Budućnost| Društvo| Kućni ljubimci| Literatura

Бес се увек некако стиша

marco_de.manccini RSS / 19.03.2019. u 16:17

Једном давно, док су се издавачи и књижаре још увек бавили превођењем, издавањем и продајом књига, а ја имао жеље и времена да читам, пријатељица ми је позајмила мали драгуљ: збирку прича Марија Бенедетија "Смрт и друга изненађења" -- човек што смишља овакве наслове не може а да не пише одлично.

smrt-i-druga-iznenađenja
smrt-i-druga-iznenađenja

Прошло је милион година и не сећам се више детаља, само неке јужноамеричке атмосфере, али не разуздано-прштеће-маркесовско-револуционарно-колумбијске, већ више тескобно-отклоњено-сабатовско-диктаторско-уругвајске (да, да, знам да је Сабато Аргентинац). Једина прича које се заиста сећам је о Фиду.

Фидо је кер који обожава газду. Највише од свега воли да легне на под кад газда дође с посла те да послужи као спој отомана и отирача. Док газда премешта ноге и разгибава стопала, Фидо увек уграби прилику да искрене врат и лизне газдин чланак, разгољен између ногавице и чарапе. Фидо има јаку грађу и шпицасте уши, али је живот посветио ношењу новина газди и лајању кад је неко на вратима, а да би забавио госте уме и да шени, чучнут на две ноге и исплаженог језика, све док не посустане.

Није јасно зашто сву своју оданост Фидо посвећује газди иако је газдина супруга та која њега сваког дана храни, мења му воду и изводи га око поднева у инспекцију дрвећа и ивичњака. Ваљда је, и покрај своје грађе и ушију, Фидо у души само слабић, ништа бољи од ситних, лајавих попишуља с другог спрата на које воли да гледа с висока.

Фидо има моје моје разумевање и симпатије, на крају крајева, Фидо је пас.

Не разумем одрасле људе који подреде себе специјално одурном типу гњида, понекад стварно само једном социопати посебно, понекад целом слоју гмазова који су се некако докопали моћи, у сваком случају неком ко и добар дан једва заслужује, а камоли оданост и приписани божански статус. Колики слабић треба бити да би човек шенио чучнут и исплажен на телевизији, по мрежама, у друштву и пред гостима, лизао нечије чарапе -- а ако се посрећи, и део листа -- и, најважније, бесно кевтао кад се било ко појави близу газдиних врата.

Прича не завршава добро по Фида. Савршени Фидов свет срушен је кад особа која га храни и шета покаже крајњу и необјашњиву неприврженост напустивши их и тако изазвавши огромну газдину патњу и бес. Фидо помишља да је то прави тренутак да искаже своју непомућену верност те се приближава газди да му лизне ципелу у знак саосећања. Тежак ударац ногом дроби му њушку.

Сад кад се сетим те приче, некако ми се чини да и није била о псима, дивним бићима, нашим сапутницима, већ о моралним џукелама. Штета, по њих, што нису читали Бенедетија као мали.

 

Atačmenti



Komentari (91)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 17:19 19.03.2019

Добра препорука

за читање књиге. Сећам се наслова кроз маглу, али нисам читао...


Сад кад се сетим те приче, некако ми се чини да и није била о псима, дивним створењима,


И јесте и није. Све је у оку читаоца... И псетара... Кучкара, како су нас у ЈНА звали.

За псе је то мени објаснила једна ветеринарка по имену Клара. Наиме, код паса се друштвени живот (тј. живот у чопору) подразумева за ама баш сваког појединца ма колико неприлагођен тај појединац био, што је и логично ако узмеш у обзир ко су им далеки преци. (Мада не могу никако да помирим са логиком чињеницу да је дивљи вук такође и предак једне чиваве или пекинезера или бишона... Али 'ајде, ако Наука тако каже... Нећемо сад да јој противречимо.)

Елем, питао сам наречену Клару зашто наша керуша Маза моје ствари у кући чува по цену сопственог живота (добро, претерујем, Маза је врло често у опасним ситуацијама ишла да "да тетки лек", да се не лажемо; али о покојницима све најлепше ) чува све моје ствари по кући, а ствари моје жене гризе, уништава итд. иако је моја жена дотичну Мазу хранила исто као и ја, чешће остајала сама у кући са њом, шетала је...

Па ми је Клара лепо објаснила да у сваком чопору (мислила је само на псе, надам се) мора да постоји алфа мужјак и алфа женка. И да сам ја у тој ситуацији у нашем малом кућном чопору алфа мужјак (барем негде ), а да се Маза у ствари на тај начин такмичи са мојом женом за место алфа женке.


Биће да ова прича коју си нам препричао јесте и о људима и о псима.






П.С. -
не сећам се више детаља, само неке јужноамеричке атмосфере, али не разуздано-прштеће-маркесовско-револуционарно-колумбијске, већ више тескобно-отклоњено-сабатовско-диктаторско-уругвајске



Занимљив серијал иде ове недеље на Трећем програму радио Београда од понедељка до петка... Око 22 увече...


Роб Римен: Вечито враћање фашизмa


EDIT (јер знам да се линкови на Блогу Б92 скоро никада не отварају):


Оно, међутим, што Римена посебно занима јесте шта је то у природи фашизма што му допушта ту врсту жилавости упркос небулозној и опасној причи на којој почива. Да би одговорио на то питање он анализира пре свега фашистички језик који, по правилу, тврди управо супротно од онога што фашиста јесте, отприлике као што лажов непрестано говори да сви други лажу, или као што кукавица непрестано понавља да се ничега не плаши. Како би поткрепио своје тезе Римен се позива како на антифашистичку борбу Томаса Мана, али и на Ничеа од којег позајмљује насловну синтагму: вечито враћање.



Да дам линк за ово масним словима који води на нашу домаћу српску политичку сцену?
mariopan mariopan 17:27 19.03.2019

Re: Добра препорука

И да сам ја у тој ситуацији у нашем малом кућном чопору



Ja sam sad u toj situaciji, od malopre, takoreći.

Vraćam se iz dućana i zateknem samit komšija ispred kuće. Neko je bacio u park dva šteneta, malo veća, a neki veliki pas ih je napao, pa su ih komšije odbranile ali ne znaju šta dalje sa njima. Svi imaju i po nekoliko pasa i mačaka, sve to pokupljeno iz parka i usvajano, pa se logično očekivalo da ih ja udomim bar za neko vreme to dvoje sirotana. Pa su me čekali.

Naravno, nahranim, napojim, stavim krevetac...eno ih cvile i zovu me u čopor.

Biće dati na usvajanje jer ja mnogo putujem i ne mogu da ih sasvim usvojim, ali za sada sam Alfa Mama dvoma malim žutaćima.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:29 19.03.2019

Re: Добра препорука

Da, jasno je to o psima, rekoh već

"Фидо има моје моје разумевање и симпатије, на крају крајева, Фидо је пас."

Ali za "dramski efekat" ne mogu da napišem ovo je priča i o psima i o džukelama.
tasadebeli tasadebeli 17:30 19.03.2019

Re: Добра препорука

mariopan
И да сам ја у тој ситуацији у нашем малом кућном чопору



Ja sam sad u toj situaciji, od malopre, takoreći.

Vraćam se iz dućana i zateknem samit komšija ispred kuće. Neko je bacio u park dva šteneta, malo veća, a neki veliki pas ih je napao, pa su ih komšije odbranile ali ne znaju šta dalje sa njima. Svi imaju i po nekoliko pasa i mačaka, sve to pokupljeno iz parka i usvajano, pa se logično očekivalo da ih ja udomim bar za neko vreme to dvoje sirotana. Pa su me čekali.

Naravno, nahranim, napojim, stavim krevetac...eno ih cvile i zovu me u čopor.

Biće dati na usvajanje jer ja mnogo putujem i ne mogu da ih sasvim usvojim, ali za sada sam Alfa Mama dvoma malim žutaćima.








mariopan mariopan 17:30 19.03.2019

Re: Добра препорука

Ali za "dramski efekat" ne mogu da napišem ovo je priča i o psima i o džukelama.

Što da ne možeš, ne bi ništa pogrešio.
mariopan mariopan 17:33 19.03.2019

Re: Добра препорука

tasadebeli

tasadebeli tasadebeli 17:45 19.03.2019

Re: Добра препорука

mariopan
Ali za "dramski efekat" ne mogu da napišem ovo je priča i o psima i o džukelama.

Što da ne možeš, ne bi ništa pogrešio.



Обећавам, ово је последњи клип који качим на овом Марковом посту, али јаче је од мене!





Увек су довољна само двојица... Знам то из искуства... Довољно је само да имају газду. И Господара.
mirelarado mirelarado 22:55 19.03.2019

Re: Добра препорука

Ali za "dramski efekat" ne mogu da napišem ovo je priča i o psima i o džukelama.


Kod nas je najzastupljenija podvrsta džukela koja se zove biciklisti: pred onima iznad sebe zaležu i ližu stopala, dok one ispod sebe nemilice gaze.
mariopan mariopan 17:20 19.03.2019

lepo rečeno



Nije bila o psima, bila je o ljudima bez karaktera, bez stida, vaspitanja, ponosa....i kada čovek bez svega toga ostane, jer se svojom voljom svega toga odrekao, on ne zaslužuje čak ni sažaljenje.

Zaslužuje baš ono što mu se desi na kraju priče, kada odsjaj moći njegovog idola izbledi.
docsumann docsumann 08:03 20.03.2019

Re: lepo rečeno

Nije bila o psima, bila je o ljudima bez karaktera, bez stida, vaspitanja, ponosa.


evo jedne odlične pseće alogorije o ljudima


stefan.hauzer stefan.hauzer 18:10 19.03.2019

*

Марија Бенедетија "Смрт и друга изненађења"


Biblioteka prosveta je jedna od boljih edicija. Meni omiljena knjiga iz te edicije je Autobiografija Malkolma Iksa od Aleksa Hejlija. :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:28 19.03.2019

Re: *

Malkolma Iksa

Сад смо угасили.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:59 20.03.2019

Re: *

Сад смо угасили.


Gde ugasili, kad je bes najiskrenije osećanje poznato čoveku.
zilikaka zilikaka 10:04 20.03.2019

Re: *

Gde ugasili, kad je bes najiskrenije osećanje poznato čoveku.

A strah?
Zar bes nije u osnovi nasvesna reakcija na strah?
(Ima li psihologa u blizini?)
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:05 20.03.2019

Re: *

A strah?


Strah se prevazilazi!
mariopan mariopan 10:12 20.03.2019

Re: *

zilikaka
Gde ugasili, kad je bes najiskrenije osećanje poznato čoveku.

A strah?
Zar bes nije u osnovi nasvesna reakcija na strah?
(Ima li psihologa u blizini?)

Ima amatera.

Ko od nas nije iskusio strah? Svako može da se seti kada se najviše uplašio a ne može da se seti kada se najgore razbesneo? Strah nam je dat od prirode, da bi se spasli od opasnosti, kao svim živim bićima. Da preživimo kao vrsta, inače bi nas odavno pojeli svi drugi.


Bes dolazi kao reakcija na neku situaciju, posle straha, kad do mozga stgne informacija zašto smo se uplašili. Do tada, strah je već radio i pokrenuo nas na akciju, bežaniju ili borbu.

Slažem se da je strah prvi, pa onda bes kao svesna reakcija.

Ja to iz iskustva, sasvim nestručno.
mariopan mariopan 10:15 20.03.2019

Re: *

stefan.hauzer
A strah?


Strah se prevazilazi!


Da, svesno se prevazilazi, ali nesvesno nastaje, u trenutku opasnosti on radi sam za sebe brže od bilo kog osećanja u čoveku.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:18 20.03.2019

Re: *

Bes je totalno potcenjeno osećanje. Ne daju mu čak ni da postoji sam za sebe.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:23 20.03.2019

Re: *

+

mariopan mariopan 10:38 20.03.2019

Re: *

stefan.hauzer
Bes je totalno potcenjeno osećanje. Ne daju mu čak ni da postoji sam za sebe.


Lud je onaj ko potceni bes.

šta mi prvo pada na pamet... a davno se desilo.

Dolazi mi komšinica i plače. Kaže, sin je nešto farbao na pisaćem stolu pa obojio i zavesu koja je bila tik do stola. Prelepu i tanku ko dašak vetra. Onda je uzeo razređivač, jer je to bila farba za automobile, i polio zavesu. Kada je video da se zavesa otopila od stola do dole, da to spase on je odsekao zavesu, da se ne vidi i primakao sto. I plače ko kiša, pobegla od kućče da ga ne ubije.



Onda digne pogled na moj plafon i pita me šta se kod mene desilo? A meni u dnevnoj sobi za plafon zalepljen poklopac od kozerve crvene farbe, a svuda okolo kapljice crvene po zodovima, po parketu, plafonu.... pa, kažem, i kod mene je bio (njen sin).

Tu crvenu farbu mu je tražio i moj sin da malo zafarba auto. Kako je bila hladna pa gusta, njegov drugar je tu konzervu stavio na plinsku peć koja je radila na maksimalno. Ja to uopšte nisam videla, samo sam čula ekspolziju i poklopac od kozerve kako leti na plafon.


Šta reći? Bes je bio prva reakcija ali posle....ljubi ih majka ko može na njih da se naljuti?
docsumann docsumann 10:42 20.03.2019

Re: *


neverovatan neverovatan 11:54 20.03.2019

Re: *

mariopan
zilikaka
Gde ugasili, kad je bes najiskrenije osećanje poznato čoveku.

A strah?
Zar bes nije u osnovi nasvesna reakcija na strah?
(Ima li psihologa u blizini?)

Ima amatera.

Ko od nas nije iskusio strah? Svako može da se seti kada se najviše uplašio a ne može da se seti kada se najgore razbesneo? Strah nam je dat od prirode, da bi se spasli od opasnosti, kao svim živim bićima. Da preživimo kao vrsta, inače bi nas odavno pojeli svi drugi.


Bes dolazi kao reakcija na neku situaciju, posle straha, kad do mozga stgne informacija zašto smo se uplašili. Do tada, strah je već radio i pokrenuo nas na akciju, bežaniju ili borbu.

Slažem se da je strah prvi, pa onda bes kao svesna reakcija.

Ja to iz iskustva, sasvim nestručno.

Vidi se.
mariopan mariopan 12:23 20.03.2019

Re: *

neverovatan
Vidi se.

Aj ti stručno?
4krofnica 4krofnica 18:06 20.03.2019

Re: *

stefan.hauzer
A strah?


Strah se prevazilazi!



Mrak nije najgore mesto
kraj nije najgore mesto,
strah je najgore mesto.


M.M.

jadragoljub jadragoljub 18:53 19.03.2019

odlična ti je tema

al mene nešto neje vilja da pišem ozbiljne textove i analize. ali ima nešto i u toj našoj nedorečenosti, mi smo istovremeno i čoporativna i solo životinaj, ne znam kako se beše kaže za pojedince.
tako da imamo većinu kojoj treba alfa mužjak i manjinu koja ume i treba sama da vodi svoj život. evo samo nabacujemneke ideje a nemam koncentraciju da to i uobličim.
priča ti je odlična kao i profina , taman zgodna da započnemo trol ili o kuvanju ili o teraformiranju marsa
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:13 19.03.2019

Re: odlična ti je tema

priča ti je odlična kao i profina , taman zgodna da započnemo trol ili o kuvanju ili o teraformiranju marsa

само напред.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:21 19.03.2019

Re: odlična ti je tema

marco_de.manccini
priča ti je odlična kao i profina , taman zgodna da započnemo trol ili o kuvanju ili o teraformiranju marsa

само напред.


Samo da primetim da nema šanse da se ovakva priča napiše sa mačkom u glavnoj ulozi! Superiorna životinja.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:24 19.03.2019

Re: odlična ti je tema

Да, али ја не разумем ни људе што шене пред мачкама.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:26 19.03.2019

Re: odlična ti je tema

marco_de.manccini
Да, али ја не разумем ни људе што шене пред мачкама.


Toksoplazmoza.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:29 19.03.2019

Re: odlična ti je tema

: )))
maksa83 maksa83 19:39 19.03.2019

Re: odlična ti je tema

Samo da primetim da nema šanse da se ovakva priča napiše sa mačkom u glavnoj ulozi! Superiorna životinja.

Dovoljno je znati da postoji policijski pas ali ne postoji policijska mačka. Tenkju.
jadragoljub jadragoljub 19:44 19.03.2019

Re: odlična ti je tema

maksa83
Samo da primetim da nema šanse da se ovakva priča napiše sa mačkom u glavnoj ulozi! Superiorna životinja.

Dovoljno je znati da postoji policijski pas ali ne postoji policijska mačka. Tenkju.

pa zato što su mačke šefovi pol. psima

maxo ovo nije na tvoju atresu upućeno, već samo stav mačke
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:44 19.03.2019

Re: odlična ti je tema

maksa83
Samo da primetim da nema šanse da se ovakva priča napiše sa mačkom u glavnoj ulozi! Superiorna životinja.

Dovoljno je znati da postoji policijski pas ali ne postoji policijska mačka. Tenkju.


I čik neko neka proba da upregne mačke da vuku sanke.
jadragoljub jadragoljub 20:36 19.03.2019

Re: odlična ti je tema

maksa83
Samo da primetim da nema šanse da se ovakva priča napiše sa mačkom u glavnoj ulozi! Superiorna životinja.

Dovoljno je znati da postoji policijski pas ali ne postoji policijska mačka. Tenkju.



Police Cat Receives Promotion After Coercing Confession From Suspect With His Therapeutic Purr
neverovatan neverovatan 21:12 19.03.2019

Re: odlična ti je tema

maksa83
Samo da primetim da nema šanse da se ovakva priča napiše sa mačkom u glavnoj ulozi! Superiorna životinja.

Dovoljno je znati da postoji policijski pas ali ne postoji policijska mačka. Tenkju.

Ne znam da li sma pominjao - no od usvojenih životinja nema boljih.
Mačka koju smo prihvatili jesenas me svako jutro isprati na posao, a svako popodne dočeka pri dolasku sa posla.
gavros gavros 19:18 19.03.2019

Žao

mi Fida Trebao je više cijeniti gazdaricu!
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:38 19.03.2019

Re: Žao

Касно је сад, отишла је срећа керећа.
zilikaka zilikaka 19:44 19.03.2019

Evo ga opet

Ne znam da li je odlika i drugih vrsta ali mi previše merimo svet svojim aršinima, zanemarujući da neki drugi imaju potpuno drugačije.
Da je kojim slučajem neko od ljidske vrste sa odlikama Fida u prilici da polemiše iskreno, garant mu ne bi bilo jasno šta tebi nije jasno.
Taj isti Fido u položaju Lunje, sam i nezavistan, bio bi često više gladan nego sit, morao bi da se snalazi za svaki obrok i svako zaklonjeno mesto za prespavati, i da pri tome bude sposobniji od drugih Lunja oko sebe, jer toga nema previše.
Ako nije dovoljno sposoban, brzo bi nestao sa ovog sveta.
Ovako, malo šeni, malo oliže članak, i čeka ga redovan obrok i siguran smeštaj.

To što su naše simpatije ili opredeljenja na strani Lunje onima kao Fido ne znači baš ništa.
Uvek će naći nekog kome prija i treba to lizanje članaka.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:49 19.03.2019

Re: Evo ga opet

Sve sam razumeo.

Badava naše pisanje, jer Fido ne razume, a i nije ga briga.
mariopan mariopan 21:02 19.03.2019

Re: Evo ga opet

zilikaka
Ne znam da li je odlika i drugih vrsta ali mi previše merimo svet svojim aršinima, zanemarujući da neki drugi imaju potpuno drugačije.
Da je kojim slučajem neko od ljidske vrste sa odlikama Fida u prilici da polemiše iskreno, garant mu ne bi bilo jasno šta tebi nije jasno.
Taj isti Fido u položaju Lunje, sam i nezavistan, bio bi često više gladan nego sit, morao bi da se snalazi za svaki obrok i svako zaklonjeno mesto za prespavati, i da pri tome bude sposobniji od drugih Lunja oko sebe, jer toga nema previše.
Ako nije dovoljno sposoban, brzo bi nestao sa ovog sveta.
Ovako, malo šeni, malo oliže članak, i čeka ga redovan obrok i siguran smeštaj.

To što su naše simpatije ili opredeljenja na strani Lunje onima kao Fido ne znači baš ništa.
Uvek će naći nekog kome prija i treba to lizanje članaka.



Lepo je dresirao ljude da mu sve to serviraju.

Moj sin ima mačku, namćorastu i sasvim nezavisnu, a opet sve to dobija.

Nego, jel ti treba jedno malo slatko žuto štene?
maksa83 maksa83 21:05 19.03.2019

Re: Evo ga opet

Moj sin ima mačku, namćorastu i sasvim nezavisnu, a opet sve to dobija.

Nema sin mačku, niko nema mačku, mačka nema vlasnika - samo poslugu.

marco_de.manccini marco_de.manccini 21:06 19.03.2019

Re: Evo ga opet

Ма, пусти, Мариопан, не пише ни Зили о псима, шифрује ту да ме заболи глава, једва сам и Бенедетија сконтао.
mariopan mariopan 21:07 19.03.2019

Re: Evo ga opet

maksa83
Moj sin ima mačku, namćorastu i sasvim nezavisnu, a opet sve to dobija.

Nema sin mačku, niko nema mačku, mačka nema vlasnika - samo poslugu.

Da, baš tako.
zilikaka zilikaka 21:13 19.03.2019

Re: Evo ga opet

Nego, jel ti treba jedno malo slatko žuto štene?


joj, svaki čas dođem u sličnu situaciju, i žao mi, al imam dva svoja. Hajde što bi tri kera već bilo previše, na stranu. Ovaj veliki bi prihvatio i radovao se al terijerka ni slučajno.
I ovako svako malo imamo cirkus u dvorištu.
zilikaka zilikaka 21:14 19.03.2019

Re: Evo ga opet

marco_de.manccini
Ма, пусти, Мариопан, не пише ни Зили о псима, шифрује ту да ме заболи глава, једва сам и Бенедетија сконтао.

Ti si prvi počeo.
Ajd ovo, al 24 čoveka sa 24 jarbola!
Pa da li ti čoveče imaš dušu?!
angie01 angie01 21:16 19.03.2019

Re: Evo ga opet

jer Fido ne razume, a i nije ga briga.


Fido je takav.

kao sto ne moze svako biti Ljunja- za to je potrbne kicma, integritet, karakter koji se ne lomi jeftinim ponudama, jer mu one ni ne trebaju, sposoban je da ostvari sve sto mu treba i ne uklapaju mu se u karakter.

esad, drustvo koje decenijama gaji prve modele, jer su vodje takve, da im Fido najvise odgovara, jer ce za malo udvornistva i poslusnosti da dobije mrvice, bez da mora nesto da zna, da radi, da je spoban, da se trudi, sto gazdi omogucava siroku lepezu delovanja sa sigurnom podrskom....jer bi Fido bez njega bio nista.
niccolo niccolo 21:20 19.03.2019

Re: Evo ga opet

jarbola!

vučićevska propaganda, ja kad ti kažem
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:27 19.03.2019

Re: Evo ga opet

Има и пас Џука.
angie01 angie01 21:28 19.03.2019

Re: Evo ga opet



ups...
mariopan mariopan 21:32 19.03.2019

Re: Evo ga opet

zilikaka
Nego, jel ti treba jedno malo slatko žuto štene?


joj, svaki čas dođem u sličnu situaciju, i žao mi, al imam dva svoja. Hajde što bi tri kera već bilo previše, na stranu. Ovaj veliki bi prihvatio i radovao se al terijerka ni slučajno.
I ovako svako malo imamo cirkus u dvorištu.

Evo mi sin kuka preko skajpa da ih ostavim nama, di će mi duša. Njegov drugar iz komšijske straže ih je slikao pa mu poslao slike, (to mi je hvala), smeštaju mi opasno ali se ne dam, za sad. Šalju mi uplakane smajlije i tako to...cirkus.

Sve te razumem.
zilikaka zilikaka 21:52 19.03.2019

Re: Evo ga opet

vučićevska propaganda, ja kad ti kažem

Da je onaj Docs čovek, i da nas se skupi još malo pa udarimo inženjersku kontru na zadatak.
Uvedemo u igru i visine brda i brzinu i smer vetra i različite visine i materijale jarbola, i intenzite svetla, pa prelamanje, pa broj kafana u okolini, ponudu u njima i afinitet po tom i drugim pitanjima svakog od 24 aktera...pa da vidim onda matematičara kako će naći dovoljno dobar model koji se može aproksimativno primeniti, a da trefi sa greškom ne većom od 10%.
nsarski nsarski 22:53 19.03.2019

Re: Evo ga opet

maksa83
Moj sin ima mačku, namćorastu i sasvim nezavisnu, a opet sve to dobija.

Nema sin mačku, niko nema mačku, mačka nema vlasnika - samo poslugu.



A solid 50 percent of us are just glorified butlers to our dogs and cats. One can’t really claim to rule the world when one is carrying another species’ poop.
neverovatan neverovatan 06:10 20.03.2019

Re: Evo ga opet

zilikaka
vučićevska propaganda, ja kad ti kažem

Da je onaj Docs čovek, i da nas se skupi još malo pa udarimo inženjersku kontru na zadatak.
Uvedemo u igru i visine brda i brzinu i smer vetra i različite visine i materijale jarbola, i intenzite svetla, pa prelamanje, pa broj kafana u okolini, ponudu u njima i afinitet po tom i drugim pitanjima svakog od 24 aktera...pa da vidim onda matematičara kako će naći dovoljno dobar model koji se može aproksimativno primeniti, a da trefi sa greškom ne većom od 10%.

Zašto usložnjavati, probaj onako postavljeno da rešiš.
docsumann docsumann 07:59 20.03.2019

Re: Evo ga opet

evo, čekam marka da me ocjeni... nisam baš formalizovapo dokaz
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:08 20.03.2019

Re: Evo ga opet

Nema sin mačku, niko nema mačku, mačka nema vlasnika - samo poslugu.


Pas - vidi covek me hrani mora da je bog.
Macka - vidi covek me hrani mora da sam bog.

(vic - da li ste ikada culi da je macka odrukala pandurima gde vam stoji gandza)
bocvena bocvena 15:04 20.03.2019

volim tu knjigu!

danas više ne mogu nijednom đaku da je uvalim na čitanje.

moja omiljena je o marksistima asmatičarima. eliti koja nestaje posle pronalaska leka kurhinala:)

(cat rules!)
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:24 20.03.2019

Re: volim tu knjigu!

moja omiljena je o marksistima asmatičarima.

Ово ми је увек бескрајно занимљиво, има тамо можда тридесетак прича, а мени се урезала "Стишао се бес", теби "Крај астме", другарица на ФБ каже њој "Шољице", другоме "Слушајући Моцарта" ... још немам дупликате.
bocvena bocvena 15:34 20.03.2019

Re: volim tu knjigu!

baš sam je davno čitala! mogla bih opet. hvala za podsećanje.

trenutno sam u nekom poslu, pa nemam vremena za udubljivanje u simboliku priče. nemam vremena ni za običan život. jbt, živam sam desanka maksimović:) al' sam juče gledala neki dokumentarac o nju orderu, pa da pustim muziku...

marco_de.manccini marco_de.manccini 15:50 20.03.2019

Re: volim tu knjigu!

nemam vremena za udubljivanje u simboliku priče

Kakvo, bre, udubljivanje, ovo je sve toliko linearno da se nema šta udubljivati.

Originalna priča je stvarno malo dublja. Kad je supruga skinula kaput s čiviluka i napustila ih zauvek, a gazda počeo da lomi nameštaj, Fido je iskoristio priliku da upre nosem u svog hranioca kao u izdajicu tako što je odveo gazdu u špajz, gde je ona sakrila zaboravljenu tabakeru Drugog Čoveka. E, tek tad je najebao.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:43 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!

pa da pustim muziku...


Totalno, ali totalno pogrešna verzija te pesme. Ovako to izgleda kada se okupe profi muzičari:



I'd almost forgotten just how shambolic New Order were live in the prime... Bernard comes in on the wrong chord on his guitar before giving up, then he fluffs his timing trying to get the windshield off the mic... his vocals are totally out of tune, and Gillian even manages to play a 4 note riff wrong on the keyboard.... Lucky Stephen Morris is a human metronome... still great though, even when they were hilariously shit...

maksa83 maksa83 11:01 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!

Totalno, ali totalno pogrešna verzija te pesme. Ovako to izgleda kada se okupe profi muzičari:

Ima u 24 Hour Party People fenomenalna akustična verzija Blue Monday koju posle nigde nisam našao. Što me podseti treba opet da nabavim taj film...
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:19 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!

Sad nešto totalno u korelaciji i sa temom i sa trolom, ali neverovatno da je ovom albumu prošlo dvadeset godina i mi opet živimo devedesetdevetu. Samo sa twitterom i bez bombardovanja, ali to je to.








4krofnica 4krofnica 12:57 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!

stef, prvo :)))) za snimak a

Lucky Stephen Morris is a human metronome... still great though, even when they were hilariously shit...



Stiven je čovek mašina, na njega uvek može da se računa makar se raspada sve, on će da bude perfektan.
ali kapiram da im je sve bilo dozvoljeno, postali su besmrtni sa J.Division i kako Moris kaže, nije im data prilika da naprave taj loš treći album pa su bili zamrznuti u bljesku genijalnosti. Meni nikad neće biti jasno kako su iz takvom mračnog post panka izgurali do elektronskih dens popića (i kako volim i jedno i drugo) plus doveo devojku u bend :) šta može da bude loše... pa ništa. izgleda se svelo na senzibilitet frontmena pa ostali to prate a tako su dobri da ne mogu da omanu (okej možda samo na tom snimku:))

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:24 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!

Najluđe od svega je to što je ceo projekat snimanja uživo (misli se na ovaj koncept dečačkih pop bendova na vrhuncu popularnosti) na BBC-iju započeo sa ovim, što pokazuje da tu televiziju vodi neko dalekovid, što je opet u korelaciji sa trolom i onim sranjem što se kod nas piše RTS. Ja gorim danas! :)
4krofnica 4krofnica 13:53 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!

Ja gorim danas! :)




bocvena bocvena 14:09 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!

gledala sam niz intervjua sa basistom, što je na kraju rasturio bend i sudi se sa pevačem od onda. i baš naletim na ovaj snimak! ludilo! od stajlinga, do izvedbe:)

u jednom trenutku kaže, parafraziram, zanimljivo je kako smo dvaput uspeli da promenimo istoriju muzike (kao JD i NO), nije loše!

danas svi izgledaju kao dekice:)

za gledanje nad pločama...
4krofnica 4krofnica 14:34 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!

za gledanje nad pločama...


trivija: ja sam skoro saznala da u N.S. postoji fabrika ploča SOULPEDDLER (na Klisi, znaće stef) i to je jedina fabrika ploča na Balkanu, čitala sam neki tekst skoro i konačno sam saznala od ljudi odande kako se prave ploče

Mašina na kojoj se prave ploče zove se ekstruder, koja topi plastični granulat. Stavi se zrnce plastike i onda se zagreva i izlazi kao plastelin, takve je strukture ta plastika kada se zagreje. Ona izlazi u krug i onda je stave u presu na kojoj su stamperi za A i B stranu ploče. Sa stampera se na plastiku prenosi muzika i to je to.

Ima i prostor za svirke, Virveli sviraju tamo sutra ali teško da ću stići.


bocvena bocvena 14:45 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!

morate jednom da dođete kod nas u podrum, da slušamo ploče:)

posle selidbe, sve ploče su završile u cvexsovoj kući u mirijevu, u podrumu. tu je i toska, sasvim u funkciji. i vrlo eklektičan izbor muzike, od jana gilana do brajana inoa:)))

tu je leti najprijatnija temperatura i može da se prosipa piće po podu. svako da ponese svoju omiljenu ploču i da se đuska!
4krofnica 4krofnica 15:10 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!


prihvaćeno! ja imam neki dupli album Sonic Youth iz Black Doora aaali nije studijski album nego neki dzem sešn, dakle nije slušljivo, prosuće nas po podu :))



milisav68 milisav68 16:23 21.03.2019

Re: volim tu knjigu!

stefan.hauzer
Samo sa twitterom i bez bombardovanja, ali to je to.

A i Pink je umesto RTS-a.

stefan.hauzer stefan.hauzer 09:56 22.03.2019

Re: volim tu knjigu!

svako da ponese svoju omiljenu ploču i da se đuska!



misliš usb ili šifru za spotify?




+
bocvena bocvena 14:22 22.03.2019

Re: volim tu knjigu!

jok, bre! baš da slušamo vinile! i da jedemo grisine:)
shone shone 20:08 19.03.2019

no com.



jadragoljub jadragoljub 20:17 19.03.2019

Re: no com.

jadragoljub jadragoljub 13:50 20.03.2019

Re: no com.

pošto vam se sviđa da vas još obradujem , ne znan dal je junak isti al liči

docsumann docsumann 07:57 20.03.2019

ima jedan

odličan Garfild strip od jedne table (izašao u PZ-u)

kao Odi sam u kući gleda TV, sa kojeg se čuje glas koji najavljuje horor film za pse:

a kadar je cijelo vrijeme na Odija (naslonjenog na kauču, osvjetljenog svjetlom sa ekrana), TV se i ne vidi (okrenut leđima čitaocu)...i počinje prva scena filma u kojoj gazda napušta kuću pozdravljajući svog psa:
- ćao Čupavi, vidimo se večeras, i zalupi vratima
narednih nekoliko sličica čuje se samo tika-taka i Odi koji prestravljen zuri u TV, i tek
u poslednjoj sličica čuje se kako na filmu gazda ulazi u kuću
-Zdravo Čupavi, vjerovatno si mislio da nikad neću doći
a Odi ispušta ogromni zvuk olakšanju - Pfuuu
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:02 20.03.2019

Re: ima jedan

Kada su pitali Bila Mareja, da li se kaje zbog neke uloge, on je rekao - "zbog Garfilda".
docsumann docsumann 10:57 20.03.2019

Re: ima jedan

stefan.hauzer
Kada su pitali Bila Mareja, da li se kaje zbog neke uloge, on je rekao - "zbog Garfilda".


ovi kratki stripovi znaju da budu baš ok.

evo da prepričam još jedan, mislim što je totalna ludost - prepričavati stripove!?

Garfild i Džon ulaze u poslastičarnicu u čijim rafovima su krofne najrazličitijih vrsta.
Džon naručuje - dvije sa čokoladom, dvije sa šećernom glazurom, dvije sa...
- a od čega su vam ove?
- prelivene javorovim sirupom i posute mrvicama slanine...
- dajte nam dvije hiljade!
- a za sutra!? - dobacuje Garfild
docsumann docsumann 08:07 20.03.2019

psi u literaturi i šire


kad sam bio jako mali čudila me kako je to Šilja pas, a i Pluton je pas.
jedan priča, nosi pantalone i kapu, a drugi laje na lancu

zilikaka zilikaka 09:48 20.03.2019

Re: psi u literaturi i šire

docsumann

kad sam bio jako mali čudila me kako je to Šilja pas, a i Pluton je pas.
jedan priča, nosi pantalone i kapu, a drugi laje na lancu


E, i ja isto.
Jedino što meni ni danas nije jasno.
docsumann docsumann 10:09 20.03.2019

Re: psi u literaturi i šire

zilikaka
docsumann

kad sam bio jako mali čudila me kako je to Šilja pas, a i Pluton je pas.
jedan priča, nosi pantalone i kapu, a drugi laje na lancu


E, i ja isto.
Jedino što meni ni danas nije jasno.


da li Horacije i Belka jedu meso, kao što Paja i nećaci vole pečenu ćuretinu?


neverovatan neverovatan 11:55 20.03.2019

Re: psi u literaturi i šire

docsumann

kad sam bio jako mali čudila me kako je to Šilja pas, a i Pluton je pas.
jedan priča, nosi pantalone i kapu, a drugi laje na lancu


Meni nije bilo čudno.
docsumann docsumann 12:24 20.03.2019

Re: psi u literaturi i šire

neverovatan
docsumann

kad sam bio jako mali čudila me kako je to Šilja pas, a i Pluton je pas.
jedan priča, nosi pantalone i kapu, a drugi laje na lancu


Meni nije bilo čudno.


baš čudno
mariopan mariopan 12:27 20.03.2019

Re: psi u literaturi i šire

docsumann
zilikaka
docsumann

kad sam bio jako mali čudila me kako je to Šilja pas, a i Pluton je pas.
jedan priča, nosi pantalone i kapu, a drugi laje na lancu


E, i ja isto.
Jedino što meni ni danas nije jasno.


da li Horacije i Belka jedu meso, kao što Paja i nećaci vole pečenu ćuretinu?




Meni je najslađi onaj lenjivac u dugometražnom crtanom "Ledeno doba" kada nađe ona jaja od zmaja, pa postane "roditelj" malim zmajevima, i kasnije se zaljubi u zmajicu, pa izrode male zmojolenjivce koji lete ali liče na oba roditelja.

Šta može mašta?
pape92 pape92 12:31 20.03.2019

Re: psi u literaturi i šire

Detaljnije o ovom pitanju možete saznati u petoj epizodi druge sezone Bojack Horseman-a.
Sažeto:

zilikaka zilikaka 12:34 20.03.2019

Re: psi u literaturi i šire

baš čudno

Ma šta čudno.
Prosto neverovatno!
maksa83 maksa83 12:50 20.03.2019

Re: psi u literaturi i šire

pape92
Detaljnije o ovom pitanju možete saznati u petoj epizodi druge sezone Bojack Horseman-a.
Sažeto:

neverovatan neverovatan 14:20 20.03.2019

Re: psi u literaturi i šire

maksa83
pape92
Detaljnije o ovom pitanju možete saznati u petoj epizodi druge sezone Bojack Horseman-a.
Sažeto:


A bila informacija da su ova dvojica igrali šah?
docsumann docsumann 14:50 20.03.2019

Re: psi u literaturi i šire

neverovatan
maksa83
pape92
Detaljnije o ovom pitanju možete saznati u petoj epizodi druge sezone Bojack Horseman-a.
Sažeto:


A bila informacija da su ova dvojica igrali šah?


taknuto-ćapnuto
Черевићан Черевићан 18:18 20.03.2019

alter ego

о моралним џукелама

прилагодна ....људска врста
страхом или бесом кад се јави,
устреба ли џукачки наступа
а све зарад баланса у глави,

не бринући о утиску околишу блиску


разумевање и симпатије

готивна ми ова фела од керића
koja реду кућном наметe пометњу,
своје Газде (који би да дремну)
олако поведу ... поподне у шетњу
mariopan mariopan 14:06 21.03.2019

Re: alter ego

готивна ми ова фела од керића
koja реду кућном наметe пометњу,
своје Газде (који би да дремну)
олако поведу ... поподне у шетњу



Kažu da treba kupiti kuče čim se dete rodi. Samo tako ćete biti sigurni da če neko i decu da izvede iz kuće u šetnju.

Jedno štene od ona dva su juče usvojili, ostalo je još jedno. Brzo će da ode i ovo, svi zagledaju u dvorište i samo čujem "jao kako je sladak".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana