Budućnost| Društvo| Literatura| Obrazovanje| Roditeljstvo

Osamdesete

natasa_tasic_10 RSS / 10.03.2019. u 19:49

 hqdefault.jpg

Bile su kasne osamdesete, secam se kako je sve izgledalo kada je polako socijalizam nestajao, osećala se neka neizvesnost i sve više su pričali kako će Ante Marković da pokrene privredu sa mrtve tačke i kako će sledeći predsednik SFRJ biti neko iz Hrvatske. Mi smo bili klinci, igrali smo se kauboja i Indijanaca i ništa nam nije bilo jasno. Sve što sam ponekad uspela da čujem je da je mama zvala moju babu kod komšinice na telefon, da je pita da li gaji svinje za hranu i kokoške za jaja.

Baba je redovno slala jaja i sir iz Mladenovca, a mi smo imali brašno, krompir i luk.

Tih osamdesetih sam češće bila u bolnici nego li kući. Imala sam zdravstvenih problema, zbog kojih sam ležala i po nekoliko nedelja, a puštali su me samo za vikend.

Mrzela sam vreme provedeno u krevetu, okružena lekarima i medicinskim sestrama, svetlom koje je gorelo u hodniku, hranom koja nije mirisala na hranu moje mame, nedostajale su mi sestre. Mislim da nikada posle toga nisam želela da spavam sa svetlom koje je upaljeno, već isključivo u zamračenoj sobi.

Jedog dana okružena sumornim plavim zidovima, naslonjena na mamino krilo, sedela sam i čekala doktore.

U tom trenutku je prolazila neka žena sa  brdom knjiga koje je nosila u onim šarenim velikim torbama. Sve knjige su bile za decu.

Mama ju je pitala koliko koštaju, i ona je krenula da nabraja cene.

Ona je u to vreme bila penzionerka, jer je operisala kancer i imala je invalidsku penziju. Mi smo imale dečiji dodatak i pored svega, života koji je bio više pelen, nego med, učile smo.

Njena omiljena pesnikinja je bila Desanka Maksimović, bila i ostala.

Pregledala je sve knjige i rekla uzećemo komplet.

Polako sam se podigla i pogledala sam je.

Mama, ali nemamo?

Pogledala me je, je i rekla: „Znanje cenu nema.“

Komplet knjiga se zvao „Kratkovečna i druge bajke“, bio je taman braon povez, sa zlatnim slovima.

Krenule smo kući, nas dve. Moja mama i ja, ona u zalepljenim cipelama, sa večito krpljenim čarapama, od rada ispucalim rukama, a  ja sa podlivom od vađenja krvi. Sve četiri smo sele i čitale. Čitale smo najlepše bajke koje je Desanka napisala.

Pre godinu dana, Saša me je preumoran pozvao da nastavim čitanje priče pred spavanje, jer moja mala nije htela oka da sklopi. Priča je bila na telefonu. Dok sam je čitala, počela sam da plačem. Maki nije ništa shvatala i pitala me je šta mi je.

Rekla sam joj samo ovu rečenicu;“Spavaj zlato moje, mama plače jer znanje cenu nema“.

Maki je zaspala, a ja sam ostala u sobi razmišljajući, kako i dalje ne volim bolničko svetlo, iscepane i krpljene čarape, lepljene cipele i kako volim knjige sa kojima nas je naša majka hranila, jer je uprkos svemu uspela da sve tri izvede na pravi put.

Vrt dobre vile, Desanka Maksimović

“Pre mnogo godina, ako je verovati mojoj baki, živela je Dobra Vila u svojoj carevini kraj nekog jezera. Ona je od svih vila bila najlepša i najmoćnija. Mogla je svakoga svog neposlušnog podanika da pretvori časom u kamen, u cvet, u zver, ali je to retko činila: mnogo je više volela da im prašta nego da ih kažnjava, i zato je svima bila draga. Kada bi koji od njenih podanika bio bolestan, odmah je slala vile iz svoje svite da ga neguju, a neki put je i sama išla s njima. Kada bi trebalo da padne kiša u njenoj carevini, odlazila je pod oblake da je dovede; a kad bi trebalo da sine sunce, išla bi tom velikom gospodaru svih zvezda, da ga zamoli da svrati u njenu carevinu. Njoj nije niko mogao ništa odbiti.

Jedino ju je mrzeo susedni car, Zli Vilenjak. Kad god je mogao da joj što napakosti, on je to bez milosti  činio.”

 



Komentari (214)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 20:03 11.03.2019

Re: Tada sam....

И тако... ја бих о овоме могао до у бескрај... (ЛИНК)

Ali ti je to dosadno a fala Bogu imaš i šta pametnije u životu da radiš od toga da pišeš beskrajne komentare manje-više isog sadržaja sa linkovima na iste, po pravilu svoje tekstove i bezbroj (manje-više istih) klipova
tasadebeli tasadebeli 20:08 11.03.2019

Re: Tada sam....

freehand

И тако... ја бих о овоме могао до у бескрај... (ЛИНК)


Ali ti je to dosadno a fala Bogu imaš i šta pametnije u životu da radiš od toga da pišeš beskrajne komentare manje-više isog sadržaja sa linkovima na iste, p0o pravilu svoje tekstove i bezbroj (manje-više istih) klipova



Па јес, и то што кажеш.

А и ти би, брате, могао да нађеш нека паметнија посла него што остављаш малициозне лицемерне коментаре по Блогу Б92.

Иди, на пример, и играј се "Човече, не љути се" са оним твојим аустроугарским покрајинским бабама што те мазе и пазе на Блогу Б92.

Биће вам онда лепо и нећете бити толико малициозни и мрзовољни ујутро када се пробудите после целе ноћи играња те друштвене игре.

(Зато је и зовемо друштвена игра јер се игра у друштву, не играш се сам са собом као ти у овим коментарима по Блогу Б92.)
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:42 11.03.2019

Re: Tada sam....

freehand
И тако... ја бих о овоме могао до у бескрај... (ЛИНК)

Ali ti je to dosadno a fala Bogu imaš i šta pametnije u životu da radiš od toga da pišeš beskrajne komentare manje-više isog sadržaja sa linkovima na iste, p0o pravilu svoje tekstove i bezbroj (manje-više istih) klipova


I ja sam primetio opčinjenost ovim apostolom bulšidoa, bar jedno dvaes puta ga je tasa jutjubovao ovde. Mislim da ću na kraju i da odgledam taj jebeni klip.
Bili Piton Bili Piton 20:48 11.03.2019

Re: Tada sam....

tasadebeli




оца му мангупског? А, Били?



Ako misliš da ću da te udostojim ikakve pažnje nakon ovakvog tona, onda si, ono, seriously deluded (pitaj ženu da ti ovo prevede).

Ja s Čukarice nisam.
freehand freehand 20:54 11.03.2019

Re: Tada sam....

А и ти би, брате, могао да нађеш нека паметнија посла него што остављаш малициозне лицемерне коментаре по Блогу Б92.

Šta je u mom komentaru licemerno?
Иди, на пример, и играј се "Човече, не љути се" са оним твојим аустроугарским покрајинским бабама што те мазе и пазе на Блогу Б92.

Ah ti ljubomorko jedan mali...
gedza.73 gedza.73 20:54 11.03.2019

Re: Tada sam....

Bili Piton
To je bre bila Skandinavija za ovo danas

Dragoljub Jovanović

Dete sa sela, doktorske na Sorboni, hapšen zbog šestojanuarske diktature, hapšen da ne bude oponent Milanu Stojadinoviću, inicirao stvaranje Narodnog fronta protiv fašizma, na poziv predsednika vlade Španije drži govor u španskoj skupštini, poziva članove svoje stranke da učestvuju u partizanskim jedinicama, u saveznoj skupštini posle rata kritikuje komunističku diktaturu i zalaže se za parlamentarnu demokratiju.

Izbačen sa fakulteta, uhapšen i osuđen na devet godina robije zbog veleizdaje


Jovanović će biti prva generacija koja odlazi u francusku civilizaciju, gde će biti zadojena demokratskim, socijalističkim duhom

Već mu je u javnosti bio organizovan «topli zec»: Borba, Glas, Politika su se utrkivale u izmišljanju njegovih nedela, naslovi-kaćuše ispunjeni mržnjom pištali su oko njega na sve strane. U orgijastičkoj su radosti, patriotskoj i narodnjačkoj, urednici i novinari šiljili kolac na koji je trebalo da bude nabijen, a kasnije su sadržaj suđenja u izveštajima falsifikovali. Nije to današnji izum.

Pre Udbe, tužioca i suda, pogrom su pokrenuli intelektualci – partijski ideolozi, novinari, kolege profesori. Oni su sa svojim prefinjenim smislom za nijanse vređanja i ponižavanja artikulisali cilj: smrviti, zgaziti izroda. Nije prošlo ni mesec dana od Titove tajne večere na kojoj je prozvao Judu, a na slavnom beogradskom Pravnom fakultetu usred avgusta priređen je egzorcizam – profesor Dragoljub Jovanović je izbačen «kao nedostojan». Perfidnu okultnu radnju su izvodili, kasnije vrlo uvažavani, profesori: dr Jovan Đorđević i dr Milan Bartoš.


Unuk priča da čim su uhapsili Dragoljuba u kuću su im se uselile dve UDBAške porodice (u toj kući je pre rata stvoren Front protiv fašizma).

Jedna se iselila kad je dobila stan ali su u kući 'izdajnika' ostavili taštu na čuvanje.

Meni ova tvoja Skandinavija liči na diktatorske južnoameričke ili afričke države. Skandinavija je možda bila za udbaše i njihove portire.
(većina ljudi se jednostavno prilagodila i plivala)

Mislim da si preskočio deo Natašinog bloga

Moja mama i ja, ona u zalepljenim cipelama, sa večito krpljenim čarapama, od rada ispucalim rukama

što je bio presek mnogih naših roditelja.

Iz te 'Skandinavije' ti je u roku od par godina zbrisalo milion Jugoslovena.

tasadebeli tasadebeli 20:59 11.03.2019

Re: Tada sam....

srdjan.pajic
freehand
И тако... ја бих о овоме могао до у бескрај... (ЛИНК)

Ali ti je to dosadno a fala Bogu imaš i šta pametnije u životu da radiš od toga da pišeš beskrajne komentare manje-više isog sadržaja sa linkovima na iste, p0o pravilu svoje tekstove i bezbroj (manje-više istih) klipova


I ja sam primetio opčinjenost ovim apostolom bulšidoa, bar jedno dvaes puta ga je tasa jutjubovao ovde. Mislim da ću na kraju i da odgledam taj jebeni klip.



Научио га јеси напамет, али кад га будеш и схватио, престаћу да га качим.

То ти се, Пајке, у школама зове учење без разумевања. Да не кажем, бубачење, бифлање напамет...

Такви ђаци код мене више од тројке не могу да добију.
mirelarado mirelarado 21:02 11.03.2019

Re: Tada sam....

predatortz
Tada je ispostavljen račun za lagodni život bez istinskog prihodovanja tokom prethodnih decenija. Većina to nije znala, naravno.


Većina u to i danas odbija da poveruje. Ni činjenica da je SFRJ početkom osamdesetih ušla u dužničku krizu ih ne navodi na tu pomisao.



Mislim da je mahom u pitanju emotivni odnos tih ljudi prema vlastitom detinjstvu, ili mladosti. Takve iluzije, po mom iskustvu, opiru se činjenicama i s njima se ne vredi raspravljati.
tasadebeli tasadebeli 21:07 11.03.2019

Re: Tada sam....

Bili Piton

Ako misliš da ću da te udostojim ikakve pažnje nakon ovakvog tona, onda si, ono, seriously deluded (pitaj ženu da ti ovo prevede).


Видим по приложеном да си баш решио да ме игноришеш.

Питао жену... И даље размишљам ко је то овде стварно seriously deluded.


Ja s Čukarice nisam.



Да, види се то одмах...

А какве везе има Чукарица са тим?

(Етикетице, етикетице, пионирчићи, пионирчићи, комесарчићи, комесарчићи...

Вазда исти, чак и када се иселе одавде. Да ти кажем нешто, пријатељу, џабе си ти побегао из паланке... Кад паланка није побегла из тебе.)

Опет булшитујеш за све паре?

Не секирај се и не скачи одмах, то се само тако каже, не тврдим да тебе неко заиста и плаћа за то твоје просеравање на Блогу Б92. Има ко то на Блогу Б92 ради и за паре...

А ти си, мненија сам, само useful idiot на Блогу Б92.

(И ово сам такође питао жену шта значи јер је она баш то рекла када је прочитала све ово твоје просеравње, тј. да кажем финије, булшит овде у твојим коментарима.)
zemljanin zemljanin 21:09 11.03.2019

Re: Tada sam....

duznicka kriza nije argument jer dostupna je statistika duga svih zemalja (statistika po raznim dekadama) tako da to nije specificno za SFRJ ...
Bili Piton Bili Piton 21:11 11.03.2019

Re: Tada sam....

tasadebeli


А ти си, мненија сам, само useful idiot на Блогу Б92.


Strogo govoreći, meni se može, ja odavno ne živim u svom tom sranju.
tasadebeli tasadebeli 21:11 11.03.2019

Re: Tada sam....

freehand

Ah ti ljubomorko jedan mali...



Па ћуј, стари...

Што теби да западну све српске Феме, богате удовице мајстор Пере опанчара, а мени све само неке АнЂЕЛке?

Дај да то мало праведније расподелимо.

Зар нисмо обојица расли, били васпитавани и школовали се у друштву социјалне правде?



Bili Piton Bili Piton 21:13 11.03.2019

Re: Tada sam....

gedza.73


Iz te 'Skandinavije' ti je u roku od par godina zbrisalo milion Jugoslovena.



Dočim danas evo hrle nazad, stampedo, biju ko neće.
tasadebeli tasadebeli 21:16 11.03.2019

Re: Tada sam....

Bili Piton
tasadebeli


А ти си, мненија сам, само useful idiot на Блогу Б92.


Strogo govoreći, meni se može, ja odavno ne živim u svom tom sranju.



Па јес, и то што кажеш...

Не знам само, ако ти већ није стало, што се толико упињеш да уоште нешто и саопштаваш о томе шта мислиш о СФРЈ и о узроцима распада поменуте мученице коју сви данас воле да шутирају као мртву кобилу?
freehand freehand 21:19 11.03.2019

Re: Tada sam....

zemljanin
duznicka kriza nije argument jer dostupna je statistika duga svih zemalja (statistika po raznim dekadama) tako da to nije specificno za SFRJ ...

Upravo to rekoh. Činjenica je da je ta država bila daleko od savršenog, osamdesete su bile vreme njene dekadencije a nivo slobode pre slika opadanja moći i budnosti cenzora (po pravilu usled korumpiranosti) nego njenog otimanja. Ali je, sa druge strane, ta država imala i ogromna dostignuća i - samo malo drugačijim istorijskim okolnostima - potencijalda preživi krtičan momenat u političko-ekonomskom prestrojavanju i upodobljavanju novom vremenu.
No to su elementi za ozbiljnu priču, kod blogovskog četničko-ljotićevskog i malograđanskog ešalona nema mnogo nijansiranja. Sve je ili crveno ili belo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:19 11.03.2019

Re: Tada sam....

Такви ђаци код мене више од тројке не могу да добију.

Ne mogu da opišem koliko sam srećan što ti nisi bio učitelj, ne mojoj deci, nego meni!
Bili Piton Bili Piton 21:20 11.03.2019

Re: Tada sam....

tasadebeli
Bili Piton
tasadebeli


А ти си, мненија сам, само useful idiot на Блогу Б92.


Strogo govoreći, meni se može, ja odavno ne živim u svom tom sranju.



Па јес, и то што кажеш...

Не знам само, ако ти већ није стало, што се толико упињеш да уоште нешто и саопштаваш о томе шта мислиш о СФРЈ и о узроцима распада поменуте мученице коју сви данас воле да шутирају као мртву кобилу?


Ja se ne upinjem, ostavio sam komentar na koji si ti podivljao (kao i uvek).
Na to ne mogu da utičem ali mogu da nastavim da te ignorišem.

gedza.73 gedza.73 21:20 11.03.2019

Re: Tada sam....

Dočim danas evo hrle nazad, stampedo, biju ko neće.


Gde da se vrate kad ne postoji privreda? A privreda se ne pravi za dan.
Što nisu samopuravljači razvili svoju industriju? neko im branio?
nego kad je dogorelo do dupeta i kad su sprckane pare 'jao, pobegoše nam deca'

Sve zemlje u koje je stampedo otišao imaju jednu sitnu sitničicu. Privatnu svojinu. Koju nisu kao kod nas vođe navijačke grupe Partizan pokrale od zakonitih vlasnika silom i lažnim optužbama.

Ovo danas je rezultat njihovog eksperimenta pušten sa lanca.

Bili Piton Bili Piton 21:30 11.03.2019

Re: Tada sam....

gedza.73
Dočim danas evo hrle nazad, stampedo, biju ko neće.


Gde da se vrate kad ne postoji privreda?


Privreda je uništena u ratovima od kojih je prošlo ihaha.

Osim toga, neki bi se možda i vratili, bez obzira na privredu, ali, ko bi se normalan vraćao u trinaesti vek?
tasadebeli tasadebeli 21:31 11.03.2019

Re: Tada sam....

srdjan.pajic

Ne mogu da opišem koliko sam srećan što ti nisi bio učitelj, ne mojoj deci, nego meni!



Да, и ја ћу по ко зна који пут поновити да је и мени неизмерно драго што нисам био учитељ деци таквих родитеља као што си ти.


Bili Piton

Ja se ne upinjem, ostavio sam komentar na koji si ti podivljao (kao i uvek).
Na to ne mogu da utičem ali mogu da nastavim da te ignorišem.



Чекај, бре, стварно си Титов пионир и омладинац (и потоњи комесар?)... Оно, Кумровачка политичка школа и те муње.


Замењујеш тезе све у шеснаест.

Нисам ја подивљао него си ти повиленео када сам твој коментар који си написао на Предаторов коментар назвао просеравањем.

А не знам што се љутиш.

Просеравање (bullshit) ти је данас већ постао званични филозофски термин у савременој нам филозофији. А има томе већ 15 година како се појавио на филозофској сцени... (ЛИНК)

Ја сам ти само на учен начин, поштујући у теби паметног и образованог саговорника, рекао да се, причајући о узроцима распада СФРЈ, просераваш.

Чему твоја љутња, друже?

Па још онда у бесу и немоћи пређеш на замене теза...





И (т)ко је то мени онда овде подивљао?
gedza.73 gedza.73 21:34 11.03.2019

Re: Tada sam....

Privreda je uništena u ratovima od kojih je prošlo ihaha.

Bili, privreda je malo kompleksnija i komplikovanija stvar od jednogodišnjeg gajenja krompira pa kad se zajebeš možeš lako da okreneš plodored.
Osim toga, neki bi se možda i vratili, bez obzira na privredu, ali, ko bi se normalan vraćao u trinaesti vek?

ovo se slažem. retko ko se vratio iz Nemačke u SFRJ.
freehand freehand 21:37 11.03.2019

Re: Tada sam....


ovo se slažem. retko ko se vratio iz Nemačke u SFRJ.

Potpuna neistina. Mnogo ih se vratilo iz Nemačke u SFRJ.
Otkad nema SFRJ nema ni vraćanja.
Bili Piton Bili Piton 21:44 11.03.2019

Re: Tada sam....

gedza.73

ovo se slažem. retko ko se vratio iz Nemačke u SFRJ.


Ono što ne razumeš, ili se praviš da ne razumeš, je prosta činjenica da danas kaskamo za svetom neuporedivo više nego što je to bio slučaj za vreme YU. To kaskanje ja već sad vidim kao praktično nenadoknadivo, uzevši sve u obzir, naročito ako se nastavi ovom progresijom.
tasadebeli tasadebeli 21:45 11.03.2019

Re: Tada sam....

Е, а баш је Макса пре неки дан питао када ће неко да спомене ту Југославију и како се у њој лепо и добро живело, па да опет почне онај препознатљиви pichweiss style Блога Б92.

Рек'о макса (и у праву је) како одавно нико то није помињао, па је Блог Б92 скоро замро...

Ево, Максо, остварила ти се жеља...






Хвала вам, другари, хвала!!!

Обрадовали смо Максу.


tasadebeli tasadebeli 21:52 11.03.2019

Re: Tada sam....

Bili Piton
tasadebeli


А ти си, мненија сам, само useful idiot на Блогу Б92.


Strogo govoreći, meni se može, ja odavno ne živim u svom tom sranju.



И заборавих за ово да те питам...

Вероватно сматраш да је то сррање у којем ти живиш лепше од овог срања у којем живимо ми овде?



Могуће је да си у праву...

Ипак, мислим да то све зависи из угла одакле гледаш срање.

Ако га гледаш одозго, ни то твоје срање, а богами ни ово наше, уопште не изгледа лоше.

Али ако фга гледаш одоздо, да не кажем из гована, односно са говнима до гуше, мислим да су оба срања подједнако лоша.

Ех, те луде луде осамдесете у СФРЈ... Шта направише од људи...


gedza.73 gedza.73 21:55 11.03.2019

Re: Tada sam....

freehand
Potpuna neistina. Mnogo ih se vratilo iz Nemačke u SFRJ.

pa još brže opet pobegli nazad. Ako ne računaš penzionere.
(ili ih danas deca proklinju što su pogrešili pa ostali u 'Jugi')

al' pazi formulaciju 'mnogo'. iz nemačke.

Bili Piton
Ono što ne razumeš, ili se praviš da ne razumeš, je prosta činjenica da danas kaskamo za svetom neuporedivo više nego što je to bio slučaj za vreme YU. To kaskanje ja već sad vidim kao praktično nenadoknadivo, uzevši sve u obzir, naročito ako se nastavi ovom progresijom.


Razumem. jesi u pravu. Samo što ti kažeš da je propadanje počelo krajem osamdesetih a ja da je propadanje počelo ustoličenjem komunizma i sovjetske ideologije u Srbiji.

i da je to propadanje samo dobijalo na inerciji.

meni je pogubno da intelektualci, ljudi koji su videli svet, upoznali druge kulture jedini izbor vide između današnjeg uređenja u Srbiji (koji je po svim partijskim parametrima vrlo sličan posleratnom osvajanju vlasti) i ondašnjeg uređenja u SFRJ.

jednostavno mi neshvatljivo da neko kaže kako je SFRJ bila dobra a da se danas buni protiv botovskog sistema u kome uživaju neki drugi poslušnici. izvini ja takvu priču ne kupujem. meni to nije sistemska promena već samo želja da ponovo nekima bude dobro.
freehand freehand 22:04 11.03.2019

Re: Tada sam....

pa još brže opet pobegli nazad. Ako ne računaš penzionere.
(ili ih danas deca proklinju što su pogrešili pa su ostali u 'Jugi')

Izvor tvog spokojstva je nesposobnost da razumeš šta pišeš.
al' pazi formulaciju 'mnogo'. iz nemačke.

Pazim, i ne razumem šta je smešno. Većina koja je šezdestih otišla osamdesetih se vraćala, (gotovo) svi su zidali i spremali sebi kuće i vikendice za povratak.
A onda je nestalo SFRJ.
Pa se odlazi zauvek.
Bili Piton Bili Piton 22:07 11.03.2019

Re: Tada sam....

gedza.73


meni je pogubno da intelektualci, ljudi koji su videli svet, upoznali druge kulture jedini izbor vide između današnjeg uređenja u Srbiji (koji je po svim partijskim parametrima vrlo sličan posleratnom osvajanju vlasti) i ondašnjeg uređenja u SFRJ.


Meni nije pogubno, ali mi jeste neshvatljivo, da ljudi izmedju Maove Kine i najgoreg izrabljivačkog kapitalizma koji je u Srbiji trenutno u punom zamahu nisu u stanju da uoče čitavu lepezu raznih prelaznih, mogućih, hibridnih nijansi.
gedza.73 gedza.73 22:09 11.03.2019

Re: Tada sam....

Većina koja je šezdestih otišla osamdesetih se vraćala, (gotovo) svi su zidali i spremali sebi kuće i vikendice za povratak.

i ti meni kažeš da sam glup?

Sve te gastarbajterske kuće su bile prazne. p r a z n e. Čim su pomrli roditelji ostali samo zidovi i vrata koja se otvarala za odmore.

to što su pravili kuće je bilo da se pokaže da više nisu siromašni. Fabrike nisu smeli po zakonu da podižu, zato zidali desetospratnice.
Što opusteše škole tamo gde su se 'vraćali'?

edit
ako ne računaš smanjenje sezonske radne snage u Švajcarskoj kad je jedan broj ljdui prihvatio otpremnine pa se vratio.

Pa se odlazi zauvek.

ima i onih koji se vraćaju. Mnogi.



Bili Piton
Meni nije pogubno, ali mi jeste neshvatljivo, da ljudi izmedju Maove Kine i najgoreg izrabljivačkog kapitalizma koji je u Srbiji trenutno u punom zamahu


samo vidi ko je odradio privatizaciju devedesetih i sve će ti se samo kasti.

maksa83 maksa83 22:10 11.03.2019

Re: Tada sam....

Обрадовали смо Максу.

Nije trebalo zbog mene, ali kad je već dotle došlo, siguran sam da će (opet) biti izneseno mnogo svežih solidnih argumenata, uz poslovično puno uvažavanje sagovornika i njegovog viđenja a sve to ne bismo li došli do istine koja nam je - jakako svima - najbitnija.

Dodatno sam siguran da će rasprava neizmerno doprineti sagledavanju aktuelnog konteksta i da će neumitno doneti boljitak pošto ćemo posle nje svi biti mnogo pametniji i u skladu sa tim optimalno oblikovati našu sadašnjost (koja bi svakako bila mnogo bolja da je nešto bilo ovako a ne onako, što je uvek uvek dobra stvar za protresti pošto to - pretresanje - ima presudan uticaj na sadašnjost i budućnost, pod uslovom da su baterije u vremeplovu ispravne i da mu nije crkao neki bitan deo koji ne može lako da se zameni).

Tako da, samo nastavite, sigurno će pomoći.

P.S. U cilju kompletnosti informacija nadam se da će biti i objašjnena uloga mutne Marice, ako dežurni delegat nije sprečen, a ako jeste bilo bi dobro da se dogovori ko će privremeno da ga zameni na toj funkciji.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:11 11.03.2019

Re: Tada sam....

Da sam znala napisala bih blog o redovima kod Dafine samo
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:13 11.03.2019

Re: Tada sam....

je prosta činjenica da danas kaskamo za svetom neuporedivo više nego što je to bio slučaj za vreme YU.


A rešenje je skrpiti opet Jugosalaviju, ili je rešenje bilo ne resturati je?
Ni jedno no drugo, naravno.

Jugoslaviju bi, da je valjala, bilo lako braniti drugim argumentima osim, a kako je sad?
To kako nam je sad je rezultat mnogih gluposti, a (samo) jedna od tih gluposti je i postojanje Jugoslavije.

Baš bi bilo naivno tvrditi da postojanje pogrešne države skoro pa ceo vek ne ostavlja nikakve posledice.
Naravno, ni oni koji za sve sadašnje muke okrivljuju samo Jugoslavju, ne uviđaju nikakvu drugu grešku i drugi razlog, su ostrašćeni.

Pričaste gore o dužničkoj krizi, o bankrotu, sve to stoji, sve se da proveriti, to, tačno je, pokazuje da ta skalamerija od države nije bila med i mleko kako se pokušava predstaviti, ali bilo je i drugih država u toj poziciji pa su pregurale.
Bilo je i drugih država pod komunizmom, i to surovijim, pa su opstale, a Jugoslavija nije mogla.

Naprosto vrišti specifičnost Jugoslavije, ono što je odvaja od svih drugih, i zaista je zadivljujuće koliko se volje i napora ulaže da se ta specifičnost, koju je nemoguće nevideti, zaobiđe.

Jugoslavija, za razliku od drugih nije bila ničija nacionalna država, njeno postojanje je onemogućavalo uspostavljanje nacionalnih država.
I zato je pukla, i pukla je baš po tim šavovima, i zato je i trebala da pukne, i pre, i zato je dobro što je pukla.

Nema te ekonomske krize koja će raturiti Hrvatsku kao državu, Srbiju, Rumuniju, kao što nema (praktično ostvarivog) ekonomskog blagostanja koje će poništiti težnju nacija za svojim državama.

I zato je dobro što se raspala, plaćamo cenu greške ali je jedan problem rešen, sad treba dalje.
A kako se radi to dalje, e to je već tema za razgovor.
freehand freehand 22:15 11.03.2019

Re: Tada sam....

i ti meni kažeš da sam glup?

Sad već mogu i da tvrdim.
Sve te gastarbajterske kuće su bile prazne. p r a z n e. Čim su pomrli roditelji ostali samo zidovi i vrata koja se otvarala za odmore.

Dabre. Sem što znam bar dvadeset takvih kuća i porodica koje u njima žive.
Al džaba, kad neko ne zna šta sam piše i tvrdi kako mu objasniti šta je neko drugi rekao.
Dakle - u SFRJ su se vraćali, itekako. Gradili, otvarali radnje, firme, restorane i hotele. Ovo o čemu pričaš je sad.
Bili Piton Bili Piton 22:17 11.03.2019

Re: Tada sam....

hoochie coochie man


A rešenje je skrpiti opet Jugosalaviju


Ne. Rešenje je mrdnuti dupetom i ne ukopavati se dublje u plemensku izolaciju.

Jebote, svi normalni narodi su taj komunizam preležali kao dečiju bolest, a to što je on Srbima (i Hrvatima!) i dan danas glavni problem samo govori u kom su zapravo uzrastu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:19 11.03.2019

Re: Tada sam....

a to što je on Srbima i dan danas glavni problem samo govori u kom su zapravo uzrastu.


Da, i oni kojima je to glavni problem, a i oni koji u tome ne vide nikakav problem, imaju sličan probem.
Istina je verovatno opet na sredini, problem jeste, ali jedini nije.
predatortz predatortz 22:24 11.03.2019

Re: Tada sam....

Mislim da je mahom u pitanju emotivni odnos tih ljudi prema vlastitom detinjstvu, ili mladosti. Takve iluzije, po mom iskustvu, opiru se činjenicama i s njima se ne vredi raspravljati


Da, to je to.
Često se uhvatim kako drvim sinovima kako njihovo detinjstvo ne može da se uporedi sa mojim, kako je moja generacija mogla ovo i ono, a njihova ne može ni sto metara da istrči.

To je kao sa našim jugonostalgičarima, činjenice da se zemlja raspala jer su to njeni građani hteli, da nikad nije bila bogata, a o onom što se smatra slobodama definitivno nije prednjačila.
I ne možeš da ih ubediš da je ovo što živimo danas samo posledica tih zabluda, da taj sistem nije ni načet a kamoli demontiran. Džaba im tvrdim da ne uživam u ovom danas ako primetim da ono ranije nije valjalo.
U pravu si, ne vredi.
tasadebeli tasadebeli 22:29 11.03.2019

Re: Tada sam....

maksa83

Обрадовали смо Максу.


Nije trebalo zbog mene,



Па другар си нам. И баш смо се потрудили...

ali kad je već dotle došlo, siguran sam da će (opet) biti izneseno mnogo svežih solidnih argumenata, uz poslovično puno uvažavanje sagovornika i njegovog viđenja a sve to ne bismo li došli do istine koja nam je - jakako svima - najbitnija.



Да, ево и ја већ видим резултате тог силног уложеног напора.


Dodatno sam siguran da će rasprava neizmerno doprineti sagledavanju aktuelnog konteksta i da će neumitno doneti boljitak pošto ćemo posle nje svi biti mnogo pametniji i u skladu sa tim optimalno oblikovati našu sadašnjost (koja bi svakako bila mnogo bolja da je nešto bilo ovako a ne onako, što je uvek uvek dobra stvar za protresti pošto to - pretresanje - ima presudan uticaj na sadašnjost i budućnost, pod uslovom da su baterije u vremeplovu ispravne i da mu nije crkao neki bitan deo koji ne može lako da se zameni).



Превазилазећи све објективне тешкоће и субјективне слабости!

(Или беше објективне слабости и субјективне тешкоће? Не могу сада да се сетим... )


Tako da, samo nastavite, sigurno će pomoći.



То, лутко!!!


P.S. U cilju kompletnosti informacija nadam se da će biti i objašjnena uloga mutne Marice, ako dežurni delegat nije sprečen, a ako jeste bilo bi dobro da se dogovori ko će privremeno da ga zameni na toj funkciji.



357 можда?



jadragoljub jadragoljub 22:36 11.03.2019

Re: Tada sam....

a i oni koji u tome ne vide nikakav problem,

pa teško da među nama yugonostalgičarima ima netko, govorim za blozre ne sveukupne, tko ne zna i nepriznava da je pokojnica imala loše strane, mahom smo , jugonost., bili da se promeni režim i pređe naa , u to vreme, socijalni kaptalizam koji je tad vladao zapadom.
i sag možemo, a neću, duniđemo u beskrajon nesuvislih komentara za i protiv šta se desilo pa smo sjebali državu i napravili ovo čemu je jedini odgovarajući naziv kvazimodo ( ali ne u junaka igoovog romana već u izvornom , latinskom , značenju a to je - nešto onako, neodređenog oblika)
ja razmem gedžu što misli da je svih 500 godina pod komunizmom bilo isto, ali ti i ja smo vršnjaci negde, pa znamo da su komunisti pokušavali da nešto urade, za razliku od ovih kvazimoda, komunisti su imali ideju kako bi, po njima, trebalo da izgleda država-društvo, ovi sad, nepravedno i netačno prozvani komunističićima, ne da nemaju ideju već i ne žele da imaju ideju kakva bi srbija trebala da bude država. oni su jednostavno razbojnici koji kradu sa leševa poginulih ratnika posle bitke.
gedza.73 gedza.73 22:36 11.03.2019

Re: Tada sam....

još ovo i neću više Nataši da kvarim blog.

freehand
Dabre. Sem što znam bar dvadeset takvih kuća i porodica koje u njima žive.

ti mene ubeđuješ da su se ljudi, koji su proveli pet, deset godina u Nemačkoj, vratili da žive u SFRJ osamdesetih (ono kad su mogli dojč markama da kupe radno mesto u državnoj firmi?)

Dakle - u SFRJ su se vraćali, itekako. Gradili, otvarali radnje, firme, restorane i hotele. Ovo o čemu pričaš je sad.


ajde i sad. ti ćeš da mi pronađeš primer čoveka koji se iz Nemačke vratio u SFRJ osamdesetih i otvorio fabriku sa hiljadu radnih mesta a ja ću da ti kažem primer od danas.

ti nađi ko je početkom osamdesetih kupio hotel a ja ću od danas

kad već tvrdiš.
freehand freehand 22:47 11.03.2019

Re: Tada sam....

ti mene ubeđuješ da su se ljudi, koji su proveli pet, deset godina u Nemačkoj, vratili da žive u SFRJ osamdesetih (ono kad su mogli dojč markama da kupe radno mesto u državnoj firmi?)

Ne ubeđujem ja nikog ništa, tebe naročito. Baš toliki mazohista nisam. Kažem šta je bilo. To je bilo vreme kad su gastarbajteri koji su otišli šezdesetih već napravili ozbiljan radni staž napolju, skupili novac a u SFRJ su popustile sve ideološke stege i država je bila gladna kapitala i spremna da menja i prilagođava sistemska rešenja.

Na ostalo u komentaru po običaju neću obraćati pažnju. Odgovarati na takve stvari nekom ko ne razume razliku između procesa i pojedinačnih slučajeva i još bi da se nadgornjava ti jedan - ja jedan... Nema smisla.
Bili Piton Bili Piton 22:59 11.03.2019

Re: Tada sam....

jadragoljub
a i oni koji u tome ne vide nikakav problem,

pa teško da među nama yugonostalgičarima ima netko, govorim za blozre ne sveukupne, tko ne zna i nepriznava da je pokojnica imala loše strane, mahom smo , jugonost., bili da se promeni režim i pređe naa , u to vreme, socijalni kaptalizam koji je tad vladao zapadom.
i sag možemo, a neću, duniđemo u beskrajon nesuvislih komentara za i protiv šta se desilo pa smo sjebali državu i napravili ovo čemu je jedini odgovarajući naziv kvazimodo ( ali ne u junaka igoovog romana već u izvornom , latinskom , značenju a to je - nešto onako, neodređenog oblika)
ja razmem gedžu što misli da je svih 500 godina pod komunizmom bilo isto, ali ti i ja smo vršnjaci negde, pa znamo da su komunisti pokušavali da nešto urade, za razliku od ovih kvazimoda, komunisti su imali ideju kako bi, po njima, trebalo da izgleda država-društvo, ovi sad, nepravedno i netačno prozvani komunističićima, ne da nemaju ideju već i ne žele da imaju ideju kakva bi srbija trebala da bude država. oni su jednostavno razbojnici koji kradu sa leševa poginulih ratnika posle bitke.


Sve skroz tačno, sem što je kvazimodo obično izražajna figura za nakazu, a ne nešto neodredjeno. Svejedno, pasuje.
angie01 angie01 23:06 11.03.2019

Re: Tada sam....


Razumem. jesi u pravu. Samo što ti kažeš da je propadanje počelo krajem osamdesetih a ja da je propadanje počelo ustoličenjem komunizma i sovjetske ideologije u Srbiji.


pa, zanimljivo...kakve su to neverovatno fenomenalne prilike, kako u industriji i poljoprivredi, tako i u kulturi, obrazovanju, infrastrukturi, finansijama, pravima, demokratiji i sl. (nista licni rezim kralja Aleksandra, nista potpisivanje trojnog pakta pa bezanija), bile ugrozene komunizmom,...ono pocetni polozaji pre prvog rata, pa za vreme nastanka zajednice, pa pocetni polozaj pre drugog sv rata,...stvarno, neverovatno opste stanje, narocito u Srbiji.....ne znam, je l treba jos dalje u proslost da se lista,...ja stvarno ne znam o cemu se ovde i dalje prica na isti nacin,....gde je fasizam, koji je unistavao sve pred sobom, bio pobedjen snagama, koje tako preuzele vlast i iz pepela, od mahom, zaostale neobrazovane seljacke zemlje, sagradile respektabilnu drzavu,....ko je branio bilo kome, da kada je sistem bio prevazidjen, bude promenjen, da se uspostave nova resenja, umesto onog krvavog i razarajuceg...koji se i dalje pravda komunizmom-....(cporazim Cvetkovic=Macek je potpisao radikal Cvetkovic, za vreme svoje vlade, i tako stvaorio Banovinu Hrvatski pripajanjem teritorija, nisu to uradili komunisti)
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:09 11.03.2019

Re: Tada sam....

tko ne zna i nepriznava da je pokojnica imala loše strane,


Pa samo još to nedostaje :)
Svakako da niko pri zdravoj pameti ne sme sebi da dopusti takvu glupost da za ono čudo javno kaže da je bilo bez mana.
Ali nisam ja o tome govorio, govorio sam o posledicama tog čuda njegovom i uticaju na ovo danas.
Ima ih, posledica, i ko kaže da ovo danas nikakve veze sa onim nema, da ono nikakve posledice iz sebe nije odstavilo, greši.
Kao i oni koji tvrde da se danas sve idealno radi i da nam samo ono čudo od državetine pravi probleme.

Provrtiš vremeplov u glavi i zamisliš da je osamneste osmneste, sve krenulo drugim tokom, da je Srbija napavila granice, svoje granice, da se nismo akali po Zagorju i Alpima, da smo njima ostavili njihovo pa neka gledju šta će, i da nas je sve i strefio komunizam kasnije, sve bi moralo ipak da bude bolje.
Evo nam primer Rumunije, Bugarske, pa i Albanije.
Makar se ni sa kim ne bismo klali devedestetih.
Pa neka nam je samo to od Jugoslavije ostalo mnogo je.
A teško je zamisliti scenario u kom nema Jugoslavije a ima oluje i Srebrenice.
jadragoljub jadragoljub 23:13 11.03.2019

Re: Tada sam....

Sve skroz tačno, sem što je kvazimodo obično izražajna figura za nakazu, a ne nešto neodredjeno.

pazi kad se tačno sćam ovog tumačaenja, kad sam čitao igoovog zvonara na kraju knjige se nalazio rečnik. svojevremeno, pre polagodine i jače sam na internetu tražio značenje reči kvazimodo da proverim memoriju panćenja i , verovao ili ne nisam ni na jednom jeziku našo da je taj pojam, ružnog zvonara, proizašo iz latinskog pojma koji sam naveo, moguće da sam zaboravio da je pisalo i nešto neodređenog ružnog oblika, ali to ne menja suštninu.
žalosno je da se na celom internetu niko nije pozvao na latinski izvor tog pojma-reči.
zemljanin zemljanin 23:57 11.03.2019

Re: Tada sam....

Jugoslavija, za razliku od drugih nije bila ničija nacionalna država, njeno postojanje je onemogućavalo uspostavljanje nacionalnih država.
I zato je pukla, i pukla je baš po tim šavovima, i zato je i trebala da pukne, i pre, i zato je dobro što je pukla.

USA je nacionalna drzava ... a Kanada, mozda ... a nakon ovih migracija samo ce Aljaska preziveti ... to dok se ne otopi led
vcucko vcucko 00:04 12.03.2019

Re: Tada sam....

mirelarado
Bio sam dete i tinejdžer, pa taj period pamtim po lepom, ali u suštini mislim da je to bio jedan od mračnijih perioda naše istorije.


Tada je ispostavljen račun za lagodni život bez istinskog prihodovanja tokom prethodnih decenija. Većina to nije znala, naravno.

Što bi neki rekli, nužno platiti
angie01 angie01 00:14 12.03.2019

Re: Tada sam....

Zeleni venac osamdesetih,

vcucko vcucko 00:15 12.03.2019

Re: Tada sam....

Bili Piton


Privreda je uništena u ratovima od kojih je prošlo ihaha.


Upitno.

Ono malo što je vredelo i nekome/nečemu koristilo, to je u nekom obliku i opstalo. Makar prodato/kupljeno za 1 Eur, ali opstalo.
Ono drugo, što nije moglo da opstane (ili je moglo samo u zatvorenom polit-ekonomskom sistemu zaštićenom čvrstom granicom i carinama) to ne bi opstalo ni bez ratova. U stvari, ovde je obrnut red poteza: upravo zato što najveći deo ekonomije nije mogao da opstane, zato su i pokrenuti ratovi. Ne samo zato, naravno, ali dobrim delom i zato.
angie01 angie01 00:15 12.03.2019

Re: Tada sam....

i jedan pismeni sastav za peticu, ovih dana,...

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:29 12.03.2019

Re: Tada sam....

Да, и ја ћу по ко зна који пут поновити да је и мени неизмерно драго што нисам био учитељ деци таквих родитеља као што си ти.


Sad možeš i dodatno da uživaš jer nisi bio učitelj ni roditeljima dece čiji su roditelji takvi kao što sam ja.

Taso, ja mislim da bi deca roditelja kao što sam ja tebi uredno bulju pomerala, da si im, nedajbože, bio nastavnik. A i njihovi roditelji. U tome zapravo leži tvoja sreća.
jadragoljub jadragoljub 00:36 12.03.2019

Re: Tada sam....

vcucko
Bili Piton


Privreda je uništena u ratovima od kojih je prošlo ihaha.


Upitno.

Ono malo što je vredelo i nekome/nečemu koristilo, to je u nekom obliku i opstalo. Makar prodato/kupljeno za 1 Eur, ali opstalo.
Ono drugo, što nije moglo da opstane (ili je moglo samo u zatvorenom polit-ekonomskom sistemu zaštićenom čvrstom granicom i carinama) to ne bi opstalo ni bez ratova. U stvari, ovde je obrnut red poteza: upravo zato što najveći deo ekonomije nije mogao da opstane, zato su i pokrenuti ratovi. Ne samo zato, naravno, ali dobrim delom i zato.

deluje logično ali nije. ratovi su izbili iz mržnje, nemaju vez e sa ekonomijom već sa željom za osvetom.
fabrike su uništavane zbog pljačke.
racionalni ljudi bi izanalizirali šta može dase uradi, prvo da se smanji broj radnika koji je bio predimenzioniran, drugo da se prodaju onima koji misle da nastave proizvodnju a ne da otpuste radnike i prodaju sve što može ili da se jednostavno pusti da propadnu kao što je i urađeno.
samo jedan primer, znaš one sklopke kojima se puštaju ili gase napajanja strujna, ono prekidač i slova brojke 012~ pravio ih minel ili končar, e kad je kod nas ta proizvodnja uništena ondak smo po buvljacima kupovali turske, šta ti kažem, mene bi bilo stra da to ugradim negde. koliko sam ja imao uvid , preko buvljaka, turska je preuzela svu našu proizvodnju sa nikakvim kvalitetom.
al nama svima je bilo najvažnije da se istepamo fes. i pokrademo fes.
tasadebeli tasadebeli 00:51 12.03.2019

Re: Tada sam....

srdjan.pajic

Sad možeš i dodatno da uživaš jer nisi bio učitelj ni roditeljima dece čiji su roditelji takvi kao što sam ja.



У, јбт, Пајићу!







Taso, ja mislim da bi deca roditelja kao što sam ja tebi uredno bulju pomerala,




Тешко, Пајке... Још се таки нису родили...








А што ти, брат Пајке, мислиш да си ти (па следствено томе и твоји клинци) толико изузетан и посебан?

Ја знам за барем још 7-8 милијарди таквих на овој нашој планети коју зовемо дом.

Моја кева је мени, кад год бих за себе тако као ти сада мислио да сам изузетан, посебан, обично говорила:"Немој да ми ту изиграваш неког принца од муданија!"

Теби то твоји мама и тата нису говорили?
vcucko vcucko 01:06 12.03.2019

Re: Tada sam....

jadragoljub

deluje logično ali nije. ratovi su izbili iz mržnje, nemaju vez e sa ekonomijom već sa željom za osvetom.

Ama znam Dragoljube, zaboravljaš da sam ja to gledao iz prvog reda i učestvovao, hteo ne hteo. Naravno da je kulminirala mržnja, oni su hteli svoj tisućljetni san, a mi osvetu za '41. Plus oni koji su celu stvar inače finansirali i održavali to više nisu hteli. Nisu morali, pao zid. Plus globalna geo strategija.

Zato i kažem delom. U smislu, da je postojala neka šira ekonomska osnova, proizvodnja koju bi neko hteo da kupi (ne zaboravi da je između ostalog pao i kliring!) ne bi tako lako i šaptom sve otišlo u pm. Ovako nije bilo alternative, samo udri, kakva alternativa su ti stotine hiljada plus porodice plavih mantila sa šrafcigerom u džepu kojima bi ionako za koji mesec morao da kažeš - jbg društvo, ne postoji više potreba za vašim angažovanjem. Ako ćemo pravo i za bitisanjem uopšte.

O tome pričam.

Atomski mrav Atomski mrav 01:08 12.03.2019

Re: Tada sam....

Pojavi se neko posle dužeg vremena na Blogu ko piše lepo i često, napiše tekst o osamdesetim godinama kako ih ona pamti sa fokusom na sećanja na svoje detinjstvo, na svoju majku, njenu žrtvu i njene mudre reči a vi to iskoristite da gađate jedni druge govnima.

Nije nama kriv ni komunizam, ni monarhija, ni Bugari ni Japanci ni Liliputanci... krivi smo sami sebi takvi kakvi smo, odlična smo podloga za razvoj gamadi i štetočina među nama.
milisav68 milisav68 06:07 12.03.2019

Re: Tada sam....

angie01
Zeleni venac osamdesetih,

Nisu, ovo su rane sedamdesete, barem po modelima automobila koje vidimo.
neverovatan neverovatan 06:19 12.03.2019

Re: Tada sam....

Atomski mrav
Pojavi se neko posle dužeg vremena na Blogu ko piše lepo i često, napiše tekst o osamdesetim godinama kako ih ona pamti sa fokusom na sećanja na svoje detinjstvo, na svoju majku, njenu žrtvu i njene mudre reči a vi to iskoristite da gađate jedni druge govnima.

Nije nama kriv ni komunizam, ni monarhija, ni Bugari ni Japanci ni Liliputanci... krivi smo sami sebi takvi kakvi smo, odlična smo podloga za razvoj gamadi i štetočina među nama.

Da.
No, to smo mi - takvi kakvi jesmo.
Formirani u tim predivnim godinama.
Čudno je da mnogi nisu svesni (te) tadašnje divote.
tasadebeli tasadebeli 07:52 12.03.2019

Re: Tada sam....

Atomski mrav

a vi to iskoristite da gađate jedni druge govnima.



Па то су ресурси које имамо на располагању, зар не?

Да имамо чоколаде и сиреве са рупама, гађали бисмо се њима...


odlična smo podloga za razvoj gamadi i štetočina među nama.


Ето!

А кад ја то кажем на Блогу Б92, мени обавезно одговоре са:"Тасо, не бисмо никако волели да си ти учитељ нашој деци!"







П.С. - Право питање је како је и када прављена та подлога за развој тога што си рекао...

Знаш, као оно у медицинским лабораторијама када праве вештачке подлоге за развој разноразних (не)култура.

Мислим да ћемо излаз из овога пронаћи тек када одговоримо на то питање... Али искрено, гледајући једни друге у очи, а не овако као до сада, гађајући се просеравањима, тј. булшитима, зарад неких својих ситносопственичких интереса сакупљачке природе, што би рекла моја Кума.
gedza.73 gedza.73 08:01 12.03.2019

Re: Tada sam....

angie01
i jedan pismeni sastav za peticu, ovih dana,...

oni dani, ovi dani...
iz
'Teme: Drug Tito jaše na čelu kolone, Drugarice posadimo cveće, Druže Tito mi ti se kunemo, Mi smo Titovi – Tito je naš, Najveći sin naših naroda i narodnosti, Rame uz rame sa drugom Titom – junačkim sinom. Mali Jože…'
u
'Moj predsednik'

lepo ja kažem. sve su to 'vaši'.




tasadebeli tasadebeli 08:12 12.03.2019

Re: Tada sam....

neverovatan

No, to smo mi - takvi kakvi jesmo.
Formirani u tim predivnim godinama.
Čudno je da mnogi nisu svesni (te) tadašnje divote.



Припази се, рођаче, видим да си новопечен овде... Опасно газиш црвену линију неких блозера овдашњих дугогодишњих, такорећи оснивача Блога Б92 са свим самоуправљачким правима која су сами себи још на почетку присвојили.

Ово ти поручујем само уколико ниси дупли ник што се овде на Блогу Б92 такође често дешава.

Ето, на пример, мене онај такође "новопечени" Shone по свом стилу и коментарима много, веома много, подсећа на једног нашег бившег блогоколегу који се "одавно не јавља нити га Блог Б92 више интересује пошто је за њега Блог Б92 умро", али не бих сада овде наводио име тог блогоколеге пошто ће то покренути читаву лавину сасвим непотребних и острашћених коментара.



tasadebeli tasadebeli 08:32 12.03.2019

Re: Tada sam....

gedza.73
angie01
i jedan pismeni sastav za peticu, ovih dana,...

oni dani, ovi dani...
iz
'Teme: Drug Tito jaše na čelu kolone, Drugarice posadimo cveće, Druže Tito mi ti se kunemo, Mi smo Titovi – Tito je naš, Najveći sin naših naroda i narodnosti, Rame uz rame sa drugom Titom – junačkim sinom. Mali Jože…'
u
'Moj predsednik'

lepo ja kažem. sve su to 'vaši'.




Јес вала, Геџо, све су то њи'ови... Па се они онда шатро као нешто међусобно смењују на власти уз протесте и демонстрације, уз мало насиља на улицама, и онда то називају демократијом.

И тако већ три четврт века...


Ех, а кад се само сетим...

Никада нисам заборавио да се коњ у детињству друга Тита звао Путко.


После је тај најбољи од свих другова јахао све неке безимене беле коње... И обичне домаће српске магарце у свом окружењу током радне недеље, од понедеоника до петка.





(Приповеда се шапатом данас међу Србима да и камарад Волођа Путин има такође једног белца... Па вероватно тражи тренутно међу Србима магарце за свакодневну употребу током радне недеље. А онда хоп на белца само недељом, на божји дан, па на Калемегдан да га виду све београдске даме.)


А за све то време... Или у међувремену...







П.С. - Е, мој Геџо... Тако му ту стоје ствари...






Погледај им број прегледа испод ових клипова.

Овај један мали, син мог колеге из школе, десет му је година, зна ову другу песму напамет. Сваки пут када се видимо, он ми је отпева. његов ћале га научио... Јбг, и треба, прадеда му из Топлице.

'Бем ти ово наше време у којем живимо... Јес занимљиво, ал' је много тешко...


jadragoljub jadragoljub 08:55 12.03.2019

Re: Tada sam....

kakva alternativa su ti stotine hiljada plus porodice plavih mantila sa šrafcigerom u džepu kojima bi ionako za koji mesec morao da kažeš - jbg društvo, ne postoji više potreba za vašim angažovanjem. Ako ćemo pravo i za bitisanjem uopšte.

svako normalan je znao da su fabrike predimenzionirane i da bi morala da se uradi seča, svi su se i pkašili toga pa je zato extremizam , nacionalistički, i mogo da se nametne.
meni je 'očaravajuća' ta želja da se unuci svete unucima za ono što su dedovi radili jedni drugima.
pa mi bi krenuli u rat s turcima , da je turska bliže.
imali smo kakvu taku kuću, es malo se naherila, ponegde se javile pukotine i umesto da je saniramo mi smo je srušili i prodali cigle,grede i ostalo i onda ukapirali da nemamo pare da napravimo novu i rešili da kpamo zemunicu umesto kuće.
predatortz predatortz 09:04 12.03.2019

Re: Tada sam....

iz
'Teme: Drug Tito jaše na čelu kolone, Drugarice posadimo cveće, Druže Tito mi ti se kunemo, Mi smo Titovi – Tito je naš, Najveći sin naših naroda i narodnosti, Rame uz rame sa drugom Titom – junačkim sinom. Mali Jože…'
u
'Moj predsednik'


Veći dokaz od ovoga, koliko je ta zemlja zapravo bila nakaradna, ne treba.

Većina nas ovde smo roditelji. Odgovorite sebi na pitanje da li su ovo normalne teme za pismene sastave.
Da li su deca učena da budu konstruktivni ljudi, osobe koje razmišljaju i stvari i ljude vrednuju na osnovu činjenica, ili su deca učena da budu poslušnici, šlihtare?
Pa, ko sladunjavije opiše Titovog konja, ili njegovo kuče, taj je bolji đak. Čija se mala ručica češće diže da objasni kako je Rex spasao Maršala, to je dete pametnije. Onda takvi budu primećeni, pa se od takvih prave "kadrovi". Sa takvim kadrovima, koji su odmalena naučeni da je dovoljno biti poslušan i snishodljiv, da će neko drugi da misli i rešava, a da je tvoje da ga slediš i veličaš, može se otići samo u jednom pravcu. I otišli smo - u tri lepe materine!
aureus aureus 09:08 12.03.2019

Re: Tada sam....

Atomski mrav

Nije nama kriv ni komunizam, ni monarhija, ni Bugari ni Japanci ni Liliputanci...

Mrave, ti k'o Riblja čorba...
jadragoljub jadragoljub 09:11 12.03.2019

Re: Tada sam....

Provrtiš vremeplov u glavi i zamisliš ...

huči to je plač nad prolivenim mlekom a srpski se lepo kaže - kog tepaše i jebaše njemu si to ostanu i nikakav sud to ne moš promeni.

ako se dobro sećam ja sam , ako ne prvi, među prvima pomenuo da je jugoslavija, koju volim, bila greška. ali za nju nisu krivi komunnisti već aca, a skoro sam nešto cituckao o tom koliko je sam aca verovao u jugoslaviju i šta je sve radio za njen opstanak pa ga ne krivim baš previše. čovek imao ideju.
stvar je što se mora priznati da su i aca i tito hteli da ostvare tu jugoslovensku ideju, svako na svoj načini da nijedan nije uspeo alli je bezveze da mi sad , sa ovim iskustvom, sipamo drvlje i kamenje na njih, čak ne može da se kaže ni da sami narodi nisu hteli, samo nije bilo moguće i daj da završimo jednom sa tim. stalno se vrtimo ko džeki koji faća svoj rep.
da sam ja vlas, uh kako to lepo zvuči u mojoj glavi, ja bi zabranio bilo kakvo pominjanje istorije narednih 100 godina, to nek istoričari proučavaju u tom razdoblju al da se ne objavljuje ništa za to vreme. a mi da repo rasčistimo i izbacimo sav šut od bivše nam kuć koju smo nerazumno uništili i da vidimo šta od temelja i preostale građe može da se iskoristi i da počnemo da zidamo neku novu kuću, al ne predimenzioniranu tipa ' mi će napravimo novu babilonsku kulu na balkanu', aludiram na ono ' mi će bdemo lideri u regionu, jebeš lidere, nek budu blgari malo lideri dosta i previše od nas.
angie01 angie01 10:08 12.03.2019

Re: Tada sam....

lepo ja kažem. sve su to 'vaši'.


izvini, a ko smo to mi, ciji su ovi nasi- lebati i zbog cega,...

a jos vaznije, koji su to vasi?,...kada sa ovima sada delite istu pricu.


(ae, izvini, pisma ma koliko bila slicna u narativu, imaju dramaticno drugaciji target....a i uporiste).

.... a i dalje se uredno preskacu prilike pre ratova,...
nsarski nsarski 10:13 12.03.2019

Re: Tada sam....

Nije nama kriv ni komunizam, ni monarhija, ni Bugari ni Japanci ni Liliputanci... krivi smo sami sebi takvi kakvi smo, odlična smo podloga za razvoj gamadi i štetočina među nama.


Hoćeš reći ovo?

kamilo_emericki kamilo_emericki 10:25 12.03.2019

Re: Tada sam....

freehand
pa još brže opet pobegli nazad. Ako ne računaš penzionere.
(ili ih danas deca proklinju što su pogrešili pa su ostali u 'Jugi')

Izvor tvog spokojstva je nesposobnost da razumeš šta pišeš.
al' pazi formulaciju 'mnogo'. iz nemačke.

Pazim, i ne razumem šta je smešno. Većina koja je šezdestih otišla osamdesetih se vraćala, (gotovo) svi su zidali i spremali sebi kuće i vikendice za povratak.
A onda je nestalo SFRJ.
Pa se odlazi zauvek.

Upravo tako.
Sedamdesetih - osamdesetih u Francuskoj je bilo puno lakse dobiti drzavljanstvo ili kupiti kucu nego danas, ali niko nije ni pomisljao da to uradi. Vecina ljudi je cak i djecu ostavljala u SFRJ da se skoluju. Danas svi traze drzavljanstvo, kupuju kuce i stanove, a ne samo da su djeca sa njima nego pokusavaju svu rodbinu dovesti u Francusku ili neku drugu drzavu. Znam neke koji rasprodaju sve u otadzbini i ne pomisljaju na povratak, cak ni kao penzioneri.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:36 12.03.2019

Re: Tada sam....

stvar je što se mora priznati da su i aca i tito hteli da ostvare tu jugoslovensku ideju, svako na svoj načini da nijedan nije uspeo alli je bezveze da mi sad , sa ovim iskustvom, sipamo drvlje i kamenje na njih, čak ne može da se kaže ni da sami narodi nisu hteli, samo nije bilo moguće i daj da završimo jednom sa tim. stalno se vrtimo ko džeki koji faća svoj rep.




Da se i jedna i druga nisu zavrsile genocidom i ratnim zlocinima lakse bi bilo za svariti..

Ovo meni zvuci porazno po nas, Juznoslovene, i nasoj zrelosti i spremnosti da obnasamo neke ideje. (ne znam kako drugima, meni je stravicno saznanje, 20 vek jebote.)
shone shone 11:42 12.03.2019

Re: Tada sam....

Nije nama kriv ni komunizam, ni monarhija, ni Bugari ni Japanci ni Liliputanci... krivi smo sami sebi takvi kakvi smo, odlična smo podloga za razvoj gamadi i štetočina među nama.


Interesantno je što su ,,gamad,,i ,,štetotičine ,, uvek neki drugi i najčešće baš oni koji se ne ponašaju i ne misle kao mi.

Ali dobro, to je nekako ljudski i traje od kad je sveta i veka.
Kad se pojavi neko jači vrlo brzo te ,,ubedi,, tradicionalnim metodama da je demokratija jedna fikcija i civilizacijska devijacija kojom su slabiji pokušali na perfidan način da uzjašu jače. Priroda kao elementarni etalon poznaje samo princip jačeg - sve ostalo su bezuspešne devijacije.

Kad velike kere .ebu,male kere gledu.

Druga je stvar kome se to sviđa ili ne.
shone shone 12:18 12.03.2019

Re: Tada sam....

Да, и ја ћу по ко зна који пут поновити да је и мени неизмерно драго што нисам био учитељ деци таквих родитеља као што си ти.


Uf Taske, ovo možeš da pomisliš i to je ok, ali nije lepo da to napišeš. Profesionalac to mora da proguta zbog sebe samoga. Tvoja misija i jeste da prosvetliš ,,skrajnute,, ovčice.
tasadebeli tasadebeli 13:25 12.03.2019

Re: Tada sam....

shone

Да, и ја ћу по ко зна који пут поновити да је и мени неизмерно драго што нисам био учитељ деци таквих родитеља као што си ти.


Uf Taske, ovo možeš da pomisliš i to je ok, ali nije lepo da to napišeš. Profesionalac to mora da proguta zbog sebe samoga. Tvoja misija i jeste da prosvetliš ,,skrajnute,, ovčice.



Прецењујеш ме, рођаче.

И мене и посао који ја радим.

То је и иначе општевладајућа заблуда већ скоро 250 година коју су нам у име Великог Градитеља Свемира и Човечанства наметнуле оне слободнодунђерске Вајсхауптове кучке, што би рекли моји клинци у школи - бичарке, проданих душа и проданих дупета: Волтер, Робеспјер, Дидро, Д'Аламбер, Хјум, Смит,...

А све то опет искључиво због свог сопственог ситносопственичког сакупљачког карактера исто као што то раде и и ови Титови пионири данас у Србији.

(Право да ти кажем, најгори од свих тих Титових пионира за мене су ови што су се овде у Србији прво бесплатно ишколовали, а када је дошао тај тренутак да тој Србији, за њих вазда само србији, врате дуг, они су се иселили из Србије да би то што су бесплатно научили продавали неком другом. Јер је њихова гуза центар света око којег се све и сви окрећу.

Али зато такви воле да дођу на Блог Б92 и да серу по главама оних који су остали у Србији лечећи тако неке своје комплексе... Тобож, они су успели у животу, а ми овде смо сиромашни, неуки, нецивилизовани рођаци на које они гледају са сажаљењем. Па ваљда зато и воле да нам стално држе из удобне даљине нека предавања како ми то треба овде да се понашамо и шта да радимо.

Е, то су ти, рођаче, прави просветитељи нашег доба. А не ја...)

Тако да, драги мој рођаче, у ситуацији као што је ова наша дата нам данас у којој образовање не подразумева и васпитање већ деценијама, ја заиста немам никакав значај.

Па самим тим ни одговорност. Ни за кога сем за себе.

Зато ми се и може да све што кажем и чиним, ја кажем и чиним искључиво и само по сопственој савести и мерилима вредности. Што би неки рекли, инокосан сам...



tasadebeli tasadebeli 13:57 12.03.2019

Re: Tada sam....

nsarski
Nije nama kriv ni komunizam, ni monarhija, ni Bugari ni Japanci ni Liliputanci... krivi smo sami sebi takvi kakvi smo, odlična smo podloga za razvoj gamadi i štetočina među nama.


Hoćeš reći ovo?









Јбг, Тко лети, вриједи... Тко не лети, не вриједи.






angie01 angie01 14:51 12.03.2019

Re: Tada sam....

Taso, od kolicine klipova koje si nakacio, ne moze da se normalno otvara strana- kao i obicno,...stvarno nemas ni malo uvidjavnosti prema drugima, a toliko puta si opomenut, pri tome, sve smo to vec videli, a ako bas moras- pa linkuj te klipove- ne mogu da razumem upornost kojom skenjavas svaki blog svojim komentarisanjem na ovaj nacin,...i jos neko da stavi po koji klip i zapuseno otvaranje potpuno.
shone shone 14:57 12.03.2019

Re: Tada sam....

(Право да ти кажем, најгори од свих тих Титових пионира за мене су ови што су се овде у Србији прво бесплатно ишколовали, а када је дошао тај тренутак да тој Србији, за њих вазда само србији, врате дуг, они су се иселили из Србије да би то што су бесплатно научили продавали неком другом. Јер је њихова гуза центар света око којег се све и сви окрећу.

Али зато такви воле да дођу на Блог Б92 и да серу по главама оних који су остали у Србији лечећи тако неке своје комплексе... Тобож, они су успели у животу, а ми овде смо сиромашни, неуки, нецивилизовани рођаци на које они гледају са сажаљењем. Па ваљда зато и воле да нам стално држе из удобне даљине нека предавања како ми то треба овде да се понашамо и шта да радимо.


Dobro i to je legitimno. Bilo bi korisno da svaki bloger pored nicka stavi da li je domaći ili emigracija da bi predupredili nesporazume u civilizacijskim poimanjima realnosti. Juče je bloger G Cros objavio blog o svom voznom parku koji je volšebno uklonjen. A baš je lepo počeo i obećavao.
Ja i ti smo domoroci i to se da pretpostaviti. Ništa sporno.
tasadebeli tasadebeli 15:26 12.03.2019

Re: Tada sam....

shone


Ja i ti smo domoroci i to se da pretpostaviti. Ništa sporno.




shone shone 15:46 12.03.2019

Re: tasadebeli

Nemoj samo da prođemo ko indijanci.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:26 12.03.2019

Re: Tada sam....

daj da završimo jednom sa tim. stalno se vrtimo ko džeki koji faća svoj rep.


Da, to je ste rešenje, završiti sa tom pričom.
Ali kako da se završi kad malo malo pa krene priča o zlatnim ovim, srebrnim onim, o tome kako je ovo sad propast a ono bilo super, i slična prenemaganja.

Nema ništa zlatno i ništa srebrno, ništa super u jednoj ogromnoj nacionalnoj istorijskoj grešci, ko god da je tu grešku načinio.

To što je Jugoslaviju napravio Karađorđević nimalo ne opravdava Broza, baš ni malo.
Ako bi se njih dvojica poredila poredili bismo dve negativne istorijske ličonsti, i taj znak minus ispred njihovih imena mora da bude dominantna karakteristika.
Ostalo su nijanse, a ima tih nijansi koji ih razlikuju.
Naravno, u tim nijansama Karađorđević bi bolje prošao, jer biti gori od Broza mislim da nije lako, ako je ikako moguće.

Ono u čemu se slažemo je da na Jugoslaviju treba stavti tačku, glogov kolac, u mutnu Maricu s njom više, ali ne slažemo se oko toga ko je taj ko iznova podgreva priču o Jugoslaviji, oni koji o njoj govore kao boljem, ili ono koji je vide kao gore rešenje od ovoga sad.

Ja ovo sad nikada ne bih menjao za ono onda, i zato mi uopšte ne bi bio problem da se taj kolac konačno zabode, ali sve mi se čini da su nostalgičari ti koji iznova i iznova veličaju tu istorijsku grešku, podgrevajući tako priču.

tasadebeli tasadebeli 20:06 12.03.2019

Re: tasadebeli

shone
Nemoj samo da prođemo ko indijanci.



Богами, како су ови Њи'ови кренули... А и ови Наши...

Свашта ту још може да буде.
neverovatan neverovatan 20:36 12.03.2019

Re: tasadebeli

tasadebeli
shone
Nemoj samo da prođemo ko indijanci.



Богами, како су ови Њи'ови кренули... А и ови Наши...

Свашта ту још може да буде.

Momak baš cepa bajs !


zemljanin zemljanin 20:56 12.03.2019

Re: tasadebeli

eh, kad se samo setim kako je dobro bilo u onoj, nasoj, Yugi
jadragoljub jadragoljub 21:01 12.03.2019

Re: Tada sam....

Ono u čemu se slažemo je da na Jugoslaviju treba stavti tačku, glogov kolac, u mutnu Maricu s njom više, ali ne slažemo se oko toga ko je taj ko iznova podgreva priču o Jugoslaviji, oni koji o njoj govore kao boljem, ili ono koji je vide kao gore rešenje od ovoga sad.

aj se dogovorimo ovako-ti zabi kolac i baci je u maricu, ja sa moje strane ću didem da joj zapalim sveću i stavim cveće na grob. nema šamse da se sretnemo u tom trenutku, osim ako se namerno ne sretnemo. al aj da se ne sretnemo. čim netko odi nas , s bilo tkoje strane krene sa tom pričom da ga ignorišemo. ili jednostavno kažemo mu - aj odjebi.
može?
jadragoljub jadragoljub 21:06 12.03.2019

Re: Tada sam....

ali sve mi se čini da su nostalgičari ti koji iznova i iznova veličaju tu istorijsku grešku,

e pa grešiš, evo ti primer gedžoslav, svaki mogući izgovor nađe da pokrene tu temu. ali jednostavno kažem - evo ja neću da komentarišem kad gedžoslavi krenu sa napadom na jugoslaviju ti nemoj kad dragoljjubi krenu sa nostalgjijom, pusti ti nas da oplakujemo svoje vi napadajte a mi se neće branimo no će ćutamo.
čutajte i vi i mi i ima da procvetamo.
neverovatan neverovatan 21:14 12.03.2019

Re: tasadebeli

zemljanin
eh, kad se samo setim kako je dobro bilo u onoj, nasoj, Yugi



gedza.73 gedza.73 21:47 12.03.2019

Re: Tada sam....

vo ti primer gedžoslav, svaki mogući izgovor nađe da pokrene tu temu

nisam ja pokrenuo nego uvek ima neki komentar 'joj ala smo lepo živeli ovo ništa ne valja'.
jel' se pravite blesavi pa ne znate koliko je ljudi tada bilo siromašno?

Nataša je stvarno napisala toplu priču o svojoj majci koja se žrtvovala za nju
Možda je moja greška što sam to projektovao na sve ljude koji su se tada trudili da svoju decu po cenu nadljudskih napora obrazuju.

Takvi ljudi u svakom vremenu, svakom društvu imaju moje najdublje poštovanje.

ostali samo prezir.

crvena marama i popizdim. na svakom lokalu bile Jutke i Simeonovići (kako se zove onaj iz Grocke) pod zaštitom Partije mogli da rade šta 'oće. Da bila sirotinja i beda na koju je šiljila onu stvar svaka partijska jajara ili zapošljen partijski bot i treba da kažem kako ste vi botovi, jugoslavenske patrijote u pravu?

Endži me pita koji su to 'naši' koji 'tuđi' (uslovno, Endži, uslovno) jedni su svi oni komunisti u različitim odelima do dvehiljadite za koje je Đinđić rekao kako jedino u Srbiji nije skinut komunizam (sećaš se slike sa petokrakom?)


Đinđić
Naše propadanje je uslovljeno opredeljenjem za komunizam


Svi oni koji su kleli kao ona radikalka Zapad, trulu kapitalistićku buržoaziju, koji su nas spremali za ratove svakog dana, koji su na testovima iz Tehnike davali prvih pet pitanja o TItu i ofanzivama, koji su usadili ideju da je država dužna o tebi da se brine

a drugi su na primer IT momci iz NIša, Beograda (vratili iz Amerike beše i napravili svetsko čudo), Novog Sada koji ne moraju da slikaju za koga su glasali kako ne bi ostali bez posla niti moraju kao nekada da tapšu rukicama kad im postave direktora po partijskoj liniji.

Kad takvi momci i devojke iz svih sektora postanu kritična masa onda se menja naša država. Do tada smo ankerima vezani za prošlost 'koja je bila divna, samo malo da se promenilo' a to malo je u stvari sve.

onda se pojavi Fri i onaj koji ne čita komentare pa bubnu glupost kako bio proces vraćanja naših gastarbajtera koji su u SFRJ otvarali industrijske zone a da danas 'zna neke koji sve rasprodaju u otadžbini'. Ej. u to vreme zabranjivali knjige, radio emisije, kleli se u blagopočivšeg Babu pa tek tako prihvatili zapadni sistem privrede

i šta da kažem? Da uzmu sajamske indekse bar pedeset firmi rade (znam) za Italijane I Nemce (neki čak iz Niša a nisu u tom indeksu), da ima povratnika koji rade za Švajcarce, da znam bar dvadesetak koji su renovirali kuće, kupili stanove i lokale, da znam strance koji su kupili zemlju u SRB ('što će ti vozači traktora, tamo do juče vozili tenkove'), da znam strance koji su se preselili pa žive u Srbiji...



hoochie coochie man hoochie coochie man 21:56 12.03.2019

Re: Tada sam....

ili jednostavno kažemo mu - aj odjebi.
može?


Može.


eh, kad se samo setim kako je dobro bilo u onoj, nasoj, Yugi

Aj odjebi.

eto:)
evo ti primer gedžoslav, svaki mogući izgovor nađe da pokrene tu temu.


Pa meni se čini da je njegova poenta pre komunizam, ekonomsko uređenje, otimanje i trošenje tuđeg, loše navike, parazitska očekivanja da država nešto nekome pokloni, a manje sam format države.
Meni su te dve stvari podjednako štetne, čak je Jugoslavija bila možda i opasnija i pogubnija od komunizma.

Pogledaj put koji je prešla Srbija dok je bila sama za samo stotinak godina.
Od neke šake jada nekih ajduka u nekoj jaruzi, i ništa osim toga, baš ništa. Ne da nije postojala nikava institucija, nikakva privreda, nikakva organizacija, nego ni naznake toga nisu postojale. Kamen na kamenu nije stajao kad suti ajduci rekli, ajd da pravimo Srbiju iznova.

I za sto godina to postane ozbiljna država, uvažavana, država koja se sa starim carevinama nosila, koju su i veliki respektovali.

A pod Jugoslavijom dospesmo ovde.
Srbi - JA!
:)
shone shone 22:09 12.03.2019

Re: tasadebeli

eh, kad se samo setim kako je dobro bilo u onoj, nasoj, Yugi




tasadebeli tasadebeli 22:26 12.03.2019

Re: zemljnin



jadragoljub jadragoljub 22:28 12.03.2019

Re: Tada sam....

hoochie coochie man

ma jednostavno zaobiđemo sve te komentare i pričamo o teraformiranju marsa
jadragoljub jadragoljub 22:32 12.03.2019

Re: Tada sam....

nisam ja pokrenuo nego uvek ima neki komentar 'joj ala smo lepo živeli ovo ništa ne valja'.

am oćuti, ko da te nikad nije žena smarala nekom ženskom pričom pa si oćutao jer ne želiš svađu. eto takoi zaobiđi nas jugonostalgičare i titiće. a mi će zaobilazimo vas, šta god da ste.

nego šta misliš o teraformiranju marsa?
eto ja u profa se siti ispričamo.
gedza.73 gedza.73 22:38 12.03.2019

Re: Tada sam....

nego šta misliš o teraformiranju marsa?

Ja sam kao osnovac dobio srebrnu medalju na takmičenju iz astronomije zbog prototipa naselja na Mesecu.
pa ti vidi šta mislim


predatortz predatortz 22:43 12.03.2019

Re: Tada sam....


Ja sam kao osnovac dobio srebrnu medalju na takmičenju iz astronomije zbog prototipa naselja na Mesecu


Dobio bi zlatnu da si turio petokraku u centar naselja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:45 12.03.2019

Re: Tada sam....

predatortz

Ja sam kao osnovac dobio srebrnu medalju na takmičenju iz astronomije zbog prototipa naselja na Mesecu


Dobio bi zlatnu da si turio petokraku u centar naselja.


A misliš da nije?
I natpis TITO je turio.

:)
predatortz predatortz 22:51 12.03.2019

Re: Tada sam....

hoochie coochie man
predatortz

Ja sam kao osnovac dobio srebrnu medalju na takmičenju iz astronomije zbog prototipa naselja na Mesecu


Dobio bi zlatnu da si turio petokraku u centar naselja.


A misliš da nije?
I natpis TITO je turio.

:)


Onda ga neko zajeb'o pa pored toga turio Putka i Rexa.
gedza.73 gedza.73 23:00 12.03.2019

Re: Tada sam....



a grupno smo bili prvi u Republici iz saobraćaja. Pa nas pošalju na letovanje.

'Svako naše polje bojno znade ko je Sirogojno'.

ovi ruski vojni kampovi što se skoro pojavili kod nas? Nula prema onom drilu.


nsarski nsarski 23:06 12.03.2019

Re: Tada sam....

nego šta misliš o teraformiranju marsa?
eto ja u profa se siti ispričamo.


Ako si težak 180kg ovde na Zemlji, na Marsu bi bio težak oko 57kg. Znači, nismo mi debeli, nego se samo nalazimo na pogrešnoj planeti.
predatortz predatortz 23:06 12.03.2019

Re: Tada sam....

Svako naše polje bojno znade ko je Sirogojno'.


Jebali vas ti nastavnici, amateri!
Nas Vukadin, ljudina crnogorska, učio da pevamo:

Ko ne voli petokraku nek' sam sebi kopa raku!

I onda se pojave oni koji tvrde da je to bilo zlatno doba jer se išlo u Trs' po farmerke!
Pa pizda ti materina, što nema farmerki u tvojoj državi, nego po gaće i farmerke moraš u inostranstvo?!
gedza.73 gedza.73 23:11 12.03.2019

Re: Tada sam....

Nas Vukadin, ljudina crnogorska, učio da pevamo:

Ko ne voli petokraku nek' sam sebi kopa raku!


au brate rođeni. meni najveća trauma bila kad su nas vodili da gledamo 'Okupacija u 26 slika'. To pa 'Groblje kućnih ljubimaca'

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:18 12.03.2019

Re: Tada sam....

А што ти, брат Пајке, мислиш да си ти (па следствено томе и твоји клинци) толико изузетан и посебан?


Тешко, Пајке... Још се таки нису родили...






Btw, takve kao ti smo u Tesli jeli za doručak. Ti, bre, čoveče, tiltuješ na sitno podjebavanje u dva reda, pa izručuješ ovde kofe besmilica i jutjub klipova u petanest uzastopnih enormno dugačkih komentara, mogu da zamislim kako to izgleda kad te mangupi u razredu stvarno ubace u mašinu. Pretpostavljam da u nekom trenutku, kao i ovde na blogu, izađeš besan iz razreda, nakon što si svima zapretio da se nikad više nećeš vratiti.

I ne kažem da smo moja deca i ja posebni, nego samo da smo imali sreće da ti nismo dopali šaka, misliim, u tom vaspitnom smislu.


zemljanin zemljanin 23:41 12.03.2019

Re: Tada sam....

nego šta misliš o teraformiranju marsa?

jebes Mars ... i Andromeda - galaksija proleterska

PS. hteo bi da onako lepu crvenu boju pretvoris u nesto drugo ... takvo podrivanje fundamentalnih principa naseg pokreta nece se tolerisati ... Mars ostaje crven
jadragoljub jadragoljub 23:48 12.03.2019

Re: Tada sam....

nsarski
nego šta misliš o teraformiranju marsa?
eto ja u profa se siti ispričamo.


Ako si težak 180kg ovde na Zemlji, na Marsu bi bio težak oko 57kg. Znači, nismo mi debeli, nego se samo nalazimo na pogrešnoj planeti.

lele, šta bi ja sa mojih 67 , mogo bi ladno da napravim krila i letim okolonaokolo :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana