Kultura| Literatura| Umetnost| Život

Fusnota

bocvena RSS / 04.06.2019. u 10:37

Dubravka Ugrešić se u svom romanu „Lisica" bavi pitanjem kako nastaje priča i veze sitan vez od tuđih i svojih pripovedanja, da bi shvatila da „ispisujući kratku fusnotu ovome gradu, ja samo utabavam već nebrojeno puta izgovorene riječi. Nisam, dakakao, važna ja, nego fusnota. Fusnota je oblik preživljavanja."
Ovu misao pozajmljuje od Vladimira Nabokova i proširuje je na svekoliko postojanje: „...sve se u nekom času svodi na to tko će koga pretvoriti u svoju fusnotu, tko će koga pofusnotiti, tko će biti tekst, a tko fusnota. Svi smo hodajući tekstovi, koračamo svijetom s nevidljivim kopijama zalijepljenima za nas, s brojnim revizijama sebe samih, o čijem postojanju, broju i sadržaju nemamo pojma. Nosimo na svojoj koži biografije drugih ljudi o kojima pritom ne znamo ništa. Svi se lijepimo jedni na druge poput prozirnih folija sa skrivenim tekstom, urastamo jedni u druge, sve nas, svakoga ponaosob, naseljavaju tajni stanari, svi mi naseljavamo tuđe kuće. Nabokov je, čini se bio u pravu rekavši da smo svi mi djelići megateksta, fusnote velikom, nepoznatom, nedovršenom remek-djelu."
(„Human life is but a series of footnotes to a vast obscure unfinished masterpiece" - V. Nabokov)

E, pa ja sam žena fusnota.

Žene su uvek fusnote, a žene koje pišu su još manje - fusnota fusnote. Muški životi su tekstovi, a muški pisci heroji istorija (javnih i privatnih). Žene, manje više, bauljaju u dva kanonizovana smera. One koje bivaju stavljene na pijedestal majki/svetica, ubrzo bivaju samo izvor hrane, utehe i čistih prozora. „Kurve" se bolje zabavljaju, ali ih, pre ili kasnije, kamenuju. U oba slučaja im ne opraštaju inteligenciju i starenje. Spisateljice preskaču kroz zapaljene obruče javnog morala i religije, muških pseudonima, „ženskog pisma", muških tema, između žanrova, a uvek svrstane u „ljubavni roman", nametnute anonimnosti, seksualizovanog marketinga, terora društvenih mreža, samo ženske čitalačke publike, manjih honorara, odsustva nagrada, borbe unutar sebe i unutar porodica...ako smo u životu fusnote, bar kad pišemo da budemo tekst. Može, ali za džeparac:)

No, ja nisam pisac, pa me nikada neće biti u fusnotama Dubravke Ugrešić. Neće me biti ni u književno-teorijskim fusnotama stručnih časopisa ni u bibliografijama. Sa time mogu da živim u miru. Kako se približavam pedesetoj, tako shvatam da mi je glavna uloga ćerke, dobrog đaka, supruge, majke, trudbenice, Srpkinje, Evropljanke začuđujuće naporna i ograničavajuća. Paradoksalno, ali ja sam kraljica fusnota u toj knjizi! Kraljica preživljavanja tuđih izbora (parlamentarnih i intimnih), potreba, manija, depresija, anksioznosti, (im)potencija, mržnji, ljubavi, slabosti, agresije, busanja u grudi, stalnog kukanja, odbijanja da se odraste, odbijanja da se ostari, da se prizna poraz, da se uživa u pobedi, da se nastavi ili ode...jedini način da pretekneš je da po obodu neke knjige ispisuješ mala svedočanstva postojanja i sopstvenih istina.

Savremeni čitalac mrzi fusnote. Njega zamara i integralni tekst, ako je predugačak, metaforičan, bez seksa, bez dijaloga. Fusnote su mu noćna mora. Sve neka sitna slova, podaci, broj stranica, imena izdavača, italik, skretanje sa glavne priče, nebitnost u svom punom sjaju. Ja ih, iz istog razloga, obožavam. Od zapisa prepisivača rukopisnih knjiga („dremam") do postmodernog izmišljenog palimpsesta Kiša ili Basare. Glavne priče su sudije, advokati i optuženi, fusnote su svedoci.

U jednoj od fusnota u „Lisici" Dubravka Ugrešić spominje esej Ajzeje Berlina „Jež i lisica" za koga je sam autor rekao: "I never meant it very seriously. I meant it as a kind of enjoyable intellectual game, but it was taken seriously. Every classification throws light on something". Ona ga koristi da smesti Borisa Pilnjaka, jednog od junaka svog romana, koji nije ni junak već fusnota priče o pričanju, u lisice. Lajkoučevi širom planete koriste ovu lažnu tipologiju da ispiraju mozak klijentima, spisak referenci i citata na Vikipediji je duži nego sam članak o eseju. Dakle, fusnote ponekad pobede tekst, jer baciti svetlo na jedno viđenje teksta/sveta/života je jedino što možemo.

Makar sve pogrešno shvatili.



Komentari (463)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 15:23 06.06.2019

Re: Aj', živa bila...

koju snimih jednom na lokalnom terenčetu gde sam šetao dete, kako radi zgibove

Oduvek sam se pitao ko snima i kači te stvari na jućub...
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:27 06.06.2019

Re: Aj', živa bila...

maksa83
koju snimih jednom na lokalnom terenčetu gde sam šetao dete, kako radi zgibove

Oduvek sam se pitao ko snima i kači te stvari na jućub...




Ma sve je ok i da se snima i da se gleda... dok te žena ne uhvati.
maksa83 maksa83 15:30 06.06.2019

Re: Aj', živa bila...

Ma sve je ok i da se snima i da se gleda... dok te žena ne uhvati.


Brodovi nasukani na obali su svetionik onima na moru:

ecce-florian ecce-florian 10:02 07.06.2019

Re: Aj', živa bila...


@bo
to što ste oterali druge žene s bloga,


Ko Uelbek Biki sa predstavljanja Serotonina
nepopustljiv nepopustljiv 11:06 08.06.2019

Re: Aj', živa bila...

Milan Novković
predatortz
...sažmi ovo u nekoj fusnoti, gde ovoliko da čitamo.

E jbg, ako ti je Bocvenino pisanje predugačko onda još nisi zreo da se skineš sa partizana i četnika

EDIT: ovo me podseti na lekciju što sam "plasirao" mlađoj ćerci pre nekoliko nedelja, kako svi mi sve kažemo o sebi na kraju, polako, samo ako nam daju air-time, uopšte nas ne treba propitivati

Ovde sam malo "sakrio" logiku, nije agresivna primedba, tj ako nisi pročitao ovaj Bocvenin blog onda nisi nijedan, ili si ga samo preleteo, pošto bi primetio da ona fenomenalno piše.

Meni se više sviđa Tasino pisanje.
nepopustljiv nepopustljiv 10:15 09.06.2019

Re: Aj', živa bila...

predatortz

Ovde sam malo "sakrio" logiku, nije agresivna primedba, tj ako nisi pročitao ovaj Bocvenin blog onda nisi nijedan, ili si ga samo preleteo, pošto bi primetio da ona fenomenalno piše


Ovaj, kao i sve njene postove, pročitao do kraja.
Slažem se - odlično piše.
Pitko, lagano, jasno, vrcavo, duhovito.
Moj komentar je pokušaj da se našalim.

Ja ne pročitam!
Ne pročitam čak ni Milanove (Novkovića) komentare do kraja.
Niti Tasine!
Pročitam one koji imaju 5 do 6 prosto-proširenih rečenica - subjekt, predikat, objekt.
Prava mera za mene.
Pročitam i maksine doskočice - jer mi odgovara format. No, ne sviđa mi se što se mnogo ruga drugima.
Ali makar ne piše 'romane'.
U principu - sažimanje ponekada predstavlja i meru znanja, kao i inteligencije. Ne nužno - i ne uvek.
No, inteligencija i nije preterano bitan kvalitet čoveka.
Jer - svako ljudsko biće ima samo jedan jedini zadatak - biti dobar čovek!
nepopustljiv nepopustljiv 10:17 09.06.2019

Re: Aj', živa bila...

Milan Novković
maksa83
to što ste oterali druge žene s bloga

Zašto persiraš Novkoviću?

Ovih dana me baš krenulo, i moram da ti se požalim kako sam pretrnuo preključe - šalju mi video gde unuk, 5.5 meseci, kaže "mama" (Luka, roditelji SciFi/Star Wars fans). U meni kolaps talasne funkcije, i mislim se pa esam li zato kupovao one knjižice o kvantnoj mehanici, teoriji relativiteta i matematici za bebe, esmo li se zato borili.

Na sreću zet je brzo odreagovao i rekao da Luka to koristi ne da bi zvao mamu, nego kad mu nešto treba - hrana, pelena, igračka ... i kažem dobro je, on u stvari koristi logiku, optimizovanu, Spok takoreći, ide na maksimum koristi iz minimuma reči

Moj čovek!
nepopustljiv nepopustljiv 10:23 09.06.2019

Re: Aj', živa bila...

maksa83
I beg to differ, tj možda u ponekom slučaju, a u proseku precenjena samo tako, drug mi pričo

Bogami, ja okružen tim luđacima što trče polumaratone, maratone, ima i poneki ironman triatlonac (to je tek boles') stariji od 40 i - da - moraš da treniraš, ali - da - posle neke tačke ono "vidim da ne mogu ali ubedim sebe da mogu" postaje ključno. Odn. što kaže Murakami (koji i sam trči maratone), najvažniju lekciju o tome je naučio od nekog trkača kog je stariji brat isto trkač naučio da ponavlja sledeću mantru: "pain is inevitable, suffering is optional".

Bravo!
Blago tebi na takvom okruženju - o čemu god da se radi, tvoja ekipa najmoćnija od najmoćnijih.

Eee, da - kada mene upoznaš, začudićeš se koliko ja dana uzastopno mogu da jedem kačamak - i da se ponosiš (i) mnome (da li sam dobro rekao ovo 'mnome'?)
maksa83 maksa83 10:38 09.06.2019

Re: Aj', živa bila...

Blago tebi na takvom okruženju - o čemu god da se radi, tvoja ekipa najmoćnija od najmoćnijih.

Pa jesu poprilično, što bi se reklo, badass za svoje godine. I dobri programeri, i kvalitetni ljudi, i dobri drugari. Ne mogu da se žalim.
začudićeš se koliko ja dana uzastopno mogu da jedem kačamak - i da se ponosiš (i) mnome (da li sam dobro rekao ovo 'mnome'?)

Izvini, ne mogu, ne impresionaraju me stvari koje i ja mogu lako da radim. Ja ne mogu kačamak danima ali mogu recimo paradajz + sir.

Koliko možeš da hodaš na rukama?
nepopustljiv nepopustljiv 10:52 09.06.2019

Re: Aj', živa bila...

maksa83
Blago tebi na takvom okruženju - o čemu god da se radi, tvoja ekipa najmoćnija od najmoćnijih.

Pa jesu poprilično, što bi se reklo, badass za svoje godine. I dobri programeri, i kvalitetni ljudi, i dobri drugari. Ne mogu da se žalim.
začudićeš se koliko ja dana uzastopno mogu da jedem kačamak - i da se ponosiš (i) mnome (da li sam dobro rekao ovo 'mnome'?)

Izvini, ne mogu, ne impresionaraju me stvari koje i ja mogu lako da radim. Ja ne mogu kačamak danima ali mogu recimo paradajz + sir.

Koliko možeš da hodaš na rukama?

Juče krkali neku jagnjetinu - to više kažem zbog drugih, pošto sam ja pojeo jedno parče.
Pa sam zato jutros - jeo mladi (tzv. švapski) sir - i hladan paradajz.
I kod toga mi jeste problem - jer bih jeo toga previše.
No, sreća što imam ženu koja me sprečava, kao i u mnogim drugim stvarima, da pravim gluposti.
U stvari - paradajz i jeste rajsko povrće. Ne naziva se slučajno tako.

Usput - što se tiče hodanja na rukama - mrka kapa.
Jer - pre nekoliko godina, zovne me komšinica da dođem i pomognem da se izgura auto nekog majstora iz njihovog dvorišta - nije mi ni sada jasno kako je 'konjina' uspeo da sklizne sa onih poširokih betonskih staza za automobile.
I kako to inače biva - na kraju sam se toliko 'upeo' pridižući automobil - da sam osetio neizdrživ bol u desnoj nadlaktici.
I kako to inače biva 2 - nisam ni otišao kod lekara - i još uvek, posle nekoliko godina, osećam posledice - i moram da pripazim kada bilo šta fizikališem, na desnu ruku.
Черевићан Черевићан 17:20 04.06.2019

light on something

fusnota proširena na svekoliko postojanje

и сами смо фуснотна реплика
ко зна колко пута поновљена,
неко ипак .....успе да заштрчи
ето нова другом ....узор слика
bocvena bocvena 17:41 04.06.2019

Re: light on something

mislim da nas to i spasava, to sto je nase/tudje isto nekom uvek novo.
zilikaka zilikaka 19:00 04.06.2019

Tako je

Jesmo mi fusnote, al to nije loše. To samo govori o temeljnosti onog čime se bavimo

Bemmumiša, nama se slabije prašta i gleda kroz prste, zato ne možeš samo da baciš pogled, nego moraš i da pročeprkaš okolo, podigneš svaki deo i okreneš ga sa svih strana, da se ne bi ispostavilo da je tu čučao i beli slon, al on u brzini nije primećen.
I kad već tako rudarski pristupiš, ostaje ti da praviš fusnote.

Što smo matorije to nam manje toga nepoznato pa nam treba manje vremena za fusnote.

A kad ti više ne pada na pamet da prevrćeš pažljivo jedno te isto, nego samo pretrčiš, to znači da si postala opasna baba.

Štosmene tiče, to mu dođe bolje nego nirvana.
bocvena bocvena 19:33 04.06.2019

Re: Tako je

savrsena fusnota!

necu da cekam da budem baba! pa da mi se splin i angst nagomila i da onda ubijam investitore pistoljom ki baba coka:)

stracih mladost na borbu protiv tiranije, necu valjda i starost?
zilikaka zilikaka 19:57 04.06.2019

Re: Tako je

Mislim da je kategorija babe nepravedno potcenjena. Čak ismejana.
Ja recimo svojim mladim zaposlenima umem da kažem da se opuste i ne plaše se jer ne mogu da pogreše na način kako to nije niko pre njih, i za koji nemamo poznato rešenje.
E, TO je prednost babe!
milisav68 milisav68 20:44 04.06.2019

Re: Tako je

E, TO je prednost babe!

I onda slavodobitno zaključiš - ti u mojim cipelama nisi bio, a ja u tvojim jesam.
zilikaka zilikaka 21:11 04.06.2019

Re: Tako je

milisav68
E, TO je prednost babe!

I onda slavodobitno zaključiš - ti u mojim cipelama nisi bio, a ja u tvojim jesam.

Upravo.
cassiopeia cassiopeia 10:50 05.06.2019

Re: Tako je

Zili
Ja recimo svojim mladim zaposlenima umem da kažem da se opuste i ne plaše se jer ne mogu da pogreše na način kako to nije niko pre njih, i za koji nemamo poznato rešenje.


Ti si idealan šef. Koja super motivacija!
zilikaka zilikaka 12:03 05.06.2019

Re: Tako je

cassiopeia
Zili
Ja recimo svojim mladim zaposlenima umem da kažem da se opuste i ne plaše se jer ne mogu da pogreše na način kako to nije niko pre njih, i za koji nemamo poznato rešenje.


Ti si idealan šef. Koja super motivacija!

Ma jok, nego ima previše posla i onda moraš da ih vaciš u vatru i vodu.
E, sad, da se ne bi momentalno pokočili, opustiš ih motivacionim govorima, samo kolko da počnu sami da mlataraju.
anonymous anonymous 15:24 05.06.2019

Re: Tako je

zilikaka

Ja recimo svojim mladim zaposlenima umem da kažem da se opuste i ne plaše se jer ne mogu da pogreše na način kako to nije niko pre njih, i za koji nemamo poznato rešenje.




Lepo rečeno i poučno za praksu.
ephemeris ephemeris 07:26 05.06.2019

A zvezdica/pahuljica/asterisk?


Ovoliko price o fusnoti, a Kosovo...?

bocvena bocvena 08:33 05.06.2019

Re: A zvezdica/pahuljica/asterisk?



kako poetičan naslov teksta - povratak fusnote!

i - kosovo pod zvezdicom!

(ne doznajem se u kosovo. ćerka mi studira političke nauke, međunarodne odnose, pa nek ona to reši! na mladima svet ostaje:)
tasadebeli tasadebeli 08:09 05.06.2019

Тетовирани човек

Svi smo hodajući tekstovi, koračamo svijetom s nevidljivim kopijama zalijepljenima za nas, s brojnim revizijama sebe samih, o čijem postojanju, broju i sadržaju nemamo pojma. Nosimo na svojoj koži biografije drugih ljudi o kojima pritom ne znamo ništa. Svi se lijepimo jedni na druge poput prozirnih folija sa skrivenim tekstom, urastamo jedni u druge, sve nas, svakoga ponaosob, naseljavaju tajni stanari, svi mi naseljavamo tuđe kuće. Nabokov je, čini se bio u pravu rekavši da smo svi mi djelići megateksta, fusnote velikom, nepoznatom, nedovršenom remek-djelu."



Док сам ово читао, прва асоцијација ми је била The Illustrated Man Реја Бредберија. (Код нас преведено као Тетовирани човек.)











Е, сад... Како и где у таквим случајевима ставити фусноту... Макар фуснотицу... Не бих знао кас'ти.

Мислим да то онда и не може да се изведе.

Ваљда због тога никада ниједно људско биће у свом животу и нисам доживљавао као фусноту/фуснотицу.

А да ли мене други људи (било мушкарци, било жене) доживљавају као своју фусноту/фуснотицу у својим животима... То већ и није мој проблем, тиме се и не бавим.
bocvena bocvena 09:19 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

фусноту/фуснотицу.

ova umanjenica zvuči potcenjivački - nisam ti ja fusnotica!
dočim gđa fusnota zvuči decentno i sa papilotnama:)

tvoj stil, taso, je školski primer fusnotičara.
docsumann docsumann 09:33 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

tvoj stil, taso, je školski primer fusnotičara


fusnotičar?!

fusnotar.

fusnotarijanac...



freehand freehand 10:16 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

docsumann
tvoj stil, taso, je školski primer fusnotičara


fusnotičar?!

fusnotar.

fusnotarijanac...




Pevba na fusnote
bocvena bocvena 10:25 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

možda ipak fusnotar!

fusnotičar zvuči ko alkoholičar ili neurotičar, a fusnotarijanac kao frutarijanac ili talijanac:)
shone shone 10:40 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

tvoj stil, taso, je školski primer fusnotičara.


fusnotičar zvuči ko alkoholičar ili neurotičar,


eh, dragoljube, pa i ti si žena! tako nas učili vekovima


bože, kako je tebi sve jasno i dobro:) još od osnovne škole.
docsumann docsumann 10:52 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

tvoj stil, taso, je školski primer fusnotičara.


fusnotičar zvuči ko alkoholičar ili neurotičar,


ovo je nekorektno (pre)spojeno, izbacivanjem ključnog, središnjeg, dijela

možda ipak fusnotar!



bocvena bocvena 11:12 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

bože, kako je tebi sve jasno i dobro:) još od osnovne škole.


šone, opusti se. ne budi smor. razumeli smo - bocvena je glupača. aj' sad idi drkaj nekog drugog.

shone shone 11:16 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

ovo je nekorektno (pre)spojeno, izbacivanjem ključnog, središnjeg, dijela

možda ipak fusnotar!








A Dragče ostade žena?





shone shone 11:19 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

aj' sad idi drkaj nekog drugog.


shone shone 11:21 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

bocvena je glupača.


Daj ne preteruj, imaš najlepši avatar na blogu.
docsumann docsumann 12:07 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

A Dragče ostade žena?


nećeš ti nigdi ostat, Kaćune




tasadebeli tasadebeli 16:13 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

bocvena

фусноту/фуснотицу.


ova umanjenica zvuči potcenjivački - nisam ti ja fusnotica!
dočim gđa fusnota zvuči decentno i sa papilotnama:)



Боже сачувај! Ни на крај памети да потцењујем.

Само констатујем оно очигледно... Да су неки људи (мушкарци и жене) другим људима (мушкарцима и женама) фусноте, а неким другим људима (мушкарцима и женама) фуснотице.

И на то сам додао да ја до сада у свом животу ниједно људско биће нисам видео ни као фусноту ни као фуснотицу. Па тако тиме отпада као предмет расправе тај твој субјективни доживљај о мом исказу јербо једноставно ниси у праву иако ти је то на моменат зазвучало тако како ти је зазвучало.


tvoj stil, taso, je školski primer fusnotičara.



Знам. само стил је једно, а људска бића друго. Тај мој стил вуче корене из бављења нечим што захтева много фуснота, али оне никако нису персонификација људских бића.
Milan Novković Milan Novković 16:17 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

tasadebeli
... Знам. само стил је једно, а људска бића друго. ...

Jedinstvo i borba ljudskog bića i ljudskog stila, čista dijalektika

Pa isečena muškim i ženskim mačevima, padaju strukture i post-strukture, modernizmi i post-modernizmi ko snoplje
tasadebeli tasadebeli 16:18 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

docsumann
tvoj stil, taso, je školski primer fusnotičara


fusnotičar?!

fusnotar.

fusnotarijanac...






Ма јок!


Тојдаријанац!
tasadebeli tasadebeli 16:19 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

Milan Novković
tasadebeli
... Знам. само стил је једно, а људска бића друго. ...

Jedinstvo i borba ljudskog bića i ljudskog stila, čista dijalektika

Pa isečena muškim i ženskim mačevima, padaju strukture i post-strukture, modernizmi i post-modernizmi ko snoplje




tasadebeli tasadebeli 16:33 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

shone



Брате рођени, како то теби тако успева да за тако кратко време постанеш убедљиво најомраженија личност међу чланством на врховима блогерске пирамидалне друштвене структуре Блога Б92?

Зашто ја не могу да досегнем те твоје врхунске резултате ни после година и година преданог рада на томе?



Магија!





freehand freehand 16:37 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

Зашто ја не могу да досегнем те твоје године ни после година и година преданог рада на томе?

Pa ne stvarno, dokle će ti reflektori samo druge da osvetljavaju, dokle će večno drugi da budu zvezde??!
tasadebeli tasadebeli 16:45 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

freehand
Зашто ја не могу да досегнем те твоје године ни после година и година преданог рада на томе?

Pa ne stvarno, dokle će ti reflektori samo druge da osvetljavaju, dokle će večno drugi da budu zvezde??!



Можда је та тајна сакривена негде дубоко у Пепици Кардељ?





bocvena bocvena 18:07 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

Знам. само стил је једно, а људска бића друго. Тај мој стил вуче корене из бављења нечим што захтева много фуснота, али оне никако нису персонификација људских бића.


o stilu smo i pricali, o cemu drugom?

ne vrti me u krug k"o za inkluziju, leba ti:)

i ne navlaci mi soneta na vrat. ne moram bas i na svom blogu da slusam kuknjavi - buhu, druga deca nece da se sigraju, a ja im samo rekao da su odvratni.

ovde dodjem svaka 3 meseca i ne mogu da ulazim u te unutrasnje blogovske dinamike. nit me zanimaju.









shone shone 18:12 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

Брате рођени, како то теби тако успева да за тако кратко време постанеш убедљиво најомраженија личност међу чланством на врховима блогерске пирамидалне друштвене структуре Блога Б92?


Nemam taj utisak, sve su to dobri ljudi kad počnu da pišu na srpskom.
Meni su svi simpatični.

Зашто ја не могу да досегнем те твоје врхунске резултате ни после година и година преданог рада на томе?


Nemoj se femkaš, izbijao si ti dobrano na prvo mesto ove godine.
Nemojmo Čarlija da zaboravimo.
jadragoljub jadragoljub 19:58 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

docsumann
A Dragče ostade žena?


nećeš ti nigdi ostat, Kaćune





drakče mutirao u pemzionera
i bole mene za sve. uživam u pemziji


ovo je dok sam još imao zube, sad ginemam, šta će pemzioneru zubi
tasadebeli tasadebeli 21:10 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

bocvena

o stilu smo i pricali, o cemu drugom?

ne vrti me u krug k"o za inkluziju, leba ti:)




Ма далеко од тога... Фуснота и фуснотица су се односиле на твој основни текст и твоју реченице:


E, pa ja sam žena fusnota.

Žene su uvek fusnote, a žene koje pišu su još manje - fusnota fusnote. Muški životi su tekstovi, a muški pisci heroji istorija (javnih i privatnih). Žene, manje više, bauljaju u dva kanonizovana smera.



У одређеним годинама (младости ) свако од нас почне тако да се осећа. И мушкарци. Само се они боље фолирају изигравајући момчиће.

А то није тачно. Увек имаш некога ко теби није фуснота нити си ти њему фуснота у животу.





ne mogu da ulazim u te unutrasnje blogovske dinamike. nit me zanimaju.



Е, сад знаш како је мени!

Погледај само мојих последњих 2-3 поста и многе пре тога. Траје то годинама.

Паметан човек би одавно отишао одавде. Али ја сам природно глуп, крезав и ретко се купам, па ето...

Прихватио сам ту блоговску динамику као саставни и прирођени део блоговања овде.
tasadebeli tasadebeli 21:15 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

shone

sve su to dobri ljudi kad počnu da pišu na srpskom.
Meni su svi simpatični.



И мени су.

Нисам се ја ни жалио, него само констатовао неке ствари.


Nemoj se femkaš, izbijao si ti dobrano na prvo mesto ove godine.
Nemojmo Čarlija da zaboravimo.



Ех да је само ове године, ни по јада...

Него, има нас за преферанс. Фали нам још један, па да будемо велика четворка југословенског фудбала.

Анонимус?



bocvena bocvena 21:43 05.06.2019

Re: Тетовирани човек


Ма далеко од тога... Фуснота и фуснотица су се односиле на твој основни текст и твоју реченице

tako sam i razumela i ostatak mog komentara je igra reci, kao i dijalog sa dokom. nema veze sa tobom, nisam ni mislila da si imao nameru da me uvredis.

uvek od ljudi ocekujem najbolje, ne paranoisem, ne tumacim reci licno, razmenjujem ideje, ne sifrovane poruke i ljubavna pisma:)

licne prozivke ignorisem, ali nisam mazohista. posle 10 godina me smara da objasnjavam sve ovo. lakse mi da pustim da voda tece, pa ko koliko zahvati.



tasadebeli tasadebeli 21:48 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

bocvena

posle 10 godina me smara da objasnjavam sve ovo. lakse mi da pustim da voda tece, pa ko koliko zahvati.






Што би рекао мој професор Миљенко Жуборски:


"Ја нисам узимао државу у поступак, држава није узимала мене у поступак... Нас двоје живимо у симбиози као две штеточине."
shone shone 22:31 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

Анонимус?


Da.
freehand freehand 23:20 05.06.2019

Re: Тетовирани човек

Е, сад знаш како је мени!

Погледај само мојих последњих 2-3 поста и многе пре тога. Траје то годинама.

Jebotebog pa tebe prate čoveče?!
shone shone 00:23 06.06.2019

Re: Тетовирани човек

posle 10 godina me smara da objasnjavam sve ovo. lakse mi da pustim da voda tece, pa ko koliko zahvati.


tasadebeli tasadebeli 13:59 06.06.2019

Re: Тетовирани човек

freehand
Е, сад знаш како је мени!

Погледај само мојих последњих 2-3 поста и многе пре тога. Траје то годинама.

Jebotebog pa tebe prate čoveče?!



Ма јок... Ништа тако романтиЋно.

Ту сам ја као такав најмање битан. И само сам један од оних који се суочавају са тужном чињеницом да у Србији има много људи који воде испразне залудне животе, не знају чиме би их испунили, па онда иду по туђим постовима и за коментарима, овако као ти на пример, просеравајући се успут у циљу блоговске динамике.

Ако то не раде на Блогу Б92 или некој другој друштвеној мрежи, онда обавезно гледају Фарму и Парове што му изађе на исто и не мења ништа суштински у њиховим животима које проводе на тај начин.

Само што је та појава на Блогу Б92 и лицемерна за разлику од гледалаца Фарме и Парова. Гледаоци Фарме и Парова барем не крију ту своју испразност и узалудност својих живота као што то раде ликови на Блогу Б92 кријући се иза некаквог тобжњег високоумија и отужне назови врцавости на својим булшитерским духовним висинама.
nepopustljiv nepopustljiv 10:44 09.06.2019

Re: Тетовирани човек

Milan Novković
tasadebeli
... Знам. само стил је једно, а људска бића друго. ...

Jedinstvo i borba ljudskog bića i ljudskog stila, čista dijalektika

Pa isečena muškim i ženskim mačevima, padaju strukture i post-strukture, modernizmi i post-modernizmi ko snoplje

Nema to dok Milan ne sašije!
docsumann docsumann 15:17 05.06.2019

grind parada



u Japanu ni grindcore nije kao u normalnog svijeta...
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 15:19 05.06.2019

Енднота


Naprotiv, ti jesi pisac.

Godinama pričam da si majstor kratkih priča i da obožavam da te čitam, a po javljanju ovde, vidim da se i ostali slažu.
Čekam i nadam se da ću dočekati tvoju knjigu. Kad-tad!


(Jedva sam se setila šifre da se ulogujem)
bocvena bocvena 15:49 05.06.2019

Re: Енднота

tesko:)

ali hvala, drugarice! pozdrav i za ostale koji su se javili na blogu, ne mogu vise da uhvatim grananje komentara.

samo da zavrsim 7. osnovne, pa mi se mozda vrati mozak.
tasadebeli tasadebeli 16:14 05.06.2019

Re: Енднота

bocvena
tesko:)

ali hvala, drugarice! pozdrav i za ostale koji su se javili na blogu, ne mogu vise da uhvatim grananje komentara.

samo da zavrsim 7. osnovne, pa mi se mozda vrati mozak.



Шта ћеш тек да радиш када стигнеш до завршног испита на крају 8. разреда, сунце му жарко!
predatortz predatortz 17:06 05.06.2019

Re: Енднота

Godinama pričam da si majstor kratkih priča i da obožavam da te čitam, a po javljanju ovde, vidim da se i ostali slažu


Da, i šteta što ih ne sabere u neku zbirčicu.
Znam da knjiga danas nije konkurentna roba, al' ima nas, doduše u tragovima, što još uvek volimo da papir zašušti pod prstima.
bocvena bocvena 18:16 05.06.2019

Re: Енднота

Шта ћеш тек да радиш када стигнеш до завршног испита на крају 8. разреда, сунце му жарко!
Ban

ne pitaj! omanji slog da dobijem:)
tasadebeli tasadebeli 21:20 05.06.2019

Re: Енднота

bocvena
Шта ћеш тек да радиш када стигнеш до завршног испита на крају 8. разреда, сунце му жарко!
Ban

ne pitaj! omanji slog da dobijem:)



Држ' се!

И зови у помоћ ако мислиш да могу да помогнем.

Не знам да ли си видела

ово

на прошлогодишњег Светог Трифуна?
bocvena bocvena 21:51 05.06.2019

Re: Енднота

mislicu o tome sutra, k'o skarlet o'hara:)

7. razred je specifican, tu i najbolji krahiraju, a ovi srednji se sunovrate. u osmom se stabilizuju, ali ako su nesamostalni u ucenju i nemaju specificna interesovanja, onda su ko guske u magli.

ja verujem u moje gusce:)
tasadebeli tasadebeli 22:16 05.06.2019

Re: Енднота

bocvena

7. razred je specifican, tu i najbolji krahiraju, a ovi srednji se sunovrate. u osmom se stabilizuju, ali ako su nesamostalni u ucenju i nemaju specificna interesovanja, onda su ko guske u magli.




Биологија + педагогија.


П.С. - Дугогодишњим посматрањем и оперативним захватима ин виво, дошао сам до закључка да у просеку код девојчица почиње у 4-5. разреду основне, има свој врхунац у 8. разреду, а полако почне јењава на другој години средње школе.

Код дечака почиње у 6-7. разреду, свој врхунац има на другој години средње школе, а почиње да јењава тек на матурантској години средње школе.

(Уз уважавање појединачних разлика у томе, говорим о просеку.)

И после кажу како је женама тешко у овом мушком свету.

А оне у предности, гледе емоционалне интелигенције, одмах од колевке.


Само се фолирају, бре, и те жене!


Јадни ми мушки, стално каскамо за женама по том питању. Зато и јесмо за инклузивни приступ откако се родимо, па до краја живота.



bocvena bocvena 07:53 06.06.2019

Re: Енднота

Јадни ми мушки, стално каскамо за женама по том питању.

zato valjda toliko trčite u slobodno vreme. imaš tamo, na prvoj strani, onog doktora srpskog što tri života istrčao!

dzaba nama ženama sva emocionalna inteligencija, to se plaća samo u obrazovnim i negovateljskim zanimanjima. i to slabo.
jadragoljub jadragoljub 06:55 06.06.2019

wiki

ovo bi trebalo da bude fusnota uz pojam Srbija na wikipedia-i



bocvena bocvena 07:48 06.06.2019

Re: wiki

ma joj, bre. ovde ima toliko genijalaca po metru kvadratnom, da se stalno gurkaju...a u zimskim jaknama je još gore, što reče nebojša iz beograda:)
jadragoljub jadragoljub 07:51 06.06.2019

Re: wiki

bocvena
ma joj, bre. ovde ima toliko genijalaca po metru kvadratnom, da se stalno gurkaju...a u zimskim jaknama je još gore, što reče nebojša iz beograda:)

al su lepi, kad god ih pogledam ovake nikake osetim kako mi se po telu razliva hormon sreće
jadragoljub jadragoljub 07:52 06.06.2019

Re: wiki

čak i kad vidim ovo
bocvena bocvena 07:55 06.06.2019

Re: wiki



myredneckself myredneckself 11:36 06.06.2019

Re: wiki

U jednoj od fusnota u „Lisici" Dubravka Ugrešić spominje esej Ajzeje Berlina „Jež i lisica" za koga je sam autor rekao: "I never meant it very seriously. I meant it as a kind of enjoyable intellectual game, but it was taken seriously. Every classification throws light on something".


Bo, sa Isaijom Berlinom podsetila si me na tu podelu i osvetljavanje.
U meni se prepliću lisica i jež. U mladosti sam premalo znala i trebalo mi je široko polje po kom ću se kretati i lisičariti sva od širokog raspona pažnje, a danas kad sam starija sve sam bolja i bolja. Još malo, kad skroz porastem pretvoriću se u solidnog ježa.
Ono što polako već osećam je da me malo bodu neke bodlje, iznutra, da ne kažem napadaju, ciljaju i traže baš meki trbuh, boktemazo, ali ćutim i trpim, šta ću.
Pa, svi izbori su bili moji, mili i rođeni, a sad što su nepopravljivi, heh...
Davno sam u sebi odlučila - samo bez kajanja*.


*Čisto gubljenje vremena, kad se nešto već dogodilo, nepotrebno je kajati se. (mudre izreke i poslovice)
Ili po naški - sama padala, sama se ubijala.

Još jedan mali edit, u poverenju:
ne verujem da ću lisičarenje ostaviti tako lako kao duvan.
Milan Novković Milan Novković 11:50 06.06.2019

Re: wiki

jadragoljub
čak i kad vidim ovo



Meni u familiji baka po mojci pala sa konjske zaprege, potrčali konji ... i posle nekoliko dana umrla, majka mi nije imala ni godinu dana, njenog oca, bila u drugom stanju al još se nisam bio rodio, udari neki nepoznati konj pošto mu je neoprezno preblizo prolazio odpozadi, da prostiš, i ode u večna loviša posle par nedelja, ćaletov rođeni brat jedan, taman se WW2 završio, pade s konja i pravo glavom na kamen, ko Šumaher, i ode u večna lovišta ...

... i hvalim se ja ćaletu jednom, osvnovna škola, kako smo moj najbolji drug i ja raspojasali konja i vežbali jahanje na njivi (otišli sami po neku slamu), i već nam dosadilo da fatamo hrčkove sipajući im vodu u rupe, a i jako su agresivni kad istrče, pa jahali ko indijanci pošto su to bile seoske rage, što bi ti reko, mi smo samo iz kaubojaca znali za sedla, i kako mi je kas na golom konju bio najteži, pričam ćaletu, pa sam padao, al to je bilo ok pošto sam tih dana ionako vežbao padanja (valja video negde u filmovima pa se naviJo da i sam padam, stručno) ... i zamalo od njega nisam dobio treće batine ...

... posle sam zaključio da su oni što vežbaju padanje, što bi rekao onoamd ogromni, dobroćudni i uvek nasmejani teča mog druga: " ... to su za mene najveće budale ...".

Elem, apropos ove "poštapalice", sad je ja i pajtosi korisdtimo za sve, mehanizam odbrane, uvek sam kukumavčio što nisam posvetio puno pažnje jahanju, ...

... pa smo sinu dali ime Filip, onaj što voli konje na Starogrčkom, valjda, i stvarno ih obožava, jednom nedeljno nešto pomalo jahucka.

A sad sam mator, jelte, čitaj "šta ako padnem pa se ugruvam", strašljivko takoreći samo nemoj nikom da kažeš, evo još nisam skupio hrabrosti da pitam domaćicu el smeju muški da komentarišu tred o tangou, il da nastavim da se prenemažem i dajem savete postrance



bocvena bocvena 20:31 06.06.2019

Re: wiki

Još jedan mali edit, u poverenju:

ne verujem da ću lisičarenje ostaviti tako lako kao duvan.

ja ne uspevam da ostavim ni jedno ni drugo:)

matora sam za kajanje, mlada za predaju. ćeraćemo se ja i ja još.
shone shone 08:34 07.06.2019

Re: wiki

ovo bi trebalo da bude fusnota uz pojam Srbija na wikipedia-i


"HEJ, SLOVENI" Skoro četvrtina Srba PATI ZA STAROM JUGOM i radije bi živeli u njoj

fusnota

https://www.blic.rs/vesti/politika/hej-sloveni-skoro-cetvrtina-srba-pati-za-starom-jugom-i-radije-bi-ziveli-u-njoj-a-ovo/x2q9fvh

jadragoljub jadragoljub 08:37 07.06.2019

Re: wiki

Meni u familiji baka po mojci pala sa konjske zaprege, potrčali konji ... i posle nekoliko dana umrla, majka mi nije imala ni godinu dana, njenog oca, bila u drugom stanju al još se nisam bio rodio, udari neki nepoznati konj pošto mu je neoprezno preblizo prolazio odpozadi, da prostiš, i ode u večna loviša posle par nedelja, ćaletov rođeni brat jedan, taman se WW2 završio, pade s konja i pravo glavom na kamen, ko Šumaher, i ode u večna lovišta ...

e tebi bi trebao da bude najjasnije zašto kačim snimke gde lljudi padaju sa konja i slične dogodovštine.
to radim , ne da bih odvratio ljude od jahanja ili ih uplašio. to radim iz istog razloga koji su meni rekli kad sam došo da se upišem u klub.
rekli su mi da postoji određena opasnost da me konj udari, ujede, padnem i slično ali da nesmem da se uspaničim, rečeno mi je da imam pravo da se plašim ali da moram da kontrolišem strah, jer samo se ludaci ne plaše a normalni ljudi kontrolišu strah i ne dozvoljavaju da ih panika natera da beže od konja jer nemože dase pobegne, konj u divljem galopu prelazi 12 mera u jednom koraku, jedan korak je kad se sve noge izmenjaju idođe na prvu nogu. znači od bekstva nema ni mojega, nego stojiš dok ide prema tebi i na razdaljini od tih 12 metra ili manje, zavisi od hrabrosti i iskustva, dakle tad se samo izmakneš i on proleti pored tebe, treba imativeliku kontrolu da se to uradi.
drugo je to da konj može da te ubije iz nehata, računajte da je prosečan konj oko 500 kila mišića i da mu trba mesta a i da postoje slepe tačke , zadnji deo tu te opšte ne vidi i kad mu prilaziš s leđa onda ti se desi ono što je milan opisao, plus mnogo stvari koje ljudi zaboravljaju a to je da imaš poso sa ličnošću koja neće uvek da se složi sa tvojim idejama i odbiće da to uradi. a to može da pokaže ili ukopavanjem u mesto ili propinjanjem ili ritanjem, ujedanjem. i mogo bi ceo čaršav da napišem.
i onda se postavi pitanje zzašto mi ljubitelji konja sve to trpimo, pa pogledajte one snimke koje sam okačio kod 3n , e zbog toga, ako osetite koje je to ushićenje i zadovoljstvo kad postigneš taj nivo jahanja onda razumeš zašto ih volimo i zašto smo spremni da nas ubiju ili osakate da ceo život provedemo u kolicima.
to je ono što mogu rečima da prenesem a to je samo 20% onoga što osećam kad sam na konju u punom galopu negde u prirodi. to ne mogu rečima da objasnim.kad postigneš jedinstvo sa ragom da ti veruješ njemu i on tebi onda postajete mitsko biće zvano kentaur.
plus ljubav koju su samo konji sposobni da daju čoveku. tu ni mačke ni psi im nisu ni dokolena.
jadragoljub jadragoljub 09:13 07.06.2019

Re: wiki

"HEJ, SLOVENI" Skoro četvrtina Srba PATI ZA STAROM JUGOM i radije bi živeli u njoj

a mi smo vam trn u oku,bol u dupetu, da nekaže šta u tom vaše dupetu.

bocvena bocvena 09:27 07.06.2019

Re: wiki

to je ono što mogu rečima da prenesem a to je samo 20% onoga što osećam kad sam na konju u punom galopu negde u prirodi. to ne mogu rečima da objasnim.kad postigneš jedinstvo sa ragom da ti veruješ njemu i on tebi onda postajete mitsko biće zvano kentaur.
plus ljubav koju su samo konji sposobni da daju čoveku. tu ni mačke ni psi im nisu ni dokolena.

to je fusnota!
jooscout jooscout 09:35 07.06.2019

Re: wiki

bocvena
kad postigneš jedinstvo sa ragom da ti veruješ njemu i on tebi onda postajete mitsko biće zvano kentaur.



I da se vratimo na originalnu temu, knjige, tekstovi i fusnote: i ti da pročitaš "Zlatno runo".
shone shone 09:39 07.06.2019

Re: wiki

a mi smo vam trn u oku,bol u dupetu, da nekaže šta u tom vaše dupetu.


Koji ste to vi?

apacherosepeacock apacherosepeacock 10:24 07.06.2019

Re: wiki

računajte da je prosečan konj oko 500 kila mišića i da mu trba mesta a i da postoje slepe tačke , zadnji deo tu te opšte ne vidi i kad mu prilaziš s leđa onda ti se desi ono što je milan opisao


Zato se konj po pravilu prvo ljubazno obavestava da mu ulazis u kvartir u stali - pa se pomeri u stranu da mozes da udjes - ako je okrenut guzicom ka vratima. (ako je okrenut glavom vidi te i sam)
jadragoljub jadragoljub 10:40 07.06.2019

Re: wiki

apacherosepeacock
računajte da je prosečan konj oko 500 kila mišića i da mu trba mesta a i da postoje slepe tačke , zadnji deo tu te opšte ne vidi i kad mu prilaziš s leđa onda ti se desi ono što je milan opisao


Zato se konj po pravilu prvo ljubazno obavestava da mu ulazis u kvartir u stali - pa se pomeri u stranu da mozes da udjes - ako je okrenut guzicom ka vratima. (ako je okrenut glavom vidi te i sam)

kad otvoriš vrata od boksa kažeš primi, to da zna da si tu i ako jezauzeo ulaz da se pomeri ustranu da možeš da uđeš. al to samo ako je vezan. sad se izbegava da se vezuje i pušta da se dzveri po štalu i slobodno pogledom komunicira sa ostalim drugarima, ili da se svađa.
međutim ako si napolje onda izbegavaj da budeš u domet kopita i gledaj da prilaziš u okviru vidnog konja, tu reči mogu da izazovu i drugačiju reakciju.
a otkud ti to znaš.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:04 07.06.2019

Re: wiki

jadragoljub
apacherosepeacock
računajte da je prosečan konj oko 500 kila mišića i da mu trba mesta a i da postoje slepe tačke , zadnji deo tu te opšte ne vidi i kad mu prilaziš s leđa onda ti se desi ono što je milan opisao


Zato se konj po pravilu prvo ljubazno obavestava da mu ulazis u kvartir u stali - pa se pomeri u stranu da mozes da udjes - ako je okrenut guzicom ka vratima. (ako je okrenut glavom vidi te i sam)

kad otvoriš vrata od boksa kažeš primi, to da zna da si tu i ako jezauzeo ulaz da se pomeri ustranu da možeš da uđeš. al to samo ako je vezan. sad se izbegava da se vezuje i pušta da se dzveri po štalu i slobodno pogledom komunicira sa ostalim drugarima, ili da se svađa.
međutim ako si napolje onda izbegavaj da budeš u domet kopita i gledaj da prilaziš u okviru vidnog konja, tu reči mogu da izazovu i drugačiju reakciju.
a otkud ti to znaš.


Naravno, to se uci na 1 casu.. nikad konju otpozadi ne prilazis (niti ga tuda obilazis).
nikvet pn nikvet pn 11:40 07.06.2019

Re: wiki




(Алекса Ж. се распојасао и мисли да надлежни то не примећују)
jadragoljub jadragoljub 12:09 07.06.2019

Re: wiki

Naravno, to se uci na 1 casu.. nikad konju otpozadi ne prilazis (niti ga tuda obilazis).

i el bilo 2. časa :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:19 07.06.2019

Re: wiki

jadragoljub
Naravno, to se uci na 1 casu.. nikad konju otpozadi ne prilazis (niti ga tuda obilazis).

i el bilo 2. časa :)


Bilo, bilo, meni dovoljno jednom reci..
jadragoljub jadragoljub 13:28 07.06.2019

Re: wiki

apacherosepeacock
jadragoljub
Naravno, to se uci na 1 casu.. nikad konju otpozadi ne prilazis (niti ga tuda obilazis).

i el bilo 2. časa :)


Bilo, bilo, meni dovoljno jednom reci..

dokle si stigla, el možeš da izađeš na terensko jahanje, ne mora da bude sa skakanjem, samo da možeš da kontrolišeš ragu u punom galopu?
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:43 07.06.2019

Re: wiki

jadragoljub
apacherosepeacock
jadragoljub
Naravno, to se uci na 1 casu.. nikad konju otpozadi ne prilazis (niti ga tuda obilazis).

i el bilo 2. časa :)


Bilo, bilo, meni dovoljno jednom reci..

dokle si stigla, el možeš da izađeš na terensko jahanje, ne mora da bude sa skakanjem, samo da možeš da kontrolišeš ragu u punom galopu?


Na trecem casu mi je konj (kobila preponasica inace) preskocio ogradu manjeza, da, da, nisam pala nekim cudom.
Isli smo i na trkacku stazu kad su nas obucili dovoljno dobro, isli smo i na Adu..

Sve je to bilo odavno, skola jahanja, kad mi je bilo 11/12 godina, dugo sam odlazila posle tamo na jahanje. I na Kopaoniku sam bila par puta dok su imali konje na raspolaganju, ovde u Amsterdamu par puta ali isto pre x godina.
jadragoljub jadragoljub 18:46 07.06.2019

Re: wiki

Isli smo i na trkacku stazu kad su nas obucili dovoljno dobro,

ako si pregalopirala galopsku stazu na hipodromu onda znaš da jašeš. ne znam kakva je staza na adi, dal ima prostor za divlji-pun galop.

jadragoljub jadragoljub 22:30 07.06.2019

Re: wiki

e pogledajte ovaj biser jahanja dok još postoji, pošto su se ujedinjeni kreteni zauzeli da zabrane ovu vrstu jahanja-takmičenja. koliko sam shvatio iz jednog snimka koji ne mogu više da nađem, ovase takmičenja više ne održavaju na svetskom nivou i valjda se još jedino jašu u nemciji, ne držite me strogo za reč jer je tekst išo suviše brzo a ja se nisam setio da bukmarkujem za kasnije.
daklem ovo je vrhunac preponskog jahanja. to samo majstori umeju da odjašu.

apacherosepeacock apacherosepeacock 10:21 08.06.2019

Re: wiki

jadragoljub
Isli smo i na trkacku stazu kad su nas obucili dovoljno dobro,

ako si pregalopirala galopsku stazu na hipodromu onda znaš da jašeš. ne znam kakva je staza na adi, dal ima prostor za divlji-pun galop.



Full galop kako ti kazes - divlji, ne, nije nam dao instruktor jer smo bili jos klinci i jos debelo neiskusni.

Lagani galop, kada sam prvi put izasla sa konjem na trkacku stazu odmah je zanjistao od srece i slobode osetivsi sirinu pa krenuo da se otima kontroli a ja jos uvek nesigurna na tom velikom terenu. Na Adi isto nije smeo instruktor da nas pusti da se dokazujemo. Sto ce reci, umem da jasem ali sam daleko od dobrog jahaca.

Plus sam imala srece da mi je od pocetka dodeljen konj dobre naravi (svako od prvog casa dobije 'svog' konja da se tokom casova usklade i poznaju jedan drugoga, jedan klinac koji je imao casove sa mnom je dobio mnogo lenjog i tvrdoglavog konja pa smo cesto s njim imali sou-program..)

PS. Bo ne zameri na ovoj maloj razmeni o konjovima.
bocvena bocvena 08:25 09.06.2019

Re: wiki

sve ok!
alselone alselone 12:53 06.06.2019

Apple

Kojes to budale, čoveče.

Izbacilo novi komp koji košta šes iljada dolara i to najjeftiniji model. Mislim, jebote. Al to aj još i bož pomozi ako ima jake komponente, kao što nema.

Al ono što je najbolje, izbacili su i novi redizajnirani držač monitora.

ovo



Lep komad metala.
I sad čovek bi pitao koliko košta. Takav kineski nosač košta recimo 50 dolara. Aj kao neko malo brendiran bi to naplatio 100 i stavio svoje ime. Pa kao ajde onda Apple da uzme jedno 300 i šiša naivčine.

Ne, q moj, to košta 999 dolara. 1000 dolara običan držač za monitor.

Dosegli su svoj vrhunac bezobrazluka.
maksa83 maksa83 13:15 06.06.2019

Re: Apple

Dosegli su svoj vrhunac bezobrazluka.

Moram da priznam da sam i sam podlegao pravedničkom gnevu na temu stalka od 1000 USD, u fazonu - šta, kako to može, odvojeno monitor i stalak, a stalak 1K, dasuoninormalnikakavjebotereket, a ko neće da plati on će - štajebote, da nasloni monitor na zid?!? ali se ispostavilo da je taj bes plod naših kućnih navika, tj. da je u svetu kome je to namenjeno (video produkcija) to najnormalnija stvar - profesionalcima koje cela ta stvar cilja ta noga zapravo ne treba, pošto već imaju svoju koju nerado menjaju kada menjaju monitore (a koji u tom profesionalnom rangu koštaju i do 30K, tako da ovaj njihov ispada jeftin).

Cela ta mašina nije za po kući (osim ako nisi zaludni mnogomilioner), nego za profesionalnu video produkciju koja će to dočekati širom raširenih ruku pošto ih alternative ne koštaju manje, njima je to (12K za računar + monitor) zapravo sića. Čak će i uspešniji jućuberi sa 2-3M pretplatnika (uzgred, Almazan Kitchen već ima 2.5M, kada sam ja počeo da ih pratim pre nekoliko godina imali su 80K) to moći da kupe i raduju se dok montiraju svoja bekeljenja.
jadragoljub jadragoljub 13:15 06.06.2019

Re: Apple

Dosegli su svoj vrhunac bezobrazluka.

pričam ja al mi neveruju
alselone alselone 13:33 06.06.2019

Re: Apple

(a koji u tom profesionalnom rangu koštaju i do 30K, tako da ovaj njihov ispada jeftin).

30 hiljada noga za monitor? Koje karakteristike ima pa toliko košta?
Milan Novković Milan Novković 13:36 06.06.2019

Re: Apple

alselone
...Takav kineski nosač košta recimo 50 dolara...

Ne preteruj, tamo za 50 dolara još uvek mo#e i polovni traktor da se kupi

Meni su dve od izazovnijih zagonetki ovih godina:

ta 1: Subkultura generacija oko moje mlađe ćerke (22), ludo teška za pokapirati iako sam to znao unapred, napisali ljudi što se bave tim. To ne bi ni Bocvena pokapirala olako, iako onda bar ima dobar instinkt

ta 2: Apple korisnici - ne svi, tj ne oni kojima iskreno treba ili dobar image, ili probrane i pouzdane apps, ili oboje, ... nego oni četvrti

Gledam stariju ćerku, 31, ona je sa naše strane reke, i zet mi, tj ko mi (velikom delom).

E sad, kao pasivno-agresivnom ulgavnom posmatraču-amateru sa dobacivanjem sa strane nisam ni imao previše šanse nego da njih posmatram, sa drugaricama i drugovima, naravno:

1. Mlađa: Apple, ne gleda Star Trek, ne gleda Rat Zvezda - komunicira svim vidovima i metodama, warp 9.9, smisao za humor - sve samo ne ova naša stara začikivanja, praktični fazoni, a i ne preteruju sa dotičnim, diskutuju se psiićki problem, drugarici što je pokušala da se ubije skuplja kinta za psihijatra, pošto majka neće da joj prizna da ima problem ... ne računaju mi se čak ni sporadični dobri fazoni, be my guest, pogodi šta mi se dešava kad mi je humor loš i "preagresivan" - još uvek je svetlosne godine od "podjebavanja", tj da ja tako nečemu priđem na 100 milja popiJo bih pismo iz suda da ne smem da se približm svojoj kući na bliže od miljun Kaunti Kort Džadžemenata da bih mogao kao tapete da ih koristim. Oće da bude glumica.

Elem, ne bih ja bio Miško iz Prigrevice da se nisam prilagodio, donekle, posle bolnih bending backwards godina, izmutirao više puta na raznim mestima, proširio asortiman nenaglih pokreta, osmejaka i hipnotičkog tihog i ubedljivog pričanja, ... super fintu/obrzac sam pronašao - ne samo da ništa paternalističko ne dolazi u oblik (si vido kako Bocvena skače ko oparena, dobijaju, bre, neke moći ko u Kraučing Tajger Hiden Dragon) nego moraš da pazuš i na najmanje signale, perca od signala, el se sećaš kako je Pai Mei pobiJo one sveštenike kojima je jedva primetno klimnuo glavom i oni nisu uzvratili, nego radiš fitnu gde pričaš kao fol sam sa sobom, recimo hvališ Čehova kako dobro priča priče, pustiš da to odleži malo, onda još jednom pričaš sam sa sobom u njenom pristustvu, i evo je ... kaže isčitala CELOG Čehova, ljubi je čika Vladimir Petrović

2. Starija - sve suprotno, sinu dali ime Luka po Star Wars, studirala matematiku, ...
maksa83 maksa83 13:43 06.06.2019

Re: Apple

30 hiljada noga za monitor? Koje karakteristike ima pa toliko košta?

Ne, nego za monitor, mislio sam da je jasno. Taj Apple monitor košta 5K (bez noge ; ), a ekvivalentni monitori za montažu koštaju u najboljem slučaju 8K u toj veličiinie, a Sony i preko 30K...

Evo uostalom šta kaže Marques Brownlee, a on nije fanboy:




A ako Apple treba zbog nečeg jebati - to je zbog tastature na noutbucima u zadnje 4 godine, što je skandal e-nor-mnih razmera.
floki floki 13:50 06.06.2019

Re: Apple

alselone
(a koji u tom profesionalnom rangu koštaju i do 30K, tako da ovaj njihov ispada jeftin).

30 hiljada noga za monitor? Koje karakteristike ima pa toliko košta?


ja skapirah da je monitor kod tih likova 30k a ne noga...

dokle god ljude niko ne bije po ušima da nešto kupuju, njihova stvar i njihov problem da li će da tresnu bogatstvo za nešto ili ne...

kao moj pajtaš ovde jedan, on je kupio phase one fotoaparat od nekih 70k ojra, iako nije profesionalni fotograf...
alselone alselone 13:50 06.06.2019

Re: Apple

Taj Apple monitor košta 5K (bez noge ; ), a ekvivalentni monitori za montažu koštaju u najboljem slučaju 8K u toj veličiinie, a Sony i preko 30K...


Ma to za monitor kapiram, to nisam ni komentarisao. Meni je samo noga problem.

A ako Apple treba zbog nečeg jebati - to je zbog tastature na noutbucima u zadnje 4 godine, što je skandal e-nor-mnih razmera.


Moj kolega izbosne je 4 puta slao laptop na servis, svaki put vraćali kao popravravljena tastatura, i onda je peti put kada se otkucao dupli karakter olupao laptop o stub u kancelariji i odneo ga takvog u Apple servis (koji je na nesreću preko puta njihove zgrade pa nije stigao da se izduva) i bacio ga na pult. Prodavačica počela da plaće i pobegla negde iza.

Dali mu novi.
floki floki 13:51 06.06.2019

Re: Apple

na ovo kućište može dobro šargarepa da se izrenda sa strane, radilo bi i za sir isto čini mi se...

edit: evo i ovaj lik sa maksinog klipa isto to odmah pomenuo...
alselone alselone 13:51 06.06.2019

Re: Apple

komunicira svim vidovima i metodama


Da, šta ti je uticaj sredine.

Meni sin neki dan rekao - Đesi tata.

floki floki 13:54 06.06.2019

Re: Apple

alselone
komunicira svim vidovima i metodama


Da, šta ti je uticaj sredine.

Meni sin neki dan rekao - Đesi tata.



sledeći stadijum je da gurne prst u uvo kad zapeva... :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana