Ljudska prava

Novi Zakon o izvršenju - Javna rasprava!

Filip Mladenović RSS / 16.05.2019. u 13:02

Predlagač zakona
Predlagač zakona
Predlagač promena
Predlagač promena
Ministarstvo pravde Republike Srbije objavilo je na svom sajtu Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o izvršenju i obezbedjenju (ZIO) i pozvalo sve zainteresovane da kroz Javnu raspravu u periodu od 9. do 28. maja 2019. godine dostave primedbe, predloge, sugestije i komentare na sledeću E-mail adresu: branislav.stojanovic@mpravde.gov.rs

Pažljivo sam pročitao radnu verziju ovog propisa i na navedenu E-mail adresu sam poslao sledeće predloge i sugestije:

Poštovani,

u skladu sa pozivom Ministarstva pravde Republike Srbije da se tokom Javne rasprave o Nacrtu zakona o izmenama i dopunama ZIO dostave predlozi i sugestije, evo šta bi trebalo popraviti i poboljšati u pomenutom Nacrtu zakona (boldirano):

Član 26.

U članu 56. dodaju se st. 2. i 3. koji glase:

„Prilikom izbora između više sredstava i predmeta izvršenja, javni izvršitelj po službenoj dužnosti vodi računa o tome da se izvršenje sprovodi onim sredstvom i na onom predmetu koji su za izvršnog dužnika najmanje nepovoljni.

Ne primenjuje se načelo srazmere ako se izvršni dužnik u formi javne ili po zakonu overene isprave saglasio da se izvršenje sprovede određenim sredstvom i na određenom predmetu izvršenja, ili ako je nesumnjivo utvrđeno da postoji samo jedno sredstvo i jedan predmet izvršenja iz kojeg se može namiriti potraživanje izvršnog poverioca, osim u slučaju ako taj jedan predmet ima funkciju doma."

Član 105.

U članu 218. stav 1. tačka 6) tačka se zamenjuje tačkom i zapetom.

Dodaju se tač. 7) -10) koje glase:

„7) radna i rasplodna stoka, poljoprivredne mašine i druga oruđa za rad, koja su izvršnom dužniku poljoprivredniku neophodni za održavanje poljoprivrednog gazdinstva, u meri kojoj je to potrebno za njegovo izdržavanje i izdržavanje članova njegovog domaćinstva, kao i seme za upotrebu na tom gazdinstvu i hrana za stoku za četiri meseca;

8) alat, mašine i drugi predmeti koji su izvršnom dužniku koji samostalno obavlja zanatsku delatnost neophodni za obavljanje te delatnosti za tri meseca rada;

9) predmeti koji su neophodni izvršnom dužniku koji obavlja registrovanu delatnost advokata, lekara, apotekara ili se bavi naučnom ili umetničkom delatnošću;

10) jedina nekretnina koja ima funkciju doma."


Svi gore navedeni predlozi i sugestije zasnovani su na pravosudnoj praksi EU i na sledećim odredbama Ustava Republike Srbije:

Član 3.

Vladavina prava je osnovna pretpostavka Ustava i počiva na neotuđivim ljudskim pravima.

Član 18.

Ljudska i manjinska prava zajemčena Ustavom neposredno se primenjuju.

Član 19.

Jemstva neotuđivih ljudskih i manjinskih prava u Ustavu služe očuvanju ljudskog dostojanstva i ostvarenju pune slobode i jednakosti svakog pojedinca u pravednom, otvorenom i demokratskom društvu, zasnovanom na načelu vladavine prava.

Član 20.

Ljudska i manjinska prava zajemčena Ustavom mogu zakonom biti ograničena ako ograničenje dopušta Ustav, u svrhe radi kojih ga Ustav dopušta, u obimu neophodnom da se ustavna svrha ograničenja zadovolji u demokratskom društvu i bez zadiranja u suštinu zajemčenog prava.
Dostignuti nivo ljudskih i manjinskih prava ne može se smanjivati.
Pri ograničavanju ljudskih i manjinskih prava, svi državni organi, a naročito sudovi, dužni su da vode računa o suštini prava koje se ograničava, važnosti svrhe ograničenja, prirodi i obimu ograničenja, odnosu ograničenja sa svrhom ograničenja i o tome da li postoji način da se svrha ograničenja postigne manjim ograničenjem prava.

Član 25.

Fizički i psihički integritet je nepovrediv.

Član 40.

Stan je nepovrediv.

Član 69.

Građani i porodice kojima je neophodna društvena pomoć radi savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranja uslova za zadovoljavanje osnovnih životnih potreba, imaju pravo na socijalnu zaštitu, čije se pružanje zasniva na načelima socijalne pravde, humanizma i poštovanja ljudskog dostojanstva.


U nadi da ćete uvažiti ova 2 predloga izmena članova 26 i 105 Nacrta zakona o izmenama i dopunama ZIO, srdačno Vas pozdravljam.

Filip Mladenović

Atačmenti



Komentari (420)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jadragoljub jadragoljub 16:05 16.05.2019

5000

suviše mali dug da bi bio oduzet stan, bar da je 10 000€
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:36 16.05.2019

Re: 5000

Napišite Vaše predloge i primedbe i pošaljite na datu E-mail adresu Ministarstva pravde.
anonymous anonymous 16:45 16.05.2019

Re: 5000

Filip Mladenović
Napišite Vaše predloge i primedbe i pošaljite na datu E-mail adresu Ministarstva pravde.


Dom može da bude i vila na Dedinju, isto kao i čatrlja u Cigan - mali.

Filip Mladenović Filip Mladenović 17:38 16.05.2019

Re: 5000

Jedini preostali dom je dom, ma kakav i ma koliki.

Ah ta elementarna ljudska prava garantovana Ustavom i potpisanim Medjunarodnim konvencijama!
shone shone 17:45 16.05.2019

Re: m'da

sisyphus

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:32 16.05.2019

Re: 5000

Jedini preostali dom je dom, ma kakav i ma koliki.


A ova situacija npr:
Tebi, znači tebi, neko duguje ozbiljne pare, dao si mu kuću npr, nije ti paltio, prodao je i spiskao pare.
Nema ništa osim vile na Dedinju, placa i bazena.
To mu je dom.

Kada bi tu vilu prodao mogao bi da tebi plati dug, i sebi da kupi pristojan stan.

Da li bi i u toj situaciji smatrao da mu dom ne treba dirati, i da je u redu da ti ostaneš bez kuće?
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:07 16.05.2019

Re: 5000

Ta verovatnoća koju navodite je veoma mala, ali i za takve slučajeve zakonodavac može u ovom predlogu da stavi zarez i doda sledeću formulaciju: , ako je ukupne korisne površine do 80 kv. metara.

Poenta je da se ne stvaraju beskućnici, da se poštuju Ustav i potpisane Medjunarodne konvencije, a da i poverioci ne ostanu bez svog novca.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 16.05.2019

Re: 5000

li i za takve slučajeve zakonodavac može u ovom predlogu da stavi zarez i doda


Znači može i dom nekada na dodoš.
Naravno da može, i treba da može.

Ali ovo isto ti je i anonimus rekao, a ti mu odbrusio, dom je dom, to je svetinja, u to se ne dira.
A vidiš, kad se nacrtaju stvari postaju malo drugačije.

I sad, šta misliš, koliko će ozbiljno uzimati u razmatranje predloge poput ovog tvog ko i su puni kojekavih rupa?
I šta bi se desilo, ako bi, nedajbože, takav predlog bio prihvaćen i postao zakon?

angie01 angie01 19:50 16.05.2019

Re: 5000

Naravno da može, i treba da može.


jao, kako se frljate- pa gde je ovde ikada stradao neko sa vilom na Dedinju-figurativno receno,...ovde zakoni vaze i sprovode se samo za obicnog coveka.

kakvi bre izvrsitelji u zemlji u kojoj je vecina gradjana na ivici siromastva i gde ne postoji sistem, narocito ne odgovarajuci stanju na terenu,...urusena privreda, velika nezaposlenost, manje plate od fiksnih troskova i slicne munje.

sad se igramo kapitalizma, gde se zna ko je glavni vlasnik i ko moze, a ostali su tu za trening,... postavljaju se neki modeli a nisu ispunjeni uslovi za njihovo funkcionisanje.

posto je privreda slaba, urusena i nema volje od strane vlasti da se neki efikasan plan napravi i sprovede, drzavna kasa se puni od tih budzevina, gde je problem i nastao jer ljudi ne mogu da se sastave u datim okolnostima, gde onda jos i ostanu bez osnovnog....dok oni, cudnim putevima bogati, ladno prolaze bez bilo kakvih sankcija, jer su u igri.

Oko milion ljudi u Srbiji u bliskoj budućnosti može da očekuje da im javni izvršitelji dođu na vrata! Prema podacima Komore javnih izvršitelja upravo ovoliko, svi izvršitelji u našoj zemlji, imaju predmeta u radu. Dugovanja ima po svim osnovama, od komunalnih, preko preduzeća u stečaju, pa sve do dugovanja na osnovu pravosnažnih sudskih presuda. Najveći broj predmeta su upravo neplaćeni računi za komunalne usluge.


Filip Mladenović Filip Mladenović 20:02 16.05.2019

Re: 5000

hoochie coochie man
li i za takve slučajeve zakonodavac može u ovom predlogu da stavi zarez i doda


Znači može i dom nekada na dodoš.
Naravno da može, i treba da može.

Ali ovo isto ti je i anonimus rekao, a ti mu odbrusio, dom je dom, to je svetinja, u to se ne dira.
A vidiš, kad se nacrtaju stvari postaju malo drugačije.

I sad, šta misliš, koliko će ozbiljno uzimati u razmatranje predloge poput ovog tvog ko i su puni kojekavih rupa?
I šta bi se desilo, ako bi, nedajbože, takav predlog bio prihvaćen i postao zakon?


Ja sam lepo i jasno napisao predlog, argumentovano ga obrazložio, pokazao spremnost da taj predlog poboljšam, usavršim, pojasnim... a Vi u svom komentaru manipulišete i ironišete.

Pa čemu onda Javna rasprava i poziv Ministarstva pravde da se šalju primedbe, predlozi, sugestije, komentari!?
angie01 angie01 20:07 16.05.2019

Re: 5000

Ogromne kamate kod sudskih izvršitelja: Za dug od 90.000 dinara uzmu tri puta više



Za samo godinu dana oni bukvalno dupliraju osnovni dug, a za dve godine ga povećaju i po tri puta Sudski izvršitelj.

Javni izvršitelji ponašaju se u Srbiji gore od zelenaša, a zarađuju više i od narko-dilera! Građanima, koji na osnovu sudskih presuda duguju čak i najsitnije sume novca, bukvalno deru kožu sa leđa i naplaćuju silne, potpuno izmišljene troškove. Tako, na primer, izvršitelji svaki dopis dužniku naplaćuju više od 10.000 dinara, a na osnovni dug obračunavaju kamate po stopi koja ide čak i do 12 odsto!

Za samo godinu dana oni bukvalno dupliraju osnovni dug, a za dve godine ga povećaju i po tri puta! Što je najgore, javni izvršitelji imaju pravo i da, na osnovu presude, uđu u sve dužnikove račune, ali i da plene čak i lične stvari članova porodice.



Čudne stavke

O tome kakva sve ovlašćenja imaju izvršitelji i šta su sve u stanju da naplate, najbolje govori slučaj poznatog beogradskog novinara. On je 10. juna 2016. presudom Višeg suda osuđen da plati 90.000 dinara, niko ga o toj presudi nikada nije obavestio, ni njega ni njegove advokate, a na kraju je prošle nedelje platio tačno 281.162 dinara! Dakle, više nego tri puta više! U Srbiji, zemlji u kojoj je godišnja inflacija na nivou oko 1,5 odsto i dok kurs dinara prema evru jača, sudski dug koji 'izvršavaju' javni izvršitelji za 28 meseci naraste za više od 300 odsto!?!

Postupak izvršenja
* Postupak izvršenja pokreće poverilac
* Izvršitelj posle 15 dana od prve dostave mora da pokuša ponovo da uruči zaključak o izvršenju, u kom dužnika obaveštava o potraživanju i troškovima postupka
* U slučaju da ne uspe da ga pronađe na poslednjoj prijavljenoj adresi, dostavljanje se vrši pribijanjem zaključka na oglasnu tablu suda
* Dužnik ima osam dana da plati glavni dug, zakonsku zateznu kamatu i troškove izvršnog postupka
* Osim sprovođenja izvršenja na plati ili penziji, kad istekne zakonski rok za dobrovoljno plaćanje duga, izvršitelj može da pokrene i postupak izvršenja na računu građana, preduzetnika ili firmi, odnosno na njegovoj imovini

Prema rečima našeg kolege, izvršitelj koji ga je ojadio učinio je sve da dug što više naraste!

Izvršitelj koji ga je ojadio i učinio je sve da dug što više naraste Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

- Nedavno sam dobio rešenje javnog izvršitelja po kojem treba da platim čak 281.162 dinara, i to zbog presude iz 2016. godine koja iznosi 90.000 dinara! Najgore od svega je što nisam ni znao da taj dug postoji?! Kada sam pitao izvršitelje zašto me niko dve godine nije obavestio o postojanju duga, rekli su mi da nisu mogli da me pronađu! To je apsolutno nemoguće, jer sam javna ličnost, često se pojavljujem na TV i svi znaju gde i šta radim.

Pre će biti da su želeli da dug poraste i da mi otmu što više para! Pritom su proveravali i sve moje bankarske račune. I moje i članova moje porodice! Izvinite, a kako ja da znam da taj izvršitelj podatke o mojim računima neće dati nekim kriminalcima?! - kaže sagovornik "Informera" i dodaje da se posebno šokirao kada je video kakve su mu sve troškove izvršitelji naplatili na osnovni dug:

Šta sve izvršitelji naplaćuju
- Sastavljanje predloga
- Vođenje predmeta
- Pismena dostava poveriocu i dužniku
- Podaci o primanjima
- Podaci iz MUP
- Provera imovine
- Posao van kancelarije
- Dostavljanje priloženog zaključka
- Nagrada za izvršitelja

- Pitao sam ih kako je moguće da moram da vratim čak tri puta više para nego što sam dužan, a oni su mi pokazali stavke u troškovniku za koje ni sami nisu znali da objasne šta znače! Na moj osnovni dug svakog meseca su uračunavali kamatu od 12 odsto godišnje. A u obračunu zatezne kamate, na dan 25. maja ove godine, odjednom se u stavci zaduženja pojavljuje suma od 127.000 dinara.

Njihovo objašnjenje bilo je da su to sudski troškovi?! Koji su to sudski troškovi za 50 odsto veći od osnovnog duga?! A onda su se ređale stavke koje sam takođe morao da platim. Sudski troškovi izvršenja, trošak pred javnim izvršiteljem, naknada za rad javnog izvršitelja... Ni oni nisu znali da mi objasne u čemu se jedna stavka razlikuje od druge. Ipak, nemam kud, prinuđen sam da zbog bahatosti izvršioca i nakaradnog zakona koji im daje skoro neograničenu moć platim tri puta više od iznosa presude - navodi novinar.

Surovo i bezosećajno

Komentarišući ovaj slučaj, stručnjaci ističu da zakon omogućava izvršiteljima da se bahate, a da je njihov interes isključivo da zgrnu što više novca. Ekonomista Mlađen Kovačević kaže da je čitav opisani slučaj u najmanju ruku skandalozan.

Kako dug od 90.000 poraste na 281.162
Osnovni dug: 90.000 dinara
Svi dodatni troškovi
* Zatezna kamata: 31.272 (od 10. 6. 2016. do 2. 11. 2018)
* Sudski troškovi: 127.000
* Sudski troškovi izvršenja: 10.113
* Trošak pred javnim izvršiteljem: 12.141
* Naknada za rad javnog izvršitelja: 10.635
Ukupno za naplatu: 281.162 dinara

- Cilj izvršitelja jeste očigledno da uzme što više para. Pa pogledajte, to je neverovatno, naplaćuju tri puta više nego što je stvarni dug. Takođe, ne razumem ni kako te izvršitelje niko ne može da kontroliše, oni su odjednom dobili ogromnu moć, a ne vidim zašto je to bilo potrebno... - navodi Kovačević.

Ekonomista Milan Kovačević ističe da kod dugovanja, pored glavnice, mogu da se naplate samo troškovi izvršitelja i zatezna kamata.

- Eventualno tu još može da se pojavi trošak za advokata, sve ostalo što se pojavi kao stavka je vrlo sumnjivo. Osim toga, zatezna kamata od 12 odsto je inače bezobrazno visoka i to je posebna priča. Sve kamate su pale i sve su trenutno niske, samo je zatezna previsoka - kaže Kovačević.

(Telegraf)
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:26 16.05.2019

Re: 5000

kakvi bre izvrsitelji u zemlji u kojoj je vecina gradjana na ivici siromastva


I šta predlažeš, da se ukine mehanizam izvršenja sudskih presuda pa da poverioci mole boga da im dužnici plate?

Kako te bre Endži ne mrzi da nižeš fraze i opšta mesta koja ništa ne moraju da znače, a da kao pokušavaš da komentarišeš konkretnu temu?

Šta je tvoja konkretna ideja na temu izvršenja presuda?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:36 16.05.2019

Re: 5000

a Vi u svom komentaru manipulišete i ironišete.


Niti je manipulacija niti ironija, to je samo jedna moguća situacija koja mora biti uzeta u obzir kad se donose zakoni.
Kad se ne bi uzela u obzir, i kad bi se zaista desila, tj kad bi neko bio ojađen od strane bahatog "Dedinjca" ti bi onda kukao na rupe u zakonu.

Evo još jednog primera sa onih tvojih osamdeset kvadrata.
To je trosoban stan, jel da?
I sad zamisli dužnika koji živi sam u trosobnom stanu na Senjaku, i odbija da plati dug 10 000 evra nekom naivnom mučeniku koga je zavrnuo u nekom dogovoru.

Da smanjimo na 50 kvadrata, na 30?
Da nabrajamo lokacije?
Ne prave se tako zakoni, moj Filipe.
Tj tako se prave loši zakoni.
angie01 angie01 21:13 16.05.2019

Re: 5000

Kako te bre Endži ne mrzi da nižeš fraze i opšta mesta koja ništa ne moraju da znače


je l si procitao clanak u kome pise kako se to radi,...meni je to cisto zelenasenje i punjenje kase, kada nema drugih nacina, kao i model da se neki ljudi bogate, a drugi jos vise osiromasuju- znaci, kazem, moraju da se stvore uslovi u kojima je onda i izvrsenje odgovarajuci model, a ne da u zemlji u kojoj vlada beda i ljudi se jedva krpe, postoji sistem koji ih jos vise ugrozava.

s jedne strane, povlascenima su dostupni i poslvi i razne pogodnosti, a sa druge strane se ljudi sami snalaze kako znaju i umeju u zemlji koja nema postvaljen normalan sistem koji odgovara realnom stanju.

Dzorovanka npr, dobije poziciju, za koju nema kapacitet, enormnu platu, a stan joj otplati telekom, s druge, obican gradjanin sa nekim prosecnim primanjem- koje je manje od onog kojim se vitla, jer smo najgori u regionu- na jedvite jade se ukalkulise za neki kredit za stan i onda, ako se desi recimo ovakva situacija kao sa svajcarcima, ode mu gajba i on je na ulici.

ili ova iseljavanja zbog dugova za struju, infostan i slicno,...a ti da uteras bilo koju komunalnu sluzbu za nesto sto si vec platio, a nisi dobio-nema sanse*,...pogleaj samo kako povecavaju te dugove, do tacke da ne moze posle ni da se plati....troskovi i primanja moraju da su uskladjeni, barem osnovni...neki socijalni momenat mora da je u igri, jer mi nismo kapiralisticko drustvo- u kojima btw, postoje ozbiljni socijalni programi- nego smo neki haos.

*(evo, npr-vec je duze vreme hladno- stanovi su zaledjeni, grejanje placamo cele godine, a distribucija ukljucuje i iskljucuje kako hoce,...racuni za struju se recimo nama, za istu potrosnju, porasli 3 puta, a navodno struja nije poskupela, gradsko stambeno nije uradilo nista od visedeceniskog uplacivanja za odrzavnaje zgrada, koje su u medjuvremenu postale ruinirane, a gradsko stambeno je samo u jednom momentu promenilo stavke i sada sve to sto nije uradjeno, zove investiciono ulaganje, koje treba ponovo da plate gradjani, a ono od pre- pojela maca).
jadragoljub jadragoljub 21:18 16.05.2019

Re: 5000

hoochie coochie man
a ti zajebavaš
u pet komentara nisi dao nijedan predlog kako da se reši ovaj besmisleni zakon koji su donele demokrate, tadićece.
ili se slažeš da čoveku trebauzeti kuću zbog 6000 dinara početnog duga info stanu?
to je po tebi pravedno.
u ameriki ti niko ne može uzeti kuću .kolki god da je dug osim ako je kuća pod hipotekom, ako nema hipoteke na kuću mojega će je oduzmeš. jedino možeš da iznesešstvari iz nje.
al aj ti kaži šta je po tebi pošteno, da, ovaj zakon? stvarno...?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:00 16.05.2019

Re: 5000

al aj ti kaži šta je po tebi pošteno, da, ovaj zakon? stvarno...?


Da se dug plati.
Pošteno je da se plati, zar ne?
A nije pošteno da nekome duguješ i da ti niko ništa ne može jer te zakon štiti.

A ako od mene očekuješ da navedem precizno tekst zakonskog rešenja, pa mnogo očekuješ.
Upravo zbog toga, što se ozbiljne stvari, poput teksta zakona, često neozbiljno tretiraju pa svako sebi daje za pravo da ga piše, kao Filip npr, i dolazimo do improvizacije od države.

To bi trebalo struka da radi, pravnici, a ne ko stigne.
Kako ja ne bih dopustio pravniku da mi orezuje šljive, tako ni sebi ne dajem za pravo da se bavim njegovim poslom.

Ali to što se ne usuđujem da pišem zakonska rešenja mi ne oduzima pravo da neka napisana procenjujem.
Pa tako procenjujem da su ovo Filipovi predlozi (dom je dom ma koliki da je i on se ne dira, stan od osamedest kvadrata je donja granica....) naivni i nakaradni.

Svakako da treba napraviti neku vezu koja bi sprečila da se nekome proda kuća zbog duga od sto evra, mora se i poverilac nekako obavezati da opreznije ulazi u aranžmane, pa ako je brzopleto nekome dao neke pare mora i on snositi neki rizik, sve to jeste važno i osetljivo, ali baš zbog te osetljivosti treba ozbiljno razmisliti i videti kao je to urađeno kod drugih i da li dobro šljaka, a ne preko kolena kao Filip.

Da li nekad i kuća mora da doboš?
Da, verujem da postoje situacije kad je i to u redu, pa zato to ne treba zakonom izričito onemogućiti.
Česte su primedbe da je skupa kuća prodata jeftino, ali to se rešava lako.
Ostavi se razuman rok dužniku da sam proda svoju kuću po ceni za koju on misli da može, ako ne proda, javna licitacija, mehanizam za sprečavanje muljanja, kontrola svih uključenih i....doboš.

Prividno humano je staviti se na starnu dužnika kome oduzimaju kuću i kao saosećati, ali stavi se u ulogu nekoga koga su zavrnuli za pare, ti ga za svoje pare ganjaš, a zakom mu ne može ništa.

Filip Mladenović Filip Mladenović 22:28 16.05.2019

Re: 5000

U Sloveniji centralizovana e-izvršenja vodi sud, i to samo pet sudija, uz još 60-ak pomoćnika. U Hrvatskoj izvršenja pokreću i javni beležnici i advokati, a u izvršni postupak uključena je i FINA, tamošnja Finansijska agencija. Kako je u Srbiji - dobro znamo!

Za pokretanje izvršenja u Sloveniji plaća se jednokratna sudska taksa, ista bez obzira na visinu duga: 44 evra za elektronski izvršni predlog, 55 evra za pisani.

U Hrvatskoj je slično kao u Srbiji: u sudskom izvršenju na 100 kuna duga troškovi su oko 900 kuna i plaćaju se iznova za svaki novi predlog za izvršenje.

Kod izvršenja nad nekretninom, u Sloveniji dužnik može posle prodaje na e-aukciji stanovati u njoj još tri godine, ali tokom te 3 godine plaća najam. U Hrvatskoj država plaća nužni smeštaj dužniku 18 meseci, dakle godinu i po dana pri izvršenjima nad jedinom nekretninom. A u Srbiji čitave porodice lete pravo na ulicu, odmah i sada, u prisustvu policije!





Bili Piton Bili Piton 23:45 16.05.2019

Re: 5000

angie01


sad se igramo kapitalizma


Baš tako, u četiri reči. Onog najneljudskijeg, lišenog ikakve socijalne komponente.
angie01 angie01 23:57 16.05.2019

Re: 5000


Onog najneljudskijeg, lišenog ikakve socijalne komponente.


citam pre neki dan, mi smo prvi u Evropi po broju mladih koji se godisnje iseljavaju- znaci vise od svih zemalja ex Yu i svih ostalih, Albanija, Rumunija, Bugarska,...vise od polivine onih koji godisnje zavrse skole-odu odmah.

pa majkumu, penzosi setaju u starim ispranim stvarima, kupiju pola snicle i kost, motaju se po pijaci i razgledaju, u samoposluzi, hleb i mleko,...ne znam koliko im kostaju lekovi,...ljudi na ulici prodaju svoje licne stvari- to nikada nije bilo...
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:01 17.05.2019

Re: 5000

hoochie coochie man
al aj ti kaži šta je po tebi pošteno, da, ovaj zakon? stvarno...?


Da se dug plati.
Pošteno je da se plati, zar ne?
A nije pošteno da nekome duguješ i da ti niko ništa ne može jer te zakon štiti.

A ako od mene očekuješ da navedem precizno tekst zakonskog rešenja, pa mnogo očekuješ.
Upravo zbog toga, što se ozbiljne stvari, poput teksta zakona, često neozbiljno tretiraju pa svako sebi daje za pravo da ga piše, kao Filip npr, i dolazimo do improvizacije od države.

To bi trebalo struka da radi, pravnici, a ne ko stigne.
Kako ja ne bih dopustio pravniku da mi orezuje šljive, tako ni sebi ne dajem za pravo da se bavim njegovim poslom.

Ali to što se ne usuđujem da pišem zakonska rešenja mi ne oduzima pravo da neka napisana procenjujem.
Pa tako procenjujem da su ovo Filipovi predlozi (dom je dom ma koliki da je i on se ne dira, stan od osamedest kvadrata je donja granica....) naivni i nakaradni.

Svakako da treba napraviti neku vezu koja bi sprečila da se nekome proda kuća zbog duga od sto evra, mora se i poverilac nekako obavezati da opreznije ulazi u aranžmane, pa ako je brzopleto nekome dao neke pare mora i on snositi neki rizik, sve to jeste važno i osetljivo, ali baš zbog te osetljivosti treba ozbiljno razmisliti i videti kao je to urađeno kod drugih i da li dobro šljaka, a ne preko kolena kao Filip.

Da li nekad i kuća mora da doboš?
Da, verujem da postoje situacije kad je i to u redu, pa zato to ne treba zakonom izričito onemogućiti.
Česte su primedbe da je skupa kuća prodata jeftino, ali to se rešava lako.
Ostavi se razuman rok dužniku da sam proda svoju kuću po ceni za koju on misli da može, ako ne proda, javna licitacija, mehanizam za sprečavanje muljanja, kontrola svih uključenih i....doboš.

Prividno humano je staviti se na starnu dužnika kome oduzimaju kuću i kao saosećati, ali stavi se u ulogu nekoga koga su zavrnuli za pare, ti ga za svoje pare ganjaš, a zakom mu ne može ništa.



Miloš Obrenović je još 1836. ukazom zabranjivao da se seljaku oduzmu dom i sredstva za rad na ime duga, a danas to deluje nezamislivo i proglašava se neznanjem, naivnošću, nakaradnim predlozima, "preko kolena"...

"U selima na kuću, baštinu, dva vola i kravu niko se zadužiti ne može, niti će se intabulacija na rečena dobra učinjena i pred kakvim sudom za pravilnu priznati, da bi takvim načinom bezpomoćne žene i djeca, po upropašćeniju svega imjenija krov barem nad glavom imala...”

U današnje vreme vladavina kneza Miloša bi se nazvala populističkom, ali slična formulacija je postojala i u Ustavu Srbije iz 1869. i 1888. godine!
Bili Piton Bili Piton 00:01 17.05.2019

Re: 5000



ne znam koliko im kostaju lekovi


NG, Moja majka sad treba da potroši 6600 dinara MESEČNO na neki lek (28 pilula u pakovanju, jedna dnevno) koji je zamena za nekakav Farin koji se ranije dobijao na zdravstveno a više ga nema, nigde.
angie01 angie01 00:14 17.05.2019

Re: 5000

Moja majka sad treba da potroši 6600 dinara MESEČNO na neki lek (28 pilula u pakovanju, jedna dnevno) koji je zamena za nekakav Farin koji se ranije dobijao na zdravstveno a više ga nema, nigde.


najcesce nije samo jedan lek, penzije male, racuni neprimereni realnom stanju.

u istom sosu su i mladji- ja ne znam kako uopste da oforme porodicu sa tako jadnim mogucnostima-plate nikakve,bazicni troskovi veliki- niti da iznajme stan, niti da dignu kredit,...ovi sa decom i jednim zaposlenim, ja stavrno ne znam kako opstaju,...zato i odlaze.

u siromasnoj zemlji vlast mora da vodi racuna o socijalnom momentu, koji je itekako zastupljen u onim bogatim,...
Bili Piton Bili Piton 00:18 17.05.2019

Re: 5000

angie01


u siromasnoj zemlji vlast mora da vodi racuna o socijalnom momentu


Pritom Srbija uopšte nije siromašna zemlja, sasvim ok stojimo s prirodnim resursima. Nego je osiromašena zemlja, lopovskom upravom.
angie01 angie01 00:23 17.05.2019

Re: 5000

Nego je osiromašena zemlja, lopovskom upravom.


Kurte i Murte su od Drzave napravile svoju firmu...ona im je biznis, a gradjani jos placaju za to.
shone shone 23:51 17.05.2019

Re: 5000

Napišite Vaše predloge i primedbe i pošaljite na datu E-mail adresu Ministarstva pravde.


Zašto?


ŠOK ISTRAŽIVANJE O PRELETAČIMA Čak 582 odbornika promenilo dres za tri godine, a to je samo početak SRPSKE POLITIČKE BRUKE


https://www.blic.rs/vesti/politika/sok-istrazivanje-o-preletacima-cak-582-odbornika-promenilo-dres-za-tri-godine-a-to-je/mmzvrh4
G.Cross G.Cross 20:43 16.05.2019

Boli ih Ego

Da ste vi ozbiljni o ulasku u EU samo bi prepisali ovaj i ostale zakone od neke ozbiljne EU clanice.

To bi ustedilo neko vreme i mnogo para.

Ali sta bi onda radili svi ovi birokrati i revolucionari.

A da ne govorimo o antievropljanima.

Ni jedni ni drugi ni treci ne vole jednostavnost i efikasnost.

Boli ih Ego za Srbiju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:24 16.05.2019

Re: Boli ih Ego

To sam i naveo u obrazloženju predloga: pravosudna praksa EU.
Evo jednog konkretnog primera:

EVROPSKI SUD ZA LJUDSKA PRAVA: PREDMET VASKRSIĆ PROTIV SLOVENIJE

U predmetu "Vaskrsić protiv Slovenije" podnositelj zahteva istakao je povredu čl. 1. Protokola 1. uz EK, a do koje je došlo u procesu izvršenja prodajom njegove kuće na javnoj aukciji.

Podnositelj zahteva istakao je da ovršna prodaja nekretnine radi namirenja tražbine ovrhovoditelja, koja je iznosila 124 evra, predstavlja povredu čl. 1. Protokola 1. uz EK.
Prvo, kuća se ne bi smela prodati radi namirenja tako male tražbine. Osim toga, podnositelj zahteva je istakao da sud nije postupao s dužnom pažnjom (diligence) pri određivanju predmeta ovrhe.
Sud je utvrdio – kao i prema dosadašnjoj praksi – da ovršna prodaja nekretnine predstavlja mešanje u pravo podnositelja zahteva na mirno uživanje vlasništva. Potom je sud ispitao sledeće pretpostavke, i to je li mešanje propisano zakonom te ima li legitiman cilj. Sud je našao da je mešanje u pravo podnositelja bilo utemeljeno na zakonu (Ovršnom zakonu), te
da je imalo legitiman cilj: zaštiti poverilaca.

Razmatrajući je li mešanje bilo razmerno legitimnom cilju, Sud je istaknuo da pravo na mirno uživanje vlasništva mora postići pravičnu ravnotežu (fair balance) između zahteva opšteg interesa i zahteva za zaštitom individualnih ljudskih prava.

Osim toga, mora postojati prikladan odnos razmernosti između mere koja je primijenjena, te cilja koji se nastoji postići. U svakom slučaju, sud mora ceniti da li merama državne intervencije odnosna osoba mora trpeti neproporcionalan te preteran teret.
Pritom sud priznaje da država uživa široku slobodu procene kako s obzirom na predmet ovrhe, tako i s obzirom na okolnost jesu li posledice ovrhe opravdane u opštem interesu s obzirom na cilj koji se nastoji postići...
zilikaka zilikaka 23:19 16.05.2019

Re: Boli ih Ego

Dobro, a iz kojih para se namiri poverilac?
Ili treba da se vrati vreme zemlje dembelije, kad je najbolje bilo biti dužan, jer ti ne mogu ništa. Silni su stekli bogatstvo na taj način. Koristili priliku.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:38 16.05.2019

Re: Boli ih Ego

Poverilac se može namiriti od para koje mu duguje i mora vratiti, tj. isplatiti dužnik.

No, problem je bio i još uvek jeste što za male dugove, npr. 100, 200, 500, 1 000... evra, umesto da se dug namiruje iz plata, honorara, penzija, uštedjevina, hartija od vrednosti dužnika... izvršitelji odmah skaču na nekretnine! Pa uz to još naplaćuje od dužnika silne dažbine i kamate!

Upravo zato se u susednoj Hrvatskoj ponovo menja tzv. Ovršni zakon, pa izvršitelj više neće moći zapleniti nekretninu za dug manji od 40 000 kuna (oko 5 400 evra), a zakon preporučuje i da se deložacije ne rade tokom zime.
Sve bi trebalo ići elektronskim putem, pa padaju i troškovi advokata i javnih beležnika.
angie01 angie01 23:40 16.05.2019

Re: Boli ih Ego

Ili treba da se vrati vreme zemlje dembelije, kad je najbolje bilo biti dužan,


sada su najveci duznici oni sto su najbogatiji,...sta mislis, ko placa diplomi stanovanje u predsednickoj vili, iako vise nije predsednik...a nekom obicnom nabudze osnovni dug za komunalije- vidi u kopiranom tekstu kako- pa ga izbace iz stana...a on nema da placa rentu, jer mu je i dugovanje nastalo jer ne moze da dobaci do prvog, jer su prosecna primanja mahom manja od osnovnih fiksnih troskova.

ja se slazem da treba placati svoja dugovanja, al i odnos parametara bi trebalo da je korektan...u skladu sa realnim uslovima.
jadragoljub jadragoljub 00:05 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

zilikaka
Dobro, a iz kojih para se namiri poverilac?
Ili treba da se vrati vreme zemlje dembelije, kad je najbolje bilo biti dužan, jer ti ne mogu ništa. Silni su stekli bogatstvo na taj način. Koristili priliku.

za dug od 6000 dinara je došo da mi meri kuću, misliš da je to normalno.
angie01 angie01 00:07 17.05.2019

Re: Boli ih Ego


Ksenija
‏ @Ksenija76o

Jedan od predloga zakona o izvrsiteljima je i taj da ce izvrsitelj, uz dva svedoka, moci da vam udje u stan ili kucu i u vasem odsustvu.
Upozoravala sam da ce nas loviti po ulicama ne budemo li se trgli. Za vrlo kratko vreme bicemo lovine.
Mi. Ne Bosko, Vuk ili Djilas. Mi.
Bili Piton Bili Piton 00:49 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

jadragoljub

za dug od 6000 dinara je došo da mi meri kuću, misliš da je to normalno.


Pre petnaestak godina sam bio u dugovima do guše, sve na kreditnim karticama uz zelenaške kamate. Hiljade funti su bile u pitanju, mnogo hiljada. Kad je došla maca na vratanca, to jest kad sam uleteo u makaze (a samo je bilo pitanje trenutka) - uspeo sam, uz besplatnu pravnu pomoć nevladinih organizacija da se nagodim s kreditorima da mi otpišu svu kamatu i da vratim samo glavnicu i to tempom koji meni odgovara (pedesetak funti mesečno otplaćujem, redovno, na to sam se obavezao i toga se striktno držim). Sledećeg marta ću biti debt-free, isplatiću im sve do poslednjeg penija i oterati ih u PM.

Uvek ima načina da bude i vuk sit i ovce na broju.
shone shone 08:26 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Pre petnaestak godina sam bio u dugovima do guše, sve na kreditnim karticama uz zelenaške kamate. Hiljade funti su bile u pitanju, mnogo hiljada. Kad je došla maca na vratanca, to jest kad sam uleteo u makaze (a samo je bilo pitanje trenutka) - uspeo sam, uz besplatnu pravnu pomoć nevladinih organizacija da se nagodim s kreditorima da mi otpišu svu kamatu i da vratim samo glavnicu


Uzo si pare znajući uslove kreditiranja i kamate,potrošio kako kažeš mnogo hiljada funti, oprostili ti kamatu ( čudi me, zašto?) i umesto da im budeš zahvalan ti ćeš njih u

isplatiću im sve do poslednjeg penija i oterati ih u PM.


Pa sjajno, onako baš lepo,Posle se drmoseri pitaju zašto je u svetu takva slika o Srbima kakva je.
Ne vidim čime se ti ovde hvališ i ponosiš? Kad neki drugi tvoj zemljak dođe u tu banku i kad vide odakle je onda će oni njega u PM.
Tako to biva.
shone shone 08:34 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

NG, Moja majka sad treba da potroši 6600 dinara MESEČNO na neki lek (28 pilula u pakovanju, jedna dnevno) koji je zamena za nekakav Farin koji se ranije dobijao na zdravstveno a više ga nema, nigde.


Znaš zašto nema farina?
Između ostalog zato što su se neki kockali sa kreditima u švajcarcima,pa kad su pukli ničim naterani na kockanje - kuku lele daj državo,spašavaj.I onda se uzmu pare iz budžeta da se pokriju dugovi pa za toliko manje ima para za kupovinu farina.
Jel ti poznata ova priča?
Tako to biva. Il na mostu il na ćupriji - dragi bog sve voli da dovede u ravnotežu.

PS, nemoj da se žališ, sad kupuješ farin od oproštenih kamata onih tamo ,,zlih kapitalista,,
JBG dočekali te neki dobri ljudi u zavičaju.
zilikaka zilikaka 09:36 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

za dug od 6000 dinara je došo da mi meri kuću, misliš da je to normalno.

Ni slučajno.
Naravno da mora da postoji i srazmera vrednosti i zaštita onih koji ne mogu da plate. Ja jedino nisam za generalizaciju, pa ako imaš stan u Bg, on na dobroj lokaciji košta oko 200 soma evra, al ti zaštićen ko beli medved.
U tim slučajevima se može još kako naplatiti ozbiljan dug, a da ostane i za stan na lošijoj lokaciji, il u predgrađu.
I tamo ljudi žive i protežu se kolko im ćebe. O tome pričam
angie01 angie01 10:09 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

U tim slučajevima se može još kako naplatiti ozbiljan dug, a da ostane i za stan na lošijoj lokaciji, il u predgrađu.
I tamo ljudi žive i protežu se kolko im ćebe. O tome pričam


isto ovo kaze i vlast i tako pravda potpuno neizdrzivo postavljene stvari za obicnog coveka.

to prakticno znaci, da, recimo bakica, koja zivi u centru u stanu svog pradede, tu se rodio i ziveo njen otac, ona, njena deca, to je njen dom, sada, posto su joj skresali penziju do tacke da ne moze da zivi, a ujedno povecali troskove- recimo , samo infostan joj je 200 evra,...ne moze vise da dobaci da sve otplati, jer stvari nisu realno postavljene, ne samo za penzije, nego i za prosecne plate- ali ne za sve, povlascena kasta ima neka nenormalna primanja i nema obavezu da placa nista- da ne dajem primere koji su sa pojavljivali u novinama,

i sta sada treba- bakica napolje i da se iseli na selo, a neki vazduphlohovac da se useli u njen stan....
zilikaka zilikaka 11:04 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

A kako bi ti rešila taj problem? Ozbiljno pitam.
Pri tome uzmi u obzir da postoje hiljade bakica koje žive na selu i nemaju centralno i često nemaju za grejanje ni jedne sobe na drva.
Ovde judi masovno nude na prodaju stanove sa centralnim jer je grejanje preskupo za njih.
Ako je problem u ceni grejanja, nek se preipita ali to ne može biti socojalna kategorija koja je dostupna samo manjini. Ona bakica u svojoj porodičnoj kući neće dobiti pomoć, a teško da će naći i kupca da od dela vrednosti imovine može doživotno da se greje.
zilikaka zilikaka 11:09 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

A kategorija lopova koja ne plaća ništa se rešava tako što ih nateraš da plate. To jee drugi problem koji takođe ne sme tako da ostane.
Bili Piton Bili Piton 11:17 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

shone


Uzo si pare znajući uslove kreditiranja i kamate,potrošio kako kažeš mnogo hiljada funti, oprostili ti kamatu ( čudi me, zašto?)


Objasnio sam - tako smo se dogovorili. Ne bi im se isplatilo da me teraju na sud jer bi ih tamo proglasili za "irresponsible lenders". Zapravo, bili su dužni da mi vrate i deo glavnice (ne mnogo - dvestotinjak funti ali što da ne) jer su mi na mufte prodali i nekakav Payment Protection Plan što se kasnije ispostavilo da nisu smeli. To se valjda zove zaštita potrošača, ne znam. To što sam Srbin nije bio nikakav problem budući da se agencija koja me je zastupala pozvala na zakon koji tamo podjednako važi za svakog pa i za Srbe.

A što su banke ostale bez svoje kamate u mom i stotinama hiljada identičnih drugih slučajeva, pa evo pustiću suzu za njih u tvoje ime.
Bili Piton Bili Piton 11:27 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

shone
sad kupuješ farin od oproštenih kamata onih tamo ,,zlih kapitalista,,


Kako kupujem kad ga nema, a zauzvrat nude lek koji košta kao svetog petra kajgana? Negde si se zajebunio, a nešto mi govori da je to zato što si pohitao da mi izvučeš uši zbog onog preksinoć, zar ne

angie01 angie01 11:35 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Pri tome uzmi u obzir da postoje hiljade bakica koje žive na selu i nemaju centralno i često nemaju za grejanje ni jedne sobe na drva.


to je isti taj problem u kome su stvari postavljene tako, da se jedni bogate na racun drugih.

sama postavka, ko vas hebe Beogradjani, zivite na ledini daleko od grada, kada ne mozete da ostanete- mi je bas fuj,( nije bakica kriva sto su olesili penzioni fond, pa joj je penzija bedna),...jer je problem generalan, koji je proizveo opstu bedu, a ovo su posledice.

rekoh sta je resenje, postaviti stvari u realne okvire, znaci, troskovi moraju da prate prihode, a ne da se prica o nekom rastu ovog/onog, a svi znamo da smo totalno unisteni, da mala grupa ljudi koristi drzavu kao svoj bizz, a da se gradjani nalaze u nebranom grozdju,...kao, donose se zakoni koji lice na neke iz razvijenih kapitalistickih zemalja, ali nisu adekvatno primenljivi ovde, jer mi nismo ni kapitalisticka ni razvijena zemlja.
angie01 angie01 11:39 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

A kategorija lopova koja ne plaća ništa se rešava tako što ih nateraš da plate


je l znas ko su ti?!:))....pitala sam vec, ko placa diplomin zivot u predsednickoj vili,...je l ce njemu da sruse nelegalne kuce?...

KAKO INFOSTAN BUDZI RACUNE
zilikaka zilikaka 11:51 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

sama postavka, ko vas hebe Beogradjani, zivite na ledini daleko od grada, kada ne mozete da ostanete- mi je bas fuj,...jer je problem generalan, koji je proizveo opstu bedu, a ovo su posledice.

Nema veze sa Beogradjanima. I dalje smatram da neko ko ima imovinu u vrednosti od 100 i više soma evra ne može biti socijalan slučaj,i nema prava na subvencije. Isto važi i za nekog ko ima recimo 30ha zemlje. Kako će oni rasporediti prihode i troškove, ne treba nikog da interesuje.
Mi smo siromašno društvo i nema za sve, a pre ću pomagati dete sa sela koje nema za kartu do grada da bi se školovalo nego bakicu koja nema dovoljno prihoda al nema nameru da odustane od svojih navika koje je sleduju rodjenjem. Ona ima izbora.


shone shone 12:02 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

da mi izvučeš uši zbog onog preksinoć, zar ne


Taman posla, ja svakako navijam za naše. A ti si naš,kakav si da si.

I nemoj da žališ,skupi lekovi su dobri lekovi. Zdravlje nama cenu.
zilikaka zilikaka 12:04 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

angie01
A kategorija lopova koja ne plaća ništa se rešava tako što ih nateraš da plate


je l znas ko su ti?!:))....pitala sam vec, ko placa diplomin zivot u predsednickoj vili,...je l ce njemu da sruse nelegalne kuce?...

KAKO INFOSTAN BUDZI RACUNE

Ne znam ko plaća, pretpostavljam. Razlika u našim pristupima je da svako redom treba da se natera da plati svoje, a ne da se jednim neplaćanjem pravda drugo.
A Infostan je pisebna priča koja vezrovatno zaslužuje sudski epilog.
shone shone 12:10 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Mi smo siromašno društvo i nema za sve, a pre ću pomagati dete sa sela koje nema za kartu do grada da bi se školovalo nego bakicu koja nema dovoljno prihoda al nema nameru da odustane od svojih navika koje je sleduju rodjenjem. Ona ima izbora.

Šta su ti rudimenti
navika koje je sleduju rodjenjem


5.oktobra 2000 god. većina se opredelila za kapitalističko uređenje i sahranila samoupravni socijalizam. Ali vidiš,ostali stari rezoni.
Teško to ide u glavama ljudskijem.

PS samo nemoj da me pitaš šta je poenta.
Molim te.
Bili Piton Bili Piton 12:17 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

shone




I nemoj da žališ,skupi lekovi su dobri lekovi. Zdravlje nama cenu.


Preneću to mami, verujem da će je utešiti.
angie01 angie01 12:18 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

I dalje smatram da neko ko ima imovinu u vrednosti od 100 i više soma evra ne može biti socijalan slučaj,


eto, sada si rekla deo sustine, s tim sto bih ja stvari postavila ovako- kvadartura u gradu kosta toliko, zivot u gradu kosta toliko, pa i primanja bi onda trebala tome da odgovaraju,...niko ne bi trebalo da je socijalni slucaj, a da radi ili ima penziju,...nego su primanja skresana- nepovlastenom delu, na racun povlastenog, a pri tome su dadzbine glavni izvor prihoda za budzet- ja to kazem,...a ne da neko ne treba da placa i slicno.

kako mogu plate u Beogradu da budu recimo 250/300/350 evra i to za celodnevni rad, a samo su racuni za prosecan stan otprilike toliko- to nesto ozbiljno nije u redu.

recimo, mladic iz moje zgrade, fakultetski obrazovan, sposoban, govori jezike i sve to, radi skoro ceo dan za 350 evra- znaci da sam ne moze ni da se izdrzava,sto je neki vecinski prosek,...a recimo u istom gradu danadrskovic, koja je u invalidskoj penziji sa visokom cifrom- ne znam kako je zaradila, ujedno je i predsednik upravnog odbora NIS a za sedam hiljdada keka nadoknade, za ne znam sta i pri tome ima sa muzem vise stotina stanova u BGDu.


zilikaka zilikaka 12:22 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

.oktobra 2000 god. većina se opredelila za kapitalističko uređenje i sahranila samoupravni socijalizam

Ne, moj rezon je kapitalistički, ako već pitaš.
Pročitaj ponovo da pravo na subvencije može imati socijalno ugrožen, a to ne podrazumeva posedovanje imanja u iznosu preko 200 prosečnih plata.
Je l da je logično?
angie01 angie01 12:28 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

5.oktobra 2000 god. većina se opredelila za kapitalističko uređenje i sahranila samoupravni socijalizam. Ali vidiš,ostali stari rezoni.
Teško to ide u glavama ljudskijem.


bozemili, danima ostavaljas na blogu gomile nedotupnih komentara, koji veze nemaju ni sa cim sta je izreceno, ali zato sa nekom zajedljivom slascu.

ovo mesto je stvarno potrosilo neku normalnost.

u kapitalizmu- koji mi nismo ni dotakli, vaze ozbiljni socijalni zakoni, koji najugrozenije slojeve podrzavaju i ne dopustaju da se ugrozi bilo ciji opstanak, pa i vise od toga- gde su oni manjinski deo drustva, a kod nas se cini upravo sve suprotno, da bi povlasceni deo drustva, u istoj tranziciji, koja nikako da se zavrsi, bio sve bogatiji na racun ovih drugih- koji su kod nas vecinski deo drustva.
alselone alselone 12:34 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

ovo mesto je stvarno potrosilo neku normalnost.


Poslednjih dana se baš izrazito siluje ovo mesto.
angie01 angie01 12:36 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Poslednjih dana se baš izrazito siluje ovo mesto.


i ja sam primetila.
nikvet pn nikvet pn 12:42 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone


angie01


За Дан Безбедности појачано се радило, да их се сете.
angie01 angie01 12:45 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

moj rezon je kapitalistički,


bio bi ok, da je uspostavljen normalan sistem- al nije.


ako već pitaš.


ne kaze tebi, nego ironise na moj komentar.


Pročitaj ponovo da pravo na subvencije može imati socijalno ugrožen, a to ne podrazumeva posedovanje imanja u iznosu preko 200 prosečnih plata.


pa drzava ih je dovela do toga- na razne nacine, gde pri tome vazi podela na nas i vas, mi mozemo sve, vi nista i nemate prava,...pa je l sada treba da im se oduzme i to jedino sto im je ostalo- kao, sta hoces, ne mozes ti nisi nas,...a zakoni, ovi rogobatni, vaze samo za ove van igre....prestola.
angie01 angie01 12:45 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

За Дан Безбедности појачано се радило, да их се сете.


:))
shone shone 13:22 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

bozemili, danima ostavaljas na blogu gomile nedotupnih komentara, koji veze nemaju ni sa cim sta je izreceno, ali zato sa nekom zajedljivom slascu


nsarski nsarski 13:28 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

sama postavka, ko vas hebe Beogradjani, zivite na ledini daleko od grada, kada ne mozete da ostanete- mi je bas fuj,( nije bakica kriva sto su olesili penzioni fond, pa joj je penzija bedna),...jer je problem generalan, koji je proizveo opstu bedu, a ovo su posledice.


Nemoj tako NG. Bivša ministarka Udovički je je penzionerima pre osam godina savetovala da prodaju vredne stanove ako nemaju para da plaćaju dažbine.

U pitanju je bio ovaj slučaj: Slobodanka A. (58) je penzionerka, živi sama na Dedinju, u jednoj od posleratnih zgrada i plaši se da uzme digitron u ruke.

Deo otpremnine je prošle godine potrošila da plati porez za stan od 70 kvadrata. Račun je bio veći od 80.000 dinara.


Ima i dodatne diskusije na tu temu Ko nema za porez, neka proda stan, ali, hoću da kažem, ideja se povremeno provlači kroz javnost, štagod mi o tom rešenju mislili.
shone shone 13:29 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

i sta sada treba- bakica napolje i da se iseli na selo, a neki vazduphlohovac da se useli u njen stan....


Andžela što te žuljaju vazduplohovci? Da ti se nije uselio u stan?

Bili Piton Bili Piton 13:44 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

@nsarski, sad mi je palo napamet da ti dugujem odgovor - nisam uspeo da ti odgovorim tamo gde je trebalo (sprečen, razlozi poznati) - nisam ništa pobrkao, u pitanju je zaista bio Iran a ne Saudija. Možeš verovatno i da izguglaš konkretnu vest, na Indipendentu sam to video
shone shone 14:01 17.05.2019

Re: angie01

Pazi vako, dotupna, brižna i slični tebi.

Iz tvog profila

angie01 B92 VIP
Kao mala devojchica bila sam zvezda u dechijem pozorishtu ,(dodushe, preko veze, jer je moja baka bila upravnica), tako shto sam pevala uvodne pesme pre predstave, okusila slavu i posle, tokom daljeg zivota u glavnom bila normalna.

Diplomirala na PMF-u turizmoloshke nauke, a potom grafichki dizajn.
Neshto kasnije odradila specijalizaciju prodaje i marketinga u izdavashtvu na Rayerson Univerzitetu i PR sa predavachima International PR Partners & Franklin Associates UK

Bavila se turizmom, muzikom, lepim umetnostima, grafichkim dizajnom-najvishe lepotom knjige i kataloga,potom marketing strategijom i prezentacijom u medijima. Najvishe radila u velikim i poznatim izdavachkim kucama.

Dugo vozila bicikl, potom motor, pa automobil, trenutno peshak po slobodnom izboru.

Igrala kosharku, pecala, pasionirano pratila film i strip.

Odlichna kuvarica:)

Dosta putovala i zivela po svetu i zakljuchila da je ono po chemu se ljudi najvishe razlikuju srazmerno u vezi sa pravilima i zakonima i njihovom funkcionisanju u odradjenoj zemlji.
Trenutno na severno -americhkom kontinentu.

Ponosna na ljude za koje je vezana-obozva svoja dva sina.


Da li si primetila da u svojim dotupnim komentarima najveću ,,brigu i empatiju,, prosipaju ljudi koji uglavnom žive van ove zemlje,tamo daleko i pritom uopšte nemaju pojma kako živimo mi koji smo ovde na licu mesta.
Nemam ni volje ni živaca da polemišem sa vama izmeštenima od realnosti ali dovoljno ostrašćenima i zajedljivima da nam se pišate po životima.
Boli tebe uvo za bakice i dekice sa ispranim garderobama i jadnim penzijama.
Čitajući tvoj životopis koji si sama postavila da se zaključiti da ti baš nije mnogo falilo u životu i da ti je Josip Broz omogućio vrlo lagodan život. Samo ne zaboravi da je i tada dok si se ti školovala po svetu ovom zemljom šetalo i gladnih i ispranih.
Nemoj da se brineš ti za nas, biće da su te negde očepili u ,,starim navikama,, kako to lepo napisa Zili
nego bakicu koja nema dovoljno prihoda al nema nameru da odustane od svojih navika koje je sleduju rodjenjem. Ona ima izbora.


Pozvao bih se na Dragoljubov prostakluk za koji je dobio više od deset lajkova (na Zlatkovu radost) ali onda bih bio isti kao i on. Neću ali sam pomislio.
Pa da mu se ne otimam o lajkove.
shone shone 14:34 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Preneću to mami, verujem da će je utešiti.


Finansiraj lekove, nije dovoljno samo da preneseš. Onda ćeš je i usrećiti!
Provereno!
anonymous anonymous 14:37 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

angie01
5.oktobra 2000 god. većina se opredelila za kapitalističko uređenje i sahranila samoupravni socijalizam. Ali vidiš,ostali stari rezoni.
Teško to ide u glavama ljudskijem.


bozemili, danima ostavaljas na blogu gomile nedotupnih komentara, koji veze nemaju ni sa cim sta je izreceno, ali zato sa nekom zajedljivom slascu.

ovo mesto je stvarno potrosilo neku normalnost.

u kapitalizmu- koji mi nismo ni dotakli, vaze ozbiljni socijalni zakoni, koji najugrozenije slojeve podrzavaju i ne dopustaju da se ugrozi bilo ciji opstanak,




Dostojno jedne Angie.

Kapitalizam, tako sladak tamo daleko i tako gorak ovde iza ćoška.

Jedno oko -kao da je stakleno.

vcucko vcucko 14:49 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

anonymous
angie01
5.oktobra 2000 god. većina se opredelila za kapitalističko uređenje i sahranila samoupravni socijalizam. Ali vidiš,ostali stari rezoni.
Teško to ide u glavama ljudskijem.


bozemili, danima ostavaljas na blogu gomile nedotupnih komentara, koji veze nemaju ni sa cim sta je izreceno, ali zato sa nekom zajedljivom slascu.

ovo mesto je stvarno potrosilo neku normalnost.

u kapitalizmu- koji mi nismo ni dotakli, vaze ozbiljni socijalni zakoni, koji najugrozenije slojeve podrzavaju i ne dopustaju da se ugrozi bilo ciji opstanak,




Dostojno jedne Angie.

Kapitalizam, tako sladak tamo daleko i tako gorak ovde iza ćoška.

Jedno oko -kao da je stakleno.



Ozbiljni socijalni zakoni važe u razvijenom, bogatom kapitalizmu. Onom koji je imao kolonije ili bar nešto odgovarajuće, kad se akumulirao prvobitni kapital.
Znači tuce zemalja u Evropi, prekomorske anglosaksonske, Japan, u poslednjih 20-30 godina ovi ostali azijski tigrovi na čelu sa Korejom i to je to. Ako je 20 ukupno. Ostalih koliko? 160-170 ha-ha.
anonymous anonymous 14:52 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

angie01


recimo, mladic iz moje zgrade, fakultetski obrazovan, sposoban, govori jezike i sve to, radi skoro ceo dan za 350 evra- znaci da sam ne moze ni da se izdrzava,sto je neki vecinski prosek,.



anonymous anonymous 14:57 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

vcucko


Ozbiljni socijalni zakoni važe u razvijenom, bogatom kapitalizmu. Onom koji je imao kolonije ili bar nešto odgovarajuće, kad se akumulirao prvobitni kapital.
Znači tuce zemalja u Evropi, prekomorske anglosaksonske, Japan, u poslednjih 20-30 godina ovi ostali azijski tigrovi na čelu sa Korejom i to je to. Ako je 20 ukupno. Ostalih koliko? 160-170 ha-ha.


Voleo bih da mi neko navede neki takav zakon , npr. u USA o zdravstvenom osiguranju ...

Bili Piton Bili Piton 14:57 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

shone
Preneću to mami, verujem da će je utešiti.


Finansiraj lekove, nije dovoljno samo da preneseš. Onda ćeš je i usrećiti!
Provereno!


A da ti ne zabijaš nos u tudja posla i volontiraš savete koje ti niko nije tražio? Učinilo mi se da smo završili s tim poglavljem i rekli jedan drugom šta imamo ali očito ti neki mnogo frustrirani djavolak ne da mira. Oće to.
vcucko vcucko 15:01 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

anonymous
vcucko


Ozbiljni socijalni zakoni važe u razvijenom, bogatom kapitalizmu. Onom koji je imao kolonije ili bar nešto odgovarajuće, kad se akumulirao prvobitni kapital.
Znači tuce zemalja u Evropi, prekomorske anglosaksonske, Japan, u poslednjih 20-30 godina ovi ostali azijski tigrovi na čelu sa Korejom i to je to. Ako je 20 ukupno. Ostalih koliko? 160-170 ha-ha.


Voleo bih da mi neko navede neki takav zakon , npr. u USA o zdravstvenom osiguranju ...


Ama ne pričam o zakonima, ta je formulacija stajala u prvom komentaru pa sam se nadovezao. Nego tamo gde ima, tamo može i da se prelije malo ovim ostalima, to je suština.
shone shone 15:10 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

A da ti ne zabijaš nos u tudja posla i volontiraš savete koje ti niko nije tražio? Učinilo mi se da smo završili s tim poglavljem i rekli jedan drugom šta imamo ali očito ti neki mnogo frustrirani djavolak ne da mira. Oće to


Stalno si nakostrešen,nema razloga veruj mi.

Samo pomoć prijatelja.

shone shone 15:23 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

"Свети Сава" Немањина 2 tel 6643-170 Beograd

Od pre 2 min informacija, ima Farina i ide na recept
Ima i u drugim apotekama.

Pozdrav!


gedza.73 gedza.73 16:22 17.05.2019

Re: Boli ih Ego


angie01
vas hebe Beogradjani

Nije istina.
Beograd je Srce Srbije. Neki red mora da se zna. prvo mi, odnosno vi, pa svi ostali.

rekoh sta je resenje, postaviti stvari u realne okvire, znaci, troskovi moraju da prate prihode

Voćarima da država isplati razliku jer je već petnaestak godina cena skoro ista a repromaterijal nekoliko puta poskupeo. Cvećarima, malinarima, stočarima i ratarima.

Zatim taksistima pa redom. Svim građanima Srbije (dokle drugarice i drugovi više ta podela i socijalna nejednakost?) da se iz državne kase doplati razlika za ogrev, putne troškove do grada i poveća penzija. Po kom principu državni bot koji se zaposlio preko partije, rođačke veze ili potplatio mora da ima penziju koja mu omogućava lagodan život a već je po političkoj podobnosti živeo iznad mogućnosti ostalih sugrađana?

Zašto bilo kome treba da određuje život mesto rođenja? Po kom to aristrokatskom principu bilo ko ko živi u **** mora da uživa bilo kakve privilegije koje bi ga izdvajale od nekog iz Babušnice?

Zašto taj ko ne plaća infostan ne misli na radnike Javnih preduzeća koji su možda uzeli kredit pa ne mogu da plaćaju rate pošto su im male plate pa im onda stan ode na doboš? I kako će taj jadni radnik sutra da preživi u gradu sa malom penzijom?
(na stranu što mu je partijska knjižica omogućila radno mesto pa zbog viška radnika građani moraju da plaćaju više troškove)


angie01 angie01 18:13 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

štagod mi o tom rešenju mislili.


Dear Sarski, duboko sam uverena da smo se razumeli.
angie01 angie01 18:15 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Beograd je Srce Srbije.


eto i da se slozim s tobom,...i Vojvodina:)
gedza.73 gedza.73 18:28 17.05.2019

Re: Boli ih Ego


angie01
Beograd je Srce Srbije.

eto i da se slozim s tobom

Narod najstariji. takoreći vinčanska kultura.
al' ne bi se složila sa jednim britanskim piscem koji je živeo neko vreme u Beogradu. gadan rečnik imao kad je opisivao glavni grad i ljude u njemu.

i Vojvodina

prvo da im vratite novce
angie01 angie01 18:39 17.05.2019

Re: angie01

Čitajući tvoj životopis koji si sama postavila da se zaključiti da ti baš nije mnogo falilo u životu i da ti je Josip Broz omogućio vrlo lagodan život.


kako predvidljive i uvek iste gluposti- ne pratis na casu uopste, samo si jeftino zajedjiv i ne kapiras bas najbolje,...izmedjuostalog, vec sam neko vreme ovde, taj stari profil sam napisala jednom davno, kada mi je to trazeno, inace ne bih.

a to sto si boldovao nije bas jasno zasto- svo doskolovavanje van zemlje nema veze sa Srbijom, putovala sam za svoje pare, kao sto sam za iste zivela negde drugde, to za vezu za pevanje u decijem pozoristu, je trebalo da bude fazon,...prosto da ne bih napisala kako sam super pevala jos kao dete,...ako je to uopste bitno za bilo kakvu pricu i korektnost u njoj.
angie01 angie01 18:55 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

gadan rečnik imao kad je opisivao glavni grad i ljude u njemu.


pa, mogu da zamislim, s obzirom da i ovde provejava neka cudna osecajnost na spram Beograda i njegovih stanovnika...od pojedinih koji zive negde drugde.


prvo da im vratite novce


nek mi vrate- slazem se.
nsarski nsarski 18:55 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

angie01
štagod mi o tom rešenju mislili.


Dear Sarski, duboko sam uverena da smo se razumeli.


Sledeće sam čuo. Čuo, ponavljam, iz različitih izvora, ali ne mogu da se zakunem u istinitost ovoga što sledi.

Kuća u Krunskoj ulici, koja je neko vreme bila sedište DS-a, a pre toga, mislim, poliklinika i korišćena od strane države još od oslobođenja, najzad je vraćena u vlasništvo naslednicima (mislim da ključni naslednici žive u Engleskoj). Elem, DS je neko kratko vreme čak plaćala zakupninu te kuće, pa se najzad iselila. To je jedna zaista divna vila u najelitnijem delu grada.
Čuo sam, rekoh, da sada država od naslednika traži potraživanja na ime poreza i komunalija, nekoliko decenija unazad, koja prevazilaze vrednost te kuće. Ja tuda povremeno prolazim - poslednji put sam juče prošao - i kuća je bez stanara koliko se može videti.
Šta zakon kaže o takvoj situaciji?

Takođe, da li su ugledni stanovnici otete imovine po Dedinju plaćali poreze sve ovo vreme od kada je imovina oslobođena, ili im se to oprašta i dug pripisuje naslednicima, ako nisu pobijeni tokom oslobađanja?
Ja poznajem g-dina arh. D. Acovića u čiju se porodičnu kuću na Dedinju, Užička ulica, uselio Tito i tu živeo do smrti, u dvorištu kuće posahranjivao svoje kerove i švalerke, ali nisam se setio da ga upitam da li i on mora da plati porez za to svoje imanje. (Uradiću to u najskorije vreme). Ima li i za to neki zakon o izvršenju?
SLOBODA NARODU!
angie01 angie01 19:04 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

To je jedna zaista divna vila


znam tu gradjevinu-stvarno je lepa.




a evo sta se desilo,

PROBLEM SA VILOM U KRUNSKOJ
nsarski nsarski 19:13 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

angie01
To je jedna zaista divna vila


znam tu gradjevinu-stvarno je lepa.




a evo sta se desilo,

PROBLEM SA VILOM U KRUNSKOJ


E, pa ovo je sjajno!
anonymous anonymous 19:37 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

angie01
To je jedna zaista divna vila


znam tu gradjevinu-stvarno je lepa.




a evo sta se desilo,

PROBLEM SA VILOM U KRUNSKOJ


Demokratska - u stečaju ?


gedza.73 gedza.73 20:18 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

angie01
pa, mogu da zamislim, s obzirom da i ovde provejava neka cudna osecajnost na spram Beograda i njegovih stanovnika

ma ja više volim da 'ujedam' nego što stvarno mislim da ste krvopije Srbije (još se i rimuje).

Al' stvarno ponekad može da ide na živce 'krv i tlo' Bg ideologija (mada dobro parira tisuljetnjoj bg tradiciji novi talas 'porušićemo, srušićemo, zapišaćemo ko sa nama neće').
Duško Radović nije bio rođeni Beograđanin a bio je veliki gospodin. Verujem da bi on, i slični njemu, bili tako veliki ljudi da ih staviš bilo gde u svetu.

meni samo upalo u oči što nekome ko je X generacija u Beogradu moraju da poštuju prava a da on ne mora da ispunjava svoje obaveze. hoćemo uređen sistem a onda anarhistički da svako plaća u skladu sa svojim mogućnostima. pa brale ako imaš mogućnost da živiš u glavnom gradu logično je da se isprsiš adekvatno lokaciji.

PROBLEM SA VILOM U KRUNSKOJ

Što kaže Zoran Radmilović 'EVOOOO REŠEEEENJAAA!!!'

Država donese zakon, zakon sprovode povlašteni činovnici, sića ima da sagne glavu.
Daklem imali smo period za koji si i ti saglasna da je bio uređen, stabilan i humanistički orijentisan.
Doneli su zakone kako se tima i tima zbog toga i toga oduzimaju stanovi.
Trebalo je da prođe sedamdeset godina da se restitucija samo delom uradi.

Danas je isto država sa svojim povlaštenim službenicima donela zakon o oduzimanju stanova zbog nečega i nečega pa neka ljudi čuvaju svu dokumentaciju kako bi im neka nova vlast možda za sedamdeset godina vratila imovinu.

mis'im kad je već bilo dobro, što da menjamo?

eto Demokratska stranka je na primer privatnik. Radi, troši, putuje, poslovni sastanci i večere, limuzine... ne plaća dobavljačima, ne plaća račune, ostane dužan mnogim ljudima... na koji način mogu od tako nekog prevaranta koji živi van svojih mogućnosti ljudi da naplate svoja potraživanja?
A promenili ime firme kako bi prevarili još nekog.

naravno da je ovo sa izvršiteljima na ovakav način postalo klasično državno mafijašenje.
maksa83 maksa83 20:24 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Ja poznajem g-dina arh. D. Acovića

Hah, kakva što kažu koincidencija slučajnosti, poznajem ga i ja. Marina je išla sa mnom u razred, jednom kad smo bili neki niži razred OŠ držao nam predavanje o Malti, uz slajdove, pazi kad se sećam nekih slika sad milion godina kasnije. E da, na nekom njenom rođendanu isto u tim nižim razredima sam proleteo kroz staklena vrata u onom njegovom saloncu u Nevesinjskoj. (Bez posledica, ali me osećaj krivice zbog štete pratio još dugo.)
jadragoljub jadragoljub 20:31 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

naravno da je ovo sa izvršiteljima na ovakav način postalo klasično državno mafijašenje.

pa o tome se radi. doneli su zakon (demokratska stranka) a nisu doneli ,valjda se tako kaže, podzakonske akte kako se primenjuje zakon. ko kad kako i zašto može da uzm,e nekom stvari, pokretnu imovinu, nepokretnu , stanove , kuće . to nema, uzimali su kuće za 1000 evra duga.znači uzmeš čoveku kuću od 100 000€ zbog duga od 1000, pa ...
lepo si povuko paralelu ova vlast se isto ponaša kao komunisti osle rata, stim što su komunisti stvarali novu ideologiju i državu pa imaju 'opravdanje' ovi... jedino opravdanje im je da su taj zakon doneli žuti. jebem ti pope blagoslov.
nsarski nsarski 20:41 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

ednom kad smo bili neki niži razred OŠ držao nam predavanje o Malti, uz slajdove, pazi kad se sećam nekih slika sad milion godina kasnije.


Ja njegova predavanja slušam, pa... skoro jednom mesečno, nekad i češće. A sluša i on moja. Zabavan čovek. I svašta zna. Jeste ponekad opširan, ali može mu se oprostiti. Njegova kolekcija slajdova i zanimljivih slika je zaista impresivna.
zilikaka zilikaka 20:50 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

ovde provejava neka cudna osecajnost na spram Beograda i njegovih stanovnika...od pojedinih koji zive negde drugde.

Ako se ovo odnosi i ne mene, grdno grešiš.
Moja priča je bila načelna i odnosila se na sve. Evo, recimo, i ja ozbiljno planiram da stare dane provedem na nekom mestu koje je možda po mnogim elementima lošije, al mora da bude manje zahtevno za održavanje i da iziskuje niže troškove.



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:52 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

naravno da je ovo sa izvršiteljima na ovakav način postalo klasično državno mafijašenje.


To jeste problem, ali šta je rešenje problema?

Da se simpatične beogradske bakice izuzmu od obaveze plaćanja dugova (a važi li to za zle beogradske babe kojima smeta dečiji plač iz susednog stana, ili one, pošto su zle, moraju da plaćaju) i ko još da se izuzme?
Mogu li i seljačke babe da se izuzmu ili one nisu dostojne?

I tako možemo da se sprdamo, jer jedino za sprdnju i jeste ideja o simpatičnim bakicama koje su eto navilke da žive u velikim stanovima, pa je greh uskratiti im to zadovoljstvo, a njihove dugove neka plaća...pa evo Endži.
Verujem da bi ona to rado prihvatila.

Milion mana ima ova držva, ali je i takva milion puta bolja od one koju bi napravili Filip, Endži i Dragoljub.
Koji bi to monstrum od države bio!

A pazi rešenja

troskovi i primanja moraju da su uskladjeni,


Kako se niko nije setio ovako genijalnog rešenja?
Uskladiš troškove i primanja i sve odjednom rešeno.
Čista genijalnost.

Možda ima malih problema oko toga kojom tehnikom to postići, ali verujem da se to može rešiti.
Recimo, nateraš Ruse da daju gas džabe i eto ti jeftinog grejanja, ili povećaš penzije da bude dovoljno.
Od kojih para?
Pa naštampaš.
Ili nateraš Kineze da dupliraju plate u Srbiji.
Ima načina samo se treba setiti.

Živ je Tita, umro nije (ebo mu pas mater)
angie01 angie01 20:54 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

meni samo upalo u oči što nekome ko je X generacija u Beogradu moraju da poštuju prava a da on ne mora da ispunjava svoje obaveze. hoćemo uređen sistem a onda anarhistički da svako plaća u skladu sa svojim mogućnostima. pa brale ako imaš mogućnost da živiš u glavnom gradu logično je da se isprsiš adekvatno lokaciji.


a gde si to procitao, leba ti- ovde se radi o mafijasenju, otimanju, koje je izmiksano sa ponizavanjem, a ne ideja da neko ne treba da plati svoja zaduzenja.

pa nije ta bakica-metaforicki-pokrala penzioni fond i onda odredila penzije od kojih ne moze da se zivi, dok u isto vreme, kada moraju da su penzije ponizavajuce, ti koji donose zakone, smisljaju modele represije, postaju enormno bogati, a u istoj zemlji i vremenu,...isto mozes da primenis na zaposlene sa sramotnim platama i nikakvom zastitom i pravima, ne nepovoljni polozaj poljoprivrednika, ili dopisi,...ja sve to gledam zajedno, kao isti pojekat,...samo sto vi neki, imate neobicne osecaje samo prema stanovnicima glavnog grada- sto je malo bljak.




Daklem imali smo period za koji si i ti saglasna da je bio uređen, stabilan i humanistički orijentisan.


njaooo, ponovo isto- posle onoliko price, pa to je stvarno smesno,...ja sam oduvek govorila da je to bilo jedino ozbiljno uredjeno drustvo,( u odnosu na sve posle), u kome je vecina stvari bila pozitivna i koje je vecini gradjana omogucilo mnogo bolji zivot, nego sto su oni imali pre, a ne da je bilo idealno,...kao i, ko je branio svima posle da poprave sve sto nije bilo dobro i napravi nesto bolje- umesto sto su sve skenjali i opeljesili.

na koji način mogu od tako nekog prevaranta koji živi van svojih mogućnosti ljudi da naplate svoja potraživanja?


pa ja od prvog vagona i govorim da su glavni duznici zasticeni, ali zato obicni gradjani nisu.
zilikaka zilikaka 21:05 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

pa ja od prvog vagona i govorim da su glavni duznici zasticeni, ali zato obicni gradjani nisu.

Ovde je bila tema Filipova ideja da se dom ne može prodati zbog duga, pa se polemisalo oko toga šta je sve dom i gde je granica ispod koje ne bi smelo. Ja sam se u toj fazi uključila. A za ovu bratiju bi morali da se angažuju javni tužioci, pa pa na robiju, uz obavezno oduzimanje svega što je ukradeno. To nije ista priča.

alselone alselone 21:08 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

pa se polemisalo oko toga šta je sve dom


Država vrlo dobro zna da definiše šta je to dom kada se radi o povratu PDV-a od prve kupljene nekretnine. Tada dom definiše sa 40 kvadrata za prvog vlasnika + 15 dodatnih kvadrata po supružniku i deci.
gedza.73 gedza.73 21:10 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

To jeste problem, ali šta je rešenje problema?

Deluje kao da je neko sa namerom doneo zakone, a to nije slučaj samo u ovoj oblasti, koji za neke važe a za neke ne. Što je opet kod nas postala već ustaljena praksa.

Imaš sa jedne strane da je skoro nemoguće bilo uručiti poziv za saslušanje prekršiocima zakona. Sad su doneli zakon da okače u holu suda obaveštenje i samim tim si obavešten o slučaju, presudi čemu god.

Verovatno postoji neko među rešenje.

angie01
samo sto vi neki, imate neobicne osecaje samo prema stanovnicima glavnog grada- sto je malo bljak.


neeeee. ne prema svima. samo prema razmaženima.

Endži pre nekoliko komentara si rekla kako ovako nikad nije bilo. Prvo mi pala na pamet hiperinflacija za vreme Miloševića. Kao i danas i tada je nekoj grupi povlašćenih bilo dobro.

Pre toga je bilo



kada je nekima bilo dobro a nekima loše. Pomenuta baka, verovatno štuca koliko je puta pomenuta, najverovatnije tada nije osećala oskudicu kao neke moje komšije u unutrašnjosti Srbije.

a pre toga



nismo imali sistem, nismo stvarali institucije, nije postojalo građansko društvo. sad ponovo krećemo istim putem ali sa ogromnim zaostatkom.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:11 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

hoochie coochie man
naravno da je ovo sa izvršiteljima na ovakav način postalo klasično državno mafijašenje.


To jeste problem, ali šta je rešenje problema?

Da se simpatične beogradske bakice izuzmu od obaveze plaćanja dugova (a važi li to za zle beogradske babe kojima smeta dečiji plač iz susednog stana ili one, pošto su zle, moraju da plaćaju) i ko još da se izuzme?
Mogu li i seljačke babe da se izuzmu ili one nisu dostojne?

I tako možemo da se sprdamo, jer jedino za sprdnju i jeste ideja o simpatičnim bakicama koje su eto navilke da žive u velikim stanovima, pa je greh uskratiti im to zadovoljstvo, a njihove dugove neka plaća...pa evo Endži.
Verujem da bi ona to rado prihvatila.

Milion mana ima ova držva, ali je i takva milion puta bolja od one koju bi napravili Filip, Endži i Dragoljub.
Koji bi to monstrum od države bio!

A pazi rešenja

troskovi i primanja moraju da su uskladjeni,


Kako se niko nije setio ovako genijalnog rešenja?
Uskladiš troškove i primanja i sve odjednom rešeno.
Čista genijalnost.

Možda ima malih problema oko toga kojom tehnikom to postići, ali verujem da se to može rešiti.
Recimo, nateraš Ruse da daju gas džabe i eto ti jeftinog grejanja, ili povećaš penzije da bude dovoljno.
Od kojih para?
Pa naštampaš.
Ili nateraš Kineze da dupliraju plate u Srbiji.
Ima načina samo se treba setiti.

Živ je Tita, umro nije (ebo mu pas mater)


Kakvo pileće pamćenje!?

Nakon što je istraživački novinar Domagoj Margetić u svojoj nedavno publikovanoj knjizi "Krvave balkanske milijarde" dokumentovano pokazao i dokazao da su režirani ratovi tokom devedesetih bili samo paravan za pljačku državne imovine i tzv. društvene svojine (Margetić u knjizi pominje oko 150 milijardi evra opljačkanih iz fondova i od gradjanstva ex Jugoslavije, a potom prebačenih na tajne račune širom sveta), šta danas da rade svi oni opljačkani, koji u medjuvremenu nisu umrli ili pobegli u razvijene zemlje EU?

Pa ni ta ratna i poratna pljačka stanovništva nije bila dovoljna, nego je AV pre 5 godina oteo od penzionera ne male pare, koje uprkos protestima, zahtevima i tužbama NIKO još ne namerava da ih vrati!

I šta sad? Odakle višestruko opljačkano stanovništvo, pa još sa najnižom satnicom u Evropi, od svega 1,35 evra po radnom času, da vrati dugove?

Koliko bi te bakice danas imale penzije da najpre ratni zločinac Milošević nije opljačkao penzioni fond od 1990. do 2000, a potom AV zavukao ruku u penzionerske džepove 2014?

Evo primer mog najbližeg komšije: AV režim mu za 4 godine, od 2014. do 2018, na ime opljačkanog dela penzije, duguje (bez redovne i zatezne kamate) oko 3 000 evra u dinarskoj protivvrednosti. I šta sad on da radi kada u dodje Rešenje izvršitelja zbog neplaćeniih računa "INFOSTAN"-a u visini od 600 evra?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:15 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Država vrlo dobro zna da definiše šta je to dom kada se radi o povratu PDV-a od prve kupljene nekretnine. Tada dom definiše sa 40 kvadrata za prvog vlasnika + 15 dodatnih kvadrata po supružniku i deci.


Ali dom nije nešto što svako mora da ima, i mnogo je onih koji ga nemaju nego su podstanari.
Što bi dužnik, koji se do te mere zadužio da je došlo dotle da mu se kuća prodaje, morao da ima dom?
Mnogi ga nemaju pa neka ga nema ni on.

Ono što jeste bitno je da se poštuje neka srazmera, da se onemogući da se nekome proda kuća za neki mali iznos duga, a ako je dug ozbiljan, i ako se samo prodajom kuće može namiriti, onda je u redu da se proda.
angie01 angie01 21:19 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Živ je Tita, umro nije (ebo mu pas mater)


huci, izvini, al nisam zainteresovana,...hebo ti sve uredjene zemlje, jer valjda je to dobar model i cilj, u kojima ne moze ovako da se hajduci.

...ili je bas super sto je neko nahebo- gle cuda, samo oni obicni gradjani-, da bi se neko drugi okoristio- gle cuda, samo neki uhvacenih u kolo- a u opstem haosu.

titici, komunjare, ujedno sorosevci, strani placenici, autosovinisti, izdajnici,...al hebiga, zato cetnici, vucko & co.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:20 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Koliko bi te bakice danas imale penzije da najpre ratni zločinac Milošević nije opljačkao penzioni fond od 1990. do 2000, a potom AV zavukao ruku u penzionerske džepove 2014?


A oni su bakin problem?

A ja baš tebe hteo da pitam, kako to baka sa velikim stanom u centru Beograda, i to baka sa beogradskim korenima, dospe u situaciju da ne može da plaća dugove?
Nešto mislim, stan u centru, pedigre, pa mora da je, logičo je da je, iz neke bogate porodice, predratne.

E gde bi baki bio kraj da joj komunsiti ne oduzeše imovinu, poslove, sve.

Ti pomenu pileće pamćenje, kanda ?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:21 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

huci, izvini, al nisam zainteresovana,


Za šta?
ko ti šta nudi?
zilikaka zilikaka 21:49 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
pa se polemisalo oko toga šta je sve dom


Država vrlo dobro zna da definiše šta je to dom kada se radi o povratu PDV-a od prve kupljene nekretnine. Tada dom definiše sa 40 kvadrata za prvog vlasnika + 15 dodatnih kvadrata po supružniku i deci.

Nije univerzalno primenljivo za slučaj naplate duga, ako želiš pravedno rešenje.
Neko te recimo zavrne kod kupovine stana. Proda ga dva puta i ti ostaneš bez recimo 30-35 hiljada koje su ti životna ušteđevina. Jedini način da se obeštetiš je da naplatiš od njega lično, sudskim putem.
On se prethodno mudro reši ukradenog, prebacivanjem na račun nekog drugog. Pri tome taj ima stan od 85 kv. u centru, al to ne smeš da mu diraš jer je to njegov zakonom definisani dom.
Pazi, priča je geneeralna, ne odnosi se samo na dugove za komunalne usluge, koji mogu biti spornii po više osnova.


Filip Mladenović Filip Mladenović 21:54 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

hoochie coochie man
Koliko bi te bakice danas imale penzije da najpre ratni zločinac Milošević nije opljačkao penzioni fond od 1990. do 2000, a potom AV zavukao ruku u penzionerske džepove 2014?


A oni su bakin problem?

A ja baš tebe hteo da pitam, kako to baka sa velikim stanom u centru Beograda, i to baka sa beogradskim korenima, dospe u situaciju da ne može da plaća dugove?
Nešto mislim, stan u centru, pedigre, pa mora da je, logičo je da je, iz neke bogate porodice, predratne.

E gde bi baki bio kraj da joj komunsiti ne oduzeše imovinu, poslove, sve.

Ti pomenu pileće pamćenje, kanda ?


Ja lepo postavih pitanje, ali odgovora nema:

Evo primer mog najbližeg komšije: AV režim mu za 4 godine, od 2014. do 2018, na ime opljačkanog dela penzije, duguje (bez redovne i zatezne kamate) oko 3 000 evra u dinarskoj protivvrednosti. I šta sad on da radi kada dodje Rešenje izvršitelja zbog neplaćeniih računa "INFOSTAN"-a u visini od 600 evra?

A što se pomenute bakice tiče, Tito je umro pre 39 godina, tako je ona rodjena ili tokom ili tek posle II svetskog rata, pa više po zlu pamti Miloševića i AV, nego Broza!
angie01 angie01 22:13 17.05.2019

Re: Boli ih Ego


neeeee. ne prema svima. samo prema razmaženima.


a ko su ti?
nesto ste providni, uvek ista ekipa, uvek protiv svega sto nije ovo sada, a sto je upravo najgore evr.

Prvo mi pala na pamet hiperinflacija za vreme Miloševića. Kao i danas i tada je nekoj grupi povlašćenih bilo dobro.


odlican primer- on je uveo zemlju u ratove, maznuo lovu, oborio sve,...ali nije slao izvrsitelje sa nabudzenim racunima-je l si procitao kako uopste dolazi do tih nenormalnih cifara-da iseljavaju ljude, jer ih je on osiromasio.


najverovatnije tada nije osećala oskudicu kao neke moje komšije u unutrašnjosti Srbije.


ne znam zasto ja sve vreme govorim o svima i onima iz glavnog grada i iz manjih sredina i sela,...a ti i jos neki samo o Beogradjanima,...kako mislis da je bilo bolje baki u Bgdu, kada su je jednako srozali, kao i tvoje komsije, pri tome, ona nema bastu, zivinu, gude, da se barem prehrani i bude u tom smislu sejf, nego mora sve da kupi.

stvarno ne kapiram ideju, da sada opljakcni i ponizeni gradjani treba da se odreknu svog doma i sredine i da odu negde drugde da zive,...kako bi neko ko im je sve to i uradio, uzeo jos nesto,...pa cekaj, cija je ovo zemlja, koje je tacno uredjenje, koji sistem i koja tacno prava vladaju,....uostalom, mladi koji su uzeli svoje diplome, svojim upornim odlascima, najvecim u celoj Evropi, daju najbolji odgovor na ta pitanja.
shone shone 22:19 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

. Kao i danas i tada je nekoj grupi povlašćenih bilo dobro.


Ne neka grupa nego jedna te ista grupa pa sa dede na unuka ono kao,,nasledno pravo,, i ne samo od Miloševića nego od Broza (ima i kraljevskih uskoka koji su bili kooperativni).
Privid lepote i zadovoljstva u Brozonostalgiji je što je bar većinski bilo srednje klase koja je živela kolko tolko normalno i nije zabadala nos na ,,brijunske i dedinjske bahanalije,, jer je bila ,,sita i napita,, obučena,sa krovom nad glavom,lečena, školovana, skromna u prohtevima.
Nema više srednje klase. Ostali samo gazde i felasi, džipovi i ,,Bus plus,,
Abrovi su se širili sporo do nikako - sad tehnologija overklokovala pa dobilo na brzini.
Sve ostalo su nijanse.



hoochie coochie man hoochie coochie man 22:32 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Ja lepo postavih pitanje, ali odgovora nema:


Ono o penzijama?

Stani, pa zar to od njega nisu tražili MMF i ostale evroatlanske aždaje?
A mi valjda treba da radimo šta se od nas traži da bismo jednom postali to, evroatlantisti, ili kako se to zove.

Ili smatraš da je trebao da im kaže, ma ko vas šiša, nećemo da krešemo deficit, nećemo da krešemo penzije, a vi, ako vam se to ne sviđa, odjebite, imamo mi našu Rusiju?

Stvarno Filipe, postoji li kod tebe neka konzistentna politička linija, neko generalno opredeljenje, ili je u tvojoj glavi zbrka od kombinacija svega i svačega, pa si u jednom slučaju vatreni zagovornik EU, demokratije, tržišta, a u drugom suprotno, uravnilovke, komunizma, dembelije, države koja služi kao jasle...?

Super su velike penzije, super je visoka socijalna sigurost, ali to košta Filipe.
Od kojih para da se to obezbedi?
Da prodamo naftu (koje nemamo) gas (koga nemamo) dijamante (kojih nemamo), od čega da plaćamo bakici grejanje?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana