjek uradio za samo dvije godine. Nije još ni pune dvije godine otkako je predsjednik vlade.
I Srbija je imala jednog sličnog Zorana.
anonymous

Korisni idioti će i ovog puta poslužiti svrsi.

Najgori su beskorisni idioti, a i takvih ima na svakom ćošku; korisni su bar nekom korisni.
Milan Novković Milan Novković 14:14 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

aureus
...
anonymous

Korisni idioti će i ovog puta poslužiti svrsi.

Najgori su beskorisni idioti, a i takvih ima na svakom ćošku; korisni su bar nekom korisni.

Zavisi ko koristi idiote

Beskorisne, u iole ozbiljnijem smislu, niko ne koristi, i meni ta sintagma nije poznata, iako ti nisi prvi koji je koristi.

Korisni idiot je stara sintagma, još iz davnih vremena i neki je razvlače sve do Lenjina - ona je uglavnom "odvojena" za ljude koji promovišu tuđu propagandu/ideje, a iza koje su ciljevi koje korisni idioti ne razumeju, uglavnom negativni, pošto ljudi sa pozitivnom propagandom i idejama uglavnom ne manipulišu drugim ljudima (svi imamo sve mane, donekle, ne pričam o tome, nego o većinama i prosecima).

Najčešće uopšte nisu glupi ljudi, niti misle loše u dubini duše, i takvi su najbolji korisni idioti - što gluplji i/ili lošiji ljudi to beskorisniji, pošto su loši u promovisanju onih koji njima vuku konce.

Evo ti primer, koji je bar 50% hipotetički zato što ja ne poznajem dovoljno situaciju tamo:

- Možda si čuo, a možda nisi, da se globalisti, tj njihovo Anglosaksonsko jezgro, žestoko bore protiv Evroazijske integracije, zato što što je u njoj prejak naboj multi-polarnog i win-win sentimenta (globalisti razaraju države koje se jogune da bi ih pljačkali i lakše njima vladali, u cilju vladavine nad celim svetom jednog dana)

- Pa zamisli da ti živiš tu u regionu (tj zamislimo mi koji ne znamo gde živiš), da si pametan i dobar čovek i da okolini isto želiš dobro.

- E sad, zamislimo da je Makedonija i priča koje ti nisi svestan, NATO instalirapo svog čoveka da bi sprečio evroazijsku integraciju - Kinezi imaju većinu u Pirejskoj luci, i žele da/ili već finansiraju brzu prugu gore ka Centralnoj Evropi, dok Rusi guraju gasovod sad od Turke isto gore, preko Grčke, Makedonije i Srbije.

- Nači, evroazijska integracija je u ogromnom interesu tog tu regiona, ali, ti ako nisi svestan priče u bitnim delovima, radiš na štetu regionana svojim promovisanjem ideja koje imaju mračnu crtu koje ti nisi svestan.

Znači ako je priča (sužena) o NATO-u i Makedoniji tačna, i ako su pretpostavke o pozitivnosti Evroazijske integracije dobre, onda si ti ovom prilikom korisni idiot.

Svi smo na premnoge trenutke, nažalost, a ako ovo gore nije tačno onda se izvinjavam što te uopšte i koristim u primeru, tj osvrnuo sam se na tvoj komentar.

Zašto beskoristan idiot sintagma ne postoji je, valjda, očigledno, takav ne samo da nikad neće dobiti autorsku ovde na blogu, nego ne zna ne samo da komentariše, ne samo da se registruje, nego ne zna ni da blog postoji - njego uradak je ograničen na mali krug oko stepenika ispred prodavnice, na kojem sedi i pije sa pajtosima pivo koje je kupio u prodavnici
anonymous anonymous 15:21 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

Pomozi mi da razumem: ti misliš da je ova vlast ok i da je ne treba dirati jer će nam postaviti drugu istu/sličnu pa zato tu ništa ne bi dirao, sem što bi narednih nekoliko stotina godina radio na osvešćivanju pojedinaca i zajednice?
Ili sve ovo što uporno u nebrojenim varijacijama ponavljaš ma neko drugo, više značenje?


Ajde ovako Free.

Imaš dva primera u istoriji .

Poljsku, Češku, Mađarsku ....pod Rusima i Jugoslaviju pod Titom.

Iz ove današnje perspektive i znanja o svemu tome, opet bih pre uzabrao Tita , nego Ruse iz onog perioda,kao strane okupatore.

Drugi primer je Makedonija.

Ne mislim da je u boljem položaju ili da će biti, nakon ulaska u NATO i definitivnim gubitkom suvereniteta, nego što je bila pre toga.

Dakle, imam jasan stav, a poštujem i drugačiji.

Samo treba da razgraničemo osnove neslaganja.

Sa Aureusom je to jasno - on misli da će nam biti bolje i da treba da uđemo u NATO.

Ja - ne.

Da si odslušao Brdara, razumeo bi i mene.

Prvo država , pa onda - demokratija.







freehand freehand 16:15 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

Da si odslušao Brdara, razumeo bi i mene.

Prvo država , pa onda - demokratija.

Samo mi još objasni gde to, u kom kontekstu i kojoj priči Vučić i država idu zajedno?
U kojoj priči beskrupulozni i besprizorni sociopata okružen bandom gorih od sebe i nepreglednim morem ucenjenih i kroumpiranih ima veze sa državom kao pojmom?
Da bih mogao da procenim da li si samo glup i pretenciozan ili još i pokvaren vrh toga?
aureus aureus 19:10 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

Milan Novković

Korisni idiot je stara sintagma, još iz davnih vremena i neki je razvlače sve do Lenjina - ona je uglavnom "odvojena" za ljude koji promovišu tuđu propagandu/ideje, a iza koje su ciljevi koje korisni idioti ne razumeju, uglavnom negativni, pošto ljudi sa pozitivnom propagandom i idejama uglavnom ne manipulišu drugim ljudima (svi imamo sve mane, donekle, ne pričam o tome, nego o većinama i prosecima).

Najčešće uopšte nisu glupi ljudi, niti misle loše u dubini duše, i takvi su najbolji korisni idioti - što gluplji i/ili lošiji ljudi to beskorisniji, pošto su loši u promovisanju onih koji njima vuku konce.

Kad si počeo s tim da je "korisni idiot" "stara sintagma, još iz davnih vremena", pomislio sam: "Oho! Stara sintagma, još od davnih vremena! Mora biti da je to nešto baš staro, vjerovatno je to kakvom starom Grku palo na pamet, pošto su oni koristili izraz idiot."
Ali ne. To je sintagma koju "neki razvlače do Lenjina", druga Lenjina.

Nikad nisam koristio tu sintagmu u javnom prostoru, ni privatno mi nije puno bliska.
Nekad, kad je neko previše koristi, zapitam samog sebe znam li kakve korisne idiote, i tako, dok se češkam oo glavi, uglavnom mi padne na pamet Slobodan Milošević i njegovi podržavaoci (više oni nego on): za tako malo vremena sjebati tako puno stvari, pa to je...(Najviše su se borili protiv mnogobrojnih neprijatelja, a kad podvučeš crtu - isporučili su im možda i više nego što su se ovi nadali.)

Mnogo mi je simpatičnija sintagma koju je koristio Aleks Ferguson kad mu je tim na domaćem terenu izgubio od gradskog rivala Mančester Sitija. Nakon debakla od 1:6, galamio je na igrače i u svlačionici ih nazvao "jebenim idiotima", a u narednom meču na teren je izveo druge igrače - svih 11 "jebenih idiota" su bili kažnjeni.
anonymous anonymous 19:14 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

freehand
Da si odslušao Brdara, razumeo bi i mene.

Prvo država , pa onda - demokratija.

Samo mi još objasni gde to, u kom kontekstu i kojoj priči Vučić i država idu zajedno?
U kojoj priči beskrupulozni i besprizorni sociopata okružen bandom gorih od sebe i nepreglednim morem ucenjenih i kroumpiranih ima veze sa državom kao pojmom?
Da bih mogao da procenim da li si samo glup i pretenciozan ili još i pokvaren vrh toga?


Ako će ti biti lakše - i glup sam i pokvaren.
softelectronics_e softelectronics_e 19:20 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

Milan Novković
aureus
...
anonymous

Korisni idioti će i ovog puta poslužiti svrsi.

Najgori su beskorisni idioti, a i takvih ima na svakom ćošku; korisni su bar nekom korisni.

Zavisi ko koristi idiote

Beskorisne, u iole ozbiljnijem smislu, niko ne koristi, i meni ta sintagma nije poznata, iako ti nisi prvi koji je koristi.

...

Zašto beskoristan idiot sintagma ne postoji je, valjda, očigledno, takav ne samo da nikad neće dobiti autorsku ovde na blogu, nego ne zna ne samo da komentariše, ne samo da se registruje, nego ne zna ni da blog postoji - njego uradak je ograničen na mali krug oko stepenika ispred prodavnice, na kojem sedi i pije sa pajtosima pivo koje je kupio u prodavnici

Beskorisni idioti su moja sintagma - i rado je koristim.
Uglavnom su to ujedno i koprisni idioti (jebote - pa kako to?!).
A najbeskorisniji idioti su upravo to.
Sve zavisi gde postaviš ishodište referentnog sistema.
softelectronics_e softelectronics_e 19:23 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

anonymous
freehand
Da si odslušao Brdara, razumeo bi i mene.

Prvo država , pa onda - demokratija.

Samo mi još objasni gde to, u kom kontekstu i kojoj priči Vučić i država idu zajedno?
U kojoj priči beskrupulozni i besprizorni sociopata okružen bandom gorih od sebe i nepreglednim morem ucenjenih i kroumpiranih ima veze sa državom kao pojmom?
Da bih mogao da procenim da li si samo glup i pretenciozan ili još i pokvaren vrh toga?


Ako će ti biti lakše - i glup sam i pokvaren.

Pa ti si onda kao onaj Panjković, sekretar Šojićeve stranke Zdravog razuma.
Gledam reprizu serije 'Bela Lađa', jer to nisam gledao tada kada je prikazivano - i ne vidim nikakvu razliku prema aktuelnom stanju.
freehand freehand 20:02 02.02.2019

Re: Da li se za Srbiju sprema ....

anonymous
freehand
Da si odslušao Brdara, razumeo bi i mene.

Prvo država , pa onda - demokratija.

Samo mi još objasni gde to, u kom kontekstu i kojoj priči Vučić i država idu zajedno?
U kojoj priči beskrupulozni i besprizorni sociopata okružen bandom gorih od sebe i nepreglednim morem ucenjenih i kroumpiranih ima veze sa državom kao pojmom?
Da bih mogao da procenim da li si samo glup i pretenciozan ili još i pokvaren vrh toga?


Ako će ti biti lakše - i glup sam i pokvaren.

Nije mi lakše, dapače.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana