Astrologija| Budućnost| In memoriam| Kultura

Šabanizacija

freehand RSS / 19.02.2019. u 00:41

Proces kulturnog genocida najvećim delom  je završen momentom izbora Tomislava Nikolića za prdesednika Srbije. 

Finalni čin obavljen je izborom Aleksandra Vučića za njegovog naslednika, a sahrana Šabana Šaulića u Aleji zaslužnih građana  biće samo razmeđa između tragedije i farse, onad dva oblika istorijskih epoha koje se kod nas stalno smenjuju jednom u dva veka ostavljajući nekoliko decenija za normalan život i prosperitet. 

%C5%A0aban-%C5%A0auli%C4%87-Kad-bi-%C4%8Da%C5%A1a-znala-Laku-no%C4%87-ljubavi.jpg?x38675

Nema mnogo onih čije je ime postalo pridev svima jasan i metafora oko koje nema dileme. Štaviše, možda ih je moguće izbrojati na prste jedne ruke  u svetskim okvirima.

Šaban Šaulić nedvosmisleno je jedan od njih. A nekako mislim  da bi u ovom momentu Bogdan Tirnanić rekao nešto poput toga da je Šaban bio taj koji je svojom pojavom prelomio sudbinu države i kulturnog prostora. On, Diskos, i Radio Šabac.,

Kad je narodu dato da bira.  

Tagovi



Komentari (545)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 21:41 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Bili Piton

Ne nužno. Za mene je to ista vrsta zvrčke kao kad za slovenački jezik kažemo da je slovenački dok ga Hrvati zovu slovenskim.

A šta ako se na hrvatskom jeziku za nešto što je iz Srbije koristi riječ srbijanski?

Znaš kakvi su Hrvati kad nešto zaglavinjaju.
Za porodicu kažu obitelj, za ogledalo kažu zrcalo, voz im je vlak...
vcucko vcucko 21:50 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

milisav68

Brze, braco, amo, amo,
Da se skupa poigramo!
...

Ja sam podsetio na Brankovo kolo. Ali i dodao da je pesnik, bar po naknadnoj pameti koja je obično u pravu mada kasno, hteo da kaže nešto drugo.
Da je nabrajao ljude iz krajeva koje je smatrao srpskim. Onako, po Vuku.

Ne tvrdim da sam u pravu, ali to je nastalo u vreme nacionalnog romantizma, kad su i luđe stvari bile u igri i opšte prihvaćene kao istina. Ništa lično ni pežorativno, samo ono dva i dva.
freehand freehand 21:53 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
Reče Miki dragosavacvutra


sta je djordje? nece vise da te maze i paze?


Vidi, Miki - ja na blogu nikad nisam bio pod drugim nick-om, kamoli pod nekoliko različitih nick-ova. To su različite stvari.
Žuti karton.
aureus aureus 22:00 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

vcucko
milisav68

Brze, braco, amo, amo,
Da se skupa poigramo!
...

Ja sam podsetio na Brankovo kolo. Ali i dodao da je pesnik, bar po naknadnoj pameti koja je obično u pravu mada kasno, hteo da kaže nešto drugo.
Da je nabrajao ljude iz krajeva koje je smatrao srpskim.

Eee, iz njegovog kraja (Slavonija) je i čuveni Jovo Stanisavljević Čaruga.
Bili Piton Bili Piton 22:05 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

aureus

Za porodicu kažu obitelj


Vrlo interesantan primer, jer obitelj je od "obitavati", tzv kohabitejšn. Pravi primer porodice u širem smislu.

Hrvatski je, uvek mi se to činilo, u mnogome preciznija varijanta srpskohrvatskog. Recimo "pivara" i "pivovara". Pivara može biti i skladište, dok je "pivovara" baš tamo gde se pivo vari.
jadragoljub jadragoljub 22:09 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

to hrvaćane može da bide pesnikova sloboda, mi neznamo da li se tu to doba rabio naziv hrvaćani-hrvaćane.
milisav68 milisav68 22:11 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Bili Piton
Naročito ne bih išao tako daleko na svaki pomen reči "Srbijanac" vidim povod za štrecanje, to je već postalo Pavlovljev refleks.

Eto ti sad, znači treba da se ćuti i klima glavom, inače je svaki komentar "štrecanje", pa još i Pavlovljev refleks.
alselone alselone 22:12 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Hrvatski je, uvek mi se to činilo, u mnogome preciznija varijanta srpskohrvatskog.


Osim to za Srbijance i Slovene.
pnbb pnbb 22:14 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Neko je već okačio, ali sam morao da podebljam.

ako cemo pravo, ovde je moralo da se pazi na metriku...srbine je samo 3 sloga
milisav68 milisav68 22:28 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

vcucko
Ne tvrdim da sam u pravu, ali to je nastalo u vreme nacionalnog romantizma, kad su i luđe stvari bile u igri i opšte prihvaćene kao istina. Ništa lično ni pežorativno, samo ono dva i dva.

Da, ali ne samo Srba, već i ostalih slovenskih naroda na ovim prostorima, pošto ni Srbija nije izbacila sve Turke iz Srbije za pesnikovog života.

Tada je većina mislila da smo braća, ali su zaboravili da nam kese nisu sestre.

Nego, sad mi nešto pade na pamet, kad treba da idemo na vrbe - onda nismo Srbijanci.
milisav68 milisav68 22:32 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

aureus
Za porodicu kažu obitelj, za ogledalo kažu zrcalo, voz im je vlak...

A za kuću - dom, a za domaćicu - kućanica.
vcucko vcucko 22:35 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Bili Piton

Hrvatski je, uvek mi se to činilo, u mnogome preciznija varijanta srpskohrvatskog. Recimo "pivara" i "pivovara". Pivara može biti i skladište, dok je "pivovara" baš tamo gde se pivo vari.



Inače bolji primer je pritisak/tlak. U srpskom je sve pritisak, i prstom i ono što vršiš na nekoga raznim sredstvima i krvni. U hrvatskom krvni je tlak, znači ako mi je tlak 160/90 u problemu sam.

Oprem dobro...
mirelarado mirelarado 23:08 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

U hrvatskom krvni je tlak, znači ako mi je tlak 160/90 u problemu sam.


I vazdušni pritisak je atmosferski tlak, ili tlak zraka. U srpskom je i dalje u upotrebi glagol tlačiti izveden iz imenice tlak.
sweet64 sweet64 23:42 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Bili Piton
aureus

Za porodicu kažu obitelj


Vrlo interesantan primer, jer obitelj je od "obitavati", tzv kohabitejšn. Pravi primer porodice u širem smislu.

Hrvatski je, uvek mi se to činilo, u mnogome preciznija varijanta srpskohrvatskog. Recimo "pivara" i "pivovara". Pivara može biti i skladište, dok je "pivovara" baš tamo gde se pivo vari.


Naprotiv, za mnoge reči su namerno napravili otklon samo da ne budu iste i time im narušili značenje. Uvek pomenem reči predivne pesme Gibonnija - Činim pravu stvar:

I činim pravu stvar
ne spominjem te ja
jezik pregrizem
da ne bih opsovao ...

dok se god nas kaže ugrizi se za jezik, ne do Bog da ga pregrizeš, omutave.
Onda, jetru zovu jetra, ali kao množinski oblik, pa kažu to su jetra, sećamo se plavih kaciga, što bi trebalo biti šlemovi, pa onda za neuračunljiv kažu neubrojiv, što potpuno skreće značenje sa suštine (račun nije samo puko brojanje) itd
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:49 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

to hrvaćane može da bide pesnikova sloboda


Ma te pesnike ionako treba uzimati ozbiljno kad se o rečima radi :)
To neka čudna fela, čas posla smisle reč ako im zatreba, dal za rimu, dal za metriku, dal zbog neke oluje uglavama, al smisle novu reč i odmah znaš šta misli.

Pletisanka npr, smislio čovek reč i radi, smislio i Srbijanku.

Bećković je smislio toliko reći da samo od njih knjigu može da napiše.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:41 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

Vidi, Miki - ja na blogu nikad nisam bio pod drugim nick-om, kamoli pod nekoliko različitih nick-ova. To su različite stvari.
Žuti karton.


vidi djordje - nemaju svi tu privilegiju da im je omoguceno da budu pod istim nikom godinama, to sam ti vec nekoliko puta objasnjavao. tako da ce sasvim verovatno doci dan kad ce prisilno nestati sutra, ali ce se pojaviti i vutra (bice dodato i: 'copyright djordje pancevacko piskaralo') - da znas da je o d l i c a n.



a sto se kartona tice, mozda da probas da VARis nesto, pa sta sudijska trojka odluci.
a mislim moze karton da se i zapali pa popusi.

kao sto onomad alija americku lulu mira - popusio.

freehand freehand 00:45 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
Vidi, Miki - ja na blogu nikad nisam bio pod drugim nick-om, kamoli pod nekoliko različitih nick-ova. To su različite stvari.
Žuti karton.


vidi djordje - nemaju svi tu privilegiju da im je omoguceno da budu pod istim nikom godinama, to sam ti vec nekoliko puta objasnjavao. tako da ce sasvim verovatno doci dan kad ce prisilno nestati sutra, ali ce se pojaviti i vutra (bice dodato i: 'copyright djordje pancevacko piskaralo') - da znas da je o d l i c a n.



a sto se kartona tice, mozda da probas da VARis nesto, pa sta sudijska trojka odluci.
a mislim moze karton da se i zapali pa popusi.

kao sto onomad alija americku lulu mira - popusio.


Narandžasti
jadragoljub jadragoljub 07:48 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ma te pesnike ionako treba uzimati ozbiljno kad se o rečima radi :)

ma teba gi sas zakon zabraniti, samo nas sluđuju svojim gramatikama, alegorijama a o metrikama da i ne prčam, šta će im metar, pa nisu dunđeri
docsumann docsumann 08:44 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

Pitanje na koje treba da odgovoriš je da li postoji zloupotreba tog izraza, da li je moguće tim izrazom pokazati i negativne emocije prema Srbima, da li taj izraz može da ima i pežorativno značenje.


pokušao sam da objasnim da u CG važi sasvim suprotna logika.
softelectronics_e softelectronics_e 08:45 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

milisav68
vcucko
Ne tvrdim da sam u pravu, ali to je nastalo u vreme nacionalnog romantizma, kad su i luđe stvari bile u igri i opšte prihvaćene kao istina. Ništa lično ni pežorativno, samo ono dva i dva.

Da, ali ne samo Srba, već i ostalih slovenskih naroda na ovim prostorima, pošto ni Srbija nije izbacila sve Turke iz Srbije za pesnikovog života.

Tada je većina mislila da smo braća, ali su zaboravili da nam kese nisu sestre.

Nego, sad mi nešto pade na pamet, kad treba da idemo na vrbe - onda nismo Srbijanci.

Radičević je u svojoj pesmi mislio na Srbe.
A nije mislio da sam Srbi žive na tim prostorima - ali je mislio da i Srbi žive - i da i oni imaju na njih prava.
Poznajem Srbe koji se, čak, prezivaju Hrvaćani.
Brankovo vreme je pre ustaške ere.
softelectronics_e softelectronics_e 08:46 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

docsumann
Pitanje na koje treba da odgovoriš je da li postoji zloupotreba tog izraza, da li je moguće tim izrazom pokazati i negativne emocije prema Srbima, da li taj izraz može da ima i pežorativno značenje.


pokušao sam da objasnim da u CG važi sasvim suprotna logika.

Nismo ni sumnjali - jer crnogorski, bilo Srbi ili Crnogorci, moraju da budu najdrugačiji.
docsumann docsumann 08:48 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

mirelarado
U hrvatskom krvni je tlak, znači ako mi je tlak 160/90 u problemu sam.


I vazdušni pritisak je atmosferski tlak, ili tlak zraka. U srpskom je i dalje u upotrebi glagol tlačiti izveden iz imenice tlak.


tlačiti - u tehnici, ispitivati nešto na pritisak (cijevovod, rezervoar, kotao...)
dobar izraz, jer na srpskom nemamo sličnu skraćenicu. mora baš da se kaže kompletan opis postupka - ispitivati na pritisak. na engleskom bi recimo bilo pressurized
docsumann docsumann 08:50 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

softelectronics_e
docsumann
Pitanje na koje treba da odgovoriš je da li postoji zloupotreba tog izraza, da li je moguće tim izrazom pokazati i negativne emocije prema Srbima, da li taj izraz može da ima i pežorativno značenje.


pokušao sam da objasnim da u CG važi sasvim suprotna logika.

Nismo ni sumnjali - jer crnogorski, bilo Srbi ili Crnogorci, moraju da budu najdrugačiji.


toliko drugačiji da ne liče na sebe
vcucko vcucko 09:21 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

milisav68

vcucko
Ne tvrdim da sam u pravu, ali to je nastalo u vreme nacionalnog romantizma, kad su i luđe stvari bile u igri i opšte prihvaćene kao istina. Ništa lično ni pežorativno, samo ono dva i dva.

Da, ali ne samo Srba, već i ostalih slovenskih naroda na ovim prostorima, pošto ni Srbija nije izbacila sve Turke iz Srbije za pesnikovog života.

Tada je većina mislila da smo braća, ali su zaboravili da nam kese nisu sestre.


Naravno svih, koji su u to vreme bili u opticaju.

Pošto su kasnije nastali neki novi, jel'te.
milisav68 milisav68 09:37 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

softelectronics_e
Brankovo vreme je pre ustaške ere.

Ma u Brankovo vreme je Srbija tek sticala nezavisnost, a ceo prostor podeljen između dva carstva, pa su tako i Srbi i ostali "južni sloveni" imali zajedničkog neprijatelja.

Ideja Jugoslavije nije bila samo u srpskim glavama.

Drugi je problem što su neki na to gledali kao prelazno rešenje, pa su se tako i ponašali, jer se zavist vukla još od Vojne Krajine...pa sve do danas - "Srbijanstvom".

Pokondirene tikve je opisao Sterija.
freehand freehand 10:07 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

docsumann
Pitanje na koje treba da odgovoriš je da li postoji zloupotreba tog izraza, da li je moguće tim izrazom pokazati i negativne emocije prema Srbima, da li taj izraz može da ima i pežorativno značenje.


pokušao sam da objasnim da u CG važi sasvim suprotna logika.

"Srbijanstvo" kao pojam koji je "antisrpski" potiče iz vremena sudara interesa Srba i Srbije i K und K, koliko ja znam, i to naročito kad su pokazane pretenzije prema prostorima s onu stranu Drine koje Srbi naseljavaju. Pa je "srbijanstvom" pokušano cepanje nacionalnog bića što nije uspelo, bar ni blizu kao cepanje po religijskom osnovu.
No retki su, ako uopšte postoje, primeri da se zlouptrebom reči iz nje isisa i sav pozitivni sadržaj a ona postane samo pogrdna što se ovde uporno sugeriše i to bez ikakvog razloga, iz čistog kaprica i isprazne želje da bi se svađalo oko čega god.
predatortz predatortz 10:19 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

No retki su, ako uopšte postoje, primeri da se zlouptrebom reči iz nje isisa i sav pozitivni sadržaj a ona postane samo pogrdna što se ovde uporno sugeriše i to bez ikakvog razloga, iz čistog kaprica i isprazne želje da bi se svađalo oko čega god.


Kada Srbin prekodrinac kaže Srbijanac, u 95% slučajeva se odnosi na ono na šta ja ukazujem - na geografiju. Ako bi to, izrečeno iz mojih usta, bilo uvreda, onda je jednaka uvreda i to kada meni kažete Bosanac, a poznato vam je da sam Srbin.
freehand freehand 10:25 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

predatortz
No retki su, ako uopšte postoje, primeri da se zlouptrebom reči iz nje isisa i sav pozitivni sadržaj a ona postane samo pogrdna što se ovde uporno sugeriše i to bez ikakvog razloga, iz čistog kaprica i isprazne želje da bi se svađalo oko čega god.


Kada Srbin prekodrinac kaže Srbijanac, u 95% slučajeva se odnosi na ono na šta ja ukazujem - na geografiju. Ako bi to, izrečeno iz mojih usta, bilo uvreda, onda je jednaka uvreda i to kada meni kažete Bosanac, a poznato vam je da sam Srbin.

Slažemo se mi tu potpuno. Nema spora oko toga. U oba slučaja je u pitanju geografska a ne nacionalna odrednica i u oba slučaja se na taj način može nekad aludirati i na nekakve zajedničke osobine, navike i kulturološke odlike ljudi koji na nekom prostoru žive bez obzira na njihovu nacionalnu ili versku pripadnost ili opredeljenje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:17 23.02.2019

Re: Sve razumem ...

docsumann
Pitanje na koje treba da odgovoriš je da li postoji zloupotreba tog izraza, da li je moguće tim izrazom pokazati i negativne emocije prema Srbima, da li taj izraz može da ima i pežorativno značenje.


pokušao sam da objasnim da u CG važi sasvim suprotna logika.


Video sam, nisam to znao.
A zanimnjivo, stvarno.
I ima tu neke logike.

Liči ne nešto u smislu, Srbi iz CG sebe smatraju skoro istim sa Srbima iz Srbije, a pošto ipak nisu skroz isti, oni tu razliku ističu tako što kažu, i mi i vi smo Srbi, ali vi ste Srbijanci mi nismo.
Crnogorcima je dovoljno da kažu samo Srbi, i time sebe odvajaju od svih Srba, a samim Srbima ostavljaju kako će se međusobno dogovore oko nijansi.

Liči na korektno mada mi se čini da Crnogorci svim Srbima pripisuju nešto negativno.
Nisam siguran, ali utisak je takav.
michiganac michiganac 02:05 24.02.2019

Re: Sve razumem ...

khm, da se vratimo na temu..

Kao ni Bosanac.
Ovde me često tako zovu, preko Drine mi moji kažu da sam se posrbijančio.


Sto bi u mom uzem rodnom vilajetu rekli: "nije insan prist'o ni tamo ni 'vamo.." Nesto kao 'Jovan bez zemlje'

freehand freehand 11:57 24.02.2019

Re: Sve razumem ...

Sto bi u mom uzem rodnom vilajetu rekli: "nije insan prist'o ni tamo ni 'vamo.." Nesto kao 'Jovan bez zemlje'

Oni tebi - nema Bosne?!

A ozbiljno govoreći problem sa Bosnom je ozbiljna tragedija, i ne od juče. nema lepše zemlje i boljih ljudi u zajebanijoj zemlji punoj zajebanih ljudi.

P.S. Zaboravih, ovde mora Đoganizacija
softelectronics_e softelectronics_e 14:49 24.02.2019

Re: Sve razumem ...

freehand
Sto bi u mom uzem rodnom vilajetu rekli: "nije insan prist'o ni tamo ni 'vamo.." Nesto kao 'Jovan bez zemlje'

Oni tebi - nema Bosne?!

A ozbiljno govoreći problem sa Bosnom je ozbiljna tragedija, i ne od juče. nema lepše zemlje i boljih ljudi u zajebanijoj zemlji punoj zajebanih ljudi.

P.S. Zaboravih, ovde mora Đoganizacija

Nisi u pravu.
Ribozom Ribozom 10:46 19.02.2019

izvod integrala

Potenciranje podela ide samo na ruku ovima iz vlasti.
Tako ce i da iskoriste i ovo, narodnjaci - zabavnjaci.
Ako je postojala anketa sa pitanjem: Da li ste da se Saban Saolic sahrani u aleji zasluznih gradjana sa 5 odgovora ovo je moja racunica.
1. Da, svakako 5%
2. Da 15%
3. Ne znam 60%
4. Ne 19%
5. ne, nikako 1%

Zajedno 1 i 2 su oni koji su ekstremno za, i samo pod 5 je ekstremno protiv.
3 i 4 su po pravilu nezainteresovani u uslovima da ih nesto licno ne dotice dogagjaj.
pape92 pape92 12:58 19.02.2019

Levo od Šabana

Da su mogli svega da se sete, Nadrealisti bi osamdesetih kao jedan od svojih priloga u skečevima Dnevnik iz budućnosti (Švedska - nemiri, zdravo!) imali i jedan: tragično preminuli velikan muzičke scene Šaban Šaulić juče je sahranjen u Aleji Zaslužnih građana. Po rečima čuvara groblja, Mirka Topalovića, sada je znatno olakšano pronalažanje mesta na kome je sahranjen Ivo Andrić, za koje se retki posetioci još interesuju. "Samo im kažem levo od Šabana", kaže Topalović.

I nama bi bilo smešno, tih osamdesetih.
angie01 angie01 13:22 19.02.2019

Re: Levo od Šabana

pape92


istina ziva!

...kao sto se, na zalost, pokazalo i sve iz njihovih skeceva.

a, evo sada, neki dinosaurusi, sto su jos opstali i grupice mladih, neprilagodjenih, koji kao planktoni lebde u nekom limbu, povremeno se srecu u Ladjarima i slusaju zaverenicki neki jazz i dobru muziku u sakrivenoj pecini, da ih niko ne vidi.
zilikaka zilikaka 13:24 19.02.2019

Re: Levo od Šabana

I nama bi bilo smešno, tih osamdesetih.

Pa eto, imamo priliku da živimo parodiju.
freehand freehand 16:07 19.02.2019

Re: Levo od Šabana

pape92
Da su mogli svega da se sete, Nadrealisti bi osamdesetih kao jedan od svojih priloga u skečevima Dnevnik iz budućnosti (Švedska - nemiri, zdravo!) imali i jedan: tragično preminuli velikan muzičke scene Šaban Šaulić juče je sahranjen u Aleji Zaslužnih građana. Po rečima čuvara groblja, Mirka Topalovića, sada je znatno olakšano pronalažanje mesta na kome je sahranjen Ivo Andrić, za koje se retki posetioci još interesuju. "Samo im kažem levo od Šabana", kaže Topalović.

I nama bi bilo smešno, tih osamdesetih.

Meni ovo sad izgleda kao nova stepenica na putu silaska u ambis, na kojoj se uspostavljeni red među živima preslikava i na mrtve. Ista hijerarhija, iste vrednosti, isti obrasci. Što je potpuno normalno za Srbiju 2019. nenormalno bi bilo da je drugačije.
pape92 pape92 20:10 19.02.2019

Šaban i Džibro

Ne budem lenj, ima na vikipediji spisak sahranjenih u Aleji zaslužnih građana, reko' da pogledam. Pored svakog imena je i crtica o ličnosti, na primer književnik, pozorišni reditelj, lekar, arhitekta itd. Kad naletim na jedino ime pored koga je umesto onoga "o ličnosti" znak pitanja. Gugl - ništa. Da ne grešim dušu čoveku, samo da podelim otkriće, prosto šteta da ne. Možda sahrane Šabana pored.

Vaso Bogdanović - Džibro (1921-1983). What are the odds!

freehand freehand 20:12 19.02.2019

Re: Šaban i Džibro

pape92
Ne budem lenj, ima na vikipediji spisak sahranjenih u Aleji zaslužnih građana, reko' da pogledam. Pored svakog imena je i crtica o ličnosti, na primer književnik, pozorišni reditelj, lekar, arhitekta itd. Kad naletim na jedino ime pored koga je umesto onoga "o ličnosti" znak pitanja. Gugl - ništa. Da ne grešim dušu čoveku, samo da podelim otkriće, prosto šteta da ne. Možda sahrane Šabana pored.

Vaso Bogdanović - Džibro (1921-1983). What are the odds!


Da nije Džirlo?
Slagalo bi se sa šaban opasno
pape92 pape92 20:23 19.02.2019

Re: Šaban i Džibro

Bata Džirlo? Ajde!

Ali, jao, Džirlo devojke. Blast from the past. (Budi i ti Džirlo devojka). Da, džirlizacija je ista grana kao šabanizacija, samo danas vuče na nostalgiju, a ne bi trebalo.
Atomski mrav Atomski mrav 20:52 21.02.2019

Re: Levo od Šabana

"Samo im kažem levo od Šabana"


Čitajući novine, čini mi se da će taj "levo od Šabana" biti Nebojša Glogovac.
deset_slukom deset_slukom 15:19 19.02.2019

Mislim...

da nam se šabanizacija desila zato što smo šabanizaciji bili skloni. Šaulić je karijeru započeo u PGP RTB a ne u Diskosu. Istina je da je Diskos imao prilično ležeran pristup odabiru repertoara, što je, između ostalog, omogućilo znatno raniju pojavu nekakve domaće rok muzike na sceni. Recimo, teško da bi Ivanka Pavlović sa Iskrama prošla u Beogradu te 1963. godine.

JJ Beba JJ Beba 15:29 19.02.2019

Slava

A nekako mislim da bi u ovom momentu Bogdan Tirnanić rekao nešto poput toga da je Šaban bio taj koji je svojom pojavom prelomio sudbinu države i kulturnog prostora. On, Diskos, i Radio Šabac.,


Sa Šabanom je otišlo jedno vreme.
Osamdesetih godina prošlog veka, leti, nekako u avgustu čini me, svako selo u Vojvodini je imalo slavu i to se zvalo socijalistička slava. Tada ono- vašar, ringinšpil, štrudle s makom, klopa, ludilo. Ja sam sa ekipom savamalskih bajkera, mojih školskih drugara, išla po tim selima i slavama; zajebancija, vetar u kosi..(tad sam i u Guču išla tako. :)
Te socijlaističke slave su, pored radnih akcija bile stalna i sigurna tezga rokerimima bivše zemlje. (po radnim akcijama nisam išla :) i mogao si, pored dobre klope i zajebancije, da slušaš i dobre koncerte domačih bedova po Domovima kulture, koje je btw imalo svako selo. I tako u nekom selu u Domu kulture bude Leb i sol (ili Riblja čorba, ili bilo koji popularni bend tog vremena kasnih sedamdeseti i ranih osamdesetih) a pod šatrom Šaban. I sve krcato, niko nikome ne smeta.svako ima svoju publiku
Sada nit ima socijalističkih slava, nit ima Domova kulture, nit ima rokenrola a evo nema ni Šabana
završeno



Inače, ja lično, volela sam drugog, onog bluz Šabana
softelectronics_e softelectronics_e 17:43 19.02.2019

Re: Slava

JJ Beba
A nekako mislim da bi u ovom momentu Bogdan Tirnanić rekao nešto poput toga da je Šaban bio taj koji je svojom pojavom prelomio sudbinu države i kulturnog prostora. On, Diskos, i Radio Šabac.,


Sa Šabanom je otišlo jedno vreme.
Osamdesetih godina prošlog veka, leti, nekako u avgustu čini me, svako selo u Vojvodini je imalo slavu i to se zvalo socijalistička slava. Tada ono- vašar, ringinšpil, štrudle s makom, klopa, ludilo. Ja sam sa ekipom savamalskih bajkera, mojih školskih drugara, išla po tim selima i slavama; zajebancija, vetar u kosi..(tad sam i u Guču išla tako. :)
Te socijlaističke slave su, pored radnih akcija bile stalna i sigurna tezga rokerimima bivše zemlje. (po radnim akcijama nisam išla :) i mogao si, pored dobre klope i zajebancije, da slušaš i dobre koncerte domačih bedova po Domovima kulture, koje je btw imalo svako selo. I tako u nekom selu u Domu kulture bude Leb i sol (ili Riblja čorba, ili bilo koji popularni bend tog vremena kasnih sedamdeseti i ranih osamdesetih) a pod šatrom Šaban. I sve krcato, niko nikome ne smeta.svako ima svoju publiku
Sada nit ima socijalističkih slava, nit ima Domova kulture, nit ima rokenrola a evo nema ni Šabana
završeno



Inače, ja lično, volela sam drugog, onog bluz Šabana

A možda ulogu u tome čega sve nema igra i to što si neznatno starija - nego tada (kada si išla po tim selima).
A ja sam, eto, u subotu, bio u Kačarevu na Slaninijadi.
Kobasicijada u Belom Blatu me ove godine mimoišla, no, sledeće neće.
Bez obzira što nikada nisam slušao Šabanam, a kamoli turbofolk.
No - slušali su mnogi oko mene.
I ja im to ne zameram.
Jer - takvi smo kakvi smo.
Svakakvi, a počesto i nikakvi.
Ali smo, u(s)prkos svemu - svoji.
Za zameranje je nekom drugome.

Šta još reći?!

gedza.73 gedza.73 20:50 19.02.2019

Re: Slava

JJ Beba
(tad sam i u Guču išla tako. :)

u toj Guči samo ja nisam bio :)
a i nemam neku želju.



ne da nisam kao tinejdžer išao na vašare ali... zar nije lakše muzičarima da odsviraju onako kako je napisano a ne da svaka budala drnda po svom instrumentu (nema veze sa improvizacijama) kako bi pijanoj masi dokazala kako je on baja pa će bolje da odsvira ako krene sa muzičkim onanisanjem? i obavezno zvuk na maksimum.

od narodne muzike ostali samo dugmići.


a 'de su novinari u celoj priči? polupismeni i priučeni sa čipom najljigavijeg paparaco pacova.



JJ Beba JJ Beba 21:40 19.02.2019

Re: Slava

u toj Guči samo ja nisam bio :)

u Guču sam išla tada, osamdesetih, u bajkerskoj koloni, na kupus, zezanje, kožne jakne, pantalone. Seljaci nas malo čudno gledali, sa zazorom, al kad su videli da su nama čizme isto što i njima opanci pristai su da rakijaju sa nama.:) bili smo drugaćiji ali isti.
Posle devedetih više ne idem tamo. tamo nema više ništa
JJ Beba JJ Beba 21:54 19.02.2019

Re: Slava

A ja sam, eto, u subotu, bio u Kačarevu na Slaninijadi.
Kobasicijada u Belom Blatu me ove godine mimoišla, no, sledeće neće.

verujem da je super, al ne jedem meso :)
ja nikda nisam slušala narodnjake, ali oni su bili tu, pored nas, vrteli su se po tw, na radijima, ai nismo obraćali paćnju na njih. slušali smo svoju muziku i oni nas nisu zanimali.
ja tako i danas
antioksidant antioksidant 22:37 19.02.2019

Re: Slava

JJ Beba
u toj Guči samo ja nisam bio :)

u Guču sam išla tada, osamdesetih, u bajkerskoj koloni, na kupus, zezanje, kožne jakne, pantalone. Seljaci nas malo čudno gledali, sa zazorom, al kad su videli da su nama čizme isto što i njima opanci pristai su da rakijaju sa nama.:) bili smo drugaćiji ali isti.
Posle devedetih više ne idem tamo. tamo nema više ništa

Jedan od razloga sto te volim je sto znas kad je vreme za nuncake a kad nije
michiganac michiganac 23:12 19.02.2019

Re: Slava

u Guču sam išla tada


Sta ti je uticaj MSM-a (valjda i YT danas mozemo ubaciti ovde:) - tek sinoc bacim pogled na nekoliko Sabanovih uradaka (koncert u SC uz egzaltaciju svekolikog auditorijuma), i nabasam ispod na jedan susjedski komentar:

I nikad mi nece bit jasno kako Srbi sa ovakvom lakocom sviraju puhacke instrumente.....stvarno su genijalci.....klarinetista kapa do poda kao cijelom bendu......a sta se glavne zvijezde veceri tice,ona stara.....puno je šabana.....ali je samo jedan šaulić.......i bajramović.....:)

A sta reci, koju posluku porati?



Mozda onog dana (ako vec ko pretekne) kad negdje, recimo, na Dorcolu (ako je vec potrosena Savamala ) nikne serpski 'Berklee' - poseban konzervatorijum iskljucivo za duvacku instrumentaliku - nacini se radikalan rez i otklon prema 'Sabanizaciji'
michiganac michiganac 23:31 19.02.2019

Re: Slava

JJ Beba JJ Beba 14:25 20.02.2019

Re: Slava

Jedan od razloga sto te volim je sto znas kad je vreme za nuncake a kad nije

bez nunčaki ništa
freehand freehand 16:33 19.02.2019

Albukerki

Pišući onih nekoliko rečenica (sa toliko grešaka) koje čine tekst kao predložak bloga namerno sam ostavio toliko otvorenih puteva kojima bi moglo da se krene i toliko konaca koji vire a mogli bi da posluže da se od njih nova priča saštrika. Naravno da sam bio svestan da je jedan, možda najočigledniji, od tih puteva onaj kojim se kreće ka sagledavanju i vrednovanju samog Šaulića.
No on mi je, priznajem, najamnje bio na pameti kao ličnost i kao umetnik. Pominjući Šabana najmanje sam na umu imao Šaulića, takoreći.
No opet - kako odoleti površinskom i trivijalnom?
Elem, od njegovih pesama nekako mi je najbliža i nje se prve setim kad se šabanski opus pomene - "Sneg je opet Snežana". Ali to ima svoj sasvim poseban razlog:
Kile je bio legenda varoši: sve je na njemu bilo genuine cigansko, sem kovrdžave plave kose i plavih očiju. Sav portabl, toliko da je i sa 15 godina mogao da se prodaje kao petogodišnjak, bio je junak mnogih priča i dogodovština. Slavu mu je zaokružio igrani dokumentarac u kome je kao jedan od junaka glumio - sebe. Ne smem da tvrdim da je Žilnik bio autor tog filma ali je delo bilo skroz žilnokovsko.
No otkud sad Kile u priči o Šabanu? Sem scene u kojoj njegov slinavi brat sa kojim je zajedno zbog provale u samoposlugu zaglavio Dom, objašnjava kako su "vrata odbili metodom pajsera" - u pamćčenje mi se ureazala još jedna: ona u kojoj Kile u Narodnoj bašti, najvećem pančevačkom parku, na jednoj od sprava na dečijem igralištu svojoj devojci - pogađate: zvala se Snežana - peva "Sneg je opet Snežana". I to sa toliko emocije da se falširanje i ne primećuje.
Šteta je što ne mogu da se setim naziva tog filma koji je sa ogromnim oduševljenjem prihvaćen o publike u Studentskom neke od tih osamdesetih. Možda bih mogao i da ga iskopam u nekoj od ostava JuTjuba, u tom slučaju.
Ali to je, eto, priča koju bih ja na pismenom čija je tema Šaban Šaulić napisao.
I ne bi mi bilo prvi put da mašim temu a dobijem dvojku za trud.
alselone alselone 00:18 20.02.2019

Re: Albukerki

Pišući onih nekoliko rečenica (sa toliko grešaka)


A je l' ti bez veze? I treba.

Ne zato što ovde pišu bezgrešni nego zato što se ti veoma ložiš da ispravljaš druge za gramatiku, pravopis i stil a zapravo grešiš koliko i svako prosečno piskaralo.
softelectronics_e softelectronics_e 17:19 19.02.2019

M'da!

R.I.P. Šabane!
milanb milanb 18:06 19.02.2019

Re: M'da!

Стварно не знам зашто се људи толико примају на музику.

Све је то иста багра, све то треба гађати трулим парадајзом.Ти забављачи се некада нису могли сахрањивати на истом гробљу предвиђеном за поштен свет.Сада их сахрањују у алејама заслужних грађана, а ја стварно не могу да проникнем о каквим заслугама је реч.

Заиста ме није нешто погодила смрт Шабана Шаулића, као ни смрт Д.Боувија, В.Хјустон.Нешто ме заболе дупе за све то, нисам срећан због било чије смрти, али стварно не знам што би ме потресла смрт неког Шабана Шаулића.

Јуче је умрло/погинуло око 150 000 људи на читавом свету, 1.78 по секунди, а 100-нак по минуту.
softelectronics_e softelectronics_e 18:31 19.02.2019

Re: M'da!

milanb
Стварно не знам зашто се људи толико примају на музику.

Све је то иста багра, све то треба гађати трулим парадајзом.Ти забављачи се некада нису могли сахрањивати на истом гробљу предвиђеном за поштен свет.Сада их сахрањују у алејама заслужних грађана, а ја стварно не могу да проникнем о каквим заслугама је реч.

Заиста ме није нешто погодила смрт Шабана Шаулића, као ни смрт Д.Боувија, В.Хјустон.Нешто ме заболе дупе за све то, нисам срећан због било чије смрти, али стварно не знам што би ме потресла смрт неког Шабана Шаулића.

Јуче је умрло/погинуло око 150 000 људи на читавом свету, 1.78 по секунди, а 100-нак по минуту.

Mene smrt Bouvija jeste pogodila.
mentol mentol 19:29 19.02.2019

Re: M'da!

milanb
Стварно не знам зашто се људи толико примају на музику.


A šta je to od svega što su ljudi ikada stvorili bolje i važnije od muzike?

nsarski nsarski 19:32 19.02.2019

Re: M'da!

A šta je to od svega što su ljudi ikada stvorili bolje i važnije od muzike?


Matematiku.

Neću da kažem da je bolje i važnije, ali nije ni lošije ni manje važno.

Slično važi za slikarstvo, književnost...
predatortz predatortz 19:36 19.02.2019

Re: M'da!

Matematiku


Matematika i fizika su mi odmah pale na pamet.
Onda pomislih da se pre može reći da su ljudi uočili i (delimično) razumeli te dve boginje Svemira, nego da su ih stvorili.
softelectronics_e softelectronics_e 19:40 19.02.2019

Re: M'da!

predatortz
Matematiku


Matematika i fizika su mi odmah pale na pamet.
Onda pomislih da se pre može reći da su ljudi uočili i (delimično) razumeli te dve boginje Svemira, nego da su ih stvorili.

Jebote patak!
Ma bravo.
Nema šta - pravi pesnik.
milanb milanb 20:09 19.02.2019

Re: M'da!

mentol
milanb
Стварно не знам зашто се људи толико примају на музику.


A šta je to od svega što su ljudi ikada stvorili bolje i važnije od muzike?


Скоро све што су људи створили је важније од музике.
mentol mentol 20:27 19.02.2019

Re: M'da!

nsarski


Matematiku.


Da moramo da biramo da se odreknemo jedne od te dve delatnosti mislim da matematika ne bi imala nikakve šanse... Ljudi smo, nismo Vulkanci
Srce će uvek prevagnuti razum i dobro je da je tako. Da se zna ko je gazda.
michiganac michiganac 22:05 19.02.2019

Re: M'da!

nsarski
A šta je to od svega što su ljudi ikada stvorili bolje i važnije od muzike?


Matematiku.

Neću da kažem da je bolje i važnije, ali nije ni lošije ni manje važno.

Slično važi za slikarstvo, književnost...

A mozemo i da apstrahujemo i kazemo jednostavo - stvorili su kodifikaciju. Inace ne bismo mogli bas da uzivamo (kako ko po ukusima) danas ni u (onom Nininom) izvornom Bahu, Amadeusu,.. Adekvatno vazi i za knjizevnost. Slikarstvo ipak ostaje/-ce i dalje visa, fluidna kategorija.




Nego profo, potaknu me sad i predatz ovim posljednjim komentarom, a dugo mi pliva u podsvijesti zelja da te priupitam - si se nekad otisnuo u pravcu Atakame na La Silla-u, Paranal ili Armasones? Onako, recimo, na 'hodocasce'?! Kristalno jasno predvecernje nebo sa "fifty shades of deep blue & beyond.."

Ako se ikad uputim ka juznoj latino hemisferi ovo bi mi bila prva destinacija (pod uslovom da iskamcim propusnicu - cuh negdje i da su rigorozne mjere po tom pitanju za pojedine visove, ako se vec ne ide o poslu tamo).



nsarski nsarski 22:12 19.02.2019

Re: M'da!

da li si se nekad otisnuo u pravcu Atakame na La Silla-u, Paranal ili Armasones?


Nažalost nisam. Bio sam u Argentini i potpuno sluđen izgledom zvezdanog neba. Uspeo sam da prepoznam Alfa Kentaura, Južni Krst, Fomalhaut, i još par objekata.

A ni dan nije mnogo bolji - putanju Sunca pratiš gledajući ka severu. "Ide" s desne strane na levu. Cool.
munjara munjara 22:41 20.02.2019

Re: M'da!

Скоро све што су људи створили је важније од музике.
sve što su stvorili, idolatrija trumpetanja je boles

freehand freehand 22:45 20.02.2019

Re: M'da!

munjara
Скоро све што су људи створили је важније од музике.
sve što su stvorili, idolatrija trumpetanja je boles


Pa su zato na Vojadžeru uz sve ostalo kao vid komunikacije sa vanzemaljskom inteligencijom poslali i nekoliko sati muzike. I to neki - pajz sad: ne trumpetaši. Nego doktori, Nobelovci, incžiniri.
maksa83 maksa83 23:00 20.02.2019

Re: M'da!

sve što su stvorili, idolatrija trumpetanja je boles

Kaže hardkor sledbenik Kulta Zombi Ješe...
jadragoljub jadragoljub 08:13 21.02.2019

Re: M'da!

milanb
mentol
milanb
Стварно не знам зашто се људи толико примају на музику.


A šta je to od svega što su ljudi ikada stvorili bolje i važnije od muzike?


Скоро све што су људи створили је важније од музике.

bez želje da te uvredim ali ovo što si rekao je čista glupost.
umetnost i nauka su ono što čini čoveka čovek i razdvaja od obične životinje. čovek jeste životinja koja se zahvaljujući tome što je razvila sposobnost apstraktnog mišljenja napravila korak iznad ostalih životinja. nauka i umetnost su upravo proizvod te sposobnosti.
sama muzikaje najapstraktnija od svih umetnosti , i eto oni koji je ne razumeju izgleda da imaju problema sa svojom sposobnošću razumevanja apstrakcije.

a što se tiče Šabana i šabana, cela ova rasprava je besmislena jer je vode ljudi sasvim drugačijeg muzičkog ukusa.
i ako šo pesnik reče, za drugu vrstu umjetnosti- jeste da je 90% SF književnosti obično đubre ali onih 10% je zlato. to isto važi i za rocenrol, nije ni on zaštićen od đubreta, iako mi rockenrolđije to smatramo za uvredu, kad netko to reče.
ćisto kao kuriozitet, po smrti šarl ginzburga čitao sam neke frenčmenske kritičare koji su , u najmanju ruku, dotičnog svrstavali u neku vrstu frenčmenskog Šabana Š. a kad bi smo se udubili u analizu frenčmense, ingliške i ostale nacionalne muzike i ocene bili bi ' zgroženi' kad bi ustanovili da nisu ništa kvalitetniji od nas u slavljenju kojekakvog 'šljama'.
o nešvilutenesiju da ne pričam, kakvog sve tu đubeta ima a i zlata poput dilana, recimo. teli mi da znamo ili ne sam dilan je poteko iz folka i dugo su ga nešvilijanci smatrali svojim.
za stvarno razumevanje da li Šaban spada u aleju ili ne, a i mnogi koji leže tamo iz drugih oblasti, potreban je dijalog bez animoziteta već ozbiljne analize šta je kvalitet u folku, glumi itd. ovde u ovom razgovoru baš smeta ta kritika koja izlazi iz animoziteta.
pnbb pnbb 22:13 21.02.2019

Re: M'da!

Uspeo sam da prepoznam Alfa Kentaura, Južni Krst, Fomalhaut, i još par objekata.

A ni dan nije mnogo bolji - putanju Sunca pratiš gledajući ka severu. "Ide" s desne strane na levu. Cool.

sad se setih onog klinca iz ima li pilota...
niccolo niccolo 19:17 19.02.2019

U nedelju

Šaban, danas Karl Lagerfeld...sve mladi ljudi...
freehand freehand 19:23 19.02.2019

Re: U nedelju

niccolo
Šaban, danas Karl Lagerfeld...sve mladi ljudi...


A i tebe nešto žiga pod rebrima sa desne strane...

P.S. kad ono sede Cigani tako i piju pivo pa dotrčava jedan sav uplakan i viče "Braćo, jeste čuli - umro nam Versaće!"
A jedan preneražen pita: "jel original?!"
aureus aureus 19:23 19.02.2019

Re: U nedelju

niccolo
Šaban, danas Karl Lagerfeld...sve mladi ljudi...

Jednom su neki pred Lagerfeldom držali sitno slovo o građi manekenki, o tome da bi možda trebalo u promociji mode koristiti žene koje nisu tako vitke i visoke nego izgledaju uobičajeno.

"Nemate vi pojma", rekao je Karl Lagerfeld.
mirelarado mirelarado 19:46 19.02.2019

Re: U nedelju

Jednom su neki pred Lagerfeldom držali sitno slovo o građi manekenki, o tome da bi možda trebalo u promociji mode koristiti žene koje nisu tako vitke i visoke nego izgledaju uobičajeno.

"Nemate vi pojma", rekao je Karl Lagerfeld.


Kakav šaban!
nsarski nsarski 19:52 19.02.2019

Re: U nedelju

mirelarado
Jednom su neki pred Lagerfeldom držali sitno slovo o građi manekenki, o tome da bi možda trebalo u promociji mode koristiti žene koje nisu tako vitke i visoke nego izgledaju uobičajeno.

"Nemate vi pojma", rekao je Karl Lagerfeld.


Kakav šaban!


Pre pet minuta iz susedne sobe čujem glas s TV reklame (ne pratim pa ne znam precizno o kome se tabloidu radi), ali dramatičan glas najavljuje: "Čitajte u sutrašnjem broju! Nemački lekari ubili Šabana!"

Ovo je tek šabanizacija Šabana.


P.S. Našao sam! Naslovna strana lista Srpski Telegraf. Nije loše baciti pogled i na ostale naslove (Na Šabana izvršen atentat, i slično):



Nadrealno.
freehand freehand 19:54 19.02.2019

Re: U nedelju

nsarski
mirelarado
Jednom su neki pred Lagerfeldom držali sitno slovo o građi manekenki, o tome da bi možda trebalo u promociji mode koristiti žene koje nisu tako vitke i visoke nego izgledaju uobičajeno.

"Nemate vi pojma", rekao je Karl Lagerfeld.


Kakav šaban!


Pre pet minuta iz susedne sobe čujem glas s TV reklame (ne pratim pa ne znam precizno o kome se tabloidu radi), ali dramatičan glas najavljuje: "Čitajte u sutrašnjem broju! Nemački lekari ubili Šabana!"

Ovo je tek šabanizacija Šabana.

Udaviće se Pajić od štucanja
niccolo niccolo 19:54 19.02.2019

Re: U nedelju

A i tebe nešto žiga pod rebrima sa desne strane...

Što bi rekao Ljuba Moljac, umro je Balzak, umro je Dostojevski, a ni ja se nešto ne osećam najbolje.

vitke i visoke

Šta imaš protiv visokih i vitkih žena?

"Čitajte u sutrašnjem broju! Nemački lekari ubili Šabana!"

Gluposti ! Nemačka medicina je najbolja...
maksa83 maksa83 19:57 19.02.2019

Re: U nedelju

Gluposti ! Nemačka medicina je najbolja...

Esampričao kad sam ušao u onu apAteku na Terazijama da kupim nešto (verovatno dopunjavao Rapidol) i da sam zgranuto pitao one tetke apotekarke "jesu ovo na rafovima stvarno homeopatski lekovi i je l' vi to stvarno prodajete?", pa kad su mi skočile u oči sa "Ali to su NEMAČKI homeopatski lekovi!". Jedva sam živ otalen izašao...
niccolo niccolo 19:59 19.02.2019

Re: U nedelju

"Ali to su NEMAČKI homeopatski lekovi!"

To nešto ko himalajska so?
JJ Beba JJ Beba 20:00 19.02.2019

Re: U nedelju

Što bi rekao Ljuba Moljac, umro je Balzak, umro je Dostojevski, a ni ja se nešto ne osećam najbolje.


to je iz predstva Kosa. al to je Ljubino vreme :)
mirelarado mirelarado 20:02 19.02.2019

Re: U nedelju

nsarski
mirelarado
Jednom su neki pred Lagerfeldom držali sitno slovo o građi manekenki, o tome da bi možda trebalo u promociji mode koristiti žene koje nisu tako vitke i visoke nego izgledaju uobičajeno.

"Nemate vi pojma", rekao je Karl Lagerfeld.


Kakav šaban!


Pre pet minuta iz susedne sobe čujem glas s TV reklame (ne pratim pa ne znam precizno o kome se tabloidu radi), ali dramatičan glas najavljuje: "Čitajte u sutrašnjem broju! Nemački lekari ubili Šabana!"

Ovo je tek šabanizacija Šabana.


Uporno se natura uverenje da su i život i smrt rijaliti šou najniže vrste. Ceo svet je postao šabanijada.
freehand freehand 20:04 19.02.2019

Re: U nedelju

maksa83
Gluposti ! Nemačka medicina je najbolja...

Esampričao kad sam ušao u onu apAteku na Terazijama da kupim nešto (verovatno dopunjavao Rapidol) i da sam zgranuto pitao one tetke apotekarke "jesu ovo na rafovima stvarno homeopatski lekovi i je l' vi to stvarno prodajete?", pa kad su mi skočile u oči sa "Ali to su NEMAČKI homeopatski lekovi!". Jedva sam živ otalen izašao...

Ja imam knjigu sa specijalnim zlatnim znakom koji leči, a potpis doktora u posveti zlatnom znaku daje dvostruko dejstvo.
A otišao sam toliko daleko da sam to štivo pokušao i da pročitam, i mislim da su posledice i ovde vidljive pažljivom posmatraču.
vcucko vcucko 20:04 19.02.2019

Re: U nedelju

mirelarado
Jednom su neki pred Lagerfeldom držali sitno slovo o građi manekenki, o tome da bi možda trebalo u promociji mode koristiti žene koje nisu tako vitke i visoke nego izgledaju uobičajeno.

"Nemate vi pojma", rekao je Karl Lagerfeld.


Kakav šaban!

Dobro, to su neke čisto zanatske stvari.
Naravno da devojku visoku 180 i tešku 55 kg možeš da uviješ u random draperiju i to će da izgleda dobro. Stvar proporcije i vizure.
Isto kao što za onu od 150 i 65 kg moraju dobro da se pomuče, nađu pravu odevnu kombinaciju, ugao snimanja itd.
Druga je stvar što su ljudi (ne shvati me pogrešno, devojke pogotovo) povodljivi za takvim stvarima. Pa imaš ultimativnih 180/55 ili smrt, anoreksiju pa bulimiju i slične ale.
Tu se Lagerfeld (i ostali matori kvarnjaci tog ranga) samo čipio za svoj ugled i džep, uvek može da kaže "šta ja imam s tim, nisam ih puškom terao" i biće u pravu.
predatortz predatortz 20:06 19.02.2019

Re: U nedelju

niccolo
"Ali to su NEMAČKI homeopatski lekovi!"

To nešto ko himalajska so?


To je kao kad meanićar uBosni značajno cokne jezikom i kaže:

Fauveee je fauveee, jarane!
alselone alselone 20:07 19.02.2019

Re: U nedelju

maksa83
Gluposti ! Nemačka medicina je najbolja...

Esampričao kad sam ušao u onu apAteku na Terazijama da kupim nešto (verovatno dopunjavao Rapidol) i da sam zgranuto pitao one tetke apotekarke "jesu ovo na rafovima stvarno homeopatski lekovi i je l' vi to stvarno prodajete?", pa kad su mi skočile u oči sa "Ali to su NEMAČKI homeopatski lekovi!". Jedva sam živ otalen izašao...


A, ne! To je ništa. Ja sam dobijao odgovore kako u Francuskoj na medicinskom faksu izučavaju homeopatiju.
aureus aureus 20:08 19.02.2019

Re: U nedelju

niccolo

Šta imaš protiv visokih i vitkih žena?

Ne znam koga si citirao, ali Lagerfeld bi ti vjerovatno odgovorio: "neću da moje kreacije nose žene niže od 175 i teže od 55".
milanb milanb 20:15 19.02.2019

Re: U nedelju



freehand

Ja imam knjigu sa specijalnim zlatnim znakom koji leči, a potpis doktora u posveti zlatnom znaku daje dvostruko dejstvo.
A otišao sam toliko daleko da sam to štivo pokušao i da pročitam, i mislim da su posledice i ovde vidljive pažljivom posmatraču.


Ја имам огромни зидни постер Алана Чумака, који је током 3 деценије акумулирао огромну енергију.

Уколико се сви не одрекнете Шабана Шаулића и Бајрамовића, М.Џексона, В.Хјустон, Д.Боувија, поставићу Чумака овде и оде блог.
nsarski nsarski 20:16 19.02.2019

Re: U nedelju

Tu se Lagerfeld (i ostali matori kvarnjaci tog ranga) samo čipio za svoj ugled i džep


Ne pratim rad dotičnog, ali danas u NY Timesu kažu za njega

Karl Lagerfeld, Designer Who Defined Luxury Fashion, Dies at 85

Mr. Lagerfeld was the most prolific designer of the 20th and 21st centuries.
He achieved an unparalleled level of fame and created a new kind of designer: the shape-shifter.


Karl Lagerfeld in 2013.

When most of his peers were retiring to their yachts or country estates, he was designing an average of 14 new collections a year.

85 godina i više od jedne kolekcije mesečno?! Respect s moje strane. Nemac, šta reći.
maksa83 maksa83 20:17 19.02.2019

Re: U nedelju

Ја имам огромни зидни постер Алана Чумака, који је током 3 деценије акумулирао огромну енергију.



(Ovo je bila preemptivna odbrana)
mirelarado mirelarado 20:17 19.02.2019

Re: U nedelju

vcucko
mirelarado
Jednom su neki pred Lagerfeldom držali sitno slovo o građi manekenki, o tome da bi možda trebalo u promociji mode koristiti žene koje nisu tako vitke i visoke nego izgledaju uobičajeno.

"Nemate vi pojma", rekao je Karl Lagerfeld.


Kakav šaban!

Dobro, to su neke čisto zanatske stvari.
Naravno da devojku visoku 180 i tešku 55 kg možeš da uviješ u random draperiju i to će da izgleda dobro. Stvar proporcije i vizure.
Isto kao što za onu od 150 i 65 kg moraju dobro da se pomuče, nađu pravu odevnu kombinaciju, ugao snimanja itd.
Druga je stvar što su ljudi (ne shvati me pogrešno, devojke pogotovo) povodljivi za takvim stvarima. Pa imaš ultimativnih 180/55 ili smrt, anoreksiju pa bulimiju i slične ale.
Tu se Lagerfeld (i ostali matori kvarnjaci tog ranga) samo čipio za svoj ugled i džep, uvek može da kaže "šta ja imam s tim, nisam ih puškom terao" i biće u pravu.


Naravno, svaka haljina (ili odelo) najbolje izgleda na vešalici. :) Mislila sam na nešto sasvim drugo: ako sloviš za vrhunskog modnog kreatora (meni je, inače, taj svet potpuno stran), onda ne smeš sebi da dozvoliš da na pitanje-primedbu odgovoriš "nemate vi pojma". To je šabanski.
freehand freehand 20:17 19.02.2019

Re: U nedelju

85 godina i više od jedne kolekcije mesečno?! Respect s moje strane. Nemac, šta reći.

Vidiš šta bude kad čovek vježba pizda mu materina?
alselone alselone 20:29 19.02.2019

Re: U nedelju

maksa83
Ја имам огромни зидни постер Алана Чумака, који је током 3 деценије акумулирао огромну енергију.



(Ovo je bila preemptivna odbrana)


Lik je težak bolesnik ali tetovaže je radio neko ko zna.
zilikaka zilikaka 20:31 19.02.2019

Re: U nedelju

ali tetovaže je radio neko ko zna.

Al bolje da je radio Mikijev zabavnik. Inače liči
predatortz predatortz 20:31 19.02.2019

Re: U nedelju

Lik je težak bolesnik ali tetovaže je radio neko ko zna


Inače, nekad su ljude koji imaju preko 10% tela pod tetovažama smatrali teškim bolesnicima.
A onda je i medicina postala politički korektna.
niccolo niccolo 20:31 19.02.2019

Re: U nedelju

који је током 3 деценије акумулирао огромну енергију

Šta je radio posle sa njom, prodavao na tržištu ili kako?
alselone alselone 20:33 19.02.2019

Re: U nedelju

zilikaka
ali tetovaže je radio neko ko zna.

Al bolje da je radio Mikijev zabavnik. Inače liči


Tetovaže su teže od slikanja. Napraviti nešto u tetovaži da liči, to je posao umetnika.

U Novom Sadu to najbolje radi pevač Ritma Nereda, gurpe kojom redovno spamujem ovde.
alselone alselone 20:34 19.02.2019

Re: U nedelju

predatortz
Lik je težak bolesnik ali tetovaže je radio neko ko zna


Inače, nekad su ljude koji imaju preko 10% tela pod tetovažama smatrali teškim bolesnicima.
A onda je i medicina postala politički korektna.


Ti moraš da imaš makar JNA tetovažu. Rat, Bosanac, Zemun. Nema greške.
alselone alselone 20:35 19.02.2019

Re: U nedelju

predatortz predatortz 20:37 19.02.2019

Re: U nedelju

alselone
predatortz
Lik je težak bolesnik ali tetovaže je radio neko ko zna


Inače, nekad su ljude koji imaju preko 10% tela pod tetovažama smatrali teškim bolesnicima.
A onda je i medicina postala politički korektna.


Ti moraš da imaš makar JNA tetovažu. Rat, Bosanac, Zemun. Nema greške.


Ništa, tebra! Profesionalac ne sme da upada u oči.

Jurio me jedan ludak u vojsci da mi istetovira padobran na levo rame, pola čete to uradilo. Odjebao sam ga s nokta.
angie01 angie01 21:07 19.02.2019

Re: U nedelju

85 godina i više od jedne kolekcije mesečno?! Respect s moje strane. Nemac, šta reći.


Lagerfeld je bio opasan tata u svetu mode, svidjalo se nekom ili ne-Respect!


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana